Heb de Spectre ook... eigenlijk superblij met deze laptop want hij werkt verder heerlijk. Helaas ben ik ook (zoals vele anderen) weer terug bij dit topic omdat ik ook problemen met de laptop heb (i5/8GBRAM). De volgende punten zijn mij de laatste 2 maanden op komen te vallen.
1. Accuduur - gemiddelde lading is voor mij 5.5 uur, terwijl er op de site van HP opgeschept wordt over 12.5 uur. Durf mijn handen ervoor in het vuur te steken dat dat mij helaas nooit gaat overkomen. Ook updaten van BIOS en andere drivers helpt voor mij niets. Energie-instellingen aanpassen helpt ook niet.
2. Eén scharnier zit lichtelijk scheef, daardoor sluit mijn Spectre niet altijd compleet recht aan op de onderkant van de case... geen hekel punt, maar ik stoor mij hier wel aan.
3. Scrollen met twee vingers en swipen met meerdere vingers valt regelmatig uit. Kan geen duidelijke oplossing en/of verklaring hiervoor vinden.
3. Crashende HD-graphics drivers. Door een aantal updates wel minder geworden, maar helaas nog altijd aanwezig.
4. 'Blue screen of death' - Sinds mijn aanschaf al een keer of 6 á 7 voorgekomen dat de hele laptop ermee kapt en een blauw scherm laat zien en opnieuw opstart. Niet écht een fijn gevoel...
5. Als het écht stil is, en dan bedoel ik ook écht stil... hoor ik een soort krakend, piepend geluid komen uit de regio van de fan-uitgang....
6. Wi-fi, weet niet of dit nu écht ligt aan de Spectre, maar meestal is het wel het enige apparaat dat problemen met mijn router heeft... opeens verlies ik verbinding...
Kortom, als je ruim 1000 euro uitgeeft voor een laptop, dan verwacht je toch niet zoveel problemen. Van een laptop van 500 euro verwacht ik dat zelfs niet. Ik denk zelf wel dat veel problemen nu veroorzaakt worden door Windows 10... heb zelf de laptop niet niet getest op Win 7/8 maar misschien heeft iemand dat hier al wel getest?
Overigens ben ik (gek genoeg) nog wél tevreden met de laptop. Het scherm, toetsenbord, algehele snelheid, tablet-mode en touchscreen vind ik wel echt heerlijk werken....
[
Voor 4% gewijzigd door
BokitoD op 10-01-2016 19:37
]