Hoe kwam het dat de RMA zo lang duurde? In de mail/aan de telefoon beloven ze binnen 2 werkdagen na ontvangst een nieuw product op te sturen, hier hoef ik dus niet op te rekenen?NSG schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:10:
Net geen twee weken nadat mijn Spectre werd opgehaald vanwege o.a dode pixels heb ik dan eindelijk een nieuwe. Daarvoor heb ik wel twee keer moeten bellen en de tweede keer moeten dreigen met het annuleren van mijn bestelling.
Terug naar de laptop:
- Deze heeft in elk geval geen dode pixels
- Autorotatie werkte weer niet out-of-the-box, register truukje weer toegepast.
- Over de accuduur kan ik nog niet oordelen, hopelijk gaat deze wel langer dan 6,5uur mee..
- Ook een hardwarematig verschil ontdekt, ditmaal een Samsung SSD in plaats van een Liteon.
- Ik zou bijna zweren dat het geluid dat uit de speakers komt veel minder blikkerig is als van de vorige.
Heb ik geen duidelijk antwoord op gekregen, wel moet ik toegeven dat DHL deels verantwoordelijk is.
Vier dagen na ophalen van laptop voor het eerst gebeld, kreeg toen te horen dat het inderdaad langer duurt dan de bedoeling is en er een bericht naar de daarvoor bestemde afdeling zou gaan om het proces te versnellen. Dat zou betrekken dat de laptop na 1 á 2 dagen later alsnog verzonden wordt. Afgelopen vrijdag was die 2e dag en heb ik nog eens gebeld om te vragen hoe het zit, kreeg toen te horen dat "het bericht" wel naar de juiste afdeling is gegaan, maar zij er vervolgens niks mee gedaan hebben. Ze gaf aan dat er niet eens geregistreerd was of de laptop uberhaubt aangekomen was.
Enfin, mevrouw gaf aan dat ze wat telefoontjes moest plegen om na te gaan waar het misloopt. Daarop heb ik aangegeven dat wanneer de laptop die dag niet verzonden zou worden ze mijn bestelling per direct moest annuleren. Want door de laptop dezelfde dag nog opnieuw te bestellen, of dat nou bij HP is of elders zou ik hem wel de volgende dag in huis hebben. Mevrouw gaf mij daarin groot gelijk, maar wou toch even wat telefoontjes plegen en mij later terugbellen. Nog geen minuut na het ophangen kreeg ik een mailtje met het factuur van de nieuwe laptop. Verder geen telefoontje of enig info in de mail.
De dag erna (afgelopen zaterdag) heeft de DHL koerier het verzuimt om mijn bel in te drukken (woon in een flat) en kreeg ik een briefje in de bus dat ik niet thuis was..
Dat is het korte verhaal, heb nog meer gezeik met verdwijnen van 2 maanden garantieperiode etc, maar moet dat nog uitzoeken. Al met al gaat er heel veel (voornamelijk logistiek) mis bij HP.
Vier dagen na ophalen van laptop voor het eerst gebeld, kreeg toen te horen dat het inderdaad langer duurt dan de bedoeling is en er een bericht naar de daarvoor bestemde afdeling zou gaan om het proces te versnellen. Dat zou betrekken dat de laptop na 1 á 2 dagen later alsnog verzonden wordt. Afgelopen vrijdag was die 2e dag en heb ik nog eens gebeld om te vragen hoe het zit, kreeg toen te horen dat "het bericht" wel naar de juiste afdeling is gegaan, maar zij er vervolgens niks mee gedaan hebben. Ze gaf aan dat er niet eens geregistreerd was of de laptop uberhaubt aangekomen was.
Enfin, mevrouw gaf aan dat ze wat telefoontjes moest plegen om na te gaan waar het misloopt. Daarop heb ik aangegeven dat wanneer de laptop die dag niet verzonden zou worden ze mijn bestelling per direct moest annuleren. Want door de laptop dezelfde dag nog opnieuw te bestellen, of dat nou bij HP is of elders zou ik hem wel de volgende dag in huis hebben. Mevrouw gaf mij daarin groot gelijk, maar wou toch even wat telefoontjes plegen en mij later terugbellen. Nog geen minuut na het ophangen kreeg ik een mailtje met het factuur van de nieuwe laptop. Verder geen telefoontje of enig info in de mail.
De dag erna (afgelopen zaterdag) heeft de DHL koerier het verzuimt om mijn bel in te drukken (woon in een flat) en kreeg ik een briefje in de bus dat ik niet thuis was..
Dat is het korte verhaal, heb nog meer gezeik met verdwijnen van 2 maanden garantieperiode etc, maar moet dat nog uitzoeken. Al met al gaat er heel veel (voornamelijk logistiek) mis bij HP.
Bemoedigend. Heb vanmiddag net mijn laptop naar DHL gebracht om te laten omruilen.
DHL is normaal echt prima, maar we praten hier helaas over het oude Selektvracht dus dit verhaal verbaast me niks. Toen ik mijn Spectre liet ophalen kwam DHL twee keer niet opdagen op de gemaakte afhaaldatum en tijd. Echt waardeloos, heb hem uiteindelijk zelf maar weggebracht.
Heeft iemand trouwens nog een gratis game gehad? Ik heb er helemaal geen mail over gehad, wordt wel mee geadverteerd. Niet dat het bijzondere games zijn, maar meer vanwege het principe.
http://store.hp.com/Nethe...fer.aspx?p=c-gaming-intel
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik heb sinds dit weekend mijn tweede HP Spectre x360 4110nd mogen ontvangen, nadat ik mijn eerste moest retourneren vanwege een defect in het beeldscherm. Zeer slechte en trage retourneringsservice bij de HP store trouwens, ik zou binnen 2 dagen een vervangend product krijgen, maar dit werd bijna 2 weken!
Nu heb ik bij mijn nieuwe Spectre helaas ook wat issues en ik vroeg mij af of er meer mensen hier last van hebben:
1) Had eerst last van een flikkerende weergave van vooral donkere kleuren, wanneer ik hem op de accu gebruikte. Dit is nu opgelost door de batterijbesparingsopties uit te schakelen.
2) Soms (enkele keren per dag) heb ik een zwarte of zwart/witte horizontale flits door mijn beeld heen lopen, dit duurt een fractie van een seconde en daarna is deze weer weg. Driver issue of hardware matig probleem?
3) Touchpad zit niet los maar zo klinkt het wel. (http://h30434.www3.hp.com...-seems-loose/td-p/4989857)
4) Van de gratis games die ik heb ontvangen (enkele weken na aankoop via mail krijg je een link/code) heb ik alleen autosport geïnstalleerd. Deze klapt er echter na enkele minuten uit: driver issue, game issue, steam issue of spectre issue?
5) Gebrekkige aansluiting van de plaat aan de onderkant op de behuizing; op een plek zit er frictie tussen en dat kan geklik geven.
Met name punt 2 maak ik me zorgen om. Zou dit een driver issue zijn denken jullie?
Ik heb sinds dit weekend mijn tweede HP Spectre x360 4110nd mogen ontvangen, nadat ik mijn eerste moest retourneren vanwege een defect in het beeldscherm. Zeer slechte en trage retourneringsservice bij de HP store trouwens, ik zou binnen 2 dagen een vervangend product krijgen, maar dit werd bijna 2 weken!
Nu heb ik bij mijn nieuwe Spectre helaas ook wat issues en ik vroeg mij af of er meer mensen hier last van hebben:
1) Had eerst last van een flikkerende weergave van vooral donkere kleuren, wanneer ik hem op de accu gebruikte. Dit is nu opgelost door de batterijbesparingsopties uit te schakelen.
2) Soms (enkele keren per dag) heb ik een zwarte of zwart/witte horizontale flits door mijn beeld heen lopen, dit duurt een fractie van een seconde en daarna is deze weer weg. Driver issue of hardware matig probleem?
3) Touchpad zit niet los maar zo klinkt het wel. (http://h30434.www3.hp.com...-seems-loose/td-p/4989857)
4) Van de gratis games die ik heb ontvangen (enkele weken na aankoop via mail krijg je een link/code) heb ik alleen autosport geïnstalleerd. Deze klapt er echter na enkele minuten uit: driver issue, game issue, steam issue of spectre issue?
5) Gebrekkige aansluiting van de plaat aan de onderkant op de behuizing; op een plek zit er frictie tussen en dat kan geklik geven.
Met name punt 2 maak ik me zorgen om. Zou dit een driver issue zijn denken jullie?
Op je slechte ervaring met de "retourneringsservice" na herken ik geen van jouw problemen, dacht bij het lezen van je eerste alinea dat het een parodie o.i.d op mijn klacht zou gaan worden 
Als ik je bericht zo lees dan zou ik absoluut niet twijfelen en hem retour sturen en je geld terug eisen. Tegelijkertijd (mitst je over het geld beschikt) zou ik dan een nieuwe bestellen. Zo hoef je geen weken te wachten op een nieuwe en raak je ook geen garantie kwijt.
Als ik je bericht zo lees dan zou ik absoluut niet twijfelen en hem retour sturen en je geld terug eisen. Tegelijkertijd (mitst je over het geld beschikt) zou ik dan een nieuwe bestellen. Zo hoef je geen weken te wachten op een nieuwe en raak je ook geen garantie kwijt.
Touchpad los heb ik ook gehad, het is eenvoudig op te lossen maar het is belachelijk dat dat nodig is op een nieuw apparaat.
En ik heb bij mijn Envy de games gekregen per mail na een paar dagen.
En ik heb bij mijn Envy de games gekregen per mail na een paar dagen.
4110nd, is dat een Skylake? Zo ja, dan zou ik het niet gek vinden als de GPU-driver nog steeds niet in orde is gemaakt door Intel.
Maar ivm je trackpad en onderkant zou ik 'em sowieso terugsturen.
Maar ivm je trackpad en onderkant zou ik 'em sowieso terugsturen.
[ Voor 20% gewijzigd door S_Chief op 11-11-2015 13:25 ]
Ja, ik kreeg na een week een mail van hpstore met een claimlink op het mailadres waarmee ik de Spectra besteld heb.NSG schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:11:
Heeft iemand trouwens nog een gratis game gehad? Ik heb er helemaal geen mail over gehad, wordt wel mee geadverteerd. Niet dat het bijzondere games zijn, maar meer vanwege het principe.
Ik draai sinds gister Intel driver 20.19.15.4312, nog geen crashes gezien. Nu eerst naar de nieuwe build van W10.
Nog iemand die zijn counterstrike wil verkopen die je bij de laptop krijgt?
Dell XPS 15 9550 FHD
Inmiddels een minidisplayport - VGA adapter aangeschaft, helaas zonder succes.
Als ik de adapter 'los' op de laptop aansluit gebeurt er niets, evenals bij loskoppelen. Plug ik de adapter in met VGA kabel aangesloten, dan hoor ik een geluidje en wordt mijn laptopscherm kortdurend zwart, evenals bij loskoppelen. Op mijn externe scherm gebeurt echter niets. Dit externe scherm werkt prima via VGA op een andere computer. De welwillende webwinkel heeft mij een tweede exemplaar opgestuurd, echter dit is ook niet effectief.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Als ik de adapter 'los' op de laptop aansluit gebeurt er niets, evenals bij loskoppelen. Plug ik de adapter in met VGA kabel aangesloten, dan hoor ik een geluidje en wordt mijn laptopscherm kortdurend zwart, evenals bij loskoppelen. Op mijn externe scherm gebeurt echter niets. Dit externe scherm werkt prima via VGA op een andere computer. De welwillende webwinkel heeft mij een tweede exemplaar opgestuurd, echter dit is ook niet effectief.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Vindt de laptop het tweede scherm wel? Wat gebeurt er als je opstart met alles aangesloten?
Anders een andere adapter proberen, sommige adapters zijn nu eenmaal niet compatible. DisplayPort is best kieskeurig.
Anders een andere adapter proberen, sommige adapters zijn nu eenmaal niet compatible. DisplayPort is best kieskeurig.
Ja, daar ben ik net achter gekomen: als ik in het intel HD graphics control panel kijk, vindt hij het scherm wel. Sterker nog, hij identificeert het scherm ook goed; sluit ik het scherm met HDMI aan, dan komt er hetzelfde te staan (SMT22A550). Dat is niet de naam van de output van de laptop, want als ik een ander beeldscherm aansluit heeft dat beeldscherm een andere naam.Frietsaus schreef op donderdag 12 november 2015 @ 18:12:
Vindt de laptop het tweede scherm wel? Wat gebeurt er als je opstart met alles aangesloten?
Als ik de laptop opstart met alles aangesloten, dan start de laptop niet op. Of tenminste, dan blijft het laptopscherm zwart. Hij doet vervolgens pas weer wat als ik de adapter loskoppel en de aan/uit knop 10 seconde ingedrukt houd.
Ohja, ik heb de laatste intel videodriver geinstalleerd. Kon niet direct een driver vinden voor de displayport adapter. Als ik in apparaatbeheer kijk komt er onder monitors een extra 'PnP-beeldscherm' te voorschijn bij inpluggen van de adapter.
[ Voor 25% gewijzigd door Pepper92 op 12-11-2015 18:43 ]
Heb om te testen eens een mini-display naar VGA kabel gepakt die ik jaren terug van eBay heb geplukt.
En kan je vertellen dat het bij mij plug and play werkt, echt direct na de kabel ingeplugd te hebben zonder ook maar iets in te stellen had ik beeld.
En kan je vertellen dat het bij mij plug and play werkt, echt direct na de kabel ingeplugd te hebben zonder ook maar iets in te stellen had ik beeld.
Het zou dus wel moeten werken (d.w.z. geen issues in de displayport output naar VGA). Welke laptop-versie heb je? Skylake?NSG schreef op donderdag 12 november 2015 @ 18:51:
Heb om te testen eens een mini-display naar VGA kabel gepakt die ik jaren terug van eBay heb geplukt.
Overigens wordt de tweede monitor in 'instellingen' niet gedetecteerd.
[ Voor 23% gewijzigd door Pepper92 op 12-11-2015 19:03 ]
Skylake generatie inderdaad. De kabel die ik heb is eigenlijk een clone van de kabel de je bij Apple kan krijgen, het VGA uiteinde is blauw en op de kabel staat "Copartner". Misschien dat je ergens dezelfde kabel kan vinden.Pepper92 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 18:56:
[...]
Het zou dus wel moeten werken (d.w.z. geen issues in de displayport output naar VGA). Welke laptop-versie heb je? Skylake?
Overigens wordt de tweede monitor in 'instellingen' niet gedetecteerd.
Heb je het trouwens ook op een andere monitor getest of op een TV?
Ja, op een andere monitor getest. Tsja, zal het aan de adapter liggen?NSG schreef op donderdag 12 november 2015 @ 20:39:
[...]
Skylake generatie inderdaad. De kabel die ik heb is eigenlijk een clone van de kabel de je bij Apple kan krijgen, het VGA uiteinde is blauw en op de kabel staat "Copartner". Misschien dat je ergens dezelfde kabel kan vinden.
Heb je het trouwens ook op een andere monitor getest of op een TV?
Kans is groot dat het aan de adapter ligt idd. DP naar VGA wilt nog wel eens gezeik geven (digitaal -> analoog). Je zou eens DP->DP moeten proberen, als het goed gaat dan weet je 100% zeker dat de laptop in orde is.
Voor de geinteresseerden, heb mijn ssd (een 256GB ssd) vervangen voor een 500GB EVO versie... Reden was interesse in eventuele performance verschillen, vergroten van capaciteit en het feit dat ik er een over kon nemen van een andere tweaker...
Hier wat benches:
Voor:

Na:

Voor:

Na:
Hier wat benches:
Voor:

Na:

Voor:

Na:

Hamvraag blijft: wat merk je er in de praktijk van?
Heb de VGA adapter retour gedaan, nu even een ander uitzoeken. Mss even in een fysieke winkel en ter plekke uitproberen.
In ieder geval ~150 a 200 GB extra ruimtePepper92 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 09:23:
[...]
Hamvraag blijft: wat merk je er in de praktijk van?
Heb de VGA adapter retour gedaan, nu even een ander uitzoeken. Mss even in een fysieke winkel en ter plekke uitproberen.
Njah, kan me vooral voorstellen dat die 4k snelheid wel uitmaakt bij bepaalde operaties (die 'stoorde' me ook het meest). Maar het is dat ik die 850 voordeliger over kon nemen en ik de originele 256GB ssd ook weer prima kan gebruiken voor een ander bakje, anders had ik t ook niet gedaan.
Ik heb een updaten staan, verkregen via HP Support Assist. Het gaat om een Intel Serial IO Driver versie: 1.1.253.0Ap4. Echter blijft de installatie mislukken. Iemand anders hier ook last van?
Pfff, ik moet daar uberhaupt mijn eerste update ooit nog binnen krijgen... Net even handmatig updates gezocht maar idd weer niets nee.chou3 schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:39:
Ik heb een updaten staan, verkregen via HP Support Assist. Het gaat om een Intel Serial IO Driver versie: 1.1.253.0Ap4. Echter blijft de installatie mislukken. Iemand anders hier ook last van?
Bij mij gingen alle updates goed, op de Intel Wireless Display software na, die blijft bij mij staan.chou3 schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:39:
Ik zal morgen contact op moeten nemen met HP helaas. Mijn Spectre wil niet meer opladen. Het lampje gaat niet aan of niks...
What a fine day for Science! | Specs
Zeg alsjeblieft dat het geen Skylake model is!Harmsen schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:23:
Ik zal morgen contact op moeten nemen met HP helaas. Mijn Spectre wil niet meer opladen. Het lampje gaat niet aan of niks...
Mag toch hopen dat dit probleem inmiddels opgelost is: http://h30434.www3.hp.com...rn-on-at-all/td-p/5165831
Even opnieuw opstarten en dan gaat 'ie wel door.chou3 schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:39:
Zeker wel. Een i7 Skylake model (4150nd)NSG schreef op woensdag 18 november 2015 @ 12:29:
[...]
Zeg alsjeblieft dat het geen Skylake model is!
Mag toch hopen dat dit probleem inmiddels opgelost is: http://h30434.www3.hp.com...rn-on-at-all/td-p/5165831
Het een reparatie dossier aan laten maken. Ze nemen nog contact op wanneer UPS de laptop komt halen om te fixen. Duurt rond de 3 weken....
[ Voor 16% gewijzigd door Harmsen op 18-11-2015 12:51 ]
What a fine day for Science! | Specs
Ben me aan het oriënteren voor een nieuwe Ultrabook. Heb nu een Sony Vaio Pro 13 die 2,5 jaar oud is en steeds meer kuren krijgt. Nu lijkt dit me een mooie opvolger, maar als ik het zo lees zijn er toch veel problemen. Dergelijke problemen had ik ook bij de aanschaf van mijn Vaio en daar zit ik eigenlijk niet meer op te wachten, aangezien ik de laptop voor werk gelijk elke dag nodig heb.
Bevelen jullie de laptop alsnog aan of zouden jullie achteraf gezien voor een andere ultrabook zijn gegaan (welke?). Mocht ik hem aanschaffen dan zou ik voor de special edition gaan en de kortingscode gebruiken voor 10% korting (wel hopen dat die 'allecode10' t/m en niet tot 19 november is) en evt icm cashback. Dan zit je richting 15% korting en is de laptop mooi geprijsd.
Ben erg benieuwd, want het design is iig subliem!
Bevelen jullie de laptop alsnog aan of zouden jullie achteraf gezien voor een andere ultrabook zijn gegaan (welke?). Mocht ik hem aanschaffen dan zou ik voor de special edition gaan en de kortingscode gebruiken voor 10% korting (wel hopen dat die 'allecode10' t/m en niet tot 19 november is) en evt icm cashback. Dan zit je richting 15% korting en is de laptop mooi geprijsd.
Ben erg benieuwd, want het design is iig subliem!
Ik heb de mijne sinds augustus en tot nu toe is alles perfect. Perfecte bouwkwaliteit, prachtig scherm, lange accuduur, zeer stil (fan is bijna altijd uit), goede drivers en erg vlot.
Afgaande op de reacties hier lijken de meeste kuren nu af te komen van de nieuwe Spectres. Klopt het dat jij een vorige 'versie' hebt (lees: non-skylake) en dat die dus sowieso niet de kwaaltjes heeft die deze nieuwe versie met skylake-processor heeft?
Verwijderd
Maar als je hem sinds augustus hebt, heb je waarschijnlijk niet het huidige (Skylake) model waar de hier beschreven issues mee zijn. Ik heb nog steeds driver problemen/meldingen, vooral met Edge. Verder werkt alles inmiddels prima, maar het was zeker geen plug & play helaas.SChief schreef op woensdag 18 november 2015 @ 21:55:
Ik heb de mijne sinds augustus en tot nu toe is alles perfect.
Ik heb inderdaad de Broadwell versie, maar zijn de driverproblemen van Skylake niet de schuld van Intel? Afaik was het grootste probleem de IGP. Zelfs de Surface Book heeft daar problemen mee.
[ Voor 14% gewijzigd door S_Chief op 18-11-2015 22:24 ]
Ja inderdaad, lees daar meer over, maar blijft dan wel een kwaaltje dat 'ook' deze laptop heeft. Maargoed Northend, als het voornamelijk in Edge is, zou het voor mij verwaarloosbaar kunnen zijn, daar ik Edge niet gebruik:)
[ Voor 3% gewijzigd door daangi op 18-11-2015 22:41 ]
Ik heb zelf hier de 4159nd nu bijna 2 weken, dat is de 2-kleurige special ed. met Skylake i7, en tot nu toe geen klachten.
Werkt erg prettig, lekker snel en geen problemen. En mooi om te zien natuurlijk.
Werkt erg prettig, lekker snel en geen problemen. En mooi om te zien natuurlijk.
[ Voor 4% gewijzigd door ojeewatnu op 18-11-2015 22:42 ]
Uiteraard gedaan voordat ik het had gepost. Updaten lukt nog steeds niet. Sterker nog. Hij is teruggetrokken/verdwenen.SChief schreef op woensdag 18 november 2015 @ 12:47:
[...]
Even opnieuw opstarten en dan gaat 'ie wel door.
[ Voor 8% gewijzigd door chou3 op 19-11-2015 02:48 . Reden: update: update teruggetrokken/verdwenen. ]
Ik heb nu iets meer dan een week mijn nieuwe Spectre (ter vervangen van de dode pixels Spectre), driver crash heb ik nog geen enkele keer meegemaakt.
Issue dat ik wel heb is de accuduur, deze blijft telkens op ~6,5 uur steken
En dan gebruik ik gebruik ik niet veel meer dan MS word en Chrome of Edge..
Een ander probleem dat ik heb/had is de ingangsdatum van de garantie, dat is namelijk 2 maanden voordat ik de vervanger heb ontvangen en één maand voor mijn eerste bestelling. Maar dat wordt als het goed is opgelost deze week (heb gebeld).
Issue dat ik wel heb is de accuduur, deze blijft telkens op ~6,5 uur steken
Een ander probleem dat ik heb/had is de ingangsdatum van de garantie, dat is namelijk 2 maanden voordat ik de vervanger heb ontvangen en één maand voor mijn eerste bestelling. Maar dat wordt als het goed is opgelost deze week (heb gebeld).
[ Voor 28% gewijzigd door NSG op 19-11-2015 09:10 ]
Momenteel geeft code
weer 5% extra korting in de HP online store. Doe er je voordeel mee
Helaas werkt deze niet op Carepacks, alleen op complete systemen
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
weer 5% extra korting in de HP online store. Doe er je voordeel mee
Helaas werkt deze niet op Carepacks, alleen op complete systemen
Sinds de laatste driver update heb ik nog zelden problemen met de Intel driver (gebruik versie 4300), itt bij uit doos halen. Toen crashte ie elke 5 minuten. Let op, Windows werkt gewoon door dus t is vooral een optisch probleem en ik ga er vanuit dat Intel de driver nog wel fixt. Geluids issues echt 0,0 meer sinds ik BitDefender vervangen heb door Eset. Accu houdt t 7-8 uur uit bij mij bij 'normaal' gebruik (browsen/spotify/Plex). Merk verder weinig van die nieuwe Intel Speed Shift, dit zou actief moeten zijn nu de Windows 10 update er is...daangi schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:12:
Afgaande op de reacties hier lijken de meeste kuren nu af te komen van de nieuwe Spectres. Klopt het dat jij een vorige 'versie' hebt (lees: non-skylake) en dat die dus sowieso niet de kwaaltjes heeft die deze nieuwe versie met skylake-processor heeft?
[ Voor 94% gewijzigd door Tomba op 19-11-2015 11:33 ]
Bedankt voor de snelle reacties iedereen. Omdat mijn Vaio echt aan vervanging toe is heb ik de 4159nd net besteld. Leuk prijsje door 10% korting met 'allescode10' en nog 5% cashback
Nu nog even 5 - 10 werkdagen wachten. Ben zeer benieuwd!
Edit: krijg net orderbevestiging waarin staat "gepland op 2 Dec 2015.". Helaas nog even wachten dus
Edit: krijg net orderbevestiging waarin staat "gepland op 2 Dec 2015.". Helaas nog even wachten dus
[ Voor 17% gewijzigd door daangi op 19-11-2015 11:55 ]
Ik zie het probleem al. Mijne is ook niet geïnstalleerd. Op 31-10 is deze versie reeds geïnstalleerd, maar vreemd genoeg werd 'ie opnieuw aangeboden.chou3 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 02:44:
[...]
Uiteraard gedaan voordat ik het had gepost. Updaten lukt nog steeds niet. Sterker nog. Hij is teruggetrokken/verdwenen.
Inmiddels ander merk adapter aangeschaft, werkt perfect!SChief schreef op donderdag 12 november 2015 @ 21:13:
Kans is groot dat het aan de adapter ligt idd. DP naar VGA wilt nog wel eens gezeik geven (digitaal -> analoog). Je zou eens DP->DP moeten proberen, als het goed gaat dan weet je 100% zeker dat de laptop in orde is.
Chrome staat bekend als een energiezuipende applicatie. Ik weet wel dat ze bezig zijn om het te optimaliseren, maar volgens mij is dat nog niet afgerond. Het verschil tussen Chrome en IE/Edge is bizar op het gebied van accuduur.NSG schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:09:
Ik heb nu iets meer dan een week mijn nieuwe Spectre (ter vervangen van de dode pixels Spectre), driver crash heb ik nog geen enkele keer meegemaakt.
Issue dat ik wel heb is de accuduur, deze blijft telkens op ~6,5 uur steken![]()
[ Voor 99% gewijzigd door S_Chief op 20-11-2015 11:10 ]
Heb Edge nog niet gebruikt. Gebruik altijd Chrome en haal de 9 uur over het algemeen gemakkelijk. Heb trouwens niet de Skylake versie.SChief schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:08:
[...]
Chrome staat bekend als een energiezuipende applicatie. Ik weet wel dat ze bezig zijn om het te optimaliseren, maar volgens mij is dat nog niet afgerond. Het verschil tussen Chrome en IE/Edge is bizar op het gebied van accuduur.
Dan zijn die wijzigingen inmiddels doorgevoerd, excuus. NSG moet dan opzoek naar een andere verklaring.
Hebben mensen hier ervaring met extra garantie kopen met een hp care pack?
Welke adapter is het geworden?Pepper92 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 00:14:
[...]
Inmiddels ander merk adapter aangeschaft, werkt perfect!
Ik wil er ook een aanschaffen, wel handig als ik dan in 1x de juiste heb
Deze: http://www.geeektech.com/...ort-naar-vga-adapter.htmlojeewatnu schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 23:58:
[...]
Welke adapter is het geworden?
Ik wil er ook een aanschaffen, wel handig als ik dan in 1x de juiste heb
Ik doe dit eigenlijk altijd op mijn HP systemen. In het verleden 3x goede ervaringen mee gehad. Moet hem voor mijn Spectre nog bestellen, als het goed is dit tot 6 maanden na aanschaf mogelijk.it0 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 22:53:
Hebben mensen hier ervaring met extra garantie kopen met een hp care pack?
Voor de liefhebbers, geen idee of deze versie het crashen oplost (nog)
https://downloadcenter.in...r-Windows-7-8-1-10-15-40-
De laatste versie die ik geprobeerd heb is xxxx.4312, deze crasht nog altijd
https://downloadcenter.in...r-Windows-7-8-1-10-15-40-
De laatste versie die ik geprobeerd heb is xxxx.4312, deze crasht nog altijd
Voor de liefhebbers:
Let op, werkt niet in de studentenshop! Ik heb zojuist in ieder geval mijn Spectre geupgrade naar HP 3 jaar Accidental Damage Protection voor iets meer dan 150€
Geef je nieuwe HP ENVY 15 de bescherming die hij verdient met een geweldige 20% korting op HP Care Packs!
Met kortingscode:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Let op, werkt niet in de studentenshop! Ik heb zojuist in ieder geval mijn Spectre geupgrade naar HP 3 jaar Accidental Damage Protection voor iets meer dan 150€
Bios F2.D is beschikbaar:
- Fixes an intermittent issue where the system stops functioning (hangs) while the system enters sleep mode (S3). - Provides support for additional notebook models.
- Provides support for the asset tag data to be programmed using the BIOSConfigUtility utility
Het hangen ben ik ook al eens tegengekomen.
Beta videodriver xxx4326 heeft sinds zaterdag nog geen crash veroorzaakt, fingers crossed
- Fixes an intermittent issue where the system stops functioning (hangs) while the system enters sleep mode (S3). - Provides support for additional notebook models.
- Provides support for the asset tag data to be programmed using the BIOSConfigUtility utility
Beta videodriver xxx4326 heeft sinds zaterdag nog geen crash veroorzaakt, fingers crossed
Op mijn Skylake komt dit BIOS niet naar voren in Support Assistant en bij handmatig downloaden wil hij niet installeren....Stefano schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:28:
Bios F2.D is beschikbaar:
Intel driver ga ik zo ook even installeren.
Vreemd, ik update zonder support assistant en dat ging prima..
Na mijn teleurstellende ervaringen met de HP Envy heb ik besloten de overstap te maken naar de Spectre 4150nd
Hopelijk kan deze wel aan de verwachtingen voldoen!
Hmmm, hier update hij zonder probleem... Werd niet aangegeven door de support assistant btw maar via de site gedownload en handmatig installeren ging prima. (werd nu ook herkend als 4110nd trouwens, niet als een generic spectre x360 convertible).Tomba schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:00:
[...]
Op mijn Skylake komt dit BIOS niet naar voren in Support Assistant en bij handmatig downloaden wil hij niet installeren....
Intel driver ga ik zo ook even installeren.
Overige drivers die naar boven kwamen bij handmatige check installeren allemaal niet btw, danwel al een nieuwere versie geinstalleerd volgens de setup danwel niet geschikt voor het huidige systeem oid,
Blijft vaag die driverzut en modellen van hp...
Ook ik kan de BIOS update niet installeren

Overigens ook weer iets anders stoms. Afgelopen dinsdag een belletje gepleegd naar HP vanwege het feit dat de garantie periode van mijn nieuwe Spectre 2maanden! eerder afloopt dan mijn oorspronkelijke bestelling. Dit zou uitgezocht worden en ik zou dan vrijdag of maandag een belletje krijgen (uiteraard niet gebeurd), maar dacht laat ik het eens zelf checken of het aangepast is. Constateer nu dat ze de garantiedatum van mijn oude Spectre hebben gewijzigd in plaats van de nieuwe

Overigens ook weer iets anders stoms. Afgelopen dinsdag een belletje gepleegd naar HP vanwege het feit dat de garantie periode van mijn nieuwe Spectre 2maanden! eerder afloopt dan mijn oorspronkelijke bestelling. Dit zou uitgezocht worden en ik zou dan vrijdag of maandag een belletje krijgen (uiteraard niet gebeurd), maar dacht laat ik het eens zelf checken of het aangepast is. Constateer nu dat ze de garantiedatum van mijn oude Spectre hebben gewijzigd in plaats van de nieuwe

Heb laatst wél gewoon de BIOS update via de HP assistant geïnstalleerd zonder problemen. Heb ook nog geen problemen met crashende drivers gehad.... apart.
Ben op zoek naar een degelijke, waterdichte sleeve... welke is het meest geschikt? Las in een eerder bericht dat de Thule TAS-113 goed zou passen, maar die kan ik niet meer vinden (overal uitverkocht).
Iemand suggesties?
Edit; om toch maar even zelf met een suggestie te komen... zou dit wat zijn?
Thule Gauntlet 13" MacBook Pro Sleeve
http://www.thule.com/en-u...o-sleeve-_-tl_85854221245
Iemand suggesties?
[ Voor 39% gewijzigd door spacecrap op 23-11-2015 22:54 ]
Probleem met die sleeves vind ik altijd dat je dan de oplader en muis zo moeilijk kwijt kan... (en in mijn geval ook nog een externe SSD)spacecrap schreef op maandag 23 november 2015 @ 22:50:
Ben op zoek naar een degelijke, waterdichte sleeve... welke is het meest geschikt? Las in een eerder bericht dat de Thule TAS-113 goed zou passen, maar die kan ik niet meer vinden (overal uitverkocht).
Iemand suggesties?
Zelf gebruik ik een kleine laptop rugzak van Samsonite, dan heb je allerlei extra opbergvakken voor evt. randapparatuur en dat is toch ook wel handig
Exact de melding die ik ook krijg. De Intel driver bevalt overigens goed, geen enkele crash meer kunnen forceren. (voorheen was het bezoeken van een Moving GIF intensieve pagina al genoeg voor een crash)NSG schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:28:
Ook ik kan de BIOS update niet installeren![]()
[afbeelding]
Wel beetje jammer van HP dat zoiets simpels als garantie al niet goed gaat eigenlijk he...
Welke Envy was teleurstellend en waarom?spacecrap schreef op maandag 23 november 2015 @ 17:02:
Na mijn teleurstellende ervaringen met de HP Envy heb ik besloten de overstap te maken naar de Spectre 4150nd
[ Voor 16% gewijzigd door Tomba op 24-11-2015 10:29 ]
De HP Envy 13-d020nd was teleurstellend vanwege:Tomba schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:05:
Welke Envy was teleurstellend en waarom?
- backlightbleeding;
- laatste exemplaar had last van een extreem luide ventilator (alsof hij los zat).
Heb drie exemplaren retour gestuurd; zie tevens het envy topic
Ik ben overigens wel zeer tevreden over de klantenservice. Goed en netjes tewoord gestaan en kwamen met adequate oplossingen.
[ Voor 17% gewijzigd door spacecrap op 24-11-2015 10:35 ]
De Spectre 4110nd lijkt de perfecte laptop voor mij qua specs en looks, en valt dankzij de kortingen precies binnen mijn budget
.
Ik vind het echter belangrijk om niet te veel issues met mijn laptop te hebben, en aangezien HP laptops relatief veel issues lijken te hebben en dit ook nog eens een Skylake is, heb ik mijn twijfels. Eerder in dit topic werd gesuggereerd dat de problemen met Skylake opgelost lijken te zijn, klopt dit inderdaad?
Ik vind het echter belangrijk om niet te veel issues met mijn laptop te hebben, en aangezien HP laptops relatief veel issues lijken te hebben en dit ook nog eens een Skylake is, heb ik mijn twijfels. Eerder in dit topic werd gesuggereerd dat de problemen met Skylake opgelost lijken te zijn, klopt dit inderdaad?
Kan iemand aangeven welke m.2 SSD er in de 4110ND versie (Skylake i5 6200U met 256 GB SSD) wordt geleverd?
Ik lees zowel over Sandisk als Samsung (de beruchte PM851 aka MZNTE256HMHP).
Dat laatste type zit ook in de Lenovo Yoga2Pro en is de reden dat ik nu een HP wil kopen:
de PM851 blijkt een OEM 840 EVO met Samsung NAND dat na verloop van tijd spanning verliest en daarmee data ...

Samsung heeft voor hun branded 840 EVO serie lang geleden al een firmware update uitgebracht.
Fabrikanten die een goedkopere OEM-versie gebruiken moeten zelf een firmware update uitbrengen.
Dell en Microsoft hebben dat netjes gedaan; HP nog niet ...
Lenovo geeft via de 'klantenservice' aan die firmware update niet te zullen gaan doen voor hun MZNTE256HMHP-000L1.
De reden dat ik mijn Y2P nu uiteindelijk ga retourneren.
Dat laatste type zit ook in de Lenovo Yoga2Pro en is de reden dat ik nu een HP wil kopen:
de PM851 blijkt een OEM 840 EVO met Samsung NAND dat na verloop van tijd spanning verliest en daarmee data ...

Samsung heeft voor hun branded 840 EVO serie lang geleden al een firmware update uitgebracht.
Fabrikanten die een goedkopere OEM-versie gebruiken moeten zelf een firmware update uitbrengen.
Lenovo geeft via de 'klantenservice' aan die firmware update niet te zullen gaan doen voor hun MZNTE256HMHP-000L1.
[ Voor 19% gewijzigd door emmerx op 25-11-2015 10:36 ]
Draadloos laden op onze Zon
Mijn 1e Spectre had een Liteon L8H-256V2G-HP en mijn huidige de Samsung die jij noemt.emmerx schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:29:
Kan iemand aangeven welke m.2 SSD er in de 4110ND versie (Skylake i5 6200U met 256 GB SSD) wordt geleverd?
Dus valt niet echt met zekerheid te zeggen wat je krijgt.
Kun je misschien uitlezen welk type Samsung het precies gaat (Windows device manager) en welke firmware versie (datum) die Samsung heeft (via utility ?).NSG schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:35:
[...]
Mijn 1e Spectre had een Liteon L8H-256V2G-HP en mijn huidige de Samsung die jij noemt.
Dus valt niet echt met zekerheid te zeggen wat je krijgt.
Ik ken nu alleen de EXT22H0Q firmware versie, maar weet niet of die al de verbetering heeft...
[ Voor 11% gewijzigd door emmerx op 25-11-2015 10:48 ]
Het lijkt er op dat het m.2 SSD slot naast SATA ook PCIe ondersteunt.
Als de SM951 NVMe nou ook nog zou werken wordt het (bv videobewerken) helemaal een feest !
pricewatch: Samsung SM951 (NVMe) 256GB
http://h30434.www3.hp.com...spectre-x360/td-p/4949235
Bizarre snelheden al uit een Samsung XP941
Als de SM951 NVMe nou ook nog zou werken wordt het (bv videobewerken) helemaal een feest !
pricewatch: Samsung SM951 (NVMe) 256GB
http://h30434.www3.hp.com...spectre-x360/td-p/4949235
Bizarre snelheden al uit een Samsung XP941
[ Voor 50% gewijzigd door emmerx op 25-11-2015 11:26 ]
Lees dit even voordat je los gaat met ssd's 
Stefano in "HP Spectre x360"
Ik heb de ahci versie niet meer geprobeerd met de nieuwere bios, mogelijk werkt het nu wel.
De huidige PM851 heeft idd firmware EXT22H0Q en is een MZNTE512HMJH-000H1
Stefano in "HP Spectre x360"
Ik heb de ahci versie niet meer geprobeerd met de nieuwere bios, mogelijk werkt het nu wel.
De huidige PM851 heeft idd firmware EXT22H0Q en is een MZNTE512HMJH-000H1
Deze zat in mijn tweede 4110nd (de eerste had een liteon, en moest ik ruilen ivm niet werkende audio jack)emmerx schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:40:
[...]
Kun je misschien uitlezen welk type Samsung het precies gaat (Windows device manager) en welke firmware versie (datum) die Samsung heeft (via utility ?).
Ik ken nu alleen de EXT22H0Q firmware versie, maar weet niet of die al de verbetering heeft...

Heb hem ondertussen trouwens al vervangen voor een 512GB 850 versie dus kan niet veel meer checken op t moment.
[ Voor 15% gewijzigd door m0ridin op 25-11-2015 14:03 ]
Net een 4110ND gehaald bij Coolblue.
Koptelefoonuitgang doet het! Alleen niet met mijn Samsung ears ...
Zit een Adata AXNS381E-256GM-B 256GB in, nou niet bepaald een hoogvlieger.
Maar geen TLC leesproblemen zoals met de PM851, hopelijk.
Ik heb bevestigd gekregen dat er een m.2 PCIe AHCI in kan, vanaf de laatste BIOS versie.
Ik heb bevestigd gekregen dat er een m.2 PCIe AHCI in kan, vanaf de laatste BIOS versie.
Aha, Stefano trekt binnenkort zijn SM951 weer uit de kast...dank voor de info.
De BIOS versie die we niet allemaal geïnstalleerd krijgen?emmerx schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:10:
Andere layout op de 3,5mm van je in-ears? Die dingen zijn vaak aangepast voor extra functies met telefoons.emmerx schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:10:
Deze zit ook nog op F.2CNSG schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:19:
[...]
De BIOS versie die we niet allemaal geïnstalleerd krijgen?
Ga F.2D pas installeren als alles geïnstalleerd is en lekker werkt.
Laptop herstart met ears er in: herkend en werkt !
Wat een top machine t.o.v. de Y2P ..
Geel is weer geel, geen geluid van de fan, 500 Mb/s Tx Rx AC Wifi en weer een normale HDMI uitgang!
[ Voor 26% gewijzigd door emmerx op 25-11-2015 15:50 ]
De stille fan (die overigens zelden aanspringt) is naar mijn mening ook het allerbeste punt van de Spectre x360.
Hiervoor sleepte ik altijd een Dell L502x mee naar school. Daarvan hield de accu het niet lang vol, dus adapter ging ook bijna altijd mee wat het gewicht al snel op 3,5kg brengt. Daar kon ik nog enigzins mee leven, maar het vervelende vond ik altijd de ventilator die na enkele minuten al ging loeien. Omdat enigzins te verminderen zette ik hem dan op energiebesparing. Daar zat ik dan met een i7-2630QM, 12GB RAM en SSD en had ik de presentaties vergelijkbaar met zo'n gare netbook.
Maar de Spectre presenteert het om stil en razendsnel tegelelijk te zijn
Van de concurrenten lees ik toch nog regelmatig geklaag over een luidructige ventilator, blij dat ik de Dell XPS13 links heb laten liggen!
Hiervoor sleepte ik altijd een Dell L502x mee naar school. Daarvan hield de accu het niet lang vol, dus adapter ging ook bijna altijd mee wat het gewicht al snel op 3,5kg brengt. Daar kon ik nog enigzins mee leven, maar het vervelende vond ik altijd de ventilator die na enkele minuten al ging loeien. Omdat enigzins te verminderen zette ik hem dan op energiebesparing. Daar zat ik dan met een i7-2630QM, 12GB RAM en SSD en had ik de presentaties vergelijkbaar met zo'n gare netbook.
Maar de Spectre presenteert het om stil en razendsnel tegelelijk te zijn
Van de concurrenten lees ik toch nog regelmatig geklaag over een luidructige ventilator, blij dat ik de Dell XPS13 links heb laten liggen!
[ Voor 9% gewijzigd door NSG op 25-11-2015 16:15 ]
Mijn exemplaar wordt vanavond geleverd..... hopelijk bevalt hij net zo goed als jullie
(en beter dan de Envy
)
Edit; De HP Spectre x360 is gisteravond geleverd en ben dik tevreden! Klein beetje, niet storende, bleed zichtbaar op 100% helderheid.
Bios heeft zichzelf ge-update, maar naar F2.C.. hier moet ik dus nog even achteraan.
SSD is de Samsung MZNTE256HMHP. Ik lees dat dit 'problematisch' kan worden als dit geen fix krijgt (??)
Zijn er verder nog checks die ik kan/ moet doen?
Edit; De HP Spectre x360 is gisteravond geleverd en ben dik tevreden! Klein beetje, niet storende, bleed zichtbaar op 100% helderheid.
Bios heeft zichzelf ge-update, maar naar F2.C.. hier moet ik dus nog even achteraan.
SSD is de Samsung MZNTE256HMHP. Ik lees dat dit 'problematisch' kan worden als dit geen fix krijgt (??)
[ Voor 62% gewijzigd door spacecrap op 26-11-2015 09:10 ]
We zijn nu op exact dezelfde plek beland. Hoewel ik er een paar dagen achteraan hobbel. Ik krijg ook de HP Spectre x360 13-4150nd thuisgestuurd (hopelijk morgen). Hopelijk krijg ik dit keer wel een DHL-trackingscode. Anders ga ik morgen weer even met DHL bellen om te checken wanneer geleverd wordt, zodat ik thuis kan zijn.spacecrap schreef op woensdag 25 november 2015 @ 17:37:
Mijn exemplaar wordt vanavond geleverd..... hopelijk bevalt hij net zo goed als jullie(en beter dan de Envy
)
Ik ga dit topic weer even goed in de gaten houden.
Ik ben na een dag werken op de Spectre weer fan van HP: zij snappen wat een klant is.
Vergeleken met de ellende van Lenovo qua updates van drivers is dit echt een verademing.
Enige vreemde tot nu toe:
De taakbalk (van het hoofdscherm) wil zich niet verbergen?
Het maakt niet uit of ik standalone werk of met een extra scherm aangesloten....
Heb "Taakblak automatisch verbergen" al meerdere malen uit-, aan- en uitgevinkt in Eigenschappen.
Iemand daar al een fix voor gezien?
Vergeleken met de ellende van Lenovo qua updates van drivers is dit echt een verademing.
Enige vreemde tot nu toe:
De taakbalk (van het hoofdscherm) wil zich niet verbergen?
Het maakt niet uit of ik standalone werk of met een extra scherm aangesloten....
Heb "Taakblak automatisch verbergen" al meerdere malen uit-, aan- en uitgevinkt in Eigenschappen.
Iemand daar al een fix voor gezien?
[ Voor 10% gewijzigd door emmerx op 26-11-2015 16:08 . Reden: "Taakblak automatisch verbergen" ]
Toevallig nog recente bestellingen? Wat is de verwachte afleverdatum bij jullie? heb die van mij vandaag besteld en de verwachte afleverdatum is 30 december

Nadat alles goed geïnstalleerd was en perfect werkte, kwam er een melding van Windows dat de upgrade naar Windows 10 build 1151 voor de x360 klaar stond.
Oke dan.
Een half uur later (major november upgrade) was ik weer in het nieuwe startscherm en kon ik los met alle verbeteringen.
Niet dus.
Mijn USB3 DisplayLink replicator werd niet goed meer herkend, de Intel 7265 wifi kaart verloor regelmatig zijn verbinding en afsluiten van de Windows10 leidt tot hele vreemde foutmeldingen.
Zo net maar het herstel van de vorige Windows versie gestart, ik hoop dat alle bestanden in de Windows.old map van 16 GB nog intact zijn.
En ik wacht nog wel even met die 1151 ...
Hopelijk kan ik dan dadelijk mijn Dell venue stylus pen gaan gebruiken.
Want de ongedocumenteerde Wacom active stylus optie van de Spectre X360 was een doorslaggevend argument om voor de HP te kiezen tegenover de Yoga 900, waar alleen een veel minder nauwkeurige capacitieve stylus op werkt.
EDIT 21:29u
Windows is hersteld (build 10240) en de 7265 netwerkkaart werkt weer.
De DisplayLink software helaas niet meer, ik mis nu mijn 2e scherm.
En vreemd genoeg wordt het 2e scherm ook niet gedetecteerd als ik de HDMI-output van de X360 gebruik ??? Monitor werkt nog wel prima met de Y2Pro ...
Dat wordt weer een hoop rebooten ....
Oke dan.
Een half uur later (major november upgrade) was ik weer in het nieuwe startscherm en kon ik los met alle verbeteringen.
Niet dus.
Mijn USB3 DisplayLink replicator werd niet goed meer herkend, de Intel 7265 wifi kaart verloor regelmatig zijn verbinding en afsluiten van de Windows10 leidt tot hele vreemde foutmeldingen.
Zo net maar het herstel van de vorige Windows versie gestart, ik hoop dat alle bestanden in de Windows.old map van 16 GB nog intact zijn.
En ik wacht nog wel even met die 1151 ...
Hopelijk kan ik dan dadelijk mijn Dell venue stylus pen gaan gebruiken.
Want de ongedocumenteerde Wacom active stylus optie van de Spectre X360 was een doorslaggevend argument om voor de HP te kiezen tegenover de Yoga 900, waar alleen een veel minder nauwkeurige capacitieve stylus op werkt.
EDIT 21:29u
Windows is hersteld (build 10240) en de 7265 netwerkkaart werkt weer.
De DisplayLink software helaas niet meer, ik mis nu mijn 2e scherm.
En vreemd genoeg wordt het 2e scherm ook niet gedetecteerd als ik de HDMI-output van de X360 gebruik ??? Monitor werkt nog wel prima met de Y2Pro ...
Dat wordt weer een hoop rebooten ....
[ Voor 13% gewijzigd door emmerx op 26-11-2015 22:34 . Reden: Herstel Win10 gelukt ... ]
Spectre x360 is overigens niet Wacom maar Synaptics. Verwacht dus geen accuraatheid van hetzelfde niveau als Wacom.
D
[ Voor 100% gewijzigd door obiander op 17-07-2022 20:33 ]
Vandaag besteld, morgen levering. (model 4150nd)
Verwijderd
Na eerder 2 Spectres te hebben geretourneerd vanwege verschillende defecten, heb ik na het tweede defect een nieuwe order geplaatst om te voorkomen dat ik weer lange tijd moest wachten op een vervangend product. Dat was vorige week en hij zou de volgende dag geleverd moeten worden. Dat gebeurde niet en ik kreeg een verwachte verzenddatum van enkele dagen later. Op die dag kwam er echter ook geen Spectre dus heb ik HP gebeld. De verwachte leverdatum was een maand vertraagd! Toen heb ik de order maar weer geannuleerd...
Vandaag toch maar weer een order geplaatst voor de 4110nd versie (er lijkt niet echt een goed alternatief qua prestaties, convertible en accuduur te zijn op dit moment en er was een mooie aanbieding voor studenten...) Levertijd zou 5-10 werkdagen zijn maar ik kreeg net ook bericht dat het 29 december zou worden!
Na deze (en andere problemen) met de webstore van HP kan ik zeggen dat het logistiek echt een rampzalig bedrijf is, de informatievoorziening op de website klopt vrijwel nooit en helaas zijn de mogelijkheden van de klantenservice erg beperkt. Overigens is dit ook iets om hoop uit te putten, aangezien de leverdata (bij mij in ieder geval) nooit kloppen, kan hij ook eerder komen. Dat gebeurde bijvoorbeeld bij mijn eerste Spectre. Daarnaast heb ik (toen ik destijds belde) te horen gekregen dat ze 4 december weer een nieuwe voorraad krijgen. Ik weet niet of deze informatie klopt of nog actueel is, maar laten we het hopen!
Vandaag toch maar weer een order geplaatst voor de 4110nd versie (er lijkt niet echt een goed alternatief qua prestaties, convertible en accuduur te zijn op dit moment en er was een mooie aanbieding voor studenten...) Levertijd zou 5-10 werkdagen zijn maar ik kreeg net ook bericht dat het 29 december zou worden!
Na deze (en andere problemen) met de webstore van HP kan ik zeggen dat het logistiek echt een rampzalig bedrijf is, de informatievoorziening op de website klopt vrijwel nooit en helaas zijn de mogelijkheden van de klantenservice erg beperkt. Overigens is dit ook iets om hoop uit te putten, aangezien de leverdata (bij mij in ieder geval) nooit kloppen, kan hij ook eerder komen. Dat gebeurde bijvoorbeeld bij mijn eerste Spectre. Daarnaast heb ik (toen ik destijds belde) te horen gekregen dat ze 4 december weer een nieuwe voorraad krijgen. Ik weet niet of deze informatie klopt of nog actueel is, maar laten we het hopen!
Ik had ook een verspringende levertijd (naar enkele weken ipv morgen in huis toen ik bestelde). Ik heb contact opgenomen met de klantenservice, die hebben geregeld dat ik de x360 alsnog binnen enkele dagen in huis had.kiezo schreef op donderdag 26 november 2015 @ 22:48:
[...]
Vorige week besteld, in de bevestiging stond levering volgende week. Als ik nu inlog op de site, staat er eind december...
Verwijderd
Op de Amerikaanse HP site staat de HP Spectre x360 - 13-4103dx vandaag voor nog geen 1000 dollar (ivm Black Friday). Ik neem aan dat deze niet in Nederland leverbaar is, toch?
Ik vind dat knijpzoomen dus ongelooflijk irritant, gaat 9 van de 10 keer perongeluk. Zoomen doe ik wel via het touchscreen. Nou kan je dat dus uitschakelen in de instellingen van de synaptics app, maar na een reboot staat het weer aan.. Naast de driver op HP pagina heb ik ook de meest recente op de synaptics site geprobeerd, zelfde probleem.
Iemand die tegen hetzeflde probleem aanloopt/aangelopen is?
Gister de 4110nd besteld, bij mij staat de levering ook op 30 december. Vanmorgen gebeld, wordt 5-12 geleverd... leuk cadeautjetriesvan schreef op donderdag 26 november 2015 @ 20:45:
Toevallig nog recente bestellingen? Wat is de verwachte afleverdatum bij jullie? heb die van mij vandaag besteld en de verwachte afleverdatum is 30 december
Vrijwel zeker van niet. HP biedt per land verschillende configuraties aan.Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 08:36:
Op de Amerikaanse HP site staat de HP Spectre x360 - 13-4103dx vandaag voor nog geen 1000 dollar (ivm Black Friday). Ik neem aan dat deze niet in Nederland leverbaar is, toch?
Ik heb er echt totaal geen last van?NSG schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:28:
Ik vind dat knijpzoomen dus ongelooflijk irritant, gaat 9 van de 10 keer perongeluk. Zoomen doe ik wel via het touchscreen. Nou kan je dat dus uitschakelen in de instellingen van de synaptics app, maar na een reboot staat het weer aan.. Naast de driver op HP pagina heb ik ook de meest recente op de synaptics site geprobeerd, zelfde probleem.
Haha even lachen om mezelf. Ik vroeg me al af waarom mijn laptop (Envy 13) constant geregeld spontaan zoomde als ik aan het scrollen was. Dat ligt dus aan de pinch to zoom-functie. Daar had ik dan dus ook wel wat last van. Moet wel zeggen dat het dan te maken heeft met een stukje gewenning aan het gebruik van de touchpad denk ik.NSG schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:28:
Ja, het zal inderdaad te maken hebben met gewenning aan dat oversized touchpad. Maar het is gewoon irritant dat de instellingen niet worden onthouden.bazzemans schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 17:14:
[...]
Haha even lachen om mezelf. Ik vroeg me al af waarom mijn laptop (Envy 13) constant geregeld spontaan zoomde als ik aan het scrollen was. Dat ligt dus aan de pinch to zoom-functie. Daar had ik dan dus ook wel wat last van. Moet wel zeggen dat het dan te maken heeft met een stukje gewenning aan het gebruik van de touchpad denk ik.
Ja, daar had ik ook last van. Zie mijn eerdere post hoe ik het opgelost heb:NSG schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:28:
[]
Brumax in "HP Spectre x360"
vice versa en weer terug
Thanx!!Brumax schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 18:31:
[...]
Ja, daar had ik ook last van. Zie mijn eerdere post hoe ik het opgelost heb:
Brumax in "HP Spectre x360"
Dit is nu register tweak nummer 2 die ik moet toepassen omdat iets niet werkt, beetje jammer

Verwijderd
Ik heb daarstraks ook even gebeld en een mail gekregen dat hij inderdaad binnen enkele dagen wordt geleverd.Stef012 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:18:
[...]
Gister de 4110nd besteld, bij mij staat de levering ook op 30 december. Vanmorgen gebeld, wordt 5-12 geleverd... leuk cadeautje