Nog niet ...
Welke BIOS versie had je en heb je nu?
Laatste mij bekende versie is F.43 Rev.A van oktober 2016.
Daar heb ik geen van dergelijke problemen mee...
[ Voor 22% gewijzigd door emmerx op 12-01-2017 13:41 ]
Draadloos laden op onze Zon
Nog niet ...
[ Voor 22% gewijzigd door emmerx op 12-01-2017 13:41 ]
[ Voor 34% gewijzigd door emmerx op 13-01-2017 22:25 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Bleh! op 15-01-2017 14:42 . Reden: Typo ]
Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.
Hier geen enkele last van...Internepper schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:20:
Hoe zit het met de battery drain? Komt dit probleem veel voor? Wat is jullie ervaringen?
Nee (heb hetzelfde model en ook de bios update gedaan)Stef012 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:49:
Hier de 4110nd. Vorige week een biosupdate gehad, nu valt de machine af en toe uit. Krijg dan een blauw scherm met melding (oops) van windows...
Deze melding heb ik nu een keer of 3 gehad...
Iemand dezelfde problemen?
en eventueel een oplossing
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Same here, was bijna in de verleiding met de btw weg ermee dagen vd mediamarkt toch iets nieuws aan te schaffen, maar eigenlijk is complete onzin... Qua snelheid, batterij en formaat amper verschil (sure, net overal iets compacter, lichter, sneller maar geen 1000+ euro verschil)._-_ratjetoe_-_ schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:42:
Ik heb mijn 4110nd nu ruim een jaar, en moet zeggen dat ik 'em nog steeds fantastisch vind. Draaide laatst mijn model (data-analyse voor wetenschappelijk onderzoek) op m'n laptop ipv op m'n PC op de universiteit, bleek dat de Spectre 'em veel sneller draaide(zit wel wat verkeerd in de instellingen aldaar...)
Af en toe zijn er wel wat kleine issues, maar die lossen zichzelf ook wel weer op. De enige zorg die ik heb is of de scharnieren het langdurig zullen blijven houden.
Ik herken dit probleem niet met het touchpad, maar wél met het toetsenbord. Op het aanmeldscherm werkte alles dan nog prima, maar eenmaal ingelogd duurde het zeker 20 seconde voor het toetsenbord fatsoenlijk reageerde. Ik kon maar geen oorzaak vinden en heb zelfs (terwijl ik wist dat het iets anders moest zijn) de trage SSD de schuld gegeven en een pricewatch: Samsung 960 EVO 250GB gepreorderd (nog steeds niet binnnen, dus kom ik later op terug).bazzemans schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:13:
Sinds kort heb ik problemen met mijn touchpad. Deze reageert de eerste paar seconden niet goed. Herkent iemand zich in deze problemen en is er een oplossing?
Ga ik proberen. Ik heb er soms een USB toetsenbord+muis (bedraad) aan hangen en soms een draadloze muis. Misschien heeft het daarmee te maken.NSG schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:35:
[...]
Ik herken dit probleem niet met het touchpad, maar wél met het toetsenbord. Op het aanmeldscherm werkte alles dan nog prima, maar eenmaal ingelogd duurde het zeker 20 seconde voor het toetsenbord fatsoenlijk reageerde. Ik kon maar geen oorzaak vinden en heb zelfs (terwijl ik wist dat het iets anders moest zijn) de trage SSD de schuld gegeven en een pricewatch: Samsung 960 EVO 250GB gepreorderd (nog steeds niet binnnen, dus kom ik later op terug).
Iets meer dan een maand geleden kwam ik ook een aanbieding tegen van de pricewatch: Logitech MX Anywhere 2 Zwart, leek mij wel een mooie vervanger voor mijn pricewatch: Microsoft Sculpt Mobile Mouse Zwart dus gekocht. Geloof het of niet, maar dit heeft bij mij het probleem verholpen. Nou weet ik niet met zekerheid te zeggen of het veroorzaakt werd door de USB-ontvanger van de Microsoft muis of de bijbehorende software. Maar het had dus met de muis te maken.
Dus mocht jij ook gebruik maken van een draadloze muis o.i.d., kijk dan eens of het help om zonder usb apparatuur en bijbehorende software op te starten.
"Verkrijgbaar sinds: 24 maart 2015" aldus de Pricewatch, dat is nog geen 2 jaar geleden. Als je de laptop bij HP vandaan hebt kan je bij hen aankloppen: http://support.hp.com/nl-nl/document/c03805201Kedav schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:20:
Van mijn 4040nd is het moederbord overleden, garantie verlopen en niet meer te repareren en een nieuwe zou meer dan 900€ moeten kosten volgens het bedrijf waar ik hem had gebracht. Voor die prijs haal ik bijna een nieuwe dus dat heb ik natuurlijk niet gedaan. Misschien heeft hier iemand tips of ideeën voor wat ik er nog mee zou kunnen doen of waar ik terecht zou kunnen?
Mijn god wat dom, heb ik mij hier even verschrikkelijk op verkeken. Ik had in mijn hoofd dat ik hem al sinds begin 2014 in bezit had. Het is idd een privé aankoop bij HP zelf. Bedankt, ik ga mij wat verder inlezen over de garantie.NSG schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:46:
[...]
"Verkrijgbaar sinds: 24 maart 2015" aldus de Pricewatch, dat is nog geen 2 jaar geleden. Als je de laptop bij HP vandaan hebt kan je bij hen aankloppen: http://support.hp.com/nl-nl/document/c03805201
Heb je hem elders gekocht dan moet je je even de garantievoorwaarden van de verkoper inlezen, vaak is dat alsnog 2 jaar. En anders staat heb je hier wat leesvoer: https://www.consuwijzer.n...niet-goed-ondeugdelijk-is
Ik ga er nu wel vanuit dat het een privé aankoop betreft en dus niet zakelijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Kedav op 01-02-2017 17:42 ]
Hp zelf geeft inderdaad aan dat je maar 1 jaar garantie hebt, en probeert vervolgens extra garantie te verkopen. Maar binnen 2 jaar zullen ze toch echt garantie moeten verlenen.Kedav schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 17:02:
[...]
Mijn god wat dom, heb ik mij hier even verschrikkelijk op verkeken. Ik had in mijn hoofd dat ik hem al sinds begin 2014 in bezit had. Het is idd een privé aankoop bij HP zelf. Bedankt, ik ga mij wat verder inlezen over de garantie.
Edit: hp geeft aan dat mijn garantie in april 2016 is verlopen (dus één jaar na aankoop).
Even een oud bericht van mijzelf quoten..NSG schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:32:
Nog meer Spectre bezitters die last hebben van een trage SSD en dan met name de schrijfsnelheid?
Ik heb deze 13-4110nd nu iets meer dan een jaar in bezit, hetzelfde geldt voor de Windows installatie.
[afbeelding]
En dit is na het opschonen van wat bestanden. Met 20GB vrij haalde ik nog geen 30MB/S Seq..
***update***
De oorzaak is dus een firmware bug.. http://h30434.www3.hp.com...mware-update/td-p/5110523
Anoniem: 94337
[ Voor 12% gewijzigd door S_Chief op 15-03-2017 09:07 ]
Ah top, cheersS_Chief schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:06:
Gewoon een vochtig doekje (dus niet zeiknat), gebeurt echt niets. Soms gebruik ik ook Glassex.
Zeau ff mezelf quoten.... destijds garantie besteld en niks meer met de laptop gedaan, was het even zat.Vandread schreef op vrijdag 8 juli 2016 @ 12:11:
[...]
Laptop weer terug, nieuw moederbord, powerknop werkt nu beroerd en zodra ik het windows 10 achtergrond scherm zie komt er een zwart scherm en blijft hij hangen....![]()
Eerst eens het een en ander van het schijfje halen, kan ik vervolgens een restore doen, werkt het dan nog niet goed dan kan die weer terug.
Denk dat ik meteen maar de extra garantie ga bestellen.
edit: veilige modus start lukt ook niet via het recovery menu....
[ Voor 4% gewijzigd door Vandread op 23-03-2017 09:58 ]
[ Voor 44% gewijzigd door Vandread op 13-04-2017 10:56 ]
De 13-w0xxnd is eind 2016 op de markt gekomen. Deze modellen zijn niet compatible met een stylus, in tegenstelling tot de vorige versie (13-xxxxnd, die HP in Nederland overigens nog steeds probeert te slijten als "special edition"Vandread schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:50:
@jawaligt Je bedoelt deze?
pricewatch: HP Spectre 13-w010nd x360
Is volgens mij gewoon het nieuwste model, met thunderbolt, usb 3.1 etc
Kleur heeft volgens mij niet persee iets ermee te maken:
http://store.hp.com/us/en...a_2_170227#!&tab=features
Volgens mij gewoon de nieuwste:
http://store.hp.com/Nethe...d=Y5U95EA&opt=ABH&sel=NTB
Doe anders even een linkje naar de versie die jij bedoelt?
[ Voor 3% gewijzigd door OsiriS.nl op 13-04-2017 22:08 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Yes! Heb er gisteren een besteld.OsiriS.nl schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:13:
De eerste 13-ac varianten zijn al verkrijgbaar via de HP-store :-D
Het is de stylus compatibiliteit en volgens mij ook het kleurschema. De w* modellen zijn zilver en de ac* modellen brons/goud met zwart.The_Scarabial schreef op maandag 24 april 2017 @ 21:38:
^was me net aan het orienteren voor zo'n spectre 360, komen er weer meer modellen om mee tevergelijken, is het alleen die stylus wat extra is? Anders ga ik gewoon toch maar voor eentje zonder die compatibiliteit.
[ Voor 4% gewijzigd door jawaligt op 05-05-2017 20:08 ]
Ik merk dat hij na deze BIOS-update NOG veel sneller boot. Het was al vlot, maar nu heb ik het over iets van 4 seconden.bluecupra schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 08:24:
Gisteren is er een BIOS update uitgekomen voor de HP X360 (eerste gen) waarbij kritische UEFI componenten hersteld zijn. Bios versie heeft versienummer F.45
Same here, maar kan me er nou ook niet zo druk om maken dat ik er perse wat mee moet...NSG schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:44:
Pfft, ik heb weer last van een chkdsk die elke boot aftelt, maar nooit daadwerkelijk wat doet. Ik heb het al eens eerder gehad en raakte er zo door gefrusteert dat ik Windows opnieuw heb geïnstalleerd.
Nu dus weer hetzelfde issue en ook nu weer alle "standaard" oplossingen geprobeerd, zonder enig succes. Het lijkt hier echt om een Spectre x360/HP specifiek probleem te gaan, maar heb nog geen oplossing kunnen vinden. Sommige x360's hebben dit probleem blijkbaar al out-of-the-box.
Dus ik hoor graag oplossingen van mensen die dit op hun Spectre hebben meegemaakt.
De Creators Update had ik al een tijdje draaien. De nieuwe BIOS heb ik wel net voor het "probleem" geïnstalleerd, maar kan niet met zekerheid zeggen of het al na de eerste boot begon.m0ridin schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:37:
[...]
Same here, maar kan me er nou ook niet zo druk om maken dat ik er perse wat mee moet...
Volgens mij is het bij mij sinds de laatste grote windows update, heb de nieuwste bios er nog niet opgezet dus wie weet wat die doet... Schijf is volgens de test nog helemaal ok dus daar lijkt het niet aan te liggen.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Anoniem: 342360
Even een update hierop. @m0ridin @bluecupra en anderen met hetzelfde probleem.NSG schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:44:
Pfft, ik heb weer last van een chkdsk die elke boot aftelt, maar nooit daadwerkelijk wat doet. Ik heb het al eens eerder gehad en raakte er zo door gefrusteert dat ik Windows opnieuw heb geïnstalleerd.
Nu dus weer hetzelfde issue en ook nu weer alle "standaard" oplossingen geprobeerd, zonder enig succes. Het lijkt hier echt om een Spectre x360/HP specifiek probleem te gaan, maar heb nog geen oplossing kunnen vinden. Sommige x360's hebben dit probleem blijkbaar al out-of-the-box.
Dus ik hoor graag oplossingen van mensen die dit op hun Spectre hebben meegemaakt.
[ Voor 20% gewijzigd door NSG op 18-06-2017 14:02 ]
En is dan na 1 keer daadwerkelijk uitvoeren van de checkdisk de melding alsnog verdwenen?NSG schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:56:
Inmiddels ook een register waarde gevonden (credits naar Marley24 in het topic) waarmee chkdsk tijdens het booten wel werkt!
Ook nu weer een registersleutel in Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\
Veranderd de waarde van AutChkTimeout van 8 naar 1 en veranderd ook AutoChkSkipSystemPartition weer terug naar 0. Het aftellen begint nu bij 1, waardoor de test niet meer vroegtijdig wordt afgekapt (want daar ligt het probleem). De bal ligt nu bij HP om met een echte (ws BIOS update) oplossing te komen.
Correct, de melding komt niet meer terugm0ridin schreef op maandag 19 juni 2017 @ 22:42:
[...]
En is dan na 1 keer daadwerkelijk uitvoeren van de checkdisk de melding alsnog verdwenen?
Super, zal ik die veranderingen vanavond ook eens doorvoeren... Voelt iets meer als de correcte afhandelingNSG schreef op maandag 19 juni 2017 @ 22:56:
[...]
Correct, de melding komt niet meer terug
De eerste keer leek er alleen niks te gebeuren, was binnen 2 seconden al klaar. Maar een handmatige chkdsk (chkdsk /f) laat zien dat het werkt, deze duurt iets langer.
Alles wat je hierboven zegt geldt ook voor mijn 13-4110nd. Soms denk ik: is de ventilator soms defect, maar nee, zelfs als ie draait is de ventilator praktisch onhoorbaar. Wat een enorm verschil in vergelijking met de laptop die ik (en jij ookS_Chief schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 21:46:
De eerste paar dagen? Nooit. Hooguit het eerste uur, maximaal twee uur als je indexeren meetelt.
Bij mij draait de fan ook amper, zelfs met Windows Update draait 'ie niet of op de laagste stand.
Ben zelf nog altijd tevreden met de mijne (wel het eerste model), maar ik ben wel een tegenvaller tegengekomen. Ik heb al eens eerder geklaagd over de grijze rubberen voetjes aan de onderkant (die worden langzaam geel), maar ook de rubberen afstandshoudertjes aan de bovenkant krijgen langzaam deze kleur. Daarnaast is aan de linkerkant het rubbertje soort van afgebroken.
Deze dus:
[afbeelding]
Het lijkt erop dat ze in een strip liggen (vermoed dat het rubbertje erachter één geheel vormt met deze), maar het plastic is broos (denk ik?) geworden en aangezien aan de voorkant de opening voor de kaartlezer zit zakt het rubbertje er nu gewoon doorheen.Domper.
Ik draai Linux en de fan gaat alleen af en toe aan als ik filmpjes of twitch aan het kijken ben.S_Chief schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 21:46:
De eerste paar dagen? Nooit. Hooguit het eerste uur, maximaal twee uur als je indexeren meetelt.
Bij mij draait de fan ook amper, zelfs met Windows Update draait 'ie niet of op de laagste stand.
Ben zelf nog altijd tevreden met de mijne (wel het eerste model), maar ik ben wel een tegenvaller tegengekomen. Ik heb al eens eerder geklaagd over de grijze rubberen voetjes aan de onderkant (die worden langzaam geel), maar ook de rubberen afstandshoudertjes aan de bovenkant krijgen langzaam deze kleur. Daarnaast is aan de linkerkant het rubbertje soort van afgebroken.
Deze dus:
[afbeelding]
Het lijkt erop dat ze in een strip liggen (vermoed dat het rubbertje erachter één geheel vormt met deze), maar het plastic is broos (denk ik?) geworden en aangezien aan de voorkant de opening voor de kaartlezer zit zakt het rubbertje er nu gewoon doorheen.Domper.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
De mijne had dit probleem ook inderdaad. Omdat de garantie verlopen was, durfde ik het inmiddels wel aan om hem open te schroeven om eens te kijken of de SSD makkelijk te vervangen is. Toen zag ik dat dit inderdaad een plastic blokje is dat binnenin los komt. Ik heb er een drupje lijm achter gekliederd en de boel weer vastgezet. Was een vrij simpel klusje.S_Chief schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 21:46:
Deze dus:
[afbeelding]
Punctuality is the politeness of kings
[ Voor 22% gewijzigd door S_Chief op 19-07-2017 14:23 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Vandread op 09-08-2017 08:44 ]
[ Voor 27% gewijzigd door ijdod op 14-08-2017 22:18 ]
Punctuality is the politeness of kings
Terugsturen! HP heeft sinds begin september nieuwe X 360 15" modellen uit in de US, UK en DE. Sinds ongeveer 1,5 week kan je de nieuwe BL110ND ook bestellen bij HP Nederland. 8e gen CPU en MX150 aan boord, zelfde prijs. Heb de mijne vandaag binnen gekregen, mooi ding!xmenno schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 21:28:
Ik kon het toch niet laten en heb vorige week de 15-BL020ND gehaald, met de HP USB-C Travel poortreplicator.
hmm, k*t zeg, ik heb ze vorige week niet kunnen vinden. Ik vond het al zo raar dat ie opeens overal verdwenen was, heb Coolblue nog gevraagd of dat kwam vanwege een product update maar die zeiden van niet.abez schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:23:
[...]
Terugsturen! HP heeft sinds begin september nieuwe X 360 15" modellen uit in de US, UK en DE. Sinds ongeveer 1,5 week kan je de nieuwe BL110ND ook bestellen bij HP Nederland. 8e gen CPU en MX150 aan boord, zelfde prijs. Heb de mijne vandaag binnen gekregen, mooi ding!
http://store.hp.com/Nethe...rch/Search.aspx?q=bl110nd
Jawel, maar had geen HDMI naar DVI-D, enkel USB-C.Jerrythafast schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:55:
Zitten er dan geen HDMI-aansluitingen meer op de nieuwe Spectres? Daar heb je gewoon passieve verloopjes voor naar DVI-D.
Wet kopen op afstand? Binnen 14 dagen kun je retourneren zonder opgaaf van redenen, mits je alles netjes inpakt zoals je het hebt binnen gekregen (of zo goed als redelijkerwijs mogelijk).xmenno schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 02:18:
[...]
hmm, k*t zeg, ik heb ze vorige week niet kunnen vinden. Ik vond het al zo raar dat ie opeens overal verdwenen was, heb Coolblue nog gevraagd of dat kwam vanwege een product update maar die zeiden van niet.
Ik zou niet weten onder welke reden ik hem terug kan sturen.
Bij coolblue gekocht?xmenno schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 02:18:
[...]
hmm, k*t zeg, ik heb ze vorige week niet kunnen vinden. Ik vond het al zo raar dat ie opeens overal verdwenen was, heb Coolblue nog gevraagd of dat kwam vanwege een product update maar die zeiden van niet.
Ik zou niet weten onder welke reden ik hem terug kan sturen.
Wat vragen:abez schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:23:
[...]
Terugsturen! HP heeft sinds begin september nieuwe X 360 15" modellen uit in de US, UK en DE. Sinds ongeveer 1,5 week kan je de nieuwe BL110ND ook bestellen bij HP Nederland. 8e gen CPU en MX150 aan boord, zelfde prijs. Heb de mijne vandaag binnen gekregen, mooi ding!
http://store.hp.com/Nethe...rch/Search.aspx?q=bl110nd
Hoe bevalt dit specifieke model tot nu toe? Ik kan nog weinig reviews vinden op internet over dit specifieke model namelijk (8th generatie + mx150). Kun je mij iets meer vertellen over de echte accuduur? Maakt de fan/koeling veel geluid?abez schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:23:
[...]
Sinds ongeveer 1,5 week kan je de nieuwe BL110ND ook bestellen bij HP Nederland. 8e gen CPU en MX150 aan boord, zelfde prijs. Heb de mijne vandaag binnen gekregen, mooi ding!
Ik heb hetzelfde probleem. Inderdaad zakt het 'afstandhoudertje' naar onder, en hierdoor in de SD-kaartlezer. Maar zolang het alleen visueel een probleem is (ookal zie je het amper) en ik straks geen krassen krijg op behuizing of beeldscherm, vind ik het nog niet zo'n ramp. Maar op die schade kan je natuurlijk wel gaan wachten nu vrees ik...S_Chief schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 21:46:
(...)
Deze dus:
[afbeelding]
Ik heb tot nu toe (gelukkig) geen schade. Denk dat het wel zal meevallen. Als ik 'em ooit openmaak plak ik 'em vast (of ik zoek het onderdeel nieuw op).oscarwashere schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:40:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem. Inderdaad zakt het 'afstandhoudertje' naar onder, en hierdoor in de SD-kaartlezer. Maar zolang het alleen visueel een probleem is (ookal zie je het amper) en ik straks geen krassen krijg op behuizing of beeldscherm, vind ik het nog niet zo'n ramp. Maar op die schade kan je natuurlijk wel gaan wachten nu vrees ik...
Een ouder model, namelijk de 13-4110nd.S_Chief schreef op donderdag 16 november 2017 @ 20:32:
Je SSD bedoel je? Wel apart dat die stuk is gegaan.. Welk model heb je exact?
vice versa en weer terug
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq