Is het euvel op je foto's ergens te zien? Kan nuttig zijn voor anderen om van te voren te weten wat er precies waar zit waar ze op moeten letten
Met zo'n zwart toetsenbord gaat men helemaal denken dat het een macbook is
Maar mooi dat je even de resultaten post!
Maar mooi dat je even de resultaten post!
Hij lijkt inderdaad steeds meer op een MaXpectre X360.

Ik vind een MacBook dan ook geen lelijke of slechte laptop, ik mis daarbij alleen:

Ik vind een MacBook dan ook geen lelijke of slechte laptop, ik mis daarbij alleen:
- 360 graden scharnier waarmee de laptop ook tablet wordt
- touch screen
- digitizer in het scherm waarmee er een active stylus pen met fijne punt gebruikt kan worden
- de mogelijkheid om zelf eenvoudig componenten te kunnen upgraden/vervangen:
- wifi-bt kaartje (7265 voor een 8260 of een nieuwere versie met bv BLE/ 5G/ Z-Wave/ Zigbee/ LoRa)
- SSD (AHCI of NVMe PCIe 3.0 4x)
- accu
[ Voor 173% gewijzigd door emmerx op 18-04-2017 16:21 ]
Draadloos laden op onze Zon
Ik wil eigenlijk een PCIE NVMe m.2 256 GB SSD (Samsung SM951 of 950PRO) kopen voor mijn MaXpectre, maar zie nog problemen in het overzetten van mijn systeem en toekomstige backup-restore processen.
Ik gebruik EaseUS backup als system backup en 2-uurlijkse incremental data backup naar een USB-disk.
Dat laatste zal ook prima blijven werken.
Echter bij een system restore zal ik moeten opstarten van EaseUS boot USB disk. En die schijnt nog geen NVMe te ondersteunen. Iemand daar ervaring mee?
Huidige processen zoals ik me die kan indenken.
Installatie SM951
Ik gebruik EaseUS backup als system backup en 2-uurlijkse incremental data backup naar een USB-disk.
Dat laatste zal ook prima blijven werken.
Echter bij een system restore zal ik moeten opstarten van EaseUS boot USB disk. En die schijnt nog geen NVMe te ondersteunen. Iemand daar ervaring mee?
Huidige processen zoals ik me die kan indenken.
Installatie SM951
- Installatie SM951 in de laptop; oude m.2 SATA opstart SSD in USB-adapter
- Opstarten laptop vanaf externe USB disk
- Installeren Windows NVMe driver
- Installeren Samsung NVMe driver?
- Klonen externe SSD naar SM951
- Reboot en starten van SM951
- Gewoon naar externe USB schijf
- Aansluiten oude externe SSD via USB
- Aansluiten USB-disk met backup images
- Opstaren van USB SSD
- Restore naar oude SSD
- verder als procedure installatie SM951 ...
[ Voor 12% gewijzigd door emmerx op 17-04-2016 21:02 ]
Ik ben mij aan het orienteren in de laptop-convertible markt. Voorheen heb ik altijd 15 of 17 inch laptops gehad. Maar nu wil graag een laptop die ik als laptop en als tablet kan gebruiken en ben ik uitgekomen bij de Spectre reeks. Ik twijfel alleen heel erg tussen de 13 en 15 inch variant. Ik heb ooit op een 9 of 10 inch netbookje gewerkt en dat was echt te klein voor mij. Maar 15 inch is weer onhandig als tablet denk ik?
Wie van jullie kan mij hierover zijn of haar mening geven? Tevens ben ik benieuwd wat jullie qua spec's een goede keuze vinden?
Wie van jullie kan mij hierover zijn of haar mening geven? Tevens ben ik benieuwd wat jullie qua spec's een goede keuze vinden?
Mijn mening, 13.3 inch is al te groot als tablet (en convertibles in het algemeen te zwaar), 15 inch al helemaal. 11 inch en kleiner is weer te klein als laptop...OsiriS.nl schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:48:
Ik ben mij aan het orienteren in de laptop-convertible markt. Voorheen heb ik altijd 15 of 17 inch laptops gehad. Maar nu wil graag een laptop die ik als laptop en als tablet kan gebruiken en ben ik uitgekomen bij de Spectre reeks. Ik twijfel alleen heel erg tussen de 13 en 15 inch variant. Ik heb ooit op een 9 of 10 inch netbookje gewerkt en dat was echt te klein voor mij. Maar 15 inch is weer onhandig als tablet denk ik?
Oftewel, er is geen perfect formaat en je moet consessies doen. Je zult hem waarschijnlijk grotendeels als laptop gaan gebruiken (want hij is gewoon heel makkelijk in gebruik, scherm kan in alle standen, een toetsenbord tikt toch fijner, etc) en af en toe als tablet. Dat gaat met dit 13" formaat, maar in tablet mode is het gewoon niet heel prettig en zeker niet voor langdurig gebruik.
Maar naar mijn idee zul je geen convertible vinden die er echt aan voldoet (tenzij je er 1 neemt met los-klikbaar toetsenbord, dan zou het misschien nog kunnen... Maar met de huidige hw zal ook dat toch al snel te zwaar worden allemaal.
Helemaal eens met hierboven.
Ik heb zelf de afgelopen 5,5 jaar op een 15,6" laptop gewerkt en ben sinds eind januari over op de 13,3" Spectre x360. Terwijl ik eigenlijk niet kleiner wilde gaan dan 15,6" (en ook niet groter). Uiteindelijk toch gevallen voor de charmes van dit model. Ik gebruik hem hoofdzakelijk als laptop, maar soms ook in tabletstand. Dat doe ik voornamelijk wanneer ik iets van video of TV kijk, waarbij ik hem dan op het naar achteren geklapte toetsenbord zet. Als tablet in de hand is hij echt te groot en te zwaar, maar kleinere tablets zijn weer te klein als laptop. Omdat ik hoofdzakelijk een laptop wilde is de 13,3" Spectre de ideale convertible. Ik heb op het laatst vooral getwijfeld tussen de 13,3" Spectre of een 15,6" niet-convertible laptop met verder vergelijkbare specificaties (dat zit ongeveer in hetzelfde prijssegment). Grootste nadeel van mijn keuze? Dat je de Fn knop nodig hebt voor Home/End/PgUp/PgDn. Heb ik spijt van mijn keuze? Nog geen moment. Heerlijk apparaat.
Had ik al gezegd dat hij Need for Speed: Hot Pursuit uit 2010 vloeiend draait op maximale instellingen?
Ik heb zelf de afgelopen 5,5 jaar op een 15,6" laptop gewerkt en ben sinds eind januari over op de 13,3" Spectre x360. Terwijl ik eigenlijk niet kleiner wilde gaan dan 15,6" (en ook niet groter). Uiteindelijk toch gevallen voor de charmes van dit model. Ik gebruik hem hoofdzakelijk als laptop, maar soms ook in tabletstand. Dat doe ik voornamelijk wanneer ik iets van video of TV kijk, waarbij ik hem dan op het naar achteren geklapte toetsenbord zet. Als tablet in de hand is hij echt te groot en te zwaar, maar kleinere tablets zijn weer te klein als laptop. Omdat ik hoofdzakelijk een laptop wilde is de 13,3" Spectre de ideale convertible. Ik heb op het laatst vooral getwijfeld tussen de 13,3" Spectre of een 15,6" niet-convertible laptop met verder vergelijkbare specificaties (dat zit ongeveer in hetzelfde prijssegment). Grootste nadeel van mijn keuze? Dat je de Fn knop nodig hebt voor Home/End/PgUp/PgDn. Heb ik spijt van mijn keuze? Nog geen moment. Heerlijk apparaat.
Had ik al gezegd dat hij Need for Speed: Hot Pursuit uit 2010 vloeiend draait op maximale instellingen?
Vandaag mijn Spectre (alweer) terug gekregen van reparatie. Dit is de 2e keer dat ik deze heb opgestuurd in verband met speling op de scharnieren. Een a twee weken na de eerste reparatie had ik al weer speling op de scharnieren zitten, en dit terwijl ze het hele beeldschermpaneel vervangen hebben.
Nu weer een nieuw beeldschermpaneel (waar de scharnieren aan vast zitten denk ik??), hopelijk is het probleem nu blijvend opgelost.
Nu weer een nieuw beeldschermpaneel (waar de scharnieren aan vast zitten denk ik??), hopelijk is het probleem nu blijvend opgelost.
Dat probleem met het scharnier (alleen links) heb ik ook. Vooralsnog heb ik hem er niet voor opgestuurd, maar zit erover te denken om dit tijdens mijn vakantie (juni) te doen. Kan jij hier over een paar weken neerzetten of het euvel zich opnieuw voor doet?jeroenvanrooij schreef op woensdag 20 april 2016 @ 23:38:
Vandaag mijn Spectre (alweer) terug gekregen van reparatie. Dit is de 2e keer dat ik deze heb opgestuurd in verband met speling op de scharnieren. Een a twee weken na de eerste reparatie had ik al weer speling op de scharnieren zitten, en dit terwijl ze het hele beeldschermpaneel vervangen hebben.
Awesome.... helemaal niet aan gedacht, ga ik ook proberenJerrythafast schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 19:49:
Zet 'm alleen niet te lang op je schoot want dat aluminium wordt loeiheetVandread schreef op donderdag 21 april 2016 @ 14:53:
[...]
Awesome.... helemaal niet aan gedacht, ga ik ook proberen
Meer een spelletje voor in de winter dusJerrythafast schreef op donderdag 21 april 2016 @ 20:18:
[...]
Zet 'm alleen niet te lang op je schoot want dat aluminium wordt loeiheet
Als je 10 inch te klein vindt en twijfelt over 13, kan je ook nog kijken naar 12.OsiriS.nl schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:48:
bijv pricewatch: HP Pavilion 12-b000nd x2
Inderaad, ik heb de Surface Pro 4 (12,3") zelfs nog even overwogen, maar dat is toch echt een tablet met laptopstand in plaats van een laptop met tabletstand zoals de x360. Voor laptop-first is kleiner dan 13,3" eigenlijk niet te doen.
Nee ik zou eerder groter dan 13 inch willen dan kleiner. Het zou inderdaad een laptop-first moeten zijn. Wij hebben thuis ook een tablet en dat werkt prima maar afentoe is een laptop toch net wat fijner of handiger.Gremen schreef op donderdag 21 april 2016 @ 22:44:
[...]
Als je 10 inch te klein vindt en twijfelt over 13, kan je ook nog kijken naar 12.
bijv pricewatch: HP Pavilion 12-b000nd x2
Ik ga denk ik toch maar eens hier wat electronica-zaken af en kijken hoe de grootte van 13 inch mij bevalt..
Ik heb nu precies hetzelfde.. Wou niet meer uit slaapstand komen, aan/uit ingedrukt gehouden en nu is het lampje helemaal uit en gaat 'ie ook niet meer aan. Net nog zonder problemen gebruikt.. Zucht.[Roland] schreef op maandag 28 september 2015 @ 07:08:
Mijn x360 lijkt dood te zijn.
Gisteravond nog film op gekeken, daarna laptop dicht geklapt. Laptop wil niet meer aan. Nog even gehoop dat de lader kapot was en de accu helemaal leeg maar de lader doet het gewoon.
2 maand oud, 1500 euro.Snap dat het kan gebeuren maar ben er wel een beetje behoorlijk ziek van (ook omdat ik niet in NL woon en garantie lastig gaat worden en er veel work in progress op staat en niet alles in de cloud is opgelagen).
Heb al gelezen dat ik niet de eerste ben met dit probleem
Edit:
Las iets over de batterij verwijderen, heb ik gedaan maar dat heeft niet het gewenste effect gehad.
EDIT: laptop opgepakt, nog eens op de knop gedrukt en toen deed 'ie het plots weer.. Bijzonder. Moet geen gewoonte worden anders gaat 'ie (voordat de garantie verloopt) terug naar HP.
[ Voor 8% gewijzigd door S_Chief op 23-05-2016 23:15 ]
Zo begon het bij mij ook. Ik zou niet te lang wachten en laptop weg sturen voor garantie. Dit is een dingetje dat vaker voor komt met deze laptop. Maak ook vast een backup :-)S_Chief schreef op maandag 23 mei 2016 @ 23:12:
[...]
Ik heb nu precies hetzelfde.. Wou niet meer uit slaapstand komen, aan/uit ingedrukt gehouden en nu is het lampje helemaal uit en gaat 'ie ook niet meer aan. Net nog zonder problemen gebruikt.. Zucht.
EDIT: laptop opgepakt, nog eens op de knop gedrukt en toen deed 'ie het plots weer.. Bijzonder. Moet geen gewoonte worden anders gaat 'ie (voordat de garantie verloopt) terug naar HP.
Sinds reparatie werkt mijn laptop (klop ik nu af) overigens perfect.
Ik heb de SM951 NVMe SSD uit mijn desktop even in mijn Spectre geprobeerd.
Helaas wordt de backup/restore procedure met de USB boot disk van EaseUS te omslachtig;
hij wil de NVMe niet herkennen en dus moet ik eerst restoren naar een SATA SSD,
daar dan van booten en dan weer klonen.
NVMe is in de test supersnel, maar ik merk het nauwelijks in normaal gebruik.
Dus de SM951 gaat weer in desktop, want bij videobewerking levert hij wel een enorme snelheidswinst.
OEM HP Adata SATA vs Samsung SM951 NVMe PCIe3.0X4

Helaas wordt de backup/restore procedure met de USB boot disk van EaseUS te omslachtig;
hij wil de NVMe niet herkennen en dus moet ik eerst restoren naar een SATA SSD,
daar dan van booten en dan weer klonen.
NVMe is in de test supersnel, maar ik merk het nauwelijks in normaal gebruik.
Dus de SM951 gaat weer in desktop, want bij videobewerking levert hij wel een enorme snelheidswinst.
OEM HP Adata SATA vs Samsung SM951 NVMe PCIe3.0X4

[ Voor 63% gewijzigd door emmerx op 18-04-2017 16:30 ]
Gister heb ik mijn Spectre binnengekregen en ben er meteen mee aan de slag gegaan. Windows 10 en privacytroep ingesteld. Gelukkig heel weinig HP bloat.
Maar tijdens de Windows Update krijg ik de foutmelding 0x80240fff. En na een beetje koekelen lijkt het er op dat het geen HP Spectre probleem is, maar een algemeen Windows probleem. Maar ik vraag het toch even hier, omdat ik de fout voor het eerst zie en het op dit apparaat is.
Ik heb verschillende stappen geprobeerd.
Alle oplossingen die hier en hier worden genoemd.
Maar niks werkt.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
- Edit -
De update problemen zijn opgelost. Lag waarschijnlijk aan de update servers.
Maar tijdens de Windows Update krijg ik de foutmelding 0x80240fff. En na een beetje koekelen lijkt het er op dat het geen HP Spectre probleem is, maar een algemeen Windows probleem. Maar ik vraag het toch even hier, omdat ik de fout voor het eerst zie en het op dit apparaat is.
Ik heb verschillende stappen geprobeerd.
Alle oplossingen die hier en hier worden genoemd.
Maar niks werkt.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
- Edit -
De update problemen zijn opgelost. Lag waarschijnlijk aan de update servers.
[ Voor 43% gewijzigd door Xyphoid op 04-06-2016 23:48 ]
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Mijn laptop is afgelopen week wegens hitteproblemen (vooral rondom ESC-F3 toets) gerepareerd door HP. De verzending duurde langer dan het repareren, en was hem ongeveer 10 werkdagen kwijt. Op zich wel acceptabel. Ze hebben de heatsink en ventilator vervangen. De vraag is echter of het nu opgelost is... ben erg benieuwd.
Zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben (gehad)? Komt vooral voor bij afspelen van films.
Zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben (gehad)? Komt vooral voor bij afspelen van films.
Sinds dat ik mijn Spectre een keer begin dit jaar heb ingeruild omdat het scherm er scheef op gemonteerd zat, nooit meer problemen gehad. Ik vind het werkelijk waar een fantastische machine en ik geniet nog steeds van die schitterende carrosserie en robuust materiaal dat gebruikt is. De snelheid, de looks, de rekenkracht. Wat een apparaat.
Ik plaats dit bericht zodat mensen die dit topic lezen niet denken dat het alleen maar kommer en kwel met de Spectre is. Ik ben een zeer tevreden gebruiker.
Ik plaats dit bericht zodat mensen die dit topic lezen niet denken dat het alleen maar kommer en kwel met de Spectre is. Ik ben een zeer tevreden gebruiker.
Hier ook een uitermate tevreden bezitter van de pricewatch: HP Spectre x360 13-4110nd. Inmiddels al meer dan een half jaar in bezit, na eerst een exemplaar vanwege een defecte pixel teruggestuurd te hebben.
Hiervoor meer dan 4 jaar bijna elke dag een Dell L502X (incl baksteenformaat adapter) meegesleurd naar school. Qua gewicht zo'n 3x, als het niet meer is, op vooruit gegaan en qua prestaties niks in hoeven leveren! In het begin was in nogal sceptisch over de accuduur, zelden kwam ik hoger dan 6 uur. Maar tegenwoordig is het vrijwel constant 10+ uur dat de accu mee gaat! Het help enorm op Chrome in te ruilen voor Edge als je op de accu werkt.
Nou heb ik dus twee dingen opgenoemd: gewicht en accuduur, waarop ik flink vooruit ben gegaan tegenover mijn L502X. Maar de allerbelangrijkste reden voor mijn overstap was de warmteproductie van de L502X en het daardoor constant aangaan van de ventilator. Wat een wereld van verschil is dat met mijn Spectre op dit gebied. Het kost flink wat moeite om de Spectre warm te krijgen, eenmaal gelukt springt de ventilator ook niet zomaar aan. En eenmaal de ventilator aan, hoor je echt vrijwel niks.
Hiervoor meer dan 4 jaar bijna elke dag een Dell L502X (incl baksteenformaat adapter) meegesleurd naar school. Qua gewicht zo'n 3x, als het niet meer is, op vooruit gegaan en qua prestaties niks in hoeven leveren! In het begin was in nogal sceptisch over de accuduur, zelden kwam ik hoger dan 6 uur. Maar tegenwoordig is het vrijwel constant 10+ uur dat de accu mee gaat! Het help enorm op Chrome in te ruilen voor Edge als je op de accu werkt.
Nou heb ik dus twee dingen opgenoemd: gewicht en accuduur, waarop ik flink vooruit ben gegaan tegenover mijn L502X. Maar de allerbelangrijkste reden voor mijn overstap was de warmteproductie van de L502X en het daardoor constant aangaan van de ventilator. Wat een wereld van verschil is dat met mijn Spectre op dit gebied. Het kost flink wat moeite om de Spectre warm te krijgen, eenmaal gelukt springt de ventilator ook niet zomaar aan. En eenmaal de ventilator aan, hoor je echt vrijwel niks.
Ik weet twee manieren om de Spectre heet te krijgen.
1. Ga ermee buiten in de zon zitten op een hete dag begin juni (ik deed het gisteren
). Ik heb een zwart/donker exemplaar en dat aluminium warmt dan snel op. (Scherm blijft trouwens redelijk goed af te lezen met de juiste hoek en donkere achtergrond achter je. Met lichte achtergrond achter je heb je in de zon wel last van spiegelingen.)
2. Ga er op zitten gamen. Ik heb hier eerder al eens geroepen dat hij Need for Speed: Hot Pursuit (2010) vloeiend op max instellingen draait, maar hij kan er wel goed heet van worden als je 'm op schoot hebt.
In beide gevallen is hij wanneer je de oorzaak (zon of game) wegneemt binnen een kwartier weer afgekoeld. Ventilator gaat bij die temperaturen natuurlijk wel draaien maar die is eigenlijk praktisch onhoorbaar.
Aan de andere kant, op een frisse ochtend in de winter voelt hij juist erg koud aan. Duurt een paar minuten om hem op een prettige temperatuur te krijgen
1. Ga ermee buiten in de zon zitten op een hete dag begin juni (ik deed het gisteren
2. Ga er op zitten gamen. Ik heb hier eerder al eens geroepen dat hij Need for Speed: Hot Pursuit (2010) vloeiend op max instellingen draait, maar hij kan er wel goed heet van worden als je 'm op schoot hebt.
In beide gevallen is hij wanneer je de oorzaak (zon of game) wegneemt binnen een kwartier weer afgekoeld. Ventilator gaat bij die temperaturen natuurlijk wel draaien maar die is eigenlijk praktisch onhoorbaar.
Aan de andere kant, op een frisse ochtend in de winter voelt hij juist erg koud aan. Duurt een paar minuten om hem op een prettige temperatuur te krijgen
Gebruiken jullie de sleeve die er bij zit?
Ik gebruik de sleeve nu wel, maar ik gebruik hem nu meestal thuis. Maar af en toe neem ik hem wel mee en gooi ik hem in mijn Eastpak rugzak waar een apart vakje in zit voor een laptop. Maar ik moet dan wel heel voorzichtig zijn met mijn rugzak en hem niet zomaar ergens op de grond zetten of zo.
De rugzak is ook niet helemaal waterdicht. En aangezien ik al helemaal gek word, als er een vlek of miniscuul krasje op mijn apparatuur zit (mijn Nexus 5 is na 1,5 jaar nog steeds kras- en vlekvrij), wil ik toch wat meer bescherming.
Zat een beetje te zoeken en kwam de Pelican 1070CC tegen. Maar is een beetje prijzig en maakt het wel een stuk zwaarder en groter. Ziet er wel tof uit en past nog steeds makkelijk in mijn tas.
En dan is er ook de Thule Gauntlet 3.0. Ook waterafstotend, maar niet heel erg beschermend tegen druk. En de rits is ook vervelend.
Ik neig toch naar de Pelican. Heeft iemand deze en kan me vertellen of ie bevalt? Er is maar 1 videoreview van en wat reviews op Amazon. Die zijn over het algemeen positief.
Ik gebruik de sleeve nu wel, maar ik gebruik hem nu meestal thuis. Maar af en toe neem ik hem wel mee en gooi ik hem in mijn Eastpak rugzak waar een apart vakje in zit voor een laptop. Maar ik moet dan wel heel voorzichtig zijn met mijn rugzak en hem niet zomaar ergens op de grond zetten of zo.
De rugzak is ook niet helemaal waterdicht. En aangezien ik al helemaal gek word, als er een vlek of miniscuul krasje op mijn apparatuur zit (mijn Nexus 5 is na 1,5 jaar nog steeds kras- en vlekvrij), wil ik toch wat meer bescherming.
Zat een beetje te zoeken en kwam de Pelican 1070CC tegen. Maar is een beetje prijzig en maakt het wel een stuk zwaarder en groter. Ziet er wel tof uit en past nog steeds makkelijk in mijn tas.
En dan is er ook de Thule Gauntlet 3.0. Ook waterafstotend, maar niet heel erg beschermend tegen druk. En de rits is ook vervelend.
Ik neig toch naar de Pelican. Heeft iemand deze en kan me vertellen of ie bevalt? Er is maar 1 videoreview van en wat reviews op Amazon. Die zijn over het algemeen positief.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Ik gebruik de sleeve als ik hem meeneem in mijn gewone rugzak (niet laptoptas). Ik denk wel dat hij beschermt tegen krassen, maar meer dan dat ook niet.
Ik heb een sleeve van caselogic ervoor gekocht. Uitstekend ding. Ik denk dat het deze was: http://www.laptoptasshop....-13-3-laps-113-zwart.htmlXyphoid schreef op maandag 06 juni 2016 @ 00:31:
Gebruiken jullie de sleeve die er bij zit?
[ Voor 4% gewijzigd door Crescendo op 06-06-2016 16:01 ]
Ik heb zelf deze ooit voor mijn Yoga13 besteld:
http://www.ebay.com/itm/L...ageName=ADME:L:OU:NL:3160
En gebruik die nu ook voor mijn spectre, past prima en ziet er netjes en degelijk uit. Geen enorme bescherming tegen laten vallen, maar meer dan de standaard hoes (die ik trouwens wel een tijdje gewoon heb gebruikt maar hij zit er zo strak omheen dat een van de hoeken van mijn spectre er doornheen ging komen)
http://www.ebay.com/itm/L...ageName=ADME:L:OU:NL:3160
En gebruik die nu ook voor mijn spectre, past prima en ziet er netjes en degelijk uit. Geen enorme bescherming tegen laten vallen, maar meer dan de standaard hoes (die ik trouwens wel een tijdje gewoon heb gebruikt maar hij zit er zo strak omheen dat een van de hoeken van mijn spectre er doornheen ging komen)
Bedankt voor de reacties en tips.
Ik denk dat ik toch nog steeds voor een harde case ga, omdat alle zachte sleeves niet echt beter zijn dan de bijgevoegde sleeve.
Ik denk dat ik toch nog steeds voor een harde case ga, omdat alle zachte sleeves niet echt beter zijn dan de bijgevoegde sleeve.
Ik heb zelf de onderstaande, en die bevalt erg goed. Hij lijkt/is erg beschermend en betrouwbaar. Voelt stevig van buiten en is zacht van binnen. Je kunt hem ook in de hoes laten terwijl je de laptop gebruikt, wat ik vooral in de trein handig vind. Ook heeft hij handvatten om hem even snel te vervoeren buiten je gewone rugzak, wat ik dan weer gebruik als ik moet overstappen.Xyphoid schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:23:
Bedankt voor de reacties en tips.
Hij is niet zo handig om als 'enige' tas te gebruiken, omdat hij alleen de handvatten heeft en geen schouderriem ofzo. Ik stop hem meestal gewoon (los) in mijn rugzak.
http://www.laptoptasshop....-13-3-zwart-qns-113k.html
En inmiddels heb ook ik een scheef linker scharnier 
Voor de mensen die hier eerder tegen aangelopen zijn, hoe lang was je je apparaat kwijt en is het probleem daarna nog teruggekomen?
Ik ga hem binnenkort opsturen vanwege
- scheef scharnier
- zwarte blokken door het beeld bij het spelen van intensieve spellen
- een gele vlek linksboven in het beeld
Voor de mensen die hier eerder tegen aangelopen zijn, hoe lang was je je apparaat kwijt en is het probleem daarna nog teruggekomen?
Ik ga hem binnenkort opsturen vanwege
- scheef scharnier
- zwarte blokken door het beeld bij het spelen van intensieve spellen
- een gele vlek linksboven in het beeld
Door jouw tip zat ik eens te denken:oscarwashere schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 00:07:
[...]
Hij is niet zo handig om als 'enige' tas te gebruiken, omdat hij alleen de handvatten heeft en geen schouderriem ofzo. Ik stop hem meestal gewoon (los) in mijn rugzak.
http://www.laptoptasshop....-13-3-zwart-qns-113k.html
Eigenlijk wil ik een sleeve/case/tas waar het apparaat en de voeding in kan.
Ik ben van plan om een kleinere voeding van HP te kopen. Als deze dan ook in de sleeve past, dan kan ik hem in mijn rugtas gooien, maar eventueel ook apart meenemen, als ik geen andere spullen nodig heb.
Back to the drawingboard. Of Koekel in dit geval.
Klopt het dat het instap model in de hp student store kaar 950 euro kost (
Dan is mijn hoes niets voor jou. Eventueel zou alleen een pen ofzo erbij kunnenXyphoid schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:09:
[...]
Door jouw tip zat ik eens te denken:
Eigenlijk wil ik een sleeve/case/tas waar het apparaat en de voeding in kan.
Ik ben van plan om een kleinere voeding van HP te kopen. Als deze dan ook in de sleeve past, dan kan ik hem in mijn rugtas gooien, maar eventueel ook apart meenemen, als ik geen andere spullen nodig heb.
Back to the drawingboard. Of Koekel in dit geval.
Jup, ik heb mijn Spectre x360 4040nd (hoogste en nieuwste model op moment van kopen) ook in de Student Store met een flinke korting gekocht!Wouter lucassen schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:49:

Welk model is dat precies?(:oscarwashere schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:11:
[...]
Dan is mijn hoes niets voor jou. Eventueel zou alleen een pen ofzo erbij kunnen![]()
[...]
Jup, ik heb mijn Spectre x360 4040nd (hoogste en nieuwste model op moment van kopen) ook in de Student Store met een flinke korting gekocht!
Werkt de studentstore ook met cashbackxl en de algemene junikorting kortingscode?
[ Voor 9% gewijzigd door WouterL op 08-06-2016 17:33 ]
Ja, die gele vlek heb ik ook linksboven in het scherm, valt me alleen bij een witte achtergrond op.
Hebben meer mensen dat?
Maar verder blijft het een top laptop
Dit is het 13-inch model met QHD beeldscherm en Core i7. Ik heb hem in juli 2015 gekocht, dus waarschijnlijk zal deze versie nu in een (ietsjes) nieuwer model zitten, daarvoor zou je even moeten kijken. Zie hier trouwens mijn review van dit model: http://tweakers.net/produ...-spectre-x360-4040nd.htmlWouter lucassen schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:58:
[...]
Welk model is dat precies?(:
Werkt de studentstore ook met cashbackxl en de algemene junikorting kortingscode?
Ik heb geen kennis over die beide acties, dan zou je even moeten kijken of deze acties ook vermeld staan als je eenmaal in de Student Store bent, en of er misschien iets in de kleine lettertjes staat. En de kortingscode kun je natuurlijk eenvoudig gewoon proberen.
[ Voor 12% gewijzigd door oscarwashere op 09-06-2016 08:16 ]
Yes, als je inlogt met een studentenaccount dan kost de HP Spectre x360 13-4110nd maar €949 in plaats van €1199, dat is net geen 21% korting. Reguliere kortingscodes zijn niet geldig in de studentenstore en momenteel is er naar mijn weten geen kortingscode actief voor de studentenstore. Wél kan je gewoon gebruik maken van CashbackXL voor 5% korting op het ex BTW bedrag (zo'n €38 uit mijn hoofd).Wouter lucassen schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:49:
Ik ben zelf begin oktober €1025 kwijt geweest in de studentenstore incl. kortingscode én cashback.
Ik heb de Spectre nu al geruime tijd in mn bezit. Hij is 1x terug naar HP geweest, omdat er barsten in mijn scherm waren gekomen (inboedelverzekering..aanrader).
Nu heb ik echter mijn eerste probleem met de laptop zelf. Sind een paar dagen wordt er teveel van mijn cpu gevraag door diverse apps. Ik gebruik de laptop voornamelijk voor het browsen op internet.
In eerste instantie dacht ik dat Chrome het probleem zelf was. Al gauw kwam ik er echter achter dat Firefox bijvoorbeeld ook problemen heeft. Chrome freezed zo af en toe en is daardoor totaal onbruikbaar. Firefox freezed nooit, maar wordt er traag. Beide vreten vaak meer dan 30% cpu, wat me totaal niet de bedoeling lijkt tijdens standaard browsen en enkele tabjes open.
Gisteren een bios-update gehad. Ik dacht wellicht verhelpt dat het probleem, maar helaas is het probleem nog steeds aanwezig. Iemand hetzelfde probleem tegengekomen of tips om hier vanaf te komen? Herinstalleren van de genoemde apps werkt helaas niet:(
Nu heb ik echter mijn eerste probleem met de laptop zelf. Sind een paar dagen wordt er teveel van mijn cpu gevraag door diverse apps. Ik gebruik de laptop voornamelijk voor het browsen op internet.
In eerste instantie dacht ik dat Chrome het probleem zelf was. Al gauw kwam ik er echter achter dat Firefox bijvoorbeeld ook problemen heeft. Chrome freezed zo af en toe en is daardoor totaal onbruikbaar. Firefox freezed nooit, maar wordt er traag. Beide vreten vaak meer dan 30% cpu, wat me totaal niet de bedoeling lijkt tijdens standaard browsen en enkele tabjes open.
Gisteren een bios-update gehad. Ik dacht wellicht verhelpt dat het probleem, maar helaas is het probleem nog steeds aanwezig. Iemand hetzelfde probleem tegengekomen of tips om hier vanaf te komen? Herinstalleren van de genoemde apps werkt helaas niet:(
Je zegt diverse apps, maar noemt alleen Chrome en Firefox in je voorbeelden. Is er andere software die hetzelfde 'probleem' vertoont? En wat geeft de taakbeheerder van Chrome/Firefox zelf aan?daangi schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:31:
Ik heb de Spectre nu al geruime tijd in mn bezit. Hij is 1x terug naar HP geweest, omdat er barsten in mijn scherm waren gekomen (inboedelverzekering..aanrader).
De taakbeheerder van Chrome kan je vinden onder 'Meer hulpprogramma's'.
Ook is het nuttig om naast het CPU gebruik ook naar dat van het geheugen en de 'Schijf' te kijken. De meeste freezes worden niet door belasting van de CPU, maar die van je SSD veroorzaakt.
Check inderdaad eerst even of het geen I/O timeouts zijn. Als het echt puur je CPU is heb ik misschien nog een mogelijk lijntje waar ik tegenaan ben gelopen met deze laptop.
Heel soms lijkt de CPU multiplier te blijven hangen op 4x. Met een base clock van 100 MHz betekent dat dus dat mijn CPU op 400 MHz bleef tikken. Er is dan maar heel weinig nodig om 30% CPU te gebruiken
Je kunt de multiplier (en heel veel meer) zien met een programma als Speccy.
Ik weet niet 100% zeker of het hierdoor kwam, maar het is me al 2x gebeurd nadat ik tijdens het opstarten (POST, HP logo) de oplader erin stak. Het was op te lossen door even in stand-by te gaan of opnieuw op te starten.
Heel soms lijkt de CPU multiplier te blijven hangen op 4x. Met een base clock van 100 MHz betekent dat dus dat mijn CPU op 400 MHz bleef tikken. Er is dan maar heel weinig nodig om 30% CPU te gebruiken
Ik weet niet 100% zeker of het hierdoor kwam, maar het is me al 2x gebeurd nadat ik tijdens het opstarten (POST, HP logo) de oplader erin stak. Het was op te lossen door even in stand-by te gaan of opnieuw op te starten.
Bedankt voor de reacties. Ik ben nog het e.e.a. gaan testen en heb Speccy gedownload om de cpu multipliers te bekijken. Hieronder een screenshot van windows task manager, waarbij chrome gefreezed is, Firefox 3 tabjes inlaadt en VLC een 1080p filmpje aan het afspelen is.

Andere dingen die me opvallen:
Zelfs bij het openen van de task manager heeft de task manager zelf 2 seconden 30% van de CPU nodig.
Ook memory wordt bijv met zo ongeveer alleen Firefox, Chrome en Slack open voor 50% de gehele tijd gebruikt (van de 8 GB) bij idle.
Memory usage blijft op hetzelfde niveau, maar zodra de CPU usage zakt voor Chrome, unfreezed hij en laadt hij de webpagina's, waarna hij na een aantal tabjes geladen te hebben weer freezed en cpu voor chrome weer naar 30% gaat.
Core multipliers springen gelijk naar x 30 en 31 bij het openen van een nieuwe tab/laden van een pagina (zowel FF als chrome). In Idle springen ze van x 6 naar x 25 naar x 30 en weer terug.
Puur door een webpagina heen scrollen of een beetje tekst selecteren zorgt al voor stuk hogere cpu loads (10% - 30% voor zowel Firefox als Chrome).
Iemand enig ander idee wat ik kan testen of waar het probleem wellicht ligt? Op dit moment heb ik weinig andere apps of games op deze laptop staan. Mocht dit handig zijn voor het testen dan zal ik dat ook even downloaden. Bedankt alvast:)

Andere dingen die me opvallen:
Zelfs bij het openen van de task manager heeft de task manager zelf 2 seconden 30% van de CPU nodig.
Ook memory wordt bijv met zo ongeveer alleen Firefox, Chrome en Slack open voor 50% de gehele tijd gebruikt (van de 8 GB) bij idle.
Memory usage blijft op hetzelfde niveau, maar zodra de CPU usage zakt voor Chrome, unfreezed hij en laadt hij de webpagina's, waarna hij na een aantal tabjes geladen te hebben weer freezed en cpu voor chrome weer naar 30% gaat.
Core multipliers springen gelijk naar x 30 en 31 bij het openen van een nieuwe tab/laden van een pagina (zowel FF als chrome). In Idle springen ze van x 6 naar x 25 naar x 30 en weer terug.
Puur door een webpagina heen scrollen of een beetje tekst selecteren zorgt al voor stuk hogere cpu loads (10% - 30% voor zowel Firefox als Chrome).
Iemand enig ander idee wat ik kan testen of waar het probleem wellicht ligt? Op dit moment heb ik weinig andere apps of games op deze laptop staan. Mocht dit handig zijn voor het testen dan zal ik dat ook even downloaden. Bedankt alvast:)
Dat task manager voor 2 seconden 30% CPU gebruikt is normaal, ook het het memory gebruik is niks vreemds aan. Van Core multipliers heb ik niet zo'n verstand, dus kan ik niks over zeggen.
Omdat je aangeeft dat een beetje heen en weer scrollen zorgt voor een cpu spike, dacht ik gelijk aan een issue met de videokaart driver. Maar gezien VLC wel normaal lijkt te doen, weet ik dat niet zo zeker. Toch kan het geen kwaad om die eens opnieuw te installeren.
Verder zou ik nog steeds graag de taakbeheerder van Chrome en Firefox zelf willen zien als je zo'n hoge load hebt. Die zegt meer dan de task manager van Windows.
Een screenshot van https://technet.microsoft...nals/processexplorer.aspx bij hoge load kan ook interessant zijn.
En verder zou ik nog even kijken of 'ipconfig /flushdns' in cmd wat uithaalt
Omdat je aangeeft dat een beetje heen en weer scrollen zorgt voor een cpu spike, dacht ik gelijk aan een issue met de videokaart driver. Maar gezien VLC wel normaal lijkt te doen, weet ik dat niet zo zeker. Toch kan het geen kwaad om die eens opnieuw te installeren.
Verder zou ik nog steeds graag de taakbeheerder van Chrome en Firefox zelf willen zien als je zo'n hoge load hebt. Die zegt meer dan de task manager van Windows.
Een screenshot van https://technet.microsoft...nals/processexplorer.aspx bij hoge load kan ook interessant zijn.
En verder zou ik nog even kijken of 'ipconfig /flushdns' in cmd wat uithaalt
NSG bedankt wederom voor de feeback!
Na video graphics driver opnieuw te hebben geïnstalleerd is het probleem helaas nog steeds aanwezig en dns flush had helaas ook niet het gewenste resultaat.
Heb ook wel heel af en toe een spike gezien van disk usage naar de 99%, maar het lijkt hem echt in de cpu te zitten.
Hieronder Chrome task manager in idle en met hoge load (zonder verder in Chrome iets te doen. Soms gebeurt het ook al bij het opstarten van Chrome). Chrome freezed overigens niet geheel, maar er wordt iig niets meer ingeladen en geregistreerd. Hier haal ik ook alleen het verschil in cpu eruit:

Process explorer kan ik nog wel een screenshot van posten, maar ook daar zie ik gewoon cpu usage heel hard omhooggaan en voor de rest niet echt iets. Mocht dit alsnog interessant kunnen zijn dan post ik het uiteraard graag.
Ook als ik het window van Firefox trouwens gewoon over het scherm heen en weer sleep krijg ik veel cpu usage (30%+). Bij Chrome of andere geteste apps is dit weer stukken minder.
Het probleem begon overigens vorige week van de ene op de andere dag.
Na video graphics driver opnieuw te hebben geïnstalleerd is het probleem helaas nog steeds aanwezig en dns flush had helaas ook niet het gewenste resultaat.
Heb ook wel heel af en toe een spike gezien van disk usage naar de 99%, maar het lijkt hem echt in de cpu te zitten.
Hieronder Chrome task manager in idle en met hoge load (zonder verder in Chrome iets te doen. Soms gebeurt het ook al bij het opstarten van Chrome). Chrome freezed overigens niet geheel, maar er wordt iig niets meer ingeladen en geregistreerd. Hier haal ik ook alleen het verschil in cpu eruit:

Process explorer kan ik nog wel een screenshot van posten, maar ook daar zie ik gewoon cpu usage heel hard omhooggaan en voor de rest niet echt iets. Mocht dit alsnog interessant kunnen zijn dan post ik het uiteraard graag.
Ook als ik het window van Firefox trouwens gewoon over het scherm heen en weer sleep krijg ik veel cpu usage (30%+). Bij Chrome of andere geteste apps is dit weer stukken minder.
De clock multipliers werken in ieder geval normaal, dus dat probleem is het niet.
Ik heb de "HP 13,3 Premium lederen hoes" als bescherming, bevalt mij prima! De laptop past er goed in en de sleeve sluit door middel van mageneten.
http://store.hp.com/Nethe...d=F3W21AA&opt=ABB&sel=ACC
http://store.hp.com/Nethe...d=F3W21AA&opt=ABB&sel=ACC
Hey mensen, even in de categorie "oog voor detail". Ik kwam er van de week achter dat de volumeknoppen aan de zijkant van mijn 4100nd van functie verwisselen als je het scherm van de laptop- naar tent- of tabletstand draait. In laptopstand is de knop naast de Windows-knop volume omlaag, maar in de andere standen is het juist volume omhoog. En dat is ook uiterst intuïtief
[ Voor 4% gewijzigd door Jerrythafast op 20-06-2016 21:38 ]
Ik denk dat je het beste een eigen topic kan openen in Complete Systemen & Laptops. Je problemen worden hier blijkbaar niet herkent dus buiten dit topic maak je meer kans op een oplossing.daangi schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 17:50:
NSG bedankt wederom voor de feeback!
[afbeelding]
Beetje offtopic, maar telkens als ik een reactie van jou tegenkom moet ik denken aan het feit dat we beide jarenlang een Dell (XPS 15) L502X hebben gebruikt en ook actief zijn (geweest) in de daarover lopende topics. En dat we nu beide een HP Specte x360 hebben, terwijl een Dell XPS 13 waarschijnlijk een logischere overstap geweest zou zijnS_Chief schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:16:
Mooi he. Vind dat HP met de Spectre ook echt een premiumproduct heeft neergezet.
[ Voor 15% gewijzigd door NSG op 20-06-2016 22:58 ]
Haha, da's toevallig idd.NSG schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:52:
[...]
Beetje offtopic, maar telkens als ik een reactie van jou tegenkom moet ik denken aan het feit dat we beide jarenlang een Dell (XPS 15) L502X hebben gebruikt en ook actief zijn (geweest) in de daarover lopende topics. En dat we nu beide een HP Specte x360 hebben, terwijl een Dell XPS 13 waarschijnlijk een logischere overstap geweest zou zijn
XPS 13 heb ik ook bekeken, maar qua config paste de x360 beter bij wat ik zocht (vooral -geen- QHD, maar wel kwalitatief hoogstaand en gewoon glossy (maakt het scherm net wat levendiger)). Daarnaast was de prijs ook erg goed (volgens mij
Daarnaast is de x360 ook gewoon mooier.
Wil alleen op termijn de SSD vervangen voor een PCIe NVMe SSD, maar ik wacht nog even op een model dat wat minder hitte produceert en wat zuiniger is.
[ Voor 4% gewijzigd door S_Chief op 20-06-2016 23:20 ]
Om mijn Spectre te vervoeren maar een Pelican S130 aangeschaft.
Wel extra schuim gekocht, want de binnenkant van de laptop case is toch nog aardig hard.
De tas is wel zwaar, maar kan ik ook gelijk gebruiken voor mijn camera spullen.
Heb trouwens jaren geleden PowerDirector 12 gekocht. Even geïnstalleerd en een kort filmpje van een paar minuten gerendered. Gaat best goed.
Wel extra schuim gekocht, want de binnenkant van de laptop case is toch nog aardig hard.
De tas is wel zwaar, maar kan ik ook gelijk gebruiken voor mijn camera spullen.
Heb trouwens jaren geleden PowerDirector 12 gekocht. Even geïnstalleerd en een kort filmpje van een paar minuten gerendered. Gaat best goed.
[ Voor 19% gewijzigd door Xyphoid op 21-06-2016 01:21 ]
Gisteren was de batterij bijna leeg, adapter aangesloten en even later plop, helemaal uit en niet meer aan gaan. Ledje deed ook niets....
Vannacht laten liggen aan de adapter, nu start de laptop wel weer op maar de accu zegt: " 6% beschikbaar (aan netstroom, batterij wordt niet opgeladen)"
Heb nog garantie... dus even claimen ben ik bang....
Vannacht laten liggen aan de adapter, nu start de laptop wel weer op maar de accu zegt: " 6% beschikbaar (aan netstroom, batterij wordt niet opgeladen)"
Heb nog garantie... dus even claimen ben ik bang....
Ik heb recent een nieuwe 230V adapter geclaimd en gekregen. Probleem bleek achteraf in het 230V snoer te zitten (en daar krijg je geen nieuwe van opgestuurd), de adapter werkt nog prima.
[ Voor 14% gewijzigd door Stefano op 24-06-2016 10:47 ]
Adapter geeft gewoon 19 volt, dus lijkt correct.
Net een ticket gemaakt en gebeld, laptop wordt maandag opgehaald.
De afgelopen tijd heb ik met mijn 4040nd (i7, QHD) veel last van een soort raar getik dat vooral uit de richting van de linker speaker lijkt te komen. Vaak is het wanneer de laptop warm is en de fan hard bezig is, en ik vervolgens op Youtube een filmpje wil kijken of iets met Spotify wil doen. Ook bij andere media playback komt het soms voor, of zelfs nadat de media is afgespeeld nog eventjes. Soms loopt de boel ook erg vast, wanneer het gebeurt.
Het is lastig te reproduceren, want het komt niet altijd voor, maar wel genoeg om het irritant te noemen.
Ik heb een stukje kunnen filmen: YouTube: Heat & Crackling problems | HP Spectre x360 13-4040nd
In de video test ik meerdere browsers, video's, media en laat ik de temperatuur van het apparaat zien.
De laptop is al een keer terug geweest voor dit probleem, toen hebben ze een reset uitgevoerd en de heatsink en ventilator vervangen. Het repareren was trouwens bijzonder snel klaar, de verzending duurde nog bijna langer.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Het is lastig te reproduceren, want het komt niet altijd voor, maar wel genoeg om het irritant te noemen.
Ik heb een stukje kunnen filmen: YouTube: Heat & Crackling problems | HP Spectre x360 13-4040nd
In de video test ik meerdere browsers, video's, media en laat ik de temperatuur van het apparaat zien.
De laptop is al een keer terug geweest voor dit probleem, toen hebben ze een reset uitgevoerd en de heatsink en ventilator vervangen. Het repareren was trouwens bijzonder snel klaar, de verzending duurde nog bijna langer.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Heeft iemand hier nog een leuk advies qua stylus? Ik wou eerst voor de Dell 750-AAGN gaan, maar die is vrijwel niet meer leverbaar (1 leverancier in pricewatch met een debiele prijs).. HP Active Stylus schijnt ruk te zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door S_Chief op 01-07-2016 20:21 ]
Kijk eens op een Amazon naar keus, ik heb de Dell 750-AAHC nog niet zo lang geleden voor zo'n €30 gekocht op de Duitse Amazon. Leuk ding, maar echt gebruiken die ik hem niet.S_Chief schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 20:20:
Heeft iemand hier nog een leuk advies qua stylus? Ik wou eerst voor de Dell 750-AAGN gaan, maar die is vrijwel niet meer leverbaar (1 leverancier in pricewatch met een debiele prijs).. HP Active Stylus schijnt ruk te zijn.

Ik overweeg 'em vooral voor OneNote. Weg met de ouderwetse kladblok en in met de Spectre.NSG schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 21:06:
[...]
Kijk eens op een Amazon naar keus, ik heb de Dell 750-AAHC nog niet zo lang geleden voor zo'n €30 gekocht op de Duitse Amazon. Leuk ding, maar echt gebruiken die ik hem niet.
Kijk ook even op Martkplaats en eBay.S_Chief schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 20:20:
Heeft iemand hier nog een leuk advies qua stylus? Ik wou eerst voor de Dell 750-AAGN gaan, maar die is vrijwel niet meer leverbaar (1 leverancier in pricewatch met een debiele prijs)..
AAGN werkt perfect; verslindt wel AAAA-batterijen.
Tsja, lees toch weer wat mindere dingen. Bouwkwaliteit schijnt tegen te vallen en idd batterijduur is vrij kort. Helaas zijn er maar weinig pennen beschikbaar voor Synaptics. Denk er nog maar even over na.
Ik gebruik al een jaar inmiddels deze HP Active Stylus.S_Chief schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 20:20:
Niks ruk aan, prima ding
Anoniem: 34979
Heeft iemand nog meer last van een irritant hoge pieptoon als de SSD schijf in actie moet komen?
Als de SSD schijf lees en/of schrijfopdrachten verricht dan hoor je de SSD schijf piepen met een hele hoge toon (screeching)
Hoe zwaarder de i/o bewerkingen zijn, hoe duidelijker het gepiep cq hoge toon waarneembaar is.
Had hiervoor een Lenovo ultrabook ook met een 256GB SSD en die was niet te horen.
Als de SSD schijf lees en/of schrijfopdrachten verricht dan hoor je de SSD schijf piepen met een hele hoge toon (screeching)

Hoe zwaarder de i/o bewerkingen zijn, hoe duidelijker het gepiep cq hoge toon waarneembaar is.
Had hiervoor een Lenovo ultrabook ook met een 256GB SSD en die was niet te horen.
Ik hoor wel eens wat "coil whine" als mijn Spectre onder stress staat, maar erg extreem vindt ik het niet. Het kan ook met de leeftijd verschillen hoe erg je er last van hebt, ben je toevallig jonger dan 20?Anoniem: 34979 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 19:50:
Heeft iemand nog meer last van een irritant hoge pieptoon als de SSD schijf in actie moet komen?
Als de SSD schijf lees en/of schrijfopdrachten verricht dan hoor je de SSD schijf piepen met een hele hoge toon (screeching)![]()
Wat ook niet onbelangrijk in dit verhaal is, is dat HP de Spectre met ten minste 5 verschillende SSD's levert, van ieder een andere fabrikant. Ik heb zelf een SAMSUNG MZNTE256HMHP-000H1, welke heb jij (Speccy kan dit uitlezen)?
Kan soms gebeuren idd. Mijne is wel stil, maar de 830 series in m'n XPS 15 maakt wel een zacht geluidje als 'ie heel druk is.Anoniem: 34979 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 19:50:
Als de SSD schijf lees en/of schrijfopdrachten verricht dan hoor je de SSD schijf piepen met een hele hoge toon (screeching)![]()
In een hele stille ruimte is mijn Spectre ook hoorbaar. De hoogte van het geluid lijkt gerelateerd aan de CPU belasting (of misschien de clock multiplier?). Zal vast iets met de stroomvoorziening te maken hebben.
Heb nu enkele weken een HP Spectre X360 laptop welke echt super bevalt. Echter zie ik in het applicatie log de volgende melding:
Er is een gecorrigeerde hardwarefout opgetreden.
Onderdeel: PCI Express Root Port
Foutbron: Geavanceerde foutrapportage (PCI Express)
Bus:Apparaat:Functie: 0x00x1C0x1
Leverancier-id:Apparaat-id: 0x8086:0x9D11
Klassecode: 0x30400
Zie de detailweergave van deze vermelding voor aanvullende informatie.
Wanneer ik op het Internet zoek naar deze melding kom ik diversen oplossingen tegen waarbij over het algemeen het BIOS of videokaart driver wordt geupdate. Dit heb ik inmiddels allemaal gedaan echter blijft de melding terug komen. Gisteren heb ik ook contact gehad met HP support, zij hebben ook de chipset driver geupdate waarna de melding gisteren niet is opgetreden. de laptop heb ik gisteren avond meerdere keren herstart / uit en aan gehad). Vervolgens start ik de laptop vanmorgen op en zie ik de meldingen weer in het applicatie log. Iemand deze zelfde problemen gehad en een oplossing?
De laptop functioneert verder prima, start snel op en ook kopieren van en naar het netwerk (Synology NAS) gaat zoals verwacht, beeld knippert ook niet. Gezien de melding na het updaten van drivers enige tijd uitblijft denk/hoop ik dat het hier een driver issue betreft?
Er is een gecorrigeerde hardwarefout opgetreden.
Onderdeel: PCI Express Root Port
Foutbron: Geavanceerde foutrapportage (PCI Express)
Bus:Apparaat:Functie: 0x00x1C0x1
Leverancier-id:Apparaat-id: 0x8086:0x9D11
Klassecode: 0x30400
Zie de detailweergave van deze vermelding voor aanvullende informatie.
Wanneer ik op het Internet zoek naar deze melding kom ik diversen oplossingen tegen waarbij over het algemeen het BIOS of videokaart driver wordt geupdate. Dit heb ik inmiddels allemaal gedaan echter blijft de melding terug komen. Gisteren heb ik ook contact gehad met HP support, zij hebben ook de chipset driver geupdate waarna de melding gisteren niet is opgetreden. de laptop heb ik gisteren avond meerdere keren herstart / uit en aan gehad). Vervolgens start ik de laptop vanmorgen op en zie ik de meldingen weer in het applicatie log. Iemand deze zelfde problemen gehad en een oplossing?
De laptop functioneert verder prima, start snel op en ook kopieren van en naar het netwerk (Synology NAS) gaat zoals verwacht, beeld knippert ook niet. Gezien de melding na het updaten van drivers enige tijd uitblijft denk/hoop ik dat het hier een driver issue betreft?
[ Voor 11% gewijzigd door bluecupra op 05-07-2016 09:53 ]
Heb zelf ook deze melding op mijn HP Spectre x360. De WiFi adapter is gekoppeld aan deze PCI Express Root poort. Na veel onderzoek, en geen conctrete oplossing te hebben gevonden heb ik deze melding maar gelaten voor wat het is, aangezien alles goed functioneert.
Het lijkt erop dat dit op meer Intel Skylake systemen het probleem ook hebben.
Het lijkt erop dat dit op meer Intel Skylake systemen het probleem ook hebben.
"A lecture on time travel will be held yesterday"
@Rolandus, bedankt voor deze reactie. Ik heb ook lopen zoeken op het www en kom dergelijke melding ook vaak tegen in combinatie met Skylake CPU's. Benieuwd wat HP hier nog aan gaat doen, heb ze vanmorgen een update gestuurd dat de melding er nog steeds is
Anoniem: 34979
@NSG: nope niet < 20 , maar het geluid is wel duidelijk te horen.
Het gaat om de 256GB van Sandisk SD7SN6S op de x360 4150ND uitvoering.
Jerrythafast@ denk zelf meer dat het de SSD is, maar zou ook te maken kunnen hebben met de CPU belasting.
Klinkt als een hoge pieptoon afgewisseld door "krassend geluid" bij belasting . Irritant want ik weet dat het ook anders kan, mijn vorige ultrabook was niet te horen.
Jerrythafast@ denk zelf meer dat het de SSD is, maar zou ook te maken kunnen hebben met de CPU belasting.
Klinkt als een hoge pieptoon afgewisseld door "krassend geluid" bij belasting . Irritant want ik weet dat het ook anders kan, mijn vorige ultrabook was niet te horen.
Heb je de verlichting van het toetsenbord aanstaan? Als ik die aanzet maakt de laptop ook een irritant geluid...Anoniem: 34979 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:02:
@NSG: nope niet < 20 , maar het geluid is wel duidelijk te horen.
Laptop weer terug, nieuw moederbord, powerknop werkt nu beroerd en zodra ik het windows 10 achtergrond scherm zie komt er een zwart scherm en blijft hij hangen....Vandread schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:36:
Eerst eens het een en ander van het schijfje halen, kan ik vervolgens een restore doen, werkt het dan nog niet goed dan kan die weer terug.
Denk dat ik meteen maar de extra garantie ga bestellen.
edit: veilige modus start lukt ook niet via het recovery menu....
[ Voor 5% gewijzigd door Vandread op 08-07-2016 12:26 ]
Om nog even terug te komen op de Event ID 17, WHEA logger. Wanneer de laptop gekoppeld is aan het lichtnet blijft deze melding uit. Op het moment je de stroom adapter van de laptop haalt komen direct de Event-ID's 17 tevoorschijn in het system event log. Probleem is in behandeling bij HP, erg benieuwd wanneer hier een verklaring / oplossing voor beschikbaar komt.
@edit, 09-07-2016; voor diegene die deze melding ook hebben misschien een handige tip, lost voor mij de meldingen op.
Wanneer de laptop verbonden is met het lichtnet merk ik op dat de meldingen uitblijven. Zodra ik de net adapter van de spanning haal komen de Event ID's 17 (WHEA logger) direct terug. Wanneer je kijkt bij geavanceerd energie beheer / PCI Express / Link State Power Management zul je zien dat deze waarde wanneer gekoppeld aan het lichtnet ingesteld is op: uitgeschakeld. Uitgaande van het standaard (HP) geactiveerde energie schema staat deze waarde wanneer op accu op: maximale besparing. Dit heb ik aangepast in normale besparing waarna ik de laptop opnieuw heb gestart. Na herstart blijft Event ID 17 uit. Heb deze informatie ook doorgegeven aan de HP Support Engineer waar ik contact mee heb. Uitgaande wat Link State Power management doet zal dit een (kleine) impact hebben op batterijduur.
@edit, 10-07-2016; helaas is dit toch geen oplossing. Gisteren hele dag laptop kunnen gebruiken zonder deze melding te zien, vanmorgen staan ze weer in het log...jammer maar helaas..
@edit, 09-07-2016; voor diegene die deze melding ook hebben misschien een handige tip, lost voor mij de meldingen op.
Wanneer de laptop verbonden is met het lichtnet merk ik op dat de meldingen uitblijven. Zodra ik de net adapter van de spanning haal komen de Event ID's 17 (WHEA logger) direct terug. Wanneer je kijkt bij geavanceerd energie beheer / PCI Express / Link State Power Management zul je zien dat deze waarde wanneer gekoppeld aan het lichtnet ingesteld is op: uitgeschakeld. Uitgaande van het standaard (HP) geactiveerde energie schema staat deze waarde wanneer op accu op: maximale besparing. Dit heb ik aangepast in normale besparing waarna ik de laptop opnieuw heb gestart. Na herstart blijft Event ID 17 uit. Heb deze informatie ook doorgegeven aan de HP Support Engineer waar ik contact mee heb. Uitgaande wat Link State Power management doet zal dit een (kleine) impact hebben op batterijduur.
@edit, 10-07-2016; helaas is dit toch geen oplossing. Gisteren hele dag laptop kunnen gebruiken zonder deze melding te zien, vanmorgen staan ze weer in het log...jammer maar helaas..
[ Voor 61% gewijzigd door bluecupra op 10-07-2016 11:59 ]
Ik heb wat pre-geinstalleerde (HP) software verwijderd waaronder de HP Energy Star software. Dit zou enkel een energie schema moeten zijn. Daarnaast heb ik nu onderstaande WLAN en Video driver geïnstalleerd:
Intel 7265 wireless - 18.40.4.2 (latest version available on Intel website)
Intel HD 520 Graphics - 20.19.15.4463
Dit in combinatie met de PCI Express / Link State Power Management op normaal (standaard HP energie schema) blijven de meldingen nu uit. Het probleem zit in de WLAN kaart, zodra je deze uitschakelt heb je de meldingen ook niet als wanneer je een hoog prestatie energie schema selecteert (combinatie probleem van energie besparing en de Intel 7265 WLAN kaart).
Intel 7265 wireless - 18.40.4.2 (latest version available on Intel website)
Intel HD 520 Graphics - 20.19.15.4463
Dit in combinatie met de PCI Express / Link State Power Management op normaal (standaard HP energie schema) blijven de meldingen nu uit. Het probleem zit in de WLAN kaart, zodra je deze uitschakelt heb je de meldingen ook niet als wanneer je een hoog prestatie energie schema selecteert (combinatie probleem van energie besparing en de Intel 7265 WLAN kaart).
Probleem is bij mij opgelost na het instellen van:
Energiebeheer, Aanbevolen door HP, wijzigen, geavanceerde energie instellingen wijzigen, Instellingen voor de adapter voor draadloos netwerk, modus voor energie besparing, op batterij "maximale prestaties".
Met deze instelling kan ook PCI Express / Link State Power Management / Op batterij / Maximale energie besparing (standaard in aanbevolen door HP Energie Schema)
Draai nu al enkele dagen zonder deze melding in het systeem log terug te zien. Heb deze bevindingen ook aan HP Support teruggekoppeld, mogelijk kunnen ze hier iets mee met toekomstige WLAN drivers zodat "maximale prestaties"voor WLAN niet meer nodig is. Zodra ik hier meer over hoor laat ik het even weten.
Energiebeheer, Aanbevolen door HP, wijzigen, geavanceerde energie instellingen wijzigen, Instellingen voor de adapter voor draadloos netwerk, modus voor energie besparing, op batterij "maximale prestaties".
Met deze instelling kan ook PCI Express / Link State Power Management / Op batterij / Maximale energie besparing (standaard in aanbevolen door HP Energie Schema)
Draai nu al enkele dagen zonder deze melding in het systeem log terug te zien. Heb deze bevindingen ook aan HP Support teruggekoppeld, mogelijk kunnen ze hier iets mee met toekomstige WLAN drivers zodat "maximale prestaties"voor WLAN niet meer nodig is. Zodra ik hier meer over hoor laat ik het even weten.
Ik zie dezelfde foutmelding langskomen in de Windows Event Log, dus blijkbaar is het gewoon inherent aan de (Skylake) hardware momenteel.bluecupra schreef op maandag 18 juli 2016 @ 18:44:
Probleem is bij mij opgelost na het instellen van:
(...)
Merk echter geen nadelige effecten, alle peripherals werken, wifi prestaties goed, batterijduur 9-9.30 uur. Vraag is dus wat je hiervoor nadeel aan zou (kunnen) ondervinden? cq. weegt dat op tegen het instellen van de prestaties van WLAN op maximaal.
Hier werkt de laptop verder ook prima. Wanneer ik de WLAN kaart zet op normale prestaties had ik op een gegeven moment binnen een uur 16.000 events in het systeem logboek. Hiermee groeit het logboek enorm en stoort mij (laten we maar zeggen hoort niet). Met het instellen van de WLAN kaart op max prestaties heb ik ook geen erge terugval in accuduur. Bij mij gaat het ook met de WLAN kaart op max prestaties rond de 9 uur mee op accu. Hoop dat HP/Intel dit probleem met WLAN kunnen fixen bij een volgende software release.
Ik laat de WLAN kaart daarom op max prestaties staan
Ik laat de WLAN kaart daarom op max prestaties staan
[ Voor 5% gewijzigd door bluecupra op 22-07-2016 19:00 ]
Ah ok. Ja bij mij gaat het om circa 20 events (welliswaar kort op elkaar) per gebruikssessie op accu (ook als deze uren duurt). Ook wordt mijn event log overspoeld met tientallen meldingen van de HID_PCI Minidriver en fouten van de Bonjour service (meteen maar verwijderd, maar van geen van beide last gehad).
Microsoft en Intel zouden toch nauwer samen moeten werken voor een betere symbiose van drivers en Intel hardware. De meeste verkochte Windows apparaten aan consumenten zijn tegenwoordig mobile en draaien 80% op integrated Intel hardware. In tegenstelling tot het desktoptijdperk met z'n volledig aanpasbare configuraties zou het lonen hier flink wat meer moeite in te steken. Nota bene Microsofts eigen Surface producten kampten en kampen deels nog steeds met Intel driver/hardware problemen (een deel dezelfde als de Spectre).
Als je een goede vuist wil maken tegen Apple met premium Windows apparaten zal je ook een 'premium' gebruikerservaring moeten leveren zonder allerlei troubleshooting die voor ons tweakers geen probleem is, maar waar de meeste mensen niet op zitten te wachten. (NB. het is zeker niet zo dat Apple producten geen hardware/driver problemen kennen, maar het verschil met Windows is er wel).
Microsoft en Intel zouden toch nauwer samen moeten werken voor een betere symbiose van drivers en Intel hardware. De meeste verkochte Windows apparaten aan consumenten zijn tegenwoordig mobile en draaien 80% op integrated Intel hardware. In tegenstelling tot het desktoptijdperk met z'n volledig aanpasbare configuraties zou het lonen hier flink wat meer moeite in te steken. Nota bene Microsofts eigen Surface producten kampten en kampen deels nog steeds met Intel driver/hardware problemen (een deel dezelfde als de Spectre).
Als je een goede vuist wil maken tegen Apple met premium Windows apparaten zal je ook een 'premium' gebruikerservaring moeten leveren zonder allerlei troubleshooting die voor ons tweakers geen probleem is, maar waar de meeste mensen niet op zitten te wachten. (NB. het is zeker niet zo dat Apple producten geen hardware/driver problemen kennen, maar het verschil met Windows is er wel).
Heb de laptop(13-4159nd Special Edition) nu enige weken in gebruik en bevalt tot nu meer dan prima. Zelf zit ik te kijken naar een externe SSD voor het back-uppen van foto's tijdens vakantie. Gezien de prijs van dergelijke SSD's (Samsung T1 bijvoorbeeld) ben ik enkele artikelen tegengekomen waarbij de standaard m.2 SSD vervangen wordt door een NVMe variant. Zeker met de laatste Skylake cpu's welke ondersteuning bieden voor PCIe 4x (3.0) een aardige prestatiewinst bij read en writes. Nu heb ik in dit topic een reactie gelezen van "emmerx" waarbij de dagelijkse / real world prestatie verbeteringen nagenoeg niet aanwezig zijn. Zijn er inmiddels al andere die de standaard M.2 SSD vervangen hebben voor een NVMe variant? Ben erg benieuwd naar de ervaringen. Met name prestatie winst met het werken in Lightroom of Photoshop (verwerken van RAW bestanden).
Het idee is dan om de huidige m.2 SSD in een externe behuizing te doen zodat ik deze kan gebruiken voor externe opslag/back-up van foto's tijdens vakanties (twee vliegen in 1 klap)
Het idee is dan om de huidige m.2 SSD in een externe behuizing te doen zodat ik deze kan gebruiken voor externe opslag/back-up van foto's tijdens vakanties (twee vliegen in 1 klap)
heb dit ook.ojeewatnu schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 23:11:
[...]
Ja, die gele vlek heb ik ook linksboven in het scherm, valt me alleen bij een witte achtergrond op.
Hebben meer mensen dat?
Maar verder blijft het een top laptop
Mede i.c.m. het slechte scharnier ben ik wel wat teleurgesteld in de bouwkwaliteit van HP... mijn 4j oude macbook air scoort daarin merkelijk beter.
Ik heb (sinds een half jaar) de SM951 AHCI in gebruik, deze is net als de NVME variant een stuk vlotter dan de standaard SATA SSD en dat is wel degelijk merkbaar. De laptop start sneller en voelt veel meer "responsive". Ik gebruik Lightroom i.c.m. met 5D III raw en dat geeft een behoorlijk verschil, de SATA SSD geeft vertraging, de SM951 vliegt door. Aantekening is wel dat ik hier Lightroom 6.2? met 6.4 en hoger vergelijk.bluecupra schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:33:
Nu heb ik in dit topic een reactie gelezen van "emmerx" waarbij de dagelijkse / real world prestatie verbeteringen nagenoeg niet aanwezig zijn. Zijn er inmiddels al andere die de standaard M.2 SSD vervangen hebben voor een NVMe variant? Ben erg benieuwd naar de ervaringen. Met name prestatie winst met het werken in Lightroom of Photoshop (verwerken van RAW bestanden).
De SATA SSD zit in een USB3 huisje, erg mobiele en vlotte externe opslag, prima oplossing.
Stefano, bedankt voor je reactie. klinkt erg aantrekkelijk om ook te gaan voor een SM951 NVMe SSD oplossing. Was het inbouwen / vervangen en het werkend krijgen van dit type disk lastig? Heb wat artikelen gelezen waarbij de NVMe variant door het BIOS niet herkend wordt en hiervoor een Windows 10 clean install gedaan moet worden. Deze problemen (niet herkennen in het BIOS) zijn niet aan de orde met de AHCI variant als ik het goed heb. heb je voor de zekerheid het type nummer wat jezelf gebruikt (ook in een Spectre x360?)
Ik heb vrij snel na aanschaf van mijn x360 - 13-4190nd geëxperimenteerd (laatste kwartaal vorig jaar, staat ergens in dit topic) met zowel de SM951 NVMe als de AHCI (MZHPV256HDGL-00000).
Destijds werd de NVMe variant geheel niet herkend (onbruikbaar) en de AHCI gaf problemen met installatie van Windows 10. De AHCI heb ik op de plank gehouden en de NVMe in mijn desktop gebruikt. Na het verschijnen van verschillende nieuwe HP firmware maar weer eens een poging gewaagd, et voila, de AHCI werkt nu probleemloos.
Inbouwen is een eitje > onderkant eraf. Hier kan je eventueel ook de Wifi kaart vervangen (8260 nu)
Destijds werd de NVMe variant geheel niet herkend (onbruikbaar) en de AHCI gaf problemen met installatie van Windows 10. De AHCI heb ik op de plank gehouden en de NVMe in mijn desktop gebruikt. Na het verschijnen van verschillende nieuwe HP firmware maar weer eens een poging gewaagd, et voila, de AHCI werkt nu probleemloos.
Inbouwen is een eitje > onderkant eraf. Hier kan je eventueel ook de Wifi kaart vervangen (8260 nu)
Opnieuw problemen gehad met speling op de scharnieren.
Mijn laptop is opgehaald en ik krijg het aankoopbedrag terug.
Hmm balen. Ik heb besloten het nog niet te laten maken, omdat ik eerst wilde weten hoe het bij jou zou gaan. Boden ze geen alternatief?jeroenvanrooij schreef op maandag 25 juli 2016 @ 12:25:
Hoe lang ben je de laptop nu totaal kwijt geweest Jeroenvanrooij? Of hoeveel keer? Heb je de laptop destijds rechtstreeks bij HP gekocht dat je nu het aankoopbedrag terugkrijgt?
Hmmm, bij mij ook weer het geval.jeroenvanrooij schreef op maandag 25 juli 2016 @ 12:25:
Nadeel is dat ik de ssd zelf vervangen heb en wat meer aan het klooien ben geweest waardoor ik vermoed dat het garantie-technisch nog wel eens een puntje kan zijn helaas.
Heb het de vorige keer zelf kunnen fixen wel, maar de schroef zit vrij onhandig (koeler zit in de weg) waardoor het toch wel een gedoe is dit 'even' zelf te doen

Na 2x te laten repareren kon ik kiezen uit 3 opties.bazzemans schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:22:
[...]
Hmm balen. Ik heb besloten het nog niet te laten maken, omdat ik eerst wilde weten hoe het bij jou zou gaan. Boden ze geen alternatief?
* Vergelijkbaar HP product krijgen
* Staples tegoedbon voor een HP product
* Aankoopbedrag retour
Ik heb mijn laptop 2 keer laten repareren, beide keren ben ik deze zo'n 3 weken kwijt geweest.bluecupra schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:27:
Hoe lang ben je de laptop nu totaal kwijt geweest Jeroenvanrooij? Of hoeveel keer? Heb je de laptop destijds rechtstreeks bij HP gekocht dat je nu het aankoopbedrag terugkrijgt?
De laptop heb ik inderdaad rechtstreeks bij HP gekocht (HP Student Store).
Als je de originele ssd terug plaatst zien ze er niks van lijkt me?m0ridin schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:45:
[...]
Hmmm, bij mij ook weer het geval.
Nadeel is dat ik de ssd zelf vervangen heb en wat meer aan het klooien ben geweest waardoor ik vermoed dat het garantie-technisch nog wel eens een puntje kan zijn helaas.
Heb het de vorige keer zelf kunnen fixen wel, maar de schroef zit vrij onhandig (koeler zit in de weg) waardoor het toch wel een gedoe is dit 'even' zelf te doen
[ Voor 61% gewijzigd door Brabo op 25-07-2016 15:04 ]
Haha, als dat het enige was niet nee... Ik moet m eventueel nog even een keer openmaken, maar volgens mij had ik ook eens geprobeerd iets bij te vijlenjeroenvanrooij schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:01:
[...]
Na 2x te laten repareren kon ik kiezen uit 3 opties.
* Vergelijkbaar HP product krijgen
* Staples tegoedbon voor een HP product
* Aankoopbedrag retour
[...]
Ik heb mijn laptop 2 keer laten repareren, beide keren ben ik deze zo'n 3 weken kwijt geweest.
De laptop heb ik inderdaad rechtstreeks bij HP gekocht (HP Student Store).
[...]
Als je de originele ssd terug plaatst zien ze er niks van lijkt me?
Laten we zeggen dat ik nogal lomp ben en het me niet heel erg uitmaakt als ik dingen op een niet nette manier fix, alleen jammer in dit soort gevallen. Maar again, zal nog ns kijken...
Balen wat betreft je ervaring maar fijn dat jet het aankoopbedrag terug hebt, vindt het verder een heel fijn apparaat wel dus ik moet gewoon gaan zien hoe erg het me stoort. Gebruik hem ook niet intensief of elke dag verder namelijk.
Moest je gewoon contact opnemen met hun en stuurde ze dan een usb stick?bazzemans schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:27:
[...]
Lang verhaal kort. Mocht iemand tegen hetzelfde probleem aanlopen dan is de recovery USB van Microsoft/HP een goede optie. Deze kan je verkrijgen via HP Ondersteuning, buiten de garantie zal je hiervoor een kleine vergoeding moeten betalen.
Loop een beetje tegen hetzelfde gelazer aan...
Na installatie van de laptop heb ik als één van de eerste dingen via de HP Support Assistent een recovery USB stick gemaakt. Heb je deze mogelijkheid niet meer Vandread? Of anders met de Microsoft Media Creation Tool een Windows 10 boot DVD/USB aanmaken, Windows key is volgens mij opgeslagen op het mainboard/BIOS
Microsoft Media Creation Tool: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Microsoft Media Creation Tool: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
[ Voor 13% gewijzigd door bluecupra op 28-07-2016 17:41 ]
Ja, nadat we alle andere opties hadden doorlopen. Je moet bellen met technische ondersteuning. Zij lopen met je alle stappen door. Sommige stappen hebben we geskipt, omdat ik die al had uitgevoerd. Met de hardware was niks mis. Het probleem zat bij mij in de opstartsequentie van Windows. Die was blijkbaar corrupt geraakt, waardoor telkens de BIOS-tijd werd verzet en niet alle hardware correct werd herkent (met name dus ook de herstelpartitie van HP). Uiteindelijk was de conclusie dat ze mij de stick opstuurden en dat hielp.Vandread schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 15:26:
[...]
Moest je gewoon contact opnemen met hun en stuurde ze dan een usb stick?
Loop een beetje tegen hetzelfde gelazer aan...
Dat werkte bij mij dus ook niet meer.bluecupra schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 17:40:
Na installatie van de laptop heb ik als één van de eerste dingen via de HP Support Assistent een recovery USB stick gemaakt. Heb je deze mogelijkheid niet meer Vandread? Of anders met de Microsoft Media Creation Tool een Windows 10 boot DVD/USB aanmaken, Windows key is volgens mij opgeslagen op het mainboard/BIOS
Ik heb vandaag een Samsung 950 Pro (512GB) binnen gekregen. Ik heb de schroefjes aan de achterzijde van de laptop verwijderd echter komt hier de achterklep nog niet mee los. Ook heb ik geprobeerd om een pasje tussen het chassis en de klep te krijgen, dit is niet gelukt. Wil de laptop netjes houden dus wie heeft voor mij "de tip" om de achterklep te verwijderen?
@edit, achterklep is inmiddels los. Met een dun stukje metaal heb ik de achterklep kunnen openen. Dit stukje metaal past precies tussen de rand van het aluminium chassis en is sterk genoeg om de lipjes van het achterdeksel mee te openen. Enige nadeel is dat de kop van de gebruikte schroefjes erg zacht is en snel "doordraaid". Heb de achterklep nu vastzitten met twee schroefjes minder. Op zich geen probleem omdat de achterklep ook prima vastzit zonder schroefjes (zit met lipjes geklemd in het alu chassis)
De Samsung 950 Pro is ingebouwd, alvorens inbouw heb ik een Image gemaakt met Acronis True Image 2016 (http://www.acronis.com/en...-image-2016-update-2-here) worden ook NVMe disks ondersteund. De originele 256GB M.2 SSD van de Spectre heb ik nu ingebouwd in een Startech.com (https://www.startech.com/...sd-behuizing~SM2NGFFMBU33) externe M.2 behuizing (is op andere sites goedkoper te krijgen dan in de link). Uiteindelijk heb ik het gemaakte image niet hoeven te gebruiken.
Met behulp van de Acronis software (boot cd) is het mogelijk om een kloon te maken gebruikmakend van de "oude" M.2 SSD in de externe behuizing. Binnen enkele minuten is de kloon gemaakt en start Windows op van de Samsung SSD.
Na installatie heb ik een benchmark gedraaid met Crystaldiskmark:
Sequential Read (Q= 32,T= 1) : 1738.067 MB/s
Sequential Write (Q= 32,T= 1) : 1570.240 MB/s
Originele SSD:
Sequential Read (Q= 32,T= 1) : 540.107 MB/s
Sequential Write (Q= 32,T= 1) : 292.320 MB/s
Het systeem was al niet traag maar "vliegt"nu echt. Alles reageert meer "snappy". Ik heb deze Samsung 950 Pro met name gekocht omdat ik wat meer opslagruimte wilde hebben en opzoek was naar een externe SSD om een back-up te maken van foto's (op bijvoorbeeld vakantie). Op deze manier vang ik twee vliegen in 1 klap
@edit, achterklep is inmiddels los. Met een dun stukje metaal heb ik de achterklep kunnen openen. Dit stukje metaal past precies tussen de rand van het aluminium chassis en is sterk genoeg om de lipjes van het achterdeksel mee te openen. Enige nadeel is dat de kop van de gebruikte schroefjes erg zacht is en snel "doordraaid". Heb de achterklep nu vastzitten met twee schroefjes minder. Op zich geen probleem omdat de achterklep ook prima vastzit zonder schroefjes (zit met lipjes geklemd in het alu chassis)
De Samsung 950 Pro is ingebouwd, alvorens inbouw heb ik een Image gemaakt met Acronis True Image 2016 (http://www.acronis.com/en...-image-2016-update-2-here) worden ook NVMe disks ondersteund. De originele 256GB M.2 SSD van de Spectre heb ik nu ingebouwd in een Startech.com (https://www.startech.com/...sd-behuizing~SM2NGFFMBU33) externe M.2 behuizing (is op andere sites goedkoper te krijgen dan in de link). Uiteindelijk heb ik het gemaakte image niet hoeven te gebruiken.
Met behulp van de Acronis software (boot cd) is het mogelijk om een kloon te maken gebruikmakend van de "oude" M.2 SSD in de externe behuizing. Binnen enkele minuten is de kloon gemaakt en start Windows op van de Samsung SSD.
Na installatie heb ik een benchmark gedraaid met Crystaldiskmark:
Sequential Read (Q= 32,T= 1) : 1738.067 MB/s
Sequential Write (Q= 32,T= 1) : 1570.240 MB/s
Originele SSD:
Sequential Read (Q= 32,T= 1) : 540.107 MB/s
Sequential Write (Q= 32,T= 1) : 292.320 MB/s
Het systeem was al niet traag maar "vliegt"nu echt. Alles reageert meer "snappy". Ik heb deze Samsung 950 Pro met name gekocht omdat ik wat meer opslagruimte wilde hebben en opzoek was naar een externe SSD om een back-up te maken van foto's (op bijvoorbeeld vakantie). Op deze manier vang ik twee vliegen in 1 klap
[ Voor 72% gewijzigd door bluecupra op 30-07-2016 14:01 ]
Hallo allemaal. Ik moet voor mijn studie een laptop aanschaffen. Ik ga vanaf september beginnen met programmeren. Ik moet dus een goede videokaart hebben. De videokaart moet dedicated zijn. Meeste videokaarten zijn shared types, deze zijn dus niet geschikt voor als je gaat programmeren en voor andere zware programma's. Ik wil heel graag een ultrabook en met een goede resolutie vanaf 1900x1080.
Weet iemand een laptop die ik kan aanschaffen? Ik dacht aan een spectre 360, maar deze videokaart is dus niet geschikt zo te zien.
Weet iemand een laptop die ik kan aanschaffen? Ik dacht aan een spectre 360, maar deze videokaart is dus niet geschikt zo te zien.
Volgens mij is voor programmeren juist niet een dedicated videokaart nodig, dit zijn over het algemeen niet erg grafische toepassingen of die zwaar leunen op videohardware. Zou dan eerder denken aan CPU en intern geheugen. Wat voor studie is het overigens of wat voor programmeer werk betreft het? (welke talen?)jan94 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 21:05:
Hallo allemaal. Ik moet voor mijn studie een laptop aanschaffen. Ik ga vanaf september beginnen met programmeren. Ik moet dus een goede videokaart hebben. De videokaart moet dedicated zijn. Meeste videokaarten zijn shared types, deze zijn dus niet geschikt voor als je gaat programmeren en voor andere zware programma's. Ik wil heel graag een ultrabook en met een goede resolutie vanaf 1900x1080.
[ Voor 4% gewijzigd door bluecupra op 29-07-2016 23:06 ]
Ik ga voornamelijk gebruik maken van Python. En ik denk ook nog andere zware programma's. Studie ik ga volgen is informatica. Dit zijn de belangrijke punten waaraan de laptop moet voldoen.
- Processor: Intel i5 of i7
- Geheugen: 8 GB RAM of meer
- Harddisk: 320 GB of meer, 5400 RPM hard disk drive of sneller
- Videokaart: DirectX 9 ondersteunende video card op 1024 x 768 of met een hogere resolutie (let op dat het videogeheugen geen ‘shared memory’ gebruikt)
- Processor: Intel i5 of i7
- Geheugen: 8 GB RAM of meer
- Harddisk: 320 GB of meer, 5400 RPM hard disk drive of sneller
- Videokaart: DirectX 9 ondersteunende video card op 1024 x 768 of met een hogere resolutie (let op dat het videogeheugen geen ‘shared memory’ gebruikt)
TL;DR: De Spectre is prima. Houd er wel rekening mee dat het een compacte laptop is, wat wennen kan zijn als je een desktop of grotere laptop gewend bent.
Eerst en vooral: Voor programmeren in Python heb je echt geen dedicated videokaart nodig
Die heb je pas nodig als je flink gaat zitten gamen. De integrated graphics van de Core i5-6200U in mijn Spectre x360 draait zelfs Need for Speed: Hot Pursuit (2010) nog vloeiend op de hoogste instellingen, dus tenzij je echt de nieuwste games op hoge instellingen gaat draaien op jouw nieuwe laptop heb je echt absoluut geen killer videokaart nodig.
Het lijstje van specificaties dat je geeft lijkt mij heel erg outdated. 320 GB harddisk? Mijn vorige laptop uit 2010 had dat. Je moet goed zoeken om nu nog een laptop met zo'n kleine harde schijf te vinden. En videokaarten die niet hoger kunnen dan 1024x768 worden al zeker 10 jaar niet meer geproduceerd
Trouwens, DirectX 9 is technologie uit het Windows XP-tijdperk. Alles wat je nu koopt ondersteunt minimaal DirectX 11.
Ik kan niet anders concluderen dan dat je lijstje met specificaties minimaal 6 jaar oud is, misschien zelfs nog wel ouder. Destijds had je nog geen heel snelle integrated graphics op de processor, dus dan kan ik mij dit advies nog enigszins voorstellen. Maar anno 2016 is een dedicated videokaart echt dikke overkill tenzij je de nieuwste games op hoge grafische instellingen wilt kunnen draaien.
De goedkoopste Spectre (dit is trouwens ook de versie die ik heb) voldoet ruimschoots aan wat je nodig hebt aan CPU, geheugen en GPU. Of de 128GB SSD voldoende is voor jou kun je zelf beter inschatten dan ik. Het gemiddelde Python progsel is niet groter dan 1 MB; harde schijfruimte heb je tegenwoordig vooral nodig voor - je raadt het al - de nieuwste games. Die krengen kunnen soms wel 10 GB in beslag nemen. Dus wederom: wil je er ook de nieuwste games op gaan spelen? Dan is een laptop met iets meer opslag wel prettig. Aan de andere kant: er zitten 3 USB 3.0 poorten op dus met een leuke externe schijf voor je games ben je ook klaar.
Wat zou dan nog een reden zijn om niet voor de Spectre te kiezen? Ik kan er maar één bedenken: het is een 13,3" laptop en dat moet je maar net bevallen. Dit formaat is erg makkelijk mee te nemen, maar het scherm is relatief klein en je hebt twee vingers nodig om de toetsen Home, PageUp, PageDown en End te gebruiken dus dat vergt wat gewenning. Ik heb zelf mijn opleiding Bio-Informatica op een 15,6" laptop gedaan; dat neemt wat meer ruimte in je tas maar biedt wel meer comfort tijdens gebruik. De Spectre kun je misschien op je opleiding wel aan een extern scherm hangen en bedienen met los USB- of bluetooth toetsenbord. Dan heb je deze nadelen niet. Door het toetsenbord van de Spectre naar achteren te klappen kun je 'm zelfs neerzetten als tweede beeldscherm. Dus als je opleiding die mogelijkheid biedt is de Spectre juist een hele dikke plus over een normale 15,6" laptop
Eerst en vooral: Voor programmeren in Python heb je echt geen dedicated videokaart nodig

Het lijstje van specificaties dat je geeft lijkt mij heel erg outdated. 320 GB harddisk? Mijn vorige laptop uit 2010 had dat. Je moet goed zoeken om nu nog een laptop met zo'n kleine harde schijf te vinden. En videokaarten die niet hoger kunnen dan 1024x768 worden al zeker 10 jaar niet meer geproduceerd

Ik kan niet anders concluderen dan dat je lijstje met specificaties minimaal 6 jaar oud is, misschien zelfs nog wel ouder. Destijds had je nog geen heel snelle integrated graphics op de processor, dus dan kan ik mij dit advies nog enigszins voorstellen. Maar anno 2016 is een dedicated videokaart echt dikke overkill tenzij je de nieuwste games op hoge grafische instellingen wilt kunnen draaien.
De goedkoopste Spectre (dit is trouwens ook de versie die ik heb) voldoet ruimschoots aan wat je nodig hebt aan CPU, geheugen en GPU. Of de 128GB SSD voldoende is voor jou kun je zelf beter inschatten dan ik. Het gemiddelde Python progsel is niet groter dan 1 MB; harde schijfruimte heb je tegenwoordig vooral nodig voor - je raadt het al - de nieuwste games. Die krengen kunnen soms wel 10 GB in beslag nemen. Dus wederom: wil je er ook de nieuwste games op gaan spelen? Dan is een laptop met iets meer opslag wel prettig. Aan de andere kant: er zitten 3 USB 3.0 poorten op dus met een leuke externe schijf voor je games ben je ook klaar.
Wat zou dan nog een reden zijn om niet voor de Spectre te kiezen? Ik kan er maar één bedenken: het is een 13,3" laptop en dat moet je maar net bevallen. Dit formaat is erg makkelijk mee te nemen, maar het scherm is relatief klein en je hebt twee vingers nodig om de toetsen Home, PageUp, PageDown en End te gebruiken dus dat vergt wat gewenning. Ik heb zelf mijn opleiding Bio-Informatica op een 15,6" laptop gedaan; dat neemt wat meer ruimte in je tas maar biedt wel meer comfort tijdens gebruik. De Spectre kun je misschien op je opleiding wel aan een extern scherm hangen en bedienen met los USB- of bluetooth toetsenbord. Dan heb je deze nadelen niet. Door het toetsenbord van de Spectre naar achteren te klappen kun je 'm zelfs neerzetten als tweede beeldscherm. Dus als je opleiding die mogelijkheid biedt is de Spectre juist een hele dikke plus over een normale 15,6" laptop
De eisen zijn ook maar minimaal en niet maximaal. Nu weet ik echt niet meer welke laptop ik moet hebben. Eigenlijk heb ik al een laptop. Maar ik wil heel graag een ultrabook met een mooie design ( liefst zilver design) en met een resolutie van 2560x1440. En moet natuurlijk ook geschikt zijn voor programmeren en andere zware programma's zoals adobe CS5 Desgin premium/web, dus:
Photoshop CS6 Extended
Illustrator CS6
InDesign CS6
Dreamweaver® CS6
Flash® Professional CS6
Fireworks® CS6
Acrobat X Pro
Bridge CS6
Media Encoder CS6
Laptop ga ik zeker niet gebruiken voor games.
Photoshop CS6 Extended
Illustrator CS6
InDesign CS6
Dreamweaver® CS6
Flash® Professional CS6
Fireworks® CS6
Acrobat X Pro
Bridge CS6
Media Encoder CS6
Laptop ga ik zeker niet gebruiken voor games.
Is de onderstaande laptop geschikt voor programmeren en voor zware applicaties?
http://www.mediamarkt.nl/...ker&utm_campaign=regulier
http://www.mediamarkt.nl/...ker&utm_campaign=regulier
Zoals gezegd is vrijwel iedere laptop met een degelijk toetsenbord geschikt voor programmeren. Waar je dus vooral op moet letten is of hij de wat zwaardere applicaties die je er op wilt draaien aan kan.
De Spectre die je linkt is voorzien van de snelste processor die je momenteel in een ultrabook kunt vinden. De GPU van deze Core i7-6500U processor is dezelfde als die van de Core i5-5200U in mijn laptop, dus wat ik daarover schreef geldt ook voor die laptop. Er bestaan wel (veel) snellere laptops, maar die zijn groter en zwaarder dan ultrabooks zoals de Spectre.
Ik heb zelf hooguit 0,1 ervaring met al dat Adobe spul, dus in hoeverre dat soepel draait op een ultrabook kan ik je niet vertellen. Enige wat ik er wel over heb gelezen is dat er de nodige tweaks en hacks voor nodig zijn om het leesbaar te krijgen op een klein scherm met een hoge resolutie, dus houd daar wel rekening mee.
De Spectre die je linkt is voorzien van de snelste processor die je momenteel in een ultrabook kunt vinden. De GPU van deze Core i7-6500U processor is dezelfde als die van de Core i5-5200U in mijn laptop, dus wat ik daarover schreef geldt ook voor die laptop. Er bestaan wel (veel) snellere laptops, maar die zijn groter en zwaarder dan ultrabooks zoals de Spectre.
Ik heb zelf hooguit 0,1 ervaring met al dat Adobe spul, dus in hoeverre dat soepel draait op een ultrabook kan ik je niet vertellen. Enige wat ik er wel over heb gelezen is dat er de nodige tweaks en hacks voor nodig zijn om het leesbaar te krijgen op een klein scherm met een hoge resolutie, dus houd daar wel rekening mee.