Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:49:
Achteraf gezien is alles te relativeren naar "best makkelijk" ;)
Hoe lang ben je er de eerste keer mee bezig geweest? Precies.
Gascoigne is moeilijk, zeker als je 'm nog nooit hebt bevochten.
Daarom zet ik er ook "achteraf" bij. Die twee Wintern Lanterns in Fishing Hamlet zijn achteraf gezien ook vrij simpel met de juiste Runes, Attire en lage Insight. En die Fishermen ook met een Shaman Blade. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net Pthumerian Queen verslagen (lekker makkelijk, met twee NPC's). Dus nu moet ik als het goed is de Root Chalice aan kunnen maken en dan daarna die Glyph gebruiken. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Queen met twee NPC's :D
Als er één baas (bazin) is die, zeker gezien de diepte van de dungeon, erg makkelijk is, is het wel de queen.
Lijkt wel een soort van beloning van From voor het zo ver komen.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja de queen stelt echt niks voor als je de bazen bekijkt die ervoor komen :) Had haar de 2e poging, en alleen omdat ik de eerste keer dacht weet je, laat ik gewoon eens kijken wat het is met 2 vials en 4 bullets ofzo :)

Haha kiwi, snap ik dat ie Adele niet leuk vindt!

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 00:11:
De Queen met twee NPC's :D
Als er één baas (bazin) is die, zeker gezien de diepte van de dungeon, erg makkelijk is, is het wel de queen.
Lijkt wel een soort van beloning van From voor het zo ver komen.
Net als die Yharnam Stone waar je geen reet hebt.

Maar als ik nu een root cursed/defiled/fetid etc. Ihyll dungeon maak, krijg ik dan weer nieuwe bazen? En daarna kan ik dus die Glyph gebruiken om die 27% gems te farmen, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-10 14:01
Met Root krijg je een compleet random dungeon gebaseerd op de grafische stijl van de chalice die je kiest, dus ook andere bazen.
Maar je hoeft alleen een FRC root Ihyll te maken, niet eens te spelen. Na het maken kun je direct iedere glyph, bijvoorbeeld pwmf22gu, invoeren.

Edit: FRC staat dus voor Fetid, Rotten, Cursed.

[ Voor 8% gewijzigd door Voxalizer op 23-03-2016 08:46 ]

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh ja, dat was het. :)

Werken alle glyphs dan? Ook degenen die toegang geven tot bijvoorbeeld Hintertomb en Isz? Omdat ik die 2 volgens mij nog niet in z'n geheel gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Zolang je bijvoorbeeld de Isz Root Chalice in je bezit hebt zou dat moeten werken, zo'n Root Chalice staat volledig los van de basis versie van een Chalice.

Overigens, nog even voor de duidelijkheid: Stel je wilt dus gems farmen in een bepaalde glyph, als voorbeeld pwmf22gu. De gems droppen van de eerste boss, Watchers. Nadat je deze gekilled hebt en je gem ontvangt en je wilt nog een keertje, dan kun je dus gewoon direct na die eerste boss de dungeon verwijderen en opnieuw pwmf22gu invoeren, simple as that. Je hoeft niet de hele dungeon te doen.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet toch ook eenmalig een FRC Loran maken om glyphs daarvan te kunnen gebruiken?

Ik meende dat ik alles had gemaakt behalve die en glyphs daarvan kon ik toen nog niet openen.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Scrisissszzz schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:02:
Ik meende dat ik alles had gemaakt behalve die en glyphs daarvan kon ik toen nog niet openen.
Je zou ze gewoon moeten maken. Weet je zeker dat je de Lower Loran Root chalice in bezit hebt en niet alleen de Ailing Loran Root chalice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja kan ook, kan het me niet meer 100% herinneren, was in de tijd van mijn eerste char. Kan ook zijn dat ik die laatste Loran chalice toen nog niet had. Vond de Loran dungeons sowieso de lastigste van de dungeon soorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-10 08:42
De 1e run ging reuze :) direct tot Cleric Beast gekomen, met 20 blood vials.

Helaas op 5% niet neergekregen :( ik moest meer naar de zijkant dodgen, zodat ik hem van achter kon attacken.. ipv voor/achter.

Daarna flink gefarmed, Strength geleveld tot 15.

Nu nog kijken hoe ik aan genoeg Blood Vials kom, kopen jullie die?... dan gaat die eraan!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik koop ze soms wel, als ik een hele stapel echoes heb koop ik soms gewoon een hele rits vials zodat er +100 in mijn storage zitten ;) Maar op zich vind je er genoeg door beetje te farmen. In Yarnham heb je de twee weerwolven op de brug en de twee Brick dudes vlakbij een lift die droppen bijna altijd 3 en 2 vials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
DaYwaLkUr schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:25:
Nu nog kijken hoe ik aan genoeg Blood Vials kom, kopen jullie die?... dan gaat die eraan!! :D
Tijdens mijn eerste playthrough vond ik het zonde van de Souls Blood Echoes om Blood Vials te kopen, maar tegenwoordig koop ik met een nieuw character gewoon wat ik wil. Het ligt er een beetje aan hoe vaak je dood gaat en of je de levels heel hard nodig denkt te hebben.
Ik weet wel dat als je echt niks uitgeeft aan items en alle echoes die je krijgt in levels steekt je de game erg snel overlevelled. Of dat erg is, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, in het begin toen een paar sites met tips gelezen en bijna allemaal zeiden ze geef geen echoes uit aan vials. Maar waarom niet dacht ik later. Echoes genoeg in die game en een keer echoes verliezen is echt niet erg. Je verdient er genoeg om goed te levelen en dingen te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik loop tegenwoordig continue met 600 Vials en 600 Bullets rond. Krijg steeds de melding dat mijn storage vol zit. :+

Bij Laurence was ik er wel even doorheen, maar een rondje Mergo's Loft met de juiste Runes en je kunt er weer zat kopen.

En op het begin vanaf de Central Yharnam lamp inderdaad gewoon links door het hek de 2 Trolls afmaken en dan de brug op en daar alle vijanden afmaken. Dan haal je er ook wel een stuk of 10 per run op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Scrisissszzz schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:30:
In Yarnham heb je de twee weerwolven op de brug en de twee Brick dudes vlakbij een lift die droppen bijna altijd 3 en 2 vials.
Meestal moet ik me dan wel healen :P waarna ik mijn zuurverdiende blood vials kwijt ben :D

[ Voor 22% gewijzigd door DaYwaLkUr op 23-03-2016 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaYwaLkUr schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:09:
[...]

Meestal moet ik me dan wel healen :P waarna ik mijn zuurverdiende blood vials kwijt ben :D
De weerwolven zijn makkelijk te cheesen vanuit het gebouw waar je uit komt als je de brug op loopt, ze kunnen niet door de deur. En de brick trolls zijn eenvoudig te parryen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Darkbeast Paarl ging vrij goed ! Nu bezig met de shadows of yarnham. Lastig zeg, heb ze telkens alle drie tot 15% over ofzo en krijg de klus niet geklaard. Maar het gaat me lukken!

Weet alleen niet of ik dit nu doe op een te laag level of niet :+

Tot nu alleen die heks in 1x dood, de rest met keer of 3-6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
dvdkiwi schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:49:
Achteraf gezien is alles te relativeren naar "best makkelijk" ;)
Hoe lang ben je er de eerste keer mee bezig geweest? Precies.
Gascoigne is moeilijk, zeker als je 'm nog nooit hebt bevochten.
1000/1000 punten.
Zo is mijn ervaring ook.

Uiteindelijk heel goed te doen in NG++, maar dan ken je hem ondertussen aardig goed en heb je +10 weapons.

Eerste keer is het een drama en kost je het een avondje.

Ach.. 12 april kunnen we weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
God nonde..... Die hunter in The Grand Cathedral is echt niet te doen. Eerste keer dat ik echt tegen frustratie aan zit haha. Ik kom wel elke keer ietsje verder maar die gun hakt er echt in. Ik probeer telkens afstand te bewaren en alleen op de Visceral Attack te gokken maar hij is erg snel :( lastigste gevecht tot nu toe voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lok 'm naar de trap, daar is ie wat makkelijker te bevechten ;)
Er is een punt op de trap waar ie niet voorbij loopt.
Weet dat punt en je kan met bijvoorbeeld de charged R2 attack van de Axe vrijwel ongehinderd uithalen.

[ Voor 55% gewijzigd door Superkiwi op 25-03-2016 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, lokken naar de trap en posion knives op z'n hoofd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben die dude nog nooit tegengekomen. Misschien had ik Eileen na Hendryk in leven moeten laten. :+

Van wat ik op YouTube zie, ziet het er vrij simpel uit toch? Gewoon continue zijwaarts lopen en al zijn Numbing Mist en schoten gaan mis. En dichtbij genoeg komen om zo zijn aanval uit te lokken en dan een parry doen.

Of lijkt het simpeler dan het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
bram1984 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 09:35:
Ik ben die dude nog nooit tegengekomen. Misschien had ik Eileen na Hendryk in leven moeten laten. :+

Van wat ik op YouTube zie, ziet het er vrij simpel uit toch? Gewoon continue zijwaarts lopen en al zijn Numbing Mist en schoten gaan mis. En dichtbij genoeg komen om zo zijn aanval uit te lokken en dan een parry doen.

Of lijkt het simpeler dan het is?
Het lijkt simpeler dan het is hoor. Er zijn genoeg filmpjes te vinden van mensen die 30+ keren zijn doodgegaan bij die gast. Overal wordt hij ook als 1 van de lastigste hunter gevechten uit de game aangegeven. Vooral zijn gun doet enorm veel damage en hij is super snel.

Bij mij leeft Eileen inderdaad nog ;) Misschien iets voor NG++++ bram? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NG++ wordt het dan, hoewel ik me afvraag of ik daar aan toe ga komen met Dark Souls 3 om de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
rickjehh schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:01:
[...]

Het lijkt simpeler dan het is hoor. Er zijn genoeg filmpjes te vinden van mensen die 30+ keren zijn doodgegaan bij die gast. Overal wordt hij ook als 1 van de lastigste hunter gevechten uit de game aangegeven. Vooral zijn gun doet enorm veel damage en hij is super snel.

Bij mij leeft Eileen inderdaad nog ;) Misschien iets voor NG++++ bram? >:)
Ik kwam die hunter per ongeluk tegen en heb hem in 1 x gehaald (wel met nog maar 2 vials over). Ik zelf vind die Hunter in Byrgenwerth vervelender, daar heb ik dan weer een keer of 17 over gedaan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Fuff schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:12:
[...]

Ik kwam die hunter per ongeluk tegen en heb hem in 1 x gehaald (wel met nog maar 2 vials over). Ik zelf vind die Hunter in Byrgenwerth vervelender, daar heb ik dan weer een keer of 17 over gedaan :o
Grappig, want die hunter had ik in 2 keer neer :P Ik vind dat echt een kracht van de game, dat iedereen moeite heeft met andere bosses en hunters. Erg knap gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
rickjehh schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:24:
[...]

Grappig, want die hunter had ik in 2 keer neer :P Ik vind dat echt een kracht van de game, dat iedereen moeite heeft met andere bosses en hunters. Erg knap gedaan.
Ja inderdaad, dat merk ik ook, ik speel dit tegelijkertijd met een vriend en die heeft ook een totaal andere speelstijl, wat het erg leuk maakt om coop te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De meest irritante hunter vind ik die in de DLC in de Research Hall met die Threaded Cane, nadat je dat geheime pad in die lift hebt genomen. Ook mede omdat je daar snel naar beneden kan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die had ik dan weer in één keer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha die met die cane had ik iedere keer in 1 keer neer, ik had dan weer moeite met die 2 church hunters bij de lift naar de research hall :)

Tot ik ze terug de trap af ging lokken toen lagen ze zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn meest lastige (zonder cheese-tactieken) voor mij:
De 2 hunters in Cathedral Ward, rechts van Amelia. Vooral die ene met z'n geweer.
De 3 in Yahar Gul.
De Grand Cathedral hunter.
Met cheese tactieken vielen ze op zich ook allemaal wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 23:55

rajackar

Blood Minister

Die met dat flame zwaard aan het begin van de DLC
En die drie in Yahar Gul.

Voor de rest was het aardig te doen. Die rechts van Amelia kun je van achteren flink aanpakken door via het dak te gaan. Dat valt toch niet onder cheesen lijkt me.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet echt cheesen nee, maar een ongeziene charged R2 van achteren vind ik wel wat cheesy.
Eerste keer heb ik ze gewoon normaal bevochten; stukken lastiger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Hehe, daar heb je gelijk in. Maar cheesen is voor mij echt een game breaking mechanic gebruiken.
Er naartoe sluipen en keihard R2-en is wat mij betreft slim spelen }:-)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Game breaking? De game wordt er onspeelbaar door bij jou?

Ik heb geen enkel probleem met cheesen. De wolven op de brug en in Upper Cathedral Ward naar de deur lokken, prima. Gascoigne tussen de grafstenen houden, prima. Die 3 Ya'har Gul hunters terug naar de ruimte met de lamp lokken en Axe swingen, prima. Het zit er toch in. Daarbij vind ik het exploreren van de wereld toffer dan een boss of hunter steeds opnieuw moeten proberen, omdat het zo krampachtig eerlijk moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Hmm, da's misschien de verkeerde term. Ik bedoel inderdaad zaken die niet echt zo bedoelt zijn zoals de wolven en de Yahar Gul hunters. Niet dat ik er iets tegen heb hoor. Maar ik probeer toch ook alles ook een keer helemaal eerlijk te doen. Meer voor mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bram is een pussy >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NG+ en de DLC met 27% gems doen, dan ben je pas een pussy. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Guys Guys! We're all Platinum here. No pussy's around ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rajackar schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:47:
Guys Guys! We're all Platinum here. No pussy's around ;)
Jawel: Bram :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trophies zijn voor pussy's. Ik negeer die shit straal, klopt. :)

Edit: Meteen even gekeken. Maingame zit op 65% en de DLC op 50%. Voor mijn doen is dat platinum. :P

Er zijn er maar 5 die ik niet heb (en een paar zilveren of course (of werkt het niet zo), waarvan 3 verborgen trofeeën. Ze denken dat ik niets beters te doen heb zeker, dan naar verborgen trofeeën zoeken.

[ Voor 70% gewijzigd door bram1984 op 25-03-2016 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloodborne platinum is niet zo lastig als je alles verzamelt en de game speelt tot aan de queen. Er zijn slechts een paar wapens die je moet kopen omdat ze niet te vinden zijn volgens mij.

Enige is dat de game 3 eindes heeft. Maar verder kun je alle trophies krijgen met 1 playthrough van de story en dungeons. Maar dan moet je wel precies alles weten te vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 15:00

-db-

Hoi

Omdat ik mijn save ben kwijtgeraakt en opnieuw heb moeten beginnen, heb ik nu wel de kans gehad om BSB te soloen.
In de eerste poging ben ik doodgegaan terwijl ik in het menu zat, ik was vergeten fire paper te equippen. Ik had wel een pungent blood cocktail gegooid, maar de tijd die me dat gaf ruim overschat.
De tweede poging ging een stuk beter.
[YouTube: https://youtu.be/62KEKjeNF-0]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Cleric beast is eraan gegaan oOo na de 5e try ofzo..

Toen best vlot door de Sewers gevorderd nu bij Father Casgoigne... :( die is echt snel..

Ik denk dat ik maar op zoek ga naar de Tiny Music box :p en ook maar de Axe aangeschaft vanwege de langere reach..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
DaYwaLkUr schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 23:09:
Cleric beast is eraan gegaan oOo na de 5e try ofzo..

Toen best vlot door de Sewers gevorderd nu bij Father Casgoigne... :( die is echt snel..

Ik denk dat ik maar op zoek ga naar de Tiny Music box :p en ook maar de Axe aangeschaft vanwege de langere reach..
Tiny music box maakt het wat makkelijker, maar als je hem 3x gebruikt dan transformeert hij sneller! Dus de vraag is of je dat fijn vindt.

Die Axe is echt top, ik gebruik die als hoofdwapen, echt een mooie. Maar niet super snel zoals de threaded cane bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fuff schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 08:27:
[...]
Tiny music box maakt het wat makkelijker, maar als je hem 3x gebruikt dan transformeert hij sneller! Dus de vraag is of je dat fijn vindt.
Eigenlijk heb je die enkel bij de laatste fase nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
dvdkiwi schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 09:31:
[...]

Haha, dat wist ik niet ! Dacht juist dat het dan niet werkte !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je 'm in de laatste fase gebruikt
spoiler:
duikt Gascoigne ineen, met zijn handen over zijn oren. Je hebt dan een redelijke window om 'm even flink te meppen
;)
Waarschijnlijk hetzelfde als in de eerste fase, maar dat weet ik niet zeker omdat ik 'm daar nooit gebruikt heb.

[ Voor 24% gewijzigd door Superkiwi op 26-03-2016 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
dvdkiwi schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 10:13:
Als je 'm in de laatste fase gebruikt
spoiler:
duikt Gascoigne ineen, met zijn handen over zijn oren. Je hebt dan een redelijke window om 'm even flink te meppen
;)
Waarschijnlijk hetzelfde als in de eerste fase, maar dat weet ik niet zeker omdat ik 'm daar nooit gebruikt heb.
Dan weet ik dat voor mijn volgende playthrough. Thanks.

Dat stuk in Yahar'gul is wel even andere koek trouwens, die Skull Plants zijn echt irritant :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 09:31:
[...]

Pussy. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

Haha, was dat bewust gedaan voor de uitdaging, of wist je niet dat hij sneller zou transformeren?

Ik wil je dat wel eens in NG zien doen >:) ;)
Je wordt een paar keer in dat filmpje geraakt door een combo die in NG niet te overleven is als je niet al flink van tevoren gegrind hebt voor vitality.

Zelf heb ik hem afgemaakt door langs hem te dodgen bij een aanval, 2 slagen in de rug en een stap achteruit. Dat herhalen tot hij transformed, paar slagen geven tijdens de transformatie. Dan de tiny music box gebruiken op een goed punt zodat je die kunt gebruiken voor een backstab. Dan is hij neer voordat je veel van zijn laatste fase gezien hebt.

Amelia en de witches heb ik ook weer neer, dus gelukkig weer zo ver als ik was. Kan ik eindelijk echt verder.
Eileen heeft Henryk nu wel overleefd, dus die quest kan ook verder. Alleen daardoor helaas nog geen blade of mercy.

[ Voor 15% gewijzigd door -db- op 26-03-2016 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wist het niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oké dit is ook een vraag waar ik al enige tijd mee loop. Deze gem doet dus phys ATK up, en hij add ook nog eens phys ATK, maar hij doet ATK down.

Wtf is het verschil tussen die 3?

Afbeeldingslocatie: http://a68.tinypic.com/i728nr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Ben beetje op Youtube filmpjes aan het kijken over het verhaal in BB. Knap dat mensen er gewoon (bijna) één geheel van kunnen maken qua verhaal 8)7 _/-\o_ Stiekem toch wel een erg goed verhaal.
Maar door die filmpjes op Youtube ben ik er dus achter gekomen dat ik in sommige delen van het spel nog helemaal niet ben gekomen :o Queen of the Vilebloods, heel dat stuk niet meegekregen, Martyr Logarius, ook niet tegen gekomen. En zo zijn er volgens mij wel meer zaken die ik nog helemaal niet gezien heb. Ben nu met een nieuw personage opnieuw begonnen, en zit nu bij ROM. Toch de levels maar flink uitpluizen.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Story-wise vind ik de video's van VaatiVidya (hij heeft er een aantal) heel goed. Ook een heel fijne dude om naar te luisteren:

Al is deze ook heel aardig:

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
dvdkiwi schreef op zondag 27 maart 2016 @ 18:31:
Story-wise vind ik de video's van VaatiVidya (hij heeft er een aantal) heel goed. Ook een heel fijne dude om naar te luisteren:

[video]

Al is deze ook heel aardig:

[video]

d:)b
Die van VaatiVidya heb ik allemaal gekeken ja. Zeer goede en uitgebreide uitleg.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Logarius en dus Cainhurst vind je ook niet zomaar. Je moet daar een bepaalde relatief goed verstopte shortcut voor vinden, daarna een bepaald item oprapen en dan naar een bepaalde plek in een heel ander gebied gaan. Ik zou er niet op gekomen zijn.

@Kiwi: weet jij dat dan, wat ik hierboven vraag?

Heb inmiddels wel een cursed 25% gem die zelfs meer stamina geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, ook ik heb geen idee wat die -6.7 ATK precies inhoudt :/
De gasten die ik op Twitch volgde gooiden ze altijd gelijk weg omdat dat niet is wat je wilt zeiden ze.
Ik zal eens kijken in de guide of daar iets in staat.

*edit*
Deze post gevonden op reddit:
https://www.reddit.com/r/...z/what_is_attack_down_do/

[ Voor 21% gewijzigd door Superkiwi op 27-03-2016 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan ik ook niets in vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 13:36

SD5k

>4&X

De eerste is een percentage, dat wordt dus toegevoegd op je Physical Attack waarde inclusief scaling, die tweede voegt gewoon 7,2 Physical Attack punten toe. In combinatie met die Attack Down niet echt een interessante gem.

[ Voor 13% gewijzigd door SD5k op 27-03-2016 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-10 21:45
Wtf.. Nog nauwelijks bekomen van de euforie door het verslaan van Ludwig.. Zit ik nu vrij snel daarna alweer bij een volgende baas waar ik zo'n maand over ga doen :)

Kut Maria. Met Pasen nog wel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SD5k schreef op zondag 27 maart 2016 @ 19:32:
De eerste is een percentage, dat wordt dus toegevoegd op je Physical Attack waarde inclusief scaling, die tweede voegt gewoon 7,2 Physical Attack punten toe. In combinatie met die Attack Down niet echt een interessante gem.
Thanks. :)

@Hierboven: gewoon de parry onder de knie krijgen en naar voren dodgen in plaats van zij-/achterwaarts. Samen met Living Failures is ze de makkelijkste boss uit de game. Er zijn zelfs NPC's die moeilijker zijn en maak anders je borst maar nat voor Orphan en Laurence. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
Die living failures was echt een Joke. Nou oké ik overdrijf: Maria gaat er idd vanavond nog aan. Zet idd in op parry inclusief die runes. Maar die tweede fase..

Edit: oké oké vals alarm. Maria is niet meer.

[ Voor 13% gewijzigd door Spud82 op 27-03-2016 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik bedoel de makkelijkste boss uit de DLC, excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
Dat vermoedde ik al wel ja. Zó makkelijk vond ik 'm persoonlijk nou ook weer niet. Met een Gehrman bijvoorbeeld had ik minder moeite. Maar een Ludwig was 10x zo moeilijk. Ben benieuwd naar het laatste gedeelte van de DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Simpel: Attack up (of het nou arcane, physical, poison, whatever is) geeft meer damage. Attack down minder damage. Een gem met 20% physical up maar 10% attack down geeft je in totaal dus slechts 10% damage extra. Attack down is iets wat je dus niet wilt hebben, weggooien die handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voxalizer schreef op maandag 28 maart 2016 @ 00:20:
[...]

Simpel: Attack up (of het nou arcane, physical, poison, whatever is) geeft meer damage. Attack down minder damage. Een gem met 20% physical up maar 10% attack down geeft je in totaal dus slechts 10% damage extra. Attack down is iets wat je dus niet wilt hebben, weggooien die handel.
Ja maar je hebt een percentage en daaronder add physical ATK een niet-percentage. Nogal verwarrend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer
bram1984 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 08:43:
[...]

Ja maar je hebt een percentage en daaronder add physical ATK een niet-percentage. Nogal verwarrend.
Oh, dat. Sorry zie screenshot nu pas. Het is geen percentage. Het is damage. Stel je zit op 200 damage, add physical 7 maakt dus 207 damage. Op zich niet de moeite waard zou je zeggen. Er zijn echter betere versies van dit soort gems met bijvoorbeeld Arcane up % en add physical. Hiermee kun je in een STR en ARC build in theorie dus extra damage doen, want arcane scaling en str scaling vanuit 3 gems. In de praktijk is het echter niet zo interessant omdat er 27% physical gems bestaan die in 99% van de gevallen grotere increase geven dan die combo gems..

Deze gems worden vooral gebruikt door mensen die op een laag level willen blijven. Op een laag level is zon add x damage modifier namelijk hoger dan ze uit een percentage kunnen halen. Maar dan heb je het over mensen die characters twinken voor pvp of lowlevel coop.

[ Voor 4% gewijzigd door Voxalizer op 28-03-2016 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06-2022

ddv

Steam: ddv_ | psn: ddv84_

Wat gaat het topic weer snel..... :) Het zal binnenkort wel wat rustiger worden hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inmiddels flink wat gems gefarmed en kan mijn wapens redelijk zwaar equippen. Ik heb ook een Glyph gevonden voor triangular gems, aangezien ik mijn Whirligig wilde upgraden. Dat is wel een sloper geworden nu.

Ben inmiddels ook met de Rakuyo bezig en net binnen no-time Logarius gesloopt.

Edit: Ik zie trouwens Glyphs voorbij komen waar Blood Rocks in de treasure room liggen. Kun je deze glyphs gewoon blijven spammen en zo achter elkaar Blood Rocks ophalen, of is het niet zo simpel?

[ Voor 20% gewijzigd door bram1984 op 28-03-2016 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt in elke depth 5 dungeon één rock vinden, 3 totaal dus (niet farmbaar).

Wel kun je ze nu kopen voor insight, maar dat is al bekend bij je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yep. Maar heb ik geen 60 Insight helaas. Ik wil graag de Rakuyo op +10 gooien. Nog een beetje Skill levelen en dat is dan volgens mij echt een beest.

Ik ga straks wel ff die Glyphs uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

De Shadows zijn ook verslagen. Hectisch gevecht.
Op de eerste poging te agressief waardoor ik, in de eerste fase zelfs, door ze alle drie tegelijk ben geraakt en daarmee gelijk ook dood was. Tweede poging heb ik ze verslagen, maar ben ik alsnog een paar keer op het randje geweest:
[YouTube: https://youtu.be/-46XniTD0fI]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Netjes. (Y)

Wow, die Blood Rock Glyphs voor Pthumerian en Isz geprobeerd en het werkt gewoon serieus. Gelijk in de bonus rooms 2 Blood Rocks opgepikt.

Gelijk de Rakuyo op +10 gegooid en de Tonitrus ook. Die laatste is wel een beest vs. Kin vijanden.

Weet iemand trouwens hoe dat zit? Als ik die 25/26/27% gems op de Axe en Whirligig doe, dan is de damage output statistisch gezien echt massive. Maar als ik dezelfde gems op de Rakuyo of Tonitrus doe, dan is de damage ineens een stuk lager. Komt dat doordat die eerste 2 wapens meer scalen op Strength ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Strength scaling vooral. Verder moet je 2 meppen van een Rakuyo vergelijken met 1 van een Whirly Saw bijvoorbeeld. Die Whirligig Saw is ook nog eens serrated, nog meer extra damage output.

[ Voor 3% gewijzigd door Voxalizer op 29-03-2016 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voxalizer schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:16:
Strength scaling vooral. Verder moet je 2 meppen van een Rakuyo vergelijken met 1 van een Whirly Saw bijvoorbeeld. Die Whirligig Saw is ook nog eens serrated, nog meer extra damage output.
Nice. Ik speel de game sinds release en ik leer nog steeds dingen. Aan de ene kan fijn dat die gems stapelen, maar aan de andere kant als je 2/3x ATK vs. Kin down of 3% increased stamina hebt, brengen ze ook nadelen met zich mee (vandaar ook cursed).

Volgende dingen op de agenda zijn de Loran en Hintertomb Chalices helemaal doen, zodat ik daar ook nog even de Blood Rocks kan oppikken. En dan Gehrman en Moon Presence aanpakken en NG++ starten.

Ik had trouwens gisteren iets vaags in Nightmare Frontier. Als je vanaf de lamp naar links gaat en die shortcut omhoog loopt en dan meteen rechts die brug over loopt, kun je daar wat items oppikken. Ik liep daar naar een item helemaal aan de rechterkant en toen triggerde ineens een cutscène die ik niet eerder gezien heb. Ik werd door een of andere rode spin (ik kon alleen de poten zien) naar beneden geflikkerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Haha, dat is Patches. Dat character zit in alle Souls games. Hij heeft me in DS3 ook al te grazen gehad. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik las het net ja. Briljant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:28:
[...]
Aan de ene kan fijn dat die gems stapelen, maar aan de andere kant als je 2/3x ATK vs. Kin down of 3% increased stamina hebt, brengen ze ook nadelen met zich mee (vandaar ook cursed).
De stamina cost increase kun je er gerust 3 van stapelen, de extra stamina costs zijn verwaarloosbaar.
Het zijn de beste gems die je kan hebben, helaas zijn ze ook redelijk zeldzaam en dus kom je ze niet zo heel vaak tegen.
ATK vs Kin down heb ik er meestal 3 van op zitten, Kin kom je toch nauwelijks tegen.
Heel soms wil ik er ook wel eentje met ATK vs Beasts down equippen, maar echt wenselijk is het niet.
Alle 27% gems met andere negatieve effecten gooi ik gelijk weg.

Je hebt ook nog 30%+ gems maar die zijn superduperultrazeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over stamina gesproken: mijn Endurance zit op 40, maar gaat helemaal niet meer omhoog, helaas. Soft cap, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is bij END 40 de soft cap ook niet meteen de hard cap voor wat betreft stamina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Als je echt problemen denkt te hebben met stamina cost kun je altijd nog een 15% extra stamina rune equippen. Mocht je deze niet hebben, ook vast wel te vinden in een of andere glyph.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:58:
Is bij END 40 de soft cap ook niet meteen de hard cap voor wat betreft stamina?
Volgens mij wel. Maar je overall resistance stijgt nog wel tot en met 99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*nvm* nog niet wakker :z

[ Voor 78% gewijzigd door Superkiwi op 29-03-2016 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu ben ik toch wel benieuwd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zei dat je discovery ook nog verder omhoog gaat als je punten in endurance blijft stoppen.

:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Zo, Darkbeast Paarl is niet meer. Meteen de eerste keer neer gehaald, die was niet zo lastig. Mooie shortcut geopend waarvan ik alweer was vergeten dat die gesloten deur er was, erg cool! Stuk richting Paarl vond ik erg pittig met al die Bell maidens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rickjehh schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:25:
Zo, Darkbeast Paarl is niet meer. Meteen de eerste keer neer gehaald, die was niet zo lastig. Mooie shortcut geopend waarvan ik alweer was vergeten dat die gesloten deur er was, erg cool! Stuk richting Paarl vond ik erg pittig met al die Bell maidens :)
Als je in dat stuk bell maidens had is Paarl niet eens de echte baas van het gebied, Paarl is optioneel ;)

Maar wel netjes de eerste keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Scrisissszzz schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 08:09:
[...]

Als je in dat stuk bell maidens had is Paarl niet eens de echte baas van het gebied, Paarl is optioneel ;)

Dat gevoel had ik al. Heb nog een heel stuk niet gehad met van die rare gasten met botten op hun lichaam. Ben nu eerst naar Upper Cathedral Ward gegaan, was zo benieuwd wat er nou achter die deur in de toren zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrisissszzz schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 08:09:
[...]

Paarl is alleen wel moeilijker, vind ik.

Ik ben bezig in de Loran Chalice, maar dat is toch wel zo een beetje het meest pittige gebied in de hele game. Vooral de stukken met die Maidens en hun rode kutspinnetjes die maar blijven spawnen. Wel Abhorent Beast binnen 2 pogingen neer. Die is kansloos tegen een gebufte +10 Whirligig.

Edit: Toch nog een vraagje voor de freaks hier. Over weapon scaling.

Ik begrijp dat S de hoogste letter is, en daarna ABCDE. Als ik nu Ludwigs Heilige Zwaard pak. Die heeft uit mijn hoofd A scaling op Arcane. Is het nu van belang dat ik hier ook een Arcane gem in stop, of volstaat een hoge Arcane character stat (die van mij zit nu op 50, geloof ik) voor maximale damage (inclusief physical gems)?

Als een hoge stat volstaat, waarom zou je dan überhaupt Arcane/Fire/Bolt gems gebruiken? Als iedereen toch met 27% gems loopt, waarom zitten die andere dan überhaupt in de game?

[ Voor 32% gewijzigd door bram1984 op 30-03-2016 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Die gems zitten in de game omdat... Slecht gamedesign!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha ja, gewoon FROM logica denk ik.

Maar scaling verhaal klopt dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Nee. Stel je hebt 50 STR en 50 Arcane. Physical gems veranderen je wapen naar physical damage. Je zult dus alleen scaling krijgen uit STR. Maar... Gebruik je vervolgens Empty Phantasm Shell of Fire/Bolt paper dan scaled dat wel weer met je Arcane stat. En zo krijg je dus toch een enorme damage boost uit Arcane.

Op een wapen met elemental gems kun je volgens mij niet eens Fire/Bolt paper gebruiken, dus tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat laatste klopt inderdaad.

Dan rest nog alleen de vraag waarom je elemental gems zou gebruiken als physical gems icm met buffs veel meer damage output leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat niet iedereen farmed voor de sterke 27% gems denk ik.
Er zijn ook lui die het doen enkel met de gems uit de game en wellicht een enkele gem uit een dungeon.
Of gewoon om ons in de war te brengen...

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 30-03-2016 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
In theorie als je een character zou maken met net genoeg STR om bijvoorbeeld Ludwigs Holy Blade te kunnen gebruiken, en vervolgens 50 punten in Arcane te dumpen. Ik denk dat er dan wel een punt is waar je meer uit Arcane gems haalt dan uit Physical gems.

Maarja, wie doet dat nou.

Pagina: 1 ... 36 ... 66 Laatste