"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Chunks kosten nu nog 20 insight en je kunt ook rocks kopen, wel voor 60 insight! Duur maar goed...
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Nice! maar hoe de hell farm je insight xD ik bedoel, om maar 60x een coop boss te doen om 1 blood rock te krijgen is wat overkillScrisissszzz schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:24:
Er is een nieuwe patch beschikbaar, 1.09
Chunks kosten nu nog 20 insight en je kunt ook rocks kopen, wel voor 60 insight! Duur maar goed...
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
En dan heb ik nog een vracht madman knowledge etc dus wellicht kan er nog wel eentje vanaf. En meteen je insight flink omlaag
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Eerder hield ik mn insight laag door iedere keer mijn bolt en fire paper e.d. aan te vullen ermee. Omdat ik toch redelijke frenzy resist wilde houden, maar nu sparen en een rock pakken is wel nice
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Dat is wel de enige manier samen met knowledge vindencorset schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:26:
[...]
Nice! maar hoe de hell farm je insight xD ik bedoel, om maar 60x een coop boss te doen om 1 blood rock te krijgen is wat overkill
Ik check weleens speedruns op youtube maar ik zie echt de charme niet van speedruns waarbij allerlei exploits, dupes en cheesy skips gebruikt worden.
Legit or bust!
Edit: lees nu pas over patch met Blood Rocks voor 60 insight. Nice, op zich.
Mijn tip: ptwrx6tb. Deze chalice is depth 5, snel pad richting levers, easy bosses (brain lurker, watchers, emmisary) waarbij je bij de laatste boss sowieso kans hebt op een Blood Rock. Verder insight per boss, goede gems, 400.000 echoes in totaal voor de bosses
Binnen 10 minuten te clearen.
[ Voor 50% gewijzigd door Voxalizer op 21-12-2015 13:14 ]
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Normale speedruns zijn ook zeker gaaf om te zien. Hoewel ik dan liever challenge runs kijk:Voxalizer schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:07:
Haha, cheater!
Ik check weleens speedruns op youtube maar ik zie echt de charme niet van speedruns waarbij allerlei exploits, dupes en cheesy skips gebruikt worden.
Legit or bust!
Torch only
Gun only
Fist only DLC NG+7
etc
En in dat opzicht kijk ik dan Lobos JR, aangezien ik dat niveau nooit ga halen
Die gast steekt daar zoveel tijd in dat is niet normaal. Dan leer je die bazen zo goed dat je alles wel kunt halen. Oefenen, oefenen, oefenen... Ok het is ook geen slechte gamer natuurlijk.
Maar met die paar uur die ik per week game ga ik dat niveau niet halen nee
challenge runs zijn wel leuk om te zien. Maar die dupe is echt nasty. Ik vind de game gewoon zo tof dat ik graag een nieuwe build maak door de game te spelen zoals het hoort. Geniet er iedere keer van en het hoeft voor mij niet sneller
Ik kwam er van de week trouwens achter dat je meerdere items als Madmen's Knowledge gewoon in één keer vanuit je inventory kan gebruiken. Je hoeft ze dus niet als Quick Item te selecteren en één voor één te gebruiken met vierkantje.
Ook ontdekt door de guide: het stuk in Hunter's Dream waarbij je de messengers kan aankleden. Nog nooit eerder gezien, lol.
Wat doen jullie trouwens met al die overbodige Blood Gems? Gewoon verkopen? Ik zit me toch een partij te scrollen af en toen, als ik wil Fortify'en. Sommige low level gems doen best wat ATK dmg ten opzichte van hogere levels, dus wil voorkomen die per ongeluk te verkopen. Jammer dat je dus niet vanuit het Fortify menu kunt sellen, of gewoon kan zien welke je al equipped hebt.
Weten jullie trouwens of je een bepaalde gem in meerdere wapens kunt gebruiken? Stel ik heb in mijn Holy Blade een Arcane elemental gem zitten. Is deze dan ook nog beschikbaar voor mijn Axe bijvoorbeeld? Zou ik zelf kunnen checken, maar ben nu aan het werk.
Ik heb overigens een aantal Cursed Gems gekregen die door de Wintern Lanterns in Mergo's loft gedropt werden, maar deze doen niet bepaald meer damage dan de gems die ik nu al heb. Blijkbaar moet ik voor de echte zware knallers de Chalice Dungeons in. Zou graag wat 27% brokken in mijn Axe willen gooien, om de DLC iets makkelijker te maken.
[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 21-12-2015 13:36 ]
Verder zijn die Winter Lantern gems uit Mergo"s eigenlijk alleen interessant in een vroeg stadium van een character, als ik ze al zou willen farmen zou dat zijn voordat ik de chalice induik. Maar eigenlijk... fuck die lowlevel gems. Ik weet niet welke patch het was maar je krijgt nu al vrij snel redelijke gems in Depth 3/4 dungeons van bosses. Dus onderweg richting endgame dungeons vind je al vrij goede gems.
Vervolgens kun je cursed 25/27 procent gems farmen in Depth 5 dungeons, waarbij je ook weer insight krijgt voor Blood Rocks... Etc. And the beat goes on.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Dan zijn de dungeons t/m depth 3 een cakewalk.
Inderdaad, de dungeons worden nogal eens overschat volgens mij. Met 50 vit heb je zelfs in de Cursed Dungeons nog best een redelijke healthbar lijkt me.Scrisissszzz schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:42:
Die stats had ik niet toen ik de platinum haalde dus je kunt zo de dungeons induiken
Met die stats ben je binnen een paar uur wel bij de Queen en heb je in ieder geval de platinum trophy te pakken. Dan snap je ook wel hoe de chalices werken mocht je ze nog willen gebruiken om te farmen.bram1984 schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:24:
Level weet ik even niet uit mijn hoofd. Ik weet wel dat ik ARC, VIT, STR en SKL rond de 50 heb ongeveer. Zoals hierboven aangegeven moet ik alleen Mergo, Cainhurst, Upper Cathedral Ward en Nightmare Frontier nog.
De eerste 3 dungeons zijn een cakewalk, dat klopt, maar wacht maar tot ie bij Watchdog of defiled Amygdala is
Ik had 60 of 65 vit, maar zelfs dat was nog tricky
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik was level 190 ofzodvdkiwi schreef op maandag 21 december 2015 @ 17:58:
Mooi hoe jullie Bram een "dungeons zijn een eitje op jouw level" gevoel geven.
De eerste 3 dungeons zijn een cakewalk, dat klopt, maar wacht maar tot ie bij Watchdog of defiled Amygdala is![]()
Een eitje zou ik het niet noemen, dat zou onredelijk zijn. Maar het zou absoluut te doen moeten zijn.dvdkiwi schreef op maandag 21 december 2015 @ 17:58:
De eerste 3 dungeons zijn een cakewalk, dat klopt, maar wacht maar tot ie bij Watchdog of defiled Amygdala is![]()
Ihyll daarentegen is een verademing na de defiled dungeon.
Ik zei ook t/m depth 3dvdkiwi schreef op maandag 21 december 2015 @ 17:58:
De defiled is inderdaad flink doorbijten, en de eerste 2 bazen van de laatste dungeon waren dat ook voor me. Verder is het vooral de tijd nemen voor die gevechten en niet te overmoedig worden
NG+ doet niks met chalices dungeons, je houdt alle dungeons die je aan hebt gemaakt en ook de chalices en ritual materials neem je mee.bram1984 schreef op maandag 21 december 2015 @ 19:11:
Haha we gaan het zien. Ik zie dat ik eerst Amygdala en Ebrietas moet verslaan voor toegang tot Loran en Isz, of is het al voldoende dat ik dat in NG heb gedaan?
Liggen bij jullie de servers er ook uit trouwens?
Edit: dat was een lekker avondje. Zonder enige moeite Celestial Emissary, Ebrietas en Mergo's Wet Nurse gesloopt. Gehrman is awaiting.
Ik heb overigens al mijn NG+ boss fights geupload, voor de liefhebber:
YouTube: Bloodborne NG+ Boss Fights
[ Voor 74% gewijzigd door bram1984 op 21-12-2015 22:17 ]
Best lachen om Cleric Beast alleen af te maken met oil urns en molotovs
Maar nee, niet gemerkt dat servers down waren ofzo. Daarna ook gewoon 3 uur Destiny gespeeld met een vriend van me, dus psn deed het ook goed bij mij.
En Bram, vergeet niet dat na Gherman (of Moon Pres) direct NG++ begint, mocht je de DLC gewoon op NG+ willen doen.
Plan is om eerst Cainhurst en Nightmare Frontier nog even te doen en dan met de DLC te beginnen. En wellicht tussendoor nog wat Chalice Dungeons doen. Zit nu in Loran. Inderdaad vrij pittig. Schrok me ook die tering bij die skelet-achtige dudes met baard, die zo vaag naar je toe bewegen.
Overigens bizar. Ebrietas vond ik in NG de pittigste baas van de hele game. In NG+ een van de makkelijkste. Komt natuurlijk ook door de NPC die me hielp, maar toch. Ik had met Micolash en BSB meer moeite, terwijl ik Micolash in NG gelijk de eerste keer had. Hebben jullie ook bazen die jullie moeilijker of makkelijk vonden in NG+?
Kijk, dit is nuttige info
Gems vs discovery/arcane stat
Ik kan nog niet praten over NG+, maar waar ik moeite met had:bram1984 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:29:
Yes I know. Heb al 4 cords geconsumeerd, dus als die nu niet start.
Plan is om eerst Cainhurst en Nightmare Frontier nog even te doen en dan met de DLC te beginnen. En wellicht tussendoor nog wat Chalice Dungeons doen. Zit nu in Loran. Inderdaad vrij pittig. Schrok me ook die tering bij die skelet-achtige dudes met baard, die zo vaag naar je toe bewegen.
Overigens bizar. Ebrietas vond ik in NG de pittigste baas van de hele game. In NG+ een van de makkelijkste. Komt natuurlijk ook door de NPC die me hielp, maar toch. Ik had met Micolash en BSB meer moeite, terwijl ik Micolash in NG gelijk de eerste keer had. Hebben jullie ook bazen die jullie moeilijker of makkelijk vonden in NG+?
Micolash, kunnen pakken tijdens de 2e ren phase zodat hij naar de kamer ging.
Gehrman, de 2H scythe phase. De andere is parry heaven
Makkelijke:
Mergo's Wet Nurse, sloeg nergens op hoe simpel dat is.
Ja, die valt wel mee inderdaad.corset schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:40:
[...]
Ik kan nog niet praten over NG+, maar waar ik moeite met had:
Micolash, kunnen pakken tijdens de 2e ren phase zodat hij naar de kamer ging.
Gehrman, de 2H scythe phase. De andere is parry heaven
Makkelijke:
Mergo's Wet Nurse, sloeg nergens op hoe simpel dat is.
Ik vind het wel één van de coolste bazen om te zien. Samen met Darkbeast Paarl denk ik.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Probeer 'm nog eens een keer in volgende playthough maar dan zónder npc.bram1984 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:29:
Overigens bizar. Ebrietas vond ik in NG de pittigste baas van de hele game. In NG+ een van de makkelijkste. Komt natuurlijk ook door de NPC die me hielp, maar toch.
Zoals ik al zei trekken die NPC's zo ontzettend veel aandacht naar zich toe dat het lijkt of jij opeens veel beter bent. Totdat je solo tegenover de baas staat...
Ik vind het niet erg verder. Heeft me de frustratie uit NG bespaard.
Hopelijk kan ik bij Martyr Logarius ook een NPC summonen.
Helaas, vorige week nog een keer Cainhurst gedaan en Logarius maar nergens gezien dat je een npc kunt summonen.bram1984 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:47:
Daarom zei ik ook dat het door de NPC komt.
Ik vind het niet erg verder. Heeft me de frustratie uit NG bespaard.
Hopelijk kan ik bij Martyr Logarius ook een NPC summonen.
Misschien moet ik maar wat Echoes gaan farmen en mijn Bloodtinge (nu lvl 10) naar een fatsoenlijk niveau brengen, zodat ik de Cannon kan gaan gebruiken.
Ik heb er iemand op de stream mee "geholpen", die zat ook vast.
Heb 'm het knife truucje verteld en 20 poison knives verder was ie dood.
Ze chippen over tijd damage weg he
Als je je knife gooit zie je maar iets van 49 damage op zijn levensbalk.
Ik heb ze ook gebruikt, maar dan naast wat normale stokslagen.
[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 27-12-2015 12:23 ]
Wat ik deed was om die pilaar heen blijven cirkelen tot hij stopt met schieten en dan zoveel mogelijk damage doen. Schijnt ook dat als je lang genoeg uit z'n zicht blijft hij terug op z'n begin plek gaat staan.
Waar ben je in de main game? De DLC schijnt qua difficulty niet mee te schalen met je main game progressie. Als je net in Cathedral Ward zit, is de DLC een stuk pittiger. Het aanbevolen punt schijnt een beetje aan het einde van de game te zijn (Mensis/Mergo's Loft).Spud82 schreef op zondag 27 december 2015 @ 22:45:
Zo eindelijk tijd om eens aan The Old Hunters te beginnen. Moest eerst even inkomen weer na weken/maanden niet gespeeld te hebben en.... Jezus deze DLC is nog wel even een niveautje hoger weer lijkt het. Het kan aan mij liggen, maar ik ben al een uur of 2 bezig met één of andere Minigun-guy in een grot, aan het einde van de rode rivier. Nog geen boss gezien en geen idee of ik hier persé heen moet, maar ben zo iemand die niet eerder doorgaat of ergens anders heengaat voordat een obstakel down is.
Ben level 150 oid, op NG nog (moet Wetnurse nog afmaken, wacht ik expres mee), had nergens issues mee. Maar toen kwam de Bloodletting beast (niet headless, die eerste).
Wat een k*t beest is dat. Krijg hem echt niet plat.. Hierdoor ben ik toch wat angstig om de DLC te halen, heb geen zin om DLC te kopen en hem dan niet uit te kunnen spelen.
Overigens; de hitbox op veel Bloodletting beast attacks is stukken groter dan hijzelf. Slaat nergens op >_<
Waarom wacht je overigens met Wet Nurse? Als je die verslaat, trigger je toch alleen maar het Gehrman gevecht (die je dan alsnog zelf moet starten)?
Ik zie wel dat jij echt een stuk minder damage krijgt. 2 van die swipes en ik ben dood. Misschien even naar mijn stats kijkenbram1984 schreef op maandag 28 december 2015 @ 09:19:
Bedoel je deze uit de Chalice Dungeons? Die had ik in één keer, dus hij is goed te doen. Wellicht zie je handigheidjes in mijn filmpje? Je kan hier ook een NPC summonen, zoals je ziet.
Waarom wacht je overigens met Wet Nurse? Als je die verslaat, trigger je toch alleen maar het Gehrman gevecht (die je dan alsnog zelf moet starten)?
[video]
En waarom niet? Vind de workshop brandend niet zo mooi
Overigens, die brain wezens die frenzy geven? Leuke blood gems! Maar wat een hell om af te maken.
Wet Nurse dropt een Umbilical Cord, mocht je de eerdere 3 nog niet verzameld hebben. Die heb je natuurlijk nodig voor Moon Presence. En een zooitje Echoes natuurlijk. Mergo's Loft Middle is sowieso briljant voor farming. Met de juiste runes equipped haal je daar zo een half miljoen Blood Echoes binnen en ook nog eens een shitload aan Blood Vials.
Ja die Wintern Lanterns droppen vaak Cursed Gems, maar mijn ervaring is dat het niet de sterkste gems uit de (main) game zijn. Je kunt ze overigens stunnen tijdens die grapple die ze doen, en vervolgens een visceral uitvoeren. Best moeilijk dus ik gooi er meestal gewoon 2 R2 10+ Axe swings tegenaan, en dan zijn ze kapot. Heb je nog net genoeg tijd voor een Sedative.
Ik heb de main game 1x doorlopen en uitgespeeld en daarna opnieuw begonnen en na vicar Amelia en the witch of hemwick opnieuw verslagen te hebben (en de bazen daarvoor) ben ik aan DLC begonnen. Level 125 uit m'n hoofd. Dungeons heb ik altijd een beetje links laten liggen.bram1984 schreef op maandag 28 december 2015 @ 08:59:
[...]
Waar ben je in de main game? De DLC schijnt qua difficulty niet mee te schalen met je main game progressie. Als je net in Cathedral Ward zit, is de DLC een stuk pittiger. Het aanbevolen punt schijnt een beetje aan het einde van de game te zijn (Mensis/Mergo's Loft).
Ik ga er van uit dat ik op m'n eerste run met level 120+ geen blood echoes meer nodig heb. Als het nu fout gaat is het gewoon gebrek aan skillbram1984 schreef op maandag 28 december 2015 @ 09:34:
Vaag. Wellicht had ik een hogere Vitality? Ik schat dat ik daar op 50-55 ergens zat. En wellicht de juiste set dragen. Het sowieso een beast, dus kill it with fire.
Wet Nurse dropt een Umbilical Cord, mocht je de eerdere 3 nog niet verzameld hebben. Die heb je natuurlijk nodig voor Moon Presence. En een zooitje Echoes natuurlijk. Mergo's Loft Middle is sowieso briljant voor farming. Met de juiste runes equipped haal je daar zo een half miljoen Blood Echoes binnen en ook nog eens een shitload aan Blood Vials.
Umbilical cords ending heb ik al. Moet alleen nog de "ik ga akkoord met je execution" ending
NG tegen Father Gascoigne. Het eerste stuk is nogal matig maar de tweede fase was in een paar seconden over met 2 viscerals
En dan nog even deze.
Rajackar VS Rom
Ik blijf het grappig vinden dat er zoveel verschil zit in hoe iedereen bazen ervaart.
Dit is de tweede poging op deze playthrough en hij ging makkelijk neer. Eerste stukje is wat saai omdat ik die spinnen weg wil hebben, daarna wordt het beter. Wapen in het tweede deel is btw de Reiterpallasch.
Het geadviseerde DLC level op NG+ is 150. Ik zou nog even de main game doorspelen dus en wat levelen. Wellicht even de tweede Blood Rock oppikken om een extra wapen op 10+ te krijgen.Spud82 schreef op maandag 28 december 2015 @ 10:06:
[...]
Ik heb de main game 1x doorlopen en uitgespeeld en daarna opnieuw begonnen en na vicar Amelia en the witch of hemwick opnieuw verslagen te hebben (en de bazen daarvoor) ben ik aan DLC begonnen. Level 125 uit m'n hoofd. Dungeons heb ik altijd een beetje links laten liggen.
Mijn NG volgorde is tegenwoordig ongeveer zo:
Gascoigne, Cleric Beast, BSB, Witches, Amelia, Darkbeast Paarl, Amygdala, Shadow of Yarnham, Rom, Ludwig, Living Failures, Maria, One Reborn, Micolash, Logarius, Ebrietas, Orphan of Kos, Wet Nurse, Gherman, Moon P.
De reden dat ik Amygdala zo vroeg doe is de de Ailing Loran chalice, die ik gebruik voor makkelijke toegang tot Ritual Blood 5, waarmee ik een Depth 5 Isz dungeon kan maken die weer toegang geeft tot veel echoes, chalice materials en redelijke gems. Als ik dan bijvoorbeeld een keer Blood Vials, Fire/Bolt paper nodig heb kill ik een paar keer die Celestials in Isz layer 3 en kan ik weer een voorraad kopen.
Verder haal ik zodra het kan (direct na Amelia) alle chunks uit Cainhurst en de Hunters Nightmare.
Meestal ben ik bij Moon Presence dan rond de level 100.
[ Voor 8% gewijzigd door Voxalizer op 28-12-2015 11:32 ]
Father
Vicar
Shadows
Rom
Dan alle side bosses
Micolash (ik haat dit gevecht, niet omdat hij moeilijk is. Maar omdat het zo lang duurt als je slechte RNG hebt).
Chalice dungeons
Natte zuster
de grote germaan
en maanlanding
Edit: 4:12 doet Polygom erover.
[ Voor 8% gewijzigd door bram1984 op 28-12-2015 12:02 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Voxalizer op 28-12-2015 11:53 ]
Klopt, alleen is er wel een ideale route, bij de eerste splitsing kun je niet afdwingen waar hij heen gaat volgens mij, je ziet speedrunners altijd balen wanneer hij in het begin een bepaalde route neemt.Voxalizer schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:53:
Micolash heeft weinig met RNG te maken, je kunt hem die kamertjes in 'dwingen' door hem in de juiste gangetjes af te snijden. Soort doolhofpuzzel.
Buiten dat is er ook nog een manier om hem af te maken voordat hij naar die 2e kamer gaat (is mij alleen nooit gelukt).
En over Bloodletting Beast: mijn tactiek is om nooit te locken, steeds door zijn aanvallen heen te dodgen en daarna zijn benen een aantal keren aanvallen.
[ Voor 11% gewijzigd door SD5k op 28-12-2015 12:15 ]
2e ren phasebram1984 schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:51:
Zoek die Polygon "how to beat Micolash" eens op. Die heeft een hele makkelijke route om Micolash heel snel in de laatste stage area te krijgen. Of bedoel je iets anders met RNG?
Edit: 4:12 doet Polygom erover.
hij heeft dan een kruispunt met:
1.) kamer waar hij inhoort te gaan
2.) kamer met de iron key (soort u bocht gang)
3.) terug naar de bovenste kamer
Bij mij is het altijd zo geweest:
Bovenste gang rent hij de spiegel in, komt dan op kruispunt terecht. Ik sta erboven, en hij rent de ugang in. Ik kom vanaf pad 3, en hij rent de ugang (2) in.
Pas als ik hem laag genoeg qua HP heb rent hij kamer 1 in.
De enige manier waarop ik dat tot nu toe heb kunnen doen is hem cheesen door van bovenaf te schieten + knifes + molotovs. (hij staat dan op dat kruispunt. Jij staat erboven, en blijft aanvallen met ranged wapens. Hij springt de spiegel in, rent weer naar midden van kamer en gaat stilstaan)
Dit bedoel ik:bram1984 schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:17:
Ja dan moet je hem steeds een of twee hits geven als hij omkeert, maar dan ben je 3 uur bezig.
Dit is tevens ook een video van het huidige record voor All Bosses incl DLC.
Ik had hem op een gegeven moment een kamer in waar je hem kunt opsluiten door de deur dicht te doen. dan kan je hem cheesen met poison van bovenuit of die kamer in springen en zo de job afmaken.corset schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:26:
[...]
2e ren phase
hij heeft dan een kruispunt met:
1.) kamer waar hij inhoort te gaan
2.) kamer met de iron key (soort u bocht gang)
3.) terug naar de bovenste kamer
Bij mij is het altijd zo geweest:
Bovenste gang rent hij de spiegel in, komt dan op kruispunt terecht. Ik sta erboven, en hij rent de ugang in. Ik kom vanaf pad 3, en hij rent de ugang (2) in.
Pas als ik hem laag genoeg qua HP heb rent hij kamer 1 in.
De enige manier waarop ik dat tot nu toe heb kunnen doen is hem cheesen door van bovenaf te schieten + knifes + molotovs. (hij staat dan op dat kruispunt. Jij staat erboven, en blijft aanvallen met ranged wapens. Hij springt de spiegel in, rent weer naar midden van kamer en gaat stilstaan)
Al met al niet een super moeilijke boss imho.
Heb je daar misschien die key voor nodig? Daar heb ik namelijk nog nooit het nut voor gevonden. Zal wel een blond moment hebbenAfvalzak schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:40:
[...]
Ik had hem op een gegeven moment een kamer in waar je hem kunt opsluiten door de deur dicht te doen. dan kan je hem cheesen met poison van bovenuit of die kamer in springen en zo de job afmaken.
Al met al niet een super moeilijke boss imho.
Die Iron Door Key kun je gebruiken op een deur in het doolhof, waardoor je aan de achterkant van de Blood Rock locatie uit komt, waar al die Insight ligt. Wel handig om dan eerst Mother Brain te droppen, zoals iemand hier eerder al aangaf.
Als hij bij zijn startpunt niet al direct rechtsaf gast richting kamertje maar omhoog gaat moet je gewoon omhoog achter hem aanrennen. Als hij dan naar beneden vlucht moet je teruglopen richting zijn startpunt en richting kamertje sprinten. Hij vlucht dan het kamertje in.SD5k schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:09:
[...]
Klopt, alleen is er wel een ideale route, bij de eerste splitsing kun je niet afdwingen waar hij heen gaat volgens mij, je ziet speedrunners altijd balen wanneer hij in het begin een bepaalde route neemt.
Buiten dat is er ook nog een manier om hem af te maken voordat hij naar die 2e kamer gaat (is mij alleen nooit gelukt).
Hetzelfde geldt ongeveer in de tweede fase. Voordat hij het hoogste niveau bereikt waar hij door een spiegel gaat springen moet je linksaf zo'n balkonachtig kamertje in rennen en naar beneden springen om zo achter hem te landen en hem vervolgens die kamer met die deur in te dwingen.
Werkt altijd.
Hier dus niet, dan rent hij mooi die u gang in, van welke kant ik er ook inval vanaf bovenVoxalizer schreef op maandag 28 december 2015 @ 13:47:
[...]
Als hij bij zijn startpunt niet al direct rechtsaf gast richting kamertje maar omhoog gaat moet je gewoon omhoog achter hem aanrennen. Als hij dan naar beneden vlucht moet je teruglopen richting zijn startpunt en richting kamertje sprinten. Hij vlucht dan het kamertje in.
Hetzelfde geldt ongeveer in de tweede fase. Voordat hij het hoogste niveau bereikt waar hij door een spiegel gaat springen moet je linksaf zo'n balkonachtig kamertje in rennen en naar beneden springen om zo achter hem te landen en hem vervolgens die kamer met die deur in te dwingen.
Werkt altijd.
Die is wel heel sneaky trouwens, haha. Dat is haast een glitch te noemen. Is nooit zo bedoeld natuurlijk.SD5k schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:31:
[...]
Dit bedoel ik:
[video]
Dit is tevens ook een video van het huidige record voor All Bosses incl DLC.
Nog even doorzetten. Over nog eens 5 uur ren je met twee handen op je rug door dat stuk heen. Mag ik vragen waar je tegenaan loopt? Ik heb een tijdje terug onderstaande video gemaakt waarin ik met een minuut of 5 naar de locatie van de eerste baas ren. Als je daar komt (je hoeft 'm niet eens te verslaan), verdien je je eerste Insight, waarmee je bij de doll in Hunters Dream kunt beginnen met levelen (mits voldoende Blood Echoes). Het kan nog veel sneller, maar ik versla ook alle vijanden in mijn weg er naartoe.Tweakarim schreef op maandag 28 december 2015 @ 19:55:
Na ruim 5 uur speeltijd ben ik nog bezig met centrum yarnham. Moet ik concluderen dat dit spel te hoog gegrepen is voor me? Of is het normaal dat je eerste deel gewoon bijna niet door komt als je geheel nieuw bent met dit type spel?
Dit is overigens ook mijn eerste From game.
Over die boss speedrun hierboven: kan iemand mij vertellen waarom Amelia vrijwel niet terugvecht en waarom hij met de Saw Cleaver zo insane veel damage bij Rom doet?
Niet gaan hack&slash rushen maar gewoon voorzichtig spelen.
Het kostte mij 8 uur om Central Yarnam uit te geraken, dus je hebt nog even
Je zult zien dat als je daar eenmaal voorbij bent het steeds leuker wordt.
Edit: Kijk ook eens naar de beginners guide in de topicstart. Heeft mij veel geholpen.
[ Voor 7% gewijzigd door bram1984 op 28-12-2015 20:24 ]
Amelia: Hij valt haar poten aan, wanneer je hier genoeg damage op doet stagger je haar, daarna herhaal je hetzelfde bij de volgende poot.bram1984 schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:08:
Over die boss speedrun hierboven: kan iemand mij vertellen waarom Amelia vrijwel niet terugvecht en waarom hij met de Saw Cleaver zo insane veel damage bij Rom doet?
Rom: de saw cleaver vult je beasthood meter heel snel, maar dit gevecht kan eigenlijk nog sneller, je kan hem al afmaken voordat hij zijn eerste teleport doet.
Loop inmiddels enkel nog tegen de eindbaas aan. In het begin kwam ik het stuk rond dat kampvuur niet door maar dat doe ik inmiddels erg gemakkelijk. Gisteren een mooi setje kleding gevonden, m'n wapen opgewaardeerd en begonnen met levellen. Ben ook al bij de eindbaas gekomen maar die heb ik helaas nog niet kunnen verslaan. Begin het spel nu steeds beter te snappen, zo ga ik eerst nog een beetje levellen en zorgen dat ik goed voorbereid bij de eerste eindbaas aan kom. Met voldoende bloedbuisjes en misschien zijn molotovcocktails ook wel effectief.bram1984 schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:08:
[...]
Nog even doorzetten. Over nog eens 5 uur ren je met twee handen op je rug door dat stuk heen. Mag ik vragen waar je tegenaan loopt?
Maar man wat een vet spel, het level design, de sfeer, de uitdaging. Ik ben nog niet eerder een spel tegengekomen wat mijn geduld en doorzettingsvermogen zo op de proef stelt.
Bolt paper + beast blood pelletsbram1984 schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:08:
[...]
Nog even doorzetten. Over nog eens 5 uur ren je met twee handen op je rug door dat stuk heen. Mag ik vragen waar je tegenaan loopt? Ik heb een tijdje terug onderstaande video gemaakt waarin ik met een minuut of 5 naar de locatie van de eerste baas ren. Als je daar komt (je hoeft 'm niet eens te verslaan), verdien je je eerste Insight, waarmee je bij de doll in Hunters Dream kunt beginnen met levelen (mits voldoende Blood Echoes). Het kan nog veel sneller, maar ik versla ook alle vijanden in mijn weg er naartoe.
Dit is overigens ook mijn eerste From game.
[video]
Also, jou run is niet geheel eerlijk. Die gear heb je nog niet early game
@Corset: klopt. Dit is NG+ op level 107 volgens mij. Is ook puur om te laten zien hoe simpel het later gaat, terwijl het op het begin onmogelijk lijkt.
[ Voor 19% gewijzigd door bram1984 op 29-12-2015 12:35 ]
Ooit wel eens die pebble-lore gelezen tijdens laadschermen?bram1984 schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:20:
En Pebbles (...)
Fakking briljant

Haha idd! Steentjes toch spannend omschrevendvdkiwi schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 16:44:
[...]
Ooit wel eens die pebble-lore gelezen tijdens laadschermen?
Fakking briljant
Ben afgelopen dagen beetje met de SRRC anderen aan het helpen in dungeons. Dat maakt gevechten zo anders en soms zo easy haha! Sommige bosses waar ik solo helemaal gek van werd zijn nu zo easy. Met 3 man met de whirligig los gaan op abhorrent beast is zo lekker haha!
Dat is zeker waarbram1984 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 12:34:
@Corset: klopt. Dit is NG+ op level 107 volgens mij. Is ook puur om te laten zien hoe simpel het later gaat, terwijl het op het begin onmogelijk lijkt.
Moet ook wel zeggen, had het nodig bij Vicar Amelia >< wel 1e keer gekilled, maar die shockwave slam is echt insane met tracking.
Maria is wel vrij pittig volgens mij, 1e fase was wel te doen met wat viscerals kwam ik een heel eind, maar die 2e fase heeft ze een reach waar je misselijk van wordt.
Ik vind het nieuwe gebied met de nieuwe beesten en hunters het geld wel dubbel en dwars waard nu
Parry werkt bij haar in alle fases alleen verandert de timing. Eerste DLC run die ik deed liep ik gewoon na Living Failures die ruimte in en meteen BAM Maria die aanvalt, en ik haalde haar ook nog first try
Rustig blijven, goede reacties doen op haar aanvallen en beheerst damage doen wanneer het kan. En dat dan in een moordend tempo
Ben nu met een skill build playthrough bezig en had er behoorlijk moeite mee. De laatste poging was wel erg lekker:
Helaas een visceral gemist door dubbel te schieten in de laatste fase. Anders was het helemaal mooi.
Zondag was ik Nightmare Frontier Amy aan het doen met de Saw cleaver en kon het gevecht afmaken met een stagger en visceral, voor het eerst bij haar! Dat was ook een klein euforie momentje
Heb nu de Rakuyo binnen en die hakt er een hoop damage uit met SKL op 50. Jammer dat je die pas tegen het einde krijgt. Ik overweeg nu wel een NG+ met deze build en dat terwijl ik eigenlijk een arcane wilde gaan doen. Keuzes, keuzes
Ik wil eigenlijk ook eens energie in die bloodletter steken, wapen ziet er alleen al bruut uit. Alleen jammer van de frenzy buildup bij de L2 attack in trick mode maar daar is wel wat tegen te doen
Ja met Amy stond ik van te kijken haha.. haar hoofd meer geraakt dan ik dacht
Eindconclusie: zonde van je levelpunten. Die spells doen, ondanks dat ze er wel bruut uitzien, helemaal niet zo veel damage.
Skill of Strength heb je veel meer aan imo.
Misschien wel leuk om eens bloodtinge bij een character naar de 50 te duwen.
Iemand anders btw al een stuk met de Rakuyo gespeeld. Heb hem pas net met dit character maar het lijk een beetje "blades of mercy on steroids"
Ik gebruik de Rakuyo als main op m'n SKL/BLT build, vind vooral de moveset geniaal. Daarnaast ook nog de Chikage en Simon's Bowblade, maar van laatstgenoemde vind ik het zwaard maar niks.rajackar schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:13:
Dat laatste zat ik ook aan te denken. En dan combineren zodat je bruut kan worden met de rifle spear. Heb daar met dit character een stuk mee gespeeld en dat was toch ook wel erg lekker.
Iemand anders btw al een stuk met de Rakuyo gespeeld. Heb hem pas net met dit character maar het lijk een beetje "blades of mercy on steroids"
Voor Ludwigs Holy Blade is Arcane wel lekker met een A attribute scaling. Arcane gem erin en je doet goed damage.dvdkiwi schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:44:
Ik heb op mijn poppetje arcane best hoog zitten (40+ geloof ik), wat ik gedaan heb om spells te gebruiken zoals A Call Beyond en dergelijke.
Eindconclusie: zonde van je levelpunten. Die spells doen, ondanks dat ze er wel bruut uitzien, helemaal niet zo veel damage.
Skill of Strength heb je veel meer aan imo.
Ik was de DLC alweer een beetje vergeten. Afgelopen dagen weer wat Battlefront gespeeld en voornamelijk Dexter gekeken.
Ludwig staat inmiddels op me te wachten, dus in principe is nu het juiste moment wel om de DLC te doen. Twijfel alleen nog of ik ook Cainhurst en Nightmare Frontier nog ga doorlopen of niet.
Leuk om te horen. Vanavond ook maar even met de Rakuyo aan de slag.SD5k schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:25:
[...]
Ik gebruik de Rakuyo als main op m'n SKL/BLT build, vind vooral de moveset geniaal. Daarnaast ook nog de Chikage en Simon's Bowblade, maar van laatstgenoemde vind ik het zwaard maar niks.
Moet nu naar Orphan of Kos en daarna verder met Mergo's wet nurse.
Het kan geen kwaad om nog een stukje verder te spelen en wat hoger level de DLC in te gaan. Ik vond het één van de pittigste delen van Bloodborne.bram1984 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:33:
[...]
Voor Ludwigs Holy Blade is Arcane wel lekker met een A attribute scaling. Arcane gem erin en je doet goed damage.
Ik was de DLC alweer een beetje vergeten. Afgelopen dagen weer wat Battlefront gespeeld en voornamelijk Dexter gekeken.
Ludwig staat inmiddels op me te wachten, dus in principe is nu het juiste moment wel om de DLC te doen. Twijfel alleen nog of ik ook Cainhurst en Nightmare Frontier nog ga doorlopen of niet.
O ja dat is waar ook.Scrisissszzz schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:34:
A Call Beyond moet je inderdaad 40 arcane voor hebben, de rest is lager.
Dan zal ie ergens rond de 60-70 zitten, ik zal binnenkort eens kijken.
Moet 'm toch eens aanslingeren binnenkort omdat ik de DLC nog moet kopen/spelen
https://www.reddit.com/r/...0_arcaneing_with_the_old/
[ Voor 11% gewijzigd door Scrisissszzz op 06-01-2016 14:39 ]
Welcome to BloodborneTweakarim schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 08:24:
Blijf moeite hebben met dit spel. Na een uur of 8 was ik het eerste gedeelte door en had ik zowel father gascoinge (met behulp van de bel) verslagen en de cleriq beast. Nu ben ik alweer uren bezig met het stuk na de kathedraal. Na het openen van de poort kom je vrij snel bij een volgende groot monster. Daarnaast is er nog een andere weg naar oud yarnham waar je eerst een irritant mannetje op een dak tegenkomt. Die viel er gelukkig zelf vanaf na mijn 3e poging hem te verslaan. Maar uiteindelijk kom je via die weg bij een soortgelijke eindbaas die ook vrij pittig is. In dit tempo kost het me honderden uren het spel uit te spelen.
Deze game zal pittig blijven en je blijven uitdagen tot het eind. Er zijn geen "walk in the parks".. zeker niet de eerste playthrough.
Doorzetten is het advies!! Want als je dan weer een baas neerhaalt, is het euforie gevoel als bij geen andere game!!
edit:
Gister kwam ik met mijn skill character aan bij Lady Maria tijdens mijn jacht naar de Rakuyo. Na een paar pogingen had ik de parry onder de knie. Met 2 Clawmark runes was het zo klaar
[ Voor 11% gewijzigd door Scrisissszzz op 08-01-2016 12:30 ]
Nu, NG+ is het weer een opgave zeg.
Het eerste deel lukt me wel, maar na hem vastgezet te hebben in de kooi begint het gezeur. Die arcane aanval als je iets te ver van hem vandaan staat is zo verschrikkelijk sterk dat je na 1x dood bent, ongeacht je lange vitality balk.
Iemand tips, of hulp
Nu nog in de DLC bezig en net bij Maria aangekomen in NG+, ben benieuwd
In NG+ had ik hem in 1 keer, je moet vooral agressief blijven, die arcane aanval kan je gewoon interrupten, schieten of desnoods met een pebbleHet eerste deel lukt me wel, maar na hem vastgezet te hebben in de kooi begint het gezeur. Die arcane aanval als je iets te ver van hem vandaan staat is zo verschrikkelijk sterk dat je na 1x dood bent, ongeacht je lange vitality balk.
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
En mocht je een keer geraakt worden, geen Blood Vials gebruiken maar healen door op hem te blijven slaan. Zodra je Blood Vials gast gebruiken krijgt hij de kans meer afstand te nemen en dus zijn arcane aanval te casten. Dichtblij blijven voorkomt dat dus volledig.
[ Voor 19% gewijzigd door Voxalizer op 08-01-2016 15:38 ]