Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ondertussen Gherman al neer Bram?

Als je nog snel vials wilt verkrijgen:
Central Yharnam > dikke dude met bijl, dikke dude achter de poort, 2 wolven op de brug, dikke dude vlak voor Cleric Beast, 2 dikke dudes op weg naar Father Gascoigne, dikke dude bovenaan de trap vlak voor Father Gascoigne.
Dat zijn 8 beesten welke elk minimaal 2 vials droppen.
In het meeste geval droppen ze er 3, dus zit je binnen no time weer op je max aantal.

@rajackar: hoe is de defiled chalice jou bevallen?
Goed/redelijk te doen op jouw level (wat was je vitality stat?) of is het raadzaam nog wat levels erbij te hebben?

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee man. Vanochtend moest ik echt nog 1 klap maar toen werd ik greedy en ging ik dood. Potje zitten schelden, niet normaal.

Daar farm ik inderdaad ook altijd vials. Vanmorgen een rondje of 10 gedaan. Bold Hunters Mark en weer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShiftHappenz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-09 16:05

ShiftHappenz

PSN: GameOfTrophies

dvdkiwi schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:23:

Dat zijn 8 beesten welke elk minimaal 2 vials droppen.
In het meeste geval droppen ze er 3, dus zit je binnen no time weer op je max aantal.
hadden ze in de laatste patch (afgelopen maandag heeft deze bij mij geupdate) de max vials, bullets etc niet verhoogd naar 600?

lees: update 1.04

dus duurt nog wel even tot hij aan max zit ;)

[ Voor 17% gewijzigd door ShiftHappenz op 27-05-2015 15:37 ]

I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 12:12

rajackar

Blood Minister

dvdkiwi schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:23:
Ondertussen Gherman al neer Bram?

@rajackar: hoe is de defiled chalice jou bevallen?
Goed/redelijk te doen op jouw level (wat was je vitality stat?) of is het raadzaam nog wat levels erbij te hebben?
Ik vond het een hele zware kluif.
De dungeon zelf is aardig te doen maar die bosses....... ;(
De eerste (guardian of the old lords(?)) was al bijzonder pittig omdat ie zo snel is en toen kwam die ellendige watchdog waar ik al veel over gelezen had.
De watchdog is erg snel en one-shot je gemakkelijk. Gelukkig zijn de aanvallen goed te lezen en heb je toch het gevoel dat het moet kunnen. Ik werd dus eigenlijk ook niet echt gefrustreerd ondanks dat het lang heeft geduurd.
Amygdala is in deze dungeon ook geen makkelijke prooi. Ook hier geldt dat de aanvallen goed te lezen zijn maar dat je bij een fout gewoon erg snel dood bent.
Je health wordt in deze dungeon gehalveerd dus je hebt maar heel weinig foutmarge. Het voelt een beetje alsof je examen moet doen nadat je de hele game hebt mogen oefenen ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat wordt (een paar keer nog wellicht) ng+ even doorlopen dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ladies and gentlemen, we got him. 8)

Even iets meer het geduld bewaard op het einde. Ik kreeg alleen niet de Moon Presence. Blijkbaar mis ik nog ergens een Umbilical Cord. Vreemd, want waar ze zouden moeten liggen, daar ben ik geweest.

Ik ben ook meteen NG+ begonnen. Dat is toch wel aanzienlijk pittiger hoor. De eerste encounter met de wolven op de brug ging ik direct dood. Wel meteen Cleric Beast de eerste try gepakt. Ik had er wel enige moeite mee. Was z'n moveset even vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Yiiihaaaaaa!

Ik mag me bij de elite voegen met een platinum trophy.
De eerste meer ooit dat ik een platinum haal of alle achievements in een x360 game.
Het was geen makkelijke weg maar voelt daardoor juist des tegen beter :)

Mooi detail: het was een double kill. Op mijn trophy screenshot staat een loading screen |:(

[ Voor 17% gewijzigd door rajackar op 27-05-2015 22:33 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Netjes Bram & rajackar, congrats! :*)

Welke 2 van de 4 cords mis je nog Bram?
-Old workshop;
-Mergo's Wetnurse (krijg je automatisch);
-Arianna's baby killen onder Oedons Chapel, of haar killen in Iosefka's Clinic;
-Nadat je Iosefka hebt gekilled (maar alleen nadat je RoM hebt verslagen).

Ik vind ng+ juist makkelijker dan de oorspronkelijke ng.
De vijanden delen nog steeds harde klappen uit, maar je bent zelf zo ontzettend veel sterker in verhouding tot ng.
En je kent de attack patronen van de vijanden als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik bedoelde dat ik nog nooit in een game alle trophys of achievements gehaald heb. Had voor de PS4 een xbox 360 ;)
dvdkiwi schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 06:46:

De vijanden delen nog steeds harde klappen uit, maar je bent zelf zo ontzettend veel sterker in verhouding tot ng.
Thanks!
Ben vooral blij dat ik die chalice dungeons niet meer in hoef.
Ik wilde nu eigenlijk goed aan the witcher 3 gaan beginnen maar het jeukt ook wel heel erg om een arcane build te gaan doen.
Ik vond NG+ eigenlijk ook wat makkelijker om de redenen die je al aangeeft. Ik ging door de story een stuk vlotter heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 06:46:

Welke 2 van de 4 cords mis je nog Bram?
-Old workshop;
-Mergo's Wetnurse (krijg je automatisch);
-Arianna's baby killen onder Oedons Chapel, of haar killen in Iosefka's Clinic;
-Nadat je Iosefka hebt gekilled (maar alleen nadat je RoM hebt verslagen).

Ik denk die laatste 2 dan. Ik ben in Iosefka's Clinic alleen die vrouwelijke hunter tegengekomen.

Ja het is zeker makkelijker, omdat je alles al weet. Maar toch: het kost je 3/4 strikes met een +10 Holy Blade om het meest simpele voetvolk om te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
bram1984 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:07:
[...]

Ik denk die laatste 2 dan. Ik ben in Iosefka's Clinic alleen die vrouwelijke hunter tegengekomen.

Ja het is zeker makkelijker, omdat je alles al weet. Maar toch: het kost je 3/4 strikes met een +10 Holy Blade om het meest simpele voetvolk om te leggen.
Die 2 zijn heel makkelijk te missen als je dingen in de verkeerde volgorde doet of bepaalde dingen niet doet. Je kan ze eigenlijk alleen maar in 1x vinden met voorkennis of veel geluk.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yep. Dat geldt overigens ook voor die Make Contact gesture. Die kon ik ook niet meer krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvdkiwi schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 07:59:
Zoals ik het nu begrijp heeft iedere dungeon verschillende dieptes, die ik allemaal (op volgorde) moet doorlopen. Het uitspelen van de eerste depth geeft je de Chalice en de materials benodigd voor de 2e depth, die op hun beurt weer de chalice en materials geven voor de 3e depth. Enzovoort.
(enkele chalices en materials heb je al verkregen in de main game)

Zoals ik het nu zie is dit de lijst, met aan het eind van iedere chalice een eindbaas:

Pthumeru Chalices::
Pthumeru Chalice Depth 1
Central Pthumeru Chalice Depth 2
Lower Pthumeru Chalice Depth 3
Defiled Pthumeru Chalice Depth 4
Great Pthumeru Lhyll Chalice Depth 5

Hintertomb Chalices:
Hintertomb Chalice Depth 2
Lower Hintertomb Chalice Depth 3

Loran Chalices::
Ailing Loran Chalice Depth 4
Lower Loran Chalice Depth 5

Isz Chalices:
Great Isz Chalice Depth 5

Ik heb Pthumeru Chalice Depth 1 voltooid, dus ik ga het ritueel voor Central Pthumeru Chalice Depth 2 eens uitvoeren.
Al met al best een monstertaak; ik had verwacht dat het slechts 5 dungeons waren ;)
De depths 1, 2 en 3 zijn redelijk makkelijk; 4 en 5 schijnen ontzettend lastig te zijn.
Vooral de defiled Pthumeru chalice waar je maar de helft van je health hebt :/

Dan zijn er van iedere chalice ook nog "root" versies, die random gegenereerd worden.
De versies zoals hierboven zijn preset chalices.
Van wat ik lees zijn de lost en uncanny weapons (welke andere gem slots hebben dan de standaard wapens) enkel in de root chalices te vinden.
Je kan ook nog offers geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Offers geven?
Dat is nieuw voor mij...
Waar, wat, hoe, waarom? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

dvdkiwi schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:51:
Offers geven?
Dat is nieuw voor mij...
Als je optionele "offers" toevoegt aan een chalice ritual kun je dungeons moeilijker maken. Je verdient dan wel makkelijker bepaalde items. Ieder type offer werkt anders. Je kan het lezen in de item omschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:05
dvdkiwi schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:51:
Offers geven?
Dat is nieuw voor mij...
Waarom denk je dat die baby's huilen? >:) :>

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-08 19:06
Ligt het aan mij, of wordt er bizar weinig over het verhaal van Bloodborne losgelaten? Ik ben nu onderhands bij de tweede baas Father Gascoigne. Maar heb tot op op heden nou eigenlijk geen flauw idee wat het hele verhaal is, heb ik iets gemist?! :9

Realiteit is een hallucinatie die optreedt bij gebrek aan alcohol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04-2024

M4DMan

Into disorder!

tabee schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:40:
Ligt het aan mij, of wordt er bizar weinig over het verhaal van Bloodborne losgelaten? Ik ben nu onderhands bij de tweede baas Father Gascoigne. Maar heb tot op op heden nou eigenlijk geen flauw idee wat het hele verhaal is, heb ik iets gemist?! :9
Spoiler alert (bevat informatie over het einde van de game en andere belangrijke informatie):
YouTube: Bloodborne's Story: Explained!

Het is eigenlijk zo bij alle Souls games, zeer weinig informatie over het verhaal en de beperkte lore die beschikbaar is is te halen uit item descriptions ;p

[ Voor 83% gewijzigd door M4DMan op 29-05-2015 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik zou eigenlijk zeggen dat er juist vrij veel lore beschikbaar is. Overal zijn wel kleine dingen te vinden (zoals gezegd veel in de item descroptions) die samen een groot verhaal vertellen.
Je moet dus wel een beetje op letten. Eigenlijk ook heel realischtisch want als je zomaar een onbekende stad binnen komt wandelen is er natuurlijk niemand die je netjes alles gaat uitleggen en zul je zelf alle puzzel stukjes op hun plaats moeten leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had nog vraag, kan je nu dus als je co-op speelt met een speler connecten die bijv 50 lvs hoger is dan jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 09:47
Als je beiden hetzelfde password gebruikt wel.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-08 19:06
M4DMan schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:27:
[...]

Spoiler alert (bevat informatie over het einde van de game en andere belangrijke informatie):
YouTube: Bloodborne's Story: Explained!

Het is eigenlijk zo bij alle Souls games, zeer weinig informatie over het verhaal en de beperkte lore die beschikbaar is is te halen uit item descriptions ;p
Mijn dank is groot! Ben een Souls newb dus zal wat meer aandacht aan de items e.d. besteden :D

Realiteit is een hallucinatie die optreedt bij gebrek aan alcohol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Gisteren aan een nieuwe arcane build begonnen.
Even vergeten hoe moeilijk de start is.
Vorige karakter was lvl 178 en dan own je behoorlijk in het rond maar nu gewoon weer hard dood gaan bij de eerste mobs en geen kans maken tegen de eerste boss.
Heerlijk spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Afbeeldingslocatie: http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--S8HYCMlS--/curwp7obg4p3mvjocgxg.gif

Prachtige PVP kill met een pebble.

*quite thrilling*

Helaas niet van mezelf.

[ Voor 8% gewijzigd door rajackar op 01-06-2015 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er hier ook mensen die pvp doen?
Ik vind er eerlijk gezegd niet veel aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

dvdkiwi schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:34:
Zo af en toe kwam er eens iemand invaden in een gebied voordat ik de bell woman gesloopt had. Soms bijzonder irritant, vooral in de nightmare of mensis. Maar vaak toch ook wel weer erg spannend en ik heb een paar erg leuke battles meegemaakt. Ga het verder niet echt opzoeken of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat vind ik dus ook irritant...
Is dat te omzeilen door offline te spelen?
De game ken ik wel, dus de notes heb ik in principe niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi :)

Ik had net wel even wat moeite in Old Yharnam; maar de tower gunner, de hunter en BSB zijn dood.
Die kleine apen die daar rondrennen zijn erg irritant...
Op naar de healing church!

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=4FCTHZq_V6U]

[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 01-06-2015 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Co-op, dat telt niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja maar..... hij..... ja maar....... hij hoort bij de game....... ja toch?
:+

Het was Alfred, de ingame summon ;)
Net als dat ik Cleric Beast heb verslagen met hulp van Gascoigne.

[ Voor 40% gewijzigd door Superkiwi op 01-06-2015 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha blijkbaar. Geen idee hoe je hem op moet roepen.

Die cocktails zijn wel handig zie ik op YT. Eigenlijk nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 06:17
dvdkiwi schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:34:
Niet veel aan? Voegt zo ongelofelijk veel toe... Helaas is er amper pvp in bloodborne en is er altijd teveel lag. De frustratie van invasions, de lol van het zelf doen. De USB van bijna bij een boss zijn en dan samen met je coop buddie een inkader slopen op het nippertje enzo...

Nee niet veel aan is onmogelijk, dan snap je het denk ik gewoon niet helemaal. Niet goed uitgewerkt weer? Ja helaas is dat dan wel weer waar. Maar de scène is alsnog erg levendig ondanks alle gebreken gek genoeg... De uitbreiding zal wel net als in ds2 aardig wat content ook op multiplayer gericht toevoegen hopelijk. Er zijn nu maar twee gebieden waar invasions kunnen gebeuren zonder dat dat jij als host ookal een vriendje of twee bij je hebt en het dus totaal zinloos is. Een tegen drie is altijd dom, binnen twee seconden dood ben je nog minder irritant dan een normale vijand als invader zijnde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Bloodborne PVP heeft afgezien van de lag twee grote problemen:

1. Teveel healing. Blood Vials zijn klote en iedereen is er veel te afhankelijk van, zowel in PvE als PvP. Op Youtube zie je maar weinig cleane kills. Altijd die Blood Vial spam. En dan ook nog die tergende life on hit. Healingborne.

2. Bell Maidens nodig om te kunnen invaden. Seriously, deze dingen moeten de game uit en invaden moet gewoon overal mogelijk worden. Misschien met een kleine tweak aan de Sinister Bell zodat je niet constant invasions kunt spammen, het moet iets kosten. Maar dat systeem met die Bell Maidens is gewoon een waardeloos concept. 2v1, 3v1... Meh.

Of ze moeten een duel arena toevoegen a la de Dark Souls 2 BoB arena. 1v1 matchmaking op basis van SL. Bij voorkeur net als in DS2 zonder healing. Sowieso zijn de PvP gebieden in Dark Souls 2 veel beter gekozen dan de zogenaamde PvP gebieden in Bloodborne. Nightmare Frontier? Mensis? Really?!
Oh, hoeveel lol ik wel niet gehad heb in de Bell Keeper gebieden in Dark Souls 2. Geniaal gewoon.

[ Voor 13% gewijzigd door Voxalizer op 01-06-2015 20:50 ]

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoppa, nu ook Gascoigne neer tijdens de first try op NG+. Mooi om te zien hoeveel beter je eigenlijk bent dan op het begin. Toen was ik echt kansloos tegen z'n beast form.

Edit: Bizar trouwens hoe snel hij transformed. De eerste keer is dat volgens mij niet zo.

[ Voor 17% gewijzigd door bram1984 op 01-06-2015 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
bram1984 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 22:25:
Hoppa, nu ook Gascoigne neer tijdens de first try op NG+. Mooi om te zien hoeveel beter je eigenlijk bent dan op het begin. Toen was ik echt kansloos tegen z'n beast form.

[video]

Edit: Bizar trouwens hoe snel hij transformed. De eerste keer is dat volgens mij niet zo.
Hij transformeert zo snel omdat je de music box zo vaak gebruikt ;) Ik gebruikte hem pas toen hij al getransformeerd was omdat dat het enige lastige stuk was imo.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah vandaar. Dan heb ik het toch netjes gedaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Zeker!

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Netjes hoor!
Toch maar ng+ begonnen? (voor de dungeons wellicht?) ;)

@Brutal1ty:
Klopt, ik vind er geen zak aan, dat pvp...
Ik zit niet te wachten op andere spelers die ongevraagd mijn wereld binnen komen terwijl ik met een game bezig ben.
De kleine online features zoals de notes en het iemand uitnodigen als je ergens vast zit vind ik wél tof.
Maar het vechten tegen elkaars poppetje in een game als dit? Nee, niets voor mij.
Al begrijp ik wel dat er lui zijn die dit vast heel leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yep. Ik vind het wel cool om met alle voorkennis door de game heen te rennen. De Dungeons moet ik ook nog eens bekijken ja.

Maar vandaag komt Dark Souls 2 binnen, dus daar ga ik eerst maar eens mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieV
  • Laatst online: 25-06 08:18
dvdkiwi schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 08:42:
Netjes hoor!
Toch maar ng+ begonnen? (voor de dungeons wellicht?) ;)

@Brutal1ty:
Klopt, ik vind er geen zak aan, dat pvp...
Ik zit niet te wachten op andere spelers die ongevraagd mijn wereld binnen komen terwijl ik met een game bezig ben.
De kleine online features zoals de notes en het iemand uitnodigen als je ergens vast zit vind ik wél tof.
Maar het vechten tegen elkaars poppetje in een game als dit? Nee, niets voor mij.
Al begrijp ik wel dat er lui zijn die dit vast heel leuk vinden.
Hey Kiwi, ze kunnen maar op 2 plekken ongevraagd je game inrennen (in beide nightmares) en dan nog alleen maar totdat je de Bellringers hebt verslagen, dan is dit niet meer mogelijk. Ik heb in de hele game 1 invasion gehad.

PSN gamertag: H3nk13024

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet het...
Nightmare of Mensis en Nightmare Frontier.
Tegen de tijd dat ik daar ben zit ik wel rond lvl 150-160, dus laat ze maar komen :P

Nu vooral bezig skill en arcane te levelen, voor de Burial Blade (+8).
32 skill en 16 arcane heb ik nu en hij doet vrij goede damage.
Maar ik vind het zo jammer dat dat ding niet buffable is met fire of bolt paper/gems.
Hij doet enkel physical en arcane damage.

Ter vergelijking (allen zonder gems):
-de Axe +10 doet 196 physical damage,
-de Burial Blade +10 doet 168 physical damage en 42 arcane damage,
-de Ludwig's Holy Blade +10 doet 319 physical damage.

Maar de range van de transformed mode is behoorlijk, en dash/roll attacks doen het erg goed.
Ik weet alleen nog niet waar ik eind van de playthrough de Blood Stone in ga proppen;
óf de Burial Blade (met het oog op de vele vijanden (incl bosses) met een zwakte voor arcane in de dungeons), óf de Ludwigs Holy Blade (omdat die wél gebuffed kan worden met fire/bolt paper/gems).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inmiddels met NG+ bezig, maar ik weet nog steeds niet wat er achter deze deur in Cathedral Ward zit. Dit is na de reus met de kettingbal. Iemand die weet hoe ik deze open krijg?

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/rqx0uo.jpg

spoiler:
Edit: Gewoon een troll van FROM, lees ik net. Deze deur hoort niet open te kunnen. :+

[ Voor 18% gewijzigd door bram1984 op 02-06-2015 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Aan de andere kant van die deur zit de brug waar je met Cleric Beast vecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die deur krijg je niet open ;)
Blijft voor altijd gesloten helaas.

Heb jij de Hunter Chief emblem gekocht om de deur in Cathedral Ward to openen?
Ik probeer het nu eens zonder sleutel, dus vanuit de centrale hal in Cathedral Ward eerst naar Old Yharnam, daarna naar the Healing Church Workshop om vanuit daar achter het hek terecht te komen en deze open te maken met de hendel.
En daarna Hemick Lane, Vicar Amelia, Forbidden Forest, Iosefka's Clinic..... en tussendoor nog Yahar'guhl Unseen Village.... man man nog zo veel te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nope. Eerste keer ook niet gedaan.

Edit: Maar misschien dit keer wel. Ik heb Echoes zat. Die emblem kost 10.000 toch?

Waarom doe je Amelia ná Hemwick pas eigenlijk?

[ Voor 72% gewijzigd door bram1984 op 03-06-2015 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik doe dat ook steeds. Amelia is een stuk pittiger en zo kun je nog even lekker levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Hemwick is echt by far de makkelijkste baas imo. Lekker echoes binnen sleuren :)

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik hoop dat we binnenkort wat meer over de DLC gaan horen. Ik hoop heel erg dat we wat meer van Yarnham mogen gaan verkennen. Ik vind de andere gebieden in Bloodborne erg cool maar ik had graag wat meer van de stad zelf gezien.Lijkt me interessant genoeg namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
rajackar schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:02:
Ik hoop dat we binnenkort wat meer over de DLC gaan horen. Ik hoop heel erg dat we wat meer van Yarnham mogen gaan verkennen. Ik vind de andere gebieden in Bloodborne erg cool maar ik had graag wat meer van de stad zelf gezien.Lijkt me interessant genoeg namelijk.
Eens! Was mijn inziens ook het tofste gebied.
Al ben ik voorlopig nog druk met The Witcher 3 en Dark Souls 2, en dan straks ook nog Batman denk ik.
Bij nader inzien, stel die DLC nog maar ff uit. :o

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
In feite is het ook niet zo'n grote game. Ik vond de gebieden tot aan Rom het leukst. Cainhurst was ook wel tof. Daarna kleine en erg lineaire gebieden allemaal. Sterk het idee dat ze de boel een beetje afgeraffeld hebben na Rom.

Replay value is ook niet erg sterk vind ik, je kunt wel lekker NG+ blijven doen maar dat heeft niet echt meerwaarde in BB. Geen boss soul weapons, geen nieuwe items, geen nieuwe monster plaatsing. Sowieso te weinig wapens. Geen PvP arena. Jammer.

En toch zonder enige twijfel GOTY voor mij tot nu toe. De gameplay is gewoon zo goed dat iets als The Witcher 3 me gewoon niet meer kan blijven boeien. Kom maar op met die DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
Voxalizer schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:52:
In feite is het ook niet zo'n grote game. Ik vond de gebieden tot aan Rom het leukst. Cainhurst was ook wel tof. Daarna kleine en erg lineaire gebieden allemaal. Sterk het idee dat ze de boel een beetje afgeraffeld hebben na Rom.

Replay value is ook niet erg sterk vind ik, je kunt wel lekker NG+ blijven doen maar dat heeft niet echt meerwaarde in BB. Geen boss soul weapons, geen nieuwe items, geen nieuwe monster plaatsing. Sowieso te weinig wapens. Geen PvP arena. Jammer.

En toch zonder enige twijfel GOTY voor mij tot nu toe. De gameplay is gewoon zo goed dat iets als The Witcher 3 me gewoon niet meer kan blijven boeien. Kom maar op met die DLC.
Daar heb je een punt, Cainhurst was inderdaad ook nog een toffe zone.
Maar de Nightmare zones en Upper Cathedral waren zones waar ik me nogal verveelde.
Ook had ik het idee dat het gevoel van "alles is verbonden" en "Oh, zit dat hier joh!" naarmate je verder in de game komt steeds minder begon te worden.
Vooral als je voor het eerst door Central Yarnham loopt kijk je je ogen uit en verbaas je je over de shortcuts (en hoe klein het gebied eigenlijk is).
Qua gameplay is het absoluut een top game en ik weet zeker dat ik de DLC ga kopen (mits deze op SP is gericht). Maar meer dan de twee uur die ik in NG heb zitten zullen er niet komen, tenzij ik geen andere games meer heb om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel

Ik snap eigenlijk niet dat ze geen extra's hebben bewaard voor NG+. In Dark Souls was dit volgens mij wel zo. Niet dat ik al klaar was met NG, maar goed :P

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik ben het deels met je eens. Maar Cainhurst en de Nightmare Mensis vond ik dan wel weer erg tof. Eerste stukje is niet zo goed maar daarna wel erg vet.
Yarnham zelf blijkt uiteindelijk inderdaad vrij klein terwijl het heel groots aan doet. Wat mij betreft dus ideaal voor DLC.
De replay value zit hem wat mij betreft juist erg in het uitkammen van gebieden, geheimen vinden en steeds meer lore en verhaal op zijn plaats laten vallen.
En de gameplay is gewoon zo goed dat het echt verslavend werkt.
Ik erger me in The Witcher echt vreselijk aan de controls en ik heb het idee dat dat een beetje door Blodoborne komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rajackar schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:13:
Ik doe dat ook steeds. Amelia is een stuk pittiger en zo kun je nog even lekker levelen.
Dat dus ;)
Amelia was de enige baas in ng die ik in co-op heb moeten doen (daar had ik achteraf best spijt van), dus daar ben ik nogal huiverig voor :P

Ik doorloop ng+ (en daarna ++) eigenlijk ook alleen om te levelen en wat meer wapens naar +10 te brengen.
Met oog op de dungeons vooral, maar ik wil ook al mijn stats (skill/strength/stamina/arcane) naar de 40 brengen. Vitality moet naar de 50.

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 03-06-2015 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wil het mezelf zo "makkelijk" mogelijk maken in de dungeons.
Vooral in de defiled, waar je de helft van je health hebt.
En ik heb even wat videos zitten kijken van de A Call Beyond spell; die moet ik hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Na wat weken stoeien ben ik nu bijna toe aan de platinum trophy! Wat me nog te doen staat zijn een aantal chalice dungeons waar ik een bepaald wapen en een rare blood gem moet vinden. Het zit wat dat betreft niet erg mee.. heb geen van beide nog kunnen vinden. Iemand tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Beast Claw vindt je in de Ailing Loran Chalice: Layer 2 treasure room.
Een gem met een rating 15 of hoger vindt je in level 4 of 5 dungeons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
dvdkiwi schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 07:39:
De Beast Claw vindt je in de Ailing Loran Chalice: Layer 2 treasure room.
Een gem met een rating 15 of hoger vindt je in level 4 of 5 dungeons.
Ok thanks! Ik ben nog niet in de Ailing Loran geweest dus daar zal het aan liggen. De gem is dus eigenlijk een beetje random? Dit zijn vragen welke ik wellicht ook op de Bloodborne wiki kan vinden maar ik probeer niet al te veel op te zoeken in verband met mogelijke spoilers :). Heb voor de trophies natuurlijk ook al het een en ander opgezocht en daar zitten ook heel wat spoilers in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 10:19
Sinds gisteren heb ik ook Bloodborne.
2 reacties:
Van mij: Whoa wat gaaf!!!!
Van mijn vrouw: Wat een stom spel, ik zie alleen maar "You died" :X

Ik kom na anderhalf uur spelen toch wel langzaam maar zeker een stukje verder maar het is oh zo verleidelijk om even door te hakken terwijl het beter was geweest even een stapje terug te nemen en dan pas in de aanval te gaan.
Dat groepje rond het vuur waar ook die sniper staat is nog even lastig. Het is me een keer gelukt daar aan voorbij te komen. De menselijke monsters kan ik wel pakken maar daar is dan ook voor het eerst een hond. Die zijn wel even wat sneller dan de mensjes.
Even later was ik bijna bij de brug waar de eerste boss zou zijn maar ik nam een afslag naar rechts waar ik ook 2 van die honden tegen kwam. Hoppa, weer dood. Heerlijk.

Controls zijn nog even wennen.
Mijn coordinatie is niet goed genoeg of zo want met een normale R1 of R2 aanval mis ik de tegenstanders vaak. Tot nu toe werkt mijn axe in 2-handed vorm nog het beste als ik dan ook even R2 ingedrukt houd waarna ik zo'n ronddraaiende aanval doe.

Ook krijg ik regelmatig molotov cocktails maar moet ik nog even uitzoeken hoe ik die moet equipen en daarna kan gebruiken.

Overigens ben ik blij met een recente patch want de lange 'Bloodborne' laadschermen zijn vervangen door korte info stukjes. Dat is gewoon slim gedaan. De laadtijd hoeft niet perse korter te zijn geworden maar je laat de speler gewoon iets lezen waardoor het lijkt alsof het minder lang duurt voordat je weer verder kunt. d:)b

Ik heb trouwens alle beschikbare outfit delen gekocht die er in het begin zijn. Raden jullie me nog iets meer aan wat ik zou moeten kopen? Zoveel mogelijk Blood Vials, kogels, iets anders, .... ?

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan enemies "locken" met R3 hè, zodat je automatisch de juiste kant op slaat.

Op het begin zou ik je echoes lekker besteden aan levelen. In dat gebied droppen vaak zat vials en molotovs. Als je de eerste keer de eindbaas ziet kun je met een Bold Hunters Mark eventueel terug naar de lamp teleporten. De pop in Hunters Dream leeft dan en dan kun je levelen.

Equippen kan in het Options menu, onderste rij. Met D-pad omlaag kun je vervolgens items selectere. Links is je wapen links en rechts vice versa. D-pad omhoog offert een deel van je health op voor 5 kogels.

Tegelijk naar voren drukken en aanvallen zorgt ervoor dat je een jump attack doet. In sommige situaties erg handig.

[ Voor 31% gewijzigd door bram1984 op 04-06-2015 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Tip: die pop verschijnt niet doordat je de eerste boss ziet maar doordat je 1 insight hebt. Insight staat bij dat oogje rechtsbovenin beeld. Nu is het wel zo dat je automatisch 1 insight krijgt wanneer je een boss voor de eerste keer ziet. Vind je je eerste Madman's Knowledge en gebruik je die direct dan heeft dat hetzelfde effect, zonder het risico dat je echoes verliest bij de boss.

Tip2: Als je op de rechterkant van het touchpad drukt krijg je slots te zien waar je naar eigen keuze usable items in kan plaatsen. Als je op het eerste vakje een Bold Hunter's Mark zet kun je altijd snel weg teleporten zonder dat het je een actieve slot (die te bedienen zijn met vierkantje) kost.

[ Voor 55% gewijzigd door Voxalizer op 04-06-2015 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

dvdkiwi schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 17:40:
[...]

Dat dus ;)
Amelia was de enige baas in ng die ik in co-op heb moeten doen (daar had ik achteraf best spijt van), dus daar ben ik nogal huiverig voor :P

Ik doorloop ng+ (en daarna ++) eigenlijk ook alleen om te levelen en wat meer wapens naar +10 te brengen.
Met oog op de dungeons vooral, maar ik wil ook al mijn stats (skill/strength/stamina/arcane) naar de 40 brengen. Vitality moet naar de 50.
Amelia is inderdaad erg pittig maar wat mij betreft niet zo lastig als Gascoigne of Ebrietas.
In de Chalice Dungeons ga je pas echt zware bazen tegen komen. Aangezien het niet mee levelt met NG+ lijkt het aan het begin té makkelijk en krijg je een lekkere power trip. Helaas is dat snel over ;-)

Vanaf de Defiled Chalice Dungeon worden de jongens van de manngen gescheiden zeg maar ;)
Echt bizar wat er dan op je pad komt.
Maar als je dan eenmaal die platinum hebt voelt dat ook echt heel erg lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik verheug me er nu al op :+
:X
Nipje schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 08:07:
[...]
De gem is dus eigenlijk een beetje random?
De gem is random ja, maar in depth 4 en 5 droppen de bazen zeker wat hoge rating gems.
Voordat jij de "laatste baas in laatste dungeon" trophy hebt heb al wel een aantal van deze hoge rating gems.
Ze kunnen ook in twee van de latere gebieden de main game voorkomen, maar die kans is echt uiterst klein.

[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 04-06-2015 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
bram1984 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 08:17:
Je kan enemies "locken" met R3 hè, zodat je automatisch de juiste kant op slaat.

Op het begin zou ik je echoes lekker besteden aan levelen. In dat gebied droppen vaak zat vials en molotovs. Als je de eerste keer de eindbaas ziet kun je met een Bold Hunters Mark eventueel terug naar de lamp teleporten. De pop in Hunters Dream leeft dan en dan kun je levelen.

Equippen kan in het Options menu, onderste rij. Met D-pad omlaag kun je vervolgens items selectere. Links is je wapen links en rechts vice versa. D-pad omhoog offert een deel van je health op voor 5 kogels.

Tegelijk naar voren drukken en aanvallen zorgt ervoor dat je een jump attack doet. In sommige situaties erg handig.
Dat locken met R3 is een heel goede tip! Dat helpt inderdaad behoorlijk.

Ik zou in het begin wel m'n echoes willen besteden aan het levelen maar ik heb nog geen boss gezien. Die 2 wolven op de brug vinden m'n nek te lekker. Nu al diverse keren meegemaakt. Voordeel is wel dat alle stukken waar ik in het begin moeite mee had nu al zonder problemen doorloop.

Ik ben boven aan de brug (waar je rechts die 2 wolven hebt) ook naar links en naar beneden gegaan waar ik een of andere doorgang gevonden heb. Die ben ik nog niet ingegaan. Misschien dat ik die doorgang maar eens ga proberen vanavond.

Het gooien van molotovs gaat me nog niet goed af. Ook dat heb ik geprobeerd bij die wolven maar het die molotovs gooi ik te vlak of zo waardoor ze al vlug op de grond uit elkaar spatten. Is niet handig.

Pebbeltje gooien naar 1 van die wolven resulteert erin dat beide wolven op me af komen stormen. Ook niet wat ik hoopte.

Ondanks dat ik al vaak dood ben gegaan en voor mijn gevoel niet echt verder kom, vind ik dit een super spel! Ik kan gewoon niet wachten om hier mee verder te gaan en doorzetten om uiteindelijk toch de voldoening te hebben die 2 wolven verslagen te hebben.
Voxalizer schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:23:
Tip: die pop verschijnt niet doordat je de eerste boss ziet maar doordat je 1 insight hebt. Insight staat bij dat oogje rechtsbovenin beeld. Nu is het wel zo dat je automatisch 1 insight krijgt wanneer je een boss voor de eerste keer ziet. Vind je je eerste Madman's Knowledge en gebruik je die direct dan heeft dat hetzelfde effect, zonder het risico dat je echoes verliest bij de boss.

Tip2: Als je op de rechterkant van het touchpad drukt krijg je slots te zien waar je naar eigen keuze usable items in kan plaatsen. Als je op het eerste vakje een Bold Hunter's Mark zet kun je altijd snel weg teleporten zonder dat het je een actieve slot (die te bedienen zijn met vierkantje) kost.
Die Bold Hunter's Mark heb ik nog niet - heb ik die nu al ergens gemist? Ik heb wel de Hunter's Mark maar daarmee raak ik m'n Blood Echoes kwijt.
Volgens mij heb ik die Madman's Knowledge ook nog niet gevonden. Vanavond maar eens kijken of die toevallig toch al in m'n inventory ergens tussen zit.

Bedankt voor de tips en de hulp!
Ik zal dit topic ook nog eens van het begin door gaan neuzen om meer handige tips te lezen. Ook de beginners guide in de topic start moet ik nog eens helemaal bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Bold Hunter's Mark en Madmen's Knowledge krijg je ook nog niet zo vroeg in de game ;)

Als je molotovs raak wilt gooien moet je ze gooien op een gelockte enemy, liefst een die stilstaat.
Als jij een molotov gooit komt ie terecht waar je op mikt als je 'm loslaat. Als je een beest hebt wat van links naar rechts loopt kan het nogal eens mis zijn dus. Zelfde geldt voor de pebbles.
Als zo'n wolf naar je toe komt lopen en je gooit er een (gelocked) dan is ie wel altijd raak.

Net voorbij die 2 wolven is een trap naar links, een huis in. Daar kun je de wolven heenlokken; ze kunnen het huis niet in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
Ok, dus zo vlug als mogelijk langs/tussen die wolven rennen is ook een mogelijkheid. Hrm. Goed om te weten :)
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Sterker nog, je kan bijna overal langs rennen ;) Soms als je ergens snel wilt komen is dat best wel fijn.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In het begin deed ik ook alles opnieuw killen nadat ik dood was, maar dat hoeft helemaal niet.
De meeste vijanden volgen je niet eens als je er voorbij rent.
Als je een gebied een beetje kent kun je zo even snel er doorheen rennen om een shortcut open te gooien of iets.

*edit* spuit elf :+

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 05-06-2015 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Iets met een bos en slangen. Rennen is love, rennen is life :P

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
dvdkiwi schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:53:
De Bold Hunter's Mark en Madmen's Knowledge krijg je ook nog niet zo vroeg in de game ;)
Jawel hoor, die kun je binnen 5 minuten beiden vinden. Sewers bijvoorbeeld, in de buurt waar Hunters outfit ligt. Hier is snel te komen via dat verborgen sprongetje bij die wolven in de buurt. Naar beneden blijven gaan tot er een paar boten liggen en je vind er eentje. Verder is er nog eentje nadat je de sewers uitkomt via de lange ladder, bewaakt door een stel crows.

Exploren loont iig, je kunt het hele eerste gebied verkennen zonder Cleric Beast of Gascoigne te hoeven bevechten. Cleric Beast is sowieso optioneel.

[ Voor 30% gewijzigd door Voxalizer op 05-06-2015 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe verder ik kom in ng+, hoe lastiger het wordt...
De vijanden in Ya'har Gul en Cathedral Ward hebben wel héél veel health.
Die grijpdames met die zakken zijn toch potver een partijtje sterk!
Maar die echoes! Een varken levert me 37,000 echoes op :D (met 3 moon runes)
Ik maak het mezelf ook niet makkelijker door met de Burial Blade te blijven spelen :P

Zojuist de Witches of Hemwick omgelegd, dus morgen wordt het dan toch echt tijd voor Vicar Amelia.
O, en Darkbeast Paarl, want daar had ik vanavond geen zin in :P
Level wise gaat het goed. Level 132, kost 114,000 voor een level omhoog nu :/
Je loopt dus ook heel de tijd met 200 tot 400k echoes rond. En dan denk je weer eens terug aan het begin toen je blij was met 5,000 echoes ;)

Ik heb nog 15 arcane nodig om A Call Beyond te kunnen gebruiken, en daarna maar weer investeren in Vit (richting 50) en End (richting 40), om te beginnen. Of hebben jullie een beter idee?
Zo staat het er nu bij:
Vit 40
End 30
Str 40
Skl 40
Bld 6
Arc 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben in Old Yharnam gisteren 200.000 Echoes kwijtgeraakt. Ik weet niet of ik nog verder ga spelen. Als ik denk aan alle zooi die ik weer opnieuw moet gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
dvdkiwi schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 00:15:
Ik heb nog 15 arcane nodig om A Call Beyond te kunnen gebruiken, en daarna maar weer investeren in Vit (richting 50) en End (richting 40), om te beginnen. Of hebben jullie een beter idee?
Zo staat het er nu bij:
Vit 40
End 30
Str 40
Skl 40
Bld 6
Arc 25
Je zit wel goed qua stats. Met deze vit, end, str en skl heb ik de chalices uitgespeeld. Burial Blade is door zijn lengte erg nuttig tegen Watchdog. Ik gebruikte zelf een ook de Burial Blade, erg sterk en snel wapen. Mik er een stel harde +physical gems in en dat ding doet niet veel onder voor Ludwigs.

Als je echoes in overvloed hebt zou ik vit naar 50 doen, daar heb je het meeste aan mbt Defiled. End kun je gewoon 30 laten, je hebt er eigenlijk weinig aan boven de 25. Zowel de increase in stamina en resistances zijn erg klein. Heb je dan nog echoes over dan zou ik gewoon str en skl richting de 50 doen.

Maar anyway, qua stats zou je die defiled al wel moeten kunnen halen.

Edit: En vergeet niet dat je onderweg naar defiled ook nog zo ontzettend veel echoes pakt. Lower Loran bijvoorbeeld. Layer 2 eerste hal na het lampje lopen er een stuk of 10 van die easy mobs die ook in de kerk in Old Yharham zitten: 100.000 echoes in 2 minuten tijd, bam. Bold Hunters mark nadat je de laatste hebt gekilled en alles respawned zonder lange laadtijden.. Rinse, repeat. Tel uit je winst.

[ Voor 16% gewijzigd door Voxalizer op 06-06-2015 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
dvdkiwi schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 00:15:
... En dan denk je weer eens terug aan het begin toen je blij was met 5,000 echoes ;) ...
Hehe, ik ben net begonnen en met 5.000 echoes ben ik inderdaad blij :D

Gisteren is 't me gelukt voorbij die 2 werewolves te komen. Bedankt voor de tips om er voorbij te rennen. Fijn dat er daarna vrij vlug weer een shortcut naar de eerste lamp gemaakt kan worden.
Na de shortcut ben ik toch eens een bezoekje gaan brengen aan Cleric Beast. Die had daar blijkbaar hele andere gedachten over en ik werd even later weer wakker in The Hunter's Dream.
Maar goed, ik heb nu 1 insight waardoor ik kan levelen. Gelijk wat echoes bij elkaar gesnoept en zit nu op level 17. Cleric Beast had daarna trouwens nog steeds geen moeite met mij. Vandaag of morgen maar weer eens een nieuwe poging doen en wellicht eerst toch wat Vitality omhoog schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
MisterMichel schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 09:39:
[...]

Hehe, ik ben net begonnen en met 5.000 echoes ben ik inderdaad blij :D

Gisteren is 't me gelukt voorbij die 2 werewolves te komen. Bedankt voor de tips om er voorbij te rennen. Fijn dat er daarna vrij vlug weer een shortcut naar de eerste lamp gemaakt kan worden.
Na de shortcut ben ik toch eens een bezoekje gaan brengen aan Cleric Beast. Die had daar blijkbaar hele andere gedachten over en ik werd even later weer wakker in The Hunter's Dream.
Maar goed, ik heb nu 1 insight waardoor ik kan levelen. Gelijk wat echoes bij elkaar gesnoept en zit nu op level 17. Cleric Beast had daarna trouwens nog steeds geen moeite met mij. Vandaag of morgen maar weer eens een nieuwe poging doen en wellicht eerst toch wat Vitality omhoog schroeven.
Ik kreeg die Beast ook nooit kapot, omdat ik nooit geleveled was. Daarna heb ik echoes lopen farmen en mezelf een beetje geleveld (rond de 15-17) en dat heeft goed geholpen. Zorg dat je Vitality idd hoger wordt en rust jezelf helemaal uit met Vials en Molotovs. Ik heb voornamelijk Wolf-runs gedaan, want die Vials waren wel erg makkelijk te verkrijgen :)

Daarna heb ik redelijk "makkelijk" de Cleric verslagen. Met een langere Vitality bar en 20 vials kan je best wat incasseren en moet het zeker lukken! Daarna ben ik stukgelopen op de 2e boss en heb de game even een weekje stilgelegd, maar heb zo'n zin om het weer op te pakken!

Dit is totaal niet mijn soort genre en normaliter had ik de disc al lang als onderzetter gebruikt door de abnormale moeilijkheidsgraad, maar deze blijft mij echt boeien. Maar goed, als ik er doorheen kom, komt iedereen er wel een keer doorheen. :)

Het is overigens ook geen schande om er een tablet naast te houden met een playthrough op Youtube :+ . Dat heeft mij veel "oh ja" momenten opgeleverd en geeft je meer inzicht over routes en hoe bepaalde personages te verslaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Trent900 op 06-06-2015 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is wel zonde. Het leukste is juist om zelf te ontdekken ;)
Ik speelde altijd een level uit, verkende alles in dat gebied en ging pas daarna een 100% video kijken om te zien of ik iets gemist had.
In de hele game mistte ik slechts 2 of 3 items... dus zelf exploren loont en is veel leuker :)

@Mistermichel: Molotovs. Die doen heel veel damage tegen Cleric Beast. Olie kruik eerst erop en je molotovs doen nóg meer damage ;)
De tip welke eigenlijk voor iedere vijand en baas geldt: 1 of 2 klappen uitdelen, zijn/haar attack dodgen, wellicht 2 of 3 keer, dan weer 1 of 2 klappen uitdelen enz.
Celric Beast kun je redelijk makkelijk achter komen.
Succes ;)

@Voxalizer: Ik acht mezelf niet in staat de laatste dungeons nu al te clearen.
Dus ik ga ng+ gewoon even uitspelen. Daarna misschien zelfs ng++.
Wel zal ik binnenkort eens verder gaan met de Central Pthumeru dungeon (depth 2). Die zijn wel goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 19:19
De uitdaging in deze spel vind ik toch de dungeons. Platinum al binnen. Voornamelijk het stukje met half leven. Ik vond destijds die vuurhond pittig maar door bepaalde patroons te herkennen lukte het me na tientallen keer dood te gaan. Dit is voor mij na Demons Souls de beste game die From Software heeft uitgebracht. Ik vind het jammer dat ze Dark Souls 3 gaan ontwikkelen. Liever demons souls 2 gehad. Maar ik denk dat ze liever nu een multiplatform willen uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eindelijk!!
Vicar Amelia verslagen, zonder hulp dit keer. Al twijfelde ik om de bel te gebruiken.
Ik weet niet wat het is met Vicar, maar dit gevecht ligt me helemaal niet :/

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=bS_fJGzHy00]

Nu aan het farmen in de Woods. Wel op blijven letten want die dude achter het kanon heeft gewoon 500,000 echoes afgepakt :F
Maar dat geeft niet, want ik heb nu toegang tot de Lecture Building.
Eén keer door de zaal op de 1e verdieping levert ruim 100,000 echoes op :D
In 25 minuten was ik 1,2 miljoen echoes rijker. Fantastische farm spot!
Dus arcane inmiddels al naar 40 gebracht :)

[ Voor 27% gewijzigd door Superkiwi op 06-06-2015 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

dvdkiwi schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 17:02:
Eindelijk!!
Vicar Amelia verslagen, zonder hulp dit keer. Al twijfelde ik om de bel te gebruiken.
Ik weet niet wat het is met Vicar, maar dit gevecht ligt me helemaal niet :/

[video]

Nu aan het farmen in de Woods. Wel op blijven letten want die dude achter het kanon heeft gewoon 500,000 echoes afgepakt :F
Maar dat geeft niet, want ik heb nu toegang tot de Lecture Building.
Eén keer door de zaal op de 1e verdieping levert ruim 100,000 echoes op :D
In 25 minuten was ik 1,2 miljoen echoes rijker. Fantastische farm spot!
Dus arcane inmiddels al naar 40 gebracht :)
Grappig, ik vind Amelia ook één van de lastigste bazen. Duurde met een nieuw karakter ook weer een tijdje voor ik er langs was.

Dat is inderdaad een hele goede farm spot.
Ik laat me vaak doodgaan aan de laatste vijand want zo ben je het snelst weer terug wat laad tijden betreft. En dan snel je echoes halen en verder farmen.

Wat moeilijkheidsgraad ben ik het er mee eens dat de latere chalice dungeons het lastigste zijn. Maar die zijn volledig optioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee waar, want daar zit de laatste gouden trophy ;)

Overleveld zijn lukt niet.
Ik ben verdomme lvl 160 en ik krijg de Shadows niet neer :(
Nu begin ik wel een beetje te ragen...

Hehe, ze zijn dood :P
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=hnkDSoJx-BQ]
Parry en visceral werkt goed tegen die met het zwaard!
Nu op naar Rom :X

[ Voor 86% gewijzigd door Superkiwi op 07-06-2015 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:21
Gisteren begonnen met Bloodborne, Inmiddels eerste 2 bosses neer (Gascoigne/Cleric Beast)
Gascoigne gaf me nogal wat issues, maar ik las achteraf over een item wat je kon gebruiken dat ik niet gevonden heb, dus dan heb ik em maar hardmode gedaan ofzo :P (wel een beetje gebruik gemaakt van de nogal slechte pathing die Gascoigne gebruikt, beetje slecht van me maar dat werkte het beste)

Moet ontzettend wennen dat ik niets kan blokken want geen schild en parryen met een gun vind ik nogal awkward overkomen tot nu toe (wel een paar keer gelukt op Gascoigne, maar niet consistent genoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

dvdkiwi schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 23:19:
Nee waar, want daar zit de laatste gouden trophy ;)

Overleveld zijn lukt niet.
Ik ben verdomme lvl 160 en ik krijg de Shadows niet neer :(
Nu begin ik wel een beetje te ragen...

Hehe, ze zijn dood :P
[video]
Parry en visceral werkt goed tegen die met het zwaard!
Nu op naar Rom :X
Haha! Het is maar net hoe graag je die Platinum wilt hebben natuurlijik ;)

Goed dat het uiteindelijk gelukt is met de shadow. Op zich zijn ze niet zo heel lastig maar er is er altijd wel eentje die uit beeld loopt en je onverwacht neer hakt.

Succes met ROM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Doen mensen hier eigenlijk weleens chalice dungeons voor andere redenen dan de trophies dan? Ik zal wel in de minderheid zijn maar ik vind ze geweldig.

Ik deed chalice dungeons eerst ook vooral voor de platinum trophy. Noem het voorbereiding op DLC maar stiekem vooral om gewoon maar een doel te hebben om meer gameplay uit de game te halen: Ik doe nog steeds bijna elk weekend met zowel mijn main character (Ludwig build, lvl 250) als mijn alt (Chikage/Evelyn build, lvl 100) een stel Defiled Fetid Root dungeons voor de 27% Blood gems. Ik vind uitdaging in die dungeons die ik in geen enkele andere game vind.

Overlevelen bestaat inderdaad niet. Ik durf de stelling zelfs te maken dat een hoger level meer invloed heeft op je zelfvertrouwen dan op de moeilijkheidsgraad van de game. Om nou te zeggen dat die Defiled Greater Isz bijvoorbeeld veel makkelijker zijn met mijn level 250 char met 50 vit dan met mijn level 100 char met 30 vit? Nee. Je bent meestal toch wel met 1 a 2 klappen dood, of je nou 50 of 30 vit hebt. +10 wapens met harde cursed bloodgems. Dat is waar je de game makkelijker mee maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat idee heb ik dus ook; dat het niet uit maakt welk level je bent.
Zoals ik het ervaar doen slagen van vijanden een bepaald percentage damage op je health, en dus zal je altijd hetzelfde percentage damage te verduren krijgen ongeacht je level van Vitality.
Waar je wel winst kan halen is je eigen slagkracht (via STR/SKL en gems bijvoorbeeld) en de mate van physical defense die increased met je level.

Ik wil zeker ook wel meer dungeons gaan doen dan enkel de preset ones.
Daar zijn, zeker in de Ailing en Isz, juist de meest waardevolle gems en wapens te vinden.
Maar eerst maar eens alle standaard dungeons doorlopen en die queen aan de zeis rijgen :P
Ik voel me nog steeds niet klaar, dus ik blijf ng+ nog even doen om wat meer te levelen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 08-06-2015 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Grappig, zo heb ik dat nog nooit bekeken. Ik denk niet dat pure melee hits van vijanden op percentage werken, volgens mij is dat wel degelijk fixed. Wat volgens mij wel op basis van percentages zou kunnen werken zijn dingen als poison, frenzy, arcane damage, enz.
Hoewel bij frenzy ook je insight een rol speelt in de damage die je krijgt. Maarja, door het ontbreken van een combat log zul je het nooit echt precies weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat Frenzy ding kwam ik gisteren ook achter ja...
Ik had 99 insight (het max) en was bijna insta dood door die church servants met kruizen in Cathedral Ward.
Daarna maar even flink wat spulletjes ingeslagen uit de insight shop en nog 10 insight overgehouden.
Hoge insight is leuk, maar het heeft wel wat negatieve effecten.
Er zijn dan ook meer vijanden met rode ogen.
Daarnaast heb ik gewoon een gruwelijke hekel aan Frenzy... :(

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 08-06-2015 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Damage is wel degelijk fixed.
Ik heb al een paar keer gehad dat je door wat levels te pakken en VIT op te hogen net een zware aanval kan overleven die voorheen een one-shot was.
Zo ben ik langs de lastigste bosses in de chalice dungeons gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oke, good to know :)
Vit zit nu op 50, dus dat lijkt me prima.
Van de week hoop ik ng+ klaar te hebben, de Burial Blade op +10 te hebben,
daarna zal ik eens de dungeons induiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:17
Ik speel ook nog steeds :) Gister shadow of yarhmans en die spin verslagen was een goed dagje.. Ik zal hem ooit uitspelen ben nu 40 uur verder!! En volgens mij 7 eindbazen verslagen heb dus nog wel even te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
30 vit = 1100 HP
50 vit = 1500 HP

Natuurlijk kun je meer klappen vangen met 50 vit. Defiled chalices halveren het echter, dus je krijgt in mijn geval 550 HP ten opzichte van 750 HP. En dan maakt het eigenlijk weinig meer uit. In beide gevallen ben je met maximaal 2-3 klappen dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Netjes kl1978! Lekker op het gemakje ook, waarom niet ;)
Je hebt nog wel wat leuke bosses te gaan :P
Welk gebied zit je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
Zojuist Cleric Beast verslagen. Yeah! Ik was level 20 en dan valt 't best wel mee.
Ik had m'n axe op de kleine stand gezet zodat ik redelijk snelle attacks kon doen. Veel dodgen, afstand nemen en op 't moment dat er weer een paar aanvallen geweest waren vlug erop af rennen en een paar klappen uitdelen.
Ik moet nog even goed bekijken wat nu 't grote verschil is tussen R1 en R2 aanvallen. Tot nu toe de meeste monsters verslagen met m'n axe op grote stand en R2 lang ingedrukt houden.
Straks maar eens de sewers induiken en eens kijken wat voor schorriemorrie daar rondloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R1 kan je snelle combo's mee maken, R2 zijn zwaardere attacks en kosten ook meer stamina.
R1 combo's met de korte versie zijn sneller dan die met de lange versie.
De charged R2 doet de meeste damage maar duurt even om op te laden waardoor je defense even helemaal open ligt. Maar áls ie raak is doet hij hele goede damage en kan vijanden omver slaan.
Charged R2 van achter kan de meeste vijanden staggeren (net als een welgetimede parry met je pistool) waarna je een visceral attack (R1 dichtbij van voor of achter) kan doen. Doet massive damage.
Bij de charged attacks doen die van de lange versie ook weer meer damage dan die van de korte versie.
Groot pluspunt van de lange versie charged R2 is de range. En de dubbele zwaai.
Met de transformed versie van de Axe (=2 handig) heb je ook nog L2 attacks. Die zijn zwaar en doen ook goede damage.

[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 08-06-2015 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Charged R1 doet ook staggeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:21
Heb nu ook de Kirkhammer, maar is een beetje vreemd wapen waarbij de damage sweetspot op de hamer meer lijkt te liggen bij de handle dan op de daadwerkelijke steen. Doet wel AoE damage, maar tot nu toe is mijn Saw Cleaver wat beter, voornamelijk vanwege de snelheid, maar ik kan me voorstellen dat men later een redelijk snelle 2 hander kan vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
De axe is echt underrated imo. Die L2 attack is echt mega. Verder is Ludwigs Holy Blade een nobrainer. Maarja iedereen loopt ermee, dus tja. Dat ding is in vergelijking met de rest misschien wel gewoon te goed.

Mijn favo wapens: Chikage en Burial Blade. Het grote probleem van Burial Blade is echter dat je voor de optimale phys+arcane gems de Uncanny Burial Blade versie moet hebben. En die krijg je in Lower Loran Root. En om die chalice te krijgen... Dat is nogal een pain in the ass.

[ Voor 8% gewijzigd door Voxalizer op 09-06-2015 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die Holy Blade heb ik gisteren aan het werk gezien.
Ik zat een stream te kijken waar iemand een ng run deed met lvl100 en de Holy Blade.
Ik sprong in bij Rom en een uur later had ie de game uit (zonder glitches) met slechts 3 deaths (waarvan 2 door een hoge val).
Rom, Paarl, the One Reborn, Amygdala, Celestial, Ebrietas, Micolash en Gherman had ie letterlijk allemaal binnen een minuut kapot.
Zeer indrukwekkend om te zien hoe makkelijk ie overal overheen walste :D
Hij gebruikte veelal de R2/charged R2 attack, vaak in combinatie met de beast hood pellet.

Ook gezien hoe de blue elixer werkt; vooral handig tegen de brainsuckers in Upper Cathedral: als je langzaam loopt zien ze je niet en kan je een charged R2 van achteren doen gevolgd door een visceral. Die gaan we dus ook maar eens gebruiken!

Pagina: 1 ... 18 ... 66 Laatste