Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja ik heb al een Bolt gem op mijn Holy Blade zitten. Het gaat ook wel tot 10%. Daarna wordt ze enorm agressief en dan die lasers er nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoppa, eitje. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
bram1984 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 13:50:
Inmiddels level 90, maar Obrietas gaat nog steeds niet neer. Ik heb de headslam taktiek geprobeerd, maar dat doet ze twee keer. Voor de rest zwaait ze alleen maar met die tentakels. Achter haar komen is ook waardeloos. Dan doe je minimaal damage en uiteindelijk schiet dat ook niet op.

Straks misschien nog maar eens proberen.
Dit is hoe ik het deed. Lvl 70ish met de 1h hunters axe en bolt paper in fase 2. Ca 35vit, 30end, 35 str en high frenzy res gear.

Zonder lock-on de headslam uitlokken door de hele tijd naar hem toe te lopen en snel weg te rollen. Zonder lock-on was ik veel wendbaarde bij deze boss. Ik deed ook 1H omdat ik dan sneller ben mocht ik me terug willen trekken. Het is belangrijk dat je snel reageert op zijn charge attack. Uiteindelijk kon ik die met 75% kans wel dodgen. In fase 2 speelde ik iets agressiever bij de kansen die hij creëerde, maar nooit greedy worden. Als hij zijn laser aanval doet gewoon rondjes sprinten en hij raakt je niet.
Yay! *O*

[ Voor 6% gewijzigd door voxxel op 22-05-2015 16:00 ]

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Netjes!! d:)b
Toevallig gecaptured?

Die lasers :( man wat waren die irritant.
Ik stond vaak dichtbij haar en kon veel klappen uitdelen, maar je ziet dus niet die magic wolk boven haar hoofd verschijnen (waar een paar seconden later de lasers uitkomen).
Dat vind ik wel een klein beetje frustrerend aan het spel: de camera staat te dicht op je als je met een groot beest bezig bent. Ik had 'm dan liever een stukje uitgezoomd gezien.

Als je wilt kan ik wel even in de strategy guide kijken voor je wat de beste gems zijn voor je Holy Blade ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 22-05-2015 16:18 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Je ziet het aan de gloed die er van af komt. Tenminste daar lette ik op. En je kan het ook horen.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:54

BlackEyedAngel

Just a decent guy

dvdkiwi schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 16:17:

Dat vind ik wel een klein beetje frustrerend aan het spel: de camera staat te dicht op je als je met een groot beest bezig bent. Ik had 'm dan liever een stukje uitgezoomd gezien.
Jah, hoop dat ze dat een beetje aanpassen in de aankomende patch

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Netjes!! d:)b
Toevallig gecaptured?

Die lasers :( man wat waren die irritant.
Ik stond vaak dichtbij haar en kon veel klappen uitdelen, maar je ziet dus niet die magic wolk boven haar hoofd verschijnen (waar een paar seconden later de lasers uitkomen).

Als je wilt kan ik wel even in de strategy guide kijken voor je wat de beste gems zijn voor je Holy Blade ;)
Nee man. Vergeten in te drukken. Het ging eigenlijk best kut. Geloof ik 15 vials gebruikt ofzo. Laatste 15% met dat Tiny ding gecheesed. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

BlackEyedAngel schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 16:47:
[...]

Jah, hoop dat ze dat een beetje aanpassen in de aankomende patch
Reken er maar niet op, ik denk dat de komende patch puur voor balancing en bug fixes zal zijn.

En wat die laser attack van Ebrietas betreft, je kan inderdaad een bepaald hoog geluid horen wanneer ze gaat casten, toen ik had door had werd ik door die aanval niet meer geraakt. Wat haar charge aanval betreft hangt het er van af hoe ver je van haar af staat of je kan dodgen. Dit gevecht werkt het beste op medium range, dan kan je haar headslam aanval uitlokken en dan veel damage doen, als je wapen sterk genoeg is kan je haar zelfs kort staggeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 20:38
Graag! Daar ben ik wel benieuwd naar. :)

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doe ik morgen in de ochtend of in de middag even voor je dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
dvdkiwi schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 17:32:
Top! Kan zijn dat ik pas een week later m'n bevindingen deel. Dit omdat ik vanmorgen Dark Souls 2 heb aangeschaft voor de PS4 en die morgen geleverd gaat worden. >:)

Voor de mensen die er ook interesse in hebben, hij is nu 45 euro bij Bol.com.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 17:32:
Ligt dat niet ook een beetje aan de zwaktes van je tegenstander? Fire/Bolt/Arcane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat zeker. Maar ieder wapen heeft wel een soort van ideale gem uitrusting.
Zwakheden van de vijand zijn vaak wel op te vangen met bv een bolt of fire paper.
Fire en bolt gems doen wel extra fire damage, maar dat gaat vaak ten koste van je physical damage.
En die physical damage is juist hetgene wat de meeste damage doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat wil dus zeggen dat als ik geen element gem gebruik, het wapen over het algemeen meer damage doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat durf ik zo niet te zeggen, maar ik denk het wel.
Je kan het makkelijk zien als je bij je workshop je elemental gem er even afhaalt en er weer opzet.
Kijken wat het met je phys damage doet.
Wil je het helemaal zeker weten, dan even een vijandje opzoeken en hem slaan met gem en zonder gem :P

Maar wellicht wekt het bij de Holy Blade net even anders, omdat dat een buffable weapon is.
Ik ga morgen even de guide erbij pakken en duik even in het Holy Blade chapter ;)

Dit is wat ik zo snel even op het gamefaqs forum vind:
The Arcane stat only influences elemental damage (including molotovs); it does not affect any physical damage. If a weapon does not have any base elemental damage, like Ludwig's, you can effectively ignore the Arcane scaling.

When you put an elemental bloodstone into it, it changes everything. It removes all other stat scaling and scales purely with Arcane; no other stat influences the damage. I'm making an Arcane build right now and it's been surprisingly effective.

[ Voor 59% gewijzigd door Superkiwi op 22-05-2015 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Okay ik voel me redelijk badass nu. Zojuist Micolash en Mergo in allebei 1 beurt gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ik ben nu in Cainhurst (moest even de Wiki raadplegen, want wist dat ik hier en daar nog een boss mistte). Ik kon na Ebrietas en Mergo's Wet Nurse weinig anders doen dan weer terug gaan, dus daarna een klein stukje Nightmare Frontier gedaan (wat ziet die omgeving er bruut uit), maar daar ga ik wel weer verder mee als ik klaar ben met Cainhurst.

Ben nu wel benieuwd wat nu eigenlijk de goede volgorde is, want las dat Mergo's Wet Nurse ook een mogelijke eindbaas is.

Ik heb verder ook die hele Eileen quest niet gezien of gehad, dus even goed kijken wat ik met NG+ doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Eileen kan je heel snel afronden voor de badge als je niet de hele questline wilt doorlopen.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Micolash en Margo's Wet Nurse zijn inderdaad enkele van de laatste story bosses Bram ;)

Eileen zit een beetje verstopt in Central Yharnam (eerste level), die moet je even goed zoeken.
Als je haar gemist hebt voordat je naar Cathedral Ward gaat is het pech, Eileen weg.

Ik heb even gezocht voor jullie vwb de Holy Blade gem uitrusting.
Omdat het een buffable weapon is gaat een elemental gem niet ten koste van de physical dagame.
Hier wat info:
Hij doet 50% extra damage tegen vijanden zie zwak zijn voor righteous weapons, in beide modi.
Vijanden met weakness voor righteous weapons:
-Lost Child of Antiquity;
-Forsaken Castle Spirit (knife);
-Forsaken Castle Spirit (head);
-Bloodlicker;
-Evil Labyrinth Spirit.

Het gems advice wat gegeven wordt is nogal ruim, maar het is dan ook een superwapen:
-Goede arcane scaling, dus elemental gems doen goed hun werk;
-Elemental gems zijn niet per se benodigd (als je dat niet wilt) omdat de physical damage ook al heel goed is;
-Tempering gems verterken al de Blade zijn attacks;
-Adept (blunt) gems doen de transformed R1 attacks goed;
-Adept (thrust) gems doen de R2 attack goed;
-De Blades charge attacks zijn sterk en profiteren van striking gems;
-De range is goed genoeg om zelfs een finestrike gem te equippen;
-Zelfs dirty of murky gems icm normal mode quick attacks zijn een goede optie.

Overall dus een prima wapen. Volgens de strategy guide zelfs kandidaat voor het beste wapen van de game, voor hoge level spelers.
De normale (non transformed) mode is identiek aan die van de kirkhammer, maar waar die van de kirkhammer voor lage level spelers beter is, is de normal mode van de Holy Blade voor hoge level spelers beter.

Al met al een meer dan prima beetje overpowered wapentje dus.
Ik denk dat ik deze voor ng+ maar ga equippen naast de Burial Blade.

Voor wat betreft de volgorde zal iedereen het anders gedaan hebben, maar op volgorde van moeilijkheid en storywise zou dit de meest logische volgorde zijn:
Central Yharnam
Cathedral Ward
Old Yharnam
Healing Church Workshop
Hemwick Charnel Lane
Yahar'gul Unseen village (1)
Forbidden Woods
Iosefka's Clinic
Forskanen Castle Cainhurst
Lecture Building 1F
Nightmare Frontier
Byrgenwerth
Yahar'gul Unseen village (2)
Upper Cathedral Ward
Lecture Building 2F
Nightmare of Mensis
Hunters Dream

[ Voor 22% gewijzigd door Superkiwi op 23-05-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks voor de tips.

Ik heb flinke progressie gemaakt deze week. Leveltje of 20 gestegen. Ben nu iets van 102 geloof ik. Blood Rock op mijn Holy Blade gedaan dus die is nu 10+. Arcane gem erin en je vaagt alles weg. Ebrietas, Micolhas en Wet Nurse gesloopt, en inmiddels 1 poging Logarius gedaan. Pittig kereltje, maar hij voelt simpeler dan Ebrietas.

Volgens mij moet ik er hierna nog 2 dus.

Ik zag iemand hier een tippie geven dat dat stukje met de Shadows en de 3 biggen in Mergo's Loft een goede farmplek is. Inderdaad ja. Na iedere run kun je een level stijgen en ze droppen ook flink wat vials daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 16:50:
Volgens mij moet ik er hierna nog 2 dus.
Misschien wel.
Misschien niet.
:P

Longarius in 1 poging vind ik knap; het was na Ebrietas mijn grootste pain in the but.

[ Voor 19% gewijzigd door Superkiwi op 23-05-2015 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kreeg 'm tot 20% ongeveer. Vials waren op. Wel stiekem eerst op YT gekeken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
dvdkiwi schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 18:17:
[...]

Misschien wel.
Misschien niet.
:P

Longarius in 1 poging vind ik knap; het was na Ebrietas mijn grootste pain in the but.
Eerste poging had ik hem tot 10%. 2e poging neer. Zonder voorkennis :) Ebrietas daarentegen, zelfs met video guides..

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pogingkje of vijf. :)

Edit: @ kiwi: ik bedoelde dat ik 1 poging heb gedaan, niet gelukt dus. Keer of 5 over gedaan dus.

[ Voor 42% gewijzigd door bram1984 op 23-05-2015 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik dacht al :D

Lekkere viscerals op het laatst :)

[ Voor 57% gewijzigd door Superkiwi op 24-05-2015 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja daardoor versloeg ik 'm. Eerste 2x met de Holy Blade geprobeerd, maar dat ding doet zelfs op 10+ om een of andere reden amper damage bij deze boss. Axe zit op 8+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
bram1984 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 23:02:
Pogingkje of vijf. :)
Edit: @ kiwi: ik bedoelde dat ik 1 poging heb gedaan, niet gelukt dus. Keer of 5 over gedaan dus.
Gz met de kill!
Je kan hem volgens mij in P1 ook regelmatig van een visceral voorzien door dichtbij te blijven.
Volgens mij dwing je hem dan meer om melee te gebruiken. In P2 kan je hem overigens ook neerknallen als hij op je af komt vliegen, dat zorgt voor een hoop minder stress. :o
Toen ik dat eenmaal doorhad was het gevecht velen malen makkelijker, anders is het meer een pray and spray fight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jullie al een nieuwe patch gezien?
Chalice dungeons will now include Blood Stone Shards at Depth 1, Twin Blood Stone Shards at Depth 2, Twin Blood Stone Shards and Blood Stone Chunks at Depth 3, Blood Stone Chunks at Depth 4 and Blood Stone Chunks and Blood Rocks at Depth 5
Dat is ideaal om in de dungeons te farmen :)

Ook zou het aantal Vials en QS bullets in de opslaag naar 600 gaan ipv de 99 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
dvdkiwi schreef op zondag 24 mei 2015 @ 10:30:

[...]

Ook zou het aantal Vials en QS bullets in de opslaag naar 600 gaan ipv de 99 nu.
Ziet er goed uit, leuke reden om Chalice dungeons te gaan farmen.
Nu nog even wachten tot morgen, dan zou de patch live moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op zondag 24 mei 2015 @ 10:30:

[...]

Relaxed. Ik heb sowieso nog een chunk nodig voor mijn Axe. Ik ga zo ook ff in Upper Cathedral kijken. Even de Eye Rune equippen. Die wolven schijnen ze te droppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 06:17
Veranderd nog veel meer:
Hunter tool buffs
Weapon balancing
Chalice bosses drop random gems
Password coop possible regardless of level or oath

Etc etc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben benieuwd :)
Moet nog alle dungeons (behalve de eerste), dus een goed moment om de game weer eens op te starten en op jacht te gaan naar de queen en de platinum.

[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 24-05-2015 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die queen waar je het over hebt, triggert die dat spinnenskelet in de ruimte van Ebrietas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De queen waarik het over heb is de laatste eindbaas in de laatste dungeon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan nog staat mijn vraag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
Dat heeft te maken met:
spoiler:
http://bloodborne.wiki.fe...,+Queen+of+the+Vilebloods
If killed, she can be revived by taking the Queenly Flesh to the Altar of Despair in Upper Cathedral Ward after defeating Ebrietas, Daughter of the Cosmos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omfg! 5 minuten geleden, na 10 pogingen, EINDELIJK de laatste baas verslagen! _/-\o_ oOo *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2015 @ 22:10:
Omfg! 5 minuten geleden, na 10 pogingen, EINDELIJK de laatste baas verslagen! _/-\o_ oOo *O*
De laatste? Allerlaatste of de aller-allerlaatste? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Fanatix schreef op zondag 24 mei 2015 @ 22:19:
[...]

De laatste? Allerlaatste of de aller-allerlaatste? >:)
Of de aller-aller-allerlaatste :P (alhoewel die misschien discutabel is)

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De gewone laatste
spoiler:
gerhman

De aller aller aller laatste komt wel met ng+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Die zou in deze de allerlaatste geweest zijn, je bent al 1 verder dus :)

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ï
Fanatix schreef op zondag 24 mei 2015 @ 20:34:
[...]

Dat heeft te maken met:
spoiler:
http://bloodborne.wiki.fe...,+Queen+of+the+Vilebloods
If killed, she can be revived by taking the Queenly Flesh to the Altar of Despair in Upper Cathedral Ward after defeating Ebrietas, Daughter of the Cosmos.
Echt, hoe kom je achter dat soort dingen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat staat op de Wiki :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja precies.

Ik zie trouwens op YT veel video's waarin gasten echt 40 Mad Men's Knowledge hebben. Is er een bepaald voordeel om die niet te consumeren ofzo? Ik gebruik ze altijd direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Consumeren hoeft niet per se, tegen het einde van de game heb je zoveel insight dat het consumeren van Mad Men's Knowledge niets extra's doet. Het is enkel handig om te spenderen in de insight shop.

De game onthoudt bovendien alle insight die je hebt verkregen door bosses te zien en te killen.
Voorbeeld: je ziet Cleric beast (+1 insight) en verslaat 'm (+3 insight), nu heb je 4 insight.
Je kan daarna insight uitgeven in de shop maar dat maakt niet uit, je insight blijft op 4, ook al heb je na het uitgeven volgens je onscreen info nog slechts 2 insight over.
Om het duidelijker te maken: je hebt op een gegeven moment 40 insight. Vanaf dan zie je een
spoiler:
Amygdala look-al-like tegen de Chapel in Cathedral Ward hangen

Ga je daarna insight uitgeven om onder die 40 uit te komen maakt geen verschil.
What has been seen cannot be unseen ;)
De game onthoudt je totaal verkregen insight.

Mocht je willen weten wat insight precies doet, hier de enemy/environment changes:
spoiler:
1 insight: De pop komt tot leven, mogelijkheid tot levelen;
10 insight: De insight shop is open;
15 insight: Church Servants krijgen nieuwe attacks en wapen aura's;
15 insight: Mad Ones verschijnen in Hemwick Charnel Lane;
40 insight:
-Cathedral Ward: False God (=Amygdala look-a-like) is zichtbaar, zelfs zonder blood moon;
-Yahar'Gul: Amygdala is zichtbaar, zelfs zonder blood moon;
-Dream refuge: De muziek in de Hunter's dream verandert, zelfs zonder blood moon;
60 insight: Hallucinatie, een huilende baby kan overal gehoord worden.

Ik heb volgens de onscreen info mijn insight nooit hoger dan 45 gehad, dus bovenstaande theorie is daarmee ook weer bewezen, want het 60 insight event heb ik wel meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb er nog helemaal niets mee gekocht. Zie echt helemaal niets boeiends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Af en toe wat bolt of fire paper en alle uitrusting.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
bram1984 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 09:36:
Ï
[...]

Echt, hoe kom je achter dat soort dingen. 8)7
The Google is strong with this one. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, maar ik bedoel dus tijdens het spelen. Er zijn zaken waar ik zonder de Wiki nooit achter was gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is ook wel een beetje de charme; iedereen ontdekt weer andere dingen.
Houdt de replay value natuurlijk ook hoog ;)
voxxel schreef op maandag 25 mei 2015 @ 11:20:
Af en toe wat bolt of fire paper en alle uitrusting.
Dat ja :)
In de normale shop is dat belachelijk duur...

[ Voor 22% gewijzigd door Superkiwi op 25-05-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 12:12

rajackar

Blood Minister

Patch is live btw.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat ik zo mijn Bloodborne disc maar weer eens afstof dan :P
Eens kijken of ik het nog kan; moet ng+ beginnen (met de zeis) :)

De dungeons moet ik nog even goed induiken (letterlijk en figuurlijk).
Volgens mij heb ik de eerste klaar, maar ik snap er nog niet zo veel van...

[ Voor 36% gewijzigd door Superkiwi op 25-05-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amygdala was echt zo gepiept. De eerste keer ook meteen, en ik was redelijk aan het kloten. Wel een van de makkelijkste bosses tot nu toe.

Met Gehrman heb ik wel moeite. Drie keer geprobeerd net. Krijg 'm tot de laatste fase. Iemand tips qua tactiek/gear/wapen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn attacks zijn niet te interrupten.
Als jij je attack inzet en hij ook dan wint hij altijd.
Wat ik deed was zijn attacks (meestal 2 achter elkaar) dodgen en een paar klappen uitdelen.
Hij is te parry'en, maar de time window is heel krap.
De charged R2 attack van de Axe doet goede damage, maar je moet er de tijd voor hebben, en een beetje afstand houden om op te laden.
Hij is een pain, maar het lukt je wel ;)

Netjes gedaan trouwens, je Amygdala fight.
Ikhad daar toch wat meer moeite mee ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 25-05-2015 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Okay thanks.

Ja ik ben ook lvl 105 ofzo, dus redelijk overpowered volgens mij.

Ik heb de volgende bosses in 1 try verslagen:

The Witch of Hemwick
The One Reborn
Celestial Emissary
Micolash (technisch gezien 2x, want de eerste keer viel ik ergens vanaf :+)
Mergo's Wet Nurse
Amygdala

Niet slecht voor iemand die nog nooit een Souls game gespeeld heeft. Eens kijken of ik er een aantal aan kan toevoegen met NG+. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Netjes!
Ik "enkel' Cleric, the Witch, the One Reborn, Celestial Emissary, Mergo's Wet Nurse & Moon Prescence.
Vrijwel hetzelfde lijstje dus :)

NG+ bevalt wel :)
Central Yharnam loop je in principe zo doorheen.
De Burial Blade is wel even wennen; de Axe was toch een ander soort wapen.
Vijanden zijn wel sterker, maar je weet wat ze gaan doen en hoe je ze aan moet pakken.
En de hoeveelheid echoes die je krijgt met 3 moon runes is waanzinning!
Na het verslaan van Cleric Beast (en de weg er naartoe) had ik ruim 250,000 echoes op zak :D
Benieuwd hoe het later in de game gaat, want de vermenigvuldigingsfactor voor wat betreft moeilijkheid van de vijanden en verkregen echoes wordt in de loop van ng+ significant minder.
Zo krijg je in Central Yharnam 15x de echoes ten opzichte van ng, en de vijanden zijn ongeveer 9x zo sterk.
In nightmare of Mensis is dat allebei nog maar 1,5x.
Naar het einde toe zou het, gezien dat je steeds sterker wordt, dus steeds makkelijker moeten worden.
Met ng++ en verder worden deze getallen uiteraard steeds kleiner.

En die verdome Gascoigne... kostte me weer 5 pogingen :P
Eerste keer had ik iemand "gebeld", die ging dood tijdens de beast form.
Ik kreeg 'm neer tot letterlijk minder dan 1% van z'n health... maar toen was ík dood :X
Uiteindelijk wel gelukt dus, door de eerste 2 fases te cheesen, maar ik had een beetje last met zijn beast form:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qYNVtZ546xc]

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 25-05-2015 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Pfff wat een frusterend spel zeg. De eerste keer dat ik hardop riep "gvd wat een kutspel"....

Voor mij als casual gamer veel te moeilijk, heb al 50x het eerste deel gedaan ofzo en kom er maar niet doorheen. Gelijk de verkoop in denk ik......Doe echt m'n best, maar gaat 'm niet worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar heb je precies moeite mee dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
Trent900 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:32:
Pfff wat een frusterend spel zeg. De eerste keer dat ik hardop riep "gvd wat een kutspel"....

Voor mij als casual gamer veel te moeilijk, heb al 50x het eerste deel gedaan ofzo en kom er maar niet doorheen. Gelijk de verkoop in denk ik......Doe echt m'n best, maar gaat 'm niet worden denk ik.
Ik ben de eerste paar avonden ook aan het rommelen geweest voor ik überhaupt bij de eerste boss aankwam.
Je moet er echt ff gevoel voor krijgen, dus mijn advies zou zijn om nog ff door te bijten.
Het is absoluut de moeite waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Troost je, ik heb 8 uur gedaan over het eerste stukje ;)
Daarna wordt het allemaal een wat makkelijker en duidelijker.
Je leert van je fouten, vooral in het begin.
Keep calm and kill on ;)
Kun je anders eens een filmpje uploaden van het deel waar je moeite mee hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
bram1984 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:39:
Waar heb je precies moeite mee dan?
Gewoon het eerste stukje :D Als ik op youtube naar de walkthrough kijk "1st 18 minutes", dan lijkt het zo makkelijk. Ben er al 6-7 uur mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wees geduldig. Gooi pebbles en pak ze 1 voor 1. Spot de eerste baas, dan kun je beginnen met levelen. Ik ben over de lvl 100 en het eerste stuk doe ik bijna met mijn ogen dicht zonder ook maar geraakt te worden. Gaat jou ook lukken. :)

[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 25-05-2015 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals ik het nu begrijp heeft iedere dungeon verschillende dieptes, die ik allemaal (op volgorde) moet doorlopen. Het uitspelen van de eerste depth geeft je de Chalice en de materials benodigd voor de 2e depth, die op hun beurt weer de chalice en materials geven voor de 3e depth. Enzovoort.
(enkele chalices en materials heb je al verkregen in de main game)

Zoals ik het nu zie is dit de lijst, met aan het eind van iedere chalice een eindbaas:

Pthumeru Chalices::
Pthumeru Chalice Depth 1
Central Pthumeru Chalice Depth 2
Lower Pthumeru Chalice Depth 3
Defiled Pthumeru Chalice Depth 4
Great Pthumeru Lhyll Chalice Depth 5

Hintertomb Chalices:
Hintertomb Chalice Depth 2
Lower Hintertomb Chalice Depth 3

Loran Chalices::
Ailing Loran Chalice Depth 4
Lower Loran Chalice Depth 5

Isz Chalices:
Great Isz Chalice Depth 5

Ik heb Pthumeru Chalice Depth 1 voltooid, dus ik ga het ritueel voor Central Pthumeru Chalice Depth 2 eens uitvoeren.
Al met al best een monstertaak; ik had verwacht dat het slechts 5 dungeons waren ;)
De depths 1, 2 en 3 zijn redelijk makkelijk; 4 en 5 schijnen ontzettend lastig te zijn.
Vooral de defiled Pthumeru chalice waar je maar de helft van je health hebt :/

Dan zijn er van iedere chalice ook nog "root" versies, die random gegenereerd worden.
De versies zoals hierboven zijn preset chalices.
Van wat ik lees zijn de lost en uncanny weapons (welke andere gem slots hebben dan de standaard wapens) enkel in de root chalices te vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 26-05-2015 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snap weinig van wat je nu precies met al die items moet doen die je in de story mode oppakt. Het is dus niet een kwestie van gewoon een dungeon starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om een dungeon te starten heb je een chalice nodig en de bijhorende ritual materials.
Hoe dieper je gaat, des te meer (zeldzame) ritual materials je nodig hebt.
De materials welke je uit de story verkrijgt heb je dus ook nodig om bepaalde dungeon rituals uit te voeren teneinde die dungeons te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oké maar moet ik die zelf handmatig selecteren, of doet de game dat?

Vraag me trouwens echt af wat voor figuren er daar bij From Software lopen. Normaal zijn ze niet in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:54

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Vraag me ook af hoe het gaat bij de design-overleggen;

- ok: hoe gaat we monster x weergeven in de game?
- wat dacht je van.. een gemuteerde oktopus die eruitziet als een binnenstebuiten gekeerde ontplofte vagina, met menselijke lichaamsdelen als ledematen, en tanden waar zuur en kwijl uitloopt?
- wtf is er mis met je man je bent gestoo.. weet je wat dat gaat het worden :)

[ Voor 8% gewijzigd door BlackEyedAngel op 26-05-2015 12:28 ]

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha ja zoiets inderdaad. Of gewoon waar ze bepaalde monsters neerzetten. Je verwacht het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
bram1984 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 12:30:
Haha ja zoiets inderdaad. Of gewoon waar ze bepaalde monsters neerzetten. Je verwacht het ook niet.
spoiler:
In het begin schrok ik me iedere keer weer wezenloos toen die huntsman om het hoekje sprong in Central Yharnam. :/

Ik zet bovenstaande toch maar even in spoiler tags, wil niet iemand onthouden van een verschoning. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, maar ik bedoel dat meer dat ik zoiets heb van, waarom dat monster daar?

spoiler:
Als je via Forbidden Woods Iosefka's Clinic bezoekt, kom je daar ineens bij die trap een of ander ding tegen die je vrijwel de gehele game niet ziet. Of die wormachtige aanhangsels als je vanaf de lamp naar Ebrietas loopt. Geen enkel nut, want je rent er zo langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
bram1984 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 12:44:
Ja, maar ik bedoel dat meer dat ik zoiets heb van, waarom dat monster daar?

spoiler:
Als je via Forbidden Woods Iosefka's Clinic bezoekt, kom je daar ineens bij die trap een of ander ding tegen die je vrijwel de gehele game niet ziet. Of die wormachtige aanhangsels als je vanaf de lamp naar Ebrietas loopt. Geen enkel nut, want je rent er zo langs.
Klopt, dat is mij ook een raadsel. Misschien moet je een X aantal jaar in een dwangbuis gezeten hebben voor je mag solliciteren bij From Software. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:08:
Oké maar moet ik die zelf handmatig selecteren, of doet de game dat?
Als jij bijvoorbeeld de Pthumeru Chalice op een grafsteen "zet", zie je welke materials, hoeveel van die materials en hoeveel echoes je nodig hebt om het ritueel uit te voeren en de dungeon te openen.
Zo is het bij elke chalice. Je hoeft dus niet zelf uit te zoeken wat je nodig hebt.
Je hoeft enkel soms een beetje te zoeken naar waar je de benodigde materials vandaan gaat halen,
maar als je alle dungeons doet zou je bijna alle materials tegen moeten gaan komen.
Sommige materials moet je een beetje voor dungeon-farmen, maar je kan ook een klein scala aan materials kopen in de insight shop.

Dit geldt bijna voor alle dungeons, behalve voor die waar de eindbaas der eindbazen zich bevindt.
Om het ritueel uit te voeren voor de Great Pthumeru Lyhll Chalice heb je een Living String x1 nodig.
Die kan je vinden:
spoiler:
in Nightmare of Mensis, als je morther brain killed

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mother Brain heb ik wel laten vallen, maar die kun je blijkbaar nog doodmaken dus. Pfff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
bram1984 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:30:
Mother Brain heb ik wel laten vallen, maar die kun je blijkbaar nog doodmaken dus. Pfff.
Volgens mij is het 't zelfde. Enige verschil is de methode.
Tenzij ik nu ook iets mis, maar de chalice kreeg ik volgens mij ook gewoon na ik Mother had laten vallen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1. Je laat haar vallen door aan de hendel te trekken.
2. Je gaat met een lift naar beneden, diep onder de Nightmare of Mensis, om haar af te maken, waarna je de living string ontvangt.

Ze vecht niet terug, dus easy peasy.
Als je voor haar staat even een minuutje de "contact" gesture doen en je krijgt ook nog een mooie rune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik las het. Weer zoiets: HOE KOM JE DAAR NOU WEER ACHTER!! Een fucking gesture doen. Zijn er spelers die bij iedere vijand alle gestures doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wellicht dat het ergens bij een item omschrijving staat of iets.
Of dat het standbeeldmannetje in Nightmare of Mensis een aanwijzing was (waar je de gesture krijgt)?
Die staat in contact mode, wellicht kijkend naar de plek waar mother brain hangt/hing.

Kwam nog iets leuks tegen:
Ebrietas in 20 seconden :D

[ Voor 18% gewijzigd door Superkiwi op 26-05-2015 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShiftHappenz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-09 16:05

ShiftHappenz

PSN: GameOfTrophies

dvdkiwi schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:58:
Wellicht dat het ergens bij een item omschrijving staat of iets.
Of dat het standbeeldmannetje in Nightmare of Mensis een aanwijzing was (waar je de gesture krijgt)?
Die staat in contact mode, wellicht kijkend naar de plek waar mother brain hangt/hing.

Kwam nog iets leuks tegen:
Ebrietas in 20 seconden :D
ik deed deze als laatste baas voor eindbaas, had m denk ik ook in 30 seconden neer ofzo

I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat wordt dus alleen maar Bloodtinge levelen in NG+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
bram1984 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:35:
Dat wordt dus alleen maar Bloodtinge levelen in NG+.
Het heeft op lang niet elke mob/boss effect. Maar Ebrietas is hier wel een goede voor, wanneer je haar op haar hoofd raakt kan je een visceral attack uitvoeren.
Her head is the weak point in the fight and will take the bonus damage, an effective strategy is to use the Cannon in the fight and shoot her head. Then she will drop down, allowing for a Visceral Attack. Immediately after the completion of the visceral attack you can charge up an attack with a long weapon. She will not recover from the Visceral Attack in time and the full R2 will make her available to other Visceral. Alternatively, hit her head with Burial Blade charge attack.
Bron: http://bloodborne.wiki.fe...s,+Daughter+of+the+Cosmos

Zo heb ik ook wel eens op de Undead Giant geschoten in een dungeon, maar dat deed bar weinig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zag een filmpje van Paarl en die was ook zo neer met de Canon. Feit is dat je er goed mee op afstand kan blijven en laat Ebrietas in mijn optiek nu net de lastigste baas zijn.

Heeft dat eigenlijk wel gewoon goed invloed? Ik heb nu vnl. punten in Arcane, Vitality, Endurance en Strength zitten. Kan ik gewoon zorgeloos farmen voor Bloodtinge of sluit het een het ander uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een sluit het ander niet uit.
Als jij bloodtinge levelt zal dat je andere stats niet nadelig beïnvloeden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
Bizar, ik kom net van werk en start 'm op en doorloop 'm ineens zonder moeite in 2 a 3 pogingen....Bij de 1e poging al gelijk de boss half kapot gekregen, maar heb het niet gered :) Nu even wat Blood Vials farmen voordat ik weer een poging ga wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie je wel ;)
Even tot rust komen en met een fris gevoel er weer induiken helpt.
Jezelf opvreten en frustreren werkt juist averechts.
Probeer je erbij neer te leggen dat je eenmaal dood gaat in het spel, en vaak ook.
Ik ben 174 keer doodgegaan en het heeft me op 1 of 2 keer na geen enkele keer gefrustreerd.
Ik bleef mezelf vertellen "Het hoort erbij. Je moet het anders aanpakken en wat voorzichtiger zijn".
Dat helpt. Speelt ook een stuk lekkerder denk ik.

Welke boss ben je als eerste tegengekomen?
Cleric Beast of Father Gascoigne?
Tip voor Cleric Beast:
spoiler:
molotovs. Vooral in combinatie met oil urns ;)
(vrijwel alle beasts hebben een zwak voor vuur, zo ook Father Gascoigne in zijn 3e fase)

[ Voor 48% gewijzigd door Superkiwi op 26-05-2015 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Iemand dit al gezien?
Leuk stukje over Iosefka. Bevat uiteraard spoilers maar ik had het nog niet ontdekt zover.

Commentaar is wel wat irritant hier en daar.

https://youtu.be/Beiu0TM27G8

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
dvdkiwi schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 20:06:
Zie je wel ;)
Even tot rust komen en met een fris gevoel er weer induiken helpt.
Jezelf opvreten en frustreren werkt juist averechts.
Probeer je erbij neer te leggen dat je eenmaal dood gaat in het spel, en vaak ook.
Ik ben 174 keer doodgegaan en het heeft me op 1 of 2 keer na geen enkele keer gefrustreerd.
Ik bleef mezelf vertellen "Het hoort erbij. Je moet het anders aanpakken en wat voorzichtiger zijn".
Dat helpt. Speelt ook een stuk lekkerder denk ik.

Welke boss ben je als eerste tegengekomen?
Cleric Beast of Father Gascoigne?
Tip voor Cleric Beast:
spoiler:
molotovs. Vooral in combinatie met oil urns ;)
(vrijwel alle beasts hebben een zwak voor vuur, zo ook Father Gascoigne in zijn 3e fase)
Cleric ben ik tegengekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net even het begin tot aan de Cleric Beast lamp doorlopen met level 107. Dit duurt ongeveer 5 minuten terwijl je ook alle vijanden onderweg kapot maakt. Onthoud dat je ook gewoon dit hele stuk kan rennen zonder ook maar iets of iemand aan te vallen. Als je deze boss fight begint, ontvang je je eerste Insight, waarmee de pop in de Hunter's Dream ontwaakt. Hierdoor kun je beginnen met levelen. Hak daarna dus wat vijanden in de pan en keer terug naar de HD, en level iets. Je zult zien dat het snel beter gaat. Ik ben bij de laatste eindbaas en inmiddels op level 107 aanbeland (veel gasten zijn level 70 bij de eindbaas, om even aan te tonen dat ik echt niet goed ben ofzo). Hieronder even het stukje tot aan de eerste boss. Rennend doe je dit binnen 2 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op een hoog level loop je er inderdaad zo doorheen.
Jammer dat het vrijwel geen echoes oplevert.
NG+ is ietsje moeilijker, maar zeker niet zo lastig als ng.

Interessante video over Iosefka!
In het begin zegt ze dat ze de deur niet open wil doen omdat haar patiënten vrij moeten blijven van de infectie.
Maar later zie je dat er wel degelijk rare experimenten aan de gang waren.
Toen wist ik al dat ze niet helemaal pluis was.
Tof om nu alle optionele dialogen te zien.
Nog toffer om te zien dat mensen er zó induiken en zulke filmpjes maken!

[ Voor 27% gewijzigd door Superkiwi op 26-05-2015 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net weer 4 pogingen Gherman gedaan, maar ik kom niet voorbij de laatste fase. De "timed enhanced Axe R2 swing" is op het begin redelijk effectief, maar in de 3e fase word ik bijna iedere keer ge-oneshot als hij die aerial swipe doet. Welke kant ik op dodge, ik word iedere keer geraakt. Heb nu nog maar 1 vial en totaal geen zin om te gaan farmen.

Volgende keer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Argh moest echt nog 1 cm HP! Volgende keer krijg ik 'm te pakken.

Over die Mother Brain. Blijkbaar moet je de Make Contact gesture maken om een Rune te krijgen, maar ik heb die hele gesture niet. Je zou deze moeten krijgen bij dat staande lijk in Upper Cathedral, maar ik kan daar niks doen behalve de notes op de grond eromheen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan vlak achter dat mannetje gaan staan en dan inderacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iets voor NG+. Heb de Brain al gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 09:47
bram1984 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:09:
Iets voor NG+. Heb de Brain al gesloopt.
Mother Brain respawned, je kunt er dus alsnog even heen.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Gisteren uiteindelijk toch de defiled en Isz dungeon gehaald en weer een stap dichterbij platinum. Inmiddels level 178.
"Fijne" verassing ook dat je dan Ebrietas weer even tegen komt in de Isz. Gelukkig ging het dit keer beter.
Die eerste baas van de great pthumeru ihyll chalice dungeon is ook weer een flinke kluif. Vanavond maar weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voxalizer schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:14:
[...]

Mother Brain respawned, je kunt er dus alsnog even heen.
Oh echt waar? Dus als ik er nu weer heen ga is deze er gewoon weer?

Las wel ergens dat die Gesture mogelijk niet meer beschikbaar is als je al iets verder bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
rajackar schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:22:
Gisteren uiteindelijk toch de defiled en Isz dungeon gehaald en weer een stap dichterbij platinum. Inmiddels level 178.
"Fijne" verassing ook dat je dan Ebrietas weer even tegen komt in de Isz. Gelukkig ging het dit keer beter.
Die eerste baas van de great pthumeru ihyll chalice dungeon is ook weer een flinke kluif. Vanavond maar weer verder.
Ik kwam dus Rom weer tegen in een chalice dungeon. Heb meteen de PS4 uitgezet en in een hoekje zitten huilen. Not this shit again.....
Geef mij dan maar Ebrietas, die had ik met 2-3 pogingen neer. Rom duurde aanzienlijk langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
bram1984 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:00:
[...]

Oh echt waar? Dus als ik er nu weer heen ga is deze er gewoon weer?
Yep. Ze zit er gewoon weer.

Sterker nog, als je haar killed en daarna pas de contact gesture doet krijg je alsnog de rune.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Fanatix schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:04:
[...]

Ik kwam dus Rom weer tegen in een chalice dungeon. Heb meteen de PS4 uitgezet en in een hoekje zitten huilen. Not this shit again.....
Geef mij dan maar Ebrietas, die had ik met 2-3 pogingen neer. Rom duurde aanzienlijk langer.
Ik ken het gevoel. Ik geloof dat wij omgekeerde skills hebben want ik had Rom in twee pogingen neer.
Grootste probleem voor mij was Watchdog of the old lords in de defiled chalice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voxalizer schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:20:
[...]

Yep. Ze zit er gewoon weer.

Sterker nog, als je haar killed en daarna pas de contact gesture doet krijg je alsnog de rune.
Moet ik dan weer opnieuw die hendel doen of ligt ze al beneden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
Ze ligt beneden.

Pagina: 1 ... 17 ... 66 Laatste