Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:00

NSG

Je weet niks!

Waar baseert HP eigenlijk die 13,5 uur batterijduur op? Energiebesparing, laagste settings?
Op de eerste volle lading is hij minder dan 6 uur meegegaan en het enige wat ik heb gedaan is wat browsen, office installeren en dropbox syncen..

[ Voor 4% gewijzigd door NSG op 14-10-2015 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-08 15:33
Harmsen schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 20:59:
Mijn 4150 is ook binnen. Net uitgepakt en installatie gedaan van eea gedaan. Eerste indrukken zijn positief! Mooie lichte laptop. Snel met opstarten, goed scherm, sftil (al gaat de fan af en toe wel aan bij de installatie van veel dingen)

Heb wel gelijk het f5 lampje uitgezet, vond dat maar irritant.
Hoe heb je dat lampje uit gezet dan? Lees hier en daar dat iedereen daar moeite mee heeft en t maar niet lukt..
Heb hem zelf verder niet, maar ben wel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

marijn65 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 21:14:
[...]

Hoe heb je dat lampje uit gezet dan? Lees hier en daar dat iedereen daar moeite mee heeft en t maar niet lukt..
Heb hem zelf verder niet, maar ben wel benieuwd
In het bios, bij het opstarten esc+f10 indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-08 15:33
NSG schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 21:15:
[...]

In het bios, bij het opstarten esc+f10 indrukken.
Oh nou, best simpel dus..
Snap niet dat er dan allemaal mensen over aan t zeuren zijn in filmpjes. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Omdat dat eerst niet mogelijk was. Die optie is pas met een latere BIOS update gekomen.

En "Dropbox syncen" is best pittig hoor, het programma belast de cpu wel aardig tijdens de eerste sync (zeker als het veel data is) en houdt je Wifi kaart ook voortdurend bezig. Batterijduur meten terwijl de laptop allerlei dingen aan het doen is (Windows was vast ook nog aan het indexeren) is niet echt eerlijk.

[ Voor 64% gewijzigd door Frietsaus op 14-10-2015 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 21:07
NSG schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 21:11:
Waar baseert HP eigenlijk die 13,5 uur batterijduur op? Energiebesparing, laagste settings?
Op de eerste volle lading is hij minder dan 6 uur meegegaan en het enige wat ik heb gedaan is wat browsen, office installeren en dropbox syncen..
De batterij moet ook even inkomen, denk dat het na 5x opladen al een stuk langer meegaat.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de bat. gisteren vol geladen en heel de avond gebruikt voor internet, instellen laptop en kodi aan en series kijken.
ook vanavond weer flink lopen spelen.
Heb zeker een dikke 9 uur gebruik gemaakt van de batterij en bij 12 procent de voeding er op gezet.
Niet verkeerd vind ik zelf en gaat denk ik nog wel iets beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Iemand een idee wat het "pixelbeleid" van HP is voor laptops? Ze hebben wel een pagina voor al-in-ones, maar die geldt niet voor laptops.

Want ja, ik heb een pixeldefect gespot en kan mijn ogen er nu niet van afhouden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 14:03
NSG schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:54:
Iemand een idee wat het "pixelbeleid" van HP is voor laptops?
Er is ook een pagina voor laptops:
http://support.hp.com/nl-nl/document/c00219155
Alleen noemen ze het niet 'pixelbeleid', maar je moet even naar beneden scrollen bij 'Criteria voor het vervangen van een LCD-scherm'.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 19:14

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

NSG schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 20:16:
Ik heb zojuist de HP Spectre x360 13-4110nd besteld voor € 1.025,15 in de studentenstore en daarbovenop €42,36 cashback bevestig gekregen. Dus uiteindelijk kost de laptop mij €982,79 inplaats van €1200 :)

Normaal gesproken is de studentenprijs €1.079,10 maar heb gebruik gemaakt van deze actie. Hiervoor heb ik een kortingcode gekregen die generiek lijkt, maar de vraag is of het ook werkt zonder mede-studenten aan te laten melden. Het proberen waard:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Heel erg bedankt voor deze tip :) Heb de 13-4110d op exact deze wijze ook besteld op maandag en gisteren was hij al in huis! Ik heb getwijfeld tussen deze en de Envy 13 maar de grotere accu heeft me uiteindelijk overtuigd. Wel een vraagje, is die cashback bij jou gelukt? Ik krijg op cashbackxl de transactie niet in beeld.

Pluspunten:
- Premium tot en met, voelt goed aan en ziet er in het echt nog beter uit dan op foto's
- Bloedsnel in Windows (Voelt sneller aan dan mijn Surface 2 Pro)
- Scherm is op minimaal gelijk nivo aan mijn Surface 2 Pro
- Erg goed geluid, via Plex Home Theater wat series gekeken en het klinkt erg goed
- Ik vind hem erg stil behalve dat ik de processor hoor (coilwhine) als ik dichtbij kom
- Heerlijk touchpad, lekker veel ruimte voor de gestures
- De schanieren voelen extreem degelijk aan
- De gratis sleeve was een leuke geste, helaas doen ze er geen USB2 Ethernet kabeltje meer bij

Minpunten:
- Vergeleken met mijn Surface 2 Pro en mijn zelfbouw Haswell PC (Celeron G1840 met 4GB en 128GB M4 SSD) vind ik dat hij er best lang over doet om op te starten, alsof ze langer nodig hebben voor het UEFI gebeuren
- SSD is sowieso niet de snelste, mijn Samsung 830 256GB doet het (in AS SSD) beter. Dell levert vanaf 256GB een Samsung SM951 M2 PCIe schijf mee in de XPS13, jammer dat dat niet voor HP geldt.
- Inderdaad een beetje aan de zware kant voor het formaat
- Ben nog geen fan van het toetsenbord, voelt tov mijn Elitebook 8440p (14") cramped aan en ik vind het erg jammer dat PageUp, PageDown etc.niet een eigen toets hebben. Ook het feit dat de toetsen niet tegen elkaar aanzitten moet ik nog erg aan wennen
- Rechtermuisknop is lastig te bereiken omdat de touchpad zo breed is
- Een sticker van Intel erop, really HP?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

@Tomba cashback staat als Bevestigd in mijn account van cashbackxl.
Verder denk ik dat ik kan fluiten naar de cashback als ik hem omruil vanwege het pixeldefect :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Rechtermuisknop gebruik ik eigenlijk al jaren niet meer, ik gebruik gewoon twee vingers. En die sticker kan je er zo aftrekken, de mijne is ook verdwenen. Dell heeft 'em ook gewoon afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

SChief schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:01:
Rechtermuisknop gebruik ik eigenlijk al jaren niet meer, ik gebruik gewoon twee vingers. En die sticker kan je er zo aftrekken, de mijne is ook verdwenen. Dell heeft 'em ook gewoon afaik.
Hahaha, die kende ik nog niet. Issue met rechtermuisknop solved :)
Ik snap dat sticker eraf kan, maa ik snap gewoonweg niet dat HP m er uberhaupt op doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Verplicht dacht ik (vraag me niet waarom Apple 'em niet heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-09 20:36
Tomba schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:03:
[...]
Minpunten:
- SSD is sowieso niet de snelste, mijn Samsung 830 256GB doet het (in AS SSD) beter. Dell levert vanaf 256GB een Samsung SM951 M2 PCIe schijf mee in de XPS13, jammer dat dat niet voor HP geldt.
- Inderdaad een beetje aan de zware kant voor het formaat
Weet je dat heel zeker bij Dell? Lijkt me sterk namelijk... vind er weinig concreets over.
Zwaarder is jammer maar tegelijkertijd begrijpelijk bij een convertible, je wilt wel dat de juiste delen buigen :)
Beetje dezelfde reden waarom een cabrio (auto) zwaarder is wellicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Valt mij net op dat autorotatie niet werkt. De knop in het actiecentrum is grijs en bij Instellingen > systeem > beeldscherm ook grijs en op Aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Vandread schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:39:
[...]

Weet je dat heel zeker bij Dell? Lijkt me sterk namelijk... vind er weinig concreets over.
Zwaarder is jammer maar tegelijkertijd begrijpelijk bij een convertible, je wilt wel dat de juiste delen buigen :)
Beetje dezelfde reden waarom een cabrio (auto) zwaarder is wellicht ;)
Het staat op de site van Dell zelf:
256 GB PCIe Solid State-harde schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Het gaat mij om het stukje: "Samsung SM951 M2 PCIe" ;)
Dat is namelijk een relatief duur, high end model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Vandread schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:08:
[...]

Het gaat mij om het stukje: "Samsung SM951 M2 PCIe" ;)
Dat is namelijk een relatief duur, high end model.
Ik heb het ergens op een forum gelezen maar kan het niet meer terugvinden helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
SChief schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:04:
Verplicht dacht ik (vraag me niet waarom Apple 'em niet heeft).
Of het verplicht is vanuit Intel weet ik niet, maar het is in de niet-Apple wereld volkomen normaal dus doet iedereen het. En als het verplicht is (voor korting?), dan heeft Apple destijds een deal gemaakt met Intel. Intel zal daar graag aan mee hebben gedaan om hun chips in Apple apparatuur te krijgen. Hetzelfde verhaal als de iPhone, waar geen providerlogo's en andere branding op te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
NSG schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:39:
Valt mij net op dat autorotatie niet werkt. De knop in het actiecentrum is grijs en bij Instellingen > systeem > beeldscherm ook grijs en op Aan.
Als je de pc in tablet modus zet dan kan je de rotatie wel aan of uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Harmsen schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:02:
[...]

Als je de pc in tablet modus zet dan kan je de rotatie wel aan of uitzetten.
Knoppen blijven grijs :S

Edit: http://h30434.www3.hp.com...een-rotation/td-p/5172398 als ik dit aanpas in het register werkt autorotatie wel, maar knoppen blijven gek genoeg grijs, dus uitschakelen kan niet.

[ Voor 32% gewijzigd door NSG op 16-10-2015 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Tomba schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:03:
[...]

- Rechtermuisknop is lastig te bereiken omdat de touchpad zo breed is
Het gebied voor rechtermuisknop kun je instellen in de settings van het touchpad. Op het 'tandwieltje' klikken in het instellingenmenu.
Maar je bent waarschijnlijk sneller gewend aan touch met twee vingers :)

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
NSG schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:07:
[...]

Knoppen blijven grijs :S

Edit: http://h30434.www3.hp.com...een-rotation/td-p/5172398 als ik dit aanpas in het register werkt autorotatie wel, maar knoppen blijven gek genoeg grijs, dus uitschakelen kan niet.
De knoppen worden bij mij alleen schakelbaar als ik het scherm helemaal omklap. Probeer dat eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag tegen volgend probleem aangelopen. elke keer als ik mijn touchpad settings aan pas voor scrolrichting en de laptop uit zet en weer opstart ben ik de setting kwijt.
Na zoeken op internet kwam ik de volgende oplossing tegen.
Een andere fix is er nog niet maar zo werkt het ook.

I think I found a fix! After mucking around in the registry, trying all sorts of stuff, moving keys around, with some PARTIAL success but not totally satisfactory... something caught my eye...
Open up regedit.exe
Navigate to:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Synaptics\SynTP\Install
Note this is LOCAL MACHINE, not CURRENT USER.
Look for a key in that Install folder called DeleteUserSettingsOnUpgrade
Double click and change the value to 0
Now go back to the Synaptics control panel, set everything how you like, and reboot. See if it holds. It is holding on mine, still have to test on another computer.
So, this is a sign something weirder is going on behind the scenes, if the driver thinks it is "upgrading" after every reboot.... but anyway, if it works for now, good enough for me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Harmsen schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:24:
[...]

De knoppen worden bij mij alleen schakelbaar als ik het scherm helemaal omklap. Probeer dat eens...
Dat werkt zo te zien, toch raar dat ik wel eerst een registeraanpassing heb moeten doen. Verder denk ik dat ik hem toch hou ondanks de 2? 3? dode pixels. Ze zitten op een vrij onopvallende locatie en denk dat het een hoop gekut zal zijn om te retouren en mijn kortingen wel te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Misschien dat iemand mij hier verder mee kan helpen: ik krijg het maar niet voor elkaar om de swipe met drie vingers naar links/rechts zodanig in te stellen dat het vorige/volgende uitvoert. Bij mij wisselt ie dan tussen vensters, heb ik weinig aan (lang leve alt/tab).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

SChief schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 17:00:
Misschien dat iemand mij hier verder mee kan helpen: ik krijg het maar niet voor elkaar om de swipe met drie vingers naar links/rechts zodanig in te stellen dat het vorige/volgende uitvoert. Bij mij wisselt ie dan tussen vensters, heb ik weinig aan (lang leve alt/tab).
Wat raar, ik heb niks aan de instellingen van het touchpad veranderd, maar het werkt wel zoals jij dat wilt. Zowel in chrome als in edge getest. Hier draait synaptics v19.0.12.98.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Soms werkt het idd wel goed, maar de andere keer weer niet (vaker niet dan wel overigens). Snap er geen bal van. :P Rare instellingen.

[ Voor 13% gewijzigd door S_Chief op 17-10-2015 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
SChief schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 18:34:
Soms werkt het idd wel goed, maar de andere keer weer niet (vaker niet dan wel overigens). Snap er geen bal van. :P Rare instellingen.
Voor de navigatie (two finger swipe) in Chrome heb ik deze extensie geïnstalleerd:
https://chrome.google.com...-app-launcher-info-dialog

vice versa en weer terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

NSG schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 20:16:
Ik heb zojuist de HP Spectre x360 13-4110nd besteld voor € 1.025,15 in de studentenstore en daarbovenop €42,36 cashback bevestig gekregen. Dus uiteindelijk kost de laptop mij €982,79 inplaats van €1200 :)

Normaal gesproken is de studentenprijs €1.079,10 maar heb gebruik gemaakt van deze actie. Hiervoor heb ik een kortingcode gekregen die generiek lijkt, maar de vraag is of het ook werkt zonder mede-studenten aan te laten melden. Het proberen waard:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Even m'n eigen reactie quoten hoor. Zojuist is de €42,36 aan cashback goedgekeurd en kan ik het dus uit laten betalen. Dat is veel eerder dan ik had verwacht, zeker gezien het feit dat ik nog recht hem om hem te retouren!

Verder nog steeds niet echt tevreden met de accuduur, lading 4 ging zo'n 6,5 uur mee..

[ Voor 3% gewijzigd door NSG op 18-10-2015 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

NSG schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 18:20:
[...]

Even m'n eigen reactie quoten hoor. Zojuist is de €42,36 aan cashback goedgekeurd en kan ik het dus uit laten betalen. Dat is veel eerder dan ik had verwacht, zeker gezien het feit dat ik nog recht hem om hem te retouren!

Verder nog steeds niet echt tevreden met de accuduur, lading 4 ging zo'n 6,5 uur mee..
Netjes :) Bij mij is de cashback totaal niet geregistreerd dus ik heb een claim ingediend.

Ik ben juist erg blij met accu, heb m pas 3x opgeladen sinds ie binnen is en hij wordt veel gebruikt :) Helaas geeft Windows geen time remaining aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joris1234
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-05 17:12
[...]

Werkt de link bij jou nog voor die actie met kortingscode? Als ik er op klik, dan kom ik in 'mijn account' page van hp. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

joris1234 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:00:
[...]

Werkt de link bij jou nog voor die actie met kortingscode? Als ik er op klik, dan kom ik in 'mijn account' page van hp. :'(
Zie dat de link inderdaad niet (meer) werkt. Maar die link was ook alleen maar om te laten zien welk model ik heb besteld. Om cashback te kunnen krijgen via een site als cashbackxl.nl moet je via hun site de hp website benaderen, vervolgens gewoon zelf opzoeken binnen de site. En om gebruik te maken van de 5% extra studentenkorting moet je natuurlijk wel een studentenaccount hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Kak heb nu heel de tijd page_fault_in_nonpaged_area (ntfs.sys)....
Iemand dat al meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Tomba schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 10:07:
[...]

Netjes :) Bij mij is de cashback totaal niet geregistreerd dus ik heb een claim ingediend.

Ik ben juist erg blij met accu, heb m pas 3x opgeladen sinds ie binnen is en hij wordt veel gebruikt :) Helaas geeft Windows geen time remaining aan :(
Klopt, daar zijn ze mee gestopt. :') Rare keuze maar goed.

Mijne gaat overigens -echt- lang mee. Kan zo een hele dag werken en nog 20% overhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 08:01

Stefano

Ondertitel Not Found

Ondergetekende is sinds gister gebruiker van een HP Spectre x360 13-4190nd.

Eerste indruk: Mooie en degelijke laptop maar de PM851 SSD blijft fors achter bij de XP941 uit mijn Vaio Pro.

Iemand al ervaring met het vervangen van de standaard SSD door een SM951 NVMe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Stefano schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 08:29:

Eerste indruk: Mooie en degelijke laptop maar de PM851 SSD blijft fors achter bij de XP941 uit mijn Vaio Pro.

Jij hebt nog geluk want een Samsung erin zitten, ik heb de nog veel tragere LiteOn van HP.
Verder geen ervaring met vervangen, hoor graag je resultaten ;)

Afgaande op deze post zou het in ieder geval moeten werken :)

[ Voor 13% gewijzigd door Tomba op 21-10-2015 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Check, 1x SM951 256GB NVMe is besteld, je hoort over een paar dagen of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Stefano schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:41:
Check, 1x SM951 256GB NVMe is besteld, je hoort over een paar dagen of het werkt.
Cool :) Maak je ook wat foto's? Ben ik ook zeer benieuwd naar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
EDIT: crap, dubbel

[ Voor 188% gewijzigd door S_Chief op 21-10-2015 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Heeft diegene op Notebookreview de AHCI of NVMe versie (SM951 komt in twee soorten)? PCI-e AHCI werkt idd (staat ook in service manual), maar PCI-e NVMe heb ik nog niemand zien proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door S_Chief op 21-10-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Ik heb hier nog een pc staan met een AHCI versie, kan altijd nog omwisselen. In theorie moeten ze allebei functioneren, we gaan het zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

SChief schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:31:
Heeft diegene op Notebookreview de AHCI of NVMe versie (SM951 komt in twee soorten)? PCI-e AHCI werkt idd (staat ook in service manual), maar PCI-e NVMe heb ik nog niemand zien proberen.
Daar geeft ie (helaas) geen antwoord op in diezelfde thread. Overigens vraag ik me ook af wat voor impact zo'n SM951 op je accu heeft. Verbruikt toch wel fors meer dan een SATA M.2 schijfje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Stefano schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:08:
Ik heb hier nog een pc staan met een AHCI versie, kan altijd nog omwisselen. In theorie moeten ze allebei functioneren, we gaan het zien
Ik ben benieuwd, vooral naar de benchmarks als 'ie het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-09 20:20
Voor de geïnteresseerden, de HP Spectre 13-4031nd x360 is terug in de HP Store voor €1000. Gaat om het model met i5-5200u en 128gb SSD. Ze hebben alleen de tekst 'IPS' weggehaald, dus geen idee of ze iets aan het scherm veranderd hebben? Of had dit model uberhaupt geen IPS? 15-20 dagen levertijd. Klik.

[ Voor 19% gewijzigd door Pepper92 op 21-10-2015 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Model is/was gewoon voorzien van een IPS-paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Ik heb op mijn Spectre een heel irritant issue. Het geluid kraakt. Als ik een filmpje afspeel in Plex maar ook als er een Windows geluidje voorbij komt. Herkennen mensen dit cq hebben ze wellicht een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Vanwege dit probleem (o.a.) heb ik mijn Spectre teruggestuurd. Het was wel te verminderen bij mij door de DTS effecten (zoek in control panel) uit te schakelen, maar het ging nooit helemaal weg. En het was gek genoeg ook niet altijd, maar op random momenten.

[ Voor 14% gewijzigd door Frietsaus op 22-10-2015 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Frietsaus schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:25:
Vanwege dit probleem (o.a.) heb ik mijn Spectre teruggestuurd. Het was wel te verminderen bij mij door de DTS effecten (zoek in control panel) uit te schakelen, maar het ging nooit helemaal weg. En het was gek genoeg ook niet altijd, maar op random momenten.
Zit je nu zonder Spectre of heb je hem omgeruild voor een exemplaar zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Zonder, ik ben nu hard op zoek naar een alternatief. :P

Heb je de nieuwe met B&O speakers of de 'oude'?

[ Voor 31% gewijzigd door Frietsaus op 22-10-2015 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Ik heb zelf de nieuwe en nog geen problemen met geluid tegengekomen, maar heb het dan ook niet veel aangehad (sowieso flinke downgrade wat dat betreft i.v.m m'n Dell l502x). Wel heb ik dus last van dode pixels en een beneden gemiddelde accuduur, dus morgen even met HP bellen. Maar als ik hier de klachten lees over de audio wordt ik toch een beetje huiverig om te ruilen voor een nieuwe, in plaats van retouren en naar een alternatief te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik zou er niet mee akkoord gaan, zeker niet met dode pixels. Helaas heb ik inmiddels al een stuk of 10 apparaten terug moeten sturen omdat er iets mis mee was maar ik weiger een groot bedrag uit te geven en vervolgens met dit soort defecten te zitten.

Ik weet dat het speakerprobleem bekend was al in de vorige serie, maar als jij de nieuwe hebt zonder geluidsproblemen dan is het mogelijk opgelost. Ik durfde het echter niet aan toen, maar toen was de Skylake versie er ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Ik heb de nieuwe in ieder geval. Core i5-6200U met FHD scherm.
Ik heb niet meer gedaan dan McAfee verwijderd en wat HP meuk verwijderd. Verder heb ik BitDefender Internet Security 2016, Office 356 en Plex Home Theater geinstallerd

Probleem treedt op bij alle audiobronnen. uitschakelen van B&O settings leidt alleen tot 'platter' geluid maar de plopjes en kraakjes blijven....

[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 22-10-2015 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Oh, ook de nieuwe. Hmm dan kan het nog wel eens een hardwareprobleem zijn ja. Het was bij de vorige een bekende klacht als ik zo rondlees en voor zover ik weet is er geen oplossing voor. Maar goed, dan hoor je alleen van de mensen met klachten natuurlijk.

http://h30434.www3.hp.com...SPECTRE-X360/td-p/5039064

Mijne plopte overigens niet, maar mijne klonk wel enorm "scratchy" of krakerig bij hogere tonen. Ook op lagere volumes.

[ Voor 24% gewijzigd door Frietsaus op 22-10-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Frietsaus schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:41:
Oh, ook de nieuwe. Hmm dan kan het nog wel eens een hardwareprobleem zijn ja. Het was bij de vorige een bekende klacht als ik zo rondlees en voor zover ik weet is er geen oplossing voor. Maar goed, dan hoor je alleen van de mensen met klachten natuurlijk.

http://h30434.www3.hp.com...SPECTRE-X360/td-p/5039064

Mijne plopte overigens niet, maar mijne klonk wel enorm "scratchy" of krakerig bij hogere tonen. Ook op lagere volumes.
Dit lijkt me juist eerder een driver issue. Het klinkt alsof de latency oploopt (dat zie je ook terug komen op de verschillende fora) Ik ga vanavond eens testen met driver settings...
Try right clicking the speaker icon on your taskbar (the one you normally adjust volume with) and select 'Playback Devices'. You will be presented with a list of all the audio devices on your computer. One of them should be your default speakers, and will have a green checkmark by its icon. You can right click and 'Test' to ensure it's the correct device.

Now, right click your speaker device, and select 'properties'. You will be presented with some advanced options in a few different tabs. (I'm on mobile and forget what it looks like). I believe the final tab has an option for bitrate. The selections will look like '24bit, 46,000hz' , '16bit, 96,000hz', etc...

Select 2 channel, 16 bit, 44100 Hz (CD Quality)

[ Voor 31% gewijzigd door Tomba op 22-10-2015 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Het probleem is, met welke drivers wil je gaan testen? Blijkbaar installeert de Realtek website dezelfde driver als HP en het enige alternatief is dan de ingebouwde driver van Windows, waardoor je mogelijk de B&O effecten mist. Maar ik ben benieuwd of een andere driver wellicht nog invloed heeft (WiFi, BT, etc.)

[ Voor 15% gewijzigd door Frietsaus op 22-10-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Frietsaus schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:52:
Het probleem is, met welke drivers wil je gaan testen? Blijkbaar installeert de Realtek website dezelfde driver als HP en het enige alternatief is dan de ingebouwde driver van Windows, waardoor je mogelijk de B&O effecten mist. Maar ik ben benieuwd of een andere driver wellicht nog invloed heeft (WiFi, BT, etc.)
Zie bovenstaande, ik ga proberen de audio op 16bit, 44,1kHz te forceren in de hoop het probleem daarmee te verhelpen.
NB ik heb dit ook op een oude Elitebook 8440p die van Win7 --> Win10 geupgrade is amar ging er vanuit dat dat kwam omdat ie al jaartje of 6 oud was...

[ Voor 5% gewijzigd door Tomba op 22-10-2015 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Klinkt interessant, hopelijk lost dat het probleem op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
Tomba schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:55:
[...]

Zie bovenstaande, ik ga proberen de audio op 16bit, 44,1kHz te forceren in de hoop het probleem daarmee te verhelpen.
NB ik heb dit ook op een oude Elitebook 8440p die van Win7 --> Win10 geupgrade is amar ging er vanuit dat dat kwam omdat ie al jaartje of 6 oud was...
YouTube: How to fix the audio problem on HP pavilion x360

Misschien kan je hier wat mee.

Is niet de Spectre maar probleem lijkt hetzelfde.

Sta zelf op het punt om er een te bestellen maar begin toch te twijfelen nu.

[ Voor 10% gewijzigd door moca op 22-10-2015 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
De 'fix' daar is dus de standaard Microsoft driver gebruiken? Dat kan het oplossen maar dan heb je ook geen Realtek control panel meer voor meer opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:55:
[...]

Helaas pindakaas, ik kan alleen voor veelvouden van 48000kHz kiezen :( En de plopjes blijven duidelijk komen...

Een ander vaag issue; de klok verspringt regelmatig een week de toekomst in!?

[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 22-10-2015 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heb ik nu een week het nieuwe Skylake model (i5/256gb/FHD) in bezit. Erg blij met de laptop, ziet er geweldig uit, degelijk gebouwd, goed toetsenbord (met lekker veel travel), mooi en helder scherm en dit is mijn eerste laptop waarmee ik een hele dag kan werken op een accu.

Ik heb geen problemen met het geluid (geen gekraak), maar ik vind het geluid ook totaal niet bijzonder. Leuk dat de marketingafdeling er B&O op heeft gezet, maar dit heeft qua speakers niets met B&O te maken.

De wifi-connectie was in eerste instantie slechter dan met mijn oude laptop. Het blijkft dat er een nieuwe driver beschikbaar is, na de driver-update is de verbinding een stuk beter. Het update programma van HP vindt die nieuwe driver overigens niet zelf.

Ik had ook een probleem met de datum. Die wijzigde iedere keer dat ik de laptop opstartte. Dit is op advies van de HP helpdesk opgelost met het opnieuw installeren van het BIOS. Gisterenavond is er ook een nieuwe BIOS verschenen, dus ik denk dat daarmee dit issue is opgelost.

De HP helpdesk was trouwens zeer behulpzaam en oplossingsgericht. Na zeer slechte ervaringen met de Lenovo helpdesk echt een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Volgens mij is er ook fysiek niets anders aan de speakers bij de B&O versie, gok eerder op een andere EQ (of zelfs geen verschil maar alleen een naampje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

And the verdict is....werkt niet (goed)

De SM951 NVMe wordt niet gezien, dus een SM951 AHCI uit een X99 bord gehaald en de NVMe probleemloos in het zelfde X99 bord gezet.

De X360 start met de bestaande Windows 10 installatie van de X99 op, installeert uiteraard een berg andere devices. Volgende stap, reset Windows 10, hangt na opnieuw starten op 5% reset. Booten vanaf een UEFI USB stick met Windows 10 levert problemen op in het diskmanager gedeelte. Verschillende bios instellingen geprobeerd, secure boot on/off, csm on/off etc. Uiteindelijk met csm off wel de bestaande partities kunnen verwijderen maar verder dan diskmanager kom ik niet.
Vervolgens SM951 terug in X99, eerste stuk W10 install draaien tot aan eerste reboot, SM951 terug in X360 en installatie loopt nu probleemloos verder. Na afronding installatie begonnen met updaten maar de X360 loopt na 10 a 15 minuten vast, geen/amper beweging meer, reboot, niks bijzonders in event manager. Op het vastlopen na draait de SM951 prima, tikt bijna 1500MB/s aan, dat is 3x zo snel als de PM851?
Laatste poging toch weer een reset, hangt wederom op 5%, het lijkt een bios of misschien firmware probleem van de SM951.

Ik geef het even op, ben bang dat de PM851 terug in de X360 mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BokitoD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-03-2018
HELD! net gebruikt en hij werkt nog steeds, bovenop mn studentenkorting was hij nu 1025!! Heel erg bedankt!
[...]

[ Voor 19% gewijzigd door BokitoD op 23-10-2015 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-07-2023
Bij de electrocorner zijn er weer op voorraad. Nu vroeg ik mij af iemand daar al eens iets heeft besteld en hoe de service daar is. Ik zie namelijk dat ze wel 1 jaar garantie bij die computer geven maar dat vind ik wel vrij kort. Hoe lang is de garantie geldig als je hem via HP store koopt? Ik vroeg me ook af of die modellen een skylake processor hebben of niet? en wat is het verschil tussen een UK toetsenbord en een NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
Ik heb sinds gisteren de Spectre 13-4110ND x360 en ben echt onder de indruk van de afwerking.
Ik kom van een Macbook Pro en deze is zeker gelijkwaardig. Ik heb geen problemen met de audio en ook de datum blijft goed staan. Tot zover zeer tevreden met m'n aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Stefano schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 19:32:
And the verdict is....werkt niet (goed)

De SM951 NVMe wordt niet gezien, dus een SM951 AHCI uit een X99 bord gehaald en de NVMe probleemloos in het zelfde X99 bord gezet.

De X360 start met de bestaande Windows 10 installatie van de X99 op, installeert uiteraard een berg andere devices. Volgende stap, reset Windows 10, hangt na opnieuw starten op 5% reset. Booten vanaf een UEFI USB stick met Windows 10 levert problemen op in het diskmanager gedeelte. Verschillende bios instellingen geprobeerd, secure boot on/off, csm on/off etc. Uiteindelijk met csm off wel de bestaande partities kunnen verwijderen maar verder dan diskmanager kom ik niet.
Vervolgens SM951 terug in X99, eerste stuk W10 install draaien tot aan eerste reboot, SM951 terug in X360 en installatie loopt nu probleemloos verder. Na afronding installatie begonnen met updaten maar de X360 loopt na 10 a 15 minuten vast, geen/amper beweging meer, reboot, niks bijzonders in event manager. Op het vastlopen na draait de SM951 prima, tikt bijna 1500MB/s aan, dat is 3x zo snel als de PM851?
Laatste poging toch weer een reset, hangt wederom op 5%, het lijkt een bios of misschien firmware probleem van de SM951.

Ik geef het even op, ben bang dat de PM851 terug in de X360 mag.
Zat er helaas dik in dat de NVMe-versie niet zou gaan werken, jammer. De AHCI-versie had het gewoon moeten doen, vreemd dat je zo veel problemen ervaart. Zou zelf ook wel naar zo'n PCIe AHCI SSD willen overstappen, maar de hitte en het verbruik houden mij vooralsnog tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BokitoD
justin0117 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 13:00:
Bij de electrocorner zijn er weer op voorraad. Nu vroeg ik mij af iemand daar al eens iets heeft besteld en hoe de service daar is. Ik zie namelijk dat ze wel 1 jaar garantie bij die computer geven maar dat vind ik wel vrij kort. Hoe lang is de garantie geldig als je hem via HP store koopt? Ik vroeg me ook af of die modellen een skylake processor hebben of niet? en wat is het verschil tussen een UK toetsenbord en een NL?
Via het Nederlandse en Europese wetssysteem heb je minimaal twee jaar garantie op elektronica e.d. zelfs buiten deze periode heb je vaak nog garantie als het product buiten jouw schuld kapot is gegaan. Bedrijven zoals Apple e.d. geven vaak 1 jaar garantie en doen hier heel moeilijk over... maar waar je bij Apple zelfs moet dokken voor garantie moet je je realiseren dat het eigenlijk gewoon wettelijk verplicht is om garantie te krijgen (gratis!). Als je bij HP koopt zal je voor garantie met HP contact op moeten nemen. Als je via een webwinkel koopt zal je waarschijnlijk eerst contact op moeten nemen met de webwinkel die hem voor jou innemen en naar HP sturen.

Heb toevallig net de nieuwe spectre besteld en daar zit inderdaad de nieuwe skylake in... een UK toetsenbord heeft wat andere toetsen zoals een pond teken ipv het euro teken. Dit kan je echter wel gewoon softwarematig aanpassen dus veel last heb je er niet van. Ik weet overigens niet of je student bent maar dit scheelde mij mij (inclusief een kortingscode die ik in dit topic vond) ruim 180 euro, dus dat is de moeite om eens naar te kijken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
BokitoD schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 18:42:
[...]

Via het Nederlandse en Europese wetssysteem heb je minimaal twee jaar garantie op elektronica e.d. zelfs buiten deze periode heb je vaak nog garantie als het product buiten jouw schuld kapot is gegaan. Bedrijven zoals Apple e.d. geven vaak 1 jaar garantie en doen hier heel moeilijk over... maar waar je bij Apple zelfs moet dokken voor garantie moet je je realiseren dat het eigenlijk gewoon wettelijk verplicht is om garantie te krijgen (gratis!). Als je bij HP koopt zal je voor garantie met HP contact op moeten nemen. Als je via een webwinkel koopt zal je waarschijnlijk eerst contact op moeten nemen met de webwinkel die hem voor jou innemen en naar HP sturen.

Heb toevallig net de nieuwe spectre besteld en daar zit inderdaad de nieuwe skylake in... een UK toetsenbord heeft wat andere toetsen zoals een pond teken ipv het euro teken. Dit kan je echter wel gewoon softwarematig aanpassen dus veel last heb je er niet van. Ik weet overigens niet of je student bent maar dit scheelde mij mij (inclusief een kortingscode die ik in dit topic vond) ruim 180 euro, dus dat is de moeite om eens naar te kijken. Succes!
ja ik ben ook student en heb al gekeken in de hp store kom ik nog steeds uit op 1072 euro wat ik net nog iets te prijzig vind. zit zelf naar een leuke spectre te kijken voor rond de 800 dus dan maar een tweede hands op de kop tikken. En anders blijf ik nog even sparen, ben stiekem ook nog wel een beetje nieuwsgierig naar die surface book, dus ik kijk nog even de kat uit de boom. En ja uk toetsenbord vind ik denk ik niet ernstig zolang het pond en euro teken enkel zijn verwisseld maar als andere leestekens net zoals bij een azerty toetsenbord zijn veranderd dan vind ik het wel heel erg storend. Ik kan namelijk nog niet blindelings alle lees tekens invoeren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BokitoD
justin0117 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 19:38:
[...]

ja ik ben ook student en heb al gekeken in de hp store kom ik nog steeds uit op 1072 euro wat ik net nog iets te prijzig vind. zit zelf naar een leuke spectre te kijken voor rond de 800 dus dan maar een tweede hands op de kop tikken. En anders blijf ik nog even sparen, ben stiekem ook nog wel een beetje nieuwsgierig naar die surface book, dus ik kijk nog even de kat uit de boom. En ja uk toetsenbord vind ik denk ik niet ernstig zolang het pond en euro teken enkel zijn verwisseld maar als andere leestekens net zoals bij een azerty toetsenbord zijn veranderd dan vind ik het wel heel erg storend. Ik kan namelijk nog niet blindelings alle lees tekens invoeren 8)7
Surfacebook is dan sowieso ver buiten je budget. Zou dan naar een Zenbook gaan kijken of toch voor een core m proc gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
BokitoD schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 19:54:
[...]

Surfacebook is dan sowieso ver buiten je budget. Zou dan naar een Zenbook gaan kijken of toch voor een core m proc gaan.
goedkoopste surfacebook was $1500 dus dat komt neer op ong. €1200 en die komt toch pas over een paar maanden uit dus kan ik nog even sparen. Ik wil ook even de reviews afwachten vind het zelf wel echt een pluspunt dat het scherm er af kan vandaar dat ik dan best iets meer wil betalen. Hoewel ik die spectre ook een prima ding vind hoor maar als ik een leuke spectre voor 800 euro kan oppikken net zoals laatst met die tweede kans van coolblue dan ga ik eerder voor een spectre zit dan wel een groot prijsverschil tussen die twee. Op elektrocorner zie ik er een staan voor 850 maar dat is dan weer net een 4k scherm maar met 4GB ram dan gaat mijn voorkeur liever uit naar een 1080p en een 8gb ram voor die prijs maar die staat er dan weer net niet tussen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
$1500,- is hier absoluut geen €1200,- straks, je kan eerder €1500,- verwachten.

[ Voor 6% gewijzigd door S_Chief op 25-10-2015 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Ik zie net op de driver pagina dat de Spectre x360 blijkbaar met twee verschillende audiokaarten wordt geleverd. Een Conexant of een Realtek. Welke kaart hebben de mensen met audio problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BokitoD
SChief schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:45:
$1500,- is hier absoluut geen €1200,- straks, je kan eerder €1500,- verwachten.
indeed, spectre is hier 1200 euro, amerika 1000 dollar.. zelfde verhaal met de xps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
NSG schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 22:25:
Ik zie net op de driver pagina dat de Spectre x360 blijkbaar met twee verschillende audiokaarten wordt geleverd. Een Conexant of een Realtek. Welke kaart hebben de mensen met audio problemen?
ik heb een Conexant en heb qua geluid nog nergens last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-09 20:20
Stefano schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 08:29:

In hoeverre merk je de snelheid van deze SSD? Alleen tijdens het kopiëren van grote bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
Harmsen schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 07:17:
[...]

ik heb een Conexant en heb qua geluid nog nergens last van gehad.
Hier ook een Conexant en nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

NSG schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 22:25:
Ik heb de Conexant en dus wel de problemen. Ik begin te denken dat het aan BitDefender ligt omdat anderen dit niet hebben. Als ik tijd heb eens deinstalleren...

Irritanter vind ik overigens de nog steeds verspringende tijd zodra hij in deep sleep is geweest. Heb nu NetTime maar geinstalleerd zodat het weer goed gezet wordt maar heb dit nog nooit meegemaakt.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:11:
[...]
Ik had ook een probleem met de datum. Die wijzigde iedere keer dat ik de laptop opstartte. Dit is op advies van de HP helpdesk opgelost met het opnieuw installeren van het BIOS. Gisterenavond is er ook een nieuwe BIOS verschenen, dus ik denk dat daarmee dit issue is opgelost.

[..]
Hoe heb je het 'BIOS opnieuw geinstalleerd'? Ik heb BIOS F2.A en heb sowieso geen update gekregen van het BIOS. Welke versie heb jij nu?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
BokitoD schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 23:52:
[...]

indeed, spectre is hier 1200 euro, amerika 1000 dollar.. zelfde verhaal met de xps
Altijd zo met hardware. Spelen een hoop factoren mee (o.a. dat de prijzen daar excl. BTW zijn omdat dat per staat verschilt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Pepper92 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 08:42:
[...]

In hoeverre merk je de snelheid van deze SSD? Alleen tijdens het kopiëren van grote bestanden?
Met name bij opstarten, kopiëren, installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomba schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:30:

[...]

Hoe heb je het 'BIOS opnieuw geinstalleerd'? Ik heb BIOS F2.A en heb sowieso geen update gekregen van het BIOS. Welke versie heb jij nu?
'Windows-toets' en 'B' bij opstarten tegelijkertijd 1 seconde indrukken, dan kom je in het scherm waarmee je het BIOS opnieuw kan installeren. Na herinstallatie in BIOS nog wel even de datum goedzetten. Ik heb nu helemaal geen problemen meer, ook wintertijd is vanzelf aangepast (ben nu even niet thuis, dus kan niet checken welke versie ik nu heb).

Zie hier de instructies: http://support.hp.com/nl-nl/document/c02723590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 13:06:
[...]

'Windows-toets' en 'B' bij opstarten tegelijkertijd 1 seconde indrukken, dan kom je in het scherm waarmee je het BIOS opnieuw kan installeren. Na herinstallatie in BIOS nog wel even de datum goedzetten. Ik heb nu helemaal geen problemen meer, ook wintertijd is vanzelf aangepast (ben nu even niet thuis, dus kan niet checken welke versie ik nu heb).

Zie hier de instructies: http://support.hp.com/nl-nl/document/c02723590
Bedankt is helemaal gelukt :) Benieuwd of t verschil uit maakt haha :) (zal er verder weinig van merken denk ik want heb een atoom-sync progammaatje geinstalleerd)

Geluid heb ik opgelost; na deinstallatie van BitDefender Internet Security 2016 geen issues meer.... Ik ga maar eens een ticket aanmelden bij hen want heb nog voor 2,5 jaar licentie. Versie 2015 werkt op het eerste gezicht wel goed :)

Heb er tenslotte nog een klein irritatietje bij, de Intel Graphics driver crasht om de haverklap als ik browse in Edge. Krijg dan zo' n popup dat de driver hersteld is...
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/zh4bFkXDOpZbWnyFglekID2r/full.png

[ Voor 6% gewijzigd door Tomba op 27-10-2015 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Tomba schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 08:29:
[...]

Bedankt is helemaal gelukt :) Benieuwd of t verschil uit maakt haha :) (zal er verder weinig van merken denk ik want heb een atoom-sync progammaatje geinstalleerd)

Geluid heb ik opgelost; na deinstallatie van BitDefender Internet Security 2016 geen issues meer.... Ik ga maar eens een ticket aanmelden bij hen want heb nog voor 2,5 jaar licentie. Versie 2015 werkt op het eerste gezicht wel goed :)

Heb er tenslotte nog een klein irritatietje bij, de Intel Graphics driver crasht om de haverklap als ik browse in Edge. Krijg dan zo' n popup dat de driver hersteld is...
[afbeelding]
Die melding van de gecrashte intel driver heb ik ook regelmatig voorbij zien komen, maar volgens mij alleen na het kantelen van het scherm.

Ik had ook bijna de goede hoop dat de Conexant audio chip geen problemen had, totdat ik jou reactie zag :'(

Mijn spectre wordt in elk geval morgen opgehaald door DHL, hopelijk dat het volgende exemplaar geen dode pixels en magere accuduur heeft. En uiteraard al die andere problemen die hier voorbij komen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die melding over de graphics driver zie ik ook af en toe de afgelpen dagen. Lijkt dus een algemeen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

NSG schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:38:
[...]

Die melding van de gecrashte intel driver heb ik ook regelmatig voorbij zien komen, maar volgens mij alleen na het kantelen van het scherm.

Ik had ook bijna de goede hoop dat de Conexant audio chip geen problemen had, totdat ik jou reactie zag :'(

Mijn spectre wordt in elk geval morgen opgehaald door DHL, hopelijk dat het volgende exemplaar geen dode pixels en magere accuduur heeft. En uiteraard al die andere problemen die hier voorbij komen :/
Nou ja, het lijkt dus intussen meer een BitDefender IS 2016 issue te zijn dan iets anders. Zojuist Starcraft II gespeeld zonder geluidsissues (wel met grafische glitches en een erg warm wordende laptop ;) ) en ook een serie gekeken die standaard kraakte en beiden 100% kraakvrij na vervanging versie 2016 door 2015. Heb ticket aangemeld bij BitDefender, ben benieuwd!
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:54:
Die melding over de graphics driver zie ik ook af en toe de afgelpen dagen. Lijkt dus een algemeen probleem.
Apart dat dat zoveel voorkomt dan, HP levert ook de laatste driver al van Intel dus ik vrees dat het wachten wordt voor ons Skylake betatesters ;)

Als je het topic op Notebookreview leest zie je dat ook het rare verspringen van de datum ook vaker voorkomt....

Tijdens het crashen zie ik ook in de eventlog wat opvallende dingen:
Logboeknaam: System
Bron: Display
Datum: 26-10-2015 18:35:19
Gebeurtenis-id:4101
Taakcategorie: Geen
Niveau: Waarschuwing
Trefwoorden: Klassiek
Gebruiker: n.v.t.
Beschrijving:
Beeldschermstuurprogramma igfx reageert niet meer en is hersteld.
en
Logboeknaam: System
Bron: Microsoft-Windows-WHEA-Logger
Datum: 26-10-2015 18:33:00
Gebeurtenis-id:17
Taakcategorie: Geen
Niveau: Waarschuwing
Trefwoorden:
Gebruiker: LOCAL SERVICE
Beschrijving:
Er is een gecorrigeerde hardwarefout opgetreden.

Onderdeel: PCI Express Root Port
Foutbron: Geavanceerde foutrapportage (PCI Express)

Bus:Apparaat:Functie: 0x00x1C0x1
Leverancier-id:Apparaat-id: 0x8086:0x9D11
Klassecode: 0x30400

Zie de detailweergave van deze vermelding voor aanvullende informatie.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-WHEA-Logger" Guid="{C26C4F3C-3F66-4E99-8F8A-39405CFED220}" />
<EventID>17</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>3</Level>
<Task>0</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x8000000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2015-10-26T17:33:00.126963300Z" />
<EventRecordID>6080</EventRecordID>
<Correlation ActivityID="{C76009C3-8FF1-45CE-AB12-0FF3C012DEA1}" />
<Execution ProcessID="1940" ThreadID="2600" />
<Channel>System</Channel>
<Security UserID="S-1-5-19" />
</System>
<EventData>
Dit gaat dus over de Intel(R) 100 Series Chipset Family PCI Express Root Port #2 - 9D11 die een hardwarematige fout heeft die verholpen is. Hierop aangesloten is schijnbaar de HD 520 grafische kaart.

[ Voor 38% gewijzigd door Tomba op 27-10-2015 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Tomba schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:52:
[...]
Apart dat dat zoveel voorkomt dan, HP levert ook de laatste driver al van Intel dus ik vrees dat het wachten wordt voor ons Skylake betatesters ;)
[...]
Ik heb ook de crashende Intel driver.

Op station drivers staat een nieuwere Intel driver, inmiddels geïnstalleerd maar nog te kort geleden om uitsluitsel te geven.

http://www.station-driver...=fileinfo&id=1827&lang=fr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
Stefano schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:56:
[...]

Op station drivers staat een nieuwere Intel driver, inmiddels geïnstalleerd maar nog te kort geleden om uitsluitsel te geven.

Ik had dit ook en na de nieuwe driver geen problemen meer. (2 dagen) Ik heb wel de laatste driver van de HP site gedownload.

[ Voor 5% gewijzigd door moca op 27-10-2015 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:55
Sinds gisteren ook in bezit van de Spectre x360 (4110nd)... Deze ipv mijn Yoga 2 pro, waarbij de grootste redenen van vervanging de (hopelijk) betere batterijduur en active stylus mogelijkheden zjn (naast mooi design, nieuwere hw, etc).

Eerst problemen met mijn touchpad, alle kliks openden het action centre en rechtermuis klik werkte niet meer. Updaten van de synaptics drivers (van de synaptics site) heeft dat verholpen...

Wat ik wel vreemd vind is dat mijn 4110nd wordt herkend als een "HP Spectre Pro x360 G1

Dit dus op de HP site en de hp support assistant... Downloads verwijzen dan ook naar de versies met bij voorbeeld de i5-5200u cpu (en ik heb toch echt die met de i5-6200u, etc, aldus de computer-properties in windows en tools als speccy).

Ook als ik naar de 4110nd downloads ga op de hp site ga, bijvoorbeeld de bios, krijg ik de melding dat mijn apparaat daar niet geschikt voor is... Huidige bios is F.2A

Enig idee wat dit kan zijn?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, die van mij wordt gewoon herkend als 'HP Spectre X360 Convertible' en ook alle specs kloppen in het HP Assistance programma.

Ik heb ook een Lenovo Yoga Pro 2 gehad, waarbij de batterijduur heel kort was (en het scherm continue flikkerde). Nu op de HP al 1 uur en 45 min aan het werk en nog 83% resterend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
m0ridin schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:05:
Sinds gisteren ook in bezit van de Spectre x360 (4110nd)... Deze ipv mijn Yoga 2 pro, waarbij de grootste redenen van vervanging de (hopelijk) betere batterijduur en active stylus mogelijkheden zjn (naast mooi design, nieuwere hw, etc).

Eerst problemen met mijn touchpad, alle kliks openden het action centre en rechtermuis klik werkte niet meer. Updaten van de synaptics drivers (van de synaptics site) heeft dat verholpen...

Wat ik wel vreemd vind is dat mijn 4110nd wordt herkend als een "HP Spectre Pro x360 G1

Dit dus op de HP site en de hp support assistant... Downloads verwijzen dan ook naar de versies met bij voorbeeld de i5-5200u cpu (en ik heb toch echt die met de i5-6200u, etc, aldus de computer-properties in windows en tools als speccy).

Ook als ik naar de 4110nd downloads ga op de hp site ga, bijvoorbeeld de bios, krijg ik de melding dat mijn apparaat daar niet geschikt voor is... Huidige bios is F.2A

Enig idee wat dit kan zijn?!
Kijk even op de onderkant of het ook echt een x360-4110nd is. :+ Zo ja, HP Support bellen en alles uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
SChief schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:22:
[...]

Kijk even op de onderkant of het ook echt een x360-4110nd is. :+ Zo ja, HP Support bellen en alles uitleggen.
Dat staat er netjes op gelukkig :)

Toen ik via windows-B/opstarten naar bios recovery ging kreeg ik wel een melding over corrupted bios oid maar heb hier mn net-snoer niet bij me dus kon niet updaten geloof ik. Kijk er thuis nog wel even naar en anders idd maar even bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Die van mij wordt ook als HP Spectre Pro x360 G1 herkent door de online support pagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
NSG schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:15:
Die van mij wordt ook als HP Spectre Pro x360 G1 herkent door de online support pagina's.
Hmmm... Ben ik in ieder geval niet de enige. Kwam er net achter dat de meest recente bios voor de HP Spectre Pro x360 G1 en die van de 4110nd identiek zijn? (F.2C Rev A).

Maar ugh, hier net gereboot met de windows-B toetscombi en hij ging een bios update uitvoeren... Ging blijkbaar iets niet goed, F23 werd erop gezet en daarna kon ik niet normaal meer gebruik maken van de x360. Steeds binnen enkele seconden een BSOD (System_Service_Exception).

System Restore gedaan, maar zonder succes. Bios onveranderd en BSOD's. Nu net een USB stick gemaakt met die F.2C Rev A bios gemaakt volgens de HP handleiding pagina en als de system restore die nu bezig is klaar is zal ik die proberen... (Volgens het tooltje zou de stick bij opnieuw opstarten vanzelf gezien worden en de BIOS geinstalleerd, maar dat werkt dus niet zo... blijkbaar weer via de Windows-B combi).

To be continued dus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is toch eigenlijk van de gekke dat je met een nieuwe laptop van +1000 euro niet direct aan de slag kunt, maar eerst handmatig allerlei drivers en zelfs BIOS moet updaten om alle storingen eruit te krijgen. Als HP met dit model echt de strijd met Macbooks aan wil gaan mag dit eigenlijk niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
Er is voor de spectre 13-4110nd vandaag een nieuwe bios update uitgekomen..

http://support.hp.com/nl-...054ICK0KGTE30AQO5O3KA30R1

[ Voor 47% gewijzigd door moca op 28-10-2015 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
moca schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 19:16:
Er is voor de spectre 13-4110nd vandaag een nieuwe bios update uitgekomen..

http://support.hp.com/nl-...054ICK0KGTE30AQO5O3KA30R1
- Fixes an issue where the system displays the incorrect date after the system resumes from sleep or overnight hibernation. - Reduces power consumption to provide improved battery life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:06
Het lijkt wel een game waarvan de beta test nog in volle gang is als ik de problemen hier zo allemaal lees. En dat voor een apparaat dat samen met Microsoft ontwikkeld zou moeten zijn en ook niet echt goedkoop is. Voor de gemiddelde tweaker is dit misschien een 'uitdaging' (zelf drivers gaan zoeken op allerlei sites, bios updates uitvoeren, etc.), maar voor de 'normale' gebruiker misschien wel teveel gevraagd. Maar ja, met de concurrentie op de loer (MS Surface Pro 4, MS Surface Book, nieuwe Dell XPS13), moest HP waarschijnlijk zsm deze Skylake modellen op de markt brengen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
Stefano schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:56:
[...]

Deze driver heb ik gisteren geinstalleerd en kreeg net weer 2x de melding over de crashende driver... Helaas werkt het voor mij niet goed dus.

Pagina: 1 ... 7 ... 18 Laatste