Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokkeh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-05 12:23
PatrickC schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:25:
[...]

Tsja, de nieuwe Dell XPS 15 zal ook wel boven je budget zijn... maar dan heb je naast de quadcore cpu ook nog eens profijt van de GTX 960M voor beeldbewerking en mocht je ook nog wat willen gamen... ;)
Die zit er idd wel boven ja :D zit dan te kijken naar de inspiron 7559, die heeft de i7 6700hq met een 960m. nu in de aanbieding voor 930 euro... twijfels, heb namelijk ook al een goeie desktop om mee te gamen dus het is niet echt nodig dat dit ook op de laptop kan

[ Voor 10% gewijzigd door Sokkeh op 09-02-2016 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:21
Sokkeh schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:33:
[...]

Die zit er idd wel boven ja :D zit dan te kijken naar de inspiron 7559, die heeft de i7 6700hq met een 960m. nu in de aanbieding voor 930 euro... twijfels, heb namelijk ook al een goeie desktop om mee te gamen dus het is niet echt nodig dat dit ook op de laptop kan
Interessante optie, maar vindt de Dell site nogal verwarrend. 1TB solid state harde schijf en dan zit er 5400 rpm HDD in met 8GB flash cache? Ik ben zelf erg benieuwd naar de nieuwe Spectre X360 met oled scherm en snellere i7 met iris 540 graphics. Maar dat zal ook wel een duurder prijskaartje aan gaan hangen verwacht ik vanwege het oled scherm.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokkeh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-05 12:23
PatrickC schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:56:
[...]

Interessante optie, maar vindt de Dell site nogal verwarrend. 1TB solid state harde schijf en dan zit er 5400 rpm HDD in met 8GB flash cache? Ik ben zelf erg benieuwd naar de nieuwe Spectre X360 met oled scherm en snellere i7 met iris 540 graphics. Maar dat zal ook wel een duurder prijskaartje aan gaan hangen verwacht ik vanwege het oled scherm.
De 1TB "solid state" harde schijf betekent gewoon een 1tb schijf die 8gb aan flash geheugen heeft om wat dingen snel uit te kunnen voeren. Echter is deze laptop in de aanbieding voor 930 euro en kan er nog een m2 ssd worden bijgeprikt waardoor je voor rond de 1000 euro echt een hele krachtige laptop hebt. alleen is hij niet draagbaar en heeft hij geen touch-screen. Maarja begint een beetje offtopic te raken hier :D

denk idd dat de versie met o-led scherm en snellere i7 erg duur gaat worden, aangezien de normale spectre met i7 al net boven mijn budget valt gaat dat hem sowieso niet worden.

• Mr. Lucas
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15-06-2020
Omdat ik twijfels heb over de duurzaamheid van deze laptop op de lange termijn, overweeg ik een HP care pack aan te schaffen. Nu kan dit op 2 manieren:

1) Via de HP Store
2) Via de HP Support Assistant, die je doorverwijst naar HP partner "Best2Serve"

Deze laatste optie is aanzienlijk goedkoper. Wel staat er bij de optie "3 jaar garantie" dat de huidige garantie verlengt wordt met 1 jaar. Dit is raar want nu zit er slechts 1 jaar garantie op dus een verlenging met 1 jaar zou 2 jaar garantie worden en geen 3 jaar. Weet iemand hoe dit zit? Krijg je bij deze optie nu 2 of 3 jaar garantie?

En zijn er mensen die ervaring hebben met het aanschaffen van een care pack en weten of er verschil bestaat tussen een care pack van de HP store of eentje van Best2Serve?

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:30
Mr. Lucas schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:00:
Omdat ik twijfels heb over de duurzaamheid van deze laptop op de lange termijn, overweeg ik een HP care pack aan te schaffen.
Ik had precies dezelfde gedachte. Ik kwam er pas later achter dat ik niet een Cre Pack bij HP maar bij Best 2 Serve had aangeschaft. In het contract staat:
"De garantie geldt gedurende 3 jaar gerekend vanaf de aanschafdatum van de nieuwe apparatuur."

Heb wel de uitgebreide dekking gedaan dus inclusief de "eigen schuld" schade. ik heb er €133,- voor betaald.

PSN: IS_DJ

• gphg
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-01 22:06
Omdat ik twijfels heb over de duurzaamheid van deze laptop op de lange termijn, overweeg ik een HP care pack aan te schaffen. Nu kan dit op 2 manieren:

1) Via de HP Store
2) Via de HP Support Assistant, die je doorverwijst naar HP partner "Best2Serve"

Deze laatste optie is aanzienlijk goedkoper. Wel staat er bij de optie "3 jaar garantie" dat de huidige garantie verlengt wordt met 1 jaar. Dit is raar want nu zit er slechts 1 jaar garantie op dus een verlenging met 1 jaar zou 2 jaar garantie worden en geen 3 jaar. Weet iemand hoe dit zit? Krijg je bij deze optie nu 2 of 3 jaar garantie?

En zijn er mensen die ervaring hebben met het aanschaffen van een care pack en weten of er verschil bestaat tussen een care pack van de HP store of eentje van Best2Serve?
Ik had een refurbished Spectre gekocht bij Electrocorner, dus met maar 1 jaar garantie.
Vervolgens bij Best2Serve die garantieverlenging van E.133,- gekocht.
Nu heb ik 3 jaar garantie :)

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02:28

NSG

Je weet niks!

1) Via de HP Store

Om een lang verhaal kort te maken, je hebt wel degelijk meer dan 1 jaar garantie zonder ervoor hoeven bij te betalen.
https://www.consuwijzer.n...garantieperiode-in-europa
https://webwinkelrecht.nl...s/conform-de-verwachting/

[ Voor 4% gewijzigd door NSG op 11-02-2016 17:06 ]

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:55
NSG schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 17:00:
[...]

Om een lang verhaal kort te maken, je hebt wel degelijk meer dan 1 jaar garantie zonder ervoor hoeven bij te betalen.
https://www.consuwijzer.n...garantieperiode-in-europa
https://webwinkelrecht.nl...s/conform-de-verwachting/
Waar lees jij dat je meer dan 1 jaar garantie hebt? Consumentenrecht is wezenlijk anders dan garantie omdat er van de consument verwacht wordt dat die kan aantonen dat een defect niet zijn schuld is. Binnen de garantieperiode is dat de verantwoordelijkheid van de verkopende partij/ de fabrikant.

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-05 01:23
Volkan1984 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 22:00:
[...]

Waar lees jij dat je meer dan 1 jaar garantie hebt? Consumentenrecht is wezenlijk anders dan garantie omdat er van de consument verwacht wordt dat die kan aantonen dat een defect niet zijn schuld is. Binnen de garantieperiode is dat de verantwoordelijkheid van de verkopende partij/ de fabrikant.
Hoezo, verantwoordelijkheid van de fabrikant. Mijn zoon heeft via de Universiteit een professionele HP laptop aangeschaft met 3 jaar garantie. Laatst startte hij niet meer op, althans hij kwam niet uit zijn opstartscherm. Nu verdenk ik de harddisk die een kleine SSD als cach heeft (32GB) en de rapidstore utility die het gebruik van de cache zou moeten regelen. HP wilde niets doen aangezien zij beweren dat het een windows10 issue is. Helpt allemaal geen zier, ook beredeneren dat het hoogstwaarschijnlijk aan de HDD ligt niet.
De Microsoft helpdesk was veel meer behulpzaam maar zij kunnen het probleem ook niet vinden. Is nu de tweede maal gebeurt en na herinstallatie van de backup werkt de laptop een maand of 3 goed en daarna ontstaan er weer problemen.
OK, het is inderdaad waar dat de HDD diagnose geen problemen laat zien, echter ik weet niet of de cache ook meegenomen wordt tijdens deze test. Daarnaast kan het niet zo zijn dat dit euvel vaker optreedt.

HP blijft hardnekkig weigeren de HDD te vervangen of de laptop te onderzoeken. 8)7 |:(
Dit is een bijzonder frustrerende ervaring.
Nu heb ik de cache uitgezet en gebruikt hij alleen de HDD zelf. Gaat nu nog goed, maar binnenkort zijn de 3 maanden weer om en kunnen we weer gaan bellen. :-(

Dus mijn ervaring met het kopen van extra garantie is niet goed. De fabrikant moet een apparaat leveren dat voldoet aan de verwachte levensduur. En dat is voor een laptop toch zeker langer dan 3 jaar (bij normaal gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Fred13 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 22:51:
[...]

Hoezo, verantwoordelijkheid van de fabrikant. Mijn zoon heeft via de Universiteit een professionele HP laptop aangeschaft met 3 jaar garantie. Laatst startte hij niet meer op, althans hij kwam niet uit zijn opstartscherm. Nu verdenk ik de harddisk die een kleine SSD als cach heeft (32GB) en de rapidstore utility die het gebruik van de cache zou moeten regelen. HP wilde niets doen aangezien zij beweren dat het een windows10 issue is. Helpt allemaal geen zier, ook beredeneren dat het hoogstwaarschijnlijk aan de HDD ligt niet.
De Microsoft helpdesk was veel meer behulpzaam maar zij kunnen het probleem ook niet vinden. Is nu de tweede maal gebeurt en na herinstallatie van de backup werkt de laptop een maand of 3 goed en daarna ontstaan er weer problemen.
OK, het is inderdaad waar dat de HDD diagnose geen problemen laat zien, echter ik weet niet of de cache ook meegenomen wordt tijdens deze test. Daarnaast kan het niet zo zijn dat dit euvel vaker optreedt.

HP blijft hardnekkig weigeren de HDD te vervangen of de laptop te onderzoeken. 8)7 |:(
Dit is een bijzonder frustrerende ervaring.
Nu heb ik de cache uitgezet en gebruikt hij alleen de HDD zelf. Gaat nu nog goed, maar binnenkort zijn de 3 maanden weer om en kunnen we weer gaan bellen. :-(

Dus mijn ervaring met het kopen van extra garantie is niet goed. De fabrikant moet een apparaat leveren dat voldoet aan de verwachte levensduur. En dat is voor een laptop toch zeker langer dan 3 jaar (bij normaal gebruik).
Mijn punt staat nog steeds. Dat HP zich in jouw geval denkt te kunnen onttrekken aan hun plicht is een heel ander verhaal. Voordat we te ver offtopic gaan is het een goed idee om je rechtsbijstand in te schakelen (a. mits je die hebt, b. zolang dit probleem boven een bepaalde geldelijke waarde uitkomt (er is een minimaal casebedrag benodigd v.z.i.w.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-12-2024
Zojuist mijn 2 maanden oude Spectre naar HP gestuurd voor reparatie van de scharnieren, zat speling op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-05 18:39
[off topic]
Waarom quoten mensen altijd hele posts ??? |:(
[/on topic]

De meeste componenten die onder fabrieksgarantie vallen gaan stuk in de eerste momenten van gebruik; tot 1 maand. Daarom is die aanvullende garantie relatief goedkoop.

En als bv na 2 jaar een SSD kapot gaat is het in mijn geval nuttiger om een nieuwe (grotere/snellere pcie nvme voor dezelfde prijs) te kopen, of na 3 jaar een hele nieuwe laptop.
Water- of valschade blijkt vaak -achteraf- uitgesloten door dit soort aanvullende verzekeringen....

[ Voor 9% gewijzigd door emmerx op 12-02-2016 11:41 ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
emmerx schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:40:
[off topic]
Waarom quoten mensen altijd hele posts ??? |:(
\[/on topic]
Ik weet niet waarom "mensen" "altijd" hele posts quoten, maar in dit geval was het omdat zijn hele post relevant was.
emmerx schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:40:

De meeste componenten die onder fabrieksgarantie vallen gaan stuk in de eerste momenten van gebruik; tot 1 maand. Daarom is die aanvullende garantie relatief goedkoop.

En als bv na 2 jaar een SSD kapot gaat is het in mijn geval nuttiger om een nieuwe (grotere/snellere pcie nvme voor dezelfde prijs) te kopen, of na 3 jaar een hele nieuwe laptop.
Water- of valschade blijkt vaak -achteraf- uitgesloten door dit soort aanvullende verzekeringen....
Ik geloof er persoonlijk niet in dat de componenten vaak falen tijdens het eerste gebruik. Dat is zeker zo als ze DOA zijn. Maar meestal wordt apparatuur minder betrouwbaar naarmate het ouder wordt.

Of jij persoonlijk ervoor kiest om een garantie-uitbreiding af te nemen, tsja. Dat moet jij weten. Ik zie er het nut wel van in, zeker bij een bedrag van ca. €133 op een laptop van rond de €1000+. Je koopt een stuk gemak en minder kopzorgen als er iets mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Zijn tekst stond toch al recht boven jouw quote?

Jaar 1 en 2 zijn al gedekt in de fabrieksgarantie. Of bij mij: die van CoolBlue.
Eigenlijk betaal je dus € 133,- voor het derde jaar ...

Volgens mij heb ik nog nooit langer dan twee jaar met een zakelijke laptop gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door Volkan1984 op 12-02-2016 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karelw
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-04-2022
jeroenvanrooij schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:39:
Zojuist mijn 2 maanden oude Spectre naar HP gestuurd voor reparatie van de scharnieren, zat speling op..
heb er ook speling op (scharnieren werken goed maar zitten wat los in de behuizing) . Hoelang ben je hem kwijt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brabo
karelw schreef op zondag 14 februari 2016 @ 22:26:
[...]

heb er ook speling op (scharnieren werken goed maar zitten wat los in de behuizing) . Hoelang ben je hem kwijt?
Afgelopen maandag hebben ze de doos opgestuurd, aankomende maandag (morgen) kom ze 'm ophalen. Ben m vanaf dan 2 á 3 weken kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01:27
Sokkeh schreef op maandag 08 februari 2016 @ 23:37:
Ben erg aan het twijfelen om de spectre te kopen, nu al een paar keer in de mediamarkt gezien en het is een prachtig apparaat. Twijfel nog erg of de i5 versie goed genoeg is of ik toch voor een laptop moet gaan met een i7, de spectre met i7 is helaas boven budget... Gebruik hem namelijk voor ubuntu in vmware om beeldherkenning te doen, iets wat toch redelijk wat vraagt van de CPU.

Ik heb trouwens al de 10% studentenkorting op de envy modellen alleen kan ik deze voor zo ver ik weet niet combineren met andere codes die ik op internet kon vinden... iemand hier ervaring mee? en ik las ook dat er nog een cashback mogelijkheid was? kan iemand toevallig een link sturen via pm ;)?
HP heeft ook de Student Store, die kun je eenvoudig vinden via de website van HP en dan bij speciale acties of zoiets dergelijks. Je moet dan even een account aanmaken met het e-mail adres van je school (dus het moet per se eindigen op *@naamvanjeschool.nl) en dan krijg je op heel veel producten erg nette kortingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Laatst online: 31-05 13:41
Zijn er al mensen die ervaringen hebben met het 15" model HP Spectre 15-ap007nd x360? Ik moet voor mijn werk een nieuwe laptop hebben en twijfel tussen deze en een xps 15

http://store.hp.com/Nethe...d=V4P02EA&opt=ABH&sel=NTB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:51
Mrk87 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:40:
Zijn er al mensen die ervaringen hebben met het 15" model HP Spectre 15-ap007nd x360? Ik moet voor mijn werk een nieuwe laptop hebben en twijfel tussen deze en een xps 15

http://store.hp.com/Nethe...d=V4P02EA&opt=ABH&sel=NTB
Wist niet dat die er was, maar ziet er goed uit! Voor dat bedrag zou ik echter voor de Dell gaan, de XPS 15 van €1800 (€100 goedkoper dan de HP) een HQ processor en een aparte videokaart. Je mist dan natuurlijk de 4k, het touchscreen en het opklapbaar scherm. Maar eerlijk is eerlijk, op 13 inch gebruik ik het touchscreen al amper, laat staan op 15 inch.

Voor +-1800 zou ik het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Persoonlijk vind ik het erg jammer dat ze bij de 15" Spectre x360 hebben besloten om deze te voorzien van HP logo's. De 13" is vrij anoniem met "HEWLETT - PACKARD" in grijze letters.

Ga je de XPS 15 met de Spectre 15 x360 vergelijken en je hebt geen problemen met een mat scherm, dan zou ik absoluut voor de XPS 15 gaan. Pepper92 noemt al een paar voordelen. En daarnaast heeft de XPS ook vervangbare RAM en naast het m2 slot ook een 2,5" bay, van de Spectre 15 heb ik nog geen teardown gevonden, dus weet niet of dat daar ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Dat is inderdaad een aparte keuze. Die letters Hewlett Packard staan mijn inziens zeer chique op de laptop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred13
NSG schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:35:

Ga je de XPS 15 met de Spectre 15 x360 vergelijken en je hebt geen problemen met een mat scherm, dan zou ik absoluut voor de XPS 15 gaan. Pepper92 noemt al een paar voordelen. En daarnaast heeft de XPS ook vervangbare RAM en naast het m2 slot ook een 2,5" bay, van de Spectre 15 heb ik nog geen teardown gevonden, dus weet niet of dat daar ook kan.
Zie hier een review van het X360 15 inch i5 model. Qua opbouw hetzelfde als het 13 inch model. Alleen plaats voor een SATAIII-M2 SSD.
http://www.notebookcheck....ible-Review.159134.0.html

Lijkt met uitzondering van het grotere scherm sterk op het 13 inch model, niet alleen uiterlijk maar ook intern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik heb de meest recente versie van HP Support Assistant verwijderd (had zichzelf geüpdatet) omdat ik het vreemd vond dat 'ie nooit aangaf dat er nieuwe software beschikbaar was. Via de website op typenummer de laatste versie (die iets ouder is dan de versie die ik eerst had) geïnstalleerd en die geeft wel netjes de updates aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:47
jeroenvanrooij schreef op zondag 14 februari 2016 @ 23:47:
[...]

Afgelopen maandag hebben ze de doos opgestuurd, aankomende maandag (morgen) kom ze 'm ophalen. Ben m vanaf dan 2 á 3 weken kwijt.
Ik heb ook speling in de scharnieren. Zou het waarderen als je updates wil plaatsen van hoe het probleem bij je wordt opgelost. Als dat acceptabel is met 2/3 weken de laptop kwijt dan ga ik dat zeker overwegen.

Op dit moment zelf een groter (teruggekeerd) probleem. Het jaar van de BIOS-klok wordt bij opstarten teruggezet naar 9999, waardoor componenten van slag raken en de laptop bij opstarten crashed. Recovery-partities worden ook niet herkend (vermoedelijk door de verkeerde datum). Aanpassen van de klok helpt niet, bij herstarten (direct naar de bios) staat de tijd goed maar bij doorstarten wordt de klok gewijzigd. Een aantal maanden geleden dit probleem ook al gehad en toen werkte het op een gegeven moment weer, nadat ik de klok had aangepast. Er valt helaas niet te achterhalen wat het verschil is met toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chou3
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-05 17:31
bazzemans schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:51:
[...]

Ik heb ook speling in de scharnieren. Zou het waarderen als je updates wil plaatsen van hoe het probleem bij je wordt opgelost. Als dat acceptabel is met 2/3 weken de laptop kwijt dan ga ik dat zeker overwegen.

Op dit moment zelf een groter (teruggekeerd) probleem. Het jaar van de BIOS-klok wordt bij opstarten teruggezet naar 9999, waardoor componenten van slag raken en de laptop bij opstarten crashed. Recovery-partities worden ook niet herkend (vermoedelijk door de verkeerde datum). Aanpassen van de klok helpt niet, bij herstarten (direct naar de bios) staat de tijd goed maar bij doorstarten wordt de klok gewijzigd. Een aantal maanden geleden dit probleem ook al gehad en toen werkte het op een gegeven moment weer, nadat ik de klok had aangepast. Er valt helaas niet te achterhalen wat het verschil is met toen.
Ik heb het probleem niet. Vandaag heb ik een melding gekregen van een BIOS-update voor mijn model. Het gaat om versie: F.31Ap1 (huidige versie: F.2F) . Wellicht dat hij voor de jouwe ook wordt aangeboden en het, het probleem aanpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
chou3 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 18:27:
[...]

Ik heb het probleem niet. Vandaag heb ik een melding gekregen van een BIOS-update voor mijn model. Het gaat om versie: F.31Ap1 (huidige versie: F.2F) . Wellicht dat hij voor de jouwe ook wordt aangeboden en het, het probleem aanpakt.
Dan alleen nog een manier vinden om te updaten ;-). Bij een andere bios gebeurde dit ook, dus ik denk zelf dat het probleem ergens anders zit, maar goed. Ik krijg van HP een herstel USB, maar eens kijken hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
Ik kom er nu net achter dat als ik mijn laptop aansluit op een tweede scherm, en dat scherm als enige scherm instel, dat het touchscreen blijft werken. Beetje gek niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Pepper92 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:14:
Ik kom er nu net achter dat als ik mijn laptop aansluit op een tweede scherm, en dat scherm als enige scherm instel, dat het touchscreen blijft werken. Beetje gek niet?
Nog vreemder:
als je een docking station aansluit met muis en toetsenbord doen je touchpad en toetsenbord het ook nog gewoon ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
emmerx schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:23:
[...]

Nog vreemder:
als je een docking station aansluit met muis en toetsenbord doen je touchpad en toetsenbord het ook nog gewoon ...
8)7
Het touchscreen lijkt me toch wel wat anders hè; het scherm staat zelf immers gewoon uit

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-05 12:56

Stefano

Ondertitel Not Found

chou3 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 18:27:
[...]

Welk model heb jij? Ik zie deze bios (nog) niet mijn Skylake model.

• NSG

NSG

Je weet niks!

Pepper92 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:25:
[...]

8)7
Het touchscreen lijkt me toch wel wat anders hè; het scherm staat zelf immers gewoon uit
Scherm en touchscreen zijn los onderdeel, en hebben beiden een eigen driver.
Het touchscreen is feitelijk een invoerapparaat en valt daarmee onder de zelfde klasse als het touchpad en toetsenbord.

[ Voor 0% gewijzigd door NSG op 25-02-2016 13:45 . Reden: Er stond dat een touchscreen geen invoerapparaat is, foutje.. ]

• chou3
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-05 17:31
Stefano schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 09:00:
[...]

Welk model heb jij? Ik zie deze bios (nog) niet mijn Skylake model.
Ik heb het i7 Broadwell model.

• Pepper92
NSG schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 09:36:
[...]

Scherm en touchscreen zijn los onderdeel, en hebben beiden een eigen driver.
Het touchscreen is feitelijk niet een invoerapparaat en valt daarmee onder de zelfde klasse als het touchpad en toetsenbord.
Oké thanks dat verklaart.

• karelw
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-04-2022
Ik heb ook speling in de scharnieren.
Het rechter scharnier is makkelijk zelf vaster te draaien als je de onderklep opent met Torx.
Het linker scharnier ligt echter deels onder de heatsink en kun je niet zo makkelijk bij.

3 weken laptop kwijt voor zulk banaal probleem dat op 15 minuten is opgelost door een pro vind ik niet acceptabel... De bouwkwaliteit valt me iets tegen, zeker als ik vergelijk met mijn 4 jaar oude apple macbook die goedkoper was en nog steeds geen enkel probleem vertoont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRakker
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-06-2023
Mijn laptop start niet meer op. Wanneer ik op mijn account inlog met mijn wachtwoord hou ik zwart beeld met mijn muiswijzer als enige zichtbaar.
Soms krijg ik deze melding: kan de toepassing niet correct starten 0xC000005 klik op ok. Wanneer ik dat doe krijg ik een licht grijs beeld te zien.
Ik heb de bios al geupdate door voor het opstarten windows knop en B ingedrukt tr houden, geen verschil. Ook geprobeerd om extern beeldscherm aan te sluiten, niks zichtbaar. Iemand nog een idee wat ik kan proberen? Of is het na een paar maanden al einde verhaal en moet ik de laptop terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 23:13
Ik denk dat je het beste een recovery kunt uitvoeren van w10

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRakker
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-06-2023
Het is gelukt om het in veilige modus op te starten. Daarna heb ik bij apparaatbeheer het beeldscherm adapter verwijderd. Opnieuw opgestart en de laptop doet het weer :) Hopelijk voor lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabo
Het probleem is verholpen. HP heeft het gehele scherm vervangen, ik denk dat ze geen losse scharnieren hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

jeroenvanrooij schreef op maandag 29 februari 2016 @ 09:50:
[...]

Het probleem is verholpen. HP heeft het gehele scherm vervangen, ik denk dat ze geen losse scharnieren hebben.
Repareert HP Nederland zelf laptops? Dus geen beunhazen van Dynafix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabo
NSG schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:14:
[...]

Repareert HP Nederland zelf laptops? Dus geen beunhazen van Dynafix?
Al het contact is via HP gegaan, ik heb ook nergens Dynafix vermeld zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
jeroenvanrooij schreef op maandag 29 februari 2016 @ 09:50:
[...]

Dat klinkt als een goede oplossing. Mijn scherm zat bij aankoop gewoon vast. Was dat bij jou ook het geval? Hoe lang heeft de hele procedure nu geduurd? (Lees: Hoe lang was je de laptop daadwerkelijk kwijt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabo
bazzemans schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:18:
[...]

Dat klinkt als een goede oplossing. Mijn scherm zat bij aankoop gewoon vast. Was dat bij jou ook het geval? Hoe lang heeft de hele procedure nu geduurd? (Lees: Hoe lang was je de laptop daadwerkelijk kwijt?)
Bij aankoop had ik ook nog geen speling op de scharnieren. In ben mijn laptop 2 weken kwijt geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
jeroenvanrooij schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:01:
[...]

Bij aankoop had ik ook nog geen speling op de scharnieren. In ben mijn laptop 2 weken kwijt geweest.
Duidelijk. Hier dus hetzelfde. Twee weken is (voor mij) acceptabel.
Zit alleen nu nog steeds met het probleem dat de laptop niet start. Ik zou hiervoor een recovery USB ontvangen maar tot op heden nog niks in mijn brievenbus gehad.

Update
Inmiddels de recovery USB binnen en gebruikt om de laptop te herstellen. In eerste instantie nog een paar vreemde foutmeldingen (waar de HP ondersteuning ook geen raad mee wist). Door het proces zo te starten met eerst de BIOS-klok goed zetten en daarna verder te gaan naar het opstartcircuit via de USB, ging het goed. Via de recovery mijn (belangrijkste) bestanden kunnen back-uppen en daarna alles teruggezet naar fabrieksinstellingen.

Windows start sindsdien weer gewoon op en ik heb alles direct geüpdatet (zowel drivers als Windows). Alles lijkt nu in orde. Vraag blijft natuurlijk waardoor de startsequentie van Windows corrupt is geraakt. Ik ben helaas bang dat dit niet meer te achterhalen valt, de laatste keer dat ik de laptop gebruikte heb ik deze gewoon uitgezet en was er geen foutmelding zichtbaar.

Lang verhaal kort. Mocht iemand tegen hetzelfde probleem aanlopen dan is de recovery USB van Microsoft/HP een goede optie. Deze kan je verkrijgen via HP Ondersteuning, buiten de garantie zal je hiervoor een kleine vergoeding moeten betalen.

[ Voor 53% gewijzigd door bazzemans op 03-03-2016 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurf007
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-12-2022
Vandaag het ik een melding gekregen over HP care pack met 20%. Ik zat al een tijdje te denken om deze toch aan te schaffen in verband met twijfel over bouwkwaliteit enz.
Alleen heb ik 2 vragen
- Er staat verlengt uw garantie met 1 jaar en te gelijk staat er dat je dan 3 jaar garantie hebt terwijl er standaard maar 1 jaar op zit, hoe zit dit nou? Hoeveel jaar garantie heb je na aanschaf van dit pakket?
Na verder zoeken zie ik dat je dus toch wel op totaal 3 jaar uit komt, maar mijn 2e vraag geldt nog steeds.
- Bij mijn HP support assistent staat dat ik garantie heb tot december dit jaar terwijl ik hem eind januari begin februari van dit jaar heb aangeschaft, dit klopt dus ook niet wat kan ik hier aandoen?

[ Voor 8% gewijzigd door smurf007 op 06-03-2016 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:45
smurf007 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 15:11:
Vandaag het ik een melding gekregen over HP care pack met 20%. Ik zat al een tijdje te denken om deze toch aan te schaffen in verband met twijfel over bouwkwaliteit enz.
Alleen heb ik 2 vragen
- Er staat verlengt uw garantie met 1 jaar en te gelijk staat er dat je dan 3 jaar garantie hebt terwijl er standaard maar 1 jaar op zit, hoe zit dit nou? Hoeveel jaar garantie heb je na aanschaf van dit pakket?
Na verder zoeken zie ik dat je dus toch wel op totaal 3 jaar uit komt, maar mijn 2e vraag geldt nog steeds.
- Bij mijn HP support assistent staat dat ik garantie heb tot december dit jaar terwijl ik hem eind januari begin februari van dit jaar heb aangeschaft, dit klopt dus ook niet wat kan ik hier aandoen?
Ik kreeg deze melding ("20% korting op care pack") net ook. Toen ik erop klikte kwam ik op een pagina van Best2Serve waar staat dat ik 30% korting krijg. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurf007
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-12-2022
Klopt maar bij mij is de prijs gelijk aan 20% korting.
Ik twijfel alleen of ik het zou nemen of niet.

[ Voor 31% gewijzigd door smurf007 op 06-03-2016 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabo
jeroenvanrooij schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:01:
[...]

Inmiddels de laptop een week in gebruik en er zit al weer een beetje speling op het linker scharnier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-05 14:28
Ik ben voornemens, ondanks de ongemakken die hier en daar voorbij komen, om ook een HP Spectre aan te schaffen maar dan de special edition. Ik stap over van OSX (iMac late 2009), deze wordt nu toch wel wat trager en mijn kinderen moeten voor school steeds vaker gebruik gaan maken van MSOffice. Qua prijs ligt deze laptop binnen mijn budget en krijg ik hierdoor ook wat meer waar voor mijn geld.

Wat ik nog graag zou willen weten of de backlight van het toetsenbord goed is, heb nl. gelezen dat deze bij het zilverenmodel nogal wat tegenvalt ivm keuze kleur van de toetsen. Het toetsenbord van de special edition is donkerder en daardoor waarschijnlijk toch wat beter zichtbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 23:13
Je hebt een overgansmoment in mijn ogen, als je nog een beetje licht in de omgeving hebt kan het elkaar een beetje opheffen waardoor de letters wat moeilijker te zien zijn. Maar bij relatief donkere omgeving werkt het backlit erg goed imho.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Eigenlijk is de kleurencombo best handig. Zelfs als er weinig licht is kan je de toetsen nog goed aflezen zonder backlight. Pas wanneer het echt donker is heb je de verlichting nodig, en dan ziet het er ook goed uit. Als je de verlichting inschakelt terwijl er nog redelijk wat omgevingslicht is bestaat de kans dat het eerder slechter zichtbaar wordt dan beter. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
mee eens, de toetsen zijn prima leesbaar bij normale en schemerlicht omstandigheden. Als het te donker wordt dan biedt de verlichting uitkomst en werkt goed.
Als je de verlichting aan zet als dit niet nodig is dan zijn de letters inderdaad slechter te lezen. :-)

Het enige minpuntje dat ik zie is dat je slechts een stand hebt. De verlichting van de toetsen is dus aan of uit. Dit is echter niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Alleen heb ik 2 vragen
De carepack heb ik om precies die reden aangeschaft. Ik kreeg er twee jaar bij. Hij staat bij mij nu op 2 jaar en 8 maanden. In totaal dus 3 jaar sinds aanschaf.
Crawl NL schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:35:
Ik ben voornemens, ondanks de ongemakken die hier en daar voorbij komen, om ook een HP Spectre aan te schaffen maar dan de special edition. Ik stap over van OSX (iMac late 2009), deze wordt nu toch wel wat trager en mijn kinderen moeten voor school steeds vaker gebruik gaan maken van MSOffice. Qua prijs ligt deze laptop binnen mijn budget en krijg ik hierdoor ook wat meer waar voor mijn geld.

Wat ik nog graag zou willen weten of de backlight van het toetsenbord goed is, heb nl. gelezen dat deze bij het zilverenmodel nogal wat tegenvalt ivm keuze kleur van de toetsen. Het toetsenbord van de special edition is donkerder en daardoor waarschijnlijk toch wat beter zichtbaar?
Office is toch ook voor OSX beschikbaar?

[ Voor 29% gewijzigd door bazzemans op 08-03-2016 13:51 . Reden: Reactie op andere bericht toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05 10:33
Alleen heb ik 2 vragen
De garantie op producten hoort toch gewoon 2 jaar te zijn in Nederland? Bij mij staat er op de Best2serve website ook dat de garantie met 1 jaar verlengt wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door triesvan op 08-03-2016 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
bazzemans schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:49:
[...]
Office is toch ook voor OSX beschikbaar?
Klopt, maar deze werkt op mijn huidige iMac erg traag, daarbij wil ik terug naar iets handzamer dan een desktop, dus was sowieso aan het kijken naar een nieuw systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Crawl NL schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:35:

Ik heb de zilveren en donkere ('ash grey') toetsenborden kunnen vergelijken en vind de donkere veel prettiger bij wisselende lichtomstandigheden.
Heb daarom een HP ash grey keyboard besteld voor mijn 4110nd. Leveringsdatum nog onbekend ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Bedankt voor jullie input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:24

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

emmerx schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 18:44:
[...]

Ik heb de zilveren en donkere ('ash grey') toetsenborden kunnen vergelijken en vind de donkere veel prettiger bij wisselende lichtomstandigheden.
Heb daarom een HP ash grey keyboard besteld voor mijn 4110nd. Leveringsdatum nog onbekend ...
Wat is het partnumber voor de Ash Grey variant? Ik vind de Silver prima leesbaar maar de Ash Grey stiekem een stukkie mooier.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Tomba schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:46:
[...]

Wat is het partnumber voor de Ash Grey variant?
Volgens de medewerkers van de HP Service Desk is ash silver zelfde als ash grey ...

In ash silver finish for use on all computers with model numbers 13-4100 through 13-4199
For use in the Netherlands: 833714-B31

Zie ServiceGuide page 43
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c04807803

[ Voor 9% gewijzigd door emmerx op 10-03-2016 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ojeewatnu
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-05 23:41
[...]
Op dit moment zelf een groter (teruggekeerd) probleem. Het jaar van de BIOS-klok wordt bij opstarten teruggezet naar 9999, waardoor componenten van slag raken en de laptop bij opstarten crashed.
Vandaag had ik dit schrikmomentje...
Opstarten lukte niet meer, jaar stond in BIOS op 9999 en was niet te herstellen.
Gelukkig kon ik via systeemherstel wel de laptop terugzetten naar het herstelpunt voor de laatste update (van gisteren), waarna alles weer lijkt te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
ojeewatnu schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 19:03:
[...]

Vandaag had ik dit schrikmomentje...
Opstarten lukte niet meer, jaar stond in BIOS op 9999 en was niet te herstellen.
Gelukkig kon ik via systeemherstel wel de laptop terugzetten naar het herstelpunt voor de laatste update (van gisteren), waarna alles weer lijkt te werken
Dit is voor het eerst dat ik hoor dat iemand anders het ook heeft gehad (met de Spectre). Heb jij enig idee wat het heeft veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ojeewatnu
bazzemans schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 16:38:
[...]

Dit is voor het eerst dat ik hoor dat iemand anders het ook heeft gehad (met de Spectre). Heb jij enig idee wat het heeft veroorzaakt?
Nee, geen idee. Ik kon ook niet meteen zien dat dit het probleem was, want ik kreeg alleen het beruchte blauwe scherm te zien. Maar pas bij het instellen van een herstelpunt viel het me op (ik kreeg de waarschuwing dat het herstelpunt van eergisteren meer dan 60 dagen geleden was)

Heeft de bios klok een eigen batterij? Zou dat misschien een oorzaak kunnen zijn, dat de batterij slecht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
ojeewatnu schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 10:00:
[...]

Nee, geen idee. Ik kon ook niet meteen zien dat dit het probleem was, want ik kreeg alleen het beruchte blauwe scherm te zien. Maar pas bij het instellen van een herstelpunt viel het me op (ik kreeg de waarschuwing dat het herstelpunt van eergisteren meer dan 60 dagen geleden was)

Heeft de bios klok een eigen batterij? Zou dat misschien een oorzaak kunnen zijn, dat de batterij slecht is?
In mijn optiek had het bij mij niks met de bios te maken. De datum werd bij mij goed bewaard als ik herstartte en direct weer de BIOS in ging. Alleen als de laptop windows bootte dan werd ook de datum in de BIOS gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Laatst online: 12:23
emmerx schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 18:57:
[...]

Volgens de medewerkers van de HP Service Desk is ash silver zelfde als ash grey ...

In ash silver finish for use on all computers with model numbers 13-4100 through 13-4199
For use in the Netherlands: 833714-B31

Zie ServiceGuide page 43
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c04807803
Lees ik het nu goed dat om het toetsenbord te wisselen je 55 :o schroefjes los moet draaien en daarna weer vast? Nog even afgezien dat je eerst de halve laptop uit elkaar mag halen?

Bij mijn oude Dell was het 3 stukken plastic losklikken en nog een paar schroeven waarmee het toetsenbord vast zat en dat was het.
Kun je wel een accuschroefmachine voor gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Voor de Skylake bezitters, bios F.32 Rev.A is beschikbaar op de HP site

- Fixes an issue where the McAfee Drive Encryption application does not install properly.
- Provides improved system stability.
- Adds the Fast Boot option in the F10 BIOS setup utility to provide Touchpad and TouchScreen enabling in the UEFI preboot environment when the Fast Boot option is disabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
DarkShadow16 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:54:
[...]
Kun je wel een accuschroefmachine voor gebruiken :P
Adviseer ik niet. Je zal er maar net een strippen doordat 'ie goed vast blijkt te zitten, mag je in je laptop gaan boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
BIOS update heb ik uitgevoerd op mijn 4110nd machine. Is prima gegaan, in elk geval geen problemen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Deze Skylake bios lijkt (even voorzichtig blijven) eindelijk mijn laatste probleem op te lossen, system freezes. Ik kom bijna in de verleiding om nog eens met een SM951 te gaan stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Stefano schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 20:33:
Deze Skylake bios lijkt (even voorzichtig blijven) eindelijk mijn laatste probleem op te lossen, system freezes. Ik kom bijna in de verleiding om nog eens met een SM951 te gaan stoeien.
Ik voel dezelfde verleiding met de 950 PRO...

In mijn video editing computer leverde die NMVe PCIe SSD (i.c.m. een PCIe-adapter) echt een enorme snelheidsverbetering bij importeren en previews.
Maar mijn ratio zegt dat ik het in de Spectre niet zal merken, anders dan in bv CrystalDiskMark.

Dus laat je verleiden _/-\o_ en laat ons weten of PCIe in de dagelijkse werkzaamheden met de Spectre ook echt scheelt..

[ Voor 14% gewijzigd door emmerx op 15-03-2016 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Stefano schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 20:33:
Het schijnt tegenwoordig te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Ok ok, ik ben verleid :)

De SM951 AHCI zit in de X360 en draait dit keer (nog) zonder problemen. Eerste indruk: een stuk vlotter dan de standaard sata drive. Het klikt en reageert nu weer als mijn oude Vaio Pro met XP941.

Stefano gooit de oude schijf voorlopig in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik merk dat de huidige schijf ook niet echt op kan tegen mijn Samsung 830 (in een andere laptop). Zit nu volgens mij een Sandisk X300s in. Volgens benchmarks zou die minstens even vlot moeten zijn, maar in de praktijk valt dat wel tegen. Enige minpunt aan die PCI-e NVMe SSD's is de warmteontwikkeling (en het gebrek aan een degelijke afvoer daarvan). Niet echt iets wat je in een ultrabook wilt hebben. Hoe ervaar jij dit tot nu toe Stefano?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Kom ik op terug, ben nog wel even aan het installeren en de onderkant is nu nog open. Persoonlijk denk ik dat het wel meevalt, tenzij je continu de ssd vol belast

Edit

Half uurtje met dichte case, configureren en installeren. Fan draait zoals voorheen, dus voorlopig geen problemen met extra warmte.

Tevens de Intel AC 7265 vervangen door een AC 8260, dat werkt ook (gewoon omdat het kan :) )

[ Voor 42% gewijzigd door Stefano op 16-03-2016 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Stefano schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:57:
Kom ik op terug, ben nog wel even aan het installeren en de onderkant is nu nog open. Persoonlijk denk ik dat het wel meevalt, tenzij je continu de ssd vol belast

Edit

Half uurtje met dichte case, configureren en installeren. Fan draait zoals voorheen, dus voorlopig geen problemen met extra warmte.

Tevens de Intel AC 7265 vervangen door een AC 8260, dat werkt ook (gewoon omdat het kan :) )
Ik ben benieuwd of de laptop warmer wordt (aanraking en hoe je accu beinvloed wordt.
Welke 8260 heb je erin gestoken btw? Mijn 7265 heeft vaak moeite om mijn 5GHz netwerk te vinden en zou deze eventueel ook wel willen vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Ik heb deze erin gestoken:
https://secure.reichelt.d...773;SEARCH=INTEL%20AC8260
Levertijd 2 dagen, verzendkosten 6,95

Ik heb tot nu toe niets gemerkt van extra warmte, de onderkant voelt warm maar zeker niet ongebruikelijk. Accuduur kan ik weinig over zeggen, aangezien ik amper op accu draai. Dit is mijn "hang op de bank, staat voor je neus op de salontafel" laptop. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Stefano op 17-03-2016 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Stefano schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 09:15:
Ik heb deze erin gestoken:
https://secure.reichelt.d...773;SEARCH=INTEL%20AC8260
Levertijd 2 dagen, verzendkosten 6,95

Ik heb tot nu toe niets gemerkt van extra warmte, de onderkant voelt warm maar zeker niet ongebruikelijk. Accuduur kan ik weinig over zeggen, aangezien ik amper op accu draai. Dit is mijn "hang op de bank, staat voor je neus op de salontafel" laptop. :)
Bedankt voor de reactie! Ik ga er eens even naar kijken dan :) Fijn dat HP niet meer met zo'n irritante whitelist werkt :D

Das jammer, ben daar wel benieuwd naar. In theorie is je SSD sneller klaar en kan dus sneller terug naar idle maar als ie niet idle is is het verbruik ook gelijk een stuk hoger. Voor de volledigheid jij hebt er nu de NVME versie inzitten dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Nope, de AHCI. Ik heb een NVMe in een andere machine, maar omwisselen vind ik de moeite niet waard. Tijdens mijn eerste poging (een paar maanden geleden) wilde de X360 niets weten van een NVMe ssd, de AHCI had problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Stefano schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:06:
Nope, de AHCI. Ik heb een NVMe in een andere machine, maar omwisselen vind ik de moeite niet waard. Tijdens mijn eerste poging (een paar maanden geleden) wilde de X360 niets weten van een NVMe ssd, de AHCI had problemen.
Dat meende ik me inderdaad al te herinneren :)
Wellicht dat nog iemand anders in het topic de gok durft te wagen voordat ik zelf in het diepe spring... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Mijn 4031nd blijft hangen bij het installeren van de BIOS update (1e fase in HP Support Assistant). Heeft iemand dit ook al meegemaakt? Reboot helpt helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Bij mij liep hij probleemloos door (update vanaf support website). Heb je misschien usb muis oid eraan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Nope, alleen de oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Bij mij blijft het ook hangen bij 'Bezig met installeren'.

In eerste instantie kreeg ik de update niet eens te zien, ik heb de Support Assistant moeten verwijderen en opnieuw installeren. http://www8.hp.com/nl/nl/campaigns/hpsupportassistant/

Edit: Ik heb het afgebroken en nu ineens een nieuwe partitie erbij: "SYSTEM (Z:)"..
Edit2: Na een herstart kan ik de .exe in C:\swsetup\sp74985 wel uitvoeren en is de partitie weer weg/onzichtbaar

[ Voor 29% gewijzigd door NSG op 21-03-2016 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Die support assistant gebruik ik dus niet. Ik heb vorige week een schone installatie uitgevoerd en kreeg via windows update ALLE drivers binnen, bijna allemaal nieuwer dan HP aanbiedt. Kortom, die support assistant is nodeloze ballast, af en toe een blik op de support website voldoet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Stefano schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:32:
Die support assistant gebruik ik dus niet. Ik heb vorige week een schone installatie uitgevoerd en kreeg via windows update ALLE drivers binnen, bijna allemaal nieuwer dan HP aanbiedt. Kortom, die support assistant is nodeloze ballast, af en toe een blik op de support website voldoet beter.
Dat is ook vrij logisch, die drivers worden eerst getest op comptabiliteit door HP. Microsoft en driver fabrikanten doet dat maar in beperkte mate.

Maar je hebt wel gelijk wat betreft de nutteloze balast. Als tweaker zijnde kan je het er net zo goed afgooien en dit topic volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Stefano schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:32:
BIOS en HP systeem applicatie updates komen niet via Windows Update en bovendien levert die HP Support Assistant alleen drivers die daadwerkelijk door HP zijn getest (voor zover dat enige waarde heeft ;) ) Ook kun je er je garantie makkelijk in checken natuurlijk.
Nodeloze ballast zou ik bet niet bij voorbaat noemen, vind het toch wel handig persoonlijk en voor mensen die niet regelmatig op de website van HP willen koekeloeren wel handig. (lees de meeste non tweakers :P)

edit:

Wat NSG zegt dus ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 21-03-2016 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Het testen door fabrikanten geloof ik wel, ze testen zo goed dat ik (wij) de eerste maanden met problemen zaten. :)

Stefano blijft al die zichzelf startende "ballast" fijn verwijderen en klikt af en toe eens op een favoriet in zijn browser.

[ Voor 12% gewijzigd door Stefano op 21-03-2016 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:58

Bleh!

:)

Dat zelf starten heb ik wel uitgezet :)
Maar kijk af en toe handmatig en dat werkt ook prima.

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Stefano schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:18:
Het testen door fabrikanten geloof ik wel, ze testen zo goed dat ik (wij) de eerste maanden met problemen zaten. :)

Stefano blijft al die zichzelf startende "ballast" fijn verwijderen en klikt af en toe eens op een favoriet in zijn browser.
Je kunt het HP niet aanrekenen dat intel er zo'n rotzooi van heeft gemaakt qua drivers vind ik ;) HP heeft de best verkrijgbare driver geleverd en ook via de Support Assistant bijgewerkt. Neemt niet weg dat ik m niet automatisch laat starten onder mijn normale account, alleen als ik inlog met mijn (losse) admin account krijg ik berichten van de HP Support Assistant. Precies zoals ik het hebben wil :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Je kan als HP toch besluiten om niet te lanceren als je produkt grote fouten bevat? Het zou mij overigens niet verbazen als ze amper op de hoogte waren, vandaar dat ik dat testen met een korreltje zout neem. Zelfde geldt voor MS met de Surface, zsm op de markt brengen lijkt belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Stefano schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:16:
Je kan als HP toch besluiten om niet te lanceren als je produkt grote fouten bevat? Het zou mij overigens niet verbazen als ze amper op de hoogte waren, vandaar dat ik dat testen met een korreltje zout neem. Zelfde geldt voor MS met de Surface, zsm op de markt brengen lijkt belangrijker.
Dat zou je verwachten maar zo werkt het natuurlijk niet bij grote bedrijven. Ik vermoed dat Intel de toezegging heeft gedaan dat het met een Day One update opgelost zou zijn, die HP dan via HP Update kon uitrollen ( ;) )
Een toezegging die Intel dus duidelijk niet waar heeft kunnen maken, maar je kunt je als bedrijf tegenwoordig (schijnbaar) niet meer veroorloven daarop te wachten aangezien zelfs Microsoft erin gestonken is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Zojuist m'n HP Spectre X360 4159ND ontvangen :) Mooi dingetje, en hoop er veel plezier van te hebben.
http://www8.hp.com/nl/nl/...t-detail.html?oid=8961084

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Bestelling van zwarte toetsenbord via HP blijkt nog steeds niet uitvoerbaar?
Daarom die bestelling gecancelled en op zoek naar een alternatief....

http://www.ebay.nl/itm/NE...22337?hash=item25b81a50e1

US layout.
Mist misschien wel het € teken met AltGr 5 ?

Levering vanaf 15 april....

Afbeeldingslocatie: http://www.emmerx.dds.nl/TwGfx/HPSpectreX360keyboardUSashgrey.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door emmerx op 18-04-2017 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
emmerx schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 13:37:
Bestelling van zwarte toetsenbord via HP blijkt nog steeds niet uitvoerbaar?
Daarom die bestelling gecancelled en op zoek naar een alternatief....

http://www.ebay.nl/itm/NE...22337?hash=item25b81a50e1

US layout.
Mist misschien wel het € teken met AltGr 5 ?

Levering vanaf 15 april....
[afbeelding]
Tja, de 'Gr' van 'alt gr' en het euroteken staan er weliswaar niet op, maar als je in Windows je toetsenbord layout gewoon op US-Int instelt werkt het alsnog precies zoals je gewend bent. Niet druk om maken dus :)

Hier heeft Microsoft gisteren Synaptics driver versie 19.0.12.107 gepusht via Windows Update. Nu is de Task View gesture (met 3 vingers verticaal vegen) gesloopt. Het internet staat bol van de klachten over dit probleem bij diverse laptops van verschillende merken, maar ik heb er nog geen oplossing tussen kunnen vinden. Zijn er hier meer mensen die in hetzelfde schuitje zitten?

EDIT: Ook met drie vingers naar links/rechts vegen doet nu iets raars. Volgens mij was de bedoeling dat dit naar de vorige/volgende pagina zou gaan, maar het effect wat ik ermee krijg is dat het heen en weer springt.

[ Voor 8% gewijzigd door Jerrythafast op 02-04-2016 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ojeewatnu
Jerrythafast schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 21:55:
[...]

Ook met drie vingers naar links/rechts vegen doet nu iets raars. Volgens mij was de bedoeling dat dit naar de vorige/volgende pagina zou gaan, maar het effect wat ik ermee krijg is dat het heen en weer springt.
Even geprobeerd (ik had ook de update gekregen)
3 vingers verticaal doet ook bij mij niets (maar dat gebruikte ik ook nooit dus weet niet of dat eerder wel goed deed)
3 vingers horizontaal werkt bij mij wel na de update, links gaat inderdaad naar vorige pagna, rechts naar volgende dus bij mij geen rare spring-effecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Jerrythafast schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 21:55:
[...]
[..]EDIT: Ook met drie vingers naar links/rechts vegen doet nu iets raars. Volgens mij was de bedoeling dat dit naar de vorige/volgende pagina zou gaan, maar het effect wat ik ermee krijg is dat het heen en weer springt.
Heb ik eigenlijk al heel lang (dat 'ie heel snel 'vorige' en dan weer 'volgende' doet). Soms werkt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
SChief schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 22:20:
[...]

Heb ik eigenlijk al heel lang (dat 'ie heel snel 'vorige' en dan weer 'volgende' doet). Soms werkt het wel goed.
Heel soms inderdaad wel. Als ik met drie vingers naar links veeg om terug te navigeren en dan één voor één de vingers optil, navigeert hij weer vooruit zodra ik de tweede vinger optil. Geen idee of dat hiervoor ook al niet werkte, ik ontdekte het bestaan van een 3-vingers-horizontaal-vegen-gesture omdat ik driftig met drie vingers alle richtingen aan het proberen was toen ik erachter kwam dat Task View niet meer werkte :+

EDIT: Zojuist via de HP Support Assistent ook maar de nieuwste versie van de Intel Bluetooth drivers binnengehaald. Geen idee of ik daar nog wat mee gesloopt had, maar ik dacht: dan ben ik in ieder geval weer up to date met de laatste bugs :+ (Ik had eigenlijk de hoop dat de HP Support Assistent een andere Synaptics versie zou aanbieden...)

[ Voor 24% gewijzigd door Jerrythafast op 02-04-2016 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Keyboard is al binnen (en al bijna ingebouwd)!

Lijkt een originele HP.

Afbeeldingslocatie: http://www.emmerx.dds.nl/TwGfx/20160416_X360_SilverBlack.jpg

[ Voor 238% gewijzigd door emmerx op 18-04-2017 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emmerx
Hele demontage en montage uiteindelijk in iets minder dan een uur.
Wel helaas een clipje gesloopt en (erger) de displayaansluiting.
Spectre werkt nog prima, maar volgende keer kan dat netter ...

De interne onderdelen van mijn Spectre X360:
Afbeeldingslocatie: http://www.emmerx.dds.nl/TwGfx/20160416_SpectreX360_Internals.jpg

Na het downloaden van enkele -verkeerde- Service manuals zag ik dat al een nieuwer moederbord gebruikt wordt voor alleen 6xxx processoren, herkenbaar aan een anders georiënteerde power connector.
Daardoor miste ik bij het verwijderen van het system board de aansluiting van de audio connector ...

Ik had geen idee hoe ik de display connector los kon krijgen en kracht is niet altijd genoeg.
Bleek na bestuderen van wat foto's erg eenvoudig: zwarte clip omhoog wippen ...
Afbeeldingslocatie: http://www.emmerx.dds.nl/TwGfx/20160416_SpectreX360_DisplayConnector.jpg

...
Duidelijk te zien zijn de gaten voor de 55 boutjes waarmee het toetsenbord aan de top cover is bevestigd.
Afbeeldingslocatie: http://www.emmerx.dds.nl/TwGfx/20160416_SpectreX360_NoKeyboard.jpg

Het nieuwe toetsenbord op zijn plek.
Wel 55x vastgeschroefd, nog niet nagedraaid.
Afbeeldingslocatie: http://www.emmerx.dds.nl/TwGfx/20160416_SpectreX360_InternalKeyboard.jpg

....
De helderheid van de back lit is niet heel homogeen, maar dat was die bij het originele zilveren toetsenbord ook al niet.
Afbeeldingslocatie: http://www.emmerx.dds.nl/TwGfx/20160416_SpectreX360_Keyboard_Illumination.jpg

Donkere toetsenbord is wel wennen, de letters op de toetsen hebben weinig contrast als de verlichting uit staat. Maar met F5 is het een feest. En daar was de hele operatie om begonnen ...

[ Voor 118% gewijzigd door emmerx op 18-04-2017 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Je hebt er wel veel voor over om die toetsjes van een ander kleurtje te voorzien :p Was het nog moeilijk om het ding open te breken? Of was het een kwestie van die acht kleine schroefjes aan de onderkant losdraaien en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Helaas wel een plastic clipje verbogen bij het openen van de onderplaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.emmerx.dds.nl/TwGfx/20160416_SpectreX360_Clip.jpg

Ik was op aanraden van een post in een forum begonnen met openen aan de voorkant.
Volgende keer begin ik aan de zijkant en werk naar de achterkant ...

http://www.laptopultra.co...x360-13-4000-disassembly/

[ Voor 54% gewijzigd door emmerx op 18-04-2017 16:08 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste