Overigens schijnt PCIe wel te kunnen...oscarwashere schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:23:
[...]
Uit een review op MobileTechReview.com: As with most Ultrabooks, RAM is soldered on board and not upgradable, while the WiFi/Bluetooth card and SSD are socketed. The SSD is user replaceable and it's a standard gum stick shaped SSD with an M.2 connector and a SATA interface (sorry, no PCIe interface here for you specs mavens). The bottom panel is easy to remove for upgrades and service: simply unscrew the torx T5 screws and remove the bottom aluminum cover (note that 2 screws are longer, so remember where they go).
http://h30434.www3.hp.com...spectre-x360/td-p/4949235
Maar die zijn nog wel takke duur
Gister ook weer met de klantenservice gebeld vanwege de leverdatum. Ze hebben nu de levering gesplitst, spectre wordt vandaag geleverd en de hoes komt ooit nog een keer.SChief schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:38:
En nu de 20e, ik ga straks echt iemand van HP door de telefoon heen trekken.
http://www.ibood.com/extra-nl/nl/flash-sales/3073/thule/

Heel jammer van HP dat dit zo loopt. 0,0 communicatie. Bij Apple heb ik al meegemaakt dat je gewoon een compensatie krijgt (in de vorm van een product of geld), maar hier hoor je niets.
Die hebben we vaker gehoord.knetterboy3 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 11:46:
Hij verzekerde me dat 21 augustus nu wel echt de definitieve datum is (sure...).
De volgende die belt moet hun maar even een Tweakers account laten aanmaken en hier meepraten
Ik moet wel zeggen dat het bijgeleverde batterijtje bij deze pen (een AAAA batterij) toch best snel leeg is. Heb mijn Spectre nu zo'n 3 maanden en batterijtje is leeg.jagdeleur schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 18:14:
Ik heb de 408 Active Pen: http://www.amazon.de/K8P7...-1&keywords=hp+active+pen Werkt prima met de HP Spectre. Ik heb een 4031nd
Wat is het fijne aan zo'n pen behalve dat je ermee kunt tekenen?jagdeleur schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:45:
[...]
Ik moet wel zeggen dat het bijgeleverde batterijtje bij deze pen (een AAAA batterij) toch best snel leeg is. Heb mijn Spectre nu zo'n 3 maanden en batterijtje is leeg.Ik gebruikte de stylus niet dagelijks. Bij onder andere Mediamarkt hebben ze deze batterijen overigens niet liggen, ik heb online nieuwe besteld.
Naast tekenen kun je in (bijv in OneNote) handgeschreven notities maken, gebruiken om te 'typen' door de ingebouwde handschriftherkenning in Windows 8.1 en 10.T.E schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:27:
[...]
Wat is het fijne aan zo'n pen behalve dat je ermee kunt tekenen?
Daarnaast gebruik ik het om in MusicReader notities te maken bij bladmuziek. In de tabletmodus is de pen daarnaast natuurlijk een veel preciezer aanraakapparaat als je vinger.
Verwijderd
Ik heb de Dell pen besteld en deze is vandaag aangekomen (verwachte levertijd was 1-2 weken, maar bleek 1,5 dag te zijn). En hij werkt super.SChief schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 17:49:
[...]
YouTube: HP Spectre x360 Stylus Comparison
[...]
Mooi zo. Je loopt idd de hoes mis maar daardoor heb je em wel een week eerder.
Bedankt voor de hulp :-)
Klopt...zit alleen te bedenken wat het voordeel is van "handgeschreven notities". Je kan deze notities er toch gewoon bij typen?jagdeleur schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:39:
[...]
Naast tekenen kun je in (bijv in OneNote) handgeschreven notities maken, gebruiken om te 'typen' door de ingebouwde handschriftherkenning in Windows 8.1 en 10.
Daarnaast gebruik ik het om in MusicReader notities te maken bij bladmuziek. In de tabletmodus is de pen daarnaast natuurlijk een veel preciezer aanraakapparaat als je vinger.
Verwijderd
Op school gaat aantekeningen maken vaak makkelijker met een pen dan typen, en helemaal als je er dan ook nog ff snel structuurformules of berekeningen bij wil zetten.pitchdown schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 19:00:
[...]
Klopt...zit alleen te bedenken wat het voordeel is van "handgeschreven notities". Je kan deze notities er toch gewoon bij typen?
Het was mij toegezegd dat ik vandaag per mail nog een reactie zou krijgen, maar je raadt het al; geen reactie.SChief schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 11:45:
Zojuist gebeld, heel verhaal uitgelegd en vervolgens kreeg ik te horen dat ze vanochtend hebben gehoord dat bestellingen niet gesplitst mogen worden.Ik heb echt veel pech met deze bestelling.
Maar goed, klantenservice was deze keer wel vriendelijk en men gaat navragen of er voor mij een uitzondering (...) kan worden gemaakt.
Heel jammer van HP dat dit zo loopt. 0,0 communicatie. Bij Apple heb ik al meegemaakt dat je gewoon een compensatie krijgt (in de vorm van een product of geld), maar hier hoor je niets.
cancel het en bestel het via coolblue? Ik heb zopas een spectre besteld bij coolblue na al de positieve reacties. Enkel wat schrik voor de performance ivm virtual machineSChief schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:17:
[...]
Het was mij toegezegd dat ik vandaag per mail nog een reactie zou krijgen, maar je raadt het al; geen reactie.
Omdat de prijs+hoes iets te goed is om dit te annuleren.coase schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:25:
[...]
cancel het en bestel het via coolblue? Ik heb zopas een spectre besteld bij coolblue na al de positieve reacties. Enkel wat schrik voor de performance ivm virtual machine
Oh trouwens, nu is het 24 augustus geworden. Ik word langzamerhand misselijk.
Ik heb hetzelfde probleem net gelijk weer gebeld. Blijkbaar niet de enige, ze zijn er mee bezig dat ze de laptops vast los gaan verschepen, maar blijkbaar moet iemand hogerop daar groen licht voor geven en dat wil niet echt vlotten.SChief schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:35:
[...]
Omdat de prijs+hoes iets te goed is om dit te annuleren.
Denk ga eens even kijken hoe lang je nou al zit te wachten...SChief schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:35:
[...]
Omdat de prijs+hoes iets te goed is om dit te annuleren.
31 juli > 10 augustus > 11 augustus > 14 > 18 (zei een medewerker vrij zeker) > 19 > 20 en nu dus 24 augustus.

Teleurstellend.
Iemand van de leiding mag zich best gaan schamen over de gang van zaken.
Helemaal correct!oscarwashere schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:01:
[...]
Denk ga eens even kijken hoe lang je nou al zit te wachten...
31 juli > 10 augustus > 11 augustus > 14 > 18 (zei een medewerker vrij zeker) > 19 > 20 en nu dus 24 augustus.![]()
![]()
Teleurstellend.
[ Voor 31% gewijzigd door S_Chief op 13-08-2015 10:15 ]
Het is het wachten wel waard, ben nog steeds heel blij met de mijne, maar mijn geduld zou nu ook wel op zijn...!SChief schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:13:
Zojuist nogmaals gebeld. Men is blijkbaar op de hoogte van dit topic ( :W HP). Men is er hard mee bezig maar blijkbaar had ik eergisteren ipv gisteren moeten bellen, dan hadden ze de levering nog kunnen splitsen (het is blijkbaar niet de bedoeling dat dat wordt gedaan). Afgesproken dat ik iig aan het eind van de dag gemaild wordt, ook al is er geen vooruitgang intern, dan hoef ik niet zelf te blijven bellen.
Iemand van de leiding mag zich best gaan schamen over de gang van zaken.Niet alleen de klant maar ook de klantenservice lijdt hieronder.
[...]
Helemaal correct!Het scheelde net echt heel weinig of ik zou annuleren en een XPS 13 bestellen, maar ik blijf nog even wachten. Gelukkig heb ik ook een andere machine.

Ik verwacht echter dat de leverdatum die nu weer opgeschoven is (naar de 24e), nog een keer gaat opschuiven. Gebeurt dat, dan annuleer ik mijn order.
Ik houd van het maken van visual notes. Ook vind ik het tijdens een vergadering een stuk vriendelijker voor je vergaderpartners met pen te schrijven op de Spectre in tabletmode als typen op je toetsenbord in laptopmode.pitchdown schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 19:00:
[...]
Klopt...zit alleen te bedenken wat het voordeel is van "handgeschreven notities". Je kan deze notities er toch gewoon bij typen?
Begrijp inderdaad wat je zegt. Effectief zal typen wel het meest praktische zijn natuurlijk.jagdeleur schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:39:
[...]
Ik houd van het maken van visual notes. Ook vind ik het tijdens een vergadering een stuk vriendelijker voor je vergaderpartners met pen te schrijven op de Spectre in tabletmode als typen op je toetsenbord in laptopmode.
Ik vraag me af of ik zo`n ga gebruiken als ik deze aanschaf. Daarnaast neemt handgeschreven tekst veel ruimte in t.o.v. ingetypte tekst
Dat zou betekenen dat de laptop morgen wordt verzonden. Maar... eerst zien en dan geloven. Heb er namelijk nog niet veel vertrouwen in.

EDIT: Krijg net een mailtje dat 'ie verzonden is en dat ik 'em morgen kan verwachten.
[ Voor 12% gewijzigd door S_Chief op 13-08-2015 20:49 ]
Zelfde voor mij, blijkbaar hebben de telefoontjes geholpenSChief schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 19:57:
Ik heb er wel meer vertrouwen in. Naar aanleiding van mijn gesprek vanochtend heb ik net een mailtje ontvangen met daarin het goede nieuws dat men het voor elkaar heeft gekregen om mijn bestelling te splitsen. Ook de mijne staat nu op 17 augustus.
EDIT: Krijg net een mailtje dat 'ie verzonden is en dat ik 'em morgen kan verwachten.
...
alleen
...
heb ik vorige week donderdag de bestelling geannuleerd
en eergisteren de mail gekregen dat de annulering was doorgevoerd
...
zucht
Is het gelukt met wisselen van je ssd?Justinfailber schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:49:
Top! Ga morgen even de karwei om een setje op te halen.
Dan zal ik meteen wat fotos posten.
Nevermind niet meer nodig. Was geblokkeerd via snelle actie
[ Voor 25% gewijzigd door coase op 14-08-2015 10:40 ]
Zie: https://www.thurrott.com/...loads/2015/08/ac-main.jpg (rotation lock)
Oeh gratis laptopgphg schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:45:
ook een laptop onderweg,
...
alleen
...
...
zucht
Heb eventueel misschien nog iemand die interesse heeft voor een overname.gphg schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:45:
ook een laptop onderweg,
...
alleen
...
...
zucht
Je hebt nodig:
-nieuwe m.2. SSD.
- Torx t5
- 2x Opening Picks of prying dingen zijn handig maar niet vereist.
- Je zet de laptop uit (duh)
- Schroef alle schroeven er uit. Het zijn er 8 ( 6langere en 2 kleintjes.)
http://i.imgur.com/w9QSBw2.jpg
http://i.imgur.com/JksHPwB.jpg
- Daarna ga met een plasticje langs alle kanten van de laptop zodat deze loskomt.
http://i.imgur.com/o0pqi4r.jpg
- Als de bovenkant(de kant van de rooster) vast blijft zitten is het slim om met 2 plasticjes naar elkaar toe te werken. Als het goed is zou hij dan vanzelf los schieten.
Aan de bovenkant vind je dan onder de tape de oude ssd. Ik kon zonder de tape te verwijderen het schroefje er uit draaien en de ssd te vervangen.
Daarna is het een kwestie van de achterkant er weer op drukken en alle schroefen weer terug er in.
toevallig ook foto's van de ssd en binnenkant?Justinfailber schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:59:
Voor de mensen die ook hun ssd willen vervangen:
Je hebt nodig:
-nieuwe m.2. SSD.
- Torx t5
- 2x Opening Picks of prying dingen zijn handig maar niet vereist.
- Je zet de laptop uit (duh)
- Schroef alle schroeven er uit. Het zijn er 8 ( 6langere en 2 kleintjes.)
http://i.imgur.com/w9QSBw2.jpg
http://i.imgur.com/JksHPwB.jpg
- Daarna ga met een plasticje langs alle kanten van de laptop zodat deze loskomt.
http://i.imgur.com/o0pqi4r.jpg
- Als de bovenkant(de kant van de rooster) vast blijft zitten is het slim om met 2 plasticjes naar elkaar toe te werken. Als het goed is zou hij dan vanzelf los schieten.
Aan de bovenkant vind je dan onder de tape de oude ssd. Ik kon zonder de tape te verwijderen het schroefje er uit draaien en de ssd te vervangen.
Daarna is het een kwestie van de achterkant er weer op drukken en alle schroefen weer terug er in.
http://i.imgur.com/kAvR2eE.jpgT.E schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:32:
[...]
toevallig ook foto's van de ssd en binnenkant?
Hij is nu Windows 10 aan het installeren. Ik hoop dat ik hier snel aan kan wennen.
Eindelijk!SChief schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:58:
Zojuist m'n Spectre ontvangen. Wat een prachtige machine!

'De bouwkwaliteit voldoet'SureshR schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:55:
Ik kom van een MacBook Air af en moet toegeven dat de Spectre erg wennen is. Dit komt vooral door Windows 8. De bouw kwaliteit voldoet in mijn ogen.
Hij is nu Windows 10 aan het installeren. Ik hoop dat ik hier snel aan kan wennen.
Maak je een grapje?

Vind jij van niet?oscarwashere schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 00:07:
[...]
Eindelijk!
[...]
'De bouwkwaliteit voldoet'
Maak je een grapje?
Ik heb reeds geupgraded naar windows 10 en ik heb geen m.2 enclouse beschikbaar.
Ik bedoelde dat ik de bouwkwaliteit wel wat meer vind dan 'voldoen'
Zonder twijfel de mooiste/beste (Windows) laptop die ik ooit heb gezien!
[ Voor 5% gewijzigd door oscarwashere op 15-08-2015 10:24 ]
Eerste indruk hier is erg goed. Tijdens de initiële setup van Windows 8.1 gelijk de melding gekregen om door te gaan naar Windows 10. Na het updaten wat bloatware verwijderd (weinig bijzonders), maar McAfee is wel een hardnekkige. Dit kan voor de nodige frustratie zorgen. In het lijstje van programma's en onderdelen zie je 'em niet meer staan, maar in Taakbeheer zie je dat McAfee nog steeds actief is. Removal tool downloaden (van McAfee zelf) en dan ben je daar ook van af. Clean install is leuk natuurlijk, maar dat zou nogal nutteloos zijn in dit geval (tijd vs. winst).
Er zit ook een DTS audioschermpje bij zodat je het geluid nog een beetje naar wens kan krijgen. Ik heb naast deze Spectre nog een XPS 15 met JBL audio, dus ik ben nogal verwend.
HP levert ook een handige utility mee om te controleren op updates, heb gelijk het nodige bijgewerkt (o.a. een BIOS-update). Over BIOS gesproken, daar kan dat ellendige F5 lampje dus uit.
Flash in Microsoft Edge uitgeschakeld. Bijna niet meer nodig en zorgt alleen maar voor CPU belasting bij reclames.

Oh, en niet te vergeten de energiebesparende technologie van de Intel IGP uit te zetten, want die dimt vrolijk je scherm naargelang de kleuren die op dat moment weergegeven worden.
En tsja, of ik de SSD ga upgraden weet ik nog niet. Mijn Onedrive is maar 500 MB (documenten), muziek gaat via Spotify en de hoeveelheid programma's vallen bij mij wel mee in dit geval (merendeel staat op de andere laptop). Ben wel benieuwd naar de benchmarks van deze SSD, als dat erg tegenvalt dan zal ik misschien nog wel upgraden. Verwacht dat dit geen invloed zal hebben op de garantie (bij Dell iig niet).
Indien er animo is wil ik overigens nog wel een leuke topicstart schrijven voor deze laptop. Hoor wel hoe en wat.
EDIT: hebben jullie er ook last van dat een aantal 'modern' apps na het herstarten gewoon terugkomen ondanks dat je ze hebt gedeïnstalleerd? Ik heb hier last van met o.a. McAfee center (oid) en HP Connected Photo. Ah, is inmiddels al gefixt.
[ Voor 9% gewijzigd door S_Chief op 15-08-2015 21:13 ]
Iemand enig idee waarom hij deze instelling niet 'pakt'?
Vanwaar de overstap Mac -> Spectre eigenlijk?
Ik heb het ook aangepast in Windows 10, maar bij mij ging het prima. Ik heb wel de drivers gepakt van de support site van HP zelf in plaats van via HP Assistant (zou niet moeten uitmaken, maar ik vermeld het toch even).SureshR schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:15:
Ik heb Windows 10 geïnstalleerd en de meest recente drivers van Synaptics, maar krijg het scrollen niet normaal. Als ik 'inverted scrolling' uit zet in de instellingen van Synaptics, verandert er niks. Ik ben gewend dat als ik met twee vingers naar beneden swipe, mijn beeld naar beneden scrollt. Nu is dat andersom.
Iemand enig idee waarom hij deze instelling niet 'pakt'?
[ Voor 3% gewijzigd door dtune_stefan op 16-08-2015 12:45 ]
Dat DTS dingetje en Intel IGP kan ik nergens vinden. Toen ik mijne voor het eerst gebruikte was Windows 10 nog niet uit, dus wellicht is het foetsie geraakt tijdens de upgrade. (ondanks dat ik niet voor een clean install had gekozen, omdat ik bewust nog niks had geïnstalleerd enzo)SChief schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:31:
Bouwkwaliteit is gewoon perfect. Ik kan geen enkel minpunt vinden. Naadloze afwerking, prachtig aluminium chassis en een fijn toetsenbord zonder flex bij stevig doortypen. Dit is minstens even goed als een Macbook (Air/Pro).
Eerste indruk hier is erg goed. Tijdens de initiële setup van Windows 8.1 gelijk de melding gekregen om door te gaan naar Windows 10. Na het updaten wat bloatware verwijderd (weinig bijzonders), maar McAfee is wel een hardnekkige. Dit kan voor de nodige frustratie zorgen. In het lijstje van programma's en onderdelen zie je 'em niet meer staan, maar in Taakbeheer zie je dat McAfee nog steeds actief is. Removal tool downloaden (van McAfee zelf) en dan ben je daar ook van af. Clean install is leuk natuurlijk, maar dat zou nogal nutteloos zijn in dit geval (tijd vs. winst).
Er zit ook een DTS audioschermpje bij zodat je het geluid nog een beetje naar wens kan krijgen. Ik heb naast deze Spectre nog een XPS 15 met JBL audio, dus ik ben nogal verwend.Mijn settings zijn iig als volgt: bass 75, treble 60, centre en space 50, focus 20 (50 klinkt het allemaal veel te ruimtelijk).
HP levert ook een handige utility mee om te controleren op updates, heb gelijk het nodige bijgewerkt (o.a. een BIOS-update). Over BIOS gesproken, daar kan dat ellendige F5 lampje dus uit.Ik snap de redenatie wel, maar dan hadden ze het lampje stukken minder fel moeten maken. Een klein beetje verlicht was al meer dan zat geweest.
Flash in Microsoft Edge uitgeschakeld. Bijna niet meer nodig en zorgt alleen maar voor CPU belasting bij reclames.Adblock is nog niet beschikbaar voor Edge.
Oh, en niet te vergeten de energiebesparende technologie van de Intel IGP uit te zetten, want die dimt vrolijk je scherm naargelang de kleuren die op dat moment weergegeven worden.Erg irritant. Brightness bepaal ik graag zelf.
En tsja, of ik de SSD ga upgraden weet ik nog niet. Mijn Onedrive is maar 500 MB (documenten), muziek gaat via Spotify en de hoeveelheid programma's vallen bij mij wel mee in dit geval (merendeel staat op de andere laptop). Ben wel benieuwd naar de benchmarks van deze SSD, als dat erg tegenvalt dan zal ik misschien nog wel upgraden. Verwacht dat dit geen invloed zal hebben op de garantie (bij Dell iig niet).
Indien er animo is wil ik overigens nog wel een leuke topicstart schrijven voor deze laptop. Hoor wel hoe en wat.
EDIT: hebben jullie er ook last van dat een aantal 'modern' apps na het herstarten gewoon terugkomen ondanks dat je ze hebt gedeïnstalleerd? Ik heb hier last van met o.a. McAfee center (oid) en HP Connected Photo. Ah, is inmiddels al gefixt.
Die HP Support Center is inderdaad handig, hoef ik niet iedere keer zelf opzoek naar drivers/updates. Het zou alleen leuk zijn als al die tweak-software van HP (zoals bijv. ook CoolSense) gewoon allemaal in 1 programma zat.
IGP kan je vinden door rechtermuisklik op je bureaublad en dan grafische eigenschappen. Dan bij energie kijken onder accu. DTS kan je vinden door in te tikken in het startmenu of via het oude configuratiescherm op hardware en geluiden te klikken.
Wat ik aan HP Documentation heb kan ik nog niet precies begrijpen, kan nergens een digitale handleiding oid vinden. HP Registration Service is volgens mij slechts eenmalig handig, na het registreren kan die weg.
HP Coolsense heb ik overigens niet. Ken het programmatje wel (van andere modellen), maar hier staat ie niet. Ik zie 'em bij HP ook niet staan voor de Spectre x360.
Huidig lijstje:

[ Voor 18% gewijzigd door S_Chief op 16-08-2015 17:54 ]
Oja, IGP en DTS gevonden. BedanktSChief schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 17:46:
[...]
IGP kan je vinden door rechtermuisklik op je bureaublad en dan grafische eigenschappen. Dan bij energie kijken onder accu. DTS kan je vinden door in te tikken in het startmenu of via het oude configuratiescherm op hardware en geluiden te klikken.
Wat ik aan HP Documentation heb kan ik nog niet precies begrijpen, kan nergens een digitale handleiding oid vinden. HP Registration Service is volgens mij slechts eenmalig handig, na het registreren kan die weg.
HP Coolsense heb ik overigens niet. Ken het programmatje wel (van andere modellen), maar hier staat ie niet. Ik zie 'em bij HP ook niet staan voor de Spectre x360.
Huidig lijstje:
[..]
Zie eigenlijk zo snel even geen verschil tussen de verschillende IGP opties.
De Documentation en Registration heb ik inderdaad ook, maar als ik hem opzoek via de zoekfunctie komt er niets tevoorschijn, dus heb er ook niets aan. Registreren kan overigens via de website van HP.
CoolSense stond er bij mij ook niet op, ik heb het zelf van de website van HP geplukt en als het goed is zou het moeten werken. Heb het alleen pas sinds gisteravond, dus kan nog niet zeggen of het echt werkt.
Intel is ook goed vertegenwoordigd in het OS

[ Voor 3% gewijzigd door oscarwashere op 16-08-2015 20:22 ]
Snap ook niet dat ze Windows Essentials 2012 meeleverden, wtf.

Oh, en FN+Esc is een handige toetsencombinatie.
IGP maakt zeker een verschil als je de "energiebesparende technologie" uitschakelt, ik vind het verschrikkelijk.

Deze dus.
De SSD lijkt een M2 versie van de Sandisk X300s te zijn, doet het op zich wel aardig in de benchmarks. De Samsung 850 series scoren wel net iets hoger, maar dat zal irl denk ik weinig tot niets uitmaken. Voor de snelheid hoef ik dus niet te upgraden.
[ Voor 42% gewijzigd door S_Chief op 17-08-2015 10:21 ]
Als het goed is ondersteunt hij het wel, anders had de installatie dit moeten aangeven (volgens de site van HP).SChief schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:16:
Ik weet niet hoeveel nut het heeft om Coolsense te installeren op een laptop die dat officieel niet ondersteunt. Denk dat het niets uitmaakt, bij mij is de fan iig altijd uit, zelfs na uren werken.
Bij mij gaat de fan wel eens aan bij taken die veel aandacht vereisen, zoals een (Bitdefender) systeemscan. Maar ik weet nog niet of het ook nut heeft, want sindsdien nog niets spannends op de laptop gedaan. Soms kan hij ook best warm worden, dat is dan weer het nadeel van i7...
Over het hoofd gezien maar nu ook verwijderd.SChief schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:16:
Snap ook niet dat ze Windows Essentials 2012 meeleverden, wtf.Dat is gelijk exit gegaan hier.
Het enige verschil dat ik merk, is dat het scherm ietsje minder fel is?SChief schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:16:
IGP maakt zeker een verschil als je de "energiebesparende technologie" uitschakelt, ik vind het verschrikkelijk.
[ Voor 4% gewijzigd door oscarwashere op 17-08-2015 12:30 ]
Bij donkere beelden zal de helderheid dalen, bij lichte beelden weer stijgen. Dat blijft ie continu bijstellen.
Essentials was niet het enige wat gelijk exit ging. McAfee was een gemene, dan nog die webcamsoftware, ePrint, Shockwave (ik gebruik dat echt niet meer), Bonjour (alleen handig als je een iDevice hebt), Energy Star (maak wel m'n eigen energieprofiel), en misschien nog wel iets dat ik heb gemist.
Ik heb de Thule TAS-113 - Apple MacBook 13 inch / Zwart en daar past de hp spectre perfekt in.

Ja, heb reeds contact gehad. Is geannuleerd om administratieve redenen maar wordt alsnog nagezonden.Ted_W schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:58:
Huh? Ik kreeg van HP opeens een mail dat mijn lederen hoes (wat bij de actie hoort) door mij(???) geannuleerd, wat absoluut niet waar is. Hebben anderen dit ook?
Wat een communicatie weerSChief schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 17:03:
[...]
Ja, heb reeds contact gehad. Is geannuleerd om administratieve redenen maar wordt alsnog nagezonden.

Aha.SChief schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:40:
Mwow i5/i7 is in dit geval niet zo'n groot verschil als de benaming doet vermoeden. Als het nou een non-U quad-core was..Kan uit ervaring spreken dat die voor de nodige herrie zorgt.
Bij donkere beelden zal de helderheid dalen, bij lichte beelden weer stijgen. Dat blijft ie continu bijstellen.
Essentials was niet het enige wat gelijk exit ging. McAfee was een gemene, dan nog die webcamsoftware, ePrint, Shockwave (ik gebruik dat echt niet meer), Bonjour (alleen handig als je een iDevice hebt), Energy Star (maak wel m'n eigen energieprofiel), en misschien nog wel iets dat ik heb gemist.Het valt op zich mee want de meesten zijn kleine onschuldige programma's.
Nouja als ik op de accu bezig ben is een beetje extra accutijd altijd mooi meegenomen, aangezien je verder naar mijn idee dus niet echt iets inlevert.
Inderdaad. Had ook een deel vergeten zie ik nu (afgeleid denk ik ofzo
Haha idd, bestelproces is echt waardeloos. Boel moet daar goed op orde worden gezet. Moet wel zeggen dat de persoon die mij helpt per telefoon/e-mail vriendelijk en behulpzaam is.
Lastig uit te leggen, maar zodra ik meer gegevens heb zal ik meer uitleggen.
Heeft iemand anders soms wel en soms niet problemen met de warmte? Vooral boven de f2 t/m f5 toetsen en de onderkant kan flink warm worden soms, ookal doet de ventilator hard zijn best.
Hij koelt overigens wel heel snel weer netjes af als ik een poos niets meer doe.
[ Voor 8% gewijzigd door oscarwashere op 18-08-2015 01:35 ]
Leg anders eens uit tijdens wat voor soort werkzaamheden je een hete laptop krijgt. HWMonitor is ideaal om temps bij te houden overigens.
Twitter van HP Nederland is ook hilarisch overigens, het enige wat ze daar doen is je doorverwijzen.
[ Voor 29% gewijzigd door S_Chief op 18-08-2015 08:20 ]
Verwijderd
Ik doe een ict opleiding moet veel met vware werken en het werd tijd voor een goeie bak.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2015 13:14 ]
- Ja: weinig negatieve berichten, mensen zijn eigenlijk heel erg positief in dit topic
Dacht, 1 jaar gratis mcafee is wel leuk, maar gisteren steeg m'n laptop ineens op door mcafee scan volgens mij.... toch maar eraf slopen

[ Voor 40% gewijzigd door Vandread op 18-08-2015 13:23 ]
8GB is meer dan zat voor normaal/redelijk zwaar gebruik, ik krijg niet snel vol (maar dingen als Lightroom doe ik dan ook op een andere laptop). VMWare zal heus gaan met 8GB, maar dan ligt het er maar net aan hoeveel VM's tegelijkertijd en wat je daarmee gaat doen.
Qua ervaringen adviseer ik je om dit topic gewoon door te lezen, dan merk je het snel genoeg (grootste gedeelte zal ws. over de slechte communicatie van HP gaan maar goed
Die zijn zeker gaaf. Als ik de lederen hoes er niet bij zou krijgen had ik een Thule gekocht.T.E schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:00:
Wie een goede stevige sleeve/hoes zoekt:
Ik heb de Thule TAS-113 - Apple MacBook 13 inch / Zwart en daar past de hp spectre perfekt in.
[afbeelding]
Krijg net weer een leuke mail met een nieuwe orderbevestiging voor de hoes:
Subtotaal € 59,99
Verzending € 0,00
Kortingen € 59,98
Totaal € 0,01
[ Voor 36% gewijzigd door S_Chief op 18-08-2015 13:59 ]
Ook ik overweeg om een Spectre aan te schaffen, maar dan wil ook ik de SSD vervangen.
Even een leekvraag daarover: Vervalt de garantie bij het vervangen van de SSD?
Ik heb een mailtje gestuurd naar HP, maar ik weet niet hoe snel ik een reactie ga krijgen (de communicatiekanalen van HP lijken hier een beetje berucht).
Alvast bedankt.
[ Voor 28% gewijzigd door Charls op 18-08-2015 15:13 ]
Reageren op e-mails doen ze wel vrij snel overigens.
[ Voor 20% gewijzigd door S_Chief op 18-08-2015 15:30 ]
Vorige week donderdag geannuleerd.
Krijg een mail met dat ik bewijs moet sturen dat ik betaald heb want ze zijn de gegevens kwijt.

Ik heb inmiddels ook al heel wat mails gehad.T.E schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 18:37:
Echt een zooitje daar bij HP.
Vorige week donderdag geannuleerd.
Krijg een mail met dat ik bewijs moet sturen dat ik betaald heb want ze zijn de gegevens kwijt.
Vandaag toch maar eens gebeld, dat werkt duidelijk beter daar.
De korte samenvatting is dat ik de meeste mails mag negeren en nog even geduld moet hebben voor ik mijn geld terugkrijg.
Ik kan je alleen maar aanraden proberen rustig te bellen en proberen nog even geduld te hebben.
Mocht ik mijn geld niet binnen de beloofde 5 dagen teruggestort krijgen dan laat ik het wel weten.
ik heb eveneens een samsung evo 850 m.2 aangeschaft en een m.2 usb 3 behuizing.sugarcube schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 17:02:
[...]
Ik heb de SSD vervangen door een samsung 500gb m2 EVO (=sata). Naar verluidt zou de PCIE samsung ook werken (= dubbel zo snel, maar ook dubbel zo duur), maar ik heb geen flauw idee waar die te krijgen is, en ik vraag me af of je het snelheidsverschil voelt.
Verder heb ik ook een m2 USB3 enclosure bestelt, en met samsung data migration gewoon gekopieerd. daarna gewoon verwisseld en boot direct. Achteraf kan die m2 enclosure met de oude SSD dienen als backup of USB stick.
Geïnitialiseerd als mbr en geformatteerd naar NTFS.
Helaas werkt het tooltje van samsung : data migration niet. Ik kan de samsung niet selecteren als target. Heb je iets anders gedaan?
HP spectre is al geupgraded naar windows 10. Misschien is dit het probleem?
Gister speelde me vriendin trouwens Candy Crush (browser based) ... dat slurpt gewoon 50% cpu, waardoor die op een gegeven moment toch wel erg warm word
Komend weekend maar eens testen... zal wel door flash komen
[ Voor 43% gewijzigd door Vandread op 19-08-2015 09:25 ]
Eigen keuze natuurlijk.Vandread schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 09:19:
Eigenlijk wilde ik dat wel gaan doen... piek vermogen ligt wel hoger, maar dat word ook 2 tot 4 keer korter aangesprokenDus dat niveleert weer....
Gister speelde me vriendin trouwens Candy Crush (browser based) ... dat slurpt gewoon 50% cpu, waardoor die op een gegeven moment toch wel erg warm word![]()
Komend weekend maar eens testen... zal wel door flash komen
Ter vergelijking:If you’re wondering why HP doesn’t offer M.2 PCIe storage instead of M.2 SATA storage, it’s because the cost, power and performance benefits don’t add up, HP says. Most consumers, the company said, would rather have a slightly slower 256GB than a faster 128GB SSD.
Stroomverbruik (lezen) 1,99W
Stroomverbruik (schrijven) 8,25W
Candy Crush is sowieso stom.Power Consumption (W) 50 mWatts
Average: 2.4 Watts
Maximum: 3.7 Watts (Burst mode)
[ Voor 29% gewijzigd door S_Chief op 19-08-2015 12:10 ]
Ik gebruik als antivirus Bitdefender; gaat lekker z'n gangetje op de achtegrond, nooit last van, nauwelijks invloed op de pc naar mijn idee. Maar bij een systeemscan laat hij wel alle middelen meewerken en moet de ventilator op de hardste stand. De hardste stand maakt het niet mogelijk om je vingers op het gedeelte boven de esc t/m f4 toets te leggen. Ook de onderkant van het apparaat raakt warm, maar als je een korte broek of blote benen hebt is het nog net te doen. Maargoed, dit neem ik hem verder niet kwalijk.
Van de week leek hij ook een Skype video groepsgesprek niet zo grappig te vinden, maar gister heb ik dat nog een keer gedaan en was er helemaal niets aan de hand... (zouden er updates geweest zijn ondertussen misschien, of was het pech/mazzel...)
Iets totaal anders: onderdelen vervangen van je apparaat doet de garantie vervallen, omdat je namelijk originele onderdelen verwijdert. Niet heel raar natuurlijk ook, want als je een beroep op de garantie gaat doen kan het nieuw geplaatste onderdeel natuurlijk best de boosdoener zijn. Bewaar dus de oude SSD goed, dan kun je die terugzetten als je ooit aanspraak op de garantie wil doen (ookal zou dit officieel natuurlijk eigenlijk niet mogen, misschien kunnen ze dit ook wel ergens zien ofzo).
Absoluut een aanrader!!Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:13:
vraagje, ik wil ook de hp spectre aanschaffen. Weet iemand of de ram geheugen uit te breiden is? En is de laptop een aanrader ?
Ik doe een ict opleiding moet veel met vware werken en het werd tijd voor een goeie bak.
(ondanks het kleine probleempje soms dat ik in m'n vorige post beschreef)
Heb je dit nagevraagd bij HP?oscarwashere schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 19:10:
Iets totaal anders: onderdelen vervangen van je apparaat doet de garantie vervallen, omdat je namelijk originele onderdelen verwijdert.[...]
Wel voor mijn dekstop een aantal jaar terug, zal hier niet anders zijn denk ik.
Toevoeging: het ging een tijd goed vanavond, maar nu toch wel wat warm. Ongeveer 1,5 uur is de laptop achter elkaar in gebruik nu, 2 browsertabbladen open, 1 extern beeldscherm aangesloten, skype video groepsgesprek loopt ook nog 45 minuten...
Toevoeging 2 (een uur later): temperatuur van de core gespot op 73 graden. Zodra ik Skype net afsloot ging de fan meteen wel al wat zachter, en nu ik dit typ is hij inmiddels vrijwel uit. Afgekoeld naar 43 graden (best snel, in nauwelijks 1 a 2 minuten).
Ik gebruik de laptop overigens wel in bed, dus hij ligt op mijn dekbed. Dat zal misschien ook van invloed kunnen zijn. Fan-gat aan de zijkant is wel helemaal vrij.
Gemeten temperaturen zijn die van de processor kern, in celcius, met HWinfo/monitor.
[ Voor 69% gewijzigd door oscarwashere op 20-08-2015 01:10 ]
http://www.mediamarkt.nl/...9,2280764.html?langId=-11
Dit is de versie met i7 5500u, 8gb, 256 gb SSD en Full HD.
Alleen jammer dat er nog steeds Windows 8.1 meegeleverd wordt en dat er waarschijnlijk nog geen goede camera voor Windows 10 in zit, net zoals de touchpad.
Flinke prijs dan wel...ben ik toch blij met de i5 en 128gb voor 899 inclusief hoes...400 (500 plus korting) er bovenop vind ik toch wel erg veel voor die paar procent extra cpu en wat diskspace.BlckSpdr schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:11:
Was het iemand al opgevallen dat ze bij Media Markt de nieuwe? versie verkopen? Namelijk deze :
Alleen jammer dat er nog steeds Windows 8.1 meegeleverd wordt en dat er waarschijnlijk nog geen goede camera voor Windows 10 in zit, net zoals de touchpad.
Overigens ik wil een clean installatie van Windows 10 uitvoeren en meteen mijn recovery er vanaf gooien...of is dit niet slim ivm garantie? Is het mogelijk om een back-up te maken van de recovery partitie op een andere disk oid?
[ Voor 13% gewijzigd door copywrong1982 op 20-08-2015 09:28 ]
Voor €100 meer heb je een 512GB SSD en QHD scherm bij HP zelf, dus de Mediamarkt prijs lijkt mij nogal duur.BlckSpdr schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:11:
Was het iemand al opgevallen dat ze bij Media Markt de nieuwe? versie verkopen? Namelijk deze :
Wat bedoel je hier precies mee? Ik neem aan dat er voor Windows 10 gewoon drivers zijn? Als ik de HP US Store bekijk, dan worden ze daar al standaard geleverd met Windows 10. Zit er dan ook andere hardware (camera/touchpad) in?BlckSpdr schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:11:
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Dat is idd de 'nieuwe' versie. Belachelijk duur overigens. Ik ben blij met mijn 4031nd, amper verschil en stukken goedkoper.BlckSpdr schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:11:
8.1 kan je amper als een minpunt zien. Tijdens de initiële setup krijg je al Windows 10 aangeboden. Er is niets mis met het touchpad (sterker nog, het ding is geniaal vooral omdat het een 'oversized' model is). Jij bent ws. opzoek naar een camera met Intel Realsense zodat je dmv Windows Hello kan inloggen. Ik heb nog geen laptops (te koop) gezien die dat hebben. De camera op zich is overigens van zeer goede kwaliteit.
• i5 5200u vs i7 5500u (het typenummer laat al zien dat het verschil nooit extreem kan zijn): https://www.google.nl/search?q=i5+5200u+vs+i7+5500u
• En als je op 'SSD' zoekt in dit topic zie je al gauw posts die jou kunnen helpen, zoals Justinfailber in "HP Spectre x360".
Windows 10 knal je er gewoon gelijk op, totaal geen reden om de laptop te laten staan.
http://www.ultrabookrevie...l-core-i5-5200u-i7-5500u/
I7 is ongeveer 33% sneller. Die ssd moet ook wel lukken. bedankt voor je reactie.
Nog vraagje : waar gebruiken jullie de laptop voor wil het zelf gaan gebruiken voor beetje photoshoppen,internetten, ontwikkelen, netflix en simpele dingen. Ik weet dat geen krachtpatser is maar daar heb ik mijn gaming desktop PC voor als ik dat nodig heb. Kan ik deze dingen wel doen op de spectre?
i7 ongeveer 33% sneller?! Er staat volgens mij 5-15%
"The i7 is 5-15% faster at high loads, but from my experience that’s nearly impossible to observe with the bare eye, even when having them side by side."
[ Voor 40% gewijzigd door Vandread op 20-08-2015 12:36 ]
Ze zijn er wel, sommige ASUS N551JQ modellen zijn met zo'n RealSense camera uitgerust en al een aantal maanden te koop. Ik weet dat Peaq, dat huismerk van de MediaMarkt, ook met een dergelijke laptop zou komen maar weet niet of die ook al daadwerkelijk verkrijgbaar is.SChief schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:13:
[...]
Jij bent ws. opzoek naar een camera met Intel Realsense zodat je dmv Windows Hello kan inloggen. Ik heb nog geen laptops (te koop) gezien die dat hebben.
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
http://www.laptopultra.co...tre-pro-x360-disassembly/
Iemand daar toevallig naar gekeken?
Kan toch alleen maar tegen werken, zoveel meuk erop....
Bedankt.oscarwashere schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 11:45:
Voor degene die nog opzoek waren naar een tas/hoes; iBood heeft Thule in de aanbieding:
http://www.ibood.com/extra-nl/nl/flash-sales/3073/thule/
Net binnen en past perfect
Eigenlijk is er maar één ding dat me tegenvalt en dat is dat er bij zo'n mooi design-apparaat zo'n lelijke standaard netvoeding wordt meegeleverd. Overal dezelfde voeding gebruiken, daar valt wat voor te zeggen, maar een iets mooier ontworpen blokje was wel mooi geweest.
Van de andere kant: hoe vaak heb je die adapter nou helemaal nodig met de accuduur van deze machine
* dreamscape twijfelt alleen nog over een upgrade van de SSD - ik heb voorlopig even genoeg geld uitgegeven en msischien is 128 GB wel genoeg.
En wellicht zakken de prijzen van SSD's weer een beetje tegen de tijd dat het toch niet genoeg blijkt te zijn...
[ Voor 19% gewijzigd door dreamscape op 21-08-2015 14:52 ]
Punctuality is the politeness of kings
vice versa en weer terug
Ik denk er nog even over na. Gewoon eens kijken hoe lang ik het ga redden met die 128 GB SSD en dan kan upgraden altijd nog. Even bellen met de leverancier of ze mij zwart op wit kunnen aangeven wat de gevolgen zijn voor de garantie.
Punctuality is the politeness of kings
De problemen die ik eerder beschreef over het warm worden, zijn weer over gewaaid. Niet echt iets meer aan de hand. Ik merk hem alleen nog warmer worden bij taken waarbij dit acceptabel is. Alleen als ik de laptop op mijn dekbed zet en op Dumpert ofzo ga, warmt hij wat op, maar dat is natuurlijk niet zo gek omdat het dekbed de ventilatoren isoleert.