Nog even een snelle vraag. Waarom spreken mensen altijd over 'level 100' of 'level 120' builds?
Hoezo op die levels stoppen en niet gewoon mikken op alles max?
Hoezo op die levels stoppen en niet gewoon mikken op alles max?
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
[ Voor 7% gewijzigd door Thrace Grumble op 25-01-2016 20:57 ]
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
[ Voor 28% gewijzigd door bram1984 op 25-01-2016 21:06 ]
Sommige cursed gems hebben dit als effect. Samen met -attack zijn het imo de slechtste rolls. Deze kun je beter direct weggooien. Increased stamina costs als negatief effect zijn de beste cursed gems die je kan krijgen aangezien je feitelijk niets merkt van de hogere stamina kosten.bram1984 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:04:
Oké iemand enig idee waarom mijn HP langzaam terugloopt?
[afbeelding]
Edit: komt dus door cursed gems? Holy shit, dat wist ik niet. Even de wiki erbij pakken.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
[ Voor 21% gewijzigd door bram1984 op 25-01-2016 22:52 ]
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Ik heb mijn sterkste physical gems er nu in zitten, maar doe aanzienlijk minder damage dan met arcane gems.Voxalizer schreef op maandag 25 januari 2016 @ 14:05:
Zowel Ludwigs Holy Blade als de Hunter Axe hebben op +10 B scalong in Strength. Ze zijn in een STR build dus vrijwel gelijk, hoewel ik door de moveset persoonlijk de Axe dan de mindere vind van de twee.
Dat Ludwigs Blade A scaling heeft in arcane zegt eigenlijk niet zoveel. Sterke +physical gems zijn makkelijker te krijgen en het breekpunt waar arcane gems zelfs met een arcane build beter worden dan pure physical gems ligt behoorlijk ver.
Inderdaad. Ik had aanzienlijk minder moeite met Ludwig. Laurence is de volgende op de lijst.rajackar schreef op maandag 25 januari 2016 @ 23:50:
Nice! Ik blijf het grappig vinden hoe persoonlijk het is welke boss je het moeilijkste vindt. ik had totaal geen moeite met de Orphan. Laurence en Ludwig daarentegen... Daar had ik bijzonder veel moeite mee. Ik geloof zelfs dat Ludwig de enige boss is die ik nog niet solo verslagen heb.
Dat ene insight punt heb je al gekregen toen je Cleric Beast voor het eerst tegen kwamThrace Grumble schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 06:38:
Gisteravond in m'n eerste run (op 1X een shareplay sessie na) voorbij de hele meute bij dat vuur gekomen in t begin. Zelfs die twee wolven op de brug (daarna komt snel de Cleric Beast?) in m'n eerste poging neerDie voldoening die dat geeft, heerlijk
Uiteindelijk wel dood gegaan, maar heb wel 1 insight in t riool weten te pakken. Ik kan dus beginnen met levelen!
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Cleric Beast heb ik op de een of andere manier overgeslagen tot nu toe. Ga die zsm ff proberen, maar ik ben het huisje op de brug ingegaan en heb toen de shortcut geunlockt naar de eerste lantaarn. Daarna in het riool terecht gekomen (weet niet meer precies hoe), waar ik dus dat Insight item heb opgepakt.dvdkiwi schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 07:36:
[...]
Dat ene insight punt heb je al gekregen toen je Cleric Beast voor het eerst tegen kwam
Ik zal eens kijken of ik je stream kan vinden op Live from Playstation, altijd leuk om mee te kijken.
Wat zijn je speeltijden ongeveer?
@Bram: Ik heb zelf 3 gems met +27% attack in combinatie met -10% damage tegen Kin en eentje met 10% minder damage tegen Beasts. Die laatste wordt natuurlijk wel geswitched als ik tegen een beest moet vechten
[ Voor 15% gewijzigd door Scrisissszzz op 26-01-2016 08:08 ]
Hmm, weet niet zeker of ik die al aan heb. Zal vanavond eens kijken. Parry gaat me inderdaad redelijk goed af, tot de laatste fase eigenlijk. Dan spamt hij de hele tijd die poison clouds en als je ook maar een beetje in de buurt staat ben je al de sjaak. Misschien proberen wat geduldiger te zijn in de laatste fase. Als je overcommit ben je eigenlijk ook ten dode opgeschreven. Onverbiddelijk dit spelScrisissszzz schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 08:45:
Fire paper helpt erg goed. Daarnaast, als je die nog hebt, oil urns en daarna molotovs.
Beste is om bij BSB ook de attire van Father Gascoigne aan te trekken. Deze kun je kopen bij de insight shop nadat je Father G dood hebt. Die heeft hogere slow poison resist. BSB is redelijk makkelijk te parrien, zeker in de eerste fase. Laatste fase blijf ik vooral aan zijn rechterkant, jouw links dus. Als hij aanvalt naar hem toe en naar links dodgen, dan kun je redelijk door zijn aanvallen heen.
Dat zei ik ook inderdaad een paar posts terug. Hoe meer die levensbalk weg is, hoe meer overmoedig je wordtrickjehh schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 08:48:
[...]
Hmm, weet niet zeker of ik die al aan heb. Zal vanavond eens kijken. Parry gaat me inderdaad redelijk goed af, tot de laatste fase eigenlijk. Dan spamt hij de hele tijd die poison clouds en als je ook maar een beetje in de buurt staat ben je al de sjaak. Misschien proberen wat geduldiger te zijn in de laatste fase. Als je overcommit ben je eigenlijk ook ten dode opgeschreven. Onverbiddelijk dit spel
Vooral dat naar links (van jou af) rollen helpt echt mega veel, toen ik dat eenmaal doorhad was ik er vrij snel langs.Scrisissszzz schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 08:45:
Fire paper helpt erg goed. Daarnaast, als je die nog hebt, oil urns en daarna molotovs.
Beste is om bij BSB ook de attire van Father Gascoigne aan te trekken. Deze kun je kopen bij de insight shop nadat je Father G dood hebt. Die heeft hogere slow poison resist. BSB is redelijk makkelijk te parrien, zeker in de eerste fase. Laatste fase blijf ik vooral aan zijn rechterkant, jouw links dus. Als hij aanvalt naar hem toe en naar links dodgen, dan kun je redelijk door zijn aanvallen heen.
Dat klinkt zooooo vervelend bekend. Ik wil niet eens meer weten hoe vaak het voor gekomen is dat ik het hele gevecht tegen een boss netjes en tactisch vecht om dat bij het einde er even een paar aanvallen extra tegenaan te willen rammen om dan dood te gaan...Scrisissszzz schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 08:50:
[...]
Dat zei ik ook inderdaad een paar posts terug. Hoe meer die levensbalk weg is, hoe meer overmoedig je wordt
[ Voor 6% gewijzigd door Valandin op 26-01-2016 11:51 ]
Die link werkt niet bij mij?Valandin schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:50:
Net tegen dit aangelopen:
https://docs.google.com/s...LOWLE/edit#gid=2077682358
Een 'cheat sheet' om op te kijken als je even kwijt bent waar je heen moet.
Zal vast wel eens gepost zijn, maar misschien handig voor de nieuwe spelers (Waaronder ikzelf)
Niet? Wat voor melding krijg je dan?
[ Voor 20% gewijzigd door Valandin op 26-01-2016 11:54 ]
Thnx! Hij doet het weer zo te zien, net kreeg ik een 502 bad gateway voor m'n kiezenValandin schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:53:
[...]
Niet? Wat voor melding krijg je dan?
Heb maar even een dropbox voor je aangemaakt,
https://www.dropbox.com/s...20Cheat%20Sheet.xlsx?dl=0
(Moet je wel even op Sheet 1 drukken)
Ik zag dat ik nog wat stapjes heb overgeslagen, dus nog even terug naar Central Yharnam om de side-quests op te pakken.
Het is toch niet erg als je zaken mist?Thrace Grumble schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:36:
Sam rickBedankt Valandin!
Vraag me wel af in hoeverre ik een checklist als dit wil gebruiken: bederft misschien de ervaring, maar aan de andere kant ben ik bang zaken te missen
[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 26-01-2016 13:02 ]
Dat bevordert zeker de totale ervaring die je hebt. Toen ik voor het eerst bij die machine gun hunter aankwam: WTF! Ik schrok me kapotdvdkiwi schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:01:
Mijn tip is om je eerste playthrough zonder guide te doen, lekker alles zelf ontdekken.
Aan het einde kan je altijd nog even kijken of je iets gemist hebt en anders wel in je 2e playttrough.
Deze game moet je de eerste keer compleet blind ingaan en blind doorspelen.
Ik zal het de komende dagen in de gaten houden, áls Live from Playstation mee wil werkenThrace Grumble schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 07:47:
[...]
Speel meestal 's avonds laat, zal dan vanaf een uurtje of 22u zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Scrisissszzz op 26-01-2016 13:18 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Valandin op 26-01-2016 14:07 ]
[ Voor 21% gewijzigd door Scrisissszzz op 27-01-2016 08:27 ]
Ik vind het ook één van de lastigste. Het helpt wel als je hulp summoned. Dan let hij niet meer alleen op jou en kun je wat meer damage doen.bram1984 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 08:28:
Ik vind Laurence niet te doen. Je kan vrijwel geen een attack dodgen en als het al lukt, dan gooit er er nog 3 hits achteraan. Dan heb je die grab nog; daar kun je 'm heel ff bij raken 1x. En die ground pound/pull; ook 1 klapje kun je dan snel geven. En als hij op je springt. Maar tussendoor ben je alleen maar vials aan het gebruiken.
Die hulp heb ik in Forbidden Woods plat gemept. Gewoon omdat het kon.rajackar schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:43:
[...]
Ik vind het ook één van de lastigste. Het helpt wel als je hulp summoned. Dan let hij niet meer alleen op jou en kun je wat meer damage doen.
[ Voor 24% gewijzigd door Voxalizer op 27-01-2016 12:05 ]
Haha! Bruut!bram1984 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:50:
[...]
Die hulp heb ik in Forbidden Woods plat gemept. Gewoon omdat het kon.
[ Voor 17% gewijzigd door Scrisissszzz op 27-01-2016 14:16 ]
Het maakt sinds die ene patch geen poepflaus aus hoe groot het level verschil isScrisissszzz schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:11:
Ja de guest scaled naar jouw level. In ieder geval omlaag. Ik weet niet of een speler met een veel lager level erbij kan.
[ Voor 14% gewijzigd door bram1984 op 27-01-2016 22:28 ]
[ Voor 20% gewijzigd door internetinfo op 27-01-2016 22:58 ]
[ Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 27-01-2016 23:19 ]
Realiseer je vooral dat je naast vechten ook langs mobs heen kan rennen. Dit is niet altijd zonder risico, maar kan je een hoop tijd schelen. Let verder goed op shortcuts die je kan unlocken zodat je hele stukken kan overslaan... Kijk eens goed rond wanneer je na dat grote vuur een stel idioten hoort lachen, bijvoorbeeld (hint,hint).
Als je rechts gaat kan je natuurlijk wel gewoon aan de linkerkant er af springen, dan de bovenkant volgen, kom je 2 prutsers tegen en vervolgens kan je gewoon achterlangs (Bij die gate deur) door naar het volgende stukje.Scrisissszzz schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 07:40:
Als je bij de eerste lamp in central yarnham staat, waar je dus begint, onthou dan vooral ook die poort aan de linkerkant die vanaf de kant waar je dan staat niet open kan
Klopt maar dan heb je nog een stukje te gaan voordat je de poort bij de central yarnham lamp kan openenValandin schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 08:57:
[...]
Als je rechts gaat kan je natuurlijk wel gewoon aan de linkerkant er af springen, dan de bovenkant volgen, kom je 2 prutsers tegen en vervolgens kan je gewoon achterlangs (Bij die gate deur) door naar het volgende stukje.
Dat is hoe ik er langs rende toen ik daar even vast zat op het begin
Nee blokken gaat niet alleen wegspringenjaydenjarno schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:02:
Heb het spel vandaag gekocht. Aanbieding op ps4. Maar heb ps heel kort even gekeken. Kan alleen nergens vinden of je kan blokken. Heb alleen de eerste passen gezet. Paar mannetjes vermoord en toen kwam ik een wat grotere gast tegen en 2 klappen en was dood. Gaat dus moeilijk worden voor me haha
[ Voor 9% gewijzigd door Scrisissszzz op 29-01-2016 07:44 ]
Thnx!dvdkiwi schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 06:40:
Allereerst welkom bij Bloodborne!![]()
Tip 1: lees de laatste paar pagina's eens door
Er zijn meerdere nieuwe spelers en die zijn daar al van enkele tips voorzien.
Maar de belangrijkste tips: leer dodgen; dodge is je beste vriend. Neem de tijd; het is geen hack&slash.
Voor de meeste mensen hier (inclusief ondergetekende) was het de eerste From game, wat dat betreft weten we wat je ervaart nu
Voor nieuwkomers zijn er wel wat handige how-to video's te vinden, zoals bijvoorbeeld deze:
[video]
Verder is het eigenlijk gewoon een kwestie van de game leren en doorzetten.
Ik heb 8 uur gedaan over het eerste stuk, maar lees ook van mensen die er 10-20 uur over gedaan hebben.
Als je daar eenmaal doorheen bent zul je zien dat de game zoveel meer is dan die ene vervloekte straat
En vergeet niet: A hunter is never alone! Je kunt altijd coop proberen, als het solo niet luktJoetje079 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 07:58:
[...]
Thnx!
Ik ga me na het werk er eens goed in verdiepen. Zijn inderdaad genoeg video's te vinden waar ik wat aan heb. Ik laat zo nu en dan wel weten hoe het me vergaat
Ik hoop eigenlijk dat degenen die in het PS4 topic zo negatief en terughoudend zijn ten opzichte van Bloodborne zich er eens aan gaan wagen.Scrisissszzz schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 07:43:
Merk de afgelopen week wel aantal nieuwe hunters op hier, alleen maar goed!
Kijk het filmpje in de TS eens, zou ik zeggen.Scrisissszzz schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 07:43:
Misschien is het een idee om een soort tips & tricks voor nieuwkomers in de start post te zetten?
Alles spoiler vrij natuurlijk maar zodat door het begin heen komen wat toegankelijker wordt?
Misschien is het linken van wat YouTube vids al genoeg.
Merk de afgelopen week wel aantal nieuwe hunters op hier, alleen maar goed!
[ Voor 15% gewijzigd door bram1984 op 29-01-2016 08:36 ]
Het is een kwestie van ervoor gaan denk ik. Laatst hadden we het er ook over dat games tegenwoordig je zo dragen in wat je moet doen en na iedere stap een autosave plaats vindt. De meeste gamers zijn niet meer gewend dat een game hun niet aan de hand meeneemt e.d. Stap is misschien te groot. En smaken verschillen ook wel denk ik. Ik geef echt geen reet om FIFA of COD ofzo, terwijl heel veel mensen in het PS4 topic die games op handen dragen. Maar ik geef toen, er zijn er genoeg die BB een betere kans zouden moeten gevendvdkiwi schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:10:
[...]
Ik hoop eigenlijk dat degenen die in het PS4 topic zo negatief en terughoudend zijn ten opzichte van Bloodborne zich er eens aan gaan wagen.
Ik weet bijna zeker dat 9 van de 10 hun uitspraken daarna terug nemen.
Ow niet gezien inderdaad haha, top! Teveel vertellen gaan we misschien toch spoilen hebram1984 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:12:
[...]
Kijk het filmpje in de TS eens, zou ik zeggen.
Dat is wat ik bedoel. Er zijn te veel mensen die al een mening gevormd hebben zonder de game gespeeld te hebben.Scrisissszzz schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:17:
[...]
Maar ik geef toen, er zijn er genoeg die BB een betere kans zouden moeten geven
Truedvdkiwi schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:21:
[...]
Dat is wat ik bedoel. Er zijn te veel mensen die al een mening gevormd hebben zonder de game gespeeld te hebben.
Dat kan bij een Fifa of CoD, want daar weet je precies wat je krijgt, maar bij een Bloodborne niet imo
Ik heb de game ook eerst verkocht voordat ik hem afgelopen week toch weer heb aangeschaft in de sale. Toen ik hem verkocht had ik CB en FG verslagen maar op de een of andere manier kon ik me er niet helemaal in storten. Toch begon het weer te kriebelen en afgelopen week een aantal uren gespeeld en nu zit ik er midden indvdkiwi schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:21:
[...]
Dat is wat ik bedoel. Er zijn te veel mensen die al een mening gevormd hebben zonder de game gespeeld te hebben.
Dat kan bij een Fifa of CoD, want daar weet je precies wat je krijgt, maar bij een Bloodborne niet imo
Dat heb ik dan weer absoluut niet....rickjehh schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:24:
[...]
Elke bossfight zit ik op het puntje van m'n stoel.
Haha, ik heb ook een bank. Maar you get the pointdvdkiwi schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:30:
[...]
Dat heb ik dan weer absoluut niet....
.... maar ja, ik heb dan ook een bank
Tegenwoordig zijn games veel te makkelijk. Bij games zoals Uncharted, Assasin's creed of Shadow of Mordor haal ik met weinig moeite de platinum. Vandaar dat ik wel eens toe was aan wat meer uitdaging en dat lijk ik gevonden te hebben met BloodborneScrisissszzz schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:17:
[...]
Het is een kwestie van ervoor gaan denk ik. Laatst hadden we het er ook over dat games tegenwoordig je zo dragen in wat je moet doen en na iedere stap een autosave plaats vindt. De meeste gamers zijn niet meer gewend dat een game hun niet aan de hand meeneemt e.d. Stap is misschien te groot. En smaken verschillen ook wel denk ik. Ik geef echt geen reet om FIFA of COD ofzo, terwijl heel veel mensen in het PS4 topic die games op handen dragen. Maar ik geef toen, er zijn er genoeg die BB een betere kans zouden moeten geven
Ik heb alle Uncharted games platinum gehaald op de PS3, en alle Souls games platinum... Ik vond Uncharted echt vele, vele malen moeilijker!Joetje079 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:14:
[...]
Tegenwoordig zijn games veel te makkelijk. Bij games zoals Uncharted, Assasin's creed of Shadow of Mordor haal ik met weinig moeite de platinum. Vandaar dat ik wel eens toe was aan wat meer uitdaging en dat lijk ik gevonden te hebben met BloodborneIk ben ook niet iemand die snel opgeeft omdat iets te moeilijk is, dat motiveert me juist.
[ Voor 9% gewijzigd door Voxalizer op 29-01-2016 11:59 ]
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Uncharted heb ik alleen deel 2 gespeeld, maar wel de platinum ervan gehaald. Souls games heb ik allemaal gespeeld vanaf Demon's Souls, maar alleen DS2 platinum (wel alle delen NG+4 ergens oid). Wat betreft het vergelijken van de diffulty van deze spelen (voor zover dat niet appels en peren is) vond ik Uncharted frustrerender en allerminst op een positieve manier uitdagend zoals de Souls games dat zijn. Je krijgt gewoon bakken meer damage, en moet bij elke death reloaden.Voxalizer schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:57:
[...]
Ik heb alle Uncharted games platinum gehaald op de PS3, en alle Souls games platinum... Ik vond Uncharted echt vele, vele malen moeilijker!
Edit: Volgens mij ga je in Uncharted op Crushing diff. ook vaker dood dan in de Souls games. Of ik kon er gewoon niks van.
Wacht maar tot je in een cursed lvl 4+ chalice zitTimocos
Nu ook maar aan de dungeons beginnen (althans had er al paar gedaan, maar kreeg iedereen dood met 1 klap)
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
[ Voor 7% gewijzigd door Voxalizer op 29-01-2016 16:53 ]
Als je in NG+ met de juiste runes een klein rondje Mergo's Loft: Middle doet, haal je rond de half miljoen Blood Echoes binnen, én veel Blood Vials. Voor Echoes en Vials is dat volgens mij de beste farming plek in de game.Afvalzak schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 16:19:
Ik zit al weken vast in de Dungeons bij de Abhorent Beast, (niet dat ik het heel vaak probeer, maar ik kom er niet doorheen) en bell ringing in de dungeon heeft ook echt geen zin daar heb ik nog nooit iemand mee weten op te roepen.
Wat wel fijn is dat ik daar lekker veel Blood Echoes weet te verzamelen, met een rondje door de complete dungeon heb ik zo 150k aan echoes.
Ik weet het eentonige tegen te gaan door af te wisselen tussen DLC en dungeons maar ik snap wel het commentaar wat veel mensen hebben.
Ben je een uur bezig om ergens doorheen te komen met 3 bellringers, 100'en spinnen en dan vind je een vies papiertje
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq