Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 22:14
Sinds een week in het bezit van een HP Spectre X360 15-inch bl110nd. Kom na een week toch wel een 'probleempje' tegen met dit apparaat. Het voldoet verder aan al mijn wensen... mooi scherm, grote SSD, touchscreen, kaby lake refresh, 16gb.

Om de zoveel tijd lijkt alles te gaan haperen. Het scherm wordt voor een korte tijd niet ge-update, waarna later het weer hervat. Eigenlijk zijn er steeds korte freezes achter elkaar. Het is inmiddels al een stuk minder dan dat het was.

Acties:
- Video drivers van HP geïnstalleerd en die van Intel en Nvidia zelf. Geen verschil, beide haperingen.
- Power plan aangepast (cpu niet op turbo modus, netwerkkaart op max performance, graphics niet op power saver...)
- Netwerk drivers van intel direct geïnstalleerd.
- BIOS update (F30.A)
- Diagnostics gedraait, alles prima.

Ik check ook de temp van de laptop, en die komt eigenlijk niet over de 55 graden heen.

Iemand enige ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 08:01

Stefano

Ondertitel Not Found

PCIe power save uitzetten?

[ Voor 4% gewijzigd door Stefano op 24-12-2017 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter White
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-12-2024
MaartenM schreef op zondag 24 december 2017 @ 00:52:

Om de zoveel tijd lijkt alles te gaan haperen. Het scherm wordt voor een korte tijd niet ge-update, waarna later het weer hervat. Eigenlijk zijn er steeds korte freezes achter elkaar. Het is inmiddels al een stuk minder dan dat het was.

....
Ik check ook de temp van de laptop, en die komt eigenlijk niet over de 55 graden heen.

Iemand enige ideeën?
Dit komt mij bekend voor, alleen heb ik het bij een HP Pavilion. Onder welke omstandigheden/werkzaamheden heb je de freezes?

Na wat onderzoek denk ik dat er twee mogelijke oorzaken zijn:

1. De HP bios is agressief ingesteld om lage temperaturen te behouden. Zodra de temp rond 60 is, wordt de gpu zwaar teruggeklokt.

2. De bijgeleverde powersupply is niet sterk genoeg om de laptop van genoeg vermogen te voorzien tijdens zware werkzaamheden. 65w voor een quadcore en MX150 is wellicht onvoldoende om constant gas te geven.

Hoop dat iemand meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenM
Wouter White schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 10:06:
[...]

Dit komt mij bekend voor, alleen heb ik het bij een HP Pavilion. Onder welke omstandigheden/werkzaamheden heb je de freezes?

Na wat onderzoek denk ik dat er twee mogelijke oorzaken zijn:

1. De HP bios is agressief ingesteld om lage temperaturen te behouden. Zodra de temp rond 60 is, wordt de gpu zwaar teruggeklokt.

2. De bijgeleverde powersupply is niet sterk genoeg om de laptop van genoeg vermogen te voorzien tijdens zware werkzaamheden. 65w voor een quadcore en MX150 is wellicht onvoldoende om constant gas te geven.

Hoop dat iemand meer weet.
Het gebeurt eigenlijk voornamelijk onder het browsen. Ik heb een uur lang een game gespeeld en geen enkel problem onder vonden. Ik heb het vermoeden dat het probleem zich dus in de Intel AC-8265 driver zit. Het probleem dit zich namelijk ook veel voor toen ik een game aan het downloaden was via steam en de downlink vol liep.

Of het probleem zit in de UHD driver. Aangezien tijdens het gamen de MX150 het overneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoemtoeter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-02 11:40
MaartenM schreef op woensdag 27 december 2017 @ 23:18:
[...]

Het gebeurt eigenlijk voornamelijk onder het browsen. Ik heb een uur lang een game gespeeld en geen enkel problem onder vonden. Ik heb het vermoeden dat het probleem zich dus in de Intel AC-8265 driver zit. Het probleem dit zich namelijk ook veel voor toen ik een game aan het downloaden was via steam en de downlink vol liep.

Of het probleem zit in de UHD driver. Aangezien tijdens het gamen de MX150 het overneemt.
Heb hetzelfde probleem. De oplossing die ik hier beschrijf heeft het probleem een tijdje verholpen. Het lijkt nu nog sporadisch voor te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenM
zoemtoeter schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:00:
[...]

Heb hetzelfde probleem. De oplossing die ik hier beschrijf heeft het probleem een tijdje verholpen. Het lijkt nu nog sporadisch voor te komen.
Ik heb nu de interne grafische kaart uitgeschakeld en zag het probleem enige tijd niet meer voorkomen. Maar het keerde toch weer terug. De laptop was daarnaast ook erg heet aan de onderkant. Ik vermoed dat de laptop de hitte niet goed kan afvoeren en dan vastlopers krijgt in één van de onderdelen. Ik heb inmiddels mijn spectre als retour aangemeld bij HP, aangezien dit niet helemaal is wat ik verwacht van een nieuwe laptop.

[ Voor 24% gewijzigd door MaartenM op 04-01-2018 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:07

NSG

Je weet niks!

Ik kom er dus net achter dat de Spectre x360 41xx NIET op de planning staat voor een BIOS update om Meltdown en Spectre te dichten (zo ver dat überhaupt mogelijk is). :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-09 12:16
NSG schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:20:
Ik kom er dus net achter dat de Spectre x360 41xx NIET op de planning staat voor een BIOS update om Meltdown en Spectre te dichten (zo ver dat überhaupt mogelijk is). :(
Ik zie die toch gewoon staan in je link?

HP Spectre x360 Convertible 13-4000 ~ 13-4099 (Intel) Feb. 9 Feb. 9 Feb. 9

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-09 09:38
emmerx schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:37:
[...]

Ik zie die toch gewoon staan in je link?

HP Spectre x360 Convertible 13-4000 ~ 13-4099 (Intel) Feb. 9 Feb. 9 Feb. 9
Nou ja, simpel gezegd zit 4100 natuurlijk niet in de 4000-4099 reeks. Maar kan me niet voorstellen dat er geen bios update voor de 41x serie uit zal komen verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:07

NSG

Je weet niks!

m0ridin schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:02:
[...]

Nou ja, simpel gezegd zit 4100 natuurlijk niet in de 4000-4099 reeks. Maar kan me niet voorstellen dat er geen bios update voor de 41x serie uit zal komen verder...
Zo heb ik die reeks wel opgevat ja. Hopelijk een stomme typo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Ik heb sinds vandaag de Spectre x360 met 8th gen i5, de eerste indrukken zijn goed. Alleen valt het me op als ik wat schut met de laptop het scherm naar achter klap. Nu heeft iemand die ik ken het early 2017 model en hij geeft aan hier geen last van te hebben. Iemand anders hier die hetzelfde probleem heeft? Kan je hier zelf iets aan doen?

Daarnaast klinken de boxen er blikkerig vooral bij systeemgeluid van windows lijkt het geluid over te slaan, ik heb al nieuwe drivers geïnstalleerd en de b&o audio drivers uitgezet. Ook maakt de backlight van het toetsenbord een hoge pieptoon zodra deze aanstaat.

[ Voor 28% gewijzigd door bloodlynx op 28-01-2018 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Hebben de mensen die BitLocker hebben ingeschakeld op hun x360 ook zo vaak het probleem dat hij om de herstelsleutel vraagt bij opstarten? Heb BitLocker als een extra beveiligingslaag ingeschakeld, maar als 'ie op de kritieke momenten doodleuk om een sleutel blijft vragen wordt het al snel heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-09 12:25
Op mijn Sony Vaio Pro 13" had ik W10Pro met Bitlocker. Werkte altijd prima op de achtergrond en nooit om een sleutel gevraagd bij het opstarten. Mijn X360 [13-AE010ND] is geleverd met W10Home, dus zonder Bitlocker. Ik twijfel nog of ik ga upgraden naar W10Pro.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
De mijne ook nu je het zegt, maar ik kon kosteloos upgraden naar Education.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Inmiddels heb ik een weekje me Spectre in bezit erg tevrenden, alleen slaan de speakers steeds meer over. Niemand die hetzelfde probleem ondervind?

[ Voor 3% gewijzigd door bloodlynx op 02-02-2018 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 14:03
Ik heb geen probleem met mijn speakers. Geen idee wat 'me speakers' zijn.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
dreamscape schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 20:17:
Ik heb geen probleem met mijn speakers. Geen idee wat 'me speakers' zijn.
'me speaker' zijn de speakers van de Spectre. Deze bij bepaalde tonen een soort van koekblik geluid wat door galmt in de gehele behuizing. Bijvoorbeeld dus bij een systeem notificatie van windows 10 is het geluid totaal vervormd al rond zo'n 40% volume. Ik ben ook naar de winkel gegaan om te testen of andere modellen dit geluid hadden. Nu had hetzelfde model exact hetzelfde probleem maar had bijvoorbeeld de zwarte uitvoering en de oudere modellen hier geen last van. Daarom was ik benieuwd of iemand hier hetzelfde probleem heeft gehad of nog heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoemtoeter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-02 11:40
zoemtoeter schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:00:
[...]

Een update voor de geïnteresseerden: ik gebruik de laptop dagelijks en al ruim een maand doet het probleem zich niet meer voor. Lijkt dus helemaal verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Heb maar besloten om mijn 4031nd te voorzien van een verse installatie. Wou graag van die herstelpartities af en dat gezeur met Bitlocker (zie hierboven) was ik ook zat.

Zit nu alleen met één probleempje: het lukt niet om de Realtek audio-drivers te installeren (zit nu met Intel Smart Sound).. Installatie hangt halverwege en cpu usage blijft op 30% steken. Na een reboot wilt 'ie weer verder gaan, maar daarna vraagt hij weer om een reboot en begint het weer van voorafaan. Erg vervelend, en blijkbaar ben ik niet de enige (onderste post)). Heeft iemand anders het wel werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Vandread schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:19:
Vind de hoeveelheid koelpasta wel een shocker trouwens:
http://www.laptopultra.co...tre-pro-x360-disassembly/
Iemand daar toevallig naar gekeken?
Kan toch alleen maar tegen werken, zoveel meuk erop....
Oude post, maar ik quote toch even. Ik vind dat de mijne onder load meer herrie lijkt te maken dan vroeger. Kwam tijdens het zoeken jouw post tegen, en inderdaad:

Afbeeldingslocatie: http://www.laptopultra.com/guide/wp-content/uploads/2015/05/HP-Spectre-Pro-X360-Disassembly-19.jpg

Dat is bizar veel koelpasta. :X Lijkt overigens een makkelijk klusje te zijn. Onderkant losschroeven en je kan de direct bij de heatsink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:36
@S_Chief ik ben alleen huiverig hem weer open te schroeven, na zelf de ssd wisselen, weer terugzetten naar de orginele en 2 reparaties verder zijn bepaalde catches/palletjes lam geraakt en zit het niet super in elkaar.
Misschien toch nog maar eens doen en meteen de SSD weer wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Vandread schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 22:41:
@S_Chief ik ben alleen huiverig hem weer open te schroeven, na zelf de ssd wisselen, weer terugzetten naar de orginele en 2 reparaties verder zijn bepaalde catches/palletjes lam geraakt en zit het niet super in elkaar.
Misschien toch nog maar eens doen en meteen de SSD weer wisselen.
Welke SSD heb je er inzitten? Ik heb nog steeds de originele SanDisk X300, werkt eigenlijk prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Recentelijk de wifi kaart vervangen door een Intel AX200.

An sich geen post waard, maar na het openschroeven moest ik helaas constateren dat 1 van de cellen van de batterij opgezwollen is.

Dus een kleine "heads up", controleer je batterij. De HP battery check utility geeft ten onrechte aan dat de batterij in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Omdat mijn Spectre (4110nd) niet meer vlak op het buro bleef staan (frame krom?), de scharnieren los zaten en ik de SSD wil vervangen voor een PCIe de laptop weer eens opengemaakt....
Zelfde probleem als hierboven gemeld, 2 cellen van de accu behoorlijk opgezwollen.
Achterdeksel past er niet meer op....

Afbeeldingslocatie: http://www.emmerx.dds.nl/TwGfx/20190813_X360Battery.jpg

Meteen nieuw toetsenbord gemonteerd; oude was beetje versleten en 1 toets plakte.
Boutjes van scharnieren vastgedraaid met loctite en 4 jaar oude SpectreX weer als nieuw; bijna dan.
Als mijn nieuwe Samsung 970 EVO+ en accu (eBay €30,- voor een gebruikte originele HP 789116-005) er in zitten...

Afbeeldingslocatie: http://www.emmerx.dds.nl/TwGfx/2019_SpectreKeyboard.jpg

[edit]
Accu geplaatste en gebruiksduur op accu van 2 naar 7 uur.....
Samsung EVO SSD in desktop gezet, videomontage heeft meer baat bij een supersnelle NVMe SSD.
Voor de laptop daarom nu een Intel 660p NVMe kopen met QLC; goedkoop, snel zat en energiezuinig.

[ Voor 91% gewijzigd door emmerx op 23-08-2019 17:07 . Reden: foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:36
emmerx schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:26:
[Afbeelding]

Boutjes van scharnieren vastgedraaid met loctite en SpectreX weer als nieuw; bijna.
Als mijn eBay accu (€30,-) er in zit.
Foto doet het niet, moet inloggen ;) maar goed om te weten dat dat kan gebeuren.
Welke spectre is het exact en welke accu heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Nieuw zijn ze overigens niet veel duurder:.

Nieuw origineel HP €54 incl verzending:
https://www.ebay.nl/itm/G...tu-13-4007tu/254287064386

Vervangende merkloze accu €45 incl verzending:
https://www.ebay.nl/itm/A...fac665:g:RyMAAOSw249c9Owv

[ Voor 39% gewijzigd door emmerx op 14-08-2019 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Stefano schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 19:12:
Recentelijk de wifi kaart vervangen door een Intel AX200.
Geen problemen gekregen met evt white list in Hp BIOS?

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

emmerx schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 23:36:
[...]

Geen problemen gekregen met evt white list in Hp BIOS?
Geen enkel probleem, plaatsen en drivers installeren.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 11:59

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik ben in de markt voor een

pricewatch: HP Spectre x360 15-df1550nd

maar weet iemand waarom die hier niet in Poseidon Blue te krijgen zijn?

In de Amerikaanse HP store kun je ze helemaal op maat configureren. En dus ook de kleur kiezen.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels-88
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:53
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe laptop om mijn 7 jaar oude Sony Vaio Z3 te vervangen en ik één van de opties is de HP Spectre X360 df1550nd
+ Specs
+ Scherm
+ Uniek design
+ IR camera
+ Touch (noit op een laptop gehad maar lijkt me vrij handig?)

Nu vraag ik me wel af:
hoe zit het met de bouwkwaliteit en duurzaamheid van het apparaat? Als ik zoveel geld voor een laptop uitgeef wil ik toch dat hij weer lang mee kan, kan iemand hier zijn ervaring over delen?

Blijft de computer ook snel, in het verleden veel HP laptops meegemaakt bij anderen die na verloop van tijd enorm traag werden terwijl er niets in verbruik veranderde en dit moeilijk tot bijna niet op te lossen was?

Heeft dit scherm het HDR bereik (de nieuwe X360 13'' die in oktober op de markt is gekomen in de US heeft dit wel maar het is dacht ik hetzelfde paneel?

Het touchpad, in de specs op de HP website staat niet aangeven dat er ondersteuning is voor windows precision touchpad drivers, bij de df1450nd staat dit weer wel (zelfde model maar met een 1080P privacy scherm dan moet deze duurdere variant ze toch ook hebben?

Op veel unboxings en reviews zie ik dat er een pen wordt bijgeleverd, is dit in NL ook zo of enkel in de US? Hetzelfde geldt voor de Sleeve?

Alvast bedankt.
Pagina: 1 ... 17 18 Laatste