De snelste manier om er een te krijgen is in theorie die in de DLC, maar dat hangt er vanaf hoe lang je over die bosses doet, de makkelijkste manier is gewoon die in Nightmare of Mensis.bram1984 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 13:48:
Wat is volgens jullie de snelste manier om aan een Blood Rock te komen? Ik heb net Amelia verslagen.
Als je net bij Amelia bent, dan is de DLC iets te hoog gegrepen. Ik ga eerst Forbidden Woods wel even in om Rom te verslaan.
Dat ligt er helemaal aan welk level je bent en in welke NG cycle je zit.bram1984 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 14:14:
Als je net bij Amelia bent, dan is de DLC iets te hoog gegrepen. Ik ga eerst Forbidden Woods wel even in om Rom te verslaan.
Verder kun je nog 3+ Blood Rocks uit de Chalice Dungeons halen.
[ Voor 9% gewijzigd door SD5k op 05-12-2015 15:10 ]
Ik zit in NG+ en geadviseerd wordt de DLC pas te betreden als je bij Micolash in de buurt bent.
Ik zei eerder overigens dat Eileen verdwijnt als je Paarl verslaat, maar dat is dus niet zo. Ik kwam haar na Amelia tegen in Cathedral Ward en kon daarna met Henryk vechten.
Overigens verlies ik net even doodleuk 350k aan Echoes. Ik onderschatte de Suspicious Beggar een beetje. Las al dat hij gevoelig is voor poison knives en dat je 'm kan cheesen in de deuropening, dus straks alles maar weer even terughalen.
Ik zei eerder overigens dat Eileen verdwijnt als je Paarl verslaat, maar dat is dus niet zo. Ik kwam haar na Amelia tegen in Cathedral Ward en kon daarna met Henryk vechten.
Overigens verlies ik net even doodleuk 350k aan Echoes. Ik onderschatte de Suspicious Beggar een beetje. Las al dat hij gevoelig is voor poison knives en dat je 'm kan cheesen in de deuropening, dus straks alles maar weer even terughalen.
Ja dat is je eerste ontmoeting met een abhorrent beast
wat ik sowieso een heel irritante boss vind..
Je kunt m ook gewoon naar iosefka's clinic sturen. Maar dan mis je de echoes die je wel krijgt als je m afmaakt
Je kunt m ook gewoon naar iosefka's clinic sturen. Maar dan mis je de echoes die je wel krijgt als je m afmaakt
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Zo eindelijk alle trophies binnen van de DLC. Het moeilijkste vond ik nog het halen van de Rakuya. Damn, die twee monsters daarvoor zijn echt mega pittig. En daarvoor nog even twee winter lanterns om te zorgen dat je wat minder blood vials hebt.
Toch gemengde gevoelens nu, ik wil nog helemaal niet klaar zijn met Bloodborne
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Je hoeft niet via de 2 Winter Lanterns te gaan, je kan ook vanaf de eerste lamp in de Fishing Hamlet rennen naar die waterput, maar verder blijven die 2 giants wel echt een bitch.rajackar schreef op zondag 06 december 2015 @ 13:12:
Zo eindelijk alle trophies binnen van de DLC. Het moeilijkste vond ik nog het halen van de Rakuya. Damn, die twee monsters daarvoor zijn echt mega pittig. En daarvoor nog even twee winter lanterns om te zorgen dat je wat minder blood vials hebt.
Als je nog meer Bloodborne wil, maak eens een nieuwe build die zich op totaal andere zaken richt, dan voelt het spel weer fris aan en je zal merken dat je er veel sneller doorheen gaat. Ondertussen veel co-op aanbieden en eventueel PvP-en, dat houdt het wel interessant.
Goede ideeën. Zal ik zeker nog gaan doen.
Ik heb het uiteindelijk opgelost door langs de winter lanterns te gaan en dan de eerste giant tot de helft verslaan zodat de tweede omlaag komt. Dan de trap omhoog en je naar de lantern in de hut vechten. Lift weer omlaag en terug naar de giants. Vanaf de rand kun je nu met pijlen en poison knifes ze afmaken. Beetje cheesy maar ik kwam er anders echt niet langs.
Ik heb het uiteindelijk opgelost door langs de winter lanterns te gaan en dan de eerste giant tot de helft verslaan zodat de tweede omlaag komt. Dan de trap omhoog en je naar de lantern in de hut vechten. Lift weer omlaag en terug naar de giants. Vanaf de rand kun je nu met pijlen en poison knifes ze afmaken. Beetje cheesy maar ik kwam er anders echt niet langs.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Waarom zou je een nieuwe build maken en weer met al die zwakke wapens beginnen als je ook via NG+ je bestaande build op andere vlakken kan uitbouwen? Wellicht mis ik iets hoor.
Nou, omdat je bijvoorbeeld in coop/pvp range wil blijven van de community meta (lvl 100-150) om te voorkomen dat je niet binnen korte tijd gesummoned kan worden of kan invaden.
Of omdat je bijvoorbeeld de game leuk genoeg vindt om vaker te doorlopen, maar er achter bent gekomen dat NG+ in Bloodborne itt de Souls games echt 0,0 toevoegt.
Of omdat een 50/50/50/50/50 gewoon geen build is maar overkill. En dan weer een Blood Rockje regelen als je je zoveelste wapen naar 10 wil brengen (wat overigens niet zo'n punt is met dungeons als ptwrx6tb).
Bij mij is het vooral het eerste punt. Ik hou gewoon van lui helpen via het Makeshift Altar of gewoon lekker etteren in Mergo's. Ik heb een stuk of 10 characters zo rond de 150. Verschillende builds gericht op gebruik van specifieke wapens wasrvan bijvoorbeeld mijn Skill/Bloodtinge Chikage/Bowblade combo mijn favoriet is. En daarmee vooral veel invaden in Mergo's Loft. Heerlijke game.
Maarja, aan de andere kant snap ik in een tijd van veel verschillende games consumeren ook wel weer waarom mensen daar raar tegen aankijken, builds voor elk type character/wapen.
Het ligt er een beetje aan wat voor type speler je bent denk ik. Ik speel vooral Bloodborne en de Soulsgames, en dan af en toe een andere game tussendoor. Meestal vallen die andere games me dan tegen en start ik BB of DS2 maar weer op. Tja.
Of omdat je bijvoorbeeld de game leuk genoeg vindt om vaker te doorlopen, maar er achter bent gekomen dat NG+ in Bloodborne itt de Souls games echt 0,0 toevoegt.
Of omdat een 50/50/50/50/50 gewoon geen build is maar overkill. En dan weer een Blood Rockje regelen als je je zoveelste wapen naar 10 wil brengen (wat overigens niet zo'n punt is met dungeons als ptwrx6tb).
Bij mij is het vooral het eerste punt. Ik hou gewoon van lui helpen via het Makeshift Altar of gewoon lekker etteren in Mergo's. Ik heb een stuk of 10 characters zo rond de 150. Verschillende builds gericht op gebruik van specifieke wapens wasrvan bijvoorbeeld mijn Skill/Bloodtinge Chikage/Bowblade combo mijn favoriet is. En daarmee vooral veel invaden in Mergo's Loft. Heerlijke game.
Maarja, aan de andere kant snap ik in een tijd van veel verschillende games consumeren ook wel weer waarom mensen daar raar tegen aankijken, builds voor elk type character/wapen.
Het ligt er een beetje aan wat voor type speler je bent denk ik. Ik speel vooral Bloodborne en de Soulsgames, en dan af en toe een andere game tussendoor. Meestal vallen die andere games me dan tegen en start ik BB of DS2 maar weer op. Tja.
[ Voor 7% gewijzigd door Voxalizer op 06-12-2015 23:44 . Reden: Fallout 4 is een waardeloze game ]
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Wat Voxalizer zegt dus, ik zie de lol niet in van eindeloos door levellen en tot NG+7 te gaan, maar als je dat wel leuk vind is dat ook helemaal prima natuurlijk, ieder z'n ding!bram1984 schreef op zondag 06 december 2015 @ 18:57:
Waarom zou je een nieuwe build maken en weer met al die zwakke wapens beginnen als je ook via NG+ je bestaande build op andere vlakken kan uitbouwen? Wellicht mis ik iets hoor.
Precies dit, ik had het niet beter kunnen verwoorden! Al wissel ik Bloodborne momenteel af met Dark Souls 1, maar ik ben ook laat ingestapt.Voxalizer schreef op zondag 06 december 2015 @ 23:30:
Nou, omdat je bijvoorbeeld in coop/pvp range wil blijven van de community meta (lvl 100-150) om te voorkomen dat je niet binnen korte tijd gesummoned kan worden of kan invaden.
Welke stats heb je (ongeveer) voor je skill/bloodtinge character? Ik ben er ook een aan het maken voor dezelfde wapen combo. Ik zat zelf te denken aan 40 skill en 50 bloodtinge, maar andersom zou ook kunnen, het is maar net of je de nadruk wil leggen op de transformed variant of niet denk ik.
Zo had ik het nog niet bekeken, maar ik doe dan ook geen PvP en help verder ook geen mensen. De enige hulp die ik summon, zijn NPC's. Ik blijf dus lekker aan mijn huidige character bouwen.
Het ligt eraan rond welk level je wil blijven. Toen de DLC nog niet uit was wilde ik hem op lvl 100 houden, Destijds had ik 25 skill, 20 end, 50 bloodtinge en 30 vit. De Bowblade was er toen niet, maar de Evelyn is gruwelijk met zoveel BT. Je kunt er Ebrietas mee doodschieten bijvoorbeeld, ook de chalice versie.SD5k schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:22:
[...]
Welke stats heb je (ongeveer) voor je skill/bloodtinge character? Ik ben er ook een aan het maken voor dezelfde wapen combo. Ik zat zelf te denken aan 40 skill en 50 bloodtinge, maar andersom zou ook kunnen, het is maar net of je de nadruk wil leggen op de transformed variant of niet denk ik.
Maarja, deze build was behoorlijk behelpen. Het probleem zit vooral in de health penalty bij coop en invaden. In Mergo's ben je vaak in de minderheid doordat er vaak een cooperator is. Narigheid.
Inmiddels ben ik het character dus aan het verhogen naar 150. Om te beginnen is 50 BT echt een must, te goed om niet te doen. Verder vond ik 20 end echt te weinig, twee meppen en je stamina is op, zeker als je ook nog veel wil kunnen dodgen. Combineer dat met cursed gems die stamina kosten verhogen... Gaat naar 30 end dus. En dan is er nog de keuze tussen 50 vit 40 skill of andersom. Ga zelf voor de healthboost. Er komt al genoeg damage uit BT en chalice gems.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Verwijderd
Man man man. Heerlijke game blijft het toch. Na veel gevloek heb ik de DLC uitgespeeld inclusief trophies. Gelukkig wel met hulp van co-op. De meeste nieuwe bosses zijn echt een pain op ng+7. In bepaalde attacks werd ik gewoon elke keer instant gekilled. Zeer frustrerend maar des te lekkerder het gevoel na een overwinning.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2015 11:33 ]
Yes!!! Gisteravond Laurence neer gekregen! 
Was wel net of het gevecht een glitch had ofzo. Normaal kwam hij altijd als een dolle achter me aan in zijn laatste fase en was het constant dodgen. Nu beperkte hij zich tot een swipe aanval waarna hij echt een paar seconden niks deed, daardoor kon ik toch een paar aanvallen doen. Daarna deed hij hetzelfde of hij deed zijn lava spit. Beetje vreemd.
Op het laatst deed hij een keer zijn kruip/slaan actie achter me aan maar toen had hij nog maar 1 hit nodig.
Was wel net of het gevecht een glitch had ofzo. Normaal kwam hij altijd als een dolle achter me aan in zijn laatste fase en was het constant dodgen. Nu beperkte hij zich tot een swipe aanval waarna hij echt een paar seconden niks deed, daardoor kon ik toch een paar aanvallen doen. Daarna deed hij hetzelfde of hij deed zijn lava spit. Beetje vreemd.
Op het laatst deed hij een keer zijn kruip/slaan actie achter me aan maar toen had hij nog maar 1 hit nodig.
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Ik ben nu in Forbidden Woods met mijn NG+ playthrough. Briljant gebied. Ik heb precies hetzelfde als de eerste keer: "oké nu ga ik de boss slopen, hmmm, ik heb 400.000 Echoes, toch maar terug naar de lamp om even te levelen". En voor je het weet ben je 4 uur verder.
Eindelijk met de DLC verder kunnen gaan weer en YES de laatste boss down!!!
DLC vond ik stukken pittiger dan de story bosses, maar o zo vette gevechten!
DLC vond ik stukken pittiger dan de story bosses, maar o zo vette gevechten!
VVV bonnetjes op het werk gehad.
Het lijkt erop dat ik binnenkort Bloodborne weer eens aanslinger en de DLC uit de store trek
Heb er zin in!
Het lijkt erop dat ik binnenkort Bloodborne weer eens aanslinger en de DLC uit de store trek
Heb er zin in!
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Kun je in de Store met VVV bonnen betalen?
Dat denk ik niet, maar ik kan er wel PSN kaarten van kopen
Oh ja zo.
Weet iemand nog hoe je hier in Forbidden Woods bij dat item rechtsboven komt? Is me de eerste keer wel gelukt, maar hoe..
Weet iemand nog hoe je hier in Forbidden Woods bij dat item rechtsboven komt? Is me de eerste keer wel gelukt, maar hoe..

[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 12-12-2015 10:28 ]
Is dat niet het Graveguard Mask? Zit ergens tegenover een vuur een gat in een hekje waar je doorheen kan springen om zo aan de achterkant van dat item op een helling te belanden. Dacht ik.
Ok die zou ik al moeten hebben. Er staat ergens zo een giant pig en vanaf die plek kun je over die boomstronk heen die je links achter de boom ziet. Het is vrij diep in het bos vlakbij de Shadow of Yharnam plek.
Heb overal al zitten zoeken, maar geen idee hoe ik daar kom. Er staat ook een enorme grafsteen op die plek.
Edit: yep, deze is het.
Heb overal al zitten zoeken, maar geen idee hoe ik daar kom. Er staat ook een enorme grafsteen op die plek.
[ Voor 30% gewijzigd door bram1984 op 12-12-2015 17:50 ]
Thnx voor de vid!bram1984 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 17:07:
Ok die zou ik al moeten hebben. Er staat ergens zo een giant pig en vanaf die plek kun je over die boomstronk heen die je links achter de boom ziet. Het is vrij diep in het bos vlakbij de Shadow of Yharnam plek.
[video]
Was daar van de week nog en dacht hetzelfde
Even een fuck yes moment!
Rom dood
Eerste 6 root dungeons gedaan van de eerste (ja, die makkelijke
)
Eerste attempt One Reborn gedaan, niet zo'n pushover als ik dacht.
Had wel een klote root dungeon >_>
3 maneater boars
1 beast possessed soul
1 dual wield undead giant
in 1 kamer.
Dus ik ren daar snel doorheen, om een taktiek te bedenken, ren ik een kamer in met 2 van die naakte rollende gasten.
Wel overleefd! Maar wat een thrill was dat
Ook ben ik mijn Axe aan het vervangen voor Ludwig's Holy Blade (heb nog geen DLC). En bijna level 80!
Overigens! rare gebeurtenis.
Boss dood (Watchers, 3 dikke gasten), ik ga even terug naar een zijgang die ik niet had verkend. Clear dat in een minuut of 3 a 4, en kom terug bij de boss room.
Wat zie ik? Zo'n leech beest zonder rode buik, slacht hem af voor een blood gem.
Ik weet zeker dat hij niet van achteren was gekomen, daar was alles dood. De andere kant op is een elevator naar de volgende area, dus hoe kan die daar zijn gekomen?
Rom dood
Eerste 6 root dungeons gedaan van de eerste (ja, die makkelijke
Eerste attempt One Reborn gedaan, niet zo'n pushover als ik dacht.
Had wel een klote root dungeon >_>
3 maneater boars
1 beast possessed soul
1 dual wield undead giant
in 1 kamer.
Dus ik ren daar snel doorheen, om een taktiek te bedenken, ren ik een kamer in met 2 van die naakte rollende gasten.
Wel overleefd! Maar wat een thrill was dat
Ook ben ik mijn Axe aan het vervangen voor Ludwig's Holy Blade (heb nog geen DLC). En bijna level 80!
Overigens! rare gebeurtenis.
Boss dood (Watchers, 3 dikke gasten), ik ga even terug naar een zijgang die ik niet had verkend. Clear dat in een minuut of 3 a 4, en kom terug bij de boss room.
Wat zie ik? Zo'n leech beest zonder rode buik, slacht hem af voor een blood gem.
Ik weet zeker dat hij niet van achteren was gekomen, daar was alles dood. De andere kant op is een elevator naar de volgende area, dus hoe kan die daar zijn gekomen?
[ Voor 28% gewijzigd door corset op 14-12-2015 09:47 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Verwijderd
Nightmare frontier kom ik maar niet verder, denk dat ik een filmpje ga zoeken om uit te vinden waar ik heen moet.
Eerste keer best een irritant gebied met die bell maiden en de 2 hunters maar als die dood zijn kun je op je gemak verkennen.Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:44:
Nightmare frontier kom ik maar niet verder, denk dat ik een filmpje ga zoeken om uit te vinden waar ik heen moet.
Je moet in ieder geval vanaf de plek waar de hunters waren gewoon doorlopen tot je bij het posion water komt. Daar rechtdoor rollen naar een grot. Staat een giant voor. Daardoor kun je bij het 2e stuk komen. Aan die kant kom je 1 weerwolf achtige vijand tegen met een torch. Hij loopt bij de shortcut.
Nightmare Frontier... het gebied wat ik in elke ng+ run over heb geslagen 
Uitermate vervelend gebied.
Verwijderd
De 2 hunters ben ik gelukkig al voorbij. Ik ga dat poison water eens door en opzoek naar die grot.Scrisissszzz schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:45:
[...]
Eerste keer best een irritant gebied met die bell maiden en de 2 hunters maar als die dood zijn kun je op je gemak verkennen.
Je moet in ieder geval vanaf de plek waar de hunters waren gewoon doorlopen tot je bij het posion water komt. Daar rechtdoor rollen naar een grot. Staat een giant voor. Daardoor kun je bij het 2e stuk komen. Aan die kant kom je 1 weerwolf achtige vijand tegen met een torch. Hij loopt bij de shortcut.
Wist niet eens dat je het kon overslaan.. Neem aan dat er wel nog een trophy te halen is daar? Die wil ik iig wel.dvdkiwi schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:46:
Nightmare Frontier... het gebied wat ik in elke ng+ run over heb geslagen
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2015 13:55 ]
Je krijgt een chalice van de Baas in dat gebied 
En uiteraard levert het verslaan van de baas je een trophy op.
Maar het is een optionele baas: je hoeft 'm niet te killen om verder te komen in de story.
En uiteraard levert het verslaan van de baas je een trophy op.
Maar het is een optionele baas: je hoeft 'm niet te killen om verder te komen in de story.
[ Voor 18% gewijzigd door Superkiwi op 14-12-2015 13:57 ]
De baas daar is best een leuk gevecht (vind ik dan) maar idd, in NG+ cycles sloeg ik t ook over.
Het is wel een handig gebied, als je er redelijk vroeg in je playthrough doorheen gaat, om shards te verzamelen. Lopen veel van die upgrade gastjes rond, waar je upgrade materials van krijgt.
(Vraag me niet hoe die beestjes heten). Let op, de grotere daar vallen je wel aan
Het is wel een handig gebied, als je er redelijk vroeg in je playthrough doorheen gaat, om shards te verzamelen. Lopen veel van die upgrade gastjes rond, waar je upgrade materials van krijgt.
(Vraag me niet hoe die beestjes heten). Let op, de grotere daar vallen je wel aan
[ Voor 6% gewijzigd door Scrisissszzz op 14-12-2015 15:14 ]
Na op level 40 de Old Hunters DLC te hebben geprobeerd en met moeite bij een grote hulk met bijl te zijn gekomen, besloot ik later maar eens terug te komen als ik niet in een keer doodging bij hem. Vanavond ga ik het weer proberen want ik ben toch wel heel benieuwd naar de nieuwe wapens, attire en bazen.
In de tussentijd heb ik in de Chalice dungeons wat vooruitgang geboekt maar daar kan ik er ook niet te veel van doen op een avond. Vooral omdat ik ze al eens heb gedaan met andere builds wordt dat elk keer saaier.
In de tussentijd heb ik in de Chalice dungeons wat vooruitgang geboekt maar daar kan ik er ook niet te veel van doen op een avond. Vooral omdat ik ze al eens heb gedaan met andere builds wordt dat elk keer saaier.
Crystal lizards in Demon's en Dark Souls. In Bloodborne heten ze Scurrying Beasts of Wandering Madness. Overigens noem ik ze Scampers. Ik heb dat ergens gelezen of gehoord en dat bleef hangen.Scrisissszzz schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:13:
(Vraag me niet hoe die beestjes heten).
[ Voor 4% gewijzigd door tostigroover op 14-12-2015 16:38 ]
Gisteren ben ik voor het eerst begonnen. En ik zit na een uur of vijf spelen.........nog steeds in Central Yarnham. Gelukkig kom ik wel steeds ietsje verder. Eerst was de bonfire een onoverkomelijke hindernis en nu zit ik muurvast bij de Netherbeasts. Als het zo doorgaat heb ik nog wel tot 2021 'lol' van dit spel.....;)
Haha daar ren je even later zonder damage doorheen. Even volhouden nog.Cens schreef op maandag 14 december 2015 @ 17:24:
Gisteren ben ik voor het eerst begonnen. En ik zit na een uur of vijf spelen.........nog steeds in Central Yarnham. Gelukkig kom ik wel steeds ietsje verder. Eerst was de bonfire een onoverkomelijke hindernis en nu zit ik muurvast bij de Netherbeasts. Als het zo doorgaat heb ik nog wel tot 2021 'lol' van dit spel.....;)
Ik heb net de strategy guide binnen gekregen. Prachtig boek, al zeg ik het zelf. Zit dan wel in NG+ maar heb nog genoeg te ontdekken volgens mij.
Volgens mij kan je de Nether beasts op het begin beter even negeren, en doorlopen de trap af, maar ik weet het niet zeker.
Bij Cleric Beast bedoel je? Die kun je gewoon cheesen vanuit het huis.
Of datbram1984 schreef op maandag 14 december 2015 @ 19:12:
Bij Cleric Beast bedoel je? Die kun je gewoon cheesen vanuit het huis.
Ik had de cheese tactic al ergens voorbij zien komen, maar wilde kijken of ik het gevecht gewoon kon winnen. Maar ik moet zeggen dat cheesen vanuit het huis echter wel steeds aantrekkelijker begint te worden
Ok... Logarius dood in 1 poging, maar fuck de chikage hunter, en chalice dungeon rom.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Dungeon Rom was ik ook bang voor maar had ik in 1 poging.
Ik vond 'm lang niet zo lastig als in de storymode.
Leuk dat iedereen weer met andere bazen moeite heeft
Ik vond 'm lang niet zo lastig als in de storymode.
Leuk dat iedereen weer met andere bazen moeite heeft
Thnx, weet ik dat ook weer. Heb iemand in een walkthrough ze ooit "Little upgrade guys" horen noementostigroover schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:37:
Na op level 40 de Old Hunters DLC te hebben geprobeerd en met moeite bij een grote hulk met bijl te zijn gekomen, besloot ik later maar eens terug te komen als ik niet in een keer doodging bij hem. Vanavond ga ik het weer proberen want ik ben toch wel heel benieuwd naar de nieuwe wapens, attire en bazen.
[...]
Crystal lizards in Demon's en Dark Souls. In Bloodborne heten ze Scurrying Beasts of Wandering Madness. Overigens noem ik ze Scampers. Ik heb dat ergens gelezen of gehoord en dat bleef hangen.
@Bram, waar heb je de guide gekocht? Heb al paar keer gedacht om hem te kopen en die van de dlc ook, maar is samen toch weer over de €50...
[ Voor 6% gewijzigd door Scrisissszzz op 15-12-2015 08:18 ]
Toch maar voor de gein even mijn visie per boss (die ik heb gedaan)
Cleric Beast
Heerlijke instap boss, niet meer passief afwachten, deze straft je af omdat je wel aggresief zal moeten spelen!
Father Gascoigne
Tricky, wat lastiger dan verwacht, hoewel zijn 2e vorm een stuk makkelijker is dan de eerste. Vind ik zelf dan.
Blood-starved Beast
Dit sloeg nergens op, sommige standaard enemies waren moeilijker.
Vicar Amelia
Zie Blood Starved.
The Witch of Hemwick
Die stun move! Heeft me te vaak (3x) afgemaakt, wel leuk gevecht.
Martyr Logarius
"Hoe goed ken je het spel? Veel succes ermee!" Hier moet je echt veel kunnen zien, doen etc om alles te ontwijken, elke attack is weer totaal anders. En de melee phase is gewoon een geweldig stuk.
Shadow of Yharnam
Hier had ik echt hulp bij nodig, lastig gevecht.
Rom, the Vacuous Spider
Rom the annoying spider, how I hate thee. die icicles zijn te vaak m'n dood geweest.
Darkbeast Paarl
2 pogingen, wat een apart beest, eerste keer was hij constant aggresief naar me aan het rennen, springen, 2e keer was het een tekkel die bang voor me wegliep en soms uithaalde.
The One Reborn
Hier zit ik dus op vast, 1 poging gegeven, wel wat ideeën gekregen om hem plat te krijgen.
Chalice
Undead Giant
Dual wield, irritant
Cannon, ach, het probeerde wat dingen, kwam niet ver
Ball&chain, die was wat lastig, vooral zijn onvoorspelbare bewegingen waren apart.
The Watchers
Het probeerde een boss te zijn, maar veel meer dan proberen was het niet.
Watchdog of the Old Lords
Geinig concept, goed uitgewerkt.
Maneater Boar
En dan naar dit, waarom dachten ze dat dit een boss zou zijn..
Beast-possessed Soul
Awesome, was al bang dat deze creature maar 1x in het spel zou zitten, alleen als boss is hij wat simpel.
Keeper of the Old Lords
Leuk gevecht, viscerals moet je goed kunnen doen, dan wordt dit gevecht stukken makkelijker.
Pthumerian Descendant
Heerlijk gevecht, precies wat ik zocht, een goede uitdaging, en harde afstraffingen als je wat fout doet.
Cleric Beast
Heerlijke instap boss, niet meer passief afwachten, deze straft je af omdat je wel aggresief zal moeten spelen!
Father Gascoigne
Tricky, wat lastiger dan verwacht, hoewel zijn 2e vorm een stuk makkelijker is dan de eerste. Vind ik zelf dan.
Blood-starved Beast
Dit sloeg nergens op, sommige standaard enemies waren moeilijker.
Vicar Amelia
Zie Blood Starved.
The Witch of Hemwick
Die stun move! Heeft me te vaak (3x) afgemaakt, wel leuk gevecht.
Martyr Logarius
"Hoe goed ken je het spel? Veel succes ermee!" Hier moet je echt veel kunnen zien, doen etc om alles te ontwijken, elke attack is weer totaal anders. En de melee phase is gewoon een geweldig stuk.
Shadow of Yharnam
Hier had ik echt hulp bij nodig, lastig gevecht.
Rom, the Vacuous Spider
Rom the annoying spider, how I hate thee. die icicles zijn te vaak m'n dood geweest.
Darkbeast Paarl
2 pogingen, wat een apart beest, eerste keer was hij constant aggresief naar me aan het rennen, springen, 2e keer was het een tekkel die bang voor me wegliep en soms uithaalde.
The One Reborn
Hier zit ik dus op vast, 1 poging gegeven, wel wat ideeën gekregen om hem plat te krijgen.
Chalice
Undead Giant
Dual wield, irritant
Cannon, ach, het probeerde wat dingen, kwam niet ver
Ball&chain, die was wat lastig, vooral zijn onvoorspelbare bewegingen waren apart.
The Watchers
Het probeerde een boss te zijn, maar veel meer dan proberen was het niet.
Watchdog of the Old Lords
Geinig concept, goed uitgewerkt.
Maneater Boar
En dan naar dit, waarom dachten ze dat dit een boss zou zijn..
Beast-possessed Soul
Awesome, was al bang dat deze creature maar 1x in het spel zou zitten, alleen als boss is hij wat simpel.
Keeper of the Old Lords
Leuk gevecht, viscerals moet je goed kunnen doen, dan wordt dit gevecht stukken makkelijker.
Pthumerian Descendant
Heerlijk gevecht, precies wat ik zocht, een goede uitdaging, en harde afstraffingen als je wat fout doet.
Grappig dat je moeite hebt met de bazen die ik in 1x neer had (One Reborn, Shadow, Witch) en geen moeite hebt met bijvoorbeeld BSB, die ik echt een bitch vond.
Ik moet zeggen dat ik in NG+ wel veel makkelijker door de game ren. Yahar'gul herinner ik me als een extreem lastig gebied, maar gisteren was ik er met 2 uurtjes doorheen, inclusief boss. Die 3 hunters wederom lekker naar de lamp toe gelokt en de Axe erbij gepakt in de deuropening.
Wel bijzonder: The One Reborn had ik in de eerste playthrough in één keer plat zonder de Bell Maidens dood te maken en nu maakte ik ze wel af, ga ik dood. Beetje onderschat geloof ik. Tweede keer wel zonder grote moeite.
Ik moet zeggen dat ik in NG+ wel veel makkelijker door de game ren. Yahar'gul herinner ik me als een extreem lastig gebied, maar gisteren was ik er met 2 uurtjes doorheen, inclusief boss. Die 3 hunters wederom lekker naar de lamp toe gelokt en de Axe erbij gepakt in de deuropening.
Wel bijzonder: The One Reborn had ik in de eerste playthrough in één keer plat zonder de Bell Maidens dood te maken en nu maakte ik ze wel af, ga ik dood. Beetje onderschat geloof ik. Tweede keer wel zonder grote moeite.
Toen ik net met Bloodborne begon duurde het 2 weken voor ik bij de volgende lamp kwamCens schreef op maandag 14 december 2015 @ 17:24:
Leuk zo'n Bowblade.
Wat is je Bloodtinge stat?
50.
Ik heb 'm op 15. Ding doet bij mij amper damage. Misschien iets voor NG++. Voor nu is mijn doel de Axe op 10+ te krijgen en nog wat Strength en Arcane (voor mijn Holy Blade) levelen. Volgende playthrough ga ik Bloodtinge levelen. Ik wil Ebrietas nog een keer afschieten met de Cannon.
Als ik je was zou ik de Blood Rocks bewaren voor de DLC wapens. Je doet geen chalice dungeons meen ik dus je hebt geen toegang tot een al te groot aantal Blood Rocks. En die DLC wapens zijn dus echt de bom. Met een +9 Holy Blade of Axe kom je er ook wel.bram1984 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:44:
Ik heb 'm op 15. Ding doet bij mij amper damage. Misschien iets voor NG++. Voor nu is mijn doel de Axe op 10+ te krijgen en nog wat Strength en Arcane (voor mijn Holy Blade) levelen. Volgende playthrough ga ik Bloodtinge levelen. Ik wil Ebrietas nog een keer afschieten met de Cannon.
Dank! Dat stelt me wel gerust. Vanavond maar eens kijken of ik je tijd kan verbeteren, ook al is het absoluut niet gezegd dat het me ook gaat lukkenRomaap schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:07:
[...]
Toen ik net met Bloodborne begon duurde het 2 weken voor ik bij de volgende lamp kwammaar daarna had ik alles eindelijk door en was de rest een heel stuk makkelijker. Nu ren ik met een level 15 karakter het halve spel door zonder moeite.
Je moet voordat je een volgende lamp aan mag doen sowieso een baas verslaanCens schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:58:
[...]
Dank! Dat stelt me wel gerust. Vanavond maar eens kijken of ik je tijd kan verbeteren, ook al is het absoluut niet gezegd dat het me ook gaat lukken
Maar dat gaat zeker lukken. Vooral bij deze game is het begin doorbijten, maar daarna des te vetter!
aah, de eerste uren in Bloodborne, wat kan ik ze me nog herinneren. "Hey daar een steegje met een dikke gast met axe. kan niet fout ga... *SPLAT*
Executioners zijn nog steeds mijn bane..
Viscerals oefenen op de brick trolls
Die vuurbal niet kunnen ontwijken, en het net aan overleven
heerlijke tijden, nu 38 uur verder, en nog steeds zo enthousiast
Executioners zijn nog steeds mijn bane..
Viscerals oefenen op de brick trolls
Die vuurbal niet kunnen ontwijken, en het net aan overleven
heerlijke tijden, nu 38 uur verder, en nog steeds zo enthousiast
Het moment dat ik erachter kwam hoe sterk viscerals zijn..
Ik heb mijn eerste 50 uur gespeeld zonder echt te weten hoe viscerals werken. Sommige bazen zijn echt een heel stuk makkelijker als je 1 grote stagger/visceral combo achter elkaar doet.
Viscerals zijn inderdaad echt sterk, en worden ook steeds belangrijker!
Keeper of the old lords, beast posessed soul, Logarius, allemaal een stuk makkelijker met viscerals.
Keeper of the old lords, beast posessed soul, Logarius, allemaal een stuk makkelijker met viscerals.
De lastigste baas in de DLC, in de Astral Clocktower, heb ik gisteren eindelijk verslagen. De 1e fase kwam ik alle tientallen pogingen met gemak doorheen, dat was schiet/visceral/wacht 0,5 seconde/schiet/visceral/etc.
Helaas was de rest van het gevecht iets minder makkelijk, maar uiteindelijk is het toch weer gelukt.
Ik zou dat eerder de op één na minst lastige baas van de DLC noemen.Romaap schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:00:
De lastigste baas in de DLC, in de Astral Clocktower, heb ik gisteren eindelijk verslagen. De 1e fase kwam ik alle tientallen pogingen met gemak doorheen, dat was schiet/visceral/wacht 0,5 seconde/schiet/visceral/etc.Helaas was de rest van het gevecht iets minder makkelijk, maar uiteindelijk is het toch weer gelukt.
Damn, dat gaat lekker zeg.
Doet bijna pijn om te zien hoe gemakkelijk het je af gaat terwijl ik er dagen op heb zitten zwoegen en zelfs wat nieuwe scheldwoorden heb uitgevonden
Sinds ik Amygdala onder de knie heb gekregen in de defiled chalice de eerste keer, vind ik haar echt niet vele meer voorstellen. Ik neem wel altijd mn tijd voor het gevecht. Andere bazen wil ik nog wel vaker rushen
De Blade heb ik al op 10+ en de Axe heeft toch een speciaal plekje gekregen, dus die verdient dat gewoon.Voxalizer schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:03:
[...]
Als ik je was zou ik de Blood Rocks bewaren voor de DLC wapens. Je doet geen chalice dungeons meen ik dus je hebt geen toegang tot een al te groot aantal Blood Rocks. En die DLC wapens zijn dus echt de bom. Met een +9 Holy Blade of Axe kom je er ook wel.
Als ik wat verder ben, wil ik inderdaad nog een Rock uit de Dungeons vissen en in ieder geval de Beastcutter upgraden. De range van dat ding is echt relaxt.
Hoewel ik gisteren opnieuw wilde beginnen aan de DLC, werd ik voor ik de PS4 opstartte al moe. Ik heb dus nog geen enkel wapen gevonden. Maar ik ben wel erg benieuwd naar de nieuwe wapens, zeker na wat je schreef. Ik heb ook wel zin om ermee te gaan experimenteren. Wie weet krijg ik dan inspiratie voor nieuwe builds.Voxalizer schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:03:
Als ik je was zou ik de Blood Rocks bewaren voor de DLC wapens. [...] En die DLC wapens zijn dus echt de bom. Met een +9 Holy Blade of Axe kom je er ook wel.
De Beastcutter kun je direct aan het begin al vinden en de Bowblade ook volgens mij.
Bowblade kan je vroeg krijgen, maar niet op de 'nette' manier.
Beastcutter, pizza cutter, boom hammer en saif kun je allemaal vroeg in de DLC vinden.
Beastcutter, pizza cutter, boom hammer en saif kun je allemaal vroeg in de DLC vinden.
Niet te vergeten de Amygdalan ArmSD5k schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:00:
Bowblade kan je vroeg krijgen, maar niet op de 'nette' manier.
Wat ik best een tof wapen vind btw.. Vooral die charged R2 in extended mode
edit: en daar kun je ook de gattling gun vinden, al heb ik daar nog niks mee gedaan. Wel al heerlijke troll vids op youtube gezien ermee haha.
[ Voor 15% gewijzigd door Scrisissszzz op 16-12-2015 10:38 ]
Ik dacht dat de DLC 15 euro was, maar hij staat voor 20 euro in de store.
Of is ie een tijdje geleden in de aanbieding geweest?
Of is ie een tijdje geleden in de aanbieding geweest?
De DLC is inderdaad destijds aangekondigd voor 15, maar sinds hij in de store staat is hij al 20, naar mijn weten nooit lager geweest.
Vond het ook raar.
Vond het ook raar.
Hij is wel 20 euro waard imho.
Van de week weer opnieuw begonnen en nu met een skill build bezig. Leuk om weer vanaf het begin te starten. Father G. was weer even lastig maar ging toch vlotjes neer. Ik had altijd moeite met de tweede fase maar dat waren nu twee viscerals achter elkaar en klaar. Zal nog even een video posten later, was vrij bruut
Kijk nu al uit naar Vicar Amelia want daar heb ik dus steeds vrij veel moeite mee.
Van de week weer opnieuw begonnen en nu met een skill build bezig. Leuk om weer vanaf het begin te starten. Father G. was weer even lastig maar ging toch vlotjes neer. Ik had altijd moeite met de tweede fase maar dat waren nu twee viscerals achter elkaar en klaar. Zal nog even een video posten later, was vrij bruut
Kijk nu al uit naar Vicar Amelia want daar heb ik dus steeds vrij veel moeite mee.
Ik moet nog steeds een keer een Arcane en Bloodtinge build gaan maken. Daar wil ik dan ook alles mee gaan doen. Vandaag ook de strategy guide binnen gekregen, kon het toch niet laten. Erg mooi gemaakt! Jammer dat die van de DLC de helft van de originele is maar net zo duur.
Fire paper doet echt wonderen bij Amelia
Fire paper doet echt wonderen bij Amelia
NPC summonen en je bent zo klaar.rajackar schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:53:
Hij is wel 20 euro waard imho.
En vergeet de spin-to-win van je Axe niet.bram1984 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 13:20:
[...]
NPC summonen en je bent zo klaar.
[video]
Haha! Dat voelt toch niet helemaal goed hoor. Ik heb mijn Platinum gehaald zonder enige hulp
Je kan serieus een NPC summonen voor Vicar?
Wist ik helemaal niet.
Waar roep je die op?
Wist ik helemaal niet.
Waar roep je die op?
Dat is pas sinds de laatste update volgens mij. Werkt nu net als bij DS2.
Wel handig maar wordt soms ook de Bloodborne easy mode genoemd. Daar ben ik het overigens niet helemaal mee eens want niet iedere NPC is even nuttig en de bosses worden moeilijker met NPC's.
Wel handig maar wordt soms ook de Bloodborne easy mode genoemd. Daar ben ik het overigens niet helemaal mee eens want niet iedere NPC is even nuttig en de bosses worden moeilijker met NPC's.
Klopt.
Door de DLC krijg je de old hunter's bell in de dream.
Daardoor kun je bij heel veel bosses nu een npc hunter oproepen. Is niet bij allemaal. Bij Amygdala, Micolash en de wet nurse in ieder geval niet. Misschien omdat dat de nightmare stukken zijn.
Je kunt bij de Shadows zelfs 2 npc's oproepen zodat het 1 tegen 1 is. Klopt ook dat niet alle npc's niet even snugger zijn
De gevechten worden moeilijker in de zin dat de bazen een bak meer hp hebben.
Door de DLC krijg je de old hunter's bell in de dream.
Daardoor kun je bij heel veel bosses nu een npc hunter oproepen. Is niet bij allemaal. Bij Amygdala, Micolash en de wet nurse in ieder geval niet. Misschien omdat dat de nightmare stukken zijn.
Je kunt bij de Shadows zelfs 2 npc's oproepen zodat het 1 tegen 1 is. Klopt ook dat niet alle npc's niet even snugger zijn
Ah zo.
Best lame dus eigenlijk
Dat bazen moeilijker worden met hulp was al zo: anderhalf keer de health met 1 hulpje, 2 keer de health met 2 hulpjes.
Maar de NPC trekken wel bijna de volledige aandacht van de baas naar zich toe, waardoor jij vrijwel ongehinderd massive damage kan doen.
Tenmiste, zo ervaarde ik het altijd als er een NPC mee aan het vechten was.
Best lame dus eigenlijk

Dat bazen moeilijker worden met hulp was al zo: anderhalf keer de health met 1 hulpje, 2 keer de health met 2 hulpjes.
Maar de NPC trekken wel bijna de volledige aandacht van de baas naar zich toe, waardoor jij vrijwel ongehinderd massive damage kan doen.
Tenmiste, zo ervaarde ik het altijd als er een NPC mee aan het vechten was.
Helemaal waar.
Maar als de NPC eenmaal dood is heb je soms een groot probleem met de resterende health.
Dat probleem had ik bij Ludwig en Laurence bijvoorbeeld.
Je hoeft overigens de DLC niet te hebben. Alleen de laatste update is voldoende.
Maar als de NPC eenmaal dood is heb je soms een groot probleem met de resterende health.
Dat probleem had ik bij Ludwig en Laurence bijvoorbeeld.
Je hoeft overigens de DLC niet te hebben. Alleen de laatste update is voldoende.
Och ja klopt na de update heb je dat ook al idd..
Ik heb de dlc bazen waar ik echt moeite mee had 1 of 2 keer met een npc geprobeerd maar dat werkte voor geen meter. Daarna haalde ik ze toch allemaal alleen
Het is wel handig als je wat sneller door de game wilt als je met een nieuwe build bezig bent. Maar als je de game goed wilt spelen moet je gewoon solo spelen.
Ik heb de dlc bazen waar ik echt moeite mee had 1 of 2 keer met een npc geprobeerd maar dat werkte voor geen meter. Daarna haalde ik ze toch allemaal alleen
Het is wel handig als je wat sneller door de game wilt als je met een nieuwe build bezig bent. Maar als je de game goed wilt spelen moet je gewoon solo spelen.
Ik heb NG dan ook gewoon netjes zonder hulp gedaan. NG+ loop ik liever gewoon met zo min mogelijk frustratie door de game heen en het verkennen vind ik toffer dan de boss fights zelf. En inderdaad: de bazen hebben ook meer health als je hulp krijgt.rajackar schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:03:
Haha! Dat voelt toch niet helemaal goed hoor. Ik heb mijn Platinum gehaald zonder enige hulp
Bij Rom en de Shadows kon ik overigens zelfs 2 NPC's summonen:
[ Voor 14% gewijzigd door bram1984 op 17-12-2015 14:22 ]
Eerste ending is binnen! 
Had voor mezelf een challenge, alle stats eerst op 40 voordat ik verder ga naar Mergo.
Wat een spel blijft het ook, nu nog de andere 2 endings, en dan een trophy run
Had voor mezelf een challenge, alle stats eerst op 40 voordat ik verder ga naar Mergo.
Wat een spel blijft het ook, nu nog de andere 2 endings, en dan een trophy run
Oh dat is helemaal bizar.bram1984 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:20:
[...]
Ik heb NG dan ook gewoon netjes zonder hulp gedaan. NG+ loop ik liever gewoon met zo min mogelijk frustratie door de game heen en het verkennen vind ik toffer dan de boss fights zelf. En inderdaad: de bazen hebben ook meer health als je hulp krijgt.
Bij Rom en de Shadows kon ik overigens zelfs 2 NPC's summonen:
Zoiets had ik bij DS2 een keer. Bij een DLC boss kun je 3 knights bevrijden die je komen helpen en ik had ok 3 summons. Met 8 man op de boss af. Dat was echt een mooie veldslag.
Maar het leukste blijft imho solo gaan. Past voor mij ook meer bij de sfeer van het spel.
Dit ga ik straks ook eens proberen: Holy Blade, weinig Insight en Beast Blood Pellets nemen. Blijkbaar werkt het als een malle.
Beast Blood Pellets + Bolt/Fire Paper is gewoon erg sterk, maar insight moet je juist laag houden om meer uit je beasthood te halen (let wel op: aanvallen van je tegenstanders doen ook meer damage). Ik vind deze combo zelf nog beter werken met een sneller wapen zoals de Rakuyo en Blade of Mercy.bram1984 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 15:53:
Dit ga ik straks ook eens proberen: Holy Blade, weinig Insight en Beast Blood Pellets nemen. Blijkbaar werkt het als een malle.
[video]
Ja daarom zeg ik ook: weinig Insight.
Helpt overigens ook om je Frenzy res. te verhogen
Helpt overigens ook om je Frenzy res. te verhogen
[ Voor 41% gewijzigd door bram1984 op 19-12-2015 17:33 ]
Wat hierboven staat vooral. Die beasthood pallets werken in combinatie met attacks. Attacks verhogen je damage, dus snelle wapens, pallets, profit. Zie je dat balkje boven het character tijdens de fight? Dat is zijn beasthood. Hoe voller, hoe meer damage hij doet. Zijn attacks zijn zo langzaam dat hij die balk niet eens vol krijgt.
Wat je in de video ziet is vooral het resultaat van zijn Boltpaper en vermoedelijk 3x 27% gems.
Wat je in de video ziet is vooral het resultaat van zijn Boltpaper en vermoedelijk 3x 27% gems.
Net 2x doodgegaan bij Micolash, terwijl ik 'm op NG gewoon in één keer had. Die star explosion is behoorlijk tricky en moeilijk te dodgen.
Zoveel mogelijk dicht op m blijven. A call beyond is zn enige aanval waar je voor moet uitkijken. Zo lang je dicht op m zit zal hij die niet doen en zich beperken tot melee en augur of ebrietas. Die zijn makkelijk te dodgen. En bij die fase pak ik ook altijd een beast blood pellet
Ik heb 'm inmiddels gesloopt. Echt een stuk of 10x over moeten doen. Op een gegeven moment deed hij die aanval direct nadat ik in die kamer dropte. En de laatste keer geen een keer. Onnavolgbaar.
Op die Wintern Lanterns op weg naar de Blood Rock heb ik me ook vaak stuk gebeten, totdat ik Axe R2 er maar weer bij pakte. Twee swings en ze liggen. Die inmiddels ook maar naar +10 gebracht. Bowblade en Beastcutter heb ik inmiddels op +9. Misschien nog even wat farmen en dan Mergo's Wet Nurse slopen, zodat ook de derde Umbilical Cord binnen is voor Moon Presence. Dan moet ik daarna alleen Gehrman, Celestial Emmisary en Ebrietas nog.
DLC ook maar weer eens betreden dan. Moet nu toch wel sterk genoeg zijn, neem ik aan.
Edit: blijkt overigens dat je de Blood Rock ook gewoon via een deur vanuit de Micolash area kan ophalen. Eerste playthrough helemaal gemist.
Edit 2: Oh ja, Cainhurst en Logarius ook nog.
Op die Wintern Lanterns op weg naar de Blood Rock heb ik me ook vaak stuk gebeten, totdat ik Axe R2 er maar weer bij pakte. Twee swings en ze liggen. Die inmiddels ook maar naar +10 gebracht. Bowblade en Beastcutter heb ik inmiddels op +9. Misschien nog even wat farmen en dan Mergo's Wet Nurse slopen, zodat ook de derde Umbilical Cord binnen is voor Moon Presence. Dan moet ik daarna alleen Gehrman, Celestial Emmisary en Ebrietas nog.
DLC ook maar weer eens betreden dan. Moet nu toch wel sterk genoeg zijn, neem ik aan.
Edit: blijkt overigens dat je de Blood Rock ook gewoon via een deur vanuit de Micolash area kan ophalen. Eerste playthrough helemaal gemist.
Edit 2: Oh ja, Cainhurst en Logarius ook nog.
[ Voor 10% gewijzigd door bram1984 op 20-12-2015 11:15 ]
Over je edit 1:
Klopt maar dan hangt de mother brain daar nog. En probeer dan maar bij die blood rock te komen met al die frenzy
Klopt maar dan hangt de mother brain daar nog. En probeer dan maar bij die blood rock te komen met al die frenzy
Oh oké. Wist niet dat je vanaf dat punt ook zichtbaar bent. Hoewel ik me afvraag of die Winter Lanterns niet een grotere bitch zijn, qua Frenzy.
Hoe speelt Dit spel eigenlijk? Lees veel over bazen naar je moet toch gewoon door de levels heen en daar killen en zoeken naar spullen met dan soms een baas? Even kort door de bocht gezegd uiteraard
Kort door de bocht antwoord: ja.
Haha ik Nice. Hoor alleen bazen in de meeste verhalen. Begin bijna te denken dat je eke keer alleen een baas kreeg en daar een wapen of upgrade van kreeg. Dan weer een baas etc etc
Nee, soms is alleen het bereiken van een boos moeilijker dan de gemiddelde eindbaas van andere gamesjaydenjarno schreef op zondag 20 december 2015 @ 22:31:
Haha ik Nice. Hoor alleen bazen in de meeste verhalen. Begin bijna te denken dat je eke keer alleen een baas kreeg en daar een wapen of upgrade van kreeg. Dan weer een baas etc etc
Maar kijk eens wat filmpjes op YouTube van de gameplay en dan snap je waar ik het over heb.
Mother brain blijft op je schieten. Het is denk ik wel te halen hoor. Die Winter lanterns kun je in principe ook gewoon langs rennen. ren tot de helft, pak een sedative, en ren het 2e stuk. hoge frenzy resist aan en je bent er zo doorheen. Of je maakt ze afbram1984 schreef op zondag 20 december 2015 @ 19:03:
Oh oké. Wist niet dat je vanaf dat punt ook zichtbaar bent. Hoewel ik me afvraag of die Winter Lanterns niet een grotere bitch zijn, qua Frenzy.
[ Voor 3% gewijzigd door Scrisissszzz op 21-12-2015 08:13 ]
En weer spel uitgespeeld
Nu paar uurtjes over gedaan, hopeloos op speedrun niveau, maar dat ben ik zeker niet van plan. Ook wat meer bezig met unpatched game, waardoor bepaalde skips mogelijk zijn. Levert toch een heel ander spel op
(Voordat je gascoine afmaakt al +9 wapens, en level 300)
Hopeloos op speedrun niveau, maar dat ben je zeker niet van plan? Wat meer bezig met unpatched game?corset schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:00:
En weer spel uitgespeeldNu paar uurtjes over gedaan, hopeloos op speedrun niveau, maar dat ben ik zeker niet van plan. Ook wat meer bezig met unpatched game, waardoor bepaalde skips mogelijk zijn. Levert toch een heel ander spel op
(Voordat je gascoine afmaakt al +9 wapens, en level 300)
Zal wel aan mij liggen, maar ik volg je niet.
Unpatched spel zorgt ervoor dat je gelijk vanaf de clinic naar forbidden woods kan, en dus voordat je je wapens hebt al 99 blood rocks, twin shards, shards, en infinite blood echoes hebt.bram1984 schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:32:
[...]
Hopeloos op speedrun niveau, maar dat ben je zeker niet van plan? Wat meer bezig met unpatched game?
Zal wel aan mij liggen, maar ik volg je niet.
Hierdoor kan je het spel wat makkelijker speedrunnen. Iets waar ik zeer, zeer langzaam mee bezig ben. Ben al blij dat ik een uur of 7 nu over de game doe (met alle bosses, behalve Ebretias en de chalice dungeons). Daarvan is dan ongeveer 1 uur de skip, en het regelen van alle wapens/items.
Mijn pad is nu:
Clinic -> ladder/lamp -> executioner afmaken -> forest skip -> Level 7 blood echo item -> twin shards -> blood chunk -> shard -> doodgaan -> wapen van keuze naar +9 rammen, alle stats naar 50. En gaan!
Hierdoor wordt het spel tot Rom een stuk makkelijker. Chalice dungeons blijven nog steeds een hell
Ah zo. Kun je de game weer downgraden? Of heb je nooit gepatched?
1.) backup je save naar PS+ of naar USBbram1984 schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:25:
Ah zo. Kun je de game weer downgraden? Of heb je nooit gepatched?
2.) verwijder savegames/installatie lokaal
3.) ga niet online met de PS4
4.) Speel het spel op V1.0
Zo doe ik het nu
Heb al genoeg op de normale manier verschillende builds gespeeld. Ben nu aan het klooien met fun/crap builds
Die item dupe is echt vies eigenlijk.. Ik heb hem nog nooit gebruikt.
Het is misschien leuk om de wapens een keertje te kunnen testen op +10 maar goed.. het doet verder wel echt afbreuk aan de game.
Het is misschien leuk om de wapens een keertje te kunnen testen op +10 maar goed.. het doet verder wel echt afbreuk aan de game.