Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 21:56
Nog even een snelle vraag. Waarom spreken mensen altijd over 'level 100' of 'level 120' builds?
Hoezo op die levels stoppen en niet gewoon mikken op alles max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mensen zitten volgens mij tussen de 100 en 120 ook voor pvp.
Een level 544 char is in pvp niet meer interessant.

Je bent ook wel lang bezig hoor om alles max te krijgen.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 09:47
Zowel Ludwigs Holy Blade als de Hunter Axe hebben op +10 B scalong in Strength. Ze zijn in een STR build dus vrijwel gelijk, hoewel ik door de moveset persoonlijk de Axe dan de mindere vind van de twee.

Dat Ludwigs Blade A scaling heeft in arcane zegt eigenlijk niet zoveel. Sterke +physical gems zijn makkelijker te krijgen en het breekpunt waar arcane gems zelfs met een arcane build beter worden dan pure physical gems ligt behoorlijk ver.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:55

rajackar

Blood Minister

Misschien dat je daarom ook wel eens leest dan een SLK build makkelijker op high damage komt. De blades of mercy en rakuyo zitten bij +10 volgens mij beide op A scaling.

Heeft het trouwens zin om een gem voor betere scaling te gebruiken ipv een +20% physical damage? Ik zie het in de stats niet terug namelijk.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-10 22:40

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Na gisteren BB ff via shareplay gespeeld te hebben (waarvoor dank rajackar!) ook tot aanschaf overgegaan! Ben benieuwd! Voor de geïnteresseerden ben ik ff aan t streamed op twitch onder de naam Thraceg , ben van plan dit vaker te doen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Thrace Grumble op 25-01-2016 20:57 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oké iemand enig idee waarom mijn HP langzaam terugloopt?

Afbeeldingslocatie: http://a63.tinypic.com/2lwvcis.jpg

Edit: komt dus door cursed gems? Holy shit, dat wist ik niet. Even de wiki erbij pakken.

[ Voor 28% gewijzigd door bram1984 op 25-01-2016 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
bram1984 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:04:
Oké iemand enig idee waarom mijn HP langzaam terugloopt?

[afbeelding]

Edit: komt dus door cursed gems? Holy shit, dat wist ik niet. Even de wiki erbij pakken.
Sommige cursed gems hebben dit als effect. Samen met -attack zijn het imo de slechtste rolls. Deze kun je beter direct weggooien. Increased stamina costs als negatief effect zijn de beste cursed gems die je kan krijgen aangezien je feitelijk niets merkt van de hogere stamina kosten.
Voor pvp zijn gems met minder damage tegen kin en beasts de beste, aangezien andere spelers onder geen van beide vallen.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Las het net ja. Interessant.

Maar ik krijg Orphan niet neer hoor. Wat ik ook probeer. Parry lukt ook maar de helft van de keren, en als het dan lukt, mis ik mijn visceral. Hij is zo aggressief als hij aanvalt. Dan krijg je tussen de klappen door niet eens tijd om te dodgen.

Zie ook mensen die direct een charged attack uitvoeren voor een backstab, nadat hij die jump attack doet, maar dat lukt me echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vond de orphan lastiger om door te krijgen dan laurence. Uiteindelijk eerste keer orphan gehaald door iederekeer na een van zn attacks 1/2 hits neer te leggen en weer weg. Ook in zn 2e fase gaat dit op zich wel.

Coop is dat gevecht heel anders haha. Hielp iemand anders met nog iemand en hadden alledrie de whirligig. L2 gebruiken samen en de orphan kreeg niet eens de kans fatsoenlijk een attack te doen ;)

Ik had de eerste keer ook veel vials nodig. Daarom ook alle runes aangezet dat ik 27 vials had :)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha ik had 'm net tot het punt dat er geen rood meer zichtbaar was in zijn HP balk. YOU DIED.

Ik ga niet slapen voordat die motherfucker ligt.

Edit: WHO'S YOUR DADDY!

Edit 2:

[ Voor 21% gewijzigd door bram1984 op 25-01-2016 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Nice! Ik blijf het grappig vinden hoe persoonlijk het is welke boss je het moeilijkste vindt. ik had totaal geen moeite met de Orphan. Laurence en Ludwig daarentegen... Daar had ik bijzonder veel moeite mee. Ik geloof zelfs dat Ludwig de enige boss is die ik nog niet solo verslagen heb.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Gisteravond in m'n eerste run (op 1X een shareplay sessie na) voorbij de hele meute bij dat vuur gekomen in t begin. Zelfs die twee wolven op de brug (daarna komt snel de Cleric Beast?) in m'n eerste poging neer :) Die voldoening die dat geeft, heerlijk ;) Uiteindelijk wel dood gegaan, maar heb wel 1 insight in t riool weten te pakken. Ik kan dus beginnen met levelen!

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voxalizer schreef op maandag 25 januari 2016 @ 14:05:
Zowel Ludwigs Holy Blade als de Hunter Axe hebben op +10 B scalong in Strength. Ze zijn in een STR build dus vrijwel gelijk, hoewel ik door de moveset persoonlijk de Axe dan de mindere vind van de twee.

Dat Ludwigs Blade A scaling heeft in arcane zegt eigenlijk niet zoveel. Sterke +physical gems zijn makkelijker te krijgen en het breekpunt waar arcane gems zelfs met een arcane build beter worden dan pure physical gems ligt behoorlijk ver.
Ik heb mijn sterkste physical gems er nu in zitten, maar doe aanzienlijk minder damage dan met arcane gems.
rajackar schreef op maandag 25 januari 2016 @ 23:50:
Nice! Ik blijf het grappig vinden hoe persoonlijk het is welke boss je het moeilijkste vindt. ik had totaal geen moeite met de Orphan. Laurence en Ludwig daarentegen... Daar had ik bijzonder veel moeite mee. Ik geloof zelfs dat Ludwig de enige boss is die ik nog niet solo verslagen heb.
Inderdaad. Ik had aanzienlijk minder moeite met Ludwig. Laurence is de volgende op de lijst.

De truc bij Orphan was voor mij om aan zijn linkerkant te blijven. Dan word je minder snel geraakt. En een beetje mazzel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thrace Grumble schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 06:38:
Gisteravond in m'n eerste run (op 1X een shareplay sessie na) voorbij de hele meute bij dat vuur gekomen in t begin. Zelfs die twee wolven op de brug (daarna komt snel de Cleric Beast?) in m'n eerste poging neer :) Die voldoening die dat geeft, heerlijk ;) Uiteindelijk wel dood gegaan, maar heb wel 1 insight in t riool weten te pakken. Ik kan dus beginnen met levelen!
Dat ene insight punt heb je al gekregen toen je Cleric Beast voor het eerst tegen kwam :P
Ik zal eens kijken of ik je stream kan vinden op Live from Playstation, altijd leuk om mee te kijken.
Wat zijn je speeltijden ongeveer?

@Bram: Ik heb zelf 3 gems met +27% attack in combinatie met -10% damage tegen Kin en eentje met 10% minder damage tegen Beasts. Die laatste wordt natuurlijk wel geswitched als ik tegen een beest moet vechten ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
Pff, gisteren een heftige speelsessie gehad toen de download klaar was. Mijn savegame stond blijkbaar in de cloud dus kon verder gaan waar ik was gebleven: bij de machine gun hunter. Man wat intens om daar voorbij te komen zeg! Ben nu bij BSB en die is voor mij toch best pittig. Had hem de tweede keer zo ver dat je geen rood meer zag in de health balk net als Bram, toch dood! :(

Ik merk dat ik te weinig blood vials heb, kom telkens met max 4 binnen en kom er telkens 1 a 2 tekort. Vanavond even farmen en nogmaals proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

dvdkiwi schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 07:36:
[...]

Dat ene insight punt heb je al gekregen toen je Cleric Beast voor het eerst tegen kwam :P
Ik zal eens kijken of ik je stream kan vinden op Live from Playstation, altijd leuk om mee te kijken.
Wat zijn je speeltijden ongeveer?

@Bram: Ik heb zelf 3 gems met +27% attack in combinatie met -10% damage tegen Kin en eentje met 10% minder damage tegen Beasts. Die laatste wordt natuurlijk wel geswitched als ik tegen een beest moet vechten ;)
Cleric Beast heb ik op de een of andere manier overgeslagen tot nu toe. Ga die zsm ff proberen, maar ik ben het huisje op de brug ingegaan en heb toen de shortcut geunlockt naar de eerste lantaarn. Daarna in het riool terecht gekomen (weet niet meer precies hoe), waar ik dus dat Insight item heb opgepakt.

Speel meestal 's avonds laat, zal dan vanaf een uurtje of 22u zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt geen BB gespeeld als je niet minstens een paar keer dood bent gegaan bij een baas terwijl hij nog 1% health heeft ofzo ;) Haha de keren dat ik dat heb meegemaakt kan ik niet meer op mijn handen tellen.. Je wordt te overmoedig als je die levensbalk dan ziet en dan ben je dus ook slordig. Dan is die game onvergeeflijk ;)

@Bram haha precies wat ik ook altijd doe. Lekker door die biddende mannetjes heen rollen op weg naar de Orphan ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Scrisissszzz op 26-01-2016 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Heeft iemand nog tips voor BSB? Ik zat te denken om misschien firepaper te gebruiken om wat extra damage te doen. Vooral die slow poison bezorgt me veel stress, als een gek antidote knopje spammen als dat zich voordoet haha :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire paper helpt erg goed. Daarnaast, als je die nog hebt, oil urns en daarna molotovs.

Beste is om bij BSB ook de attire van Father Gascoigne aan te trekken. Deze kun je kopen bij de insight shop nadat je Father G dood hebt. Die heeft hogere slow poison resist. BSB is redelijk makkelijk te parrien, zeker in de eerste fase. Laatste fase blijf ik vooral aan zijn rechterkant, jouw links dus. Als hij aanvalt naar hem toe en naar links dodgen, dan kun je redelijk door zijn aanvallen heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Scrisissszzz schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 08:45:
Fire paper helpt erg goed. Daarnaast, als je die nog hebt, oil urns en daarna molotovs.

Beste is om bij BSB ook de attire van Father Gascoigne aan te trekken. Deze kun je kopen bij de insight shop nadat je Father G dood hebt. Die heeft hogere slow poison resist. BSB is redelijk makkelijk te parrien, zeker in de eerste fase. Laatste fase blijf ik vooral aan zijn rechterkant, jouw links dus. Als hij aanvalt naar hem toe en naar links dodgen, dan kun je redelijk door zijn aanvallen heen.
Hmm, weet niet zeker of ik die al aan heb. Zal vanavond eens kijken. Parry gaat me inderdaad redelijk goed af, tot de laatste fase eigenlijk. Dan spamt hij de hele tijd die poison clouds en als je ook maar een beetje in de buurt staat ben je al de sjaak. Misschien proberen wat geduldiger te zijn in de laatste fase. Als je overcommit ben je eigenlijk ook ten dode opgeschreven. Onverbiddelijk dit spel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rickjehh schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 08:48:
[...]

Hmm, weet niet zeker of ik die al aan heb. Zal vanavond eens kijken. Parry gaat me inderdaad redelijk goed af, tot de laatste fase eigenlijk. Dan spamt hij de hele tijd die poison clouds en als je ook maar een beetje in de buurt staat ben je al de sjaak. Misschien proberen wat geduldiger te zijn in de laatste fase. Als je overcommit ben je eigenlijk ook ten dode opgeschreven. Onverbiddelijk dit spel :p
Dat zei ik ook inderdaad een paar posts terug. Hoe meer die levensbalk weg is, hoe meer overmoedig je wordt ;)

Laatste fase veel links van hem dodgen. Paar hits en weg, even die poison balk laten wegzakken en weer aanvallen. Dan moet het goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Scrisissszzz schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 08:45:

Vooral dat naar links (van jou af) rollen helpt echt mega veel, toen ik dat eenmaal doorhad was ik er vrij snel langs.
Poison blijft vervelend. ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Scrisissszzz schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 08:50:
[...]

Dat zei ik ook inderdaad een paar posts terug. Hoe meer die levensbalk weg is, hoe meer overmoedig je wordt ;)
Dat klinkt zooooo vervelend bekend. Ik wil niet eens meer weten hoe vaak het voor gekomen is dat ik het hele gevecht tegen een boss netjes en tactisch vecht om dat bij het einde er even een paar aanvallen extra tegenaan te willen rammen om dan dood te gaan... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Net tegen dit aangelopen:
https://docs.google.com/s...LOWLE/edit#gid=2077682358
Een 'cheat sheet' om op te kijken als je even kwijt bent waar je heen moet.
Zal vast wel eens gepost zijn, maar misschien handig voor de nieuwe spelers (Waaronder ikzelf)

[ Voor 6% gewijzigd door Valandin op 26-01-2016 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Valandin schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:50:
Net tegen dit aangelopen:
https://docs.google.com/s...LOWLE/edit#gid=2077682358

Een 'cheat sheet' om op te kijken als je even kwijt bent waar je heen moet.
Zal vast wel eens gepost zijn, maar misschien handig voor de nieuwe spelers (Waaronder ikzelf)
Die link werkt niet bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
rickjehh schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:46:
[...]

Die link werkt niet bij mij?
Niet? Wat voor melding krijg je dan?
Heb maar even een dropbox voor je aangemaakt,
https://www.dropbox.com/s...20Cheat%20Sheet.xlsx?dl=0

(Moet je wel even op Sheet 1 drukken)

Ik zag dat ik nog wat stapjes heb overgeslagen, dus nog even terug naar Central Yharnam om de side-quests op te pakken.

[ Voor 20% gewijzigd door Valandin op 26-01-2016 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Valandin schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:53:
[...]

Niet? Wat voor melding krijg je dan?
Heb maar even een dropbox voor je aangemaakt,
https://www.dropbox.com/s...20Cheat%20Sheet.xlsx?dl=0

(Moet je wel even op Sheet 1 drukken)

Ik zag dat ik nog wat stapjes heb overgeslagen, dus nog even terug naar Central Yharnam om de side-quests op te pakken.
Thnx! Hij doet het weer zo te zien, net kreeg ik een 502 bad gateway voor m'n kiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Sam rick ;) Bedankt Valandin! :) Vraag me wel af in hoeverre ik een checklist als dit wil gebruiken: bederft misschien de ervaring, maar aan de andere kant ben ik bang zaken te missen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thrace Grumble schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:36:
Sam rick ;) Bedankt Valandin! :) Vraag me wel af in hoeverre ik een checklist als dit wil gebruiken: bederft misschien de ervaring, maar aan de andere kant ben ik bang zaken te missen :D
Het is toch niet erg als je zaken mist?
Des te meer reden om in NG+ nog een keer door de game te gaan met de kennis die je zelf hebt opgedaan in je eerste run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn tip is om je eerste playthrough zonder guide te doen, lekker alles zelf ontdekken.
Aan het einde kan je altijd nog even kijken of je iets gemist hebt en anders wel in je 2e playthrough.
Deze game moet je de eerste keer compleet blind ingaan en blind doorspelen.
Tips vragen kan altijd natuurlijk; er wordt hier nooit té veel weggegeven.

[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 26-01-2016 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
dvdkiwi schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:01:
Mijn tip is om je eerste playthrough zonder guide te doen, lekker alles zelf ontdekken.
Aan het einde kan je altijd nog even kijken of je iets gemist hebt en anders wel in je 2e playttrough.
Deze game moet je de eerste keer compleet blind ingaan en blind doorspelen.
Dat bevordert zeker de totale ervaring die je hebt. Toen ik voor het eerst bij die machine gun hunter aankwam: WTF! Ik schrok me kapot :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Dan doe ik het zo :) Screw die checklist! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo heb ik mijn eerste run twee optionele gebieden niet eens gevonden :P

Was niet erg want toen had ik nog lekker een paar uncharted territories voor NG+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zelf heb ook wat videos gekeken toen ik halverwege was, maar man wat heb ik daar spijt van...
*als je de game nog niet uit hebt, NIET op de spoiler klikken!*
spoiler:
zo zag ik de shortcut vanuit het poison moeras in de Forbidden Woods richting de start van de game al voordat ik 'm zelf had ontdekt
Had ik nooit moeten doen, het had zo'n gigantisch "what the f#ck" moment kunnen zijn :D
Maar ik vraag me ook af of ik die ooit zelf wel gevonden zou hebben.
Thrace Grumble schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 07:47:
[...]
Speel meestal 's avonds laat, zal dan vanaf een uurtje of 22u zijn.
Ik zal het de komende dagen in de gaten houden, áls Live from Playstation mee wil werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit ook niet lezen als je nog bezig bent! :)

spoiler:
Ik heb de eerste keer heel cainhurst en upper cathedral ward gemist omdat ik niet wist hoe ik er kwam. Was toen ook al te vroeg in Iosefka's clinic en was ze vijandig. Die key voor upper cathedral ward ook helemaal niet gevonden. Vond het al raar dat ik op dat punt die chime maiden niet kon vinden haha! Nightmare frontier ook alleen maar beland omdat ik na the one reborn ineens in lecture hall second floor was en daar wel naar beneden ging enz.

Man dan heb je heerlijke wtf momenten in je 2e run! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Scrisissszzz op 26-01-2016 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelfs als je nog zoveel explored kun je zoveel missen, fantastisch :D
Ik hoop dat Dark Souls net zo'n ervaring gaat bieden straks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Ik zou me echt verre van guides en walkthroughs houden in de eerste playthrough. Mensen willen maar al te graag benoemen hoe uitdagend deze games zogenaamd zijn maar eigenlijk is het sterke punt in feite het leveldesign en hoe geniaal de wereld in elkaar zit. Je verziekt gewoon iets heel bijzonders als je de boel bij voorbaat al laat spoilen.

Bovendien is Bloodborne nou ook weer niet zo'n grote game dat het onoverkomelijk is om een stukje te missen en later alsnog te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-10 20:45

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Gisteren weer een stuk verder gekomen en uiteindelijk bij de Witch of Hemick. In het begin dacht ik piece of cake maar vervolgens een 2 health bar en drie monsters tegelijk. Dat viel op zich nog mee maar opeens had eentje me te pakken en was ik op slag dood. Maar goed, bloodborne zou bloodborne niet zijn als ik die vijand bij de eerste de beste poging had verslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Ik lees de checklist zelf ook niet verder dan waar ik ben hoor ;) Ik was gewoon even kwijt waar ik heen moest en na 2 uur rond te lopen (Heuj +20 levels bij elkaar gefarmed) toch even kijken wat nou het gebied was waar ik naar toe moest. Boss fights enzo ga ik verder ook blind in, anders is het natuurlijk geen uitdaging meer.

Ben nu wel iets overleveled voor waar ik zit, haal alles mobs met een hit neer }:O

Zal zelf de game heus wel tot NG+7 gaan spelen.. 8)7 Natuurlijk ook platinum halen.

[ Voor 13% gewijzigd door Valandin op 26-01-2016 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik presenteer u mijn kortste boss fight ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha, jij raakte m tenminste nog ;)

De Undead Giant sprong ooit meteen op me af toen ik de deur door kwam: YOU DIED

edit: Laurence begint altijd met die move, dan weet je dat ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Scrisissszzz op 27-01-2016 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind Laurence niet te doen. Je kan vrijwel geen een attack dodgen en als het al lukt, dan gooit er er nog 3 hits achteraan. Dan heb je die grab nog; daar kun je 'm heel ff bij raken 1x. En die ground pound/pull; ook 1 klapje kun je dan snel geven. En als hij op je springt. Maar tussendoor ben je alleen maar vials aan het gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

bram1984 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 08:28:
Ik vind Laurence niet te doen. Je kan vrijwel geen een attack dodgen en als het al lukt, dan gooit er er nog 3 hits achteraan. Dan heb je die grab nog; daar kun je 'm heel ff bij raken 1x. En die ground pound/pull; ook 1 klapje kun je dan snel geven. En als hij op je springt. Maar tussendoor ben je alleen maar vials aan het gebruiken.
Ik vind het ook één van de lastigste. Het helpt wel als je hulp summoned. Dan let hij niet meer alleen op jou en kun je wat meer damage doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rajackar schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:43:
[...]

Ik vind het ook één van de lastigste. Het helpt wel als je hulp summoned. Dan let hij niet meer alleen op jou en kun je wat meer damage doen.
Die hulp heb ik in Forbidden Woods plat gemept. Gewoon omdat het kon. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Het is de moeite waard om chalice dungeons te doen tot je Bone Ash Armor bij de insight shop kan kopen. Set heeft dikke fire resistance, combineer dat met wat Fire res runes en je pakt al een stuk minder damage.

Het dodgen van die aanvallen; je moet langer wachten met dodgen.
Of rollen ipv dodgen. Niet targetten, direct achter hem rollen, paar tikken geven en als hij naar je toe begint te draaien weer achter hem rollen. Rechtsom werkt beter dan linksom.

[ Voor 24% gewijzigd door Voxalizer op 27-01-2016 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die set heb ik volgens mij al, maar volgens mij heeft de Choir/Church set een hogere fire resistance. Wellicht verkeerd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Bone Ash totaal: 350
Choir set totaal: 280

Nja, het is te verwaarlozen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals Voxalizer zegt heb ik het ook gedaan. Bone ash armor, niet locken en zoveel mogelijk proberen achter hem te blijven. Hij heeft 1 swipe attack die bijna 360 graden rond gaat daar moet je wel voor oppassen. Maar als je achter hem staat dan one hit die aanval niet.

2e fase is dan weer een ander verhaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dank voor de tips. Unlocked nog niet geprobeerd inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

bram1984 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:50:
[...]

Die hulp heb ik in Forbidden Woods plat gemept. Gewoon omdat het kon. :P
Haha! Bruut!

Maar je kunt ook players summonen natuurlijk. In mijn ervaring gaan die ook een stuk langer mee in zo'n gevecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha true. Ik huur een van jullie wel een keertje in. Kan toch gewoon met password, ongeacht level?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja de guest scaled naar jouw level. In ieder geval omlaag. Ik weet niet of een speler met een veel lager level erbij kan. Je was op NG+ bezig toch?

Nu zullen er hier genoeg zijn met high level characters :)

Mocht ik een deze dagen online zijn en je wilt m proberen dan zie ik t vanzelf :)

[ Voor 17% gewijzigd door Scrisissszzz op 27-01-2016 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb jou al als vriend. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Je kunt die Lawrence ook nog ranged kapotschieten met Simon's Bowblade (30-50 BT). Weet niet of het echt makkelijker is (want duurt lang) maar het is wel mogelijk. Bovendien stagger je hem met een headshot altijd wel een paar keer. Doe dat met +visceral damage runes en ja klapt toch behoorlijk wat health weg op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrisissszzz schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:11:
Ja de guest scaled naar jouw level. In ieder geval omlaag. Ik weet niet of een speler met een veel lager level erbij kan.
Het maakt sinds die ene patch geen poepflaus aus hoe groot het level verschil is ;)
Ik zat in ng+4 of 5 met level 200+ en hielp iemand die level 60 of iets was in een van de dungeons.
Het enige wat je nodig hebt is een paswoord en alles is mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze scalen dus ook omhoog als de host een veel hoger level is? Dan zou je dus ook veel sneller kunnen levelen aangezien je host een stuk meer echoes krijgt dan jij als veel lagere guest in je eigen wereld?

Naja heb iig een +200 char dus komt sowieso goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is dan volgens mij weer niet zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou ook wel erg vies zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:35
Nou, even van me afschrijven hoor.
Ten eerste: ik ben 0 bekend met enig Soul game en heb Bloodborne puur op basis van alle enthousiaste reacties gekocht in de januari uitverkoop.

Maar ik vraag me nu al af of het een game voor mij is. Zó veel stats, items, keuzes, knopjes, snelmenu's... Hoe houd je alles uit elkaar en wanneer gebruik je welke items??
En ik zit al 2 avonden vast in het begin 8)7 in Central Yharnam (direct in start game, ladder omhoog bij een lantaarn spawnpoint). Loop je naar beneden, kill je al die patrolls en na wat pulls en geluk ook alles bij dat kampvuur, word je gegankt door zo'n bolle vent aan de andere kant van de poort??
Goed, na zo'n 30 retries sta je op de brug: twee wolven die 5 jaar niet gegeten hebben.

Het zal wel vragen naar de bekende weg zijn, maar het klopt toch wel dat je steeds weer begint bij de lantaarn, iedereen weer leeft en je zomaar in één avond 100x hetzelfde doet? :'(

* internetinfo slingert Need for Speed maar even aan ter afleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die Executioner (bolle vent) kun je negeren. Daar ben je nog lang niet klaar voor. Over een paar uur sla je die met 2 klappen neer, geloof me. Hell, over een paar uur vecht je met 2 van die dudes tegelijk.

Die 2 wolven kun je "cheesen" of er gewoon langs rennen richting de baas. Daarmee krijg je Insight en kun je beginnen met levelen. Pak een ranged wapen en lok de wolven richting het huis. Zij kunnen daar niet in, jij wel. En zo kun je ze makkelijk afmaken. Ook bij hen geldt: over een paar uur sloop je ze.

Ik heb overigens exact jouw gedachte gehad op het begin. Als je nog even volhoudt, ga je wat beleven. Ik heb ook wel wat beginners guides gekeken die me wel hebben geholpen. Ik zit ook regelmatig op de wiki.

Zie filmpje hieronder (repost).

[ Voor 14% gewijzigd door bram1984 op 27-01-2016 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:35
Thanks voor de tips, morgen eens opnieuw proberen!
De Executioner krijg ik overigens wel down.. Is dezelfde als achter de koets in het begin? Heb die, alsmede die achter de gate, wel paar keer afgemaakt voor de loot. Echter, die bij de gate wil me nog wel eens verrassen door opeens achter me staan, dan ben ik kansloos :)

Normaal had ik overigens al lang een "Let's play" op YouTube gezocht, maar ook dat wordt overal erg aangeraden..Nog even doorbikkelen dus, ik kan niet wachten tot ik het ga beleven ;)

Ik heb trouwens gekozen voor de Axe, misschien is dat ook niet zo slim aangezien het een redelijk traag wapen is.

Geinig filmpje trouwens, zo als een baas bij dat kampvuur tekeer gaan, ik pak ze wel één voor één ;) Het is wel duidelijk dat je constant in beweging moet blijven. Combinatie van constant dodgen met O en aanvallen.

Is elke lamp (?) trouwens een soort van checkpoint? Of reset de hele wereld zich bij elke teleport?

[ Voor 20% gewijzigd door internetinfo op 27-01-2016 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Elke lamp is een checkpoint/savepoint.
Als jij een nieuwe lamp aansteekt kun je daar vanuit de Hunter's Dream altijd naartoe.
Dus als jij nou even de volgende lamp vindt, hoef je die hele straat niet nog een keer door ;)
De hele wereld leeft inderdaad wel weer als jij op en neer naar de Hunter's Dream gaat, met uitzondering van enkele speciale vijanden en bosses.

De Axe heb je goed aan gedaan; ik heb er de game mee uitgespeeld ;) Sterk wapen met veel range (je kan elk wapen kort en lang maken).

[ Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 27-01-2016 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Realiseer je vooral dat je naast vechten ook langs mobs heen kan rennen. Dit is niet altijd zonder risico, maar kan je een hoop tijd schelen. Let verder goed op shortcuts die je kan unlocken zodat je hele stukken kan overslaan... Kijk eens goed rond wanneer je na dat grote vuur een stel idioten hoort lachen, bijvoorbeeld (hint,hint).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die achter de gate met die bijl is een Executioner. Die dikke gasten met die stenen zijn Brick Trolls. Die zijn echt kinderlijk eenvoudig te parry'en. Schiet vlak voordat ze je een klap geven, ga er dicht op staan en druk R1. Je heb de lock functie al ontdekt, neem ik aan?

Wacht maar tot je 2 Nightmare Executioners (DLC vijand) tegenkomt. >:)

Maar inderdaad: vlak na het kampvuur is een geheim pad te vinden (hint: alles kan kapot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je bij de eerste lamp in central yarnham staat, waar je dus begint, onthou dan vooral ook die poort aan de linkerkant die vanaf de kant waar je dan staat niet open kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh ja dat is ook een shortcut natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Scrisissszzz schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 07:40:
Als je bij de eerste lamp in central yarnham staat, waar je dus begint, onthou dan vooral ook die poort aan de linkerkant die vanaf de kant waar je dan staat niet open kan ;)
Als je rechts gaat kan je natuurlijk wel gewoon aan de linkerkant er af springen, dan de bovenkant volgen, kom je 2 prutsers tegen en vervolgens kan je gewoon achterlangs (Bij die gate deur) door naar het volgende stukje.

Dat is hoe ik er langs rende toen ik daar even vast zat op het begin :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Valandin schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 08:57:
[...]

Als je rechts gaat kan je natuurlijk wel gewoon aan de linkerkant er af springen, dan de bovenkant volgen, kom je 2 prutsers tegen en vervolgens kan je gewoon achterlangs (Bij die gate deur) door naar het volgende stukje.

Dat is hoe ik er langs rende toen ik daar even vast zat op het begin :9
Klopt maar dan heb je nog een stukje te gaan voordat je de poort bij de central yarnham lamp kan openen ;)

Toen ik in het begin bedacht hey ik kan die gasten natuurlijk ook gewoon even voorbij rennen werd door Yarnham heen komen een stuk makkelijker iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-10 08:32
Heb het spel vandaag gekocht. Aanbieding op ps4. Maar heb ps heel kort even gekeken. Kan alleen nergens vinden of je kan blokken. Heb alleen de eerste passen gezet. Paar mannetjes vermoord en toen kwam ik een wat grotere gast tegen en 2 klappen en was dood. Gaat dus moeilijk worden voor me haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

jaydenjarno schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:02:
Heb het spel vandaag gekocht. Aanbieding op ps4. Maar heb ps heel kort even gekeken. Kan alleen nergens vinden of je kan blokken. Heb alleen de eerste passen gezet. Paar mannetjes vermoord en toen kwam ik een wat grotere gast tegen en 2 klappen en was dood. Gaat dus moeilijk worden voor me haha
Nee blokken gaat niet alleen wegspringen ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-10 08:32
Verklaard wel een hoop. Naar ga dus morgen maar eens kijken hoe of wat. Vandaag alleen even gekeken hoe het eruit zag. En dat is geweldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-10 04:29
Ik heb een paar dagen geleden de game of the year editie gekocht want ik zag een mooie aanbieding in de store die ik niet kon laten schieten :)
Maar damn, wat is dit pittig. Dit is echt de eerste singleplayer game waarbij ik een negatieve kd ratio heb , want ik krijg me toch een pak slaag :9 Ik heb nog nooit eerder een souls game gespeeld dus dit soort spellen zijn helemaal nieuw voor mij. Dus als iemand wat tips heeft voor deze noob dan hoor ik het graag !
Vind het ondanks het vele doodgaan echt een onwijs vette game, de sfeer is echt ongeëvenaard. Ik ben dan ook van plan om deze game uiteindelijk platinum te halen, maar de weg ernaartoe zal niet zonder hobbels zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allereerst welkom bij Bloodborne! *O*

Tip 1: lees de laatste paar pagina's eens door ;)
Er zijn meerdere nieuwe spelers en die zijn daar al van enkele tips voorzien.
Maar de belangrijkste tips: leer dodgen; dodge is je beste vriend. Neem de tijd; het is geen hack&slash.

Voor de meeste mensen hier (inclusief ondergetekende) was het de eerste From game, wat dat betreft weten we wat je ervaart nu ;)

Voor nieuwkomers zijn er wel wat handige how-to video's te vinden, zoals bijvoorbeeld deze:

Verder is het eigenlijk gewoon een kwestie van de game leren en doorzetten.
Ik heb 8 uur gedaan over het eerste stuk, maar lees ook van mensen die er 10-20 uur over gedaan hebben.
Als je daar eenmaal doorheen bent zul je zien dat de game zoveel meer is dan die ene vervloekte straat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien is het een idee om een soort tips & tricks voor nieuwkomers in de start post te zetten?

Alles spoiler vrij natuurlijk maar zodat door het begin heen komen wat toegankelijker wordt?

Misschien is het linken van wat YouTube vids al genoeg.

Merk de afgelopen week wel aantal nieuwe hunters op hier, alleen maar goed! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Scrisissszzz op 29-01-2016 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
dvdkiwi schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 06:40:
Allereerst welkom bij Bloodborne! *O*

Tip 1: lees de laatste paar pagina's eens door ;)
Er zijn meerdere nieuwe spelers en die zijn daar al van enkele tips voorzien.
Maar de belangrijkste tips: leer dodgen; dodge is je beste vriend. Neem de tijd; het is geen hack&slash.

Voor de meeste mensen hier (inclusief ondergetekende) was het de eerste From game, wat dat betreft weten we wat je ervaart nu ;)

Voor nieuwkomers zijn er wel wat handige how-to video's te vinden, zoals bijvoorbeeld deze:

[video]

Verder is het eigenlijk gewoon een kwestie van de game leren en doorzetten.
Ik heb 8 uur gedaan over het eerste stuk, maar lees ook van mensen die er 10-20 uur over gedaan hebben.
Als je daar eenmaal doorheen bent zul je zien dat de game zoveel meer is dan die ene vervloekte straat :P
Thnx!

Ik ga me na het werk er eens goed in verdiepen. Zijn inderdaad genoeg video's te vinden waar ik wat aan heb. Ik laat zo nu en dan wel weten hoe het me vergaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joetje079 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 07:58:
[...]

Thnx!

Ik ga me na het werk er eens goed in verdiepen. Zijn inderdaad genoeg video's te vinden waar ik wat aan heb. Ik laat zo nu en dan wel weten hoe het me vergaat ;)
En vergeet niet: A hunter is never alone! Je kunt altijd coop proberen, als het solo niet lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrisissszzz schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 07:43:
Ik hoop eigenlijk dat degenen die in het PS4 topic zo negatief en terughoudend zijn ten opzichte van Bloodborne zich er eens aan gaan wagen.
Ik weet bijna zeker dat 9 van de 10 hun uitspraken daarna terug nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrisissszzz schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 07:43:
Misschien is het een idee om een soort tips & tricks voor nieuwkomers in de start post te zetten?

Alles spoiler vrij natuurlijk maar zodat door het begin heen komen wat toegankelijker wordt?

Misschien is het linken van wat YouTube vids al genoeg.

Kijk het filmpje in de TS eens, zou ik zeggen. :)

@kiwi: Het ergste is inderdaad nog dat vrijwel niemand de game überhaupt een kans gegeven heeft. En ondertussen wel een gameplay-technisch armoedige game als The Witcher aanprijzen.

[ Voor 15% gewijzigd door bram1984 op 29-01-2016 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:10:
[...]

Ik hoop eigenlijk dat degenen die in het PS4 topic zo negatief en terughoudend zijn ten opzichte van Bloodborne zich er eens aan gaan wagen.
Ik weet bijna zeker dat 9 van de 10 hun uitspraken daarna terug nemen.
Het is een kwestie van ervoor gaan denk ik. Laatst hadden we het er ook over dat games tegenwoordig je zo dragen in wat je moet doen en na iedere stap een autosave plaats vindt. De meeste gamers zijn niet meer gewend dat een game hun niet aan de hand meeneemt e.d. Stap is misschien te groot. En smaken verschillen ook wel denk ik. Ik geef echt geen reet om FIFA of COD ofzo, terwijl heel veel mensen in het PS4 topic die games op handen dragen. Maar ik geef toen, er zijn er genoeg die BB een betere kans zouden moeten geven :)
bram1984 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:12:
[...]

Kijk het filmpje in de TS eens, zou ik zeggen. :)
Ow niet gezien inderdaad haha, top! Teveel vertellen gaan we misschien toch spoilen he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrisissszzz schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:17:
[...]
Maar ik geef toen, er zijn er genoeg die BB een betere kans zouden moeten geven :)
Dat is wat ik bedoel. Er zijn te veel mensen die al een mening gevormd hebben zonder de game gespeeld te hebben.
Dat kan bij een Fifa of CoD, want daar weet je precies wat je krijgt, maar bij een Bloodborne niet imo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:21:
[...]

Dat is wat ik bedoel. Er zijn te veel mensen die al een mening gevormd hebben zonder de game gespeeld te hebben.
Dat kan bij een Fifa of CoD, want daar weet je precies wat je krijgt, maar bij een Bloodborne niet imo ;)
True _/-\o_ Ik kijk wel eens walkthrougs van Fighting Cowboy voor de fun. Hieronder zegt hij het mooi met BB en Tomb Raider als voorbeeld wat ik net ook zei. even doorgaan naar 6:14 ongeveer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
dvdkiwi schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:21:
[...]

Ik heb de game ook eerst verkocht voordat ik hem afgelopen week toch weer heb aangeschaft in de sale. Toen ik hem verkocht had ik CB en FG verslagen maar op de een of andere manier kon ik me er niet helemaal in storten. Toch begon het weer te kriebelen en afgelopen week een aantal uren gespeeld en nu zit ik er midden in :)

Ja het is moeilijk, de game is onverbiddelijk. Maar dat maakt het aan de andere kant ook weer heel spannend. Elke bossfight zit ik op het puntje van m'n stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rickjehh schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:24:
[...]
Elke bossfight zit ik op het puntje van m'n stoel.
Dat heb ik dan weer absoluut niet....

.... maar ja, ik heb dan ook een bank :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha ik heb de game al meerdere malen doorgespeeld, met meerdere characters. Maar als ik aan een nieuwe begin met een andere insteek blijven sommige gevechten nog steeds vallen in de categorie vloeken, tieren en een dansje als ik ze haal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
dvdkiwi schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:30:
[...]

Dat heb ik dan weer absoluut niet....

.... maar ja, ik heb dan ook een bank :7
Haha, ik heb ook een bank. Maar you get the point ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Scrisissszzz schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:17:
[...]

Het is een kwestie van ervoor gaan denk ik. Laatst hadden we het er ook over dat games tegenwoordig je zo dragen in wat je moet doen en na iedere stap een autosave plaats vindt. De meeste gamers zijn niet meer gewend dat een game hun niet aan de hand meeneemt e.d. Stap is misschien te groot. En smaken verschillen ook wel denk ik. Ik geef echt geen reet om FIFA of COD ofzo, terwijl heel veel mensen in het PS4 topic die games op handen dragen. Maar ik geef toen, er zijn er genoeg die BB een betere kans zouden moeten geven :)
Tegenwoordig zijn games veel te makkelijk. Bij games zoals Uncharted, Assasin's creed of Shadow of Mordor haal ik met weinig moeite de platinum. Vandaar dat ik wel eens toe was aan wat meer uitdaging en dat lijk ik gevonden te hebben met Bloodborne :) Ik ben ook niet iemand die snel opgeeft omdat iets te moeilijk is, dat motiveert me juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Joetje079 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:14:
[...]

Tegenwoordig zijn games veel te makkelijk. Bij games zoals Uncharted, Assasin's creed of Shadow of Mordor haal ik met weinig moeite de platinum. Vandaar dat ik wel eens toe was aan wat meer uitdaging en dat lijk ik gevonden te hebben met Bloodborne :) Ik ben ook niet iemand die snel opgeeft omdat iets te moeilijk is, dat motiveert me juist.
Ik heb alle Uncharted games platinum gehaald op de PS3, en alle Souls games platinum... Ik vond Uncharted echt vele, vele malen moeilijker!

Edit: Volgens mij ga je in Uncharted op Crushing diff. ook vaker dood dan in de Souls games. Of ik kon er gewoon niks van. :p

[ Voor 9% gewijzigd door Voxalizer op 29-01-2016 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Het is inderdaad wel zo dat games tegenwoordig heel makkelijk zijn, ik vond bijvoorbeeld de laatste PS4 Tomb Raider echt tof, maar om de zoveel seconden zit een checkpoint waardoor je totaal niet gemotiveerd wordt echt goed uit te kijken. "Oh ik val in een ravijn, njah 3 seconden ervoor zat een checkpoint, lekker belangrijk".

Ik ben laatst begonnen aan Resident Evil HD, dus de remaster van Resident Evil 1, en het niveau is daar echt zoveel hoger dan games van een aantal jaar later.
Constant zoeken naar savepoints, te weinig kogels etc. etc.

Wat dat betreft is Bloodborne echt een verademing tegenover andere games, maar bij RE:HD ben je bijvoorbeeld ook je items kwijt die je na je save hebt gevonden, bij Bloodborne hou je die wel.
Ik vind BB zo al lastig genoeg, dus wat mij betreft geen probleem hoor. ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Vorige week eindelijk mijn eerste playthrough afgemaakt :) Eerste From game ooit voor mij (1 keertje Dark Souls 2 geleend van vriend van me, maar kwam al niet voorbij eerste vijand dus maar gelijk teruggegeven).

Toen ik het spel kocht en voor de eerste keer ging spelen had ik echt zoiets van WTF moet ik doen, het lukte maar niet voorbij die eerste wolf te komen (waar ik pas een week later achter kwam dat je er dood moest gaan om je wapens te krijgen (had het spel maar weggelegd, en ook niet op YT gekeken eerlijk gezegd) :/

Maar toen kwam een vriend van me het spel uitleggen (hij had alle andere From games gespeeld) en begon ik eindelijk het spel onder de knie te krijgen _/-\o_ En dan merk je wat een geweldig spel het is :o De besturing, het gevoel dat je krijgt als je raakt slaat (of juist mis slaat, en de vijand zijn move doet). Ongeëvenaard gewoon. Bij het gevecht met the Clerick Beast viel zelfs 1 van mijn lenzen eruit, doordat mijn ogen zo droog waren geworden van het intens spelen, en omdat je de game niet op pauze kan zeten :o Maarja wilde baas verslaan, dus maar met 1 lens gespeeld :D

Ben nu bezig met mijn 2de play op NG+ en zit nu alweer bij Vicar Amelia 8) Hopelijk die zo verslaan en dan aan de DLC beginnen en proberen de 3 optionele bazen te vinden en te verslaan die ik vorige play niet had gevonden. :9

Maar ik had totaal niet van mezelf verwacht dat ik het spel zou uitspelen (zonder multiplayer hulp aangezien ik geen plus heb genomen) en dat ik er zo verslaafd aan zou worden om hem nog een keer te spelen. Nu ook maar aan de dungeons beginnen (althans had er al paar gedaan, maar kreeg iedereen dood met 1 klap :?)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat laatste hebben meer mensen ;)
Komt omdat veel mensen de dungeons laten voor wat het is tot nadat ze de story uitgespeeld hebben.
Als je de eerste dungeon doet zodra je de eerste chalice krijgt, bij Blood Starved Beast, zul je zien dat ze echt wel lastig zijn.
Ik ben zelf na ng++ pas begonnen met de dungeons, waardoor de eerste 3 depths een eitje waren.
Maar eerlijk is eerlijk, dat was ook wel lekker eigenlijk ;)
Depth 4 en 5 zijn sowieso moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Timocos: Haha @ lens verhaal. :+

Ik zou overigens nog even doorspelen voordat je aan de DLC begint. Ik was ook in Cathedral Ward toen ik aan de DLC begon, en ik kreeg werkelijk alle hoeken van de game te zien. Niet normaal hoe moeilijk ineens. Je kan beter de DLC starten als je rond Micolash zit qua level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-10 09:22

Clay

cookie erbij?

Voxalizer schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:57:
[...]

Ik heb alle Uncharted games platinum gehaald op de PS3, en alle Souls games platinum... Ik vond Uncharted echt vele, vele malen moeilijker!

Edit: Volgens mij ga je in Uncharted op Crushing diff. ook vaker dood dan in de Souls games. Of ik kon er gewoon niks van. :p
Uncharted heb ik alleen deel 2 gespeeld, maar wel de platinum ervan gehaald. Souls games heb ik allemaal gespeeld vanaf Demon's Souls, maar alleen DS2 platinum (wel alle delen NG+4 ergens oid). Wat betreft het vergelijken van de diffulty van deze spelen (voor zover dat niet appels en peren is) vond ik Uncharted frustrerender en allerminst op een positieve manier uitdagend zoals de Souls games dat zijn. Je krijgt gewoon bakken meer damage, en moet bij elke death reloaden.

Van Bloodborne nu ook de platinum binnen :) In afwachting van DS3 ben ik ff lekker in Skyrim aan het rondwandelen.
Timocos
Nu ook maar aan de dungeons beginnen (althans had er al paar gedaan, maar kreeg iedereen dood met 1 klap :?)
Wacht maar tot je in een cursed lvl 4+ chalice zit :P

Chalices vond ik zelf wel meer een "chore" dan echt leuk oid. Het bijzonder van Souls games is imo de unieke uitdaging die hand-gedesignde levels je bieden, waar chalices een eindeloze herhaling van zielloze gangen is. Deze heb ik bijna tegen mn zin gecomplete voor de platinum eigenlijk.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ging ook pas heel laat de dungeons in, waardoor ik sommige bazen met 1/2 viscerals had liggen :P Inderdaad wel lachen om ff zo OP te zijn. Latere depths waren goed pittig.

Ik moet toegeven dat ik toen ik voor de platinum ging de dungeons wel af en toe moe was. Maar nu ik ze gehad heb help ik vaker anderen via de SRRC. dat vind ik dan wel weer leuk. Omdat je alles een keer hebt geopend kun je overal helpen, dat is wel tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik zit al weken vast in de Dungeons bij de Abhorent Beast, (niet dat ik het heel vaak probeer, maar ik kom er niet doorheen) en bell ringing in de dungeon heeft ook echt geen zin daar heb ik nog nooit iemand mee weten op te roepen.

Wat wel fijn is dat ik daar lekker veel Blood Echoes weet te verzamelen, met een rondje door de complete dungeon heb ik zo 150k aan echoes.
Ik weet het eentonige tegen te gaan door af te wisselen tussen DLC en dungeons maar ik snap wel het commentaar wat veel mensen hebben.
Ben je een uur bezig om ergens doorheen te komen met 3 bellringers, 100'en spinnen en dan vind je een vies papiertje :P

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Ik open vaak Root chalice dungeons via ofwel het SRRC of glyphs die ik op internet vind... Ik vind het daadwerkelijk leuk om te doen. Die root chalice dungeons kunnen grappige dingen opleveren. Monsters die je echt nog nergens anders gezien hebt, of gewoon ineens BSB of drie Bloodletting/Abhorrent beasts tegenkomen als gewone vijanden.
Levert het iets op? Nee. De characters waar ik het mee doe zijn lang en breed gestopt met levellen en hebben niks aan de honderdduizenden souls die je daarbinnen krijgt... Toch blijf ik het doen. Weet niet waarom, ik hou van bossfights. Ik kan ze ook echt allemaal dromen tegenwoordig.

Ik heb in Bloodborne misschien wel meer tijd doorgebracht in de Chalice dungeons dan in de main game.

[ Voor 7% gewijzigd door Voxalizer op 29-01-2016 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Afvalzak: vergeet niet dat het vaak 20-30 min (op zijn minst) kan duren voordat iemand je komt helpen in de dungeons. Zelfs met paswoord duurt het connecten de eerste keer erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afvalzak schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 16:19:
Ik zit al weken vast in de Dungeons bij de Abhorent Beast, (niet dat ik het heel vaak probeer, maar ik kom er niet doorheen) en bell ringing in de dungeon heeft ook echt geen zin daar heb ik nog nooit iemand mee weten op te roepen.

Wat wel fijn is dat ik daar lekker veel Blood Echoes weet te verzamelen, met een rondje door de complete dungeon heb ik zo 150k aan echoes.
Ik weet het eentonige tegen te gaan door af te wisselen tussen DLC en dungeons maar ik snap wel het commentaar wat veel mensen hebben.
Ben je een uur bezig om ergens doorheen te komen met 3 bellringers, 100'en spinnen en dan vind je een vies papiertje :P
Als je in NG+ met de juiste runes een klein rondje Mergo's Loft: Middle doet, haal je rond de half miljoen Blood Echoes binnen, én veel Blood Vials. Voor Echoes en Vials is dat volgens mij de beste farming plek in de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke NG cycle dan ook, Mergo's Loft is wel goed idd. 2 heir runes en een moon rune en gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat Lecture Building 1F de meest efficiente farmplek is, en dan alleen de grote zaal.
3 moon runes equippen en je harkt rond de 100,000 echoes per keer binnen. Ik weet niet meer hoeveel per uur (moet ik even nakijken) maar het was een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Zo! De eerste baas heb ik even een flink pak rammel gegeven :) Moet zeggen dat ik er niet echt heel veel moeite mee had. Eerste poging was hij neer >:) Heeft me in totaal zo'n 5 blood vials en 1 molotov gekost en ik had hem binnen 2,5 minuut neer. Had eigenlijk wel wat meer tegenstand verwacht..Maargoed, iemand nog tips wat ik het best als eerst kan gaan upgraden ? Heb aardig wat blood echoes gespaard namelijk maar zou m'n god niet weten waar ik ze het beste aan kan besteden.
Pagina: 1 ... 29 ... 66 Laatste