Acties:
  • 0 Henk 'm!
Opvallend. Ik heb nog nooit een Souls game gespeeld en die had ik bijna de eerste keer al. Hij is vrij makkelijk te dodgen en je staat zo achter hem. Father G. is amper te verdedigen als hij in beast form is, en daarnaast schiet hij op het begin ook op je, en is hij een stuk sneller. Op papier is hij op alle fronten moeilijker.

Edit: Ik had geen music box, dus wellicht helpt dat niet mee. Weet waar je die moet halen, dus met NG+ pik ik die wel even op.

[ Voor 16% gewijzigd door bram1984 op 30-03-2015 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Moet ik gewoon even wennen aan een nieuwe area of word de game in
spoiler:
Byrgenwirth
ineens een beduidend stuk moeilijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een nietszeggende naam is niet echt een spoiler hè. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Wussie schreef op maandag 30 maart 2015 @ 01:06:
Moet ik gewoon even wennen aan een nieuwe area of word de game in
spoiler:
Byrgenwirth
ineens een beduidend stuk moeilijker?
Niet moeilijker, enemies zijn enkel wat sterker ;)

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Zo, en met een nieuwe run gewoon de ERB strategie gepakt. Geen Hunter's Dream tot Blood Starved Beast. Maakt het begin een stuk leuker :D

Enige paar tricky dingen:

Gascoine Strat
Genoeg Molotov's
Fire Paper van de NPC
De jump vlak bij begin Old Yarnam, een verkeerde actie en je mag vanaf het begin van het spel weer :p

(Gascoine is makkelijk vast te zetten)

Ook gaaf om te zien dat de speedruns al rond een uur nu zitten :+

[ Voor 36% gewijzigd door corset op 30-03-2015 08:48 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 18:40
bram1984 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 00:16:
@Vox: Is Gascoigne 1 van die bazen?
Nee. Stel dat je hem echt niet zou kunnen verslaan dan is er nog een zeker item te vinden waarmee je hem makkelijker kan maken. Niet erg moeilijk.
spoiler:
toy music box van zijn dochtertje

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
aah, de meest lugubere sidequest van het spel..

spoiler:
Ja, ik ga naar de chapel toe! je slacht de pig weer af, en wat heeft hij? haar ribbon met wat entrails.

FUCK! verkeerde tags, sorry!

[ Voor 12% gewijzigd door corset op 30-03-2015 09:05 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:24

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ook top dat je die pig van achteren kunt pakken ... in haar genitaliën.. nee echt .. ik heb het niet bedacht .. blame those Japanese.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
klopt :p Proctology Exam ftw :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
politrix schreef op zondag 29 maart 2015 @ 22:53:
[...]

Ik heb ze allemaal vele uren gespeeld, bloodborne is goed maar staat bij mij niet bovenaan. Komt met name door een aantal in mijn ogen irritante puntjes. Nieuwe manier van co-op, al menig Insight verloren met het nieuwe system.

Weapons en armor voelde in andere From titels gevarieerder aan, maar dat kan ook een geboel zijn.

Geen area reset, zoals dat met de bonfires kon, nu moet je heen en weer naar hunters dream, dat met de laadtijden maakt het traag.

PvP lijkt niet tot nauwelijks te bestaan, kan ook door de tijd vanaf release liggen.
Wapens is absoluut een gevoel want de movesets en combo's hier zijn gewoon gevarieerder zonder dat je een totaal andere build nodig hebt :p

Je krijgt ook insight door te co-open heh... Als jij hen helpt met het verslaan van bosses krijg je er juist insight voor... Het idee is als jij een ander helpt wordt jij beloond, wil je help moet je er voor betalen. Faal je? Ja dan wordt je bestraft, het blijft FromSoft heh ;)

PvP bestaat zeker wel, maar ongetwijfeld weet driekwart absoluut nog niet hoe het werkt, waar het te vinden is en zullen veel mensen nog altijd in het absolute begin gebied zijn. Het is pas sinds zaterdag officieel uit hier heh? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Zaterdag? Hij was woensdag al uit, op sommige plekken zelfs eerder.

Of er echt zoveel PvP zal zijn in de toekomst weet ik niet, vind het nogal een flutconcept in deze game. Ze hadden invasions imo niet aan de beckoning bell moeten koppelen, ik ring dat ding nooit tijdens het spelen, dus ik zal nooit invaded worden (nouja behalve een bepaald gebied). Jammer.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Zo, heb even de ERB run gekeken..

Blood Starved in een minuut of 15 moet te doen zijn zie ik nu. Enige tricky is dat je precies moet weten welke items je waar pakt, en alle drops precies goed doet zonder dood te vallen.

Benodigdheden:

6 Blood Vials
9 Molotov's
3 Fire Paper (van de NPC?)

Hmm, vanavond maar wat routing bekijken.

(Ben wel nieuwsgierig naar de endgame, ik denk dat de skips daar veel, veel tijd gaan schelen. Als we even de exploity Forest skip buiten beschouwing laten)

[ Voor 18% gewijzigd door corset op 30-03-2015 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Godverdomme zeg hele weekend over de 4e baas gedaan.
Eindelijk fucking dood. Kut spel. :P

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Euphanasia schreef op maandag 30 maart 2015 @ 09:55:
Godverdomme zeg hele weekend over de 4e baas gedaan.
Eindelijk fucking dood. Kut spel. :P
Wat is "de 4e baas"? Ik ben zelf een beetje lost in de volgorde. Heb eerst bijvoorbeeld Vicar Amelia gedaan, daarna Blood Starved Beast (beiden met 1 of 2 man hulp) en gisteren in mijn uppie de Witch of Warwick (qua sfeer is die omgeving tot nu toe het tofst vind ik... heerlijk gemaakt) de pan in gehakt.

Nu kwam ik gisteravond opeens die Paarl tegen (met 30k blood echoes op zak... weet IK veel dat er opeens een boss fight is) :P. Paarl zijn tijd komt nog wel.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
Vicar Amelia. Mensen zeggen dat dat 1 van de makkelijkere is maar ik heb er een stuk of 60-70x over gedaan lol. Gascoine na een keer of 3, Blood starved beast een keer of 10 en Cleric beast in 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Euphanasia schreef op maandag 30 maart 2015 @ 10:07:
Vicar Amelia. Mensen zeggen dat dat 1 van de makkelijkere is maar ik heb er een stuk of 60-70x over gedaan lol. Gascoine na een keer of 3, Blood starved beast een keer of 10 en Cleric beast in 1 keer.
Hehe, welk level was je? Amelia heeft mij iets van 5x vrij kansloos gelaten (was rond level 35). Daarna toch maar de bell of reckoning gebruikt. Daarna nog een keer of 10 geholpen om haar te verslaan.

Mooie boss trouwens, heerlijke geluiden. :9

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
Ben nu zo rond de 33 ofzo, heb een tijdje gegrind op een goeie spot en ook nog ludwig holy blade gekocht. Doet lekker veel damage ik had daarvoor de Cane hoewel die goede range heeft is de damage daarvan echt een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Vicar Amelia vond ik persoonlijk 1 van de makkelijkste bosses. Ze doet niet al te veel schade en heeft een makkelijk aanvals patroon. Enige hoe ik daar dood ging was omdat ik te greedy werd in de meeste attempts. Toen ik rustig bleef en hits pakte wanneer dat kon ging ze zo neer.

Maar ik heb tot nu toe wel een patroon ontdekt. Zo'n beetje alle bosses volgen dit patroon: Eerste x% redelijk makkelijk, boss is niet snel, goed te parry-en of counterhitten. Tweede x% alles word wat lastiger, boss word wat aggressiever en de window om het te raken word kleiner. Derde x% gaat de boss in hyperaggressive mode, gebruikt speciale moves, wordt nog lastiger te raken etc. Daarom heb ik altijd molotovs bij me. Voor die laatste paar % :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
Voxalizer schreef op maandag 30 maart 2015 @ 09:39:
Zaterdag? Hij was woensdag al uit, op sommige plekken zelfs eerder.

Of er echt zoveel PvP zal zijn in de toekomst weet ik niet, vind het nogal een flutconcept in deze game. Ze hadden invasions imo niet aan de beckoning bell moeten koppelen, ik ring dat ding nooit tijdens het spelen, dus ik zal nooit invaded worden (nouja behalve een bepaald gebied). Jammer.
Zo werkt het gelukkig dan ook niet alleen. Er zijn er een aantal gebieden waar je altijd een Bell lady hebt en je dus altijd geïnvade kan worden of zelf kan invaden tenzij je de e snel vind en afmaakt. Tevens wordt er aardig wat gecooped... En je raad het al, ook die Bell dametjes tellen als invasion punt. En dan schijnt er nog een verborgen gebied te zijn wat om pvp draait en op welke covenant, ben even de bloodborne variant naam vergeten, je hebt gekozen. Ik weet niet of dit gebied al open is of er in gepatched wordt oid, maar er staat een nogal sterke hint hier naar op een artikel van Forbes geloof ik.

Je denkt toch niet echt dat we alles al weten en dat er niks gaat veranderen mbt pvp en alles hier toch? Ik hoop zelf iig stiekem dat er net als bij Dark Souls enzo toen nog aardig wat veranderingen komen, ook op basis van community feedback zeg maar :D

Maar ik probeer dan ook hard hoopvol te zijn dat het niet zo'n zooitje wordt als ds2 wat op pvp gebied... Op de pc iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
Ja na een x aantal keer dood gaan bij een boss wordt je steeds iets beter alleen Vica Amelia duurde het allemaal wat langer voordat ik echt alles goed kon dodgen, heb de laatste keer misschien maar 3 blood vials gebruikt. De laatste keer Blood starved beast maar 1 blood vial gebruikt. Ik weiger om hulp te krijgen via die bell ik wil het zelf doen xD

[ Voor 10% gewijzigd door Euphanasia op 30-03-2015 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:28

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Op basis van de goede reviews heb ik vrijdag ook Bloodborne aangeschaft. Heb geen ervaring met eerdere titles uit deze serie. Het eerste stuk kom ik nog steeds niet door, nadat je die ladder bent opgeklommen. Of ik ga eerst linnks naar die dikke, krijg ik die neer dan ga ik later dood. Schakel ik de eerst de rest van de menigte uit dan krijgt die dikke me te pakken. Had het spel vanwege frustraties al op marktplaats gezet maar vanmorgen kreeg ik langzaam aan de smaak te pakken. Advertentie maar weer verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Paar dingen die zeer belangrijk zijn;

1.) Regain
2.) Parry
3.) Blood Vials

misbruik het allemaal :p hoe eerder je parry door hebt, hoe makkelijker het spel wordt.

Overigens, als je Gascoine moeilijk vind, wees gerust. Blood Starved Beast is lachwekkend simpel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
Tweakarim schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:36:
Op basis van de goede reviews heb ik vrijdag ook Bloodborne aangeschaft. Heb geen ervaring met eerdere titles uit deze serie. Het eerste stuk kom ik nog steeds niet door, nadat je die ladder bent opgeklommen. Of ik ga eerst linnks naar die dikke, krijg ik die neer dan ga ik later dood. Schakel ik de eerst de rest van de menigte uit dan krijgt die dikke me te pakken. Had het spel vanwege frustraties al op marktplaats gezet maar vanmorgen kreeg ik langzaam aan de smaak te pakken. Advertentie maar weer verwijderd.
Je hoeft niet alles steeds opnieuw te killen, ik heb die dikke 1x gekilled en daarna niet meer. Soms gewoon enemies voorbij rennen om een shortcut te openen een lantaarn te activeren of om tegen een boss te vechten is niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 00:47
Ik was ook echt 9x doodgegaan op Vicar Amelia, om haar vervolgens te verslaan zonder ook maar één keer geraakt te worden... Best simpel uiteindelijk! Ze was bij mij de 3e baas overigens, ben nu op zoek naar de volgende. :P Heerlijke game dit. O+

[ Voor 4% gewijzigd door Disfigured op 30-03-2015 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Euphanasia schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:50:
[...]

Je hoeft niet alles steeds opnieuw te killen, ik heb die dikke 1x gekilled en daarna niet meer. Soms gewoon enemies voorbij rennen om een shortcut te openen een lantaarn te activeren of om tegen een boss te vechten is niks mis mee.
Precies. Of denk bijvoorbeeld aan...
spoiler:
...die enorme klerelijer met de machinegun in Old Yharnam. Zo'n gast met van die enorme pijlen zat ook in Dark Souls. Bij Dark Souls ging je dan nog proberen met een of andere ultieme boog met poison arrows toch die gast van 200 meter afstand neer te knallen. Bij Bloodborne moet je toch echt eerst het halve veld door. Ik had die kerel er na vele uren frustratie van de toren weten te meppen (inclusief mezelf, maar gelukkig 1 seconde na hem). Vervolgens hoef je je over hem geen zorgen meer te maken.

Geniaal spel. Geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
spaceboy schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:04:
[...]

Precies. Of denk bijvoorbeeld aan...
spoiler:
...die enorme klerelijer met de machinegun in Old Yharnam. Zo'n gast met van die enorme pijlen zat ook in Dark Souls. Bij Dark Souls ging je dan nog proberen met een of andere ultieme boog met poison arrows toch die gast van 200 meter afstand neer te knallen. Bij Bloodborne moet je toch echt eerst het halve veld door. Ik had die kerel er na vele uren frustratie van de toren weten te meppen (inclusief mezelf, maar gelukkig 1 seconde na hem). Vervolgens hoef je je over hem geen zorgen meer te maken.

Geniaal spel. Geniaal.
Of je skipped dat hele stuk gewoon :p heb je nergens last van :+ the true souls way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

lanerios schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:38:
[...]

Of je skipped dat hele stuk gewoon :p heb je nergens last van :+ the true souls way
Dat werkt voor mij niet. I take it personal. Ik had maar 1 doel: die kerel moet dood. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim

Tweakarim

Dat snap ik niet helemaal, dat ze niet steeds opnieuw gekilled hoeven worden. Zodra je af bent geweest komen alle enemies toch opnieuw terug en moet je ze allemaal weer opnieuw doden, ja niet persee natuurlijk. Maar het is toch niet zo dat eenmaal dode vijanden dood blijven als je opnieuw moet beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het wordt beter, geloof me. Dit is ook mijn eerste FROM game. In Central Yharnam zijn wat mij betreft maar 5 lastige tegenstanders: die dikke links inderdaad (maar daar kun je gewoon langs rennen), de 2 wolven op de brug (kun je ook langs rennen), de Cleric Beast (langs zijn rechterkant rollen zodat je achter hem komt, of molotovs naar zijn kop gooien), en Father G.

Beperk je eerst tot het klootjesvolk om te levelen: de menselijke tegenstanders, de honden en de dikzakken met die bakstenen.

Mobs kun je het beste met je enhanced R2 wapen te lijf (naar voren springen) of ze 1 voor 1 met die stenen lokken en dan gewoon met je ingeklapte R1 hakken. Die doen helemaal niets als je snel genoeg bent. Die grote vetzakken kun je parry'en en daarna een visceral doen met R1, piece of cake.

Probeer daarbij alle shortcuts te openen. Dan ben je overal binnen no time.

Als je de game eenmaal doorhebt, biedt deze een ongeëvenaarde ervaring. Ik ben nu al bij de Cathedral Ward geweest en inmiddels in Old Yharnam beland, en ben daar pas 1x doodgegaan. En geloof me: daar lopen véél grotere motherfuckers dan je tot dan toe gezien hebt.

@Hierboven: nee, dan wordt het veel te makkelijk. Nu is er dat constante risico om je echoes te verliezen. Ga ik door, of bezoek ik Hunter's Dream om te levelen en nieuwe gear te kopen, en neem ik alle gerespawnde tegenstanders voor lief?

[ Voor 6% gewijzigd door bram1984 op 30-03-2015 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Tweakarim schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:41:
Dat snap ik niet helemaal, dat ze niet steeds opnieuw gekilled hoeven worden. Zodra je af bent geweest komen alle enemies toch opnieuw terug en moet je ze allemaal weer opnieuw doden, ja niet persee natuurlijk. Maar het is toch niet zo dat eenmaal dode vijanden dood blijven als je opnieuw moet beginnen?
Jawel. Dat geldt voor sommige (zeer bijzondere) mobs.
spoiler:
In Old Yharnam heb je er twee: kerel bovenop de toren en die snelle hunter op de grond.

Zelfde principe geldt natuurlijk voor de echte boss-fights. Als je een boss hebt verslagen komt hij niet meer terug. Tenzij je een NG+ opstart of met andere mensen meespeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 13:18
lanerios schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:45:
Paar dingen die zeer belangrijk zijn;

1.) Regain
2.) Parry
3.) Blood Vials

misbruik het allemaal :p hoe eerder je parry door hebt, hoe makkelijker het spel wordt.

Overigens, als je Gascoine moeilijk vind, wees gerust. Blood Starved Beast is lachwekkend simpel :D
The troll is strong in this one ;). BSB was @#$@)# irritant. Nog erger dan FG.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
SacreBleu schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:06:
[...]

The troll is strong in this one ;). BSB was @#$@)# irritant. Nog erger dan FG.
Troll? haha nee..

"oh nee BSB valt aan" loop naar links, je hoeft niet eens te rollen bij 80% van z'n attacks
repeat until death.

Sorry, maar als je hem kan afmaken in de eerste 15 minuten van het spel, is hij niet moeilijk. :D maar dat is mijn visie met wat uren Dark Souls (400+) en Demon Souls (120+) ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:33
Het zijn Hunters die niet terug komen. Hunters zijn makkelijk te herkennen aan hun wapens en speelstijl etc.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
De fout die ik veel mensen zie maken is dat ze gefrusteerd raken als ze dood gaan maar dood gaan is nou eenmaal onderdeel van het spel, heck de eerste minuut word je dat keihard ingewreven :P
spoiler:
Sla voor die dikke dudes anders wat molotovs in, die werken vrij goed heb ik gemerkt, net zoals voor die 2 weerwolven op de brug.
Je kan ook eerst wat echos farmen en dan even terug lopen/portalen en wat molotovs kopen endergelijke :)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim

Tweakarim

Verderf schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:12:
[...]

De fout die ik veel mensen zie maken is dat ze gefrusteerd raken als ze dood gaan maar dood gaan is nou eenmaal onderdeel van het spel, heck de eerste minuut word je dat keihard ingewreven :P
spoiler:
Sla voor die dikke dudes anders wat molotovs in, die werken vrij goed heb ik gemerkt, net zoals voor die 2 weerwolven op de brug.
Je kan ook eerst wat echos farmen en dan even terug lopen/portalen en wat molotovs kopen endergelijke :)
Haha ja dat klopt en hoe gefrustreerder je raakt hoe roekelozer je te werk gaat waardoor je helemaal kansloos wordt. Het doet me erg denken aan die film met Tom Cruise, Edge of tommorow. Ben inmiddels zo vaak dood gegaan dat ik precies weet welke vijand waar komt. Oke hier rechts zit er eentje, naar beneden springen nog eentje, trapje af dan twee, achter die komen er vier. etc etc.
Het lijkt me wel dat zodra je het door hebt het steeds vetter begint te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Tweakarim schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:26:
[...]

Haha ja dat klopt en hoe gefrustreerder je raakt hoe roekelozer je te werk gaat waardoor je helemaal kansloos wordt. Het doet me erg denken aan die film met Tom Cruise, Edge of tommorow. Ben inmiddels zo vaak dood gegaan dat ik precies weet welke vijand waar komt. Oke hier rechts zit er eentje, naar beneden springen nog eentje, trapje af dan twee, achter die komen er vier. etc etc.
het eerste uur is ook zeker het lastigste vind ik altijd bij souls games, daarna word het steeds makkelijker.
Het eerste stuk bijv doe je na de eerste 2x in 5 minuten ofzo.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweakarim schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:26:
[...]

Geen dank, ik geef graag tips. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim

Tweakarim

Haha, ik had je tips gezien ja, bedankt daarvoor. Ga me erin verdiepen, echoes farmen etc zegt me nog niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
lanerios schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:10:
[...]

Troll? haha nee..

"oh nee BSB valt aan" loop naar links, je hoeft niet eens te rollen bij 80% van z'n attacks
repeat until death.

Sorry, maar als je hem kan afmaken in de eerste 15 minuten van het spel, is hij niet moeilijk. :D maar dat is mijn visie met wat uren Dark Souls (400+) en Demon Souls (120+) ervaring.
Alles kán, ik heb ook mensen de Mount Everest zien beklimmen, betekent niet dat 't een makkie was :P.
Ik had aardig wat last van BSB, heb er zes keer over gedaan, denk ik. De keer dat ik 'em versloeg heb ik twee vials gebruikt en twee keer antidote. Hij staat makkelijk open voor een riposte, en het eerste deel van het gevecht is 'makkelijk' maar daarna blijft hij makkelijker op afstand en moet je meer moeite doen om 'em te verslaan. Bij FG was dat juist andersom.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Tweakarim schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:43:
Haha, ik had je tips gezien ja, bedankt daarvoor. Ga me erin verdiepen, echoes farmen etc zegt me nog niet zoveel.
bepaald gebied meerdere keren opnieuw doen zodat je echos "farmed" en dan uitgeven aan equipment, levels etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweakarim schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:43:
Gewoon vijanden slachten. Voor iedere vijand verdien je blood echoes (de in-game currency).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
SacreBleu schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:47:
[...]

Alles kán, ik heb ook mensen de Mount Everest zien beklimmen, betekent niet dat 't een makkie was :P.
Ik had aardig wat last van BSB, heb er zes keer over gedaan, denk ik. De keer dat ik 'em versloeg heb ik twee vials gebruikt en twee keer antidote. Hij staat makkelijk open voor een riposte, en het eerste deel van het gevecht is 'makkelijk' maar daarna blijft hij makkelijker op afstand en moet je meer moeite doen om 'em te verslaan. Bij FG was dat juist andersom.
BSB is een geweldige "heb je alles onthouden van de vorige battles tegen bosses/trash? Dan is hier het examen!" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
lanerios schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:55:
[...]

BSB is een geweldige "heb je alles onthouden van de vorige battles tegen bosses/trash? Dan is hier het examen!" :D
Ik zat hem gisteren te doen met mn huisgenoot, na 4x eindelijk op 75% even 2 seconden een adem/hart check en healen met een potion en dan na hem dood te krijgen bijna dood gaan aan de poisen xD Tis dat mn huisgenoot het wel door had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
Je kan in dat gebied van BSB poison resistant gear vinden, waar weet ik niet meer precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Die poison is echt evil. Wat ik doe over het algemeen, is hem een beetje rond de kamer slepen en rustig afmaken.

De Poison resist = Gascoine set + Top Hat, vind ik tenminste :p

(Ja het is gewoon dezelfde setup als ENB, maar hij weet wat er het beste is :+ )

[ Voor 19% gewijzigd door corset op 30-03-2015 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

lanerios schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:03:
Die poison is echt evil. Wat ik doe over het algemeen, is hem een beetje rond de kamer slepen en rustig afmaken.

De Poison resist = Gascoine set + Top Hat, vind ik tenminste :p

(Ja het is gewoon dezelfde setup als ENB, maar hij weet wat er het beste is :+ )
spoiler:
Als alternatief kan je Pungeant Blood Cocktails gebruiken. De beschrijving van dat item: "Mature blood cocktail that releases a pungent odor when thrown that attracts blood-thirsty beasts" Hoe heet die boss ook alweer? Gewoon in hoekje gooien, hij gaat er ong 2 keer per flesje op af. Charge, back stab, win. Wel tip, bewaar dit tot de laatste fase, eerste 2 zijn goed door te komen zonder.

Also, heb een mooi "echoes farm plekje" gevonden. Als je bij de Forbidden Woods bent(via amelia). Daar bij de lamp spawned, rechts loopt omdraait en de berg op loopt. Daar zijn 3 vijanden, 5700 echoes, 3min. Daar heb ik gefarmed omdat ik faalde op BSB en geen resources meer had ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Waarschijnlijk heb ik dan iets gemist want Amelia zegt me niks en ik heb BSB toch echt net dood gemaakt xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Gear is puur voor de looks bij mij, fashion > minimale boost in defensive stats. 35 endurance en niets doet meer echt pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
ooh ik stack echt alles in strength, 14/14/25 nu oid :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Voxalizer schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:36:
Gear is puur voor de looks bij mij, fashion > minimale boost in defensive stats. 35 endurance en niets doet meer echt pijn.
35 end? Welk level ben jij wel niet dan? Nog steeds in NG? Ik pleur alles redelijk verdeeld in Vit, End en Str. Ben ondertussen level 40. Ik probeer om niet te hard te levelen. Wil dat m'n Bloodborne experience zo lang mogelijk duurt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Verderf schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:36:
Waarschijnlijk heb ik dan iets gemist want Amelia zegt me niks en ik heb BSB toch echt net dood gemaakt xD
Mja Amelia was voor mij de derde boss, voor veel mensen de vierde boss. Net als dat FatherG voor sommige de eerste boss is en Cleric de tweede boss. Er zit wat verschil in hoe je door het spel gaat. Zo heb ik voor 10k een item gekocht wat me Cathedral Ward meer liet verkennen en heb dus eerst dat gedaan, ben nu net klaar met old yharnem, ik ben daar terug gegaan toen ik er achter kwam dat de souls gain per mob daar aanzienlijk lager was dan in CathWard en ik dus eigenlijk "te ver was".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
ye-roon schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:39:
[...]

Mja Amelia was voor mij de derde boss, voor veel mensen de vierde boss. Net als dat FatherG voor sommige de eerste boss is en Cleric de tweede boss. Er zit wat verschil in hoe je door het spel gaat. Zo heb ik voor 10k een item gekocht wat me Cathedral Ward meer liet verkennen en heb dus eerst dat gedaan, ben nu net klaar met old yharnem, ik ben daar terug gegaan toen ik er achter kwam dat de souls gain per mob daar aanzienlijk lager was dan in CathWard en ik dus eigenlijk "te ver was".
ah dan ga ik ook eens sparen voor dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Verderf schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:37:
ooh ik stack echt alles in strength, 14/14/25 nu oid :D
Strength is niet heel boeiend Imo. Zodra je genoeg attributes hebt om je favoriete wapen te kunnen gebruiken kun je beter voor vitality en endurance gaan. Je damage komt voornamelijk uit je weapon upgrades en gems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Voxalizer schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:41:
[...]

Strength is niet heel boeiend Imo. Zodra je genoeg attributes hebt om je favoriete wapen te kunnen gebruiken kun je beter voor vitality en endurance gaan. Je damage komt voornamelijk uit je weapon upgrades en gems.
Dat hangt vooral af van hoeveel een wapen scaled met een bepaalde attribute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
spaceboy schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:39:
[...]

35 end? Welk level ben jij wel niet dan? Nog steeds in NG? Ik pleur alles redelijk verdeeld in Vit, End en Str. Ben ondertussen level 40. Ik probeer om niet te hard te levelen. Wil dat m'n Bloodborne experience zo lang mogelijk duurt. ;)
80, nog in NG. Voor mn gevoel level ik nog vrij rustig, maar ben nog geen enkele keer echoes kwijtgeraakt. Ik farm mn blood vials in een mooi rondje in Forgotten Woods, waar ik echt zo'n 40.000 souls bij krijg per keer (bijna 2 levels). Misschien dat ik daardoor wat hoog ben qua level.

Ik gebruik dan ook geen guides of hulp of iets dergelijks. Zit soms dus wel te zoeken waar ik heen moet. Denk echter wel dat ik bijna klaar ben met NG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Verderf schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:44:
[...]

Dat hangt vooral af van hoeveel een wapen scaled met een bepaalde attribute.
Dat valt dus erg mee in deze game. Upgrades en gems hebben veel meer effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Wat is nu eigelijk de aantrekkingskracht van deze game?
-de gore valt erg mee (SoF1 en 2 gaan hier ruimschoots overheen, en ik snap oprecht waar de subtitel bloodporn vandaan komt)
-de gameplay lijkt erg mediocre. Voor betere gameplay zou ik Ninja Gaiden, Dark Souls gaan spelen of zelfs Dante's Inferno.
-Grafisch lijkt het me voldoende maar geen WoW-factor.

Wat mis ik? Waarom werd deze game zo gehypt? Wat is de USP?
-De grafische stijl die sommigen wellicht aantrekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dante's inferno.. vergelijken met dit.. haha, nee.

Wat is het dan? Dark Souls = God of War?

Demon Souls = Zelda :+

Dit speel je als je een lastigere Dark Souls wil spelen.

[ Voor 24% gewijzigd door corset op 30-03-2015 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05-2024
eL_Jay schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:04:

http://www.metacritic.com/game/playstation-4/bloodborne

Zegt genoeg denk ik? hype maakt het 90% waar

[ Voor 8% gewijzigd door Msi92 op 30-03-2015 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

eL_Jay schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:04:
Wat is nu eigelijk de aantrekkingskracht van deze game?
-de gore valt erg mee (SoF1 en 2 gaan hier ruimschoots overheen, en ik snap oprecht waar de subtitel bloodporn vandaan komt)
-de gameplay lijkt erg mediocre. Voor betere gameplay zou ik Ninja Gaiden, Dark Souls gaan spelen of zelfs Dante's Inferno.
-Grafisch lijkt het me voldoende maar geen WoW-factor.

-De grafische stijl die sommigen wellicht aantrekt?
De USP: de atmosfeer, de lore(waarom gebeurt dit, waar ben ik, wat moet ik verder doen), de brutal gameplay, geen AI die "cheat" maar jijzelf die faalt als je dood gaat.

TBH, ik snap niet waarom je de gore van SoF vergelijkt met een game is dit, de gore van SoF was niet de USP van SoF en ook niet van BB.

Ook je gameplay vergelijk met ultra fast paced game als Ninja Gaiden en Dante snap ik niet. In vergelijk met darksouls is dit zowel moeilijker als makkelijker. Ben je meer een turtle guy in DS dan is dit compleet anders, ben je een caster in DS dan is dit compleet anders. Sowieso het switchen tussen weapon modes maakt voor interesante combat.

Grafisch is de game prima in orde, alles ziet er mooi uit en animaties zijn smooth. Het is niet de game met de hoogste polygonen en 4k 120fps pc master race kwaliteit. Maar er is meer aan graphics dan alleen polygonen. Het uiterlijk en de sfeer van de omgevingen zorgt voor de WoW factor. Het gevoel door een straat te lopen waar je om elke hoek aangevallen kan worden. De grafische stijl zorgt voor die spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Zegt helaas niets, aangezien de professionele reviewers gekocht worden en de users zijn alleen maar 10 of 0 wat beiden ook niets zegt. (aangezien de serieuze review 99% van de tijd uit de cijfer 4 t/m 9 komen).

De enige echte 10 game die ik ooit gespeeld heb is Total Annihilation. (zelfs Quake 1, GTA3D, half life, fallout en elder scrolls komen bij mij niet verder dan een 9.5 door imperfecties, Heck zelfs SupCom FAF is slechts een 9.8 waard imo).

Kun je misschien ook aangeven wat deze game zo goed maakt?
Het feit dat de game hardcore is?
Wat doet deze game wat nog niet eerder vertoond is, of wat doet deze game in dat opzicht beter? (want ik zag het een half jaar geleden al niet en nu nog niet
ye-roon schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:26:
[...]

De USP: de atmosfeer, de lore(waarom gebeurt dit, waar ben ik, wat moet ik verder doen), de brutal gameplay, geen AI die "cheat" maar jijzelf die faalt als je dood gaat.

TBH, ik snap niet waarom je de gore van SoF vergelijkt met een game is dit, de gore van SoF was niet de USP van SoF en ook niet van BB.

Ook je gameplay vergelijk met ultra fast paced game als Ninja Gaiden en Dante snap ik niet. In vergelijk met darksouls is dit zowel moeilijker als makkelijker. Ben je meer een turtle guy in DS dan is dit compleet anders, ben je een caster in DS dan is dit compleet anders. Sowieso het switchen tussen weapon modes maakt voor interesante combat.

Grafisch is de game prima in orde, alles ziet er mooi uit en animaties zijn smooth. Het is niet de game met de hoogste polygonen en 4k 120fps pc master race kwaliteit. Maar er is meer aan graphics dan alleen polygonen. Het uiterlijk en de sfeer van de omgevingen zorgt voor de WoW factor. Het gevoel door een straat te lopen waar je om elke hoek aangevallen kan worden. De grafische stijl zorgt voor die spanning.
Gore was zeker wel een USP bij SoF.
En afgaande op de hype (heb buiten gamescom niets van deze game meegekregen). Leek BloodPorn toch wel erg te leunen op gore (die ik nu nauwelijks kan ontdekken.)

Maar kort samengevat zijn de USP's?:
-Lore
-Gameplay kloon van Dark Souls
-Spanning/Suspense/Sfeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

eL_Jay schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:33:
-Lore
-Spanning/Suspense/Sfeer
Klopt redelijk ja. Je mist nog de "sense of achievement". Als je iets (een boss of een level gedeelte) hebt gehaald heb je écht het gevoel dat het aan jóu ligt. Er is geen "factor geluk". Als je dood gaat, dan is het jouw schuld. Dat gevoel is rete-subjectief, maar ik heb dat in geen enkel ander spel (behalve de Souls games) zo of waar dat ook maar in de buurt komt.

Als jij dat niet zo vindt: prima, ga jij lekker weer een ander spel doen. Doei. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door spaceboy op 30-03-2015 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verderf
Bloodborne is tot zover een game die je net zoals bij dark souls tegen boss fights/encounters aangooit waar je met je hart in je keel en het zweet tussen je bilnaad op het puntje van je stoel zit.

En als je dan eindelijk na veel tries die boss neer krijgt je helemaal stijf staat van de adrenaline die door je lichaam gaat :9~ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Voor mij absoluut, minus het "kloon van" gedeelte. Ik loop met hartslag 300 door nieuwe gebieden ben voorzichtig en probeer vooral geen grote gevechten uit te lokken. De spanning van de lifebar van een enemy bijna leeg hebben hij steeds aggresiever word (veel meer dan in Dark Souls) en dan proberen je hoofd cool te houden. De game is zo veel sneller dan Dark Souls, enemies kunnen je flanken en zijn veel aggressiever. Gameplay lijkt op die van de souls series en logisch ook, het zijn dezelfde makers, maar het is compleet anders imho. De game is meer een beleving. Er naar kijken is niet hetzelfde als het spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
eL_Jay schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:33:
[...]

Zegt helaas niets, aangezien de professionele reviewers gekocht worden en de users zijn alleen maar 10 of 0 wat beiden ook niets zegt. (aangezien de serieuze review 99% van de tijd uit de cijfer 4 t/m 9 komen).

De enige echte 10 game die ik ooit gespeeld heb is Total Annihilation. (zelfs Quake 1, GTA3D, half life, fallout en elder scrolls komen bij mij niet verder dan een 9.5 door imperfecties, Heck zelfs SupCom FAF is slechts een 9.8 waard imo).

Kun je misschien ook aangeven wat deze game zo goed maakt?
Het feit dat de game hardcore is?
Wat doet deze game wat nog niet eerder vertoond is, of wat doet deze game in dat opzicht beter? (want ik zag het een half jaar geleden al niet en nu nog niet
[...]

Gore was zeker wel een USP bij SoF.
En afgaande op de hype (heb buiten gamescom niets van deze game meegekregen). Leek BloodPorn toch wel erg te leunen op gore (die ik nu nauwelijks kan ontdekken.)

-Lore
-Spanning/Suspense/Sfeer
Het kan toch zijn dat jij het niks vind? Waarom zouden wij jou moeten overtuigen om het goed te vinden?
Als het voor jou niet interessant lijkt speel je toch gewoon een ander spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Mensen.. hij vergelijkt het met:

SoF
Dante's Inferno

hoe laat je zien dat je geen idee over het spel hebt :+ Trolls will be trolling, gewoon negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShiftHappenz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-09 16:05

ShiftHappenz

PSN: GameOfTrophies

Wanneer zou Tweakers een review posten? of is het misschien ook te moeilijk voor onze game redacteurs :*)

[ Voor 59% gewijzigd door ShiftHappenz op 30-03-2015 16:10 ]

I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
spaceboy schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:41:
[...]

Klopt redelijk ja. Je mist nog de "sense of achievement". Als je iets (een boss of een level gedeelte) hebt gehaald heb je écht het gevoel dat het aan jóu ligt. Er is geen "factor geluk". Als je dood gaat, dan is het jouw schuld. Dat gevoel is rete-subjectief, maar ik heb dat in geen enkel ander spel (behalve de Souls games) zo of waar dat ook maar in de buurt komt.

Als jij dat niet zo vindt: prima, ga jij lekker weer een ander spel doen. Doei. ;)
Tnx, Helder.

Hou zelf wel van HardCore unforgiving gameplay zoals bijv. Hotline Miami en DS.
Ik mis alleen de meerwaarde t.o.v. DS of kan dit beter gezien worden als een soort van onofficiele DS4?
DS heeft voor mij namelijk sfeer die van het scherm af spat en zeer goede suspense, ik vind hier de shaders erg grauw en mistig (heb ik een hekel aan anno 2015) en ik heb het gevoel dat de lighting minder suspense biedt t.o.v. DS.

Nogmaals ik heb BB zelf niet gespeeld en heb enkel wat review filmpjes gezien, maar dat warme gevoel dat ik bij DS kreeg (bij het zien van de reviews/trailers) mis ik hier.
ye-roon schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:45:
Voor mij absoluut, minus het "kloon van" gedeelte. Ik loop met hartslag 300 door nieuwe gebieden ben voorzichtig en probeer vooral geen grote gevechten uit te lokken. De spanning van de lifebar van een enemy bijna leeg hebben hij steeds aggresiever word (veel meer dan in Dark Souls) en dan proberen je hoofd cool te houden. De game is zo veel sneller dan Dark Souls, enemies kunnen je flanken en zijn veel aggressiever. Gameplay lijkt op die van de souls series en logisch ook, het zijn dezelfde makers, maar het is compleet anders imho. De game is meer een beleving. Er naar kijken is niet hetzelfde als het spelen.
Snap ik, maar die grey-smeer doet me een beetje afschrikken. (deed me op gamescom zo afknappen op order 1886)

Dus de DS spelers hier vinden BB een betere game dan DS?
Euphanasia schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:48:
[...]
Het kan toch zijn dat jij het niks vind? Waarom zouden wij jou moeten overtuigen om het goed te vinden?
Als het voor jou niet interessant lijkt speel je toch gewoon een ander spel?
Dat kan zeker. Ik ken GoT echter als een welwillend en hulpvaardig forum dus ik dacht laat ik mijn vragen daar eens droppen voordat ik het schip in ga.
lanerios schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:52:
Mensen.. hij vergelijkt het met:

SoF
Dante's Inferno

hoe laat je zien dat je geen idee over het spel hebt :+ Trolls will be trolling, gewoon negeren.
kritische zelfreflectie is moeilijk op het internet. Ik ben gewoon vragen aan het stellen, terwijl jij mij zit te trollen. Jammer, had meer verwacht van iemand met 60k karma.
Desalniettemin een mooie demonstratie van jou wat er mis is met GoT anno 2015.

[ Voor 41% gewijzigd door eL_Jay op 30-03-2015 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Net Amygdala verslagen, had wel een betere reward verwacht :P Maar heb zo het gevoel dat er nog meer te verkennen is in dit gebied....

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

eL_Jay: Betere game? Weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik BB met hetzelfde gevoel speel als toen met DS1. Dat gevoel van, omg ik moet opletten en wakker blijven en HOLY SHIT WAAR KOMT DIE ENEMY VANDAAN. Dat gevoel wat er voor zorgt dat ik de pauzes neem van het spelen om tot rust te komen. Niet dat ik aan het ragen ben, gewoon puur van de spanning. Dus betere game? weet nog niet. Evengoed? zeker weten.

Als je DS1 met plezier om de sfeer en de gameplay en de lore gespeeld hebt, dan heb je dat gegarandeerd met deze weer. Heb je al een PS4, dan is het 100% must buy in dat geval. Heb je nog geen PS4 dan kan ik me voorstellen dat je nog "wacht" tot je zeker weet meer games dan alleen BB denkt te gaan spelen. Een tenzij bij mijn laatste zin is als je denkt 400+ uur uit de game te halen, dan is PS4+BB voor 399 euro een goede deal waar je uiteindelijk je voor 1euro/uur plezier hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
eL_Jay schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:07:
[...]
kritische zelfreflectie is moeilijk op het internet. Ik ben gewoon vragen aan het stellen, terwijl jij mij zit te trollen. Jammer, had meer verwacht van iemand met 60k karma.
Desalniettemin een mooie demonstratie van jou wat er mis is met GoT anno 2015.
Heeft er niks mee te maken. Jij gaat er duidelijk in met de volgende verwachtingen;

Gore moet op SoF niveau zijn (Wat nooit gaat gebeuren, als het goed is weet je nog wat voor gezeik dat toen opleverde qua censorship)

Gameplay moet Dante's Inferno zijn. (Totaal andere gamestijl, totaal ander genre)

Je kan deze game gewoon het beste vergelijken:

DS2 had een dual wield (brak) systeem. Dat idee, alleen beter uitgewerkt.
De difficulty is omhoog geschroefd
De bosses geven je geen tijd meer om te healen, ze wachten niet meer af
Turtling kan niet meer, hell, ze lachten het uit (zie de shield item description)

De game trekt mensen aan die de moeilijkheidsniveaus van de laatste jaren bedroevend vonden, die een gevoel willen van "YES! hij is dood" en "Shit ik ben dood, nog 1 poging" 665 pogingen achter elkaar.
Ergens trekt dit spel aan je innerlijke masochist, en het werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door corset op 30-03-2015 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
ye-roon schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:17:
eL_Jay: Betere game? Weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik BB met hetzelfde gevoel speel als toen met DS1. Dat gevoel van, omg ik moet opletten en wakker blijven en HOLY SHIT WAAR KOMT DIE ENEMY VANDAAN. Dat gevoel wat er voor zorgt dat ik de pauzes neem van het spelen om tot rust te komen. Niet dat ik aan het ragen ben, gewoon puur van de spanning. Dus betere game? weet nog niet. Evengoed? zeker weten.

Als je DS1 met plezier om de sfeer en de gameplay en de lore gespeeld hebt, dan heb je dat gegarandeerd met deze weer. Heb je al een PS4, dan is het 100% must buy in dat geval. Heb je nog geen PS4 dan kan ik me voorstellen dat je nog "wacht" tot je zeker weet meer games dan alleen BB denkt te gaan spelen. Een tenzij bij mijn laatste zin is als je denkt 400+ uur uit de game te halen, dan is PS4+BB voor 399 euro een goede deal waar je uiteindelijk je voor 1euro/uur plezier hebt gehad.
Tnx, Helemaal helder.
offtopic:
Ikzelf heb dat met Hotline Miami1/2 dat ik niet langer kan spelen dan 30 min omdat mijn hartslag dan voorbij de 170 gaat, wat ikzelf niet gezond vind voor langere periodes bij niet/nauwelijks fysieke inspanning

Is dit spel goed in sessies van pak em beet 45 a 60 minuten te spelen of laat de save-functionaliteit het niet toe om op elk willekeurig moment te saven/voldoende checkpoints.

Compagnon zet binnenkort zijn PS4 op de zaak neer en naast GTA, Dragon Age, LOTR SoM en LBP is een meer hardcore game natuurlijk wel leuk om op de beamer te spelen.

[ Voor 11% gewijzigd door eL_Jay op 30-03-2015 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
eL_Jay schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:22:
[...]

Tnx, Helemaal helder.
offtopic:
Ikzelf heb dat met Hotline Miami1/2 dat ik niet langer kan spelen dan 30 min omdat mijn hartslag dan voorbij de 170 gaat, wat ikzelf niet gezond vind voor langere periodes bij niet/nauwelijks fysieke inspanning

Is dit spel goed in sessies van pak em beet 45 a 60 minuten te spelen of laat de save-functionaliteit het niet toe om op elk willekeurig moment te saven/voldoende checkpoints.

Compagnon zet binnenkort zijn PS4 op de zaak neer en naast GTA, Dragon Age, LOTR SoM en LBP is een meer hardcore game natuurlijk wel leuk om op de beamer te spelen.
Als je Exit Game klikt, en je keert weer terug dan start je waar je Exit Game geklikt hebt. Dus je kan erg makkelijk korte sessies houden. Daarnaast werkt Suspend/Resume ook subliem met Bloodborne, ervanuitgaande dat je niet meerdere games door elkaar speelt. En anders Exit Game via de options voordat je de game afsluit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wellicht lees ik er overheen, maar ik zie niemand het werkelijk briljante leveldesign noemen. Je hebt echt het gevoel een reis te maken. En een paar uur later sta je ineens weer op dezelfde plek omdat je een geniale shortcut hebt geopend.

Verder druipt de game van de sfeer, en wordt deze superverslavend als je alles een beetje doorhebt.

Verder zijn er volgens mij zat reviews waar je uit kunt halen waarom dit zo goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

bram1984 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 17:28:
Wellicht lees ik er overheen, maar ik zie niemand het werkelijk briljante leveldesign noemen. Je hebt echt het gevoel een reis te maken. En een paar uur later sta je ineens weer op dezelfde plek omdat je een geniale shortcut hebt geopend.

Verder druipt de game van de sfeer, en wordt deze superverslavend als je alles een beetje doorhebt.

Verder zijn er volgens mij zat reviews waar je uit kunt halen waarom dit zo goed is.
Goed punt inderdaad. Zelfs na 30 uur gameplay ga ik soms gewoon ff stilstaan om naar de omgeving en mezelf ☺te kijken. Dat had ik niet bij Souls.

Hemwick Charnel Lane bijvoorbeeld. Pure kunst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:28

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

bram1984 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 17:28:
Dat vind ik ook prachtig! Ik ging dom dood onderweg naar de heks (net na dat olie meer, vlak voor dat canon). Gelukkig twee shortcuts opengemaakt (lift en hek) waardoor ik er weer snel was. Toen ff rustig rond gekeken en toen viel me idd op dat t (weer) allemaal rond liep. Dat heb ik minder bij de kathedraal, maar bij de rest klopt t allemaal.

Amelia had ik trouwens snel neer (2/3 keer dood, fire paper doet wonderen!). Wel weer een toffe baas. Ook weer tof om die twee hunters tegen te komen. ElectroKnots was vrij makkelijk neer. SchietGraag was wat irritanter, maar ging uiteindelijk ook redelijk eenvoudig neer.

Ik ben nu lvl 38 met een Saw Spear +6 en heb net de Holy Sword +6 gemaakt. Ben benieuwd hoe die speelt! Zag wel dat de charge attack lang duurt.

Heeft guns opwaarderen trouwens enig nut? Net Ludwigs gekocht, vraag me het al een tijdje af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is dat balkje boven midden met dat schedeltje links ervan? Komt ook steeds exact op dit stukje.

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/c333c16ee9758c076d0207710e946bcd.jpg

Ligt het aan mij, of heb ik ineens minder Vitality? Paar klappen en ik ben er doorheen. Terwijl ik net ben geleveled.

Godver. Klote Hunter in Old Yharnam en die machine gunner. Niet te doen.

[ Voor 34% gewijzigd door bram1984 op 30-03-2015 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

bram1984 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:18:
Wat is dat balkje boven midden met dat schedeltje links ervan? Komt ook steeds exact op dit stukje.

[afbeelding]

Ligt het aan mij, of heb ik ineens minder Vitality? Paar klappen en ik ben er doorheen. Terwijl ik net ben geleveled.

Haha, heerlijk. Tip:
spoiler:
Eerst de machine gunner doodmaken. ☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L490
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-09 11:02
Je kan 'm naar beneden laten donderen door een beetje de ladder op en af te lopen. (Zo is het mij gelukt) ;)

Of evt. met je blunderbuss 'm eraf proberen te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
bram1984 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:18:

[afbeelding]

Dat is slow poisoning, krijg je van sommige enemies als ze je aanvallen. Wanneer dat balkje vol is ben je Slow Poisoned en drained je health. Je kan wachten tot het balkje weer leeg is of je kan een antidote gebruiken om jezelf te genezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedankt voor de tip. Nu lig ik zelf beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Je kan die hunter ook befrienden. Dan krijg je een gesture van hem :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
bram1984 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:46:
Bedankt voor de tip. Nu lig ik zelf beneden.
8)

spoiler:
Heb het zelf niet geprobeerd, heb 'm redelijk normaal aangepakt (die machine gunner) maar wat ik wel heb gelezen is gewoon non-stop op 'm schieten tot hij naar beneden valt; misschien de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SCARfaceE schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:59:
Je kan die hunter ook befrienden. Dan krijg je een gesture van hem :P.
Serieus? Hoe dan? Ik heb 'm inmiddels naar beneden geflikkerd gelukkig. Blijft die motherfucker wel dood, of kan ik zo weer opnieuw beginnen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
bram1984 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 22:01:
[...]

Serieus? Hoe dan? Ik heb 'm inmiddels naar beneden geflikkerd gelukkig. Blijft die motherfucker wel dood, of kan ik zo weer opnieuw beginnen???
Hij blijft dood, zoals alle hunters.

Je kan hem non-hostile maken door
spoiler:
hem initieel met rust te laten, de boss van old yarnham af te maken, de boss Darkbeast Paarl afmaken in The Unseen Village en van daar heb je een shortcut naar Old Yarnham. Vanuit die shortcut kan je ongezien bij die hunter komen. Dan zegt hij iets van hoe kom jij nou hier etc. en is hij non-hostile. Krijg je een gesture en nog een (veel voorkomend) item.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

SCARfaceE schreef op maandag 30 maart 2015 @ 22:04:
[...]

Hij blijft dood, zoals alle hunters.

Je kan hem non-hostile maken door
spoiler:
hem initieel met rust te laten, de boss van old yarnham af te maken, de boss Darkbeast Paarl afmaken in The Unseen Village en van daar heb je een shortcut naar Old Yarnham. Vanuit die shortcut kan je ongezien bij die hunter komen. Dan zegt hij iets van hoe kom jij nou hier etc. en is hij non-hostile. Krijg je een gesture en nog een (veel voorkomend) item.
Shit, moet al deze dingen
gaan onthouden voor NG+...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha hoe moet je daar in godsnaam achter komen! Heb ze inmiddels allebei liggen. Pittige ventjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

bram1984 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 22:33:
Haha hoe moet je daar in godsnaam achter komen! Heb ze inmiddels allebei liggen. Pittige ventjes.
ElectroKnots en SchietGraag al gehad? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
SqueakyClean schreef op maandag 30 maart 2015 @ 22:44:
[...]

_/-\o_ Mooie bijnamen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zijn Hunters? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:08
Inmiddels ben ik na de 2e avond gespeeld te hebben alweer een stuk verder. Ik moet zeggen dat ik de game toch wel wat pittiger had ingeschat. Ik heb de 1e boss (brug) al in de eerste poging omgelegd en de 2e boss (hunter) in de 2e poging.

Heb zojuist ook een nieuw armor setje gevonden, al is die volgens mij niet veel beter dan wat ik al had. Game is toch wel erg gaaf hoor, zeker de spanning (en beloning) bij het omleggen van de grotere beesten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Niet te ver doorlopen, anders mag je tegelijk met ze vechten... :)

En het zijn idd hufters hunters...

[ Voor 3% gewijzigd door SqueakyClean op 30-03-2015 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In principe sta ik hierbuiten wel prima volgens mij.

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/9490e2bfcb0e1703b8d99d32854d775f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

bram1984 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 23:07:
In principe sta ik hierbuiten wel prima volgens mij.

[afbeelding]
Watje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
SqueakyClean schreef op maandag 30 maart 2015 @ 22:44:
[...]

_/-\o_ Die waren idd vrij irritant ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ben nu trouwens bij de Grand Cathedral naar beneden gelopen en...
spoiler:
Wat de fuck is dat voor ghost hand die mij oppakt, tien meter boven de grond frenzied en daarna dood neergooit?? Klinkt niet alsof ik daar iets tegen kan doen... Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
spaceboy schreef op maandag 30 maart 2015 @ 23:10:
Ben nu trouwens bij de Grand Cathedral naar beneden gelopen en...
spoiler:
Wat de fuck is dat voor ghost hand die mij oppakt, tien meter boven de grond frenzied en daarna dood neergooit?? Klinkt niet alsof ik daar iets tegen kan doen... Zucht.
Spoilers; obviously:

spoiler:
Daar kan je nu (en bij mijn weten nooit; maar heb 'm nog niet uitgespeeld) niks aan doen inderdaad behalve de 'trap' ontwijken. Je kan die deur daar verder ook nog niet door. Op een gegeven moment in de game kan je, mits je genoeg insight hebt, zien wat het is dat je oppakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Wussie schreef op maandag 30 maart 2015 @ 23:13:
[...]

Spoilers; obviously:

spoiler:
Daar kan je nu (en bij mijn weten nooit; maar heb 'm nog niet uitgespeeld) niks aan doen inderdaad behalve de 'trap' ontwijken. Je kan die deur daar verder ook nog niet door. Op een gegeven moment in de game kan je, mits je genoeg insight hebt, zien wat het is dat je oppakt.
Naja, er is natuurlijk wel wat te doen daar..
spoiler:
Op een gegeven moment kan je een Tonsil Stone bemachtigen. Als je die hebt word je geteleport door wat je daar oppakt naar een bepaalde plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Okay BSB is zeer simpel tot de 3e fase. Had 'm 2 keer bijna. Je kan 'm gewoon parry'en eerst. Morgen weer verder proberen.

Edit: begrijp ik nou goed dat de outfit van Father G. poison resistant is?

[ Voor 24% gewijzigd door bram1984 op 30-03-2015 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
bram1984 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 23:25:
Okay BSB is zeer simpel tot de 3e fase. Had 'm 2 keer bijna. Je kan 'm gewoon parry'en eerst. Morgen weer verder proberen.

Edit: begrijp ik nou goed dat de outfit van Father G. poison resistant is?
Niet helemaal, maar het zorgt er zéker voor dat je minder snel poison oploopt.

Pagina: 1 ... 4 ... 66 Laatste