Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
Zo, net hartkloppingen gehad om mijn 60k verloren vials terug te krijgen. Ik liep in Forbidden Woods boven die twee viper pits die naast elkaar staan toen ik ineens geraakt werd door zo'n gehatchte vent met zo'n slang op z'n kop (hij kwam ergens vandaan gelopen want had hem niet gezien) waardoor ik dus naar beneden viel en keihard werd afgemaakt natuurlijk. De achterste was natuurlijk infused, zul je altijd zien :p

Net heel voorzichtig geprobeerd die viper pits 1 voor 1 te pakken en het is gelukt :D

[ Voor 13% gewijzigd door rickjehh op 14-03-2016 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanavond anderhalf uur met Laurence bezig geweest, maar nog een steeds een nope. Krijg 'm wel steeds makkelijker in zijn laatste fase met nog 20 vials over. Maar dat kruipen van 'm nadat hij die lava spuwt. Als hij je dan eenmaal heeft, kom je er nooit meer onderuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik deed in Laurence z'n 2e fase is zo dicht mogelijk aan z'n rechterkant blijven, voor jou links dus :) als hij lava begint te spuwen meteen daar naartoe, dan kun je m van die kant een paar hits geven en weer weg dodgen.

Zo ging hij op een gegeven moment die actie doen dat ie naar je toe kruipt en slaat met z'n trekarm. Unlocked weer dezelfde kant kiezen en dan kun je m ook raken. Zo is het mij uiteindelijk gelukt.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pure euforie. Laurence is niet meer. :)

Ik heb geloof ik 600 Blood Vials aan deze dude besteed, maar het was het waard. De boss waar ik veruit de meeste pogingen voor nodig gehad heb. Op een gegeven moment kende ik zijn hele moveset uit mijn hoofd en werd het een soort gechoreografeerde dans. Uiteindelijk een erg tof gevecht. En dat zonder buffs en zonder +27% gems (die ik nu ook wel een keer wil farmen eigenlijk).

Volgende op de lijst is Old Watchdog, maar ik heb geen Insight meer dus kan ook geen NPC meer summonen daar. Denk dus dat ik Nightmare Frontier en Cainhurst eerst nog even doe en wellicht nog wat extra levels meepak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-10 14:01
bram1984 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 22:05:
Pure euforie. Laurence is niet meer. :)

*Knip*
Gratz!

Als iemand die alle bosses in NG+7 heeft verslagen en nog nooit langer dan maximaal 3 minuten over een boss gedaan heeft heb ik diep respect voor deze video. 10+ minuten deze ellende en het halen. Respect.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alle bosses in NG+7 binnen max 3 minuten. :+

Van geen elkel gevecht is zeker een filmpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
bram1984 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 06:59:
Alle bosses in NG+7 binnen max 3 minuten. :+

Van geen elkel gevecht is zeker een filmpje?
Ik wil best wat video's uploaden hoor, maar ik vraag me af of het wel zo bijzonder is, Volgens mij onderschat je hoeveel verschil endgame gems maken. Check bijvoorbeeld mijn BSB kill eerder in dit topic. Weliswaar gaat het daar zo uit mijn hoofd om NG+4 maar op NG+7 gaat het gewoon net zo hard.

Compliment was serieus bedoeld trouwens, niet sarcastisch.

[ Voor 12% gewijzigd door Voxalizer op 16-03-2016 08:34 ]

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan nog. Met sommige bazen ben je volgens mij meer dan 3 minuten bezig terwijl je god mode aan hebt staan. En in NG+7 (ik heb al veel video's bekeken) zijn sommige echt heel moeilijk.

En ik vind het inderdaad wat lastig te geloven dat je in je eerste playthrough, waarin je alle bazen nog moest leren kennen, ook met elk exemplaar in minder dan 3 minuten klaar was. No offence verder en dank voor je compliment. :)

Edit: wat bedoel je eigenlijk met "endgame" gems? Gewoon de +27% gems uit de cursed dungeons?

[ Voor 16% gewijzigd door bram1984 op 16-03-2016 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
bram1984 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 08:46:
Edit: wat bedoel je eigenlijk met "endgame" gems? Gewoon de +27% gems uit de cursed dungeons?
Yep.

Eerste playthrough daargelaten. Die ben ik allang weer vergeten. :+
Zo'n boss als Micolash zal vast wel langer duren door het rondrennen. Ik kan me verder geen boss bedenken waar ik nou gek veel langer dan drie minuten over zou doen.

Technisch gezien is dit NG+8 maar laten we het 7 noemen aangezien de moeilijkheidsgraad daarna niet meer omhoog gaat:

[YouTube: https://youtu.be/vkyqzp8a0fs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch is je damage daar niet echt extreem hoog. Met mijn transformed Whirligig doe ik ook 500/600 en 750 (R2) damage per hit in het filmpje van Laurence. Heb je daar ook footage van toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
bram1984 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:26:
Toch is je damage daar niet echt extreem hoog. Met mijn transformed Whirligig doe ik ook 500/600 en 750 (R2) damage per hit in het filmpje van Laurence. Heb je daar ook footage van toevallig?
Nee, als ik er voor Dark Souls 3 nog kom zal ik hem voor je uploaden. Met een Whirligig axe.

Maar een Whirlygig axe met 27% gems doet dus ongeveer 1200 damage per hit. Je kunt simpel gezegd stellen dat dit soort snelle wapens (Rakuyo, maar hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld de Blades of Mercy) met 2 R1 attacks even veel damage doen als langzame wapens met 1 R1 attack doen.

Edit:

Zelfde character, Amelia met de Whirly Axe.

[YouTube: https://youtu.be/f_8ZDUNKKBE]

Had even geen zin om de fails eruit te editten. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Voxalizer op 16-03-2016 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die gems maken echt wel verschil. Ik heb 1 char met +27 gems en de rest hebben die niet.
Maar in dezelfde game cycle met ongeveer dezelfde setup doe je zeker meer damage.

Whirly met +27 en dan ook nog firepaper bij een beast is very nice :D

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is Whirligig jongens, zonder Y. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 16-03-2016 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
bram1984 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:35:
Het Whirligig jongens, zonder Y. ;)
En afgekort met Y. :P

Barneveld, Barney
Jennifer, Jenny
Whirligig, Whirly

Etc. :+
Scrisissszzz schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:58:
Die gems maken echt wel verschil. Ik heb 1 char met +27 gems en de rest hebben die niet.
Maar in dezelfde game cycle met ongeveer dezelfde setup doe je zeker meer damage.

Whirly met +27 en dan ook nog firepaper bij een beast is very nice :D
Het verschil is echt enorm. Het is ook niet zo dat je die bosses alleen simpelweg ietsje makkelijker verslaat met die gems. Je veegt gewoon echt compleet de vloer met ze aan. Die dingen zijn echt OP.

En dat bedoelde ik eerder. Hoe langer zo'n fight duurt hoe moeilijker het is vind ik. En als ik dan iemand tien minuten over een boss zie doen vind ik dat mooi om te zien.

[ Voor 76% gewijzigd door Voxalizer op 16-03-2016 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat is wel maar als je lang over een gevecht doet speel je wel redelijk safe en focus je je op bepaalde windows na bepaalde aanvallen van de baas. Hieronder mijn eerste keer dat ik defiled Amy haalde, Gevecht duurde ook effe, meer door onzekerheid ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Scrisissszzz op 16-03-2016 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 15:00

-db-

Hoi

Gisteren Old Yharnam en vandaag Hypogean Gaol uitgekamd.
Misschien niet heel bijzonder, maar mijn gevecht (4e of 5e poging) tegen Paarl. (heel slecht begin)
[YouTube: https://youtu.be/LCcQdR3wsLs]

En mijn gevecht met Djura.
[YouTube: https://youtu.be/Emq-dl9DH5U]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Misschien al gepost maar Bloodborne krijgt een card game :D

http://www.eurogamer.net/...ing-an-official-card-game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Je zou bijna denken; zo dicht bij 1 april...

Maarja, dat dacht ik destijds bij Hearthstone ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TatoJW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-07 18:38
Ben echt fan van de Burial Blade. Alleen jammer dat ik mijn skill heb verwaarloosd ten opzichte van mijn strength dus daar moet ik nu een beetje voor boeten. Ben deze week helaas niet in de gelegenheid om verder te gaan maar het kriebelt wel. Dacht dat ik NG+ niks zou vinden maar het blijft gaaf om te spelen. Zijn de bazen waar je moeite mee had in NG ook dezelfde valkuilen of komen opeens andere bazen de hoek om kijken die enorm opgeschaald zijn?

PSN: MV_Tato

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er verandert in ng+ helemaal niks aan (het soort) bazen en/of (positie van) enemies ;)
Het enige wat verandert is dat je meer echoes krijgt en de enemies meer damage doen en meer health hebben.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een Bloodborne kaartspel doet me dan niet zo heel veel.... Hoe moet ik dan in godsnaam viscerals doen?

Puur in mijn hoofd ofzo... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
'Bloodborne kaartspel loopt uit de hand, speler komt om door visceral aanval'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Zo, net shadows of yarnham down gekregen in mijn derde poging :) Dit vond ik toch wel een van de makkelijkste bosses tot nu toe in de game, na Cleric Beast en Witch of Hemwick. Ik heb veel meer moeite gehad met Vicar Amelia en BSB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

Wat is een normaal level om Vicar Amelia te doen in NG?
Scheelt natuurlijk wel veel per build en per persoon, maar ik had toch wat meer weerstand verwacht eigenlijk.
[YouTube: https://youtu.be/QToHsDNP5dg]

Dit waren mijn stats in dat gevecht.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mvcsDfS.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nicely done! Met je skill op 26 bij Amelia gaat het op dat moment in de game best lekker hoor. Saw spear heeft ook nog bonus damage omdat het serrated is, en Amelia een beast.

Ik moet bekennen dat in al die keren dat ik haar heb neergehaald ik misschien 2 keer dood ben gegaan omdat ik gewoon aan het klooien was. Ik vind haar dan weer een van de makkelijkste, en had in het begin meer moeite met Shadows of Yarnham. Maar daar fiets je nu dan ook doorheen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickjehh
Scrisissszzz schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:16:
Nicely done! Met je skill op 26 bij Amelia gaat het op dat moment in de game best lekker hoor. Saw spear heeft ook nog bonus damage omdat het serrated is, en Amelia een beast.

Ik moet bekennen dat in al die keren dat ik haar heb neergehaald ik misschien 2 keer dood ben gegaan omdat ik gewoon aan het klooien was. Ik vind haar dan weer een van de makkelijkste, en had in het begin meer moeite met Shadows of Yarnham. Maar daar fiets je nu dan ook doorheen ;)
Wat me opvalt is dat iedereen het lastig heeft met een andere boss, dat maakt het spel volgens mij best uniek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TatoJW
rickjehh schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:36:
[...]

Wat me opvalt is dat iedereen het lastig heeft met een andere boss, dat maakt het spel volgens mij best uniek. :)
Haha zeker, ik vond de blood starving beast dan weer verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

@Scrisissszzz Dankjewel .

Het verschilt inderdaad per person. Dat laat ook goed de kwaliteit van dit spel zien. Als het spel oneerlijk was in zijn moeilijkheid dan zou iedereen op dezelfde punten problemen ervaren.

Na het gevecht doorgelopen naar de eerste lamps van de shaded woods en van Hemwick.
Dat stuk voor de eerste lamp van Hemwick was wel even heftig met kogels van alle kanten en die monsters die pas te voorschijn komen als je in de buurt komt.

In eerste instantie alles afgemaakt, alles geloot en toen bij de deur doodgegaan tegen het laatste monster.
Vervolgens er maar doorheen gesprint (en nog een keer doodgegaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-db- schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:54:

Het verschilt inderdaad per person. Dat laat ook goed de kwaliteit van dit spel zien. Als het spel oneerlijk was in zijn moeilijkheid dan zou iedereen op dezelfde punten problemen ervaren.

Na het gevecht doorgelopen naar de eerste lamps van de shaded woods en van Hemwick.
Dat stuk voor de eerste lamp van Hemwick was wel even heftig met kogels van alle kanten en die monsters die pas te voorschijn komen als je in de buurt komt.

In eerste instantie alles afgemaakt, alles geloot en toen bij de deur doodgegaan tegen het laatste monster.
Vervolgens er maar doorheen gesprint (en nog een keer doodgegaan).
Leuk stukje met al die riflemen inderdaad :)
Die mad ones spawnen als je insight 15 of hoger is. Er zijn een paar dingen gekoppeld aan hoeveel insight je hebt, zoals het spawnen van de mad ones daar. Dus als je je insight verlaagt dan spawnen ze niet meer ;), maar dan is Hemwick wel een stroll in the park vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-10 11:27
-db- schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:54:

Klopt. Ik speelde met Ludwigs heilige zwaard en dat heeft geen voordeel tegen beesten zoals de wapens met kartelranden dat wel hebben. Pas toen ik LHB echt verder had opgewaardeerd en vuurpapier gebruikte kon ik beesten (zoals bloeddorstig- en bloedvergietend beest) wat beter aan. Vuurpapier is superhandig tegen beesten.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lasmibalsingh schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 11:44:
[...]

(...) Ludwigs heilige zwaard (....)

(...) LHB (...)
Je bedoelt LHZ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is die gast gewoon aan het trollen. Kan haast niet anders."Kartelranden" ook echt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die vind ik dan weer niet raar ;)
Als ie het over wapens met kartelranden heeft begrijp ik wel gelijk welke ie bedoelt.
Hoe zou je het anders omschrijven?

*Kiwi doet serrated even vertalen met google. zegt maar niks meer :')

Nu we het toch over kartelrandwapens hebben, er was een gast die ik op Twitch volgde en ergens ver boven de ng+300 zat (misschien zelfs wel boven de 1000. Geen grap, ik heb het gevolgd) en alles met de Saw Spear deed.
Een andere Twitcher, die ook in de honderden ng's liep gebruikte 'm ook.
Zal toch wel een sterk (maar vooral snel) wapentje zijn dan.

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 18-03-2016 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 15:38:
Die vind ik dan weer niet raar ;)
Als ie het over wapens met kartelranden heeft begrijp ik wel gelijk welke ie bedoelt.
Hoe zou je het anders omschrijven?

Nu we het toch over kartelrandwapens hebben, er was een gast die ik op Twitch volgde en ergens ver boven de ng+300 zat (misschien zelfs wel boven de 1000. Geen grap, ik heb het gevolgd) en alles met de Saw Spear deed.
Een andere Twitcher, die ook in de honderden ng's liep gebruikte 'm ook.
Zal toch wel een sterk (maar vooral snel) wapentje zijn dan.
Hij scaled beter met skill dan de saw cleaver volgens mij. Ik vind hem net een fijnere move set hebben. De extended mode aanvallen doen meer horizontale/diagonale swings dan de cleaver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Ja, in het Nederlands wel haha.

De afkorting zat nog in mijn hoofd omdat ik op internet ging zoeken zoeken naar hoe ik het beste dit wapen in PVP kon gebruiken (handleiding). En daar stond alles in het Engels uitgelegd en werd vaak deze afkorting gebruikt (LHB). In het spel kwam ik nauwelijks afkortingen tegen :P .

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

Scrisissszzz schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 15:42:
[...]

Hij scaled beter met skill dan de saw cleaver volgens mij. Ik vind hem net een fijnere move set hebben. De extended mode aanvallen doen meer horizontale/diagonale swings dan de cleaver :)
Normal mode is hij vooral erg snel, de R1 aanval tenminste, range is dan wel minimaal.

Extended vind ik vooral de R2 handig, dan steekt hij recht vooruit. Als je gelocked bent mis je die bijna nooit als je goed timed en de range is ook nog eens erg ruim.

Extended R1 vind ik minder handig. De eerste aanval is een horizontale swipe, die is goed, de tweede een verticale. Probleem is dat die tweede bijna nooit raak is omdat dat meestal precies het moment is dat een vijand opzij springt. En omdat het een verticale aanval is heb je horizontaal geen bereik. Als je de eerste en tweede aanval kon omwisselen zou het geweldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Serrated (of gekarteld om even bram te pesten :p )is gewoon heel sterk in het spel, het heeft volgens mij een +damage tegen beasts, wat ongeveer 80% is van wat je tegen gaat komen in het spel. Voor de rest gebruik ik dan vaak of de 2H sword in 1H mode (de niet DLC versie), of de Tonitrus.

Fire paper etc gebruik ik bijna nooit eigenlijk. Nooit nodig gehad, en ook nooit gehad "shit, had ik maar..."

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
De Saw Spear is ook hier bij mij een van de meest gebruikte wapens in de game. Ding is gewoon steengoed. De R1 is supersnel, kost weinig stamina, doet extra damage doordat het een zaag is en heeft bovendien een erg snelle charge attack. Extended gebruik ik hem eigenlijk nooit, behalve voor een backstab hier en daar.

Ik vind eigenlijk alleen de Whirligig beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

Witch of Hemwick is ook geschiedenis.
Nog even getwijfeld omdat ik 25k echoes had en meer dan 15 insight.
Toch gedaan en na de bossfight had ik genoeg om de blade of mercy te kopen. (Eileen niet kunnen redden tegen Henryk helaas)

Onderweg nog een grappige bug tegen gekomen:
[YouTube: https://youtu.be/wm5heBHl_E4]

Vanmorgen viel mijn PlayStation opeens uit. Daarna niet meer aan te krijgen, behalve in safe mode. Volledige reset was de enige oplossing en ik had online saves niet aan staan. Dus ik kan weer opnieuw beginnen :(

[ Voor 25% gewijzigd door -db- op 19-03-2016 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eindelijk Watchdog neer na tig pogingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oooo, dan heb je de dungeons wel in the pocket.
Succes met Amygdala >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Vandaag met een vriend BB gestart, uurtje of 15 begonnen (chat in party maar niet zelfde game uiteraard).

En net maar gestopt want ik kom niet voorbij de eerste lantaarn. Ik kwam er na een uur of 3 achter dat mijn wapen helemaal kapot was en het daarom zo moeizaam ging doordat ik dat eerste stuk telkens opnieuw moet doen. Ben nu op zoek naar een lantaarn om mijn game te saven maar die kan ik maar niet vinden, dan ga ik altijd wel weer dood en mag ik dat hele stuk opnieuw doen, mijn geduld raakt nu wel op, niet omdat het moeilijk is, maar omdat ik telkens dat stuk opnieuw kan doen....

Mechanics zijn nog heel erg wennen, kom net van The Witcher af. En wat ik nu al kan zeggen is, R3 is je vriend, bij TW3 is het locken van een vijand helemaal niet belangrijk, maar hier des te meer.

Grappig dat ik geen reet opgeschoten ben maar dat ik toch graag door wil gaan. Dit spel is absoluut niet voor iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kleine tip: via je start-lantaarn kun je ook terug naar de Hunter's Dream om daar je wapen te repairen.
Een volgende lantaarn ga je niet zonder slag of stoot vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
dvdkiwi schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 21:29:
Kleine tip: via je start-lantaarn kun je ook terug naar de Hunter's Dream om daar je wapen te repairen.
Een volgende lantaarn ga je niet zonder slag of stoot vinden ;)
Ja ik heb mijn wapen al wel een repair gegeven, want ik had nog maar 12 durability over, dus dat was echt niet meer te doen 8)7

Maar ik ga weer verder ermee nu :) Hopelijk komen we wat verder. Ben dit vooral gaan spelen omdat dit coop ook tof is, maar daarvoor moet je eerst een aantal uurtjes spelen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Fuff schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 22:08:
[...]

Ja ik heb mijn wapen al wel een repair gegeven, want ik had nog maar 12 durability over, dus dat was echt niet meer te doen 8)7

Maar ik ga weer verder ermee nu :) Hopelijk komen we wat verder. Ben dit vooral gaan spelen omdat dit coop ook tof is, maar daarvoor moet je eerst een aantal uurtjes spelen geloof ik.
Als je 12 durability over hebt doet je wapen evenveel damage als wanneer je 100% durability hebt. Je wapen breekt pas bij 0 durability. Verschil in damage zit tussen de oren dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Voxalizer schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 22:18:
[...]

Als je 12 durability over hebt doet je wapen evenveel damage als wanneer je 100% durability hebt. Je wapen breekt pas bij 0 durability. Verschil in damage zit tussen de oren dus! :)
Als dat echt zo is, dan ben ik echt gek. Waar ik dezelfde vijand normaliter met 2 slagen dood heb, had ik er nu 6 nodig, en dit was bij elke vijand zo, het kostte me echt ontzettend veel moeite.

Maar goed, ik weet niet of het de eerste eindbaas is, die op een brug? Maar die had ik echt voor 90%, pak hem morgen wel weer op. Hoop dat ik dan wel kan upgraden of iets, want nu blijf ik maar zo basic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je die baas hebt gezien (verslaan hoeft niet eens) komt de pop in de Hunter's Dream tot leven en kun je gaan levellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 19:59:
Oooo, dan heb je de dungeons wel in the pocket.
Succes met Amygdala >:)
In NG had ik er maar poging voor nodig, maar dit is wel pittiger inderdaad. Doe amper damage.

Volgens mij moet ik Isz ook nog. En dan uitzoeken hoe ik die +27% het beste kan farmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
bram1984 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 07:02:
[...]

Volgens mij moet ik Isz ook nog. En dan uitzoeken hoe ik die +27% het beste kan farmen.
PWMF22GU, eerste boss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, maar je moet toch een aantal dungeons verplicht hebben gehaald om die glyph te gebruiken? Dacht dat gelezen te hebben althans. Net toevallig de guide tevoorschijn gehaald. Even wat verder verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Als je een Ihyll Root Chalice Dungeon maakt met alle extra optionele ingrediënten kun je daarna elke glyph openen. De Ihyll Root chalice krijg je van de op een na laatste boss in Ihyll.

Dus Fetid, Cursed, Rotten aanvinken bij het maken van een Ihyll Root dungeon. Vervolgens hoef je deze dungeon niet eens te spelen, je kunt hem verwijderen en daarna elke glyph gebruiken die je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks. Zal eens kijken of ik eruit kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
dvdkiwi schreef op zondag 20 maart 2016 @ 01:10:
Als je die baas hebt gezien (verslaan hoeft niet eens) komt de pop in de Hunter's Dream tot leven en kun je gaan levellen ;)
Allang gezien, maar die pop was me niet opgevallen. Ok, nu gaan we ergens komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Fuff schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:16:
[...]

Allang gezien, maar die pop was me niet opgevallen. Ok, nu gaan we ergens komen!
is ook logisch :) als je geen insight hebt, dan is de pop dood en kan je er niks mee. Pas als je de eerste boss hebt gezien (2 mogelijkheden welke), heb je insight en wordt ze wakker.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06-2022

ddv

Steam: ddv_ | psn: ddv84_

Ik zit nu vast op Ludwig. Uit frustratie vermoord ik de pop regelmatig. ;w

[ Voor 4% gewijzigd door ddv op 20-03-2016 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lol, dat heb ik ook een keer gedaan.
Was ook even bang dat ze permanent dood zou zijn :D

Bram, Isz is echt de simpelste dungeon, daar loop je zo doorheen.
De laatste is Ihyll, die is wel wat lastig.

[ Voor 52% gewijzigd door Superkiwi op 20-03-2016 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voxalizer schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:17:
Als je een Ihyll Root Chalice Dungeon maakt met alle extra optionele ingrediënten kun je daarna elke glyph openen. De Ihyll Root chalice krijg je van de op een na laatste boss in Ihyll.

Dus Fetid, Cursed, Rotten aanvinken bij het maken van een Ihyll Root dungeon. Vervolgens hoef je deze dungeon niet eens te spelen, je kunt hem verwijderen en daarna elke glyph gebruiken die je wilt.
Snap er weinig van, maar zal wel aan mij liggen. Ihyll? Ik zie Loran, Phtumerian, Hintertomb en Isz. Wat is Ihyll?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
bram1984 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:11:
[...]

Snap er weinig van, maar zal wel aan mij liggen. Ihyll? Ik zie Loran, Phtumerian, Hintertomb en Isz. Wat is Ihyll?
Great Pthumeru Ihyll is de volledige naam. Zo uit mijn hoofd krijg je die chalice van Cursed Amygdala.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah het is een Chalice binnen Phtumerian, nu snap ik 'm. Amy net gesloopt. Aardige cheese methode gevonden. Ik kom nu allerlei materials te kort en heb geen Insight meer. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
corset schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:18:
[...]

is ook logisch :) als je geen insight hebt, dan is de pop dood en kan je er niks mee. Pas als je de eerste boss hebt gezien (2 mogelijkheden welke), heb je insight en wordt ze wakker.
Ik heb gezien dat ik insight heb, alleen ik bedoelde dat ik dus die pop niet heb gezien daarna. Ben daar straal langs gelopen toen ik wat molotovs ging halen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb Red Jelly nodig voor de Ihyll chalice, maar geen idee hoe ik hieraan moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
bram1984 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 15:26:
Ik heb Red Jelly nodig voor de Ihyll chalice, maar geen idee hoe ik hieraan moet komen.
http://bloodborne.wiki.fextralife.com/Red+Jelly

Vooral die in de chests van Isz Layer 3 zijn makkelijk te farmen, aangezien de eerste twee bosses van die dungeon echt een lachertje zijn. Maarja, het is wel saai om die dungeon een aantal keer te doen voor mats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voxalizer schreef op zondag 20 maart 2016 @ 15:48:
[...]

http://bloodborne.wiki.fextralife.com/Red+Jelly

Vooral die in de chests van Isz Layer 3 zijn makkelijk te farmen, aangezien de eerste twee bosses van die dungeon echt een lachertje zijn. Maarja, het is wel saai om die dungeon een aantal keer te doen voor mats.
Ja maar die dungeon heb ik al gedaan. Dan blijven die chests toch gewoon open en dus leeg? Of moet ik de dungeon dan dismantlen en weer opnieuw doen? Wist niet dat dit kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
bram1984 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 15:51:
[...]

Ja maar die dungeon heb ik al gedaan. Dan blijven die chests toch gewoon open en dus leeg? Of moet ik de dungeon dan dismantlen en weer opnieuw doen? Wist niet dat dit kon.
Inderdaad, dat kan. Een dungeon die je zelf al eens hebt gemaakt kun je zonder kosten opnieuw maken via de zoekfunctie. Chests en andere loot is gewoon weer terug.

[ Voor 24% gewijzigd door Voxalizer op 20-03-2016 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh shit. Zonder kosten. Thanks. Heb net een nieuwe gemaat voor 11.500 Echoes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06-2022

ddv

Steam: ddv_ | psn: ddv84_

Dit is best wel grappig: YouTube: Bloodborne

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 15:58:
Oh shit. Zonder kosten. Thanks. Heb net een nieuwe gemaat voor 11.500 Echoes. :+
Ligt eraan waar je bent in je main game cycle maar in de lecture bullding first floor is een chest met 2 red jelly :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrisissszzz schreef op zondag 20 maart 2016 @ 17:55:
[...]

Ligt eraan waar je bent in je main game cycle maar in de lecture bullding first floor is een chest met 2 red jelly :)
Moet alleen Cainhurst en Nightmare Frontier nog, dus die heb ik al gehad. Ik had er ook 2. Inmiddels de 2 ontbrekende opgepikt in Isz Layer 3.

Amygdala in de Defiled Cursed dungeon is overigens een piece of cake als je een beetje tussen/achter haar staart en linker achterpoot blijft hangen. Je triggert dan vaak die jump attack en die mist ze dan altijd, dus terwijl ze in de lucht hangt, kun je beginnen met een charged R2 en dan op haar kop doet massive damage. Rinse & repeat. Zal filmpje straks wel even uploaden.

Pthumerian Descendant inmiddels ook na 3 pogingen neer. Gewoon parry'en.

Ik vraag me trouwens af. Als je een gem in wapen A doet, dan kun je deze zeker niet meer ook in wapen B doen, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
bram1984 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 18:36:
[...]
Ik vraag me trouwens af. Als je een gem in wapen A doet, dan kun je deze zeker niet meer ook in wapen B doen, of wel?
Helaasch. Je zult echt flink moeten gaan grinden voordat je genoeg cursed gems hebt met redelijk milde curses om meerdere wapens te kunnen equippen.
Je kunt bijvoorbeeld pech hebben en iets krijgen als Physical 27% up, maar dan als curse Attack down 15%, lol. Of constant health verliezen als curse.

Wat je het liefst als curse wil is stamina cost increase, hier merk je echt helemaal niks van... Zelfs niet als je gaat buttonbashen. Weapon durability down is ook redelijk zolang je het niet 3x in 1 wapen stopt. Dan heb je nog attack vs beasts/kin down, deze zijn vooral supergoed in PVP of als je van tevoren planned waar je ze gaat gebruiken.

Maarja, aangezien je 1 gem per boss kill krijgt en je bovendien niet eens altijd 27% krijgt... Grinden, grinden, grinden. Het duurt even voor je goede gems hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helder. Moet nodig eens wat gems verkopen. Overzicht is helemaal weg.

Hier trouwens mijn gevechten met Watchdog en Amygdala (zonder NPC en halverwege haar HP bar geen Vials meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TatoJW
Haha, die heb ik ook bekeken. Moest er wel om lachen.

Potverdikkeme, die dlc op ng+ is echt geen kattenpis. Dit wordt nog een hele zware kluif. Uit frustratie maar begonnen met the Witcher III.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
bram1984 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:28:
Helder. Moet nodig eens wat gems verkopen. Overzicht is helemaal weg.

Hier trouwens mijn gevechten met Watchdog en Amygdala (zonder NPC en halverwege haar HP bar geen Vials meer).
Nice! Watchdog heb ik echt totaal geen problemen meer mee, bait zijn bite (hij trekt z'n hoofd terug en bijt dan van links naar rechts of andersom). Dodge naar waar hij zijn hoofd heeft aan het begin van de move, 5 hits, back up. Repeat.
Enige issue die ik heb is zijn charge ><

Amygdala... damn >< ik haat dat ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corset schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:05:
[...]

Nice! Watchdog heb ik echt totaal geen problemen meer mee, bait zijn bite (hij trekt z'n hoofd terug en bijt dan van links naar rechts of andersom). Dodge naar waar hij zijn hoofd heeft aan het begin van de move, 5 hits, back up. Repeat.
Enige issue die ik heb is zijn charge ><

Amygdala... damn >< ik haat dat ding
Nee, je moet alleen voor die charge uitkijken inderdaad, want dat is een oneshot. Maar die zie je ruim van tevoren aan komen.

Amygdala is in principe een van de makkelijkste uit de hele game, als je dus schuin achter haar blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 18:36:
[...]
Je kunt je gems gewoon uit je wapen halen en in een ander wapen stoppen.
Gems raak je nooit kwijt, je kunt ze altijd blijven gebruiken.

Gems verkopen om overzicht te bewaren is een goede.
Op een punt zat ik ook met honderden gems. Op de tier 5 en 6 gems na alles weggedaan.
het overzicht raakt een beetje zoek anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
dvdkiwi schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:28:
[...]

Je kunt je gems gewoon uit je wapen halen en in een ander wapen stoppen.
Gems raak je nooit kwijt, je kunt ze altijd blijven gebruiken.
Door de zinsopbouw van Bram ging ik er vanuit dat hij vroeg of je 1 gem tegelijkertijd in 2 wapens kon stoppen. Dat kan dus niet.
Je kunt inderdaad wel een gem gewoon omwisselen en hem in een ander wapen stoppen. Maar aangezien Bram al een tijdje meedraait in Bloodborne ging ik er vanuit dat hij dat wel wist. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wist niet goed wat ie bedoelde.... ik ging er namelijk vanuit dat ie wel zou weten dat je een gem in slechts één wapen tegelijk kunt stoppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja inderdaad gelijktijdig. Nooit op gelet, dus wist het niet. Zal in dat geval de gems uit mijn Axe eens los halen en kijken of die goed in de Whirligig passen, aangezien ik die laatste voornamelijk gebruik momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:12:
[...]

Nee, je moet alleen voor die charge uitkijken inderdaad, want dat is een oneshot. Maar die zie je ruim van tevoren aan komen.

Amygdala is in principe een van de makkelijkste uit de hele game, als je dus schuin achter haar blijft.
Amy is niet heel lastig inderdaad, maar het duurt zo lang als je onder haar blijft staan. Zolang ze haar eigen armen nog niet heeft losgetrokken is ze heel goed te doen. Na praktisch iedere attack move pauzeert ze even en met LHB of de Axe in R2 mode is ze dan heel makkelijk te raken en doe je heel wat damage.

De Kirkhammer is ook fantastisch voor haar, ze heeft dan echt niks te vertellen :) Ok ik was een beetje te hoog level maar dit laat wel zien wat de Kirkhammer kan. Heel tof wapen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrisissszzz schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:43:
[...]

Amy is niet heel lastig inderdaad, maar het duurt zo lang als je onder haar blijft staan. Zolang ze haar eigen armen nog niet heeft losgetrokken is ze heel goed te doen. Na praktisch iedere attack move pauzeert ze even en met LHB of de Axe in R2 mode is ze dan heel makkelijk te raken en doe je heel wat damage.

De Kirkhammer is ook fantastisch voor haar, ze heeft dan echt niks te vertellen :) Ok ik was een beetje te hoog level maar dit laat wel zien wat de Kirkhammer kan. Heel tof wapen vind ik.

[video]
Filmpje in je post is Amygdala uit de main game. Die ik had ik de eerste try. Die in de dungeon is een stuk lastiger (zie mijn filmpje). Als je de jump attack uitlokt en R2 charged op haar hoofd doet (zie ook mijn filmpje), doe je boven de 1500 (met de juiste gems waarschijnlijk nog een stuk hoger) damage per keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is dezelfde baas hoor, alleen je HP is lager dus je gaat er eerder aan ;)

Attacks e.d. van haar zijn exact hetzelfde. En je hebt meer plaats in de defiled arena. Ik vond haar toen niet lastig, heb ook wel mijn tijd genomen voor het gevecht. Vond de Watchdog lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrisissszzz schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:58:
Het is dezelfde baas hoor, alleen je HP is lager dus je gaat er eerder aan ;)

Attacks e.d. van haar zijn exact hetzelfde. En je hebt meer plaats in de defiled arena. Ik vond haar toen niet lastig, heb ook wel mijn tijd genomen voor het gevecht. Vond de Watchdog lastiger.
Serieus? Ik weet dat je minder HP hebt, maar het hele gevecht lijkt anders.

Het tegenovergestelde heb ik met BSB. Die is echt appeltje eitje first try in de dungeon, terwijl ik er in NG en NG+ toch weer meerdere tries voor nodig had.

Dit was mijn NG Amygdala gevecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 10:00

Yintha

We'll stay gold forever

Iemand tijd om mij vanavond te helpen met NG+ Laurence?
PSN: Joepelus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Valtr al opgeroepen? Check anders mijn filmpje even terug. Ik heb er ook 40 pogingen over gedaan, maar uiteindelijk is hij echt alleen te doen, hoe onmogelijk het ook lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

bram1984 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 21:51:
Valtr al opgeroepen? Check anders mijn filmpje even terug. Ik heb er ook 40 pogingen over gedaan, maar uiteindelijk is hij echt alleen te doen, hoe onmogelijk het ook lijkt.
Het is inmiddels geluk samen met een random cooper!
schaam me er wel een beetje voor. Heb NG solo uitgespeeld, en NG+ alle solo bosses en de normale game tot micolash. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha nergens voor nodig. Laurence hoort wat mij betreft tot de moeilijkste bosses van de hele game. Samen met Ludwig en Ebrietas.

Gefeliciteerd in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Gisteravond Rom een pak rammel gegeven. Dat was weer een vrij eenvoudige boss moet ik zeggen. Heb er nu al 4 op rij gehad die ik niet zo lastig vond en met een keer of 3-4 neer had. Maar als ik jullie verhalen zo lees worden ze wel weer lastiger :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Zo Cleric en Father Castoigne kapot, nu de 3e boss maar eens proberen. Die Father Castoigne was een hele irritante boss in elk geval, heb er zeker 5 keer over gedaan.

Wel jammer dat coop alleen in een sessie in 1 gebied kan en niet door alle, dat zou het spel een stuk leuker maken, samen met een vriend zwerven door de wereld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
:+

Nu ook Vicar Amelia en Blood-Starved Beast, waren beide stuk makkelijker !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-10 08:42
Tegen Gascoigne zie ik ook wel op :(

In het verleden heb ik Bloodborne verkocht, nu sinds vandaag ga ik weer opnieuw beginnen :D

Na het kijken van veel Youtube/Twitch hoop ik dat ik meer succes heb!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
DaYwaLkUr schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:25:
Tegen Gascoigne zie ik ook wel op :(

In het verleden heb ik Bloodborne verkocht, nu sinds vandaag ga ik weer opnieuw beginnen :D

Na het kijken van veel Youtube/Twitch hoop ik dat ik meer succes heb!
Succes :) Als je hulp nodig hebt, ik ben nog niet zo super hoog level dus kan je waarschijnlijk wel helpen :)
PSN Fuff_Puffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gascoigne is (achteraf gezien) heel makkelijk te parry'en. En als hij transformeert gewoon de Music Box gebruiken. Wel een van de tofste gevechten, vind ik zelf. De Hunter gevechten zijn sowieso tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Achteraf gezien is alles te relativeren naar "best makkelijk" ;)
Hoe lang ben je er de eerste keer mee bezig geweest? Precies.
Gascoigne is moeilijk, zeker als je 'm nog nooit hebt bevochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:48

vhal

ಠ_ಠ

Klinkt als een interessante game, toch maar eens kijken of het wat is voor mij…

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Bij mij was de truc om Gascoigne te verslaan om in plaats van de grafstenen als obstakel te zien de grafstenen te gebruiken als extra verdedigingsschild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

Ik weet niet hoe het hier zit met spoilers, maar Gascoigne heeft ook een hekel aan bepaalde muziek. Dit kun je in je voordeel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zet altijd Adele op als ik tegen Gascoigne vecht; vindt ie inderdaad niet leuk!
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
dvdkiwi schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:49:
Achteraf gezien is alles te relativeren naar "best makkelijk" ;)
Hoe lang ben je er de eerste keer mee bezig geweest? Precies.
Gascoigne is moeilijk, zeker als je 'm nog nooit hebt bevochten.
Inderdaad, ik had in het begin aardig wat moeite (of was het meer de spanning) met die Brutes, nu sla ik ze met 1 charge dood. Alles relatief he ;)

Ik heb 5x over Gascoigne gedaan, waarvan de eerste per ongeluk, ik wist niet dat het een boss arena was :+

Inmiddels in de Forbidden Woods, heerlijk en creepy daar zeg. Level design tot nu toe is echt zeer sterk!
Pagina: 1 ... 35 ... 66 Laatste