en welk percentage van het bruto inkomen de premie ongeveer (4-6% was ongeveer wat ik bij verzekeringen die ik in het verleden had bekeken tegenkwam)
Dat zou ruim 8000 euro per jaar aan premie zijn voor mij alleen al... Even 8K per jaar kwijtraken is niet iets wat ik snel te boven kom, helemaal niet nu mijn pensioen is gedecimeerd. Zo'n verzekering moet van de werkgever komen in zo'n geval, maar die moet dat ook lappen...
Ik zeg niet dat het altijd zal lukken, maar als je de automatische piloot de opdracht zou geven "volg de geplande koers" of "zoek de dichtstbijzijnde plek om te landen en probeer te landen" dan zal ie tenminste niet met opzet het vliegtuig crashen.
De last line of defense moet juist de man achter het stuur zijn. Als dat een remote persoon zou zijn in een of ander ATC gebouw maak je daar een valide en goedkoop doel van voor kwaadwillenden want 1 control centre kan dan tig kisten overnemen. 9/11 keer 100?
Staat nog los van communicatie problemen of zelfs remote take-over vanuit lage lonen landen waar tientallen jochies continue wereldwijd probeert kisten over te nemen en die codes te verkopen aan [vul hier terroristen organisatie in].
Ik weet niet exact wat een automatische piloot nu allemaal kan, maar je kan het in ieder geval ontwerpen en bouwen.
Er zouden zeer veel dingen anders moeten. Gear en flaps gaan bijvoorbeeld niet automatisch uit en zelfs nu blijft technologie zo gevaarlijk dat als je niet op let het vliegtiug je gewoon dood maakt.
Deed ik ook: twee piloten kunnen het overrulen. Dus kaap je de luchtverkeersleiding en zet je vliegtuigen op automatische piloot, dan cancelen de piloten dat weer net zo hard.
Met elke een geheime sleutel? Geheime code? Ik probeer hier gaten in te schieten maar het lijkt me niet onmogelijk.
Ik neem aan dat een luchtverkeersleiding wel enige mate van bewaking heeft en je daar niet zomaar even binnen kan lopen.
Ja en daar ga je dan... aannames. Dat is het pad naar ellende want men nam ook aan dat terroristen niet zomaar binnen zouden lopen en een vliegtuig als een V-1XL zouden gebruiken.
Als iemand echt iets kwaads in de zin heeft dan doet hij het toch wel.
Dat is het; op 500 voet stiekem omlaag trimmen en dan full nose down duwen. Niemand verwacht het en voor je 'godskol...' kan zeggen ben je stof.
Ja sorry maar ik vrees dat de meeste mensen toch zullen vinden dat je jezelf daarmee moet diskwalificeren voor een beroep als piloot in de grote passagiersluchtvaart. Misschien dat er nog plaats kan zijn in het vrachtvervoer met bepaalde restricties en collega's die daarvan op de hoogte zijn en er vrijwillig voor kiezen hiermee akkoord te gaan.
Hehe, vliegen met een mogelijk suicidaal persoon.. not enough money in the world! Plus als je dat vantevoren weet en hij knalt op mijn huis zijn de overlevenden daarna miljardair.
Vandaar de 'restricties' die dat in principe onmogelijk zouden moeten maken. Zoals regelmatige check-ups dat hij 'stabiel' genoeg is en nooit alleen in een cockpit mogen zitten e.d.
Wat als die ochtend zijn vriendje het uit heeft gemaakt en hij er nu genoeg van heeft? Een psych-eval voor elke vlucht?
Als piloot (in spé) ben je nu eenmaal aan veel restrictievere criteria onderhevig dan als bloemenverkoper. En terecht. Dan moet het ook maar zo zijn dat je 'medische privacy' minder groot kan zijn en dat een arts elke factor die de geschiktheid voor het functioneren als piloot significant kan verminderen verplicht moet melden aan werkgever en certificerende autoriteit. In dit geval zou die certificerende autoriteit dan onmiddellijk zijn vliegbevoegdheden opgeschort hebben en zou de werkgever er voor gezorgd hebben dat er een andere piloot voor die vlucht had klaargestaan.
Maar dan moeten we ook consequent zijn en dit voor treinmachinisten laten gelden en andere beroepen waar zelfmoord grote aantallen slachtoffers maakt. Vliegers zijn geen zwakkere broeder.
Als Social Media het gaat bepalen voor mijn toekomst ben ik mede met die avatar van mij redelijk de sjaak want ik ben gestopt met FaceBook en LOVING IT
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.