Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:40
In mijn geval weet ik niet precies of ik nou iets gedaan heb of dat t echt t apparaat was... An sich werkte hij prima zo uit de doos, maar ik was in de war door weergave van t eventuele verkeerde model (dat is dan natuurlijk wel weer vreemd en slordig van HP).

Hoe dan ook, alles werkt nu weer (met de nieuwste bios die hierboven ook staat) en dit keer was ik blij met de recovery partitie ;) Heb het uiteindelijk met de usb-disk versie gedaan, en dan via windows-B naar het bios update menu booten. Daarna wilde de restore ook pas goed werken, daarvoor kon die ook niet succesvol voltooien.

Sowieso nog aan het overwegen een clean windows install te doen, hoewel het qua bloat wel meevalt allemaal.Nu alles weer aan het installeren en helemaal naar wens te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
@Harmsen

Probeer anders de laatste versie van HP.

http://support.hp.com/nl-...054ICK0KGTE30AQO5O3KA30R1

[ Voor 3% gewijzigd door moca op 28-10-2015 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 08:01

Stefano

Ondertitel Not Found

Ik heb ook een crash en zelfs BSOD gehad. Inmiddels de nieuwe bios F2C geïnstalleerd, dat gaat voorlopig nog goed met dezelfde driver. Weer even aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 19:14

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

De issues met Skylake HD 520 is niet beperkt tot onze Spectre X360, de Surface book heeft hetzelfde gezeik namelijk. We zullen dus moeten wachten tot Intel zijn zaakjes op orde heeft een een werkende driver oplevert.

Sidenote; nu ik de oorzaak heb gevonden van de soudnproblemen ben ik eigenlijk 100% tevreden over mijn Spectre X360 :) Ik hou hem dus en oude laptop is op V&A gezet ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Iemand al partities geresized?

Wil eigenlijk altijd 2 partities (een windows+programmas en een data partitie) maar zowel aomei als minitool gaan bij rebooten direct door naar windows... Kwestie van Secure Boot uitzetten (of legacy support aan)?

Nu nog iets van 55% batterij en geen adapter bij me dus misschien vanavond maar even mee verder klooien ;)

*Edit*
Met de standaard windows partitie manager is het wel gelukt, maar die is natuurlijk wat minder flexibel (kon de windows partitie niet zoveel verkleinen als ik had gewild, maar prima zo)

[ Voor 21% gewijzigd door m0ridin op 29-10-2015 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

m0ridin schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:36:
Iemand al partities geresized?

Wil eigenlijk altijd 2 partities (een windows+programmas en een data partitie) maar zowel aomei als minitool gaan bij rebooten direct door naar windows... Kwestie van Secure Boot uitzetten (of legacy support aan)?

Nu nog iets van 55% batterij en geen adapter bij me dus misschien vanavond maar even mee verder klooien ;)

*Edit*
Met de standaard windows partitie manager is het wel gelukt, maar die is natuurlijk wat minder flexibel (kon de windows partitie niet zoveel verkleinen als ik had gewild, maar prima zo)
Nee, ik ben daar jaren geleden al mee gestopt ;) Werkt de ingebouwde disk manager niet? (start --> run --> diskmgmt.msc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Tomba schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:23:
[...]

Nee, ik ben daar jaren geleden al mee gestopt ;) Werkt de ingebouwde disk manager niet? (start --> run --> diskmgmt.msc)
Dat ging inderdaad wel dus...

Kom er nu alleen weer achter dat mn headphone jack niet werkt?! Koptelefoon (maar ook speakertje met 3.5mm jack) wordt niet herkend, geeft aan dat er niks is aangesloten en geluid blijft gewoon uit de speakers komen. Drivers zijn al geupdate...

*zucht* Begin het nu wel aardig zat te worden dit. Apparaat ziet er prachtig uit enzo, maar toch wel erg veel gezeik mee tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-91W
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 21:12
moca schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 19:16:
Er is voor de spectre 13-4110nd vandaag een nieuwe bios update uitgekomen..

http://support.hp.com/nl-...054ICK0KGTE30AQO5O3KA30R1
Well spotted. Hij is er wel, maar mijn HP support assistant houdt vol dat er geen updates zijn? Hoe dan ook, installeren (blokkeert als-ie niet aan de stroom hangt?) en nou maar hopen dat ik eens de 13 uur op een acculading haal, zoals ze beloofden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

m0ridin schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 14:44:
[...]

Kom er nu alleen weer achter dat mn headphone jack niet werkt?! Koptelefoon (maar ook speakertje met 3.5mm jack) wordt niet herkend, geeft aan dat er niks is aangesloten en geluid blijft gewoon uit de speakers komen. Drivers zijn al geupdate...

*zucht* Begin het nu wel aardig zat te worden dit. Apparaat ziet er prachtig uit enzo, maar toch wel erg veel gezeik mee tot nu toe.
Las je update later pas, mooi dat het toch werkt nu.

Zal vanavond even mijn headphone jack testen.

Wat heb je verder voor issues?
F-91W schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:05:
[...]

Well spotted. Hij is er wel, maar mijn HP support assistant houdt vol dat er geen updates zijn? Hoe dan ook, installeren (blokkeert als-ie niet aan de stroom hangt?) en nou maar hopen dat ik eens de 13 uur op een acculading haal, zoals ze beloofden.
Mijn Support Assistant zag m wel na handmatig zoeken, nog niet kunnen testen of probleem van verspringende datum verholpen is overigens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Tomba schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:16:
[...]

Las je update later pas, mooi dat het toch werkt nu.

Zal vanavond even mijn headphone jack testen.

Wat heb je verder voor issues?

[...]

Mijn Support Assistant zag m wel na handmatig zoeken, nog niet kunnen testen of probleem van verspringende datum verholpen is overigens ;)
Thanks voor t eventuele testen vanavond ;)

En verder vooral gedoe door een corrupte bios update nadat ik in het bios menu bootte (kwam erachter dat ik die trouwens idd niet zelf had gedownload, dus alsnog een issue met het apparaat zoals geleverd) crashde windows continu (bsod na enkele seconden al)... Even bezig geweest dus met system restore (welke ook niet succesvol voltooide tot ik via een usb stick de meest recente bios had geflashed).

Even een driver issue met de touchpad, waardoor elke klik het notification center tevoorschijn kwam...Een keer dat hij niet uit slaapstand wilde komen oid?

En nu dus de headphone jack.

Ik heb hem dus ook pas sinds eergisteravond dus dit is met 1 a 2 dagen echt een beetje gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de eerste anderhalve week na aankoop:
- Datum die iedere dag verspringt naar een onjuiste datum (nieuw BIOS noodzakelijk).
- Aantal keer per dag meldingen van vastgelopen graphics driver.
- Wifi-bereik slecht (verholpen door handmatig de driver te updaten die niet door automatische update werd gevonden).
- Een keer of drie een volledig blauw scherm gehad. Geen flauw idee of Windows 10, BIOS of een driver de oorzaak is.

Hopelijk worden alle problemen verholpen door nieuwe drivers/BIOS, maar wat een geklungel zeg. Mijn vorige laptop was een Lenovo Yoga Pro 2 en die had ook al allerlei issues: bizar korte batterijduur en een flikkerend scherm bij gebruik op accu (bleek een niet op te lossen driver issue, waardoor Lenovo de laptop uiteindelijk heeft teruggenomen). Ik ben bang dat ook hier uiteindelijk een Apple komt, ik wil eindelijk een keer een laptop zonder al dit soort gehannes vlak na aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
[...]

Ook maar even de headphone getest en werkt hier gelukkig prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
moca schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 17:16:
[...]

Ook maar even de headphone getest en werkt hier gelukkig prima.
Mooi zo :)

Had coolblue hier even over gemailed, maar kreeg gewoon zo'n standaard 'u wil uw laptop terugsturen' mail (terwijl ik expliciet had gezegd hem graag direct in de winkel om te ruilen... maar ok).

Ik ga er van het weekend wel even langs ofzo, zit niet te wachten op een reparatieproces van een apparaat wat ik net anderhalve dag heb, is alleen jammer dat die dingen niet bepaald ruim voorradig zijn in de winkels zelf (in utrecht was dit de enige bijv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
m0ridin schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 17:24:
[...]

Mooi zo :)

Had coolblue hier even over gemailed, maar kreeg gewoon zo'n standaard 'u wil uw laptop terugsturen' mail (terwijl ik expliciet had gezegd hem graag direct in de winkel om te ruilen... maar ok).

Ik ga er van het weekend wel even langs ofzo, zit niet te wachten op een reparatieproces van een apparaat wat ik net anderhalve dag heb, is alleen jammer dat die dingen niet bepaald ruim voorradig zijn in de winkels zelf (in utrecht was dit de enige bijv).
Kan je even kijken welke audio driver je hebt? Ik heb hier een Conexant smartaudio HD driver (10.0.10240.16384) Misschien kan je daar wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-91W
Geen issues met audio stekker, doet het gewoon geen gekraak. Ik krijg geen melding als er een stekker in of uit gaat, dat had ik wel met mijn Dell maar nu niet.

Ik merk wel voor alle stekkertjes (usb hdmi mini-dp), je moet ze voorzichtig maar toch pregnant helemaal diep erin duwen, anders zitten ze niet. En als die marges zo krap zijn, kan ik me voorstellen dat er hier of daar fabrieksfouten insluipen.

Enige issue dat ik wel heb, het display draait niet automatisch mee met de scherm-orientatie. Er schijnt een knop in display settings voor te zijn waarmee je dat aan- en uit kunt zetten net als op een tablet, maar die knop zit er bij mij niet! Vind ik geen halszaak, maar dat zou die toch moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:03

NSG

Je weet niks!

F-91W schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 17:57:
Geen issues met audio stekker, doet het gewoon geen gekraak. Ik krijg geen melding als er een stekker in of uit gaat, dat had ik wel met mijn Dell maar nu niet.

Ik merk wel voor alle stekkertjes (usb hdmi mini-dp), je moet ze voorzichtig maar toch pregnant helemaal diep erin duwen, anders zitten ze niet. En als die marges zo krap zijn, kan ik me voorstellen dat er hier of daar fabrieksfouten insluipen.

Enige issue dat ik wel heb, het display draait niet automatisch mee met de scherm-orientatie. Er schijnt een knop in display settings voor te zijn waarmee je dat aan- en uit kunt zetten net als op een tablet, maar die knop zit er bij mij niet! Vind ik geen halszaak, maar dat zou die toch moeten doen.
Dat issue met niet werkende auto-rotatie had ik ook. Uiteindelijk met register aanpassing opgelost. Belachelijk dat het nodig was, maar goed..

Zie NSG in "HP Spectre x360"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
moca schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 17:31:
[...]

Kan je even kijken welke audio driver je hebt? Ik heb hier een Conexant smartaudio HD driver (10.0.10240.16384) Misschien kan je daar wat mee.
Had inderdaad dezelfde versie, net weer een hp-restore gedaan om uit te sluiten dat het iets met drivers is (en omdat ik dat sowieso zou doen als ik m ga inleveren) en nog steeds een no-go helaas.

Bah, dat wordt dus langs de coolblue... Hoop dat ze m snel omruilen en niet willen terugsturen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

[...]

Hmm apart, bij mij komt het geluid ook gewoon uit de speakers met aangesloten koptelefoon. Sterker nog ik zie het ook:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/c3xn71adnTCmbVJyFpzC9YI2/full.png
Koptelefoon actief, speakers waar de meters uitslaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Tomba schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 21:32:
[...]

Hmm apart, bij mij komt het geluid ook gewoon uit de speakers met aangesloten koptelefoon. Sterker nog ik zie het ook:
[afbeelding]
Koptelefoon actief, speakers waar de meters uitslaan :P
Hmmm, ook een leuke... Maar ik zie dat je koptelefoon iig herkend wordt, dat is bij mij niet eens het geval. Hier ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/15d985e.png

Met en zonder headset...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Stefano schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:56:
[...]

Ik heb ook de crashende Intel driver.

Op station drivers staat een nieuwere Intel driver, inmiddels geïnstalleerd maar nog te kort geleden om uitsluitsel te geven.

http://www.station-driver...=fileinfo&id=1827&lang=fr
Inmiddels ook op de site van Intel
KEY ISSUES FIXED:
- DCamera preview incorrectly shows 2 displays when setting 4:3 aspect ratio Windows® 10 64-bit
- No sound from external monitor after plugging in HDMI cable Windows 10 64-bit
- POST logo may not be seen in DP 1.2 panel while resuming from S4 Windows* 8.1 & 10 64-bit
- Windows camera preview screen flickers after switch to camera or video Windows 10 64-bit
- System may hang on resume from S3 Windows 10 64-bit
- Resolution changes to 1024x768 after system reboot Windows* 7, 8.1, & 10 64-bit
- Graphics corruption while playing video via Movies&TV and changing display mode - Windows 10 64-bit
- Graphics corruption when running 3DMark DX12 API Overhead Feature Test Windows 10 64-bit
- System may hang when playing Youku* video in Internet Explorer Windows 10 64-bit

KNOWN ISSUES:
- Forced Application Scaling feature is not enabled in Windows 10
- Green line may be observed when Denoise is enabled on 6th Generation Intel® Core™ Processors
- Game may exit if quality settings are set to high on Hitman Absolution* on 4th/5th Generation Intel Core Processors
- Luxmark* 3.x may not run to completion
- Two active taskbars may appear when DisplayPort monitor attached to the system is unplugged while in extended desktop display configuration
- Graphics corruption may be observed in Battlefield Hardline*, Kishonti*, Crysis Warhead* and GRID Autosport* games
- Graphics corruption may be observed on Risen 3: Titan Lords* on 6th Generation Intel® Core™ Processors
- Lost Planet 2* may show black background on game menu on 6th Generation Intel® Core™ Processors
- System may hang in Grand Theft Auto V*, Star Trek Online* and Runescape* games
- Display flickering may be observed while adjusting brightness on the main menu of the Rage* game
- Cyberlink Power Director 13* application may crash after loading projects when Shared Virtual Memory is enabled on 5th/6th Generation Intel Core Processors
- Black screen may occur in DOTA 2, Diablo 3 games and with some 4K DisplayPort displays.
- System may hang while playing game with active Miracast session
- Cyberlink Power Director 13 application may crash after loading projects when Shared Virtual Memory is enabled
- NetFlix* may show corruption playing in Edge browser, or fail to play in Miracast session
Zo te zien hebben ze nog wel een beetje te doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-09 20:20
Hier ook de crashende intel driver. De hierboven geïnstalleerde versie installeren kan geen kwaad?
Zit verder op de HP Driver pagina te kijken, welke daarvan zijn handig om te installeren/te updaten? Allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas ook na alle updates (BIOS/driver) net weer gecrashte graphics driver melding hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 23:56:
Helaas ook na alle updates (BIOS/driver) net weer gecrashte graphics driver melding hier.
Ik vraag me af of dit alleen met de Edge browser is, voorlopig maar even Chrome gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[Roland] schreef op maandag 28 september 2015 @ 19:26:
Heb contact gehad met HP, in het land waar ik zit (Kenya) is geen HP. Kan wel gebruik maken van een HP dealer maar reparatie gaat erg lang duren wist ze me al te vertellen (weinig premium HP in Kenya denk ik).

En M.2 usb adapter ga ik hier ook niet vinden, ben bang dat mijn work in progress data verleden tijd is. Ben er alweer minder ziek van dan vanochtend :-)

Het is overigens wel iets wat vaker voor komt. Houd het in gedachten als je voor deze laptop gaat (niet dat andere merken niet kapot kunnen gaan)
Kuddos voor HP. World wide quarantee werkt! Ik had niet verwacht dat het zou lukken mijn laptop gerepareerd te krijgen in Kenia, maar dat is gelukt en zonder kosten. Duurde even (een maand) maar ik tik weer vanaf mijn Spectre :-)

Overigens. Het niet aan gaan van de laptop lag aan het systemboard. Deze is vervangen, Ook is al mijn data nog aanwezig (ja, backup is gemaakt)

[ Voor 6% gewijzigd door [Roland] op 31-10-2015 06:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moca schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 00:15:
[...]

Ik vraag me af of dit alleen met de Edge browser is, voorlopig maar even Chrome gebruiken.
Ik kreeg de melding met Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chou3
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-08 14:25
Er zijn updates op de HP site die niet via HP assistance binnengeharkt worden. Let daarbij op dat het installeren de Wi-Fi drives je al je opgeslagen netwerken verliest en daarom weer opnieuw moet invoeren. Wi-Fi leek er bij mij niet beter op te worden. Zelfs minder goed, duurt langer voordat de verbinding tot stand komt. Daarnaast blijft de Realtek driver vast in een loop. Elke keer verwijderen oude drivers, herstarten en dan begint het weer. Na een paar keer installeert hij wel de nieuwe drivers. Maar de loop blijft lopen. Dan even de installatie annuleren. Even wachten en je hebt weer geluidjes.

Het statische geluid heb ik maar een paar keer gehad maar nog niet met de nieuwe drivers. Hopen dat het wegblijft. Overigens mijn oplossing (gebruik vaak een koptelefoon) is het geluid stoppen, koptelefoon er even uithalen en weer terug en dan is het weg. Werkte ook als ik eerst via de speakers luister.

Update: het statische geluid komt nu vaker voor dan voorheen! Even op pauze. Geluid dempen klikken, even wachten en we aanzetten en hij doet weer normaal. Wel storend dat het nu ipv 1 x per maand, 2x per uur gebeurt.

[ Voor 10% gewijzigd door chou3 op 01-11-2015 10:22 . Reden: Update: statisch geluid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chou3
Tomba schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:30:
[...]

Hoe heb je het 'BIOS opnieuw geinstalleerd'? Ik heb BIOS F2.A en heb sowieso geen update gekregen van het BIOS. Welke versie heb jij nu?
Of je gaat naar HP.com en download daar een nieuwe bios (je productnummer vind je als je HP assist opent). Zelf gebruik ik F2.5A. Is een executable. Super easy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Productnummer kan je ook met FN+ESC vinden, dan opent HP Support Assistant gelijk het juiste schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Vandaag mijn x360 ingeleverd bij coolblue en krijg direct een andere opgestuurd, als het goed is komt die morgen binnen... Ben benieuwd. Top service van coolblue weer, dikke pluim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

m0ridin schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:29:
Vandaag mijn x360 ingeleverd bij coolblue en krijg direct een andere opgestuurd, als het goed is komt die morgen binnen... Ben benieuwd. Top service van coolblue weer, dikke pluim
Ja, dat is toch wat andere service dan bij HP zelf..

22-10 contact opgenomen
28-10 opgehaald door DHL

En tot op heden geen reactie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-91W
Harmsen schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:24:
[...]

De knoppen worden bij mij alleen schakelbaar als ik het scherm helemaal omklap. Probeer dat eens...
Unfortunately peanutbutter.
Ik heb de registry setting aangepast (HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AutoRotation was 0, gezet op 1, reboot). Ik zie zelfs geen knoppen in Instelingen\Beeldscherm of onder ControlPanel, laat staan dat ze grijs zijn of niet.
Is natuurlijk maar een klein dingetje, maar zou het toch moeten doen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
F-91W schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:55:
[...]

Unfortunately peanutbutter.
Ik heb de registry setting aangepast (HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AutoRotation was 0, gezet op 1, reboot). Ik zie zelfs geen knoppen in Instelingen\Beeldscherm of onder ControlPanel, laat staan dat ze grijs zijn of niet.
Is natuurlijk maar een klein dingetje, maar zou het toch moeten doen of niet?
Das wel vreemd, ik zag de knop wel in het actiemenu maar was idd grijs in non-tablet mode... Maar zag het wel, heel vreemd aangezien je toch zou vermoeden dat de sw redelijk standaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karelw
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-04-2022
Ik heb sinds een week de nieuwe spectre x360 4110nd. Is een geweldig apparaat, maar ik heb net 1 probleem ontdekt:
Op batterij lijkt het scherm licht te trillen alsof de refresh rate zakt (maar blijft volgens de driver op 60Hz te staan). Bij afspelen van muziek wordt het probleem meer uitgesproken.
Het is vooral te zien op een donker grijze achtergrond zoals in spotify. Bios en video-driver zijn al geupdate. Ook op volle batterij hier last.

Nog mensen die hier last van hebben?
Ik zou hem wel willen ruilen maar dit ruikt eerder naar een producteigenschap of slechte driver. Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Kijk even naar de energieinstellingen van de IGP. Misschien erger je je hier wel aan: SChief in "HP Spectre x360"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-91W
m0ridin schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:14:
[...]

Das wel vreemd, ik zag de knop wel in het actiemenu maar was idd grijs in non-tablet mode... Maar zag het wel, heel vreemd aangezien je toch zou vermoeden dat de sw redelijk standaard is.
Heb je een screenshot voor me? Zit ik misschien op de verkeerde plek te zoeken naar de knop? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karelw
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-04-2022
SChief schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:04:
Kijk even naar de energieinstellingen van de IGP. Misschien erger je je hier wel aan: SChief in "HP Spectre x360"
Bedankt! door alle energiebesparende maatregelen uit te schakelen stopt het flikkeren _/-\o_

Nog laatste vraagje: klopt het dat de intensiteit van de toetsenbordverlichting niet is in te stellen (kan enkel aan/uit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
karelw schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 20:59:
[...]

Bedankt! door alle energiebesparende maatregelen uit te schakelen stopt het flikkeren _/-\o_

Nog laatste vraagje: klopt het dat de intensiteit van de toetsenbordverlichting niet is in te stellen (kan enkel aan/uit)?
Ja dat klopt, alleen aan/uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
En mijn nieuwe x360 binnen, dit keer MET werkende koptelefoon-aansluiting (klikte er ook "anders" in...). Fijn geluid trouwens!

Verder ziet het er weer prima uit allemaal gelukkig, lijkt iets strakker afgewerkt (moeilijk te definieren, maar alles sluit nog beter aan).

En een Samsung ssd ipv de Lite-on die ik eerst had... Had met die Liteon wat as-ssd benches gedaan, maar weet niet of ik die nog terug kan vinden omdat ik mijn laptop dus had geretourneerd. Maar volgens mij zijn de benchmarks wel wat beter... (Hoewel, als ik de reviews en benchmarks op internet zie lijkt deze samsung drive wat minder dan de lite-on... meh).

Anyway, top service van coolblue en blij met een wel prima werkende (so far) x360 :)

[ Voor 17% gewijzigd door m0ridin op 02-11-2015 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

m0ridin schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:28:
En mijn nieuwe x360 binnen, dit keer MET werkende koptelefoon-aansluiting (klikte er ook "anders" in...). Fijn geluid trouwens!

Verder ziet het er weer prima uit allemaal gelukkig, lijkt iets strakker afgewerkt (moeilijk te definieren, maar alles sluit nog beter aan).

En een Samsung ssd ipv de Lite-on die ik eerst had... Had met die Liteon wat as-ssd benches gedaan, maar weet niet of ik die nog terug kan vinden omdat ik mijn laptop dus had geretourneerd. Maar volgens mij zijn de benchmarks wel wat beter... (Hoewel, als ik de reviews en benchmarks op internet zie lijkt deze samsung drive wat minder dan de lite-on... meh).

Anyway, top service van coolblue en blij met een wel prima werkende (so far) x360 :)
Ah netjes opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Zeker :)

Was geen enkel probleem, even naar de winkel, legde het probleem uit en gaf aan wat ik al geprobeerd had... Werd meteen teruggenomen (zaterdag), nieuwe werd direct opgestuurd vanuit het magazijn en deze kwam zondag zelfs nog binnen. Super service (sowieso alleen maar goede ervaringen met coolblue).

Nu aan het overwegen of ik de ssd wil vervangen, evt voor een 500+GB versie (of een snellere 256GB). Weet alleen niet of dat nou echt nodig is... Maar ach, het kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

m0ridin schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:32:
[...]

Zeker :)

Was geen enkel probleem, even naar de winkel, legde het probleem uit en gaf aan wat ik al geprobeerd had... Werd meteen teruggenomen (zaterdag), nieuwe werd direct opgestuurd vanuit het magazijn en deze kwam zondag zelfs nog binnen. Super service (sowieso alleen maar goede ervaringen met coolblue).

Nu aan het overwegen of ik de ssd wil vervangen, evt voor een 500+GB versie (of een snellere 256GB). Weet alleen niet of dat nou echt nodig is... Maar ach, het kan ;)
Ken het gevoel, de TX5 schroevendraaier al gehaald ;) Mocht je de schijf idd vervangen heb ik wel interesse in de Samsung disk die eruit komt, stuur me maar een PB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Tomba schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:44:
[...]

Ken het gevoel, de TX5 schroevendraaier al gehaald ;) Mocht je de schijf idd vervangen heb ik wel interesse in de Samsung disk die eruit komt, stuur me maar een PB :)
Zal t onthouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Kun je eens AS SSD runnen? Maak ik die vanavond ook van de LiteOn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Tomba schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:47:
[...]

Kun je eens AS SSD runnen? Maak ik die vanavond ook van de LiteOn :)
Sure, bij dezen :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/72uz2HnGJOXqYPaWarel5FMQ/full.png

En ook maar een atto bench:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BNKst9zX1Unio4OSNtxbgrHU/full.png

Vraag me af, in hoeverre merk je het verschil qua gebruik als je een ssd upgrade naar een (veel)snellere ssd. Met een normale hd naar ssd is het een wereld van verschil, maar zou het bij ssd onderling ook echt merkbaar zijn?

[ Voor 24% gewijzigd door m0ridin op 02-11-2015 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

m0ridin schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:40:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Vraag me af, in hoeverre merk je het verschil qua gebruik als je een ssd upgrade naar een (veel)snellere ssd. Met een normale hd naar ssd is het een wereld van verschil, maar zou het bij ssd onderling ook echt merkbaar zijn?
Discutabel al merkte ik het wel toen ik van een 160GB Postville G2 van Intel naar een 256GB Samsung 830 wel merkte. De random performance op kleine bestanden was namelijk veel beter.

Vind de cijfers btw wel wat tegenvallen, weet zo niet wat mijn LiteOn haalde maar misschien is die (met AS SSD) nog wel sneller :P

[ Voor 8% gewijzigd door Tomba op 02-11-2015 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Tomba schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:08:
[...]

Discutabel al merkte ik het wel toen ik van een 160GB Postville G2 van Intel naar een 256GB Samsung 830 wel merkte. De random performance op kleine bestanden was namelijk veel beter.

Vind de cijfers btw wel wat tegenvallen, weet zo niet wat mijn LiteOn haalde maar misschien is die (met AS SSD) nog wel sneller :P
Dat vermoeden heb ik eigenlijk ook, hoewel de liteon snelheden me ook niet meevielen toen ik die had. Was eerst aangenaam verrast toen ik zag dat deze een samsung had, maar nu wat minder ;)

Maar dan nog steeds, even zien of het überhaupt de moeite waard is (naast eventueel 512GB ipv 256, dat an sich wel natuurlijk hoewel ik met 256 tot nu toe ook prima uit de voeten kan). Toch weer bijna 200 euro erbij..

Zal vanavond ook nog ns vergelijken met mijn Lenovo Yoga 2 Pro...

[ Voor 3% gewijzigd door m0ridin op 02-11-2015 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
Heb AS SSD ook even gedraaid, heb namelijk de Liteon (in de 4110nd).
Iets lagere lees, maar iets hogere write snelheden. Wat zijn dan snelheden die je kunt verwachten van een eventuele upgrade?

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/dw6hph.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Bijna al die SATA SSD's zijn ongeveer even snel. Enige reden om te upgraden (naar een andere SATA SSD) is extra ruimte imho. Als je snelheid wilt dan pak je een PCI-e AHCI SSD (SM951 bijv.).

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/6NXW037HXbOtjrPET1x2VRoC/full.png

Voor de grap mijn stock SSD ook maar eens gedaan, 128GB Sandisk X300S.

[ Voor 66% gewijzigd door S_Chief op 02-11-2015 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
SChief schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:27:
Bijna al die SATA SSD's zijn ongeveer even snel. Enige reden om te upgraden (naar een andere SATA SSD) is extra ruimte imho. Als je snelheid wilt dan pak je een PCI-e AHCI SSD.

Mag geen .zipjes downloaden via de verbinding van het werk, anders had ik ook wel een benchmarkje gedaan van mijn stock SSD (wat in feite een Sandisk X300S is).
Hmmm, mjah... Als ik naar de specs van de MZ-N5E500BW kijk (een optie voor mij als eventuele vervanger, oa vanwege grootte):

Lezen/schrijven (sequentieel): 540MB/s / 500MB/s
Lezen/schrijven (random 4k): 97.000 IOPS / 89.000 IOPS

Dat afzetten tegen de MZNTE256HMHP die er nu in zit:

Lezen/schrijven (sequentieel): 540MB/s / 265 MB/s
Lezen/schrijven (random 4k): 95.000 IOPS / 65.000 IOPS

Zie je vooral op schrijfgebied wel verschillen... Maar of het in gebruik echt de moeite waard is...

Als ik dan ook naar deze review kijk zie ik ook nog wel wat verschillen (maar of die ook zo in de x360 terug zijn te zien...): http://www.legitreviews.c...sata-m2-ssd-review_160540

Ga vanavond ook wel ff wat testen op mn desktop en htpc...

*Edit* Paar resultaten toegevoegd:

Yoga2Pro (Samsung ssd, 256GB):
Samsung Yoga2Pro 256GB

MainPC (128GB samsung 830 ssd),:
Samsung 830 120GB SSD

MiniItx systeempje (120GB Intel ssd):
Intel 120GB SSD

HP Spectre x360 (Samsung, 256GB):
Samsung x360 256GB

[ Voor 29% gewijzigd door m0ridin op 02-11-2015 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

m0ridin schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:40:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mijn LiteOn doet dit:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/w0j6roMFibqX5VxSu818F0YZ/full.png
Valt dan toch niet tegen ;) LiteOn is dan ook de moeder van Plextor dus op zich weten ze wel hoe je een SSD maakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Tomba schreef op maandag 02 november 2015 @ 21:56:
[...]

Mijn LiteOn doet dit:
[afbeelding]
Valt dan toch niet tegen ;) LiteOn is dan ook de moeder van Plextor dus op zich weten ze wel hoe je een SSD maakt :P
Vooral die 4K verschilt aardig, geen idee wat voor real life performance daar van af hangt... Ach, op zich is het ding gewoon heerlijk en retesnel dus voor nu vind ik het prima zo. Wellicht met een tijdje als ik de behoefte heb aan wat meer ruimte (of het toch niet kan laten) een upgrade overwegen, maar voor nu laat ik t maar ff ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
Gebruikt iemand van jullie een adapter voor de displayport? Bijv naar dvi of vga? En welke? Ze zijn er van €10 tot €100, geen idee of dat uitmaakt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Actief en passief, dat maakt het prijsverschil zo groot. Even googelen, dan zie je o.a. dit: http://www.overclock.net/...ayport-adapters-the-truth

Ik heb een lange tijd een DP->HDMI adapter gebruikt voor m'n XPS 15. Was een ding van $3 van eBay, werkte altijd perfect. Passieve adapters horen ook niet duur te zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
SChief schreef op maandag 02 november 2015 @ 23:12:
Actief en passief, dat maakt het prijsverschil zo groot. Even googelen, dan zie je o.a. dit: http://www.overclock.net/...ayport-adapters-the-truth

Ik heb een lange tijd een DP->HDMI adapter gebruikt voor m'n XPS 15. Was een ding van $3 van eBay, werkte altijd perfect. Passieve adapters horen ook niet duur te zijn. :+
Bedankt! Ik heb wel gezocht op 'Which mini displayport adapter', maar daarbij kwam dit niet naar voren. Gezien het icoontje naast de displayport is passief op de spectre prima. Dan nu even een mooie kabel vinden, té goedkoop lijkt me ook niet wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Bij kabels hoef je niet altijd veel uit te geven om iets goed te hebben. Ik heb zelf een hekel aan spullen van slechte kwaliteit, maar zo'n simpel kabeltje van eBay kan weinig mis mee zijn (vooral als 'ie veel is verkocht). In mijn geval was het overigens een adapter, geen volledige kabel. DP in de laptop en daarna een HDMI kabel naar het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Heb trouwens een review online gezet van mijn HP Spectre x360 (4110nd model), zal hier geen links gaan spammen, maar mochten jullie iets zien/missen/willen zien/etc hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-09 21:19
Voor degene die de QHD versie van de Spectre hebben, hoe is de accuduur? Ik lees overal verschillende verhalen, van 10 uur tot 4 uur. Wat is de duur bij jullie bij ''gewoon'' gebruik, Spotify, Word en een browser open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 21:07
Die crashende video driver begint wel een beetje irritant te worden onderhand. Zodra ik wat teveel of sneller wil scrollen in Edge dan is het al mis.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chou3
triesvan schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 18:01:
Voor degene die de QHD versie van de Spectre hebben, hoe is de accuduur? Ik lees overal verschillende verhalen, van 10 uur tot 4 uur. Wat is de duur bij jullie bij ''gewoon'' gebruik, Spotify, Word en een browser open?
Ik red de 9 uur gemakkelijk. Gebruik geen Spotify maar Souncloud, maar het gaat in een indicatie, toch? Moet wel zeggen dat ik met enige regelmaat en app heb die mijn CPU onnodig zwart belast. Dus die knal ik er dan uit. Misschien dat de mensen met een accuduur van vier uur dat ook laat van hebben maar het niet door hebben. Overigens is het schalen niet echt optimaal waardoor de tekst wel heel erg klein wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
chou3 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:57:
[...]

Ik red de 9 uur gemakkelijk. Gebruik geen Spotify maar Souncloud, maar het gaat in een indicatie, toch? Moet wel zeggen dat ik met enige regelmaat en app heb die mijn CPU onnodig zwart belast. Dus die knal ik er dan uit. Misschien dat de mensen met een accuduur van vier uur dat ook laat van hebben maar het niet door hebben. Overigens is het schalen niet echt optimaal waardoor de tekst wel heel erg klein wordt.
Als je opnieuw had kunnen kiezen was je dan weer voor de QHD versie gegaan? Ik vind de keuze tussen QHD en FHD erg moeilijk. Het lijkt alsof het op dit moment meer nadelen dan voordelen heeft, maar het maakt de Spectre wel iets meer toekomstbestendig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chou3
triesvan schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:03:
[...]

Als je opnieuw had kunnen kiezen was je dan weer voor de QHD versie gegaan? Ik vind de keuze tussen QHD en FHD erg moeilijk. Het lijkt alsof het op dit moment meer nadelen dan voordelen heeft, maar het maakt de Spectre wel iets meer toekomstbestendig.
Ik wilde graag de i7 met 512 gigabyte. Die was er alleen met qHD. Als hij met HD scherm werd aangeboden had ik die genomen (door het prijsverschil, m aar had deze voor een zeer zachte prijs kunnen krijgen, dus viel die reden weg). Ik moet zeggen dat het maar af en toe is. En in de meeste gevallen gaat het goed. Heb er daarom ook geen moment spijt van. Daarnaast heb ik ook de hoop dat er binnenkort een update komt waardoor het schalen wel dicht bij ideaal komt. Steeds meer kleine apparaten krijgen een 2k of zelfs een 4k scherm, waardoor ik ervan overtuigd ben dat het niet lang op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

NSG schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:45:
[...]

Ja, dat is toch wat andere service dan bij HP zelf..

22-10 contact opgenomen
28-10 opgehaald door DHL

En tot op heden geen reactie :(
Had dus nog steeds geen reactie, dus maar even gebeld en naar dat grafdeuntje van de wachtrij geluisterd..
Meneer constateerde dat het inderdaad te lang duurt en dat hij ervoor zou zorgen dat er vaart achter gezet wordt zodat de vervangende laptop over 1 á 2 dagen wordt verstuurt. Ik hoop het maar, gezien het momenteel niet op voorraad zijn.

Over mijn vraag hoe dat met mijn garantie termijn zit (is tenslotte al 3 weken geleden dat ik de 1e binnen had), was het antwoord dat de garantie gewoon doorloopt in de tijd dat ik zonder laptop zit.. Als het volgende exemplaar ook wat mankeert ga ik maar wat anders zoeken ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
triesvan schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:03:
[...]

En wat maakt het dan meer toekomstbestendig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 22:14
Steeds meer content in 4K?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
SChief schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:55:
[...]

En wat maakt het dan meer toekomstbestendig?
Zoals al aangegeven meer content voor hogere resoluties, betere schaling, eventueel hogere verkoopprijs bij doorverkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Tweedehands hardwareprijzen zijn vrij kansloos (behalve Apple, dat blijft redelijk waardevast).
QHD is 1440p, geen 4k. Naar mijn mening is QHD nutteloos op 13.3".

• (veel) hoger(e) energiegebruik (kijk bijv. maar naar de XPS13 FHD vs QHD)
• Je bent verplicht om te scalen want anders is het niet meer bruikbaar. Scaling in Windows is nog altijd niet geweldig in alle programma's (zacht uitgedrukt).
• FHD op 100% scaling is haarscherp, leesbaar en geeft je meer dan voldoende werkruimte. Pixels zijn echt niet makkelijk te zien hoor.
• QHD is lastiger om aan te sturen
• Het FHD paneel in de x360 is subliem
• i5 vs i7 geeft in de praktijk geen merkbare extra winst bij de CPU's die in de x360 zitten (pratend over Broadwell, Skylake niet onderzocht maar ik verwacht min of meer hetzelfde)

Ieder zijn ding natuurlijk, maar persoonlijk zou ik niet voor QHD gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door S_Chief op 11-11-2015 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
SChief schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:16:
Tweedehands hardwareprijzen zijn vrij kansloos (behalve Apple, dat blijft redelijk waardevast).

[...]

QHD is 1440p, geen 4k. Naar mijn mening is QHD nutteloos op 13.3".

• (veel) hoger(e) energiegebruik (kijk bijv. maar naar de XPS13 FHD vs QHD)
• Je bent verplicht om te scalen want anders is het niet meer bruikbaar. Schaling in Windows is nog altijd niet geweldig in alle programma's (zacht uitgedrukt).
• FHD op 100% schaling is haarscherp, leesbaar en geeft je meer dan voldoende werkruimte. Pixels zijn echt niet makkelijk te zien hoor.
• QHD is lastiger om aan te sturen
• Het FHD paneel in de x360 is subliem
• i5 vs i7 geeft in de praktijk geen merkbare extra winst bij de CPU's die in de x360 zitten (pratend over Haswell, Skylake niet onderzocht maar ik verwacht min of meer hetzelfde)

Ieder zijn ding natuurlijk, maar persoonlijk zou ik niet voor QHD gaan.
Ik ben het ook met veel punten eens, ik neig persoonlijk ook naar FHD. Alleen is het eerste punt niet helemaal eerlijk, de QHD versie van de XPS13 heeft een Touchscreen, terwijl de FHD dit niet heeft. Ik kan ook nergens een goede vergelijking van de accuduur vinden tussen de QHD en FHD spectre, maar er gaat zeker wel 2 uur van af.

En met toekomstbestendig bedoelde ik ook dat de scaling in de toekomst waarschijnlijk beter gaat worden, al is dat natuurlijk wel koffiedik kijken.

Voor mij persoonlijk denk ik dat de i5/FHD/256GB de beste versie is, al zijn er al wel behoorlijk wat klachten over de bouwkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Zo veel klachten? Ik houd het topic de laatste tijd niet meer bij maar de bouwkwaliteit is juist een sterk punt van de x360. Heb werkelijk waar niets te klagen.

Wat betreft het touchscreen heb je gelijk, maar ik denk dat dat voor weinig extra stroomverbruik zorgt. IGP die harder werkt en het scherm maken het grootste verschil.

En ach, al wordt scaling perfect, 1080p is al bijzonder scherp op 13,3".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
triesvan schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:25:
[...]

Ik ben het ook met veel punten eens, ik neig persoonlijk ook naar FHD. Alleen is het eerste punt niet helemaal eerlijk, de QHD versie van de XPS13 heeft een Touchscreen, terwijl de FHD dit niet heeft. Ik kan ook nergens een goede vergelijking van de accuduur vinden tussen de QHD en FHD spectre, maar er gaat zeker wel 2 uur van af.

En met toekomstbestendig bedoelde ik ook dat de scaling in de toekomst waarschijnlijk beter gaat worden, al is dat natuurlijk wel koffiedik kijken.

Voor mij persoonlijk denk ik dat de i5/FHD/256GB de beste versie is, al zijn er al wel behoorlijk wat klachten over de bouwkwaliteit.
Wat betreft energie verbruik, bij de lenovo yoga 2 pro was er al een merkbaar verschil wanneer je deze op 1920x1080 zette ipv 3200x1800 (~20% verbetering).

Scaling is al een hele tijd niet heel top in windows, het wordt wel steeds beter maar alsnog werkt het verre van perfect. Then again, ik heb nu ook windows op 125% scaling staan dus zelfs met 1920x1080 is het al 'te klein' voor mij op een 13.3". (Hoewel ik hem nu weer op 100% heb staan, erg klein maar even zien of ik het prettig vind).

Ik heb zelf de i5/FHD/256Gb en gekozen omdat deze op alle punten snel zat is (vind het verschil met de i7 de 200 euro niet waard) en ik QHD overkill vind (na ervaringen met de yoga 2 pro) voor dit formaat. Totaal geen spijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
Vandaag een hele dag (of nouja, vakantie-werkdag) gewerkt op de 4110. Dat wil zeggen:
- Scherm continu aan op 50%
- Gewerkt met Office, SPSS, Firefox en totaal drie kwartier met InDesign
- Spotify via laptop afgespeeld op PS4 (werkt meer als afstandsbediening)
- Enkele uren aangesloten op scherm met HDMI, gedupliceerd. Laptopscherm aangelaten
- +- Anderhalf uur draadloos scherm 'gecast' naar tv, gedupliceerd, en zo video gekeken

Na 6 uur accu op 25%. Na 7 uur accu op 15% (accubesparing aan vanaf 20%).

Wat denken jullie? Redelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
Hier ook zeer blij met m'n FHD i5, Prachtig beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 22:14
Weet één van jullie overigens wat het verschil is tussen de 13-4159nd Special Edition en de 3-4150nd??
Lijkt mij exact dezelfde configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf ook aan het kijken voor de spectre x360 maar als ik dit allemaal lees lijkt het toch wel wat minder, of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
spacecrap schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:42:
Weet één van jullie overigens wat het verschil is tussen de 13-4159nd Special Edition en de 3-4150nd??
Lijkt mij exact dezelfde configuratie.
De Kleur lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:45:
Ik ben zelf ook aan het kijken voor de spectre x360 maar als ik dit allemaal lees lijkt het toch wel wat minder, of valt dat wel mee?
Vergeet niet dat je mensen eerder hoort klagen ipv dat ze tevreden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SChief schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:58:
[...]

Vergeet niet dat je mensen eerder hoort klagen ipv dat ze tevreden zijn.
Ja dat is waar natuurlijk. Zit een beetje te twijfelen tussen deze en de hp envy 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:00:
[...]

Ja dat is waar natuurlijk. Zit een beetje te twijfelen tussen deze en de hp envy 13
Ook niet verkeerd, volgens mij zit deze net een stapje onder de Spectre. Grootste verschil is het uiterlijk en de tabletoptie als ik zo even kijk.

EDIT: Zit er wel touch op?

[ Voor 4% gewijzigd door S_Chief op 04-11-2015 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SChief schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:03:
[...]

Ook niet verkeerd, volgens mij zit deze net een stapje onder de Spectre. Grootste verschil is het uiterlijk en de tabletoptie als ik zo even kijk.
Ja als je kijkt naar specs kom je met dezelfde prijs wel uit bij een i7 processor en een QHD scherm, maar heb gehoord dat het verschil tussen i5 en i7 niet heel groot is. Daarnaast vind ik het uiterlijk van de spectre wel veel mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Volgens mij is QHD bij de Spectre 1440p terwijl de Envy een 1800p scherm heeft (3k).

[ Voor 20% gewijzigd door S_Chief op 04-11-2015 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:00:
[...]

Ik heb dezelfde overweging gemaakt met de Dell XPS 13 erbij. De Dell viel af ivm levertijd en de prijs. Heb uiteindelijk voor de Spectre gekozen vanwege het touchscreen (kan ik mijn Surface 2 Pro en mijn laptop de deur uit doen), het feit dat ie direct leverbaar was en het uiterlijk. Ook het feit dat de Envy in FHD maar 4GB RAM had was een factor overigens.
De Spectre heeft voor mij maar 2 echte minpunten; het geluid dat nog altijd af en toe popt (al lijkt dat een Windows 10/driver dingetje te zijn?) en het gewicht (Hij voelt erg zwaar aan voor zijn formaat) De Dell is bijna 300 gram lichter en de Envy 13 ruim 400 gram. Ook is de Envy 13 een stuk goedkoper en dunner.

Vwb QHD scherm; ik zag hier echt de voordelen niet van. Verbruikt meer stroom en met mijn ogen toch niet te zien op zo'n klein schermpje.
SChief schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:07:
Volgens mij is QHD bij de Spectre 1440p terwijl de Envy een 1800p scherm heeft (3k).
Dat klopt als een bus :)

[ Voor 13% gewijzigd door Tomba op 05-11-2015 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomba schreef op donderdag 05 november 2015 @ 08:19:
[...]

Ik heb dezelfde overweging gemaakt met de Dell XPS 13 erbij. De Dell viel af ivm levertijd en de prijs. Heb uiteindelijk voor de Spectre gekozen vanwege het touchscreen (kan ik mijn Surface 2 Pro en mijn laptop de deur uit doen), het feit dat ie direct leverbaar was en het uiterlijk. Ook het feit dat de Envy in FHD maar 4GB RAM had was een factor overigens.
De Spectre heeft voor mij maar 2 echte minpunten; het geluid dat nog altijd af en toe popt (al lijkt dat een Windows 10/driver dingetje te zijn?) en het gewicht (Hij voelt erg zwaar aan voor zijn formaat) De Dell is bijna 300 gram lichter en de Envy 13 ruim 400 gram. Ook is de Envy 13 een stuk goedkoper en dunner.

Vwb QHD scherm; ik zag hier echt de voordelen niet van. Verbruikt meer stroom en met mijn ogen toch niet te zien op zo'n klein schermpje.

Oke, ja gewicht maakt mij niet zo veel uit denk ik, heb nu een laptop van 2,3 kilo dus ik ga er sowieso op vooruit. Vind het op zich denk ik ook wel fijn als hij een beetje gewicht heeft; maakt het degelijk aanvoelen denk ik? Ik hoop dat het geluid idd een driver dingetje is, al heb ik zelf een externe audio interface waar vooral het geluid uit komt dus een erg probleem is dat ook niet.
Qua prijs kom ik op hetzelfde uit (wil sowieso 8 gb en 256gb harddrisk). De envy heeft alleen i7 in plaats van een i5 zoals de spectre voor hetzelfde geld.

[...]

Dat klopt als een bus :)
Ja QHD maakt me niet zo veel uit denk ik, ga liever voor FHD zodat ik meer accu tijd heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:05:
Oke, ja gewicht maakt mij niet zo veel uit denk ik, heb nu een laptop van 2,3 kilo dus ik ga er sowieso op vooruit. Vind het op zich denk ik ook wel fijn als hij een beetje gewicht heeft; maakt het degelijk aanvoelen denk ik? Ik hoop dat het geluid idd een driver dingetje is, al heb ik zelf een externe audio interface waar vooral het geluid uit komt dus een erg probleem is dat ook niet.
Qua prijs kom ik op hetzelfde uit (wil sowieso 8 gb en 256gb harddrisk). De envy heeft alleen i7 in plaats van een i5 zoals de spectre voor hetzelfde geld.
[...]
Ja was uiteindelijk ook mijn idee. hij voelt zeker degelijk aan, maar hij voelt qua gewicht daardoor 'groter' aan dan hij is. Komt deels natuurlijk door het scharnier, maar ook door de grotere accu (vs Envy 13 en XPS 13) draagt daar aan bij. Overigens ook juist weer een reden voor mij om voor de Spectre te kiezen; de accu :)
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:05:
[...]

Ja QHD maakt me niet zo veel uit denk ik, ga liever voor FHD zodat ik meer accu tijd heb
Exact mijn gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond maar even naar de mediamarkt bij alexandrium om te twee te vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik realiseer me net dat ik soms ook aan video bewerking doe (voor mijn muziekvideo's enzo) maar zou de videokaart van deze laptop dat aan kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Nieuwe videodrivers op de HP site, geen woord over verhelpen van het crashende driver probleem. Deze drivers zijn ouder dan de laatste Intel drivers, maar als ze het crashen verhelpen ben ik blij.

Iemand enig idee wat HP met de toevoeging skl aan de videodriver bedoelt?

nb, eerste crash is weer langs gekomen

[ Voor 35% gewijzigd door Stefano op 06-11-2015 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
Stefano schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:31:
Nieuwe videodrivers op de HP site, geen woord over verhelpen van het crashende driver probleem. Deze drivers zijn ouder dan de laatste Intel drivers, maar als ze het crashen verhelpen ben ik blij.

SKL is als ik het goed heb Skylake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Stefano schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:31:

Hmmm, moet zeggen dat het bij mij wel meevalt de laatste dagen qua crashes *fingers crossed*. Hoe check je voor nieuwe drivers trouwens?

Via de HP Support assistent (daar heb ik nog nooit wat nuttigs uit kunnen halen)
Via de website met automatische model herkenning (dan komt er bij mij de HP Spectre Pro x360 G1 convertible pc als match uit)
Of via de website door modelnummer 4110nd in te vullen (dan krijg ik volgens mij weer drivers die voor mij niet allemaal te installeren zijn)

Volgens mij heb ik laatst de nieuwste intel drivers geinstalleerd, maar ondertussen zo lopen klooien dat ik het niet helemaal zeker meer weet...

Zie trouwens dat de drivers bij de 4110nd wel een nieuwere datum hebben (6 nov) maar dezelfde versie als die bij de pro x360 G1 (van 17 september) hebben...

[ Voor 6% gewijzigd door m0ridin op 06-11-2015 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
HP Support Assistent komt hier juist altijd netjes met veel updates. BIOS, IGP, WiFi, BT, noem het maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
SChief schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:00:
HP Support Assistent komt hier juist altijd netjes met veel updates. BIOS, IGP, WiFi, BT, noem het maar op.
Hmmm, welk model heb je en als welk model wordt hij herkend door de support assistant?

(Zo heb ik dus een 4110nd maar ziet de assistant hem als een "HP Spectre x360 Convertible")

Ik heb ooit 2 updates gezien, maar dat waren 2 tools... Nooit drivers of een bios langs zien komen. Was trouwens ook het geval met mijn vorige model welke ik om heb moeten ruilen.

En dus ook op de site wordt hij niet herkend als een 4110nd, maar als een spectre x360 pro g1... Misshcien toch maar eens na gaan vragen hoe dit zit.

[ Voor 11% gewijzigd door m0ridin op 06-11-2015 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

moca schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:06:
[...]

SKL is als ik het goed heb Skylake.
Aha, makes sense, dank :) Waarom HP ook een niet skl-versie aanbiedt voor mijn x360, is mij dan weer onduidelijk
m0ridin schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:48:
[...]

Hmmm, moet zeggen dat het bij mij wel meevalt de laatste dagen qua crashes *fingers crossed*. Hoe check je voor nieuwe drivers trouwens?
Via de site, ik heb een schone install 10 pro draaien, zonder HP support software en recovery partition..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
m0ridin schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 22:14:
[...]

Hmmm, welk model heb je en als welk model wordt hij herkend door de support assistant?

(Zo heb ik dus een 4110nd maar ziet de assistant hem als een "HP Spectre x360 Convertible")
[...]
Dat klopt ook gewoon. Ik heb zelf een 4031nd (Broadwell i5/128GB/8GB/FHD). Bij mij komt alles goed door, anders even de instellingen van de applicatie bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
Als ik mijn Spectre 13 dagen voor Black Friday bestel, kan ik dan nog omruilen als er ineens een goede aanbieding blijkt te zijn? Ik heb de Spectre namelijk relatief snel nodig, maar wil niet geld weggooien.
Ik kwam dit namelijk tegen op de website: http://store.hp.com/Nethe...ffer.aspx?p=c-blackfriday

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ojeewatnu
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-09 00:27
triesvan schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 13:08:
Als ik mijn Spectre 13 dagen voor Black Friday bestel, kan ik dan nog omruilen als er ineens een goede aanbieding blijkt te zijn? Ik heb de Spectre namelijk relatief snel nodig, maar wil niet geld weggooien.
Ik kwam dit namelijk tegen op de website: http://store.hp.com/Nethe...ffer.aspx?p=c-blackfriday
Als je bij bestellen voor 19 november de actiecode ALLESCODE10 gebruikt, krijg je sowieso 10% korting op het aankoopbedrag.
Ik denk niet dat ze black Friday met meer korting gaan komen dan 10%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

ojeewatnu schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 23:31:
[...]

Als je bij bestellen voor 19 november de actiecode ALLESCODE10 gebruikt, krijg je sowieso 10% korting op het aankoopbedrag.
Ik denk niet dat ze black Friday met meer korting gaan komen dan 10%
Voor de volledigheid, deze code is helaas niet te gebruiken in de Studenten shop van HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Net geen twee weken nadat mijn Spectre werd opgehaald vanwege o.a dode pixels heb ik dan eindelijk een nieuwe. Daarvoor heb ik wel twee keer moeten bellen en de tweede keer moeten dreigen met het annuleren van mijn bestelling.

Terug naar de laptop:
  • Deze heeft in elk geval geen dode pixels :)
  • Autorotatie werkte weer niet out-of-the-box, register truukje weer toegepast.
  • Over de accuduur kan ik nog niet oordelen, hopelijk gaat deze wel langer dan 6,5uur mee..
  • Ook een hardwarematig verschil ontdekt, ditmaal een Samsung SSD in plaats van een Liteon.
  • Ik zou bijna zweren dat het geluid dat uit de speakers komt veel minder blikkerig is als van de vorige.

[ Voor 8% gewijzigd door NSG op 10-11-2015 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
triesvan schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 13:08:
Weet iemand of dit mogelijk is? Ik kan gebruik maken van de Studentenkorting, maar ik wil geen geld weggooien omdat ik 2 dagen te vroeg heb besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

triesvan schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:31:
[...]

Weet iemand of dit mogelijk is? Ik kan gebruik maken van de Studentenkorting, maar ik wil geen geld weggooien omdat ik 2 dagen te vroeg heb besteld.
Als je tot 25 November kan wachten, dat kunnen die twee dagen er toch ook wel bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
NSG schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:41:
[...]

Als je tot 25 November kan wachten, dat kunnen die twee dagen er toch ook wel bij?
Ik bedoel wachten tot 14 dagen voor Black Friday, en dan eventueel omruilen als de aanbieding erg scherp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

triesvan schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 16:07:
[...]

Ik bedoel wachten tot 14 dagen voor Black Friday, en dan eventueel omruilen als de aanbieding erg scherp is.
Ten eerste denk ik niet dat er iemand meer info kan geven over de deals die gaan komen, maar het lijkt mij sterk dat er op een net gelanceerde laptop meer dan de 10% studentenkorting wordt gegeven.
Ten tweede krijg ik het gevoel dat je niet helemaal doorhebt wat het herroepingsrecht inhoudt.

Ik citeer: "Als u de producten gebruikt heeft, mag u niet meer van de aankoop afzien. Het herroepingsrecht bestaat om u de kans te geven het product grondig te bekijken, net als in een winkel, niet om het product 14 dagen gratis te gebruiken." Bron: europa.eu

In de praktijk zal HP misschien wat soepeler zijn en je geen lastige vragen stellen bij het retouren op dag 14, maar ze staan wel in hun recht als ze je retour afwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
offtopic:
Je kan het wel 1 dag gratis gebruiken, en dan bepalen of je het product wilt houden of niet. Hoe moet je anders zien of het scherm bijv. wel voldoet aan jouw eisen?
Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste