Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
@kilon:

Heb dit topic een keer helemaal doorgenomen en kan mij herinneren dat HP bij eerdere bestellingen via de HP store die bevestiging ook wel eens is vergeten.

[ Voor 3% gewijzigd door Crescendo op 26-12-2015 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kilon schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 17:48:
[...]

Mijn bestelling staat inmiddels wel bij Mijn Bestellingen. Maar nog steeds geen bevestigingsmailtje. De omschrijving bij de overschrijving van het geld van mijn rekening naar de HP store (via een rekening dat hoort bij Global Connect voor zover ik kan zien) is ook maar een rare combinatie van tekens en cijfers.

Het zal allemaal wel goed zitten, maar ik heb toch liever die echte bevestiging. Het is dan wel tweede kerstdag, maar dan kan een automatisch systeem toch wel een bevestiging sturen?
Bij die gasten gaat volgens helemaal niets automatisch dus zou je niet teveel zorgen maken. Ik heb bijv. wel eens een verzendbevestiging gekregen 3 dagen nadat ik mijn order ontvangen had. Ik dacht nog even, chill, misschien krijg ik er nóg een ;) Was helaas niet zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 19:14

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 23:07:
[...]

Bij die gasten gaat volgens helemaal niets automatisch dus zou je niet teveel zorgen maken. Ik heb bijv. wel eens een verzendbevestiging gekregen 3 dagen nadat ik mijn order ontvangen had. Ik dacht nog even, chill, misschien krijg ik er nóg een ;) Was helaas niet zo..
Het is inderdaad niet het meest soepel ingeregelde proces ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:58
Mijn spectre gaat woensdag via DHL terug en ik krijg het aankoopbedrag terug.
Het werd steeds gekker met dat ding en zelfs een volledige systeemherstel mocht niet baten.
Vele zaken zullen software issues zijn maar ik heb geen zin meer om uren lang te gaan pionieren om een apparaat van 1400 euro gewoon werkend te krijgen, we praten niet eens over fine tunen of tweaken.
Gisteravond nog ff netflix kijken in bed als afscheid maar toen kwamen wifi issues .... En dat terwijl 2 andere apparaten om mij heen prima verbinding hadden en toen was ik er echt klaar mee.

Klantenservice werkt wel boven verwachting goed, begripvol en efficient moet ik zeggen !
Als het ophalen en het terugstorten ook nog goed gaat dan is het wat mij betreft petje af voor HP vwb de klachten afhandeling.

Leuk detail, als voorbereiding voor het inleveren even een volledige systeemherstel doen waarbij alles echt gewist wordt enzo. Dit kan uren duren ... Geen probleem.
Na 15 minuten een droevige smiley op het scherm met als melding dat er een probleem met de computer is en de fout melding wordt opgeslagen en er een reboot zal volgen.

Tja, dan weet je echt zeker dat je de juiste beslissing hebt genomen om te stoppen met dit product.

Voor de mensen die nadenken over de aanschaf van dit product mijn bevindingen:

Plus punten

- superstrakke machine, absolute macbook(air) killer of minstens op zelfde niveau qua uitstraling en afwerking.
- supersnelle SSD en dus opstarten in secondes, echt rap.
- X360 klapbaar scherm voegt echt wat toe
- tochscreen werkt best goed (daar waar windows rekening houd met touchscreen)
- accu lijkt veel stamina te hebben. Kan zelf door alle issues niet echt spreken over duurtest ervaringen. Maar wat ik gezien heb valt het zeker niet tegen. Bijladen gaat mijn inziens ook best vlot.
- HP store levert wat ze beloven en dus snel, duidelijk en goed proces
- tot nu toe goede klachten service, maar even wachten tot geld op de rekening staat
- weinig tot nauwelijks Bloathware installed ... keurig !

Negatieve punten:

- Windows 10 is NIET klaar voor dit soort apparaten. Teveel geklooi nodig om het enigzins werkbaar te maken met hybride machines en waarbij je dus meer richting laptop gaat dan tablet. Puur alleen tablet is bijna kansloos want je kunt teveel niet fatsoenlijk doen. Kortom, leuk al deze apparaten (surface, x360, yoga) maar mischien kunnen ze pas anno 2017 optimaal gebruikt worden.
Nu kopen is mijn inziens testpiloot spelen voor met name MS en dus blijven update , googlen op issues en tijd besteden op fora om zaken op te lossen of om workarounds te vinden.

- powerknop is waardeloos, te klein gewoon en niet fatsoenlijk (overtuigend) te bedienen. Dat het scherm lastig te openen is door de minimale uitsparing is 1 maar die powerknop is mijn inziens nog veel lastiger. Echt een geval waar 'function before fashion' duidelijk uit het oog verloren is.
Kijk dan gewoon af bij hoe Apple of andere merken dat doen.

- speakers zijn matig ... B&O marketing is zelfs belachelijk te noemen. Absoluut niet B&O waardig.

- scherm vind ik zelf niet bijzonder. Sprong er bij mij niet uit. Wellicht verwend door andere hardware.

- trackpad overtuigd zeker niet en vind hem eigenlijk soms meer hinderlijk dan wat toevoegen met die breedte.
Ziet er wel gelikt uit zo breed maar voegt weinig extra toe. Komt bij lange na NIET in de buurt van moderne macbook trackpads.
Is denk ik ook te wijten aan de rommelige windows 10 software integratie. Je hebt dan een strak menu voor instellingen maar voor specifieke trackpad instellingen kom je weer in zon jaren 2000 menu met heel veel instellingen. Het lijkt bij elkaar geraapt.

- webcam voegt niets toe. Zeker nu met windows Hello is het een gemiste kans dat deze machine niet de juiste cam hardware heeft om daadwerkelijk zinvol te zijn en het verschil te maken tov een 6 jaar oude laptop met webcam van toen. Nu is het gewoon weer een webcam die niks extra kan doen.

Mochten mensen overwegen zoiets aan te schaffen dan ben ik best bereid evt vragen te beantwoorden.
Hang hier nog wel even rond.
Ik kijk eind volgend jaar nog wel een keer wat er zich dan op de markt afspeelt en kijk dan of ik mijn 7 jarige Acer Aspire echt met pensioen kan doen. Tot die tijd ben ik even klaar met de 2:1 apparaten.

Blijft jammer dat ik te weinig kan doen met IOS (te beperkt, met name met bestanden en 0 aansluit mogelijkheden) want anders kocht ik volgende week nog een Ipad Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-09 14:40
Mwah, wil daar toch wel even op inspringen...

Natuurlijk ruk dat het voor jou zo tegen is gevallen en dat je zo veel problemen hebt ondervonden, maar zelf heb ik toch een compleet andere ervaring. Waar mijn eerste model nog wel een headset aansluiting probleem had, heb ik met mijn nieuwe 0.0 issues.

Wat betreft je kritiek, zijn wat mij betreft vooral persoonlijke zaken (powerknop en openklappen hebben me nog een moment kunnen storen bijvoorbeeld, windows 10 issues herken ik me ook totaal niet in).

Speakers op een laptop moet je sowieso nooit te serieus nemen, ze voldoen prima maar super bijzonder idd absoluut niet. Trackpad en webcam, tja... niet super bijzonder maar again, geen klachten/problemen aan mijn kant.

Misschien iets te hoge verwachtingen oid? Ik kom van een Yoga2 pro (ook win10 convertible) dus wist wat ik kon verwachten... En de HP is wat mij betreft een prachtig apparaat welke doet wat het belooft en een van de besten op dit gebied is (qua design, specs en uitvoering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-09 12:16
Het verhaal van bomberman71 is een goede weergave van de gebruikerservaring van de gemiddelde consument met een 2 in 1 i.c.m. het huidige Windows10.

In vergelijking met de Yoga2Pro is deze convertible een enorme stap voorwaarts; die Lenovo had nog problemen met basale onderdelen als AC wifi en de TLC SSD

maar de Spectre is zeker nog niet feilloos; ondanks alle 'inspanningen van de Microsoft ingenieurs ..'
Zo werkt scaling met de meeste software nog steeds waardeloos als het geen 100 of 200% is, is de driver van de 520 GPU instabiel en adverteert HP met een onrealistische batterijduur en B&O geluid uit een ultrabook????
Ik zou hem daarom nog niet aanraden aan mensen die zelf niet in staat zijn zo'n machine te onderhouden. Die moeten een normale laptop kopen of een Apple.

Natuurlijk is de Spectra X360 voor een technische gebruiker een fantastisch apparaat, als je de tijd en zin hebt om met dergelijke nukken te leven. of bv niet kan wachten om er een PCIe NVMe SSD in te mogen stoppen...
.

Maar HP heeft kennelijk wel geleerd en adverteert daarom bv niet met de active stylus ondersteuning. Omdat die voor maar heel weinig mensen aan de praat te krijgen en te houden is...

[ Voor 26% gewijzigd door emmerx op 28-12-2015 13:41 ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
- Ik haal de opgegeven accuduur wel.
- Geen iGPU-problemen hier (Broadwell). Huidige problemen zijn nog altijd te wijten aan de brakke drivers van Intel afaik.
- Geluid is aangepast door B&O, kunnen ze gerust mee adverteren. Iedereen die logisch nadenkt begrijpt dat er geen denderend geluid uit zo'n dunne behuizing kan kopen
- Ik heb 0,0 onderhoud aan het ding. HP Support Assistant regelt de drivers, Windows doet de rest.

Wat betreft de webcam en het gebrek aan ondersteuning voor Windows Hello, de x360 kwam eerder uit dan Windows 10. Dan gaan ze echt niet het chassis e.d. aanpassen voor nieuwe hardware.

Tevreden klant hierzo.

[ Voor 17% gewijzigd door S_Chief op 28-12-2015 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Voor alle duidelijkheid. Ben geen fanboy op welk gebied dan ook, getuige de hardware die varieerd an Apple tot Android tot een selfmade watercooled PC.
Zit als sinds 1997 Met windows ( toen de meesten hier net konden fietsen) en heb meer PCs gebouwd, installed en onderhouden dan de minister president gelogen heeft.

Ben dus niet vies van wat troubleshooten, drivers upgraden en stam zelfs nog uit het tijdperk dat je zelf IRQ problemen maar moest oplossen.
Waar ik echter GEEN zin meer in heb is om een premium apparaat van 1400 euro (!!!!!) werkend te moeten maken of bepaalde gebreken te gaan accepteren. Die tijd heb ik gehad en wellicht ook wel een beetje verwend door apparatuur die gewoon doet wat je verwacht (Ipad, Smartphone).
Als je dus dan nog in je 14 dagen zit heb je dus nog opties mbt moneyback en als je hem wilt aanschaffen raad ik mensen aan zich goed in te lezen en te kijken of je kan leven met zelf aktie te moeten ontplooien om het goed werkend te krijgen en goed werkend te houden.
Ik heb daar geen zin meer an.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Persoonlijk denk ik echt dat je gewoon pech hebt gehad met het apparaat dat je is geleverd Bomberman71. Ik heb twee kleine driver-upgrades moeten uitvoeren (stelde echt vrij weinig voor) en nu werkt het apparaat echt feilloos. Het is natuurlijk nog even afwachten hoe hij op langere termijn presteert, maar vooralsnog ben ik een zeer tevreden gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Crescendo schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:35:
Persoonlijk denk ik echt dat je gewoon pech hebt gehad met het apparaat dat je is geleverd Bomberman71. Ik heb twee kleine driver-upgrades moeten uitvoeren (stelde echt vrij weinig voor) en nu werkt het apparaat echt feilloos. Het is natuurlijk nog even afwachten hoe hij op langere termijn presteert, maar vooralsnog ben ik een zeer tevreden gebruiker.
Ja, ik dacht ook aan pech. En als het nou gebleven was bij ee slecht werkende aan/uit knop dan had ik hem laten omruilen. Maar als je dan spontane slaapmodi krijgt tijdens werkzaamheden en je die eenvoudig weer vrijgeeft door hem op te tillen, te kantelen of het scherm te klappen (en dus weer inloggem vervolgens) dan weet je dat er iets echt niet klopt.
En dat na een complete reinstall van windows 10 en dan niet eens een andere browser oid installen, dus de klachten houden na een clean install.
Als je vervolgens dan moeite krijgt met je wifi verbinding tot stand te brengen dan wordt het tijd om ermee te kappen vind ik.
Geen klus meer voor een tweaker maar meer voor een priester met als specialiteit exorsisme.

Zelfs de complete fabrieksinstellingen terugzetten en alle data wissen kan niet zonder foutmeldingen.

Ik ben gewoon totaal het vertrouwen in dit product kwijt geraakt en kies eieren voor mijn geld.
Durf het niet aan om weer zoiets te krijgen en als ik over 2 weken dan weer iets heb en mijn geld terug wil dan moet ik het maar doen met een garantie procedure. De groeten voor ze.
Iets vergelijksbaars kopen kan altijd nog als je het geld weer op je rekening hebt, andersom niet.

Blijf overigens mooi op met win7 met de desktop voorlopig ... Ben nog niet overtuigd van W10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Bomberman71 schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:52:
[...]

Ja, ik dacht ook aan pech. En als het nou gebleven was bij ee slecht werkende aan/uit knop dan had ik hem laten omruilen. Maar als je dan spontane slaapmodi krijgt tijdens werkzaamheden en je die eenvoudig weer vrijgeeft door hem op te tillen, te kantelen of het scherm te klappen (en dus weer inloggem vervolgens) dan weet je dat er iets echt niet klopt.
En dat na een complete reinstall van windows 10 en dan niet eens een andere browser oid installen, dus de klachten houden na een clean install.
Als je vervolgens dan moeite krijgt met je wifi verbinding tot stand te brengen dan wordt het tijd om ermee te kappen vind ik.
Geen klus meer voor een tweaker maar meer voor een priester met als specialiteit exorsisme.

Zelfs de complete fabrieksinstellingen terugzetten en alle data wissen kan niet zonder foutmeldingen.

Ik ben gewoon totaal het vertrouwen in dit product kwijt geraakt en kies eieren voor mijn geld.
Durf het niet aan om weer zoiets te krijgen en als ik over 2 weken dan weer iets heb en mijn geld terug wil dan moet ik het maar doen met een garantie procedure. De groeten voor ze.
Iets vergelijksbaars kopen kan altijd nog als je het geld weer op je rekening hebt, andersom niet.

Blijf overigens mooi op met win7 met de desktop voorlopig ... Ben nog niet overtuigd van W10
Ondanks dat mijn Spectre inmiddels (dankzij de beta driver van intel) eigenlijk goed werkt ben ik het grotendeels wel met je eens. Windows 10 is gewoonweg niet af c.q. nog in beta en wij zijn de nieuwe testers :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel ik denk dat er bij jouw Spectre echt sprake is van individuele defecten die niet algemeen herkent worden, denk ik wel dat je de juiste beslissing hebt genomen om je geld terug te vragen, Bomberman71. Natuurlijk lees je op fora altijd meer over de producten waar iets mis mee is dan waarbij dit niet het geval is, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er van de Spectre X360 toch bovengemiddeld veel producten retour gestuurd worden. Vaak ook voor hele onbenullige fouten die HP, als ze een beetje kwaliteitscontrole hadden uitgevoerd, had kunnen voorkomen, zoals kapotte hoofdtelefoonaansluitingen, touchpads, pixels, en nog meer van dit soort "onbenulligheden". Six Sigma en kwaliteitsmanagement zijn helaas nog niet echt doorgevoerd bij dit bedrijf, erg zonde om daarmee zo'n prachtig product te ruïneren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Ja zonde is het zeker.
Heb HP ook complimenteerd met het feit dat het ze gelukt is om een device te maken die minstens zo mooi en gelikt is als de macbook(air) en dat is geen makkelijke opgave.
Blijft jammer dat de uitvoering dan verder zo slecht is.
En HP zelf kan er veel aan doen qua software hoor. Op hun hulpsite staat stap voor stap hoe je veel bekende problemen kan oplossen.
Screenshots en alles erbij.

Mijn vraag: waarom maken jullie in hemelsnaam dan niet een opstartschijf die dan verbinding maakt en de meest recente image download van W10 met hun specifieke aanpassingen en drivers ??????????? Niet een windows install schijf maar niks anders dan een bootloader met de essentials voor wifi verbinding die contact maakt en een de meest recente dedicated windows image download en daarna pas de boel installen.
Nee hoor, nu heb je een image van 6 maand geleden en is de gemiddelde consument 2 uur bezig de boel op de rit te krijgen als die uberhaupt al een beetje tweaker is. De welwillende beginner is vrijwel kansloos.

Net als met smartphones, consoles, smart tv's en eigenlijk vrijwel alle consumenten electronica heeft men een enorme druk om maar periodiek iets nieuws te releasen en de fouten patchen ze wel even .....
Early adopten is daarom tegenwoordig ook gekkenwerk (en een dure hobby) geworden. De consument is idd de beta tester geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:56
Helaas is HP niet de enige... zie wat er gebeurd is met de MS Surface Pro 4 en Surface Book. Deze worden ook geplaagd door veel problemen en MS heeft hier zelfs al excuses voor aangeboden. Dat een Surface Book, wat een 1e generatie product is, kinderziektes heeft, is nog te begrijpen, maar een Surface Pro 4? De HP Spectre X360 is ook al even op de markt en met de Skylake modellen kunnen we deze misschien wel een 2e generatie noemen. Maar het lijkt er op dat deze 2e generatie meer problemen heeft dan de eerste? De problemen met drivers voor de nieuwe Intel HD Graphics icm Windows 10 is iets wat uiteindelijk wel zal worden opgelost, maar de hardwarematige problemen op deze premium en dus erg prijzige producten? Beide bedrijven falen hier als het gaat om quality control.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ojeewatnu
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-09 00:27
Ik heb mijn Spectre (4159) nu bijna 2 maanden en gebruik hem dagelijks voor werk (software ontwikkeling met VS2015 in diverse VM's (VMWare)).
Problemen met drivers heb ik nog geen enkele keer gezien. Ik moet wel zeggen dat ik drivers alleen update als ze in de HP Support assistent worden aangeboden (ik ga er vanuit dat HP ze dan getest heeft). Dus zelf op zoek gaan naar de nieuwste drivers op andere plekken doe ik (bewust) niet.
Voor mij is het nog steeds een top-apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 22:14
Moet zeggen dat ik, na updaten intel driver, geen enkel probleem meer heb!
De spectre werkt, vooralsnog, als een tierelier :)

Heb overigens wel een progje gebruikt om nieuwe drivers te zoeken en te installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu enkele maanden de Spectre X360 (4110nd, dus de versie waar meer mensen issues mee hebben) en word inmiddels een beetje moe van de software issues. Ik heb vorige week voor de zoveelste keer een clean install van Windows 10 gedaan (dit keer een verse W10 van Windows website gehaald) en nog steeds krijg ik dagelijks een paar keer meldingen van de niet werkende beeldscherm-driver. De driver van de HP-website downloaden helpt niet. Daarnaast zie ik wel het batterij-percentage, maar de resterende accuduur blijft altijd op 'berekenen' staan, de Netflix app loopt zo nu en dan vast, etc. etc. Het zijn allemaal kleine dingetjes, maar het doet allemaal nogal beta aan. Ik heb ook nog nooit een nieuwe laptop 5x opnieuw hoeven installeren in de eerste paar maanden.

Ik twijfel nu heel erg of ik hem terug ga sturen en op zoek ga naar een laptop/besturingssysteem combinatie die wel af is (kom dan waarschijnlijk toch bij Macbook uit).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2015 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 08:48:
Ik heb nu enkele maanden de Spectre X360 (4110nd, dus de versie waar meer mensen issues mee hebben) en word inmiddels een beetje moe van de software issues. Ik heb vorige week voor de zoveelste keer een clean install van Windows 10 gedaan (dit keer een verse W10 van Windows website gehaald) en nog steeds krijg ik dagelijks een paar keer meldingen van de niet werkende beeldscherm-driver. De driver van de HP-website downloaden helpt niet. Daarnaast zie ik wel het batterij-percentage, maar de resterende accuduur blijft altijd op 'berekenen' staan, de Netflix app loopt zo nu en dan vast, etc. etc. Het zijn allemaal kleine dingetjes, maar het doet allemaal nogal beta aan. Ik heb ook nog nooit een nieuwe laptop 5x opnieuw hoeven installeren in de eerste paar maanden.

Ik twijfel nu heel erg of ik hem terug ga sturen en op zoek ga naar een laptop/besturingssysteem combinatie die wel af is (kom dan waarschijnlijk toch bij Macbook uit).
Je zou eens kunnen proberen de laatste Intel Graphics Driver te installeren. Let wel op dat je hem handmatig moet updaten en niet via de .exe. Zorg ook dat je via de HP Support Assistant het laatste BIOS installeert.

Ik kan niet voor anderen spreken maar mijn Spectre werkt vlekkeloos sinds ik een van de eerdere drivers handmatig heb geinstalleerd en ook met deze versie werkt het als een speer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomba schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 08:57:
[...]

Je zou eens kunnen proberen de laatste Intel Graphics Driver te installeren. Let wel op dat je hem handmatig moet updaten en niet via de .exe. Zorg ook dat je via de HP Support Assistant het laatste BIOS installeert.

Ik kan niet voor anderen spreken maar mijn Spectre werkt vlekkeloos sinds ik een van de eerdere drivers handmatig heb geinstalleerd en ook met deze versie werkt het als een speer.
Ik heb inmiddels al een paar uur (!) met de helpdesk aan de lijn gehangen de afgelopen tijd en die hebben allerlei oplossingen geprobeerd (BIOS is inderdaad ook geupdate), evenals allerlei driver updates. Mocht niet baten (wel aardige en behulpzame jongens trouwens bij de helpdesk). Ik dacht dat een clean install misschien de oplossing zou zijn (dus zonder HP software), maar dat helpt dus ook niet.

Sowieso waardeloos dat je met een nieuwe laptop handmatig met allerlei BIOS-updates en drivers aan de slag moet anno 2015 bij een laptopje van 1200 euro als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 09:03:
[...]

Ik heb inmiddels al een paar uur (!) met de helpdesk aan de lijn gehangen de afgelopen tijd en die hebben allerlei oplossingen geprobeerd (BIOS is inderdaad ook geupdate), evenals allerlei driver updates. Mocht niet baten (wel aardige en behulpzame jongens trouwens bij de helpdesk). Ik dacht dat een clean install misschien de oplossing zou zijn (dus zonder HP software), maar dat helpt dus ook niet.

Sowieso waardeloos dat je met een nieuwe laptop handmatig met allerlei BIOS-updates en drivers aan de slag moet anno 2015 bij een laptopje van 1200 euro als je het mij vraagt.
Het BIOS komt automatisch binnen via HP Support Assistant, maar dat HP nog geen nieuwe Graphics driver levert is inderdaad een gigantische misser. (klopt dat trouwens? Ik krijg ze niet aangeboden omdat ik steeds handmatig de laatste Intel driver geinstalleerd heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-09 07:45
@Northend

Het instaleren van de latste driver werkt eigenlijk alleen goed op onderstaande wijze : http://steamcommunity.com...8749190911446231/?l=dutch
Dus geheel handmatig. Is niet moeilijk maar gewoon even netjes de stappen doorlopen. Even afkloppen maar de storingen van he beeldscherm heb ik de laatste dagen niet meer gezien.

Als je denkt dat er problemen zijn die veroorzaakt worden mede door Windows10 en je komt niet verder dan moet je eens met Microsoft helpdesk bellen. Heb ik recent gedaan voor problemen met een HP laptop waar de HP helpdesk geen raad mee wist en ik moet zeggen dat de Microsoft helpdesk heel behulpzaam is. Ze kunnen je ook doorverwijzen naar een meer technische helpdesk. Dit zou mogelijk kunnen helpen.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de tips, ik ga het nogmaals proberen. Overigens download en intalleert W10 bij een nieuwe installatie (zoals ik vorige week heb gedaan) dus oude drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Microsoft download een bepaalde versie van de drivers bij een herinstallatie. Dit kan de standaard zijn maar het ligt er een beetje aan op welke manier je de herinstallatie doet. Als je zeker wil weten moet je de driver versie even bekijken via het control panel / device manager.
De Microsoft drivers zijn meestal niet de laatste versies. De drivers van HP zijn vaak ook niet de laatste versies (logisch want men wil eerst verifieren of de drivers geen problemen veroorzaken ;-) ). Dus als je de allerlaatste versies wil hebben dan moet je deze ophalen bij de originele fabrikant.
In het algemeen voldoen de drivers die je via Microsoft of HP binnen krijgt prima. Alleen in geval van uitzonderlijke problemen zou ik verder zoeken, zoals indit geval bij de Intel display driver.

Toevoeging : als je de driver versie bekijkt en je ziet dat hij terug gezet is naar een eerdere/oudere versie dan kun je vrij eenvoudig de vorige installatie terugzetten door te klikken op update-driver en daarna te kiezen voor driver te zoeken op eigen computer gevolgt door kiezen uit lijst. Alle drivers die geinstalleerd waren staan netjes in de lijst van de HD520.

De display driver voor de nieuwe Skylake processoren geeft bij veel laptops problemen. Zoals reeds eerder gemeldt hadden o.a. ook de Surface Pro-4 en Surface Book dit soort problemen. Een schrale troost maar bij dit soort klachten weet je wel dat er aan gewerkt wordt ! 8)
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 12:59:
Dank voor de tips, ik ga het nogmaals proberen. Overigens download en intalleert W10 bij een nieuwe installatie (zoals ik vorige week heb gedaan) dus oude drivers?

[ Voor 12% gewijzigd door Fred13 op 29-12-2015 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 12:59:
Ja vaak wel. Windows update is al jaren bagger.
Als je bijvoorbeeld een jaar achterloopt en dan een clean install doet dan zou je verwachten dat hij de nieuwste drivers zoekt. Nou het is zo dat je dan veel nieuws moet installen en als dat er op staat dan ontdenkt hij in 1x weer nieuwe.
Soms ben je pas in 3 a 4 slagen up to date en dus uren verder. Soms zelfs dagen want dan ziet hij in eerste instantie de nieuwere niet direct en de dag erop wel.
En ondertussen gewoon handmatig het zoeken naar updates gedaan.

Bij mij crashte die display driver ook een aanta keer, tenminste kreeg een melding maar had er eigenlijk geen ongemak van. Dus dat was mijn minste probleem.
De HP software deed idd geen kont vwb de meest recente display driver. Het bios updaten ging wel soepel en geheel automatisch tot en met reboot en alles aan toe.

Ik blijf nog wel even lamen op mijn 7 jaar oude Acer, mijn 4 jaar oude ipad en draai nog prima win7 op de zelfbouw desktop.
Mischien gaat Samsung het beter doen met hun W10 tablet volgend jaar. Ik zie het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
[...]

Precies, en dat ik exact de reden dat ik hem terug gestuurd heb en mijn geld terug krijg als alles goed gaat.
Ik heb geen zin meer om Bill Gates te spelen met een dedicated laptop van 1200-1500 euro.

Met een zelfbouw pc verwacht ik dat ik achter drivers aan te gaan, registry waardes te veranderen en allemaal ander handmatig geneuzel. Bij een machine waarbij de hardware form factor vast staat verwacht ik dat ze maanden de tijd hebben gehad om alles op elkaar af te stemmen en al het werk voor jou gedaan is.

Dit is ook precies de reden dat steeds meer mensen graag de hoofdprijs voor Apple betalen, omdat het out of the box gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kilon
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 07:25
Ik heb mijn spectre nu ook binnen. Het duurt nog wel even voordat ik alles heb getest, het is de eerste keer at ik met Windows 10 werk.

Hardware matig zijn er al wel een paar puntjes te noemen, helaas:
- Het scherm zit een beetje scheef.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RREQ43d.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eaKpZE1.jpg Hij kan wel gewoon draaien, maar als hij dicht is kan je de rechterkant een klein beetje induwen.

- De touchpad zit wat losjes en kan je heel diep induwen. Ik maak veel meer gebruik van tikken dan klikken, maar ik hou het wel even in de gaten.

-De laptop maakt toch meer geluid dan ik had verwacht. Soms een irritante hoge piep (cole whine?), maar verder ratelt de CPU (denk ik, aan de linkerkant bij de oplader vooral) toch duidelijk hoorbaar in een stille kamer.

Toch ga ik eerst nog wel even een paar dagen testen voor ik misschien ga overwegen een nieuwe te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:37
Deze had ik direct teruggestuurd... No doubt about it.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Ik zie nu dat ik dat met dat scherm ook een beetje heb. Hij sluit links net iets strakker dan rechts. Andere problemen die je opsomt heb ik zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:51

NSG

Je weet niks!

Als jullie je scherm helemaal openklappen (tabled-modus) en weer dichtklappen is het scherm dan nog steeds scheef?
Mijn exemplaar is echt ongelooflijk stil, zelfs de ventilator is zo goed als onhoorbaar (staat ook zelden aan). Dus als je last heb van hoge piepen zou ik hem sowieso inruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Ja het is niet echt schots en scheef, maar je ziet gewoon dat dat kiertje bij de rechterkant net iets groter is. Het was mij eigenlijk nog niet eens opgevallen, tot dat ik deze post zag.

Heb net even hem in tabletmodus gezet en weer terug, maakt niet echt een verschil.

[ Voor 18% gewijzigd door Crescendo op 29-12-2015 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bomberman71 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 14:08:
[...]

Precies, en dat ik exact de reden dat ik hem terug gestuurd heb en mijn geld terug krijg als alles goed gaat.
Ik heb geen zin meer om Bill Gates te spelen met een dedicated laptop van 1200-1500 euro.

Met een zelfbouw pc verwacht ik dat ik achter drivers aan te gaan, registry waardes te veranderen en allemaal ander handmatig geneuzel. Bij een machine waarbij de hardware form factor vast staat verwacht ik dat ze maanden de tijd hebben gehad om alles op elkaar af te stemmen en al het werk voor jou gedaan is.

Dit is ook precies de reden dat steeds meer mensen graag de hoofdprijs voor Apple betalen, omdat het out of the box gewoon werkt.
Groot gelijk Bomberman, heb zelf mijn Spectre ook teruggestuurd vanwege het softwaredrama dat de Spectre voor mij bleek, en ook enige fysieke mankementen met o.a. de voetjes die meteen loslieten en de laptop blootstelden. Vind het wel jammer dat dit product niet aan de verwachting voldeed, had graag het verschil met een MacBook uitgespaard. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kilon
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 07:25
NSG schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 16:28:
Als jullie je scherm helemaal openklappen (tabled-modus) en weer dichtklappen is het scherm dan nog steeds scheef?
Mijn exemplaar is echt ongelooflijk stil, zelfs de ventilator is zo goed als onhoorbaar (staat ook zelden aan). Dus als je last heb van hoge piepen zou ik hem sowieso inruilen.
Openklappen en weer terug maakt niet uit. In tabletmodus is de extra ruimte juist aan de andere kant.
Ik snap dat dit alleen al voor veel mensen een reden is om deze direct terug te sturen, maar zolang het niet erger wordt kijk ik het nog even aan, niet in de laatste plaats omdat ik tot 2 januari toch weg ben en niet eens tijd heb om dat hele proces te starten trouwens.

Het geluid is ietsje irritanter. Het gepiep is wel iets afgenomen, maar ik hoor hem wel continu bezig zijn en ratelen. Misschien dat ik hem volgende week toch wel terugstuur. Toch jammer dat zo iets wat moeilijker te vergelijken is. Voor de een is een zacht geluid al eerder hoorbaar dan voor de ander.

Maar er zijn ook genoeg pluspunten hoor. Het keyboard typt echt heerlijk, het geluid is zeker voor dit formaat gewoon goed, de in mijn geval Liteon SSD is een verademing en het scherm is nog een stuk beter dan ik had gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

kilon schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 15:23:
Ik heb mijn spectre nu ook binnen. Het duurt nog wel even voordat ik alles heb getest, het is de eerste keer at ik met Windows 10 werk.

Hardware matig zijn er al wel een paar puntjes te noemen, helaas:
- Het scherm zit een beetje scheef.
[afbeelding][afbeelding] Hij kan wel gewoon draaien, maar als hij dicht is kan je de rechterkant een klein beetje induwen.

- De touchpad zit wat losjes en kan je heel diep induwen. Ik maak veel meer gebruik van tikken dan klikken, maar ik hou het wel even in de gaten.

-De laptop maakt toch meer geluid dan ik had verwacht. Soms een irritante hoge piep (cole whine?), maar verder ratelt de CPU (denk ik, aan de linkerkant bij de oplader vooral) toch duidelijk hoorbaar in een stille kamer.

Toch ga ik eerst nog wel even een paar dagen testen voor ik misschien ga overwegen een nieuwe te vragen.
Terugsturen! Zowel ik als mijn vriendin zien geen verschil in opening rechts en links. Ook zit mijn touchpad zit niet los en geen geratel. Wel piept de toetsenverlichting. Als ik die uit heb is de laptop stil.
kilon schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:19:
[...]

Openklappen en weer terug maakt niet uit. In tabletmodus is de extra ruimte juist aan de andere kant.
Ik snap dat dit alleen al voor veel mensen een reden is om deze direct terug te sturen, maar zolang het niet erger wordt kijk ik het nog even aan, niet in de laatste plaats omdat ik tot 2 januari toch weg ben en niet eens tijd heb om dat hele proces te starten trouwens.

[..]
Ik zou i.i.g. vast contact opnemen met HP dat dit issue vanaf het begin speelde.

[ Voor 18% gewijzigd door Tomba op 29-12-2015 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Ter referentie.
Nog even gekeken naar de 4159 voor hij de doos in ging (wordt vandaag door DHL opgehaald) en het scherm is gewoon recht. Als ik goed kijk is er een verschil maar dat is minimaal en zeker met dit soort scharnieren nauwelijks te voorkomen.
Het is dus absoluut niet zo als de bovenstaande foto's.

Vwb fan geluid, ik heb hem niet 1x gehoord ... Ding was muisstil. Heb geen zware zaken kunnen doen maar tijdens complete reinstalls, wat video kijken, netflix, en browsen heb ik hem niet 1x gehoord.

Touchpad zat ook prima en was keurig afgewerkt. Vond hem minder practisch en zag het nut niet van die extra breedte maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Ik ga Coolblue contacteren over dit issue. Zal jullie op de hoogte houden van de afloop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Crescendo schreef op woensdag 30 december 2015 @ 12:25:
Ik ga Coolblue contacteren over dit issue. Zal jullie op de hoogte houden van de afloop.
Coolblue kennende gaan ze dit goed voor je oplossen. Wellicht een idee om af te spreken in 1 van hun winkels, dan kan je aldaar direct checken of het vervangende apparaat wel goed is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Tomba schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:08:
[...]

Coolblue kennende gaan ze dit goed voor je oplossen. Wellicht een idee om af te spreken in 1 van hun winkels, dan kan je aldaar direct checken of het vervangende apparaat wel goed is!
Inderdaad ja! Vanochtend contact gehad, ze gaven aan dat ik hem mocht omruilen en vanmiddag al de nieuwe opgehaald. In de winkel nog even gekeken of deze wel helemaal strak in de behuizing zat (en dat was zo :) ). Eventjes wat administratieve dingen geregeld en ik kon hem zo meenemen.

Nu eerst even dat met die F5 toets weer fixen en de laatste Intel driver binnenhalen en ik kan weer aan de slag :-)!

[ Voor 9% gewijzigd door Crescendo op 30-12-2015 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Crescendo schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:18:
[...]

Inderdaad ja! Vanochtend contact gehad, ze gaven aan dat ik hem mocht omruilen en vanmiddag al de nieuwe opgehaald. In de winkel nog even gekeken of deze wel helemaal strak in de behuizing zat (en dat was zo :) ). Eventjes wat administratieve dingen geregeld en ik kon hem zo meenemen.

Nu eerst even dat met die F5 toets weer fixen en de laatste Intel driver binnenhalen en ik kan weer aan de slag :-)!
Gefeliciteerd man! Hopelijk heb je nu geen enkel issue meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-09 21:19
Ik heb nu 2 weken een matte screenprotector op de Spectre zitten, en ik wil niet meer anders. De laptop is nu eindelijk te gebruiken bij fel licht, en veel minder last van reflecterende lampen. Ook werkt de Dell Stylus nog even goed, en ook met normaal gebruik van het touchscreen ondervind ik geen problemen. Mocht er interesse zijn kan ik eventueel foto's maken.

Deze had ik gekocht: http://www.amazon.de/gp/p...oh_aui_detailpage_o00_s00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 22:14
Ben zeker geinteresseerd in foto's :)

• gphg
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-07 12:39

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-09 20:20
Eerste gedachte: special edition voor zo weinig?
Tweede gedachte: special edition met maar 128gb?

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 14:03
triesvan schreef op woensdag 30 december 2015 @ 23:49:
Mocht er interesse zijn kan ik eventueel foto's maken.
Graag. Ben benieuwd!
Zit zelf ook nog te twijfelen over een matte protector, maar ik vraag me af of het niet teveel gevolgen heeft voor het uiterlijk...

Punctuality is the politeness of kings

• Fred13
Ik heb ook interresse in foto's.
Hoe zijn de kleuren na het aanbrengen van de screenprotector ? En de schermhelderheid ?
Hoe is het "schrijfgevoel" van de stylus nadat je de protector hebt aangebracht ?

Bij voorbaat dank.
triesvan schreef op woensdag 30 december 2015 @ 23:49:
Ik heb nu 2 weken een matte screenprotector op de Spectre zitten, en ik wil niet meer anders. De laptop is nu eindelijk te gebruiken bij fel licht, en veel minder last van reflecterende lampen. Ook werkt de Dell Stylus nog even goed, en ook met normaal gebruik van het touchscreen ondervind ik geen problemen. Mocht er interesse zijn kan ik eventueel foto's maken.

Deze had ik gekocht: http://www.amazon.de/gp/p...oh_aui_detailpage_o00_s00

• Fred13
Lijkt inderdaad de special edition met i5, 128 GB SSD en FHD beeldscherm. Lijkt mij een prima deal, zit zelfs een printer bij.
Pepper92 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 00:46:
[...]

Eerste gedachte: special edition voor zo weinig?
Tweede gedachte: special edition met maar 128gb?

• Bomberman71
Ik denk dat de verkeerde foto gebruikt wordt en mensen dus gewoon een zilveren ontvangen.

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29

Bleh!

:)

Bij iBood weet je het nooit ;-)
Het is een mooie aanbieding, maar ik heb besloten er niet op in te gaan. Lees toch dat er af en toe een maandagmorgen exemplaar geleverd wordt en bij iBood schiet de after sales tekort... Zie de shopreviews.

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

• triesvan
Ik heb wat foto's gemaakt. Het blijkt toch moeilijker dan verwacht om de reflectie op foto's weer te geven. Mocht iemand suggesties hebben/ andere foto's willen zien laat het vooral weten.

Spectre X360
Scherm uitLaagste helderheid50% Helderheid
100% Helderheid
Fred13 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 08:38:
Ik heb ook interresse in foto's.
Hoe zijn de kleuren na het aanbrengen van de screenprotector ? En de schermhelderheid ?
Hoe is het "schrijfgevoel" van de stylus nadat je de protector hebt aangebracht ?

Bij voorbaat dank.

[...]
Ik gebruik de Spectre vooral op 50% helderheid, dit is meer dan genoeg voor alle ruimtes waar ik in werk. Ik heb niet het gevoel dat de screenprotector de helderheid dramatisch verandert. Het schrijfgevoel is hetzelfde, ik merk geen veranderingen tov een scherm zonder screen protector.
Nu is mijn handschrift wel te slecht voor de handschriftherkenning :+

De kartelige randjes, en loszittende randen liggen meer aan mijn aanbrengskills

[ Voor 25% gewijzigd door triesvan op 31-12-2015 12:55 ]

• Fred13
@triesvan

Bedankt voor het delen van de foto's, ziet er goed uit. De kleuren lijken prima in orde.
Was de screenprotector niet op maat ?
Heb je hem bij moeten snijden of hoe zijn die kartelige randen ontstaan ?

• triesvan
Fred13 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 13:55:
@triesvan

Bedankt voor het delen van de foto's, ziet er goed uit. De kleuren lijken prima in orde.
Was de screenprotector niet op maat ?
Heb je hem bij moeten snijden of hoe zijn die kartelige randen ontstaan ?
De Screenprotector is precies op maat, waardoor er dus geen ruimte is om een foutje te maken. Ik had de protector net niet helemaal recht geplakt, en moest daardoor sommige randen wat bijknippen. Met wat meer zorgvuldigheid is het waarschijnlijk wel helemaal mooi te krijgen. Er zitten twee screenprotectors in, dus mocht het resultaat niet bevallen zou je het altijd opnieuw kunnen proberen.

• Crescendo
PetruZ schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:54:
[...]

De Bahia Sleeve die hierboven staat vond ik ook erg mooi, maar kon een andere van Caselogic krijgen met een kortingsbond bij Coolblue. Daarom daarvoor gegaan. http://www.laptopshop.nl/...-13-3-laps-113-zwart.html

Prima sleeve met versteviging aan de zijkanten, daar waar vaak een tik komt omdat een laptop zelden plat in mijn rugtas zit.
Ik heb deze ook besteld, maar krijg mijn laptop er nauwelijks fatsoenlijk in. Sleeve oogt heel stug. Had jij dat in het begin ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PetruZ
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-06-2024
Crescendo schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:26:
[...]

Ik heb deze ook besteld, maar krijg mijn laptop er nauwelijks fatsoenlijk in. Sleeve oogt heel stug. Had jij dat in het begin ook?
Bij mij past het. Als je de spitse, dunne kant als eerste doet, dan gaat het beter dan andersom.

• Crescendo
PetruZ schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:32:
[...]

Bij mij past het. Als je de spitse, dunne kant als eerste doet, dan gaat het beter dan andersom.
Dat heb ik ook zojuist ondervonden. Dat gaat een stuk soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Ik ga het proberen.
triesvan schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:02:
[...]

De Screenprotector is precies op maat, waardoor er dus geen ruimte is om een foutje te maken. Ik had de protector net niet helemaal recht geplakt, en moest daardoor sommige randen wat bijknippen. Met wat meer zorgvuldigheid is het waarschijnlijk wel helemaal mooi te krijgen. Er zitten twee screenprotectors in, dus mocht het resultaat niet bevallen zou je het altijd opnieuw kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Mijn x360 lijkt stuk. Gisteren tijdens het opladen ging hij spontaan uit. Nadat dit 2x gebeurde foutmelding met opstarten dat de ventilator niet werkt. Na een tijdje wachten (zonder verder opladen) nogmaals geprobeerd maar nu krijg ik hem niet meer aan. Accu is wel vol en laadlampje aan de zijkant was oranje met laden en nu wit.

Na lang inhouden heb ik 1x een teken van leven gehad met een knipperende caps-lock. Iemand enig idee wat ik verder nog kan doen (behalve HP inschakelen voor reparatie).

Edit: Opgelost, voor nu. na uren zoeken naar reset-combinaties heb ik als laatste mogelijkheid de laptop opengemaakt en de accu losgemaakt. Hiermee ging hij met alleen de adapter wel weer aan en kon ik de bios resetten. Accu weer vastgemaakt en hij doet het weer. 8)7
Hoop van harte dat het iets eenmaligs was.

[ Voor 23% gewijzigd door Shiver23 op 03-01-2016 17:38 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Bedankt voor het delen van het probleem en de oplossing. Dit soort zaken wil je liever niet hebben.
Dit soort problemen heb ik in het verleden wel eens gehad met laptops op het werk. Echter daar was het verwijderen van de akku vrij eenvoudig en onnodig om de laptop open te maken.
Ik hoop voor jou dat het probleem niet meer optreedt, anders zou ik de laptop alsnog retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetruZ
Ai...

Na een paar weken in gebruik ineens last van een flikkerend beeldscherm als de laptop uit slaapstand komt. Niks meer mee te beginnen en moet tot herstart gedwongen worden. Bijwerken van de driver lukt niet, want halverwege de installatie loopt de laptop vast, start opnieuw op en driver is daarna niet bijgewerkt en het probleem blijft bestaan. Iemand nog een geniaal idee?

Heb 17 december geleverd gekregen en zit dus ook over de tevredenheidstermijn. Morgen toch maar eens contact opnemen met Hp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Misschien helpt opstarten in veilige modus. Daarna de display driver opnieuw installeren vanaf een USB stick of vanaf de HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Heeft iemand ook al meegemaakt dat er soms iets langsflitst in de linkerbovenhoek? Het gaat dusdanig snel dat ik er geen foto van kan maken, en er lijkt ook niet echt een patroon in te zitten. Ben benieuwd waardoor het komt.. Lijkt een beetje op een frame van een programmavenster. Nope, eerder een rare rij zwarte en witte pixels.

[ Voor 9% gewijzigd door S_Chief op 04-01-2016 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetruZ
Fred13 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 22:02:
Misschien helpt opstarten in veilige modus. Daarna de display driver opnieuw installeren vanaf een USB stick of vanaf de HDD.
Dankjewel voor je reactie. Het is niet meer nodig, want om de een of andere reden kon vanochtend na een aantal keer Windows opnieuw installeren, de driver weer worden bijgewerkt. Probleem is nu verdwenen.

Het is wel apart. Zit je eerst nog met een laptop die niet meer uit z'n slaap komt, na een paar uur met rust laten is er ineens wél weer iets aan te doen 8)7
Kennelijk hebben machines soms ook een nachtje slaap nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil iedereen waarschuwen voor de abominabele service die HP levert qua retournatie van producten voor geld. Mijn pakketje ligt nu al een week bij HP, te zien dankzij DHL, maar de dienst die het product moet checken doet het maar niet! Heb inmiddels al meer dan 10 keer gebeld, elke keer beloven de (toegegeven aardige telefoonmedewerkers) voor mij op "onderzoek uit te gaan waarom dit zo lang duurt", maar elke keer moet ik weer een dag later bellen omdat er geen zak gebeurt is.

Ik haal nooit en te nimmer meer iets bij HP, raad iedereen aan heel goed te bekijken of dit de juiste laptop voor jou is om de vriendelijke doch onbehulpzaam en slechte service van HP te vermijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:37:
Wil iedereen waarschuwen voor de abominabele service die HP levert qua retournatie van producten voor geld. Mijn pakketje ligt nu al een week bij HP, te zien dankzij DHL, maar de dienst die het product moet checken doet het maar niet!
In vergelijking met Lenovo valt dit nog mee.
Mijn Yoga2Pro ligt al sinds 14 nov 2015 bij Medion (hun service partner) en ik heb nog geen bevestiging van een terugbetaling ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 08:01

Stefano

Ondertitel Not Found

Bios F.2F staat online. De installatie is bij mij normaal verlopen, ik heb geen changelog gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Zojuist iets vreemds meegemaakt, maar gelukkig kunnen oplossen.

Vandaag een Ziggo verbinding opgeleverd gekregen i.c.m een Technicolor TC7200 als modem.
Na zo'n 10 seconden verbonden te zijn met het modem viel de netwerkverbinding weg en probeerde mijn Spectre opnieuw te verbinden. Enkele seconden later kon mijn Spectre geen enkele wifi netwerk meer vinden, driver gecrasht.. Ook het afsluiten van de laptop ging niet meer, scherm zwart, maar toetsenbord verlichting bleef aan. Dit alles 3x achter elkaar meegemaakt.

Uiteindelijk heb ik het op kunnen lossen door een nieuwe driver te installeren, iets dat ook niet helemaal automatisch ging. Hier de driver gedownload, maar na de .exe te runnen verscheen er even een logo en daarna niks. Na controle in apparaatbeheer bleek de driver wel geïnstalleerd te zijn, maar niet toegekend aan de adapter. Kwestie van handmatig selecteren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-07-2023
Hallo tweaker,

Ben nog altijd aan het twijfelen of ik een spectre x360 moet halen. Ik heb nu bijna 6 jaar mijn macbook pro en die heeft het altijd perfect gedaan, zeer tevreden over apple wat dat betreft. Ik ben helemaal geen apple fanboy heb zelf een android telefoon (g4). Ik zit dan ook te twijfelen of ik weer een macbook moet halen - die een stukje duurder is - of een spectre x360. Ik vind het echter wel een leuk extratje dat de spectre ook als soort van tablet is te gebruiken. Ook omdat ik veel films kijk op me laptop en vaak met me laptop op de bank zit. Nu heb ik voor mijn android g4 een Oppo fin 7 gehad van telefoon wat een prima telefoon was om te rooten etc maar de software was zo ruk en ik was dan ook heel veel tijd kwijt om dat ding zo te tweaken dat het naar mijn wensen voldeed. Nu was ik na 2 jaar daar zo klaar mee dat ik besloten had om voor een g4 te gaan die betere software heeft maar toch ook weer niet heel stabiel is. Ik ben dan ook bang, na al die verhalen over foute drivers etc, dat dit spectre verhaal een beetje dezelfde ervaring gaat bieden waarbij de hardware er heel goed uitziet maar de software enkel goed is als je er zelf allemaal dingen op moet gaan installeren. Ik weet niet eens precies wat een driver is haha, zo lang zit ik al op OSX. Als ik dan een spectre koop kan ik dan beter de broadwell of die skylake model kiezen aangezien ik veel problemen hoor over de skylake?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Gewoon Skylake kopen, meeste 520-video problemen zijn nu wel opgelost met de nieuwste intel drivers.
Daarna afblijven en genieten van prima laptop en als extra tablet met active stylus.
Over 2 jaar een PCIe SSD erin en dan kan ie weer 2 jaar mee.

Enige echte stap terug is het toetsenbord, zowel qua feel als kleur (i.c.m. witte backlit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Vandaag heeft HP op de CES een 15" versie met 4K display en Intel Iris graphics aangekondigd van de Spectre X360. Tevens komt er een 13" variant met OLED display en Intel Iris graphics. Met name die 13" versie lijkt mij interessant. Het OLED display is dunner en 50 gram lichter, terwijl de kleurenintensiteit toeneemt. Ook de Intel Iris graphics zijn een stuk sneller dan de Intel 520 in de huidige modellen.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
PatrickC schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:51:
Vandaag heeft HP op de CES een 15" versie met 4K display en Intel Iris graphics aangekondigd van de Spectre X360. Tevens komt er een 13" variant met OLED display en Intel Iris graphics. Met name die 13" versie lijkt mij interessant. Het OLED display is dunner en 50 gram lichter, terwijl de kleurenintensiteit toeneemt. Ook de Intel Iris graphics zijn een stuk sneller dan de Intel 520 in de huidige modellen.
Is er ook al bekend wanneer deze naar Nederland zou komen? Misschien moet ik dan toch nog even wachten :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
justin0117 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 20:31:
[...]

Is er ook al bekend wanneer deze naar Nederland zou komen? Misschien moet ik dan toch nog even wachten :9
De 15" zou al in januari komen en de 13" voorjaar 2016, maar of dat voor alle landen is weet ik niet. Maar de Skylake versies kwamen volgens mij ook bijna op hetzelfde moment uit in de meeste landen, dus wellicht geldt dat ook weer voor deze nieuwe modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
15" inch versie ziet er prima uit. Wat me wel weer verbaast is de genoemde prijs, vanaf 1899 Euro.... Dat is best prijzig. Ik las op het web bij een amerikaanse site dat in de US de vanaf prijzen omstreeks 1150 USD lagen. Dat is nogal een groot verschil. Lijkt me meer dan verschil in wisselkoers en BTW.

Een OLED display lijkt me ook een verbetering op de 13 inch versie. Ondanks het feit dat het huidige display ook prima voldoet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Fred13 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:09:
15" inch versie ziet er prima uit. Wat me wel weer verbaast is de genoemde prijs, vanaf 1899 Euro.... Dat is best prijzig. Ik las op het web bij een amerikaanse site dat in de US de vanaf prijzen omstreeks 1150 USD lagen. Dat is nogal een groot verschil. Lijkt me meer dan verschil in wisselkoers en BTW.

Een OLED display lijkt me ook een verbetering op de 13 inch versie. Ondanks het feit dat het huidige display ook prima voldoet !
Waarschijnlijk zal de hardware wel verschillen tussen de 1150 USD en de 1899 EUR versie.
En nog een bijkomend voordeel van het OLED display is een lager stroomverbruik. De QHD versies van de Spectre hadden tot nu toe een lagere batterijduur als FHD versie. Dat verandert nu dus, omdat de OLED er alleen komt in QHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
De batterijduur voor de QHD versie (15") werd aangegeven dat het ongeveer 9 uur zou zijn. Voor de FHD was het plm 13 uur (15"). Ik kreeg niet het idee dat een OLED bij de 15" uitvoering komt.

OLED heeft een lager stroomverbruik echter niet spektaculair. Ik denk dat het grootste verschil het contrast is en dus het beeld mooier zal zijn. Ik ben benieuwd naar de eerste reviews :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PetruZ
justin0117 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:00:
Hallo tweaker,

Ben nog altijd aan het twijfelen of ik een spectre x360 moet halen. Ik heb nu bijna 6 jaar mijn macbook pro en die heeft het altijd perfect gedaan, zeer tevreden over apple wat dat betreft. Ik ben helemaal geen apple fanboy heb zelf een android telefoon (g4). Ik zit dan ook te twijfelen of ik weer een macbook moet halen - die een stukje duurder is - of een spectre x360. Ik vind het echter wel een leuk extratje dat de spectre ook als soort van tablet is te gebruiken. Ook omdat ik veel films kijk op me laptop en vaak met me laptop op de bank zit. Nu heb ik voor mijn android g4 een Oppo fin 7 gehad van telefoon wat een prima telefoon was om te rooten etc maar de software was zo ruk en ik was dan ook heel veel tijd kwijt om dat ding zo te tweaken dat het naar mijn wensen voldeed. Nu was ik na 2 jaar daar zo klaar mee dat ik besloten had om voor een g4 te gaan die betere software heeft maar toch ook weer niet heel stabiel is. Ik ben dan ook bang, na al die verhalen over foute drivers etc, dat dit spectre verhaal een beetje dezelfde ervaring gaat bieden waarbij de hardware er heel goed uitziet maar de software enkel goed is als je er zelf allemaal dingen op moet gaan installeren. Ik weet niet eens precies wat een driver is haha, zo lang zit ik al op OSX. Als ik dan een spectre koop kan ik dan beter de broadwell of die skylake model kiezen aangezien ik veel problemen hoor over de skylake?
Als ik jou was zou ik er nog eens over nadenken. De prijzen van deze machine en een macbook liggen ondertussen dicht bij elkaar. Dat is in mijn ogen geen echt onderscheid meer. En Windows vraagt inderdaad vaak wat meer eigen knutselen. Apple wil de gebruikerservaring sterk controleren en staat daarom minder invloed toe van de eindgebruiker. Windows kun je dan wel weer voor vanalles en nog wat inzetten en helemaal configureren naar eigen inzicht. Maar als je nu helemaal gewend bent aan OSX en je vindt dat fijn, dan zul je even moeten wennen aan een windowsmachine en je wellicht ook gaan ergeren.

Het toetsenbord vind ik dan weer geen groot verschil. Ik heb een beetje gespeeld met een Macbook Air en dat is een prima toetsenbord. De Spectre heeft een ander toetstenbord, maar eveneens prima in mijn ogen. Met de kleuren is een vreemde keus gemaakt, maar het is allemaal prima bruikbaar. Touchpad is bij Apple wel echt beter.

Nou, dat was mijn 2 cent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Stefano schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:36:
Bios F.2F staat online. De installatie is bij mij normaal verlopen, ik heb geen changelog gezien.
Ik laat vrijwel wekelijks de HP Support Assistent controleren of er updates zijn voor mijn Spectre X360.
Resultaat daarvan was dat er weinig activiteit leek; ik zat goed met mijn drivers.

Na jouw bericht nog maar een keer gedaan.
Helaas vindt de handige 'Assistent' helemaal niets.
Terwijl als ik handmatig kijk en vergelijk er weldegelijk updates zijn (t.o.v. mijn huidige correct wekende drivers) voor:
  • BIOS
  • Bluetooth
  • Wifi AC7265
Wat doet die Assistent dan eigenlijk?

Overigens doet de Check op de HP website voor mijn type het niet veel beter.
Die geeft altijd:
"HP is compiling your results. This could take up to 3 minutes, depending on your computer and connection speed. Thank you for your patience."

En dan 1 minuut later:
"HP encountered an error while trying to scan your product.
Please verify your product is powered on and connected, then try again in a few minutes.
Or, view all available drivers for your product below."

Misschien wel eerlijker om dat te zeggen dan helemaal niks, zoals de HP Assistent doet ...

[ Voor 13% gewijzigd door emmerx op 06-01-2016 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 08:01

Stefano

Ondertitel Not Found

Helaas zijn dit soort programma's veelal overbodige ballast, Daarnaast gebruik ik meestal nieuwere driver versies dan aangeboden. Maw, de nek omdraaien die support assistent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:53
Hallo gelukkige Spectre eigenaars!

In december heb ik ook mijn Spectre ontvangen. Echt een top apparaat... Maar deze week begonnen de problemen met de Wifi. De Wifi valt regelmatig weg, of heeft beperkte verbinding terwijl apparaten wel gewoon verbinding hebben. Heb de nieuwe drivers al geïnstalleerd (Wireless_18.12.0), daarna nog de Assistent laten draaien. Het lijkt nu verholpen.

Iemand de zelfde problemen gehad, en wat heb jij eraan gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Stef012 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:23:
Hallo gelukkige Spectre eigenaars!

In december heb ik ook mijn Spectre ontvangen. Echt een top apparaat... Maar deze week begonnen de problemen met de Wifi. De Wifi valt regelmatig weg, of heeft beperkte verbinding terwijl apparaten wel gewoon verbinding hebben. Heb de nieuwe drivers al geïnstalleerd (Wireless_18.12.0), daarna nog de Assistent laten draaien. Het lijkt nu verholpen.

Iemand de zelfde problemen gehad, en wat heb jij eraan gedaan?
Ik begrijp uit je reactie niet helemaal of het probleem wel of niet verholpen is.
De omschrijving lijkt op mijn reactie van gisteren NSG in "HP Spectre x360".

Zoals ik daar heb beschreven werd de driver NIET automatisch toegekend aan de wifi-adapter na installatie van de driver, dat moest ik handmatig doen. Ik zit nu achter een Windows7 computer, maar volgens mij is er niet veel veranderd:

Apparaatbeheer openen > Rechtermuisknop op de Intel ac7260 netwerkadapter > Stuurprogramma's bijwerken > Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken > Ik wil uit een lijst met apparaatstuurprogramma's op mijn computer > 18.12.0 selecteren en op volgende klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Bios via de site gevonden, via de support assistant weer niet (kwam wel de wlan driver naar boven).

De bios update zegt dat hij critical is maar zo te zien gaat het om 'improved audio quality and volume' aldus de info in de update zelf... Nu aan het installeren, ben benieuwd.

Trouwens, ik had de laatste tijd opeens dat mijn webcam niet meer werkte! Could not connect gaf youcam aan en ook windows camera gaf een cryptische foutmelding. Ik kreeg daar wel beeld, maar als ik een opname startte ging het mis.

Bleek een audio driver issue te zijn! Na die te updaten vanuit de device manager (de conexant versie) werkt het weer prima! Gelukkig kwam ik die oplossing op een andere pagina tegen, had daar anders nooit aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:53
NSG schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:52:
[...]

Ik begrijp uit je reactie niet helemaal of het probleem wel of niet verholpen is.
De omschrijving lijkt op mijn reactie van gisteren NSG in "HP Spectre x360".

Zoals ik daar heb beschreven werd de driver NIET automatisch toegekend aan de wifi-adapter na installatie van de driver, dat moest ik handmatig doen. Ik zit nu achter een Windows7 computer, maar volgens mij is er niet veel veranderd:

Apparaatbeheer openen > Rechtermuisknop op de Intel ac7260 netwerkadapter > Stuurprogramma's bijwerken > Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken > Ik wil uit een lijst met apparaatstuurprogramma's op mijn computer > 18.12.0 selecteren en op volgende klikken.
Heb jou verhaaltje doorgelezen, had exact de zelfde problemen. Ook met afsluiten, en opnieuw opstarten moest ik een harde reset doen (powerknop inhouden) omdat hij niet geheel afsloot. Zelfs met dezelfde Technicolor modem!

Gisteravond werkte de Wifi weer verbinding zonder problemen, het lijkt dus opgelost. Ik ga wel even controleren in apparaatbeheer of de driver is toegekend. toptip! _/-\o_

EDIT: vanavond nog steeds problemen met de Wifi. Nogmaals de HP support assistent laten lopen, deze had NOG een windows 10 update voor de netwerkadapter. Hierna opnieuw opgestart en :D

--ME HAPPY--

[ Voor 7% gewijzigd door Stef012 op 06-01-2016 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Dus laten jullie nu wel of niet de updates via die HP Assistant lopen? Ik heb ook als ik naar die 'persoonlijke HP drivers downloads' pagina ga dat er allerlei drivers staan, die assistent niet ziet. Maar mijn laptop doet het gewoon prima, geen gekke dingen, dus dan hoef ik die drivers ook niet up te daten lijkt mij? Of ben ik daar verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Crescendo schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 22:04:
Dus laten jullie nu wel of niet de updates via die HP Assistant lopen? Ik heb ook als ik naar die 'persoonlijke HP drivers downloads' pagina ga dat er allerlei drivers staan, die assistent niet ziet. Maar mijn laptop doet het gewoon prima, geen gekke dingen, dus dan hoef ik die drivers ook niet up te daten lijkt mij? Of ben ik daar verkeerd.
Als je geen problemen ondervindt is updaten niet noodzakelijk nee, tenzij de driver een beveiligingslek o.i.d dicht. Maar gezien de wifi problemen die sommigen ondervinden is zo'n update het proberen waard. En dan probeer ik zelf altijd eerst drivers die HP aanbiedt, pas als dat niet werkt dan ga ik bij de fabrikant van het onderdeel kijken. De wlan driver die de HP Support Assistent nu aanbiedt heeft hetzelfde versienummer als de laatste bij Intel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
justin0117 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:00:
Hallo tweaker,

Absoluut NIET doen !
Als Apple je bevalt dan zal dit je tegen gaan vallen mbt de eigenaardigheden zoals die hier veelvuldig te lezen is.
Windows 10 is nog niet echt af te noemen en vraagt zelf wat geknutsel en tijd om het goed werkend te krijgen en hopelijk te houden.
Windows is ook nooit een onderhoud vrij systeem geweest en vergt gewoon wat meer onderhoud dan OSX.

Ik zie geen enkel voordeel muv het persee willen hebben van een touchscreen wen wat geld besparen.

De X360 is alleen iets voor mensen die persee windows willen draaien en inmiddels niet echt zonder een touchscreen willen en dit alles in een mooie verpakking willen.
Voor de rest kan je alles ook bij Apple vinden zij het voor meer geld maar ook duidelijk betere kwaliteit in de praktijk (touchpad, accuduur !, keyboard, geen driver en update gedoe meer).

Ikzelf ben een windows man, OSX beviel mij niet zo na een maand gebruikt te hebben maar anders wist ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Bomberman71 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 00:47:
[...]

Absoluut NIET doen !
Als Apple je bevalt dan zal dit je tegen gaan vallen mbt de eigenaardigheden zoals die hier veelvuldig te lezen is.
Windows 10 is nog niet echt af te noemen en vraagt zelf wat geknutsel en tijd om het goed werkend te krijgen en hopelijk te houden.
Windows is ook nooit een onderhoud vrij systeem geweest en vergt gewoon wat meer onderhoud dan OSX.

Ik zie geen enkel voordeel muv het persee willen hebben van een touchscreen wen wat geld besparen.

De X360 is alleen iets voor mensen die persee windows willen draaien en inmiddels niet echt zonder een touchscreen willen en dit alles in een mooie verpakking willen.
Voor de rest kan je alles ook bij Apple vinden zij het voor meer geld maar ook duidelijk betere kwaliteit in de praktijk (touchpad, accuduur !, keyboard, geen driver en update gedoe meer).

Ikzelf ben een windows man, OSX beviel mij niet zo na een maand gebruikt te hebben maar anders wist ik het wel.
Of gewoon proberen bij een goede winkel waar ze een goede regeling qua zichttermijn hebben...

Ik had met mijn eerste model issues ja, maar dat had niks met windows te maken maar puur met een DOA (in dit geval defect on arrival). Het is vooral de vraag of je een overstap naar windows wil maken denk ik...

De spectre is een pracht apparaat en qua accuduur haal ik er ook makkelijk een 8 uur mee (en als ik hem op energy saving zet zo een 11 uur).

Wat betreft windows 10. Geen enkel probleem hier hoor... Weet niet wat er niet af aan zou zijn (tja, een mac draait gewoon zoals het draait en met windows KAN er meer mis gaan qua drivers, sw, etc... Verder is het vooral een kwestie van smaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@Bomberman71, jouw (terechte) negatieve ervaring met de spectre is natuurlijk niet de gemenedeler voor deze laptop. Op een forum zullen eerder de negatieve ervaringen gedeeld worden dan de positieve, dat is eenmaal mens eigen. Ik denk dat dit op incidenten berust en het verschil gebruik van de laptop. Als ik google op "macbook air problem" krijg ik ruim 3.000.000 hits ... oei oei! dan zal dat wel geen goede laptop zijn ;)

Ik zelf heb de 4150 en nu een maand in gebruik (voornamelijk office / internet) en ondervind geen van de genoemde problemen hier op het forum. De verschillende reviews op het internet geven toch echt aan dat de spectre een directe concurrent is van de macbook (air) en minimaal hetzelfde level of zelfs beter is. Maar uiteraard is niemand hetzelfde (gelukkig) en moet je gewoon de stap kunnen en durven maken. Bevalt ie niet, dan stuur je hem simpelweg terug.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

[...]

Absoluut NIET doen !
[..]
Wel heel erg gecharcheerd ;) Ook Apple hardware kan erg veel gezeik opleveren.
Ik heb achteraf geluk gehad denk ik met een fatsoenlijk model via de HP store zelf. Sinds de video driver en BIOS updates heb geen enkel issue meer gehad met mijn Spectre X360. HP heeft getuige de terugkerende berichten hun proces gewoon totaal niet op orde aangezien ze de apparaten blijven leveren met de slechtwerkende drivers.

Als ik m nu zou aanschaffen zou ik het via Coolblue doen. Die zijn altijd erg service gericht en zo kun je zorgen dat je een perfect exemplaar scoort.
[...]
[..]
Dat Windows 10 niet af is, ben ik met je eens al heb ik ook het gevoel dat zowel de hardwaremakers (Intel :( ) en softwaremakers (Bitdefender :( ) hun drivers en applicaties ook nog niet 100% Windows 10 compatible hebben.
Wel is Windows 10 'onderhoudsvrijer' dan ooit. Je hebt als eindgebruiker eigenlijk nergens meer invloed op ;) Je ziet MS toch echt een beweging maken richting Apple achtige versimplificatie van de bediening.
[...]

Nou ja, dan ben ik wellicht vreemd maar ondanks dat ik hem oorspronkelijk mede gekocht heb vanwege het touchscreen heb die letterlijk nog niet vaker dan 1x gebruikt (behalve per ongelijk haha) omdat ik de Spectre puur als laptop gebruik. Door de grote accu, de betere hardware, de voor mij prettigere software en stevige alluminium (en in mijn ogen mooie uiterlijk) zou ik hem zelf never nooit inruilen voor een Macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Mijn reactie lijkt dan mischien wat negatief maar ik baseer het op mijn ervaringen, de klachten hier, en vooraal op de gemiddelde Apple experience.

De reden dat ik uit kwam bij een Spectre was dat de surface pro 4 tegen viel qua prijs voor het gebodene en de hardware issues die spelen (vrijwel allemaal backlight bleeding, matige accuduur). Dat gekoppeld aan de universele (zo lijkt het haast) Skylake issues mbt drivers en batterydrain en wazige slaapstanden.
Anyway, de Spectre leek mij meer te bieden voor minder geld en dat in een hele mooie verpakking.
Die drivers daar kon ik dan wel mee leven dacht ik en alhoewel ik hier toch wat hardware issues zag ging ik ervanuit dat je de positieve ervaringen meestal niet vind op internet. Kortom het risico op een blindganger was erg klein.

Nou niet dus..... Statistisch gezien is de kans enorm klein dat ik net pech zou hebben met een maandagmorgen model. Dit zegt mij dus dat de overal quality control gewoon slecht is en ik het product dus ook niet zal aanraden.
Dat hier mensen zijn die niks geen problemen hebben zegt mij dan niks als ik een splinternieuwe koop en daarna ook volop mee doe op het forum met issues. En dan ben ik alles behalve een rookie op windows gebied.
Een combinatie van hardware en software issues is voor mij een no-go.

Heb vele collegas met een mac en heb verleden maand een nieuwe macbook air gekocht voor mijn zoon die studeerd. Heb zelf ook een Mba gehad overigens en moet de eerste nog tegen komen die hardware issues had of heeft. Het werkt gewoon.
Zelf vind ik OSX niet bijzonder want ik ben meer een windows man maar zelfs ik moet toegeven dat je met windows altijd wel wat hebt in het begin (eerste jaar) en naar mate het vordert je met de SP1 versies vaak een stabiel geheel hebt. Ik heb overigens ervaring op alle windows versies vanaf windows 95 ..
Windows vraagt gewoon om onderhoud en lang niet alles wordt automatisch gedaan met succes, je moet dus soms de tweaker uithangen. Tenminste als je het systeem echt gebruikt en niet alleen nu.nl leest en de mail checked.

Iemand die dus prima thuis is op een mac kan ik dus NIET de Spectre aanraden omdat ik niet achter de kwaliteit van de hardware sta en al helemaal niet van de software. Oftewel, de kans op gedoe vanwege defecte hardware en/of software die je moet aanpassen en geklooi met wazige storingen acht ik erg groot op dit moment.
Wellicht een leuke keuze over 6 maanden als de software wat beter is, de prijs lager (kan je wat makkelijker een gokje wagen) en je dan alleen maar mazzel met de hardware zelf hoeft te hebben.

Als je overigens zoiets niet gebruikt als hybride en dus eigenlijk alleen als notebook dan zijn er vergelijkbare keuzes te vinden die beduidend minder kosten en veel minder issues opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
Een paar dagen geleden was ik nog van plan de loftrompet te steken over de Spectre. Het apparaat werkt geweldig. Helaas Merkte ik net dat het scharnier van mijn scherm aan de linkerkant los in de behuizing zit. Dat wordt dus maandag weer even bellen.

Edit: Ik zit nog wel een klein beetje te twijfelen of ik het zelf zou kunnen maken door de laptop open te schroeven of is dat niet aan te raden?

Edit2: Lees op internet dat er anderen zijn met hetzelfde probleem en dat HP het na een reparatiebeurt nog niet had opgelost.

[ Voor 35% gewijzigd door bazzemans op 09-01-2016 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
Bedankt voor alle reacties! Ik kan me erg vinden in de argumenten van Bomberman dat een laptop van deze prijsklasse op alle facetten goed moet scoren. Ondanks dat de spectre net wat meer bang for buck geeft dan andere laptops in deze prijsklasse, moet de laptop nagenoeg perfect zijn in software ongeacht of dat aan microsoft of hp ligt. Ik weet ook wel dat de meeste mensen waarbij alles vlekkeloos werkt niet zo vaak reageren op een forum als de mensen waarbij dit het niet doet. Toch ben ik wel erg nieuwsgierig zeker door de erg positieve reviews. Als het enkel wat drivers zijn die ik even moet updaten en met het idee dat windows 10 op het termijn stabieler en beter zal werken ben ik wel bereid het product te kopen. Misschien dat ik hem via Coolblue ga aanschaffen en dan even een weekje test, en als het mij dan niet bevalt, terug stuur. Dan kan ik alsnog overstappen op een MBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Reviews zijn lang niet altijd even objectief. Tegenwoordig hebben websites erg te maken met reclame inkomsten en de competitie is moordend (legio reviewers en vlogs) dus dat moet je in je achterhoofd houden.
Ik houd altijd fora in de gaten en vind de reviews van daadwerkelijke consumenten een goede graadmeter zoals op Tweakers zelf of Coolblue.
Je ziet dan dat bepaalde negatieve punten bij velen spelen en dat bepaalde pluspunten ook steeds weer terug komen.

1 kopen en proberen met in het achterhoofd terug sturen is een optie maar ik zou dat nooit aanraden. Je zit altijd even een netto maandsalaris 'achter de wagen' want totdat het terug op je rekening staat ben je het gewoon kwijt.
Bovendien snap ik niet waarom je het zou willen proberen als je nu mac gewend bent en je voordat geld een leuke MBP retina kan kopen waarvan we allang weten dat het mooi spul is. Afgezien van het touchscreen, meer bang for the buck of de specifieke wens voor windows heeft de Spectre geen enkele meerwaarde tov een MBP, echt niet.

Maar goed, als je hem haalt laat dan weten hoe het gaat en bevalt ...

[ Voor 3% gewijzigd door Bomberman71 op 09-01-2016 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
Klopt! Veel reviews zijn meer reclame dan een recensie, toch heb ik er bij Tweakers wel redelijk vertrouwen in dat de review objectief is. En vandaar dat ik nu ook op een forum alles nog check. En tsja volgens mij heb je als consument altijd het recht om je geld terug te krijgen als een product niet naar wens is (correct me if i'm wrong) mits het product nog in dezelfde staat verkeerd en binnen 2 weken wordt terug gestuurd. Ja ik weet niet verder ook niet precies waarom ik zo aangetrokken word door deze laptop. Ik vind het design mooier, de laptop is toch echt een stuk goedkoper dan een MBP als ik voor het goedkoopste model ga van de spectre. Ik wacht nog even af en kijk of ik hem misschien via tweede kans van coolblue op marktplaats tegen kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Tip: bel even met één van de winkels van cb met de vraag of ze er daar en voor je klaar zetten. Je gaat dan op je gemak met een bak koffie de spectre uitproberen en checken op eventuele problemen... Is ie helemaal oké? Strik er omheen betalen en genieten van je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Bij coolblue zit het wel goed hoor qua service en garantie, heb daar vaker iets geretourneerd en altijd zonder issues geld terug gekregen. In de winkel de bekende issues checken is sowieso wel een goede maar je kan natuurlijk niet alles checken (zoals een defecte batterij die slechts 5 uur mee gaat ipv 9 uur bijvoorbeeld).

Maar ja, beste is inderdaad gewoon proberen. Bij coolblue heb je 2 weken geloof ik, genoeg om echt een oordeel te krijgen. Zo niet, retour en alsnog een mac of geld terug.

Ik zou bijvoorbeeld echt niet meer zonder touchscreen willen op een laptop, dat is voor mij echt een dealbreaker geworden ondertussen.

Oh, en op mijn werk ook genoeg gedoe met macs hoor, elk model kan issues hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
Helaas woon ik in het uiterste hoekje van nederland (zeeland) dus geen CB winkel bij mij in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Mwoah... Voor een laptop van +€1000 is dat wel de moeite waard, maak je er meteen een dagje weg van ;)

Maar inderdaad, je kan hem ook gewoon thuis 14 dagen gebruiken (uiteraard zonder beschadiging) weer terug sturen. Mijn ervaring met cb is erg goed op dit gebied. Ik had laatst een soortgelijk voorval met een nexus 6p die na een paar dagen gebruiken echt niet beviel en heb ik zo om kunnen ruilen voor een s6 edge plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Ik heb de screenprotector nu een tweetal weken op de laptop.
Hij was makkelijk netjes aan te brengen en het matte beeld spiegelt veel minder dan het normale beeldscherm. Wel heb ik het idee dat je iets aan helderheid verliest maar dat is niet storend vanwege minder reflecties.

Wel storend vind ik dat de stylus nu minder goed reageert. Als je schrijft dan vallen stukken tekst wel eens weg. :(
Touch bediening met de vingers gaat prima, ook met de stylus.
Daarnaast heb ik een tweetal keren gezien dat het action menu heel snel ging openen en sluiten alsof hij valse input kreeg. Ik weet niet zeker of dit door de screenprotector wordt veroorzaakt.
Update : dit werd hoogstwaarschijnlijk niet door de screenprotector veroorzaakt aangezien ik het ook gezien heb zonder screenprotector. Ik verdenk nu de video driver. Ik heb de laatste officiele versie van de website van Intel genomen en geinstalleerd om te zien of dit helpt.

Ik ga de screenprotector verwijderen en kijken of de negatieve punten nu weg zijn.
triesvan schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:02:
[...]

[ Voor 11% gewijzigd door Fred13 op 13-01-2016 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BokitoD
  • Laatst online: 20-03-2018
Heb de Spectre ook... eigenlijk superblij met deze laptop want hij werkt verder heerlijk. Helaas ben ik ook (zoals vele anderen) weer terug bij dit topic omdat ik ook problemen met de laptop heb (i5/8GBRAM). De volgende punten zijn mij de laatste 2 maanden op komen te vallen.

1. Accuduur - gemiddelde lading is voor mij 5.5 uur, terwijl er op de site van HP opgeschept wordt over 12.5 uur. Durf mijn handen ervoor in het vuur te steken dat dat mij helaas nooit gaat overkomen. Ook updaten van BIOS en andere drivers helpt voor mij niets. Energie-instellingen aanpassen helpt ook niet.

2. Eén scharnier zit lichtelijk scheef, daardoor sluit mijn Spectre niet altijd compleet recht aan op de onderkant van de case... geen hekel punt, maar ik stoor mij hier wel aan.

3. Scrollen met twee vingers en swipen met meerdere vingers valt regelmatig uit. Kan geen duidelijke oplossing en/of verklaring hiervoor vinden.

3. Crashende HD-graphics drivers. Door een aantal updates wel minder geworden, maar helaas nog altijd aanwezig.

4. 'Blue screen of death' - Sinds mijn aanschaf al een keer of 6 á 7 voorgekomen dat de hele laptop ermee kapt en een blauw scherm laat zien en opnieuw opstart. Niet écht een fijn gevoel...

5. Als het écht stil is, en dan bedoel ik ook écht stil... hoor ik een soort krakend, piepend geluid komen uit de regio van de fan-uitgang....

6. Wi-fi, weet niet of dit nu écht ligt aan de Spectre, maar meestal is het wel het enige apparaat dat problemen met mijn router heeft... opeens verlies ik verbinding...

Kortom, als je ruim 1000 euro uitgeeft voor een laptop, dan verwacht je toch niet zoveel problemen. Van een laptop van 500 euro verwacht ik dat zelfs niet. Ik denk zelf wel dat veel problemen nu veroorzaakt worden door Windows 10... heb zelf de laptop niet niet getest op Win 7/8 maar misschien heeft iemand dat hier al wel getest?

Overigens ben ik (gek genoeg) nog wél tevreden met de laptop. Het scherm, toetsenbord, algehele snelheid, tablet-mode en touchscreen vind ik wel echt heerlijk werken....

[ Voor 4% gewijzigd door BokitoD op 10-01-2016 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
Dit soort hardware op Win7 heeft weinig zin omdat het hele touch gebeuren dan lang niet zo smooth zal werken. Native is er geen ondersteuning voor touch in 7 en moet je dus drivers gaan zoeken en zelfs als die er zijn zal het bij lange na niet de experience zijn zoals je gewend bent simpelweg omdat het OS daar verder geen rekening mee out (tablet mode oa).

Verwacht ook niet dat 8.1 een verbetering zal zijn.

Vwb accuduur, tja ALLE fabrikanten pochen met accuduur en de Windows merken helemaal.
Apple komt wat dat betreft behoorlijk in de buurt maar de rest beloofd veel maar haalt het van zijn levensdagen niet. Het lijken wel auto's met de fabrieks verbruikscijfers, allemaal lariekoek.

Alhoewel de X360 over het algemeen toch best redelijk scoort, maar wel ver onder de geclaimde cijfers doorgaans blijft, doet de rest het vaak een stuk minder.
De Surface van Microsoft doet het een stuk minder en heeft serieuze battery drain issues die echt nergens over gaan. De vraag is of dat wel met software verholpen kan worden.

De nieuwe Samsung GalaxyTabpro S claimed 10.5 uur ... De tijd zal het leren maar ik kan je garanderen dat de mensen dit in de praktijk niet zullen zien. Zo werkt reclame nou eenmaal.
Verder wel een leuk alternatief voor de Spectre X2 of Surface alleen een beetje duur geprijsd als instapper voor 999 euro.

Vwb je driver issues, dit is met ALLE 2:1 hybrides van de skylake generatie (Nieuwste Yoga, Surface pro4, X360) het geval.
Men heeft gewoon nog niet de perfecte drivers. De cpu gaat niet echt slapen, de intell 520 doet raar, Wifi issues, etc etc ...

Kwestie van tijd hoop ik.

[ Voor 10% gewijzigd door Bomberman71 op 10-01-2016 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
@Fred13

Welke stylus gebruik je? Ik ondervind namelijk geen van deze problemen met de Dell Stylus. Had je precies dezelfde screenprotector besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-_ratjetoe_-_
  • Laatst online: 20-10-2024
Bomberman71 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 18:02:

Bovendien snap ik niet waarom je het zou willen proberen als je nu mac gewend bent en je voordat geld een leuke MBP retina kan kopen waarvan we allang weten dat het mooi spul is. Afgezien van het touchscreen, meer bang for the buck of de specifieke wens voor windows heeft de Spectre geen enkele meerwaarde tov een MBP, echt niet.
Vind de suggestie dat de MBP niet veel meer zou kosten wel apart. Voor een 256 GB MBP betaal je meer dan €1500, terwijl je de Spectre voor €1000 kan halen als je het een beetje handig aanpakt. Dat vind ik nog altijd een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Afgezien daarvan is uiteraard niet iedereen even gecharmeerd van het eco-systeem van Apple.

Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste