Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:45
dvdkiwi schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:55:
[...]

[...]

Jullie halen wat dingen door elkaar: NG is gewoon je eerste playthrough.
NG+ en alle plusjes die daar op volgen zijn je 2e, 3e enz playthough ;)
Haha inderdaad ik snapte het al niet echt meer, maar dat lag dan aan mezelf. ik ging er van uit dat met NG de tweede playthrough werd bedoeld. Ik zit dus in NG+ en heb daarin alweer 5 bosses gekilld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zo en dat waren alle bosses op van de DLC op NG++++
spoiler:
Die vicar is echt een bitch eerste klas niet normaal meer gewoon
. Vond het weer erg tof :) en ga nu wel ff de andere ook nog doen maar denk niet dat ik hem nog keer reset denk dat ik gewoon met deze char andere mensen ga helpen en ga wel met een andere weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 12:12

rajackar

Blood Minister

Zat een tijdje vast bij Maria naar die is neer. Heerlijk gevoel als het dan een keer met overmacht lukt. En eindigen met een visceral.

[ Voor 22% gewijzigd door rajackar op 28-11-2015 14:14 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rajackar schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 13:18:
Zat een tijdje vast bij Maria naar die is neer. Heerlijk gevoel als het dan een keer met overmacht lukt. En eindigen met een visceral.

[video]
Nice!

Maria had ik gewoon de eerste poging al. Aan de andere kant is Laurence nog steeds niet gelukt. Man wat een kutbaas!

Bijna op t punt de bell daar te gebruiken...

En die haai gasten in de fishing hamlet pfffff...

Maar t is zo vet! ;)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Scrisissszzz schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 22:04:
[...]

Nice!

Maria had ik gewoon de eerste poging al. Aan de andere kant is Laurence nog steeds niet gelukt. Man wat een kutbaas!

Bijna op t punt de bell daar te gebruiken...

En die haai gasten in de fishing hamlet pfffff...

Maar t is zo vet! ;)
Thanks! Had er de eerste paar keer toch aardig wat moeite mee. Laurence lukt mij ook nog niet. Wel dichtbij geweest maar die tweede fase is echt niet te doen. Wordt bijna continu geraakt.
Ben er behalve die baas nu doorheen. Wel jammer want het smaakt zo naar meer, had stiekem gehoopt dat het allemaal wat langer zou duren.
Toch maar hopen dat het niet waar is dat dark souls 3 De laatste game in deze stijl gaat zijn er toch een Bloodborne 2 gaat komen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rajackar schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 23:16:
[...]

Thanks! Had er de eerste paar keer toch aardig wat moeite mee. Laurence lukt mij ook nog niet. Wel dichtbij geweest maar die tweede fase is echt niet te doen. Wordt bijna continu geraakt.
Ben er behalve die baas nu doorheen. Wel jammer want het smaakt zo naar meer, had stiekem gehoopt dat het allemaal wat langer zou duren.
Toch maar hopen dat het niet waar is dat dark souls 3 De laatste game in deze stijl gaat zijn er toch een Bloodborne 2 gaat komen.
Cool! Ben zelf nu bijna bij de laatste baas. Nog aan t stoeien met die haai gasten.

Mochten we beide zoveel moeite houden met Laurence is elkaar helpen mss een idee.

Ja DS3 ook erg veel zin in na de beelden van die netwerk test! En hoop idd op een Bloodborne 2. Lore technisch kan From nog genoeg bedenken gok ik. :)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Goed idee! Welk level ben jij?
Ik 185 :S en zit er op ng+ in nu. Heb ook nog een char op ng maar daar nog niet aan de dlc begonnen.

Ja, daar heb je denk ik wel gelijk in. Maar kan me ook heel goed voorstellen dat ze eens iets anders willen doen voor ze weer genoeg inspiratie hebben voor een briljant deel in de soulsborne serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit op level 194 in NG++. En de bazen slaan zo genadeloos hard niet normaal. Ben nu bij de Orphan maar meerdere aanvallen zijn one hits. Deze gaat ook wel effe duren pffff....

Vraag me af hoeveel verschil er tussen NG en NG++ zit in de dlc gebieden. Misschien toch maar eens met een NG char die rond nightmare of mensis zit proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-10 11:34

SD5k

>4&X

Zo, ik ben ook door de DLC heen. Orphan of Kos heeft me ongeveer 10 pogingen gekost, Laurence had ik bij de eerste poging neer (NG lvl90). Voor Orphan heb ik visceral runes gebruikt voor meer damage en bij Laurence bolt paper.

Al met al heb ik met Ludwig veruit het meeste moeite gehad.

Nu alles nog een keer met een STR/ARC build, ben er nu met een SKL build doorheen gegaan maar heb alleen de Saif, Rakuyo, Church Pick en Simon's Bowblade goed kunnen testen (waarbij de twee eerstgenoemden m'n favorieten zijn).

[ Voor 6% gewijzigd door SD5k op 29-11-2015 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Grappig, orphan ging bij mij de eerste keer neer. Totaal geen probleem mee gehad op ng+ lvl 185.
Ludwig was wel een hele zware kluif. Lawrence is nog niet gelukt helaas. Krijg ook geen hulp met de beckoning bell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
rajackar schreef op zondag 29 november 2015 @ 19:55:
Grappig, orphan ging bij mij de eerste keer neer. Totaal geen probleem mee gehad op ng+ lvl 185.
Ludwig was wel een hele zware kluif. Lawrence is nog niet gelukt helaas. Krijg ook geen hulp met de beckoning bell.
Ik vond hem ook wel mee vallen al sloeg hij wel verdomd hard op NG++++ maar na 2 pogingen had ik hem down.

Heb net zelf even die chalices gedaan moest er nog paar en hoor nu ook bij de 100% club :D al had ik dat al eerder moeten/kunnen doen maar goed klaar! :) nu rest maar eens doen. Had trouwens een blood rock van die queen wel nice :D heb er nu nog 2 in me bags

Ik weet alleen niet zo goed welke wapens ik nog meer moet doen, heb die saw, ludwig, ruykoblabla, maar goed ik weet niet zo goed welke versie beste is lost of uncanny van die nieuwe wapens (of de gewone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Bij de Rakuyo heeft de normale de beste gem slots volgens mij.

Kwam net in PvP iemand tegen die de bowblade gebruikte, denk dat het een bloodtinge char was want hij had me met 3 schoten neer. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WeAreLegion schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:46:
[...]

Ik vond hem ook wel mee vallen al sloeg hij wel verdomd hard op NG++++ maar na 2 pogingen had ik hem down.

Heb net zelf even die chalices gedaan moest er nog paar en hoor nu ook bij de 100% club :D al had ik dat al eerder moeten/kunnen doen maar goed klaar! :) nu rest maar eens doen. Had trouwens een blood rock van die queen wel nice :D heb er nu nog 2 in me bags

Ik weet alleen niet zo goed welke wapens ik nog meer moet doen, heb die saw, ludwig, ruykoblabla, maar goed ik weet niet zo goed welke versie beste is lost of uncanny van die nieuwe wapens (of de gewone).
Proficiat met de plat! :)

Vlak voor de dlc heb ik even wat glyphs gezocht en zo 3 blood rocks gescoord. Daarna op mijn NG++ char ff doorgerend naar de rock in nightmare of mensis en die van de dlc. Heb nu de hunters axe, ludwigs, de whirligig saw en de Amygdalan arm op +10. Mis eigenlijk alleen nog wat gems die ze ECHT goed maken. De Saw en arm zijn wel erg toffe wapens.

Maar heb eigenlijk wel zin om een nieuwe skill build te maken en dan de wapens van de dlc eens goed te proberen.

Gisteravond had ik de orphan bijna maar de 2e fase van hem kreeg ik nog niet klaar. Parry werkt nog best goed bij hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Scrisissszzz schreef op maandag 30 november 2015 @ 08:23:
[...]

Proficiat met de plat! :)

Vlak voor de dlc heb ik even wat glyphs gezocht en zo 3 blood rocks gescoord. Daarna op mijn NG++ char ff doorgerend naar de rock in nightmare of mensis en die van de dlc. Heb nu de hunters axe, ludwigs, de whirligig saw en de Amygdalan arm op +10. Mis eigenlijk alleen nog wat gems die ze ECHT goed maken. De Saw en arm zijn wel erg toffe wapens.

Maar heb eigenlijk wel zin om een nieuwe skill build te maken en dan de wapens van de dlc eens goed te proberen.

Gisteravond had ik de orphan bijna maar de 2e fase van hem kreeg ik nog niet klaar. Parry werkt nog best goed bij hem.
Bij orphan moet je vooral dicht bij hem blijven, en bolt paper werkt erg goed op hem.

Ik heb nog 2 bloodrocks over en kan er nog 2 uit een dungeon halen. Maar goed vind altijd lastig om te kiezen welke wapens beste is. Volgens mij is radial beter dan die traingle maar dat is ook maar een gevoel. Maar dan zou je dus voor bijna alles uncanny moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WeAreLegion schreef op maandag 30 november 2015 @ 08:36:
[...]

Bij orphan moet je vooral dicht bij hem blijven, en bolt paper werkt erg goed op hem.

Ik heb nog 2 bloodrocks over en kan er nog 2 uit een dungeon halen. Maar goed vind altijd lastig om te kiezen welke wapens beste is. Volgens mij is radial beter dan die traingle maar dat is ook maar een gevoel. Maar dan zou je dus voor bijna alles uncanny moeten hebben.
Als je de dlc klaar hebt en alle normale wapens hebt, kun je iig in de shop die je tegenkomt in de normale Isz dungeon alle uncanny en lost varianten kopen. Misschien zelfs wel in iedere shop die je tegenkomt in dungeons. In de normale Isz zit die shop wel pas op layer 3. Maar misschien heb je die nog open staan.

Cool, ik ga vanavond nog eens vol op de orphan af en dan zal ik eens up close proberen.

Lastige vind ik om die beste gems te farmen. Heb 1 keer een dungeon gehad waar je in het begin de watchers had en daar had je redelijk wat kans op gems, maar ik had er maar 1 op 40 pogingen ofzo.. Dan gaat het wel een beetje vervelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Scrisissszzz op 30-11-2015 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Scrisissszzz schreef op maandag 30 november 2015 @ 08:44:
[...]

Als je de dlc klaar hebt en alle normale wapens hebt, kun je iig in de shop die je tegenkomt in de normale Isz dungeon alle uncanny en lost varianten kopen. Misschien zelfs wel in iedere shop die je tegenkomt in dungeons. In de normale Isz zit die shop wel pas op layer 3. Maar misschien heb je die nog open staan.

Cool, ik ga vanavond nog eens vol op de orphan af en dan zal ik eens up close proberen.

Lastige vind ik om die beste gems te farmen. Heb 1 keer een dungeon gehad waar je in het begin de watchers had en daar had je redelijk wat kans op gems, maar ik had er maar 1 op 40 pogingen ofzo.. Dan gaat het wel een beetje vervelen.
Ja heb ze allemaal gekocht die beschikbaar waren inderdaad :) maar goed dan moet je dus kiezen haha en dan weet ik dus niet welke ik naar 10 moet doen, heb ze allemaal op +6 dat is niet zo issue.

Maar goed die gems dat is wel een beetje boring werk, nou is er wel een lijst op reddit met glyphs welkje waar kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WeAreLegion schreef op maandag 30 november 2015 @ 08:57:
[...]

Ja heb ze allemaal gekocht die beschikbaar waren inderdaad :) maar goed dan moet je dus kiezen haha en dan weet ik dus niet welke ik naar 10 moet doen, heb ze allemaal op +6 dat is niet zo issue.

Maar goed die gems dat is wel een beetje boring werk, nou is er wel een lijst op reddit met glyphs welkje waar kan vinden.
Klopt die staat in mijn favorieten, maar het farmen van goede gems is meer het hopen op goed drops van bazen dan dat je er veel gaat vinden in kisten. Dan kan het lang duren.

Maar het joinen in dungeons blijft leuk :) En dan vind je er af en toe ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Scrisissszzz schreef op maandag 30 november 2015 @ 08:59:
[...]

Klopt die staat in mijn favorieten, maar het farmen van goede gems is meer het hopen op goed drops van bazen dan dat je er veel gaat vinden in kisten. Dan kan het lang duren.

Maar het joinen in dungeons blijft leuk :) En dan vind je er af en toe ook.
Jah ik zet meetal spotify op en gaan met die handel, maar het is inderdaad wel boring op een gegeven moment. Maar goed nu eerst maar eens verder met de rest van de main bosses op NG++++ bring on the pain haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Haha! Jullie zijn wel die hard bezig zeg. Respect!
Ik hou het voornamelijk bij de normale game en NG / NG+
Die dungeons kunnen me gewoon een stuk minder boeien.
Vanavond weer eens een meeting met Laurence in plannen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Zo, weer aardig wat progress binnen!

Ben nu bezig met:

Lower pthumeru Chalice (Zit op de Sickle/Club Giant)

Lower Hintertomb Chalice (moet ik aan beginnen)

Rom the vac spider (Zit ik op vast)

Nightmare frontier (Veels te hoog level voor me)

Castle Cainhurst (Die boss daar is een nope voor mij nog)

Sommige chalice bosses zijn wel erg makkelijk

Blood Starved Beast was faceroll met hoge poison resist
Maneater Boar, is dat een boss? Oo
Watchers (dikke gasten) Parry for days!
Die 1e hunter, parry spam ftw

[ Voor 25% gewijzigd door corset op 30-11-2015 09:36 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraag aan een ieder die de DLC al heeft: ik heb gisteren de DLC aangeschaft in de US Store (ik heb de game zelf ook in de US Store gekocht). Toen ik deze naar mijn PS4 wilde pushen via mijn iPad browser, stond er N/A achter. Ik heb verder dus ook geen download gezien, klopt dat? Als ik de US Store via mijn PS4 open, staat er "Purchased" bij. De DLC is nu dus gewoon toegankelijk nadat ik Vicar Amelia heb gesloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

bram1984 schreef op maandag 30 november 2015 @ 09:55:
Vraag aan een ieder die de DLC al heeft: ik heb gisteren de DLC aangeschaft in de US Store (ik heb de game zelf ook in de US Store gekocht). Toen ik deze naar mijn PS4 wilde pushen via mijn iPad browser, stond er N/A achter. Ik heb verder dus ook geen download gezien, klopt dat? Als ik de US Store via mijn PS4 open, staat er "Purchased" bij. De DLC is nu dus gewoon toegankelijk nadat ik Vicar Amelia heb gesloopt?
Volgens mij is de DLC aankoop een service, er werd bij mij ook niks gedownload. Bij sommige mensen werkt het ook pas nadat ze Instellingen -> PSN -> Services Herstellen oid hadden gedaan.

[ Voor 58% gewijzigd door SD5k op 30-11-2015 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oké, ik zie het wel dan. Licenties herstellen, bedoel je denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 30 november 2015 @ 09:55:
Er word niks gedownload de patch die 2 weken terug uit kwam dat is de addon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:16

Niku

Alagaesii

Ik ben helemaal niet bezig geweest met Bloodborne, maar mijn interesse werd laatst gewekt en ik zag dat er een GOTY edition is. Betekent dit ook dat er niet meer DLC komt dan het ene DLC pack wat er nu is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb gelezen dat er meerdere DLC packs gepland stonden, en dat ze die gebundeld hebben. Over een paar maanden komt Dark Souls 3 uit, dus neem aan dat ze nu wel helemaal klaar zijn met Bloodborne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Niku schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:44:
Ik ben helemaal niet bezig geweest met Bloodborne, maar mijn interesse werd laatst gewekt en ik zag dat er een GOTY edition is. Betekent dit ook dat er niet meer DLC komt dan het ene DLC pack wat er nu is?
Klopt, er zouden 2 DLC's komen maar ze hebben dit samengevoegd tot wat we nu krijgen met The Old Hunters. Dark Souls 3 komt al snel, denk dat dat de reden hiervoor is.

Maar die GOTY is helemaal z'n geld waard! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niku schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:44:
De GOTY is wel prijzig. Zag op budgetgaming dat hij €60 of meer is.

Kun je beter via V&A voor ong €30 de normale editie kopen en dan als de game je goed bevalt de dlc als download. Ben je ook nog goedkoper uit ;)

Tenzij je perse het GOTY doosje wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:16

Niku

Alagaesii

Scrisissszzz schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:51:
[...]

De GOTY is wel prijzig. Zag op budgetgaming dat hij €60 of meer is.

Kun je beter via V&A voor ong €30 de normale editie kopen en dan als de game je goed bevalt de dlc als download. Ben je ook nog goedkoper uit ;)

Tenzij je perse het GOTY doosje wilt hebben.
Ik ga gewoon nog een tijdje wachten totdat de GOTY niet meer zo prijzig is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben vrijdagavond sinds tijden weer verder gegaan met mijn NG+ sessie. Ik was blijven hangen in Old Yharnam en kwam niet zo lekker voorbij die grote kerk vol met die poison dudes. Inmiddels gehaald door ze gewoon terug de trap omhoog in de gang te lokken. Maar ik zit er weer helemaal in! Inmiddels BSB en Paarl gesloopt en nu op weg naar Amelia, zodat ik daarna een kijkje in de DLC gebieden kan gaan nemen. Ik ga er vanuit dat ik met lvl 120 wel geschikt ben. Verder ben ik zeer benieuwd hoe bazen als Rom, Ebrietas, Gehrman en Martyr Logarius me nu af gaan. Tot nu toe alleen 3 pogingen nodig gehad voor BSB. Rest allen in één keer.

Edit: Shit. Lees net dat Eileen the Crow alleen in Cathedral Ward verschijnt als je Paarl niet verslaat, wat ik dus net gedaan heb omdat ik Djura friendly wilde maken. Das wel jammer. Iets voor NG++ dan maar.

[ Voor 14% gewijzigd door bram1984 op 30-11-2015 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:20:
Ik ben vrijdagavond sinds tijden weer verder gegaan met mijn NG+ sessie. Ik was blijven hangen in Old Yharnam en kwam niet zo lekker voorbij die grote kerk vol met die poison dudes. Inmiddels gehaald door ze gewoon terug de trap omhoog in de gang te lokken. Maar ik zit er weer helemaal in! Inmiddels BSB en Paarl gesloopt en nu op weg naar Amelia, zodat ik daarna een kijkje in de DLC gebieden kan gaan nemen. Ik ga er vanuit dat ik met lvl 120 wel geschikt ben. Verder ben ik zeer benieuwd hoe bazen als Rom, Ebrietas, Gehrman en Martyr Logarius me nu af gaan. Tot nu toe alleen 3 pogingen nodig gehad voor BSB. Rest allen in één keer.

Edit: Shit. Lees net dat Eileen the Crow alleen in Cathedral Ward verschijnt als je Paarl niet verslaat, wat ik dus net gedaan heb omdat ik Djura friendly wilde maken. Das wel jammer. Iets voor NG++ dan maar.
Level 120 op NG+ is nog wel te doen inderdaad. Ik ging naar NG+ met level 78 ofzo dat was echt een hell haha :) ik ben nu level 209 volgens mij en dan op NG++++ ik doe genoeg damage en ze gaan redelijk snel neer, maar ze slaan vooral erg erg hard. Sommige mobs slaan me in 2 klappen dood echt heel annoying.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:20:

Ik wist niet dat Eileen gekoppeld was aan Paarl.... Good to know!

Ik ga ook beginnen met een nieuwe STR build en dan eens de DLC op gewoon NG doen. Lees overal dat bazen zelfs hele moves niet doen dan maar of dat waar is, is de vraag. Wat wel lijkt te kloppen is de hunter in het fishing dorp, die pakt bij NG geen lead elixir, dat deed ie bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Scrisissszzz schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:57:
[...]

Ik ga ook beginnen met een nieuwe STR build en dan eens de DLC op gewoon NG doen. Lees overal dat bazen zelfs hele moves niet doen dan maar of dat waar is, is de vraag. Wat wel lijkt te kloppen is de hunter in het fishing dorp, die pakt bij NG geen lead elixir, dat deed ie bij mij wel.
Die hunter heet Brador.
spoiler:
Bij mij spawnde hij helemaal niet in Fishing Hamlet omdat ik toen ik bij de lamp de cell key kreeg van Simon meteen terug naar die cellen ben gegaan, als je hem daar killt zie je hem daarna niet meer terug.

Ik heb zelf niet het idee dat bosses extra moves hebben in latere playthroughs, misschien dat ze iets agressiever zijn waardoor de RNG meer in het nadeel van de speler uitvalt?

[ Voor 11% gewijzigd door SD5k op 30-11-2015 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrisissszzz schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:57:
[...]

Ja, maar ik wilde dus Djura eerst "achterlangs" opzoeken zodat hij je niet ziet en dus friendly is. Maar ik lees nu op de Wiki dat je de shortcut bij Paarl, tussen Hypogean Gaol en Old Yharnam, ook kunt openen zonder hem te verslaan? Is dat echt zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De deur bij Paarl? Nee, die gaat echt alleen open vanaf de kant van Paarl.
Hem verslaan is dus noodzakelijk wil je die deur open doen.

Over de bazen in ng+ en verder:
Ik heb de game 4x uitgespeeld en heb ook niet het idee dat de bazen andere moves krijgen.
Wel is het zo dat ze sommige moves in de ene playthrough vaker uit lijken te voeren dan in andere playthroughs.

Kiwi moet ook weer eens gaan spelen, jullie maken me weer enthousiast :*)

[ Voor 54% gewijzigd door Superkiwi op 30-11-2015 15:43 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat dacht ik dus ook. Dat is toch de enige shortcut richting Old Yharnam?

Edit: ik kwam gisteren ineens een geheime passage tegen die ik nog niet eerder in een walkthrough ben tegengekomen (maar ongetwijfeld al bekend zal zijn): als je vanaf de Cathedral Ward lamp de deur rechts neemt (die open gaat nadat je BSB hebt verslagen), heb je een lift. Als je omhoog gaat, zit er onderweg, aan de kant, waar je de lift bent ingestapt, een opening waar je doorheen kan. Deze brengt je op een balkon boven de Cathedral Ward lamp waar wat items liggen.

[ Voor 76% gewijzigd door bram1984 op 30-11-2015 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja ik dacht ook niet dat bazen nieuwe moves kregen, alleen meer HP en ze doen meer damage.

Vond het een rare reactie van die gast op reddit maar goed, toch zin in een keer een volledig nieuwe playthrough :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:09:
Dat dacht ik dus ook. Dat is toch de enige shortcut richting Old Yharnam?

Edit: ik kwam gisteren ineens een geheime passage tegen die ik nog niet eerder in een walkthrough ben tegengekomen (maar ongetwijfeld al bekend zal zijn): als je vanaf de Cathedral Ward lamp de deur rechts neemt (die open gaat nadat je BSB hebt verslagen), heb je een lift. Als je omhoog gaat, zit er onderweg, aan de kant, waar je de lift bent ingestapt, een opening waar je doorheen kan. Deze brengt je op een balkon boven de Cathedral Ward lamp waar wat items liggen.
Dat is idd de enige shortcut en the way to go als je djura friendly wilt hebben. Als je naar hem toe rent ook geen monsters killen volgens mij

[ Voor 3% gewijzigd door Scrisissszzz op 30-11-2015 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-10 15:49

spaceboy

Op grote hoogte

bram1984 schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:33:
[...]
Ja, maar ik wilde dus Djura eerst "achterlangs" opzoeken zodat hij je niet ziet en dus friendly is.
Dude... :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 09:47
Bosses krijgen geen andere moves in NG+. Het is gewoon dat ze niet altijd alle moves gebruiken. Doe je ze dus vaker, zie je meer van hun moves. Bovendien: hoe hoger je komt in NG+ cyclus hoe langer de fights worden en hoe meer moves je dus ziet.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Voxalizer schreef op maandag 30 november 2015 @ 18:07:
Bosses krijgen geen andere moves in NG+. Het is gewoon dat ze niet altijd alle moves gebruiken. Doe je ze dus vaker, zie je meer van hun moves. Bovendien: hoe hoger je komt in NG+ cyclus hoe langer de fights worden en hoe meer moves je dus ziet.
Goed punt, dat laatste vooral. Het zou wel leuk zijn als From dit met een toekomstige game zou doen eigenlijk, denk je een boss helemaal te kennen, haalt hij ineens een paar nieuwe (sterkere) moves tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zou inderdaad wel een toffe toevoeging zijn :)

Gister had ik Laurence op 95% ongeveer en toen BAM. Z'n hand ver in mn reet en dood... Toen was ik er ff klaar mee haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Scrisissszzz schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 08:23:
Het zou inderdaad wel een toffe toevoeging zijn :)

Gister had ik Laurence op 95% ongeveer en toen BAM. Z'n hand ver in mn reet en dood... Toen was ik er ff klaar mee haha!
Die laurence dat is me een bitch inderdaad. Maar vond ludwig een grotere bitch wat een irritante boss is dat. Maar goed ben nu met de mainbosses bezig en die zijn dan weer vrij simpel (zoiezo de eerste paar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Don't get cocky. Zo vaak: heb je 'm bijna dood, en dan ga je blind button bashen om die ene critical te scoren, maar nee hoor. *YOU DIED - LOADING* :+

Ik ben gisteren 3 uur bezig geweest in alleen Cathedral Ward. Toch wel een stukje briljante kunst hoe ze dat level in elkaar hebben gedraaid. Eerst even Djura afgemaakt voor zijn set, maar hij pleurde van de toren af ergens tussen, dus items kwijt.

Ik heb dit keer overigens de Hunter Chief Emblem gekocht voor 10.000 Echoes. Als je daarmee de grote poort naar de Round Plaza opent, krijg je de mogelijkheid de NPC in Cathedral Ward te summonen. Weer iets geleerd.

Flink wat levels gestegen in ieder geval, dus ben klaar voor Vicar Amelia en daarna even de DLC gebieden bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
bram1984 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 08:50:
Don't get cocky. Zo vaak: heb je 'm bijna dood, en dan ga je blind button bashen om die ene critical te scoren, maar nee hoor. *YOU DIED - LOADING* :+

Ik ben gisteren 3 uur bezig geweest in alleen Cathedral Ward. Toch wel een stukje briljante kunst hoe ze dat level in elkaar hebben gedraaid. Eerst even Djura afgemaakt voor zijn set, maar hij pleurde van de toren af ergens tussen, dus items kwijt.

Ik heb dit keer overigens de Hunter Chief Emblem gekocht voor 10.000 Echoes. Als je daarmee de grote poort naar de Round Plaza opent, krijg je de mogelijkheid de NPC in Cathedral Ward te summonen. Weer iets geleerd.

Flink wat levels gestegen in ieder geval, dus ben klaar voor Vicar Amelia en daarna even de DLC gebieden bezoeken.
Dat eerste heb ik soms wel vooral omdat ik ze dus al 4x dood heb dan ga je denken datje het wel weet haha en dat is het eerste wat je niet moet denken bij dit spel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha dat nekt me te vaak inderdaad.

Ja heb m bijna! Ff de genadeslag nu dan! En dan bedenk je net te laat dat in NG++ hun health zo veel is dat je toch nog 4 keer moet slaan voor dat kleine balkje.. You DIED....

Och fuck ja, volgende keer moet ik hieraan denken! NOT ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gisteren keek ik trouwens een lvl 544 boss filmpje. Serieus 2 viscerals en een boss is neer. Bizar. Dat wordt mijn levensdoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
bram1984 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 08:50:
Eerst even Djura afgemaakt voor zijn set, maar hij pleurde van de toren af ergens tussen, dus items kwijt.
Je kunt zijn item gewoon nog oppakken als je het level opnieuw load of even exit game doet. Check maar eens, zijn loot ligt nu gewoon bovenop de toren.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik heb Djura bevriend, en toen afgemaakt. Fuck degenen die mij met een gatling gun aanvallen :+

Vanavond oid maar weer eens verder met de Chalice Dungeons, dat of toch maar Rom weer een poging geven.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
bram1984 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:08:
Gisteren keek ik trouwens een lvl 544 boss filmpje. Serieus 2 viscerals en een boss is neer. Bizar. Dat wordt mijn levensdoel.
Dit komt door zijn gems en runes, niet door de in mijn ogen totaal zinloze 500+ levels.

Overigens nog een mooi build geintje:
Idee is een pure strength build waarbij je character door een DLC rune in een beasf shapeshift en zijn damage omhoog pompt via de Beasthood stat. Het is vooral een NG+ build, aangezien je items uit zowel de main game, chalices en van een pittige baas uit de DLC nodig hebt.

Regel Beast Claw (wapen) uit Ailing Loran chalice layer 2. Maak hem +9 of +10.
Regel Beast Embrace (rune) van Lawrence (DLC). Dit item zorgt ervoor dat je in een beast kunt veranderen.
Equip 2 of 3 Beast runes uit de main game en chalices. De hoogste uit de chalices is niet perse nodig.
Draag Djura's set (te koop bij Insight vendor, Ashen Hunter +Wolf Cap). Deze geeft de hoogste Beasthood van alle armor sets.
Dump je insight tot ongeveer 15-20. Hoe lager de insight hoe hoger je beasthood.

Dit alles zorgt voor enorm hoge beasthood, wat weer zorgt voor insane damage. Echt insane. Ik sloeg in NG+ bijvoorbeeld Rom kapot voordat hij kon teleporten. En dan heb ik nog niet eens endgame gems op dit character.

Nadelen:
Je pakt zelf ook meer damage. Vooral van fire.
Doordat je zelf een beast ben kun je geen hulp summonen en ook geen hulp aanbieden. (EDIT: Moet ik even extra testen, misschien was bij nader inzien PSN wel down).
Doordat je de Beast Claw altijd in dualwield mode moet gebruiken kun je geen gun gebruiken om te parryen.

Het is best wel hilarisch hoe je R1 buttonbashend de game kunt doorwandelen op deze manier.

[ Voor 20% gewijzigd door Voxalizer op 01-12-2015 10:37 . Reden: iets meer uitleg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je een filmpje? Ben ik wel benieuwd naar.

Waarom Insight verlagen? Dan worden de enemies makkelijker ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Hoe meer insight hoe korter je beast mode als ik het goed heb.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
bram1984 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:02:
Heb je een filmpje? Ben ik wel benieuwd naar.

Waarom Insight verlagen? Dan worden de enemies makkelijker ofzo?
Ik ben niet echt een Youtube uploader maar ik zal vanavond eens kijken of ik een aardig filmpje kan schieten.

Veel Insight verlaagt je Beasthood stat. Aangezien Beasthood je damage boost wil je dus zo min mogelijk insight hebben maar wel genoeg als je ooit eens iets wil kopen ofzo bij de vendor. Op zich zou 0 beter zijn maarja, het verschil tussen 0 of maximaal 20 is te verwaarlozen.
Afvalzak schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:04:
Hoe meer insight hoe korter je beast mode als ik het goed heb.
Dit klopt ook, maar aangezien je de rune van Lawrence en de Claws gebruikt zit je altijd in Beast mode en dus dat is niet eens zo zeer een reden.

[ Voor 20% gewijzigd door Voxalizer op 01-12-2015 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Voxalizer schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:50:
[...]

Dit komt door zijn gems en runes, niet door de in mijn ogen totaal zinloze 500+ levels.

Overigens nog een mooi build geintje:
Idee is een pure strength build waarbij je character door een DLC rune in een beasf shapeshift en zijn damage omhoog pompt via de Beasthood stat. Het is vooral een NG+ build, aangezien je items uit zowel de main game, chalices en van een pittige baas uit de DLC nodig hebt.

Regel Beast Claw (wapen) uit Ailing Loran chalice layer 2. Maak hem +9 of +10.
Regel Beast Embrace (rune) van Lawrence (DLC).
Equip 2 of 3 Beast runes uit de main game en chalices. De hoogste uit de chalices is niet perse nodig.
Draag Djura's set.
Dump je insight tot ongeveer 15-20.

Dit alles zorgt voor enorm hoge beasthood, wat weer zorgt voor insane damage. Echt insane. Ik sloeg in NG+ bijvoorbeeld Rom kapot voordat hij kon teleporten. En dan heb ik nog niet eens endgame gems op dit character.

Nadelen:
Je pakt zelf ook meer damage. Vooral van fire.
Doordat je zelf een beast ben kun je geen hulp summonen en ook geen hulp aanbieden.
Doordat je de Beast Claw altijd in dualwield mode moet gebruiken kun je geen gun gebruiken om te parryen.

Het is best wel hilarisch hoe je R1 buttonbashend de game kunt doorwandelen op deze manier.
Intressant :) zal hem thuis eens maken op mijn level 209 char. Heb strenght 60 ofzo daar op en meeste van die dingen die nodig zijn heb ik idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Yes! Laurence gisteren neer gehaald. Wat een gevecht zeg. Nu nog even op jacht naar de laatste wapens voor de trophy.
Weer heerlijk om te spelen zeg.
Ik had al gelezen dat DS3 wat meer ricthing de snellere actie van BB gaat. Erg veel zin in inmiddels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Voxalizer schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:06:
[...]

Ik ben niet echt een Youtube uploader maar ik zal vanavond eens kijken of ik een aardig filmpje kan schieten.

Veel Insight verlaagt je Beasthood stat. Aangezien Beasthood je damage boost wil je dus zo min mogelijk insight hebben maar wel genoeg als je ooit eens iets wil kopen ofzo bij de vendor. Op zich zou 0 beter zijn maarja, het verschil tussen 0 of maximaal 20 is te verwaarlozen.

[...]

Dit klopt ook, maar aangezien je de rune van Lawrence en de Claws gebruikt zit je altijd in Beast mode en dus dat is niet eens zo zeer een reden.
Ah natuurlijk, ik heb die rune niet dus dat was ik even vergeten ;)

En gewoon zorgen dat je je Madmans Knowledge zolang mogelijk bewaart tot je daadwerkelijk insight nodig hebt lijkt me ook wel handig dan.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

rajackar schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:13:
Yes! Laurence gisteren neer gehaald. Wat een gevecht zeg. Nu nog even op jacht naar de laatste wapens voor de trophy.
Ik had al gelezen dat DS3 wat meer ricthing de snellere actie van BB gaat. Erg veel zin in inmiddels :)
Klopt, het gaat qua snelheid en feel meer richting BB maar qua gameplay mechanics is het wel echt Dark Souls. Ik heb zelf de stress test versie gespeeld en het lijkt wat level- en enemy design betreft op hetzelfde niveau als BB te zitten. Ik kan in ieder geval niet wachten!

Wat Bloodborne betreft, ik lees dat de servers voor "een paar dagen" offline gaan, waarschijnlijk om de bug te verhelpen die ervoor zorgt dat mensen zonder te betalen in de DLC komen. Dit schijnt voor te komen wanneer je het Gehrman gevecht co-op speelt met iemand die de DLC wel heeft gekocht. En daarnaast kregen mensen blijkbaar ineens toegang tot chalice dungeons waar ze de chalices niet eens voor hadden.
Dit gebeurde volgens mij ook met de beast claws voordat dit eruit was gepatcht.
Afvalzak schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:18:
[...]

Ah natuurlijk, ik heb die rune niet dus dat was ik even vergeten ;)

En gewoon zorgen dat je je Madmans Knowledge zolang mogelijk bewaart tot je daadwerkelijk insight nodig hebt lijkt me ook wel handig dan.
Dat laatste is sowieso wel aan te raden, maar ik gebruik eigenlijk nooit Madmans Knowledge omdat ik vrij veel co-op hulp aanbied. Ik koop eigenlijk alleen bolt/fire paper en beast blood pellets voor m'n insight.

[ Voor 21% gewijzigd door SD5k op 01-12-2015 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rajackar schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:13:
Nice proficiat! Mij is het nog niet gelukt maar was wel erg dichtbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Scrisissszzz schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:24:
[...]

Nice proficiat! Mij is het nog niet gelukt maar was wel erg dichtbij :)
Thanks!
Zal er eerlijk bij zeggen dat ik wel hulp heb gekregen. De eerste keer dat er daadwerkelijk hulp kwam via de Beckoning Bell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rajackar schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:29:
[...]

Thanks!
Zal er eerlijk bij zeggen dat ik wel hulp heb gekregen. De eerste keer dat er daadwerkelijk hulp kwam via de Beckoning Bell.
Ik heb 2 keer met de Bell iemand gevonden maar beide keren gingen ze binnen 30 sec dood :(

Dus ben weer begonnen met alleen proberen. Begin hem wel door te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Scrisissszzz schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:32:
[...]

Ik heb 2 keer met de Bell iemand gevonden maar beide keren gingen ze binnen 30 sec dood :(

Dus ben weer begonnen met alleen proberen. Begin hem wel door te krijgen.
Oh dan had ik mazzel want het was echt goede hulp.

Vooral die reach van hem nekte me steeds. In de tweede fase is het bijna onmogelijk om even een moment te pakken voor een blood vial. En het is nou ook niet bepaald makkelijk om in de buurt te komen om aan te vallen.

Succes en als het je solo lukt ben je wel de man ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Je moet bij de laatste fase van Laurence de lengte van de kamer goed gebruiken. Hij kruipt achter je aan dus zorg dat je hem langs de zijkanten van de kamer kite, nooit door het midden. Elke keer dat je hem even laat uitrazen heeft hij aan de zijkant even een opening waar geen vuur is. Take it slow, paar tikjes en vervolgens weer een rondje kiten en hem laten uitrazen.

Ik denk dat dit zo'n bossfight is die in coop niet echt makkelijker is dan solo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Voxalizer schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:02:
Je moet bij de laatste fase van Laurence de lengte van de kamer goed gebruiken. Hij kruipt achter je aan dus zorg dat je hem langs de zijkanten van de kamer kite, nooit door het midden. Elke keer dat je hem even laat uitrazen heeft hij aan de zijkant even een opening waar geen vuur is. Take it slow, paar tikjes en vervolgens weer een rondje kiten en hem laten uitrazen.

Ik denk dat dit zo'n bossfight is die in coop niet echt makkelijker is dan solo.
Ik heb hem ook coop gedaan op NG++++ en kan je inderdaad vertellen dat het een hell is haha vooral dat kruipen van hem op het einde je had bijna geen opening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Djura's toren weer opgezocht, maar geen Ashen set hoor. Nu maar gekocht met wat Insight vanwege de hoge Frenzy resistance.

Verder nog even een Umbilical Cord opgehaald in de Abondoned Workshop en Arianna gemold zodat die baby geboren kan worden voor die andere Cord. Ik wil Moon Presence nu wel ff doen namelijk. Eerste keer gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
bram1984 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:03:
Djura's toren weer opgezocht, maar geen Ashen set hoor. Nu maar gekocht met wat Insight vanwege de hoge Frenzy resistance.
Hij dropped de set ook niet, als je hem killed unlocked puur de mogelijkheid om het te kopen bij de insight vendor. Het item dat hij zou moeten droppen is de Powder Keg badge, dat unlocked de Stakedriver. Wel raar, zou er moeten liggen. Of zit je in NG+? Want dan heb je die badge al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja die badge heb ik al volgens mij, want anders kun je die set niet kopen. Zit in NG+ ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik nog twijfelen of 16 vials wel genoeg waren voor mijn Vicar Amelia boss fight, heb ik er uiteindelijk maar 3 gebruikt. Dit was echt veruit het makkelijkste gevecht dat ik tot nu toe gehad heb. Gewoon R2 gespamd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 22:37:
Ik nog twijfelen of 16 vials wel genoeg waren voor mijn Vicar Amelia boss fight, heb ik er uiteindelijk maar 3 gebruikt. Dit was echt veruit het makkelijkste gevecht dat ik tot nu toe gehad heb. Gewoon R2 gespamd.
Ik vind Amelia ook een van de makkelijkste gevechten in de game, vooral met fire paper op je wapen. The One Reborn is nog makkelijker. Nog nooit bij dood gegaan :). Beast blood pellet met bolt paper en hij voelt net aan als een normale vijand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Coop en Spin2win, de hunters axe is echt te makkelijk op Amelia met charged R2. Zelf ook zo een keer afgeslacht, maakte het inderdaad erg makkelijk.
Uiteindelijk later met de Saw Cleaver opnieuw gedaan voor een beetje uitdaging, en toen bleek de boss alsnog doodsimpel te zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
corset schreef op donderdag 03 december 2015 @ 08:35:
[...]

Coop en Spin2win, de hunters axe is echt te makkelijk op Amelia met charged R2. Zelf ook zo een keer afgeslacht, maakte het inderdaad erg makkelijk.
Uiteindelijk later met de Saw Cleaver opnieuw gedaan voor een beetje uitdaging, en toen bleek de boss alsnog doodsimpel te zijn :+
Die pizza cutter de L2 dat is pas ernstig daar krijg je bosses ook echt makkelijk mee down niet allemaal maar bij sommige werkt het echt super goed (ook in chalice dungeons).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrisissszzz schreef op donderdag 03 december 2015 @ 08:25:
[...]

Ik vind Amelia ook een van de makkelijkste gevechten in de game, vooral met fire paper op je wapen. The One Reborn is nog makkelijker. Nog nooit bij dood gegaan :). Beast blood pellet met bolt paper en hij voelt net aan als een normale vijand ;)
Haha ja die had ik ook in 1x down de eerste playthrough. Terwijl zijn intro echt angstaanjagend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

[video]
Heb je wel gems in je wapen? Ik vind het allemaal nog vrij lang duren eigenlijk.

[ Voor 1% gewijzigd door Voxalizer op 03-12-2015 09:31 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damage per R2 swing zit op bijna 900 HP. Dat moet meer zijn? Axe is geloof ik 10+ en ik heb er voor dit gevecht bewust gems op gezet die hoge fire damage doen. Hoeveel damage doe jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Gebruik je Chalice gems? of echt alleen de gems uit de storyline? Dat maakt namelijk ook een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:16:
Damage per R2 swing zit op bijna 900 HP. Dat moet meer zijn? Axe is geloof ik 10+ en ik heb er voor dit gevecht bewust gems op gezet die hoge fire damage doen. Hoeveel damage doe jij dan?
Die damage is wel okay hoor :) het ligt beetje aan het wapen ook. Die R2 oogt ook heel langzaam in verhouding (vind ik althans). Denk als je er gewoon op los met 1h versie er van dat het dan veel sneller oogt.

edit:

Voor gems kan je ook dit farmen
spoiler:
De winter laterns die bij Orpah of Kos zitten, deze droppen tot 23% dmg en zijn wel cursed, maar sommige curses zijn niet zo heel erg om te hebben als je geen chalices wilt doen is dit een goede manier om je dmg te boosten.

nice: op japanse store staat nu http://www.dualshockers.c...ation-store-video-inside/

[ Voor 30% gewijzigd door WeAreLegion op 03-12-2015 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corset schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:18:
Gebruik je Chalice gems? of echt alleen de gems uit de storyline? Dat maakt namelijk ook een groot verschil.
Ik heb wel enkele Chalice Dungeons gedaan, maar die shit werd snel saai. Ik begrijp dat daar flinke gems te vinden zijn dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:49:
[...]

Ik heb wel enkele Chalice Dungeons gedaan, maar die shit werd snel saai. Ik begrijp dat daar flinke gems te vinden zijn dus. :)
De latere challice dungeons, depth 4/5. vooral 5, daar zijn bepaalde die goed zijn voor het farmen voor gems. Hier en daar pluk je een goede gem uit een kist maar het is vooral farmen wat gewoon RNG is...

Je zult wel eerst door de standaard dungeons heen moeten voordat je de glyphs kan gebruiken.

Op reddit staat een Google drive doc met chalice glyphs waar je wat kunt vinden. Of er voor gem farming bij staan weet ik zo snel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
bram1984 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:16:
Nou, je doet per swing zo'n 250-450 damage. Die charge attack raakt twee maal dus dan dat kun je optellen. En dat vind ik erg weinig. Als je puur gems uit de storyline gebruikt kun je met die Axe op ongeveer het dubbele zitten (physical gems 18%, 15 en 16.5 uit mijn hoofd). Ik denk dat die Fire gem in je wapen je physical damage omzet naar Fire, en dat je vervolgens niet de stats in Arcane hebt om daar het voordeel uit te halen.

Edit: Je hebt overigens niet perse gems uit chalices nodig. Winter lanterns in Nightmare of Mensis droppen ook wel aardige.

[ Voor 7% gewijzigd door Voxalizer op 03-12-2015 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die tel ik ook bij elkaar op ja. Dat is 1x R2 swing. En dan zie je een damage van 872 langs komen op een gegeven moment. Als beide raak zijn althans.

Dus als ik je goed begrijp staat je Arcane stat in direct verband met de fire damage die je wapen doet? Dacht dat die alleen voor Arcane geldt. Weer wat geleerd, in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met een strength build kun je beter Physical gems pakken en dan fire paper op je wapen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Die winter lanterns in Nightmare zijn max 19% (curses) die bij Orphan of Kos zijn 23,3% max als goed is (rond de 23 in ieder geval). maar goed chalices is wel het beste maar vind dat zelf ook te veel gedoe :) voorl als je meerdere chars heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
bram1984 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:59:
Dus als ik je goed begrijp staat je Arcane stat in direct verband met de fire damage die je wapen doet? Dacht dat die alleen voor Arcabe geldt. Weer wat geleerd, in dat geval.
Ik ben niet helemaal los op elemental scaling en dergelijke maar het werkt ongeveer zo:

Er zijn twee type fire gems: +Fire attack up % en +add Fire XX (50 bijv) gems.

Als je de eerste (+Fire attack up %) in een wapen stopt met alleen physical damage (de axe) dan vervangt die Fire gem de totale physical damage naar de fire damage van die gem. Dus physical wordt gewoon +0, en dan komt er fire damage bij uit de gem.

Het tweede type gem (add Fire) voegt fire toe aan bestaande damage. Dan krijg je fire damage bovenop de physical damage van een wapen. Dit is echter altijd een klein aantal, meestal is het niet de moeite tenzij je een gem hebt met bijvoorbeeld:
Physical attack up 9%, add Fire 50 ofzo.

En ja, de Arcane stat verhoogt de scaling van fire en bolt damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Okidoki. Dan gaan mijn physical gems er weer op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De beste gems haal je inderdaad uit (rotted foeted cursed) depth 5 dungeons.
Tijdje geleden nog de eerste baas (Watchers, dus simpel) gefarmd in een Isz dungeon.
Makkelijke dungeon omdat je vanaf start gelijk naar de baasdeurhendel kan rennen en vanuit daar is het heel kort naar de boss deur.
Daar heb ik wel wat phys gems van +27,3% attack uit gehaald.
De beste curse die je kan hebben is een 2,5% stamino increase, of een -10% damage against Kin, zoiets.

Ik heb een tijdje iemand gevolgd op Twitch die écht veel farmde, die had op zijn wapen 3x een +33% attack zitten.
Ziekelijke damage die je dan doet.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
dvdkiwi schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:46:
De beste gems haal je inderdaad uit (rotted foeted cursed) depth 5 dungeons.
Tijdje geleden nog de eerste baas (Watchers, dus simpel) gefarmd in een Isz dungeon.
Makkelijke dungeon omdat je vanaf start gelijk naar de baasdeurhendel kan rennen en vanuit daar is het heel kort naar de boss deur.
Daar heb ik wel wat phys gems van +27,3% attack uit gehaald.
De beste curse die je kan hebben is een 2,5% stamino increase, of een -10% damage against Kin, zoiets.

Ik heb een tijdje iemand gevolgd op Twitch die écht veel farmde, die had op zijn wapen 3x een +33% attack zitten.
Ziekelijke damage die je dan doet.
Ja ik moet die dungeons nog eens maken en ze ook maar farmen zijn er paar die niet zo heel lastig zijn maar vind hele dungeon gebeuren niet super, tis wel grappig maar je bent er naar tijdje wel klaar mee.

Al is het voor als ik naar NG+++++ ga wel handig omte hebben dus misschien toch maar eens doen.

[ Voor 5% gewijzigd door WeAreLegion op 03-12-2015 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Ik vind die dungeons juist wel tof, puur om de bossfights. Op een gegeven moment heb je wel door hoe de levels in elkaar zitten en ren je zonder al teveel moeite richting knop om de deur naar de boss te kunnen openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Voxalizer schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:07:
Ik vind die dungeons juist wel tof, puur om de bossfights. Op een gegeven moment heb je wel door hoe de levels in elkaar zitten en ren je zonder al teveel moeite richting knop om de deur naar de boss te kunnen openen.
Oh jawel het is wel leuk hoor :) maar op een gegeven moment heb je ze allemaal wel gehad en gedaan :) NG+++ schaalt nog tot 7 dus dat maakt het dan wel weer een uitdaging zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De tering wat is die DLC pittig.

Edit: de DLC schijnt dus mee te schalen met je playthrough, maar niet rekening te houden met waar je bent en welk level je bent. Ik heb net Amelia gesloopt, en ik denk dat ik dan nog maar de main game verder speel om verder te levelen. Ik heb gisteren wel Ludwig bereikt door overal langs te rennen, maar toen was ik ook met 3 klappen dood. :+

[ Voor 84% gewijzigd door bram1984 op 04-12-2015 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 21:41:
De tering wat is die DLC pittig.

Edit: de DLC schijnt dus mee te schalen met je playthrough, maar niet rekening te houden met waar je bent en welk level je bent. Ik heb net Amelia gesloopt, en ik denk dat ik dan nog maar de main game verder speel om verder te levelen. Ik heb gisteren wel Ludwig bereikt door overal langs te rennen, maar toen was ik ook met 3 klappen dood. :+
Het schijnt dat de beste tijd om de DLC in te stappen is als je in de main game ongeveer bij Micolash zit. Dus als je net na Amelia eraan begint is het wel pittig ja.

Ik zou nog wat levelen en tot na Micolash spelen zodat je een extra blood rock hebt, kun je ook een nieuw wapen naar +10 upgraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Gister die Boom Hammer op +10 gedaan gewoon voor de gein best een grappig wapen, voordeel is dat hij altijd 1h is dus je kan hem altijd met viceral gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrisissszzz schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 08:03:
[...]

Het schijnt dat de beste tijd om de DLC in te stappen is als je in de main game ongeveer bij Micolash zit. Dus als je net na Amelia eraan begint is het wel pittig ja.

Ik zou nog wat levelen en tot na Micolash spelen zodat je een extra blood rock hebt, kun je ook een nieuw wapen naar +10 upgraden :)
Ja ik zit in NG+, dus ik denk ik ren er lekker doorheen, maar valt dat ff tegen. Ik heb Ludwigs Holy Blade al op 10+ maar ik weet het niet, dat wapen doet het 'm toch niet voor mij. Ik grijp eigenlijk altijd weer terug naar mijn +9 Axe waar ik denk ik ook maar die blood rock in ga steken.

Mijn Arcane stat zit trouwens op 39, dus dat is vrij hoog volgens mij. Zou goed moeten zijn voor Ludwigs Holy Blade, maar om de een of andere reden heb ik het gevoeg dat R2 Axe veel meer damage doet. En die is ook sneller uit te voeren dan Holy Blade R2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
YES! de sickle/hammer undead giant is dood!

Level 69
Hunters Axe +7

het is me gelukt!

Het stuk erna (tot Rom) is nog te hoog voor me

Maar goed,

gecleared tot nu toe:

Pthumeru Chalice
Central Pthumeru Chalice
Lower Pthumeru Chalice (Tot Rom, daar ben ik nu)
Hintertomb Chalice
Lower Hintertomb Chalice (zit voor de 1e boss)

Niet slecht vind ik voor level 69 :)

Maar goed, volgende doel. Rom in de main story afslachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Dat eerste wapen dat je kunt vinden in de DLC; Beast Cutter. Wat een gruwelijk bazenwapen is dat zeg. Dit ding is zo lang dat je met de R2 attack een boss als Amygdala tegen haar kop mept als ze rechtop staat. Echt supernice. Wel traag, en helaas geen charge attack in zijn lange vorm maar man man man. Wat een ding. Instant favorite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corset schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:13:
YES! de sickle/hammer undead giant is dood!
Is dat in de main story? Das geen boss toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
bram1984 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:45:
[...]

Is dat in de main story? Das geen boss toch?
Chalice dungeon boss, 1 fout = 80% hp weg, en vaak een snelle followup attack :)

Je hebt er 3:

Dual Wield Scimitar = lastig
Cannon = doodsimpel
Sickle Hammer = Hell

alle 3 bosses in verschillende levels van Chalice dungeons

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voxalizer schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:31:
Dat eerste wapen dat je kunt vinden in de DLC; Beast Cutter. Wat een gruwelijk bazenwapen is dat zeg. Dit ding is zo lang dat je met de R2 attack een boss als Amygdala tegen haar kop mept als ze rechtop staat. Echt supernice. Wel traag, en helaas geen charge attack in zijn lange vorm maar man man man. Wat een ding. Instant favorite.
Ook al gedacht die te gaan gebruiken. Nu bezig geweest met de Whirligig Saw en Amygdalan Arm.
Heeft de Cutter ook strength scaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Scrisissszzz schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:56:
[...]

Ook al gedacht die te gaan gebruiken. Nu bezig geweest met de Whirligig Saw en Amygdalan Arm.
Heeft de Cutter ook strength scaling?
+10 scaling:

STR = C
SKL = D
ARC = D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is volgens jullie de snelste manier om aan een Blood Rock te komen? Ik heb net Amelia verslagen.
Pagina: 1 ... 25 ... 66 Laatste