Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06-2022

ddv

Steam: ddv_ | psn: ddv84_

Dat achterlijke one shotten van Mergo's Wet Nurse. :( Misschien eerst maar even de blood rock ophalen om de Tonitros naar +10 te krijgen.

[ Voor 44% gewijzigd door ddv op 28-02-2016 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
One shot?
De blood rock moet je inderdaad ophalen. Zonde als je die laat liggen.
TatoJW schreef op zondag 28 februari 2016 @ 09:47:
Wat raden jullie aan als volgend oord? Ik kan kiezen tussen: upper cathedral ward, cainhurst castle of nightmare of mensis.
Cainhust, dan Upper, dan Nightmare.
Cainhurst en Upper zijn optionele gebieden, met erg lastige bazen.
Nightmare hoort bij de story dus daar moet je uiteindelijk toch een keer heen.

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 28-02-2016 11:09 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TatoJW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-07 18:38
dvdkiwi schreef op zondag 28 februari 2016 @ 11:08:
One shot?
De blood rock moet je inderdaad ophalen. Zonde als je die laat liggen.

[...]

Cainhust, dan Upper, dan Nightmare.
Cainhurst en Upper zijn optionele gebieden, met erg lastige bazen.
Nightmare hoort bij de story dus daar moet je uiteindelijk toch een keer heen.
Thanks voor het advies. Nog gefeliciteerd overigens! :)

PSN: MV_Tato

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thank joe! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ddv schreef op zondag 28 februari 2016 @ 09:52:
Dat achterlijke one shotten van Mergo's Wet Nurse. :( Misschien eerst maar even de blood rock ophalen om de Tonitros naar +10 te krijgen.
One shot? Nog nooit meegemaakt bij Mergo's Wet Nurse. Ik ben daar überhaupt nog nooit doodgegaan. Ik vind het een van de makkelijkste bazen.

@kiwi:: van harte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TatoJW
Cainhurst heb ik ook gecleared. Dat ging best wel soepel eigenlijk! Op naar upper cathedral ward. Trouwens een vraagje voor de mensen hier. Zelf heb ik als zovelen ludwig's holy blade als wapen. Nu vroeg ik mij af of het waard is om 15 in arcane te stoppen voor de empty phantasm shell. Wat is jullie mening hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meh...
Ik denk dat je meer aan skill hebt met de Holy Blade.
Of zien andere mensen wel het nut van arcane?

Thanks Bram ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-10 14:01
15 Arcane? Altijd doen, liefst direct na de start met een nieuw character. Alleen al voor de boost in item discovery die je erdoor krijgt.

Met betrekking tot extra damage met de Phantasm Shell is slechts 15 Arcane niet zo heel zinvol. Je moet dan meer denken richting de 30. Je bent beter af met Fire of Bolt paper, aangezien vijanden daar gevoeliger voor zijn over het algemeen.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-10 11:27
Ik heb even een vraag over hoe ik deze move kan uitvoeren (vanaf 3:15):

Hij zegt jump + r2 maar legt verder niet uit welke knoppencombinatie je moet indrukken. Ik probeer het samen met rondje + naar voren + r2 maar dan gebeurt er heel wat anders.

Kan iemand mij vertellen met welke knoppencombinatie ik dit kan doen?

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon gelijktijdig naar voren duwen en R1 indrukken.

@Arcane: ik heb een Arcane gem in mijn Holy Blade en doe daar meer damage mee dan de physical gems. Heb Arcane ook wel op 40 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
bram1984 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 19:56:
@Arcane: ik heb een Arcane gem in mijn Holy Blade en doe daar meer damage mee dan de physical gems. Heb Arcane ook wel op 40 ofzo.
Er zijn cursed gems met zowel %Physical als +Arcane erop. Die wil je hebben met een arcane build, dubbele damage increase aangezien je naast arcane altijd nog skill of strength hebt. En dan kan er ook nog bolt/fire paper op waar je ook weer scaling vanuit Arcane op krijgt.

En toch zijn rauwe cursed 27% physical gems gewoon beter. Zelfs met 99 arcane kom je niet aan die damage, simpelweg omdat er geen arcane gems zijn die in de buurt van die OP 27% gems komen.

Slecht/lui gamedesign. Zelfs in mijn Bowblade zitten geen BT gems maar gewoon 27% physical gems. Tja.

[ Voor 5% gewijzigd door Voxalizer op 28-02-2016 20:36 ]

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
bram1984 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 19:56:
Gewoon gelijktijdig naar voren duwen en R1 indrukken.
Bedankt voor de moeite maar dit is het niet.

Ik ben er inmiddels achter wat het wel is: tikje naar voren + r2 bij tweehandig wapenvorm. Dus niet naar voren ingedrukt houden maar een tikje naar voren geven.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 15:56
Vanavond _EINDELIJK!!!!_ na een heel weekend sterven bij eerste die baas van de DLC Ludwig the Accursed / Ludwig the Holy Blade neer gekregen. Vrijdag, zaterdag en zondag ontelbare pogingen gedaan, en vanavond is het dan eindelijk gelukt. Wat een hel was het, maar omg dat gevoel toen ie neer ging :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 09:05
Zaterdag een PS4 gekocht voor deze game :-) (En zodat m'n vriendin wat te doen zou hebben als ik achter mn xb1 zit) Goddamn wat is dit vet! Ben 2 keer doodgegaan richting de eerste boss, maar die werd uiteindelijk wel ge1shot :-). Het probleem is alleen nu wel of ik verder ga met DS2 op mn xb1 of verder ga met BloodBorne :)

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voxalizer schreef op zondag 28 februari 2016 @ 20:32:
[...]

Er zijn cursed gems met zowel %Physical als +Arcane erop. Die wil je hebben met een arcane build, dubbele damage increase aangezien je naast arcane altijd nog skill of strength hebt. En dan kan er ook nog bolt/fire paper op waar je ook weer scaling vanuit Arcane op krijgt.

En toch zijn rauwe cursed 27% physical gems gewoon beter. Zelfs met 99 arcane kom je niet aan die damage, simpelweg omdat er geen arcane gems zijn die in de buurt van die OP 27% gems komen.

Slecht/lui gamedesign. Zelfs in mijn Bowblade zitten geen BT gems maar gewoon 27% physical gems. Tja.
Ja ik heb (nog) geen +27% gems. Ik heb de Dungeons tot nu toe een beetje links laten liggen, vandaar. Maar met de gems uit de maingame doet mijn Holy Blade meer damage met een Arcane gem.

Mijn ervaring is overigens dat je alleen kan buffen als er uitsluitend fysieke gems op zitten. Met een Arcane gem kan ik geen enkele buff toepassen. Die zijn dan greyed out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over +27% gems gesproken... Iemand nog een of meerdere glyphs van open dungeons waar die beetje goed te farmen zijn? Vooral de physical varianten?

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Radial: pwmf22gu, 5p6rzey7.
Traingle: 5pwujsed, p8mr34ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:07:
Radial: pwmf22gu, 5p6rzey7.
Traingle: 5pwujsed, p8mr34ip.
Thnx! Die ga ik vanavond eens openen :)

Gisteren met mijn skill char de queen of yarnham een lesje geleerd.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
PWMF22GU is echt de meest gespeelde chalice glyph ooit volgens mij. Hoeveel phantoms van andere spelers je daar ook ziet lopen, echt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paar sneaky opgestelde vijanden in die glyph haha.. komt er ineens zo'n sage uit de hoek gesprint.. one hit.. you died!

Edit: Madman bedoel ik dus

[ Voor 11% gewijzigd door Scrisissszzz op 29-02-2016 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillieWuks
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
Net de Watchdog of the old Lords de grond in gestompt. Vette baas kwa looks. Had wel tig try's nodig uiteindelijk.

Defiled Amygdala ziet er op het eerste gezicht goed te doen uit, eerste try op 20% gekomen, daarna was ik het wel weer zat voor vanavond.

Maar die 2 honden voordat je de deur kon openen voor layer 3, arghhh

psn: vdNiet-forSpeed | [KAAS] Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
WillieWuks schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:41:
Net de Watchdog of the old Lords de grond in gestompt. Vette baas kwa looks. Had wel tig try's nodig uiteindelijk.

Defiled Amygdala ziet er op het eerste gezicht goed te doen uit, eerste try op 20% gekomen, daarna was ik het wel weer zat voor vanavond.

Maar die 2 honden voordat je de deur kon openen voor layer 3, arghhh
Ik ben inmiddels ook waar jij bent in deze omschrijving. Voor het eerst in het spel krijg ik het gevoel dat ik liever een paar uurtjes uitrust voordat ik weer verder ga als ik net een laag heb afgerond. Zeer moeilijk in vergelijking met de vorige dungeons, opperste concentratie is vereist. Vooral als je te dicht bij een vuuraanval bent is het meestal dat je in 1 keer dood gaat, verschrikkelijk slecht voor mijn hart deze dungeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Succes beiden :)
De Watch Dog in de defiled dungeon had ik mijn eerste try voor 98% dood (extended Axe met bolt paper en R2 attacks deden het erg goed), 1 of 2 klappen was genoeg geweest om 'm dood te maken maar toen oneshotte ie mij :/ Daarna nooit meer in de buurt van die prestatie gekomen, dus belletje gerinkeld. Ik had 'm uiteindelijk wel kunnen pakken denk ik, maar was er wel een beetje klaar mee.
Daarna gelijk nog een keer gerinkeld voor Amygdala.
Enige 2 bosses die ik (achteraf gezien erg jammer) niet solo heb gedaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 02-03-2016 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillieWuks
Ik heb tot nu toe alles nog zelf gedaan, wat af en toe best frustrerend was en ik mijn controller wel door het raam kon gooien. Ieder foutje kost je gelijk de kop.

Nog een klein stukje te gaan en dan de platinum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grappig genoeg had ik met de eerste baas van de laatste dungeon meer moeite dan met de bosses in de defiled dungeon ;)

En dat terwijl die boss al eerder langs was gekomen. Grappig hoe we met andere bosses moeite hebben.

Ga als je plat hebt voor de gein maar FRC root dungeons doen. Daar zitten pas ellendige tussen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Ik heb trouwens Watchdog of the Old Lords net verslagen. Ik had wel een belletje gerinkeld en hij hielp me in het begin ook maar hij stierf al toen de ouwe hond nog op 70 procent was. Het is me uiteindelijk toch nog gelukt met bliksempapier en veel geduld en op het juiste moment ontwijken en aanval plaatsen. Misschien ga ik vannacht wel verder met de laatste baas in deze dungeon maar nu eerst even uitrusten :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillieWuks
Defiled en Great Isz chalices ook gedaan :) Wat een verschil is die Great Isz chalice vergeleken met die daarvoor. Peanuts!

Nog steeds geen belletje gerinkeld. Op naar de laatste 3 bazen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 23:38
Lasmibalsingh schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 19:53:
Ik heb trouwens Watchdog of the Old Lords net verslagen. Ik had wel een belletje gerinkeld en hij hielp me in het begin ook maar hij stierf al toen de ouwe hond nog op 70 procent was. Het is me uiteindelijk toch nog gelukt met bliksempapier en veel geduld en op het juiste moment ontwijken en aanval plaatsen. Misschien ga ik vannacht wel verder met de laatste baas in deze dungeon maar nu eerst even uitrusten :P .
Oh wat een gevecht was dat, echt zo zenuwslopend :p. Ik tikte hem zelf vaak met R1 op zijn hoofd zodat daar zijn schild brak.
WillieWuks schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 21:18:
Defiled en Great Isz chalices ook gedaan :) Wat een verschil is die Great Isz chalice vergeleken met die daarvoor. Peanuts!

Nog steeds geen belletje gerinkeld. Op naar de laatste 3 bazen.
De tweede boss... ;(

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Conscience NL schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 21:29:
[...]

Oh wat een gevecht was dat, echt zo zenuwslopend :p. Ik tikte hem zelf vaak met R1 op zijn hoofd zodat daar zijn schild brak.

[...]

De tweede boss... ;(
Ja die tweede baas was echt lastig. Ik heb hem wel redelijk snel verslagen (3x gestorven), wat bij mij hielp was om hem te locken met r3:

Ik kwam wel een aangename glitch tegen in die dungeon, zo rolde deze dikzak zich door de map heen!

Yharnam, bloedkoningin heb ik ook al verslagen. Vanavond wil ik nog even alle drie eindes + burial blade doen voor de platina trofee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvergietend Beest _O- oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillieWuks
Haha wat erg die Nederlandse taal! Brandpapier en Bliksempapier ook echt. 8)7
Ben blij dat ik mijn ps4 op Engels heb staan.

Ik hoop vanavond alles af te ronden, heb wel zin om die Queen te slopen.

[ Voor 5% gewijzigd door WillieWuks op 04-03-2016 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
De platina trofee! Twee weken over gedaan. Vanaf nu lekker op mijn gemakje NG+ spelen en alle hoeken van dit geweldige spel uitpluizen zonder trofeeëndruk!

Een van de betere spellen die ik heb gespeeld, zowel qua verhaal als spelbesturing, etc.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Q2JKdBb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Lasmibalsingh schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:08:
De platina trofee! Twee weken over gedaan. Vanaf nu lekker op mijn gemakje NG+ spelen en alle hoeken van dit geweldige spel uitpluizen zonder trofeeëndruk!

Een van de betere spellen die ik heb gespeeld, zowel qua verhaal als spelbesturing, etc.

[afbeelding]
Gefeliciteerd! Heb je de DLC ook ? :)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WillieWuks schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 12:44:
Haha wat erg die Nederlandse taal! Brandpapier en Bliksempapier ook echt. 8)7
Ben blij dat ik mijn ps4 op Engels heb staan.

Ik hoop vanavond alles af te ronden, heb wel zin om die Queen te slopen.
Boodschapper Bad zie ik ook nog staan. Briljant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 09:05
Afvalzak schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:42:
[...]

De oude jagers bedoel je? Heb hem nog niet over Ludwig, de heilige kling gehoord, dus ik weet het niet :D

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lasmibalsingh proficiat met je plat!

En bedankt voor het delen van alle Nederlandse omschrijvingen. Ik heb een aantal keer goed erom gelachen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 23:55

rajackar

Blood Minister

Haha, mooi man die nederlandse namen.
Ik merk trouwens ook echt dat mijn skills afnemen als ik een weekje niet gespeeld heb. Zit op NG++ en alles ging lekker. Een weekje BB laten liggen en nu wordt ik afgerammeld.
Had aardig wat pogingen nodig voor Martyr Logarius en toen bedacht ik me opeens dat ik nog een pistool had..... meteen bruut gewoonnen }:-)

Nu weer met Ebrietas bezig. Op NG+ was dat niet meer dan een formaliteit maar wat een ellende nu zeg. Dit gaat weer even duren ben ik bang.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillieWuks
greyfox1987 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 14:03:
[...]

De oude jagers bedoel je? Heb hem nog niet over Ludwig, de heilige kling gehoord, dus ik weet het niet :D
:) Ben benieuwd hoe alle wapens heten in het Nederlands, Ludwigs Heilige Zwaard ofzo :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Hoelang duurt het trouwens voordat je de code voor de platina thema binnenkrijgt per e-mail? Vraagje aan degene die 'm al hebben.
Bedankt man! Het snelle ritme van het spel gecombineerd met altijd alert moeten zijn vind ik wel erg tof. Daarom denk ik dat ik vooralsnog niet aan de Souls series ga beginnen want ik hoor dat daarin het spelritme veel lager is en meer gericht op verdedigen.
Afvalzak schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:42:
[...]

Nee, die heb ik niet. Ik kon namelijk onlangs Batman AK inruilen tegen Bloodborne, het gaat om de originele versie zonder uitbreiding van de GOTY-versie. Ik denk dat ik wel wacht op een aanbieding zoals die in december of januari.
Scrisissszzz schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 14:48:
Lasmibalsingh proficiat met je plat!

En bedankt voor het delen van alle Nederlandse omschrijvingen. Ik heb een aantal keer goed erom gelachen ;)
Geen probleem, mocht je nog tips nodig hebben dan hoor ik het van je.

[ Voor 5% gewijzigd door Lasmibalsingh op 04-03-2016 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De DLC kost maar 2 tientjes hoor. Zal voorlopig wel zo blijven, denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De DLC wás 9,99. Vond ik een prima prijsje.
Lasmibalsingh schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:24:
Hoelang duurt het trouwens voordat je de code voor de platina thema binnenkrijgt per e-mail? Vraagje aan degene die 'm al hebben.
Zorg dat je in je PlayStation account "mail van partners" hebt aangevinkt (via de PlayStation site, niet via je PS4).
Toen ik dat deed kreeg ik 'm snel binnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 04-03-2016 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06:00
Mogguh ! Ik kom kom niet voorbij die Rom. Iemand nog tips ? Moet ik die kleintjes laten voor wat ze zijn of kan ik die beter wel verslaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sommigen zeggen van wel, anderen van niet...
Ik zou me niet ál te druk maken om die kleine spinnetjes en er gewoon tussendoor rennen.
Als er op een gegeven moment een beetje veel zijn kun je er altijd voor kiezen om er nog wat af te maken.
Aan de andere kant: ze zijn zo dood dus waarom niet?
Keuzes keuzes :P
Voor Rom zelf: "transformed" Tonitrus werkt goed, maar elk ander wapen met bolt paper ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
dvdkiwi schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 10:20:
Sommigen zeggen van wel, anderen van niet...
Ik zou me niet ál te druk maken om die kleine spinnetjes en er gewoon tussendoor rennen.
Als er op een gegeven moment een beetje veel zijn kun je er altijd voor kiezen om er nog wat af te maken.
Aan de andere kant: ze zijn zo dood dus waarom niet?
Keuzes keuzes :P
Voor Rom zelf: "transformed" Tonitrus werkt goed, maar elk ander wapen met bolt paper ook wel.
Ok Thnx.. Straks maar weer eens een paar pogingen wagen. Frustratie liep weer een beetje hoog op |:( Ik vind deze game zo tof dat ik wel doorzet maar misschien ben ik wel niet gamebegaafd genoeg voor bloodborne :X Als ik zie hoe makkelijk sommige mensen bepaalde eindbazen verslaan en hoeveel moeite ik ermee heb :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joetje079 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 10:37:
[...]
Als ik zie hoe makkelijk sommige mensen bepaalde eindbazen verslaan en hoeveel moeite ik ermee heb :')
Die mensen hebben er waarschijnlijk ook tig pogingen opzitten. Je ziet alleen de poging die wél lukt ;)

*edit*
Ik heb de eerste keer ook erg op het gemakje gedaan. Terugijkend was Rom het probleem niet, ik was gewoon erg veel tijd kwijt aan het killen van die kleine spinnetjes.

[ Voor 25% gewijzigd door Superkiwi op 05-03-2016 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
dvdkiwi schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 10:54:
[...]

Die mensen hebben er waarschijnlijk ook tig pogingen opzitten. Je ziet alleen de poging die wél lukt ;)
Haha ja dat is ook wel weer zo :P *zet poging nr 20 in* ;) (wederom gefaald, ga het maar eens met die tonitrus proberen straks, eerst maar eens grinden om dat wapen te kopen. Heb eigenlijk alleen maar met die bijl gespeeld)

(edit)@dvdkiwi thnx voor het filmpje! Ik ben wel iets lager level als jij daar was maar dat moet niet zo heel veel uitmaken lijkt mij. Het probleem bij mij zijn ook niet Rom of die spinnetjes, maar meer die brokken ijs die zo nu en dan naar beneden komen vallen.

Heb die tonitrus gehaald en gelijk naar level 6 geupgraded. Helaas heb ik nu andere verplichtingen anders had ik wel weer een poging gewaagd :9

[ Voor 53% gewijzigd door Joetje079 op 05-03-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was voor de gein nog eens een char met de Hunter's Axe begonnen... Ja hoor BSB 8 pogingen haha!

Heel die axe niet meer gewend...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Joetje079 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 10:12:
Mogguh ! Ik kom kom niet voorbij die Rom. Iemand nog tips ? Moet ik die kleintjes laten voor wat ze zijn of kan ik die beter wel verslaan ?
Let vooral even op de bewegingen die Rom maakt voordat ze die Arcane aanvallen doet. Als je die eenmaal doorhebt, is ze een eitje. Die pegels kun je eenvoudig ontwijken door diagonaal te rennen. Verder is het gewoon 1 á 2 hits met R1 op haar lichaam doen en dan weer wegwezen. Kleintjes kun je negeren maar allemaal slopen maakt het gevecht wel simpeler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-10 22:40

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Jaaaaaaaaa!! Na ontelbaar aantal pogingen, Father Gascoigne neer!!

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv

ddv

Goed ik ben bij Gehrman aangekomen. Mijn VIT is alleen te laag (22 momenteel). Eerst maar eens levelen naar level 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
bram1984 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 15:17:
[...]

Let vooral even op de bewegingen die Rom maakt voordat ze die Arcane aanvallen doet. Als je die eenmaal doorhebt, is ze een eitje. Die pegels kun je eenvoudig ontwijken door diagonaal te rennen. Verder is het gewoon 1 á 2 hits met R1 op haar lichaam doen en dan weer wegwezen. Kleintjes kun je negeren maar allemaal slopen maakt het gevecht wel simpeler.
Ook jij thnx! Had hem ook al een paar keer bijna maar door overmoedigheid toch weer gesneuveld ;) Toch nog even een laatste klap proberen te geven, weg dodgen en dan een ijspegel op m'n kop. Die ijspegels zijn bijna insta-death.
Thrace Grumble schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 15:38:
Gefeliciteerd :) met hem had ik ook wel enige moeite, vooral fase 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zodra ze haar ijspegel move doet gewoon in een ruime cirkel om haar heen rennen. Dan kan je bijna niet geraakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ddv schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 15:50:
Goed ik ben bij Gehrman aangekomen. Mijn VIT is alleen te laag (22 momenteel). Eerst maar eens levelen naar level 100.
22 pas ja? Veel andere stats geleveled dan?

Ik had daar eerste keer toch al iets van 40 vit ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Thrace Grumble schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 15:38:
Ff een shameless filmpje ervan: YouTube: Blooodborne (PS4), Father Gascoigne fight

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Netjes de petjes! d:)b
Jammer dat je na het gebruik van de music box tegen het hek aan sloeg _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv

ddv

Scrisissszzz schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 17:21:
[...]

22 pas ja? Veel andere stats geleveled dan?

Ik had daar eerste keer toch al iets van 40 vit ofzo...
Strength en Skill voornamelijk. :X Nu snap ik ook waarom bepaalde bosses mij zo makkelijk konden one-shotten.

[ Voor 12% gewijzigd door ddv op 05-03-2016 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

dvdkiwi schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 18:17:
Netjes de petjes! d:)b
Jammer dat je na het gebruik van de music box tegen het hek aan sloeg _O-
Lol, inderdaad, probeerde z'n rug te raken zodat een visceral mogelijk zou zijn daarna. :) Ach, ben al lang blij dat ik em heb gehaald eindelijk, nu door naar de volgende boss :D

[ Voor 10% gewijzigd door Thrace Grumble op 05-03-2016 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die zal een stukje makkelijker aanvoelen ;)
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ligt eraan welke baas hij tegen gaat komen na father G ;)

Er is er toch eentje mogelijk die erg pittig kan zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ddv schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 18:27:
[...]

Strength en Skill voornamelijk. :X Nu snap ik ook waarom bepaalde bosses mij zo makkelijk konden one-shotten.
Soft cap voor vit is 50 dus je kunt nog ff vooruit ;)

Voor latere en dlc bazen, en ook de depth 4/5 dungeons zeker geen overbodige luxe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv

ddv

Scrisissszzz schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 22:07:
[...]

Soft cap voor vit is 50 dus je kunt nog ff vooruit ;)

Voor latere en dlc bazen, en ook de depth 4/5 dungeons zeker geen overbodige luxe :)
Thanks voor de tips! Ga ik mee aan de slag. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
Gisteravond dan toch na tig pogingen Rom verslagen :*) Toch wel de baas waar ik tot nu toe de meeste moeite mee heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv

ddv

Joetje079 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 10:39:
Gisteravond dan toch na tig pogingen Rom verslagen :*) Toch wel de baas waar ik tot nu toe de meeste moeite mee heb gehad.
Nice! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv

ddv

Gek genoeg niet zoveel moeite met Logarius. Was ook goed te dodgen voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Zojuist m'n 10k blood echoes uitgegeven om de poort te unlocked in Cathedral Ward. This better be worth it!
Ook de flamesprayer gekregen, toen ik echoes aan t farmen was ff met die Gilbert gepraat :) Leuk cadeautje, alleen jammer dat ik geen punten in Arcane heb en t dus niet kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-10 18:03
Helaas heb ik de strijd opgegeven. Ergens wel teleurstellend aangezien ik mezelf als redelijk fanatiek gamer beschouw. Ik had verwacht dat ondanks de moeilijkheid de smaak wel te pakken zou krijgen, maar ik boek te weinig vooruitgang. Opzoek naar een nieuwe game dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer... mocht je je nog bedenken kunnen we altijd helpen ingame!

Ik word helemaal gek van al die Dark Souls 3 video's op YT. Ik kijk er niks van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Lekkerboeie86 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 23:58:
Helaas heb ik de strijd opgegeven. Ergens wel teleurstellend aangezien ik mezelf als redelijk fanatiek gamer beschouw. Ik had verwacht dat ondanks de moeilijkheid de smaak wel te pakken zou krijgen, maar ik boek te weinig vooruitgang. Opzoek naar een nieuwe game dan maar :)
What about Dark Souls 3? ;) Hoe ver ben je gekomen trouwens?

[ Voor 3% gewijzigd door Thrace Grumble op 07-03-2016 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thrace Grumble schreef op zondag 06 maart 2016 @ 23:09:
Zojuist m'n 10k blood echoes uitgegeven om de poort te unlocked in Cathedral Ward. This better be worth it!
Ook de flamesprayer gekregen, toen ik echoes aan t farmen was ff met die Gilbert gepraat :) Leuk cadeautje, alleen jammer dat ik geen punten in Arcane heb en t dus niet kan gebruiken.
Die poort kun je ook vanaf de andere kant openen hè. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

bram1984 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:41:
[...]

Die poort kun je ook vanaf de andere kant openen hè. ;)
?? Geen idee hoe :p Ik zag maar 1 route.. viel op zich ook wel mee, het was iets meer dan 1 rondje in Cathedral Ward farmen.

[ Voor 15% gewijzigd door Thrace Grumble op 07-03-2016 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Scrisissszzz schreef op maandag 07 maart 2016 @ 08:11:
Jammer... mocht je je nog bedenken kunnen we altijd helpen ingame!

Ik word helemaal gek van al die Dark Souls 3 video's op YT. Ik kijk er niks van!
Ik heb tot op de dag van vandaag nog geen enkele trailer of gameplay video gekeken. :) Bij Bloodborne ook niet gedaan, is goed bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thrace Grumble schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:43:
[...]

?? Geen idee hoe :p Ik zag maar 1 route..
Als je Blood-starved Beast hebt verslagen, opent de deur rechts van de lamp in Cathedral Ward naar de Healing Church Workshop. Als je in de toren daar helemaal naar beneden afdaalt kom je uiteindelijk in Inner Cathedral Ward uit: de andere kant van de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

bram1984 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:48:
[...]

Als je Blood-starved Beast hebt verslagen, opent de deur rechts van de lamp in Cathedral Ward naar de Healing Church Workshop. Als je in de toren daar helemaal naar beneden afdaalt kom je uiteindelijk in Inner Cathedral Ward uit: de andere kant van de deur.
Ah, BSB ben ik nog niet, ga eerst voor de boss in CW. :) Leuk, al die vrijheid qua volgorde! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerste playthrough moet je lekker blind doen. Mijn eerste run klopte eigenlijk qua volgorde ook helemaal niks van. Daardoor werd het soms extra lastig omdat ik ergens was waar ik gewoon dingen miste die goed van pas zouden komen maar goed, dat maakt het extra mooi als je het ontdekt :)

Toegegeven, er zijn een paar dingen die ik wel op heb gezocht. Toen ik dat las dacht ik ook wtf dat had ik zelf niet bedacht haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
Gisteravond na +- 10-15 pogingen verspreid over twee weken tijd eindelijk Vicar Amelia neer gekregen :) Het lastige was dat ik niet zoveel tijd had en er elke keer even in moest komen. Tussendoor nog een beetje gefarmed en wat levels gepakt en daarna eindelijk gelukt :)

Nu lekker door Hemwick Charnel Lane aan het banjeren. Daar een heel eind gekomen zonder dood te gaan maar door van een richel af te vallen (dat is nog het ergste), moest ik weer opnieuw beginnen en toen was m'n focus een beetje weg. Dan merk je direct dat je genadeloos wordt afgestraft door doodnormale vijanden :P

Edit:

Zo, vanavond ook The Witch of Hemwick down gekregen. Die vond ik in verhouding dan weer niet zo lastig. Alleen oppassen voor de area attacks :) in de vierde poging down gekregen.

[ Voor 15% gewijzigd door rickjehh op 11-03-2016 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv

ddv

Nu ik bijna Gehrman neer heb raden jullie aan om in NG+ aan de DLC te beginnen of in NG? In dat geval laat ik Gehrman nog even in leven. ;) Ik ben nu level 100 en had nog een paar optionele bosses niet verslagen. Darkbeast Paarl had ik 1e try neer. Ebrietas was wat lastiger maar ook niet heel erg moeilijk. Niet gedacht dat levelen nog zo'n verschil zou maken in hoe je de game ervaart. Wat raden jullie aan> Ik heb de Chalice Dungeons nog niet gedaan maar ik wil wel voor de Platinum trophy gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
ddv schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 11:46:
Nu ik bijna Gehrman neer heb raden jullie aan om in NG+ aan de DLC te beginnen of in NG? In dat geval laat ik Gehrman nog even in leven. ;) Ik ben nu level 100 en had nog een paar optionele bosses niet verslagen. Darkbeast Paarl had ik 1e try neer. Ebrietas was wat lastiger maar ook niet heel erg moeilijk. Niet gedacht dat levelen nog zo'n verschil zou maken in hoe je de game ervaart. Wat raden jullie aan> Ik heb de Chalice Dungeons nog niet gedaan maar ik wil wel voor de Platinum trophy gaan.
Ik zou de DLC gewoon in je huidige playthrough doen. Level 100 is er een redelijk level voor. Bovendien kun je dan NG+ vervolgens met een vers nieuw wapen uit de DLC doen, bijvoorbeeld.

Chalice dungeons schalen niet mee met NG+. Deze moeilijkheidsgraad blijft dus sltijd hetzelfde. Het maakt dus in principe niet uit of je die in NG of NG+ of hoger doet. Wel zijn ze natuurlijk makkelijker hoe hoger je character stats en level van je wapen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat Voxalizer zegt: doe de DLC in je huidige ng. In ng+ en verder is het niet echt grappig meer :X

Betreffende de dungeons kun je er voor kiezen om de eerste 3 depths al te doorlopen (moet makkelijk lukken met jouw level).
Wellicht haal je er nog wat leuke gems oid uit.
Ikzelf ben pas aan de dungeons begonnen in ng+3, dan zijn de eerste 3 depths té makkelijk en iets te saai.

[ Voor 30% gewijzigd door Superkiwi op 12-03-2016 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ddv schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 11:46:
Kan in NG+, maar houd er dan rekening mee dat je tot ongeveer Mergo's Loft moet doorspelen voordat je een acceptabel level hebt. De DLC is behoorlijk pittig namelijk. Ik was kansloos toen ik zo vroeg in NG+ zat.

Ik heb Laurence eindelijk door volgens mij. Een L2 jump attack met de Whirligig Saw is zeer effectief, gecombineerd met Bloodsky Eye schoten. Net een poging of 10 gedaan en 2x had ik 'm in zijn laatste fase, waarvan 1x echt bijna al zijn HP weg, maar ik had geen Blood Vials en QS Bullets meer.

Als ik Laurence versla, kan ik met een iets geruster hart naar Dark Souls 3 uitkijken. Dan heb ik alle bazen uit de maingame en de DLC verslagen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv

ddv

Bedankt voor de tips iedereen. Ik ben dus aan de DLC begonnen. De weg naar Ludwig was vrij makkelijk. Ik doe momenteel zoveel damage met de LHB dat de meeste vijanden in 1 klap of een paar klappen neer zijn. Ludwig zelf hield ik het niet heel erg lang vol. :-) Dark Souls 3 Collector's Edition besteld hopen dat ik voor die tijd klaar ben.

[ Voor 13% gewijzigd door ddv op 12-03-2016 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Gisteravond twee uur lang door Forbidden Woods gebanjerd. Wat een prachtig vormgegeven gebied is dat zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind Forbidden Woods samen met Fishing Hamlet dan weer het minste gebied van de hele game. De Yharnam architectuur vind ik vele malen vetter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yarnham zal altijd een speciaal plekje blijven houden bij mij. Ziet er super uit sowieso, maar ook omdat ik daar kennis maakte met Bloodborne en From games, en de sfeer in Yarnham ervoor zorgde dat ik niet wilde opgeven in het begin :)

Daarnaast, Hypogean Goal, pre Rom. Wat een tof stuk, met die achtergrond zang. Kippenvel kreeg ik daar steeds. En dan klapt zo'n kidnapper je weer neer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 15:00

-db-

Hoi

Gisteren ook aan dit spel begonnen. Ik heb dark souls 1 en 2 al eerder uitgespeeld en dus wel al ervaring met dit soort games. En helaas heb ik al walktroughs gezien.
In dark souls 2 heb ik laatst een stuk gespeeld met een curved sword, 2-handed zoder schild ( met hoge adaptability) en met opzet een erg agressieve speelstijl. Grappig genoeg voelt het dan best veel als Bloodborne heb ik nu gemerkt. (Alleen lijkt Bloodborne nu in het begin wat vergevingsgezinder voor fouten met health terugkrijgen en de snellere heals)

Ik heb nu 2 bosses neer, cleric beast (1e poging) en Gascoigne (3e poging).

Wat ik normaal in Dark Souls doe is zo snel mogelijk mijn wapen levelen, dat is nog belangrijker dan mijn karakter levelen. Dat was ik nu dus eigenlijk ook van plan. Ik heb alleen niet veel upgrade materials (en geen smith om ze van te kopen). Ik heb net genoeg om +2 te halen op 1 wapen. In Dark Souls zou ik na 2 bosses al op +5 ofzo zitten.
Blijft dit zo of worden die materials later makkelijker verkrijgbaar? Ik zou het liefst namelijk verschillende wapens uit willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Upgrade materials heb je straks meer dan genoeg van; Blood Stone shards en Twin Blood Stone shards vallen bij bosjes.
Blood Stone chunks (nodig vanaf wapen +7) zijn wat zeldzamer, daar zul je dus iets verstandiger mee om moeten gaan wil je veel wapens gaan upgraden.
Blood Rocks (nodig om je wapen +10 te maken) zijn al helemaal zeldzaam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
In Bloodborne kun je je wapens niet zo hoog levelen als in Dark Souls. +10 is de max.

Je hebt geen smid met spul om te kopen. In plaats daarvan heb je de Insight shop. na bepaalde bazen unlocken daar wel de upgrade materials die je dan met insight kunt kopen. Maar je vind er heel wat in de game om iig 2 wapens naar +9 te krijgen en 1 naar +10 in de main game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TatoJW
Heb het spel uitgespeeld, wat een game. Nu ben ik nog maar level 91 en ben dus opnieuw begonnen. Wel echt dom van mij om het uit te spelen terwijl ik ook nog de dlc wilde doen. Bovendien heb ik ook nog de blood rock gemist. Ik rook de finish en wilde het gewoon uitspelen. Wat raden jullie mij nu aan? Eerder een nieuw character beginnen of toch maar verder in ng+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan verder in ng+.
De main game en bazen ken je nu wel dus die zouden, hoewel ze iets meer damage doen, niet echt een probleem moeten opleveren.
Pak je de blood rock eind van je ng+ toch mee? Als je 'm niet vergeet :P
Dungeons al klaar? Daar kun je ook nog een aantal blood rocks vinden.
Ook vind je de sterkste gems in de (depth) dungeons, welke je ng+ run incl DLC wellicht weer wat draaglijker maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Een Blood Rock missen is echt geen issue meer sinds de laatste patch. Je kunt ze laat in de game voor 60 insight kopen bij de Insight vendor. Je zit al in NG+ dus je hebt toegang tot deze items.
Madman's Knowledge geeft onder andere insight, die zooi ligt echt overal.

Bovendien kunnen Blood Rocks sinds een paar patches eerder droppen van de laatste boss in Depth 5 dungeons. Niet 100% kans masr wel iets van 1 op de 5 keer ofzo. PTWRX6TB is een hele makkelijke met easy bosses (Brain Lurker, Watchers, Celestial guy).

Kortom... Blood Rock vergeten? Boeiend. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Voxalizer op 14-03-2016 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TatoJW
Maar zoals werd aangeraden wel tot en met mergo's loft spelen en dan pas aan de dlc beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
rickjehh schreef op zondag 13 maart 2016 @ 09:07:
Gisteravond twee uur lang door Forbidden Woods gebanjerd. Wat een prachtig vormgegeven gebied is dat zeg.
Ja, dat vond ik ook een bijzonder sfeervol gebied. zo'n beetje alles klopte aan dat level en droeg bij aan een echt beklemmend maar tegelijkertijd geloofwaardig gevoel.

Het minste level van het spel vond ik Nightmare Frontier. Alles leek op elkaar en het sfeertje was het gewoon net niet. Naast dat het daardoor een saaie level werd kon je door de eentonigheid ook snel verdwaald raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lasmibalsingh schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:00:
[...]

Ja, dat vond ik ook een bijzonder sfeervol gebied. zo'n beetje alles klopte aan dat level en droeg bij aan een echt beklemmend maar tegelijkertijd geloofwaardig gevoel.

Het minste level van het spel vond ik Nightmare Frontier. Alles leek op elkaar en het sfeertje was het gewoon net niet. Naast dat het daardoor een saaie level werd kon je door de eentonigheid ook snel verdwaald raken.
LOL. In Forbidden Woods lijkt gelukkig niet alles op elkaar. Het is een bos, that's it. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
bram1984 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:03:
[...]

LOL. In Forbidden Woods lijkt gelukkig niet alles op elkaar. Het is een bos, that's it. :+
Dat is wel heel kort door de bocht of niet? In Yarnham lijken ook veel dingen op elkaar (het is een stad? |:() Ik voelde in Forbidden Woods ook heel erg de beklemmende sfeer en vooral alle smalle doorgangen en dan ineens weer een paar gebouwen met overal om de hoek ambushes. Vind ik persoonlijk erg goed gedaan. Daarmee zeg ik niet dat ik Yarnham niet sfeervol vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rickjehh schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:08:
[...]

Dat is wel heel kort door de bocht of niet? In Yarnham lijken ook veel dingen op elkaar (het is een stad? |:() Ik voelde in Forbidden Woods ook heel erg de beklemmende sfeer en vooral alle smalle doorgangen en dan ineens weer een paar gebouwen met overal om de hoek ambushes. Vind ik persoonlijk erg goed gedaan. Daarmee zeg ik niet dat ik Yarnham niet sfeervol vind :)
Nee hoor. Lees je de quote wel die ik aanhaal? Ik ontken nergens dat in Yharnam ook niet alles op elkaar lijkt, of wel soms? Forbidden Woods is blijkbaar geweldig en Nightmare Frontier is saai omdat alles op elkaar lijkt. Dat is pas kort door de bocht en bovendien meten met twee maten. Terwijl beide gebieden juist veel herhaling in de omgevingen toepassen.

Edit: persoonlijk vind ik zowel Forbidden Woods als Nighmare Frontier nou niet bepaald tot de top van alle gebieden horen, juist door de vele herhaling en weinig spannende shortcuts (de shortcut naar Central Yharnam is een uitzondering). Daar leent de architectuur van Yharnam zich veel beter voor.
rickjehh schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:21:
[...]

Dude, seriously? 8)7 Je quote een paar posts eerder notabene mijn post om aan te geven dat je Forbidden Woods niets vindt en Yarnham geweldig. Vervolgens is iemand het met mij eens wat betreft Forbidden Woods (ik ben nog niet eens in Nightmare Frontier dus geen idee wat dat voor een gebied is), en dat pak jij direct aan om weer aan te geven dat Forbidden Woods alleen een bos is en dat iedereen dat blijkbaar moet vinden (althans dat is de toon die je met die reactie neerzet en zo komt het op mij over).
Inderdaad. Zie edit hierboven nog even. Mijn enige punt is dat beide gebieden gewoon continue hetzelfde doen, dus in mijn optiek vreemd om 1 van die gebieden te verwijten dat alles op elkaar lijkt, terwijl dat in beide gevallen gewoon zo is. Sterker nog: Forbidden Woods kun je zelfs maar 1 kant op en heeft nergens echt het geniale design van de andere gebieden terwijl je in Nightmare Frontier meer een sandbox idee krijgt. ;)

[ Voor 44% gewijzigd door bram1984 op 14-03-2016 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickjehh
bram1984 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:12:
[...]

Nee hoor. Lees je de quote wel die ik aanhaal? Ik ontken nergens dat in Yharnam ook niet alles op elkaar lijkt, of wel soms? Forbidden Woods is blijkbaar geweldig en Nightmare Frontier is saai omdat alles op elkaar lijkt. Dat is pas kort door de bocht en bovendien meten met twee maten. Terwijl beide gebieden juist veel herhaling in de omgevingen toepassen.
Dude, seriously? 8)7 Je quote een paar posts eerder notabene mijn post om aan te geven dat je Forbidden Woods niets vindt en Yarnham geweldig. Vervolgens is iemand het met mij eens wat betreft Forbidden Woods (ik ben nog niet eens in Nightmare Frontier dus geen idee wat dat voor een gebied is), en dat pak jij direct aan om weer aan te geven dat Forbidden Woods alleen een bos is en dat iedereen dat blijkbaar moet vinden (althans dat is de toon die je met die reactie neerzet en zo komt het op mij over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 23:55

rajackar

Blood Minister

Lief spelen allemaal :P

Ik vond het bos juist wat minder. Een beetje saai zelfs.
Mijn favoriet is alles in Yarnham. Dus ook old Yarnham, (upper) Catherdral ward, en Yahar Gul.
Het geeft het gevoel dat je door een gigantische stad loopt waar nog vanalles is en kan gebeuren. Ik hoop ook echt dat er toch een BB2 komt waarbij we nog veel meer van Yarnham kunnen gaan zien. Ik ben namelijk nog niet klaar met Yarnham ;)
Aan de andere kant is het ook wel goed dat je nog meer wilt ipv dat je er al klaar mee bent.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
[b]bram1984 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:12:

Inderdaad. Zie edit hierboven nog even. Mijn enige punt is dat beide gebieden gewoon continue hetzelfde doen, dus in mijn optiek vreemd om 1 van die gebieden te verwijten dat alles op elkaar lijkt, terwijl dat in beide gevallen gewoon zo is. Sterker nog: Forbidden Woods kun je zelfs maar 1 kant op en heeft nergens echt het geniale design van de andere gebieden terwijl je in Nightmare Frontier meer een sandbox idee krijgt. ;)
Kijk, dit is al een stuk genuanceerder ;) Maar ik ben het deels ook zeker wel met je eens. Ik vond alleen de sfeer in Forbidden Woods iets beklemmends hebben, door de donkere uitstraling en al die vage 'dorpjes' die ineens naar boven komen. Qua richting heb je zeker gelijk, los van de twee of drie aftakkingen kan je maar 1 kant op en dat is in Yarnham natuurlijk heel anders. Ik moet zeggen dat ik wel steeds meer in de vibe van de game kom, en dat terwijl ik hem eerst nog verkocht heb voordat ik de GOTY edition via PSN heb aangeschaft :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
TatoJW schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:41:
Maar zoals werd aangeraden wel tot en met mergo's loft spelen en dan pas aan de dlc beginnen?
Ik zou die adviezen met een korreltje zout nemen en het gewoon zelf proberen. Het heeft naar mijn mening simpelweg meer te maken met zelfverzekerd spelen dan het level van je character. In zeker zin is het level van je wapen het belangrijkst, zoals je zelf al in Dark Souls hebt ontdekt. Of je in NG+ nou met bijvoorbeeld level 100 of 130 de DLC inloopt zal wat betreft de uitdaging weinig verschil maken.

Extreem voorbeeld: Tegen een willekeurige boss vechten op level 4 met een +10 wapen is makkelijker dan tegen dezelfde boss vechten op level 150 met een +0 wapen.

Dus, tja. Gewoon die DLC in banjeren en de baas uithangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 15:00

-db-

Hoi

Vandaag door Old Yharnam gegaan. En het regent inderdaad opeens upgrade materials. In een keer genoeg om 3 wapens naar +3 te brengen.

Alfred gesummoned bij BSB (onbedoeld eigenlijk, had al geklikt voordat ik doorhad dat het een summon was). Met summon is het wel kinderlijk eenvoudig moet ik zeggen, misschien 2 keer moeten healen en 1 keer een antidote moeten gebruiken.

Nu kijken waar ik verder moet, ik heb namelijk nog geen open weg gevonden.
Pagina: 1 ... 34 ... 66 Laatste