Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Ik zit nu zo'n 15 - 18 uur in het spel. Waarvan ik één uur heb zitten experimenteren met de verschillende startwapens en origins. Dus ik heb zo'n 17 uur lang op één character zitten spelen. Tot nu toe heb ik niet het idee dat ik ver ben. Op dit moment ben ik bezig om de derde baas te verslaan, maar dat is mij gisteren met de drie pogingen niet gelukt. Ik ben level 31 - 32 en heb alle skills eerlijk verdeeld, behalve Arcane en Bloodtinge.weszz schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 08:07:
Zie dat mensen al bij de eindbaas zijn?? En level 85? Ik zit er nu al 2 uur in(i suck at this game) en wel meerdere grote mobs gezien, geen baas. Hoeveel uur zit er bjj jullie in?
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 28-03-2015 15:05 ]
Yup. Als je net 'verkeerd' loopt dan kun je die overslaan. De brug is namelijk een dood einde. Je mist dan, wellicht, wel achievements en dergelijke, maar voor de rest kun je 'em missen, denk ik.bram1984 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 15:05:
Oké bedankt voor de waarschuwing. Vanuit het niets een cutscene en ineens een boss fight tegen Father Gascoigne. Dacht hier gelezen te hebben dat je weg kon rennen, maar nee hoor. Weg progressie, weg echoes. Ik denk ik ga even zoveel mogelijk shortcuts openen en echoes sparen. Lekker dan. Begrijp ik nu dat je de Cleric Beast dus gewoon over kan slaan?
Het was iemand ook al eens overkomen las ik. Welcome to Bloodborne
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
SacreBleu schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 15:28:
[...]
Yup. Als je net 'verkeerd' loopt dan kun je die overslaan. De brug is namelijk een dood einde. Je mist dan, wellicht, wel achievements en dergelijke, maar voor de rest kun je 'em missen, denk ik.
Het was iemand ook al eens overkomen las ik. Welcome to Bloodborne
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Dat is de belangrijkste. Je bent dan vrij snel weer bij Father Gascoigne.bram1984 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 16:31:
Ja ik wil 'm sowieso verslaan. Heb die shortcut links van die lamp ook al open.
PSN ID: Beest41
Inhumanous schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 16:30:
Ik ben net bij de 1e baas geweest geloof ik op de brug? Ben daar dood gegaan en moet nu weer helemaal terug naar de 1e latern waar de ladder omhoog is geklapt de eerste lantaarn die je tegen komt zeg maar, zitten er tussen dat stuk en de eind baas op de brug geen lantaarns of zie ik ze over het hoofd
YouTube: Easy Hunter Fight
Misschien spoilers als je niet wilt weten hoe hunter NPCs eruit zien en hoe je 1 heel makkelijk kan killen.
Welcome to the League of Draven
Mocht je het niet weten (dat maak ik in ieder geval op uit je video): houd rondje ingedrukt om te glijden via de ladder. Gaat een stuk sneller dan steeds stap voor stap omlaag:P Rondje terwijl je naar boven gaat zorgt ervoor dat je sneller klimt, net als rondje tijdens het lopen zorgt dat je sprintEuphanasia schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 17:35:
Dit gebeurde mij net, moest er wel om lachen.
YouTube: Easy Hunter Fight
Misschien spoilers als je niet wilt weten hoe hunter NPCs eruit zien en hoe je 1 heel makkelijk kan killen.
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Lol thanks, het is mijn eerste From Software gameASNNetworks schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 17:39:
[...]
Mocht je het niet weten (dat maak ik in ieder geval op uit je video): houd rondje ingedrukt om te glijden via de ladder. Gaat een stuk sneller dan steeds stap voor stap omlaag:P Rondje terwijl je naar boven gaat zorgt ervoor dat je sneller klimt, net als rondje tijdens het lopen zorgt dat je sprint
Haha, mijne ook hoor. Kwam na de eerste dag pas er achter dat je kan sprinten en de 2e dag dat je ladders kon afglijden haha. En daarna pas hoe je precies counters kon uitvoeren met de shotgun/wapenEuphanasia schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 17:52:
[...]
Lol thanks, het is mijn eerste From Software game
Maar heb ondertussen wel 8 bosses verslagen
[ Voor 6% gewijzigd door ASNNetworks op 28-03-2015 17:55 ]
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Lol net voor de 100e keerASNNetworks schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 17:55:
[...]
Haha, mijne ook hoor. Kwam na de eerste dag pas er achter dat je kan sprinten en de 2e dag dat je ladders kon afglijden haha. En daarna pas hoe je precies counters kon uitvoeren met de shotgun/wapen
Maar heb ondertussen wel 8 bosses verslagen
ye-roon schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 14:41:
Ik heb net de (voor mij) 3de baas dood en een vraag wat ik kan doen met het item wat ze dropte:
spoiler:Boss is Vicar Amalia, ze dropt een gold pendant. Kan ik daar iets mee behalve een gem van maken? Of kan ik het later gebruiken voor een quest?
Ik begin het ondertussen meer en meer te smaken, was wat wennen aan de snellere actie maar ben nu volledig hooked. Hoop wel dat ze nog wat bugs er uit halen want die zijn er momenteel nog in overvloed.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Cleric Beast, Father G, Blood-starved Beast, Vicar Amelia en die witch. Ook die machine gun gast in Old Yarnham al verslagen (maar volgens mij is dat optioneel).
Ik ben me bewust van 4 areas waar ik nog heen zou moeten kunnen maar weet niet echt of ik wat over het hoofd zie of dat ik daar gewoon nog niet heen kan en ik het elders moet zoeken:
Bij de cathedral's laatste trap (die naar Vicar Amelia gaat) naar rechts, voorbij de 2 hunters en dan een stukje naar beneden zit nog een of andere ronde kamer; toen ik daar de deur probeerde te openen werd ik ge-instakilled door een of ander spook ding; kan me zo niet even iets herinneren wat ik daar anders had kunnen doen dus verwacht dat ik iets nodig heb of moet triggeren voordat ik daar verder kan?
Tweede area is aan de andere kant van een deur tussen the BSB-kerk en Old Yarnham, in de buurt van 2 werewolves staat een grote deur die vanaf de andere kant open moet; weet niet of dit enkel een shortcut is of dat daar een area achter ligt waar ik nog heen moet.
Derde is bij de Cathedral Ward, met de lift naar boven en dan die hele toren opklimmen. Helemaal bovenaan zit een deur op slot.
Laatste area is de 'unseen village' waar ik op een gegeven moment heen ge-teleport werd, maar de enemies daar leken me bedoeld voor wat later in de game.
Dat hek links bedoel ik dus.bram1984 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 22:56:
Vraag. Als je voor het eerst buiten komt, in dat tuintje, dan staat daar een hek die alleen via een device te openen is. Achter dat hek is een begraafplaats. Weet iemand hoe ik daar kom?

Wussie schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 22:56:
Iemand misschien een kleine hint waar ik nu heen moet? Al een tijdje lopen zoeken maar snap even niet hoe ik verder moet. Ik zit nu hier:
[ Voor 78% gewijzigd door SCARfaceE op 28-03-2015 23:23 ]
SCARfaceE schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 23:16:
Dat is veel later, via een plek in dat bij de tweede grafsteen in de dream staat.
[...]
spoiler:De andere kant van de Grand Cathedral geprobeerd? Niet die met de 2 hunters dus maar de andere kant.
Oh dat klopt inderdaad.Wussie schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 23:28:
[...]
spoiler:Ja, dat komt toch uit op Hemwick en uiteindelijk die witch boss? Volgens mij heb ik daar alles gehad
Thanks! Ik ga het even checkenSCARfaceE schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 23:31:
[...]
Oh dat klopt inderdaad.spoiler:Op die grote plein met die 2 grote witte vijanden kan je achter een doorlopen en komt er een deur helemaal beneden die je om een password vraagt, kijk even of je die password al hebt en kan doorlopen.
Edit: gevonden!
Niet echt- er is wel een co-op component maar dat zijn enkel korte stukjes (je word gedisconnect nadat je een boss hebt verslagen of als een van de spelers dood gaat).SC4RF4C3 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 23:42:
Vraagje, kan je bloodborne co-op spelen? Dus hele story mode met 2 personen (net zoals dying light).
Ah balen, dan maar alleen spelen..Wussie schreef op zondag 29 maart 2015 @ 00:19:
[...]
Niet echt- er is wel een co-op component maar dat zijn enkel korte stukjes (je word gedisconnect nadat je een boss hebt verslagen of als een van de spelers dood gaat).
Ik had ook niet eerder een From Software game gespeeld en moest daardoor wennen aan het pittige niveau, maar zoals een medetweaker al zei: doorbijten en dan kom je er vanzelf in!
Overigens een vraagje: is het totale aantal blood shards beperkt in die zin dat er een vast aantal te behalen is per playthrough? Ze liggen namelijk op vaste plekken, althans in het begin van de game, en spawnen slechts één keer.
Nee, niet beperkt. Kunnen ook van enemies droppen.Antifon schreef op zondag 29 maart 2015 @ 00:41:
Ik wist vooraf niet of deze game me zou kunnen bekoren, maar door alle lof en na het zien van wat footage toch overstag gegaan (de game voor 35E opgepikt, dat maakte de keuze ook makkelijker). Kan niet anders zeggen dan dat het een hele goede keuze is geweest. De sfeer, ontdekking en uitdagende gameplay zijn verslavend!
Ik had ook niet eerder een From Software game gespeeld en moest daardoor wennen aan het pittige niveau, maar zoals een medetweaker al zei: doorbijten en dan kom je er vanzelf in!
Overigens een vraagje: is het totale aantal blood shards beperkt in die zin dat er een vast aantal te behalen is per playthrough? Ze liggen namelijk op vaste plekken, althans in het begin van de game, en spawnen slechts één keer.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Je gaat vanzelf naar NG+Voxalizer schreef op zondag 29 maart 2015 @ 01:16:
Als ik de laatste boss versla gaat de game dan vanzelf naar NG+ of kun je dan zoals in Dark Souls 2 nog doorspelen in de geclearde wereld?
1. Bloodborne
2. Dark Souls
3. Demon's Souls
4. Dark Souls 2
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Ik heb ook begrepen dat je je HP terug kunt verdienen als je deze via D-pad omhoog inwisselt voor QS bullets. Weet iemand hoe? Af en toe zie je ook in het rood iets van +5 staan geloof ik.
Net andersom volgens mij. Dpad omhoog kost je een kwart ofzo van je health. Maar je krijgt wel 5 extra kogels.bram1984 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 09:40:
Af en toe raap je een blood vial op en dan staat er naast de afbeelding van de blood vial nog een andere afbeelding. Weet iemand wat dit inhoudt?
Ik heb ook begrepen dat je je HP terug kunt verdienen als je deze via D-pad omhoog inwisselt voor QS bullets. Weet iemand hoe? Af en toe zie je ook in het rood iets van +5 staan geloof ik.
Afbeelding naast de blood vial betekent trouwens dat je vol zit en deze naar je storage gaat.
Als je dat doet, dus D-pad omhoog voor wat blood bullets, doe dat dan wanneer er een vijand in de buurt is die makkelijk neer te halen is, kun je met regain je health weer terug krijgen.spaceboy schreef op zondag 29 maart 2015 @ 10:20:
[...]
Net andersom volgens mij. Dpad omhoog kost je een kwart ofzo van je health. Maar je krijgt wel 5 extra kogels.
Een top vier ga ik niet maken, geniale dingen hoeven niet in een volgorde te worden gezet. Wel vind ik Dark Souls 2 de beste in de serie. Ik ken de algemene kritiek op 2, maar dan nog. Ik kijk erg uit naar de nieuwe versie, hoewel ik daar pas aan begin als ik helemaal klaar ben met BB.spaceboy schreef op zondag 29 maart 2015 @ 09:22:
Wie van de Bloodborne spelers die ook Demon's en Dark Souls hebben gespeeld vindt dit het beste spel van From eigenlijk? Na een uurtje of 25 gameplay weet ik het nog steeds niet zeker. Iets zegt me dat ik Bloodborne het beste spel vind dat ik ooit heb gespeeld, maar Dark Souls had ook wel iets tofs dat je met een zo groot mogelijke armor en schild op je tanden bijtend klappen probeerde te overleven... Mijn top-4 is:
1. Bloodborne
2. Dark Souls
3. Demon's Souls
4. Dark Souls 2
Ik vind de Dark Souls games net wat veelzijdiger en meer diepgang hebben dan Bloodborne. Het is een geweldige game, maar toch vind ik het qua moeilijkheid en RPG elementen wat dumbed down. Er zit veel meer vrijheid in speelstijl in de Soulsgames. Deze snelle speelsnelheid is heerlijk, maar kon ook wel in Dark Souls 1 en 2. Die life on hit mechanic vind ik wat overdreven in Bloodborne.
Qua moeilijkheid is het waarschijnlijk ook te wijten aan het feit dat je op een gegeven moment gewoon ervaring hebt met deze games en je niet zo snel meer laat intimideren.
De sfeer en de lore vind ik echt fenomenaal in Bloodborne, wat een wereld hebben ze neergezet. De toekomst zal leren hoe het met de replay value van BB zit.
Je save points zijn de 'lanterns' waarmee je weer terug kunt gaan naar 'Hunter's Dream'. Het spel gaat niet alleen maar over raggen en slashen, maar ook verkennen. Veel gebieden, zo niet allemaal, hebben 'shortcuts' die je kunt openmaken, open slaan of dergelijke. In principe, als je goed kijkt, is er altijd een manier om sneller van plek A naar B te gaan als je daarvoor nog geen shortcut gebruikt.Msi92 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 12:04:
Mijn god waarom heb je geen ''save points'' heel irritant dit als je steeds nokkie gaat
Haha I feel your pain, maar dat had het veel te makkelijk gemaakt. Als je enigszins bent geleveled, hoef je buiten boss fights niet meer dood te gaan. Ook niet met meerdere tegenstanders.Msi92 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 12:04:
Mijn god waarom heb je geen ''save points'' heel irritant dit als je steeds nokkie gaat
Ik zie op sommige gameplay video's her en der messengers uit de grond komen en dan staat er dat je op X moet drukken voor View Specter. Kan aan mij liggen,mmaar dit heb ik nog geen een keer gezien. Iemand die dit kan toelichten?
Een spectre is een klein fragment van een andere speler die op dat punt - of daar in de buurt - is overleden. Het laadt ook niet altijd in één keer bij mij. Je hoort een rood silhouet te zien van je voorgaander.bram1984 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 12:35:
[...]
Haha I feel your pain, maar dat had het veel te makkelijk gemaakt. Als je enigszins bent geleveled, hoef je buiten boss fights niet meer dood te gaan. Ook niet met meerdere tegenstanders.
Ik zie op sommige gameplay video's her en der messengers uit de grond komen en dan staat er dat je op X moet drukken voor View Specter. Kan aan mij liggen,mmaar dit heb ik nog geen een keer gezien. Iemand die dit kan toelichten?
Of raden jullie sowieso aan online te spelen?
Als je online speelt dan zie je, als het goed is, ook messages en dergelijke liggen. Spelers kun je dan helpen (of trollen). Invaden kan pas al je beide een sinister bell hebt en deze hebt laten rinkelen. Kortom, iemand kan pas in je spel als je dat zélf toelaat.bram1984 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 12:48:
Oh zo. Ja ik selecteer altijd Play Offline. Daar zal het aan liggen. Kun je daar nog iets mee dan?
Of raden jullie sowieso aan online te spelen?
Mwah, tenzij je de kosten van PS+ niet wil betalenVoxalizer schreef op zondag 29 maart 2015 @ 13:03:
Er is geen enkele reden om niet online te spelen.
Niet helemaal. Je kan namelijk invaded worden wanneer jij de Beckoning Bell hebt geactiveerd. Dus Beckoning Bell opent de poorten voor zowel hulp, als vijanden (die weer de Sinister gebruiken dus). Als het goed is hoor je een Sinister Bell-Woman in je game, kill je die dan voorkom je het risico om binnen gevallen te worden. Vind je haar niet, dan heb je kans dat iemand je binnen valt.SacreBleu schreef op zondag 29 maart 2015 @ 12:53:
[...]
Als je online speelt dan zie je, als het goed is, ook messages en dergelijke liggen. Spelers kun je dan helpen (of trollen). Invaden kan pas al je beide een sinister bell hebt en deze hebt laten rinkelen. Kortom, iemand kan pas in je spel als je dat zélf toelaat.
Vreemd, als ik met mijn sinister bell rinkelt, zie ik een melding in-game dat hij zoekt naar andere sinister bells, niet naar beckoning bells. Maar, ik kan het fout hebben, natuurlijk.ASNNetworks schreef op zondag 29 maart 2015 @ 13:08:
[...]
Niet helemaal. Je kan namelijk invaded worden wanneer jij de Beckoning Bell hebt geactiveerd. Dus Beckoning Bell opent de poorten voor zowel hulp, als vijanden (die weer de Sinister gebruiken dus). Als het goed is hoor je een Sinister Bell-Woman in je game, kill je die dan voorkom je het risico om binnen gevallen te worden. Vind je haar niet, dan heb je kans dat iemand je binnen valt.
Ja, wat ik net heb geschreven is wat veel mensen op fora zeggen en voor waarschuwen, dat je dus ook binnen gevallen kan worden met Beckoning Bell. Kan het mis hebben hoor, vraag me alleen af hoe ze er zo bij komen als er niks van klopt haha.SacreBleu schreef op zondag 29 maart 2015 @ 13:17:
[...]
Vreemd, als ik met mijn sinister bell rinkelt, zie ik een melding in-game dat hij zoekt naar andere sinister bells, niet naar beckoning bells. Maar, ik kan het fout hebben, natuurlijk.
Haha, dan ga ik het risico nog even niet lopen. Even kijken of hier duidelijkheid over is te vinden.ASNNetworks schreef op zondag 29 maart 2015 @ 13:20:
[...]
Ja, wat ik net heb geschreven is wat veel mensen op fora zeggen en voor waarschuwen, dat je dus ook binnen gevallen kan worden met Beckoning Bell. Kan het mis hebben hoor, vraag me alleen af hoe ze er zo bij komen als er niks van klopt haha.
Iemand die jouw game bezoekt en dan je kop eraf slaat.
Een nadeel van geinvade worden is dat progress niet gesaved wordt, dus als je samen een end boss verslaat dan wordt dit alleen voor de host gesaved. Gevonden items worden wel voor beide bewaard.Voxalizer schreef op zondag 29 maart 2015 @ 13:57:
Als je een beckoning bell gebruikt zet je inderdaad je game open voor zowel invaders als helpers. Kill je de woman snel genoeg dan kun je niet meer invaded worden
Over throwables gesproken, doen die muntjes nog iets nuttigs eigenlijk?
Ik gebruik 'em voor de hand lantern en mijn journal, ik laat nog eens wat hints hier-en-daar slingeren. Die muntjes heb ik nog geen één keer gebruikt. Geen idee wat ze doen. Als ik de uitleg lees lijkt het óf dat ze je laten zien waar je naartoe moet, of je kunt ze droppen als een soort 'trail' zodat je niet kunt verdwalen.bram1984 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 14:48:
Gebruiken jullie de rechterkant van de touchpad eigenlijk? Verrekte handig voor non-throwables!
Over throwables gesproken, doen die muntjes nog iets nuttigs eigenlijk?
Edit:
Hoe equip je stored molotovs? Ik ga hunter's dream in en uit, maar hij blijft op 1 staan, terwijl ik er 19 in storage zou moeten hebben.
[ Voor 66% gewijzigd door bram1984 op 29-03-2015 16:14 ]
Je zo positioneren dat je grafstenen tussen jou en G hebt, vervolgens je wapen 2handen zodat je door de stenen heen hem raakt. Molotovs bewaren voor phase 3.bram1984 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 15:54:
Wat is die Father Gascoigne irritant zeg. Ik kom niet voorbij de 2e fase. Iemand tips?
Edit:spoiler:ga zo de 2e fase proberen alleen maar molotovs te gooien. Zoveel health heeft hij niet meer.
Edit: ietsje rechts van de ingang staat een mooie dubbele rij grafstenen, die zijn precies goed.
[ Voor 9% gewijzigd door Voxalizer op 29-03-2015 16:16 ]
Maar Father G kan je redelijk makkelijk krijgen tot fase 2 door gebruik te maken van de counter of sidesteps+heavy attack. Bij fase 2 ging ik naar de achterste gedeelte de trap op. Daar heb je een open ruimte en kom je niet steeds vast te zitten tussen de tombstones. Steeds ontwijken en een heavy gebruiken tot hij neer gaat
Bug? Als je blood vials verkoopt in hunter's dream, en je hebt er nog voldoende in storage, worden ze niet bijgevuld als je weer terugkeert.
Hij begint met short-range, daarna transformt hij zijn wapen dáárna transformeert hij in een beest. Als je dát nog niet hebt meegemaakt mag je je borst alvast bevochtigen en wat controllers in backorder zetten.bram1984 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 16:32:
Er is nog een 3e fase??
Dit inderdaad, goed opzij dodgen en heavy attacks doen of naar achteren dodgen en je heavy doen met de sprong naar voren dan is hij goed te doen. Vond de eerste boss lastiger dan gascoigne eerlijk gezegd; gascoigne had ik de eerste keer al verslagen, de relic beast kostte me toch een poging of vijf.ASNNetworks schreef op zondag 29 maart 2015 @ 16:42:
Maar Father G kan je redelijk makkelijk krijgen tot fase 2 door gebruik te maken van de counter of sidesteps+heavy attack. Bij fase 2 ging ik naar de achterste gedeelte de trap op. Daar heb je een open ruimte en kom je niet steeds vast te zitten tussen de tombstones. Steeds ontwijken en een heavy gebruiken tot hij neer gaat
Bij mij was het andersom. Father Gascoigne duurde echt een tijd, Relic beast de eerste keer. En ik wist niet eens dat ik 'em tegen zou komen. M'n hart kon ik ophoesten. En na de overwining was ik mijn stem kwijt na het schreeuwen. Wat een bazenspel is dit ook.Antifon schreef op zondag 29 maart 2015 @ 17:31:
[...]
Dit inderdaad, goed opzij dodgen en heavy attacks doen of naar achteren dodgen en je heavy doen met de sprong naar voren dan is hij goed te doen. Vond de eerste boss lastiger dan gascoigne eerlijk gezegd; gascoigne had ik de eerste keer al verslagen, de relic beast kostte me toch een poging of vijf.
PSN: fonsmeister
En over die Sinister bell.. Je kan alleen geinvade worden als er een vrouw is die ook een sinister bell laat rinkelen in je wereld. Die vrouw verschijnt als je iemand beckoned of in de 'vierde wereld' is ze er altijd, en je kan haar doodmaken zodat je niet meer geinvade kan worden.
Veruit de moeilijkste baas tot nog toe. Ik werd wel redelijk snel afgemaakt door Paarl, maar daar was ik ook nogal underlevelled. BSB als laatste omgelegd en nu verder in de kathedraal.
Machtig spel! Zeker pittig genoeg en met leuke mechanica als insight. Gebruik nu een Saw Spear +5. Gaaf wapen, maar wacht op Ludwigs Sowrd...
39
Daarnaast gebruik ik ook de electrische knots (naam even vergeten). Die heb ik erg sterk gemaakt, maar bewaar ik altijd voor boss fights vanwege de lage durability. Erg sterk je kan je shotgun alsnog gebruiken. L1 transformatie zorgt ervoor dat hij tijdelijk electrische lading krijgt, maar is dan nog steeds even snel.
Holy Blade en de Axe zijn mijn meest gebruikte wapens, waarvan de Holy Blade met 311 damage (fire damage door een gem) ook mijn sterkste is
[ Voor 53% gewijzigd door ASNNetworks op 29-03-2015 19:11 ]
We gaan even verder spelen
Erg lastig om te zeggen welk level je waar moet zijn bij Bloodborne vind ik, omdat je veel dingen op een andere volgorde kan doen. Ik was namelijk lvl 15 ofzo toen ik de 3e tombstone voor het eerst zag haha. Daar niet lang rond gedwaald toen ik zag hoe sterk ze waren.spaceboy schreef op zondag 29 maart 2015 @ 19:43:
Klinkt alsof je verder bent dan ik. ☺ Heb je een indicatie welk level je ongeveer moet zijn nadat je de Witch of Warwick hebt gehad? Ik heb hem single play verslagen (met zweet in den bilnaad) met level 39. Heb het idee dat ik nu (begin van de derde tombstone in de Hunter's Dream) wel iets tekort kom, maar misschien lack ik gewoon skills...
Die Witch heb ik ook rond die level verslagen. Maar je moet dus helemaal niet zijn bij die 3e Tomsbtone officieel. Je kan erheen gaan om een outfit en wapen te pakken en een boss killen (Paarl). Maar als je echt verder wil met het 'verhaal' dan moet je nu naar de Forbidden Woods door de password te geven aan die ene man ergens onder een trap. Die Password krijg je nadat je de Boss bij de grote cathedral hebt verslagen (die je passeert wanneer je naar de 2e Tombstone reist).
Ik zou wel beetje levelen voordat je naar de Forbidden Woods gaat, enemies zijn daar best sterk namelijk.
Volgorde van Boss Kills bij mij:
Father G
Cleric Beast
Blood-starved Beast
Witch of Hemwick
Vicar Amelia
Darkbeast Paarl
En dan nog een paar bosses erna die in Forbidden Woods komen die ik even niet zal noemen. Maar omdat ik Vicar Amelia zo laat pas ontdekte (hele cathedraal gewoon vergeten lol) kon ik niet verder. Elke tombstone liep ik vast en toen ik de 3e maar besloot te doorlopen kwam ik Paarl tegen, wat weer aansluit met de 1e Tombstone haha. Dus zat helemaal vast, tot ik door had dat ik de password heb gekregen na Vicar Amelia verslagen te hebben.
Ik ben nu level 81 en heb alle tombstones al een tijdje unlocked. 1/2e tombstone zo goed als alle lampen denk ik. 3e tombstone heb ik er een paar en 4e tombstone 2. Nog veel geheimen te verkennen, ondertussen ook best veel Chalice Dungeo's gedaan
[ Voor 23% gewijzigd door ASNNetworks op 29-03-2015 20:13 ]
Speel wat rustiger. Argo vijanden één voor één en neem weinig risico's, dan leef je een stuk langer!SparksNL schreef op zondag 29 maart 2015 @ 19:53:
Vanmiddag ook het spel gekocht. Eerste indruk is zeker wel goed! Wat ik alleen erg jammer vind, is dat de laadtijden zo ontzettend lang duren... Bij een game waar je geregeld dood gaat vind ik dit toch wel erg irritant. Ook de camera kan soms tegenwerken als er meerdere gasten staan...
We gaan even verder spelen
Welk level ben je inmiddels?ASNNetworks schreef op zondag 29 maart 2015 @ 20:06:
[...]
Ik zou wel beetje levelen voordat je naar de Forbidden Woods gaat, enemies zijn daar best sterk namelijk.
Ik was lvl 25 bij Paarl en dat werkte dus echt niet. Rond level 40 nog maar eens kijken... Nu opweg naar de Vicar...
Heb mijn bericht gewijzigd terwijl jij aan het schrijven was volgens mij.SqueakyClean schreef op zondag 29 maart 2015 @ 20:13:
[...]
Speel wat rustiger. Argo vijanden één voor één en neem weinig risico's, dan leef je een stuk langer!
[...]
Welk level ben je inmiddels?
Ik was lvl 25 bij Paarl en dat werkte dus echt niet. Rond level 40 nog maar eens kijken... Nu opweg naar de Vicar...
Yep, zie het...ASNNetworks schreef op zondag 29 maart 2015 @ 20:14:
[...]
Heb mijn bericht gewijzigd terwijl jij aan het schrijven was volgens mij.
Low level Chalice Dungeon met Uncanny Saw Cleaver: 462yygcg
Waar vind ik die heks eigenlijk?ASNNetworks schreef op zondag 29 maart 2015 @ 20:06:
[...]
Die Witch heb ik ook rond die level verslagen.
[...]
Ik ben nu level 81 en heb alle tombstones al een tijdje unlocked. 1/2e tombstone zo goed als alle lampen denk ik. 3e tombstone heb ik er een paar en 4e tombstone 2. Nog veel geheimen te verkennen, ondertussen ook best veel Chalice Dungeo's gedaan
Ennuh... Nog Chalice codes te delen?
Die ga ik NU proberen. FreeQuebec86? Ben jij dat?SqueakyClean schreef op zondag 29 maart 2015 @ 20:18:
[...]
Yep, zie het...
Wanneer je bij Hemmick Lane bent de hele weg volgen. Dus steeds maar door gaan en niet dood gaan haha. Dan kom je op een geveven moment een groot gebouw waar je in kan. Daar zit zij in, overigens is dat ook gelijk het eindstation. Die geeft ook de Workshop Tool voor runes, dus kan je de runes die je gevonden hebt eindelijk activeren.SqueakyClean schreef op zondag 29 maart 2015 @ 20:22:
[...]
Waar vind ik die heks eigenlijk?
Ennuh... Nog Chalice codes te delen?
Ik zal mn codes de eerstvolgende keer even allemaal opschrijven. Heb 3 Uncanny wapens gevonden, dus hopelijk weet ik nog welke dat waren. Er zijn trouwens ook verborgen deuren in de Root Chalice dungeon's. Moet je tegen een muur slaan, verdwijnt de muur en zie je een gang. Zo vond ik een keer een wapen
Heb nu een paar uur aan gameplay gezien en het is allemaal zo herkenbaar.
[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-03-2015 20:32 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Heb voorgaande Soul games niet gespeeld, maar ik merk wel dat ik per wapen echt anders speel. Met de Holy Blade speel ik steeds aanvallend en ontwijkend. Holy Blade uitvergroot speel ik afwachtend en dan een grote slag. Met de Blades of Mercy speel ik als rogue, 5-6 flinke slagen en dan weer weg, vaak zijn ze al dood zelfs dan.uchiha tijntje schreef op zondag 29 maart 2015 @ 20:30:
Wat vervelend is aan het spelen van een From Software spel (Souls / Bloodborne), is dat je maar 1 keer echt verrast kunt worden. Bij mij was dat in Darks Souls 1. Dat spel had echt een bijzondere impact.
Heb nu een paar uur aan gameplay gezien en het is allemaal zo herkenbaar.Een vraag voor de mensen die ook de Souls games hebben gespeeld. Heb Bloodborne zelf nog niet gespeeld, maar het lijkt alsof het vechtsysteem iets minder diepgaand is? In de Souls games had je wat meer afwisseling lijkt wel. Je kon als een zwaarbepantserde knight met een enorm schild spelen, of als een zeer lichte rogue, zonder schild.
Die afwisseling mis ik een beetje in de gameplaybeelden.
Maar een ding is wel steeds hetzelfde: slaan en weg, slaan en weer weg. Blijf je slaan: dan is je stamina weg en ben je de lul of ze onderbreken je en ownen je daarna. Maar gelukkig kan je met de shotgun en andere consumables ook spelen, wat weer voor een ander speel style zorgt. Bij sommige beesten speel ik erg aggressief. Ik blijf slaan tot mn stamina leeg is, dan gebruik ik een item waardoor ze achterover vliegen (terwijl mijn stamina weer vol loopt) en dan ga ik weer los.
Hebbes. Thanks. Wat zijn die "uncanny weapons" eigenlijk? Ziet er redelijk hetzelfde uit als die saw cleaver die ik al had.SqueakyClean schreef op zondag 29 maart 2015 @ 20:18:
[...]
Yep, zie het...
Volgens mij zijn de gem-slot vormen anders. Waar in de een 3x sterretje in gaat, kan het zijn dat de uncanny een driehoekig gem ook nodig heeft.spaceboy schreef op zondag 29 maart 2015 @ 20:37:
[...]
Hebbes. Thanks. Wat zijn die "uncanny weapons" eigenlijk? Ziet er redelijk hetzelfde uit als die saw cleaver die ik al had.
Iemand al de Beastclaw tegen gekomen in de Chalice Dungeon's?? I want it, I need it
[ Voor 10% gewijzigd door ASNNetworks op 29-03-2015 20:41 ]
Volgens mij is het door iemand van PSX-Sense gemaakt zelfs. Althans, daar schreven ze dat iemand dat naar hun stuurde.
http://www.psx-sense.nl/1...ge-in-bloodborne-het-kan/
Verwijderd
DSII komt over 3 dagen uit op de PS4.
Ik heb DSII nog niet gespeeld, DS destijds wel.
Is bloodborne toffer/ moeilijker dan DSII of niet?
Ik hoor graag.
Zojuist het eerste stuk gecleared, aangekomen bij de brug, zie ik in de verte een groot beest staan. Ik dacht laten we dat maar even niet doen, hup snel een zijweggetje ingeslagen waardoor ik in een huisje uitkwam. Blijkt dat dat huis een shortcut opent, erg lekker aangezien ik 3k blood echoes had, wat best veel is in het begin
Op dit moment heb ik de eerste set armor, welke de merchant in je hub verkoopt, al helemaal compleet. Wapens zijn ook al tot hoever mogelijk geüpgrade. Kom ik meteen uit op een vraag: kan ik die blood echoes ook ergens opslaan? Ik kan ze op dit moment niet uitgeven en zonde als ik ze verlies door dood te gaan, wat gegarandeerd gaat gebeuren
have fun
[ Voor 3% gewijzigd door Flghter1982 op 29-03-2015 22:37 ]
Ik heb ze allemaal vele uren gespeeld, bloodborne is goed maar staat bij mij niet bovenaan. Komt met name door een aantal in mijn ogen irritante puntjes. Nieuwe manier van co-op, al menig Insight verloren met het nieuwe system.spaceboy schreef op zondag 29 maart 2015 @ 09:22:
Wie van de Bloodborne spelers die ook Demon's en Dark Souls hebben gespeeld vindt dit het beste spel van From eigenlijk? Na een uurtje of 25 gameplay weet ik het nog steeds niet zeker. Iets zegt me dat ik Bloodborne het beste spel vind dat ik ooit heb gespeeld, maar Dark Souls had ook wel iets tofs dat je met een zo groot mogelijke armor en schild op je tanden bijtend klappen probeerde te overleven... Mijn top-4 is:
1. Bloodborne
2. Dark Souls
3. Demon's Souls
4. Dark Souls 2
Weapons en armor voelde in andere From titels gevarieerder aan, maar dat kan ook een geboel zijn.
Geen area reset, zoals dat met de bonfires kon, nu moet je heen en weer naar hunters dream, dat met de laadtijden maakt het traag.
PvP lijkt niet tot nauwelijks te bestaan, kan ook door de tijd vanaf release liggen.
Untappd: politrix
Check mn post een stukje eerder waar ik dit al een beetje aangeef. Je slaat met je observaties iig de spijker op zn kop. En niet alleen qua vechten, BB is echt puur snelle actie met grof geweld rammen, waar Souls wat meer nadenken en afwachten is. Op vrijwel alle fronten hebben de Souls games imo wat meer diepgang; crafting, interactie met NPCs, PVP, aantal verschillende wapens en movesets, zelfs lore.uchiha tijntje schreef op zondag 29 maart 2015 @ 20:30:
Heb nu een paar uur aan gameplay gezien en het is allemaal zo herkenbaar.Een vraag voor de mensen die ook de Souls games hebben gespeeld. Heb Bloodborne zelf nog niet gespeeld, maar het lijkt alsof het vechtsysteem iets minder diepgaand is? In de Souls games had je wat meer afwisseling lijkt wel. Je kon als een zwaarbepantserde knight met een enorm schild spelen waarbij je loop en rolsnelheid uitermate laag lag
, of als een zeer lichte rogue, zonder schild.
Die afwisseling mis ik een beetje in de gameplaybeelden.
Echter is Bloodborne daardoor niet minder goed. Het is gewoon... Anders. Wat het doet, doet het gewoon fenomenaal goed. Absolute aanrader.
Doet het er toe? Anyway: Ik zou zeggen dat over de gehele lijn Dark Souls 2 wat moeilijker, minder toegankelijk is. Bloodborne heeft echter een paar bosses die moeilijker zijn dan de moeilijkste bosses in DS2.Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2015 @ 21:16:
Praktisch vraagje (hopelijk start ik hier geen ruzie of welles nietus mee).
DSII komt over 3 dagen uit op de PS4.
Ik heb DSII nog niet gespeeld, DS destijds wel.
Is bloodborne toffer/ moeilijker dan DSII of niet?
Ik hoor graag.
Als je beiden echt zonder guides, youtube, wiki's, etc, zou spelen is Bloodborne imo makkelijker dan DS2.
[ Voor 21% gewijzigd door Voxalizer op 29-03-2015 23:48 ]