PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Wel als ze vervolgens met een type physical gem komen met zulke hoge damage dat die voor alle combinaties van stats in 99% van de gevallen beter is dan de gems die er eigenlijk voor bedoeld zijn. En waar je vervolgens ook nog extra damage op kan gooien met buffs. Want dat is juist het probleem. Overigens wel met de kanttekening dat die gems niet zo 123 te krijgen zijn en dat je op de weg er naar toe wel gebruik kan maken andere gems.Scrisissszzz schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:47:
Je kunt gewoon alle kanten op met je stats icm gems. Is niet meteen slecht game design
Niet veel mensen doen mee aan PVP in BB maar hier hebben gems helemaal een hilarische werking en worden ze bij georganiseerde PVP events zelfs verboden.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
[ Voor 4% gewijzigd door Scrisissszzz op 31-03-2016 09:59 ]
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
De PS4 staat in de woonkamer en mijn vrouw is niet zo van het bloed e.d. (ook irl). Maar creepy zal geen probleem zijn maar ik heb niet echt trek in fratsen zoals ledematen die afgerukt worden of spijkers in ogen slaan (ik noem maar watScrisissszzz schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:59:
Creepy in zekere zin, gore is het niet. Hoezo je vraag?
Of dat je (met handschoenen, dat wel) je arm tot voorbij je elleboog in de anus van een dik varken ramt em het varken er vervolgens krijsend af te laten schieten, zoiets goor?
Of dat er rare spinachtige wezens zijn met een soort van rotsblokkenkop die hun eigen armen eraf rukken om jou er vervolgens een pak rammel mee te geven, zoiets goor?
Of dat er een vieze druilerige drap uit de maan valt welke uitgroeit tot een levensgroot beest bestaande uit kleine babies en welke bestuurd wordt door een iets grotere zombiebaby, zoiets goor?
het valt wel mee hoor, het is proportioneel goor in Bloodborne
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Voorbeeld:

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Haha, inderdaad.dvdkiwi schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:34:
Dat je als mannelijk (of vrouwelijk) karakter in je ondergoed kan ronlopen en even later van top tot teen in bloed gedrenkt bent, zoiets goor?
Of dat je (met handschoenen, dat wel) je arm tot voorbij je elleboog in de anus van een dik varken ramt em het varken er vervolgens krijsend af te laten schieten, zoiets goor?
Of dat er rare spinachtige wezens zijn met een soort van rotsblokkenkop die hun eigen armen eraf rukken om jou er vervolgens een pak rammel mee te geven, zoiets goor?
Of dat er een vieze druilerige drap uit de maan valt welke uitgroeit tot een levensgroot beest bestaande uit kleine babies en welke bestuurd wordt door een iets grotere zombiebaby, zoiets goor?
Volgens mij is Bloodborne niet voor de tere zieltjes in ieder geval.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Haha het klinkt ranziger dan het is.dvdkiwi schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:34:
Dat je als mannelijk (of vrouwelijk) karakter in je ondergoed kan ronlopen en even later van top tot teen in bloed gedrenkt bent, zoiets goor?
Ik vind die naakte koprollende dikzak uit de Chalice Dungeons ook niet al te fris.
Nog steeds geen idee hoe ik die in NG gedaan heb. Daar had ik 'm de eerste keer zonder de maidens af te maken. NG+ heb ik er 2 of 3x over gedaan terwijl ik wel de maidens afmaakte.rickjehh schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:13:
Zo, One Reborn ook down. heerlijk die vakantieik had er in eerste instantie meer moeite mee dan nodig. Snel die maidens afmaken en dan van bovenaf erop springen met bolt- of firepaper was een goeie tactiek
Ik had die in een keer, maar heb geen maidens gezien, haha. Gaan we vast in een volgende playthrough tegen komen!rickjehh schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:13:
Zo, One Reborn ook down. heerlijk die vakantieik had er in eerste instantie meer moeite mee dan nodig. Snel die maidens afmaken en dan van bovenaf erop springen met bolt- of firepaper was een goeie tactiek
O ja nu je het zegt ik kan het me herinneren van de cutscene! Dan staan ze te bellen ja. Doen zij ook wat tijdens het vechten dan ? Ik heb daar niks van mee gekregen joh, gewoon hakken en blijven hakken !
Klopt, en ze schieten met van die vuurballen dacht ik. Was er 1 die het overleefd had toen ze naar beneden viel en die gooide vuur naar me hahabram1984 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 18:02:
Ja zij poweren dat beest geloof ik.
Eerst Loran Darkbeast gesloopt en daarna de Glyph kunnen gebruiken voor nog een Blood Rock (Kirkhammer een upgrade gegeven). Daarna nog wat puntjes in STR en SKL gestoken (Whirligig damage is echt insane nu).
Daarna Gehrman en Moon Presence (2e try) gesloopt. Eerste playthrough heb ik Moon Presence gemist, dus dit was voor mij een nieuwe baas. Met de Axe ging dat niet zo vlot, maar met de Tonitrus des te meer. Met Gehrman ook weinig moeite i.t.t. mijn eerste run.
Daarna gelijk aan NG++ begonnen en man, wat is dat ineens simpel. Ik was met 20 minuten door heel Central Yharnam heen met Cleric en Gascoigne gesloopt. Mijn build is denk ik iets te overpowered. Ik was binnen anderhalve minuut klaar met Gascoigne en stond er zelf van te kijken.
Inmiddels heb ik mijn NG+ playlist af met alle boss fights (inclusief DLC en hier en daar een Chalice boss/Hunter gevecht): YouTube: Bloodborne NG+ Boss Fights
Had ik ook idd, heb net Amygdala gepakt (3e try). Irritant baasje maar als je hem door hebt dan is het goed te doen zeg.rickjehh schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 18:50:
[...]
Klopt, en ze schieten met van die vuurballen dacht ik. Was er 1 die het overleefd had toen ze naar beneden viel en die gooide vuur naar me hahawas begonnen aan nightmare of mensis maar dat is me nog iets te pittig. Eerst nightmare frontier dan maar
Nu moet ik wel naar Nightmare of Mensis ...
Byrgenwerth
Rom Vooral even doorhebben hoe je zijn magie ontwijkt en dan de kleine spinnen eerst.
Nightmare frontier
Amygdala 1e poging op 1 hit na afgekregen (eigenlijk door gewoon onder hem te staan en een beetje random te rollen en tussendoor te slaan). 2e poging wel opgelet en vooral voor hem gebleven, toen ik hem op de helft had begon ik hem door te krijgen en daarna was het dan ook snel voorbij.
Yyahar'gul
One reborn Eerst de bell maidens afgemaakt, toen met fire paper op hem in begonnen te slaan. Volgens mij heeft hij na de eerste stagger niets meer kunnen doen. Elke keer viel hij direct weer plat neer bijna direct nadat hij weer recht stond

Lecture building second floor
Gaat lekker zo, nu eerst Cainhurst denk ik en daarna Mensis.
Het wapen levelen verliep ook vreemd. Ik had het al op +6 volgens mij toen ik aan de Forbidden Woods begon. Er is helemaal geen Chunk te vinden totdat je in Yahar'gul aankomt, daar heb ik in 1 run, door dat ene gebied, genoeg verzameld om direct van +6 naar +9 te gaan.
Daarnaast nog een paar goede blood gems gevonden daar.
Volgens mij was dat ook de reden dat the One Reborn zo kansloos was. Als je direct de bossroom in gaat sta je er met je +6 wapen. Als je even een tussenstop in de Hunters Dream maakt heb je gelijk +9.
[YouTube: https://youtu.be/cDC3zKbg044]
[ Voor 4% gewijzigd door Lasmibalsingh op 02-04-2016 17:13 ]
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Ik heb ook de DLC gekocht, ben bijna door standaard heen en kan dan direct met de DLC aan de gang en dan een NG+ starten. Moet nog een paar bosses denk ik! Voor mijn gevoel beetje overpowered met level 74 nu, maar het is soms nog wel echt super tricky!Lasmibalsingh schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:12:
Ik heb toch maar de DLC aangeschaft, paasaanbieding in de store. Het enige probleempje is dat ik in NG+ zit en dus eerst nog een paar locaties verder moet komen om in de dlc te kunnen gaan. Maar goed, zo kan ik weer een beetje vertrouwd raken aan de gameplay.
In the next chapter blijf ik altijd bij die machine gunner boven op dat dak dood
Edit: never mind, dat was echt Easy..
[ Voor 13% gewijzigd door DaYwaLkUr op 05-04-2016 22:27 ]
Djura van 't dak afmeppen. :-)DaYwaLkUr schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 22:22:
Father Gascoigne eindelijk neer!![]()
In the next chapter blijf ik altijd bij die machine gunner boven op dat dak doodis daar nog een truc voor?
Ja. Hem niet aanvallen, Darkbeast Paarl verslaan, de shortcut openen en dan bevriend met hem raken en items ontvangen.DaYwaLkUr schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 22:22:
Father Gascoigne eindelijk neer!![]()
In the next chapter blijf ik altijd bij die machine gunner boven op dat dak doodis daar nog een truc voor?
O cool, dat is nieuw voor mij! Ga ik in een volgende playthrough maar eens doen.bram1984 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 22:38:
[...]
Ja. Hem niet aanvallen, Darkbeast Paarl verslaan, de shortcut openen en dan bevriend met hem raken en items ontvangen.
En als je alles hebt hem alsnog afmaken / van het dak gooienbram1984 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 22:38:
[...]
Ja. Hem niet aanvallen, Darkbeast Paarl verslaan, de shortcut openen en dan bevriend met hem raken en items ontvangen.
Precies, standaard-db- schreef op woensdag 06 april 2016 @ 07:17:
[...]
En als je alles hebt hem alsnog afmaken / van het dak gooien
Ja het is wel van belang dat je hem dan vanaf de achterkant benadert. Dus door de Paarl shortcut langs de 2 wolven en de beast patients en dan de ladder omhoog door de andere shortcut en dan de toren op.Fuff schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 22:42:
[...]
O cool, dat is nieuw voor mij! Ga ik in een volgende playthrough maar eens doen.
Nou dat ga ik in NG+ proberen dan ! Dank.bram1984 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 08:51:
[...]
Ja het is wel van belang dat je hem dan vanaf de achterkant benadert. Dus door de Paarl shortcut langs de 2 wolven en de beast patients en dan de ladder omhoog door de andere shortcut en dan de toren op.
Die chalice dungeons zijn trouwens echt pittig als je wat dieper komt zeg ! Maar wat vet, echt uitdagend !
Ik vond ze echt dodelijk saai. Gebruik ze héél af en toe nog om gems te farmen, hoewel ik de juiste in principe al heb.Fuff schreef op woensdag 06 april 2016 @ 09:59:
[...]
Nou dat ga ik in NG+ proberen dan ! Dank.
Die chalice dungeons zijn trouwens echt pittig als je wat dieper komt zeg ! Maar wat vet, echt uitdagend !
Als je Pthumerian, Isz en Loran tot de allerlaatste eindbaas uitspeelt, en daarna een Root Fetid Cursed Defiled Dungeon ritual doet (deze hoef je niet eens te spelen) voor alle 3, kun je met onderstaande Glyphs een Blood Rock ophalen.
- Lower Loran Root: Cursed+Fetid, 6krqjavr, first bonus room in layer 1
- Great Isz (non-root): no rites, rpzkeauc, first bonus room in layer 1
- Pthumeru Ihyll Root: no rites, jrwffkyp, first bonus room in layer 1
Met Glyph pwmf22gu kun je Blood Gems farmen met 27% damage (Radial).
Met Glypgh 5pwujscd kun je Blood Gems farmen met 27% damage (Triangle).
Goede info, thanks. Ga zaterdag de dungeons weer verder verkennen!bram1984 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:10:
[...]
Ik vond ze echt dodelijk saai. Gebruik ze héél af en toe nog om gems te farmen, hoewel ik de juiste in principe al heb.
Als je Pthumerian, Isz en Loran tot de allerlaatste eindbaas uitspeelt, en daarna een Root Fetid Cursed Defiled Dungeon ritual doet (deze hoef je niet eens te spelen) voor alle 3, kun je met onderstaande Glyphs een Blood Rock ophalen.
- Lower Loran Root: Cursed+Fetid, 6krqjavr, first bonus room in layer 1
- Great Isz (non-root): no rites, rpzkeauc, first bonus room in layer 1
- Pthumeru Ihyll Root: no rites, jrwffkyp, first bonus room in layer 1
Met Glyph pwmf22gu kun je Blood Gems farmen met 27% damage (Radial).
Met Glypgh 5pwujscd kun je Blood Gems farmen met 27% damage (Triangle).
Waarom vind jij ze saai ?
De eerste chalice krijg je al na BSB, dus dan kun je in principe al beginnen met de dungeons.
Als ik dat eerder had geweten dan had ik dat gedaan. Maar nu was ik al level 70 toen ik erachter kwam dat die dingen bestondendvdkiwi schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:44:
Daarom zou je ze verweven door de game moeten spelen.
De eerste chalice krijg je al na BSB, dus dan kun je in principe al beginnen met de dungeons.
Maar goed, ze worden vrij snel uitdagend genoeg imo.
Ik heb ze ook pas pas echt serieus opgepakt na de eerste playthrough.Fuff schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:10:
[...]
Als ik dat eerder had geweten dan had ik dat gedaan. Maar nu was ik al level 70 toen ik erachter kwam dat die dingen bestonden
Maar goed, ze worden vrij snel uitdagend genoeg imo.
Er zitten een paar pittige bazen in sowieso. En in de Cursed Dungeons heb je maar de helft van je HP bar, dus sterkte.
Om over die shit in de Loran Dungeons nog maar te zwijgen, waar meedere Bell Maidens lopen die een oneindige wave aan zwaar irritante spinnen spawnen, met voor het gemak nog 2 van die grote wolven erbij. Blij dat ik dat achter de rug heb. Of die kamer in Isz vol met Brainsuckers en van die Celestial hufters. De lastigste baas zit wat mij betreft in de DLC, maar de lastige mobs vind je echt in de Dungeons.
Loran dungeons en schijt Abhorrent beast vond ik lastiger. Tot ik bij hem gewoon al mijn poison knives op z'n kop heb gegooid en 10 bone marrow ash heb gebruikt tijdens het oneindig dodgen
Abhorrent Beast is inderdaad een bitch. Laatste keer had ik 'm in één keer, maar hij komt eerder ook ergens in een Dungeon voor. Toen had ik er wel moeite mee.Scrisissszzz schreef op donderdag 07 april 2016 @ 08:14:
Ik vond de Loran dungeons lastiger dan de Defiled die verplicht is. Ja je hebt minder health, ja je kunt one shotted worden, maar er staan minder enemies en mobs in de layers dan andere dungeons. En de boss fights zijn prima te doen. Allemaal bazen die je al eerder hebt gehad. Ik vond het (achteraf) wel meevallen.
Loran dungeons en schijt Abhorrent beast vond ik lastiger. Tot ik bij hem gewoon al mijn poison knives op z'n kop heb gegooid en 10 bone marrow ash heb gebruikt tijdens het oneindig dodgen
Loran is echt het pittigst inderdaad.
Ailing Loran laag 3 is de eerste dungeon waar je m tegenkomt. Je kunt hem idd eerder tegen komen maar dan moet je tegen die beggar vechten in Forbidden Woods.bram1984 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 08:46:
[...]
Abhorrent Beast is inderdaad een bitch. Laatste keer had ik 'm in één keer, maar hij komt eerder ook ergens in een Dungeon voor. Toen had ik er wel moeite mee.
Loran is echt het pittigst inderdaad.
Nee ik heb 'm echt 2x in de Dungeons gehad. Hintertomb? Kan dat ook?Scrisissszzz schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:19:
[...]
Ailing Loran laag 3 is de eerste dungeon waar je m tegenkomt. Je kunt hem idd eerder tegen komen maar dan moet je tegen die beggar vechten in Forbidden Woods.
Hij zit in de AIling Loran laag 3 en de Lower Loran laag 2, maar die is na Ailingbram1984 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:01:
[...]
Nee ik heb 'm echt 2x in de Dungeons gehad. Hintertomb? Kan dat ook?
Dus klopt
Je hebt een stuk van haar quest overgeslagen, quest failed. Die hunter in de Grand Cathedral is Eileen zelf als ik me niet vergis.bram1984 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:44:
Nu weer iets vaags. Rom verslagen. Eileen alleen ontmoet in Central Yharnam. Old Yharnam nog niet gedaan. Wil naar Grand Cathedral warpen. Lukt niet. Warp naar Cathedral Ward en loop naar Grand Cathedral. Staat er een of andere hunter bij die lamp daar. Is dat die dude die je aan het einde van Eileens quest ontmoet? Maar waarom krijg ik die nu al?
Je moet dus voordat je Rom killed de tweede keer met Eileen gepraat hebben net buiten de Cathedral Ward en samen met haar Henryk gekilled hebben bij de Tomb of Oedon lamp om haar quest door te laten lopen. Anders wordt ze gek en valt ze je later aan bij de Grand Cathedral lamp.
Overigens spawned Eileen pas in Cathedral Ward als je alle poorten richting Amelia open hebt gedaan.
Edit: kromme zin. De juiste volgorde is dus:
- Na start van een playthrough direct naar Eileen toe gaan en met haar praten,
- Vervolgens Gadcoigne en eventueel Cleric Beast killen,
- Alle poorten open doen in Cathedral Ward,
- Met Eileen praten net buiten de chapel waar het lampje staat in Cathedral Ward,
- Vervolgens terug lopen naar de Tomb of Oedon lamp en samen met Eileen Henryk verslaan. Niet vergeten met Eileen te praten,
- Rom verslaan,
- Met Eileen praten bovenaan de trap net buiten de Grand Cathedral,
- Hunter killen in de Grand Cathedral,
- Met Eileen praten, Rune in ontvangst nemen.
[ Voor 26% gewijzigd door Voxalizer op 08-04-2016 14:17 ]
Amelia heb ik al lang gesloopt.
Volgende keer dus eerst Forbidden Woods/Cainhurst/Old Yharnam doen voordat we naar Byrgenwerth gaan.
Zie mijn edit voor de volledige quest.bram1984 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:10:
Ow dan is dat iets voor NG+++ dus.
Amelia heb ik al lang gesloopt.
Volgende keer dus eerst Forbidden Woods/Cainhurst/Old Yharnam doen voordat we naar Byrgenwerth gaan.
Nja, je kunt ook gewoon de 4 verplichte bosses die je nu nog moet doen even speedrunnen en volgende cycle opnieuw beginnen.

Edit: Micolash.
[ Voor 10% gewijzigd door bram1984 op 08-04-2016 14:37 ]
Niet te geloven, heb continue kippenvel omdat die rode spinnen achter me aan zitten, en dan moet je 5 verdiepingen af rennen om naar die bell ringer te gaan, niet te doen man. En dan zijn het er ook nog eens 3 of wat?
Heb je er 2 dood, heb je alsnog 5 spinnen en een weerwolf die je van achter verkrachten, echt man o man. Wat een verschil in niveau ineens met die andere chalices zeg.
Ik dacht dat de DLC een tandje hoger was in niveau, maar dit is gewoonweg irritant aan het worden.
Maar goed, ik vermaak me alsnog wel, pak de DLC wel weer op want die chalices worden me even te veel, moet ook aan mijn bloeddruk denken
edit: Ik dacht het nog 1 keer te proberen en ik voel me echt een meester. Situatie hetzelfde, weg rennen voor spinnen en ze kwamen helemaal mee tot aan de lamp, daar ging ik snel de trap af, maar bleef op de trap hangen. Je raadt het al: die spinnen vielen allemaal in de put
[ Voor 22% gewijzigd door Fuff op 10-04-2016 00:11 ]
Het gebied zelf ben ik vlot doorheen gegaan. Vervolgens stond ik met lvl 62 voor Logarius. Dat was niet zo'n succes, een poging of 3 nodig gehad om de eerste fase te leren, dat viel nog mee. Vervolgens zeker 15 pogingen niet verder gekomen dan op 20% van zijn health.
Toen de blood vials op waren heb ik er toch maar voor gekozen verder te gaan in Mensis.
Hier de Blood Rock opgepikt en toen langs eileen om de Blade of Mercy te krijgen en deze gelijk op +10 gezet. (Heerlijk wapen, nog sneller dan de Saw Spear).
Toen bij Micolash een paar pogingen nodig gehad. De magie aanval in zijn 2e fase raakte me telkens voor 90% van mijn health. Uiteindelijk zo agressief er in gegaan dat hij die hele aanval niet heeft kunnen doen.
Toen Mergo. 2 pogingen nodig gehad. Eigenlijk heel eenvoudig als je naar haar toe ontwijkt en in haar rug slaat. Helaas geen film van omdat de PS sinds de laatste update blijkbaar niet meer continu opneemt.
Vervolgens terug gegaan naar Logarius en toen, met 7 extra levels en +10 Blade of Mercy gelijk de eerste keer neer.
[YouTube: https://youtu.be/TweMpmSpnvQ]
Toen verder in Upper Cathedral Ward. Celestial Emissary was kansloos, maar dat zal hij waarschijnlijk bij iedereen zijn.
Vervolgens Ebrietas. Die vond ik wel spannend omdat hij volgens velen de moeilijkste boss is buiten de DLC.
Eerste poging ging eigenlijk al heel goed. Alleen 62 insight maakt je wel heel gevoelig voor Frenzy. In de 2e poging op dezelfde manier afgegaan en toen kreeg ik pas door wat het probleem was

[YouTube: https://youtu.be/LEfCoW_xIPY]
Toen die 60 insight maar gewisseld voor een 2e Blood Rock en mijn Saw Spear ook op +10 gezet. Toen die meegenomen naar Ebrietas met Bolt Paper.
En zo doe je Ebrietas in NG, met level 74 in één minuut:

[YouTube: https://youtu.be/ldGl3U9kdXs]
En Gehrman had ook al niet veel in te brengen. Eerste poging:
[YouTube: https://youtu.be/cDytV2EDVBY]
En nu ook Moon Prescece:
(In het begin ren ik rond om mijn Blood Stain te zoeken van na het gevecht met Gehrman, niet gevonden)
[YouTube: https://youtu.be/KHnTU1x16aY]
En gelijk verder in NG+
Cleric Beast
Father Gascoigne
Vicar Amelia
Duidelijk een stukje moeilijker.
Nu heb ik 2 saves waarmee ik de DLC in kan, deze en op USB eentje in NG net voor Gehrman.
Maar eerst Dark Souls 3.
[ Voor 13% gewijzigd door -db- op 10-04-2016 14:10 ]
Edit: Lees het al. Ook alle firearms dus.
[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 11-04-2016 22:04 ]
Waarom zou je ze verkopen? Ze leveren niks op en zijn leuk voor de verzameling
En als ze in de weg zitten gooi je ze gewoon in de kluis.
60fps + mooie graphics and gameplay = super!
Ben inmiddels in de Forbidden Woods bezig, ik was gisteren ergens naar beneden gelopen na die dog cages , maar toen kwam ik volgens mij in een gebied terecht waar ik nog niet moest zijn
www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe
Als je er kan komen, dan mag je er ook zijn. Of je het dan ook al red, is het tweede. Maar die zijn wel erg irritant jaTrivian schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:13:
Ik ben sinds vorige week begonnen aan dit spel, maar dat had ik al veel eerder moeten doen. Eindelijk een spel voor de ps4 waardoor ik da ding ook is aan zet
Ben inmiddels in de Forbidden Woods bezig, ik was gisteren ergens naar beneden gelopen na die dog cages , maar toen kwam ik volgens mij in een gebied terecht waar ik nog niet moest zijnGrote dudes + slangen, ik had geen schijn van kans...
Gewoon niet opgeven en als je dat stukje niet red, later terug komen.
Ik weet niet welke versie jij speelt, maar Bloodborne is gewoon 30fps hoor.Trivian schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:13:
Ik ben sinds vorige week begonnen aan dit spel, maar dat had ik al veel eerder moeten doen. Eindelijk een spel voor de ps4 waardoor ik da ding ook is aan zet
Ben inmiddels in de Forbidden Woods bezig, ik was gisteren ergens naar beneden gelopen na die dog cages , maar toen kwam ik volgens mij in een gebied terecht waar ik nog niet moest zijnGrote dudes + slangen, ik had geen schijn van kans...
En het loont zeker om daar terug te komen. Pak gewoon attire met hoge poison resistance en houd antidote bij de hand. Of ren gewoon overal langs. Je bent niet verplicht alles dood te maken.
Oh shit ik dacht echt dat BB 60 fps was haha (volgens mij heeft het er wel over gegaan eerst dat BB op 60 fps zou lopen)bram1984 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:25:
[...]
Ik weet niet welke versie jij speelt, maar Bloodborne is gewoon 30fps hoor.
En het loont zeker om daar terug te komen. Pak gewoon attire met hoge poison resistance en houd antidote bij de hand. Of ren gewoon overal langs. Je bent niet verplicht alles dood te maken.
Ik zal daar vanavond weer is een kijkje gaan nemen, die grote gasten vielen mee inderdaad maar die slangen waren wel irritant.
Ja ik heb daar ook echt te lang geprobeerd alles kapot te maken. Dat wil ik namelijk altijd, achteraf had ik daar gewoon doorheen moeten knallen. Super mooi stukje level design in elk geval dat hele bos!Trivian schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:55:
[...]
Oh shit ik dacht echt dat BB 60 fps was haha (volgens mij heeft het er wel over gegaan eerst dat BB op 60 fps zou lopen)
Ik zal daar vanavond weer is een kijkje gaan nemen, die grote gasten vielen mee inderdaad maar die slangen waren wel irritant.
Ik ben nu in de DLC bij Lady Maria. Die is snel zeg, had haar wel bijna, voelde me een pro want ik heb alleen maar viscerals gedaan!
Overigens zijn Viscerals juist de manier om Maria aan te pakken. De pro's doen het juist zonder.
Edit: En sterkte met het gebied na Maria.
[ Voor 9% gewijzigd door bram1984 op 12-04-2016 13:48 ]
Niet dat ik dat doe haha!
[ Voor 3% gewijzigd door Scrisissszzz op 12-04-2016 14:02 ]
Ik had echt in dat bos dat constant verdwalen en toen ineens een verdomd lange ladder omhoog: toen stond ik echt even te kijken, uuh wuut. Maar je hebt gelijk dat er andere delen zijn die nog veel toffer zijn verweven.bram1984 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:46:
Ik vind dat bos juist het zwakste design van de hele game hebben, buiten die ene shortcut om. De manier waarop Central Yharnam en Mergo's Loft in elkaar zittent en de manier waarrop Old Yharnam interconnected is met Yahar'Gul en Cathedral Ward, vind ik echt vele malen vetter gedaan.
Overigens zijn Viscerals juist de manier om Maria aan te pakken. De pro's doen het juist zonder.
Edit: En sterkte met het gebied na Maria.
Dank he
Ik gebruik ze pas echt actief sinds NG++. Je hebt nog even te gaan dus.
Dit is pas een pro. Niet normaal wat hij doet. Alle bazen zonder damage in een jurk. En check ook LobosJR eens. Die gast doet alles met bare hands. Die is 3 kwartier met Laurence bezig geweest.
Plus het char van deze gast is volgens mij max level in deze gevechten.
[ Voor 30% gewijzigd door Scrisissszzz op 12-04-2016 15:19 ]
Zeker, maar hij kent iedere boss ook wel echt als zijn broekzak en heeft alle parry's onder de knie.Scrisissszzz schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:17:
Als ik geld kreeg voor deze challenges dan zou ik mezelf dit ook wel kunnen aanleren
Plus het char van deze gast is volgens mij max level in deze gevechten.
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het erg knap van die gasten hoe ze het doen en ze kennen inderdaad de bazen van buiten.bram1984 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:21:
[...]
Zeker, maar hij kent iedere boss ook wel echt als zijn broekzak en heeft alle parry's onder de knie.
Ik vraag me dan alleen af hoeveel pogingen heeft het ze gekost. Ze hebben voor NG+7 minimaal 7 keer die baas gehad. En als je char zoveel damage doet komen de meeste bazen niet eens in hun vervolgfases.
Ik heb vooral veel respect over alle tijd die ze erin gestoken hebben waarschijnlijk om tot max level te komen. Dat met dikke gems en runes en je vergaarde kennis dan is een baas net een normale Yharnamite
Buiten al mijn gezeur zijn het wel toffe filmpjes om te zien
Inderdaad, het feit dat hij met 2 viscerals Father Gascoigne down heeft, tja, dat is gewoon ontzettend OP. Maar de moeite die je hier in moet steken om dat te kunnen, allemachtigScrisissszzz schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:28:
[...]
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het erg knap van die gasten hoe ze het doen en ze kennen inderdaad de bazen van buiten.
Ik vraag me dan alleen af hoeveel pogingen heeft het ze gekost. Ze hebben voor NG+7 minimaal 7 keer die baas gehad. En als je char zoveel damage doet komen de meeste bazen niet eens in hun vervolgfases.
Ik heb vooral veel respect over alle tijd die ze erin gestoken hebben waarschijnlijk om tot max level te komen. Dat met dikke gems en runes en je vergaarde kennis dan is een baas net een normale Yharnamite
Buiten al mijn gezeur zijn het wel toffe filmpjes om te zien
Heeft hij dat nergens uitgelegd? Ben wel benieuwd hoe lang die hierover heeft gedaan. Als je ziet wat voor damage die doetbram1984 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:18:
Niet per se hoor. Hoge SKL en 3 Clawmark Runes waarschijnlijk.
Volgens mij heb ik nu alle areas gehad behalve Nightmare of Mensis. Daar maar eens aan beginnen de volgende keer.
Vind die brainsuckers een van de meest irritante vijanden. Congrats met je overwinningen, Nightmare of Mensis en de daarop volgende lampen heb ik erg van genoten !rickjehh schreef op woensdag 13 april 2016 @ 07:47:
Zo, gisteravond Upper Cathedral Ward uitgekamd. Dat vond ik persoonlijk een van de minste areas in de game tot nu toe. Vooral erg frustrerend voor mij om elke keer door zo'n brainsucker geraped te wordenmaar uiteindelijk doorgezet en Celestial Embassy en Ebrietas neer. Celestial is eigenlijk vooral irritant met die kleine mobs. Ebrietas vond ik een erg pittig gevecht maar na een poging of 7/8 toch gelukt
Volgens mij heb ik nu alle areas gehad behalve Nightmare of Mensis. Daar maar eens aan beginnen de volgende keer.
Ondertussen ben ik bij Rom aanbeland, gisteren nog niet kunnen mollen maar dat moet vandaag wel lukken. Die 'brokken' die hij schiet is dat arcane dmg? Is er trouwens sowieso een manier om te zien wat voor type dmg een enemy attack doet?
En heb je de shortcut nog gevonden?Trivian schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:13:
Nou die grote mobs + die slangen bleken gisteren geen probleem te zijn, ik denk dat ik de vorige keer gewoon te moe was
Ondertussen ben ik bij Rom aanbeland, gisteren nog niet kunnen mollen maar dat moet vandaag wel lukken. Die 'brokken' die hij schiet is dat arcane dmg? Is er trouwens zoiezo een manier om te zien wat voor type dmg een enemy attack doet?
Dat is Arcane inderdaad. Dat kun je "sowieso" gewoon opzoeken op de Wiki's, maar dat is vrij makkelijk om vast te stellen. Als het geen Fire of Bolt is en ook geen Physical, dan is het Poison (herkenbaar aan de Poison meter) of Frenzy (idem). Als dat het ook niet is, dan is het Arcane (ziet eruit als magic/laser). Maar er zijn weinig bosses die Arcane doen. Volgens mij alleen Micolash en Rom, zo uit mijn hoofd.
Rom neemt bij alle attacks van te voren een bepaalde houding aan, waar aan je heel makkelijk kunt zien welke attack hij gaat doen. Als je dat eenmaal door hebt en voorzichtig blijft, is hij vrij makkelijk.
Let wel op dat het verslaan van Rom de wereld verandert en bepaalde quests "onbruikbaar maakt" (Eileen).
Edit: Celestial Emissary en Ebrietas ook nog trouwens.

Ik zal er op letten, ik doe dat al zo lang fout... sorry
Hier ook, dat hele verhaal is warrig en ik snap er toch vrij weinig van. Heb wel e.e.a. gelezen inmiddels, maar toentertijd heb ik dat helemaal niet door gehad. in NG+ ga ik wat dingen anders doenTrivian schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:40:
Oke maar ik denk dat ik die Eileen quest sowieso verknalt heb. Na het praten met haar ben ik gewoon verder gegaan en ben haar niet gaan helpen bij Tomb of Oedon. Ik ben bang dat ik het daarmee verpest heb.
Overigens in de DLC komen ging ook per ongeluk bij mij
Van de week opnieuw begonnen met een pure STR build en de Axe. Nu weer net voorbij Amelia (inclusief the Witches en Henryk) en alle bosses in 1 keer neer. Ik heb het gevoel dat met de laatste patches de game iets makkelijker is geworden en dat een pure STR build een stuk makkelijker speelt dan STR/SKL.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Denk je niet dat dat te maken heeft met het feit dat je er al bekend mee bent? In hoeverre zijn die situaties te vergelijken?Creepy schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:32:
Ik had een char net na Rom, waarbij ik met sommige bosses echt wel moeite heb gehad (Casgoinge en Vicar Amelia). Dat was een str/skill en die had ik alweer maanden niet meer aangeraakt na 10+ pogingen op Logarius.
Van de week opnieuw begonnen met een pure STR build en de Axe. Nu weer net voorbij Amelia (inclusief the Witches en Henryk) en alle bosses in 1 keer neer. Ik heb het gevoel dat met de laatste patches de game iets makkelijker is geworden en dat een pure STR build een stuk makkelijker speelt dan STR/SKL.
Desondanks, knap dat je alle bosses in 1 x neer hebt, ook al doe je het nog een keer
GascoigneCreepy schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:32:
Ik had een char net na Rom, waarbij ik met sommige bosses echt wel moeite heb gehad (Casgoinge en Vicar Amelia). Dat was een str/skill en die had ik alweer maanden niet meer aangeraakt na 10+ pogingen op Logarius.
Ik heb juist dat ik met veel STR en veel SKL veel meer visceral damage doe en het dus makkelijker is.
Ik merk wel dat ik na een maand geen bloodborne gespeeld te hebben veel meer moeite heb met de tegenstanders dan in de eerste playthrough, het zal wel deels door het opschalen komen. Ik ben vooral weer aan het wennen aan de besturing en trucjes.
Hier kan je zien hoe ik op zich wel redelijk begin bij Gascoigne maar daarna vergat ik dat je bij dit soort bazen het beste zo dicht mogelijk bij ze moet plakken om gevaarlijk sprongaanvallen te voorkomen. Ik moet er weer even inkomen...
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Altijd wel leuk om de verschillen in Builds te zien.
Ik heb zelf dit gevecht in NG+ afgelopen weekend gedaan. Met een klein snel dex-wapen doe ik per slag niet eens veel minder damage dan jij met een groot strength wapen.
Ik zou minder punten in health stoppen en meer in damage. Nu moet je door zijn sterkste aanvallen 4 tot 5 keer geraakt worden voor je dood gaat. Als je iets vaker healt heb je de helft van de healthbar die je nu hebt, helemaal niet nodig.
Ben zelf nu begonnen aan DS3. Maar dat is even wennen als je Bloodborne in de vingers hebt.
Afgelopen weekend Gehrman en Moon Prescence in mijn eerste poging ooit gelijk van gewonnen.
In DS3 2 keer dood gegaan tegen de tutorial boss
Je moet die box ook pas later in t gevecht gebruiken. Zijn human form is makkelijk te parry'en. Als hij dan wolfman wordt music box gebruiken en hij ligt binnen no time. Welke ng cycle t ook is. Slordig heb ik m nog binnen 1 minuut liggenLasmibalsingh schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:36:
Met tiny music box maak je het een stuk moeilijker, hij transformeert dan sneller naar zijn weerwolfvorm. Ik zou het beginners niet aanraden om dat te gebruiken tijdens het gevecht.
Ligt er maar net aan wanneer je deze gebruikt. Hij transformeert in principe pas halverwege zijn HP bar, tenzij je de Music Box dus te vroeg gebruikt. Zie mijn filmpje hierboven. Daar gebruik ik de Music Box maar 1x helemaal op het einde. Je kunt die het beste pas in zijn tweede fase gebruiken. Maar ik heb 'm in NG+ veel te vroeg gebruikt. Dat maakt het wel een boeiend gevecht.Lasmibalsingh schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:36:
Met tiny music box maak je het een stuk moeilijker, hij transformeert dan sneller naar zijn weerwolfvorm. Ik zou het beginners niet aanraden om dat te gebruiken tijdens het gevecht.
Ook twee pogingen gedaan om Amelia neer te krijgen, nog niet gelukt helaas.
Niet heel lastig, maar als ze je raakt doet het flink pijn. Nog ff oefenen, of toch maar eerst voor BSB gaan, denk ik.
[ Voor 59% gewijzigd door Thrace Grumble op 15-04-2016 19:15 ]
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Zijn aanvalspatroon is heel irritant. Een snelle aanval met een trage wind-up, en de ene keer wat meer range dan de ander, ontzettend moeilijk te dodgen. Maar die poison knifes maken het gevecht in elk geval een stuk makkelijker.
EDIT: Ok, baas is down, maar ben nog steeds benieuwd naar de poison knifes. Ik had hem nu in 1 min dood met slechts 2 vials gebruikt. Ongelooflijk, al het dodgen ging goed, en die Old Hunter Vitus heeft me zeker geholpen ook
[ Voor 18% gewijzigd door Fuff op 16-04-2016 12:31 ]
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Dat frustreerde mij in het begin ook, maar op een gegeven moment kun je shortcuts unlocken waardoor je hele stukken met vijanden kunt overslaan. Dat scheelt een boelRick-Jan schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:07:
Gisteren begonnen met Bloodborne, viel mij toch goed tegen! vooral steeds weer dezelfde vijanden verslaan als je dood bent frustreerde mij aardig (en ben nog maar op het begin)
Waarom zou je? Je kunt feitelijk naar de eerste boss rennen zonder ook maar met 1 vijand te vechten. Ze volgen je maar een klein stukje.Rick-Jan schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:07:
Gisteren begonnen met Bloodborne, viel mij toch goed tegen! vooral steeds weer dezelfde vijanden verslaan als je dood bent frustreerde mij aardig (en ben nog maar op het begin)
Het feit dat ze opnieuw spawnen is het hele principe achter deze games.