Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-09 12:16
Tot nu erg tevreden over de 4110.
Snel (ook de Adata SSD), erg stil (fan nog niet gehoord...), goed scherm, active stylus (Dell) werkt boven verwachting en toetsenbord heeft fijne aanslag.
Al zou ik achteraf wel de (donkere) special edition kiezen, vanwege betere contrast met back lit aan.

Grootste probleem dat ik nu heb is dat de Conexant audio drivers geen "stereo mix" ondersteunen.
Truc van aanpassen van de CHDRT.INF lukt niet; bij herinstalleren verschijnt er een foutmelding dat er met het bestand is geknoeid ...

Iemand wel al succes gehad?

[ Voor 14% gewijzigd door emmerx op 27-11-2015 23:38 . Reden: Link ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:14
Ik heb vanmiddag de 4150 uitgepakt. Tot noch toe geen gekke dingen ontdekt. Backlight bleed is maar heel beperkt. Heel klein beetje aan de onderkant van het scherm en IPS glow ook acceptabel. Nog geen gekke dingen aan het geluid gehoord. Problemen die ik met de Envy 13 had nog niet tegen gekomen.

Heb alleen wat problemen met het klikken op de touchpad, die registreert soms mijn klikken niet aan de rand van het scherm. Ga proberen de functie van het detecteren van onbedoelde kliks uitzetten om te kijken of dat scheelt. Daarnaast valt de accuduur me nu al op. Het batterijpercentage loopt maar langzaam terug.

Edit: wat betreft het touchpad gaat het spelen met de instellingen worden. De rechtermuisknop werkte ook alleen maar in de uiterste 2 cm van de trackpad. Door de breedte niet echt handig. Dat kan je gelukkig prima aanpassen.

[ Voor 15% gewijzigd door bazzemans op 28-11-2015 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 08:01

Stefano

Ondertitel Not Found

emmerx schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:10:
Ik heb bevestigd gekregen dat er een m.2 PCIe AHCI in kan, vanaf de laatste BIOS versie.
Ik heb nogmaals mijn SM951 AHCI geprobeerd, geen verandering met de laatste bios F2D.

USB UEFI bootstick (Rufus) met W10 loopt op diskmanager gedeelte niet door, de schijf wordt wel gezien maar je kan er niks mee, secure boot uit helpt niet.

Van wie heb jij die bevestiging?

[ Voor 9% gewijzigd door Stefano op 29-11-2015 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Is er al iemand die geprobeerd heeft de laptop te casten naar een TV? Ik probeer het scherm te dupliceren op een Sony Bravia, alleen dat lukt niet. Het registreren lukt niet. Heb al geprobeerd te zoeken maar dat biedt geen oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Stefano schreef op zondag 29 november 2015 @ 13:14:
[...]
Van wie heb jij die bevestiging?
Van de Support desk van Coolblue. Ik wilde pas aanschaffen als zij konden bevestigen dat:
  • er een m.2 PCIe AHCI SSD in kan (SM951 ipv XP941 ...)
  • de digitizer werkt met een active sylus pen
Zij hebben het nagevraagd bij HP.

Hij gaf wel aan dat er nog wat problemen zijn (deze x360 is vrij nieuw) en dat er wekelijks nieuwe updates verschijnen voor de drivers en firmware.
Maar ik wacht nog een maand of 2 voordat ik de SSD koop en de laptop open maak; i.v.m. verliezen garantie En het snel goedkoper worden van deze SSD's...

[edit]
Dit gaf me hoop dat het echt kan (ook met de XP941), onder de goede omstandigheden ...
http://h30434.www3.hp.com...spectre-x360/td-p/4949235

[ Voor 17% gewijzigd door emmerx op 29-11-2015 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

HP levert zelf sata ssd's dus ik heb er vooralsnog een hard hoofd in. Waarom zou je je garantie verliezen als je de bodemplaat openschroeft? Hij is niet verzegeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Stefano schreef op zondag 29 november 2015 @ 16:35:
HP levert zelf sata ssd's dus ik heb er vooralsnog een hard hoofd in. Waarom zou je je garantie verliezen als je de bodemplaat openschroeft? Hij is niet verzegeld.
SATA is nog steeds behoorlijk goedkoper voor HP dan PCIe.
En de meeste concurrenten in deze klasse hebben een dergelijke kwaliteit opslag, veelal de PM851.
Huidige Adata 256 GB is bepaald geen snelheidsmonster met 480/240, terwijl je voor 15,- meer een 500/420 Samsung inkoopt. Maar dan verkoopt HP minder omdat het voor de gemiddelde consument te duur wordt.

Zit er helemaal geen HP-verzegelsticker op de SSD? Dacht zoiets te zien op plaatjes.

[ Voor 15% gewijzigd door emmerx op 29-11-2015 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Om eerlijk te zijn koop ik geen premium laptop om dan de goedkoopste ssd aan te treffen, dan mag de laptop best een paar tientjes duurder worden.

Er zit een lange plastic strook die half (in de lengte) de ssd bedekt maar daar niet op vast zit. Je kan de ssd dus heel simpel vervangen, goed toegankelijk. Bodemplaat is rondom torx schroefjes, daarna kan je hem eenvoudig open trekken, achteraan bij scharnier beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]SChief schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:24:
[...]

Vrijwel zeker van niet. HP biedt per land verschillende configuraties aan.

Ok, bedankt,

Ik heb nu afgelopen vrijdag de HP spectra x360 13-4110nd bij Mediamarkt maar gekocht. Zover ik nu zie zo goed als geen last van backlight bleeding. Welke andere dingen zou ik nog meer moeten checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:04

NSG

Je weet niks!

Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:03:
[quote]SChief schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:24:
[...]

Vrijwel zeker van niet. HP biedt per land verschillende configuraties aan.

Ok, bedankt,

Ik heb nu afgelopen vrijdag de HP spectra x360 13-4110nd bij Mediamarkt maar gekocht. Zover ik nu zie zo goed als geen last van backlight bleeding. Welke andere dingen zou ik nog meer moeten checken?
Dode pixels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

emmerx schreef op zondag 29 november 2015 @ 17:01:
[...]

SATA is nog steeds behoorlijk goedkoper voor HP dan PCIe.
En de meeste concurrenten in deze klasse hebben een dergelijke kwaliteit opslag, veelal de PM851.
Huidige Adata 256 GB is bepaald geen snelheidsmonster met 480/240, terwijl je voor 15,- meer een 500/420 Samsung inkoopt. Maar dan verkoopt HP minder omdat het voor de gemiddelde consument te duur wordt.

Zit er helemaal geen HP-verzegelsticker op de SSD? Dacht zoiets te zien op plaatjes.
De meeste concurrenten stoppen er ook niet altijd dezelfde SSD in.
In geval van de Spectre ben ik de volgende mogelijkheden al tegengekomen:
Liteon L8H-256V2G-HP
Adata AXNS381E-256GM-B
Samsung MZNTE256HMHP (PM851)
Sandisk ?? (X300s)
Adata ??

(oeps had de vorige post beter kunnen editen)

[ Voor 3% gewijzigd door NSG op 30-11-2015 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BokitoD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-03-2018
Ondertussen zelf ook last gekregen van crashende video-driver. Regelmatig loopt de laptop even vast waarna ik een melding krijg dat de videokaart-drivers hersteld zijn. Ook reeds twee keer meegemaakt dat ik een blauw scherm krijg met een foutmelding en dat de laptop helemaal opnieuw opgestart moet worden... wel ontevreden over dit probleem. Heb de BIOS en drivers allemaal up-to-date... iemand hier meer info over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tbes
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-08 14:11
Ook net een HP spectra x360 13-4100 (azerty) gekocht.
Goed toestel, geen last van video driver issues. Doet het goed in alle modussen, de kinderen zijn er blij mee.
Enkel, krijg ik de wifi maar niet verbonden met mijn airport extreme, met andere wifi accesspoints heb ik geen probleem, maar snap niet dat hij niet wil verbinden op de Airport extreme.
Heb zowel op de 2,4 als 5 Ghz getest, zelfde resultaat.

Indien ik er niet uit raak denk ik erover om mijn accesspoint te vervangen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 22:14
BokitoD schreef op maandag 30 november 2015 @ 19:28:
Ondertussen zelf ook last gekregen van crashende video-driver. Regelmatig loopt de laptop even vast waarna ik een melding krijg dat de videokaart-drivers hersteld zijn. Ook reeds twee keer meegemaakt dat ik een blauw scherm krijg met een foutmelding en dat de laptop helemaal opnieuw opgestart moet worden... wel ontevreden over dit probleem. Heb de BIOS en drivers allemaal up-to-date... iemand hier meer info over?
JA, dat crashen heb ik nu één keer gehad (blauw scherm en restart). Vroeg me af of dit HP probleem is, of W10 probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
bazzemans schreef op zondag 29 november 2015 @ 15:56:
Is er al iemand die geprobeerd heeft de laptop te casten naar een TV? Ik probeer het scherm te dupliceren op een Sony Bravia, alleen dat lukt niet. Het registreren lukt niet. Heb al geprobeerd te zoeken maar dat biedt geen oplossingen.
Niemand die dit geprobeerd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 19:14

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

bazzemans schreef op zondag 29 november 2015 @ 15:56:
Ik heb gecast naar mijn Xbox One (Miracast gebruikt ie dan), maar vond de Lag veel te hoog dus meer dan constateren dat het werkte heb ik niet gedaan. Met Bravia tv's verder geen ervaring, sorry.
Tbes schreef op maandag 30 november 2015 @ 19:39:
Ook net een HP spectra x360 13-4100 (azerty) gekocht.
Goed toestel, geen last van video driver issues. Doet het goed in alle modussen, de kinderen zijn er blij mee.
Enkel, krijg ik de wifi maar niet verbonden met mijn airport extreme, met andere wifi accesspoints heb ik geen probleem, maar snap niet dat hij niet wil verbinden op de Airport extreme.
Heb zowel op de 2,4 als 5 Ghz getest, zelfde resultaat.

Indien ik er niet uit raak denk ik erover om mijn accesspoint te vervangen.

Iemand een idee?
Hebben de beide netwerken dezelfde naam? (2,4 en 5GHz) Het zou kunnen helpen deze een aparte naam te geven.
spacecrap schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 02:02:
[...]

JA, dat crashen heb ik nu één keer gehad (blauw scherm en restart). Vroeg me af of dit HP probleem is, of W10 probleem...
Is een Intel probleem. Sinds ik de laatste Intel driver beta draai heb ik geen crash meer gehad.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

bazzemans schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:17:
[...]

Niemand die dit geprobeerd heeft?
Ik krijg het ook niet voor elkaar met mijn LG tv. Ze vinden elkaar wel, maar de connectie komt er maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Tomba schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:48:
[...]

Ik heb gecast naar mijn Xbox One (Miracast gebruikt ie dan), maar vond de Lag veel te hoog dus meer dan constateren dat het werkte heb ik niet gedaan. Met Bravia tv's verder geen ervaring, sorry.
Oké, thanks anyway. Ik weet of de lag ontstaat door de verzender (Spectre) of de ontvanger (Xbox One) in dit geval. Het lijkt me wel een aardige feature voor het bekijken van films draadloos, mits geluid en beeld gelijk lopen.
NSG schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:24:
[...]
Ik krijg het ook niet voor elkaar met mijn LG tv. Ze vinden elkaar wel, maar de connectie komt er maar niet.
Precies hetzelfde heb ik hier met de Sony Bravia. Ze vinden elkaar goed maar de connectie komt nooit tot stand. Kunnen denk ik wel concluderen dat dit een Intel ding is. Heb het ook geprobeerd met de Intel Widi applicatie maar dat werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

bazzemans schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:46:
[...]

Oké, thanks anyway. Ik weet of de lag ontstaat door de verzender (Spectre) of de ontvanger (Xbox One) in dit geval. Het lijkt me wel een aardige feature voor het bekijken van films draadloos, mits geluid en beeld gelijk lopen.

[...]
Dat kan ik niet zeggen, de Xbox One is bedraad aangesloten, de Spectre via 5Ghz WiFi. Heb alleen getest dat het werkte, kan niet zeggen hoe filmpjes verliepen sorry. (heb gewoon een HDMI kabel liggen als ik mijn Spectre perse op de TV wil aansluiten, wat tot op heden 1 hele keer is voorgekomen :P)
bazzemans schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:46:
[...]

Precies hetzelfde heb ik hier met de Sony Bravia. Ze vinden elkaar goed maar de connectie komt nooit tot stand. Kunnen denk ik wel concluderen dat dit een Intel ding is. Heb het ook geprobeerd met de Intel Widi applicatie maar dat werkt ook niet.
Wel deze stappen gevolgd?
https://www.sony.co.uk/su...-wi-fi-direct/KDL-40R453B

Op mijn Xbox One was het een kwestie van de benodigde app launchen en via 'verbinden met extern scherm' in Windows 10 connectie gemaakt. Duurde overigens wel echt 20-30 seconden voor ik beeld had, maar dat kan weer komen doordat deze fucntionaliteit nog in Beta is op de Xbox One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

@Tomba Miracast is niet hetzelfde als WiDi.

Mijn TV ondersteund in elk geval alleen WiDi, wat dus niet wilt werken. Ik weet niet of de Bravia van bazzemans wel Miracast ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Tomba schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:52:
[...]

Dat kan ik niet zeggen, de Xbox One is bedraad aangesloten, de Spectre via 5Ghz WiFi. Heb alleen getest dat het werkte, kan niet zeggen hoe filmpjes verliepen sorry. (heb gewoon een HDMI kabel liggen als ik mijn Spectre perse op de TV wil aansluiten, wat tot op heden 1 hele keer is voorgekomen :P)
Geeft niks. Ik heb d'r zelf ook niet zoveel moeite mee om het met de kabel aan te sluiten. Het lijkt me alleen wel een mooie (toekomstgerichte) functie die m.i. zou moeten functioneren. Hoe het dan functioneert (met lag of niet) is vers twee. Heb op internet gezien dat de Microsoft Wireless Display Adapter goede resultaten heeft met weinig lag.
Tomba schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:52:
Wel deze stappen gevolgd?
https://www.sony.co.uk/su...-wi-fi-direct/KDL-40R453B

Op mijn Xbox One was het een kwestie van de benodigde app launchen en via 'verbinden met extern scherm' in Windows 10 connectie gemaakt. Duurde overigens wel echt 20-30 seconden voor ik beeld had, maar dat kan weer komen doordat deze fucntionaliteit nog in Beta is op de Xbox One.
Zo werkte het inderdaad met mijn smartphone ook op de TV. Zelfs de app launchen op de TV was niet nodig. De lag was daar echter wel erg groot. Kan alleen niet overzien of dat dus aan de TV ligt of aan de smartphone (wat ik me kan voorstellen, model van 1,5 jaar oud).

Die stappen heb ik nog niet geprobeerd. Het betreft ook een 'oude' BRAVIA TV. De TV waar ik het op wil proberen draait op Android TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

NSG schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:03:
@Tomba Miracast is niet hetzelfde als WiDi.

Mijn TV ondersteund in elk geval alleen WiDi, wat dus niet wilt werken. Ik weet niet of de Bravia van bazzemans wel Miracast ondersteund?
Verdomd, ik dacht dat hetzelfde was maar dat is dus niet zo. Weer wat geleerd :D
bazzemans schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:04:
[...]

Geeft niks. Ik heb d'r zelf ook niet zoveel moeite mee om het met de kabel aan te sluiten. Het lijkt me alleen wel een mooie (toekomstgerichte) functie die m.i. zou moeten functioneren. Hoe het dan functioneert (met lag of niet) is vers twee. Heb op internet gezien dat de Microsoft Wireless Display Adapter goede resultaten heeft met weinig lag.

[...]
En die gebruikt dus Miracast :) (wat dus schijnbaar iets anders is dan WiDi :P)
bazzemans schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:04:
[...]
Zo werkte het inderdaad met mijn smartphone ook op de TV. Zelfs de app launchen op de TV was niet nodig. De lag was daar echter wel erg groot. Kan alleen niet overzien of dat dus aan de TV ligt of aan de smartphone (wat ik me kan voorstellen, model van 1,5 jaar oud).

Die stappen heb ik nog niet geprobeerd. Het betreft ook een 'oude' BRAVIA TV. De TV waar ik het op wil proberen draait op Android TV.
Ah duidelijk. Er zijn gewoon teveel draadloze standaarden denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Correct me if I'm wrong maar volgens mij moet de Spectre zowel met Miracast als met WiDi overweg kunnen. Daarmee zou het dus op de TV niet moeten uitmaken welke standaard daar gebruikt wordt en zou de Spectre zich daar op aan moeten passen of mis ik iets?

Even gekeken bij de uitgebreide specificaties van de Sony TV.
Draadloze mogelijkheden: Wi-Fi® Direct, Screen Mirroring
Zou dus moeten werken via WiDi.

[ Voor 25% gewijzigd door bazzemans op 01-12-2015 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

bazzemans schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:11:
Correct me if I'm wrong maar volgens mij moet de Spectre zowel met Miracast als met WiDi overweg kunnen. Daarmee zou het dus op de TV niet moeten uitmaken welke standaard daar gebruikt wordt en zou de Spectre zich daar op aan moeten passen of mis ik iets?

Even gekeken bij de uitgebreide specificaties van de Sony TV.

[...]

Zou dus moeten werken via WiDi.
Ja, het zou natuurlijk gewoon moeten werken.

WiDi moet werken omdat er een Intel wifi-kaart in zit en Miracast omdat er Windows 10 op draait. Maar ik zocht dus naar een verklaring waarom het bij ons niet werkt en bij Tomba wel.

Wat mij betreft genoeg over dit onderwerp. De eerst volgende post een oplossing :P

[ Voor 5% gewijzigd door NSG op 01-12-2015 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Gebruik nu een week de Spectre 4110ND en hij bevalt me erg goed, veel beter dan de Yoga2Pro.
Kleine probleempjes/ mogelijke verbeteringen:
  • Windows 10240 draait stabiel (ook display driver 4279), de november update 1511 helaas niet.
    problemen met o.a. netwerkverbinding van de 7265AC, Bluetooth muis en port replicator 3005 (DisplayLink).
    Iemand wel succes met 1511?
  • Keyboard backlit werkt alleen goed in echt donker. Bij schemer worden de letters onleesbaar.
    Ik wil daarom een zwart toetsenbord van de 4159 inbouwen, maar kan die nog nergens vinden/bestellen...
  • De Synaptis digitizer i.c.m. een Dell Venue active stylus pen werkt nog niet helemaal top.
    Lees gelukkig dat er de komende tijd nog veel updates vor te verwachten zijn...
De geplande SSD update naar een PCIe AHCI is voor mij voorlopig nog niet nodig. De Adata SATA 256GB met Intel Rapid Storage werkt verrassend goed.

[ Voor 11% gewijzigd door emmerx op 01-12-2015 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

emmerx schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:42:
Gebruik nu een week de Spectre 4110ND en hij bevalt me erg goed, veel beter dan de Yoga2Pro.
Kleine probleempjes/ mogelijke verbeteringen:
  • Windows 10240 draait stabiel (ook display driver 4279), de november update 1511 helaas niet.
    problemen met o.a. netwerkverbinding van de 7265AC, Bluetooth muis en port replicator 3005 (DisplayLink).
    Iemand wel succes met 1511?
  • Keyboard backlit werkt alleen goed in echt donker. Bij schemer worden de letters onleesbaar.
    Ik wil daarom een zwart toetsenbord van de 4159 inbouwen, maar kan die nog nergens vinden/bestellen...
  • De Synaptis digitizer i.c.m. een Dell Venue active stylus pen werkt nog niet helemaal top.
    Lees gelukkig dat er de komende tijd nog veel updates vor te verwachten zijn...
De geplande SSD update naar een PCIe AHCI is voor mij voorlopig nog niet nodig. De Adata SATA 256GB met Intel Rapid Storage werkt verrassend goed.
Ik draai 1511 vanaf de dag dat hij uit kwam en ervaar geen problemen met de netwerkverbinding (5GHz WiFi). Bluetooth en Displaylink gebruik ik niet dus daar kan ik niets over zeggen, wat voor problemen heb je?

Ik vind de SSD ook snel aanvoelen maar toch voelt hij minder vlot aan dan mijn Surface 2 Pro (die toch wel een jaartje of 1,5 ouder is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Inmiddels ben ik er ook achtergekomen hoe je langer dan 6,5 uur met de accu kan doen :*)
Met de vorige pogingen drukte in de Batterijbesparingknop in het actiecentrum in, maar dat haalde dus weinig uit.

Vandaag het energieschema op 'Energiebesparing' gezet en na 8uur (vrijwel) continue gebruik van Edge, Word, Excell, Spotify op 30% helderheid heb ik nog 35% batterij over :D

Het mooie is dat het energiebesparings schema bij deze taken totaal niet hinderend is, dat was op mijn vorige laptop (Dell L502X met betere specs) wel vaak het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Stereo Mix is weer beschikbaar voor de Conexant SmartAudio HD op mijn Spectre X360 !

Na een mislukte poging om de aangepast INF in de driver map te installeren heb ik het anders geprobeerd.
Wie dat ook wil (bemerkte weinig interesse ...) kan onderstaande stappen doorlopen:

Bepaal het Klasse-GUID van je Conexant installatie
  • Open Apparaatbeheer
  • Dubbelklik Besturing voor geluid, video en spelletjes
  • Rechtsklik Conexant SmartAudio HD
  • Kies Eigenschappen
  • Klik tab Details
  • Zoek naar de eigenschap Klasse-GUID
  • Kopieer deze string (bv {4d36e96c-e325-11ce-bfc1.......}
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/85106864/ConexantPropertiesKlasse-GUID.png

Pas nu enkele entries aan in de registry editor
  • Windows key + R
  • regedit
  • (dubbel)klik achtereenvolgens op:
    HKEY_LOCAL_MACHINE
    SYSTEM
    ControlSet001
    Control
    Class
    {4d36e96c-e325-11ce-bfc1-.......} dus de hierboven gevonden string
    0000, 0001 of 0002 waarin een map Settings te vinden is
    Settings
    EPattributes
    EpSettings
    StereoMixEnable
  • Verander de waarde van Enable in deze map van 00 naar 01
Na een reboot kun je nu weer Stereo Mix kiezen bij je opnameapparaten !

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/85106864/ConexantGeluidOpnameApparaten.png

[ Voor 76% gewijzigd door emmerx op 01-12-2015 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Tomba schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:48:
[...]

Is een Intel probleem. Sinds ik de laatste Intel driver beta draai heb ik geen crash meer gehad.
Dus ik mag geen nieuwe BIOS installeren en nu ook geen beta driver van Intel..
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kVvKJWZ.png?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:40
NSG schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 19:38:
[...]

[afbeelding]
Je kan hem wel handmatig updaten (door in de device manager naar intel hd520, daar drivers updaten en handmatig deze drivers selecteren). Op die manier kon ik ze iig wel updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

NSG schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 19:38:
[...]

[afbeelding]
Van mij wel hoor ;)

Vandaag kreeg ik het nieuwe BIOS (na handmatig zoeken) toch aangeboden via HP Support Assistant dus ik ben weer helemaal bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Tomba schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:36:
[...]

Van mij wel hoor ;)

Vandaag kreeg ik het nieuwe BIOS (na handmatig zoeken) toch aangeboden via HP Support Assistant dus ik ben weer helemaal bij!
De BIOS update zie ik nu ook inderdaad staan in de Support Assistant.

-Zojuist de Intel sticker eraf gepulkt, maakt de laptop nog veel mooier dan die al was :*)

[ Voor 12% gewijzigd door NSG op 02-12-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Mijne is ook heel snel verdwenen, heb een hekel aan die dingen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

emmerx schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 17:12:
Stereo Mix is weer beschikbaar voor de Conexant SmartAudio HD op mijn Spectre X360 !

Na een mislukte poging om de aangepast INF in de driver map te installeren heb ik het anders geprobeerd.
Wie dat ook wil (bemerkte weinig interesse ...) kan onderstaande stappen doorlopen:

[...]
Na een reboot kun je nu weer Stereo Mix kiezen bij je opnameapparaten !

[afbeelding]
Ik had eerlijk gezegd nog nooit van Stereo Mix gehoord dus kon het ook niet missen. In welke situatie gebruik jij dit?
Wel enorm bedankt voor het uitzoeken :D

[ Voor 42% gewijzigd door Tomba op 02-12-2015 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Met Stereo Mix kun je geluiden die je afspeelt direct digitaal opnemen/ samplen, met bv Audacity.
Gaat dan om filmpjes met een 'vreemd' formaat of waar je geen bronbestand van hebt (bv YouTube).

Omdat het ook vaak gebruikt wordt om beschermde content te digitaliseren (Spotify, Soundcloud), moeten hardwarefabrikanten het de consument moeilijk maken om deze weg te bewandelen.
Daarnaast kan Stereo Mix problemen geven met Cortana, reden dat Microsoft het gebruik ook niet aanmoedigt.

Ik vind de bck lit i.c.m. de zilveren toetsen niet top en heb vandaag contact gehad met HP over de leverbaarheid van een zwart toetsenbord, zoals die geleverd wordt bij de Spectre X360 Special Edition 13-4159nd.
Binnen 2 dagen uitsluitsel of die op redelijke termijn los geleverd kan worden.

[ Voor 23% gewijzigd door emmerx op 02-12-2015 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Intel videodriver .4331 is beschikbaar, non-beta, whql

http://www.station-driver...=fileinfo&id=1949&lang=fr

edit
crashhhh, weer terug naar de beta 4326

[ Voor 12% gewijzigd door Stefano op 02-12-2015 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Stefano schreef op woensdag 02 december 2015 @ 19:46:
Intel videodriver .4331 is beschikbaar, non-beta, whql

http://www.station-driver...=fileinfo&id=1949&lang=fr

edit
crashhhh, weer terug naar de beta 4326
Is dat dezelfde als die op de Surface Book geleverd wordt?
Nee dus:
There’s no word yet on Surface.com about the update, but looking at Device Manager on my Surface Book, it looks like the Intel HD Graphics 520 driver—which is the problem—has been updated to version 20.19.15.4326.
Blijf t vreemd vinden dat dit nog speelt. NB op de 4312 heb ik geen issues (in Edge of games)

Gisteren trouwens mbv een Windows 7 Pro key die ik nog had mijn Spectre geupgrade naar Windows 10 Pro :P Heb ik nu toch eindelijk Hyper-V en gpedit.msc :D

[ Voor 23% gewijzigd door Tomba op 03-12-2015 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Tomba schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:30:
[...]

Is dat dezelfde als die op de Surface Book geleverd wordt?
Nee dus:

[...]

Blijf t vreemd vinden dat dit nog speelt. NB op de 4312 heb ik geen issues (in Edge of games)

Gisteren trouwens mbv een Windows 7 Pro key die ik nog had mijn Spectre geupgrade naar Windows 10 Pro :P Heb ik nu toch eindelijk Hyper-V en gpedit.msc :D
Oh, dat is wel een optie idd met zo'n w7 key... is het echt puur de key updaten of heb je echt een nieuwe install gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

m0ridin schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:12:
[...]

Oh, dat is wel een optie idd met zo'n w7 key... is het echt puur de key updaten of heb je echt een nieuwe install gedaan.
Via het activatie scherm --> Upgrade --> Store --> Ik heb reeds een key en dan je key invoeren. Let op, de key moet in het verleden al wel eens geacvtiveerd geweest zijn anders werkt hij niet. (dus evt even vlug in een VM activeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Tomba schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:51:
[...]

Via het activatie scherm --> Upgrade --> Store --> Ik heb reeds een key en dan je key invoeren. Let op, de key moet in het verleden al wel eens geacvtiveerd geweest zijn anders werkt hij niet. (dus evt even vlug in een VM activeren)
Ah, thanks! (En goed te weten mbt activatie!)

Maar als ik zo kijk naar de verschillen zie ik eigenlijk niet zozeer n reden om over te stappen... Nog maar even rustig bekijken allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

m0ridin schreef op donderdag 03 december 2015 @ 12:33:
[...]

Ah, thanks! (En goed te weten mbt activatie!)

Maar als ik zo kijk naar de verschillen zie ik eigenlijk niet zozeer n reden om over te stappen... Nog maar even rustig bekijken allemaal.
Ik heb het gedaan om de volgende redenen:
- Windows 7 Pro key die nu nog wel maar over een 7-8 maandjes niet meer gebruikt kan worden om te upgraden naar Win 10 Pro
- Lid worden van Active Directory (draai thuis een AD)
- Zelf bepalen hoe updates geinstalleerd worden
- Hyper-V
- gpedit.msc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chou3
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-08 14:25
Is het iemand al opgevallen dat er links van de camera een sensor zit (in ieder geval lijkt alsof er een zit). Je moet heel goed onder een hoek kijken, zo een 2 cm van de camera. Iemand enig idee wat er achter zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obiander
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-09 21:39
D

[ Voor 100% gewijzigd door obiander op 17-07-2022 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 21:07
Harmsen schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:23:
Ik zal morgen contact op moeten nemen met HP helaas. Mijn Spectre wil niet meer opladen. Het lampje gaat niet aan of niks...
En mijn Spectre is weer terug! :D De adapter bleek stuk te zijn en is vervangen door een nieuw exemplaar.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Voor een kapotte adapter moest de complete laptop terug? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
SChief schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:10:
Voor een kapotte adapter moest de complete laptop terug? :?
Als de laptop niet oplaadt en je geen andere test adapter hebt misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chou3
  • Laatst online: 18-08 14:25
Thanks! Hij doet het ook nog eens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

m0ridin schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 23:17:
[...]

Je kan hem wel handmatig updaten (door in de device manager naar intel hd520, daar drivers updaten en handmatig deze drivers selecteren). Op die manier kon ik ze iig wel updaten...
Na 2 driver crashes in Edge toch maar eens de stap genomen om de beta driver (20.19.15.4326) te installeren. Maarr deze crasht op mijn Spectre nog vaker en óók buiten edge :? En gek genoeg heeft de drivers zelfs effect op de audio toevoer over de 3,5mm jack. Headset wordt netjes herkent, maar audio blijft via de laptop afspelen. Ik dacht dus eerst aan een hardwarematig defect. Maar nadat ik de Intel driver heb hersteld is het audio issue ook verholpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Loop nu na een week voor het eerst tegen een groot probleem aan. Sinds de update naar versie 1511 van Windows 10 kan ik na een herstart geen wifi verbinding meer maken. Bij apparaatbeheer is de wifi-adapter niet meer zichtbaar.

Iemand een fix? Zag wel wat op internet maar dat was bij de upgrade van W8.1 naar W10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Ik heb ook dat probleem met 1511 i.c.m. BIOS 2C:
de Intel AC7265 wordt af en toe niet meer herkend (Wifi & Bt) en externe scherm en audio van de DisplayLink port replicator werken ook niet meer.

Enige oplossing voor mij was terug naar build 10240
Nu wachten op nieuwere drivers voordat ik 1511 weer installeer...

[edit]
Zie dat er vandaag (4 dec) nieuwe 7265 drivers zijn vrijgegeven?
http://support.hp.com/us-...-PC/8499273/model/8902256
Lijken mij toch gewoon dezelfde versie 18.12.0.3 als de vorige....

[ Voor 29% gewijzigd door emmerx op 04-12-2015 22:50 . Reden: Driver update ? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Bedankt voor je reactie. Ik heb de vorige build ook weer teruggezet en nu werkt het weer. Hoe kan ik het beste volgen wanneer ik wel kan updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 21:07
m0ridin schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:39:
[...]

Als de laptop niet oplaadt en je geen andere test adapter hebt misschien?
Dit ja... We hebben allemaal HP hardware op het werk (laptops, monitoren, thin cliënts) maar allemaal met andere stekkers... Dus daarom alles maar terug naar HP.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Laatst online: 20:25
Gisteren mijn Spectre 360 binnengekregen. Wat een pracht apparaat!

Tot nu toe geen problemen mogen ondervinden. Thank God. Een maand lang veel problemen met HP c.q. HP Envy 13 gehad. Hopelijk is het hierbij opgelost door de komst van de Spectre 360.

Er zit hier trouwens een Samsung SSD in. Gisteren alles even geüpdatet (Windows 10, BIOS, andere updates enz.) en het draait vooralsnog als een zonnetje.

Ik heb het forum al even doorgespit om erachter te komen hoe ik het licht van de F5-knop uit kan stellen omdat deze continu brandt. Helaas na de BIOS update kom ik niet meer in de BIOS via het opstarten. Iemand tips hoe ik er nu nog wel bij kan komen?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-09 07:45
Dat is vrij eenvoudig via windows10 te doen. Via het alle-instellingen menu kun je bij bijwerken-en-beveiligen menu komen. Hier kun je kiezen voor systeemherstel en dan geavanceerde-opstartopties. Daar kun dan bij de BIOS(EUFI) instellingen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackdeHeer
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-07 17:53
Sinds een kleine 3 maanden mijn Spectre (4031ND) in gebruik. Voornamelijk voor simpele (school)taken, denk aan het Microsoft Office pakket. Mede door de positieve review(s) op Tweakers destijds aangeschaft. Ook is dit topic handig om te volgen. Bedankt voor eenieders input!

Het is een fijne machine, Windows 10 draait soepel, de toetsen typen lekker en het ‘grote’ trackpad is iets wat mij wel ligt. Het touchscreen werkt ook fijn en het beeld ziet er goed uit. Het geluid wat uit deze laptop komt klinkt helder en kan best hard! Over de accu kan ik niet heel veel zeggen, het gaat naar mijn mening lang genoeg mee. Maar ik gebruik mijn Spectre hoogstens een paar uur per dag met relatief lichte taken. Het is mijn eerste laptop en ben er zeker over te spreken.

Enige persoonlijke minpunt is de SSD van 128GB. Maar ik heb hiervoor een online harde schijf in gebruik (stacks) en dat werkt prima voor mij. Zo heb je natuurlijk ook nog de andere Cloud diensten waarmee je kan werken (niet alle diensten hebben WebDAV ondersteuning).

Zelf heb ik niet echt problemen ervaren en zijn de driverupdates makkelijk te bereiken via de HP Support Assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag (eindelijk) mijn derde (!) Spectre mogen ontvangen. Tot nu toe geen opvallendheden behalve....
Het touchpad ratelt ook bij deze. Wel veel minder hinderlijk als bij mijn vorige, en de behuizing sluit wel mooi aan, maar is er iemand die toevallig ervaring heeft met het verhelpen van dit probleem? (Het schijnt vrij simpel te zijn nl.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPJK
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-01 12:16
Ik heb sinds deze week mijn nieuwe HP Spectre X360, I7 8GB en een 1920x1080 scherm.
Ik ondervind alleen enige problemen met het scherm, zo af en toe, als ik vensters door mijn beeld naar beneden sleep of in lange mailtjes naar beneden scroll flikkerd mijn beeld en krijg ik dit ongeveer te zien:

http://postimg.org/image/lkp2svr9n/

http://postimg.org/image/ldkd3w17l/

Ik heb deze foto gemaakt met mijn camera, want als ik via Windows een printscreen maak krijg ik gewoon een afbeelding van het beeld zoals het hoort te zijn. Ik heb geen idee wat dit is, en of het een software of hardware probleem is. Zijn er hier mensen die dit ook hebben?

Ik heb display-driver versie 4326, verder de BIOS al geupdate, denk dat andere drivers hier weinig mee te maken kunnen hebben?

[ Voor 12% gewijzigd door MPJK op 05-12-2015 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-09 07:45
Sinds enkele dagen heb nu mijn nieuwe Spectre 4140nd. Dit is een i5 met 8 GB en 256GB SSD. Het is inderdaad een fijne laptop die lekker typt, een mooi scherm heeft en soepel draait.
Het probleem met het beeldscherm wat hierboven is aangekaart her ken ik niet. De video driver versie is 4279.

Het enige item wat ik vreemd vind is dat als je op de touchpd klikt hij ook daadwerkelijk klikt, dus een geluid maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft het touchpad denk ik dat je hetzelfde probleem hebt als ik: het touchpad zit eigenlijk "te los", waardoor het beweegt wanneer je het aantikt of hard aan het scrollen bent o.i.d. Dat veroorzaakt dan een geluid. HP fora staan vol met dit probleem en ik was toevallig in de Mediamarkt en het model dat daar stond had precies hetzelfde probleem... Er zijn wel oplossingen voor, maar ik weet ook nog niet precies welke werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Mijn touchpad gaat ook weleens een beetje los zitten, is makkelijk (tijdelijk) op te lossen door met meerdere vingers iets harder te drukken dan je normaal zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-09 21:19
Gisteren mijn Spectre i5 FHD binnen gekregen, tot nu toe erg tevreden! Geen problemen met losse touchpads, en ook geen last van crashende drivers.

Heeft er iemand ervaring met een goede matte screen protector? Dat lijkt me een perfecte oplossing om het scherm te beschermen, en minder spiegelend te maken. Ik heb alleen ervaringen met deze gevonden: http://www.amazon.de/gp/p..._=nav_signin&tag=app0d-21 Het resultaat zou prima zijn, maar de pasvorm is wat minder.

[ Voor 15% gewijzigd door triesvan op 06-12-2015 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

triesvan schreef op zondag 06 december 2015 @ 13:01:
Gisteren mijn Spectre i5 FHD binnen gekregen, tot nu toe erg tevreden! Geen problemen met losse touchpads, en ook geen last van crashende drivers.

Heeft er iemand ervaring met een goede matte screen protector? Dat lijkt me een perfecte oplossing om het scherm te beschermen, en minder spiegelend te maken. Ik heb alleen ervaringen met deze gevonden: http://www.amazon.de/gp/p..._=nav_signin&tag=app0d-21 Het resultaat zou prima zijn, maar de pasvorm is wat minder.
Ik heb ook niets gemerkt van een loszittende Touchpad (gelukkig).
Goed idee, een screenprotector die m minder spiegelend maakt, het onderzoeken waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
hmmm, zo'n screen protector is inderdaad interessant!

Heb daarnaast overigens nog geen goede sleeve gevonden voor mijn Spectre. De Gauntlet 3.0 past in ieder geval niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
spacecrap schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:32:

Heb daarnaast overigens nog geen goede sleeve gevonden voor mijn Spectre. De Gauntlet 3.0 past in ieder geval niet :(
Hij past er helemaal niet in? Of zit gewoon niet helemaal zoals het hoort. Ik heb deze sleeve namelijk gisteren ook besteld |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-_ratjetoe_-_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-10-2024
Ik heb 'em ook binnen. Wat een prachtig apparaat :). Werkt zeer soepel.

Helaas wel de Samsung MZNTE256HMHP, inferieur SSD'tje blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

spacecrap schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:32:

Bij mij zat er een zwarte sleeve al in de doos, hebben jullie die niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
Tomba schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:19:
[...]

Die zat er wel bij, maar ik heb voor het vervoeren toch graag een iets stevigere hoes.

Voor de geïnteresseerden in de Screen Protector ik heb een review gevonden. Deze is wel in het duits, maar laat wel de voordelen zien, en dat de stylus nog gewoon werkt. Stuk over de screen protector begint rond de 3 minuten.

[ Voor 5% gewijzigd door triesvan op 07-12-2015 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BokitoD
NSG schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 21:56:
[...]

Na 2 driver crashes in Edge toch maar eens de stap genomen om de beta driver (20.19.15.4326) te installeren. Maarr deze crasht op mijn Spectre nog vaker en óók buiten edge :? En gek genoeg heeft de drivers zelfs effect op de audio toevoer over de 3,5mm jack. Headset wordt netjes herkent, maar audio blijft via de laptop afspelen. Ik dacht dus eerst aan een hardwarematig defect. Maar nadat ik de Intel driver heb hersteld is het audio issue ook verholpen..
Hier inderdaad ook al alles geprobeerd. Hier crasht mijn driver echt bijna elk half uur... vooral in edge. Net ook weer een blauw scherm met een complete reboot gehad. Zit er nu echt aan te denken om 'm terug te sturen omdat ik er echt goed klaar mee ben.... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
triesvan schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:42:
[...]
Hij past er helemaal niet in? Of zit gewoon niet helemaal zoals het hoort. Ik heb deze sleeve namelijk gisteren ook besteld |:(
Hij paste er helemaal niet in.... ik had die met die rits (dus die waterdichte).
Tomba schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:19:
[...]
Ja die heb ik wel gekregen, maar deze is niet waterdicht en niet stevig genoeg naar mijn mening. Nu ga ik binnenkort voor enige periode naar het buitenland en dan zou een waterdichte, stevige variant welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-91W
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 21:12
NSG schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 16:55:
Vandaag het energieschema op 'Energiebesparing' gezet en na 8uur (vrijwel) continue gebruik van Edge, Word, Excell, Spotify op 30% helderheid heb ik nog 35% batterij over :D

Het mooie is dat het energiebesparings schema bij deze taken totaal niet hinderend is, dat was op mijn vorige laptop (Dell L502X met betere specs) wel vaak het geval.
Toch bijzonder. Ik heb dit voor de grap ook eens geprobeerd, en het was geen doen! Browser, standaard office apps en zels de taakbalk was duidelijk niet meer vooruit te branden en de accu racete harder leeg dan ooit tevoren. Nu weer terug op "Aanbevolen door HP" en alles klopt weer. Raar maar waar.

[edit typo]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

BokitoD schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:05:
[...]

Hier inderdaad ook al alles geprobeerd. Hier crasht mijn driver echt bijna elk half uur... vooral in edge. Net ook weer een blauw scherm met een complete reboot gehad. Zit er nu echt aan te denken om 'm terug te sturen omdat ik er echt goed klaar mee ben.... :O
Ik vind het maar vreemd dat de klachten met betrekking tot de crashende driver zo verschillend zijn. Bij de een is het veel extremer dan de ander. En ook qua driver versie worden er verschillende resultaten genoemd. Zou het dan toch een deels hardwarematig issue zijn?

Ik zit nu zelf dus weer op de meest recente driver die HP aanbiedt (volgens mij is die nog onveranderd sinds de release). En ja, ik heb met deze driver ook wel eens last van een crashende driver. Maar dan hebben we het over 1x per 1 a 2 dagen, en buiten de melding merk ik eigenlijk niks van de crash.
F-91W schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:50:
[...]

Toch bijzonder. Ik heb dit voor de grap ook eens geprobeerd, en het was geen doen! Browser, standaard office apps en zels de taakbalk was duidelijk niet meer vooruit te branden en de accu racete harder leeg dan ooit tevoren. Nu weer terug op "Aanbevolen door HP" en alles klopt weer. Raar maar waar.

[edit typo]
Erg vreemd dit, welke versie heb jij? Ik heb de 13-4110nd en laat Batterybar Pro nu automatisch de energiestand op energiebespring zetten als de Spectre niet aan het stroom ligt, zo weinig last heb ik dus van de energiebesparing.

[ Voor 25% gewijzigd door NSG op 07-12-2015 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
F-91W schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:50:
[...]

[edit typo]
Hmmm, vreemd... Ik heb m nu ook een tijdje op energy saving staan en voorspelde accuduur is nu steeds rond de 11 tot 11.5 uur (met hp recommended settings daarvoor rond de 8 uur).

Merk misschien wel iets van de settings, maar ben daar niet eens zeker van... Voor nu wel de moeite waard zo. Misschien uiteindelijk maar eens een eigen custom schema gebruiken met een mooie balans tussen de 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BokitoD
m0ridin schreef op maandag 07 december 2015 @ 17:29:
[...]

Hmmm, vreemd... Ik heb m nu ook een tijdje op energy saving staan en voorspelde accuduur is nu steeds rond de 11 tot 11.5 uur (met hp recommended settings daarvoor rond de 8 uur).

Merk misschien wel iets van de settings, maar ben daar niet eens zeker van... Voor nu wel de moeite waard zo. Misschien uiteindelijk maar eens een eigen custom schema gebruiken met een mooie balans tussen de 2.
Heb inderdaad ook hele rare ervaringen met Energy Saving stand. 1080 streamen ging niet meer soepel en laptop leek traag e.d. Heb er wel een dag mee zitten kloten toen ik er opeens aan dacht dat ik dát ingesteld had... heel apart! :9

Edit: overigens ook opgevallen dat mijn fan een beetje een ratelend geluid maakt. Vooral als deze (hard) draait en ik beweeg de laptop lijkt deze wel iets te raken en is het tikkende/ratelende geluid harder..... ik ben nu wel zeker dat ik hem terug ga sturen...

[ Voor 14% gewijzigd door BokitoD op 07-12-2015 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

NSG schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:58:
[...]

Ik vind het maar vreemd dat de klachten met betrekking tot de crashende driver zo verschillend zijn. Bij de een is het veel extremer dan de ander. En ook qua driver versie worden er verschillende resultaten genoemd. Zou het dan toch een deels hardwarematig issue zijn?

Ik zit nu zelf dus weer op de meest recente driver die HP aanbiedt (volgens mij is die nog onveranderd sinds de release). En ja, ik heb met deze driver ook wel eens last van een crashende driver. Maar dan hebben we het over 1x per 1 a 2 dagen, en buiten de melding merk ik eigenlijk niks van de crash.

[...]
Wellicht heeft het ook te maken met je andere software die je hebt. Bij mij zorgde Bitdefender (2015 en 2016) bijvoorbeeld voor hakkelend geluid. Overigens vind ik de launch van Skylake een erg lauwe van Intel; veel dingen werken gewoon niet of niet goed. Merk ook nog geen reet van die nieuwe speedstep die met Windows 10 1511 de accuduur zou gaan verlengen, het voelt allemaal erg beta aan. (al moet ik zeggen dat ik dat sowieso met Windows 10 wel een beetje heb...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Tomba schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 10:23:
[...]

Wellicht heeft het ook te maken met je andere software die je hebt. Bij mij zorgde Bitdefender (2015 en 2016) bijvoorbeeld voor hakkelend geluid. Overigens vind ik de launch van Skylake een erg lauwe van Intel; veel dingen werken gewoon niet of niet goed. Merk ook nog geen reet van die nieuwe speedstep die met Windows 10 1511 de accuduur zou gaan verlengen, het voelt allemaal erg beta aan. (al moet ik zeggen dat ik dat sowieso met Windows 10 wel een beetje heb...)
Je hebt succesvol geüpdatet naar 1511 begrijp ik? Welke bios-versie heb je? In mijn geval ging de update namelijk volledig mis en werkte wifi (amongst others) niet meer. Ben benieuwd of het hem in de bios zit? Op zich wil ik Windows gewoon updaten, alleen wordt de update niet meer gevonden door Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
bazzemans schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 16:59:
[...]

Je hebt succesvol geüpdatet naar 1511 begrijp ik? Welke bios-versie heb je? In mijn geval ging de update namelijk volledig mis en werkte wifi (amongst others) niet meer. Ben benieuwd of het hem in de bios zit? Op zich wil ik Windows gewoon updaten, alleen wordt de update niet meer gevonden door Windows.
Hier werkt 1511 ook prima, bios is F.2D (23-10-2015)... Model 4110nd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ojeewatnu
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-09 00:27
[...]

Bij mij is de update naar 1511 ook vlekkeloos verlopen (op een 4159 met bios F2D).
Wel heb ik af en toe dat m'n bluetooth muis zoek raakt, maar even bluetooth uit en weer aan en hij werkt weer.
Wifi probleem had ik direct na de update omdat na update de vliegtuig modus wordt aangezet.
Maar dat was dus simpel te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee vraagjes:

Hoe gaat HP om met een dode zwarte pixel? Ik heb er namelijk 1 en deze irriteert mij mateloos. Ik hem m'n laptop gekocht bij de webstore van HP.

Zit er bij jullie ook een spleet tussen het scherm en toetsenbord als de laptop dichtgeklapt is? Ik heb een aardige spleet van 1mm tot 2mm er tussen zitten. Zal dit ook onder fabrieksgarantie vallen?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7528164/99c146b8-b833-4be2-a311-0153d2b9b826.jpg

Ik heb de laptop al wel meer dan een maand in mijn bezit. Ik vond die spleet eerst niet zo erg, maar icm de dode pixel wil ik kijken of ik er van af kan.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2015 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BokitoD
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:58:
Ik heb twee vraagjes:

Hoe gaat HP om met een dode zwarte pixel? Ik heb er namelijk 1 en deze irriteert mij mateloos. Ik hem m'n laptop gekocht bij de webstore van HP.

Zit er bij jullie ook een spleet tussen het scherm en toetsenbord als de laptop dichtgeklapt is? Ik heb een aardige spleet van 1mm tot 2mm er tussen zitten. Zal dit ook onder fabrieksgarantie vallen?

[afbeelding]

Ik heb de laptop al wel meer dan een maand in mijn bezit. Ik vond die spleet eerst niet zo erg, maar icm de dode pixel wil ik kijken of ik er van af kan.
Ik heb diezelfde spleet ook, ik vermoed overigens dat iedereen die heeft. Mij viel het eigenlijk meteen op, maar toen ik reviews/foto's e.d. ging kijken zag ik dat die spleet bij hen ook aanwezig was. Ik las dat het als functie heeft dat het scherm het toetsenbord niet raakt en zo geen krassen veroorzaakt op dat mooie glanzende scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
ojeewatnu schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:46:
[...]

Bij mij is de update naar 1511 ook vlekkeloos verlopen (op een 4159 met bios F2D).
Wel heb ik af en toe dat m'n bluetooth muis zoek raakt, maar even bluetooth uit en weer aan en hij werkt weer.
Wifi probleem had ik direct na de update omdat na update de vliegtuig modus wordt aangezet.
Maar dat was dus simpel te verhelpen.
Oke. Ik heb de update uitgevoerd toen ik nog op bios F2C zat, daarna werkte wifi, bluetooth in ieder geval niet meer. Dus ben ik teruggegaan naar de vorige build. Ik heb er op zich wel vertrouwen in dat de bios-update die problemen heeft verholpen. Ga ik de update zodra weer beschikbaar gewoon installeren. Forceren lijkt me niet per se nodig of zijn er wijzigingen qua veiligheid die noodzakelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx

Ik kan veel zaken opnoemen die nog niet kloppen aan de huidige Spectre:
crashende 520, witte back lit van het zilveren keyboard en loszittende touch pad.

Die zijn vervelend als ik met de laptop doe waar die voor gemaakt is: ermee werken.
Spleet 'zie' je alleen als die in je tas zit :?
Ik zou graag zo'n spleet/opening hebben; dan kan ik hem makkelijker openmaken...

Ik gebruik nu een week de Dell Venue Active Stylus Pen; de half zwart/zilveren versie (A02?).
Werkt veel beter dan verwacht, dan wel in One Note en Evernote.
Andere apps nog niet allemaal even geweldig qua palm rejection..

[ Voor 14% gewijzigd door emmerx op 09-12-2015 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik heb twee vraagjes:

[afbeelding]

Spleet is normaal:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.slashgear.com/wp-content/uploads/2015/02/P2281195-HP-SPECTRE-x360.jpg

Iedereen heeft dat afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spleet is inderdaad normaal. Mijne heeft hem ook. En mijn vorige 2 Spectre's ook XD. Een dode pixel is niet normaal. Het ligt er een beetje aan hoe hinderlijk je het vindt, maar ik heb mijn eerste ook teruggestuurd vanwege een dergelijk defect aan het beeldscherm; je betaalt immers voor een premium product, dan mag dat niet stuk zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
spacecrap schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:49:
[...]

Hij paste er helemaal niet in.... ik had die met die rits (dus die waterdichte).

[...]

Ja die heb ik wel gekregen, maar deze is niet waterdicht en niet stevig genoeg naar mijn mening. Nu ga ik binnenkort voor enige periode naar het buitenland en dan zou een waterdichte, stevige variant welkom zijn.
Ik heb gisteren deze sleeve besteld: http://www.bol.com/nl/p/t..._all&originalSection=main Deze past wel, maar is minder stevig dan de Gauntlet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-91W
NSG schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:58:
[...]

Erg vreemd dit, welke versie heb jij? Ik heb de 13-4110nd en laat Batterybar Pro nu automatisch de energiestand op energiebespring zetten als de Spectre niet aan het stroom ligt, zo weinig last heb ik dus van de energiebesparing.
Ook 4110nd. Ik zit nu op rond de 8 uur op batterij, dus met Aanbevolen door HP (aanbevolen) schema. Misschien dat mijn gebruikssituatie nog bijzonder is, ik heb mijn laptop vrijwel altijd aan een los scherm gekoppeld (beeldschermen uitbreiden), en alle files en projecten staan op netwerkschijven her en der.

Och ik klaag niet, niet al te vaak crashende displaydrivers (zou dit van de webpagina af kunnen hangen? Ik had er pas een van msdn waar ik niet doorheen kwam zonder crash (nee url vergeten en hij is ook niet in de history blijven plakken)), autorotate van het scherm doet het niet maar verder is het allemaal werkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-91W
"Goh heeft Bang en Olufsen ook laptops?"

Hoor ik vaak van mensen als ze m opengeklapt zien. Hebben jullie dat ook? Ik zeg dan altijd, nee deze is van Hewlett en Packard en dan volgt er soms een interessant gesprek (ok heel soms).

Maar het logo van B&O op het toetenbord rechtsboven valt blijkbaar beter in het oog dan het gedistingeerde H - P onderaan het scherm.

[ Voor 0% gewijzigd door F-91W op 09-12-2015 17:54 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BokitoD
F-91W schreef op woensdag 09 december 2015 @ 17:53:
"Goh heeft Bang en Olufsen ook laptops?"

Hoor ik vaak van mensen als ze m opengeklapt zien. Hebben jullie dat ook? Ik zeg dan altijd, nee deze is van Hewlett en Packard en dan volgt er soms een interessant gesprek (ok heel soms).

Maar het logo van B&O op het toetenbord rechtsboven valt blijkbaar beter in het oog dan het gedistingeerde H - P onderaan het scherm.
Ja man.

• Tomba

Tomba

[...]

Jazeker. Zat toen op F2.C, nu op F2.D.
bazzemans schreef op woensdag 09 december 2015 @ 08:35:
[...]

Oke. Ik heb de update uitgevoerd toen ik nog op bios F2C zat, daarna werkte wifi, bluetooth in ieder geval niet meer. Dus ben ik teruggegaan naar de vorige build. Ik heb er op zich wel vertrouwen in dat de bios-update die problemen heeft verholpen. Ga ik de update zodra weer beschikbaar gewoon installeren. Forceren lijkt me niet per se nodig of zijn er wijzigingen qua veiligheid die noodzakelijk zijn?
Zie hierboven, voor mij werkte het allemaal prima met BIOS F2.C

• BokitoD
Net een nieuwe update geïnstalleerd voor W10. Gaat om versie 1511, Build 10586.29. Duurde ongeveer 20 minuten om te installeren.. hopelijk belooft dit beterschap. Heb overigens geen problemen ondervonden met installatie.

[ Voor 15% gewijzigd door BokitoD op 10-12-2015 11:41 ]

• NSG

NSG

Je weet niks!

F-91W schreef op woensdag 09 december 2015 @ 17:45:
[...]

Ook 4110nd. Ik zit nu op rond de 8 uur op batterij, dus met Aanbevolen door HP (aanbevolen) schema. Misschien dat mijn gebruikssituatie nog bijzonder is, ik heb mijn laptop vrijwel altijd aan een los scherm gekoppeld (beeldschermen uitbreiden), en alle files en projecten staan op netwerkschijven her en der.

Och ik klaag niet, niet al te vaak crashende displaydrivers (zou dit van de webpagina af kunnen hangen? Ik had er pas een van msdn waar ik niet doorheen kwam zonder crash (nee url vergeten en hij is ook niet in de history blijven plakken)), autorotate van het scherm doet het niet maar verder is het allemaal werkbaar.
8 uur op het aanbevolen schema haal ik dan weer niet. Grote kans dat het inderdaad met de gebruikerssituatie te maken heeft, iedereen noemt hier weer andere tijden. Al met al ben ik toch wel hartstikke tevreden met de accuduur, wereld van verschil met mijn vorige laptop.

Auto-rotatie kan je oplossen met een register aanpassing: http://h30434.www3.hp.com...een-rotation/td-p/5172398 iets dat natuurlijk out of the box zou moeten werken..

• BokitoD
NSG schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:43:
[...]

8 uur op het aanbevolen schema haal ik dan weer niet. Grote kans dat het inderdaad met de gebruikerssituatie te maken heeft, iedereen noemt hier weer andere tijden. Al met al ben ik toch wel hartstikke tevreden met de accuduur, wereld van verschil met mijn vorige laptop.

Auto-rotatie kan je oplossen met een register aanpassing: http://h30434.www3.hp.com...een-rotation/td-p/5172398 iets dat natuurlijk out of the box zou moeten werken..
Batterybar geeft max 5.00 aan. Alleen browsen en wat tekstverwerking :/

• NSG

NSG

Je weet niks!

BokitoD schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:55:
[...]

Batterybar geeft max 5.00 aan. Alleen browsen en wat tekstverwerking :/
Ja veel meer dan 5 uur haalde ik ook niet op het door HP aanbevolen energieschema met alleen browser en tekstverwerking. Door Chrome om te ruilen voor Edge haal ik zo'n 6,5 uur, maar het grootste verschil merkte ik door het energieschema op energiebesparing te zetten. Zo heb ik twee keer zo'n 10 uur gehaald met Edge en MS office applicaties.

Verwijderd

HP heeft volgens mij meerdere energieinstellingen gebruikt op de Spectre. Mijn eerste Spectre had helemaal niet zo'n indrukwekkende batterijduur (al vond ik het toen nog wel OK), maar bij mijn tweede en derde Spectre, die dus recenter zijn geproduceerd en door HP met de laatste BIOS en updates voorzien, kan ik denk ik makkelijk zo'n 8 à 10 uur halen bij normaal gebruik (bij HP's aanbevolen schema). Wat mij opviel was dat er een aantal energiebesparende instellingen waren gebruikt vergeleken met mijn eerste. Misschien dat dit ook het verschil in accuduur van onze Spectre's bepaald. Heeft iemand al gekeken bij "geavanceerde energieinstellingen wijzigen" of bij de Grafische eigenschappen wat er allemaal in energiebesparing gaat op het moment dat hij op de accu werkt?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2015 12:14 . Reden: toevoeging energieschema ]

• _-_ratjetoe_-_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-10-2024
Volgens mij presteert een lithium-accu na de eerste paar keer gebruik altijd beter, en zet het verval daarna pas in. Dus dit kan ook nog een impact hebben (ik zette 'em na het lezen van dit topic meteen op de energiebesparing stand en haalde de eerste keer zo'n 6 uur. Nu gebruik ik 'em voor de tweede keer en heb ik na een uur zo'n 10% verbruikt, dus dat lijkt al een stuk beter.)

Alleen geeft mijn laptop de resterende accuduur niet aan? En als ik bij systeem - batterijbesparing kijk, blijft "Geschatte resterende tijd" hangen op "Berekenen...". Hebben meer mensen dit?

• NSG

NSG

Je weet niks!

_-_ratjetoe_-_ schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:34:
Volgens mij presteert een lithium-accu na de eerste paar keer gebruik altijd beter, en zet het verval daarna pas in. Dus dit kan ook nog een impact hebben (ik zette 'em na het lezen van dit topic meteen op de energiebesparing stand en haalde de eerste keer zo'n 6 uur. Nu gebruik ik 'em voor de tweede keer en heb ik na een uur zo'n 10% verbruikt, dus dat lijkt al een stuk beter.)

Alleen geeft mijn laptop de resterende accuduur niet aan? En als ik bij systeem - batterijbesparing kijk, blijft "Geschatte resterende tijd" hangen op "Berekenen...". Hebben meer mensen dit?
Als het goed is ziet geen van ons de geschatte resterende tijd. dat heeft te maken met connected standby. Het is hierdoor erg lastig om de resterende tijd te bepalen, Microsoft heeft besloten niet eens een poging te wagen. Vergeet connected standby, de Spectre x360 ondersteund dat niet. Het is HP die het niet voor elkaar krijgt een betrouwbare resterende tijd te weergeven, dus hebben ze dat uitgeschakeld. Bron 1, Bron 2.

Ik gebruik zelf BatteryBar Pro om alsnog een schatting van de resterende tijd te zien. Daarnaast laat ik BatteryBar Pro ook automatisch de energiestand veranderen aan de hand van lader wel/niet aangesloten. Erg fijn programma dus naar mijn mening :)

[ Voor 16% gewijzigd door NSG op 10-12-2015 14:10 . Reden: Onwaarheid doorstreept na wat extra research. ]

• Tomba

Tomba

NSG schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:58:
[...]

Als het goed is ziet geen van ons de geschatte resterende tijd. dat heeft te maken met connected standby. Het is hierdoor erg lastig om de resterende tijd te bepalen, Microsoft heeft besloten niet eens een poging te wagen. Vergeet connected standby, de Spectre x360 ondersteund dat niet. Het is HP die het niet voor elkaar krijgt een betrouwbare resterende tijd te weergeven, dus hebben ze dat uitgeschakeld. Bron 1, Bron 2.

Ik gebruik zelf BatteryBar Pro om alsnog een schatting van de resterende tijd te zien. Daarnaast laat ik BatteryBar Pro ook automatisch de energiestand veranderen aan de hand van lader wel/niet aangesloten. Erg fijn programma dus naar mijn mening :)
BatteryPro geeft bij mij (met het HP scheme) inmiddels 9u50m aan voor gebruik.

• henidde
  • Laatst online: 20:25
Zowel op de oude en nieuwste versie van Windows 10 en BIOS geen crashende drivers. Ben er ontzettend blij mee! Hopelijk staat dit ook niet te gebeuren.

Inmiddels bijna een week in mijn bezit en kan niets anders zeggen dan dat ik ontzettend blij ben met dit product. Alles werkt lekker smooth, de looks zijn geweldig en het werkt gewoon goed!

Enige wat me opvalt: wanneer ik de laptop dubbelklap en het touchscreen gebruik, dan merk ik dat de druk bij de randen iets te groot wordt. Het scherm begint een beetje te 'golven', waardoor backlight zichtbaar is. Heeft iemand anders hier ook last van?

Heeft iemand anders ook nog leuke tips, ideeën en gimmicks om met de laptop te doen? Leuke functionaliteiten?

.

• NSG

NSG

Je weet niks!

@henidde "Enige wat me opvalt: wanneer ik de laptop dubbelklap en het touchscreen gebruik, dan merk ik dat de druk bij de randen iets te groot wordt. Het scherm begint een beetje te 'golven', waardoor backlight zichtbaar is. Heeft iemand anders hier ook last van"

Jep dat merkte ik ook gelijk op bij het openklappen van mijn 2e Spectre, met de 1e is dat mij nooit opgevallen. Maar kan denk ik geen kwaad, dus echt 'last' heb ik er niet van.

• emmerx
Naast de m.2 PCIe AHCI XP941 en de SM951 blijkt ook de NVMe 950 Pro (PCIe 3.0 x4) te werken in de laatste versie van de Spectre met de Intel Series 9xx chipset en BIOS f.2D

http://h30434.www3.hp.com...-replacement/td-p/5264755

Ben wel benieuwd naar de de resultaten (2250 MB/s seq read en 1500 MB/s write!) onder zware belasting i.c.m. de thermisch beveiliging, want koeling in een laptop zal een uitdaging zijn.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/2000776594.png

[ Voor 36% gewijzigd door emmerx op 10-12-2015 23:12 ]

• S_Chief
  • Niet online
emmerx schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:56:
Naast de m.2 PCIe AHCI PM941 en de SM951 blijkt ook de NVMe 950 Pro (PCIe 3.0 x4) te werken in de laatste versie van de Spectre met de Intel Series 9xx chipset en BIOS f.2D[..]
De post geeft aan dat het om een 4101dx gaat, die heeft een Broadwell-processor (i7 5500u) en is dus niet de "laatste" versie van de Spectre.

Maar gaaf dat het werkt! Begint nu al te kriebelen om er een te bestellen. :+
Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste