Weddings are basically funerals with cake.
hoi
Zit die voor of achter 8703? Daar zit ik in.Robinvdh5 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:25:
Treinstel 8740 vanuit Utrecht naar Amsterdam C
We staan nu op de pont richting de werfToet3r schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:57:
[...]
Zit die voor of achter 8703? Daar zit ik in.
Weddings are basically funerals with cake.
Dat kunnen ze niet zien he...Toet3r schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:57:
[...]
Zit die voor of achter 8703? Daar zit ik in.
Cunning linguist.
Gewft niks, wacht wel op de volgende. Zijn meer mensen die die nemen.
Cunning linguist.
Niet er af vallen he. Dsn is het een waterscooterBart ® schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:21:
Ik zit op een blauwe scooter vooraan op de pont, voor degenen die er ook op zitten.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
ICT-ertje met passie. Gadget freak, netwerk prutser en op zoek naar alternatieve voor de meest simpele dingen. Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
Er was er 1 die "gewonnen" had en niet kwam opdagen .. de jury ging zich beraden. ik weet eigenlijk niet hoe dat is afgelopen.
Helaas maar kon er niets aan doen, uiteraard netjes afgemeld vooraf.Rips10 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 22:49:
Toevallig was die ene ook TelefoniQ. De telefoon is naar een extra quiz winnaar gegaan.
Eigen probleem maar iemand anders is me dankbaar, karmapunten voor deze maand ook weer binnen!
Note to self; geen mx5 uit 94 vertrouwen voor ritjes van 200 kilometer...
[ Voor 9% gewijzigd door KoudeAardbei op 25-03-2015 23:06 ]
Blogje met wat foto's (en wilbert zijn leuke grap...) zullen binnenkort online komen!
Pff had ik toch niet zo hard moeten rennen naar het pontje met 2 andere tweakers!iBugged schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 23:07:
Wat een geweldige avond was ditEn helemaal als je wegloopt als S6-Edge winnaar door een shoot-out vraag
Iedereen die geholpen heeft met de organisatie, de hapjes of drankjes: Zeer bedankt! Speciale dank aan zeef die mij persoonlijk naar Leiden heeft gebracht omdat ik de pont + trein op Amsterdam Centraal niet meer ging halen! Was het reizen meer dan waard!
voor de gelukkige winnaars: gefeliciteerd en veel plezier met testen.
Heel veel dank aan de dames/heren van Tweakers en Samsung voor de geweldige avond.
En dank aan Henneo voor de lift
Zeef was lekker bezig met grappen maken. Is die ook in te huren voor feestjes?
[ Voor 5% gewijzigd door Toet3r op 25-03-2015 23:24 ]
Zal die van mij wel geweest zijn dan, heel veel plezier er meeiBugged schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 23:07:
Wat een geweldige avond was ditEn helemaal als je wegloopt als S6-Edge winnaar door een shoot-out vraag
Iedereen die geholpen heeft met de organisatie, de hapjes of drankjes: Zeer bedankt! Speciale dank aan zeef die mij persoonlijk naar Leiden heeft gebracht omdat ik de pont + trein op Amsterdam Centraal niet meer ging halen! Was het reizen meer dan waard!
Edit; meeh... Wat baal ik nu
[ Voor 3% gewijzigd door KoudeAardbei op 25-03-2015 23:12 ]
meh ik heb niet echt foto's gemaak om te showen bloggen of whatever, gewoon wat geduwd op die knop soms. maar dit heb ik voor je.pauldebacker schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 21:53:
Foto's waar blijven ze?
http://gotfish.nl.eu.org/s6/20150325_191746.jpg
http://gotfish.nl.eu.org/s6/20150325_192530.jpg
http://gotfish.nl.eu.org/s6/20150325_192535.jpg
http://gotfish.nl.eu.org/s6/20150325_192627.jpg
http://gotfish.nl.eu.org/s6/20150325_194334.jpg
http://gotfish.nl.eu.org/s6/20150325_215741.jpg
http://gotfish.nl.eu.org/s6/20150325_215752.jpg
gewoon een stuk film niet spannend
http://gotfish.nl.eu.org/s6/20150325_193723.mp4
Uiteindelijk mag ik ook de S6 Edge gaan reviewen door de benaderingsvraag, helemaal super dus. Pont gemist, maar Carpento was zo aardig om mij helemaal naar huis te brengen, waarvoor HULDE!
Kan niet stoppen met ontploffen!
Dat is zegmaar driedubbel beroerd.
Vond het een gezellige avond met een fantastische afsluiter, waarvoor dank!
Hopelijk krijg ik het toestel op tijd binnen voor mijn volgende tripje naar het buitenland zodat ik ook daadwerkelijk intensief kan testen.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Hier kon uw advertentie staan
Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5
Ai, das wel zuur zegKoudeAardbei schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 22:56:
[...]
Helaas maar kon er niets aan doen, uiteraard netjes afgemeld vooraf.
Eigen probleem maar iemand anders is me dankbaar, karmapunten voor deze maand ook weer binnen!
Note to self; geen mx5 uit 94 vertrouwen voor ritjes van 200 kilometer...

Maar geslaagde avond, redelijk mee kunnen spelen (behalve dan die paar waar het toch een aantal mensen gelukt was de telefoon te locken met hun vingerafdruk..) En uiteraard gezellig kunnen kletsen met Wout en Wilbert!
Hoe ben je nou op je nickname gekomen?Ballebek schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 23:32:
[...]
Dat is zegmaar driedubbel beroerd.
Vond het een gezellige avond met een fantastische afsluiter, waarvoor dank!
Hopelijk krijg ik het toestel op tijd binnen voor mijn volgende tripje naar het buitenland zodat ik ook daadwerkelijk intensief kan testen.
Puc van S. schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 23:55:
Maar geslaagde avond, redelijk mee kunnen spelen (behalve dan die paar waar het toch een aantal mensen gelukt was de telefoon te locken met hun vingerafdruk..)
Foutje bedankt
Ik wilde mij eerder niet publiekelijk voor lul zetten dus laat ik het vooral niet doen waar het ook nog eens geschreven staat...
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
bedankt tweakers
bedankt samsung
Fish is going to sleep ....
Weltrusten ..
Zorg dat in retail-modus de zoekfunctie in het instellingen-menu niet werkt (zo kwam ik bijvoorbeeld in het submenu van de vingerafdruk
[ Voor 3% gewijzigd door Yucko op 26-03-2015 00:54 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Bob Popcorn schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 23:21:
Pont gemist, maar Carpento was zo aardig om mij helemaal naar huis te brengen, waarvoor HULDE!
Heerlijk gegeten bij Loetje met 3 mede-Tweakers en daarna de S6 even uit kunnen proberen. Ik heb weer heerlijk kunnen praten met Wilbert en Zeef.
Het mooiste van de avond was dat ik op basis van mijn motivatie 1 van de S6 Edge telefoons had gewonnen om te reviewen! Het wordt een uitdaging om dat binnen de gestelde termijn te doen, maar ik heb goedkeuring van mijn vrouw gekregen. Ik zit vanaf Pasen geïsoleerd achter de pc om te tikken
Ik zal er alles aan doen om ook dit keer een uitgebreide review, maar vooral eerlijke review te plaatsen.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Als ik heel snel wat punten mag opnoemen .
-Goed scherm. Echt ongelooflijk scherp en mooi .
-Geluid is redelijk goed maar niet het beste wat ik heb gehoord wat uit een telefoon komt.
-De samsung schil is nu wel sneller dan voorheen
-Je kan makkelijk multi tasken
-Camera is goed genoeg voor een telefoon maar het achteraf scherp stellen is mij niet gelukt. Start trouwens ook snel op maar je hebt wel even tijd nodig om scherp te stellen. Dus die 1 seconden regel is bij wijze van.
Con:
-Vind de Edge beter in de hand liggen maar het is nog steeds geen HTC gevoel.
- Geen sd slot en daar heeft men erg bewust voor gekozen. Dus die zien we niet meer terug. Uitleg was omdat er maar erg weinig mensen zijn die een snelle micro sd kopen die het Samsung gevoel kunnen waarborgen.
- camera steekt aan de achterkant uit.
- Geen verwisselbare batterij . Men heeft mij verteld dat de batterij degredatie wel meevalt. Men gaat er vanuit dat men minimaal 1000 keer kan laden zonder merkbaar verlies. Ook geeft men 2 jaar garantie op het hele toestel inclusief batterij. Wat het eerste inhoudt daar zal men zelf achter moeten komen.
Alina bedankt voor de hapjes
[ Voor 1% gewijzigd door PaT op 26-03-2015 10:18 ]
De gelukkige gefeliciteerd met het mooie toestel! Heb wel even staan kwijlen bij die Edge hoor. Ik dacht eerst: "Waarom een curved display?" Maar als je hem dan in je handen hebt is het wel errug vet hoor
Voor de nieuwsgierigen, ja de filmpjes worden ook over het edged stukje heen uitgerekt wat een erg mooi resultaat oplevert. Geen vertekening van het beeld. Er zijn wat extra features die je kunt gebruiken met de edge, zoals een licht bar die over de edge gaat en op bv tafel te zien is als je het toestel met het scherm omlaag hebt liggen. Ook kan je s'nachts de tijd en datum en tijd dat je wekker gaat op de edge laten zien.
hoi
Ik vond dit trouwens wel een hele matige uitleg. Ze zeiden idd dat het de snelheid van het hele toestel omlaag kan halen als je geen snelle sd in het toestel stopt. Dan denk ik dan laat je die keuze toch als nog aan de gebruiker zelf. Waarom iedereen "straffen" als alleen diegene met een trage sd kaart er last van hebben?Chadi schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 07:48:
- Geen sd slot en daar heeft men erg bewust voor gekozen. Dus die zien we niet meer terug. Uitleg was omdat er maar erg weinig mensen zijn die een snelle micro sd kopen die het Samsung gevoel kunnen waarborgen.
hoi
Ik kan me er wel wat bij voorstellen.misterdjus schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 07:55:
[...]
Ik vond dit trouwens wel een hele matige uitleg. Ze zeiden idd dat het de snelheid van het hele toestel omlaag kan halen als je geen snelle sd in het toestel stopt. Dan denk ik dan laat je die keuze toch als nog aan de gebruiker zelf. Waarom iedereen "straffen" als alleen diegene met een trage sd kaart er last van hebben?
Misschien dat je een melding moet geven als iemand een trage kaart erin stopt of zo. Maar ik denk ook dat dat gewoon een goede reden was om het weg te laten. Dat argument is makkelijker te verkopen.
Precies dit! De toegevoegde waarde is "meh" maar wat een geweldig design!misterdjus schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 07:50:Heb wel even staan kwijlen bij die Edge hoor. Ik dacht eerst: "Waarom een curved display?" Maar als je hem dan in je handen hebt is het wel errug vet hoor
(Mede-)Tweakers en Samsung bedankt voor de zeer geslaagde avond en winnaars: heel veel plezier met het toestel en succes met reviewen. Ik ga vandaag toch maar een pre-order plaatsen
Wat betreft de SD kaart. Dat was 1 van de meest gewilde features waaraan een smartphone moet voldoen volgens ruim 650 Nederlanders. Wellicht kan Samsung iets met de informatie doen uit mijn Tweakblog
Tweaker Kiswum: De perfecte smartphone? - De resultaten
Buiten Nederland is het inderdaad een iets groter probleem omdat je dan ivm muziek wel sneller aan je opslag capaciteit zit. (neemt niet weg dat ik idd liever de keuze zou hebben tussen wel/niet een SD kaart erin stoppen)
Moet wel zeggen dat die Samsung man vreemde prioriteiten heeft, als je huis in brand staat je telefoon als 2e meenemen (1e de huissleutels).. Ik zou toch echt proberen zoveel mogelijk onvervangbare spullen te redden
(en natuurlijk het idee om een batterypack te gebruiken om je wireless charger aan te sluiten...)
Dat idee was natuurlijk een lachertje.Puc van S. schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 08:44:
Tja ik moet eerlijk zeggen, ik loop al 2 jaar met mijn Nexus 5 (32GB) en over het algemeen mis ik de SD kaart niet echt. Zeker binnen Nederland heb je of overal wifi of 3g wat icm een redelijk data abbonement genoeg is om foto's/muziek in de cloud te hebben.
Buiten Nederland is het inderdaad een iets groter probleem omdat je dan ivm muziek wel sneller aan je opslag capaciteit zit. (neemt niet weg dat ik idd liever de keuze zou hebben tussen wel/niet een SD kaart erin stoppen)
Moet wel zeggen dat die Samsung man vreemde prioriteiten heeft, als je huis in brand staat je telefoon als 2e meenemen (1e de huissleutels).. Ik zou toch echt proberen zoveel mogelijk onvervangbare spullen te redden
(en natuurlijk het idee om een batterypack te gebruiken om je wireless charger aan te sluiten...)
Hier nog even de geheugen mogelijkheden:
MEMORY
Card slot No
Internal 32/64/128 GB, 3 GB RAM
Wat heb je aan huissleutels, zonder huisPuc van S. schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 08:44:
Wat betreft het toestel heb ik de volgende dingen te zeggen.
+ Erg mooi scherm
+ Snel, maar dat mag je in deze prijsklasse ook wel verwachten
+ Goede camera
+ Ligt fijn in de hand, maar dat is natuurlijk persoonlijk
+ Eindelijk een premium telefoon, voelt zeer solide aan
- Beperkt geheugen, 32GB (waarvan 24~26GB beschikbaar) zit snel vol als je offline kaarten wil
- RAM zit standaard erg vol (65~80%). Ik vrees dus dat eigen apps sneller afgesloten zullen worden, maar dit heb ik niet kunnen testen.
Verder ben ik natuurlijk nog steeds erg benieuwd naar de accu van het toestel, maar dat mogen de testers doen
Hij zal zijn autosleutels wel bedoeld hebben om de parkeerplaats vrij te maken voor de brandweer.
Maar het was leuk er bij te zijn. En dat battery pack aan de draadloze oplader.

Maar goed:
- Het beelscherm was indrukwekkend;
- Ik vond de edge mooier dan gedacht (nut valt over te twisten);
- Camera was heerlijk snel en verbluffend goed in donkere situaties.
[ Voor 19% gewijzigd door Jab65 op 26-03-2015 09:10 ]
laatst brak hier brand uit omdat iemand ineens hovenier werd. Het eerste waar ik aan dacht was toch even goed warm aankleden en mijn auto sleutels om inderdaad ruimte te maken voor de brandweer. het laatste waar ik aan dacht was mijn telefoon. Die ging namelijk automatisch mee.
Uiteraard feliciteer ik de geluksvogels die een toestel thuis mogen testen en aansluitend mogen houden. Dat is een erg mooi cadeau! Helaas hoorde ik daar niet bij, maar ik heb voor mijn gevoel de S6 (Edge) uitgebreid mogen testen.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Heel goed geregeld door Tweakers en Samsung
Het toestel bevalt mij uitermate goed, veel kunnen doen ermee en een goed idee kunnen krijgen. Waar ik nog wel mee zit is de accuduur, die ik niet heb kunnen testen. Een Samsung medewerker claimde na nog 35% over te hebben na een dag gebruik en 2 uur navigatie.
Zodra ik mijn abonnement mag verlengen komt de S6 ook in mijn bezit, dus ik kan niet wachten!
It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black
Verwijderd
De toestellen zijn erg mooi, heb de S6 enkel getest op deze avond, maar de uitgebreide Edge review zien jullie hier later wel terug (ik was ook een van de gelukkigen - scheelde maar 233 MB
Ik had terplekke wat benchmarks gedraaid (Passmark, Geekbench), waaruit blijkt dat de S6 ongeveer 2 keer zo snel is in single en multicore als de S5. Hij presteert echt goed in multicore, wat niet verwonderd als je ziet dat de tests in singlecore soms enkel draaien op of 1,5 danwel 2,1 GHz (en e.g. een Qualcomm standaard veel hoger geklokt is).
@Yucko: er zal wel een artikeltje verschijnen toch ?
De toestellen beide kunnen testen en zo op het eerste gezicht een prima toestel.
De echt belangrijke dingen, zoals batterij, kun je op zo'n moment niet testen. Ik wacht rustig af wat de reviews op dat vlak gaan zeggen.
Verder twijfel ik over het nut van de edge, het ziet er fantastisch uit, maar of het ook echt iets toevoegt wat €150 meer waard is?
In ieder geval ben ik wel over de streep voor wat betreft mijn volgende toestel, alleen de versie hangt nog...
Die komt ongetwijfeld op de frontpage.Yucko schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:39:
die opnames die men gisteren maakte, waar zijn die straks terug te zien?
Het was zeker een geslaagde avond. Mooi om te zien hoe de leden van onze community zich vol overgaven op de toestellen stortten bij binnenkomst.
Samsung had het erg netjes aangepakt en zoals terecht opgemerkt wordt, mooi dat er een klein leger aan deskundige medewerkers aanwezig waren om alle vragen te beantwoorden.
Top avond. Jammer dat ik iets eerder weg moest.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik ben in dubio. Gisteren met beide toestellen kunnen spelen en de Edge ziet er futuristisch uit en de mogelijkheden van notificaties en wekker zijn een mooie gimmick die ik echt zou gebruiken.darkrain schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:52:
Verder twijfel ik over het nut van de edge, het ziet er fantastisch uit, maar of het ook echt iets toevoegt wat €150 meer waard is?
Aan de andere kant heb ik niet de kleinste handen en de Edge voelt een beetje... fragiel tov de normale S6
Heb zelf de S5 en moet zeggen dat ik persoonlijk weinig reden zie om te upgraden, waarom wel:
- Veel betere vingerafdruk scanner, de scanner op de S5 werkt goed hoor, maar dit was toch echt een stuk makkelijker op de S6. Alleen zou dit voor mij niet genoeg zijn om over te gaan natuurlijk
- Foto camera werkte een stuk sneller en leek betere foto's te maken met weinig licht.
- Mooiere rand om de telefoon heen, zeer strak gedaan vergeleken met de bobbelige rand om de S5
- Wordt standaard geleverd zonder bloatware wat effect heeft op de prestaties van de telefoon, terwijl je dergelijke apps prima achteraf toe kan voegen. Hierdoor ben je niet afhankelijk van iemand die dit mogelijk maakt met een custom versie van de stock ROM.
Waarom niet:
- Zeg zelf geen verschil tussen de schermen van de S5 en de S6 qua helderheid of scherpte, misschien dat je dit met inzoomen op foto's wel zou kunnen zien, maar gebruik ik zo goed als nooit.
- Snelheid is niet merkbaar beter dan op de S5, in ieder geval niet met de ROM welke ik op mijn S5 heb staan (XtreStoLite van edgarf28)
- Glazen achterkant, snap niet dat mensen dit zo aantrekkelijk vinden, alleen maar weer iets wat snel stuk kan gaan vergeleken met de huidige plastic achterkant. Ziet er wel OK uit, maar vind het niet mooier dan de S5 (dit is en blijft natuurlijk een persoonlijk iets).
- Geen externe SD optie meer! Erg onhandig en zou zijn om de snelheid te waarborgen, lijkt me een drogreden, apps installeren zich standaard op het interne geheugen zo zou de externe SD alleen maar gebruikt worden voor externe opslag. Kwam Ferry van Samsung met het lumineuze idee om je foto's maar standaard op 6MP te gaan maken om ruimte te besparen want dat verschil zou je volgens hem bijna niet zien. Lijkt me dat een QHD scherm dan minder toevoegt dan scherpere foto's.
Zou ik nu een telefoon moeten kopen, zou ik waarschijnlijk al had ik de S5 nog niet en een verouderd model, toch voor de S5 gegaan, stukken goedkoper en biedt meer wat ik ervan wil.
Ferry van Samsung gaf aan geluisterd te hebben naar feedback van de consument en blijkbaar wil de meerderheid daarvan een meer premium gevoel (wat dat ook maar in mag houden
Zelf niet weggegaan met een S6 om langer te testen, daarom kan ik ook niets zeggen over de snelheid van de volgens Samsung veel snellere interne opslag en batterij duur.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ik heb nog even de "Foute versie" in mijn handen gehad waar je dus ook de vingerscanner aan kon zetten. Hier konden we ook de Kios mode deinstalleren en kregen we de klok en datum werkend op de edge. Opzich wel grappig, maar als je hem naast je bed hebt liggen moet ie wel echt de ideale hoek hebben wil je recht op de klok kunnen kijken. Leuk extraatje maar niet noodzakelijk.Bob Popcorn schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:31:
Ik zou persoonlijk iig nooit voor een Edge kiezen, te gimmicky naar mijn zin, en voor een prijsverschil van 150 euro zou ik 't niet eens overwegen. Ben wel erg benieuwd hoe het in de praktijk werkt. De toestellen die daar lagen bleven niet lekker in sleep mode, door een of andere kiosk screensaver, dus ik kon de "edges" niet testen.
Wat ik nog wel een goede toevoeging vind is het feit dat je met de S6 je scherm helderheid beter in kunt stellen. Het scherm kan dus aanzienlijk meer dimmen dan de S5 en kan ook een stuk helderder gezet worden. Vooral dit dimmen vind ik een fijne feature als je in bed nog even op je mobiel wilt kijken zonder diegene naast je wakker te beamen en de hele slaapkamer te verlichten
Edit: Even plaatje om duidelijk te maken wat ik bedoel (het weer staat er ook bij idd):
[afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door misterdjus op 26-03-2015 11:05 ]
hoi
De presentatie was sterk: niet alleen gericht op een algemeen publiek maar ook toegespitst op wat Tweakers belangrijk en interessant vinden.
Ook was ik trots op het enthousiasme van de Tweakers en de gemoedelijke sfeer.
Opvallend vond ik wel de extreem blije reacties en vreugdekreten toen de namen van de winnaars werden genoemd. Of eigenlijk: het uitblijven ervan. Bijna iedereen was er blijkbaar even stil van
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ik denk dat het er vooral aan lag dat je geen prijs/award/voorwerp in je handen kreeg. Daardoor stonden we er wellicht geschokt en verlaten bijCanaria schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:18:
Opvallend vond ik wel de extreem blije reacties en vreugdekreten toen de namen van de winnaars werden genoemd. Of eigenlijk: het uitblijven ervan. Bijna iedereen was er blijkbaar even stil vanIk weet wel bijna zeker dat de winnaars blijer waren dan ze eruitzagen, als ik de berichten hier lees
Ben benieuwd naar jullie reviews!
Ze waren er wel, Ballebek bijvoorbeeldCanaria schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:18:
Opvallend vond ik wel de extreem blije reacties en vreugdekreten toen de namen van de winnaars werden genoemd. Of eigenlijk: het uitblijven ervan. Bijna iedereen was er blijkbaar even stil vanIk weet wel bijna zeker dat de winnaars blijer waren dan ze eruitzagen, als ik de berichten hier lees
Ik was inderdaad een beetje overdonderd toen mijn naam als eerste genoemd werd, maar het euforische gevoel is nog wel "even" blijven hangenCanaria schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:18:
Verwijderd
We lachen vast heel breed op de foto - maar blijft Tweakers he: ingetogen maar enthousiastCanaria schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:18:

Ja, werd wel aangekeken van wtf doe JIJ nou?Bob Popcorn schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:30:
[...]
Ze waren er wel, Ballebek bijvoorbeeld
En klap op de vuurpijl de vraag waar mijn nick vandaan komt. Ik weiger
Brutaal idd. HahaBallebek schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 12:11:
[...]
Ja, werd wel aangekeken van wtf doe JIJ nou?
En klap op de vuurpijl de vraag waar mijn nick vandaan komt. Ik weiger
Ik had zelf niet meer verwacht dat ik met de telefoon naar huis zou gaan, dus toen ik de quiz won was ik natuurlijk blij, maar kon het nog niet helemaal bevatten. Eigenlijk pas onderweg naar huis in de auto kwam de vreugde
D'r spelen wat meer dingetjes die dat veroorzaaktenCanaria schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:18:
Opvallend vond ik wel de extreem blije reacties en vreugdekreten toen de namen van de winnaars werden genoemd. Of eigenlijk: het uitblijven ervan. Bijna iedereen was er blijkbaar even stil van
• Op één of andere manier had ik (en veel meer anderen trouwens
• Na de vijfde naam kwam er bij mij al wat berusting, het was een leuke avond geweest, dat was ook al cool genoeg
• Toen ik als zesde en laatste winnaar genoemd werd was dat voor 54 anderen best wel een rotmoment, vond het een beetje stom om dan idioot blij te gaan lopen doen
Maar ik was wel blij hoor, reken maar
Ik heb het even ingekort maar deze reden geldt alleen voor een kleine minderheid. Meeste mensen gaan geen custom roms erop zetten en met de stock Touchwiz op de S5 is er toch echt wel "lag" te merken. Heb zelf een S5 gehad en na verloop van tijd merk je gewoon dat alles langzamer gaat. De Gallerij, Camera en Task switcher/manager zijn op de S5 gewoon erg langzaam.Koldur schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:46:
Was gisteren gezellig en leuk gedaan, goed om te zien dat iedereen elkaar ook tijd gunde om de telefoons uit te proberen!
Heb zelf de S5 en moet zeggen dat ik persoonlijk weinig reden zie om te upgraden
Waarom niet:
- Snelheid is niet merkbaar beter dan op de S5, in ieder geval niet met de ROM welke ik op mijn S5 heb staan (XtreStoLite van edgarf28)
Hopelijk blijft de S6 gewoon snel en dat het niet na een maand lag gaat vertonen.
Ja, maar naar wat ik begrijp ligt het niet aan alle bloatware, maar het feit dat er geen trim wordt toegepast, even een quote van edgarf28 zijn FP op XDA:Garret1410 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 12:30:
[...]
Ik heb het even ingekort maar deze reden geldt alleen voor een kleine minderheid. Meeste mensen gaan geen custom roms erop zetten en met de stock Touchwiz op de S5 is er toch echt wel "lag" te merken. Heb zelf een S5 gehad en na verloop van tijd merk je gewoon dat alles langzamer gaat. De Gallerij, Camera en Task switcher/manager zijn op de S5 gewoon erg langzaam.
Hopelijk blijft de S6 gewoon snel en dat het niet na een maand lag gaat vertonen.
Als dit bij de S6 nog niet gebeurt dan zal je de lag ook gewoon weer krijgen na verloop van tijd. Ik gebruik trouwens ook niet de standaard TW launcher, maar Nova.At every boot the FsTrim command will be excecuted, to keep your Phone smooth and the internal memory fast!
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Same bij mijn vrouw; haar S3 was zo traag als dikke stront, zelfs na de rom er helemaal opnieuw erop te zetten, fstrim en meer maar toch was het niet veel.
Een 4.4.4 custom rom met novalauncher en het toestel was / is nog steeds als nieuw.
Chadi had wel HD filmpjes meegenomen op zijn stick en hadden we bekeken op de S6 en moet zeggen retestrak; elk detail en schaduw was heel goed te zien. Toestel is met Touchwizz lekker snel maar...Op het laatst zei die man van Samsung we sturen de telefoons op want met deze modellen kun je niet bellen. Ik ben geen specialist maar kan me voorstellen dat als deze functie niet aanwezig de telefoon hierdoor sneller draait?. Zoals eerder gezegd in deze topic vond ik de edge fragiel aanvoelen maar misschien komt dit ook omdat ik lompe handen heb, echter wel een goede grip; persoonlijk vind ik het die + 150 euro niet waard voor de edge en zeker als ze technisch gelijk zijn. Ook met een mede tweaker en Samsung gehad over hoe en waarom geen dual sim in Nederland maar wel in model in Azie maar dit had te maken met de providers in NL die daar een stokje voor steken; vind ik best jammer want loop ook met zakelijke en prive toestel op zak. Al met al mooi toestel maar vind ik het dat geld waard? Voor gewone S6 misschien maar niet voor de Edge
Er waren 15 testtoestellen aanwezig. In de praktijk waren het er zelfs meer, doordat enkele Samsung medewerkers losse toestellen meegenomen hadden. Aanvankelijk was er geen 'thuistest' in de plannen opgenomen.Carpento schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 12:16:
[...]
D'r spelen wat meer dingetjes die dat veroorzaakten
• Op één of andere manier had ik (en veel meer anderen trouwens) het idee dat er 15 reviewers een toestel zouden meekrijgen. Dat bleken er maar 10 te zijn waarvan dan 'maar' zes op basis van de motivatie. Die motiviatie had ik wel wat leuks van gemaakt maar ook weer niet heel extreem. Ik had dus een beetje een 'bummer, daar gaan m'n kansen'-gevoel.
Mooizo. Gefeliciteerd!• Na de vijfde naam kwam er bij mij al wat berusting, het was een leuke avond geweest, dat was ook al cool genoeg
• Toen ik als zesde en laatste winnaar genoemd werd was dat voor 54 anderen best wel een rotmoment, vond het een beetje stom om dan idioot blij te gaan lopen doen
Maar ik was wel blij hoor, reken maar
Ik weet niet waar sommige dat vandaan hebben. Dit werd op het event ook gedacht door een aantal mensen.Carpento schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 12:16:
[...]
D'r spelen wat meer dingetjes die dat veroorzaakten
• Op één of andere manier had ik (en veel meer anderen trouwens) het idee dat er 15 reviewers een toestel zouden meekrijgen. Dat bleken er maar 10 te zijn waarvan dan 'maar' zes op basis van de motivatie. Die motiviatie had ik wel wat leuks van gemaakt maar ook weer niet heel extreem. Ik had dus een beetje een 'bummer, daar gaan m'n kansen'-gevoel.
Dit stuk uit de OP van de actie zegt wat mij betreft genoeg.
Ik dacht zelf dat er maar 2 winnaars zouden zijn, maar het is 5x zoveel geworden.Voor een aantal tweakers is er bovendien de mogelijkheid een toestel thuis nog te testen en te reviewen. Na de testperiode van twee weken mogen ze het toestel houden.
Kortom top-actie, waarbij Samsung en Tweakers extra gul waren!
Over de review gesproken.
Zijn er nog promotionele high res foto's beschikbaar waarbij de functionaliteit van de Edge naar voren komt?
Ik kom nu vooral foto's tegen van de Note en van sites die het toestel op de beurs in Barcelona hebben getest.
Alvast bedankt
[ Voor 11% gewijzigd door Kiswum op 26-03-2015 15:43 ]
Hier ook 1 van de winnaars
Geloof maar dat er in de auto wat vreugdekreten uit zijn gekomen
Heb me kostelijk vermaakt gisteren.
Perfect verzorgde avond en alle tijd om vragen te stellen en te testen. En als je dan ook nog een Edge in de bus mag verwachten, dan kan je avond uiteraard niet meer stuk.
Het was de reis zeker waard!
Nogmaals bedankt!
Over die reacties, wat wil je als een super mooi toestel aan je neus voorbij gaat.
Iedereen wil naar huis met dat toestel en dan ben je niet een van de gelukkigen en dan baal je.
Neemt niet weg dat er best een bescheiden applaus had mogen komen.
Is er al iets bekend wanneer de aftermovie uit komt? Sta der zeker op namelijk.
Helaas kon ik voor me interview geen S6 regelen, anders had ik hem ook gehad...
Misschien via deze weg nog, me film debuut mag toch wel gevierd worden
Doen we graag!Chadi schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 07:48:
Was een geweldige avond. Altijd gezellig en mooi om van mening uit te wisselen met mede tweakers .
Als ik heel snel wat punten mag opnoemen .
-Goed scherm. Echt ongelooflijk scherp en mooi .
-Geluid is redelijk goed maar niet het beste wat ik heb gehoord wat uit een telefoon komt.
-De samsung schil is nu wel sneller dan voorheen
-Je kan makkelijk multi tasken. Schermpje verkleinen en je kan door naar een ander scherm.
-Camera is goed genoeg voor een telefoon maar het achteraf scherp stellen is mij niet gelukt. Start trouwens ook snel op maar je hebt wel even tijd nodig om scherp te stellen. Dus die 1 seconden regel is bij wijze van.
Con:
-Vind de Edge beter in de hand liggen maar het is nog steeds geen HTC gevoel.
- camera steekt aan de achterkant uit.
- Geen verwisselbare batterij . Men heeft mij verteld dat de batterij degredatie wel meevalt. Men gaat er vanuit dat men minimaal 1000 keer kan laden zonder merkbaar verlies. Ook geeft men 2 jaar garantie op het hele toestel inclusief batterij. Wat het eerste inhoudt daar zal men zelf achter moeten komen.
Alina bedankt voor de hapjes
Ja, ik dacht het zelf ook, maar zo in tweede instantie zie ik het er ook niet meer in.Kiswum schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 15:41:
[...]
Ik weet niet waar sommige dat vandaan hebben. Dit werd op het event ook gedacht door een aantal mensen.
Dit stuk uit de OP van de actie zegt wat mij betreft genoeg.
[...]
Ben erg benieuwd naar de motivaties die gewonnen hebben namelijk!
Over de uitslag wordt door ons niet gecorrespondeerd.Chris89 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:24:
Willen de mensen die gewonnen met hun motivatie, die prijs geven?
Ben erg benieuwd naar de motivaties die gewonnen hebben namelijk!
Winnaars mogen uiteraard hun motivatie geven als ze dat willen, maar zijn dat niet verplicht. Daarbij hebben 5 mensen 'm met de quiz gewonnen, dus zonder motivatie/testplan.
[ Voor 9% gewijzigd door zeef op 26-03-2015 17:32 ]
Ik zal hetzelfde doen. Ook goed voor extra leesvoer en mijn beweegredenen om de gok te nemen om van Eindhoven naar Amsterdam te rijden en daarmee een etentje af te moeten zeggen van mijn familie...Carpento schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:16:
Ik zal mijn motivatie meenemen in de review ter zijner tijd
Ten aanzien van het ontbreken van het SD kaart vind ik het een beetje rare opmerking. Ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld de telefoon in burst mode moeite heeft om snel foto's weg te schrijven, maar je zou de SD kaart ook voor bepaalde archiveringsdoeleinden kunnen toepassen. Dat er een android deamon draait die dagelijks bepaalde bestanden naar de SD kaart verplaatst om zo ruimte in het snellere interne geheugen vrij te maken. Hierbij denk ik bijvoorbeeld aan foto's van een week oud (die pak je in de galerij erbij, daar ga je niet direct me bewerken), muziek, downloads, documenten etc. Dit is eenvoudig te regelen, een eenvoudig find commando met exec commando.
Gelukkig hebben we een getekend document van Tweakers, dan mag je er vanuit gaan dat Samsung niet in het kader van "1 april" geen toestellen gaat opsturen

[ Voor 6% gewijzigd door Nitroglycerine op 26-03-2015 21:44 ]
Het viel mij op dat er een hele andere firmware op draait dan op de testtoestellen die van de week bij Tweakers getoond werden en ook het kunstmatig de CPU bezig houden was niet te zien.
Anyway, gewoon beoordelen op wat de consument in handen krijgt, dat is het eerlijkst
Bedankt voor de tip. Ik moet echter naar een winkel en € 20 dokken voor een nieuw nano kaartje "omdat ik het toestel niet bij het abonnement heb gekocht".TommyboyNL schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 01:09:
Scherp! Ik heb ook meteen een nieuwe besteld.