Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:58
_-_ratjetoe_-_ schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:48:
[...]

Vind de suggestie dat de MBP niet veel meer zou kosten wel apart. Voor een 256 GB MBP betaal je meer dan €1500, terwijl je de Spectre voor €1000 kan halen als je het een beetje handig aanpakt. Dat vind ik nog altijd een groot verschil.
Begrijp niet waar je het over hebt ...
Een Nieuwe Macbook air 13 inch met 256Gb en 8Gb en ook een Core I5 kost je gewoon 1380 euro.
De HP Spectre x360 13-4110nd met dezelfde specs kost gewoon 1200 euro bij HP.
Ja, de Mac is duurder maar niet noemenswaardig en heeft zo ook zijn voordelen vwb mobility, en vooral accu stamina.

Dat je hier en daar weleens een aktie hebt zal best maar je moet de gangbare prijzen vergelijken en dan is het verschil niet mega groot.

Begrijp ook wel dat de MBA niet een evenhoge resolutie heeft maar als je de MBP pakt die wel wat duurder is (dik 1500 idd) dan heb je qua hardware ook duidelijk meer power (CPU en Intell graphics chipset !).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:51

NSG

Je weet niks!

Bomberman71 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 18:16:
[...]

Een Nieuwe Macbook air 13 inch met 256Gb en 8Gb en ook een Core I5 kost je gewoon 1380 euro.
Ja, de Mac is duurder maar niet noemenswaardig en heeft zo ook zijn voordelen vwb mobility, en vooral accu stamina.

Dat je hier en daar weleens een aktie hebt zal best maar je moet de gangbare prijzen vergelijken en dan is het verschil niet mega groot.

Begrijp ook wel dat de MBA niet een evenhoge resolutie heeft maar als je de MBP pakt die wel wat duurder is (dik 1500 idd) dan heb je qua hardware ook duidelijk meer power (CPU en Intell graphics chipset !).
Wat is nou nog de reden dat je in dit topic rondhangt?
Je hebt je mening die op één exemplaar gebaseerd is al tig keer laten blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
NSG schreef op maandag 11 januari 2016 @ 18:54:
[...]

Wat is nou nog de reden dat je in dit topic rondhangt?
Je hebt je mening die op één exemplaar gebaseerd is al tig keer laten blijken.
Ja ... Dus ? Als mensen een mening vragen dan geef ik die ... Simpel.
Op basis van 1 exemplaar ja, of koop (ruil) jij tig keer hetzelfde product om een mening te vormen ?
Dat jij het wellicht storend vind zal me verder jeuken.

Ik heb nog altijd interesse in 2:1 hybrides en volg dit topic om zo te zien waar de issues (met name W10) liggen en daar evt later mijn voordeel mee te doen. Bekijk ook andere topics zoals die van de SP4 en zie hier en daar dus overeenkomsten wat dus duid op issues met software en dus hopelijk oplosbaar binnen niet al te lange tijd.

[ Voor 12% gewijzigd door Bomberman71 op 11-01-2016 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
[...]

En waar bestel je dat model? Het enige model (voor ongeveer die prijs) dat ik kan vinden met 256GB en Core i5 heeft slechts 4GB geheugen.

Het lijkt er steeds meer op dat je gewoon hier bent om Apple te promoten ten koste van dit HP model. Dat jij een slechte ervaring hebt en vindt dat je dan beter bij Apple terecht kan is prima, dat punt is nu dan ook echt wel duidelijk.

[ Voor 25% gewijzigd door bazzemans op 12-01-2016 10:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 14:03
Een MacBook Air is helemaal geen vervanging van een Spectre X360. De laatste keer dat ik bij een Air probeerde het scherm 360 graden om te klappen, ging hij kapot :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
dreamscape schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:59:
Een MacBook Air is helemaal geen vervanging van een Spectre X360. De laatste keer dat ik bij een Air probeerde het scherm 360 graden om te klappen, ging hij kapot :)
Dit argument hangt natuurlijk wel heel erg van de gebruiker af. Voor mij is de tabletmogelijkheid eigenlijk een extra en geen pullfactor om de Spectre te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-09 14:40
bazzemans schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:49:
[...]

Dit argument hangt natuurlijk wel heel erg van de gebruiker af. Voor mij is de tabletmogelijkheid eigenlijk een extra en geen pullfactor om de Spectre te kopen.
Tablet stand op zich niet, die gebruik ik vrij weinig, maar ik merk wel dat ik heel vaak het scherm echt ver naar achter klap (bij languit hang of in bed gebruik op schoot). Dat het scherm in het verlengde van het toetsenbord zit zeg maar...

Verder een leuk extraatje, meer niet...Touchscreen daarentegen, dat is wel een dealbreaker tegenwoordig voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
m0ridin schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:31:
[...]

Tablet stand op zich niet, die gebruik ik vrij weinig, maar ik merk wel dat ik heel vaak het scherm echt ver naar achter klap (bij languit hang of in bed gebruik op schoot). Dat het scherm in het verlengde van het toetsenbord zit zeg maar...

Verder een leuk extraatje, meer niet...Touchscreen daarentegen, dat is wel een dealbreaker tegenwoordig voor me.
Zoals je zelf ook al zegt: "voor me", oftewel voor jou. Vraag is heel erg hoe je de modellen vergelijkt. Als je alleen op zoekt bent naar een laptop (niet per se met touch/tablet functie) dan moet je de laptop ook als zodanig vergelijken. Zoek je dat wel, dan kom je niet eens toe aan een vergelijking met Apple Macbooks, aangezien die de touchfunctie niet aanbieden.

Voor mij geldt bijvoorbeeld dat ik de touch niet per se nodig vond. De prijs in verhouding tot de specificaties van de Spectre zijn voor mij aantrekkelijker dan die van een Macbook. Dat heeft o.a. óók te maken met het besturingssysteem. Dat het een touchscreen en 360 graden heeft telt wel mee, maar is voor mij niet bepalend. Zoveel mensen, zoveel wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Zeker waar, maar volgens mij zijn er (als je niet naar touch laat staan convertible) zoekt veel meer alternatieven... De dell xps 13 versie was voor mij bijvoorbeeld ook een zeer interessante, alleen geen touch bij de fullhd versie.

Maar inderdaad, smaken en wensen verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BokitoD
  • Laatst online: 20-03-2018
Ik heb de Spectre ook juist gekocht omdat er touch en tablet-mode op zat... Macbook blijft daarin toch ver achter vind ik. Zeker als je kijkt naar de prijs, betaal je 180 euro meer voor een laptop zonder touch en zonder tablet-mode. Maargoed die zullen over een half jaartje ook wel over de brug komen en dan noemt iedereen het weer "REVOLUTIONAIR, DEZE MACBOOK KAN JE DUBBELVOUWEN JIPPIE" _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Maargoed, dat ik van Apple regelmatig over m'n nek moet zal wel aan mij liggen. :)

(PS. Ik ben ook écht allergisch voor appels, zou dat het dan toch zijn?)

[ Voor 7% gewijzigd door BokitoD op 12-01-2016 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Het wordt wel tijd dat sommigen hier leren lezen, een kwaal die weleens vaker voorkomt op tweakers.
Nogmaals, Iemand stelt een vraag en die HEEFT reeds een Apple en is dus wegwijs op OSX. Ik vind dan de vergelijking met Apple producten dan op zijn plaats en heeft niks met fanboy te maken.
100x verteld dat ik korte OSX ervaring heb en het niks vond en dus een Windows man ben, waarom zou ik dan opeens pro Apple zijn ?
Ik ben gewoon niet eenkennig en heb al helemaal geen oogkleppen op en vertel MIJN ervaringen met het product hier (hele slechte ervaring) en vergelijk dat.

Vwb de prijs, Wederom LEZEN mensen ... Ga eens naar de Apple website en druk op BESTEL bij de 13 MBA ... De 256GB ssd versie en selecteer dan 8 Gb ram .... En ja gewoon 1380 euro.

Dat het geen touch is weten we al een aantal jaren en is ook aangehaald, maar niet iedereen boeit dat.
Dat je het scherm niet kan klappen boeit ook niet iedereen. De daadwerkelijk dubbelgevouwen tablet mode gebruikt nauwelijks iemand, daar is hij te zwaar en te groot voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:25
Bij mij blijft de batterijstatus continu op 'berekenen' staan. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Voor de rest ben ik nog 100% tevreden over dit product. Wat een top laptop! Totaal geen problemen. Jammer voor de personen die negatievere ervaringen hebben mogen ondervinden. Ik ben bang dat dit een maandagochtend model is geweest. Hier niets dan lof!

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
henidde schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 19:03:
Bij mij blijft de batterijstatus continu op 'berekenen' staan. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Verwijderd dmv BIOS-update: http://h30434.www3.hp.com...tery-icon-in/td-p/5028266

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-09 12:16
Omdat een (c.q. dit soort van) forum voornamelijk gaat over de zaken die niet goed gaan en veel overtollig gezeur over -tijdelijke- prijzen van mensen die graag gelijk krijgen, wil ik hierbij toch wat info geven over de zaken die ik zeer positief vind aan deze convertible:

Gebruik als tablet i.c.m. een active stylus
Niet eerder heb ik zo'n goede gebruikservaring gehad met een 'touch screen' (eigenlijk digitizer) en een pen; in mijn geval de Dell Venue Stylus 750-AAHC. Werkt perfect in bv OneNote.

Energie en geluid
Ik dacht dat de Yoga2Pro stil was, maar deze Spectre doet het nog veel beter. Vrijwel de hele werktijd net zo stil als mijn oude Samsung 530U3C, die een stand had waarin de fan werd uitgeschakeld en de CPU/GPU werd gethrottled....

Scherm
Zowel qua kleuren (na de mosterd Yoga) als resolutie precies wat ik nodig had: HD is echt prima voor 13,3 inch.

Storage
De meegeleverde 256 GB Adata SSD is geen topper, maar ruim voldoende (Seq Read 480 en Write 240 MB/s) voor mijn huidige gebruik. En de mogelijkheid om eenvoudig een m.2 PCIe NVMe SSD als de 950 PRO 512GB (2300 en 1500 MB/s) in te kunnen bouwen is een prettig vooruitzicht, tegen de tijd dat die dingen iets goedkoper worden.

Daarnaast vinden alle andere kopers het ook fijn positieve dingen te lezen over hun eigen aankoop.
Daar is een moeilijk woord voor ...

[ Voor 3% gewijzigd door emmerx op 12-01-2016 23:09 ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Heel apart, want in windows 10 werkt dat wel gewoon goed op bijv. de Surface Pro 4.
Zie geen reden waarom het op een X360 niet zou kunnen werken.

Er zijn natuurlijk prima progs te krijgen die dat ook doen maar als zoiets gewoon in windows zit (en dat zit het !) en werkt is natuurlijk wat cleaner en makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Bomberman71 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 18:29:
Het wordt wel tijd dat sommigen hier leren lezen, een kwaal die weleens vaker voorkomt op tweakers.
Nogmaals, Iemand stelt een vraag en die HEEFT reeds een Apple en is dus wegwijs op OSX. Ik vind dan de vergelijking met Apple producten dan op zijn plaats en heeft niks met fanboy te maken.
100x verteld dat ik korte OSX ervaring heb en het niks vond en dus een Windows man ben, waarom zou ik dan opeens pro Apple zijn ?
Ik ben gewoon niet eenkennig en heb al helemaal geen oogkleppen op en vertel MIJN ervaringen met het product hier (hele slechte ervaring) en vergelijk dat.

Vwb de prijs, Wederom LEZEN mensen ... Ga eens naar de Apple website en druk op BESTEL bij de 13 MBA ... De 256GB ssd versie en selecteer dan 8 Gb ram .... En ja gewoon 1380 euro.

Dat het geen touch is weten we al een aantal jaren en is ook aangehaald, maar niet iedereen boeit dat.
Dat je het scherm niet kan klappen boeit ook niet iedereen. De daadwerkelijk dubbelgevouwen tablet mode gebruikt nauwelijks iemand, daar is hij te zwaar en te groot voor.
Je vergelijkt de Edu prijs van de MacBook air met de niet Edu prijs van de Spectre. Als student betaal je in de HP store maximaal €1079 voor de 256GB versie, dat is exclusief 5% cashback eventuele kortingscode. Je bent dus minimaal €300 goedkoper uit. Kan je er dus nog een iPad bij nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar laten we eerlijk zijn, de Spectre heeft natuurlijk wel wat issues. Meerdere gebruikers merken (hardwarematige) problemen op zoals losse touchpads, scheve schermen, problemen met scharnieren, etc. en dan ga ik er nog vanuit dat deze "cosmetische issues" de meerderheid van de gebruikers niet eens zullen opvallen, of zullen denken dat dat gewoon bij het model hoort.

Dit zijn dingen die je bij een MacBook toch minder zult tegen komen. De mogelijkheden van een MacBook zijn daarentegen een stuk beperkter, dus het is een trade-off afweging die je zult moeten maken. Als je nu een Apple gebruiker bent zou ik de Spectre afraden, vanwege het feit dat wij toch nog een soort van Bèta testers zijn als het gaat om Windows 10, convertibles en de bouwkwaliteit toch op behoorlijk veel modellen niet aan de verwachtingen voldoet.

PS. Ik baseer mijn ervaringen op 3 modellen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-_ratjetoe_-_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-10-2024
[...]

Ik heb het over de MBP, waar jij het ook over had. Maar zelfs voor de MBA geldt eigenlijk hetzelfde. Het is niet hier en daar een actie met de Spectre, maar structureel 10% korting voor studenten en 5% cashback. Dus het varieert tussen 15% en 20% korting.

Verder vind ik het prima dat je hier een kritische noot uit hoor. Vind het ook terechte kritiek, en ik denk dat je gemiddeld gezien zeker minder problemen op dit gebied ervaart met producten van Apple. Alleen het prijsverschil is wel degelijk significant, en voor mij ook doorslaggevend, naast dat ik geen zin had om over te stappen naar iOS.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• emmerx
Zullen we in dit topic proberen weer wat meer nuttige info te geven over HP Spectre X360 serie?
Dus positieve gebruikerservaringen, maar ook zeker technische problemen met hard- en software.
De in tijd beperkt houdbare discussies over aanschafprijzen, eventuele kortingen en paginalange quotes voegen helaas zo weinig meer toe ....

[ Voor 4% gewijzigd door emmerx op 13-01-2016 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een update, ik heb na de allerlaatste driver update (videokaart) al een week geen meldingen ontvangen. Het heeft een paar maanden geduurd en laptop werkt nu dus helemaal naar behoren zonder issues. :)

Overigens zag ik hierboven wat vergelijkingen met een macbook. De verglijking met de Macbook vind ik op zich wel terecht, alleen biedt Apple qua prijs geen vergelijkbaar model als de Spectre x360 in FHD. Het scherm van Macbook Air is al lang niet meer meer van deze tijd en onvergelijkbaar met het goede HP FHD scherm. De Macbook Pro met 256gb kost bij een Apple reseller circa 1600 euro, dus gewoon een kwart duurder dan de x360 FHD 256gb. Als je een budget van rond de 1100- 1200 euro hebt, zie ik bij Apple dus geen alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Issue met Windows 10 gok ik, maar toch even polsen. Ik kreeg vandaag na zoeken naar updates een melding van HP Assistant dat er een belangrijke BIOS-update beschikbaar was. Ik dus die installeren en de hele zooi opnieuw opstarten. Dan is die klaar met opnieuw opstarten en krijg je rechtsonder zo'n pop-up installeren van updates is mislukte/kan niet worden voltooid. Als ik dan nog een keer zoek naar updates, vindt ie er echter geen. Dus dan heb ik het idee dat hij blijkbaar wel iets heeft geüpdate, herkenbaar voor Tweakers-leden hier?

Verder uitermate tevreden over de laptop. Grote pluspunten zijn voor mij het toetsenbord, de looks, de snelheid. Issues die ik nu ervaar hebben volgens mij meer met W10 te maken dan met de laptop. Had laatst namelijk wel een keer dat ik hem dichtdeed, weer opendeed en dat er toen ineens een aantal witte pictogrammen op het bureaublad stonden naast de normale icoontjes. Ik kon hem toen tevens ook niet via de normale manier linksonder afsluiten, terwijl de knoppen rechts wel gewoon allemaal werkten en rechtermuisknop op bureaublad etc.. ook. Dat was wel even schrikken en ik kon op internet ook geen vergelijkbare gevallen vinden. Als iemand dit ook een keer heeft meegemaakt, laat je horen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow ik ga toevallig nu de BIOS update uitvoeren, dus laat zo weten wat het geworden is

Update: volgens mij ging de installatie best soepel, geen foutmeldingen o.i.d. gehad. Wél heb ik nog steeds dat de batterijstatus op berekenen blijft staan; ik had gehoopt dat dit cosmetische dingetje opgelost zou zijn na het uitvoeren van de update. Dus volgens mij is hij goed verlopen, maar geen flauw idee wat er nu anders is t.o.v. de vorige BIOS.

Btw, toen ik net de Support Assistent opende kwam ook de melding dat ik een systeemherstel moest maken. Nu zit er vanaf het begin al standaard een recovery partitie (D) van 10GB op deze computer, dus weet iemand of ik dan alsnog een systeemherstel moet aanmaken of dat ik dit moet laten voor wat het is?

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2016 13:36 . Reden: updates en extra vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BokitoD
BokitoD schreef op zondag 10 januari 2016 @ 19:34:
Heb de Spectre ook... eigenlijk superblij met deze laptop want hij werkt verder heerlijk. Helaas ben ik ook (zoals vele anderen) weer terug bij dit topic omdat ik ook problemen met de laptop heb (i5/8GBRAM). De volgende punten zijn mij de laatste 2 maanden op komen te vallen.

1. Accuduur - gemiddelde lading is voor mij 5.5 uur, terwijl er op de site van HP opgeschept wordt over 12.5 uur. Durf mijn handen ervoor in het vuur te steken dat dat mij helaas nooit gaat overkomen. Ook updaten van BIOS en andere drivers helpt voor mij niets. Energie-instellingen aanpassen helpt ook niet.

2. Eén scharnier zit lichtelijk scheef, daardoor sluit mijn Spectre niet altijd compleet recht aan op de onderkant van de case... geen hekel punt, maar ik stoor mij hier wel aan.

3. Scrollen met twee vingers en swipen met meerdere vingers valt regelmatig uit. Kan geen duidelijke oplossing en/of verklaring hiervoor vinden.

3. Crashende HD-graphics drivers. Door een aantal updates wel minder geworden, maar helaas nog altijd aanwezig.

4. 'Blue screen of death' - Sinds mijn aanschaf al een keer of 6 á 7 voorgekomen dat de hele laptop ermee kapt en een blauw scherm laat zien en opnieuw opstart. Niet écht een fijn gevoel...

5. Als het écht stil is, en dan bedoel ik ook écht stil... hoor ik een soort krakend, piepend geluid komen uit de regio van de fan-uitgang....

6. Wi-fi, weet niet of dit nu écht ligt aan de Spectre, maar meestal is het wel het enige apparaat dat problemen met mijn router heeft... opeens verlies ik verbinding...
Ondertussen een 7e probleem, mn schanier rechtsboven zit enigszins los... :'(. Als ik m kan missen gaat ie terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

F-91W schreef op woensdag 09 december 2015 @ 17:53:
"Goh heeft Bang en Olufsen ook laptops?"

Hoor ik vaak van mensen als ze m opengeklapt zien. Hebben jullie dat ook? Ik zeg dan altijd, nee deze is van Hewlett en Packard en dan volgt er soms een interessant gesprek (ok heel soms).

Maar het logo van B&O op het toetenbord rechtsboven valt blijkbaar beter in het oog dan het gedistingeerde H - P onderaan het scherm.
Vandaag mijn Spectre meegenomen naar m'n stage. Meerdere collega's die half stonden te kwijlen bij het zien ervan en ja ook een aantal keer de opmerking 'Ik wist niet dat Bang & Olufsen ook laptops maakt' :P
En ja er zaten ook mensen tussen die de opmerking maakten 'huh, hebben MacBooks ook touch'..

Toch wel fijn dat het een vrijwel anonieme laptop is 8)
BokitoD schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:18:
[...]

Ondertussen een 7e probleem, mn schanier rechtsboven zit enigszins los... :'(. Als ik m kan missen gaat ie terug.
Erg vervelend! Maar persoonlijk had ik hem al lang retour gedaan met de problemen die jij hiervoor heb beschreven. Nu heb je hem al zo lang dat het een garantiekwestie wordt die hoog waarschijnlijk resulteert in een (of meer) reparatie(s) door mannetjes bij Dynafix, in plaats van een nieuw exemplaar.

[ Voor 24% gewijzigd door NSG op 14-01-2016 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BokitoD
NSG schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:35:
[...]

Vandaag mijn Spectre meegenomen naar m'n stage. Meerdere collega's die half stonden te kwijlen bij het zien ervan en ja ook een aantal keer de opmerking 'Ik wist niet dat Bang & Olufsen ook laptops maakt' :P
En ja er zaten ook mensen tussen die de opmerking maakten 'huh, hebben MacBooks ook touch'..

Toch wel fijn dat het een vrijwel anonieme laptop is 8)

[...]

Erg vervelend! Maar persoonlijk had ik hem al lang retour gedaan met de problemen die jij hiervoor heb beschreven. Nu heb je hem al zo lang dat het een garantiekwestie wordt die hoog waarschijnlijk resulteert in een (of meer) reparatie(s) door mannetjes bij Dynafix, in plaats van een nieuw exemplaar.
Heb m helaas gewoon echt nodig nu... Maarja dit is wel een echte domper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
BokitoD schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:18:
[...]

Dat is wel naar, zou dit indirect een gevolg kunnen zijn van het probleem met de linkerscharnier? Kan me voorstellen als dit niet goed zit er een rare druk/kracht op de scharnieren komt en dit uiteindelijk issues op kan leveren.

Wel rot, hoop dat het (uiteindelijk) vlot opgelost kan worden voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BokitoD
Viel me al op dat ze niet 100% gelijk waren, maargoed... je laptop een maand kwijt is gewoon k*t idd.
m0ridin schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:29:
[...]

Dat is wel naar, zou dit indirect een gevolg kunnen zijn van het probleem met de linkerscharnier? Kan me voorstellen als dit niet goed zit er een rare druk/kracht op de scharnieren komt en dit uiteindelijk issues op kan leveren.

Wel rot, hoop dat het (uiteindelijk) vlot opgelost kan worden voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist heb ik een probleem met mijn touchpad gekregen: het registreert mijn bewegingen niet meer helemaal correct; soms blijft de muis stilstaan ondanks dat ik mijn vingers over het touchpad beweeg. Daarnaast registreert hij soms klikken die ik helemaal niet doe. Iemand een idee wat de oorzaak van dit probleem zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Ik ben op zoek naar een Bluetooth LE optie, liefst 4.2.
Kan met een USB-adapter, maar liever heb ik het in de laptop.

Las net dat de (duurdere) Spectre Pro X360 inmiddels leverbaar is met de Intel AC-8260.
Iemand hier al een poging gewaagd dit kaartje in de normale Spectre X360 te stoppen?

Compatible met een eventuele BIOS white list, driver ondersteuning, wifi problemen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 19:14

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

emmerx schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 00:27:
Ik ben op zoek naar een Bluetooth LE optie, liefst 4.2.
Kan met een USB-adapter, maar liever heb ik het in de laptop.

Las net dat de (duurdere) Spectre Pro X360 inmiddels leverbaar is met de Intel AC-8260.
Iemand hier al een poging gewaagd dit kaartje in de normale Spectre X360 te stoppen?

Compatible met een eventuele BIOS white list, driver ondersteuning, wifi problemen ???
Voor zover mij bekend is het enige verschil deze de gewone en de Pro het besturings systeem dus het zou moeten werken mits je een HP Part boven water kunt halen. Een non branded zal het ivm die irritante Whitelist niet doen.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
OS, verkoopprijs én BIOS denk ik.

Begreep van het HP Forum dat er sinds half 2014 geen white list meer wordt toegepast in hun BIOS?
Denk dat ik het eBay combo-kaartje dus maar ga bestellen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

emmerx schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:44:
OS, verkoopprijs én BIOS denk ik.

Begreep van het HP Forum dat er sinds half 2014 geen white list meer wordt toegepast in hun BIOS?
Denk dat ik het eBay combo-kaartje dus maar ga bestellen ....
Voor zover mij bekend is hij intern exact gelijk, dus ook qua moederbord (en BIOS) zou dit zo meoten zijn.

Ben erg benieuwd naar de resultaten! Keep us posted (en ik zou zeggen maak wat foto's :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Tomba schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:45:
[...]

Voor zover mij bekend is het enige verschil deze de gewone en de Pro het besturings systeem dus het zou moeten werken mits je een HP Part boven water kunt halen. Een non branded zal het ivm die irritante Whitelist niet doen.
Zeker? Ik heb namelijk een 6230 uit een Dell in een HP (met whitelist waar die 6230 op stond) geplaatst en dat werkt prima. Volgens mij heb je niet per se een branded model nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

SChief schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 16:28:
[...]

Zeker? Ik heb namelijk een 6230 uit een Dell in een HP (met whitelist waar die 6230 op stond) geplaatst en dat werkt prima. Volgens mij heb je niet per se een branded model nodig.
Hahaha nee niet zeker, alleen ervaringen uit het verleden (maar goed das toch wel paar jaar terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo tweakers,
Ik heb een groot probleem met mijn hp spectre x360 (i76500u 256 gb ssd en 8gb ram). Toen ik mijn spectre op een dag opstartte kreeg ik dit bericht op mijn scherm: 'critical_process_died' ook wel bekend als blue screen of death. Als eerste probeerde ik te rebooten in safe mode maar dit deed hij niet. Toen probeerde ik hem naar een recente Back-up te restoren, maar er stond dat dit was fout gegaan. Terwijl mijn spectre nu wel gewoon was opgestart. Ik dacht Yes eindelijk opgelost, maar dit was te vroeg gejuicht, want geen programma's deden het meer. Dus probeerde ik Windows te resetten, maar dit lukte niet. Dus probeerde ik het via hp support assistent. Ook daar kreeg ik het bericht dat het mislukt was. Ik heb ook Windows opnieuw geprobeerd te installeren maar dat lukte ook niet. Als ik de spectre nu opstart staat er dit: 'boot device not found please install aan operating system on your hard disk. Hard disk (3F0)
F2 system diagnostics.
Zouden jullie mij alsjeblieft willen helpen ik ben radeloos
Groetjes, misja

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2016 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Euh, wat ging er mis bij het herinstalleren van windows? Ik denk wel dat dit de enige optie is nog... Word je schijf nog wel gezien (in de bios bijvoorbeeld)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:37
Klinkt als een brakke ssd of een ander gelinkt hardware issue. In dit soort gevallen moet je niet eens zelf gaan lopen "klooien" maar gewoon gebruik maken van je garantie. Dus hop hop, gauw bellen met HP!

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@m0ridin er staat geen schijf in de bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renzo4000 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 14:45:
Klinkt als een brakke ssd of een ander gelinkt hardware issue. In dit soort gevallen moet je niet eens zelf gaan lopen "klooien" maar gewoon gebruik maken van je garantie. Dus hop hop, gauw bellen met HP!
Hoe kan die ssd zomaar binnen 2 weken kapot gaan? Ben immers zeer voorzichtig met de laptop geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Dat kan altijd natuurlijk, dat is gewoon pech hebben. Ik weet het uiteraard niet zeker, maar ongeacht of dit zo is zou ik hem sowieso aanbieden voor reparatie. Je hebt niet voor niets garantie!

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een drive test gedaan en er staat: smart check: passed
Long DST: passed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Zoals gezegd, ook al is dit niet het geval... het gedrag is niet zoals het hoort en ik zou er niet mee verder gaan rotzooien en gewoon opsturen. Het is vervelend maar je bent verder van huis als je er mee blijft rotzooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F-91W
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 21:12
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:40:
Ik heb een drive test gedaan en er staat: smart check: passed
Long DST: passed
Wat zeg je nu eigenlijk, dat het eigenlijk een prima schijfje is? Dan heb je dus ook geen probleem. Wel een probleem? Hup, bel HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renzo4000 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:51:
Zoals gezegd, ook al is dit niet het geval... het gedrag is niet zoals het hoort en ik zou er niet mee verder gaan rotzooien en gewoon opsturen. Het is vervelend maar je bent verder van huis als je er mee blijft rotzooien.
Oke bedankt voor je advies ik zal hp contacteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, mijn oude is inmiddels bijna 5 jaar oud. Nu zit ik te twijfelen tussen de Dell xps 13 en de HP. Nu biedt de HP meer voor hetzelfde geld, maar wat ik vernomen heb is dat de Dell met de Skylake refresh een nieuwe snellere ssd heeft gekregen. Ik vroeg me af de upgrade naar Skylake voor de HP ook een gelijke verandering met zich mee gebracht heeft of is er niks veranderd en is het nog steeds dezelfde ssd?

[ Voor 4% gewijzigd door bloodlynx op 23-01-2016 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

bloodlynx schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 21:23:
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, mijn oude is inmiddels bijna 5 jaar oud. Nu zit ik te twijfelen tussen de Dell xps 13 en de HP. Nu biedt de HP meer voor hetzelfde geld, maar wat ik vernomen heb is dat de Dell met de Skylake refresh een nieuwe snellere ssd heeft gekregen. Ik vroeg me af de upgrade naar Skylake voor de HP ook een gelijke verandering met zich mee gebracht heeft of is er niks veranderd en is het nog steeds dezelfde ssd?
Van die snellere SSD ga je weinig prestatieverschil merken. Met de Spectre is het maar gokken welke SSD erin zit, maar in benchmarks zal die in de XPS beter uit de buis komen.

Ik zou meer naar andere aspecten kijken, zo heeft het feit dat de XPS 13 met een mat 1080p scherm wordt geleverd mij meer richting de Spectre gestuurd. Anderen vinden een mat scherm juist fijn en lopen met schermfolie te kutten op hun Spectre.

[ Voor 6% gewijzigd door NSG op 23-01-2016 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Ik probeer versie 18.1.1533.1834 voor mijn Bluetooth te installeren.
Helaas loopt de installatie steeds vast: msi-bestand wordt niet gevonden terwijl het wel aanwezig is in de directory....

Iemand al wel succesvol geweest bij het installeren?

[edit]
Automatisch zoeken naar drivers werkt wel na een reboot.
Versie 18.1.1551.2884 is nu geïnstalleerd !

[ Voor 37% gewijzigd door emmerx op 24-01-2016 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

bloodlynx schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 21:23:
Dell zegt in de XPS idd een PCIe SSD mee te sturen (zie bv deze review van Tweakers). Inderdaad een stuk sneller dan een gewone SSD, maar daar staat tegenover dat de PCIe schijven ook fors meer verbruiken dus het gaat wel ten koste van de accu. Sowieso verwacht ik dat je er in de praktijk weinig van merkt, zeker als je geen vergelijkingsmateriaal hebt. (t.o.v. een laptop van 5 jaar oud is het al gauw snel :P)
Persoonlijk vind ik de HP veel mooier dan de Dell al spreken me het Dell toetsenbord en het randloze scherm ook wel erg aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Tomba op 25-01-2016 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvyss
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-07 07:17
Ik zie dit toestel (zwart/gouden versie met i7, 256GB) als een mogelijke vervanging voor mijn 3-jaar oude Acer Aspire S7 tijdens de BTW dagen van MediaMarkt.
Mijn Acer heeft een kuur dat op 1/3 van onderen het scherm in sommige standen over de hele breedte touch denkt te detecteren, de accu niet meer zo lang mee gaat, de ventilator veel lawaai maakt, een tweede monitor aanhangen niet meer werkt (driver issues W10, geen ondersteuning meer).

Met name om het laatste de vraag; hoe is de ondersteuning voor Windows 10 met dit apparaat? Krijgt de x360 nog regelmatig updates/ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:56
De nieuwe 15" Spectre x360 staat nu ook in de NL HPStore:
http://store.hp.com/Nethe...d=V4P02EA&opt=ABH&sel=NTB
1899 EUR voor een 15", met i7 (iris 540 graphics), 4K UHD scherm, 16GB en 512GB SSD. Valt niet tegen...

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emmerx
Dvyss schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 14:48:
Met name om het laatste de vraag; hoe is de ondersteuning voor Windows 10 met dit apparaat? Krijgt de x360 nog regelmatig updates/ondersteuning?
De Spectre X360 krijgt regelmatig updates en die zijn ook echt nodig. Vooral de Intel 520 graphics en de AC7265 wifi bt combo zijn nog niet altijd even stabiel. Maar het wordt langzaam beter...

Dat je 3 jaar oude Acer geen dual screen meer ondersteunt onder Win10 lijkt me overigens wel heel vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvyss
emmerx schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 17:31:
[...]

De Spectre X360 krijgt regelmatig updates en die zijn ook echt nodig. Vooral de Intel 520 graphics en de AC7265 wifi bt combo zijn nog niet altijd even stabiel. Maar het wordt langzaam beter...

Dat je 3 jaar oude Acer geen dual screen meer ondersteunt onder Win10 lijkt me overigens wel heel vreemd?
Tjah, Acer brengt geen driver updates meer uit voor dit model.

Windows 10 update wel elke keer de driver, maar die werken dan weer niet. Ondertussen heeft het wel een tijdje gewerkt met de oude drivers (hiervoor moest ik wel elke keer via Apparaatbeheer de Beeldschermadapter uit/aan zetten om hem weer eenmalig te laten werken met een scherm). Na een recente Windows update werkt dit ook niet meer. Dus heb het helemaal gehad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Crescendo schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 13:19:
Issue met Windows 10 gok ik, maar toch even polsen. Ik kreeg vandaag na zoeken naar updates een melding van HP Assistant dat er een belangrijke BIOS-update beschikbaar was. Ik dus die installeren en de hele zooi opnieuw opstarten. Dan is die klaar met opnieuw opstarten en krijg je rechtsonder zo'n pop-up installeren van updates is mislukte/kan niet worden voltooid. Als ik dan nog een keer zoek naar updates, vindt ie er echter geen. Dus dan heb ik het idee dat hij blijkbaar wel iets heeft geüpdate, herkenbaar voor Tweakers-leden hier?

Verder uitermate tevreden over de laptop. Grote pluspunten zijn voor mij het toetsenbord, de looks, de snelheid. Issues die ik nu ervaar hebben volgens mij meer met W10 te maken dan met de laptop. Had laatst namelijk wel een keer dat ik hem dichtdeed, weer opendeed en dat er toen ineens een aantal witte pictogrammen op het bureaublad stonden naast de normale icoontjes. Ik kon hem toen tevens ook niet via de normale manier linksonder afsluiten, terwijl de knoppen rechts wel gewoon allemaal werkten en rechtermuisknop op bureaublad etc.. ook. Dat was wel even schrikken en ik kon op internet ook geen vergelijkbare gevallen vinden. Als iemand dit ook een keer heeft meegemaakt, laat je horen :).
Herkent iemand iets van die tweede alinea? Had het net nog een keer (hele poos niet gehad dus ook) toen ik wilde afsluiten en er stond dat Google Drive niet wilde afsluiten (in dat afsluit-scherm) en ik dus op annuleren duwde om Google drive handmatig dan maar even af te sluiten. Toen zag ik wederom die witte icoontjes op het bureaublad en kon ik enkel afsluiten door de powerknop enkele seconden ingedrukt te houden.

EDIT: Ik denk echt dat het iets met W10 is. Het lijkt namelijk precies op dit: http://superuser.com/ques...10-blank-start-menu-icons, alleen heb ik ze dan op het startscherm en niet het startmenu.

[ Voor 5% gewijzigd door Crescendo op 26-01-2016 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Ik ondervind iets raars..

Oordopjes aangesloten op m'n Spectre, krijg netjes melding dat er een apparaat met audioaansluiting is aangesloten. Echter komt het geluid uit m'n laptop speakers, zelfs met het geluid gedempt..

Na openen van de B&O app, kreeg ik het youtube geluid wel ineens door m'n oordopjes, maar audio via Telegram komt nog steeds via de laptop speakers :S

Iemand bekend met dit fenomeen?

[b]*Mocht iemand deze reactie tegenkomen middels de zoekfunctie, het blijkt dus een bug in Telegram te zijn, die er sinds begin al in zit..*[/b]*

[ Voor 16% gewijzigd door NSG op 22-05-2016 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderaceNL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08 18:04
NSG schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:48:

Oordopjes aangesloten op m'n Spectre, krijg netjes melding dat er een apparaat met audioaansluiting is aangesloten. Echter komt het geluid uit m'n laptop speakers, zelfs met het geluid gedempt..

Na openen van de B&O app, kreeg ik het youtube geluid wel ineens door m'n oordopjes, maar audio via Telegram komt nog steeds via de laptop speakers :S

Had pas ook zoiets, door de oordopjes als standaard afspeelapparaat te selecteren (rechtermuisknop op geluidpicto in taakbalk, afspeelapparaten, rechtermuisknop op oordopjes, als standaard afspeelapparaat instelen) was dit voor mij opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans

Dat gebeurt mij ook geregeld. Is een software-dingetje volgens mij. Die app van B&O is volgens mij de boosdoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:03
Ik stel de vraag hier ook even, misschien is t een beetje bevooroordeeld hier maar alsnog :p

Er is een twijfel tussen de volgende 2 laptops, ik lees over beide laptops goede verhalen maar het is moeilijk beslissen

http://tweakers.net/pricewatch/compare/467849;468890/

De Zenbook vs Spectre.
Het gaat voornamelijk om niet al te zware videobewerking, dacht eraan om de Zenbook 4GB geheugen bij te stoppen en dan is er ook nog het prijsverschil, maar er is een budget van €1000.

Wat zouden jullie aanraden? De touchscreen vind ik een gimmick omdat ik het op mn eigen laptop bijna nooit gebruik, maar met het werkgeheugen en ssd heeft de Spectre een streepje voor

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderaceNL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08 18:04
Musta schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:05:
Ik stel de vraag hier ook even, misschien is t een beetje bevooroordeeld hier maar alsnog :p

Er is een twijfel tussen de volgende 2 laptops, ik lees over beide laptops goede verhalen maar het is moeilijk beslissen

http://tweakers.net/pricewatch/compare/467849;468890/

De Zenbook vs Spectre.
Het gaat voornamelijk om niet al te zware videobewerking, dacht eraan om de Zenbook 4GB geheugen bij te stoppen en dan is er ook nog het prijsverschil, maar er is een budget van €1000.

Wat zouden jullie aanraden? De touchscreen vind ik een gimmick omdat ik het op mn eigen laptop bijna nooit gebruik, maar met het werkgeheugen en ssd heeft de Spectre een streepje voor
Hmmm...
Zenbook: moet nog aangepast worden naar 8 GB. Lees geen pluspunten in bovenstaand verhaal...
Spectre: touchscreen, 8 GB, grotere SSD, vraag gesteld in Spectre forum :+

Vraag heb je volgens mij zelf al beantwoord :9 . Naast dat, ik heb de Spectre inmiddels anderhalve maand en kan alleen maar zeggen: fantastisch ding. Op wat kleine inmiddels opgeloste problemen na welke volgens mij enkel aan Windows 10 zijn toe te schrijven is het echt een geweldige laptop. Touchscreen gebruik ik ook niet veel, maar is af en toe toch wel handig. Zenbook kan ik niet over oordelen, nog nooit vast gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
dijkhua schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:31:
[...]

Hmmm...
Zenbook: moet nog aangepast worden naar 8 GB. Lees geen pluspunten in bovenstaand verhaal...
Spectre: touchscreen, 8 GB, grotere SSD, vraag gesteld in Spectre forum :+

Vraag heb je volgens mij zelf al beantwoord :9 . Naast dat, ik heb de Spectre inmiddels anderhalve maand en kan alleen maar zeggen: fantastisch ding. Op wat kleine inmiddels opgeloste problemen na welke volgens mij enkel aan Windows 10 zijn toe te schrijven is het echt een geweldige laptop. Touchscreen gebruik ik ook niet veel, maar is af en toe toch wel handig. Zenbook kan ik niet over oordelen, nog nooit vast gehad.
Haha jaa daarom misschien ook een beetje bevooroordeeld hier :p
Ik heb hem besteld, kijken wat ze ervan vindt. Ze weet al hoe de zenbook is (mn broertje heeft zelfde model met andere specs) en ook al is er een groot prijsverschil met de btw korting, denk dat die het wel waard is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvyss
Morgen komt mijn x360 binnen (zwart, i7). Ben zeer benieuwd. Na het lezen van veel problemen hier, moet ik zeggen dat mijn 3 jaar oude Acer Aspire S7 ook veel soortgelijke problemen opliep na de update naar W10. Hopen dat Microsoft nog het een en ander goed recht trekt.

Ik heb in ieder geval zin om met dit apparaat aan de slag te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraans
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 22:53
Gister ook de knoop doorgehakt en de 13-4159nd Special Edition besteld! Vind vooral de zwart-gouden uitvoering erg geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-09 07:45
Op mijn Spectre 4110nd laptop gebruik ik regelmatig mijn headset via een bluetooth verbinding. Dit werkt prima. Echter recentelijk wilde ik gebruik maken van mijn oortjes die ik ook gebruik voor mijn telefoon. Het verbaasde mij dat deze niet werken.
Nu heb ik de oortjes ook op een andere laptop geprobeerd (Lenovo Thinkpad) en daar werken ze wel.
Om het verhaal compleet te maken heb ik mijn headset met een kabel ipv bluetooth aangesloten en bemerkte tot mijn verrassing dat deze wel goed werkt.
Heeft iemand ook geprobeerd om oortjes van en telefoon (dus microfoon en speaker functionaliteit) aan te sluiten ?
Weet iemand of dit een foutje is of zo hoort te zijn ?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurf007
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-12-2022
Ik weet niet of dit de juiste plek is om mijn vraag te stellen, maar ik probeer het toch.
Mijn laptop is aan vervanging toe en nu ben ik opzoek naar een andere.
Hij wordt vooral gebruikt voor studie en beetje internet en films.
De batterijduur is voor mij heel erg belangrijk, dat deze zo lang mogelijk is. Verder zou het fijn zijn als hij ongeveer 3 jaar mee kan.

Hij moet sowieso klein en licht zijn, maar van specs heb ik niet veel verstand en dan gaat het vooral om het volgende.
Ik twijfel nu vooral tussen de Zenbook en de Spectre net als iemand hierboven.
Ik vraag me alleen af wat is handiger/sneller:
-i7-5500U met 4 gb 128 ssd
-i5-6200U met 8 gb 256 ssd

Alvast bedankt voor de adviesen.

[ Voor 14% gewijzigd door smurf007 op 29-01-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
ik zou altijd kiezen voor de i5-6200 aangezien :

1. is de zesde generatie intel processoren, zijn zuiniger en sneller geworden. Grofweg is een i5-6200 even snel als een i7-5500 (vijfde generatie) terwijl hij ook zuiniger is.

2. ge-integreerde video is in de zesde generatie beter en sneller dan in de vijfde generatie. Video codecs worden beter ondersteund (hardware) en dat is dus handig voor het bekijken van films.

3. Een pc met 8G werkt vaak soepeler dan als je 4GB hebt. Deze marge is vooral van belang bij gaming en als je veel processen/programma's of zware programma's draait.

4. 256 SSD is dubbel zo groot als een 128 SSD. Hoogstwaarschijnlijk heb je voldoende aan 128 GB voor normaal gebruik als een student echter het hebben van meer harddiskruimte is gewoon ontzettend handig. Al is het alleen om een paar extra films te bekijken.

Dus mijn advies is kies voor de pc met i5-6200U met 8GB en 256GB SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurf007
Bedankt voor het meedenken.

Zouden jullie de spectre wel aanraden ondanks de problemen die sommige mensen ermee ondervinden, aangezien ik hem graag 3 jaar zou willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Het feit dat je het hier vraagt in het topic acht ik de kans zeer groot dat iedereen ja zegt, behalve bomberman ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurf007
Haha ja dat snap ik, maar misschien zijn er mensen die deze laptop niet weer zouden kopen. Of dat men de laptop niet aanbeveelt doordat men toch redelijk wat issues hebben ervaren.
Beetje basic dingen lukken nog wel, maar echt in de pc moeten graven om hem aan het werkt te krijgen is niet helemaal aan mij besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
smurf007 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 19:25:
Haha ja dat snap ik, maar misschien zijn er mensen die deze laptop niet weer zouden kopen. Of dat men de laptop niet aanbeveelt doordat men toch redelijk wat issues hebben ervaren.
Beetje basic dingen lukken nog wel, maar echt in de pc moeten graven om hem aan het werkt te krijgen is niet helemaal aan mij besteed.
Mwah, je kan pech hebben en dan kan er heel wat mis zijn... Maar ik zou hem nog steeds aanraden. Drivers (vooral gpu driver was een punt) lijken goed ontwikkeld en ook bios ed is ondertussen ver genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
De slechte GPU drivers destijds komt wel door Intel, niet HP.. O.a. de Surface Book had er ook flink last van (en dat is toch een beetje het rolmodel voor de Windows-laptops/tablets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Ben ik eens mee. Ik zou de laptop zo weer kopen.
Ja, sommige mensen hebben last van problemen echter het is een mooie en heerlijke machine. Hij draait prima, zeer soepel en snel. Ook het beeldscherm is prima.
De akkutijd is geen 12 uur echter ik vind 6-8 uur ook al heel netjes. De Lenovo laptops op het werk halen die tijd niet.
Maar ja zoals gezegd ik ben bevooroordeeld omdat mijn laptop goed werkt.
Alleen op de werking van de stylus heb ik echte commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
SChief schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 22:45:
De slechte GPU drivers destijds komt wel door Intel, niet HP.. O.a. de Surface Book had er ook flink last van (en dat is toch een beetje het rolmodel voor de Windows-laptops/tablets).
Op zich wel, maar als eindgebruiker koop je daar natuurlijk niks voor. Problemen zijn problemen, wat ze ook vandaan komen...

Maar ondertussen lijkt t meeste opgelost en is het een heerlijk apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emmerx

Ik maar denken dat dit aan mijn USB port replicator lag; de HP 3005 PR met Displaylink chipset met daaraan een 2.1 set gekoppeld wordt ook regelmatig niet herkend.
Backup terugzetten, opnieuw drivers installeren. Al zo'n 5 keer gedaan. Zelfs de 1511 update ongedaan gemaakt omdat toen het probleem optrad....

Maar vandaag plugde ik een koptelefoon in de laptop uitgang en het geluid bleef uit die (fantastische B&O ...) mini-luidsprekertjes komen.

Pas na herstarten van Windows werd de connector herkend.
Snel die B&O troep eraf. Echt geen idee wat dat nou precies toevoegt ???

De Dell Venue 750-AAGN (PR77S) stylus doet het bij mij dan weer prima :)
Snelle schets in OneNote:
Afbeeldingslocatie: http://www.emmerx.dds.nl/TwGfx/SpectreX360StylusSketch.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door emmerx op 18-04-2017 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
m0ridin schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 23:25:
[...]
Op zich wel, maar als eindgebruiker koop je daar natuurlijk niks voor. Problemen zijn problemen, wat ze ook vandaan komen...

Maar ondertussen lijkt t meeste opgelost en is het een heerlijk apparaat.
Klopt, maar mijn punt was dat de kans groot was dat een alternatief hetzelfde probleem zou hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:25
smurf007 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 18:45:

Zouden jullie de spectre wel aanraden ondanks de problemen die sommige mensen ermee ondervinden, aangezien ik hem graag 3 jaar zou willen gebruiken.
Altijd doen! Hij staat nu voor een prachtprijs in de pricewatch. Zelf zou ik ook voor de i5 gaan, met 8GB en een grotere SSD. Ik ben er tot op heden super blij mee!

Ik heb tot op heden geen echte problemen kunnen ontdekken! _/-\o_

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mo66
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 21:50
Heb hem sinds gister, echt een prachtapparaat en het toetsenbord tikt heerlijk weg! Had er helaas wel een gekregen met een dooie pixel maar heb hem gelukkig kunnen omruilen. Het touchscreen gebruik ik nu al meer dan ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smurf007 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 18:45:

Ik wil het feestje niet bederven, maar ik zou deze laptop niet aanraden. Niet omdat ik het een onprettig apparaat vindt; in tegendeel, het is een prachtige laptop; mits het allemaal werkt. Maar HP heeft zijn productie gewoon niet op orde. Gezien de defectgevoeligheid van de Spectre, ben ik ook erg onzeker over de duurzaamheid van het apparaat op de lange termijn. Ik ben nu overigens redelijk tevreden over mijn huidige Spectre, hopelijk kan ik dat over 3 jaar nog steeds zeggen.

Natuurlijk is het pech hebben als je een defect aantreft op je apparaat, maar ik heb het gevoel dat de kans om pech te hebben bij de Spectre toch net iets groter is als bij de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurf007
Ik heb de Spectre toch besteld, want hij is nu goed geprijsd en ik kan hem altijd terug sturen. Alleen twijfel nog steeds heel erg, omdat ik hem echt wel een paar jaar wil kunnen gebruiken.
Ik hoop dus maar op een goed apparaat.
Als er nog iemand een beter alternatief heeft dan houd ik mij aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Even goed controleren als je hem krijgt op de zaken die je hier hebt kunnen lezen. Dat is altijd verstandig.
Verder denk ik dat hij net zo goed of slecht is als een latpop van een andere producent.
Ik ken voldoende mensen met laptops van febrikanten die een slechter imago hebben (bv acer) en deze toch al 6-8 jaar met plezier hebben gebruikt.
Maar dat is mijn mening ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Ik heb net 3 jaar slechte after sales ervaringen gehad met Samsung en -vooral- Lenovo.
En tot nu erg blij met de service van HP ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Fred13 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 22:58:
Even goed controleren als je hem krijgt op de zaken die je hier hebt kunnen lezen. Dat is altijd verstandig.
Verder denk ik dat hij net zo goed of slecht is als een latpop van een andere producent.
Ik ken voldoende mensen met laptops van febrikanten die een slechter imago hebben (bv acer) en deze toch al 6-8 jaar met plezier hebben gebruikt.
Maar dat is mijn mening ;-)
Op welke punten zou je aanraden hen te controleren? Heb uiteindelijk ook de spectre besteld voor mn zusje iov de zenbook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
- Check scharnieren v/h scherm (zitten ze recht / goed vast)
- Check je scherm op dode pixels & bleeding
- Check de connectiviteit op issues (wifi / Bluetooth)
- Check trackpad of deze "los" zit
- ....

Verder zou ik het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Issues met wifi en bluetooth zijn tot nu toe volgens mij alleen maar softwarematig (driver) geweest.

Wat mij ook opviel bij het swappen van m'n exemplaar met dode pixels was dat het volume van het nieuwe exemplaar een heel stuk voller is. Dit is echter iets wat je lastig kan controleren zonder een referentie exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvyss
Weet iemand waar die knop op het toetsenbord tussen 'alt gr' en de rechter ctrl voor is?

[ Voor 13% gewijzigd door Dvyss op 01-02-2016 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Dvyss schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:33:
Weet iemand waar die knop op het toetsenbord tussen 'alt gr' en de rechter ctrl voor is?
Ik heb nu m'n Spectre niet bij de hand, maar volgens mij is die knop functioneel binnen Windows Apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gphg
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-07 12:39
Die werkt bij mij meestal als een rechtermuisknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Musta schreef op maandag 01 februari 2016 @ 00:31:
[...]

Op welke punten zou je aanraden hen te controleren? Heb uiteindelijk ook de spectre besteld voor mn zusje iov de zenbook
Hoi Musta,

De voor de hand liggende puntjes en een aantal punten uit dit forum. Even door het forum scrollen zou ik zeggen.

De meeste dingen zijn normale die je kunt verwachten van een laptop. Dus foutjes kunnne zijn :

1. dode / stuck-at pixels,
2. montage van het scherm (recht tov toetsenbord),
3. touchpad is een klikpad maar moet niet los zitten,
4. fan moet nauwelijks of niet hoorbaar zijn en meestal uit zijn bij normale office taken. Bij de power-modus HP gaat bij mij de fan bijna nooit aan. De laptop blijft lekker koel en tevens soepel werken.
5. opstarten moet seconde werk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Dat is de menu key. Zit op vrijwel elk toetsenbord tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvyss
SChief schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:32:
[...]

Dat is de menu key. Zit op vrijwel elk toetsenbord tegenwoordig.
Natuurlijk... 8)7 Punt was dat de knop in eerste instantie niet altijd werkte en er dus niks gebeurde. Hij lijkt het nu wel goed te doen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Zag trouwens dat er een nieuwe intel graphics driver op de hp site beschikbaar is (4360). Draai zelf nog 4326 trouwens, zonder enige issues.

Downloaden gaat alleen zo traag, nu nog 3 uur ingeschat hehe. Maar ach, er wordt af en toe nog wat uitgebracht tenminste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
3 uur voor een IGP-driver?! Damn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Gewoon opnieuw proberen, waarschijnlijk hangt jouw download-process ergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karelw
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-04-2022
Kan iemand mij helpen met mijn scharnierprobleem? :

Sinds een week is mijn linker scharnier los komen te staan in de body van de laptop. Het scharnier draait nog gewoon perfect maar er zit dus speling op het scherm t.o.v. de body.

Ik wil voor zoiets mijn laptop geen maand kwijt hebben (is nu 4 maand oud ongeveer). Kan ik gewoon de onderkant openen met Torx schroeven en het scharnier weer vaster schroeven? Of is dat niet mogelijk?
Denk niet dat ik daarmee garantie-zegeltjes verbreek of wat riskeer toch?

Verder ben ik wel erg tevreden met de laptop (4110 i5 8G FHD). Hooguit 1x/m een vastloper bij heropstarten en batterijduur die wat minder is dan beloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Fred13 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 11:40:
Gewoon opnieuw proberen, waarschijnlijk hangt jouw download-process ergens
Die dag een paar keer geprobeerd en steeds dezelfde crappy snelheden, maar nu net idd nog eens aangezet en nu gaat hij gewoon vlot en duurt het minder dan een minuut :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Ik kreeg zowaar via de HP Update Manager een bericht dat er nieuwe drivers zijn voor de video en audio.
Mijn Spectre ervaring is er behoorlijk mee verbeterd.

20.19.15.4360: geen rare schermen meer met bevroren delen of flitsen
8.65.123.0: detectie van aangesloten audio devices gaat nu wel goed !

Wel weer opnieuw StereoMix moeten aanpassen; dat wordt gewist bij de installatie van Conexant ...

[ Voor 6% gewijzigd door emmerx op 09-02-2016 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokkeh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-09 11:07
Ben erg aan het twijfelen om de spectre te kopen, nu al een paar keer in de mediamarkt gezien en het is een prachtig apparaat. Twijfel nog erg of de i5 versie goed genoeg is of ik toch voor een laptop moet gaan met een i7, de spectre met i7 is helaas boven budget... Gebruik hem namelijk voor ubuntu in vmware om beeldherkenning te doen, iets wat toch redelijk wat vraagt van de CPU.

Ik heb trouwens al de 10% studentenkorting op de envy modellen alleen kan ik deze voor zo ver ik weet niet combineren met andere codes die ik op internet kon vinden... iemand hier ervaring mee? en ik las ook dat er nog een cashback mogelijkheid was? kan iemand toevallig een link sturen via pm ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Klopt ja, codes en studentenkorting gaan niet samen. Goed kijken wat voor jou het voordeligste is, bij mij was de normale winkel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

SChief schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 08:05:
Klopt ja, codes en studentenkorting gaan niet samen. Goed kijken wat voor jou het voordeligste is, bij mij was de normale winkel goedkoper.
HP heeft ook wel eens codes voor studenten. Afgelopen Oktober kreeg je een kortingscode van 5% als je 5 mede-studenten liet aanmelden via een link. Die code bleek generiek te zijn en is hier volgens mij volop gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Sokkeh schreef op maandag 08 februari 2016 @ 23:37:
Ben erg aan het twijfelen om de spectre te kopen, nu al een paar keer in de mediamarkt gezien en het is een prachtig apparaat. Twijfel nog erg of de i5 versie goed genoeg is of ik toch voor een laptop moet gaan met een i7, de spectre met i7 is helaas boven budget... Gebruik hem namelijk voor ubuntu in vmware om beeldherkenning te doen, iets wat toch redelijk wat vraagt van de CPU.
De Spectre met i7 is niet zo heel veel sneller als de i5, beide zijn dual cores. Dan helpt het meer om voor een mobile processor met 4 cores (b.v. de i7-6700HQ) te gaan, omdat meerdere cores wel gaan helpen in jouw geval (beeldherkenning of bedoel je beeldbewerking?).

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokkeh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-09 11:07
PatrickC schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 10:57:
[...]

De Spectre met i7 is niet zo heel veel sneller als de i5, beide zijn dual cores. Dan helpt het meer om een mobile processor met 4 cores (b.v. de i7-6700HQ) te gaan, omdat meerdere cores wel gaan helpen in jouw geval (beeldherkenning of bedoel je beeldbewerking?).
Beide ;-) Het is alleen jammer dat als ik de i7 6700HQ wil dan gelijk ook een 15" laptop moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Sokkeh schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:20:
[...]

Beide ;-) Het is alleen jammer dat als ik de i7 6700HQ wil dan gelijk ook een 15" laptop moet hebben.
Tsja, de nieuwe Dell XPS 15 zal ook wel boven je budget zijn... maar dan heb je naast de quadcore cpu ook nog eens profijt van de GTX 960M voor beeldbewerking en mocht je ook nog wat willen gamen... ;)

Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste