Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-10 14:01
Je kan Valtr pas summonen bij bosses als je zijn mini quest hebt gedaan. Praat met hem, ontvang rune, help 5 mensen zodat je 5 Vermin kan consumeren en ga vervolgens terug naar Valtr in de Woods. Praat weer met hem, en vervolgens gebeurd er iets met hem... Vanaf nu is hij te summonen bij bosses. Als het goed is heb je er een helm bij.

Voor de duidelijkheid:

In de Hunter's Dream bovenaan de trap ligt het item waarmee je de Old Hunters kan summonen.
Valtr geeft je slechs een rune waarmee jij Vermin krijgt als je die equipped. Heeft verder geen invloed op of je Old Hunters kan summonen. Old Hunters zijn te unlocken:

Er zijn een hoop NPCs die altijd te summonen zijn, maar ook NPCs die je pas kan summonen als je hun 'quest' gedaan hebt. Je kunt Henryk summonen als je hem tijdens Eileens' quest hebt gekilled (Shadows, Rom, Amelia). Zelfde geldt voor Valtr bij een heleboel bosses in de story chalices en DLC na zijn questje. Hetzelfde geldt voor die guy in de cel na Ludwig, die kun je summonen bij Living Failures nadat je hem in zijn cel gekilled hebt. En zo zijn er volgens mij nog wel een paar unlockable Old Hunters.

[ Voor 19% gewijzigd door Voxalizer op 16-02-2016 15:51 ]

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij kon ik Valtr en nog een andere meteen summonen nadat ik met hem had gepraat in de Forbidden Woods. Die 5 vermin usen bij hem geeft je alleen nog een paar items voor zover ik weet.

Ik heb ook pas veel later die 5 vermin gebruikt bij hem, en daarvoor hem al gebruikt bij Ludwig.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verdomme wat heb ik er een hekel aan dat enemy hunters wél belachelijk veel damage doen met hun geweer... en dan ook nog eens unlimited kogels hebben.
Ik wordt een beetje gek van die hunter in de Grand Cathedral :/
Gewoon 400,000 echoes weg daar :(

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 16-02-2016 16:00 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die hunter van de Eileen quest? Dat is een *piep* idd..

Gewoon cheesen vanuit de trap met posion knives :P

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik probeer 'm dus normaal te verslaan, maar wat een cheap ass klojo zeg :(
Ik heb 65 Vit maar hij heeft me met 5 kogels dood.
Alle poison knives dodged ie trouwens :/

[ Voor 33% gewijzigd door Superkiwi op 16-02-2016 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke hunter is dat dan? Die rechts van Amelia? Daar zitten er 2 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
bram1984 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:24:
Welke hunter is dat dan? Die rechts van Amelia? Daar zitten er 2 toch?
Nee, de Hunter in de Cathedral. Deze spawned tijdens het einde van Eileen the Crows quest. Hardere DPS dan welke boss dan ook volgens mij.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voxalizer schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:47:
[...]

Nee, de Hunter in de Cathedral. Deze spawned tijdens het einde van Eileen the Crows quest. Hardere DPS dan welke boss dan ook volgens mij.
Zegt mij niks. Ik heb Eileen gedood nadat ik haar geholpen had met Henryk. Volgende playthrough misschien toch meer iets minder moordzuchtig zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die 2 rechts van Vicar kun je redelijk makkelijk sneaky van achteren pakken ;)
Grand Cathedral hunter is dood. Uiteindelijk naar de trap gelokt en met de Amygdala Arm (wat een gruwelijke charged R2!) gedood. Blij dat ie dood is, hij healde zelfs nog tussendoor, alleen jammer dat ik die lamp niet kan gebruiken en het eigenlijk allemaal voor niks was :P
Filmpje doe ik zo uploaden ;)

Tadaaa oOo

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=BXIG31PSi0s]

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 16-02-2016 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amygdala arm is een heerlijk wapen!

En idd, die hunter healt altijd 1 keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 18:27:
Die 2 rechts van Vicar kun je redelijk makkelijk sneaky van achteren pakken ;)
Grand Cathedral hunter is dood. Uiteindelijk naar de trap gelokt en met de Amygdala Arm (wat een gruwelijke charged R2!) gedood. Blij dat ie dood is, hij healde zelfs nog tussendoor, alleen jammer dat ik die lamp niet kan gebruiken en het eigenlijk allemaal voor niks was :P
Filmpje doe ik zo uploaden ;)

Tadaaa oOo

[video]
Al die moeite voor een beetje Insight. ;)

Bij mij zou hij ook koste wat kost dood moeten.

Kun je niet een Numbing Mist op zijn kop gooien tegen dat healen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wilde kijken of, DLC gerelateerd, ik iets met die schedel op het altaar kon doen, maar dat is niet het geval.
Maar inderdaad, hij moest toch dood :P
Heb 'm een aantal keer in de kathedraal bevochten, maar de parrys en viscerals die hij doet zijn fenomenaal. Heel vervelend mannetje dit, bloedsnel en uiterst dodelijk.
Numbing Mist had gekund ja, daar gooit hij zelf ook mee ;)

Moest ook de Witches nog pakken zag ik dus dat heb ik ook maar gedaan. En omdat ik ook naar Cainhurst wil ook maar even de Clinic ingegaan voor de Summons. Voor het eerst ook dat ik Iosefka sexy op de tafel zag zitten :9

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 16-02-2016 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En daarna je Holy Blade achter binnen werkte ;)

Cainhurst vond ik de eerste keer beetje tegenvallen. In de intro lijkt het een fantastisch creepy en groot kasteel maar je ziet er maar een klein stukje van eigenlijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
Grrrr... Weer een keer of 10 gesneuveld tegen father gascoine. Laatste twee keer had ik nog 1 of 2 hits nodig, maar die laatste vorm heb ik nog niet helemaal door. Morgen weer een dag...

Wat ik echt prachtig vind aan het spel is dat het je echt uitdaagt om beter te worden. Dat je eerst denkt 'dat haal ik nooit' maar dat oefening en geduld echt beloond worden. Dan merk je pas hoe erg je in hedendaagse games aan het handje wordt gehouden.

[ Voor 0% gewijzigd door TTHEEBO1 op 17-02-2016 20:40 . Reden: Spelfoud ]

psn: jagermeistertim

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 23:55

rajackar

Blood Minister

Scrisissszzz schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 08:07:
En daarna je Holy Blade achter binnen werkte ;)

Cainhurst vond ik de eerste keer beetje tegenvallen. In de intro lijkt het een fantastisch creepy en groot kasteel maar je ziet er maar een klein stukje van eigenlijk...
Ik snap wat je bedoelt.
Ik heb dat ook bij Yarnham zelf eigenlijk. De stad lijkt fantastisch groot te zijn en ik zou zo graag nog meer willen verkennen _/-\o_
Dus maar blijven hopen op een Bloodborne 2.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-10 11:27
Hoi, ik was gisteren begonnen met Bloodborne, het is mijn eerste FROM-spel dus ik moet nog aan de besturing en knoppenindeling wennen.

Toch wist ik tot mijn eigen verbazing al redelijk snel tot Cleric Beast te komen. Daar heb ik even een vraag over want ik heb hem nog niet verslagen omdat ik een beetje zat te klooien wat nou het beste is bij boss battles. Zetten jullie automatisch doelwit volgen (r3) aan bij boss battles of niet? Het camera standpunt bij het gevecht met hem wil nogal slecht worden als hij tegen de muur aanzit.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik doe het eigenlijk altijd, maar zoals je zelf ook al zegt is het niet altijd de beste keuze ;)
Vooral bij de grotere bazen, waar je vaak dichtbij staat, kan de camera opeens rare sprongen maken als je opzij probeert te dodgen.
Wat ik dan ook probeer is veelal naar achteren/voren te dodgen zodat de camera blijft waar ie is.

Je kan het proberen zonder lock, het zou moeten lukken en er zijn er genoeg die het doen.
Enkel als je gaat schieten of bv een molotov gaat gooien moet je wel even locken uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Mijn beperkte ervaring is dat de cleric beast niet te doen is met lock. Alleen aan het einde even locken als je molotovs en evt urns gaat gooien. Andere tip (ik ben echt 30-50 keer doodgegaan), zorg dat je een beetje gelevelled bent en dat je het ontwijken onder de knie hebt.

Zit zelf nog steeds vast bij father gascoine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06-2022

ddv

Steam: ddv_ | psn: ddv84_

TTHEEBO1 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 23:03:
Mijn beperkte ervaring is dat de cleric beast niet te doen is met lock. Alleen aan het einde even locken als je molotovs en evt urns gaat gooien. Andere tip (ik ben echt 30-50 keer doodgegaan), zorg dat je een beetje gelevelled bent en dat je het ontwijken onder de knie hebt.

Zit zelf nog steeds vast bij father gascoine...
Cleric Beast moet je juist locken en dan constant van achter aanvallen (zo dicht mogelijk achter blijven staan).

[ Voor 3% gewijzigd door ddv op 19-02-2016 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Apart, ik kreeg echt zwaar camera problemen met lock. Kan dus op meerdere manieren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Ik switch tijdens een fight redelijk veel tussen locked/unlocked. Part of the game. Vooral omdat een roll soms beter uitkomt als een dodge, en omgekeerd.

Het verschilt per boss maar meestal is het niet zo dat je constant locked of juist unlocked wil zijn. Speel ermee.

Grappig genoeg is Cleric Beast dan wel weer zo'n voorbeeld van een boss die ik juist wel constant lock.

[ Voor 16% gewijzigd door Voxalizer op 19-02-2016 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 06:17
Scrisissszzz schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 19:11:
Amygdala arm is een heerlijk wapen!

En idd, die hunter healt altijd 1 keer :)
Dan hebben z wat veranderd. Hij healde aardig wat meer bij mij hoor xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TTHEEBO1 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 23:03:
Andere tip (ik ben echt 30-50 keer doodgegaan), zorg dat je een beetje gelevelled bent en dat je het ontwijken onder de knie hebt.
Dat is wel een beetje het belangrijkste in de combat van Bloodborne ja :P

Hoe gaat het met Gascoigne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
Gisteravond eindelijk weer tijd gehad om even te spelen. Keer of drie Vicar Amelia geprobeerd maar man wat doet ze veel damage met haar hits. Heb al wel door dat ik dicht bij haar moet moet blijven en probeer achter haar te komen maar dat gaat nog wat lastig omdat ik zo hard wordt geownd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
dvdkiwi schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 09:53:
[...]

Dat is wel een beetje het belangrijkste in de combat van Bloodborne ja :P

Hoe gaat het met Gascoigne?
Helaas even geen tijd meer gehad om te spelen, als ik vandaag tijd heb ga ik even the Divion beta proberen. Zal het uiteraard delen als ik m heb verslagen, of hier met hangende pootjes terugkomen om om hulp te vragen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Level 150, Rakuyo +10 vs BSB NG+4. Echt gewoon geen schijn van kans. Altijd al gezegd dat die pilaren er niet voor de speler maar juist voor hem zijn om achter te vluchten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heerlijk netjes!
Alsof je je huisdier aan het slopen bent _O-
Is dat een DLC wapen trouwens?
Ik wil ook een zwaard, maar de Katana laat ik vanwege de health penalty liggen en de Moonlight Sword is te traag in de normale mode.

Ik ga maar eens verder met de DLC. Kijken wat het laatste gebied brengt :P

[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 20-02-2016 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
dvdkiwi schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 15:04:
Heerlijk netjes!
Alsof je je huisdier aan het slopen bent _O-
Is dat een DLC wapen trouwens?
Ja, te vinden in het laatste deel van de DLC. Het wapen is sowieso awesome maar als je nog een reden wil waarom het een geweldig wapen is: Snelste R2 charge attack in de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gatverdamme wat is het laatste stuk van het laatste stuk kut.
Ultra sterke Winter Lanterns, die dudes met hun vishaken, die kleine hunters met een rode gloed...
Ik maak me niet eens meer druk om mijn echoes, wil hier gewoon klaar mee zijn.
Heb allebei de shortcuts open en weet volgens mij waar de baas is.
Heb ook de Blood Rock al gevonden maar dat zwaard nog niet gezien.

Ik vind het trouwens ontzettend irritant en onbegrijpelijk dat consumables zoals bv fire paper en sedatives niet automatisch uit je storage bijgevuld worden, net als met blood vials en bullets gebeurt.

Vraag over het laatste stuk: als ik uit die put klim met de lange ladder, dan kom ik toch in bekend gebied?
Of lijkt dat alleen maar zo?
Paar keer de put uitgeklommen, maar tijd om rond te kijken had ik niet > dood.

[ Voor 36% gewijzigd door Superkiwi op 20-02-2016 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
dvdkiwi schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 16:21:
Gatverdamme wat is het laatste stuk van het laatste stuk kut.
Ultra sterke Winter Lanterns, die dudes met hun vishaken, die kleine hunters met een rode gloed...
Ik maak me niet eens meer druk om mijn echoes, wil hier gewoon klaar mee zijn.
Heb allebei de shortcuts open en weet volgens mij waar de baas is.
Heb ook de Blood Rock al gevonden maar dat zwaard nog niet gezien.
Locatie evt spoiler:
spoiler:
In het midden van de Fishing Hamlet zit zo'n put. Onderin twee grote dudes. Kill ze beiden voor het zwaard. Protip: Shaman Bone Blades als er eentje bijna dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus toch... en ik vond ze al zo leuk om tegen te vechten :P
Ik ga eens kijken of ik het belletje kan rinkelen, ben wel een beetje klaar met deze DLC...

[ Voor 39% gewijzigd door Superkiwi op 20-02-2016 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha pittig kiwi? Kijk even of je al tegen Laurence kan. Hele makkelijke boss. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laurence is de enige die ik nog moet ;)
Ik mis ook nog een wapen, even zien waar ik die laatste vind.
En ja het is is pittig, maar buiten dat veelal bloedirritant en frustrerend ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 20-02-2016 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Laurence is de volgende die ik ranged only met een Bowblade of een Gatling Gun wil verslaan. Vind die wapens wel geestig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij mis ik enkel nog de Bowblade.
Ik kan alleen die Harrowed Hunter niet meer vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Die ligt te creperen naast de Lighthouse lamp. Overigens is het volgens mij onmogelijk om de Church Pick Bloodletter wel te hebben maar de Bowblade niet.

[ Voor 105% gewijzigd door Voxalizer op 20-02-2016 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 18:41:
Volgens mij mis ik enkel nog de Bowblade.
Ik kan alleen die Harrowed Hunter niet meer vinden :/
Die kreeg ik op het begin toen ik die hunter bij de shortcut rechts sloopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik sloop geen vriendelijke hunters, de meesten hebben een quest ;)
Inmiddels gevonden in de hut waar Voxalizer zei; je kijkt er makkelijk overheen.
Het laatste wapen (Bloodletter) ook gevonden. Die "rode" hunters waren vies vervelend.
Tof wapen, maar met de L2 attack van de transformed mode loop je zelf Frenzy op :/

Voor de laatste trophy enkel Laurence nog.
Eens kijken of ik die aan de praat krijg want de laatste keer dat ik daar was lag ie alleen maar te luieren :P

@Voxalizer: de Church Pick had ik al een tijdje. Dus het is niet onmogelijk ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 20-02-2016 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou zeggen ga eens goed op onderzoek uit in de ruimte met dat altaar naar de research hall waar die 2 hunters waren ;)

Ik vond het laatste stuk van de dlc erg tof. De Orphan vond ik in t begin ook een erg uitdagend gevecht. Vond m erg onvoorspelbaar de eerste paar keer.

Plus er is 1 wapen wat je moet kopen van de dlc wapens. Een gun. Ff de naam kwijt.

[ Voor 49% gewijzigd door Scrisissszzz op 20-02-2016 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
dvdkiwi schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 19:18:
@Voxalizer: de Church Pick had ik al een tijdje. Dus het is niet onmogelijk ;)
Ik was idd in de war met de Bloodletter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrisissszzz schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 19:21:
Ik zou zeggen ga eens goed op onderzoek uit in de ruimte met dat altaar naar de research hall waar die 2 hunters waren ;)
Ik ga eens een kijkje nemen dinsdagavond (tot dan geen tijd meer) :)
Ah, ik weet wat je bedoelt. Dat item heb ik al een tijdje in bezit haha :P
Plus er is 1 wapen wat je moet kopen van de dlc wapens. Een gun. Ff de naam kwijt.
De Piercing Rifle bedoel je.
Ik heb nu alles, dus daar hoef ik me niet meer druk om te maken.
Wat zitten er een aantal toffe wapens bij de DLC trouwens :D
Whirligig Saw, Rakuyo, Moonlight Sword, Bloodletter, Amygdala Arm, Boom Hammer... wauw :*)
De meesten zijn erg traag, zelfs in hun normal mode, maar ze zijn wel bruut >:)

Ik ben ook heel benieuwd naar de Kos Parasite:
"The Kos Parasite can do nothing by itself, but if you equip the Milkweed Rune* alongside it, it'll transform you into a hybrid Squid-like creature with unique sets of attacks".
Like wut? :o

[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 21-02-2016 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Haha, Milkyweed Rune. Ik kan dat soort meuk echt niet aanzien. Zo wil ik er echt niet bij lopen.

Zelfde geldt voor die Beast mode rune die van Laurence dropt. Heb er een character voor gemaakt, Beast Claw erbij gelevelled. Damage en mobiliteit is insane maar ik kan die cartoony look echt niet serieus nemen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het even geyoutubed, maar ik vind het er wel tof uitzien :)
Die Beast Mode rune ga ik zeker eens proberen.
Met de Milkyweed rune lijk je wel een soort van mini Winter Lantaarntje te worden, grappig _O-
Dat wordt toch nog een aantal keer de story doorspelen voor de nodige Blood Rocks (&chunks) :P

[ Voor 56% gewijzigd door Superkiwi op 21-02-2016 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind je dan meer op een lopend stuk bloemkool met tentakels lijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Na wat levels omhoog te zijn gegaan gaat het wel goed en ik heb de vaart er wel lekker in.

De boss battles haal ik ondertussen wel binnen een paar keer proberen behalve bij mijn laatste baasgevecht met Schaduw van Yharnam. Uiteindelijk toch gelukt door veel te rennen om de drie gasten uit elkaar te spelen en daarna individueel af te maken. Bij dit gevecht moet je ook niet beginnen aan locken van bazen, dat deed ik eerst wel. Jagersbijl is wel sterk maar te langzaam daarom gebruik ik nu Ludwigs heilige zwaard, wat een betere balans heeft tussen snelheid, kracht en bereik.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv

ddv

Micolash. :+ Blijft maar rennen die knakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Lasmibalsingh schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:55:
Na wat levels omhoog te zijn gegaan gaat het wel goed en ik heb de vaart er wel lekker in.

De boss battles haal ik ondertussen wel binnen een paar keer proberen behalve bij mijn laatste baasgevecht met Schaduw van Yharnam. Uiteindelijk toch gelukt door veel te rennen om de drie gasten uit elkaar te spelen en daarna individueel af te maken. Bij dit gevecht moet je ook niet beginnen aan locken van bazen, dat deed ik eerst wel. Jagersbijl is wel sterk maar te langzaam daarom gebruik ik nu Ludwigs heilige zwaard, wat een betere balans heeft tussen snelheid, kracht en bereik.
Ik zou je spel op Engels zetten, Jagersbijl, dat klinkt toch niet :+

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Engelstaligen zullen hetzelfde ervaren met hunters axe.

[ Voor 6% gewijzigd door Lasmibalsingh op 22-02-2016 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Ik heb mijn vorige playthrough met de voices in het duits gedaan. Hilarisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 15:48
Zo, vanavond maar eens poging 30 doen ofzo bij de Shadows of Yarnam op NG+. Paar keer gelukt om nog maar 1 vijand over te houden, maar dan zit ik meestal ook wel zonder health potions, dus hoeft ie mij maar 2 klappen te geven :/

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Offtopic, en nogal doelloze discussie

[ Voor 116% gewijzigd door Chaoss op 09-03-2016 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Onzin natuurlijk, voor Engelse moedertaalsprekers zijn bepaalde benamingen net zo vreemd als een vergelijkbaar geval bij Nederlandse moedertaalsprekers. Er bestaat echter vrijwel geen reden tot klagen voor Engelstaligen omdat ze een spel alleen in het Engels zullen spelen en nooit in een andere taal, er valt niets te vergelijken voor hen.

[ Voor 4% gewijzigd door Lasmibalsingh op 22-02-2016 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 15:48
bram1984 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 19:17:
[...]

Hmm die had ik echt binnen enkele keren op NG en direct de eerste keer op NG+ (filmpje nog wel ergens in het topic). Wat apart dat je er zoveel moeite mee hebt. Makkelijk te dodgen en te parry'en en met een Arcane buffed Axe en 2 NPC's zijn ze niet zo heel moeilijk. Waar heb je zoveel moeite mee dan?
Voornamelijk mijn hoofd koel houden tijdens het gevecht :D Ik vind die boss battles altijd zo intens, dat ik allemaal op spring enzo :P En dan gaat het meestal mis. En ik gebruik trouwens Ludwigs Holy Sword (ja, gelukkig engels :+ ) met bolt paper.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind een game in het Nederlands spelen ook verschrikkelijk, maar dat komt omdat ik van vroeger uit alleen maar Engels gewend ben in games. Zelfde dat ik het zo raar vind dat ze bijna alle tv cartoons vertalen. Daar heb ik nou juist Engels mee geleerd. Maar als iemand anders graag op NL speelt moet ie dat vooral doen, mij heb je er niet mee ;)

Ik heb nadat Kiwi dat ooit zei ook een stuk in het Duits gespeeld haha.. dat is wel echt komisch! Maar dan ben je er klaar mee en dan snel terug naar Engels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik kan me herinneren dat iemand anders in dit topic ook zijn spel op NL had staan en toen hij hoorde dat het in het Engels kan hem gelijk aanpaste, vandaar mijn opmerking.
Al speel je in het Frans, het maakt mij niet uit, maar de vertaalde namen blijven vreemd klinken ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Dit is eigenlijk gruwelijk offtopic maar BB is ook gruwelijk dus tja.

Ik kijk bij de kids wel eens mee met van die hedendaagse TV programma's. Nou ben ik opgegroeid in de jaren 80/90 met gewoon engelse stemmen en nederlandse ondertitels(Transformers, GIJoe, etc). Maar wat zie je tegenwoordig? Alles is nagesynchroniseerd in het nederlands. In tekenfilms okee, maar die 'live-action' dingen zijn gewoon echt niet om aan te zien... Toch?
En ook al die programma's worden ingesproken door dezelfde mensen, die overigens compleet slecht in hun werk zijn... Onbegrijpelijk.
Ergens had het me wel hilarisch geleken dat ze die kliek de vertaling van ook de voices in Bloodborne hadden laten toen.

Jagersbijl to the face!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Mijn punt is dat dit soort dingen subjectief ervaren worden. Ik geef geen waardeoordeel zoals bijvoorbeeld Bram die iemand gewoon uitlacht (over kortzichtigheid gesproken) op basis van zijn eigen subjectieve overtuigingen.

Als je er goed over nadenkt zijn de benamingen en de vreemdheid daarvan gelijk bij beide talen maar wordt voor een aantal voor jullie Nederlands in beginsel als minder 'cool' ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Lasmibalsingh schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 08:57:
Als je er goed over nadenkt zijn de benamingen en de vreemdheid daarvan gelijk bij beide talen maar wordt voor een aantal voor jullie Nederlands in beginsel als minder 'cool' ervaren.
Ik denk dat dit niet helemaal waar is. Complexe materie maar ik zal een poging wagen.
Meestal zijn vertalingen (zeker in games) naar het nederlands letterlijke vertalingen van het engelse woord. In het Engels is er echt nagedacht over de namen van de wapens bijvoorbeeld, de 'native' namen van de wapens. De nederlandse vertalingen pakken gewoon letterlijke vertalingen van die losse engelse woorden. Je gaat mij niet wijsmaken dat daarin niet een hoop nuances verloren gaan. Het woord "hunter" heeft in het engels een andere lading dan het woord "jager" in het nederlands. Dit heeft niks met 'cool' te maken, maar is gewoon een verschil in taal en cultuur.

Dus ja, ik denk wel dat originele woorden voor een Engelsman beter klinken dan de letterlijk vertaalde woorden voor een Nederlander. Ik weet het wel zeker eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Andersom werkt het ook niet altijd overigens, een Nederlandse grap/gezegde/alliteratie direct vertalen naar het Engels klinkt ook voor geen meter.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Afvalzak schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:47:
Andersom werkt het ook niet altijd overigens, een Nederlandse grap/gezegde/alliteratie direct vertalen naar het Engels klinkt ook voor geen meter.
Precies. Moppen zijn een mooi voorbeeld van "Lost in Translation".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is best veel energie gestoken in de vertaling van Japans naar Engels bij Bloodborne. Als je video's van Vaati kijkt, die heeft het vaker over de vertalingen, hoor je al dat de Engelse omschrijvingen vaker anders zijn omdat het anders nergens op slaat, als ze het direct van Japans zouden vertalen.

Dit geldt ook voor Engels - Nederlands of wat dan ook. Sommige games is het net of ze door Google Translate zijn vertaald :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door Chaoss op 09-03-2016 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Scrisissszzz schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:13:
Er is best veel energie gestoken in de vertaling van Japans naar Engels bij Bloodborne. Als je video's van Vaati kijkt, die heeft het vaker over de vertalingen, hoor je al dat de Engelse omschrijvingen vaker anders zijn omdat het anders nergens op slaat, als ze het direct van Japans zouden vertalen.

Dit geldt ook voor Engels - Nederlands of wat dan ook. Sommige games is het net of ze door Google Translate zijn vertaald :P
Maar Bloodborne is juist in het engels gemaakt en daarna pas vertaald naar het japans. Dark Souls is eerst in het japans gemaakt en daarna vertaald naar engels. Natuurlijk hebben ze aan de japanse vertaling meer aandacht besteed dan aan de vertaling naar het nederlands.

[ Voor 7% gewijzigd door Voxalizer op 23-02-2016 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voxalizer schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:23:
[...]

Maar Bloodborne is juist in het engels gemaakt en daarna pas vertaald naar het japans. Dark Souls is eerst in het japans gemaakt en daarna vertaald naar engels.
Uhhhh ow ja ik haal ze door de war lol 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Buiten het feit dat ik games ook gewoon in het Engels speel (ik zie vaak mensen Driveclub in het Nederlands spelen; die is ook best slecht vertaald) vind ik het bijzonder raar dat je in de meeste game menu's niet eens de taal van de game kunt instellen.
Ik snap dat mensen hun PS4 op Nederlands zetten, maar dat je tegenwoordig geen taal meer kan instellen verbaast me echt.

Ontopic:
Vanavond hopelijk Laurence verslaan.
Daarna maak ik een nieuwe char en ga ik eens een nieuwe playthrough doen, benieuwd hoe simpel dat voelt tov ng+++.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
dvdkiwi schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:09:
Ontopic:
Vanavond hopelijk Laurence verslaan.
Daarna maak ik een nieuwe char en ga ik eens een nieuwe playthrough doen, benieuwd hoe simpel dat voelt tov ng+++.
Zolang je blijft doorlevellen is NG+++ makkelijker dan een nieuw character. Je verhoogt in NG+ pas de uitdaging als je ergens stopt met levellen. Of je nou NG+1 op level 100 doet of NG+7 op level 250, er zit echt vrij weinig verschil tussen.

Zolang je blijft levellen gaat het sterker worden van je character dus sneller dan de toename in moeilijkheidsgraad in NG+(++++++).

Dus als je een uitdaging wil moet je eigenlijk een Waste of Skin maken en gewoon niet levellen. :P

Dit is eigenlijk ook het enige waar ik vind dat Bloodborne echt een steekje heeft laten vallen tenopzichte van zijn voorgangers. De verschillen tussen NGs hadden heftiger gemogen van mij. Bovendien vind ik het zonde dat ze de plaatsing van (extra)vijanden en locatie van items, of zelfs exclusieve NG+ items, niet net zoals in Demon's en Dark Souls hebben geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ervaar het heel anders dan jij; ik vind de opvolgende ng+jes wel degelijk moeilijker dan diegene daarvoor.
Ja, je bent zelf een stuk sterker en doet meer damage, het verschil komt voornamelijk tot uiting in de hoeveelheid damage die vijanden doen.
Mijn levensbalk beslaat nu zowat mijn halve scherm en het is niet uitzonderlijk dat ik met 1 geincasseerde klap ongeveer de helft daarvan kwijt ben.
Normale vijanden in Central Yarnham slaan er nu meer leven vanaf dan mijn levensbalk in ng lang was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wil nog steeds een keer goed gaan zitten voor een pure arcane build. Hopelijk kom ik daar nog aan toe voordat Dark Souls 3 uit komt. Ben nog met deel 1 bezig ook en die wil ik dan ook minstens 1 keer af hebben. Begin de vecht stijl van DS steeds meer te waarderen na de snelle flow van BB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
dvdkiwi schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:07:
Ik ervaar het heel anders dan jij; ik vind de opvolgende ng+jes wel degelijk moeilijker dan diegene daarvoor.
Ja, je bent zelf een stuk sterker en doet meer damage, het verschil komt voornamelijk tot uiting in de hoeveelheid damage die vijanden doen.
Mijn levensbalk beslaat nu zowat mijn halve scherm en het is niet uitzonderlijk dat ik met 1 geincasseerde klap ongeveer de helft daarvan kwijt ben.
Normale vijanden in Central Yarnham slaan er nu meer leven vanaf dan mijn levensbalk in ng lang was.
Kijk, dat die mobs meer damage doen: Tuurlijk. Maar dat maakt de game niet zo zeer moeilijker. Als jij op een gegeven moment met 50 Vit rondloopt en met Chalice gems zoveel damage doet dat je een boss op NG+7 binnen twee minuten kan killen dan maakt het ook niet meer uit of hij je raakt of niet. De fights zijn zo kort dat je hem altijd kan blijven outhealen: Je hebt 20 blood vials, je healed twee keer als hij je raakt en je ramt hem vervolgens in elkaar. Raakt hij je nog een keer dan kost het je weer twee Vials.
Tenzij je heel erg afwachtend speelt of het initiatief verliest krijgt hij jou niet in die twee minuten door je Blood Vials heen als het goed is.

Bovendien komt er na de zoveelste NG cyclus een punt waarop gewone vijanden je gewoon echt niet meer raken doordat je precies weet waar ze vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 13:36

SD5k

>4&X

Ik ben het eens met Voxalizer, maar het scheelt wel of je een speelstijl hanteert die zich richt op dodgen en parryen in plaats van overal vol in springen, klappen incasseren en ondertussen attacks spammen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
SD5k schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:33:
Ik ben het eens met Voxalizer, maar het scheelt wel of je een speelstijl hanteert die zich richt op dodgen en parryen in plaats van overal vol in springen, klappen incasseren en ondertussen attacks spammen. :P
Haha, in Bloodborne is geen plaats voor afwachtend spelen! :+
Scrisissszzz schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:59:
Ben nog met deel 1 bezig ook en die wil ik dan ook minstens 1 keer af hebben. Begin de vecht stijl van DS steeds meer te waarderen na de snelle flow van BB :)
Heb je Smough en Ornstein al verslagen?

[ Voor 30% gewijzigd door Voxalizer op 23-02-2016 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik speel dus wel relatief afwachtend ;)
Ik weet dat ik overal vol in moet gaan en dan ik bazen dan inderdaad in een mum van tijd om kan leggen, maar dat lukt me vaak niet. Ik krijg al-tijd klappen, waardoor ik weer afstand moet nemen om te healen.
Daarnaast is het ook vaak zo dat bazen gewoon dwars door jou aanvallen heen slaan; ze zijn maar lastig te stunnen (sommigen zelfs helemaal niet).
En wat ik al zei: 2 of 3 klappen en ik ben er geweest.

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 23-02-2016 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voxalizer schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:48:
[...]

Haha, in Bloodborne is geen plaats voor afwachtend spelen! :+

[...]

Heb je Smough en Ornstein al verslagen?
Nee die zeggen me nog niks haha... maar ben nog niet heel ver hoor. Vooral bezig geweest met oefenen met t schild, party en reposte enz. Van t weekend weer eens fatsoenlijk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Ik zit nu in een gedeelte waar ik steeds meer sterke en intelligente jagers tegenkom waartegen ik moet vechten.

Ik had in yahar'gul erg deprimerende momenten toen ik op een gegeven moment tegen 3 jagers tegelijkertijd moest vechten, moedeloos werd ik ervan totdat ik erachter kwam dat ik mezelf kon beschermen door mezelf op te sluiten in de cel en van daaruit de 3 jagers redelijk makkelijk kon afmaken.

Later met Eileen haar verhaallijn moest ik in de kathedraal ook tegen een jager vechten die haar had toegetakeld. Man man man die gast kon ook nog eens zijn gezondheid herstellen. Uiteindelijk toch gelukt met gif en vuur r1-aanvallen.

Tot nu toe vind ik dit een van de beste spellen die ik de afgelopen jaren gespeeld heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTHEEBO1
EINDELIJK GASCOINE NEER! Ik heb een klein vreugdedansje gedaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lasmibalsingh schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:14:
Later met Eileen haar verhaallijn moest ik in de kathedraal ook tegen een jager vechten die haar had toegetakeld. Man man man die gast kon ook nog eens zijn gezondheid herstellen. Uiteindelijk toch gelukt met gif en vuur r1-aanvallen.

Tot nu toe vind ik dit een van de beste spellen die ik de afgelopen jaren gespeeld heb.
Die Cathedral Hunter is een erg lastige, zo niet dé lastigste (understatement), Hunter in de game.

Nu snap ik dat je op Nederlands speelt (ik heb de discussie hier gelezen ;) ), maar wat de hel zijn R1-vuuraanvallen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Fire paper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vuur en bliksem papier. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TTHEEBO1 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 21:50:
EINDELIJK GASCOINE NEER! Ik heb een klein vreugdedansje gedaan :-)
Ik juich met je mee! oOo d:)b

Jouw psn past trouwens mooi in de NL/EN discussie hier, Jager Meester Tim :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
dvdkiwi schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 08:22:
[...]

Die Cathedral Hunter is een erg lastige, zo niet dé lastigste (understatement), Hunter in de game.

Nu snap ik dat je op Nederlands speelt (ik heb de discussie hier gelezen ;) ), maar wat de hel zijn R1-vuuraanvallen? :?
Met Ludwigs heilige zwaard in normale vorm kan je met r1 een ketenaanval / combo plaatsen waarbij je tegenstander geen kans krijgt om aan te vallen. Dit had ik gecombineerd met vuurpapier / fire paper omdat ik even op het internet had gezocht naar meer informatie over hem en er werd verteld dat hij slecht tegen vuuraanvallen kon. Gifaanvallen = vierkantje + gifmessen / poison knives.

Ketenaanval is bijzonder effectief tegen jagers heb ik opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Ketenaanval. Hihi.

Ke-ke-ke-ke-ketenaavalonderbreker.

Nja sowieso is hunters agressief aanvallen vrij effectief. Als je ze het initiatief geeft dan blijf je dodgen. Of je gebruikt wapens als de Beast Cutter, R2 combo ketenaanval knalt ze achterover op de grond.

[ Voor 70% gewijzigd door Voxalizer op 24-02-2016 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voxalizer schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:02:

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Voxalizer schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:02:
Ketenaanval. Hihi.

Nja sowieso is hunters agressief aanvallen vrij effectief. Als je ze het initiatief geeft dan blijf je dodgen. Of je gebruikt wapens als de Beast Cutter, R2 combo ketenaanval knalt ze achterover op de grond.
Ik doe r2 aanvallen liever niet bij jagers want ze kunnen je dan heel makkelijk met 'afstoten en tegenaanval' veel schade toedoen.

Maar ik ben ook maar een beginneling, dit is mijn eerste FROM-software spel. Ik heb nog steeds niet alles door, waarschijnlijk ga ik de bloodborne wiki-pagina vanavond nog even raadplegen voor tips en trivia.

[ Voor 16% gewijzigd door Lasmibalsingh op 24-02-2016 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lasmibalsingh schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:51:
[...]

Ik doe r2 aanvallen liever niet bij jagers want ze kunnen je dan heel makkelijk met 'afstoten en tegenaanval' veel schade toedoen.
Bij die Cathedral Hunter maakt het niet veel uit, die weet toch vrijwel áltijd een parry mogelijkheid te vinden.
Die gast heeft het parry & visceral tot kunst verheven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
dvdkiwi schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:39:
[...]

Ik juich met je mee! oOo d:)b

Jouw psn past trouwens mooi in de NL/EN discussie hier, Jager Meester Tim :D
Haha, zo is dat! Alleen voel ik me nog niet echt een meester Jager ;-)

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:03
Inmiddels heb ik Bloodborne een maand. Na veel middagen ben ik eindelijk langs het kampvuur en ging ik later dood bij de 2 weerwolven dood boven aan de brug. Nog steeds het eerste deel.

Dus ik dacht laat ik tot dat stuk gaan, en dan met de gespaarde punten terug gaan om een zooi potions te halen. Dan kan ik me wat vaker healen. Toen ik terug wilden lopen was iedereen weer in leven.. (wist ik niet) Dus weer dat stuk door. Ging allemaal goed. Uiteindelijk met een pebble 1 van de weerwolven gelokt, maar toch kwamen ze allebei. Maakte echt geen schijn van kans.

Hoewel ik best van een beetje doorbijten en uitdaging houd, ben ik bang dat moet opgeven. Voor mn gevoel ben ik zeker 50 ingame uren bezig en nogsteeds niet door Central Yharnam. Heb de controller bijna door mijn TV gesmeten :(

Ik ga even afkoelen.

EDIT: Bram ik heb je filmpje nog is bekeken, waar je in 5 minuten door dat gebied knalt, maar die weerwolven gaan bij jouw met 3 keer blazen dood. Ik heb je zeker 10 keer geraakt en waren nog niet op 50% Met een Axe. Wat doe ik verkeerd?

[ Voor 12% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 25-02-2016 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tip: net voorbij die weerwolven is aan de linkerkant een trap naar beneden, een huis in.
Lok de wolven daar naartoe en pak ze terwijl jij in het huis staat (de wolven kunnen niet naar binnen).
Als je toch in het huis bent, loop even naar beneden, kun je gelijk een shortcut openen naar de eerste lamp, scheelt je het hele stuk langs het kampvuur.

Let niet op de damage die Bram doet; dat is geen new game en dat is een zwaar geupgrade Axe met de nodige gems erop ;)

Wat ik niet begrijp is dat je zegt dat je vanaf het wolven stuk terug wilde lopen en alles weer leefde.
Dat kan niet.
Als jij vijanden afmaakt blijven ze dood zolang jij in de wereld blijft. Als je terug naar de Hunter's Dream gaat, dan worden de vijanden pas weer gereset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:37:
Inmiddels heb ik Bloodborne een maand. Na veel middagen ben ik eindelijk langs het kampvuur en ging ik later dood bij de 2 weerwolven dood boven aan de brug. Nog steeds het eerste deel.
Even afgezien van de rest van je post: Je moet je niet kapotstaren op die weerwolven. Je kunt erlangs rennen en ze overslaan bijvoorbeeld. Je kunt na die weerwolven rechtdoor richting de eerste boss (Cleric Beast). Je kunt linksaf een trappetje af een huisje in, waar de weerwolven je sowieso niet achterna komen. Je kunt tegenover de ingang naar het huisje rechtsaf een richel af om vervolgens in een ander deel van het level uit te komen. Verder kun je voor de wolven ook nog een trappetje af en linksaf via een verborgen richel/ladder naar beneden de sewers in.

Via beide kanten kun je shortcuts unlocken. Met open shortcuts zul je zien dat je makkelijkere rondjes kunt maken om echoes te farmen.

Verder moet je die video van bijvoorbeeld Bram juist niet als voorbeeld nemen qua damage. Hij is al een stuk hoger in level en heeft dus een veel sterker character op dat moment. Het is volkomen normaal dat hij ze in een paar meppen neer heeft en jij niet.

Edit: Lol, had Kiwi's bijna identieke reply nog niet gezien. Info genoeg zo lijkt me. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Voxalizer op 25-02-2016 15:26 ]

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:03
Bedankt weer voor de tips! Hebben we wat mogelijkheden voor een nieuwe poging :)

@kiwi Ik was inderdaad naar Hunters Dream gegaan. Ik dacht daar potions en pebbles te kopen zodat ik dat laatste stuk makkelijker aan kon, maar wist niet dat alles dan zou resetten.

Van de week nog is proberen. Nu even een andere game spelen :)
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:37:

Dus ik dacht laat ik tot dat stuk gaan, en dan met de gespaarde punten terug gaan om een zooi potions te halen. Dan kan ik me wat vaker healen. Toen ik terug wilden lopen was iedereen weer in leven.. (wist ik niet) Dus weer dat stuk door. Ging allemaal goed. Uiteindelijk met een pebble 1 van de weerwolven gelokt, maar toch kwamen ze allebei. Maakte echt geen schijn van kans.

Hoewel ik best van een beetje doorbijten en uitdaging houd, ben ik bang dat moet opgeven. Voor mn gevoel ben ik zeker 50 ingame uren bezig en nogsteeds niet door Central Yharnam. Heb de controller bijna door mijn TV gesmeten :(

Ik ga even afkoelen.

EDIT: Bram ik heb je filmpje nog is bekeken, waar je in 5 minuten door dat gebied knalt, maar die weerwolven gaan bij jouw met 3 keer blazen dood. Ik heb je zeker 10 keer geraakt en waren nog niet op 50% Met een Axe. Wat doe ik verkeerd?
Om te beginnen is het filmpje een NG+ run (dus een tweede playthroug) waarin ik dus veel meer damage doe dan op het begin waar jij nu zit.

Verder kun je beide wolven inderdaad makkelijk slopen door het huis in te gaan, ergens aan de zijkant van de brug. Daar kunnen zij namelijk niet in omdat de opening te klein is. Van daaruit kun je ze met bijvoorbeeld de Hunters Axe slopen zonder zelf geraakt te worden.

Daarnaast ben je niet verplicht om die wolven te verslaan hè. Je kunt er ook langs rennen tot het einde van de brug. Daar kun je een boss fight triggeren en op dat moment verdien je je eerste Insight punt. Daardoor komt de pop in Hunters Dream tot leven en kun je beginnen met levelen. Dus verdien wat Blood Echoes en pleur wat punten bij je Strength (meer damage) en Vitality (meer HP).

Iedere keer als jij teleport naar de Hunters Dream zal iedere vijand respawnen. Vandaar ook de term "farmen". Bepaalde stukken van de game zijn bijvoorbeeld goed om meerdere malen door te lopen omdat er veel QS Bullets of Blood Vials gedropt worden, of omdat er gewoon veel Echoes te verdienen zijn. Dan ga je dus even farmen daaro. ;)

Nog even terugkomend op die wolven: je bent ook nog niet geoefend genoeg. Ze zijn vrij makkelijk te dodgen namelijk, mits je de mechanics enigszins gemastered hebt. Dat komt vanzelf.

Edit: En niet om je af te schrikken, maar dit overkomt de meer geoefende speler nog wel eens. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv

ddv

Ik ga vanavond Wet Nurses slopen. Hopelijk kan ik nog alle umbilical cords verzamelen en dan Gehrman en Moon Presence. <3 Dan heb ik bijna 100+ uur aan mijn 1e playthrough besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat heb je lekker op het gemakje gedaan dan ;)
Succes! d:)b

Ik moet nog steeds Laurence, maar gisteren weer Diablo III in de PS4 gestopt. Shit... >:)

[ Voor 43% gewijzigd door Superkiwi op 26-02-2016 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-10 04:29
ddv schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:25:
Ik ga vanavond Wet Nurses slopen. Hopelijk kan ik nog alle umbilical cords verzamelen en dan Gehrman en Moon Presence. <3 Dan heb ik bijna 100+ uur aan mijn 1e playthrough besteed.
Ik zit nu bij Rom met 35 uur op de teller dacht ik. Die 100+ uur zit er voor mij ook wel in denk ik. Ben hier niet echt een uitblinker in namelijk ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Joetje079 op 26-02-2016 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv

ddv

Joetje079 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 21:08:
[...]

Ik zit nu bij Rom met 35 uur op de teller dacht ik. Die 100+ uur zit er voor mij ook wel in denk ik. Ben hier niet echt een uitblinker in namelijk ;)
Rom had ik ook veel moeite mee. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv

ddv

dvdkiwi schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:38:
Dat heb je lekker op het gemakje gedaan dan ;)
Succes! d:)b

Ik moet nog steeds Laurence, maar gisteren weer Diablo III in de PS4 gestopt. Shit... >:)
Ik heb nu al zin in de DLC. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Ik heb ook ongeveer 80 uur over mijn eerste playthrough gedaan(zonder wiki's/guides/etc.). Echt geen schande hoor!

En dan had ik al ervaring met Souls games, moet je nagaan.

Inmiddels heb ik 9 characters met verschillende builds maar een paar weken geleden ben ik teruggegaan naar mijn allereerste character om NG+7 te bereiken en als extra 'bezigheidstherapie' alle right handed weapons op +10 te krijgen. 500 uur op de teller momenteel. Totaal van alle characters: 1200 uur. Lol. Ik denk dat er geen games zijn die ik meer gespeeld heb dan Bloodborne. En stiekem vind ik het niet eens de beste FromSoft game, die eer gaat naar Dark Souls 1. Best game ever imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Ik denk dat ik wel alle trofeeën in 1 playthrough ga doen zodat ik in ng+ gewoon op mijn gemak kan spelen zonder enige vorm van trofeeëndruk. Ik denk dat ik voor de zekerheid het ook op een USB-stick kopieer, ik vertrouw dat online gebeuren niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-10 04:29
Voxalizer schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 21:50:
Ik heb ook ongeveer 80 uur over mijn eerste playthrough gedaan(zonder wiki's/guides/etc.). Echt geen schande hoor!

En dan had ik al ervaring met Souls games, moet je nagaan.

Inmiddels heb ik 9 characters met verschillende builds maar een paar weken geleden ben ik teruggegaan naar mijn allereerste character om NG+7 te bereiken en als extra 'bezigheidstherapie' alle right handed weapons op +10 te krijgen. 500 uur op de teller momenteel. Totaal van alle characters: 1200 uur. Lol. Ik denk dat er geen games zijn die ik meer gespeeld heb dan Bloodborne. En stiekem vind ik het niet eens de beste FromSoft game, die eer gaat naar Dark Souls 1. Best game ever imo.
1200 uur! _/-\o_ Ik vind de 700 uur die ik in destiny heb gestoken al extreem veel voor mijn doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1200 damn nice!

Na enige tijd BB vandaag weer eens gestart en zit nu met mn eerste char in NG++++ maar ff andere koek haha.

Gewoon 3 keer dood in yarnham. Ben ook wel de amy arm aan t testen dus af en toe wat klooien maar toch...

Love it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TatoJW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-07 18:38
Nou het gaat redelijk voorspoedig. Net nightmare frontier gehad en de baas daar some ass whooping gegeven. Vind het wel schappelijk van from software om na die frenzy manie een simpele baas voor te schotelen. Wat raden jullie aan als volgend oord? Ik kan kiezen tussen: upper cathedral ward, cainhurst castle of nightmare of mensis.

PSN: MV_Tato

Pagina: 1 ... 33 ... 66 Laatste