Tweakarim schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:36:
Op basis van de goede reviews heb ik vrijdag ook Bloodborne aangeschaft. Heb geen ervaring met eerdere titles uit deze serie. Het eerste stuk kom ik nog steeds niet door, nadat je die ladder bent opgeklommen. Of ik ga eerst linnks naar die dikke, krijg ik die neer dan ga ik later dood. Schakel ik de eerst de rest van de menigte uit dan krijgt die dikke me te pakken. Had het spel vanwege frustraties al op marktplaats gezet maar vanmorgen kreeg ik langzaam aan de smaak te pakken. Advertentie maar weer verwijderd.
Het wordt beter, geloof me. Dit is ook mijn eerste FROM game. In Central Yharnam zijn wat mij betreft maar 5 lastige tegenstanders: die dikke links inderdaad (maar daar kun je gewoon langs rennen), de 2 wolven op de brug (kun je ook langs rennen), de Cleric Beast (langs zijn rechterkant rollen zodat je achter hem komt, of molotovs naar zijn kop gooien), en Father G.
Beperk je eerst tot het klootjesvolk om te levelen: de menselijke tegenstanders, de honden en de dikzakken met die bakstenen.
Mobs kun je het beste met je enhanced R2 wapen te lijf (naar voren springen) of ze 1 voor 1 met die stenen lokken en dan gewoon met je ingeklapte R1 hakken. Die doen helemaal niets als je snel genoeg bent. Die grote vetzakken kun je parry'en en daarna een visceral doen met R1, piece of cake.
Probeer daarbij alle shortcuts te openen. Dan ben je overal binnen no time.
Als je de game eenmaal doorhebt, biedt deze een ongeëvenaarde ervaring. Ik ben nu al bij de Cathedral Ward geweest en inmiddels in Old Yharnam beland, en ben daar pas 1x doodgegaan. En geloof me: daar lopen véél grotere motherfuckers dan je tot dan toe gezien hebt.
@Hierboven: nee, dan wordt het veel te makkelijk. Nu is er dat constante risico om je echoes te verliezen. Ga ik door, of bezoek ik Hunter's Dream om te levelen en nieuwe gear te kopen, en neem ik alle gerespawnde tegenstanders voor lief?
[
Voor 6% gewijzigd door
bram1984 op 30-03-2015 12:55
]