Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Pff eindelijk Maria te pakken, duurde een stuk langer dan ik dacht de eerste keer.
Ik kan nu wel goed staggeren :D

Op naar het volgende gebied, heeft iemand nog tips om blood Rocks te vinden?
Ik wil mijn tronitrus (of hoe je dat ook schrijft:p) naar 10 upgraden maar dat wordt lastig zo.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm ik kan maar 1 NPC summonen. Iemand een idee waarom?

Edit: Net de guide binnen en ik ben er achter. Ik heb Valtr gedood in Forbidden Woods. Die zou je daar dus kunnen summonen. Dikke pech dus. NG++ maar iets minder NPC's doden dus.

[ Voor 62% gewijzigd door bram1984 op 09-01-2016 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afvalzak schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 14:07:
heeft iemand nog tips om blood Rocks te vinden?
Eentje is te vinden in Nightmare of Mensis en 3 zijn er te vinden in depth 5 dungeons.
Sinds de laatste patch kun je ze ook kopen toch?

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de DLC zit er ook eentje. En ja, ze kosten 60 Insight.

Heb wel moeite met Ludwig en dan met name de tweede fase. Ik kom nauwelijks bij 'm in de buurt. Ik lees dat hij weak is tegen serration, maar heb niet echt hoge level wapens in deze categorie. Misschien de Whirligig maar even upgrade dan.

[ Voor 68% gewijzigd door bram1984 op 09-01-2016 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alle beasts zijn zwak voor serrated wapens :) de saw is erg tof!

Laatste deel van de fishing hamlet in de dlc is ook een blood rock te vinden. Dus op 1 playthrough 5 stuks te vinden incl de dungeons en dan idd te koop voor 60 insight :)

Ludwig in de 2e fase.. heel dicht bij m blijven en om m heen gaan steeds. Dan is hij goed te doen. Met 2 npc's al helemaal lijkt me. Summon anders gewoon andere mensen om te helpen. K wil ook best een keer helpen.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ludwig na een poging of 10 neer gekregen. Met een mooie visceral op het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice!!

Altijd een euforisch gevoel om te eindigen met een visceral :)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha, kon je het zien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja je zult wel duizelig zijn geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand wat die Guidance Rune precies doet die Ludwig dropped? Boosts rally potential? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:36

SD5k

>4&X

Dat houdt in dat je meer oranje health terug kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer oranje health? Bedoel je dat de time window, om offensief health terug te krijgen, groter is?

[ Voor 67% gewijzigd door bram1984 op 11-01-2016 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

bram1984 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:28:
Meer oranje health? Bedoel je dat de time window, om offensief health terug te krijgen, groter is?
Voor zover ik weet kan je 20% meer health terug krijgen met de rune die je nu hebt gekregen, de time window veranderd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap het niet. Je kunt toch gewoon zoveel health terugkrijgen als damage die je oploopt? Ik kan me alleen bedenken dat als je health op 80% zit en je ontvangt 20% damage (en je dus nog 60% over hebt), dat je dus weer 40% terug kan krijgen door aan te vallen. Bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je wordt geraakt gaat bv 50% van je health weg. Die 50% zie je als oranje. Alleen met een visceral kun je die 50% in één keer terugkrijgen volgens mij.

Bij normale aanvallen komt er steeds een stukje terug. Met de Guidance rune wordt dat meer. Dus ga je van 10% naar 30% (van de 50% die je net verloren hebt) bijvoorbeeld. Wat eerder dus bijvoorbeeld 3 keer meppen nodig had, is nu nog maar 2 keer meppen :)

En het is procentueel omdat de rally potential sowieso per wapen verschilt.

[ Voor 8% gewijzigd door Scrisissszzz op 11-01-2016 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah nu snap ik 'm, thanks. :)

Met welke runes lopen jullie standaard rond eigenlijk? Of wisselen jullie naarmate de situatie daarom vraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

bram1984 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:23:
Ah nu snap ik 'm, thanks. :)

Met welke runes lopen jullie standaard rond eigenlijk? Of wisselen jullie naarmate de situatie daarom vraagt?
Dat laatste, al heb ik wel altijd +4 blood vials en meestal ook stamina upgraden, maar ik ben ga nu naar BSB in de dungeon en dan doe ik er even een poison resistance rune in, en bij Maria deed ik een extra visceral strength rune erin.
Als ik Blood Echoes ga sparen gooi ik er een rune in voor meer Echoes etc. :)

De 4e rune is voor mij al heel lang dat mijn stamina sneller recovered, daar ben ik wel tevreden mee :)

[ Voor 8% gewijzigd door Afvalzak op 11-01-2016 13:26 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb die bonus rune voor het uitnodigen van NPC's eigenlijk standaard aan staan.

Ik heb overigens überhaupt maar 2 van die bonus runes. Volgens mij mis ik er nog een paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wissel ook wel eens van runes. Als een baas bijvoorbeeld heel goed te parrien is pak ik Clawmark runes bv. Ga ik farmen pak ik een combi van Heir en Moon runes. Ga ik voor beasthood equip ik de beast runes etc... Scheelt in sommige situaties enorm. Als je viscerals 30% meer damage doen bijvoorbeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik wil trouwens nog even kwijt dat die Fishing Hamlet wel écht een stuk pittiger was dan ik verwacht had, ik kom gewoon niet langs die 2e mega vis/shark. Misschien moet ik hem terug lukken en dan zorgen dat hij over die explosieven heen rent o.i.d.?

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ren die gast en die met z'n arcane attack daar gewoon voorbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Scrisissszzz schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:07:
:o Misschien moet ik dat ook maar doen d:)b

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet zeggen dat ik Laurence een stuk lastiger vind dan Ludwig. Ik krijg 'm nog niet eens tot de helft en dan gebruik ik 24 Blood Vials. Zie ook nergens een NPC die ik kan summonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik meen me te herinneren dat je Valtr had afgemaakt? Dat is dan de reden want als je bij de league zit, Valtr leeft en hun rune aan hebt., dan kun je er eentje oproepen als je de cathedral in loopt.

Laurence is lastig.Van alle DLC bazen duurde dat gevecht het langst. Heb echt mijn tijd genomen en hit and run gedaan. Al helemaal in zijn 2e fase.

Er zijn anders vast nog genoeg mensen die willen helpen in dat stuk. Zou de beckoning bell eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha ja ik las het al in de guide. Ergens vrij briljant dat je daar 40 uur later last van hebt. Niets is zonder gevolgen in deze game.

Ik heb veel moeite om zijn swipes te dodgen. Ik doe het steeds te vroeg of gewoon te laat.

Zal wel even die bel laten rinkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerste keer dat ik Laurence deed was op NG++. Dan is het gevecht redelijk uitdagend :P

In de eerste fase is het beste om weer zoveel mogelijk achter hem te blijven, paar hits en weer weg. Hij heeft inderdaad 1 of 2 swipe attacks die je ook kunnen raken als je achter hem staat. Daarom paar hits en weg dodgen. Zo lukte mij het in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb gisteren nog 3x Laurence geprobeerd, en hij is voor mij nu officieel de moeilijkste baas die ik tot nu toe ben tegengekomen. Ik word iedere keer als een insect vermorzeld. Na een kwartier ben ik dood, heb ik echt maar een fucking centimer health van zijn bar af, en ben ik 15-20 vials lichter.

1. Laurence
2. Ebrietas (solo, met NPC was deze een van de makkelijkste)
3. Ludwig/Logarius

En ik heb me ook een keer of 10 stukgebeten op die Hunter in het stuk met die trappen (Archives?) na Ludwig. Op een gegeven moment heb je via een van die liften een shortcut en als je daar doorheen rent staat er onderaan de trap een hunter met een Threaded Cane. Wat een bitch was dat. Of hij sloopte me met een visceral of ik pleurde weer eens naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik zit nu vast in de dungeons op de Abhorrent Beast, zelfs met extra NPC kom ik er niet doorheen :(
Dus weer verder gegaan met de Fishing Hamlet, en inderdaad
Scrisissszzz schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:07:
Dit was de gouden tip :D
bram1984 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:11:
[..]
En ik heb me ook een keer of 10 stukgebeten op die Hunter in het stuk met die trappen (Archives?) na Ludwig. Op een gegeven moment heb je via een van die liften een shortcut en als je daar doorheen rent staat er onderaan de trap een hunter met een Threaded Cane. Wat een bitch was dat. Of hij sloopte me met een visceral of ik pleurde weer eens naar beneden.
Die heb ik dus gemist, ik ben na het draaien van die spiraal naar beneden gevallen en volgens mij kom je hem dan niet meer tegen 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door Afvalzak op 14-01-2016 15:21 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afvalzak schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:18:
Ik zit nu vast in de dungeons op de Abhorrent Beast, zelfs met extra NPC kom ik er niet doorheen :(
[...]

Haha nice ;)

Ohh Abhorrent beast pffff.. daar heb ik toen ook een tijdje vast gezeten. Uiteindelijk het gevecht in gegaan met 20 posion knives (posion doet al damage na 1 mes), 10 oil urns en molotovs en 10 one marrow ash.. en zo steeds van m weg dodgen en dingen gooien en op m schieten. Duurde ff maar hij ging wel neer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afvalzak schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:18:
[...]

[...]

Die heb ik dus gemist, ik ben na het draaien van die spiraal naar beneden gevallen en volgens mij kom je hem dan niet meer tegen 8)7
Spiraal? Je bedoelt helemaal bovenin? Ja daarna kun je er volgens mij nog steeds naartoe. En hij moest koste wat kost dood in mijn geval. Ik werd na iedere death kwader op hem. Erg bevredigend toen ik hem eindelijk sloopte. In m'n eentje de polonaise gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-10 20:45

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Uit frustratie dat oude vrouwtje in der rolstoel vermoord in de kathedraalwijk. Sindsdien kan ik die bel niet meer rinkelen om oude hernriette in te schakelen om me te helpen tegen de eindbaas. Is er een verband?

Edit: ben er al uit, mn inzicht stond op nul.

[ Voor 10% gewijzigd door Tweakarim op 15-01-2016 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zolang je de Impurity Rune draagt moet je inderdaad gewoon NPC's kunnen oproepen. Valtr (die leader van de League) ontbreekt alleen bij mij, omdat ik 'm doodgemaakt heb.

Bellen kost inderdaad 1 Insight.

Heb je je PS4 in het Nederlands staan toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

bram1984 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 15:21:
Zolang je de Impurity Rune draagt moet je inderdaad gewoon NPC's kunnen oproepen. Valtr (die leader van de League) ontbreekt alleen bij mij, omdat ik 'm doodgemaakt heb.

Bellen kost inderdaad 1 Insight.

Heb je je PS4 in het Nederlands staan toevallig?
Die NPC's summon je met de Old Hunters Bell, die rune verhoogt alleen je HP met 2% wanneer je co-op speelt en je krijgt een Vermin wanneer je een boss killt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeker? Volgens mij moet je die rune equippen om überhaupt de summon hotspots te creëren. Dat bellen doet 'ie vanzelf als je op X drukt bij zo een hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

bram1984 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 17:14:
Zeker? Volgens mij moet je die rune equippen om überhaupt de summon hotspots te creëren. Dat bellen doet 'ie vanzelf als je op X drukt bij zo een hotspot.
Nee hoor ik heb overal van die summon spots zonder die rune aan te hebben.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok. Wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fishing Hamlet inmiddels bereikt.

Living Failures had ik in 1x en Maria had ik na 4 of 5x. Ik word nu alleen iedere keer vermorzeld door die 2 reuzen onderin die waterput. Iemand daar tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oké het is nu wel extreem aan het worden. Ruimtes met 2 Fishermen die je haast onmogelijk dood krijgt, en nog ruimtes met 2 Wintern Lanterns. Hoe ga ik hier ooit doorheen komen?

Volgens mij heb ik wel al de plek van de volgende baas gezien, maar goed. Niet cool dit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 22:46:
Oké het is nu wel extreem aan het worden. Ruimtes met 2 Fishermen die je haast onmogelijk dood krijgt, en nog ruimtes met 2 Wintern Lanterns. Hoe ga ik hier ooit doorheen komen?

Volgens mij heb ik wel al de plek van de volgende baas gezien, maar goed. Niet cool dit. :+
Haha... die grote shark gasten zijn klote ja maar opzich goed te dodgen. Als de eerste de 2e gaat halen moet je snel een shaman bone blade op m planten. Laat ze t maar samen oplossen ;)

En die overblijft is dan bijna dood...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik vind ze vrij lastig te dodgen. Ze draaien namelijk met je mee tijdens hun attack animatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andere optie is ze cheesen vanuit de tunnel met die winter lanterns. Met de monocular de eerste luren door een knife te gooien. Je kunt ze raken vanuit de rand met een lang wapen. Maar hun jou ook nog dus niet helemaal zonder gevaar. Maar stuk makkelijker dan beneden bij ze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:49

rajackar

Blood Minister

Zo heb ik het ook gedaan. Lastig stuk inderdaad maar je hoeft het niet te doen. Je vindt daar wel het vetste wapen voor een skill build. :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:26
Man man man, wat een spel dit. Ik heb pas een playstation 4 gekocht en ik zag dit spel liggen en dacht, nou dat ziet er leuk uit!
Wat kom ik bedrogen uit zeg, wat een irritant moeilijk spel.. na een paar uur eindelijk uit het eerste gebied. Maar toch, iedere keer kom ik weer terug, om toch proberen een stuk verder te komen.
De voldoening.. geweldig! Behalve dan dat mijn controller dit niet lang gaat overleven is het toch best wel een geweldig spel! Co-op is ook wel fijn en daardoor toch wat fijner en wat sneller door de levels.. maar vaak is de bel grijs, weet iemand wat er dan aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Volgens mij heb je dan geen insight, heb je de bel al gebruikt of geen internet connectie.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

De bel gebruiken kost je iedere keer 1 insight. Aan het begin van Bloodborne kan dat nog wel een probleem zijn. Je kunt ook madman's knowledge gebruiken om insight te krijgen.
Ik herken de ervaring overigens wel :)

Ben nu zelf een flink stuk in NG+ met een skill build met Rakuyo. Ik merk wel dat het een stuk makkelijker gaat nu. Van de week zonder al te veel problemen ROM, Maria, en de Orphan neer gehaald zonder dat het echt spannend werd.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
Ik heb 12 insight, maar op een of andere manier deed hij het nu wel.
Agh die Vicar is dood, maar geen flauw idee waar ik nu naartoe moet.
Het is ten eerste kwa combat heel moeilijk, en de levels lopen voor mijn gevoel ook echt kris kras door elkaar heen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Die levels zitten inderdaad heel ingenieus in elkaar, ik vind het erg cool.
Je kunt nu rechts van de ingang naar de Cathedral naar een nieuw gebied en als je helemaal de trappen omlaag loopt zit daar ergens een doorgang waar je een wachtwoord voor nodig had. Dat wachtwoord heb je nu gekregen maar dat wordt niet heel erg duidelijk uit de cutscene na Vicar Amelia.
Je kunt jezelf ook laten "vangen" door een groot wezen met een soort plunjezak die vlakbij de uitgang van cathedral ward staat. Dan kom je ook in een nieuw gebied dat wat mij betreft ook de vetste soundtrack uit heel Bloodborne heeft.

[ Voor 24% gewijzigd door rajackar op 20-01-2016 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
Bedankt rajacknar! Ik was inderdaad al gevangen door zo een beest en kwam in een veel te moeilijk gebied terecht waar ik na een uur toch maar eens google had geraadpleegd. ;) Dus daar ga ik nog ff niet naartoe, die deur ben ik al tegenaan gelopen, ga ik daar nu nog maar eens naartoe, ben benieuwd of die nu open gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Gyrolion schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:28:
Bedankt rajacknar! Ik was inderdaad al gevangen door zo een beest en kwam in een veel te moeilijk gebied terecht waar ik na een uur toch maar eens google had geraadpleegd. ;) Dus daar ga ik nog ff niet naartoe, die deur ben ik al tegenaan gelopen, ga ik daar nu nog maar eens naartoe, ben benieuwd of die nu open gaat!
Ja, dat stuk kan goed pittig zijn. Er is wel het een en ander te vinden maar wellicht is dat nu iets te hoog gegrepen ;)
Persoonlijk zou ik eerst dat stuk links naast de cathedral gaan doen, je vindt daar een item waar je later veel aan hebt en er zit een wat minder pittige boss dus een mooie kans om wat levels te pakken.
Succes!

[ Voor 15% gewijzigd door rajackar op 20-01-2016 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:14

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Klein vraagje over de uitbreiding.. is het zo dat het echt een apart gebied is, en daar alle nieuwe content zit, of zijn er ook toevoegingen etc aan de maingame?
Ik snap wel dat je de weapons etc mee kan nemen wanneer je weer terugkomt uit dat gebied :P

[ Voor 22% gewijzigd door BlackEyedAngel op 20-01-2016 13:03 ]

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
BlackEyedAngel schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:52:
Klein vraagje over de uitbreiding.. is het zo dat het echt een apart gebied is, en daar alle nieuwe content zit, of zijn er ook toevoegingen etc aan de maingame?
Ik snap wel dat je de weapons etc mee kan nemen wanneer je weer terugkomt uit dat gebied :P
Nieuw gebied:

Nightmare of mensis

Nieuwe items:

Lost & Uncanny versies van de DLC wapens (als je de DLC wapens hebt geloot)
Nieuwe armor
Extra Blood rock

Main game heeft wat extra's al gekregen (via patch), zoals Valtr (nieuwe covenant), snake whistle, en nieuwe NPC summons voor bosses.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:14

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Heb de uitbreiding net aangeschaft, voor 9,99 euro kon ik het niet laten :)

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corset schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:06:
[...]

Nieuw gebied:

Nightmare of mensis

Nieuwe items:

Lost & Uncanny versies van de DLC wapens (als je de DLC wapens hebt geloot)
Nieuwe armor
Extra Blood rock

Main game heeft wat extra's al gekregen (via patch), zoals Valtr (nieuwe covenant), snake whistle, en nieuwe NPC summons voor bosses.
Wellicht begrijp ik je verkeerd, maar Nightmare of Mensis zit gewoon in de maingame (gebied na Lecture Building 2F), net als Nightmare Frontier.

De DLC biedt in principe 3 nieuwe gebieden waarvan de eerste Hunter's Nightmare is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wait, wut? 9,99?
Waar, hoe, wanneer?

*edit*
zie het screenshot in het PS4 topic.
Nais! :*)

[ Voor 45% gewijzigd door Superkiwi op 20-01-2016 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

bram1984 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:33:
[...]

Wellicht begrijp ik je verkeerd, maar Nightmare of Mensis zit gewoon in de maingame (gebied na Lecture Building 2F), net als Nightmare Frontier.

De DLC biedt in principe 3 nieuwe gebieden waarvan de eerste Hunter's Nightmare is.
Het gaat om de Hunter Nightmare,
spoiler:
Research Hall
en
spoiler:
Fishing Hamlet.

Nightmare of Mensis is main game inderdaad.

[ Voor 3% gewijzigd door rajackar op 20-01-2016 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja ik benoemde ze bewust niet om eventuele spoilers te voorkomen. ;)

@Kiwi: ben je nog niet aan de DLC begonnen?
Scrisissszzz schreef op zondag 17 januari 2016 @ 09:09:
Andere optie is ze cheesen vanuit de tunnel met die winter lanterns. Met de monocular de eerste luren door een knife te gooien. Je kunt ze raken vanuit de rand met een lang wapen. Maar hun jou ook nog dus niet helemaal zonder gevaar. Maar stuk makkelijker dan beneden bij ze...
Zie nu pas je reactie. Ja haha en dan doen alsof die Winter Lanterns er niet zijn ofzo? :+

Die Frenzy is echt killing. De laatste keer dat ik Bloodborne speelde vorige week, ben ik daar 300k Echoes kwijtgeraakt. Sindsdien "durf" ik niet meer terug.

Ik zag iemand ook iets roepen over een "arcane gast" waar hij niet voorbij kwam. Is dat die Hunter bij die touwbrug?

[ Voor 102% gewijzigd door bram1984 op 20-01-2016 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, ik heb 'm nog niet eens :D
Het ding met Bloodborne is dat ik echt weer even mezelf moet hypen om de game te spelen, daarom wachtte ik met het kopen van de DLC. Was na Bloodborne weer even bezig met andere games.
Binnenkort heb ik er weer zin in, dus we gaan 'm maar eens aanschaffen.
Goed dat ik gewacht heb aan de prijs te zien :)
Niet dat de prijs écht iets uitmaakt, want ik heb nog VVV bonnen liggen; het had me sowieso niks gekost :P

Ik heb nog niets van DLC gameplay gezien, ook jullie filmpjes hier niet, om er echt weer blind in te gaan.
Jullie posts heb ik dan ook niet echt gelezen :>

[ Voor 15% gewijzigd door Superkiwi op 20-01-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:38:
Ja ik benoemde ze bewust niet om eventuele spoilers te voorkomen. ;)

@Kiwi: ben je nog niet aan de DLC begonnen?

[...]

Zie nu pas je reactie. Ja haha en dan doen alsof die Winter Lanterns er niet zijn ofzo? :+

Die Frenzy is echt killing. De laatste keer dat ik Bloodborne speelde vorige week, ben ik daar 300k Echoes kwijtgeraakt. Sindsdien "durf" ik niet meer terug.

Ik zag iemand ook iets roepen over een "arcane gast" waar hij niet voorbij kwam. Is dat die Hunter bij die touwbrug?
Winter lanterns:
-Insight zo laag mogelijk
-Deep Sea rune equippen
-Frenzy resist armor
en als je dan de parry onder de knie hebt vallen ze wel mee.

Met die arcane gast bedoelde ik het stuk net voor de 2e lamp in de fishing hamlet. Daar loopt een shark dude en die gast met z'n arcane aanval. Die ren ik gewoon voorbij ;)

spoiler:
Die hunter voor die brug spawnt ook nog op 3 andere plekken, iedere keer als je hem afmaakt dropt hij een stuk van zijn armor. Hij zit in een cel vlak na Ludwig waar je als het goed is nu binnen kunt. Iets met delete the source... ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Scrisissszzz op 20-01-2016 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo een zelfde dude staat ook voor de waterput. Die met van die Logarius hoofden schiet? Die is toch simpel? Er naartoe rennen en met 1 klap ligt 'ie.

Ja parry op een Wintern Lantern vind ik nogal veel risico met zich meebrengen. Als je mist, dan ben je de lul. Helemaal nu ze met z'n 2 lopen. Een parry duurt best wel lang. In Mensis was het 2 R2 Axe swings en toen lagen ze, maar hier ontvang je dubbel Freny. Misschien inderdaad even een andere set aantrekken en die rune equippen.

Damn, nu ga ik dit toch weer proberen vanavond, terwijl ik net Dying Light weer had opgepakt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Insight op 0 of iig heel laag houden scheelt ook veel voor je frenzy resist. Ik heb er over het algemeen 1 of 2 sedatives wel nodig maar dat maakt niet uit.

Ja die arcane dude is niet zo erg, maar vlak ervoor loopt ook zo'n grote shark dude ;) Die is irritanter. Zeker als dan ook die skulls op je afkomen.

En voor die 2 sharknado dudes, het is best komisch om het met een shaman bone blade op te lossen maar wel tricky. Kostte mij de eerste keer ook een paar pogingen haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

bram1984 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:55:
Zo een zelfde dude staat ook voor de waterput. Die met van die Logarius hoofden schiet? Die is toch simpel? Er naartoe rennen en met 1 klap ligt 'ie.
Ja, maar de tweede keer staan er wat extra vijanden omheen en dan nog zo'n mega shark dude die ook nog eens een stuk agressiever is dan die eerste. Echt een bizar stuk maar gelukkig kun je snel het huisje in rennen.
Ja parry op een Wintern Lantern vind ik nogal veel risico met zich meebrengen. Als je mist, dan ben je de lul. Helemaal nu ze met z'n 2 lopen. Een parry duurt best wel lang. In Mensis was het 2 R2 Axe swings en toen lagen ze, maar hier ontvang je dubbel Freny. Misschien inderdaad even een andere set aantrekken en die rune equippen.

Damn, nu ga ik dit toch weer proberen vanavond, terwijl ik net Dying Light weer had opgepakt. :P
De truc voor mij was zorgen dat je ze omlegt met maar één keer frenzy. Dan kun je daarna healen en die andere aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha oké. Ik ben daar echt direct de eerste keer zonder problemen langs gekomen. Die Shark dude heeft een wapen. Die is inderdaad sneller en aggressiever. Maar ik ben eerst gewoon langs iedereen gerend om die Arcane dude een tik te geven, en daarna die Shark dude teruggelokt richting de open plek en af en toe een tik uitdelen. Hij draait steeds weer om en dan kun je 'm weer aanvallen.

Je bedoelt omleggen met 1 Visceral? Je krijgt dubbel Frenzy als ze je allebei zien. Als eentje je ziet, kun je gewoon binnen de Frenzy 2 Axe swings uitvoeren.

[ Voor 17% gewijzigd door bram1984 op 20-01-2016 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je die shark dude makkelijk neer krijgt dan moeten die 2 in die put ook niet een groot probleem zijn. Je ziet de 2e al hangen aan het plafond namelijk, dus je lokt de eerste daar weg en vecht tegen hem aan de andere kant van de zuil die in het midden staat.

Als hij dan half af is en hij begint naar die andere te lopen, plant je die shaman bone blade op m, hij valt niet aan tijdens het lopen. Als die blade is uitgewerkt is er meestal wel eentje dood en die overblijft bijna.

Easy kill dan.

edit: http://imgur.com/HYxj6O6 kwam dit plaatje tegen, toepasselijk ;) alleen 0 insight staat er niet bij

[ Voor 9% gewijzigd door Scrisissszzz op 20-01-2016 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice. I will try that. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:01
Goed Bloodborne dus.. Ik zit nog in het begin stuk en heb geen kogels en geen health injecties meer. Heel soms dropt er iets, maar tot op heden vrij weinig. Om aanvallen te ontwijken doe ik een rol naar een veilig stukje, maar kan je ook op een andere manier aanvallen ontwijken? Verder heb ik de Hunter Axe en Pistol gekozen. Denk dat mijn aanvallen timen het probleem is en het ontwijken van de tegenstander. 1x had ik het hele gebied gecleared voor mijn gevoel tot ik er iemand onverwacht voor mijn neus stond en kon ik weer helemaal opnieuw beginnen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Allereerst welkom bij Bloodborne :)
Nu je weet hoe je targets moet locken zul je zien dat je vaker raak slaat, beter dodged en minder kogels verspilt. Dat scheelt al een hoop. Ook kun je zo vijanden naar je toe lokken met pebbles. Pebbles zijn dé manier om grote groepen vijanden uit elkaar te halen, want allen tegelijk ga je niet redden ;)
Dodgen is inderdaad dé manier om aanvallen te ontwijken.
Kogels en health injections zijn redelijk schaars. Wees er zuinig op, vooral op die laatste.

Als je een klap krijg heb je de mogelijkheid om je verloren leven deels terug te krijgen door snel terug te slaan. Het is het oranje stukje welke aan het einde van je levensbalk verschijnt als je een klap krijgt.
Doe je binnen zeer korte tijd damage dan kan je dat stuk weer (gedeeltelijk) terug krijgen.

Probeer ook de visceral attack onder de knie te krijgen:
Zodra een vijand een aanval inzet, schiet je. Als je timing goed is hoor je een "pling" geluidje en is de vijand stunned. Dan ga je snel voor 'm staan en druk je R1 voor een visceral attack.
Meest sterke attack in de game en hij werkt bij de meeste vijanden.

Nu moet ik even weg (vandaar een snel en warrig getypt verhaal) ;)
Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust; genoeg lui die je willen helpen.

[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 22-01-2016 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

En vergeet niet dat je health injections (blood vails) gewoon kan kopen in de hunters dream (waar je begint in het spel) met de blood echoes die je verzameld
. ;)

En voor de rest heel veel oefenen, schelden en af en toe Youtuben voor meer inzichten ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 18:45:
Goed Bloodborne dus.. Ik zit nog in het begin stuk en heb geen kogels en geen health injecties meer. Heel soms dropt er iets, maar tot op heden vrij weinig. Om aanvallen te ontwijken doe ik een rol naar een veilig stukje, maar kan je ook op een andere manier aanvallen ontwijken? Verder heb ik de Hunter Axe en Pistol gekozen. Denk dat mijn aanvallen timen het probleem is en het ontwijken van de tegenstander. 1x had ik het hele gebied gecleared voor mijn gevoel tot ik er iemand onverwacht voor mijn neus stond en kon ik weer helemaal opnieuw beginnen :(
Hehe welkom. >:)

Allereerst: je gun heb je vrijwel niet nodig op het begin. Die doet amper damage en is puur bedoeld om vijanden te stunnen en visceral attacks (zoals hierboven uitgelegd) uit te voeren. Handig voor grotere gasten en sommige bazen, maar voor het voetvolk niet echt noodzakelijk.

In het stuk waar je nu zit, worden in principe erg veel Blood Vials gedropt, dus zonder hoef je niet snel te zitten. Deze kun je eventueel ook kopen bij de Bath Messengers in de Hunters Dream (de hub wereld waar je naartoe gaat als je sterft of waar je via de lampen naartoe kan reizen).

Ik heb je een van mijn filmpjes gestuurd via PM, waarin ik binnen 5 minuten naar de locatie van de eerste (optionele) baas ren. Zodra je deze baas encountert (hij hoef niet eens dood), verdien je een Insight punt. Vanaf dat moment komt de pop in Hunters Dream tot leven, en kun je beginnen met levelen. Als je met de Axe speelt, kun je in het begin focussen op Strength (dit verhoogt de damage die je met de Axe doet, aangezien deze een hoge attribute scaling op Strength heeft), maar misschien nog beter is je Vitality (health) en Endurance (groene balk = uithoudingsvermogen) levelen. Dit houdt simpelweg in dat de 2 balken linksboven langzaam langer worden en je dus meer HP (health) en Stamina (uithoudingsvermogen) krijgt. Met dit laatste kun je dus vaker achter elkaar dodgen en meer attacks achter elkaar doen.

Kijk gewoon bij de pop hoeveel Blood Echoes je nodig hebt voor het volgende level, probeer ze te verdienen zonder dood te gaan (want dan ben je ze weer kwijt en kun je ze weer proberen op te halen) en keer weer terug naar een lamp om weer een level te stijgen. Zo word je steeds sterker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:01
Bedankt toppers! Ik ga van het weekend weer oppakken. Ik wil me natuurlijk niet laten kennen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Bloodborne kent sowieso wat mechanics die niet heel erg uitgelegd worden.
Dit filmpje is handig als je net gestart bent:

YouTube: The Beginner's Guide to Bloodborne

Sowieso heeft dit channel heel veel coole content, vooral als je je meer in het verhaal en de NPC's etc wil verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het mogelijk om bij de eerste lamp de bell te ringen?
Als iemand er nu écht niet uitkomt kan ie natuurlijk hulp inschakelen, dat we in co-op het eerste stuk even doorlopen, met de nodige uitleg erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

dvdkiwi schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:35:
Is het mogelijk om bij de eerste lamp de bell te ringen?
Als iemand er nu écht niet uitkomt kan ie natuurlijk hulp inschakelen, dat we in co-op het eerste stuk even doorlopen, met de nodige uitleg erbij.
Goed idee, nooit geprobeerd eigenlijk. En moet je dan ook niet rond hetzelfde level zitten?
Of met een password hoeft dat misschien niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Kan wel, maar dan moet je eerst naar cleric beast, gascoine of het begin van de sewers om te zorgen dat je insight hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat moet geen probleem zijn denk ik. Als je in een party chat zit kan je er "samen" naar het eerste insight punt lopen.
Level restrictie is eruit gehaald, dat zou geen probleem moeten zijn. Sowieso niet met een paswoord inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag dat de GOTY editie nu 29.99 kost, dus ik ga hem ook aanschaffen. Die uitdaging wil ik wel aangaan, zodra ik wat andere games uitgespeeld heb, want dan heb ik weer meer ruimte op de schijf. ;) Dus dan maar vast aanschaffen en later downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice, altijd leuk, al die nieuwe spelerts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je level wordt idd gescaled naar degene die je gaat helpen. Vriend van me al vaker geholpen met stukken.

Beste is om een wachtwoord in te stellen. Dan vind je elkaar prima.

Als iemand ergens hulp nodig heeft voeg me maar toe. Ik en ook anderen hier helpen graag!

Je hebt idd 1 insight nodig om t te doen. Er zijn er 2 te vinden als drop en 1 van het vinden van de eerste baas. Ook dat is goed uit te leggen. Filmpje van Bram kan veel helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 21:56
Ook net de GOTY gekocht met de korting. Heb alle Dark Souls games gespeeld maar vind deze toch veel fijner (en anders) spelen dan de DS games.

Ik heb het gevoel dat een skill-build in dit spel toch beter is dan strength, klopt dat?
Ik probeer nu naar het volgende te bouwen:

Vitality: 18
Endurance: 16
Strength: 14
Skill: 20
Bloodtinge: 7
Arcane: 7

Vanuit daar wil ik als eerst Vitality doorbouwen naar ~30. Vervolgens Skill en Endurance gelijk op naar 30 toe. Is dat een beetje een fatsoenlijk plan? Normaal kloot ik altijd maar wat aan en probeer ik mijn weg te vinden d.m.v. stat resets, maar die zijn er natuurlijk niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 09:47
Er is niet zozeer een beste keuze tussen Skill en Strength. Het komt vooral neer op welke wapens je wilt gebruiken. Skill zorgt verder voor meer damage bij Visceral attacks. Uiteindelijk hebben de meeste characters die ik maak een zogenaamde Quality build; evenveel Skill als Strength.

In Bloodborne level je bij normaal spelen itt Dark Souls vrij snel naar een punt waar je je geen enkele zorgen hoeft te maken over je build, althans zo heb ik het altijd ervaren in BB. Zeker als je de chalice dungeons mee pakt ben je vrij snel erg sterk.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-10 22:40

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Zit er met de huidige prijs van BB toch aan te denken om de game aan te schaffen. Ben erg benieuwd of de game en de controls echt zo geweldig zijn :) Is er misschien iemand waar ik evt. mss vanavond later op de avond een shareplay sessie mee kan doen om t een paar minuutjes te ervaren voordat ik de game aanschaf? Ben trouwens überhaupt benieuwd of shareplay goed werkt ;) Heb volgens mij al enkele spelers hier wel in m'n psn list staan (o.a. Dvdkiwi)

[ Voor 9% gewijzigd door Thrace Grumble op 24-01-2016 15:37 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb Fishing Hamlet eindelijk helemaal uitgekamd. Die 2 reuzen werken inderdaad uitstekend met een Shaman Blade. Had nog een poging of 6 nodig, maar toch.

Daarna ook de Blood Rock gevonden. Frenzy resistant rune aan gezet en een andere attire gekozen en het was eigenlijk wel piece of cake met die 2 Lanterns. :)

Orphan of Kos een keer of 5 geprobeerd net, maar die lukt nog niet. Heb 'm wel steeds ver in zijn laatste fase, maar ik heb teveel vials nodig. Een keer had ik 'm echt op een haar na. Ga later nog wel een poging wagen.

Daarna alleen Laurence nog, brrrrr.

Al met al toch een keer of 15 doodgegaan net, binnen 2,5 uur. :+

[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 24-01-2016 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06-2022

ddv

Steam: ddv_ | psn: ddv84_

Ik was de hele dag al super gefrustreerd. Het lukte maar niet om Vicar Amelia te verslaan. Maar de aanhouder wint! Het is toch uiteindelijk gelukt.Op gegeven moment had ik haar in een hoek en kon ze vrij wel niets meer doen en ook nog een visceral attack gedaan. Ik probeer zoveel mogelijk de wiki's etc te ontwijken want ik wil het zelf allemaal ervaren en ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Thrace Grumble schreef op zondag 24 januari 2016 @ 15:35:
Zit er met de huidige prijs van BB toch aan te denken om de game aan te schaffen. Ben erg benieuwd of de game en de controls echt zo geweldig zijn :) Is er misschien iemand waar ik evt. mss vanavond later op de avond een shareplay sessie mee kan doen om t een paar minuutjes te ervaren voordat ik de game aanschaf? Ben trouwens überhaupt benieuwd of shareplay goed werkt ;) Heb volgens mij al enkele spelers hier wel in m'n psn list staan (o.a. Dvdkiwi)
Prima hoor. Ik help graag een mede tweaker aan de Bloodborne ;)
Stuur maar een pm.

NG+ is met een stevig geleveld karakter wel een een stuk beter te doen. Had de eerste keer enorm moeite met Ebrietas maar die ging nu eerste poging in iets meer dan 2 minuten neer:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
Damm, die big adventure sale kon ik niet weerstaan dus net (naast D3, die ik een jaar geleden heb verkocht) toch ook weer BB aangeschaft. Heb het spel eerder ook gehad en vrij snel weer verkocht omdat ik geen tijd/doorzettingsvermogen had, maar nu de moed verzameld om het nog een keer te proberen. Ik zal dit topic dus wel regelmatig gaan bezoeken om tips te lezen dan wel stoom af te blazen 😀

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stoom afblazen hebben we hier allemaal gedaan ;)

Doorzetten, uiteindelijk gaat het lukken! Ik dacht net zoals jij ook dat ik het nooit zou halen die game, en nu heb ik de platinum al een hele tijd :)

Zoals ik al eerder zei, hulp kun je van alle kanten krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrisissszzz schreef op maandag 25 januari 2016 @ 08:03:
Stoom afblazen hebben we hier allemaal gedaan ;)

Doorzetten, uiteindelijk gaat het lukken! Ik dacht net zoals jij ook dat ik het nooit zou halen die game, en nu heb ik de platinum al een hele tijd :)

Zoals ik al eerder zei, hulp kun je van alle kanten krijgen!
Niet is minder waar. Ik ben anderhalve week gewoon ff helemaal gestopt na die 2 fish dudes en de 2 Winter Lanterns in Fishing Hamlet. Na een aantal goede tips begon het toch weer te kriebelen en gisteren weer aan geslingerd. Alles gelukt en nu alleen de eindbaas nog.

Vaak is er ook voor iedere situatie wel een goede oplossing. Dat kan een bepaalde kledingset zijn, maar ook een wapen of item.

Gisteren dus al mijn Insight opgemaakt en de attire met de hoogste Frenzy resistance gepakt. Dan zijn 2 Winter Lanterns echt een eitje. +10 Axe erbij en zwaaien maar. Niet eens met parry. (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Thanks, dat geeft de burger moed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Bram, nice! :)

Bloodborne is zeker een uitdagende en soms frustrerende game. Omdat de game je niks uitlegt is het soms lastig. Maar praktisch alles is wel bekend bij de meeste die de game hebben uitgespeeld, iig veel. Wat Bram ook zegt overal is wle een manier voor om er doorheen te komen. Ik zou wel de eerste keer een gebied of een deel van je eerste playthrough blind doen en daarna vragen stellen. Dan ervaar je de game het beste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik zat gisteren een aantal "insight" video's op youtube te kijken, het is eigenlijk best bizar hoeveel verhaal je uit een game kan trekken waar zo weinig echte cutscenes inzitten.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 21:56
Voxalizer schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 21:40:
Er is niet zozeer een beste keuze tussen Skill en Strength. Het komt vooral neer op welke wapens je wilt gebruiken. Skill zorgt verder voor meer damage bij Visceral attacks. Uiteindelijk hebben de meeste characters die ik maak een zogenaamde Quality build; evenveel Skill als Strength.

In Bloodborne level je bij normaal spelen itt Dark Souls vrij snel naar een punt waar je je geen enkele zorgen hoeft te maken over je build, althans zo heb ik het altijd ervaren in BB. Zeker als je de chalice dungeons mee pakt ben je vrij snel erg sterk.
Heb dit inderdaad maar aangehouden.
Werkt wel lekker. Raas zo door de content heen :) Helaas wel wat FPS drops als ik aan het rennen ben..Maarja..
Zaterdag en zondag heb ik Father Gascoigne, Blood-Starved Beast, Cleric Beast, Vicar Amelia, The Witch of Hemwick, Undead Giant en uiteindelijk the watchers gekilled, toen was het tijd om maar te slapen 8)7

Zit een beetje te kloten met Chalices maar ga van de week toch maar door met de story. Volgens mij moet ik nu naar the forbidden woods. Van de week helaas wat minder tijd om te gamen, van het weekend verhuis ik dus.. Progress zal wel wat afvlakken nu.

Op zich wel grappig. Ik was ergens gekilled en toen werd ik wakker in the unseen village. Ben daar ongeveer een uur aan het wipen geweest bij Darkbeast Paarl toen ik er achter kwam dat ik daar op level 20 helemaal niet hoorde te zijn _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

*Edit*

Iemand nog tips kwa wapens? Ik gebruik nu Ludwig's Holy Blade, vraag me af of er nog een beter wapen is, of een manier om er een betere versie van te krijgen? Had iets gehoord over dat je in Chalice's betere wapens kan vinden o.i.d.

[ Voor 17% gewijzigd door Valandin op 25-01-2016 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Scrisissszzz schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:03:
@Bram, nice! :)

Bloodborne is zeker een uitdagende en soms frustrerende game. Omdat de game je niks uitlegt is het soms lastig. Maar praktisch alles is wel bekend bij de meeste die de game hebben uitgespeeld, iig veel. Wat Bram ook zegt overal is wle een manier voor om er doorheen te komen. Ik zou wel de eerste keer een gebied of een deel van je eerste playthrough blind doen en daarna vragen stellen. Dan ervaar je de game het beste!
Helemaal blind ga ik er nu natuurlijk niet in, maar zal het you died scherm alsnog wel weer regelmatig gaan zien. Ik laat jullie weten hoe het ging 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 09:47
Valandin schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:17:
[...]

*Edit*

Iemand nog tips kwa wapens? Ik gebruik nu Ludwig's Holy Blade, vraag me af of er nog een beter wapen is, of een manier om er een betere versie van te krijgen? Had iets gehoord over dat je in Chalice's betere wapens kan vinden o.i.d.
In chalice dungeons vind je dezelfde wapens maar met andere gem slots. Dit kunnen interessante alternatieven zijn voor bepaalde builds, maar eigenlijk vind je de echt brute wapens vooral in de DLC gebieden.
Of ze echt beter zijn dan Ludwigs Holy Blade is meer een kwestie van smaak dan iets anders. Elk wapen is in principe goed genoeg om de klus te klaren.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Heb dit inderdaad maar aangehouden.
Werkt wel lekker. Raas zo door de content heen :) Helaas wel wat FPS drops als ik aan het rennen ben..Maarja..
Zaterdag en zondag heb ik Father Gascoigne, Blood-Starved Beast, Cleric Beast, Vicar Amelia, The Witch of Hemwick, Undead Giant en uiteindelijk the watchers gekilled, toen was het tijd om maar te slapen 8)7

Zit een beetje te kloten met Chalices maar ga van de week toch maar door met de story. Volgens mij moet ik nu naar the forbidden woods. Van de week helaas wat minder tijd om te gamen, van het weekend verhuis ik dus.. Progress zal wel wat afvlakken nu.

Op zich wel grappig. Ik was ergens gekilled en toen werd ik wakker in the unseen village. Ben daar ongeveer een uur aan het wipen geweest bij Darkbeast Paarl toen ik er achter kwam dat ik daar op level 20 helemaal niet hoorde te zijn _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

*Edit*

Als je in Cathedral Ward gedood wordt door een Snatcher, dan word je inderdaad wakker in Yahar'Gul. Op zich is dat gebied niet heel moeilijk, als je een beetje weet waar de Bell Maidens staan. Door hen respawnen al die (rode) vijanden steeds. Hoewel de Snatchers wel irritant zijn als je niet veel HP hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
Ik heb toch de GOTY editie maar aangeschaft nu in de sale. Begint toch een beetje te kriebelen om het weer op te pakken, dus dat is wel een goed teken. Ik had CB en FG beiden al neer voordat ik hem verkocht, dus ik had al wel wat progress geboekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:23:
[...]

Als je in Cathedral Ward gedood wordt door een Snatcher, dan word je inderdaad wakker in Yahar'Gul. Op zich is dat gebied niet heel moeilijk, als je een beetje weet waar de Bell Maidens staan. Door hen respawnen al die (rode) vijanden steeds. Hoewel de Snatchers wel irritant zijn als je niet veel HP hebt.
Hoe jij het beschrijft is de situatie na een bepaalde baas :)

Als je na BSB door een snatcher wordt afgemaakt en je nog redelijk laag level bent, is in de unseen village nog geen bell maiden te vinden. Vooral snatchers en die grote varkens. Dan is het best pittig daar, ook Darkbeast Paarl op dat moment. Maar de sfeer daar oh man! Heerlijk, vooral met die achtergrond muziek. Die heb je niet meer als je er later komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet? Ook niet al die respawnende gasten? Ja ik was er snel klaar mee, weet ik nog. Was mij veel te moeilijk. Ik ben dus later teruggekeerd.

spoiler:
Na Rom zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Hangt heel erg van je speelstijl af. Als je veel op strength hebt ingezet is Ludwig een goede.
Als je liever sneller speelt met iets minder damage per hit kun je de Blades of Mercy proberen. Daar zijn ook veel mensen enthousiast over. Later kun je die dan weer vervangen door de Rakuyo die een vergelijkbare speel stijl heeft.
Ook zijn er aardig wat wapens die meer op range gaan zodat je meer afstand kunt houden.
Belangrijkste is dus je speelstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:09:
Niet? Ook niet al die respawnende gasten? Ja ik was er snel klaar mee, weet ik nog. Was mij veel te moeilijk. Ik ben dus later teruggekeerd.

spoiler:
Na Rom zeker?
Je spoiler klopt :)

Yep, geen bell maidens. Kidnappers, varkens, honden en die vrouwtjes met hun lepel of wat t ook is ;)

Als je later terugkomt, vind je ergens ook een lijk van een kidnapper. Iets met 3 hunters in dat gebouw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rajackar schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:52:
[...]

Hangt heel erg van je speelstijl af. Als je veel op strength hebt ingezet is Ludwig een goede.
Als je liever sneller speelt met iets minder damage per hit kun je de Blades of Mercy proberen. Daar zijn ook veel mensen enthousiast over. Later kun je die dan weer vervangen door de Rakuyo die een vergelijkbare speel stijl heeft.
Ook zijn er aardig wat wapens die meer op range gaan zodat je meer afstand kunt houden.
Belangrijkste is dus je speelstijl.
Ludwigs Holy Blade heeft volgens mij A scaling in Arcane, dus het loont meer om je Arcane dan te levelen en er Arcane gems in te stoppen. De Axe is juist een typisch Strength wapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

bram1984 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:16:
[...]

Ludwigs Holy Blade heeft volgens mij A scaling in Arcane, dus het loont meer om je Arcane dan te levelen en er Arcane gems in te stoppen. De Axe is juist een typisch Strength wapen.
Oops, je hebt gelijk ja. Maximale scaling op strength gaat naar B en niet A of S.
Maar het blijft sowieso een prettig wapen :)

Pagina: 1 ... 28 ... 66 Laatste