D
[ Voor 100% gewijzigd door obiander op 17-07-2022 20:33 ]
[ Voor 100% gewijzigd door obiander op 17-07-2022 20:33 ]
.
[ Voor 86% gewijzigd door emmerx op 12-12-2015 10:21 ]
Draadloos laden op onze Zon
Bedankt voor de tip, maar het heeft niet geholpen. Op de mobiel en andere laptops lukt het hier thuis wel. Wanneer ik met de 5 ghz probeer te verbinden, dan geeft hij aan dat de beveiligingssleutel verkeerd is. Nou.. ik gebruik toch echt de juiste code. Sterker nog: kopiëren plakken van de sleutel op de mobiel lukt wel en vervolgens op de laptop niet.emmerx schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 23:39:
Hier al gekeken?
[afbeelding]
Kun je met je smart phone wel op 5 GHz verbinden?
.
[ Voor 28% gewijzigd door spacecrap op 13-12-2015 01:41 ]
Wat voor instellingen heb je nu dan? Kun je hier nog leuke dingen voor instellen? Voorbeelden?dijkhua schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 17:33:
Kwaaltjes als F5 lampje en het niet onthouden van gewijzigde touchpad instellingen al opgelost.
.
Af fabriek brandt de verlichting van de F5 knop als enige altijd, dus van het hele toetsenbord brandt er dan 1 lampje. Met dat knopje zet je de toetsenbord verlichting aan en uit. In het Bios kun je dit wijzigen, F5 toets is dan hetzelfde verlicht als de rest van het toetsenbord.henidde schreef op zondag 13 december 2015 @ 10:40:
[...]
Wat voor instellingen heb je nu dan? Kun je hier nog leuke dingen voor instellen? Voorbeelden?
[ Voor 5% gewijzigd door ThunderaceNL op 13-12-2015 13:01 ]
Ik gebruik een Crumpler Slip. http://www.crumpler.eu/slip-15-silver (weet niet uit mijn hoofd of ik nu de 14 of 15" versie heb) Het is veel dikker dan je normale brillenpoetsdoekje en beschermt je scherm ook nog eens wanneer je hem dichtklapt. Ik heb de mijne al 8 jaar (oude laptop). Je gebruikt hem droog. Wil wel een nieuwe zodat ik deze bij mijn oude laptopje kan bewaren. Beste investering ooit!henidde schreef op zondag 13 december 2015 @ 10:40:
Hoe maken jullie trouwens het scherm schoon? Ik merk op dat ik door het overmatig touchcreen gebruik het scherm aardig vies maak, haha. Op mijn vorige laptop deed ik dit met Glassex. Wat raden jullie aan?
Bedankt voor de tip. Ik heb zelf een Shaggymax. Dit is bijna hetzelfde.chou3 schreef op zondag 13 december 2015 @ 14:31:
[...]
Ik gebruik een Crumpler Slip. http://www.crumpler.eu/slip-15-silver (weet niet uit mijn hoofd of ik nu de 14 of 15" versie heb) Het is veel dikker dan je normale brillenpoetsdoekje en beschermt je scherm ook nog eens wanneer je hem dichtklapt. Ik heb de mijne al 8 jaar (oude laptop). Je gebruikt hem droog. Wil wel een nieuwe zodat ik deze bij mijn oude laptopje kan bewaren. Beste investering ooit!Jammer dat ze bijna niet meer verkocht worden. Enkel nog online met erg hoge verzendkosten.
.
Past de 13" shaggymax goed onder de HP Spectre? OF is het beter om een 15" te kopen en op maat te knippen?henidde schreef op zondag 13 december 2015 @ 14:35:
[...]
Bedankt voor de tip. Ik heb zelf een Shaggymax. Dit is bijna hetzelfde.
Alleen gebruik je hem ook wanneer ie wat vochtig is? Ik krijg met alleen de Shaggymax het scherm niet volledig schoon (vette vingerafdrukken).
Ik gebruik mijn Crumpler droog en krijg het scherm volledig schoon. Moet wel zegen dat ik hem met enige regelmaat schoonmaak. Daarom heeft vuil en vettigheid niet echt de kans om zich goed aan mijn scherm en toetsenbord te hechten.henidde schreef op zondag 13 december 2015 @ 14:35:
[...]
Bedankt voor de tip. Ik heb zelf een Shaggymax. Dit is bijna hetzelfde.
Alleen gebruik je hem ook wanneer ie wat vochtig is? Ik krijg met alleen de Shaggymax het scherm niet volledig schoon (vette vingerafdrukken).
[ Voor 42% gewijzigd door spacecrap op 14-12-2015 02:07 ]
Iemand ervaring hiermee?
Er is een probleem met de computer en deze moet opnieuw worden opgestart. Er worden foutgegevens verzameld. Hierna wordt de computer opnieuw opgestart. (100% voltooid)
Als u meer wilt weten, kunt u later online zoeken naar de fout: CRITICAL_PROCESS_DIED
[ Voor 15% gewijzigd door bazzemans op 14-12-2015 12:03 ]
Heb ik ook gehad met mijn Yoga toen de SSD (Lenovo OEM 840 EVO, zonder nieuwe firmware) langzaam onleesbaar werd...
[ Voor 10% gewijzigd door emmerx op 14-12-2015 12:14 ]
[ Voor 59% gewijzigd door bazzemans op 14-12-2015 17:46 ]
[ Voor 8% gewijzigd door bazzemans op 14-12-2015 21:10 ]
Dit werkte bij mij:Niekage schreef op maandag 14 december 2015 @ 17:45:
Ik heb nu ruim een week de 13-4159nd, i7 8gb, special edition in gebruik. Geweldig apparaat. Heb ook het probleem met het niet onthouden van instellingen van het trackpad maar ben dat bezig op te lossen. Hoop dat dit gaat lukken (iemand tips?)
Verder (nog) geen last van loszittende trackpaden, dode pixels etc. Gewoon een toplaptop!!
[ Voor 111% gewijzigd door obiander op 17-07-2022 20:32 ]
Heb dit ook heeeel af en toe (windows), de laatste maand geen last van gehad. Lijkt ook aan de stand van het scharnier te liggen, maar kan het niet exact reproduceren.kiezo schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:43:
Hier een video van het touchscreen dat waarschijnlijk niet goed gefabriceerd is: YouTube: Hp x360 touchscreen bug . Iemand hier ook problemen mee gehad? Probleem doet zich voor onder zowel windows als ubuntu.
vice versa en weer terug
[ Voor 15% gewijzigd door emmerx op 16-12-2015 10:10 . Reden: foto ]
[ Voor 16% gewijzigd door Stefano op 17-12-2015 21:14 ]
[ Voor 66% gewijzigd door PetruZ op 17-12-2015 23:16 ]
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2015 19:39 ]
Ik ben het probleem in elk geval nog nergens tegengekomen, 'normaal' is het uiteraard niet.Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 19:06:
Beste allen,
heb zojuist deze HP spectre x360 binnengehaald. Het is een topapparaat waar ik nog geen probleem mee heb ondervonden op 1 ding na, de voetjes aan de onderkant raken letterlijk los. Ik heb het over de 4 rubberachtige magnetische voetjes aan de onderkant. 2 zijn er nu los, ik denk dat het komt omdat ik het op een metalen laptopkoeling heb gelegd.
Weet iemand of dit normaal is en of dit probleem te verhelpen is? Ben ontzettend bang dat, omdat ze nu los zijn, het binnenste van de laptop schadelijk is.
EDIT: Ik heb het gemaakt dmv dubbelzijdig plakband toe te passen, ze zijn nu weer ijzersterk toegepast. Is dit een serieuze zaak waarvoor ik HP moet opbellen, of is dit normaal voor laptops en is het geen probleem? Het koste me een hoop geld, hoop dus dat ik geen kat in de zak heb gehaald
PetruZ schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 23:26:
Het lijkt me wel mee te vallen met eventueel gevaar voor schade aan de binnenkant. Maar waarom kwamen die voetjes los? Dat is niet echt de bedoeling. Kan het me wel voorstellen als je beroep zou doen op garantie.
Zelf ben ik nu aan het testen hoe lang de accu het uithoudt. Afgelopen dagen was het wel treurig. Nu 2x opgeladen en verwacht te eindigen tussen de 6-7 uur. Hopelijk verbetert dit nog iets...
Ok, thanks .... Wat weinig verschil voor heel wat geld meer.SChief schreef op zondag 20 december 2015 @ 20:55:
Pro ipv Home en andere garantie.
[ Voor 55% gewijzigd door Bomberman71 op 20-12-2015 21:37 ]
Bomberman71 schreef op zondag 20 december 2015 @ 21:34:
[...]
Ok, thanks .... Wat weinig verschil voor heel wat geld meer.
Jammer dat er geen aanbiedingen zijn voor een leuke X360 (I5/I7 en minstens 256Gb SSD) rond de feestdagen.
Had er eigenlijk op gehoopt, zeker nu ik een beetje afgestapt ben van mijn Surface Pro 4 plannen gezien de premium prijzen (incl. het broodnodige typecover) en ook best wel wat software issues en vooral de matige accu.
Ben toen eigenlijk gaan kijken naar alternatieven en de X360 viel me positief op. Jammer dat die prijzen zo stabiel blijven en er geen akties zijn (waarvan ik weet heb) op dit moment.
Tegen mijn verwachting in is deze aankoop toch nog geaccepteerd door CashbackXL. Duurt 2 maandjes maar uiteindelijk...Tomba schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 10:07:
[...]
NetjesBij mij is de cashback totaal niet geregistreerd dus ik heb een claim ingediend.
Ik ben juist erg blij met accu, heb m pas 3x opgeladen sinds ie binnen is en hij wordt veel gebruiktHelaas geeft Windows geen time remaining aan
Bomberman71 schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:54:
Kan iemand mij vertellen wat er aan Vrije ruimte over blijft op de SSD bij de 128 en/of 256Gb modellen ?
[ Voor 31% gewijzigd door emmerx op 21-12-2015 16:15 . Reden: Programma's op C: ]
welke driverversie gebruik je nu?Tomba schreef op maandag 21 december 2015 @ 08:48:
[...]
Tegen mijn verwachting in is deze aankoop toch nog geaccepteerd door CashbackXL. Duurt 2 maandjes maar uiteindelijk...
Verder nog steeds zeer tevreden met het apparaat sinds de laatste Intel driverupdate geen enkel issue meer met crashende beelddrivers en het geluid is ook 100% sinds de overstap van BitDefender naar Eset. Hij is bloedsnel en doet het 7-8 uur met de accu
Hij wordt bij intensieve games inderdaad warm, Star Craft II bv zorgt voor een warme laptop, maar dit is bij elke alu laptop; het aluminium werkt als grote heatsync.Bij Diablo 3 wordt ie een stuk minder warm vreemd genoeg. Ik heb er geen last van in ieder geval! Bij normaal gebruik is ie (met huidige temperaturen) zelfs wat koud in de aanrakingCrescendo schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:26:
Ik ben de Spectre aan het overwegen als nieuwe laptop. Heb dit topic net al wat doorgelezen en ik lees wel wat puntjes die mij zorgen maken. Met name de hitte die het apparaat schijnbaar opwekt. Merkt iedereen dat de Spectre goed warm wordt en in hoeverre hindert dit het gebruiksgemak? Ik ga namelijk niet zomaar €1000,- neertellen voor een laptop. Dan moet ik wel volledig overtuigd zijn.
20.19.15.4326.
[ Voor 6% gewijzigd door Crescendo op 21-12-2015 17:28 ]
Office 2016, Visio 2016, Diablo 3 en Star Craft II geïnstalleerd:Bomberman71 schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:54:
Kan iemand mij vertellen wat er aan Vrije ruimte over blijft op de SSD bij de 128 en/of 256Gb modellen ?
Windows neemt natuurlijk 10tallen Gb's in beslag maar kan me ook voorstellen dat een backup partitie en dergelijke ook leuk mee doen.
Ik heb eigenlijk gewoon goede ervaring met service van HP. (al scheelt dat ik altijd een Carepack aanschaf)Crescendo schreef op maandag 21 december 2015 @ 17:27:
Thanks. Inderdaad ook wel logisch dat hij bij gamen wat warmer wordt. Zolang dat niet te extreem is, is er weinig aan de hand.
Ik kan zelf waarschijnlijk die 10% studentenkorting via HP wel regelen, maar nu weet ik dat de customer service van HP niet echt om over naar huis te schrijven is. Zouden jullie hem eerder bij Coolblue bestellen en dan wel die 120 euro extra betalen of toch die korting meepakken en dan bij een iets minder aansprekende webstore bestellen?
....ik krijg die versie niet geinstalleerd....
Je moet Windows een beetje helpenspacecrap schreef op maandag 21 december 2015 @ 17:32:
[...]
....ik krijg die versie niet geinstalleerd....
Zou sowieso de korting pakken. HP is qua informatievoorziening heel matig, maar als je ze belt kan je makkelijk dingen regelen. In mijn geval zou de laptop eind december geleverd worden, belde ik en werd geregeld dat ik 'em begin december zou krijgen, werd online de datum veranderd naar begin januari, maar kreeg ik 'em gewoon begin decemberCrescendo schreef op maandag 21 december 2015 @ 17:27:
Thanks. Inderdaad ook wel logisch dat hij bij gamen wat warmer wordt. Zolang dat niet te extreem is, is er weinig aan de hand.
Ik kan zelf waarschijnlijk die 10% studentenkorting via HP wel regelen, maar nu weet ik dat de customer service van HP niet echt om over naar huis te schrijven is. Zouden jullie hem eerder bij Coolblue bestellen en dan wel die 120 euro extra betalen of toch die korting meepakken en dan bij een iets minder aansprekende webstore bestellen?
[ Voor 4% gewijzigd door _-_ratjetoe_-_ op 21-12-2015 19:39 ]
Verwijderd
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2015 19:51 . Reden: spelfout ]
Tja, hinder, het is vooral dat de performance van onderdelen zoals een batterij achteruit gaat bij warmte (zeg > 30 graden). Het is niet zo dat mijn laptop zo gloeiend heet is dat ik m'n handen eraan brand ofzoVerwijderd schreef op maandag 21 december 2015 @ 19:50:
Nou, het is naar mijn mening niet alleen de informatievoorziening die niet deugt hoor. Tja, als je in één keer een goed product hebt, pak je mooi 120 euro korting mee. Maar is er iets mis mee en moet hij terug, verwacht dan niet binnen 2 weken een vervangend product. Mijn tweede was ook stuk en ik heb toen geld terug gevraagd (zodat ik een nieuwe kon bestellen zónder twee weken zonder laptop te zitten). Afgelopen vrijdag eindelijk mijn geld terug gekregen, 27 telefoontjes later en een maand nadat ik hem heb geretourneerd (dus niet de 3-5 werkdagen die beloofd wordt...). Het personeel van de klantenservice is op zichzelf wel vriendelijk (hoewel ze vaak niet veel voor je kunnen doen omdat ze afhankelijk zijn van een verrotte logistieke afdeling en ze niet altijd terugmailen als ze dat beloven) en ja, ik heb m'n geld terug, maar als je een druk leven hebt en geen zin/tijd/energie hebt om dagelijks met HP te bellen zou ik bestellen bij HP ten zeerste afraden. (ik heb geen ervaring met carepacks e.d.)
Van warmte heb ik opzich geen last. Soms is ie koud, soms wat warmer, maar heb er nog nooit hinder van ondervonden. Bij mij is de recorverypartitie ongeveer 10 GB en windows neemt een kleine 20 GB in beslag.
Hmm dan wordt het toch Coolblue denk ik. Ik heb zelf weinig tijd om HP achter de vodden aan te zitten. Doordeweeks ben ik ook ergens anders dan thuis (dat is op zich al onpraktisch met het terugsturen van producten). Dan maar iets meer betalen en wel zeker van zijn dat de service goed is. Wat dat betreft heet Coolblue mij namelijk nog nooit teleurgesteld.Verwijderd schreef op maandag 21 december 2015 @ 19:50:
Nou, het is naar mijn mening niet alleen de informatievoorziening die niet deugt hoor. Tja, als je in één keer een goed product hebt, pak je mooi 120 euro korting mee. Maar is er iets mis mee en moet hij terug, verwacht dan niet binnen 2 weken een vervangend product. Mijn tweede was ook stuk en ik heb toen geld terug gevraagd (zodat ik een nieuwe kon bestellen zónder twee weken zonder laptop te zitten). Afgelopen vrijdag eindelijk mijn geld terug gekregen, 27 telefoontjes later en een maand nadat ik hem heb geretourneerd (dus niet de 3-5 werkdagen die beloofd wordt...). Het personeel van de klantenservice is op zichzelf wel vriendelijk (hoewel ze vaak niet veel voor je kunnen doen omdat ze afhankelijk zijn van een verrotte logistieke afdeling en ze niet altijd terugmailen als ze dat beloven) en ja, ik heb m'n geld terug, maar als je een druk leven hebt en geen zin/tijd/energie hebt om dagelijks met HP te bellen zou ik bestellen bij HP ten zeerste afraden. (ik heb geen ervaring met carepacks e.d.)
Van warmte heb ik opzich geen last. Soms is ie koud, soms wat warmer, maar heb er nog nooit hinder van ondervonden. Bij mij is de recorverypartitie ongeveer 10 GB en windows neemt een kleine 20 GB in beslag.
[ Voor 6% gewijzigd door Crescendo op 21-12-2015 20:59 ]
Zou zeker gaan voor de zwarte ivm beter leesbare toetsenbord.Bomberman71 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 01:01:
@Fred13,
Bedankt voor je visie en duidelijke verhaal. Ik zat op de rand en neigde dezelfde keuze te maken en te besparen en dan voor de Zwarte versie te gaan.
De extra 256Gb zal ik wel missen maar met een Sdcard prik ik er snel 128Gb bij voor 'trage' opslag.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
[ Voor 10% gewijzigd door dreamscape op 22-12-2015 14:44 ]
Punctuality is the politeness of kings
De Bahia Sleeve die hierboven staat vond ik ook erg mooi, maar kon een andere van Caselogic krijgen met een kortingsbond bij Coolblue. Daarom daarvoor gegaan. http://www.laptopshop.nl/...-13-3-laps-113-zwart.html[b]
Wat voor soort sleeve hebben jullie eromheen?
Op de site van Thule staat 'waterbestendig'... wat is jouw ervaring tot dusver? Ik bedoel.... 'alle' stoffen zijn waterbestendig, maar niet waterdicht
De Sleeve stoot tot een zekere hoogte water af. Het is meer dan voldoende voor een regenbui, of een lekkende tas. Maar onderdompelen, of langdurig in de regen laten zitten durf ik persoonlijk niet aan.spacecrap schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:27:
[...]
Op de site van Thule staat 'waterbestendig'... wat is jouw ervaring tot dusver? Ik bedoel.... 'alle' stoffen zijn waterbestendig, maar niet waterdicht
Hehehe zo rollen wij inderdaadCrescendo schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:00:
Bedankt voor alle reacties heren! Hechte Spectre-community als ik het zo zie.
[ Voor 10% gewijzigd door Tomba op 23-12-2015 12:53 ]
[ Voor 58% gewijzigd door Crescendo op 24-12-2015 01:31 ]
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2015 00:37 ]
Wat kloten dat je zo'n mindere ervaring hebt , ik snap helemaal dat je m terugstuurt. Voor mij is het echt de fijnste laptop waar ik ooit mee heb gewerkt (gebruik touchscreen helemaal nietVerwijderd schreef op donderdag 24 december 2015 @ 00:32:
Bedankt voor de reacties over m'n probleem met de plastic voetjes. Heb met de klantenservice gesproken en die vonden het ook raar, metalen ondergronden zouden de voetjes niet zo moeten aantrekken dat ze eruit gaan (en dubbelzijdig plakband werkte helaas ook niet). Het was volgens hun een serieus probleem en moest hem terugsturen. Dít, gecombineerd met het feit dat ik om de paar minuten een "het beeldschermstuurprogramma reageerde niet meer en is hersteld" foutmelding kreeg (resette alles wat ik open had, super onhandig!), de Spectre in het algemeen een model lijkt te zijn dat erg vaak teruggestuurd moet worden voor een probleemloze versie en het feit dat de batterijduur in de Spectre erg slecht is, ik kom NOOIT EN TE NIMMER aan de 13 uur die ze beloofden, is een vrij schandalige claim imo, resulteerde erin dat ik maar m'n geld terug vroeg.
Het is een prachtapparaat, maar heb er geen vertrouwen in betreffende de longevity en HP als merk, wil voor zo'n prijs wel topkwaliteit.Hoop dat het jullie beter bevalt!
Schaling aanpassen naar een heel getal (100% of 200% dus), sommige programma's kunnen niet omgaan met schalingspecentages van 125 of 150% helaas.Crescendo schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:10:
Ik heb nog wel een andere vraag. Heeft een van jullie al een oplossing voor het feit dat sommige programma's in W10 een beetje blurry ogen? Heb bijvoorbeeld Glary Utilities geïnstalleerd en deze oogt onscherp als ik hem open? Heb dit niet met webpagina's of sommige andere programma's zoals CCleaner.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Verwijderd
Heb 'm zelf vaak aangehad in woonkamer met veel lichten/zoninval, bij een wat hogere brightness merk je er weinig van. Het valt absoluut op, maar 't is niet zo ernstig dat je er niks mee kan.kilon schreef op donderdag 24 december 2015 @ 16:16:
Ik ben 90% zeker dat ik de Spectre ga kopen. Alleen heb ik nog wat twijfels bij het spiegelende scherm.
Zijn er hier gebruikers die hem ook in de trein of fel verlichte ruimtes gebruiken? Is dat allemaal nog goed te doen of moet je dan 100% helderheid gebruiken waardoor de batterij veel minder lang meegaat?
Niet dat ik er continu mee in de zon ga zitten, maar in deze donkere maanden heb je wel snel lampen aan. Om maar wat te noemen.
Ik weet dat er matte screen protectors te vinden zijn, maar dat is toch een klein risicootje omdat er natuurlijk geen luchtbellen mogen zijn en dan is 13.3 inch toch een stukje groter dan een scherm van je mobiel.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2015 16:20 ]
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2015 @ 16:19:
[...]
Heb 'm zelf vaak aangehad in woonkamer met veel lichten/zoninval, bij een wat hogere brightness merk je er weinig van. Het valt absoluut op, maar 't is niet zo ernstig dat je er niks mee kan.
Weet echter wel dat dit natuurlijk per persoon verschilt. Ik zou als ik jou was ff op youtube naar wat reviews kijken waar ze de screen glare bespreken, dan kun je zelf oordelen, lijkt me 't beste.
Als je wat vindt hoor ik het graag! Met name de lange snoeren zitten mij in de weg; doe mij maar een kort snoer zodat ik de laptop enkele uurtjes op kan laden zonder 'm te gebruiken. Scheelt zo veel ruimte. Alleen de adapter die jij noemt heeft zo te zien net zo goed een lang snoer.renzo4000 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:43:
Is er iemand die een extra adapter/lader heeft aangeschaft? Ik ben namelijk opzoek naar een zo compact mogelijke adapter voor onderweg. Ik kom bijvoorbeeld die van HP zelf tegen die redelijk klein lijkt te zijn, daarnaast zie ik ook een hoop universele adapters maar daar ben ik altijd een beetje huiverig voor. Any thoughts?
http://store.hp.com/us/en...-adapter-p-g6h47aa-aba--1
[afbeelding]
Daarnaast is er ook een project van Dart en Zolt ... ziet er ook goed uit alleen wel erg prijzig.
[ Voor 3% gewijzigd door Pepper92 op 24-12-2015 21:14 ]
Met kunstlicht heb ik totaal geen last van de spiegeling en kan er prima op een lage helderheid gewerkt worden. Ook met felle zonlicht heb ik nog geen erge hinder ondervonden. Helderheid moet dan wel iets hoger, maar 60% is dan meer dan zat. Wel heb ik meegemaakt dat ik met een bepaalde lichtinval van de zon ineens de digitizer kon zien, heleboel stippen op het scherm. Het feit dat het scherm gelamineerd is helpt in elk geval enorm als ik het vergelijk met andere laptops hier in huis. Een mat scherm vind ik persoonlijk enorm zonde van de kleuren.kilon schreef op donderdag 24 december 2015 @ 16:16:
Ik ben 90% zeker dat ik de Spectre ga kopen. Alleen heb ik nog wat twijfels bij het spiegelende scherm.
Zijn er hier gebruikers die hem ook in de trein of fel verlichte ruimtes gebruiken? Is dat allemaal nog goed te doen of moet je dan 100% helderheid gebruiken waardoor de batterij veel minder lang meegaat?
Niet dat ik er continu mee in de zon ga zitten, maar in deze donkere maanden heb je wel snel lampen aan. Om maar wat te noemen.
Ik weet dat er matte screen protectors te vinden zijn, maar dat is toch een klein risicootje omdat er natuurlijk geen luchtbellen mogen zijn en dan is 13.3 inch toch een stukje groter dan een scherm van je mobiel.
[ Voor 37% gewijzigd door Crescendo op 25-12-2015 16:46 ]
Intel heeft toevallig 3 dagen geleden nieuwe drivers online gezet: versie 15.40.14.4352 om precies te zijn.Crescendo schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 16:24:
Ik heb heel af en toe de melding rechtsonderin: "besturingsprogramma reageert niet meer en is hersteld". Als ik hier op Google krijg ik wel wat hits, maar ik zie weinig 'oplossingen'. Het is volgens mij niet iets hardware-matigs maar het zal eerder aan de Intel processor of aan W10 liggen lijkt mij?
Even opsommen wat ik tot nog toe aan de laptop heb gedaan:
Heb de laatste BIOS-driver gedownload om dat met die F5 toets op te lossen en heb de laatste Intel driver van die HP driver pagina gedownload om te zorgen dat de sleepstand ook daadwerkelijk werkte. Heb verder niets aan de laptop veranderd. Denken jullie dat dit met één van de drivers te maken heeft?
Kan je zo die nieuwe driver installeren of moet je eerst de oude driver verwijderen?Tomba schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 08:34:
[...]
Intel heeft toevallig 3 dagen geleden nieuwe drivers online gezet: versie 15.40.14.4352 om precies te zijn.
[ Voor 99% gewijzigd door Crescendo op 26-12-2015 11:07 ]
Ik moest ook even wennen aan die aan/uit knop, maar heb die nu meestal moeiteloos te pakken. Heb de Spectre zelf nu ook drie dagen in bezit. Het enige probleem wat ik momenteel nog met de Spectre ondervind zijn die 'driver-crashes' van W10. Maar ik ga er vanuit dat dat wel op te lossen is en als ik de crashes heb, zie ik enkel dat blokje in beeld, maar blijft de laptop verder stabiel. Dus vooralsnog dik tevreden en helemaal tevreden als dat met dat Intel-gedoe is opgelost.Bomberman71 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 10:44:
De Spectre 4159 nu 3 dagen in bezit ... En ja wat een mooi ding.
Maar verbaas me wel over hoe snel mensen tevreden zijn want ik hoor niemand over die debiele aan/uit knop die nauwelijks bereikbaar is.
Nu al 2x gehad dat ik 3 minuten bezig ben om hem aan te zetten en die knop niks doet en ook al gehad dat hij spontaan in slaapstand beland en er heel lastig uit komt.
Mooi ding hoor maar het kan niet zo zijn dat ik meer gedoe heb dan met mijn 7 jaar oude Acer die beduidend minder koste.
Gisteren 10 minuten bezig geweest om een bluetooth speaker te koppelen en er ook daadwerkelijk geluid uit te krijgen, zucht ...... Typisch dat Windows geneuzel weer (en ja ik ben een Windows liefhebber dus niks Apple Fanboy ofzo.
Mischien heb ik iets gemist en ik kijk het tot na het weekeinde aan maar als het niet verbeterd gaat hij terug en stop ik voorlopig met gedoe.
Kunnen ze zeggen wat ze willen van Apple maar het werkt wel gewoon.
Windows 10 weet mij ook nog niet te impressen komende van een rocksolid Win7, maar goed ik moet het even de tijd geven.
Kortom, mooi ding, waardeloze aan/uit knop, doet toch niet alles wat ik wil, windows 10 moet ik erg aan wennen.
We gaan het zien ....
Crescendo schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 10:22:
[...]
Kan je zo die nieuwe driver installeren of moet je eerst de oude driver verwijderen?
EDIT: En zoja waar kan ik die oude Intel driver het beste verwijderen?
EDIT: Als ik bovenstaande Intel driver probeer te downloaden krijg ik dit: http://www.intel.com/cont...cs-drivers/000005469.html
Heb jij dat ook Tomba?
Dit werkte soepel, thanks!Fred13 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 11:24:
Nee, de oude driver moet je niet verwijderen. Ik kreeg wel een foutmelding met de melding dat de driver niet te installeren zou zijn omdat hij niet gevalideerd is door de laptop manufacturer. Hier kun je makkelijk omheen werken door hem te installeren via de device maanger, zie hier een goede omschrijving hoe dit correct te doen : https://steamcommunity.co...ons/2/558749190911446231/
[...]
Dat had ik dus ook een paar keer resulterend in nooit meer aan willen gaan. Onder garantie toen het moederbord vervangen. Ik zou het even goed in de gaten houden als ik jou was.Bomberman71 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 10:44:
De Spectre 4159 nu 3 dagen in bezit ... En ja wat een mooi ding.
Maar verbaas me wel over hoe snel mensen tevreden zijn want ik hoor niemand over die debiele aan/uit knop die nauwelijks bereikbaar is.
Nu al 2x gehad dat ik 3 minuten bezig ben om hem aan te zetten en die knop niks doet en ook al gehad dat hij spontaan in slaapstand beland en er heel lastig uit komt.
[ Voor 37% gewijzigd door [Roland] op 26-12-2015 14:58 ]
NeeCrescendo schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 10:22:
[...]
Kan je zo die nieuwe driver installeren of moet je eerst de oude driver verwijderen?
EDIT: En zoja waar kan ik die oude Intel driver het beste verwijderen?
EDIT: Als ik bovenstaande Intel driver probeer te downloaden krijg ik dit: http://www.intel.com/cont...cs-drivers/000005469.html
Heb jij dat ook Tomba?
Zal het idd in de gaten houden ... Zegt denk ik wel genoeg van het kwaliteits niveau en dat is erg spijtig.[Roland] schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 14:55:
Het is een pracht apparaat, al heb ik heb nog steeds het probleem van af en toe een 5cm streep in beeld aan de rechterkant van de laptop. Up to date met alle drivers.
Andere iritant dingetje waar wellicht een simpele oplossing voor is. De speakers zijn niet denderend kwa geluidsniveau. Deze staan meestal op 100 procent als ik een film kijk, af en toe sluit ik een koptelefoon aan maar het geluidsniveau word dan niet automatisch verlaagd. 100 procent op mijn koptelefoon is wel erg hard, nog niet kunnen vinden of daar verschillende profielen voor zijn.
[...]
Dat had ik dus ook een paar keer resulterend in nooit meer aan willen gaan. Onder garantie toen het moederbord vervangen. Ik zou het even goed in de gaten houden als ik jou was.
[ Voor 8% gewijzigd door Bomberman71 op 26-12-2015 17:11 ]
Mijn bestelling staat inmiddels wel bij Mijn Bestellingen. Maar nog steeds geen bevestigingsmailtje. De omschrijving bij de overschrijving van het geld van mijn rekening naar de HP store (via een rekening dat hoort bij Global Connect voor zover ik kan zien) is ook maar een rare combinatie van tekens en cijfers.kilon schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 16:47:
Ik heb zojuist toch de Spectre 13-4110nd besteld. Alleen heb ik nog geen bevestigingsmailtje ontvangen en bij Mijn Bestellingen op de HP site staat: Het spijt ons, het bestelsysteem is tijdelijk buiten werking. Gelieve het later opnieuw te proberen..
Toch maar even voordeel van de twijfel geven en ze maandag bellen als er dan nog geen bevestiging is. Gelukkig heb ik al we een bestelnummer gekregen direct na het betalen met iDeal.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq