Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Verwijderd
Ik heb vandaag ook een Samsung clear view cover voor de edge gehaald, omdat ik de achterkant toch vrij fragiel vind. Je mag het resultaat hier beoordelen. Het is duidelijk plastic, en dus krasgevoelig. Wellicht niet de beste lange-termijn oplossing, maar het geeft een klein beetje zekerheid zeg maar
Kan niet stoppen met ontploffen!
Verwijderd
Zo goed als alle telefoon accu's hebben ongeveer 3 volledige ladingen nodig om op volle kracht te werken. Het heeft dus eigenlijk nog niet veel nut om na 1 dag al de resultaten te showen. Je kunt beter 3-6 dagen wachten (afhankelijk of je hem dagelijks of om de dag moet opladen)
Geen snapchat hier maar met WhatsApp is dat ook zo: de camera schiet waanzinnige plaatjes maar de compressie van de app verstiert de boel vervolgens compleet. Maarja, 16 megapixel foto's ongecomprimeerd verzenden is ook weer stupideVerwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 22:30:
Iemand die de S6 binnen heeft en toevallig snapchat heeft geinstalleerd? Hoe is de video en foto kwaliteit van de verstuurde snaps (dus snap naar jezelf sturen) van front en rear camera? kan iemand dit testen aub. Ik weet dat de kwaliteit bij de S5 en S4 bijvoorbeeld heel slecht was, en dit ligt niet aan de camera maar aan de app zelf. Video's werden heel erg blokkerig, front camera was heel 'lag'erig
Zijn er hier al mensen bezig geweest met benchmarks?
3D Mark verloopt prima (op 1 foutmelding en 1 hang-up na dan).
AnTuTu loopt langzaam aan af, waardoor ik van een 65000 score na 10x testen rond de 62000 ben uitgekomen. Blijkbaar zet deze test de CPU voller open dan 3D Mark, want de telefoon wordt iets warmer (maar niet heet hoor.)
Vanmiddag/vanavond zal ik wat andere benchmarks draaien.
Oh ja, als je telefoon blijft hangen: Power + Volume down, zal je telefoon uitgaan, zodat je hem daarna weer aan kunt zetten.
Ik heb net antutu gedownloaded en de test is bezig. Ik zal straks 3D Mark ook nog wel even draaien, wil zo langzamerhand een beginnetje maken met de reviewKiswum schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:51:
Is het al tijd om over te schakelen op het: Discussie en ervaringen topic
Zijn er hier al mensen bezig geweest met benchmarks?
3D Mark verloopt prima (op 1 foutmelding en 1 hang-up na dan).
AnTuTu loopt langzaam aan af, waardoor ik van een 65000 score na 10x testen rond de 62000 ben uitgekomen. Blijkbaar zet deze test de CPU voller open dan 3D Mark, want de telefoon wordt iets warmer (maar niet heet hoor.)
Vanmiddag/vanavond zal ik wat andere benchmarks draaien.
Oh ja, als je telefoon blijft hangen: Power + Volume down, zal je telefoon uitgaan, zodat je hem daarna weer aan kunt zetten.
De kerel die mij mijn nieuwe toestel overhandigde wist me ook te vertellen dat in de winkels de demotoestellen toch af en toe voorzien worden van een vingerafdruklock, net als tijdens onze testavond
Perfecte service van Samsung.TommyboyNL schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:55:
Ik heb zojuist mijn toestel omgeruild bij het Samsung kantoor in Delft (Moest ik 2 hele minuten omrijden onderweg naar mijn werk), nu wel met een 100% goed scherm
De kerel die mij mijn nieuwe toestel overhandigde wist me ook te vertellen dat in de winkels de demotoestellen toch af en toe voorzien worden van een vingerafdruklock, net als tijdens onze testavond
Nu weer aan het werk en daarna lekker reviewen
Bij 3D Mark, kun je het beste kiezen voor Ice Storm Unlimited. De andere 2 testen zijn te zwak voor deze telefooniBugged schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:54:
[...]
Ik heb net antutu gedownloaded en de test is bezig. Ik zal straks 3D Mark ook nog wel even draaien, wil zo langzamerhand een beginnetje maken met de review
Genieten van de mooie beelden (vooral het effect aan de zijkant van de telefoon is bijzonder tijdens de filmpjes).
Ik ga dat zeker doen, net als het meerdere keren proberen van Antutu voor die verschillen, mijn eerste test was ruim 668000 maar als dat afneemt met ruim 4000 zou wel jammer zijn (voor dit toestel danKiswum schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:59:
[...]
Bij 3D Mark, kun je het beste kiezen voor Ice Storm Unlimited. De andere 2 testen zijn te zwak voor deze telefoon
Genieten van de mooie beelden (vooral het effect aan de zijkant van de telefoon is bijzonder tijdens de filmpjes).
// Edit; Vreemd dat bij jou de scores aflopen, bij mij blijven de scores stabiel tussen de 68000-69000
[ Voor 8% gewijzigd door iBugged op 02-04-2015 12:29 ]
Hier kon uw advertentie staan
Mijn Note4 met gelijksoortige octacore Exynos cpu en hoeveelheid ram haalde ongeveer 52.000 met antutu.
De S6 scoort dus zo'n 33% hoger!
[ Voor 20% gewijzigd door dafmay op 02-04-2015 15:40 ]
En net een clear cover gekocht, verbetering want ik vind dat dunne randje in mijn lomp grote handen maar niks. De Edge valtest is ook al 3x goed gegaan waaronder 1x lanceren door de woonkamer. Niks van te zien.
[ Voor 45% gewijzigd door Uberprutser op 02-04-2015 19:58 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Ik lees op het XDA forum dat er nogal wat problemen zijn met de batterijduur van de S6 toestellen. Hoe is jullie ervaring hiermee? Kom je er makkelijk de dag mee door of maak je je zorgen dat je het eind van de dag niet haalt zonder op te laden? Ik ga dan uit van normaal gebruik. Beetje surfen, twitteren en appen.
Alvast bedankt!
Verwijderd
Met licht tot matig gebruik hier geen problemen, zie ook post bovenaan. Na 2 dagen testen (dan is ie zoalsTeletekst schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 09:36:
Kom je er makkelijk de dag mee door of maak je je zorgen dat je het eind van de dag niet haalt zonder op te laden? Ik ga dan uit van normaal gebruik. Beetje surfen, twitteren en appen.
Alvast bedankt!
Kiswum opmerkte nog niet op z'n "top") zo'n 30% batterijgebruik over een hele dag, geen onverklaarbare spikes in het verbruik. AnTuTu battery ranking was hier 5500, daarmee zit ie boven bv. de Nexus 5 (4500) en onder de Nexus 4 (6500). De note 3 haalt 8000 op deze synthetische test.
Het is niet super, maar goed te doen dunkt me.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2015 11:49 . Reden: add quote ]
1
| [br][h1]Inleiding[/h1] |
Inleiding
Ik heb liever van die mooie kopjes net als andere topreviewersKiswum schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:37:
Het zou met plaatjes kunnen, maar ook met dit soort codecode:
1 [br][h1]Inleiding[/h1]
Inleiding
Ik doe alles met paint, maar dit keer heb ik ook hulp ingeschakeld van Irfanview om een aantal geautomatiseerde dingen te kunnen zoals: Plaatjes verkleinen, thumbnails aan te maken en om een watermerk aan te brengen.
Sneakpeak:

[ Voor 17% gewijzigd door Kiswum op 03-04-2015 16:52 . Reden: typo ]
Kiswum schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:38:
Dat zijn dan wellicht plaatjes.
Ik doe alles met paint, maar dit keer heb ik ook hulp ingeschakeld van Irfanview om een aantal geautomatiseerde dingen te kunnen zoals: Plaatjes verkleinen, thumbnails aan te maken en om een watermerk aan te brengen.
Sneakpeak:
[afbeelding]
Heb je bij die feiten het eerste product van Samsung gezet?
Ik ga wel even prutsen in Paint en mocht dat niet lukken, is het jammer maar het gaat om de inhoud natuurlijk
iBugged schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:56:
[...]
offtopic:
Heb je bij die feiten het eerste product van Samsung gezet?
Ik ga wel even prutsen in Paint en mocht dat niet lukken, is het jammer maar het gaat om de inhoud natuurlijk
Over ruim 1 week weet je of je vermoeden klopt
Succes! Het gaat in eerste instantie om de inhoud. Je review opleuken kan daarna nog.
(ook al is het voor mij moeilijk om niet alles in 1 keer zo goed als perfect op te leveren
[ Voor 21% gewijzigd door dafmay op 03-04-2015 18:54 ]
Nee, die zijn nog niet online. Mochten er reviews online komen, dan zal dat vast wel in dit topic gemeld worden en anders kan je ze straks hier vindendafmay schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 18:30:
Domme vraag misschien maar zijn er al 'preview-event' reviews online en zo ja, waar vinden we die? Ik ben in de markt voor enig S6 leesvoer in afwachting van levering van mijn pre-order a.s. vrijdag, dus vandaar de vraag
Verwijderd
Wat ik wel veel merk, is dat de camera weleens gestart is als ik de telefoon uit mijn sleeve hoesje haal. Er is vast geen anti-broekzak beveiliging in de huidige release??
Verwijderd
Heb nog wat meer foto's online gezet gemaakt met de S6 Edge, van Paaspop 2015: find the easter eggs ;=)
Edit: en mijn review staat live. Kritiekpunten ga ik meenemen in een tweede ronde aanstaand weekend, maar ik wil de nieuwe gebruikers alvast wat leesvoer geven. Succes !
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2015 23:59 ]
Dit herken ik, doet de mijne ook. Verbaasde ik me ook al overTommyboyNL schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:26:
Als mijn S6 's nachts op de edge de klok laat zien, geeft het complete display een beetje licht, het lijkt bijna een LCD...
Dit heb ik nog niet getest in het donkerAls ik echter heen-en-weer swipe over de rand, om de tijd/weer/accu etc te laten zien op de edge, is het scherm wel mooi zwart. Hebben jullie S6's dat ook?
Jep, dit heb ik ook! Beetje jammer, want dat is precies de reden waarom ik de nightstand niet gebruikTommyboyNL schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:26:
Als mijn S6 's nachts op de edge de klok laat zien, geeft het complete display een beetje licht, het lijkt bijna een LCD... Als ik echter heen-en-weer swipe over de rand, om de tijd/weer/accu etc te laten zien op de edge, is het scherm wel mooi zwart. Hebben jullie S6's dat ook?
http://www.sammobile.com/...es-with-the-camera-flash/
Was me nog niet opgevallen, zal er vannacht nog eens goed naar kijken.sgouman schreef op woensdag 08 april 2015 @ 17:35:
Heeft iemand die de s6/edge al heeft dit probleem?
http://www.sammobile.com/...es-with-the-camera-flash/
Anders zal de datum van de start van de review worden geplaatst. Niet de datum dat de review uit de beta fase is gehaald.
Ik heb mijn eigen review ook in een preview geplaatst. Ik was net na het event al begonnen met het schrijven van achtergrond informatie en het verzamelen van informatie en interessante test cases.
Ik ben benieuwd naar de reviews van iedereen, we hebben nog minder dan 1 week de tijd. Echter denk ik dat men hoopt om de review op 10 april af te hebben ivm de launchday
Verder Antutu nog eens laten draaien, haalde eerder iets van 69k, vanavond zat ik de eerste keer op 71k
Verder vandaag een nieuw simkaartje van Vodafone binnengekregen, kan nu ook weer SMS'en, altijd fijn
[ Voor 23% gewijzigd door Carpento op 09-04-2015 00:02 ]
Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik heb zulke tegenstrijdige resultaten in mn accu tests dat ik ff niet zo goed weet wat ik er mee aan moet.
De scores die ik meet van de antutu accu test varieert van 3.700 tot 10.000...
Verder wil ik vanavond als ik thuis ben nog een test doen van de hartslagsensor.
Ik heb namelijk het gevoel dat die ook behoorlijk afwijkt. Ik heb de beschikking over een borstband van Polar dus die wil ik even met elkaar vergelijken.
Als ik dat heb gedaan is mijn eerste uitgebreide review ook een feit
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Verwijderd
Wat zegt Android dan over de grootste verbruiker ? Scherm, systeem, andere software ?Ballebek schreef op donderdag 09 april 2015 @ 09:53:
Ik denk dat het accu stuk een soort bug is want de ene keer kan ik ruim een dag doen en de andere dag is ie na een halve dag al leeg (terwijl ik het toestel nagenoeg op de zelfde manier gebruik).
Is het je nog opgevallen? of niet meer gekeken?TommyboyNL schreef op woensdag 08 april 2015 @ 17:44:
[...]
Was me nog niet opgevallen, zal er vannacht nog eens goed naar kijken.
Wel gekeken, niets gezien.sgouman schreef op donderdag 09 april 2015 @ 21:00:
[...]
Is het je nog opgevallen? of niet meer gekeken?
Bob Popcorn schreef op woensdag 08 april 2015 @ 22:07:
Eerste helft van m'n review staat klaar als previewVoor 't eerst zo'n grote review schrijven, spannend dus. Ik merk wel dat ik veel meer vanuit het eigen gebruik schrijf tov veel andere reviews die echt minutieus alles precies testen.
Mijn truc is: Schrijf hem in notepadKiswum schreef op woensdag 08 april 2015 @ 23:30:
1 Tip Vaal. Als je je review af hebt, zet hem niet online, maar plaats hem geheel opnieuw.
Anders zal de datum van de start van de review worden geplaatst. Niet de datum dat de review uit de beta fase is gehaald.
Ik heb mijn eigen review ook in een preview geplaatst. Ik was net na het event al begonnen met het schrijven van achtergrond informatie en het verzamelen van informatie en interessante test cases.
Ik ben benieuwd naar de reviews van iedereen, we hebben nog minder dan 1 week de tijd. Echter denk ik dat men hoopt om de review op 10 april af te hebben ivm de launchday
Als je wilt weten hoe hij eruit ziet, pak een willekeurig topic, plaats daar je code en druk op "Toon voorbeeld".
productreview: Samsung Galaxy S6 Edge 32GB Zwart review door Nitroglycerine
Ahh excuses, dacht dat ze beiden verloot waren vandaarTommyboyNL schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 13:22:
De mensen in dit topic hebben allemaal een S6 edge ontvangen, ik verwacht dus van niet. Maar: Voor de S6 review hoef je alleen maar de edge functionaliteit over te slaan, en dan heb je hem
Bedankt!
Ik heb het via dropbox gedaan, maar die zitten te zeuren dat ik teveel traffic genereer...
Waarom niet gewoon bij imgur of tinypic?Maven82 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 20:55:
Is het mogelijk om de afbeeldingen in je review bij tweakers te hosten?
Ik heb het via dropbox gedaan, maar die zitten te zeuren dat ik teveel traffic genereer...
Edit:
Ik zal mijn review vanavond of morgen plaatsen. Ik ben de laatste ROM nog aan het testen en zal eventuele extra zaken toevoegen aan mijn huidige review.
Dit is de eerste keer dat ik zo snel een review heb geschreven. Ik hoop dat er niet teveel fouten in zullen zitten. Tevens zijn mijn plaatjes nu voor het eerst gehost via mijn eigen site. Ik hoop dat ik met mijn nieuwe structuur tevens een snellere "reviewpagina" heb gemaakt. Normaal doe ik er 3-5 weken over om te testen + schrijven, maar dit keer zal hij in ongeveer 2 weken zijn afgerond.
[ Voor 76% gewijzigd door Kiswum op 11-04-2015 10:56 ]
maar helaas tot max. 5mb.Kiswum schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 10:49:
Als je genoeg karma of een abonnement hebt, dan kun je je beelden bij Tweakers hosten.
Overigens gaat er best wel wat tijd zitten in het schrijven van een review, ik laat het er bij hoor, ik stuur mijn telefoon wel terug. Het lijkt zo wel op werken.

Klopt 5 MB per plaatje, maar met mspaint (of direct in de instellingen van je telefoon), kun je plaatjes verkleinen tot bijvoorbeeld Full-HD of naar 6MP op je toestel zodat je 16:9 foto's blijft behouden.Tim Schuhmacher schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 14:16:
[...]
maar helaas tot max. 5mb.
Overigens gaat er best wel wat tijd zitten in het schrijven van een review, ik laat het er bij hoor, ik stuur mijn telefoon wel terug. Het lijkt zo wel op werken.
Was het sarcastisch of stop je echt met je review? Ik zou eerst vragen of je wat meer tijd zou mogen krijgen.
Het leven van een reviewer gaat helaas niet over rozen. Het is een lange weg van een unboxing naar een eindoordeel
Verwijderd
Ik heb zelf de foto's enkel opnieuw opgeslagen met een iets hogere compressiefactor (van 96 naar 85). Dat bespaart al bijna 4MB in de meeste gevallen. BTW: je hebt ook nog gratis Onedrive 200GB via de Edge natuurlijk, wellicht een optie om die te gebruikenTim Schuhmacher schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 14:16:
[...]
maar helaas tot max. 5mb.
Ik hoop dat je je review snel online zet, ben erg benieuwd naar de ervaringen van alle 10 gelukkige testers
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2015 18:08 ]
edit: en done: productreview: Samsung Galaxy S6 Edge 32GB Zwart review door Tim Schuhmacher
[ Voor 48% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 11-04-2015 18:43 ]
bij whatsapp gebeurd dit niet.
ik wil wel graag als die op stil staat dat dat ledje gaat branden. maar niet mijn hele scherm aangaat
Je kunt kijken of een aanpassing in Geluiden en meldingen -> Appmeldingen helpt. Je kunt ook natuurlijk alle meldingen op het vergrendelscherm uitzetten, maar dat is denk ik niet wat je wilt?sgouman schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 21:21:
Iemad die weet hoe je het kan uitzetten? dat niet je scherm aangaat bij een sms.
bij whatsapp gebeurd dit niet.
ik wil wel graag als die op stil staat dat dat ledje gaat branden. maar niet mijn hele scherm aangaat
Nee ik wil wel gewoon dat de berichten op het vergrendelscherm staan maar als ik een sms krijg gaat het scherm een paar seconden aan. Dit is alleen bij een sms en niet bij whatsapp ofzo. Ik zou toch graag uitzetten dat het scherm aangaat naar ik zie er nergens staan
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
[ Voor 30% gewijzigd door Frozen op 12-04-2015 19:38 ]
Ik gok dat ze als alle reviews binnen zijn de reportage online zetten met dan direct ook een linkje naar alle reviews ofzoJassy schreef op zondag 12 april 2015 @ 18:25:
Zijn er ergens nog foto's en/of video's vanuit Tweakers van het preview-event verschenen? Ik kan mij herrineren dat dit wel is gezegd maar ik kan nergens wat terug vinden. Er waren aardig wat mensen in de weerk met camera's dus je zou het haast verwachten..
Alleen S6 EdgesFrozen schreef op zondag 12 april 2015 @ 19:38:
Hebben jullie alleen S6 edge's gehad, of waren er ook "normale S6'en"?
Carpento schreef op zondag 12 april 2015 @ 20:45:
[...]
Ik gok dat ze als alle reviews binnen zijn de reportage online zetten met dan direct ook een linkje naar alle reviews ofzo
[...]
Alleen S6 Edges
Hier is mijn mening over de #S6Edge
productreview: Samsung Galaxy S6 Edge 32GB Zwart review door Kiswum
Deze is niet van het Tweakers event, maar van de Coolblue actie
Degene met dode pixels was 1 van de eerste met een review volgens mij: TommyboyNL
[ Voor 12% gewijzigd door Kiswum op 15-04-2015 08:58 ]
Volgens mij stond het niet in de voorwaarden, maar mogen we de review nu ook al direct ergens anders plaatsen?
Zouden Tweakers en Samsung dat erg vinden of zouden ze hier juist blij van worden (=extra exposure)?
Ik zou zeggen: niet echt een probleem maar echt charmant zou ik het ook weer niet vinden
Aangezien ik heb aangegeven dat de telefoon dankzij Tweakers is gewonnen, geeft dat wellicht extra publiek voor Tweakers. Ik kan me wel voorstellen dat het aantal potentiële bezoekers dan verdeeld worden over Tweakers en de andere sites. Aan de andere kant, zouden die bezoekers Tweakers sowieso al niet links laten liggen?
Andersom komt het ook voor dat er op Tweakers reviews van monitoren worden geplaatst, die bij een andere site zijn gewonnen. Eind december was er een actie bij Hardware.info en ik zag begin januari een hoop reviews van 1 monitor op Tweakers staan
Ik wil het beste voor iedereen, ik wil het echter wel op een wijze doen die correct/charmant is
Oh even exact, het linkje hier werkt niet, maar die in de tracker op de voorpagina wel.
Edit: video: [ADV] Samsung S6 Preview Event
[ Voor 85% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 15-04-2015 20:03 ]
Hier heb ik hetzelfde probleem.Carpento schreef op woensdag 15 april 2015 @ 19:16:
In de tracker zag ik overigens een linkje naar een sfeerimpressie van de preview-avond maar die doet het hier niet. Bij jullie ook niet ?
Ik heb het hier aangemeld: Samsung Preview event niet te benaderen via tracker
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay