"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
[ Voor 4% gewijzigd door Joetje079 op 02-02-2016 22:21 ]
Daarnaast kun je de gascoigne garb aan doen. Betere poison resist
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Antidote en Alfred heb ik wel gebruikt, blood cocktails en firepaper niet. Bedankt voor de tips, krijg haast zin om hem nu in de vroege ochtend aan te gooienbram1984 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 22:28:
Antidote bij de hand? Alfred al gesummoned? Blood Cocktails gegooid? Firepaper gebruikt?
[video]
Solo zijn dat toch de 2 lastigste bazen, de orphan vind ik minder lastig. Die drie hebben trouwens zeker Ebrietas van de troon gestoten in mijn geval, als je kijkt naar lastigste bazen in het begin. Nu met Kirkhammer, Beast blood pellets en bolt paper heeft Ebrietas weinig meer te vertellen
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Verwijderd
Ook even een keer het riool in gegaan maar die beesten daar waren me ook net iets te sterk. Wel ook weer ontdekt dat ik mijn bijl kan verlengen en dat hakt toch een partij lekker!
Over die trol die in je rug aanvalt, dat heb ik ook gehad. Zodra je die trol op de deur laat hameren, maar je wel met die honden en andere mannetjes op dat platform hoger gaat bemoeien, valt die je in je rug aan. Eerst even neerhalen dus, hij valt overigens best mee, zeker als je hem rustig benaderd en dan met een volle R2 aanval aanpakt, dan is hij (met die bijl in ieder geval) ook meteen op zijn rug beland en heb je hem zo dood.
Dan is ie nog sneller dood.
Het werkt hetzelfde dat als je een vijand parry'd met je gun, van voren.
Waar die 2 wolven lopen is een trap naar beneden. Als je die had gepakt kun je in het huisje blijven staan, zij kunnen daar niet in en dus kun je ze met je lange (handig he
Ik zou sowieso dat huisje ingaan en daar wat onderzoek gaan doen
De R2 attack van de lange bijl heeft een hele grote range en kan in veel situaties erg handig zijn
Let wel dat je tijdens opladen van de R2 attack gewoon kwetsbaar bent.
[ Voor 22% gewijzigd door Superkiwi op 03-02-2016 08:27 ]
Nog een andere tip, in Yarnham vind je een 4/5 tal Blood stone shards. Daarmee kun je je wapen upgraden in de dream bij de workshop. Zodra je er 3 hebt kun je dat al doen, vergeet dat niet want alle extra damage is mooi meegenomen
Verwijderd
Thanks for the tip, volgens mij heb ik er inmiddels namelijk 3..moet ik vanavond even controleren uiteraard, maar 2 heb ik er zeker.Scrisissszzz schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 08:25:
Plus je hebt je insight punt binnen dus alle echoes die je nu verzamelt kun je mee levelen
Nog een andere tip, in Yarnham vind je een 4/5 tal Blood stone shards. Daarmee kun je je wapen upgraden in de dream bij de workshop. Zodra je er 3 hebt kun je dat al doen, vergeet dat niet want alle extra damage is mooi meegenomen
Ik hak overigens wel iedere keer alle beesten dood en ren er dus niet langs. Ik denk maar zo, ik kan de blood echos best nog wel gebruiken. Moet ze nu ook weer allemaal opnieuw verzamelen, want alles ligt bij de Boss, voor ik daar ben... Denk dat ik dus eerst maar alles clear en de dan verdiende blood echos gebruik om te levelen, mijn wapen ook even levellen dan moet alles makkelijker gaan.
Die eerste monsters zijn nu over het algemeen redelijk eenvoudig, zelfs dat platform vlakbij die trol vind ik niet meer lastig.
Ik kwam na een paar uur ook pas achter de transformed aanvallen van de axe. Die charged R2 is heerlijk voor crowd control.
Even een vraag, iemand al ooit iets met de Holy Moonlight Sword gedaan? Ik moet nog een 2e strength wapen hebben wat leuk scaled met arcane, aangezien het STR/ARC character is..
Mijn keuzes zijn de Tonitrus, Boom Hammer en Moonlight Sword...
Verwijderd
Onthou ook dat tijdens het vechten je ook weer leven terugkrijgt, dat helpt ook en kan er voor zorgen dat je minder blood vials nodig hebt, en wat je ook kunt doen is tussentijds nieuwe kopen natuurlijk. Zijn wel weer alle vijanden terug helaas.DaYwaLkUr schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:12:
Ik heb hem sinds kort aangeschaft. Ik vind het een erg tof spel.
Alleen de moeilijkheidsgraad en de weinige savepoints nemen de plezier weg.
Ben wel 50x doodgegaan op het eerste stuk haha.. Eindelijk langs die 2 gunmen (dat allereerste stuk).
Kom ik zo'n dikke trol tegen, die me opeens in de rug aanvalt, terwijl ik die honden zit te killen. Moet ik nu weer van ver komen, ben bijna door al mijn blood vials heen!
Vergeet Logarius' Wheel niet, vond ik zelf een tof wapen voor STR/ARC, later nog Holy Moonlight Sword gebruikt op deze build en dat beviel ook prima.Scrisissszzz schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 08:42:
Je progressie klinkt erg zoals die van mij de eerste keer![]()
Ik kwam na een paar uur ook pas achter de transformed aanvallen van de axe. Die charged R2 is heerlijk voor crowd control.
Even een vraag, iemand al ooit iets met de Holy Moonlight Sword gedaan? Ik moet nog een 2e strength wapen hebben wat leuk scaled met arcane, aangezien het STR/ARC character is..
Mijn keuzes zijn de Tonitrus, Boom Hammer en Moonlight Sword...
De Tonitrus is wel een effectief wapen maar vond ik zelf een beetje saai, Boom Hammer heb ik eigenlijk nog niks mee gedaan.
Heb er nu veel gespeeld met de Axe, Holy Blade, Saw Cleaver en Tonitrus en wil weer eens iets nieuws proberen.
Ik neig naar een snel wapen zoals de Chicage of de Beast Claw, die lijken me wel grappig.
Mijn gun blijft hetzelfde: de Evelyn. Op hoog level outgunned (lol) die de Hunter Pistol.
Och ja Logarius Wheel, lijkt me idd ook wel lache.SD5k schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 08:47:
[...]
Vergeet Logarius' Wheel niet, vond ik zelf een tof wapen voor STR/ARC, later nog Holy Moonlight Sword gebruikt op deze build en dat beviel ook prima.
De Tonitrus is wel een effectief wapen maar vond ik zelf een beetje saai, Boom Hammer heb ik eigenlijk nog niks mee gedaan.
Naja Tonitrus heb ik al even gebruikt mid game tegen Rom enz. Is best krachtig mits de vijanden zwak voor bolt zijn, maar nadeel, net als de Boom Hammer, is de durability. Die is heel laag. voor je het weet is je weapon at risk.
Dan ga ik toch eens spelen met Logarius Wheel en Moonlight Sword. Gooi ze beide naar +9 en dan zie ik wel
Guns ja, daar ben ik ook saai in. Heb bij mijn skill character nu ook de Evelyn inderdaad. maar als je je bloodtinge niet leveled heb je toch niet veel aan dat wapen? Je gun is dan puur voor parry te doen. Enige andere die ik ooit heb gebruik is Ludwigs Rifle puur voor de stagger op korte afstand.dvdkiwi schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 08:50:
Ik wil in mijn volgende play ook eens een nieuw wapen gaan pakken.
Heb er nu veel gespeeld met de Axe, Holy Blade, Saw Cleaver en Tonitrus en wil weer eens iets nieuws proberen.
Ik neig naar een snel wapen zoals de Chicage of de Beast Claw, die lijken me wel grappig.
Mijn gun blijft hetzelfde: de Evelyn. Op hoog level outgunned (lol) die de Hunter Pistol.
Ook wel eens gedacht aan een build met de Cannon, Church cannon of Gatling gun, maar ook nog nooit gedaan. Pfff kan nog genoeg characters bouwen zo haha..
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
PSN: MV_Tato
Alstublieft! Vind het ook wel gezellig in zo'n partyTatoJW schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:33:
Tweede avondje en ik ben dankzij wat hulp van Joetje079 voorbij father G. gekomen. Vanavond helaas geen tijd, maar het blijft wel jeuken zeg!
Vanavond ga ik nog wel even verder. Die blood starved beast moet er maar eens aan gaan geloven
[ Voor 5% gewijzigd door Joetje079 op 03-02-2016 17:31 ]
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Goed dodgen en oppassen voor zijn dikke rukhand
En je geluid hard zetten: dat geschreeuw van hem gaat overal doorheen
Jaaaaaaaaa!! Easy inderdaad zodra je door hebt dat charged attacks goed werkendvdkiwi schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 19:42:
Op level 15 moet die zeker te doen zijn.
Goed dodgen en oppassen voor zijn dikke rukhand
En je geluid hard zetten: dat geschreeuw van hem gaat overal doorheen
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Spin to win met de axe
Trouwens ik vind de soundtrack van cleric beast een van de vetste van de game. En die heb ik toen ik begon aan bloodborne vaak genoeg gehoord
Jullie hebben me van gedachten doen veranderen, ik denk dat ik er spijt van kreeg als ik hem verkocht had.
Omdat ik het toch wel een toffe game vind, je wilt telkens weer verder gaan
Paar YouTube filmpjes van chapter1 bekeken, Cleric Beast gaat dit weekend down!!
Father Gascoigne is een ander verhaal haha!
Gewoon ff doorzetten, en rustig spelen, niet rushen. Van elke keer dat je dood gaat moet je iets lerenDaYwaLkUr schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:25:
Ik had hem al op Marktplaats gegooid, bijna verkocht!
Jullie hebben me van gedachten doen veranderen, ik denk dat ik er spijt van kreeg als ik hem verkocht had.
Paar YouTube filmpjes van chapter1 bekeken, Cleric Beast gaat dit weekend down!!
Ik ben blij dat ik 'm in een impuls digitaal heb gekocht, anders had ik 'm wellicht ook wel op MP gegooid. Nu moest ik wel om het geld eruit te halen. Dat is wel aardig gelukt.DaYwaLkUr schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:25:
Ik had hem al op Marktplaats gegooid, bijna verkocht!
Goed om te zien dat je nog steeds bezig bent. Waar ben je inmiddels?Thrace Grumble schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:32:
[...]
Gewoon ff doorzetten, en rustig spelen, niet rushen. Van elke keer dat je dood gaat moet je iets lerenZo kom je elke keer weer verder.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Wegens omstandigheden niet heel veel aan gamen toegekomen, gisteren weer ff verder gespeeld en de Cleric Beast neergehaaldrajackar schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:41:
[...]
Goed om te zien dat je nog steeds bezig bent. Waar ben je inmiddels?

[ Voor 14% gewijzigd door Joetje079 op 04-02-2016 20:37 ]
Niet gehaald helaas ondanks de tips. Probeer het later dit weekend wel weer
Best wel frustrerend om een paar keer 95% van z'n healthbar weggeslagen te hebben en dan (waarschijnlijk door overmoedigheid) alsnog het loodje te leggen

Is het misschien verstandig om mijn strength wat hoger te maken ? Zit nu pas op 15, waarschijnlijk had ik het wel gehaald als dat wat hoger was geweest.
[ Voor 47% gewijzigd door Joetje079 op 05-02-2016 06:37 ]
PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7
Dat ligt eraan, speel je met de Axe? Dan wel.Joetje079 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 05:17:
[...]
Is het misschien verstandig om mijn strength wat hoger te maken ? Zit nu pas op 15, waarschijnlijk had ik het wel gehaald als dat wat hoger was geweest.
Laat hem zijn aanvallen doen, probeer op afstand te blijven en probeer hem te raken met de lange versie van de bijl. Zo hoef je niet heel dicht in de buurt te komen en loop je niet de kans gevangen te raken in zijn serie attacks.
Bij BSB kun je ook de palen in de kamer in jouw voordeel te gebruiken, je kan er redelijk goed achter schuilen én je kan er met de R2 attack van de bijl ook langsheen slaan
Pungeant Blood cocktails tegen de muur gooien is ook een hele goede. Daar loopt ie op af en gaat ie aan zitten snuffelen, voor jou de mogelijkheid om lekker op 'm in te hakken (evt met fire paper).
En vergeet niet om in de laatste fase afstand te nemen vanwege zijn poison gesproei. Antidote heb je bij de hand neem ik aan?
psn: jagermeistertim
Bedankt voor de tips! Ik speel met de axe inderdaad alleen dan met de korte versie want in het begin lukt het nog wel om een aantal keer een visceral attack te doen. Volgende keer ga ik het eens proberen met de lange axe.dvdkiwi schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 08:14:
[...]
Dat ligt eraan, speel je met de Axe? Dan wel.
Laat hem zijn aanvallen doen, probeer op afstand te blijven en probeer hem te raken met de lange versie van de bijl. Zo hoef je niet heel dicht in de buurt te komen en loop je niet de kans gevangen te raken in zijn serie attacks.
Bij BSB kun je ook de palen in de kamer in jouw voordeel te gebruiken, je kan er redelijk goed achter schuilen én je kan er met de R2 attack van de bijl ook langsheen slaan
Pungeant Blood cocktails tegen de muur gooien is ook een hele goede. Daar loopt ie op af en gaat ie aan zitten snuffelen, voor jou de mogelijkheid om lekker op 'm in te hakken (evt met fire paper).
En vergeet niet om in de laatste fase afstand te nemen vanwege zijn poison gesproei. Antidote heb je bij de hand neem ik aan?
Antidote heb ik genoeg bij de hand alleen pakt hij me regelmatig als ik dat gebruik, die animatie duurt namelijk eventjes en hij is razendsnel
Dit weekend ga ik wel weer een paar pogingen wagen
Anders ben je inderdaad redelijk kwetsbaar
Gebruik niet je antidote als je vlakbij hem staat, dat is teveel risico.
De korte versie in het begin is prima, omdat je 'm zeker in het eerste deel van het gevecht een paar keer kan parry'en. Of dat in het laatste deel ook lukt weet ik niet meer eigenlijk...
Die second phase zeg, pfoeeeeeeeeeee.
Het was ook vooral lastig omdat de 2e phase ook echt in 7 FPS gespeeld moet worden.
[ Voor 43% gewijzigd door Valandin op 05-02-2016 10:50 ]
Grappig dat het zo per persoon verschilt, ik heb elke boss in de DLC in een keer gedowned. Behalve living failures waar ik 5-6 keer dood gegaan ben, en 2 keer bij orphanScrisissszzz schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:26:
De Orphan is inderdaad een erg lastig gevecht. Net als Laurence en Ludwig in de DLC trouwens. Maria is een erg leuk gevecht maar niet heel lastig en de Living Failures ben ik nog nooit bij doodgegaan
Nu nog even de laatste wapentjes verzamelen en ik heb de DLC op 100%
Meanwhile geniet ik nog behoorlijk van mijn plekje!

Heb ze wel maar nog niet gebruikt. Maar ik ga eerst nog wel even levelen voordat ik me er weer aan waagConscience NL schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 07:54:
Even wat extra levelen kan nooit kwaad. Gebruik je ook Pungent Blood Cocktails?
[ Voor 23% gewijzigd door Joetje079 op 05-02-2016 12:52 ]
Is dat een DLC baas of is datValandin schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 10:49:
Pooeeee.. Net Orphan of Kos down. Da's wel het lastigste gevecht dat ik tot nu toe gehad heb zeg!
Als het een DLC baas is word ik wel een beetje bang
Probeer voor de verandering eens niet afstand van hem te nemen maar juist constant echt dichtbij te blijven en achter hem aan dodgen als hij weer eens wegspringt. Aanvallend dodgen, niet verdedigend. Altijd aan zijn zijkant/achterkant proberen te blijven. En je wapen niet lang maar kort houden, zodat je snelle aanvallen kan doen.Joetje079 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 12:51:
[...]
Heb ze wel maar nog niet gebruikt. Maar ik ga eerst nog wel even levelen voordat ik me er weer aan waagHoe gefrustreerd ik gisteren was, zoveel zin heb ik nu weer om te spelen
Als je BSB onder druk kan houden heeft hij echt geen schijn van kans. Die pilaren zijn voor hem om achter te schuilen, niet voor jou.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Het is de 'final' DLC boss.dvdkiwi schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 12:56:
[...]
Is dat een DLC baas of is datspoiler:, want die laatste had ik de eerste keer in één keer, zonder blood vials op zak...de secret baas na Gehrman?
Als het een DLC baas is word ik wel een beetje bang
Vond de DLC wel echt behoorlijk vet, zitten ook enorm veel leuke wapens tussen. Ik ga m'n LHB inwisselen voor een Whirlgig Saw.. Lekker pizza's cutten.
Ook jij bedankt voor de tips! Deze tactiek zal ik straks ook eens gaan proberen. Ik denk dat ik ook te angstig speel. De bazen in deze game zijn behoorlijk intimiderend en dan is dit nog wel een kleintjeVoxalizer schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:01:
[...]
Probeer voor de verandering eens niet afstand van hem te nemen maar juist constant echt dichtbij te blijven en achter hem aan dodgen als hij weer eens wegspringt. Aanvallend dodgen, niet verdedigend. Altijd aan zijn zijkant/achterkant proberen te blijven. En je wapen niet lang maar kort houden, zodat je snelle aanvallen kan doen.
Als je BSB onder druk kan houden heeft hij echt geen schijn van kans. Die pilaren zijn voor hem om achter te schuilen, niet voor jou.
Jij hebt Laurence, Ludwig, Maria en Orphan allemaal in één poging neergekregen en de makkelijkste boss in de gehele game, Living Failures, niet?Valandin schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:43:
[...]
Grappig dat het zo per persoon verschilt, ik heb elke boss in de DLC in een keer gedowned. Behalve living failures waar ik 5-6 keer dood gegaan ben, en 2 keer bij orphan
[afbeelding]
Filmpjes (met cutscenes) graag, want anders geloof ik er weinig van.
Daar is je char zo vroeg in de game ook helemaal niet klaar voor
Laat je niet gek maken doordat je hem niet dood krijgt, kom gewoon later terug en kick z'n kont.
Al is het wel leuk oefenmateriaal natuurlijk.
Dat wil ik ook wel eens zien hoe je die allemaal first try al hadValandin schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:43:
[...]
Grappig dat het zo per persoon verschilt, ik heb elke boss in de DLC in een keer gedowned. Behalve living failures waar ik 5-6 keer dood gegaan ben, en 2 keer bij orphan
[afbeelding]
Of was je character zwaar overleveled en zat je nog steeds in de eerste playthrough?
Ik speel nog niet in NG+. Ben level 99 met een +9 LHB met +~22% physical gems. (Nu trouwens een +10 Whirligag) Ik hakte best snel door de bosses heen.. Denk ook niet dat het een ongelofelijk speciale prestatie is.bram1984 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:51:
[...]
Jij hebt Laurence, Ludwig, Maria en Orphan allemaal in één poging neergekregen en de makkelijkste boss in de gehele game, Living Failures, niet?
Filmpjes (met cutscenes) graag, want anders geloof ik er weinig van.
Ik heb natuurlijk wel elke Dark Souls game gespeeld hé.. ben redelijk bekend met hoe het gespeeld wordt.
[ Voor 29% gewijzigd door Valandin op 05-02-2016 14:47 ]
Ik had 'm anders in één keer met mijn nieuwe build.dvdkiwi schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:32:
Die dikke dude met die bijl die daar loopt hoef je niet te killen.
Daar is je char zo vroeg in de game ook helemaal niet klaar voor
Laat je niet gek maken doordat je hem niet dood krijgt, kom gewoon later terug en kick z'n kont.
@Hierboven: dan nog. Die bosses moet je redelijk leren kennen. Ludwig doet veel damage en heeft een brede moveset. Laurence is gewoon een bitch en amper te dodgen. Maria en Orphan moet je leren parry'en. En dan is Living Failures helemaal lastig te verklaren. Die is net zo simpel als Celestial Emmisary.
[ Voor 27% gewijzigd door bram1984 op 05-02-2016 14:48 ]
Ja ik kan er ook niet meer van maken dan dat het is hébram1984 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:45:
[...]
Ik had 'm anders in één keer met mijn nieuwe build.
@Hierboven: dan nog. Die bosses moet je redelijk leren kennen. Ludwig doet veel damage en heeft een brede moveset. Laurence is gewoon een bitch en amper te dodgen. Maria en Orphan moet je leren parry'en. En dan is Living Failures helemaal lastig te verklaren. Die is net zo simpel als Celestial Emmisary.
Maria vond ik echt de meest makkelijke boss in de game. Was ontzettend makkelijk te parryen en ging zo neer.
Om het toch een 'beetje' te bewijzen. Want helemaal kan het natuurlijk niet zonder videos..
http://imgur.com/a/iOB7b
Orphan of Kos 5/2/2016: 10:48
Laurence, The First Vicar 5/2/2016: 11:06
Living Failures 4/2/2016 15:24
Lady Maria of the Astral Clocktower 4/2/2016 15:29 (Dus direct doorgerend en kapot gemept)
Haha ja ik nu ook, als je de parry window van die gasten weet is het peanutsbram1984 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:45:
[...]
Haxx!bram1984 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:45:
[...]
Ben DS2 gewend dus ik moets ff schakelen toen ik de combatmode inging.
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Ik had ook gehoord dat er wat dingen duurder werden. Worden wapens ook duurder? Ik moet nog een paar wapens kopen voor de achievement, vroeg me af of ik beter nu kan farmen of in ng+ kan farmen.
Naar mijn weten zijn de prijzen in NG en NG+ gelijk.Valandin schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 01:26:
Ik wou morgen aan NG+ beginnen. Als het goed is bewaar je gewoon je unlocks toch? Chalices, badges etc.
Ik had ook gehoord dat er wat dingen duurder werden. Worden wapens ook duurder? Ik moet nog een paar wapens kopen voor de achievement, vroeg me af of ik beter nu kan farmen of in ng+ kan farmen.
Farmen doe ik persoonlijk in Great Isz Depth 5 standard Isz Layer 3. Celestials direct bij het lampje die binnen een minuut met runes zo'n 180.000 souls opleveren. Daarna direct Bold Hunters Mark en opnieuw.
Farmen kan ook in de main game in bijvoorbeeld Mergo's Loft maar dat is imo echt pure tijdverspilling aangezien je daar een veel langer rondje moet maken.
Verder is een geopende chalice voor farmen ideaal aangezien je daar altijd terecht kan en niet gebonden bent aan je huidige progress in je NG cycle. Chalices blijven geopend als je naar een volgende NG gaat.
[ Voor 37% gewijzigd door Voxalizer op 06-02-2016 09:57 ]
Met 3 moon runes 100,000 echoes in een minuut of 2
Prijzen van items zoals blood vials en dergelijk zijn duurder in ng+.
Van wapens weet ik het niet zeker.
Ik zal zo even kijken voor je wat wapens kosten in mijn game.
Ja, je bewaart je chalices, chalice progress, chalice materials, wapens, unlocks (je weapon badges), consumables, maar sleutels tot locaties zoals de Hunter Chief Emblem en dergelijke raak je wel kwijt.
En natuurlijk al je spawnlocaties
[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 06-02-2016 10:34 ]
Ik wist helemaal niet dat ik de 3 moon runes had.. Ging even swappen en toen zag ik dat er 3 waren. Moooi.
Ik was even door Lower Ptuhumeru gelopen (Bezig voor de trophy) en ik had gewoon 200k aan het eind. Die moon runes werken wel lekker!
Verder nog een vraagje,
1) Iosefka niet killen. Wachten tot na je Rom gedood hebt. Dan terug gaan via Forbidden Woods, dan zou ze op een tafeltje moeten liggen i.p.v. je aanvallen.
2) Na BSB met Arianna praten in Cathedral Ward. Haar naar Oeden Chapel sturen. En dan na Micolash naar de sewers om haar weer tte vinden.
[ Voor 4% gewijzigd door Valandin op 06-02-2016 10:47 ]
Mooi als je geen chalices wil doen. Maar het is gewoon minder effectief. Duurt alsnog langer dan in Isz Layer 3: verder lopen, droppen geen gems, minder souls in meer tijd.dvdkiwi schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 10:34:
Wat dacht je van lecture building 1F Voxalizer?
Met 3 moon runes 100,000 echoes in een minuut of 2
Prijzen van items zoals blood vials en dergelijk zijn duurder in ng+.
Van wapens weet ik het niet zeker.
Ik zal zo even kijken voor je wat wapens kosten in mijn game.
Die blauwe poppetjes heb ik nooit echt gefarmd, maar ik was wel onder de indruk van de hoeveelheid echoes daar. Elke keer tóch weer naar 1F.
Rare jongen ben ik soms
@Valandin:
Betreffende je spoilers: dat klopt
Even nagekeken voor je betreffende prijzen:
Consumables (tab 1 bij de bath messengers) worden in ng+ (significant) duurder.
Wapens, attire, chalice materials en items in de insight shop blijven gelijk qua prijs.
[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 06-02-2016 10:51 ]
Vials zijn bij mij van 750 naar 900 gegaan. Terwijl ik nu toch behoorlijk veel krijg van spelen. Net bijv 110,000 van Cleric Beast gekregen.dvdkiwi schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 10:49:
True.
Die blauwe poppetjes heb ik nooit echt gefarmd, maar ik was wel onder de indruk van de hoeveelheid echoes daar. Elke keer tóch weer naar 1F.
Rare jongen ben ik soms
@Valandin:
Betreffende je spoilers: dat klopt
spoiler:Er zijn er 4, je hebt er slechts 3 nodig. Let wel dat je deze in ng+ gewoon weer opnieuw moet gaan halen
Even nagekeken voor je betreffende prijzen:
Consumables (tab 1 bij de bath messengers) worden in ng+ (significant) duurder.
Wapens, attire, chalice materials en items in de insight shop blijven gelijk qua prijs.
Verder zit ik nog een beetje te dubben over stats. Ik speel met Whirligig
heb nu
Vitality: 50
Endurance: 20
Strength: 50
Skill: 27
Bloodtinge: 9
Arcane: 6
Ik vraag me af of het handig is om meer Endurance te krijgen. Dan heb ik wat meer aan mijn Whirligig's L2. Hoe hoog is genoeg? 25? 30?
[ Voor 25% gewijzigd door Valandin op 06-02-2016 11:04 ]
Die houten steigers in een ronde schacht waarlangs je je naar beneden laat vallen, dat stuk bedoel je?
Dat stuk hoort bij de Upper Cathedral Ward en is een optioneel gebied.
[ Voor 86% gewijzigd door Superkiwi op 06-02-2016 11:46 ]
[ Voor 8% gewijzigd door rickjehh op 06-02-2016 11:46 ]
Na rom mag je de volgende spoiler lezen, mits je vast zit
Zo ja, dan
Weet je nog waar je in Catherdal Ward die 2 hunters hebt verslagen, als je vlak voor Vicar Amelia rechtsaf gaat? Een stukje voorbij die 2 hunters liepen 2 dikke dudes met bijlen, met daar voorbij een grote ronde kamer kwam met een "offerschaal" in het midden? Daar kon je verder niks toch. Wel, na het verslaan van Rom gaat daar een deur open
[ Voor 19% gewijzigd door Superkiwi op 06-02-2016 11:48 ]
Niet lezen wat ik schreef, gewoon Vicar zoeken
[ Voor 52% gewijzigd door Superkiwi op 06-02-2016 12:18 ]
De soft cap voor endurance is 40 dus je kunt nog wel ff door levelenValandin schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 10:55:
[...]
Vials zijn bij mij van 750 naar 900 gegaan. Terwijl ik nu toch behoorlijk veel krijg van spelen. Net bijv 110,000 van Cleric Beast gekregen.
Verder zit ik nog een beetje te dubben over stats. Ik speel met Whirligig
heb nu
Vitality: 50
Endurance: 20
Strength: 50
Skill: 27
Bloodtinge: 9
Arcane: 6
Ik vraag me af of het handig is om meer Endurance te krijgen. Dan heb ik wat meer aan mijn Whirligig's L2. Hoe hoog is genoeg? 25? 30?
Daarna heeft endurance verhogen niet veel zin meer.
Dan doe ik het zoScrisissszzz schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 11:52:
[...]
De soft cap voor endurance is 40 dus je kunt nog wel ff door levelen
Daarna heeft endurance verhogen niet veel zin meer.
Eerst endurance naar 40 dan skill naar 50.
Even nieuwschierig.. Welke wapens gebruiken jullie, en wat voor builds runnen jullie?
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Ik heb een quality, strength, skill en strength/arcane build en ga nog een skill/bloodtinge maken. De wapens die ik gebruik:Valandin schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 13:51:
[...]
Dan doe ik het zo
Eerst endurance naar 40 dan skill naar 50.
Even nieuwschierig.. Welke wapens gebruiken jullie, en wat voor builds runnen jullie?
Kirkhammer, whirligig saw, rakuyo, blades of mercy, Church pick, saw cleaver, hunter axe, burial blade, ludwigs holy blade, beast cutter.
Guns: hunter pistol, ludwigs rifle, gattling gun.
En wil nog meer proberen
[ Voor 13% gewijzigd door Thrace Grumble op 06-02-2016 19:43 ]
En succes met fase 3 dan, als je 2 al niet redt.
Edit: En vergeet de Music Box niet.
[ Voor 23% gewijzigd door bram1984 op 06-02-2016 21:31 ]
Doe wat gear aan met arcane resist, dan overleef je die barrage van hem. Ook al is het best makkelijk te ontwijken door gewoon rond te cirkelen.ddv schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 22:31:
Ik ben al het hele weekend bezig om Rom te verslaan. De missiles ontwijken heb ik niet zo'n moeite mee. Gewoon blijven rennen of dodgen. De mini-spiders heb je meestal met 1 hit van achter of zijwaards wel neer. Maar er gaat altijd wel wat mis... Met name de laatste 10% van zijn health bar krijg ik niet weg. Ik ben echt super gefrustreerd momenteel.Ik ben level 50 en gebruik met name de Tonitrus (+4) of Holy Blade (+6).
Verder gewoon naar de spin gaan die het meest afgezonderd is en een tikje op z'n bil geven.
Laatste phase is wat moeilijker maar afhankelijk van z'n animatie kan je wel zien wat hij doet en waar je kan staan. Keep it up.
Ik vond de eerste twee fases niet echt het probleem, pas vanaf fase drie wordt het spannend. Probeer je music box (als je die hebt) in elke fase een keertje te gebruiken. Als je hem drie keer achter elkaar gebruikt in het begin van het gevecht verandert hij gelijk al in dat beest, en dat wil je niet hebbenThrace Grumble schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 19:42:
Wow, net een paar pogingen Father Gascoigne gedaan, lijkt me ff onmogelijk... Knap lastig, vooral de snelheid hoe hij er op loshakt. Ff over nadenken hoe ik em ga verslaanKwam net in fase 2, waar hij naar de lange axe switcht.
Ik heb ook veel moeite met Rom gehad, maar hij is echt eenvoudig als je z'n move set kent.ddv schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 22:31:
Ik ben al het hele weekend bezig om Rom te verslaan. De missiles ontwijken heb ik niet zo'n moeite mee. Gewoon blijven rennen of dodgen. De mini-spiders heb je meestal met 1 hit van achter of zijwaards wel neer. Maar er gaat altijd wel wat mis... Met name de laatste 10% van zijn health bar krijg ik niet weg. Ik ben echt super gefrustreerd momenteel.Ik ben level 50 en gebruik met name de Tonitrus (+4) of Holy Blade (+6).
Hij doet later die ijspegel aanval zowel vanuit de lucht (net daarvoor gaat hij op z'n achterpoten staan) als vanuit het water (net daarvoor doet hij z'n staart en kop omhoog). Als je weet dat die gaan komen kun je ze makkelijk ontwijken. Dan heb je nog een physical attacks als je te lang te dichtbij staat (na 2 hits weer wegwezen) en volgens mij ook een AoE die je ook van mijlenver aan ziet komen (op z'n kop liggen). Neem gerust je tijd en maak eerst alle spinnetjes af. Ik was er meer dan 10 minuten mee bezig in NG+.
Edit: Die laatste 2 zijn net andersom.
Cheesen doe ik niet aan, wil t graag 'eerlijk' houden. Denk dat ik niet genoeg afstand houd en constant te dicht op hem zit ipv pas aanval als de mogelijkheid er is. Morgen maar es weer proberenbram1984 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 21:26:
Na enige ervaring is hij heel makkelijk te parry'en en dodgen. Je kan 'm ook cheesen door er grafstenen tussen te houden en een lang wapen te nemen.
En succes met fase 3 dan, als je 2 al niet redt.
Edit: En vergeet de Music Box niet.
Tja het zit in de game dus waarom niet? Dan moet je ook niet de Music Box gebruiken.Thrace Grumble schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 23:34:
[...]
Cheesen doe ik niet aan, wil t graag 'eerlijk' houden. Denk dat ik niet genoeg afstand houd en constant te dicht op hem zit ipv pas aanval als de mogelijkheid er is. Morgen maar es weer proberen
Dan kun je schuilen achter pilaren bij BSB ook wel cheesen noemen.
[ Voor 9% gewijzigd door Voxalizer op 07-02-2016 00:10 ]
Ik heb het idee dat je in dit spel alleen maar verder komt door gewoon dood te gaan en opnieuw te proberen totdat het lukt, in tegenstelling tot DS2 waarbij je door slimme combinaties van stats en equips je hele spelstijl naar je hand kunt zetten.
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Ja, het zal vaak trial & error zijn, maar ik heb ook mensen gezien die er wel redelijk soepel doorheen lopen.
Dood ga je niet "gewoon", dood ga je zodat je kan leren van je fouten
En in BB kun je net als in SOTFS zwaar overleveled worden als je maar genoeg doet farmen.
Ik ben het overigens wel eens met dat je in BB de gameplay niet zo naar je hand kan zetten als in Dark Souls. BB is toch wat meer arcade action RPG dan DS.
Als Dark Souls Gran Turismo is dan is Bloodborne Need for Speed. Zo moet je het verschil in diepte ongeveer zien. Ik denk dat Dark Souls 3 sommige mensen die BB als hun eerste FromSoft game spelen best eens kan tegenvallen.
[ Voor 11% gewijzigd door Voxalizer op 07-02-2016 06:09 ]
Je kan er niet meer naast zitten. Ik ben toevallig vorige week met een nieuwe build begonnen. Ik ren fluitend door het eerste stuk heen zonder dood te gaan. Die grote gast is ook tegen de vlakte gegaan in the process. Kwestie van dodgen en molotovs op z'n kop gooien. Pleintje is gewoon kwestie van Pebbles gooien en rechts op de verhoging blijven op het begin. Dan komen er al een hoop naar je toe. Daarna de gunman op de grond afmaken en vervolgens de rest van de mob op de grond (die gunman op de koets kan je daar niet raken, want er staat nog iets van een koets tussen).CSB schreef op zondag 07 februari 2016 @ 00:37:
Goed. Heb BB nu een uurtje geprobeerd. Die grote gast in het begin is gewoon te OP om als noob te killen. Daarna maar geprobeerd dat plein schoon te vegen. En op 3 man na was me dat gelukt, ware het niet dat ik door een verkeerde auto-aim gefucked werd en daarna gang-raped bloedend op de vloer lag...
Ik heb het idee dat je in dit spel alleen maar verder komt door gewoon dood te gaan en opnieuw te proberen totdat het lukt, in tegenstelling tot DS2 waarbij je door slimme combinaties van stats en equips je hele spelstijl naar je hand kunt zetten.
Een uur is veel te kort om de game en zijn mechanieken te begrijpen, maar zodra je dat doet (parry en viscerals al ontdekt?), ren je lachend door bepaalde stukken heen.
Ik was gisteren even in Isz depth three bezig. Ik vond even een kamertje met iets van 5 Brainsuckers, twee van die arcane celestials en als slagroom op de taart 2 wolven. Daar ben ik wel een keer of 8 doodgegaan. Uiteindelijk gehaald door in een keer naar boven te rennen en een van die celestials meteen af te maken en daarna de wolven. Die Brainsuckers volgen je gelukkig niet.
Edit: @Voxalizer: het cheese gedeelte is natuurlijk dat je dwars door de grafstenen heen kan zwaaien met je axe.
[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 07-02-2016 06:40 ]
Laat hem even rusten en kom later terug als je iets hoger level bent. Ik zat daar twee avonden vast en werd zo gefrustreerd dat ik bijna klaar was met die gameTimocos schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 23:27:
Ik stop vandaag maar even met Bloodborne... 8 keer nu al BSB gedaan, en echt elke keer net niet. Denk dat de onderburen het ook niet echt tof vinden dat ik elke keer hard op spring

Ben nu lvl 104, dus sowieso moet ik hem nu wel neer kunnen halen met Ludwigs Holy Blade. Heb het wel vaker bij bazen dat ik nog 1 extra klap wil geven (overmoedig) en dan dat de baas vol in de aanval gaat. En dan zie ik weer die prachtige letters in beeldJoetje079 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 08:09:
[...]
Laat hem even rusten en kom later terug als je iets hoger level bent. Ik zat daar twee avonden vast en werd zo gefrustreerd dat ik bijna klaar was met die gameToen maar besloten om wat verder te levelen aangezien ik bijna nooit wat aan m'n strength had gedaan. Gisteravond weer teruggegaan met een paar strength punten extra en ik had hem gelijk neer
Ging overigens nog wel dood na het gevecht door het gif maar dat maakte gelukkig niet uit want ik had hem gewoon gehaald
*edit*
Ja dus, zie het al een pagina terug staan
In ng+ doen vijanden veel meer damage, je kan veel minder hebben.
Tussen de klapjes door even vaker wat afsand nemen dus.
[ Voor 107% gewijzigd door Superkiwi op 07-02-2016 10:03 ]
Eens. Als je zo rond level 75-100 met een +10 wapen NG+ in loopt is het echt makkelijker dan de eerste cycle.bram1984 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 10:38:
Ik vind de bazen in NG+ anders een stuk simpeler. O.a. Gascoigne en Ebrietas had ik in één keer. Nou dat was de eerste keer wel anders.
De hoogste NG cycle die ik tot nu toe heb bereikt zonder interesse in een character te verliezen is NG+6 op level 200(50vit). En om nou te zeggen dat mobs en bosses daar zoveel harder slaan dan in bijvoorbeeld NG+2... Nee, echt niet.
Orphan of Kos is de enige boss die me ooit met 50 vitality heeft ge-oneshot.