The Wrecker in "Germanwings vlucht 4U9525 neergestort in..."Fly-guy schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:36:
[...]
Niet lullig bedoeld, maar geen van je punten zijn valide.
Niet meteen naar FL380 is vrij normaal (in Europa zelfs vaak voorkomend), een cabine wordt regelmatig nagekeken op fouten, vliegen boven de Alpen is gelijk aan vliegen boven de Waddenzee. (Hoe wil je de Alpen vermijden op een trip naar Italië, omvliegen via de zuid kust van Frankrijk?)
De data van fr24 is, op z'n zachts gezegd, niet te gebruiken om het pad in detail te reconstrueren dus opmerkingen over de start zijn ook niet nuttig.
Limieten blijven hetzelfde oud of nieuwe kist (wederom inspecties).
Als laatste, het verhaal over het raam is op pprune ontstaan, zonder enige bron. De daily mail heeft dat overgenomen, waarop dat artikel weer op pprune gebruikt is om het raam verhaal te staven. Met andere woorden, het zegt niets.
Ik begrijp inderdaad dat je dit even aanhaalt en zoals ik al zei. Meer dan speculeren kunnen we inderdaad niet. Het is ook mijn kijk op de data die ik zie en volg. Het blijft inderdaad afwachten op de officiele berichten uiteraard, maar dat kan nog wel even duren. De oorzaak kan compleet anders zijn. Cracked windshield heb ik ook niet als oorzaak aangedragen. Maar uitsluiten kunnen we het ook niet. Ook al is het nergens op gebaseerd.
Ik probeer te kijken naar de data die aanwezig is. Ik ben mij ook bewust dat Flightradar niet de beste bron van gegevens heeft. Maar het geeft wel enigzins wat weer. Het is niet zo dat die gegevens onzin zijn. De start heeft inderdaad geen impact op wat er gebeurd is naar mijn mening. Zo heb ik dat ook niet bedoeld. Ik probeerde de lijn te verklaren. Tevens zei ik ook dat het vliegpad niet abnormaal was en vaker voorkomt (op de plotselinge daling na uiteraard). No offence, maar met de daling van het toestel in acht nemend is het vliegen boven alpen gebied niet direct te vergelijken met de waddenzee. Op FL380 zal je dat niet merken, misschien dat je dat bedoelde, maar daar bedoel ik dan ook mee dat het vliegpad niet abnormaal was.
Enfin. We proberen allemaal een beeld te vormen. En ja ik kan er compleet naast zitten.
Laatste hoogte van Flightradar is trouwens 6800, maar crash was iets boven 6000ft (~6200ft) Wat net op FRANCE 24 was. Dus tja.
[edit]
Wat betreft die limieten. Misschien was ik niet echt duidelijk. Op papier blijven die (over het algemeen) hetzelfde ja, maar met de leeftijd kunnen er wel wat zaken gaan opspelen. Ik vlieg zelf ook wel eens in een wat oudere kist en dan merk je bijvoorbeeld wel het een en ander in de besturing om iets te noemen (slapper, meer speling). Daarnaast zijn de performance cijfers toch iets anders dan 25 jaar geleden. En ook de load op een bepaald stuk airframe (verdraagt die nog net zo veel als 25 jaar geleden...). Een kist van een maand oud vs een kist van 25 jaar oud zit (naar mijn mening) wel een verschil in. In hoeverre dat wat uitmaakt is de vraag, want de levensduur word zoals ik al zei o.a. bepaald uit het aantal cycles.
Ik zeg dus ook niet dat de kist te oud was (ik ga wel uit van goed onderhoud). Het hangt een beetje af van wat men vind in het onderzoek.
[
Voor 32% gewijzigd door
The Wrecker op 25-03-2015 18:49
]