Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qlusivenl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-04 12:03
Ik vroeg mij af of iemand weet of bij de http://tweakers.net/nieuw...x360-convertible-uit.html weet of de SSD makkelijk te vervangen is. Het geheugen is, zover ik kon vinden, wel uit te breiden naar 16GB. Misschien hebben mensen nog andere tips voor me (andere ultrabooks). Is voor mn studie!

Wat ga je met je laptop doen?
Is voor mijn opleiding; System & network engineering. Moet dus 16GB ram aankunnen voor het virtualiseren. Ik gebruik hiervoor VMWare Workstation 11, maar dat moet geen probleem opleveren. Het moet wel een Windows laptop zijn natuurlijk.. Windows 8(.1)

Wat is je budget?
Mijn budget is ongeveer tussen de 1000 en 1400 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De accuduur moet rond de 8 uur of hoger zijn het liefste. Hij moet licht zijn en 13 á 14 inch zijn. Gewicht liefst rond de 1,5 kilo, of minder natuurlijk, dat is altijd mooi meegenomen. Ik neem hem eigenlijk elke dag mee naar school, waardoor een lichte laptop wel prettig is. De mijne is nu 2/2,5 kilo, dat is gewoon klote om mee te zeulen elke keer.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
HP, Asus, Lenovo, Toshiba

Touchscreen is in principe bijzaak, maar zou leuk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kedav
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-12-2024
De Dell XPS 13. pricewatch: Dell XPS 13 (2015) 9343-8451
Ik zit (nog steeds) te twijfelen tussen deze twee hoewel de Spectre toch mijn voorkeur heeft. Alleen idd de uitvoering met 128 GB ssd is toch te weinig opslagruimte voor mij, de uitvoering met 512 GB ssd vind ik dan weer te duur (1499).

Ik zou ook graag willen weten of de ssd te vervangen is dan is mijn keus snel gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlusivenl
  • Laatst online: 23-04 12:03
Ik heb navraag gedaan bij HP. Het RAM is niet te vervangen / uit te breiden. De SSD evenmin.....

Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Maniak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-03-2024
De SSD niet? Dat lijkt me sterk... Alle laptops die ik ken gebruiken een 'gewone' m.2 of msata aansluiting.
Misschien niet slim i.v.m. garantie, maar wel mogelijk.

Edit: RAM is wel 100% zeker vastgesoldeerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Mad Maniak op 23-03-2015 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NippleWarrior
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-07-2023
Volgens de HP website uit USA blijkt dat de 256GB versie een mSATA slot heeft en de 512GB een SATA slot. Wat de 128GB betreft... daar kon ik niks over vinden. Misschien dat jullie het wel lukt om dit uit te vogelen.

Edit: volgens de Nederlandse website heeft de 128GB een M.2 slot

[ Voor 15% gewijzigd door NippleWarrior op 23-03-2015 14:36 ]

PSN: iManchuu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsdeboer
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:13
Weet iemand of het model met 256 GB ssd, 8 GB RAM en i5 ook leverbaar wordt? 128 GB kan ik mee leven icm een externe schijf, maar 256 lijkt me gevoelsmatig toch prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram D
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-04 21:05
Ik vind de 256 GB + I7 versie (zonder 4K scherm) ook een mooie middenweg, maar helaas niet in NL te vinden.

Voor de geïnteresseerden is ie bij Amazon DE wel te koop, maar levertijd is onbekend. Verder krijg ik de indruk dat er in NL alleen M.2 modellen zijn, waar er in het buitenland dus ook M-SATA modellen verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:40
Ik zit heel erg te twijfelen tussen deze X360 en de Dell XPS 13 ( allebei de Full hd Variant)
Wat is wijsheid hierin?

Wat mij betreft de verschillen :

Voordelen Dell :
- Mooie dunne bezel
- 200-300 Gram Lichter
- Kleiner

Voordelen HP:
- Touchscreen
- Kan wat langer op de accu
- Webcam zit op een gunstigere plek
- Misschien een beter toetsenbord?
- 1 X USB 3.0 extra + HDMI-Out
- Meerdere modussen mogelijk (tablet, Tent e.d.)

En t.o.v. van elkaar : een mat-scherm t.o.v. een glanzend scherm

http://tweakers.net/price.../443189;436748/categorie/

[ Voor 79% gewijzigd door pitchdown op 30-05-2015 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Kedav schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 18:59:
De Dell XPS 13. pricewatch: Dell XPS 13 (2015) 9343-8451
Ik zit (nog steeds) te twijfelen tussen deze twee hoewel de Spectre toch mijn voorkeur heeft. Alleen idd de uitvoering met 128 GB ssd is toch te weinig opslagruimte voor mij, de uitvoering met 512 GB ssd vind ik dan weer te duur (1499).

Ik zou ook graag willen weten of de ssd te vervangen is dan is mijn keus snel gemaakt ;)
Welk systeem heb je achteraf gekozen en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:21
Dell XPS 13 wordt maximaal geleverd met 8GB en is helaas niet uitbreidbaar. Voldoet daarmee niet aan je 16GB wens/eis. Erg jammer dat het geheugen beperkt is bij dit model wat er verder erg fraai uitziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Vind het toch wel opvallend dat dit topic voor X360 zo matig verloopt.
Dit terwijl dit model toch wel erg interessant is voor het geld.

Geen actieve gebruikers hier van de Spectre X360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
pitchdown schreef op zondag 31 mei 2015 @ 14:15:
Vind het toch wel opvallend dat dit topic voor X360 zo matig verloopt.
Dit terwijl dit model toch wel erg interessant is voor het geld.

Geen actieve gebruikers hier van de Spectre X360?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:47
Ik heb mijn Spectre X360 (i5, 128GB, FHD versie) sinds afgelopen vrijdag. Vooralsnog erg tevreden over de looks, bouwkwaliteit en specificaties. Ik wacht nog op de HP Pro Tablet 408 active pen (zie http://www.amazon.de/gp/p...oh_aui_detailpage_o00_s00)

Mijn afweging bij het kopen (naast budget van ongeveer €1000) ging tussen een Lenovo Yoga 3 en de Dell XPS 13 met Ubuntu. Ik ben al enkele jaren tevreden Linux-gebruiker. De Dell is voor mij afgevallen met name vanwege het ontbreken 360 graden draaibaar touchscreen. de HP heeft me overtuigd door de diverse goede reviews en de looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
jagdeleur schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:01:
Ik heb mijn Spectre X360 (i5, 128GB, FHD versie) sinds afgelopen vrijdag. Vooralsnog erg tevreden over de looks, bouwkwaliteit en specificaties. Ik wacht nog op de HP Pro Tablet 408 active pen (zie http://www.amazon.de/gp/p...oh_aui_detailpage_o00_s00)

Mijn afweging bij het kopen (naast budget van ongeveer €1000) ging tussen een Lenovo Yoga 3 en de Dell XPS 13 met Ubuntu. Ik ben al enkele jaren tevreden Linux-gebruiker. De Dell is voor mij afgevallen met name vanwege het ontbreken 360 graden draaibaar touchscreen. de HP heeft me overtuigd door de diverse goede reviews en de looks.
Klinkt goed.
Ik had de keuze tussen de Dell XPS13 en de spectre X360.
Bij deze spectre krijg je erg veel waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
Gisteren mijn HP Pro Tablet 408 Pen ontvangen. Voor de korte tijd dat ik er mee gespeeld heb, is het een echte toevoeging voor deze laptop. Zo wordt je laptop namelijk opeens een precies tekeninstrument. Gek dat deze in Nederland niet wordt verkocht en bij deze laptop wordt aangeboden.

De werking van de pen is oa door MobileTechReviews uitgebreid getest en laten zien. zie http://www.mobiletechrevi...books/HP-Spectre-x360.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Heb mijn Spectre nu enkele dagen binnen.
Systeem bevalt heel erg goed.

Ultrabook is wel iets zwaarder dan een XPS13, maar het goede toetsenbord + touch maakt dit meer dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulB92
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-09-2024
Ik heb de HP Spectre sinds net wat meer dan een week nu, en hij bevalt heel goed. Toetsenbord was even wennen (met mijn oude laptop), maar typt erg goed. Gewicht is voor mij geen probleem, maar kan me voorstellen dat het voor een enkeling een storende factor kan zijn. Design en bouw is geweldig. Twijfel alleen of de 128 gb voor mij in de toekomst genoeg zal zijn, maar alle pluspunten trokken me over de streep. Tot nu toe dus erg content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
PaulB92 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 12:24:
Ik heb de HP Spectre sinds net wat meer dan een week nu, en hij bevalt heel goed. Toetsenbord was even wennen (met mijn oude laptop), maar typt erg goed. Gewicht is voor mij geen probleem, maar kan me voorstellen dat het voor een enkeling een storende factor kan zijn. Design en bouw is geweldig. Twijfel alleen of de 128 gb voor mij in de toekomst genoeg zal zijn, maar alle pluspunten trokken me over de streep. Tot nu toe dus erg content.
Hier zelfde verhaal. Heb een 500 GB m2 ssd erin gezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FENICE
  • Laatst online: 29-03 08:30
Welk merk van SSD ? Of maakt dat niet veel uit?
Ik heb een ORICO sata HD /SSD externe device waarmee ik steeds de C-DISK van mijn laptops cloon.
Dat ding maakt een perfecte 1-1 copy.
Zou dat ook met de originele m.2 sata SSD kunnen? Op voorwaarde dat ik hem in een adapter behuizing steek natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
FENICE schreef op zondag 07 juni 2015 @ 20:37:
Welk merk van SSD ? Of maakt dat niet veel uit?
Ik heb een ORICO sata HD /SSD externe device waarmee ik steeds de C-DISK van mijn laptops cloon.
Dat ding maakt een perfecte 1-1 copy.
Zou dat ook met de originele m.2 sata SSD kunnen? Op voorwaarde dat ik hem in een adapter behuizing steek natuurlijk.
Ik gebruik een Crucial MX200.
Deze is kwa formaat wat kleiner dan de orginele SSD. Maar de bevestiging is solide genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FENICE
Ok, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FENICE
Update, @ pitchdown:

Zit daar geen sata M.2 geheugen in???
Zo van die "chewing gum sticks"? Of heb ik dat compleet verkeerd gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
FENICE schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:31:
Update, @ pitchdown:

Zit daar geen sata M.2 geheugen in???
Zo van die "chewing gum sticks"? Of heb ik dat compleet verkeerd gelezen?
Klopt! is de M.2 module van Crucial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FENICE
Ah, ik had er op gegoogeld en ik kwam een "gewone" module tegen. Zijn dus twee versies met deze benaming. dom van mij ;)

Zou de m.2 van Samsung er ook in passen, dan kan ik die bij Tones gaan halen. Zie niet direct een winkel in de buurt waar ze Cruciale verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
FENICE schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:34:
Ah, ik had er op gegoogeld en ik kwam een "gewone" module tegen. Zijn dus twee versies met deze benaming. dom van mij ;)

Zou de m.2 van Samsung er ook in passen, dan kan ik die bij Tones gaan halen. Zie niet direct een winkel in de buurt waar ze Cruciale verkopen...
Zou moeten passen.
M.2 is een reguliere standaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bram D
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-04 21:05
Ondertussen heb ik de I7, 8GB, 256GB SSD bij Amazon.de besteld en hij is onderweg. Lijkt nu gewoon weer goed leverbaar bij de Duitsers, voor de belangstellenden:

http://www.amazon.de/HP-1...&keywords=hp+spectre+x360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Bram D schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 17:38:
Ondertussen heb ik de I7, 8GB, 256GB SSD bij Amazon.de besteld en hij is onderweg. Lijkt nu gewoon weer goed leverbaar bij de Duitsers, voor de belangstellenden:

Toch voor een hogere resolutie gekozen t.o.v. een betere batterijduur bij de Full HD-versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FENICE
Nog een vraagje ( het is mijn allereerste ultrabook, dus ik heb geen ervaring in het "ontbreken" van een ethernetpoort )

Verkoopt HP een dedicated USB3 to ethernetkabel, of is dat gelijk welke kabel ik hiervoor koop.

Ik bedoel, mag dat ook een aftermarket kabel van Ebay zijn ? En zo ja is er verschil in die kabeltjes ?

Zoiets bv.

http://www.benl.ebay.be/i...ain_3&hash=item4adce0d32e

BTW, ik heb ook gekozen voor de hogere resulutie.

[ Voor 5% gewijzigd door FENICE op 09-06-2015 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
FENICE schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:17:
Nog een vraagje ( het is mijn allereerste ultrabook, dus ik heb geen ervaring in het "ontbreken" van een ethernetpoort )

Verkoopt HP een dedicated USB3 to ethernetkabel, of is dat gelijk welke kabel ik hiervoor koop.

Ik bedoel, mag dat ook een aftermarket kabel van Ebay zijn ? En zo ja is er verschil in die kabeltjes ?

Zoiets bv.

http://www.benl.ebay.be/i...ain_3&hash=item4adce0d32e

BTW, ik heb ook gekozen voor de hogere resulutie.
er zit een usb-ethernetkabel bij.
Dit is helaas 100 mbit. Maar PXE-boot werkt er wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FENICE
En waar zou die dan wel gezeten hebben ? Buiten de sleeve heb ik niks in de doos gevonden ?

:'(

Of zit er misschien nog iets in die dikke rand van die doos ?

Edit: ben nog eens gaan kijken: niks in de doos. Enkel de sleeve en de power adapter. Dat is alles....

[ Voor 26% gewijzigd door FENICE op 09-06-2015 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
FENICE schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:29:
En waar zou die dan wel gezeten hebben ? Buiten de sleeve heb ik niks in de doos gevonden ?

:'(

Of zit er misschien nog iets in die dikke rand van die doos ?

Edit: ben nog eens gaan kijken: niks in de doos. Enkel de sleeve en de power adapter. Dat is alles....
Opvallend.
Ik heb 2 dozen met spectres gezien, allebei met netwerk-adapter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 21:55

it0

Mijn mening is een feit.

Bram D schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 17:38:

Maar dan krijg je toch de qwertz variant ipv qwerty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FENICE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NippleWarrior
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-07-2023
Ik heb zelf ook een netwerk adapter gekregen in de doos, inderdaad vreemd dat iemand hem dan zonder heeft gekregen.
pitchdown schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 08:28:
[...]

Opvallend.
Ik heb 2 dozen met spectres gezien, allebei met netwerk-adapter!

PSN: iManchuu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FENICE
Komt van bij Vanden Borre. Doos was volledig gesealed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-05 13:55
Bij mij zat de ethernet usb 3 ook in de doos van de laptop. De sleeve zat in de overdoos. Het betreft het QHD model.

Het Duitse topmodel Is een FHD versie met een i7 en 256GB SSD volgens de Amazon site.

Het is wel storend dat ze in Europa per land verschillende configuraties uitbrengen.

Nederland
i5-5200/8GB/128GB SSD/FHD
i7-5500/8GB/512GB SSD/QHD

Duitsland
i5-5200/4GB/256GB SSD/FHD
i7-5500/8GB/256GB SSD/FHD

UK
i5-5200/8GB/256GB SSD/FHD
i7-5500/8GB/512GB SSD/QHD

FR
i5-5200/4GB/128GB SSD/FHD
i7-5500/8GB/256GB SSD/FHD

[ Voor 70% gewijzigd door falconxp op 11-06-2015 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 16:52
Heb nog aan de Dell XPS 13 zitten denken, maar blij dat ik deze heb gekocht. Heel tevreden.
Core i7, 512 gb SSD, QHD, 8 gb mem gekocht. Wat een heerlijke laptop.
Was bang dat de scaling een probleem ging worden, maar eigenlijk heb ik alleen issues met Photoshop en Skype. Verder ziet alles er super uit.
Batterij gaat geen 12 uur mee, had ik ook niet verwacht. Ik kan een hele werkdag erop werken, dus ik denk zo'n 8 uur.

De F5 knop brand non-stop, ook als de keyboard verlichting uit staat. Dit is wel irritant, maar is met de laatste BIOS update ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Schmoove schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:56:
Heb nog aan de Dell XPS 13 zitten denken, maar blij dat ik deze heb gekocht. Heel tevreden.
Core i7, 512 gb SSD, QHD, 8 gb mem gekocht. Wat een heerlijke laptop.
Was bang dat de scaling een probleem ging worden, maar eigenlijk heb ik alleen issues met Photoshop en Skype. Verder ziet alles er super uit.
Batterij gaat geen 12 uur mee, had ik ook niet verwacht. Ik kan een hele werkdag erop werken, dus ik denk zo'n 8 uur.

De F5 knop brand non-stop, ook als de keyboard verlichting uit staat. Dit is wel irritant, maar is met de laatste BIOS update ook opgelost.
Hier ook tevreden met de Full HD + i5.
Deze config gekozen om toch iets meer uit de batterijduur te halen t.o.v. de QHD.

Wel de m2-ssd vervangen voor een 500 GB-variant!

Welke bios-update zorgt voor het uitschakelen van de F5 knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
F.13 rev.A
Na update kun je dat lichtje uitzetten in BIOS.
Fix and enhancements
- Fixes an intermittent issue which causes the system to shutdown unexpectedly while the system is in idle mode.
- Provides the ability to enable or disable the LED of the F5 key.
- Provides the improved help messages for the Administrator Password, the Power-On Password, the POST Hotkey Delay (Sec), and USB Charging in the F10 BIOS setup option.

[ Voor 77% gewijzigd door Schmoove op 12-06-2015 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Schmoove schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 11:34:
F.13 rev.A
Na update kun je dat lichtje uitzetten in BIOS.

[...]
Yep, gevonden en werkt.
Voor de rest draait het systeem hier ook prima.
Ik zou wel eens willen weten hoeveel uur de spectre op een volledig accu kan draaien.
Windows 8.1 geeft geen tijden meer weer, en overige tooltjes geven tot op heden geen valide tijden weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FENICE
Vind je die updates bij HP of bij Microsoft ? Want die twee hebben voor dat toestel wel nauw samengewerkt. Heb je soms een linkje.? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

In de VS store is er een coupon met 25% korting, helaas alleen met delivery in de VS.

Met best buy is het wel gelukt maar die wilde de coupon niet pricematchen :( , volgende week mag ik hem ophalen i5/256Gb ssd versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisroo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-11-2024
weet er iemand of deze convertable ook een sim slot heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geusie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik ben op zoek naar een AZERTY model. Ik vind momenteel de volgende modellen:

BE
4012nb: i5 / 4GB / 128 SSD / FHD - 1299 € (enkel mediamarkt)
4013nb: i5 / 4GB / 256 SSD / FHD- 1399 €
4070nb: i7 / 8GB / 512 SSD / QHD - 1599 €

FR
4000nf: i5 / 4GB / 128 SSD / FHD - 999 €
4001nf: i7 / 8GB / 256 SSD / FHD - 1399 €
4002nf: i7 / 8GB / 512 SSD / QHD - 16xx €
4003nf: i5 / 8GB / 256 SSD / QHD - 1399 €

Terwijl in
NL (maar dus qwerty)
4031nd: i5 / 8GB / 128SSD / FHD - 999 €

Ik zou graag 8GB RAM willen omdat dit later niet uitbreidbaar is. De andere specs mogen zo laag mogelijk zijn (i5, 128 SSD (= toch uitbreidbaar), FHD).

Maar dan zit ik dus voor azerty modellen aan minstens 1399€ :( => groot verschil met de 999€ in NL.

Heeft er iemand ervaring met een 4GB model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
dennisroo schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:19:
weet er iemand of deze convertable ook een sim slot heeft?
Nee, geen sim slot aanwezig op de Spectre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switcht
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-05 21:15
geusie schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:23:
Ik ben op zoek naar een AZERTY model. Ik vind momenteel de volgende modellen:

BE
4012nb: i5 / 4GB / 128 SSD / FHD - 1299 € (enkel mediamarkt)
4013nb: i5 / 4GB / 256 SSD / FHD- 1399 €
4070nb: i7 / 8GB / 512 SSD / QHD - 1599 €

FR
4000nf: i5 / 4GB / 128 SSD / FHD - 999 €
4001nf: i7 / 8GB / 256 SSD / FHD - 1399 €
4002nf: i7 / 8GB / 512 SSD / QHD - 16xx €
4003nf: i5 / 8GB / 256 SSD / QHD - 1399 €

Terwijl in
NL (maar dus qwerty)
4031nd: i5 / 8GB / 128SSD / FHD - 999 €

Ik zou graag 8GB RAM willen omdat dit later niet uitbreidbaar is. De andere specs mogen zo laag mogelijk zijn (i5, 128 SSD (= toch uitbreidbaar), FHD).

Maar dan zit ik dus voor azerty modellen aan minstens 1399€ :( => groot verschil met de 999€ in NL.

Heeft er iemand ervaring met een 4GB model?
Ik ben ook al geruime tijd opzoek naar het full HD model met azerty klavier. Helaas ook zonder resultaat.

Maar, sinds kort staat er wel op de hp site( van België) omtrent de spectre X360: binnenkort beschikbaar.
Hierbij hoop ik wel dat de FHD in azerty zal komen.

http://www8.hp.com/be/nl/ads/hybrid-products/products.html

Persoonlijk zou ik niet voor het 4GB model gaan. Mediamarkt is gewoon duur als je ziet dat hp Nederland 999€ aanrekent voor het model met 4GB extra RAM.. Gewoon even afwachten wat er op de site komt binnenkort.

[ Voor 0% gewijzigd door Switcht op 17-06-2015 12:32 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik merk dat de meegeleverde sleeve erg snel slijt.
Iemand nog een goed advies voor een sleeve (geen tas) die goed geschikt voor de spectre x360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:29
Wat is het type nummer van de ethernet adapter. Of gewoon een standaard usb to ethernet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
pitchdown schreef op zondag 21 juni 2015 @ 20:53:
Ik merk dat de meegeleverde sleeve erg snel slijt.
Iemand nog een goed advies voor een sleeve (geen tas) die goed geschikt voor de spectre x360?
Ik gebruik zelf de officiele leren sleeve van HP. Is bij verschillende Nederlandse webshops te koop.

http://store.hp.com/UKSto...A&masteropt=ABB&sel=BACC&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
falconxp schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:10:
[...]

Ik gebruik zelf de officiele leren sleeve van HP. Is bij verschillende Nederlandse webshops te koop.

http://store.hp.com/UKSto...A&masteropt=ABB&sel=BACC&
Ziet er goed uit..maar de prijs ook :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Klopt. Ik heb er 52 euro inclusief verzendkosten voor betaald. Beschermd iedergeval goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
falconxp schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:56:
Klopt. Ik heb er 52 euro inclusief verzendkosten voor betaald. Beschermd iedergeval goed.
Gebruik je de sleeve i.c.m. een laptoptas of is de sleeve de enige bescherming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Iemand die nog een sleeve heeft aangeschaft.
Mij lijkt deze wel interessant :

https://www.123bestdeal.n...CFJadj4eBbjau0RoC_73w_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
pitchdown schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 08:14:
[...]

Gebruik je de sleeve i.c.m. een laptoptas of is de sleeve de enige bescherming?
Sleeve zit in een Crumpler rugzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:41
http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr

Grijp je kans :) 512GB SSD, QHD, i7 voor 1180. No brainer:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtune_stefan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-02 17:01
Ik ben ook serieus aan het kijken naar een x360 en twijfel tussen de qhd en fhd uitvoering. Kan W8.1 of W10 goed omgaan met scaling? Welke scherm is beter geschikt voor fotobewerking en foto's bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Laatst online: 07-04 17:10
dtune_stefan schreef op maandag 06 juli 2015 @ 22:02:
Ik ben ook serieus aan het kijken naar een x360 en twijfel tussen de qhd en fhd uitvoering. Kan W8.1 of W10 goed omgaan met scaling? Welke scherm is beter geschikt voor fotobewerking en foto's bekijken?
Qua foto's en fotobewerking is vaak een hogere resolutie (QHD in dit geval) beter.

In principe is het enige nadeel van QHD dat het wat meer vereist van je hardware (inclusief batterijduur) en deze impact is vaak wat groter bij laptops omdat die minder performance hebben ten opzichte van hun desktop broer.

Ander voorkomend probleem is de scaling, aangezien het scherm (in dit geval een 13,3") erg klein is voor zoveel pixels.

Bij een laptop van 15" is QHD al verwaarloosbaar voor het blote oog. QHD zal vaak beter ogen, maar 1080P IPS schermen zijn ook schitterend. En die hakken een stuk minder in op je hardware + het scheelt in aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtune_stefan
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik kan de qhd i7 512ssd voor een meerprijs van €140 (tweedekansje) kopen t.o.v. De fhd i5 128ssd. Dit klinkt natuurlijk als een no-brainer, echter kan een minder goed scherm en kleine letters de pret snel drukken. Ik lees hier en daar dat een qhd een mindere helderheid en accuduur zou hebben t.o.v. fhd versie. Een hoge helderheid is wel een vereiste bij een glossy scherm, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:42
Ik had inderdaad gelezen dat de QHD versie niet heel helder was. Zelfs onder de 250 nits, wat betekend dat het in zonlicht en ook gewoon licht binnen erg moeilijk te zien is wat er op je scherm staat.

De QHD versie kost schijnbaar ook meer energie (=minder batterijduur) en is volgens mij ook iets zwaarder dan de FHD versie.

Dat zijn wel een paar puntjes om in gedachte te houden.

Persoonlijk zou ik het voor de QHD niet doen (lijkt mij persoonlijk meer een nadeel dan een voordeel, zeker op een klein 13.3" scherm), maar voor de SSD is weer een ander verhaal. 128GB is voor mij erg weinig. 256GB is voor mij perfect, maar dat model verkopen ze hier niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Heeft iemand ervaring met windows 10 op de spectre?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympia
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-05 09:41
it0 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:02:
Heeft iemand ervaring met windows 10 op de spectre?
Ik vond dit wel interessant:
An appealing feature in Windows 10 is the ability to automatically switch between tablet and desktop user interfaces depending on the position of a device. The hinge on Spectre X360 has a sensor that could feed data to Windows 10 to let the OS determine if the hybrid is in tablet or laptop mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkknight60
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-12-2021
Ik zit ook te twijfelen over de HP spectre
ik kan de i5/128gb/full hd krijgen voor 899.
ik zit nu nog te twijfelen tussen deze en de lenovo yoga pro 14 met een i7/256gb/full hd voor 999. Alleen heb gelezen dat dit schem niet heel erg goed is :(
ook twijfel ik nog over de surface pro 3 de i5/128/ zonder typ cover voor 899
Ik ga de laptop gebruiken voor school en moet hem dus elke dag meenemen, verder moet ik voor school ook photoshop gebruiken.
zou misschien iemand mij kunnen helpen met de keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Darkknight60 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:20:
ik zit nu nog te twijfelen tussen deze en de lenovo yoga pro 14 met een i7/256gb/full hd voor 999. Alleen heb gelezen dat dit schem niet heel erg goed is :(
Ik ga de laptop gebruiken voor school en moet hem dus elke dag meenemen, verder moet ik voor school ook photoshop gebruiken.
HP Spectre doen...heb h`m nu zelf zo`n 5 weken en bevalt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Darkknight60 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:20:
In jouw geval zou ik eerder voor de lenovo gaan, vanwege extra opslag + snellere proc en minder gewicht.
De surface valt voor mij persoonlijk af omdat ik een type cover niet praktisch vind werken, dwz teveel tablet ipv laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkknight60
Dank voor de snelle reacties!

De lenovo heeft dus wel een minder scherm, en dit vind ik opzich wel belangrijk.
voor de opslag vind ik het wel fijn om meer te hebben,maar ik doe ook heel veel in onedrive.
De keuze gaat nu inderdaad tussen de lenovo yoga 3 14 en de spectre
spectre 899€ lenovo :999€weet iemand of het verschil tussen de i5(5200u) en i7(5500u) erg groot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Wat je inlevert in performance win je in batterij tijd. Naar mijn mening is alles overpowered en heb ik liever de battery time.

Wat maakt het scherm van de lenovo slecht? Ik vind het scherm van de spectre bv erg veel spiegelen maar mooie kleurenweergave. Ik weet dat de key travel van de spectre ook erg goed is en de unibody geeft mooie en solide gevoel aan de spectre. In de spectre kan je ook altijd weer een SD kaartje stoppen.

Je zal nooit een slechte laptop kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
it0 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:17:
Wat je inlevert in performance win je in batterij tijd. Naar mijn mening is alles overpowered en heb ik liever de battery time.
Dat is korte termijn denken. Ik koop een laptop voor een jaar of vijf, dan is het prettig dat over 5 jaar ook nog goed mee kan (en persoonlijk met lightroom en VMware kun je nooit te weinig power hebben). Het is niet meer zo als 10 jaar geleden dat na een paar jaar je laptop niet meer mee kan. Ik vind het dan ook belangrijk dat de accu te vervangen is.

Huidige laptops zijn overpowerd wanneer je gebruik niet verder gaat dan wat internet, office werk en af en toe een filmpje. Maar wij zijn tweakers :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Intel Core i5-5200U @ 2.20GHz -> 3526 passmark punten
Intel Core i7-5500U @ 2.40GHz -> 3946 passmark punten

Dus een i7 is (3946-3526)/3526 = 11.9 % sneller. Dit ga je overigens alleen merken als je de cpu echt pushed want de cpu snelheid is dynamisch. Dus in uitzonderlijke gevallen kan de i7 sneller zijn. Die snelheid ga je niet in vmware of lightroom merken omdat het te specifiek en de verbeteringen te gering..

Ik kom nu van een core i5-520m af met 2414 punten en 4 GB geheugen met een 840 pro ssd dus qua snelheid merk ik nu al weinig verschil. De GPU van een 5500 vs 3000 is wel een enorm verschil.net zoals andere aspecten aan deze laptop. Maar in de CPU of SSD ziet niet het verschil, en mijn oude laptop had nog zeker langer kunnen meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertLikesTwea
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-04 13:20
Ik ben ook naar deze laptop aan het kijken voor mijn werk. En ik ben zeer geïnteresseerd naar de active stylus functionaliteit. Maar waar kan je die pen precies kopen? Misschien kijk ik niet goed, maar ik kan het niet terugvinden op de website van HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkknight60
@robert
De HP pen schijnt niet heel goed te zijn! Je kunt ook een Dell pen gebruiken op de HP spectre deze blijkt veel fijner te werken en is goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
it0 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 16:33:
Intel Core i5-5200U @ 2.20GHz -> 3526 passmark punten
Intel Core i7-5500U @ 2.40GHz -> 3946 passmark punten

Dus een i7 is (3946-3526)/3526 = 11.9 % sneller. Dit ga je overigens alleen merken als je de cpu echt pushed want de cpu snelheid is dynamisch. Dus in uitzonderlijke gevallen kan de i7 sneller zijn. Die snelheid ga je niet in vmware of lightroom merken omdat het te specifiek en de verbeteringen te gering..

Ik kom nu van een core i5-520m af met 2414 punten en 4 GB geheugen met een 840 pro ssd dus qua snelheid merk ik nu al weinig verschil. De GPU van een 5500 vs 3000 is wel een enorm verschil.net zoals andere aspecten aan deze laptop. Maar in de CPU of SSD ziet niet het verschil, en mijn oude laptop had nog zeker langer kunnen meegaan.
Ik ben het met je eens dat de I7 5500u niet de perfecte cpu is. Ik heb nu nog een 4 jaar oude i7 2630qm in mijn laptop die volgens mij beter presteert dan een 5500u. En wat mij betreft kom ik nu al vaak power te kort. Helaas komt design en gemak met beperkte hardware, kies ik voor maar ik wil dan wel het snelste dat er te krijgen is, ook al scheelt dat weinig met een goedkopere versie.

Sowieso vind ik accutijd beetje overschat, gebeurt niet vaak dat ik langer dan 5 uur geen stopcontact in de buurt heb, Een lichte, kleine voedingsadapter vind ik dus wel een must.

Gelukkig heeft iedereen andere eisen aan een laptop :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertLikesTwea
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-04 13:20
Darkknight60 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 17:05:
@robert
De HP pen schijnt niet heel goed te zijn! Je kunt ook een Dell pen gebruiken op de HP spectre deze blijkt veel fijner te werken en is goedkoper :)
Dat is een goede tip. Darkknight60!

N.a.v. jouw berichtje vond ik ook dit YouTube filmpje. En volgens mij is dat deze stylus (al weet ik het nog niet helemaal zeker).

Dan ben ik er wel uit. Dit wordt mijn nieuwe laptop :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtune_stefan
Vandaag de knoop doorgehakt en gekozen voor de FHD versie. Het heldere scherm, minder scaling problemen, en de accuduur van de FHD waren doorslaggevend. Morgen krijg ik hem en ben erg benieuwd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkknight60
@stefan
nice! Laat weten hoe de laptop je bevalt ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympia
Ik zag bij de outlet van Coolblue op Marktplaats een leuke deal van de i5. Gelijk een mail gestuurd, maar twee uur later kreeg ik een mail terug waarin stond dat hij al verkocht was.

Verdorie :( :(

[ Voor 5% gewijzigd door Olympia op 09-07-2015 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik heb de I5 FHD nu een week of 5. Bevalt erg goed en absoluut geen spijt van.

Enige "nadelen" :

- Klikgeluid van het touchpad
- Touchpad had iets kleiner gemogen --> soms klik je niet in het juiste gedeelte op het touchpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtune_stefan
Olympia schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 22:05:
Ik zag bij de outlet van Coolblue op Marktplaats een leuke deal van de i5. Gelijk een mail gestuurd, maar twee uur later kreeg ik een mail terug waarin stond dat hij al verkocht was.

Verdorie :( :(
Sorry ;).
Er staat nog wel een QHD versie voor €1140 bij Coolblue. Ik heb deze QHD laten omboeken naar de FHD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
Darkknight60 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 17:05:
@robert
Ik heb de HP Pen (Pro Tablet 408 Active Pen), via Amazon in Duitsland gekocht. . Ik heb er weinig over te klagen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympia
dtune_stefan schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:23:
[...]

Sorry ;).
Er staat nog wel een QHD versie voor €1140 bij Coolblue. Ik heb deze QHD laten omboeken naar de FHD :)
:(

Dank voor de tip, maar ik heb heel bewust voor de FHD-variant gekozen, omdat ik elk beetje extra accutijd heel hard nodig heb. Bovendien is voor mij i7 echt een dikke overkill :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-05 16:11
Voor iedere (aankomend) student die een HP product wil kopen (welke laptop/desktop/accessoire/etc. dan ook):

HP heeft de "HP Student Store" <3 ! Je moet alleen even een account aanmaken met het e-mail adres dat je van school hebt gekregen en dan kun je profiteren van hele, hele mooie kortingen.

Zo heb je het beste Spectre x360 model voor €1330.00, in plaats van €1499,00! (ik zal je even helpen: €169 goedkoper oOo )

Registreren is dus best de moeite waard. In de pricewatch is de laagste prijs op dit moment net als in de gewone HP Store €1.499,00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:41
Zelf bij coolblue voor 720 euro de Zenbook ux305fa besteld voor 720 @256GB SSD, Core M.
Voor dat geld een heerlijk laptopje. Voelt ondanks de wat trage Core M erg rap aan.

Ben er tevreden mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
oscarwashere schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 18:16:
Voor iedere (aankomend) student die een HP product wil kopen (welke laptop/desktop/accessoire/etc. dan ook):
[...]
Kan je ook toevallig zien hoe duur de FHD versie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympia
SChief schreef op zondag 12 juli 2015 @ 19:01:
[...]

Kan je ook toevallig zien hoe duur de FHD versie is?
Die is €930,01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Keus gemaakt, ik wil deze laptop. Gisteren bij de mm langs geweest in de verwachting dat de laptop daar wel ligt. Dus niet. Volgens de computer van de mm man nergens hier bij een mm in de buurt (noorden). Weet iemand een winkel op de lijn Groningen - Utrecht - den haag waar een exemplaar te bewonderen is? Wil hem graag een keer in de hand houden voor aanschaf. (Ik ga voor de i7 maar voor het bekijken voldoet elke versie)

Edit.
Laat maar, heb de laptop besteld bij cool blue. Mag hem eerst bekijken in de winkel

[ Voor 9% gewijzigd door [Roland] op 16-07-2015 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 07:55
In MM Amsterdam is de laptop te zien en te voelen. Overigens krijg je er nu een lederen opberghoes erbij als je de laptop bij HP zelf bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Ik ben van plan om de QHD variant aan te schaffen, maar ik kan nergens het verschil in batterij duur vinden... Bij die op de site van HP staat maar 1 ding en dan dat het per model kan verschillen; ja goh... Iemand hier enig idee of ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
oscarwashere schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:11:
Ik ben van plan om de QHD variant aan te schaffen, maar ik kan nergens het verschil in batterij duur vinden... Bij die op de site van HP staat maar 1 ding en dan dat het per model kan verschillen; ja goh... Iemand hier enig idee of ervaring?
Bij de andere merken (Dell en Asus) zie je dat de batterijduur 2 a 3 uur beter is bij een FHD vergeleken met een QHD. Ik zie geen reden waarom dit bij de HP (heel) anders zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Ted_W schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:25:
In MM Amsterdam is de laptop te zien en te voelen. Overigens krijg je er nu een lederen opberghoes erbij als je de laptop bij HP zelf bestelt.
Dat van die hoes kan ik niet vinden op: http://store.hp.com/Nethe...ctre-x360#merch-marketing

De leren hoes die ik kan kiezen kost 59 euro. Heb je een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Ted_W schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 16:00:
[...]

Bij de andere merken (Dell en Asus) zie je dat de batterijduur 2 a 3 uur beter is bij een FHD vergeleken met een QHD. Ik zie geen reden waarom dit bij de HP (heel) anders zou zijn.
Zo veel verschil!? Ik had ergens gelezen dat de werkelijke accuduur van het apparaat ongeveer 11 tot 12 uur is, dus nog redelijk in de buurt van wat HP zelf vermeld (12,5 u.). Kunnen we bij de QHD versie dan uitgaan van 10 uur?

Ik las trouwens ook dat er een technologie in zou zitten die ervoor zorgt dat het QHD scherm zich slechts beperkt ververst. En met beperkt bedoel ik dan 'alleen waar/wanneer nodig'. Het FHD model en nagenoeg alle anders concurrenten zouden dit niet hebben. Misschien werkt het wel (heel) goed...?

EDIT:
Ik lees in de benchmarks op Hardware.info dat de accuduur van het QHD model bij "productivity" 549 minuten (= 9,15 uur) en bij "entertainment" 206 minuten (=3,43 uur) is.

EDIT 2:
[message]Review van MobileTechReview.com[/message]:
In our real life tests using the laptop for web browsing with 5-10 tabs open, working in MS Office, streaming an hour of House of Cards in 1080p via Netflix, watching several short YouTube videos, editing 10 RAW files in Photoshop CC and playing music in the background while working for one hour with WiFi on and brightness set to 50%, our Core i7 model averaged 9 hours. (bron)

[ Voor 34% gewijzigd door oscarwashere op 16-07-2015 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
oscarwashere schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 17:21:
[...]

Zo veel verschil!? Ik had ergens gelezen dat de werkelijke accuduur van het apparaat ongeveer 11 tot 12 uur is, dus nog redelijk in de buurt van wat HP zelf vermeld (12,5 u.). Kunnen we bij de QHD versie dan uitgaan van 10 uur?

Ik las trouwens ook dat er een technologie in zou zitten die ervoor zorgt dat het QHD scherm zich slechts beperkt ververst. En met beperkt bedoel ik dan 'alleen waar/wanneer nodig'. Het FHD model en nagenoeg alle anders concurrenten zouden dit niet hebben. Misschien werkt het wel (heel) goed...?

EDIT:
Ik lees in de benchmarks op Hardware.info dat de accuduur van het QHD model bij "productivity" 549 minuten (= 9,15 uur) en bij "entertainment" 206 minuten (=3,43 uur) is.
Tweakers heeft van de Dell XPS 13 zowel de QHD als de FHD getest, tussen beide modellen is het verschil in de batterijduur ook aanzienlijk (vind ik).

reviews: Dell XPS 13: mat full-hd-scherm en lange accuduur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympia
Ik heb vandaag de FHD-variant binnengekregen; de schattingen van de accuduur zijn tamelijk optimistisch.Ik denk dat je 8,5 à 9,5 uur moet verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Olympia schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 21:59:
Ik heb vandaag de FHD-variant binnengekregen ......
Oeh, nice oOo
Olympia schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 21:59:
...... de schattingen van de accuduur zijn tamelijk optimistisch.Ik denk dat je 8,5 à 9,5 uur moet verwachten.
Dat denk en hoop ik ook wel. Zou je het eens (ongeveer/een beetje) op de proef kunnen stellen? Eventueel op den duur met behulp van het tekstje "00 uur en 00 minuten (00%) resterend)" die tevoorschijn komt als je de muis op het batterijtje in de taakbalk houd (maar dat wist je vast wel te vinden).

In ieder geval; je zou mij en ik denk vast ook wel anderen er blij mee maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympia
Vandaag is hij in ongeveer 3 uur 20 minuten van 75% naar 40% gegaan op de stand 'energiebesparing' met surfen/downloaden. Om alvast een beeld te geven. Ik heb geen idee hoe sommige sites bij 11 uur komen. Er staat geen ''xx uur xx minuten resterend'' bij vermeld.

Morgen post ik wel even een update na wat gamen/video's kijken/surfen op 50% helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Tweakers heeft de laptop al wel gebenched
http://tweakers.net/benchdb/testcombo/4688

Komt uit op:
Accutest browsen 2013 (180cd/m²) 9u25m Minuten
Accutest video 2013 (180cd/m²) 8u47m Minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb deze laptop met spijt geretourneerd. De eerste die ik had aangeschaft had een hele lichte vlek in de backlight zitten en de tweede versie had last van vreselijke backlight bleeding. Als je de laptop in tabletmode gebruikte vertekende heel het beeld door de druk op de achterzijde van het scherm. Ben ik hier nou zo kritisch in? Ervaren jullie dat niet bij het bekijken van films in tabletmode?

Ik kan me niet voorstellen dat het exemplaisch is. Verder vond ik het een prachtige laptop en zoek nog steeds iets vergelijkbaars.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Ik heb zelf dat probleem niet , ging het om FHD of QHD?

Mijn "grootste" probleem met het scherm zijn vingerafdrukken die gaan vlekken zodat je voortdurend moet poetesen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
FHD versie.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
[Roland] schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 07:18:
Tweakers heeft de laptop al wel gebenched
http://tweakers.net/benchdb/testcombo/4688

Komt uit op:
Accutest browsen 2013 (180cd/m²) 9u25m Minuten
Accutest video 2013 (180cd/m²) 8u47m Minuten
Dit was van de FHD versie. Dus als we die even vergelijken met de benchmark van Hardware.info:
oscarwashere schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 17:21:
Maar let op; het zijn natuurlijk 2 verschillende benchmarks, dus ze testen allebei op een (iets) andere manier de accuduur, wat natuurlijk ook voor een verschil in de bovengenoemde resultaten zorgt.

Conclusie: in ieder geval voor werken/studeren zal het weinig uitmaken.

Olympia schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 23:21:
Vandaag is hij in ongeveer 3 uur 20 minuten van 75% naar 40% gegaan op de stand 'energiebesparing' met surfen/downloaden. Om alvast een beeld te geven. Ik heb geen idee hoe sommige sites bij 11 uur komen. Er staat geen ''xx uur xx minuten resterend'' bij vermeld.

Morgen post ik wel even een update na wat gamen/video's kijken/surfen op 50% helderheid.
35% vermindering in 3,25 uur..... 3x 35% is iets meer dan 100%.... 3x 3,25 uur is 9,75 uur... (= 9 uur en 45 minuten) dus ik denk dat je dus wel kunt zeggen dat het bovengenoemde resultaat uit de benchmarks best haalbaar is.

Don't shoot me bij rekenfoutjes _/-\o_

[ Voor 77% gewijzigd door oscarwashere op 17-07-2015 18:01 ]

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste