Weet ik. Maar als jij ergens geïrriteerd op reageert zal je er ook wel eens bijzeggen dat je ergens om geïrriteerd bent, zodat duidelijk is dat de irritatie niet op de gesprekspartner is gericht.
Ten tweede vallen er meer doden door zelfdoding elke maand in Europa dan dit vliegtuigongeluk.
Ja. En. Dat moeten ze lekker zelf weten. Wat dat betreft ben ik een volledige voorstander van vrijheid. Psychische hulp aanbieden, bij voorkeur laagdrempelig. Wil het allemaal niet lukken en wil iemand eruit stappen? Euthanasie aanbieden. Kan dat ook niet, dan moet je het zelf doen, maar doe het dan ook
zelf. Als je voor een trein stapt is al een kutte ervaring voor iedereen er omheen maar er vallen dan tenminste geen doden.
Gewoon bewust 149 onschuldige mensen meenemen naar de volgende wereld? Sorry ik kan het niet goedpraten.
Ten derde is nog niet officieel bevestigd wat de motieven waren van deze man, noch dat deze man het met opzet heeft gedaan.
Beste mensen in dit topic, wees toch voorzichtig met je conclusies.
Zijn ex-vriendin (dat is geen derderangs bron) zegt dat hij herinnert wilde worden met een "spectaculair gebaar" en 's nachts opeens "we gaan eraan!" riep.
Ik ben groot fan van allerhande complottheorieën en onwaarschijnlijke scenario's over hoe een gebeurtenis plaats kan hebben gevonden. Maar hier heb ik geen plausibele verklaring meer voor. Had ik dat maar.
Maar ken je iemand die blind is?

Want daar gaat het wel specifiek om.
Volgens mij is het net omgekeerd. "Voor de camera" doe je juist precies hetzelfde, achter de schermen is het verdriet. Maar
hoe je het doet, daar kunnen aanwijzingen in zitten. Juist omdat je al dan niet onbewust een toneelspel moet opvoeren.
[...]
Wel eens op het punt geweest waar je je realiseert dat als je een telefoontje zou krijgen dat je vrouw en je ouders zijn omgekomen in een ongeluk, dat je er dan helemaal niets bij voelt, dat dat wel prima zou ziin?
Dat is depressie.
(Theo Maassen, "Zonder pardon" @ 13:50, doe de stem van Theo Maassen anders even in je hoofd

)
"Oooh mensen! Toestanden! Pffff. Je wil wil het niet weten!"
Ik heb in het verleden waarschijnlijk meer recepten gekregen dan die man. (altijd bijwerkingen dus kwantitatief veel)
Ik denk ook zoveel en toch met enige regelmaat nog steeds. Zelfs die gedachte van willen dat mensen je herinneren, tuurlijk ook wel aangedacht. Alleen dan ging ik denken "als ik het nu op een heel opvallende manier doe, komt het vast in de krant". Beetje zieke gedachte ja, maar slachtoffers maken? "Zeg, ik neem gewoon 149 willekeurige mensen mee, maken we er een knalfeest van!", nee, dàt is nooit in me opgekomen.
Dan "weet" je wel dat je iets zou moeten voelen, maar je voelt het niet. Dus als je jezelf dan overtuigt dat je in ieder geval iemand anders iets kunt laten voelen, dat je een punt kunt maken (hoe vaag dat punt ook is), dan zijn die 149 anderen niet zo heel belangrijk meer.
Ja, dat klinkt heel eng. Dat is het ook.
Nou ik heb praktisch ook wel in de schoenen van die man gestaan dus ik denk dat ik hier wel enig recht van spreken heb. En willekeurige slachtoffers maken is nooit in me opgekomen.
Haha, misschien, maar met precies die woordkeuze "spectaculair" klopte exact. En dat hij hoopte dat mensen hem zouden herinneren (de geschiedenisboeken halen). En 's nachts schrok hij opeens wakker en riep "We gaan eraan!", dus het ging niet alleen om het vliegtuig en een mooie foto van de wrakstukken in de krant - nee,
we gaan eraan. De passagiers waren bewust onderdeel van het plan.
Natuurlijk is het toeval. Maar dat ik dat precies 5 uur (en 1 minuut) post voor het op nu.nl komt, dat vind ik toch best sterk. Het is een beetje alsof je op een dag 2x een bankbiljet zou vinden. Geen mirakels maar je kijkt er toch eventjes van op.
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 11:06:
Ik speculeer weer even. Als hij bijv. te horen zou hebben gekregen dat hij een ongeneeslijke hersentumor had dan zou zowel dat slechte bericht tot suïcidaal gedrag hebben kunnen leiden maar kan het ook allerlei gedragsveranderingen veroorzaakt hebben of desnoods zelfs hallucinaties wat weer een heel ander scenario als verklaring voor het gebeurde mogelijk zou maken.
Hallucinaties door een hersentumor maar die dan verborgen weten te houden.. Tja.. Het kàn technisch maar hij riep dit dus al langer.
Als je echt loopt te hallucineren vind ik het toch knap als je zoiets onder de pet kan houden.