Beasthood pellet? Die doet toch alleen iets met die claws?
Nee, beasthood pellet zorgt ervoor dat je slagkracht toeneemt. Een metertje bouwt op iedere keer als je een vijand raakt. Als die vol is doe je veel meer damage dan normaal.
Nadeel is dat je defense wel wat lager is dan gebruikelijk.
Nadeel is dat je defense wel wat lager is dan gebruikelijk.
[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 09-06-2015 10:11 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ahh eindelijk duidelijk hoe dat werkt. Nog nooit die blue elixer of beasthood pellets gebruikt.
Ik heb nu een acrcane build met ludwig en een fire blood gem. Leuke is dat hij erg leuk scaled op arcane en nu gaan mijn damage leuk omhoog. Ik ga ook nog even de Tonitrus proberen.
Ik heb nu een acrcane build met ludwig en een fire blood gem. Leuke is dat hij erg leuk scaled op arcane en nu gaan mijn damage leuk omhoog. Ik ga ook nog even de Tonitrus proberen.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Het bolt effect van de Tonitrus schaalt op arcane en ik heb 40 arcane, dus maar eens een paar klapjes aan Rom geven met dat ding dan 
Hij is +8, Rom moet geen probleem zijn denk ik zo.
Mocht het de moeite waard zijn post ik wel een filmpje van het gevecht
(in mijn hoofd is gaat ie echt zo neer
)
(in mijn hoofd is gaat ie echt zo neer
[ Voor 38% gewijzigd door Superkiwi op 09-06-2015 13:24 ]
Misschien dan toch een reden gevonden om verder te spelen, dit wist ik namelijk niet.dvdkiwi schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:06:
Het bolt effect van de Tonitrus schaalt op arcane en ik heb 40 arcane, dus maar eens een paar klapjes aan Rom geven met dat ding dan
(in mijn hoofd is gaat ie echt zo neer)
Ik kwam in een chalice dungeon Rom weer tegen en heb de console maar uitgezet, maar stiekem wil ik de chalice dungeons nog wel een keer uitspelen.
En met drie moon runes moet het wel lukken om wat levels in Arcane te farmen.
Van de week even kort DS2 gespeeld aangezien ik even geen zin had in The Witcher 3, maar dat voelt toch wel ff wat anders. Veel trager en lomper.
Nu heb ik net één uur gespeeld maar de klik was er nog niet echt, hopelijk komt dat nog wel.
Anders meld ik me hier weer om iemand te vinden die Rom wilt killen.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
Rom heeft een weakness voor bolt, dus een geupgrade Tonitrus doet het goed, vooral de transformed versie (effecten daarvan: bolt basis damage +40, bolt scaling +40% en bolt damage x1.7).
Dus transformeren en R1 spammen
Ik ga hem gebruiken in combinatie met de Tiny Tonitrus spell, dus ook maar eens wat extra qs bullet runes equippen.
Vandaag wordt 'm niet meer; ik ben kapot.
Dus transformeren en R1 spammen
Ik ga hem gebruiken in combinatie met de Tiny Tonitrus spell, dus ook maar eens wat extra qs bullet runes equippen.
Dat stuk wist ik inderdaad wel, maar de scaling met arcade was voor mij onbekend.dvdkiwi schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 17:27:
Rom heeft een weakness voor bolt, dus een geupgrade Tonitrus doet het goed, vooral de transformed versie (effecten daarvan: bolt basis damage +40, bolt scaling +40% en bolt damage x1.7).
Dus transformeren en R1 spammen![]()
Zonder Tonitrus was ik nu nog bij Rom tijdens m'n eerste playthrough.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
De arcane scaling schijnt "verborgen" te zijn.
Let wel dat de extra damage bij een hoge arcane stat alleen gelden voor de buffed versie.
Gisteren weer een stream zitten kijken, dit keer iemand die een "waste of skin" run deed (geen speed run).
Dus level 4 met Saw Cleaver en Blunderbuss, zonder te levellen, enkel de wapens upgraden en runes gebruiken.
Dat was behoorlijk indrukwekkend om te zien. Tot voorbij de Shadows had ie slechts 1 death, door een big axe dude.
Toen ik hem af en toe damage zag incasseren werd mijn vermoeden dat enemies een bepaald percentage van je health damage doen toch weer bevestigd.
Een klap van de big axe dude nam ongeveer 80-90% van zijn volle levensbalk weg, terwijl dat bij mij ongeveer de helft is (terwijl ik door mijn hoge level ook nog eens een hogere physical defense heb).
En de helft van mijn levensbalk is nog steeds 2 keer zo lang als zijn hele levensbalk.
De hoeveelheid damage die ik incasseer na 1 klap van de meeste enemies zouden voor hem een insta death betekenen, maar dat is dus niet zo.
Op het internet zie ik ook enkele aanwijzigingen dat het (bij sommige enemies) om een percentage damage gaat.
In de strategy guide heb ik er niks over kunnen vinden; daar staat niets in over hoeveel damage een vijand doet.
Let wel dat de extra damage bij een hoge arcane stat alleen gelden voor de buffed versie.
Gisteren weer een stream zitten kijken, dit keer iemand die een "waste of skin" run deed (geen speed run).
Dus level 4 met Saw Cleaver en Blunderbuss, zonder te levellen, enkel de wapens upgraden en runes gebruiken.
Dat was behoorlijk indrukwekkend om te zien. Tot voorbij de Shadows had ie slechts 1 death, door een big axe dude.
Toen ik hem af en toe damage zag incasseren werd mijn vermoeden dat enemies een bepaald percentage van je health damage doen toch weer bevestigd.
Een klap van de big axe dude nam ongeveer 80-90% van zijn volle levensbalk weg, terwijl dat bij mij ongeveer de helft is (terwijl ik door mijn hoge level ook nog eens een hogere physical defense heb).
En de helft van mijn levensbalk is nog steeds 2 keer zo lang als zijn hele levensbalk.
De hoeveelheid damage die ik incasseer na 1 klap van de meeste enemies zouden voor hem een insta death betekenen, maar dat is dus niet zo.
Op het internet zie ik ook enkele aanwijzigingen dat het (bij sommige enemies) om een percentage damage gaat.
In de strategy guide heb ik er niks over kunnen vinden; daar staat niets in over hoeveel damage een vijand doet.
[ Voor 33% gewijzigd door Superkiwi op 10-06-2015 07:33 ]
Als mijn level 4 character genoeg materialen heeft om de eerste chalice dungeon te kunnen craften kan ik het voor je testen. Zal in de loop van de dag eens wat experimenteren.
Edit: Done.
Ik heb het volgende gedaan: Chalice gemaakt en met glyph ingeladen op 3 characters, en me vervolgens laten slaan door dezelfde mob (rat). Bovendien heb ik ervoor gezorgd dat ik iedere keer door dezelfde aanval ben geraakt. Alle characters naakt, dus zonder gear of runes/gems die invloed hebben op HP, resistance, of andere vormen van damage reduction.
Na 1 aanval van de rat is dit het resultaat:
Lvl4: 378/573 HP (10Vit)
Lvl100: 901/1100 HP (30Vit)
Lvl250: 1304/1500 HP (50Vit)
Zoals je ziet doet de rat op alle characters ongeveer 200 damage. Dit gaat dan puur om melee damage zonder extra effecten. Dit was makkelijk te testen. Ik heb geen methode om dingen als magic en poison te testen aangezien daar endurance een rol in speelt, maar het lijkt me eigenlijk sterk als die op basis van percentages werken.
Edit: Done.
Ik heb het volgende gedaan: Chalice gemaakt en met glyph ingeladen op 3 characters, en me vervolgens laten slaan door dezelfde mob (rat). Bovendien heb ik ervoor gezorgd dat ik iedere keer door dezelfde aanval ben geraakt. Alle characters naakt, dus zonder gear of runes/gems die invloed hebben op HP, resistance, of andere vormen van damage reduction.
Na 1 aanval van de rat is dit het resultaat:
Lvl4: 378/573 HP (10Vit)
Lvl100: 901/1100 HP (30Vit)
Lvl250: 1304/1500 HP (50Vit)
Zoals je ziet doet de rat op alle characters ongeveer 200 damage. Dit gaat dan puur om melee damage zonder extra effecten. Dit was makkelijk te testen. Ik heb geen methode om dingen als magic en poison te testen aangezien daar endurance een rol in speelt, maar het lijkt me eigenlijk sterk als die op basis van percentages werken.
[ Voor 70% gewijzigd door Voxalizer op 10-06-2015 09:05 ]
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Zit (nog steeds) heel erg te twijfelen of ik deze game zal gaan halen. Ben een beetje bang dat het me te moeilijk is. Het ziet er allemaal wel erg vet uit.
Heb nog nooit een Souls game gespeeld. De games die ik de laatste tijd gespeeld heb en wel representatief zijn voor wat ik leuk vindt: GTA V, Dragon age Inquisition, Assassin's Creed, Trials. Ik speel puur voor SP. MP kan mij nooit echt bekoren. Nu lijkt Bloodborne helemaal niet op een van de games die ik normaal speel, maar toch blijft hij steeds mijn aandacht pakken als ik ergens wat voorbij zie komen.
Iemand met een soort gelijke ervaring die de game wel gehaald heeft en mij kan overtuigen of tegen houden om de game te halen?
Heb nog nooit een Souls game gespeeld. De games die ik de laatste tijd gespeeld heb en wel representatief zijn voor wat ik leuk vindt: GTA V, Dragon age Inquisition, Assassin's Creed, Trials. Ik speel puur voor SP. MP kan mij nooit echt bekoren. Nu lijkt Bloodborne helemaal niet op een van de games die ik normaal speel, maar toch blijft hij steeds mijn aandacht pakken als ik ergens wat voorbij zie komen.
Iemand met een soort gelijke ervaring die de game wel gehaald heeft en mij kan overtuigen of tegen houden om de game te halen?
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Jazeker!
[motivation]
Ik had ook nog nooit een From game gespeeld en na het zien van reviews en video's begon het ook steeds meer te kriebelen en interesse te wekken.
Dus gekocht en gespeeld zonder te weten wat me echt te wachten stond, vooral qua moeilijkheid.
Geen spijt van; erg toffe game.
Het begin is lastig, erg lastig zelfs, met een heel steile leercurve, maar als je het door begint te krijgen word je steeds zekerder van jezelf en laat je je niet zo makkelijk meer omleggen.
Plus natuurlijk het briljante level- en enemydesign, het sfeertje, het geluid...
Dus zeker kopen!
[/motivation]
Nou, als dat je niet kan overtuigen
Thanks voor je testresultaten Voxalizer!
[motivation]
Ik had ook nog nooit een From game gespeeld en na het zien van reviews en video's begon het ook steeds meer te kriebelen en interesse te wekken.
Dus gekocht en gespeeld zonder te weten wat me echt te wachten stond, vooral qua moeilijkheid.
Geen spijt van; erg toffe game.
Het begin is lastig, erg lastig zelfs, met een heel steile leercurve, maar als je het door begint te krijgen word je steeds zekerder van jezelf en laat je je niet zo makkelijk meer omleggen.
Plus natuurlijk het briljante level- en enemydesign, het sfeertje, het geluid...
Dus zeker kopen!
[/motivation]
Nou, als dat je niet kan overtuigen
Thanks voor je testresultaten Voxalizer!
[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 10-06-2015 10:22 ]
Ik ben door exact hetzelfde proces gegaan. Had ook nog nooit een From game gespeeld.JSchut schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:03:
Zit (nog steeds) heel erg te twijfelen of ik deze game zal gaan halen. Ben een beetje bang dat het me te moeilijk is. Het ziet er allemaal wel erg vet uit.
Ben echt super blij dat ik hem gehaald heb want ik heb in geen jaren een game zo vet gevonden.
Inmiddels weet je waar je aan begint en je zult aan het begin ook echt vaak neer gaan. Omdat ik wist dat het zou gebeuren en dat ik veel te leren had heb ik geen enkel moment frustratie gevoeld. Meer iets van "Kom op, je wist waar je aan begon.".
En het gevoel als je eenmaal wat meer je mannetje staat is echt geweldig.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Hahaha, de Tonitrus icm beast hood pellets werkte zoals verwacht!
Ik zou bijna zeggen dat Rom daarmee veel te makkelijk wordt... zelfs in ng kostte het me veel meer moeite.
Op het einde werd ik wat te overmoedig en incasseerde ik té vaak té veel damage, maar al met al
niet slecht voor de eerste poging
Een paar spinnetjes nog gestoken met de Shaman Bone Blade, maar ik had geen zin om te wachten op cq kijken naar het effect.
Na het gevecht met Rom komt nog het gevecht met de Byrgenwerth Hunter. De Burial Blade bewijst wel zijn meerwaarde als dodge en sidestep counterattack wapen.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=iWbkRPBHBkk]
Nu maar eens kijken of ik in Yahar'Gul Blood Moon 22 chunks kan vinden om 3 wapens naar +9 te brengen (Burial Blade, Tonitrus, Holy Blade).
*edit
Gelukt
Alle 3 op +9 nu.
Ya'har Gul zonder deaths doorlopen, alleen 2x dood gegaan bij The One Reborn
Cainhurst ook leeggetrokken, dus nu met 20% meer arcane resistance op naar Logarius.
Daarna enkel nog Upper Cathedral alvorens ik naar Mensis Nightmare vertrek
Ik zou bijna zeggen dat Rom daarmee veel te makkelijk wordt... zelfs in ng kostte het me veel meer moeite.
Op het einde werd ik wat te overmoedig en incasseerde ik té vaak té veel damage, maar al met al
niet slecht voor de eerste poging
Een paar spinnetjes nog gestoken met de Shaman Bone Blade, maar ik had geen zin om te wachten op cq kijken naar het effect.
Na het gevecht met Rom komt nog het gevecht met de Byrgenwerth Hunter. De Burial Blade bewijst wel zijn meerwaarde als dodge en sidestep counterattack wapen.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=iWbkRPBHBkk]
Nu maar eens kijken of ik in Yahar'Gul Blood Moon 22 chunks kan vinden om 3 wapens naar +9 te brengen (Burial Blade, Tonitrus, Holy Blade).
*edit
Gelukt
Ya'har Gul zonder deaths doorlopen, alleen 2x dood gegaan bij The One Reborn

Cainhurst ook leeggetrokken, dus nu met 20% meer arcane resistance op naar Logarius.
Daarna enkel nog Upper Cathedral alvorens ik naar Mensis Nightmare vertrek
[ Voor 15% gewijzigd door Superkiwi op 10-06-2015 18:46 ]
Hey Danny,dvdkiwi schreef op maandag 08 juni 2015 @ 18:48:
Netjes kl1978! Lekker op het gemakje ook, waarom niet
Je hebt nog wel wat leuke bosses te gaan
Welk gebied zit je nu?
Zit nu in unseen village..Hoeveel uur heb jij er nu in zitten?? Ik heb de the witcher nog steeds in de kast liggen vind zonde om de weinige tijd die ik heb te besteden aan een ander spel.
Zoals ik al zei ik ga hem uitspelen
Heb trouwens wel veel problemen met de eindbaas in cainhurst castle, waar kom je als je deze verslagen hebt??
Ben nu gewoon verder gegaan met andere gebieden vind ik mooie van het spel als je het even zat ben kan je gewoon andere dingen ontdekken. Vind wel heel groot verschil in moeilijkheids graad kwa eindbazen...
Gisteren Blood Starved Beast omgelegd, wat een cakewalk was dat ivm Father Gascoigne.
ding heeft me hooguit een keertje kunnen raken en dan hebben we het wel gehad
ding heeft me hooguit een keertje kunnen raken en dan hebben we het wel gehad
Zo, vanmiddag eindelijk Father Gascoigne te pakken. Was me al diverse keren gelukt om 'm op bijna 5% health te krijgen maar dan ging ik uiteindelijk neer door zijn snelle combo's.
Hartslag was door mijn hele lijf te voelen maar wat een gaaf gevoel is dat zeg om die trophy te zien maar vooral ook PREY SLAUGHTERED.
Blood Vials heb ik voorlopig niet nodig. (heb er nu zo'n 200 - ugh). En die quicksilver bullets (350+) ook niet echt nodig. Molotov cocktails kan ik wel in gaan slaan. Daar heb ik er zo'n 15 van dus dat moet ik even in de gaten houden.
Hartslag was door mijn hele lijf te voelen maar wat een gaaf gevoel is dat zeg om die trophy te zien maar vooral ook PREY SLAUGHTERED.
Blood Vials heb ik voorlopig niet nodig. (heb er nu zo'n 200 - ugh). En die quicksilver bullets (350+) ook niet echt nodig. Molotov cocktails kan ik wel in gaan slaan. Daar heb ik er zo'n 15 van dus dat moet ik even in de gaten houden.
PSN ID: MrMichel_75
Geloof mij maar dat 200 vials ook te weinig is.
Als je echt wilt weten wat er na Martyr Logarius komt:k1978 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:47:
[...]
Heb trouwens wel veel problemen met de eindbaas in cainhurst castle, waar kom je als je deze verslagen hebt??
Hoeveel uur heb jij er nu in zitten??
Vind wel heel groot verschil in moeilijkheids graad kwa eindbazen...
spoiler:
achter deze baas is de kamer van Queen Annelise, Queen of the Vilebloods, waar je komt als je de crown of illusions opzet. Zie mijn video hieronder (cutscenes zijn geskipt) 
Daar vind je unopened summons welke je aan Alfred kan geven
Daar vind je unopened summons welke je aan Alfred kan geven
Ik zit nu op 75 uur, maar doe ng+ dan ook op het gemakje, zonder iets over te slaan, net als ng eigenlijk.
Er zit inderdaad een verschil in moeilijkheidsgraad, maar met de juiste wapens en elemental effects kan je sommigen een stuk makkelijker maken. Voor mij zaten de lastigste bazen bij de optionele, niet bij de storymode bazen (behalve Vicar dan).
*edit*
Lol, in ng+ gaan alle bazen waar ik in ng moeite mee had makkelijk en andersom...
Martyr Logarius in de eerste poging neer, en nog redelijk snel ook:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Q7imPUcUbz0]
Celestial Emmisary had ik 3 keer voor nodig (in ng in één keer, maar dat deed ik toen co-op):
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=trht6ZUKMDY]
[ Voor 19% gewijzigd door Superkiwi op 12-06-2015 20:41 ]
Na een weekje father Cascoigne (fase 3) heb ik maar voor de makkelijke manier gekozen. Nooit geweten dat je 'm "klem" kunt zetten en jij maar blijven hakken 
Ik ben er nog niet helemaal uit wat mijn favoriete wapens zijn......
Was je ook bekend met de Tiny Music Box? Die maakt de Gasco fight aanzienlijk makkelijker.Trent900 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 22:03:
Na een weekje father Cascoigne (fase 3) heb ik maar voor de makkelijke manier gekozen. Nooit geweten dat je 'm "klem" kunt zetten en jij maar blijven hakken
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Wil even zeggen dat ik bloodborne echt geweldig vind! Wat een heerlijk spel! Ben nieuw met de serie maar wat intens goed!
Wat ik me wel afvraag is of de bosses zo relatief makkelijk blijven, ik heb father gascogne echt 4x moeten doen voordat ik het haalde, maar de 2 bosses daarna waren erg gemakkelijk heb net vicar amelia in 1x gehaald, firepaper op mn zaag en gaan, 5minuten was ze dood! Heb meer moeite met gewoon het level doorlopen
Maar verder heerlijk spel, zal hier nog wel eens terug komen voor wat tips en wat hulp
Wat ik me wel afvraag is of de bosses zo relatief makkelijk blijven, ik heb father gascogne echt 4x moeten doen voordat ik het haalde, maar de 2 bosses daarna waren erg gemakkelijk heb net vicar amelia in 1x gehaald, firepaper op mn zaag en gaan, 5minuten was ze dood! Heb meer moeite met gewoon het level doorlopen
Maar verder heerlijk spel, zal hier nog wel eens terug komen voor wat tips en wat hulp
[ Voor 4% gewijzigd door dijstr op 13-06-2015 17:33 ]
Volg topic al een tijdje, ondertussen ook voorbij Gasco gekomen, bijna gered zonder music box. Toen toch maar opgezocht hoe je die kon halen. Daarna was het wel erg makkelijkVoxalizer schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 10:19:
[...]
Was je ook bekend met de Tiny Music Box? Die maakt de Gasco fight aanzienlijk makkelijker.
Maar nu eindelijk nieuwe area, ga ik nog best vlotjes door de kleine (en grote
Misschien heb je er gewoon aanleg voordijstr schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 17:29:
Wat ik me wel afvraag is of de bosses zo relatief makkelijk blijven................
Vicar in 1 poging is knap
Ben je de game "blind" aan het spelen of kijk je ook walkthroughs?
Hmm vond haar echt heel erg makkelijkdvdkiwi schreef op zondag 14 juni 2015 @ 11:45:
[...]
Misschien heb je er gewoon aanleg voor
Vicar in 1 poging is knap![]()
Ben je de game "blind" aan het spelen of kijk je ook walkthroughs?
Speel de game wel blind! Vind walkthroughs niet leuk, ga lekker zelf op onderzoek uit!
Heb alleen bij Father Gascogne even opgezocht hoe ik hem het beste kon verslaan, maar daar werd ik ook niet veel wijzer van..

Zo weer even verder, was gister dood gegaan toen 2 van die grote gasten tegenkwam met bijl, 1 lukt nog wel maar 2 tegelijk die op je inhakken is me toch iets te veel van het goede
Ik ben nu al 7 keer dood bij Ebrietas, met lvl 178...
Wat een cheap ass b*tch
Moeilijkste baas in de game denk ik.
Ik denk dat ik haar maar laat zitten en naar Mensis Nightmare ga.
Wat een cheap ass b*tch
[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 14-06-2015 14:35 ]
Paar daagjes geleden begonnen aan BB. Eerste 'Souls' game voor mij.
Hele mooie game, met een geweldige sfeer en stijl. De opening cutscene alleen al, je wordt meteen in de goede stemming gebracht.
Ook de gameplay is heerlijk soepel, zeker na het spelen van de Witcher 3 echt een verademing. En fantastisch level design natuurlijk.
De eerste uren wel even wennen, aangezien je vrijwel alles zelf moet uitvinden, maar daardoor ook wel leuk.
Heb intussen een goede grip op het spel. Heb zojuist de Shadow of Yharnam voor hun bek getimmerd.
De meeste bosses waren goed te doen, ik had alleen wat moeite met Paarl, maar was daar blijkbaar erg vroeg. Daarna trof ik de Witches en Vicar die beiden zonder moeite in 1x neer gingen.
Het leukste vind ik tot nu toe wel gewoon de spanning van het doorlopen van nieuwe gebieden, om elk hoekje lonkt gevaar. En het aanschouwen van de gruwelijke monsters. Mmmm.
The Hunt continues!
Hele mooie game, met een geweldige sfeer en stijl. De opening cutscene alleen al, je wordt meteen in de goede stemming gebracht.
Ook de gameplay is heerlijk soepel, zeker na het spelen van de Witcher 3 echt een verademing. En fantastisch level design natuurlijk.
De eerste uren wel even wennen, aangezien je vrijwel alles zelf moet uitvinden, maar daardoor ook wel leuk.
Heb intussen een goede grip op het spel. Heb zojuist de Shadow of Yharnam voor hun bek getimmerd.
De meeste bosses waren goed te doen, ik had alleen wat moeite met Paarl, maar was daar blijkbaar erg vroeg. Daarna trof ik de Witches en Vicar die beiden zonder moeite in 1x neer gingen.
Het leukste vind ik tot nu toe wel gewoon de spanning van het doorlopen van nieuwe gebieden, om elk hoekje lonkt gevaar. En het aanschouwen van de gruwelijke monsters. Mmmm.
The Hunt continues!
Ebrietas is idd een bitch.dvdkiwi schreef op zondag 14 juni 2015 @ 14:33:
Ik ben nu al 7 keer dood bij Ebrietas, met lvl 178...
Wat een cheap ass b*tch
Let vooral heel goed op de aanvallen.
Mijn tactiek was afstand houden, veel dodgen en kort aanvallen als ze zich omlaag laat vallen. Het scheelde bij mij ook enorm toen ik stopte met locken. Dat werkt bij deze boss niet voor mij.
Ik heb 'r al uit mijn hoofd gezet 
Nu al 6 keer bezig met
Had 'm 95% dood en toen een instakill
Had ik nu maar "refuse" gekozen...
*edit*
De makkelijke oplossing gekozen en co-op gedaan.
Bizar hoeveel de moeilijkheidsgraad omlaag gaat dan
Ook moest ik nog even Darkbeast verslaan, maar dat was niet al te lastig
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=S8I6DEv88IQ]
Ng+ is klaar nu, Amygdala (want: geen zin in Nightmare Frontier) en Ebrietas (want: bitch) overgeslagen.
Dus het wordt tijd voor de dungeons
Dat moet met deze stats wel lukken:
VIT 55
STA 36
STR 50
SKL 50
BLD 6
ARC 40
De arcane op 40 is leuk, maar in ng+ doet A Call Beyond niet wat ik ervan verwacht had...
Wellicht dat het in de dungeons beter gaat.
En wellicht dat ik in ng++ nog wat verder ga levellen, want ik vind het wel leuk
Nu al 6 keer bezig met
spoiler:
maar die attacks van hem zijn zo snel daar doe je niks tegen.gherman
Had 'm 95% dood en toen een instakill
Had ik nu maar "refuse" gekozen...
*edit*
De makkelijke oplossing gekozen en co-op gedaan.
Bizar hoeveel de moeilijkheidsgraad omlaag gaat dan

Ook moest ik nog even Darkbeast verslaan, maar dat was niet al te lastig
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=S8I6DEv88IQ]
Ng+ is klaar nu, Amygdala (want: geen zin in Nightmare Frontier) en Ebrietas (want: bitch) overgeslagen.
Dus het wordt tijd voor de dungeons
Dat moet met deze stats wel lukken:
VIT 55
STA 36
STR 50
SKL 50
BLD 6
ARC 40
De arcane op 40 is leuk, maar in ng+ doet A Call Beyond niet wat ik ervan verwacht had...
Wellicht dat het in de dungeons beter gaat.
En wellicht dat ik in ng++ nog wat verder ga levellen, want ik vind het wel leuk
[ Voor 68% gewijzigd door Superkiwi op 14-06-2015 19:49 ]
Van het weekend Vicar Amelia en Witches of Hemwick vermoord
Amelia gelukkig maar 2 keer voor nodig, Witches zou ik niet eens een boss willen noemen zo simpel.
Magoed, Darkbeast Paarl is de volgende die ik wil vellen om zo alle bosses te doen.
Amelia gelukkig maar 2 keer voor nodig, Witches zou ik niet eens een boss willen noemen zo simpel.
Magoed, Darkbeast Paarl is de volgende die ik wil vellen om zo alle bosses te doen.
Oh, maak je niet druk... Je komt haar enhanced versie nog wel tegen in de dungeons!
Afgelopen weekend eindelijk Ebrietas verslagen. Uiteindelijk na 30 keer falen gekozen voor een none-lock manier en na 2 keer down.
Wel een van de meest pittige bazen in game, al kan Father er ook wat van (zeker omdat je dan een low level bent).
Blijf de game een geweldige ervaring vinden en je merkt echt dat je het geheel beter onder de knie krijgt. Voor mij zeker een top 10 in de lijst van games van 2015.
Edit:
wat overigens niet lijkt te werken bij mij is de coop mode.
Heb nog niet geprobeerd via de password methode. Begreep dat daarbij de lvl restrictie verdwenen is?
Wel een van de meest pittige bazen in game, al kan Father er ook wat van (zeker omdat je dan een low level bent).
Blijf de game een geweldige ervaring vinden en je merkt echt dat je het geheel beter onder de knie krijgt. Voor mij zeker een top 10 in de lijst van games van 2015.
Edit:
wat overigens niet lijkt te werken bij mij is de coop mode.
Heb nog niet geprobeerd via de password methode. Begreep dat daarbij de lvl restrictie verdwenen is?
[ Voor 17% gewijzigd door Henkje.doc op 15-06-2015 12:59 ]
De level restrictie is verdwenen inderdaad, dus iedereen kan iedereen helpen.
Met de enige randvoorwaarde dat degene die helpt in zijn eigen wereld de boss heeft verslagen waar ie mee gaat helpen
De paswoord methode helpt om sneller een partner te vinden: beiden hetzelfde paswoord invoeren en de kans is groot dat je elkaar treft.
Met de enige randvoorwaarde dat degene die helpt in zijn eigen wereld de boss heeft verslagen waar ie mee gaat helpen
De paswoord methode helpt om sneller een partner te vinden: beiden hetzelfde paswoord invoeren en de kans is groot dat je elkaar treft.
Dat dacht ik alVoxalizer schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:50:
[...]
Oh, maak je niet druk... Je komt haar enhanced versie nog wel tegen in de dungeons!
[ Voor 25% gewijzigd door Superkiwi op 15-06-2015 14:31 ]
Zo vandaag Rom aangepakt, man wat een baas..
Eerst super druk met steeds spinnetjes aanpakken en dan Rom pas aanvallen, werkte niet helemaal als verwacht..
Toen besloten gewoon voor Rom zelf te gaan en die spinnetjes maar te laten, paar pogingen verder was het gelukt! Tot nu toe denk ik wel de moeilijkste baas
Morgen maar op naar het volgende stuk, kijken wat we daar tegenkomen!
Eerst super druk met steeds spinnetjes aanpakken en dan Rom pas aanvallen, werkte niet helemaal als verwacht..
Toen besloten gewoon voor Rom zelf te gaan en die spinnetjes maar te laten, paar pogingen verder was het gelukt! Tot nu toe denk ik wel de moeilijkste baas
Morgen maar op naar het volgende stuk, kijken wat we daar tegenkomen!
Rom is inderdaad een van de pittigste.
Bolt paper of de Tonitrus doen wonderen
Ik heb zojuist de Central Pthumeru en Hintertomb dungeons gedaan.
Vielen reuze mee, alleen af en toe de weg kwijt
De Lower Pthumeru en Lower Hintertomb chalices staan al klaar
Hmm nee heb het met mn holyblade gedaan weet niet of ik de tonitrus al kan kopen?
Eens even kijken morgen!
Eens even kijken morgen!
De Tonitrus vind je in Yahar'Gul, links aan het einde van de straat.
Daar heb je al toegang tot toch?
Daar heb je al toegang tot toch?
Ik ben net in Yahar'gul, dus heb nu wel toegang, beetje laat want heb er nu niets meer aan tegen Rom
Maar ik ga de Tonitrus morgen zeker even zoeken, stiekem wat op internet opgezocht maar betwijfel of het beter is dan mn HolyBlade, maar we gaan het zien, ik wil hem zeker hebben!
Maar ik ga de Tonitrus morgen zeker even zoeken, stiekem wat op internet opgezocht maar betwijfel of het beter is dan mn HolyBlade, maar we gaan het zien, ik wil hem zeker hebben!
De maan is nu rood bij jou toch? (de change vind plaasts na het verslaan van Rom)
Dan heb je de "eerste versie" van Yahar'Gul gemist
Je kan je laten killen door een "snatcher", waardoor je naar de eerste versie van Yahar'Gul gebracht wordt.
De Tonitrus is erg sterk tegen vooral Rom.
Al doet ie het ook wel leuk tegen andere vijanden; er zijn er enkele met een significante weakness voor bolt
Je kan je laten killen door een "snatcher", waardoor je naar de eerste versie van Yahar'Gul gebracht wordt.
Al doet ie het ook wel leuk tegen andere vijanden; er zijn er enkele met een significante weakness voor bolt
[ Voor 51% gewijzigd door Superkiwi op 17-06-2015 09:58 ]
Ik meld me hier ook gauw weer even, aangezien ik de grootste moeite heb met Dark Souls 2 gisteren weer even Bloodborne opgestart.
Even nadenken waar ik was gebleven en toen schoot het me weer te binnen.. Chalice dungeon tegenover Rom, shit!
De eerste poging ging niet zo lekker, de controls waren ook een beetje uit de vingers.
Tweede poging maar m'n one handed Holy Blade gebruikt met een fire paper er overheen. P1 ging prima en P2 raakte bugged waardoor hij geen extra attacks deed, en P3 af weten te ronden door alleen maar de R2 attack te doen.
Dus ik heb er nu weer een nieuwe chalice bij, misschien toch nog maar even doorspelen.
Even nadenken waar ik was gebleven en toen schoot het me weer te binnen.. Chalice dungeon tegenover Rom, shit!
De eerste poging ging niet zo lekker, de controls waren ook een beetje uit de vingers.
Tweede poging maar m'n one handed Holy Blade gebruikt met een fire paper er overheen. P1 ging prima en P2 raakte bugged waardoor hij geen extra attacks deed, en P3 af weten te ronden door alleen maar de R2 attack te doen.
Dus ik heb er nu weer een nieuwe chalice bij, misschien toch nog maar even doorspelen.
dvdkiwi schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:30:
De level restrictie is verdwenen inderdaad, dus iedereen kan iedereen helpen.
[...]
Dat dacht ik al
Geen zorgen het wordt nog veel moeilijker en naast Ebrietas, Amygdala en Rom zijn er ook nog een paar bosses waar ik uiteindelijk nog veel meer moeite mee had.dvdkiwi schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 18:00:
Rom is inderdaad een van de pittigste.
Ik durf niet eens meer te denken aan de watchdog en de guardian in de defiled chalice dungeon.....

[ Voor 33% gewijzigd door rajackar op 17-06-2015 09:47 ]
Maan is inderdaad rood, gebeurde na Rom.dvdkiwi schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 00:00:
De maan is nu rood bij jou toch? (de change vind plaasts na het verslaan van Rom)
En dat is jammer om te horen dat ik de eerste versie van Yahar'Gul gemist heb.. Betekent dit dat de Tonitrus er niet meer ligt nu? Dan hoef ik er ook niet naar op zoek
Maar laten killen door een snatcher, dat is als je in de gevangenis komt? Want daar ben ik wel geweest! Maar wist dan niets van de Tonitrus.. Liep wel per ongeluk tegen Darkbeast Paarl aan, maakte geen schijn van kans
Ja dat dus 
Na het killen van Blood Starved Beast loopt in Cathedral Ward zo'n snatcher rond, net als in The Healing Church area en in de Forbidden Woods. Als je je door zo één laat killen wordt je wakker in de gevangenis van Yahar'Gul, en dat is een andere Yahar'Gul dan tijdens de blood moon.
Daar vind je de Tonitrus. Tijdens de blood moon niet meer.
Iets om te onthouden voor ng+ dus

Al heb ik al iemand gezien die er absoluut geen moeite mee had
Na het killen van Blood Starved Beast loopt in Cathedral Ward zo'n snatcher rond, net als in The Healing Church area en in de Forbidden Woods. Als je je door zo één laat killen wordt je wakker in de gevangenis van Yahar'Gul, en dat is een andere Yahar'Gul dan tijdens de blood moon.
Daar vind je de Tonitrus. Tijdens de blood moon niet meer.
Iets om te onthouden voor ng+ dus
spoiler:
Maar als je Paarl killed krijg je de spark hunter badge en kun je de Tonitrus gewoon kopen in de shop 
Dat belooft nog watrajackar schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:47:
[...]
Ik durf niet eens meer te denken aan de watchdog en de guardian in de defiled chalice dungeon.....
Al heb ik al iemand gezien die er absoluut geen moeite mee had
[ Voor 79% gewijzigd door Superkiwi op 17-06-2015 13:34 ]
Gisteravond BB uitgespeeld. Heb ook alle optionele bosses meegepakt. Vond vooral Cainhurst Castle heel cool (sneeuw word ik sowieso altijd blij van)! Al met al een hele dikke game. Heel verslavend, kon het spel - ook als ik niet aan het spelen was - amper uit m'n hoofd houden.
Ik had al een paar Chalice dungeons gedaan maar werd er niet warm van. Maargoed, als ik het zo lees zit de echte uitdaging 'm wel in de latere Chalice dungeons dus ik ga me er nog wel doorheen worstelen.
Ik had al een paar Chalice dungeons gedaan maar werd er niet warm van. Maargoed, als ik het zo lees zit de echte uitdaging 'm wel in de latere Chalice dungeons dus ik ga me er nog wel doorheen worstelen.
Zoooo, dus net even een gevecht aangegaan met 3 hunters, gelukkig respawnen ze niet nadat ze dood zijn..
Nu op onderzoek uit!
Edit: The reborn one gevonden en verslagen inmiddels ook de Tonitrus gevonden!
Nu op onderzoek uit!
Edit: The reborn one gevonden en verslagen inmiddels ook de Tonitrus gevonden!
[ Voor 26% gewijzigd door dijstr op 17-06-2015 16:29 ]
Nice! 
Ik dacht dat de depth 3 dungeons wel mee zouden vallen...
Kom ik aan het einde van layer 2 Undead Giant tegen, die 2 shot mij gewoon
Maar 2e poging was ie makkelijk neer.
Maar even gestopt voor vandaag, want ik weet dat in layer 3 Rom wacht
Ik dacht dat de depth 3 dungeons wel mee zouden vallen...
Kom ik aan het einde van layer 2 Undead Giant tegen, die 2 shot mij gewoon
Maar 2e poging was ie makkelijk neer.
Maar even gestopt voor vandaag, want ik weet dat in layer 3 Rom wacht

Heb onlangs the witcher 3 uitgespeeld. Hoewel ik echt een rpg leek ben vond ik het een geweldige ervaring.
Wat verder zoeken naar recente rpg titels brengt me bij deze. Is het wat vergelijkbaar? Zit er een deftig verhaal achter wat me meestal motiveert om tot het einde te spelen..
Kben wel een pc gamer, kben altijd bang om met controller zulke games te spelen. Speelt dit vlot?
Wat verder zoeken naar recente rpg titels brengt me bij deze. Is het wat vergelijkbaar? Zit er een deftig verhaal achter wat me meestal motiveert om tot het einde te spelen..
Kben wel een pc gamer, kben altijd bang om met controller zulke games te spelen. Speelt dit vlot?
Het is een geweldig spel, niet vergelijkbaar met The Witcher.
The Witcher is meer story driven heb ik het idee, en er zitten meer RPG elementen in dan bij Bloodborne.
Maar, ben je op zoek nar een geweldige ervaring en een flinke uitdaging dan zou ik zeker Bloorborne aanraden!
Normaal zijn spellen als Bloodborne niets voor mij, dan wordt het te moeilijk en zoek ik wel wat anders, maar Bloodborne grijpt me echt, wil de game niet met rust laten en wil maar doorspelen.
Kijk ander wat youtube filmpjes of koop het gewoon, het is echt de moeite waard.
The Witcher is meer story driven heb ik het idee, en er zitten meer RPG elementen in dan bij Bloodborne.
Maar, ben je op zoek nar een geweldige ervaring en een flinke uitdaging dan zou ik zeker Bloorborne aanraden!
Normaal zijn spellen als Bloodborne niets voor mij, dan wordt het te moeilijk en zoek ik wel wat anders, maar Bloodborne grijpt me echt, wil de game niet met rust laten en wil maar doorspelen.
Kijk ander wat youtube filmpjes of koop het gewoon, het is echt de moeite waard.
Idd heb nog geen enkel filmpje erover gezien. Mss eens opzoeken vooraleer ik de vraag stel dat het zo bv zou spelen als god of war (action paced)
Gisteren Darkbeast Paarl neergehaald 
Nu even uitzoeken waar ik naartoe moet. Witches of Hemwick had ik al neer, en voor het ene gedeelte in Cathedral ward heb ik een password ofzo nodig, maar dat zoet ik wel uit.
Heb ook nu een chalice dungeon openstaan dus misschien dat ik die ga doen.
Nu even uitzoeken waar ik naartoe moet. Witches of Hemwick had ik al neer, en voor het ene gedeelte in Cathedral ward heb ik een password ofzo nodig, maar dat zoet ik wel uit.
Lijkt totaal niet op elkaar. Bloodborne is hardcore en spijkerhard. Het is vaag en je hebt soms geen idee wat je aan het doen bent. Maar tegelijkertijd is de game zeer mysterieurs en verslavend. Vooral als je je character op een acceptabel level hebt gebracht. Prepare to die. A lot.Scifo83 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 08:41:
Heb onlangs the witcher 3 uitgespeeld. Hoewel ik echt een rpg leek ben vond ik het een geweldige ervaring.
Forbidden Woods dus. Tegenover de ingang naar Hemwick.Akaendra schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:03:
Gisteren Darkbeast Paarl neergehaald
Misschien een rare vraag, maar vraag met toch af wat ik met 'ritual blood' en 'yellow backbone' e.d. kan?
Die heb je nodig om chalice rituals uit te voeren.
Niet verkopen dus
Staat ook gewoon in de item omschrijving
@Bram: Forbidden Woods tegenover de ingang naar Hemwick?
Tegenover de ingang naar hemwick kom je bij de hal waar je de schaal staat met een Amygdala erboven.
Forbidden Woods kom je vanaf het plein waar die 2 grote (witte) axe dudes lopen, en dan langs Alfred naar beneden.
Niet verkopen dus
Tegenover de ingang naar hemwick kom je bij de hal waar je de schaal staat met een Amygdala erboven.
Forbidden Woods kom je vanaf het plein waar die 2 grote (witte) axe dudes lopen, en dan langs Alfred naar beneden.
[ Voor 77% gewijzigd door Superkiwi op 18-06-2015 10:10 ]
ahhh oke, dan laat ik ze lekker zitten 
Had stiekem gehoopt dat ik er items mee kon craften ofzo maar helaas haha
Had stiekem gehoopt dat ik er items mee kon craften ofzo maar helaas haha
Via Google kun je dit allemaal vinden. Wordt min of meer ook van je verwacht met dit soort games. Staan allemaal in de wiki.dijstr schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:58:
Misschien een rare vraag, maar vraag met toch af wat ik met 'ritual blood' en 'yellow backbone' e.d. kan?
Ja ik bedoel rechts van de Amelia hal, maar dat klopt volgens mij ook niet. Is alweer ff geleden.dvdkiwi schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:59:
Die heb je nodig om chalice rituals uit te voeren.
Niet verkopen dus
Nou hup, spelen dan!

Ik ga zelf nog even verder met ng++; ik wil die "brush off dust" gesture!
Ik ga zelf nog even verder met ng++; ik wil die "brush off dust" gesture!
[ Voor 61% gewijzigd door Superkiwi op 18-06-2015 12:55 ]
Nee ben er ff klaar mee. Speel nu ff helemaal niet meer tot dinsdag. Dan ben ik weer The Batman.
Na een laatste sessie Chalice dungeons (Defiled Pthumeru, Isz, en Great Pthumeru Ihyll allemaal in één zitting) is de platinum binnen! Met genoeg adrenaline om twee marathons te lopen komt de Hunt voor mij voorlopig tot zijn einde.
Omdat ik uit m'n eigen playthrough niet heel veel wijzer was geworden van het intrigerende verhaal achter Bloodborne, ben ik maar op internet gaan rondkijken, dit filmpje vond ik bijzonder interessant (is wellicht al aan bod gekomen):
YouTube: Bloodborne's Story ► Explained!
Omdat ik uit m'n eigen playthrough niet heel veel wijzer was geworden van het intrigerende verhaal achter Bloodborne, ben ik maar op internet gaan rondkijken, dit filmpje vond ik bijzonder interessant (is wellicht al aan bod gekomen):
In één zitting? Dat heeft je wel wat tijd gekost of niet (en waarschijnlijk de nodige hartkloppingen) 
Met welk level character heb je ze doorlopen?
Congrats met de platinum!
[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 19-06-2015 16:08 ]
Vaati! degene die alles van anderen heeft gejat en heeft geclaimed dat hij alles zelf heeft bedachtElysi schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:57:
Na een laatste sessie Chalice dungeons (Defiled Pthumeru, Isz, en Great Pthumeru Ihyll allemaal in één zitting) is de platinum binnen! Met genoeg adrenaline om twee marathons te lopen komt de Hunt voor mij voorlopig tot zijn einde.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Zo'n 8 uur. Wel pauzes en eten tussendoor hoor. Ik vond persoonlijk de Ihyll bosses het moeilijkst (de eerste 2), en de Headless Bloodletting Beast de enige frustrerende, door de constante camera angle wars. Maar verder goed te doen. Vooral een kwestie van de bosses leren kennen.dvdkiwi schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 16:06:
In één zitting? Dat heeft je wel wat tijd gekost of niet (en waarschijnlijk de nodige hartkloppingen)
Ik was rond level 85-90 toen ik aan de eerste Chalice dungeon begon (paar dagen terug) met een +10 Ludwig's Holy Sword. Je krijgt in depth 4 en 5 dungeons heel snel heel veel Blood Echoes. Uiteindelijk op level 129 geëindigd.
Dat is netjes!
Dan ben je een heel stuk meer skilled dan ik
Dan ben je een heel stuk meer skilled dan ik
Ik heb genoeg derp momenten hoor, haha. Naar mijn idee is Bloodborne vooral een kwestie van doorzettingsvermogen. Niet opgeven, dan kom je er wel. En als methode A niet werkt, dan probeer je methode B.
Precies dat 
Ik ben van plan om dit weekend de dungeons zo ver mogelijk af te gaan ronden.
Mocht het alsnog te moeilijk blijken dan ga ik ng++ gewoon spelen om wat verder te levellen, ook leuk
Lower Pthumeru klaar
Veel te onvoorzichtig gespeeld, maar zowel Rom als Bloodletting Beast waren appeltje-eitje
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=bm90CK60Vfg]
Ik heb wel een hekel aan die bell maidens
Lower Hintertomb ook klaar
Alle bosses:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qyyh39xjDq8]
Ik krijg steeds meer een hekel aan die bell maindens
Nu 2 bazen neer in de Ailing Loran dungeon en inmiddels de Beast Claw gevonden.
Ik kan de Great Isz dungeon openen, ik heb de materialen ervoor.
Is er een reden dat ik de Defiled dungeon eerst "moet" doen?
Ik ben van plan om dit weekend de dungeons zo ver mogelijk af te gaan ronden.
Mocht het alsnog te moeilijk blijken dan ga ik ng++ gewoon spelen om wat verder te levellen, ook leuk
Lower Pthumeru klaar
Veel te onvoorzichtig gespeeld, maar zowel Rom als Bloodletting Beast waren appeltje-eitje
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=bm90CK60Vfg]
Ik heb wel een hekel aan die bell maidens
Lower Hintertomb ook klaar
Alle bosses:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qyyh39xjDq8]
Ik krijg steeds meer een hekel aan die bell maindens
Nu 2 bazen neer in de Ailing Loran dungeon en inmiddels de Beast Claw gevonden.
Ik kan de Great Isz dungeon openen, ik heb de materialen ervoor.
Is er een reden dat ik de Defiled dungeon eerst "moet" doen?
[ Voor 69% gewijzigd door Superkiwi op 20-06-2015 19:45 ]
Inderdaad, bij die Bell Maidens volg ik altijd direct het spoor van rode beesten om ze zo snel mogelijk neer te maaien. Daarna backtrack ik om te zien wat ik gemist heb. En nee, Isz is ook makkelijker dus wellicht dat je daar nog wat leveltjes opdoet.
Ik heb de defiled dungeon en de Isz dungeon vast klaargezet op de altaars.
Eerst maar eens Isz doen dan
Daar hoop ik ook eindelijk eens wat rating 15+ gems te vinden.
Zojuist Ailing Loran afgerond:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=krr0eT2NryA]
Op zich niet zo lastig, alleen met Abhorrent Beast had ik redelijk wat moeite
Uiteindelijk zijn laatste helft leven gechipt met poison knives.
Aan het einde van Blood Starved Beast schrok ik wel even, maar alles was in orde lol
Ook eindelijk eens father Gascoigne verslaan zonder hem vast te zetten achter de grafstenen
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5AnyuHf3aSo]
En de hunters in Cathedral Ward zijn makkelijker als je ze van achteren besluipt:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=n-p5mtqdW38]
En toch weer 4 pogingen nodig gehad voor Vicar
Eerst maar eens Isz doen dan
Daar hoop ik ook eindelijk eens wat rating 15+ gems te vinden.
Zojuist Ailing Loran afgerond:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=krr0eT2NryA]
Op zich niet zo lastig, alleen met Abhorrent Beast had ik redelijk wat moeite
Uiteindelijk zijn laatste helft leven gechipt met poison knives.
Aan het einde van Blood Starved Beast schrok ik wel even, maar alles was in orde lol
Ook eindelijk eens father Gascoigne verslaan zonder hem vast te zetten achter de grafstenen
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5AnyuHf3aSo]
En de hunters in Cathedral Ward zijn makkelijker als je ze van achteren besluipt:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=n-p5mtqdW38]
En toch weer 4 pogingen nodig gehad voor Vicar

[ Voor 26% gewijzigd door Superkiwi op 21-06-2015 18:36 ]
Zo, vandaag Bloodborne uitgespeeld, wat een ervaring
Echt genoten, flink gefrustreerd geweest maar nog nooit zo veel voldoening gehad bij een game!
Ik moet alleen wel zeggen dat ik de laatste bazen (vanaf Amygdala) erg gemakkelijk vond! Vond eigenlijk de bazen tot ROM moeilijk, maar na ROM ging het vaak in 2 a 3 pogingen.
Verder echt genoten, vandaag ook begonnen met de Chalice dungeons, vind ik iets minder leuk, beetje inspiratieloos. Heb er pas 3 dungeons gedaan, misschien wordt het nog beter.
In ieder geval begonnen aan NG+, wie weet doe ik daar nog wat mee, Batman dinsdag en ik heb TLOU ook nog liggen, keuzes keuzes keuzes, maar de beste keuze was om met Bloodborne te beginnen
Wat ik me wel afvraag, in hoeverre is Dark Souls 2 vergelijkbaar met Bloodborne? Het ziet er 'langzamer' uit, maar is het de moeite waard om die ook even op te pikken?
Echt genoten, flink gefrustreerd geweest maar nog nooit zo veel voldoening gehad bij een game!
Ik moet alleen wel zeggen dat ik de laatste bazen (vanaf Amygdala) erg gemakkelijk vond! Vond eigenlijk de bazen tot ROM moeilijk, maar na ROM ging het vaak in 2 a 3 pogingen.
Verder echt genoten, vandaag ook begonnen met de Chalice dungeons, vind ik iets minder leuk, beetje inspiratieloos. Heb er pas 3 dungeons gedaan, misschien wordt het nog beter.
In ieder geval begonnen aan NG+, wie weet doe ik daar nog wat mee, Batman dinsdag en ik heb TLOU ook nog liggen, keuzes keuzes keuzes, maar de beste keuze was om met Bloodborne te beginnen
Wat ik me wel afvraag, in hoeverre is Dark Souls 2 vergelijkbaar met Bloodborne? Het ziet er 'langzamer' uit, maar is het de moeite waard om die ook even op te pikken?
[ Voor 10% gewijzigd door dijstr op 21-06-2015 22:53 ]
Ik heb DS2 na enkele dagen weer verkocht. Tergend langzaam, reageert minder direct en ook de game zelf vond ik relatief sfeerloos.
Ja daar was ik al een beetje bang voor.. Nog maar even goed over nadenken dan!
Je krijgt de eerste chalice al na het verslaan van BSB, dus dat zou de tijd "moeten" zijn om te beginnen met de dungeons.dijstr schreef op zondag 21 juni 2015 @ 22:47:
Zo speel je ze tussen het verhaal door en wordt het niet zo'n grind op het einde
Post game zijn depth 1, 2 en 3 wel erg makkelijk inderdaad.
Heb je alle bosses verslagen in je playthrough?
Ja daar was ik al bang voor haha, pak het waarschijnlijk toch wel weer opdvdkiwi schreef op maandag 22 juni 2015 @ 09:45:
[...]
Je krijgt de eerste chalice al na het verslaan van BSB, dus dat zou de tijd "moeten" zijn om te beginnen met de dungeons.
Zo speel je ze tussen het verhaal door en wordt het niet zo'n grind op het einde
Post game zijn depth 1, 2 en 3 wel erg makkelijk inderdaad.
Heb je alle bosses verslagen in je playthrough?
Ja heb alle bosses, behalve de alternatieve aan het eind, wist niet dat je daar speciaal voor moest voorbereiden! Dus is een playthrough waard om hem alsnog te pakken of gewoon omdat het zo'n tof spel is natuurlijk
Netjes 
De laatste secret boss is wel de moeite waard, al is het maar voor het andere einde
Dan kan je tijdens ng+ gelijk een beetje levellen; dat heb je wel nodig voor de latere dungeons
De laatste secret boss is wel de moeite waard, al is het maar voor het andere einde
Dan kan je tijdens ng+ gelijk een beetje levellen; dat heb je wel nodig voor de latere dungeons
Persoonlijkerwijs vond ik DS2 wel goed, nu heb ik de DLC niet gespeeld maa het main gedeelte had ook best lastige bosses, ook al is het allemaal wat langzamer (naja ik speelde het langzamer omda tik een schild had om te blokken.) Maar al met al goed te pruimen hoordijstr schreef op zondag 21 juni 2015 @ 22:47:
Zo, vandaag Bloodborne uitgespeeld, wat een ervaring![]()
![]()
Ikzelf ben nu net na de Forbidden Woods, Shadow of Yarnham dood, Byrgenwyrth beetje gedaan, moet nu nog het meer inspringen (althans dat is waar die ouwe knakker heenwijst) Eest maar even wat echoes spenderen voor ik dat doe, want ik gok dat het een 2de boss is (lekker vlot op elkaar ook)
DS2 is heel erg goed hoor, maar je moet absoluut qua 'feel' geen bloodborne verwachten... Is bijna als Need 4 Speed vergelijken met Gran Turismo. Beiden racegames, beiden autos, beiden leuke graphics maar ehm... sjah. ;p
Natuurlijk ligt dit wel wat dichterbij, maar m'n punt zal snel duidelijk worden als je het speelt. Ik heb DS2 vóór BB gespeeld op de PC dus ik laat 'm liggen denk ik.
Natuurlijk ligt dit wel wat dichterbij, maar m'n punt zal snel duidelijk worden als je het speelt. Ik heb DS2 vóór BB gespeeld op de PC dus ik laat 'm liggen denk ik.
Ben toch wel erg benieuwd naar DS2, zeker nu er ook een deel 3 komt! Misschien toch maar kopen, over een paar maanden, als ik Bloodborne een beetje ben 'vergeten' haha
Zal me voorlopig nog wel zoet houden met NG+ en de chalice dungeons!
Zal me voorlopig nog wel zoet houden met NG+ en de chalice dungeons!
Iemand enig idee hoe dat nu precies zit met het gebruik van de beckoning bell in central pthumera charlice? Hij staat op open maar krijg geen reactie na een belletje, niet in 5 tot 30 minuten
In dungeons moet je een beetje geluk hebben dat er iemand komt helpen.
Iemand moet de short root chalice gebruiken om gesummonned te worden in dungeons.
Ze kunnen zo in elke depth opgeroepen worden.
Heb je area op worldwide staan? Dat vergroot de kansen nog een beetje.
Het beste werkt om gewoon met mensen af te spreken en een paswoord in te stellen.
*ik ben vanmiddag online, wellicht kan ik je helpen?*
En anders wachten.... soms héél lang wachten.....
Ik heb gisteren ook erg lang gewacht, dus uiteindelijk Abhorrent Beast maar alleen afgemaakt
Later bij Vicar Amelia (storymode) ook geen succes gehad met hulp, dus ook maar alleen gedaan.
Iemand moet de short root chalice gebruiken om gesummonned te worden in dungeons.
Ze kunnen zo in elke depth opgeroepen worden.
Heb je area op worldwide staan? Dat vergroot de kansen nog een beetje.
Het beste werkt om gewoon met mensen af te spreken en een paswoord in te stellen.
*ik ben vanmiddag online, wellicht kan ik je helpen?*
En anders wachten.... soms héél lang wachten.....
Ik heb gisteren ook erg lang gewacht, dus uiteindelijk Abhorrent Beast maar alleen afgemaakt
Later bij Vicar Amelia (storymode) ook geen succes gehad met hulp, dus ook maar alleen gedaan.
[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 22-06-2015 13:08 ]
Mm, die setting op worldwide die scheelt heel wat. Ik had die helemaal over het hoofd gezien. Nu heb ik binnen tenminste 10 minuten wel een medespeler!
Zo, NG+ is ook lekker doorheen rennen!
Levelen gaat wel als een trein!
Ergens wel leuk, maar ook wel jammer, dat de stukken en bazen waar ik eerst moeite mee had ik nu weinig tot geen uitdaging heb.. Net Father Gascoigne in 1x gepakt, had daar de eerste keer toch wel een aantal pogingen voor nodig!
Daarentegen gaat het levelen wel als een trein, en daar doe ik het voor! Ow, en om de dingen te pakken en verkrijgen die ik eerder was vergeten
Ergens wel leuk, maar ook wel jammer, dat de stukken en bazen waar ik eerst moeite mee had ik nu weinig tot geen uitdaging heb.. Net Father Gascoigne in 1x gepakt, had daar de eerste keer toch wel een aantal pogingen voor nodig!
Daarentegen gaat het levelen wel als een trein, en daar doe ik het voor! Ow, en om de dingen te pakken en verkrijgen die ik eerder was vergeten
Bij mij was het zo dat de bazen waar ik in ng moeite mee had makkelijk gingen in ng+
en bazen die ik in ng makkelijk vond opeens lastig waren in ng+
Maar inderdaad, lekker levellen! Zeker met 3 moon runes equipped
Heb je al dungeons gedaan?
Depth 1, 2 en 3 zijn erg goed te doen (1 en 2 zijn zelfs makkelijk) en je vindt er wellicht wat goede gems die je ng+ run nog makkelijker/leuker maken.
Depth 4 is ook niet zo moeilijk als het klinkt, zeker niet met een gelevelled poppetje.
Ik heb net gelevelled tot 201, nu bezig om de bloodtinge omhoog te krijgen.
In ng++ ben ik tot aan de Shadows, dus die worden mijn volgende slachtoffers!
En daarna een begin maken aan de Isz dungeon (in depth 4 nog geen 15+ rating gem gevonden).
Als ik trouwens ritual materials wil farmen, is het dan beter om root dungeons te doen?
(buiten het feit dat de lost/uncanny wapens er te vinden zijn)
Ik heb de materialen om een Lower Hintertomb root dungeon te openen.
Loran Root heb ik de materialen niet voor, dus ik moet die ergens vandaan halen...
*nevermind* ik zie dat ik gewoon op dungeon type kan zoeken (bv Loran depth 4), zonder dat het mij materialen kost
Mits ik die dungeon zelf gecleared heb uiteraard.
Heb je al dungeons gedaan?
Depth 1, 2 en 3 zijn erg goed te doen (1 en 2 zijn zelfs makkelijk) en je vindt er wellicht wat goede gems die je ng+ run nog makkelijker/leuker maken.
Depth 4 is ook niet zo moeilijk als het klinkt, zeker niet met een gelevelled poppetje.
Ik heb net gelevelled tot 201, nu bezig om de bloodtinge omhoog te krijgen.
In ng++ ben ik tot aan de Shadows, dus die worden mijn volgende slachtoffers!
En daarna een begin maken aan de Isz dungeon (in depth 4 nog geen 15+ rating gem gevonden).
Als ik trouwens ritual materials wil farmen, is het dan beter om root dungeons te doen?
(buiten het feit dat de lost/uncanny wapens er te vinden zijn)
Ik heb de materialen om een Lower Hintertomb root dungeon te openen.
Loran Root heb ik de materialen niet voor, dus ik moet die ergens vandaan halen...
*nevermind* ik zie dat ik gewoon op dungeon type kan zoeken (bv Loran depth 4), zonder dat het mij materialen kost
[ Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 23-06-2015 22:31 ]
Wacht maar tot je iets verder bent.dijstr schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:52:
Zo, NG+ is ook lekker doorheen rennen!
Naarmate je verder komt in ng+ wordt het alleen maar makkelijker.
Je level en slagkracht gaan omhoog terwijl de enemy stats multiplier verder in de game alleen maar minder wordt: In Central Yharnam zijn vijanden 7,9x zo sterk als in ng, in Nightmare of Mensis is dat nog maar 1,5x.
Als je tussendoor ook nog dungeons doet en wat goede gems oppikt wordt het alleen maar makkelijker.
*ik wil niet zeggen dat de game appeltje-eitje wordt, maar wel makkelijker dan ng*
Je level en slagkracht gaan omhoog terwijl de enemy stats multiplier verder in de game alleen maar minder wordt: In Central Yharnam zijn vijanden 7,9x zo sterk als in ng, in Nightmare of Mensis is dat nog maar 1,5x.
Als je tussendoor ook nog dungeons doet en wat goede gems oppikt wordt het alleen maar makkelijker.
*ik wil niet zeggen dat de game appeltje-eitje wordt, maar wel makkelijker dan ng*
[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 23-06-2015 22:32 ]
Grappig, ik heb precies hetzelfde!dvdkiwi schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:37:
Bij mij was het zo dat de bazen waar ik in ng moeite mee had makkelijk gingen in ng+
...
Bloodstarved beast eerste keer in 1 x gehaald, nu bij 3e poging, en Vicar Amelia wil me nu gewoon even niet lukken.. Ook vorige keer in 1 of 2 pogingen!
Ga maar even levelen, ben 91 nu, misschien dat het dan wat makkelijker wordt. Heb net het level zelf doorlopen zonder enige problemen, ken de vijanden dus die zijn niet meer nieuw, dat beetje extra leven wordt gecountered door de extra kracht op je wapen en je character dus daar merk je ook vrij weinig van.. Tot op heden vind ik NG+ een stuk makkelijker..
Maar misschien heeft Bram1984 ook wel gelijk en wordt het straks allemaal een stuk moeilijker, we gaan het zien
je hebt wel de Dungeons zelf op 'open' gezet bij share? Anders kunnen anderen je niet joinen via de short ritual altar... Zowel geen ingeven als closed resulteren in geen multiplayer in de Dungeons. Standaard setting is 'niks'...s.vanrossem schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:29:
Iemand enig idee hoe dat nu precies zit met het gebruik van de beckoning bell in central pthumera charlice? Hij staat op open maar krijg geen reactie na een belletje, niet in 5 tot 30 minuten
Dus bij elke Dungeons die je maakt moet je hem eerst sws op open zetten. Klinkt dom maar meer dan de helft van de mensen weet het niet dus excuses als je al op de hoogte was haha
Kan iemand mij eens uitleggen hoe dat nu werkt met die dungeons? Ik heb gisteren het eerste einde van de main game gezien, netjes de save file op een stickie, dus de rest volgt. Maar in de dungeons heb ik nu de eerste 2 tot layer 3 gespeeld, en dan is het toch op? of moet ik dan iets anders doen? Ik lees hier enorme verhalen over de dungeons, en ik vind ze maar saai tot nu toe. Gezien de kwaliteit van deze game wil ik die ervaring er ook wel bij ;-)
Het vergelijk met DS2 gaat tot op zekere hoogte op, maar het Multi Player in DS2 vond ik geniaal, dat is hier echt minder.
Het vergelijk met DS2 gaat tot op zekere hoogte op, maar het Multi Player in DS2 vond ik geniaal, dat is hier echt minder.
PSN gamertag: H3nk13024
Ben nu bij Rom, en ik begrijp de fuss over de moeilijkheid ervan niet. Toegegeven, hebbem 1 keer geprobeert en doodgegaan doordat ik niet voorzichtig genoeg was, maar de Boss an sich lijkt me heel simpel, vooral als je de Boss voor ie teleport richting de 25% kan helpen (wellicht een bug maar ik kon redelijk door blijven hakken, zolang ik constant damage deed links van zijn hoofd teleporte hij niet)
Misschien is dat wel een te cheape manier, de andere manier lijkt me gewoon voornamelijk veel geduld hebben en die spinnetjes als eerste af te maken terwijl je dicht genoeg blijft dat je die ijsballen niet op je porem krijgt.
Vanavond nogmaals een keer proberen, kijken of ik em neer kan krijgen.
Misschien is dat wel een te cheape manier, de andere manier lijkt me gewoon voornamelijk veel geduld hebben en die spinnetjes als eerste af te maken terwijl je dicht genoeg blijft dat je die ijsballen niet op je porem krijgt.
Vanavond nogmaals een keer proberen, kijken of ik em neer kan krijgen.
Ik denk dat jij gewoon heel goed bent 

Elke dungeon bestaat uit 3 layers (een enkele uit 4) met aan het eind van iedere layer een boss, in iedere layer een treasure room en een room waar de schakelaar voor de boss door zich bevindt.
Hier en daar is soms ook nog een verborgen deur te vinden door er tegen te slaan.
De layout van elk apart "gebied" is ook redelijk hetzelfde: alle Pthumeru dungeons hebben vrijwel dezelfde layout, net als dat alle Hintertomb dungeons op elkaar lijken.
In totaal zijn er 10 "story mode" dungeons te doorlopen. Daarnaast kan je van iedere dungeon een "root" variant openen. Kost meer materialen maar de rewards zijn ook zeldzamer, én er zijn lost/uncanny wapens te vinden.
Om het material farmen zoveel mogelijk te voorkomen zou ik de story mode dungeons eerst doen, in deze volgorde: Pthumeru (1), Central Pthumeru (2), Hintertomb (2), Lower Pthumeru (3), Lower Hintertomb (3), Ailing Loran (4), Defiled (4), Great Isz (5), Lower Loran (5), Great Pthumeru Ihyll (5).
(de getallen zijn de depth
)
Ik zelf doe Great Isz vóór de Defiled (heb de materialen ervoor), zodat ik nog wat extra gems en health kan opdoen.
Dat je ze saai vindt heeft denk ik ook te maken met het feit dat je de game al uitgespeeld hebt.
De eerste chalice krijg je als je Blood Starved Beast verslaat; als je dan de eerste al zou doen zou je wat meer moeite hebben. En dan doe je ze ook een beetje verspreid door de main game heen.
Wacht maar tot je bij depth 4 of 5 aankomt
Dit wist ik ook niet...
Dat is het inderdaadVinnieV schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:22:
Kan iemand mij eens uitleggen hoe dat nu werkt met die dungeons? Ik heb gisteren het eerste einde van de main game gezien, netjes de save file op een stickie, dus de rest volgt. Maar in de dungeons heb ik nu de eerste 2 tot layer 3 gespeeld, en dan is het toch op? of moet ik dan iets anders doen? Ik lees hier enorme verhalen over de dungeons, en ik vind ze maar saai tot nu toe.
Elke dungeon bestaat uit 3 layers (een enkele uit 4) met aan het eind van iedere layer een boss, in iedere layer een treasure room en een room waar de schakelaar voor de boss door zich bevindt.
Hier en daar is soms ook nog een verborgen deur te vinden door er tegen te slaan.
De layout van elk apart "gebied" is ook redelijk hetzelfde: alle Pthumeru dungeons hebben vrijwel dezelfde layout, net als dat alle Hintertomb dungeons op elkaar lijken.
In totaal zijn er 10 "story mode" dungeons te doorlopen. Daarnaast kan je van iedere dungeon een "root" variant openen. Kost meer materialen maar de rewards zijn ook zeldzamer, én er zijn lost/uncanny wapens te vinden.
Om het material farmen zoveel mogelijk te voorkomen zou ik de story mode dungeons eerst doen, in deze volgorde: Pthumeru (1), Central Pthumeru (2), Hintertomb (2), Lower Pthumeru (3), Lower Hintertomb (3), Ailing Loran (4), Defiled (4), Great Isz (5), Lower Loran (5), Great Pthumeru Ihyll (5).
(de getallen zijn de depth
Ik zelf doe Great Isz vóór de Defiled (heb de materialen ervoor), zodat ik nog wat extra gems en health kan opdoen.
Dat je ze saai vindt heeft denk ik ook te maken met het feit dat je de game al uitgespeeld hebt.
De eerste chalice krijg je als je Blood Starved Beast verslaat; als je dan de eerste al zou doen zou je wat meer moeite hebben. En dan doe je ze ook een beetje verspreid door de main game heen.
Wacht maar tot je bij depth 4 of 5 aankomt
Je bent een held!Brutal1ty schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 08:34:
[...]
je hebt wel de Dungeons zelf op 'open' gezet bij share? Anders kunnen anderen je niet joinen via de short ritual altar... Zowel geen ingeven als closed resulteren in geen multiplayer in de Dungeons. Standaard setting is 'niks'...
Dus bij elke Dungeons die je maakt moet je hem eerst sws op open zetten. Klinkt dom maar meer dan de helft van de mensen weet het niet dus excuses als je al op de hoogte was haha
Dit wist ik ook niet...
[ Voor 33% gewijzigd door Superkiwi op 24-06-2015 10:55 ]
Die latere dungeons zijn een ware hel.
Ik was bijna level 200 als ik het me goed herinner maar vanaf de defiled wordt het ongenadig moeilijk. Je komt dan ook nog wat bosses tegen die je al eerder in de story of in de dungeons hebt gezien maar dan in een veel moeilijkere vorm. Zo kwam ik de watchdog eerst tegen en snapte niet waar iedereen het over had. Toen kwam hij later nog een keer en heeft het me 3 avonden gekost om er langs te komen.
Ik was bijna level 200 als ik het me goed herinner maar vanaf de defiled wordt het ongenadig moeilijk. Je komt dan ook nog wat bosses tegen die je al eerder in de story of in de dungeons hebt gezien maar dan in een veel moeilijkere vorm. Zo kwam ik de watchdog eerst tegen en snapte niet waar iedereen het over had. Toen kwam hij later nog een keer en heeft het me 3 avonden gekost om er langs te komen.
Hey Kiwi, thnx, ik ga met je stukje tekst in de hand verder kijken, moet iig nog 2 eindes zien voordat ik NG+ ga beginnen. De dungeons veranderen niet toch, qua scaling?dvdkiwi schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:43:
Ik denk dat jij gewoon heel goed bent
[...]
veul tekst
PSN gamertag: H3nk13024
Lower Loran... Ik vond die Bloodletting Beast daar eigenlijk moeilijker dan alle bosses bij elkaar inclusief de Defiled Ptumerian dungeon bosses. Uiteindelijk vet cheesy ook daar de Poison Knife tactic gebruikt, de kamer is een stuk kleiner dan de eerste keer dat je hem tegenkomt. Het is echter te doen op die manier. Die boss attacked gewoon in zulke brede swipes en zo snel achter elkaar... Echt mijn anti-class, minst favoriete boss in de game ook qua mechanics.
Terugkijkend op mijn eerste playthrough had ik het meest moeite met Rom. Geen idee waarom, als ik hem nu tegenkom ram ik hem compleet de grond in.
Terugkijkend op mijn eerste playthrough had ik het meest moeite met Rom. Geen idee waarom, als ik hem nu tegenkom ram ik hem compleet de grond in.
Klopt, die scalen nietVinnieV schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:47:
[...]
De dungeons veranderen niet toch, qua scaling?
Maar echt overlevelled kan je ook niet worden eigenlijk, vooral niet in de defiled dungeon.
Verwijderd
Het is al een lange tijd geleden dat ik gepost had op Tweakers.forum maar aangezien dat dit best een mooie topic is om te volgen zal ik hier ook maar iets posten.
Ik zit al aan einde van het verhaal vermoed ik dus ik hou mij nu nog voorlopig bezig met alle dungeons.
Ondertussen aan Lower Chalice Root aangekomen met alle vloeken erbij (dus 50% hp).
Hier heb ik toch serieus mijn tanden erop stuk gebeten met Blood Starved Beast als 2de stage boss en Darkbeast Paarl als 3de stage boss.
Vooral bij Darkbeast meer dan 20x doodgeweest, daar had ik nogal wat frustraties ermee gehad.
Hierbij mijn clip
Reageren hoeft niet maar hiermee wou ik aantonen dat het mogelijk is mits veel geduld en oefening.
Acalypso
Ik zit al aan einde van het verhaal vermoed ik dus ik hou mij nu nog voorlopig bezig met alle dungeons.
Ondertussen aan Lower Chalice Root aangekomen met alle vloeken erbij (dus 50% hp).
Hier heb ik toch serieus mijn tanden erop stuk gebeten met Blood Starved Beast als 2de stage boss en Darkbeast Paarl als 3de stage boss.
Vooral bij Darkbeast meer dan 20x doodgeweest, daar had ik nogal wat frustraties ermee gehad.
Hierbij mijn clip
Reageren hoeft niet maar hiermee wou ik aantonen dat het mogelijk is mits veel geduld en oefening.

Acalypso
Holy shit! Op 03:42 scheelt het niks of je was dood 
Verder heel netjes gedaan, nauwelijks blood vials hoeven te gebruiken, respect
Welk level ben je en wat zijn de gems op je Holy Blade?
Ik heb zojuist de Great Isz dungeon afgerond (depth 5).
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=CYiNAEZB1Xo]
Ik wil niet zeggen appeltje-eitje, maar met de mobs had ik meer moeite dan met de bosses.
Eerste keer dat ik tegen Ebrietas vocht ging fantastisch, maar bij haar laatste 5% hp (ze had nog 1 hit nodig) kwam ze opeens met A Call Beyond aanzetten... dood
De tweede keer (in de video) bleef ze maar charge attacks uitvoeren. Hooguit irritant.
Ik had meer van deze Ebrietas verwacht; vond haar nou niet echt moeilijk.
Of het komt omdat ik wat meer afwachtend speelde ipv er naast te gaan staan.
De L2 attack van de Burial Blade is wel fantastisch om het hoofd te raken!
Nu eerst Lower Loran maar eens doen. Daarna pas de Defiled
Daarna wordt het tijd om wat lost/uncanny wapens te gaan zoeken, ik heb wat mooie triangle gems opgepikt in de Great Isz dungeon.
Verder heel netjes gedaan, nauwelijks blood vials hoeven te gebruiken, respect
Ik heb zojuist de Great Isz dungeon afgerond (depth 5).
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=CYiNAEZB1Xo]
Ik wil niet zeggen appeltje-eitje, maar met de mobs had ik meer moeite dan met de bosses.
Eerste keer dat ik tegen Ebrietas vocht ging fantastisch, maar bij haar laatste 5% hp (ze had nog 1 hit nodig) kwam ze opeens met A Call Beyond aanzetten... dood

De tweede keer (in de video) bleef ze maar charge attacks uitvoeren. Hooguit irritant.
Ik had meer van deze Ebrietas verwacht; vond haar nou niet echt moeilijk.
Of het komt omdat ik wat meer afwachtend speelde ipv er naast te gaan staan.
De L2 attack van de Burial Blade is wel fantastisch om het hoofd te raken!
Nu eerst Lower Loran maar eens doen. Daarna pas de Defiled
Daarna wordt het tijd om wat lost/uncanny wapens te gaan zoeken, ik heb wat mooie triangle gems opgepikt in de Great Isz dungeon.
[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 24-06-2015 21:37 ]
Zo, gisteren Rom weer geprobeerd, dat was een one shot in ieder geval. Snap eerlijk gezegd echt niet wat de ophef over deze boss nu was 
Patience is a virtue om het zo maar te zeggen
Inderdaad, als je het rustig aanpakt en je niet laatverleiden valt het allemaal wel mee. Ik vind het één van de makkelijkere bosses in het spel.Akaendra schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:01:
Zo, gisteren Rom weer geprobeerd, dat was een one shot in ieder geval. Snap eerlijk gezegd echt niet wat de ophef over deze boss nu was
Verwijderd
Sorry voor de late reactie, had zware werkdagen achter de rug.dvdkiwi schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 21:17:
Holy shit! Op 03:42 scheelt het niks of je was dood
Verder heel netjes gedaan, nauwelijks blood vials hoeven te gebruiken, respect![]()
Hierbij afbeelding van stats, je zal merken dat het de runen nog op defensief staat voor Darkbeast Paarl. Ook had ik de kledij set aan van Hendrik (bliksemweerstand).
De gems op Holy Blade zijn allemaal physical attacks met rating rond de 14 - 17 vermoed ik.

Ik huiver voor Ebrietas charge, als ik die ga tegenkomen in een defiled dungeon.

Acalypso.
Nette stats!
Ik vind het altijd ontzettend grappig als ik deze game in het Nederlands zie
Ik ben nu een beetje bezig met de root dungeons op volgorde af te werken, om te kijken
of ik wat interessante spullen vind. Tot nu toe een uncanny Cane en uncanny rifle spear gevonden.
Ik hoop eigenlijk op een Holy Blade of Burial Blade.
Met Foetid en Rotted offerings is het al een stuk lastiger. Net 370k echoes verloren
En ik blijf maar verdwalen in die dungeons
Enkel nog layer 3 in de Lower Hintertomb root dungeon, daarna gaat het zware werk beginnen:
Depths 4 & 5 rotted, foetid, cursed.
Maar daar zijn dan wel de meest waardevolle spullen (gems & runes) te vinden
Ik vind het altijd ontzettend grappig als ik deze game in het Nederlands zie

Ik ben nu een beetje bezig met de root dungeons op volgorde af te werken, om te kijken
of ik wat interessante spullen vind. Tot nu toe een uncanny Cane en uncanny rifle spear gevonden.
Ik hoop eigenlijk op een Holy Blade of Burial Blade.
Met Foetid en Rotted offerings is het al een stuk lastiger. Net 370k echoes verloren

En ik blijf maar verdwalen in die dungeons
Enkel nog layer 3 in de Lower Hintertomb root dungeon, daarna gaat het zware werk beginnen:
Depths 4 & 5 rotted, foetid, cursed.
Maar daar zijn dan wel de meest waardevolle spullen (gems & runes) te vinden
[ Voor 43% gewijzigd door Superkiwi op 28-06-2015 01:19 ]
Haha, ik wist niet eens dat het in het Nederlands kon.
Ik ben nu met een arcade Build bezig. Wapens Ludwig met fire gem en to Tonitrus.
Net ROM omgelegd in twee pogingen op level 61.
Eerste lading spinnen afgeslacht en daarna focus 100% op ROM en toen Was het in 2 minuten gepiept.
Filmpje :
Ik begin met Ludwig en switch daarna. Je ziet ook meteen het verschil in damage.
Ik ben nu met een arcade Build bezig. Wapens Ludwig met fire gem en to Tonitrus.
Net ROM omgelegd in twee pogingen op level 61.
Eerste lading spinnen afgeslacht en daarna focus 100% op ROM en toen Was het in 2 minuten gepiept.
Filmpje :
Ik begin met Ludwig en switch daarna. Je ziet ook meteen het verschil in damage.
[ Voor 10% gewijzigd door rajackar op 28-06-2015 15:05 ]
Nice!
Gooi er nog een beast hood pellet in en je gaat nog sneller (eerste fase doet ie toch niks terug dus)
Tonitrus is fantastisch, enkel jammer dat de lightning buff slechts 7 seconden duurt...
Je hoeveelste run/char is dit nu?
Gooi er nog een beast hood pellet in en je gaat nog sneller (eerste fase doet ie toch niks terug dus)
Tonitrus is fantastisch, enkel jammer dat de lightning buff slechts 7 seconden duurt...
Je hoeveelste run/char is dit nu?