Carpento schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 12:16:
[...]
• Op één of andere manier had ik (en veel meer anderen trouwens

) het idee dat er
15 reviewers een toestel zouden meekrijgen. Dat bleken er maar 10 te zijn waarvan dan 'maar' zes op basis van de motivatie. Die motiviatie had ik wel wat leuks van gemaakt maar ook weer niet heel extreem. Ik had dus een beetje een 'bummer, daar gaan m'n kansen'-gevoel.
Ik had ook het idee dat er 15 waren. Bovendien had ik de tekst heel erg snel gelezen en maar geklikt op: Ja, ik kan aanwezig zijn en heb geen Samsung telefoon. Persoonlijk had ik dus ook helemaal niet verwacht dat ik een mailtje zou krijgen dat ik aanwezig mocht zijn. Ofwel, ik heb genoten!
SomerenV schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 03:52:
Het was echt gaaf om een keer een Tweakers-evenement mee te maken maar ik merkte wel dat ik niet gemaakt ben om te socializen in een groep van pak 'm beet 60 vreemden

Gelukkig niet de hele avond alleen gestaan dankzij een vriendelijke Tweaker uit Alkmaar wiens naam ik vergeten ben, dus thanks daarvoor!

Ik had je wel gezien, maar ik zag dat je druk bezig was. Ik dacht juist, ik trek mijn tweakers hoodie aan, dan zijn mensen nieuwsgierig en kom ik wel aan de praat met iemand. Werkte denk ik averechts omdat mensen dat een beetje "spannend" leken te vinden. Of ze vonden me er gemeen uit zien, dat kon ook natuurlijk.

Wilbert die de Gear VR uit aan het testen is!

Helaas geen foto van toen ie op de fatboy lag aangezien dat er redelijk apart uit zag. Wel een gaaf ding overigens, maar de pixeldichtheid van de Note 4 is véél te laag voor zoiets en 200/250 euro voor alleen de Gear VR is echt véél te veel geld voor zoiets.
Dat is natuurlijk iets wat we niet zo maar voorbij konden laten gaan, dus ik had hem gelukkig wel geschoten!

Echt bedankt dat je het had gezegd. De vriendelijke mevrouw met de limo stond buiten en wilde ons graag weg brengen. Toen zei een medetweaker dat lopen waarschijnlijk sneller was, dus zijn we maar gaan rennen. Toen we op de boot zaten en de boot net 10 seconden weg was, kwam de limo aan.

De marketing manager van de telecom divisie was aanwezig van wat ik van zijn collega's hoorde. Ik heb hem dit ook verteld (niet wetende dat het jouw blog was). Zijn antwoord was dat de meeste SD-kaarten te langzaam zijn voor een optimale ervaring van de telefoon. Bovendien kon de telefoon dan dunner worden gemaakt. Niet te vergeten gebruiken mensen vandaag de dag ook vaak spotify en andere streamingdiensten.
Ik gok dat hij niet veel invloed zal kunnen uitoefenen op het uiteindelijke design van de telefoon, maar ik vind de keuzes die ze gemaakt hebben wel een beetje vreemd. Op een SD-kaart worden meestal alleen films of muziek gezet. Voor beide heb je geen hoge datatransfer nodig. Ook ben ik het met de redactie eens dat de accuduur voor een telefoon met deze specs niet slecht is, echter had die dus nog beter gekunt: zodat je er gewoon 2 dagen mee kon doen. Persoonlijk zag ik hem liever één of 2 mm dikker met een grotere accu, sd-kaart en eventueel waterproof. Echter is dat nu toekomstmuziek en ik denk dat de volgende Samsung flagships deze features wel hebben. Ze kunnen dat dan namelijk goed gebruiken als marketing truc, in een wereld waarin we nu toch al smartphones hebben waarbij verdere hardware upgrades niet veel meer gaan uitmaken.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen. Dank u wel.

Nogmaals ik vond de avond erg leuk en ik zal volgende keer zeker weer mee doen aan zo'n dergelijke actie.