Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-08 02:56
bram1984 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 01:35:
Je bent echt heel onduidelijk. Heb je DLC codes gehad? Zo ja, heb je deze al redeemed in de store? Zo ja, zijn de items zichtbaar in je inventory? Zo ja, waarom kun je ze dan niet equippen?
Never ind het is voor je messengers en niet je character. Ja als je pr=ordered krijg je 2 DLC.

uiteraard heb ik ze in de store geredeemd anders kan ik ze bij die put toch niet zien !

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En met "put" zal je wel de bath messenger bedoelen. Als ik even Google, zie ik inderdaad dat ze voor de messengers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lomp
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-07 20:02
Wat frustrerend, ik loop al 4 uur in old yarnham rondjes. alles gekild, 100x dood.
Maar ik kan de weg naar de boss niet vinden. Ik snap er helemaal niks van. Machinegunner gekild. Ik kom iedere keer beneden in een hal met altaar terecht. en via daar kan je weer naar boven en ben je weer op het begin punt. Gadverdamme.

Edit:

Eindelijk gevonden, helaas de baas niet kunnen killen en 15k blood echoes kwijt :P
Morgen maar weer verder

[ Voor 16% gewijzigd door Lomp op 26-03-2015 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBob078
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 00:28
Forbidden forrest kunnen ze beter unforgiving maze noemen. Pffff

Wel gecleared (uiteindelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:30
Gisteren een uur of 3 gespeeld en uiteindelijk het loodje gelegd bij de 2de boss (enfin, dat denk ik toch).
Ik moet zeggen dat het toch wennen is zonder schild. Heb nu nooit de neiging mijn gun te gebruiken (en de toorts is zo verdomd handig), terwijl het toch cruciaal is, dus toch even wennen. Voor de rest DS all the way :).

Ik heb wel het gevoel dat er minder wapens en uitrusting zit in de game of vergis ik mij?

Wat ik wel irritant vind is het feit dat je moet kiezen tussen een zichtbare hud of geen hud, ik zou liever een transparante of fade out optie hebben voor dit (zit met plasma tv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 08:53

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Inhumanous schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 23:16:
[...]

Naar "exit game" heb ik dus 15min zitten zoeken maar kon het nergens vinden, waar zit dat? Er is geloof ik ook geen pauze menu of iets dergelijks
Klik op options, dan krijg je een menu met bovenaan 3 items, welke begint met equipment/inventory. Helemaal rechts van dat menu heb je options, als je die selecteert kun je daarna onderaan op "Exit Game" klikken.

Het spel heeft inderdaad geen pauze, bij alles wat je doet, al is het wijzigen van instellingen, of in je inventory kijken, blijft het spel doordraaien op de achtergrond. Zorg er dus voor dat er geen vijanden meer in de buurt zijn wanneer je zoiets gaat doen. Dit zou je echter al lang moeten weten... dit is precies hetzelfde als bij Demon's Souls, Dark Souls en Dark Souls 2 en dit spel is daarop gebaseerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:28

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ekfad schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 07:11:

Ik heb wel het gevoel dat er minder wapens en uitrusting zit in de game of vergis ik mij?
In het eerste stuk van het spel zit maar 1 armor set (goed verstopt). Omdat de guide nog niet uit is en vijanden geen armor of wapens meer droppen, lijkt het wat weinig idd. Maar ik moet zeggen dat de meeste armor in de DS-games troep waren, dus ik mis het niet.
Ik heb gisteren helaas niet kunnen spelen, maar vandaag moet lukken. Eerst maar even m'n bloed ophalen bij de eerste baas, ff levellen en we proberen het nog een keer. Ik ga maar vooral in Health en Strength proppen denk ik. Stamina is in dit spel toch minder belangrijk vergeleken met de Souls games, omdat je rol snelheid niet wordt beïnvloed door je gewicht. Dus als het echt alleen het slaan, rennen en springen beïnvloedt, heb je daar weinig van nodig.

Wat de camera betreft: bij de eerste baas had ik er best last van. Ik was op een gegeven moment ook gepint tussen de baas en de muur, waardoor ik helemaal niets meer zag. Dus af en toe is de camera vrij irritant. Weet wel dat je met R3 de camera precies achter je reset, als geen monsters voor je (anders lock).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Even een vraagje over een bepaalde enemy in spoilers, omdat niet iedereen het automatisch wil lezen:
spoiler:
Als je vanaf die "safe haven" waar je mensen naar toe kan sturen de linker exit pakt, dan rechts het trapje op, big dude met de axe verslaat, dan rechts naar boven loopt. Dit is waar je dat 10k key item voor nodig hebt. De eerste enemy daar is een dude met een flamethrower. Hoe versla je die? hij reload zo snel dat het lastig is om dichtbij te komen en die flame insta gibbed me zowat. 2 molotovs doen hun werk, een rank 3 pistol ook wel, maar er moet een andere manier zijn toch?

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
SqueakyClean schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 08:14:
[...]

... Eerst maar even m'n bloed ophalen bij de eerste baas, ff levellen en we proberen het nog een keer. Ik ga maar vooral in Health en Strength proppen denk ik. Stamina is in dit spel toch minder belangrijk vergeleken met de Souls games, omdat je rol snelheid niet wordt beïnvloed door je gewicht. ...
Vergis je niet, het dodgen kost stamina en dat verhoogt de overlevingskansen toch wel drastisch. Ik ben dus volop aan het investeren in stamina (is ook de reden waarom ik zo langs 'overleefde'), kwestie van makkelijk dansen rond de vijand heen en voldoende stamina overhouden om nu en dan toe te slaan.

Edit: iemand een idee hoe je bs gelocked wordt? Is dit op de vijand die jou als laatste doodde? Ben gedood door de Hunter boss maar kwam mijn bs tegen bij een vijand net voor de boss. Lijkt wel random?

[ Voor 12% gewijzigd door Ekfad op 26-03-2015 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 18:40
Met de preorder bonus dlc kun je je messengers customizen. Bij de meest linker deur in hunters dream even in de bosjes rondzoeken tot je een fonteintje vind en erop klikken. De rest wijst zich vanzelf.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ekfad schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 08:34:
[...]

Vergis je niet, het dodgen kost stamina en dat verhoogt de overlevingskansen toch wel drastisch. Ik ben dus volop aan het investeren in stamina (is ook de reden waarom ik zo langs 'overleefde'), kwestie van makkelijk dansen rond de vijand heen en voldoende stamina overhouden om nu en dan toe te slaan.

Edit: iemand een idee hoe je bs gelocked wordt? Is dit op de vijand die jou als laatste doodde? Ben gedood door de Hunter boss maar kwam mijn bs tegen bij een vijand net voor de boss. Lijkt wel random?
Je bloed kan worden opgepakt als een vijand in de buurt komt, maar ik heb geen idee of dat betrouwbaar is... De laatste keer wel...
Ik heb nu m'n bloed bij de eerste baas liggen en ben nog niet gaan kijken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
SqueakyClean schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 08:53:
[...]

Je bloed kan worden opgepakt als een vijand in de buurt komt, maar ik heb geen idee of dat betrouwbaar is... De laatste keer wel...
Ik heb nu m'n bloed bij de eerste baas liggen en ben nog niet gaan kijken! :)
Hmm, ben benieuwd wat de invloed is op die vijand dan. Ik had bvb de indruk dat die vijand in een soort van berserk modus zat (dus sneller en moeilijker neer te leggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
bram1984 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:49:
[...]

Ja. Je hebt nog geen wapens. Je moet daar dus gewoon dood gaan. Dan kom je in de hunter's dream terecht en krijg je op die trap je gun en haktuig. En daarna kun je weer terug om dat ding af te slachten.
hahaha.. nee.

Je moet langs hem rennen, lok hem terug, en ren dan naar boven. Dan kan je gewoon een stukje afsnijden, wat NPC's tegen komen e.d.

Later kan je dan terugkomen om dat beest af te maken.

Je moet daar helemaal niet dood gaan. Zelfde als elke andere souls game, je kan het overleven, alleen deze keer geen leuke reward ervoor.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lanerios schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 08:59:
[...]

hahaha.. nee.

Je moet langs hem rennen, lok hem terug, en ren dan naar boven. Dan kan je gewoon een stukje afsnijden, wat NPC's tegen komen e.d.

Later kan je dan terugkomen om dat beest af te maken.

Je moet daar helemaal niet dood gaan. Zelfde als elke andere souls game, je kan het overleven, alleen deze keer geen leuke reward ervoor.
Je kan er langs, maar zelfs in de developer walkthrough (zie TS) gaat 'ie daar dood, dus ik geloof wel degelijk dat het de achterliggende gedachte van dat stuk is. Daar begint je introductie met de dream hub, je wapens en de controls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ekfad schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 08:58:
[...]

Hmm, ben benieuwd wat de invloed is op die vijand dan. Ik had bvb de indruk dat die vijand in een soort van berserk modus zat (dus sneller en moeilijker neer te leggen)
De laatste keer zat m'n bloed in een hond. Toen kende ik het principe nog niet dat vijanden het ook konden oppakken. Ik dacht dat het een soort glitch was dat gedropped bloed verdween, maar begreep het principe gewoon niet. Totdat ik op een gegeven moment de gloeiende ogen van die hond zag en nadat ik m eindelijk had neergelegd het bericht "blood retreived" kreeg en de link legde. Erg toffe mechaniek!

Maar ik merkte aan die hond niet dat ie gevaarlijker was dan normaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 18:52
SacreBleu schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 00:38:
[...]

Met R3 kun je locken, daar moet je even mee experimenteren. Als ik één vijand heb dan lock ik 'em. Heb ik meerdere vijanden dan lock ik niets.

Je kunt ook experimenteren met een andere 'class' als je een character maakt en een ander start wapen. De saw is eigenlijk het handigst als je net begint. De axe doet veel damage maar is langzaam dus je staat vaak open voor een aanval. De can is best gaaf. Is snel en in zijn secondary mode kun je makkelijk meerdere vijanden neerhalen.

Doodgaan hoort erbij, dat is even wennen maar je raakt nooit iets belangrijks kwijt, afgezien van je Blood Echoes. Wees ook niet bang om te exploren of juist een moeilijke vijand op te zoeken, je kan er veel van leren. Wat bij mij vooral hielp is om minder 'bang te zijn'. Hoe zekerder ik werd hoe makkelijker het spel. Gebruik in het begin je echoes om een leuke voorraad Molotovs in te slaan, de meeste vijanden haal je daarmee in één of twee keer neer. Handig dus voor die hounds op de brug.
Bedankt, hier heb ik wel wat aan. Vanavond eens verder ploeteren! Ik had inderdaad de Axe gekozen, maar ga het dan zeker eens met de saw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
bram1984 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:08:
[...]

Je kan er langs, maar zelfs in de developer walkthrough (zie TS) gaat 'ie daar dood, dus ik geloof wel degelijk dat het de achterliggende gedachte van dat stuk is. Daar begint je introductie met de dream hub, je wapens en de controls.
Zo werken Souls games niet :p in elke souls game is het zo geweest dat het "hoort" dat je dood gaat. Maar eigenlijk zijn de rewards stukken beter als je het overleefd, en dus moeite doet ervoor.

Beetje easy mode path vs Hard Mode

Demon Souls -> Boss aan het begin, tricky. Maar levert een goed wapen op.

Dark Souls -> Boss kan je afslachten zonder eerst weg te rennen, levert een sterk wapen op en een shitton aan souls

Dark Souls 2 -> De Hippo's aan het begin hebben zeer goede treasure om zich heen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

bram1984 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:08:
[...]

Zo denk ik er ook over. Je moet toch geïntroduceerd worden aan je wapens en de hub, dus het was mij duidelijk dat je wel dood moest gaan.

Ik zat wel zo van "Damn, dood bij het eerste monster... |:( ". Toen ik tot leven kwam in de hub, begreep ik het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

lanerios schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:11:
[...]

Zo werken Souls games niet :p in elke souls game is het zo geweest dat het "hoort" dat je dood gaat. Maar eigenlijk zijn de rewards stukken beter als je het overleefd, en dus moeite doet ervoor.

Beetje easy mode path vs Hard Mode

Demon Souls -> Boss aan het begin, tricky. Maar levert een goed wapen op.

Dark Souls -> Boss kan je afslachten zonder eerst weg te rennen, levert een sterk wapen op en een shitton aan souls

Dark Souls 2 -> De Hippo's aan het begin hebben zeer goede treasure om zich heen.
Mja, alleen is DB geen Souls game. Dus nieuwe ideeën, nieuw verhaal en voor mij een leuk begin.

Maar als je daar niet dood gaat, ga je dan dood als je de deur open doet of kom je automatisch in de hub terecht ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartale
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-08 15:18
Flghter1982 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 20:58:
[...]

haha ik zit daar ok de vloeken als de #$@#%#%@#$ ik kom er niet voorbij :P
hermitassix schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 20:59:
[...]

Ik was er de eerste keer zonder moeite voorbij en nu lukt het niet meer...
Ergste is nog dat ik ook geen shortcut heb kunnen vinden toen... 8)7
Bij de grote brug? Je kan ze uitlokken, en dan snel dat huisje in duiken. Ze kunnen niet door de deur. Stapje naar voren, slaan, stapje terug. En dat herhalen.

Xbox Live: AlpBJK PSN: alp1903

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08 21:57
Ik moet wel lachen om sommige post
Hoe kan ik het spel pauzeren :) en hoe moet ik rennen of kan ik even snel saven hehe
ik heb alle Soul games grijs gespeeld maar deze nog niet aangeschaft ik weet niet 100% zeker of ik deze setting wel leuk vind maar zit toch wel erg te denken het wel te kopen
is het trouwens mogelijk net als in de DS games dat je geinvade word door andere spelers

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
SqueakyClean schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:17:
[...]

Mja, alleen is DB geen Souls game. Dus nieuwe ideeën, nieuw verhaal en voor mij een leuk begin.

Maar als je daar niet dood gaat, ga je dan dood als je de deur open doet of kom je automatisch in de hub terecht ofzo?
Je komt dan bij de teleporters terecht die je laten warpen tussen de areas :) En je krijgt wat extra potions + items van exploration. En een zooi lore :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

lanerios schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:26:
[...]

Je komt dan bij de teleporters terecht die je laten warpen tussen de areas :) En je krijgt wat extra potions + items van exploration. En een zooi lore :p
Ow, die Lore is toch wel fijn.... care to share?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
Heeft het nu om alles stuk te slaan? ik bedoel dan barrels.. crates etc? soms zie ik wel dat er een corpse achter ligt met loot dus dan sla ik het stuk zodat ik erbij kan. echter zie ik ook genoeg random troep staan waar niets te vinden valt. kan er b.v. loot inzitten waardoor het loont om te slopen?

p.s. game is erg erg moeilijk.. ben maar aan het grinden geslagen in het begin om wat van me stats te uppen want de 1e boss "als ik er levend aankom" sloopt me aan alle kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
SqueakyClean schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:39:
[...]

Ow, die Lore is toch wel fijn.... care to share?
Gaat over het oude stadje

spoiler:
Het feit dat de stad afgefikt is tijdens een hunt, en de clerics weigerden er iets aan te doen

Info via:

Molotov Cocktail
NPC's

etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Zeer irritante melding wanneer je 20 Bloodvials bij je hebt en er 99 in je item box hebt zitten... Hoop dat ze dat eruit patchen.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Flghter1982 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:40:
Heeft het nu om alles stuk te slaan? ik bedoel dan barrels.. crates etc? soms zie ik wel dat er een corpse achter ligt met loot dus dan sla ik het stuk zodat ik erbij kan. echter zie ik ook genoeg random troep staan waar niets te vinden valt. kan er b.v. loot inzitten waardoor het loont om te slopen?

p.s. game is erg erg moeilijk.. ben maar aan het grinden geslagen in het begin om wat van me stats te uppen want de 1e boss "als ik er levend aankom" sloopt me aan alle kanten.
Het stukslaan van alles heeft inzoverre zin dat er mogelijk iets achter zit. Ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen in de sewers achter spul iets gevonden heb, maar verder eigenlijk niet. Maar toch blijf ik proberen, want er moet toch heel wat verborgen zijn en wil niet alles uit de guide halen of op internet lezen... :P

Verder: zorg dat je alle shortcuts open hebt, voor je naar een baas gaat. Scheelt een hele trek naar de eindbaas met alle gevaren van dien... :)
lanerios schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:41:
[...]

Gaat over het oude stadje

[...]

Info via:

Molotov Cocktail
NPC's

etc
Ok, daar klik ik maar ff niet op, want als ik je begrijp kan ik die info zelf vinden, ook al ben ik bij de eerste weerwolf gedood.
Probeer zo min mogelijk spoilers te lezen...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
ik denk dat ik vanavond maar opnieuw ga starten. heb nu de Axe als wapen genomen maar die is toch wel wat sloom met aanvallen ondanks de hoge damage.

ik ben nog in het begin dus geen progress lost behalve de shortcuts. welk wapen als "noob" is het fijnst om mee te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Sodeju, als Souls-n00b is dit nog best ff wennen :D

Karakter gemaakt, in de wereld gedropt, en dat was het. Zoek het uit. Doe je ding. I like it :)

Wel lastig, ik kom al niet voorbij het dorpsplein waar 20 van die boeren rondlopen... Maar wel elke keer net wat verder :P

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
SqueakyClean schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:55:

Ok, daar klik ik maar ff niet op, want als ik je begrijp kan ik die info zelf vinden, ook al ben ik bij de eerste weerwolf gedood.
Probeer zo min mogelijk spoilers te lezen...!
mijn lore tips voor Souls games (Bloodbourne volgt hetzelfde concept!)

1.) Lees alle item descriptions
2.) Praat meerdere keren met NPC's
3.) Let op de details, waar staan bosses, welke houding staan ze in etc

It's all in the details :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

lanerios schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:03:
[...]

mijn lore tips voor Souls games (Bloodbourne volgt hetzelfde concept!)

1.) Lees alle item descriptions
2.) Praat meerdere keren met NPC's
3.) Let op de details, waar staan bosses, welke houding staan ze in etc

It's all in the details :p
Haha, thanks! Goede tips! Probeer wel met alle npc's te praten, maar ik heb alleen nog maar iets over de "Hunt" gehoord...

Wel grappig dat de guide is uitgesteld tot half april. Waarschijnlijk om alle spoilers te voorkomen. Ik vind het zelf een goed idee, ook al heb ik de LE in de VS besteld... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:13

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Volg een Youtuber die Bloodborne speelt. Wat me het meest opvalt is dat hij bijna altijd 15+ aan blood vials heeft. Hij komt er echt nooit tekort. Met name omdat er gewoon echt veel vijanden zijn die er 2 per death droppen. Dat is eigenlijk wel zonde.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
uchiha tijntje schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:21:
Volg een Youtuber die Bloodborne speelt. Wat me het meest opvalt is dat hij bijna altijd 15+ aan blood vials heeft. Hij komt er echt nooit tekort. Met name omdat er gewoon echt veel vijanden zijn die er 2 per death droppen. Dat is eigenlijk wel zonde.
Inderdaad, je krijgt er meer dan je ooit kan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Flghter1982 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:00:
ik denk dat ik vanavond maar opnieuw ga starten. heb nu de Axe als wapen genomen maar die is toch wel wat sloom met aanvallen ondanks de hoge damage.

ik ben nog in het begin dus geen progress lost behalve de shortcuts. welk wapen als "noob" is het fijnst om mee te starten?
Ik speel zelf met de sawblade (o.i.d.). Daarmee heb je een snel/short range/low damage wapen en een langzaam(er)/long range/high damage wapen in één.

Met L1 switch je dan tussen lang en kort wapen. Een mooie combo waarmee je de moeilijkere boeren om krijgt is R2 -> L1->R1. Dus de bijl en hooivork gasten zijn geen tegenstand meer. Wel letten op de timing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Voxalizer schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:25:
[...]

Alleen in het eerste gebied :) Elk gebied heeft zo'n beetje z'n eigen drops om het zo maar te noemen.

Parries zijn wel bizar makkelijk nu overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Voxalizer schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:25:
[...]

Bullets zijn wel wat schaarser. Die zijn wat sneller op (afhankelijk van hoe je monsters agro-ed). Bloedkogels ftw! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:16
Ik twijfel erg over de aanschaf van Bloodborne. Heb een aantal streams gekeken en het lijkt me op zich wel wat. Echter, ik weet hoe ikzelf zit te gamen...dit kon wel eens controllers gaan kosten als ik het aanschaf.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
SqueakyClean schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:26:
[...]

Bullets zijn wel wat schaarser. Die zijn wat sneller op (afhankelijk van hoe je monsters agro-ed). Bloedkogels ftw! :)
Ik gebruik ze puur om te parryen, zwaar overpowered en makkelijk in deze game. Zit nooit zonder eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
Jackal131 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:44:
Ik twijfel erg over de aanschaf van Bloodborne. Heb een aantal streams gekeken en het lijkt me op zich wel wat. Echter, ik weet hoe ikzelf zit te gamen...dit kon wel eens controllers gaan kosten als ik het aanschaf.
haha. herkenbaar dit.

ik zal wel 1 van de weinige zijn die blij is met de "langere" loading times als je dood gaat. kan ik even rustig tot 10 tellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 17:01
Walance schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 07:58:
[Dit zou je echter al lang moeten weten... dit is precies hetzelfde als bij Demon's Souls, Dark Souls en Dark Souls 2 en dit spel is daarop gebaseerd...
Daarom hoef Ik dit nog niet te weten ik heb nooit één van deze spellen gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Voxalizer schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:52:
[...]

Ik gebruik ze puur om te parryen, zwaar overpowered en makkelijk in deze game. Zit nooit zonder eigenlijk.
Ik gebruikte ze eerst om te agro-en en toen gingen ze snel... Nu ik ze daar niet meer voor gebruik zit ik eigenlijk zelden onder de 15.
Flghter1982 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:59:
[...]

haha. herkenbaar dit.

ik zal wel 1 van de weinige zijn die blij is met de "langere" loading times als je dood gaat. kan ik even rustig tot 10 tellen :)
Ik vind het eigenlijk niet zo erg. Geeft me even de tijd om na te denken waar ik naartoe wil en wat ik ga doen.
En het verhaal natuurlijk ff doordenken, al is nog heel veel onduidelijk... (contract, bloed transfusie, you monster, de hunt, etc.)

Gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Inhumanous schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:23:
[...]

Daarom hoef Ik dit nog niet te weten ik heb nooit één van deze spellen gespeeld.
YOU DIED! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

SqueakyClean schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:25:
[...]

Ik gebruikte ze eerst om te agro-en en toen gingen ze snel... Nu ik ze daar niet meer voor gebruik zit ik eigenlijk zelden onder de 15.

[...]

Ik vind het eigenlijk niet zo erg. Geeft me even de tijd om na te denken waar ik naartoe wil en wat ik ga doen.
En het verhaal natuurlijk ff doordenken, al is nog heel veel onduidelijk... (contract, bloed transfusie, you monster, de hunt, etc.)

Gaaf!
In mijn beleving zit er in geen één Souls een helder verhaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

uchiha tijntje schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:33:
[...]

Ik hoop dat het bij Bb iets duidelijker is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Ekfad schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 07:11:
Wat ik wel irritant vind is het feit dat je moet kiezen tussen een zichtbare hud of geen hud, ik zou liever een transparante of fade out optie hebben voor dit (zit met plasma tv).
Ik ga zo vaak dood dat ik eerder bang ben dat het Bloodborne logo straks voorgoed in mijn plasma zit gebrand >:)

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
uchiha tijntje schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:33:
[...]

Jawel hoor, verhaal is zeer duidelijk. Enige wat je moet doen is opletten, en goed lezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel317
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
fonsmeister schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 12:07:
[...]

Ik ga zo vaak dood dat ik eerder bang ben dat het Bloodborn logo straks voorgoed in mijn plasma zit gebrand >:)
Heb exact hetzelfde probleem! Geen Dark Souls ervaring hier, dus dit is wel even compleet andere koek dan ik gewend ben. Chargen, 3 enemies tegelijk is er absoluut niet bij.

Gelukkig werd het dood gaan iets minder nadat ik dat door kreeg en wat veiliger begon te spelen. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

Gisteren 6 uur gespeeld ofzo en ik zit nog steeds in het beginstuk :')

Was begonnen met de axe, nu maar opnieuw begonnen en voor de Saw Cleaver gekozen, merkte dat dat al een stuk beter ging! Vanavond maar eens proberen om bij de eerste boss te komen. Wel een erg gaaf spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 18:52
Marcel317 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 12:08:
[...]

Heb exact hetzelfde probleem! Geen Dark Souls ervaring hier, dus dit is wel even compleet andere koek dan ik gewend ben. Chargen, 3 enemies tegelijk is er absoluut niet bij.

Gelukkig werd het dood gaan iets minder nadat ik dat door kreeg en wat veiliger begon te spelen. :')
Hmm bij mij is het precies andersom. Nadat ik de schroom een beetje van me afgooide en wat minder angstig de duels in ging, ging het stukken beter. Wel probeer ik met zo min mogelijk tegenstanders tegelijk in gevecht te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 13:31
Geen wonder dat er 60+ uur in zit. Een keer dood gaan en je mag 1/2 uur overnieuw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fonsmeister schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 12:07:
[...]

Ik ga zo vaak dood dat ik eerder bang ben dat het Bloodborne logo straks voorgoed in mijn plasma zit gebrand >:)
YOU DIED ingebrand. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

:P

Die melding gaat gelukkig al vrij snel weer weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Laatst online: 24-07 13:28
Ik had gister ook een extreme noobmiddag zeg. Niet opletten en je snapt niks van die game. Ten eerste duurde het tientallen deads voordat ik doorhad dat die wapens in de hunters dream lagen. Met veel moeite kon ik gister dat plein clearen met alleen timing en hack en slashen. Helemaal aan het eind van de dag kwam ik er pas achter dat je kan stunnen met kogels als je goed timed. \

Maar wat een geweldig brute game :D Blij als een kind, lang geleden dat ik full price een game heb gekocht en daar volledig tevreden mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
avond 2 gaat tot op heden net zo slecht als avond 1.. ben inmiddels zo'n 7 uur aan het spelen in totaal en ben nog net zo ver als 10 minuten van een fresh start.

als er na vanavond geen vooruitgang / verbetering in zit dan moet ik mezelf heeeeeeel hard overtuigen om nog verder te gaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha waar loop je vast dan? Heb je de video uit de TS al gekeken? Zitten handige tips in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
ik wordt gewoon steeds in elkaar gebeukt. slechte timing met de stuns. dodgen gaat kut en verlies steeds mijn bloods... vaak sprint mijn camera positie dusdanig K** dat ik geen overzicht meer heb als er 1 vijand voor me en 1 achter me staat.

alle tips al gelezen maar het wil gewoon niet lukken op het moment..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Net even mijn nieuwe outfit gekocht met Insight points.

Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/334q0l5.jpg

Door Chalice Dungeon's te spelen kan je nieuwe enemies tegen komen. Nadat je ze hebt verslagen kan je hun outfit kopen bij de Insight Messenger. Ben er toevallig achter gekomen door nadat ik hem verslagen had even de Insight Messengers te bezoeken, dus denk dat het bij meerdere enemies zal gelden. Zo heb ik de mijne net kunnen kopen :)

*Hij heeft hele hoge bolt en fire stats. En laat ik nou 2 wapens hebben waarvan 1 bolt heeft en de ander een fire gem :)

[ Voor 35% gewijzigd door ASNNetworks op 26-03-2015 19:25 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 13:18
Flghter1982 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 19:01:
ik wordt gewoon steeds in elkaar gebeukt. slechte timing met de stuns. dodgen gaat kut en verlies steeds mijn bloods... vaak sprint mijn camera positie dusdanig K** dat ik geen overzicht meer heb als er 1 vijand voor me en 1 achter me staat.

Doorbijten. Je leert het vanzelf, riposte lukt mij ook vaak niet, maar dodgen gaat prima. Je kunt ook met L1 je wapen transformen. Doorgaans van close-range naar long-range. Long-range is iets langzamer maar je houdt de vijand wel op afstand. Makkelijker om de dodgen. Doorgaans moet je ook dodgen naar de zijkant, naar achter heb je soms dat je nog nét kan geraakt worden en dan wordt je genadeloos afgestraft.

Met pebbles kun je mobs één-voor-één naar je toe trekken. Groepsgevechten zal in het begin niet lukken, daarvoor heb je de stats, ervaring en 'skills' nog niet voor.

Grotere vijanden zijn altijd moeilijk. Molotovs zijn een goed starter item om snel een hele groep weg te vagen of om grotere vijanden te verzwakken óf helemaal uit te vagen. Het kost tijd, je moet vooral geduld hebben. Zodra je één insight-puntje hebt kun je je character ook al levellen. Dus zodra je een 'Skull of knowledge' vindt - oid. Dan krijg je daar één insight-puntje voor. Dus je hoeft net perse éérst de baas te verslaan.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
zojuist een hele nieuwe armor uitrusting gevonden ergens in het begin op een duister plekje. boots, helm, armor en gloves. mischien dat dit helpt met overleven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
godver de godver!! waarom wordt er niet gewaarschuwd voordat een bossfight begint. tyfuszooi. 10k bloodshards kwijt hierdoor met geen enkele mogelijkheid om ze terug te halen omdat ik op de 1 of andere manier gelijk bij .. denk de 2e boss? uit ben gekomen. kutzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Flghter1982 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 20:23:
godver de godver!! waarom wordt er niet gewaarschuwd voordat een bossfight begint. tyfuszooi. 10k bloodshards kwijt hierdoor met geen enkele mogelijkheid om ze terug te halen omdat ik op de 1 of andere manier gelijk bij .. denk de 2e boss? uit ben gekomen. kutzooi.
2 dingen:

1) de "wijzig" knop, you should try it, it works.

2) welkom in de wereld van FROM SOFTWARE. Mijn advies, ga ff ergens anders naar staren, kijk die aflevering van je serie die je nog moet zien, ga ff roken als je dat doet, ff iets anders dus. Ik speel dit spel ook met hartslag 300 en heb 1 ding geleerd, ragen werkt niet, het werkt je alleen tegen. Gewoon rustig blijven, lukt dat niet kom ff op adem door iets anders te gaan doen.

bonus ding: het zijn blood echoes en niet bloodshards, ik zou willen dat ik 10k shards had, lekker upgraden als een malle ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
de pest is dat ik dus echt voorzichtig aan het doen was.. groot monster... twijfel twijfel.. en dan ineens cutscene tadaaa bossfight.. tja.. das gewoon kut :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Flghter1982 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 20:30:
de pest is dat ik dus echt voorzichtig aan het doen was.. groot monster... twijfel twijfel.. en dan ineens cutscene tadaaa bossfight.. tja.. das gewoon kut :)
spoiler:
Dat is de tweede baas, inderdaad. Daar heb ik aardig voor moeten farmen, want hij is ronduit fakking irritant. Een van de pittigste bazen die ik ooit heb moeten verslaan. In het begin voelde het als een onmogelijke taak en had ik ook bijna de handdoek in de ring willen gooien. En ineens ging het supergoed en had ik 'em.

Ik had die mazzel ook, maar kwam bij de andere baas. Toch weten te verslaan, was wel héél erg zenuwslopend, want zo goed was ik niet, had aardig wat Echoes, en wist écht niet dat daar een baas op me zat te wachten.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Tip:

Misschien handig om een tweakers password in te stellen? Zo kunnen mensen die hier hulp nodig hebben samen spelen met mede-tweakers. Je wordt dan aan elkaar gematched wanneer de host en joiner hun bel hebben gerinkeld en bij elkaar in de buurt zitten. Let wel, je kan ongeveer 10 levels uit elkaar liggen, is het level verschil te groot, dan wordt je niet met elkaar gematched.

En anders kan je altijd nog ervoor kiezen om met random mensen te spelen. Ik heb zelf nog geen boss fights met anderen gedaan, wil liever alles lekker solo doen (stuk spannender en uitdagender). Heb enkel 5 minuten co-op getest met een random. Je hebt wel een fijn gevoel omdat je je niet zo kwetsbaar en alleen voelt. Maar ik merkte dat ik dat juist zo tof vind aan Bloodborne: het is altijd gevaarlijk. Ik speel dus zelf puur solo alles, op die 5 minuten na. Maar het lijkt mij voor sommigen beter om samen met iemand erdoorheen te gaan dan 5 uur lang te irriteren en het spel te verkopen:p

Ik heb een keer een random zelf gejoined, proberen om hem te helpen en zo Insight te verdienen. Echter ben ik nooit op een boss fight uitgekomen waar ik iemand kon helpen. En gezien mijn level zal ik niet snel nu mensen in de lagere werelden vinden, die zijn vaak een stuk lager dus kan ik niet gematched worden.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lomp
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-07 20:02
Flghter1982 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 19:01:

Gebruik en axe, maak hem groot, en blijf op een klein afstandje en hou R2 ingedrukt.Hier maai je er 4 tegelijk mee neer zonder problemen.
Dan vanuit daar je skills honen. na 3 uur kloten op dat plein maai ik ze nu al rennend neer.
door R2 ingedrukt te houden heb je veel damage en reach. en je ziet goed hoe de enemy beweegt en daar leer je goed van om vervolgens je speelstijl op aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraag je aan de ervaren spelers die al voorbij het begin zijn.

spoiler:
Die bolle dude met die enorme bijl ergens op het begin aan de kant van dat hek vlakbij die ladder: is het de bedoeling dat je hem gelijkt op het begin pakt?

Je kan er in feite ook probleemloos langs lopen. Ik ga nu iedere keer dood. Moet ik wachten tot mijn level hoger is? Ik begrijp zijn functie ook niet erg, of zit er een shortcut in dat hoekje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

bram1984 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 08:30:

spoiler:
Die bolle dude met die enorme bijl ergens op het begin aan de kant van dat hek vlakbij die ladder: is het de bedoeling dat je hem gelijkt op het begin pakt?

Je kan er in feite ook probleemloos langs lopen. Ik ga nu iedere keer dood. Moet ik wachten tot mijn level hoger is? Ik begrijp zijn functie ook niet erg, of zit er een shortcut in dat hoekje?
spoiler:
Je kan hem best killen. Hij is redelijk makkelijk te parryen met de pistol, geen ervaring met de blunderbuss. Toen ik nog niet gelevelt was kon ik hem met 2x parry + visceral killen. Inmiddels met 1 parry. Hij is daar voor de challenge en als challenge heb je dus kans op een reward, hij kan wapen upgrades droppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
bram1984 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 08:30:

spoiler:
Om ff een antwoord te geven :)

spoiler:
Naar het schijnt dropt hij random gems als je hem verslaat. Je hoeft hem echter niet te verslaan en kan hem gewoon negeren. Nu eens je zijn moveset doorhebt is ie eigenlijk poepsimpel, alleen niet te dicht staan.
Flghter1982 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 18:51:
avond 2 gaat tot op heden net zo slecht als avond 1.. ben inmiddels zo'n 7 uur aan het spelen in totaal en ben nog net zo ver als 10 minuten van een fresh start.

als er na vanavond geen vooruitgang / verbetering in zit dan moet ik mezelf heeeeeeel hard overtuigen om nog verder te gaan.....
1 belangrijke hint: BLIJF rustig :) Geduld is een mooi iets, het is geen hack en slash en zodra je 3k souls hebt, keer ff terug om wat stats te uppen of om je wapens te repairen. Je gaat sowieso dood als je geen ervaring hebt met FS titels dus die weg moet je toch telkens opnieuw aflopen en je hebt als bijkomend voordeel dat je de movesets van de vijanden leert kennen.

EDIT: En misschien nog belangrijker. Vergeet niet om de shortcuts te openen!
Flghter1982 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 20:30:
Je kan steeds escapen, ook uit een boss fight. Weet niet meer welke coins je hiervoor nodig hebt maar is hier enkele pagina's terug reeds vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
ik lees het al, blij dat ik het niet gekocht heb, zou me wat controllers gekost hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
shoombak schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 08:39:
ik lees het al, blij dat ik het niet gekocht heb, zou me wat controllers gekost hebben :P
ondanks de frustratie is het wel een heel gaaf spel. en elke keer als ik ragequit ben ik 30 minuten later toch weer aan het proberen.

doorzetten loont. na wat farmen en stats uppen heb ik de 1e boss eindelijk down en sta ik zo goed als voor de deur van boss 2.

het voordeel van veel doodgaan is dat ik nu wel precies weet waar ik ben tot aan de 2e boss. ik ken elk hoekje en gaatje inmiddels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
Gisteravond voor het eerst Bloodborne opgestart en in totaal zo'n 2,5 uur gespeeld (één keer opnieuw begonnen met andere origin). Had nooit een Dark Souls/Demon Souls gespeeld, dus binnen een half uur had ik de neiging om het spel direct op marktplaats te zetten. Wat een frustratie!

Na een uur spelen was dat compleet weg, en had de frustratie plaatsgemaakt voor spanning. Zal ik nog een paar enemies pakken of toch terug om wat te kopen om mijn echoes veilig te stellen? Kan ik slim gebruik maken van de omgeving zodat ik hun wel kan raken en zij mij niet?

Lang geleden dat ik zo'n intense ervaring heb gehad, en ik ben nog niet eens voorbij de eerste boss. Die boss die mij steeds genadeloos afslacht, maar dat ligt uiteraard gewoon aan mij :-)

Vraagje, ik las ergens dat je je blood echoes ook kan opslaan tussendoor? Kan iemand mij vertellen waar ik dat kan doen? Google geeft mij geen antwoord...

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartale
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-08 15:18
TTHEEBO1 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 08:44:
Gisteravond voor het eerst Bloodborne opgestart en in totaal zo'n 2,5 uur gespeeld (één keer opnieuw begonnen met andere origin). Had nooit een Dark Souls/Demon Souls gespeeld, dus binnen een half uur had ik de neiging om het spel direct op marktplaats te zetten. Wat een frustratie!

Na een uur spelen was dat compleet weg, en had de frustratie plaatsgemaakt voor spanning. Zal ik nog een paar enemies pakken of toch terug om wat te kopen om mijn echoes veilig te stellen? Kan ik slim gebruik maken van de omgeving zodat ik hun wel kan raken en zij mij niet?

Lang geleden dat ik zo'n intense ervaring heb gehad, en ik ben nog niet eens voorbij de eerste boss. Die boss die mij steeds genadeloos afslacht, maar dat ligt uiteraard gewoon aan mij :-)

Vraagje, ik las ergens dat je je blood echoes ook kan opslaan tussendoor? Kan iemand mij vertellen waar ik dat kan doen? Google geeft mij geen antwoord...
Je kan ze niet 'opslaan'. Je moet ff reizen met het lampje en dan daar je blood echoes uitgeven. Je kan dan je stats upgraden of wapens kopen. :P

Xbox Live: AlpBJK PSN: alp1903

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ekfad schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 08:37:
[...]

Om ff een antwoord te geven :)

spoiler:
Naar het schijnt dropt hij random gems als je hem verslaat. Je hoeft hem echter niet te verslaan en kan hem gewoon negeren. Nu eens je zijn moveset doorhebt is ie eigenlijk poepsimpel, alleen niet te dicht staan.

[...]

1 belangrijke hint: BLIJF rustig :) Geduld is een mooi iets, het is geen hack en slash en zodra je 3k souls hebt, keer ff terug om wat stats te uppen of om je wapens te repairen. Je gaat sowieso dood als je geen ervaring hebt met FS titels dus die weg moet je toch telkens opnieuw aflopen en je hebt als bijkomend voordeel dat je de movesets van de vijanden leert kennen.

EDIT: En misschien nog belangrijker. Vergeet niet om de shortcuts te openen!

[...]

Je kan steeds escapen, ook uit een boss fight. Weet niet meer welke coins je hiervoor nodig hebt maar is hier enkele pagina's terug reeds vermeld.
Ja dat lukt me dus niet goed. Zie vaak wel dat ik 'm stun, maar dan nog word ik geraakt. Eerder schieten dus misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
Je kan ze niet 'opslaan'. Je moet ff reizen met het lampje en dan daar je blood echoes uitgeven. Je kan dan je stats upgraden of wapens kopen.
Dank voor het antwoord, die strategie (zo snel mogelijk gebruiken) heb ik tot nu toe ook uitgevoerd. Aan de ene kant wel jammer dat je ze niet ergens in een kluis kan stoppen o.i.d. Aan de andere kant zou dat ook een groot deel van de spanning wegnemen denk ik.

Nu alweer zin om verder te spelen dit weekend!

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:33
bram1984 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 10:04:
[...]

Ja dat lukt me dus niet goed. Zie vaak wel dat ik 'm stun, maar dan nog word ik geraakt. Eerder schieten dus misschien.
Of gewoon dodgen. Bij heel veel mobs werkt het om naar voren/schuin achter m te dodgen en een paar hits te landen en meteen weer wegduiken. Ik kreeg een trophy van hem maar dat gebeurt alleen bij een bepaalde drop volgens mij.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja met mobs heb ik geen enkele moeite. Maar die grote motherfucker is lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Lang getwijfeld omdat ik Dark Souls niet leuk vond maar door de hoge cijfers heb hem toch maar gekocht en dat terwijl ik ook nog een grote game backlog heb, i'm weak :P

Gelukkig vind ik hem tot nu toe heel erg tof het greep me eigenlijk meteen in tegenstelling tot Dark Souls. Ik denk een beetje door de setting en atmosfeer en hoe bruut de wapens zijn. Ben een aantal keer dood gegaan maar nog ziet zo vaak als ik had verwacht. Ik heb de Sewers nu een beetje verkend en een aantal shortcuts geopend en heb nu alweer zin om vanavond verder te gaan ontdekken.

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleydw
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-12-2024
Eergisteren deze game ook aangeschaft. Wat een heerlijke game is dit. Pittig, maar eerljk.

Benieuwd of Tweakers deze game nog gaat reviewen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09-2024
vandaag ga ik ook op de slachtbank, vanavond voor het eerst aan de slag. Any tips? nog geen vorige games als ds gespeeld. Of is het kijken van de beginners guide genoeg om mee te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 10:52
boemmie schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:51:
vandaag ga ik ook op de slachtbank, vanavond voor het eerst aan de slag. Any tips? nog geen vorige games als ds gespeeld. Of is het kijken van de beginners guide genoeg om mee te starten?
Lees goed de tutorial controls op grond in de hunters dream. Equip je gear en wees niet bang om weg te rennen (ook voorbij vijanden rennen). Je kan met regelmaat shortcuts vinden naar safe zones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleydw
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-12-2024
boemmie schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:51:
Circle (rollen) is je beste vriend tijdens combat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

I got this!

Hunters Gear gekocht, paar keer gelevelled, eerste Boss net in 1 keer down.

Gaaf spel!

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Het schijnt dat de game moeilijker wordt als je meer Insight hebt. Of het echt zo is weet ik niet, maar dat is in ieder geval de claim.

http://gearnuke.com/blood...difficulty-using-insight/

Ik heb 60 Insight en had wel het gevoel dat sommige monsters erg agressief waren opeens. Misschien leek het zo, lag het aan de progressie van het 'verhaal' of het heeft echt met Insight te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Ik ben bij de eind eindbaas, maar ik wil nog niet beginnen aan NG+. Eerst een paar secrets doen zoals
spoiler:
cainhurst castle, net gedaan en de vilebloods gejoined
. Even een paar mensen invaden :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
SCARfaceE schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 17:50:
Ik ben bij de eind eindbaas, maar ik wil nog niet beginnen aan NG+. Eerst een paar secrets doen zoals
spoiler:
cainhurst castle, net gedaan en de vilebloods gejoined
. Even een paar mensen invaden :p.
Vraagje over eindbaas:
spoiler:
is dat die gast die bij de cathedral staat? Die na die spider monster komt, wanneer de hele wereld veranderd is. Ik ben daar namelijk gestopt omdat ik bang ben dat het de laatste boss is :P.
graag alleen antwoorden met ja of nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Thanks, dan ga ik daar lekker verder vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Net trouwens gelezen dat er een secret ending is waarbij je een aantal items nodig hebt. Ik weet niet of ik die ending nog kan triggeren, ik denk het niet :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
SCARfaceE schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 17:58:
Net trouwens gelezen dat er een secret ending is waarbij je een aantal items nodig hebt. Ik weet niet of ik die ending nog kan triggeren, ik denk het niet :(.
Daar is NG+, NG++ etc voor :) Ik weet nu al dat ik de game vaker ga uitspelen, alle secrets eruit halen en zo sterk mogelijk worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
ASNNetworks schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 21:10:
[...]

Daar is NG+, NG++ etc voor :) Ik weet nu al dat ik de game vaker ga uitspelen, alle secrets eruit halen en zo sterk mogelijk worden :)
Daar heb je gelijk in, was ik ook al van plan haha.

Heb nu een beetje lol met mensen invaden. Net 2 man geinvade en gewonnen }).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Gister erg veel moeite gehad met de laatste boss van een Chalice Dungeon. Meer dan 6x geprobeerd, erg veel Vials en QS Bullets verbruikt tot ik niks meer had. Vandaag na een paar erg toffe runes gevonden te hebben weer geprobeerd. Ging erheen met 2 Blood Vials en 4 QS Bullets die ik van mn health heb gepakt.

De drie runes die ik heb ingesteld:
V.Attacks restore 200HP
V.Attacks restore 300HP
V.Attack do 20% more damage

Mijn V.Attacks zijn dus 20% sterker én geven ook nog eens 500HP :9~

Waar ik gister meer dan een uur bezig was en het uiteindelijk op gaf, deed ik nu 50 seconden over (en gebruikte ik geen QS Bullets van mn stock en 2 Blood Vials :+

[ Voor 12% gewijzigd door ASNNetworks op 27-03-2015 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

ASNNetworks schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 22:51:
Gister erg veel moeite gehad met de laatste boss van een Chalice Dungeon. Meer dan 6x geprobeerd, erg veel Vials en QS Bullets verbruikt tot ik niks meer had. Vandaag na een paar erg toffe runes gevonden te hebben weer geprobeerd. Ging erheen met 2 Blood Vials en 4 QS Bullets die ik van mn health heb gepakt.

[video]

De drie runes die ik heb ingesteld:
V.Attacks restore 200HP
V.Attacks restore 300HP
V.Attack do 20% more damage

Mijn V.Attacks zijn dus 20% sterker én geven ook nog eens 500HP :9~

Waar ik gister meer dan een uur bezig was en het uiteindelijk op gaf, deed ik nu 50 seconden over (en gebruikte ik geen QS Bullets van mn stock en 2 Blood Vials :+
Wordt het spel dan niet te makkelijk. Daarnaast zijn die counters wel erg OP lijkt wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
uchiha tijntje schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 23:46:
[...]

Wordt het spel dan niet te makkelijk. Daarnaast zijn die counters wel erg OP lijkt wel?
Niet als je verder speelt :p Dit was een Chalice Dungeon, waar de bosses minder sterk zijn dan de overige bosses. Daarbij zijn V.Attacks zijn echt niet zo makkelijk als het lijkt, net te vroeg/laat en je hebt kans dat je finaal afgemaakt wordt. Elk vijand heeft heeft hele andere moves en timings om de V.Attack te kunnen doen. Bij sommige lukt het mij zelden, daar speel ik ook veel meer op afstand en sidesteps.

Heb ook zo het gevoel dat zulke runes vooral later meer nodig worden dan handig. NG+, sterkere enemies etc, dan is het toch wel erg fijn. V.Attack doen en kans op HP, maar mis je het kans dat je erg veel damage krijgt. Zo veel makkelijker wordt het niet ;) Sterker nog, als je er teveel op focust, heb je kan dat je teveel risico's neemt en sloppy gaat spelen.

Daarbij, alles wat in de game zit is bedoelt om te gebruiken natuurlijk. Zolang je geen gebruik maakt van glitches of onrechtmatig bepaalde runes krijgt, dan wil je natuurlijk steeds betere/krachtigere items. Anders heeft het ook geen zin meer om te spelen :+

Edit: ben overigens level 74 en door die rune doet mijn V.Attack dus 20% meer damage. Bij zulke bosses is zo'n aanval dus ook erg sterk.

[ Voor 5% gewijzigd door ASNNetworks op 27-03-2015 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Iemand nog tips wbt stat points indelen? Ik zit nu op 15vit/15end/25str/15skl en heb eigenlijk tot dusverre altijd de axe gebruikt. Na even de threaded cane te hebben gechecked lijkt die toch ook wel relaxed maar die heeft veel betere scaling op SKL. Is het de moeite waard om nu verder te gaan met punten in SKL stoppen of eindig ik dan met een vrij gare, ongebalanceerde build en kan ik dat beter bewaren voor een andere character?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Steeds kijken naar je wapens en de Bonus Attributes. Gebruik je vaak wapens met een hoog Arcane en Skills Bonus, dan daar inzetten. Bloodtinge is bedoeld voor vuurwapens zoals de Blunderbust en Pistol. Maar vergeet Vitality (HP) en Endurance (Stamina en Defence) niet. Persoonlijk vind ik Endurance erg belangrijk, zorgt ervoor dat je vaker kan ontwijken, meer kan slaan en meer aan kan. Heb je veel op Skill en een wapen met hoge Skill bonus, zet dan een gem erin met Skill scaling. Dan zal je bonus vaak nog hoger worden wat zal resulteren in een sterker wapen, mits je Skill level hoog is dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Blood Echoes doel bereikt :P :

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CBJQRPtUYAATOri.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Haha, prachtig dat soort creaties! _O-

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stats posts hierboven zijn echt abracadabra voor mij. Geeft de game hier nog uitleg over of moet je dit zelf maar uitzoeken? Ben pas echt op het begin want niet meer gespeeld verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
bram1984 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 02:37:
Stats posts hierboven zijn echt abracadabra voor mij. Geeft de game hier nog uitleg over of moet je dit zelf maar uitzoeken? Ben pas echt op het begin want niet meer gespeeld verder.
De stats zouden eigenlijk voor zichzelf moeten spreken. Als je genoeg Blood Echoes hebt dan kun je een level omhoog en zien je in het middelste scherm welke stats worden verhoogd.

De namen van de stats geven zelf al grotendeels aan wat ze doen, daarnaast zijn er genoeg websites die er wat over te vertellen hebben én kun je gewoon op R3 drukken en de uitleg per stat te bekijken een van de weinige dingen waar het spel cryptisch over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Zie dat mensen al bij de eindbaas zijn?? En level 85? Ik zit er nu al 2 uur in(i suck at this game) en wel meerdere grote mobs gezien, geen baas. Hoeveel uur zit er bjj jullie in?

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Pagina: 1 2 ... 66 Laatste