Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-05 17:39
Nog niet ...
Welke BIOS versie had je en heb je nu?

Laatste mij bekende versie is F.43 Rev.A van oktober 2016.
Daar heb ik geen van dergelijke problemen mee...

[ Voor 22% gewijzigd door emmerx op 12-01-2017 13:41 ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-05 21:45
Hmm.. hier ook de F43 versie... hoe kan je de revisie zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emmerx
Met Esc + Fn + B kun je de BIOS versie zien,
Niet de revisie.
Wel de datum ... 9/28/2016

Vrees dat je Windows moet restoren naar eerdere versie. Of opnieuw installeren ...

[ Voor 34% gewijzigd door emmerx op 13-01-2017 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Bleh!

:)

Ik had hetzelfde, direct na de laatste Windows 10 update. Die heb ik eraf gehaald. Daarna niet meer gehad.
Vervolgens werd een tweede update, van een eerdere datum uitgerold en deze ook opnieuw. Weet nog niet of dit de problemen verholpen heeft. Maar een eerder herstelpunt is wel iets om te proberen.

Update 15/01: problemen lijken verdwenen

[ Voor 7% gewijzigd door Bleh! op 15-01-2017 14:42 . Reden: Typo ]

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Internepper
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04-06-2020
Hoe zit het met de battery drain? Komt dit probleem veel voor? Wat is jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:15
Internepper schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:20:
Hoe zit het met de battery drain? Komt dit probleem veel voor? Wat is jullie ervaringen?
Hier geen enkele last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Ook hier nog nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Stef012 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:49:
Hier de 4110nd. Vorige week een biosupdate gehad, nu valt de machine af en toe uit. Krijg dan een blauw scherm met melding (oops) van windows...
Deze melding heb ik nu een keer of 3 gehad...

Iemand dezelfde problemen?

en eventueel een oplossing :D
Nee (heb hetzelfde model en ook de bios update gedaan)

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilamo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-05 18:11
Heeft iemand nog een goede suggestie voor een usb-c naar hdmi en VGA adapter in één? Op dit moment is de dell 200a de enige die dit kan, maar 70 euro vind ik een beetje prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:22
Sinds kort heb ik problemen met mijn touchpad. Deze reageert de eerste paar seconden niet goed. Herkent iemand zich in deze problemen en is er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-_ratjetoe_-_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-10-2024
Ik heb mijn 4110nd nu ruim een jaar, en moet zeggen dat ik 'em nog steeds fantastisch vind. Draaide laatst mijn model (data-analyse voor wetenschappelijk onderzoek) op m'n laptop ipv op m'n PC op de universiteit, bleek dat de Spectre 'em veel sneller draaide :D (zit wel wat verkeerd in de instellingen aldaar...)

Af en toe zijn er wel wat kleine issues, maar die lossen zichzelf ook wel weer op. De enige zorg die ik heb is of de scharnieren het langdurig zullen blijven houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
_-_ratjetoe_-_ schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:42:
Ik heb mijn 4110nd nu ruim een jaar, en moet zeggen dat ik 'em nog steeds fantastisch vind. Draaide laatst mijn model (data-analyse voor wetenschappelijk onderzoek) op m'n laptop ipv op m'n PC op de universiteit, bleek dat de Spectre 'em veel sneller draaide :D (zit wel wat verkeerd in de instellingen aldaar...)

Af en toe zijn er wel wat kleine issues, maar die lossen zichzelf ook wel weer op. De enige zorg die ik heb is of de scharnieren het langdurig zullen blijven houden.
Same here, was bijna in de verleiding met de btw weg ermee dagen vd mediamarkt toch iets nieuws aan te schaffen, maar eigenlijk is complete onzin... Qua snelheid, batterij en formaat amper verschil (sure, net overal iets compacter, lichter, sneller maar geen 1000+ euro verschil).

Uiteindelijk dus niet gedaan en dat is prima zo, nog steeds een prachtig apparaatje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-05 08:43

NSG

Je weet niks!

bazzemans schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:13:
Sinds kort heb ik problemen met mijn touchpad. Deze reageert de eerste paar seconden niet goed. Herkent iemand zich in deze problemen en is er een oplossing?
Ik herken dit probleem niet met het touchpad, maar wél met het toetsenbord. Op het aanmeldscherm werkte alles dan nog prima, maar eenmaal ingelogd duurde het zeker 20 seconde voor het toetsenbord fatsoenlijk reageerde. Ik kon maar geen oorzaak vinden en heb zelfs (terwijl ik wist dat het iets anders moest zijn) de trage SSD de schuld gegeven en een pricewatch: Samsung 960 EVO 250GB gepreorderd (nog steeds niet binnnen, dus kom ik later op terug).

Iets meer dan een maand geleden kwam ik ook een aanbieding tegen van de pricewatch: Logitech MX Anywhere 2 Zwart, leek mij wel een mooie vervanger voor mijn pricewatch: Microsoft Sculpt Mobile Mouse Zwart dus gekocht. Geloof het of niet, maar dit heeft bij mij het probleem verholpen. Nou weet ik niet met zekerheid te zeggen of het veroorzaakt werd door de USB-ontvanger van de Microsoft muis of de bijbehorende software. Maar het had dus met de muis te maken.

Dus mocht jij ook gebruik maken van een draadloze muis o.i.d., kijk dan eens of het help om zonder usb apparatuur en bijbehorende software op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:22
NSG schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:35:
[...]

Ik herken dit probleem niet met het touchpad, maar wél met het toetsenbord. Op het aanmeldscherm werkte alles dan nog prima, maar eenmaal ingelogd duurde het zeker 20 seconde voor het toetsenbord fatsoenlijk reageerde. Ik kon maar geen oorzaak vinden en heb zelfs (terwijl ik wist dat het iets anders moest zijn) de trage SSD de schuld gegeven en een pricewatch: Samsung 960 EVO 250GB gepreorderd (nog steeds niet binnnen, dus kom ik later op terug).

Iets meer dan een maand geleden kwam ik ook een aanbieding tegen van de pricewatch: Logitech MX Anywhere 2 Zwart, leek mij wel een mooie vervanger voor mijn pricewatch: Microsoft Sculpt Mobile Mouse Zwart dus gekocht. Geloof het of niet, maar dit heeft bij mij het probleem verholpen. Nou weet ik niet met zekerheid te zeggen of het veroorzaakt werd door de USB-ontvanger van de Microsoft muis of de bijbehorende software. Maar het had dus met de muis te maken.

Dus mocht jij ook gebruik maken van een draadloze muis o.i.d., kijk dan eens of het help om zonder usb apparatuur en bijbehorende software op te starten.
Ga ik proberen. Ik heb er soms een USB toetsenbord+muis (bedraad) aan hangen en soms een draadloze muis. Misschien heeft het daarmee te maken.
Ik heb soms ook de indruk dat het komt door kou en vochtigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kedav
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-12-2024
Van mijn 4040nd is het moederbord overleden, garantie verlopen en niet meer te repareren en een nieuwe zou meer dan 900€ moeten kosten volgens het bedrijf waar ik hem had gebracht. Voor die prijs haal ik bijna een nieuwe dus dat heb ik natuurlijk niet gedaan. Misschien heeft hier iemand tips of ideeën voor wat ik er nog mee zou kunnen doen of waar ik terecht zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Kedav schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:20:
Van mijn 4040nd is het moederbord overleden, garantie verlopen en niet meer te repareren en een nieuwe zou meer dan 900€ moeten kosten volgens het bedrijf waar ik hem had gebracht. Voor die prijs haal ik bijna een nieuwe dus dat heb ik natuurlijk niet gedaan. Misschien heeft hier iemand tips of ideeën voor wat ik er nog mee zou kunnen doen of waar ik terecht zou kunnen?
"Verkrijgbaar sinds: 24 maart 2015" aldus de Pricewatch, dat is nog geen 2 jaar geleden. Als je de laptop bij HP vandaan hebt kan je bij hen aankloppen: http://support.hp.com/nl-nl/document/c03805201

Heb je hem elders gekocht dan moet je je even de garantievoorwaarden van de verkoper inlezen, vaak is dat alsnog 2 jaar. En anders staat heb je hier wat leesvoer: https://www.consuwijzer.n...niet-goed-ondeugdelijk-is

Ik ga er nu wel vanuit dat het een privé aankoop betreft en dus niet zakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kedav
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-12-2024
NSG schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:46:
[...]

"Verkrijgbaar sinds: 24 maart 2015" aldus de Pricewatch, dat is nog geen 2 jaar geleden. Als je de laptop bij HP vandaan hebt kan je bij hen aankloppen: http://support.hp.com/nl-nl/document/c03805201

Heb je hem elders gekocht dan moet je je even de garantievoorwaarden van de verkoper inlezen, vaak is dat alsnog 2 jaar. En anders staat heb je hier wat leesvoer: https://www.consuwijzer.n...niet-goed-ondeugdelijk-is

Ik ga er nu wel vanuit dat het een privé aankoop betreft en dus niet zakelijk.
Mijn god wat dom, heb ik mij hier even verschrikkelijk op verkeken. Ik had in mijn hoofd dat ik hem al sinds begin 2014 in bezit had. Het is idd een privé aankoop bij HP zelf. Bedankt, ik ga mij wat verder inlezen over de garantie.

Edit: hp geeft aan dat mijn garantie in april 2016 is verlopen (dus één jaar na aankoop).

[ Voor 4% gewijzigd door Kedav op 01-02-2017 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:20
Kedav schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 17:02:
[...]

Mijn god wat dom, heb ik mij hier even verschrikkelijk op verkeken. Ik had in mijn hoofd dat ik hem al sinds begin 2014 in bezit had. Het is idd een privé aankoop bij HP zelf. Bedankt, ik ga mij wat verder inlezen over de garantie.

Edit: hp geeft aan dat mijn garantie in april 2016 is verlopen (dus één jaar na aankoop).
Hp zelf geeft inderdaad aan dat je maar 1 jaar garantie hebt, en probeert vervolgens extra garantie te verkopen. Maar binnen 2 jaar zullen ze toch echt garantie moeten verlenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

NSG schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:32:
Nog meer Spectre bezitters die last hebben van een trage SSD en dan met name de schrijfsnelheid?
Ik heb deze 13-4110nd nu iets meer dan een jaar in bezit, hetzelfde geldt voor de Windows installatie.

[afbeelding]

En dit is na het opschonen van wat bestanden. Met 20GB vrij haalde ik nog geen 30MB/S Seq..

***update***
De oorzaak is dus een firmware bug.. http://h30434.www3.hp.com...mware-update/td-p/5110523
Even een oud bericht van mijzelf quoten..

Ik heb zojuist een pricewatch: Samsung 960 EVO 500GB in mijn pricewatch: HP Spectre x360 13-4110nd ingebouwd :) Ja, dat is inderdaad die ene SSD die 3.200MB/s Read en 1.800MB/s Write kan halen!

Nou heb ik in dit topic al een aantal keer wat gelezen over het wel of niet ondersteunen van NVMe SSD's, dus alvorens de aanschaf nog wel even gegoogeld of iemand mij voor is gegaan. Daarbij stuitte ik op een topic op het forum van HP, waarin de OP een 960 EVO in zijn 4104la heeft gebouwd. De conclusie daar is dat het werkt, maar je onmogelijk de volle snelheid kan behalen. Want wat blijkt, de Skylake Spectre modellen hebben dan wel PCI Gen 3 x4 aan boord, maar geen Intel DMI 3.0, waardoor het I/O limiet op 2GB/s staat. Voor meer info kan je beter de gelinkte topic lezen ;)

Dus geen 3,2GB/s lezen en 1,8Gb/s schrijven, maar desalniettemin ben ik (op het eerste oog) enorm blij met het resultaat :*)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dL5yMgh.png Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L5cHOfc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94337

Thanks voor de tip NSG! Misschien zelf ook maar eens upgraden :p Ik ben nog altijd dolblij met mn spectre, the looks en feels zijn gewoon subliem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-10-2024
Binnekort komen de 2017 x360's eraan, zien er fraai uit maar mij te duur.

Mijn oog was gevallen op de https://www.laptopshop.nl...envy-x360-15-aq115nd.html

Iemand ervaring met video en foto bewerking hiermee, filmpjes bekijken op 60fps FHD ?
Wie weet komt er nog een prijsdaling als de 2017 modellen beschikbaar zijn hier ?

Ik ben ook wel benieuwd of hier nog een grotere SSD in te bouwen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Hoe maken jullie eigenlijk jullie spectre schoon? En dan heb ik het vooral over het aluminium deel, gewoon een vochtig doekje oid? (Maar het materiaal is aluminium-achtig toch, en aluminium kan gewoon roesten...?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Gewoon een vochtig doekje (dus niet zeiknat :+ ), gebeurt echt niets. Soms gebruik ik ook Glassex. :+

[ Voor 12% gewijzigd door S_Chief op 15-03-2017 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
S_Chief schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:06:
Gewoon een vochtig doekje (dus niet zeiknat :+ ), gebeurt echt niets. Soms gebruik ik ook Glassex. :+
Ah top, cheers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-04 16:39
Vandread schreef op vrijdag 8 juli 2016 @ 12:11:
[...]

Laptop weer terug, nieuw moederbord, powerknop werkt nu beroerd en zodra ik het windows 10 achtergrond scherm zie komt er een zwart scherm en blijft hij hangen.... ;(
Eerst eens het een en ander van het schijfje halen, kan ik vervolgens een restore doen, werkt het dan nog niet goed dan kan die weer terug.
Denk dat ik meteen maar de extra garantie ga bestellen.

edit: veilige modus start lukt ook niet via het recovery menu....
Zeau ff mezelf quoten.... destijds garantie besteld en niks meer met de laptop gedaan, was het even zat.

Met de HP support gebeld, gekeken naar recovery: ging niet lukken.
M'n beklacht gedaan over de powerknop en het ontbreken van de zwarte stof/folie achter het rooster na de reparatie.
Mooiste was nog wel dat er eerste beweerd werd dat ik geen garantie meer had..... "ohja toch wel" :P

Laptop is weer opgehaald, ze zullen windows 8.1 er weer op zetten.... want dat hoort bij de laptop...
Dat wordt dus een dagje: updaten, backuppen, updaten naar windows 10, updaten, backuppen en hopen dat alles goed is.
Jammer dat ze niet gewoon een goede windows 10 image leveren...

[ Voor 4% gewijzigd door Vandread op 23-03-2017 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawaligt
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien niet het juiste topic, maar probeer het toch maar omdat dit tot een algemeen Spectre X360 topic lijkt te zijn uitgegroeid. Heeft iemand enig idee waarom het nieuwe 13 inch model in Nederland nog steeds niet op de markt is? In Duitsland, UK en alle andere Europese landen levert HP dit model al maanden.

Ik heb de salesafdeling hier al een aantal keren over gebeld maar die kunnen geen indicatie geven van de releasedatum.

Verschil t.o.v. de huidige 13 inch modellen is het koper/zwarte kleurschema en compatibiliteit met een stylus. De huidige modellen (13-w0xxnd) zijn dat niet, hoewel HP's productpagina anders doet vermoeden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
@jawaligt Je bedoelt deze?
pricewatch: HP Spectre 13-w010nd x360
Is volgens mij gewoon het nieuwste model, met thunderbolt, usb 3.1 etc

Kleur heeft volgens mij niet persee iets ermee te maken:
http://store.hp.com/us/en...a_2_170227#!&tab=features
Volgens mij gewoon de nieuwste:
http://store.hp.com/Nethe...d=Y5U95EA&opt=ABH&sel=NTB

Doe anders even een linkje naar de versie die jij bedoelt?

[ Voor 44% gewijzigd door Vandread op 13-04-2017 10:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jawaligt
  • Niet online
Vandread schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:50:
@jawaligt Je bedoelt deze?
Is volgens mij gewoon het nieuwste model, met thunderbolt, usb 3.1 etc

Kleur heeft volgens mij niet persee iets ermee te maken:
http://store.hp.com/us/en...a_2_170227#!&tab=features
Volgens mij gewoon de nieuwste:
http://store.hp.com/Nethe...d=Y5U95EA&opt=ABH&sel=NTB

Doe anders even een linkje naar de versie die jij bedoelt?
De 13-w0xxnd is eind 2016 op de markt gekomen. Deze modellen zijn niet compatible met een stylus, in tegenstelling tot de vorige versie (13-xxxxnd, die HP in Nederland overigens nog steeds probeert te slijten als "special edition" :/).

Op CES 2017 hebben ze de nieuwste versie aangekondigd. Deze hebben modelnummers die beginnen met 13-acxxxx. Die zijn wel compatible met een stylus en deze krijg je in de meeste gevallen ook meegeleverd in de doos. Ze zijn er inderdaad (bv. in de VS) ook in het 'normale' zilveren kleurschema.

Inmiddels zijn deze modellen overal te koop:
VS: http://store.hp.com/us/en/pdp/hp-spectre-x360---13-ac075nr
UK: http://store.hp.com/UKSto...NDLE_6331214&opt=&sel=NTB
DE: http://store.hp.com/Germa...orm_deta=1&fc_form_conv=1
BE: http://www8.hp.com/be/nl/...-detail.html?oid=15586371

Behalve in... u raadt het al :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsiriS.nl
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Ik begreep van 4launch (die hebben 2 verschillende 13-acxxx modellen in de webshop staan) dat de modellen verwachten rond medio april te kunnen bestellen bij hun leverancier..
Ik kijk ook uit naar de 13-acxxx modellen...!

[ Voor 3% gewijzigd door OsiriS.nl op 13-04-2017 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawaligt
  • Niet online
Medio april, dat zou mooi zijn :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Ze maken het onderscheid wel lastig te maken, beetje irritant voor de gemiddelde consument zo.
Nou nog een zilveren variant, want dat goud met zwart is niet echt ieder zijn smaak ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Zucht, HP en leveringsproblemen.. Doet mij denken aan de levertijden van de eerste Spectre x360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 16:29
Ook storend dat al die landen een afwijkend toetsenbord hebben; waar wij gewoon het standaard model kunnen gebruiken.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsiriS.nl
  • Nu online
De eerste 13-ac varianten zijn al verkrijgbaar via de HP-store :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawaligt
  • Niet online
OsiriS.nl schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:13:
De eerste 13-ac varianten zijn al verkrijgbaar via de HP-store :-D
Yes! Heb er gisteren een besteld. :*)

Let op dat je alleen bij het 15 inch en 13 inch 4k (volgens mij) model een pen krijgt meegeleverd. Bij de andere modellen moet je deze zelf bijkopen. Volgens HP en een collega van met zou de "HP Active Pen with App Launch" moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsiriS.nl
  • Nu online
Welke heb jij besteld?

Ik twijfel nog tussen de 13 en 15 inch 4k variant. Ga hem gebruiken voor studie (master software engineering) en prive. De pen lijkt mij handig voor het nemen van notities. Weet nog niet of ik ga voor het grotere scherm (meer desktop oppervlakte) of de portabiliteit (kleiner en lichter)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Ik zie alleen 2 FHD 13" acxxx modellen in de line-up staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsiriS.nl
  • Nu online
De 4k 13" ac041nd is nog niet leverbaar inderdaad maar de prijs etc. is wel al vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:14

The_Scarabial

MTB for life!

^was me net aan het orienteren voor zo'n spectre 360, komen er weer meer modellen om mee tevergelijken, is het alleen die stylus wat extra is? Anders ga ik gewoon toch maar voor eentje zonder die compatibiliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jawaligt
  • Niet online
The_Scarabial schreef op maandag 24 april 2017 @ 21:38:
^was me net aan het orienteren voor zo'n spectre 360, komen er weer meer modellen om mee tevergelijken, is het alleen die stylus wat extra is? Anders ga ik gewoon toch maar voor eentje zonder die compatibiliteit.
Het is de stylus compatibiliteit en volgens mij ook het kleurschema. De w* modellen zijn zilver en de ac* modellen brons/goud met zwart.

Ik heb nog iets anders uitgevonden. De "HP Active Pen with App Launch" is NIET compatible met de ac* modellen (in tegenstelling tot wat verkopers van de HP online store zeggen). Blijkbaar wel met de Elitebooks omdat die een andere digitizer technologie gebruiken. Dus heb die van mij helaas terug moeten sturen.

Het is tamelijk bizar, maar HP verkoopt de compatible stylussen op dit moment gewoon niet, alleen bij de 15 inch Spectre X360 zit hij al in de doos. Via via ben ik er wel achter gekomen dat Europarts (reseller van HP onderdelen) de stylus in Nederland kan leveren. Mocht iemand hier naar op zoek zijn: http://nl.eetgroup.com/search?query=920241-001.

Ik heb zelf inmiddels een MS Surface Pen besteld, deze werkt ook op basis van n-trig technologie en zou dus ook moeten werken. Kan ik hopelijk vandaag of morgen uitproberen 8)7

EDIT: MS Surface pen werkt. Ik vermoed dat alle n-trig pennen werken. Wacom en synaptics pennen werken niet.

[ Voor 4% gewijzigd door jawaligt op 05-05-2017 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsiriS.nl
  • Nu online
Huh! Dus de 13 inch X360 spectre wordt zonder stylus geleverd? Overal staat deze afgebeeld met stylus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abez
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Iemand enig idee of / wanneer de 256gb / 512gb varianten van de 15" Spectre naar Nederland komen (wel verkrijgbaar in US en UK namelijk)? Kan er online geen berichten over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:39
Gisteren is er een BIOS update uitgekomen voor de HP X360 (eerste gen) waarbij kritische UEFI componenten hersteld zijn. Bios versie heeft versienummer F.45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
bluecupra schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 08:24:
Gisteren is er een BIOS update uitgekomen voor de HP X360 (eerste gen) waarbij kritische UEFI componenten hersteld zijn. Bios versie heeft versienummer F.45
Ik merk dat hij na deze BIOS-update NOG veel sneller boot. Het was al vlot, maar nu heb ik het over iets van 4 seconden. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Pfft, ik heb weer last van een chkdsk die elke boot aftelt, maar nooit daadwerkelijk wat doet. Ik heb het al eens eerder gehad en raakte er zo door gefrusteert dat ik Windows opnieuw heb geïnstalleerd.

Nu dus weer hetzelfde issue en ook nu weer alle "standaard" oplossingen geprobeerd, zonder enig succes. Het lijkt hier echt om een Spectre x360/HP specifiek probleem te gaan, maar heb nog geen oplossing kunnen vinden. Sommige x360's hebben dit probleem blijkbaar al out-of-the-box.

Dus ik hoor graag oplossingen van mensen die dit op hun Spectre hebben meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
NSG schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:44:
Pfft, ik heb weer last van een chkdsk die elke boot aftelt, maar nooit daadwerkelijk wat doet. Ik heb het al eens eerder gehad en raakte er zo door gefrusteert dat ik Windows opnieuw heb geïnstalleerd.

Nu dus weer hetzelfde issue en ook nu weer alle "standaard" oplossingen geprobeerd, zonder enig succes. Het lijkt hier echt om een Spectre x360/HP specifiek probleem te gaan, maar heb nog geen oplossing kunnen vinden. Sommige x360's hebben dit probleem blijkbaar al out-of-the-box.

Dus ik hoor graag oplossingen van mensen die dit op hun Spectre hebben meegemaakt.
Same here, maar kan me er nou ook niet zo druk om maken dat ik er perse wat mee moet...

Volgens mij is het bij mij sinds de laatste grote windows update, heb de nieuwste bios er nog niet opgezet dus wie weet wat die doet... Schijf is volgens de test nog helemaal ok dus daar lijkt het niet aan te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

m0ridin schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:37:
[...]

Same here, maar kan me er nou ook niet zo druk om maken dat ik er perse wat mee moet...

Volgens mij is het bij mij sinds de laatste grote windows update, heb de nieuwste bios er nog niet opgezet dus wie weet wat die doet... Schijf is volgens de test nog helemaal ok dus daar lijkt het niet aan te liggen.
De Creators Update had ik al een tijdje draaien. De nieuwe BIOS heb ik wel net voor het "probleem" geïnstalleerd, maar kan niet met zekerheid zeggen of het al na de eerste boot begon.

Ik stoor mij helaas wel wat snel aan kleine dingetjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Hier ook de scandisk melding. Telt af van 8 seconden naar 7 en start dan vervolgens Windows (10) door. Volgens mij is dit bij mij ook gekomen na installatie van de "Creative update"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Nieuwste bios geinstalleerd maar checkdisk blijft komen, loopt van 10 naar 5 terug om dan door te starten.

Via command prompt in windows even gekeken maar er zijn geen checkdisks gescheduled, kan verder weinig vinden (behalve iemand die het gefixed heeft met een clean install geloof ik, niet de manier die ik zoek ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ongeveer 20 maanden geleden had ik een nieuwe Spectre X360 gekocht. Allemaal top, totdat de HP Spectre niet meer ging opladen, kan prima dus HP terug en nieuw moederbord. Toen bleek dat ze niet de hoofdtelefoon hadden aangesloten maar in de tussentijd was weer het moederbord gecrasht dus het derde moederbord kon erin. Dat waren de reparaties tot op heden
Nu was iemand op de laptop aan het werk en hoorde krak en het scherm gebarsten en een enorme ster. Er gaan allemaal geruchten over deze barsten maar zijn er ook mensen die dit hebben meegemaakt? Hoe kan ik bewijzen dat dit tijdens het werk gebeurde en niet toen de laptop dicht was want het lijkt wel een fabricagefout. De bovenklep is nog gaaf en heeft nooit ergens "klem" gezeten.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Harde bewijzen zijn lastig in dit geval (lijkt erop dat er te veel druk op het glas staat). Dat de buitenkant puntgaaf is helpt wel mee in je verhaal (geen sprake van valschade).

Je zit iig nog in je garantieperiode, dus zsm werk van maken. Wel een moeilijke situatie (als HP niet mee wil werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mo66
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-04 15:37
Ik zit met een vraag; ik heb mijn Spectre X360(i7-6500u) nu een ruim jaar. Drie maanden terug begon het scharnier aan één kant los te zitten, de laptop is toen voor reparatie opgestuurd geweest.
Na twee weken heb ik toen mijn laptop weer mogen ontvangen. Ze hadden een volledig nieuw scherm geplaatst voor alleen een loszittend scharnier. Dit nieuwe scherm had helaas alleen ontzettende backlightbleeding en sinds de laptop bij HP was geweest begonnen alle rubbertjes aan de onderkant los te laten en was het rubbertje wat het scherm van het toetsenbord moet houden bij de SD-kaart lezer verdwenen.
Aan de hand van deze problemen de laptop weer opgestuurd. Heb de laptop nu weer twee weken in mijn bezit en weer begint het linkerscharnier los te zitten. Ik ben eigenlijk onderhand wel klaar met het gezeik rondom dit model laptop. Heeft één van jullie ervaringen met het geld terug eisen of een ander model laptop eisen na een gebruiksperiode van zo'n 16 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Na 3x repareren mag je je geld terugvragen dacht ik. Zie ook https://www.consuwijzer.n...-ik-geld-terug-mag-vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342360

Beste allen,

Onlangs ben ik mijn oplader verloren van mijn HP spectre x360 (niet de nieuwste maar de 2015 variant).

Heeft iemand ervaring met 3rd party chargers? Via de HP site ben ik ~80 euro kwijt voor een nieuwe en dat vind ik wat veel.

Klopt het dat de 'blue pin' adapter compatibel is met mijn model? Zijn hier verder nog code's / benamingen voor waar ik op moet zoeken om de juiste adapter te zoeken op amazon / ebay / marktplaats?

Bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:55
@Anoniem: 342360, er zijn drie dingen waar je op moet letten voordat je überhaupt probeert een andere lader in je laptop te steken (om er zeker van te zijn dat je niets sloopt):
1. Hij moet dezelfde spanning leveren als de originele HP adapter.
2. Hij moet minimaal dezelfde stroom en vermogen kunnen leveren als de originele adapter (mag ook meer).
3. De polariteit van de plug die je laptop in gaat moet hetzelfde zijn als het origineel. Dit wordt aangegeven met een icoontje als dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.exisle.net/mb/uploads/monthly_03_2013/post-213-0-21548500-1362285856.png.

Verder zou je kunnen kijken of je in de specs van je originele lader iets kunt vinden over de diameter van de plug (inwendig en uitwendig). Dit zijn de afmetingen die je nodig hebt om een lader te zoeken waarvan de plug fysiek past.

Tot slot nog algemeen advies: als een lader "uit China" of "van internet" echt goedkoop is, dan is dat vaak met een reden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zegel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:43
Ik sta op het punt een 15" X360 ( I7 , 256SSD, 8GB) in de HP USA store te kopen, omdat het prijsverschil met Nederland mij gewoonweg te groot is en ik geen tekenen zie dat er een lager geprijst model in aantocht is. Hij kost er nu USD 1179; met alle kosten erop en eraan verwacht ik hem voor 1400 euro in NL te kunnen importeren.

Zijn er nog zwaarwegende redenen om dit niet te doen? Garantie is toch wereldwijd; Toetsenbord, Wifi en Windowslicenties zijn toch allen in Nederland bruikbaar?

http://store.hp.com/us/en...top---15t-touch-x6w04av-1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluecupra
Zie dat voor de Spectre x360 (gen 1) een nieuwe firmware beschikbaar is, F.46. Onderstaand een overzicht van "fixes":

- Provides improved security of UEFI code. HP strongly recommends transitioning promptly to this updated BIOS version which supersedes all previous releases.

https://support.hp.com/us...-PC/8499273/model/8961066

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

NSG schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:44:

Even een update hierop. @m0ridin @bluecupra en anderen met hetzelfde probleem.

Ik was hiervoor een topic gestart op het forum van HP en kwam daar meer personen tegen met dit issue. Uiteindelijk zijn we tot 2 workarounds gekomen om het scherm weg te krijgen bij elke boot. De meest simpele manier is als volgt:

Open het register (regedit.exe) en veranderd de waarde van "AutoChkSkipSystemPartition" van 0 naar 1. Deze sleutel kan je vinden in Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\

Edit: wil hierbij wel vermelden dat het echte probleem hiermee niet wordt verholpen. Het echte probleem is namelijk dat er iets is dat een chkdsk van de C:\ schijf bij het opstarten tegenhoud. Dat is geen nieuw issue op de Spectre x360 (Skylake gen.), ik zou zelfs durven te zeggen dat dit probleem out-of-te-box al aanwezig is/was. De reden dat men nu dat scherm te zien krijgt is KB4016871, deze update kwam vlak na de Creators update uit en onderdeel ervan is een geplande chksk bij de volgende boot, mislukt deze, dan wordt het weer opnieuw geprobeerd enz..

[ Voor 20% gewijzigd door NSG op 18-06-2017 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
@NSG, bedankt voor deze terugkoppeling. Erg apart dat iets voorkomt dat chkdsk uitgevoerd kan worden. Ik heb, voor nu de reg-fix doorgevoerd om van de melding af te zijn. Heb zelf een Samsung 950 Pro met Magician software geinstalleerd. Mocht deze "disk" uit zijn specificaties gaan lopen verwacht ik dat er een (Smart) melding zal komen uit de Magician software. Benieuwd waar dit door veroorzaakt wordt en/of wanneer dit definitief gefixt zal worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Inmiddels ook een register waarde gevonden (credits naar Marley24 in het topic) waarmee chkdsk tijdens het booten wel werkt!

Ook nu weer een registersleutel in Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\

Veranderd de waarde van AutChkTimeout van 8 naar 1 en veranderd ook AutoChkSkipSystemPartition weer terug naar 0. Het aftellen begint nu bij 1, waardoor de test niet meer vroegtijdig wordt afgekapt (want daar ligt het probleem). De bal ligt nu bij HP om met een echte (ws BIOS update) oplossing te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
NSG schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:56:
Inmiddels ook een register waarde gevonden (credits naar Marley24 in het topic) waarmee chkdsk tijdens het booten wel werkt!

Ook nu weer een registersleutel in Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\

Veranderd de waarde van AutChkTimeout van 8 naar 1 en veranderd ook AutoChkSkipSystemPartition weer terug naar 0. Het aftellen begint nu bij 1, waardoor de test niet meer vroegtijdig wordt afgekapt (want daar ligt het probleem). De bal ligt nu bij HP om met een echte (ws BIOS update) oplossing te komen.
En is dan na 1 keer daadwerkelijk uitvoeren van de checkdisk de melding alsnog verdwenen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

m0ridin schreef op maandag 19 juni 2017 @ 22:42:
[...]

En is dan na 1 keer daadwerkelijk uitvoeren van de checkdisk de melding alsnog verdwenen?
Correct, de melding komt niet meer terug :)

De eerste keer leek er alleen niks te gebeuren, was binnen 2 seconden al klaar. Maar een handmatige chkdsk (chkdsk /f) laat zien dat het werkt, deze duurt iets langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
NSG schreef op maandag 19 juni 2017 @ 22:56:
[...]

Correct, de melding komt niet meer terug :)

De eerste keer leek er alleen niks te gebeuren, was binnen 2 seconden al klaar. Maar een handmatige chkdsk (chkdsk /f) laat zien dat het werkt, deze duurt iets langer.
Super, zal ik die veranderingen vanavond ook eens doorvoeren... Voelt iets meer als de correcte afhandeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvD77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-05 20:29
Toch ook even mijn duit in het zakje voor wat betreft de HP Spectre X360

Ik was opzoek naar een vervanger voor mijn MacBook retina 13" late 2013 en op mijn shortlist stond oa deze laptop. En waar ik echt eerlijk in moet zijn : wat een mooie machine!!! Het ziet er allemaal super strak uit, voelt kwalitatief hoogwaardig, scherm is echt om van te kwijlen , en de pen/ touch functie is zeker met photoshop/lightroom erg fijn werken.

Het was weer even switchen, van Mac OS naar Windows dus dat laat ik in dit bericht maar even achterwege.

Vanmiddag heb ik helaas voor de tweede keer contact opgenomen met de servicedesk van HP. Reden : Laptop nummer 1 die ik binnenkreeg werd ongeloofelijk heet, en de fan noise was niet normaal. Dit overigens bij een normale belasting. Dus ik kreeg van HP een nieuw exemplaar toegestuurd. Inmiddels google zijn werk laten doen en daar werd ik niet heel blij van. Maar ik wou kosten wat het kost dit ding een kans geven want zoals gezegd: wat een mooi en functioneel ding! Laptop 2 had bij het uitpakken gelijk al kuren, om de haverklap bleef mn cursus hangen en reageerde de laptop voor 5 a 10 seconden nergens op.. ok, nogmaals fresh install Windows dan. Dat ging iets beter. De hitte ? Ik dacht in het begin dat het meeviel , s'avonds op de bank, gewoon beetje internetten en ja hoor daar was de ventilator. Ok dacht ik nog, vooruit het mag.. Maar het bleef. Taskmanager vertelde mij een cpu load van 30 a 40% door oa windows update. Inmiddels was de core temp opgelopen naar GEMIDDELD 80 graden! met pieken van 93. De laptop was links ook echt niet meer beet te houden. Geloof me, een korte broek en dit ding op je schoot ? Dat hou je niet lang vol. De ventilator draaide inmiddels overuren ( minimaal een half uur aan een gesloten) en dat werd ook door vrouwlief niet in dank afgenomen.

Kortom, deze gaat ook weer terug en krijg mijn centen terug. Jammer, misschien over een paar jaar nog maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
@DvD77 misschien ben je een tijdje weg geweest van Windows. Het is vrij gebruikelijk dat de eerste paar dagen Windows Update en aanverwante zaken veel CPU tijd vergen omdat Windows stukje bij beetje updatet en daarbij zich ook wat aanpast aan het apparaat waar het op draait.

Mijn ventilator gaat alleen aan als ik 'm echt aan het werk zet en als dat voor langere tijd is kan hij van onderen inderdaad goed warm worden ja, maar dat is ook niet zo gek bij een bloedsnelle flinterdunne aluminium laptop. Eventueel zou je hem op energiebesparing kunnen zetten om de balans iets meer richting lagere temperaturen te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
De eerste paar dagen? Nooit. Hooguit het eerste uur, maximaal twee uur als je indexeren meetelt.

Bij mij draait de fan ook amper, zelfs met Windows Update draait 'ie niet of op de laagste stand.

Ben zelf nog altijd tevreden met de mijne (wel het eerste model), maar ik ben wel een tegenvaller tegengekomen. Ik heb al eens eerder geklaagd over de grijze rubberen voetjes aan de onderkant (die worden langzaam geel), maar ook de rubberen afstandshoudertjes aan de bovenkant krijgen langzaam deze kleur. Daarnaast is aan de linkerkant het rubbertje soort van afgebroken.

Deze dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/McPxNcg0EX9z12y5BuMx1qXq/full.jpg

Het lijkt erop dat ze in een strip liggen (vermoed dat het rubbertje erachter één geheel vormt met deze), maar het plastic is broos (denk ik?) geworden en aangezien aan de voorkant de opening voor de kaartlezer zit zakt het rubbertje er nu gewoon doorheen. :') Domper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvD77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-05 20:29
@Jerrythafast ... een paar dagen ? Creator edition stond er al pre-installed op en nog een paar updates was voldoende om hem up to date te krijgen. Ik werk al een aardig tijdje in de ict dus weet echt wel wat ik doe :)
Het ging mij niet specifiek om windows update maar elk ander process of app die 30 a 40% vergt , wat niet veel is en dan de cpu al over de kook krijgt. Dat is echt slecht.

Waarom zou ik mijn laptop op energie besparing zetten ? om een probleem wat in het ontwerp zit op te lossen ? nee sorry :)

niet persoonlijk bedoeld overigens he :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

S_Chief schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 21:46:
De eerste paar dagen? Nooit. Hooguit het eerste uur, maximaal twee uur als je indexeren meetelt.

Bij mij draait de fan ook amper, zelfs met Windows Update draait 'ie niet of op de laagste stand.

Ben zelf nog altijd tevreden met de mijne (wel het eerste model), maar ik ben wel een tegenvaller tegengekomen. Ik heb al eens eerder geklaagd over de grijze rubberen voetjes aan de onderkant (die worden langzaam geel), maar ook de rubberen afstandshoudertjes aan de bovenkant krijgen langzaam deze kleur. Daarnaast is aan de linkerkant het rubbertje soort van afgebroken.

Deze dus:

[afbeelding]

Het lijkt erop dat ze in een strip liggen (vermoed dat het rubbertje erachter één geheel vormt met deze), maar het plastic is broos (denk ik?) geworden en aangezien aan de voorkant de opening voor de kaartlezer zit zakt het rubbertje er nu gewoon doorheen. :') Domper.
Alles wat je hierboven zegt geldt ook voor mijn 13-4110nd. Soms denk ik: is de ventilator soms defect, maar nee, zelfs als ie draait is de ventilator praktisch onhoorbaar. Wat een enorm verschil in vergelijking met de laptop die ik (en jij ook :p) hiervoor gebruikte (Dell l502x).

Ook bij mij is het rubbertje bij de kaartlezer ingezakt (en die aan de rechterkant ook trouwens). Als je goed in het sd-kaart slot kijkt dan zie je de plastic onderkant van het rubbertje los zitten. Dus denk dat de lijm is gaan loslaten.

Maar goed, naast de rubbertjes en de crappy SSD die er in zat heb ik null hardwarematige problemen met dit beestje :)

Problemen met de ventilator lijkt meer een probleem van de nieuwere generaties te zijn, erg jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-05 04:39

Deze dus:

[afbeelding]

Ik draai Linux en de fan gaat alleen af en toe aan als ik filmpjes of twitch aan het kijken ben.

Aaarrrggghh!!! Zit net naar mijn rubbers te kijken en die rechts van mijn touchpad is er ook ingezakt :(
Van het weekend even open schroeven en vastlijmen.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:11

Deze dus:

[afbeelding]

De mijne had dit probleem ook inderdaad. Omdat de garantie verlopen was, durfde ik het inmiddels wel aan om hem open te schroeven om eens te kijken of de SSD makkelijk te vervangen is. Toen zag ik dat dit inderdaad een plastic blokje is dat binnenin los komt. Ik heb er een drupje lijm achter gekliederd en de boel weer vastgezet. Was een vrij simpel klusje.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@NSG Ik moet zeggen dat mijn exemplaar op zich een redelijke SSD bevat (Sandisk X300 oid). Voorlopig iig geen haast om die te vervangen, maar als het gebeurt stop ik er een 960 EVO in. :9

De l502x gebruik ik tegenwoordig als desktop. Heb het gevoel dat de i7 2720qm (icm 16GB RAM) nog wat sneller is dan de Spectre.

@dreamscape Goed om te weten, thanks.

[ Voor 22% gewijzigd door S_Chief op 19-07-2017 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Bij mij is er toevallig vorige week wel één van de ronde rubberen voetjes losgekomen. Zat ook gewoon gelijmd. Wat is goede lijm voor rubber op aluminium? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Vraagje, enige tijd geleden heb ik de SSD van mijn Spectre x360 vervangen voor een Samsung 850 Pro (PCI-E). Echter met het "in elkaar zetten" zijn een tweetal schroefjes doorgedraaid en daarmee niet meer terug te plaatsen. Naar aanleiding van een recent artikel wat ook op deze site gestaan heeft inzake het niet in de cabine mogen vervoeren van laptops met missende schroefjes met vluchten naar de USA zie ik dit graag hersteld. Ik heb nu een setje schroefjes besteld die niet taps zijn. Als gevolg hiervan steken deze iets uit en rust de laptop nu op de schroefjes in plaats van de rubberen dopjes (niet erg fraai laten we maar zeggen).

Weet iemand waar je vervangende (torx) schroefjes kunt bestellen die taps toelopen en een juiste "kop grote" hebben ? Mooiste zou natuurlijk een setje originele schroefjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Heb nog even getwijfeld om m'n 4031nd te vervangen.... enerzijds upgrade, anderzijds moet ik er dan ook een hdmi adapter bij kopen... en ik denk dat de 4031nd stiller is...

Desalnietemin: mooi prijsje voor de w010nd voor € 858,-
https://www.centralpoint....95eaabh-r-w1-num-7709657/
edit: *uitverkocht* zo te zien

[ Voor 3% gewijzigd door Vandread op 09-08-2017 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Vooralsnog erg tevreden over mijn 13-axXXXX. Wel heb ik een praktische vraag: hoort het toetsenbord in tablet mode vrij los te zitten? In ze zin dat het toetsenbord erg makkelijk de eerste paar cm opent. Ik had meer iets verwacht zoals eea dicht zit in laptop stand. Er lijkt wel een lichte 'klik' te zijn als hij geheel in tablet mode zit, mogelijk magnetisch, maar dat is niet genoeg om de delen bij elkaar te houden; het eigen gewicht is genoeg om ze te scheiden.

[ Voor 27% gewijzigd door ijdod op 14-08-2017 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmenno
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-04 12:39
Ik dacht gisteren de 15-BL020ND te gaan halen maar tot mijn grote verbazing is er nog maar 1 aanbieder in de pricewatch en dat is er een die ik niet ken.
Bij alle grote shops (Mediamarkt, Bol, Coolblue) en zelfs bij HP staat hij op niet leverbaar.
Er waren er nog wel een paar bij Coolblue in Rotterdam dus ik heb er een gereserveerd, maar ik vroeg mij af of iemand weer of deze laptop opeens heel populair is geworden, of is er iets anders mee aan de hand zoals een recall of komt er een nieuwer type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:11
HP heeft inderdaad nieuwe modellen aangekondigd:
nieuws: HP voorziet dunne Spectre 13 en Spectre X360 van zuinige quadcores

Dat zal ongetwijfeld gevolgen hebben voor de bestaande voorraden.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmenno
Ha! En nog wel gisteren middag ook, had ik gemist!
Maar hier staan geen 15" modellen bij. Ik vind 13 toch iets te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmenno
Ik kon het toch niet laten en heb vorige week de 15-BL020ND gehaald, met de HP USB-C Travel poortreplicator.
Fantastisch apparaat, maar... nu kwam ik vandaag bij een (vaste) klant waar de monitoren standaard een DVI aansluiting gebruiken, en dat zit er nou net nergens op.
Gelukkig had de helpdesk een Startech USB-C naar DVI-D convertor liggen die ik kon gebruiken, maar helaas de laptop ziet hem helemaal niet. Ik heb er 2 geprobeerd, in beide USB-C aansluitingen die DP1.2 zouden moeten hebben maar er gebeurt niets.
Uiteindelijk heb ik de VGA poort van de replicator gebruikt, maar ja dat ziet er niet uit.
Heeft iemand enig idee waarom dit niet zou werken?
Ik lees ook elders dat er zelfs HP USB-C portreplicators zijn die het niet doen in de x360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Zitten er dan geen HDMI-aansluitingen meer op de nieuwe Spectres? Daar heb je gewoon passieve verloopjes voor naar DVI-D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• abez
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
xmenno schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 21:28:
Ik kon het toch niet laten en heb vorige week de 15-BL020ND gehaald, met de HP USB-C Travel poortreplicator.
Terugsturen! HP heeft sinds begin september nieuwe X 360 15" modellen uit in de US, UK en DE. Sinds ongeveer 1,5 week kan je de nieuwe BL110ND ook bestellen bij HP Nederland. 8e gen CPU en MX150 aan boord, zelfde prijs. Heb de mijne vandaag binnen gekregen, mooi ding!

http://store.hp.com/Nethe...rch/Search.aspx?q=bl110nd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmenno
abez schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:23:
[...]

Terugsturen! HP heeft sinds begin september nieuwe X 360 15" modellen uit in de US, UK en DE. Sinds ongeveer 1,5 week kan je de nieuwe BL110ND ook bestellen bij HP Nederland. 8e gen CPU en MX150 aan boord, zelfde prijs. Heb de mijne vandaag binnen gekregen, mooi ding!

hmm, k*t zeg, ik heb ze vorige week niet kunnen vinden. Ik vond het al zo raar dat ie opeens overal verdwenen was, heb Coolblue nog gevraagd of dat kwam vanwege een product update maar die zeiden van niet.
Ik zou niet weten onder welke reden ik hem terug kan sturen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmenno
Jerrythafast schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:55:
Zitten er dan geen HDMI-aansluitingen meer op de nieuwe Spectres? Daar heb je gewoon passieve verloopjes voor naar DVI-D.
Jawel, maar had geen HDMI naar DVI-D, enkel USB-C.
Het lijkt erop of alleen accessoires met DisplayLink het kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
xmenno schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 02:18:
[...]

hmm, k*t zeg, ik heb ze vorige week niet kunnen vinden. Ik vond het al zo raar dat ie opeens overal verdwenen was, heb Coolblue nog gevraagd of dat kwam vanwege een product update maar die zeiden van niet.
Wet kopen op afstand? Binnen 14 dagen kun je retourneren zonder opgaaf van redenen, mits je alles netjes inpakt zoals je het hebt binnen gekregen (of zo goed als redelijkerwijs mogelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
xmenno schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 02:18:
[...]

Bij coolblue gekocht?

Die hebben 30 dagen 'bedenktijd', waarbij 'het product bevalt toch niet' ook een reden is...

Coolblue is echt super qua service dus lijkt me dat dat moet kunnen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBlueOne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-12-2024
[...]

Wat vragen:

Krijg je ook de nieuwe pen erbij? met usb c en 'gum' op de top?
Is de powerknop ook een vingerafdrukscanner geworden zoals bij de 13 inch?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BulldozerPP
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 20:38
[...]

Sinds ongeveer 1,5 week kan je de nieuwe BL110ND ook bestellen bij HP Nederland. 8e gen CPU en MX150 aan boord, zelfde prijs. Heb de mijne vandaag binnen gekregen, mooi ding!
Hoe bevalt dit specifieke model tot nu toe? Ik kan nog weinig reviews vinden op internet over dit specifieke model namelijk (8th generatie + mx150). Kun je mij iets meer vertellen over de echte accuduur? Maakt de fan/koeling veel geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBlueOne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-12-2024
Er is a en review online! (mobile tech reviews) YouTube: HP Spectre x360 15" Intel 8th gen & NVIDIA MX150 (late 2017...

Er wordt gesproken over een iets kortere accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:15
(...)

Deze dus:

[afbeelding]

Ik heb hetzelfde probleem. Inderdaad zakt het 'afstandhoudertje' naar onder, en hierdoor in de SD-kaartlezer. Maar zolang het alleen visueel een probleem is (ookal zie je het amper) en ik straks geen krassen krijg op behuizing of beeldscherm, vind ik het nog niet zo'n ramp. Maar op die schade kan je natuurlijk wel gaan wachten nu vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwinters
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:35
Ik heb ook de HP Spectre X360 15-BL100NB (BE versie 8550u, 16GB, MX150).
Geweldig fijn toestel.

Er vallen me echter 2 zaken op:

- de laptop raakt met het midden van de onderkant achteraan de bodem (tafel), vreemd maar me lijken de voetjes vooraan de laptop dikker dan die achteraan (zitten ze misschien verkeerd?)
- de linkerfan rommelt wat onder zware stress (gaming)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
oscarwashere schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:40:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Inderdaad zakt het 'afstandhoudertje' naar onder, en hierdoor in de SD-kaartlezer. Maar zolang het alleen visueel een probleem is (ookal zie je het amper) en ik straks geen krassen krijg op behuizing of beeldscherm, vind ik het nog niet zo'n ramp. Maar op die schade kan je natuurlijk wel gaan wachten nu vrees ik...
Ik heb tot nu toe (gelukkig) geen schade. Denk dat het wel zal meevallen. Als ik 'em ooit openmaak plak ik 'em vast (of ik zoek het onderdeel nieuw op).

• BokitoD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-03-2018
Even kleine update van mijn spectre x360. Afstandshoudertjes van beide kanten van het scherm onderaan het toetsenbord ingezakt. Rechterscharnier was al twee keer weg geweest voor reparatie en wiebelt nu weer. Heb vorige week m'n harde schijf kunnen vervangen... Ben ondertussen al 1 van de voetjes aan de onderzijde van de laptop kwijt. Na deze ervaring (en de vele problemen die ik hiervoor softwarematig al had) kan ik zeggen dat ik nóóit meer een HP koop.

• S_Chief
  • Niet online
Je SSD bedoel je? Wel apart dat die stuk is gegaan.. Welk model heb je exact?

• BokitoD
S_Chief schreef op donderdag 16 november 2017 @ 20:32:
Je SSD bedoel je? Wel apart dat die stuk is gegaan.. Welk model heb je exact?
Een ouder model, namelijk de 13-4110nd.

• S_Chief
  • Niet online
4110nd, dat is de Skylake-versie dacht ik. Hoop gezeik gehad dankzij slechte drivers van Intel idd. Maar het stukgaan van je SSD vind ik nog vreemder. De mijne is nog een generatie ouder (4031nd) en die werkt nog als nieuw (SanDisk X300s SSD).

• NSG

NSG

Je weet niks!

De OEM Samsung SSD in mijn 4110nd was zo ontiegelijk traag dat ik die vervangen heb voor een 960-EVO zodra deze verkrijgbaar was. Maar goed, ik meen mij te herinneren dat hetzelfde model met nog minstens 4 andere SSD's werd geleverd, dus sowieso gaat die ervaring niet voor iedereen op.

Afstandhouders zijn bij mij ook beide ingezakt, krijg niet het gevoel dat het kwaad kan, maar erg netjes is het niet. Met de scharnieren heb ik gelukkig geen enkel probleem.

Maar die paar problemen vallen in het niet bij al het moois :)

• BokitoD
Hier ook die OEM Samsung SSD waar NSG naar verwijst... hangt nu ook een 960-EVO in.. merk niet héél veel verschil moet ik zeggen maar ik heb hem al een tijdje niet meer voor zwaar(der) werk gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Hier ook een 4110nd waarbij ik de ssd vrijwel direct heb vervangen (hoewel in eerste instantie mbt de grootte, snelheid speelde deels mee).

En ook hier een brak scharniertje, links... 1 keer gefixed maar kwam weer terug. Nu 'opgelost' door wat aluminium folie ertussen te prikken zodat het beter klemt. NIet prachtig of ideaal, maar het werkt.

Toch blijft het een prachtig apparaat en echte noodzaak om te upgraden is er ook nog niet (hoewel de nieuwe modellen natuurlijk wel een aantal pluspunten hebben, batterij en minimalze bezels bijvoorbeeld, dus zeg nooit nooit ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Voor de Spectre X360 (13-4159ND) is een nieuw BIOS uit, F.47. Rev.A:

Fix and enhancements:

- Provides improved security of UEFI code. HP strongly recommends transitioning promptly to this updated BIOS version which supersedes all previous releases.
- Provides the System Power Scheme controls in the F10 BIOS Setup utility.

http://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp84001-84500/sp84121.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik heb een slokje bier over mijn toetsenbord laten vallen, zonde natuurlijk. En ook omdat nu een deel van de toetsen 'plakt'.
Is er een handige manier om dit schoon te maken?

vice versa en weer terug

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste