Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:14
bruce the boss schreef op zondag 7 januari 2018 @ 13:25:
[...]

Bedankt voor je hulp maar het lukt niet.
Ik heb de optie "USB-opsporing geactiveerd maar dan krijg ik de melding: USB port 1 is in use.
Ik haal dan de ontvanger van mijn toetsenbord en de kabel van de USB-hub er uit en dan kan ik hem wel activeren.
Het probleem is dan echter dat de shield de externe HDD niet meer ziet nadat ik de kabels opnieuw aansluit.
Waar kan dit door komen?
Heb je een 2015 of 2017 model?
Gebuik je een Powered of Non-Powered USB hub?

Is je externe HDD aangesloten als 'adopted storage' of gewoon als externe HDD aangesloten? Je kan dit controleren door je externe HDD weer aan te sluiten op je PC. Zie je dan je bestanden, dan is ie niet 'adopted' (lees ge-encrypt) door je Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:03
DragonFly schreef op zondag 7 januari 2018 @ 14:09:
[...]

Heb je een 2015 of 2017 model?
Gebuik je een Powered of Non-Powered USB hub?

Is je externe HDD aangesloten als 'adopted storage' of gewoon als externe HDD aangesloten? Je kan dit controleren door je externe HDD weer aan te sluiten op je PC. Zie je dan je bestanden, dan is ie niet 'adopted' (lees ge-encrypt) door je Shield.
Het is een 2017 model en de Hub heeft zijn eigen stroom. Als ik de HDD aansluit op de computer zie ik gewoon de bestanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonFly
bruce the boss schreef op zondag 7 januari 2018 @ 14:13:
[...]

Het is een 2017 model en de Hub heeft zijn eigen stroom. Als ik de HDD aansluit op de computer zie ik gewoon de bestanden.
Dan is je HD dus niet ge-encrypt. de Shield 2017 non-Pro heeft 2 USB aansluitingen en je zegt dat je externe HD nu op beide poorten nu niet meer wordt gezien?. Ook niet na een herstart? of zonder gebruik te maken van je Hub?

Kies anders voor Opslag-> verwijderbare opslag: Uitwerpen

[ Voor 5% gewijzigd door DragonFly op 07-01-2018 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:59
Ik heb de laatste Ziggo Go app gesideload, maar die crashed constant, anderen hier dezelfde ervaringen of lukt het bij jullie wel? Zo ja, misschien een idee waarom bij mij niet?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:04
Koldur schreef op zondag 7 januari 2018 @ 21:53:
Ik heb de laatste Ziggo Go app gesideload, maar die crashed constant, anderen hier dezelfde ervaringen of lukt het bij jullie wel? Zo ja, misschien een idee waarom bij mij niet?
Ja, ik had hetzelfde. Ik heb versie 2.3.20 geinstalleerd. Die kun je vinden op apkpure.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
DragonFly schreef op zondag 7 januari 2018 @ 14:23:
[...]

Dan is je HD dus niet ge-encrypt. de Shield 2017 non-Pro heeft 2 USB aansluitingen en je zegt dat je externe HD nu op beide poorten nu niet meer wordt gezien?. Ook niet na een herstart? of zonder gebruik te maken van je Hub?

Kies anders voor Opslag-> verwijderbare opslag: Uitwerpen
Gelukt, de kabel van de USB-hub op de andere poort van de Shield aangesloten en het werkt 8)7
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:14
Heeft er iemand nog wat tips om NL Radio stations te kunnen beluisteren?
Heb er enkele geprobeerd waarvan ik er 1 had (waarvan ik naam even kwijt ben, groen logo) waarvan ik dacht dit werkt een beetje echter zou ik graag een soort screensaver functie willen ipv constant naar mijn launcher te moeten kijken als het speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Laatst online: 07:45
schumi2004 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:49:
Heb er enkele geprobeerd waarvan ik er 1 had (waarvan ik naam even kwijt ben, groen logo) waarvan ik dacht dit werkt een beetje echter zou ik graag een soort screensaver functie willen ipv constant naar mijn launcher te moeten kijken als het speelt.
TuneIn Misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Die had ik meen ik ook al eens geprobeerd maar zal hem nog eens langdurig in gebruik gaan nemen.
/edit:
Ik weet alweer waarom deze er zo snel af ging, wat een waardeloze bedinging en gebrek aan functies heeft deze app.

Fatsoenlijk zoeken kun je ook niet in de store op de Shield, je kunt niet gelijksoortige apps tonen.

Uiteindelijk voor nu weer terug op deze uitgekomen Google Play: radio.net maar is ook niet alles.
guidob schreef op maandag 8 januari 2018 @ 08:40:
[...]

Ja, ik had hetzelfde. Ik heb versie 2.3.20 geinstalleerd. Die kun je vinden op apkpure.com.
Maar de bediening ervan blijft nog steeds behelpen toch?

[ Voor 47% gewijzigd door schumi2004 op 10-01-2018 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:04
schumi2004 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:49:

[...]

Yep, gebruik de muis van de controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Misschien kun je dan nog het beste een add-on in kodi gebruiken voor het luisteren van radiostations?

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonFly
schumi2004 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:49:
Ja hoor, allemaal mogelijk (in Kodi dan):
  • Download 'Radio' addon (die groene) of 'NL Radio' addon (via TV addons Nederland repo)
  • Maak een playlist van je favoriete radio station en sla die op
  • Download 'screensaver.playlist' van https://github.com/BigNoid/screensaver.playlist en installeer deze. In de screensaver configuratie voeg je je playlist toe en voila!
  • Gebruik je een daarvoor geschikte skin, kan je ook nog de 'Artist slidehow' addon downloaden en dan zie je ook nog artwork van de artiest tijdens het afspelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nvGo5m7wOhz515brTZdiPHUr/full.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door DragonFly op 10-01-2018 19:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 13:51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 14:13
schumi2004 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:49:
[...]

Die had ik meen ik ook al eens geprobeerd maar zal hem nog eens langdurig in gebruik gaan nemen.
/edit:
Ik weet alweer waarom deze er zo snel af ging, wat een waardeloze bedinging en gebrek aan functies heeft deze app.

Fatsoenlijk zoeken kun je ook niet in de store op de Shield, je kunt niet gelijksoortige apps tonen.

Uiteindelijk voor nu weer terug op deze uitgekomen Google Play: radio.net maar is ook niet alles.

[...]

Tune in werkte bij mij voor geen meter op de Shield. Ik kon hem vaak niet afsluiten of switchen naar een ander station. De app is duidelijk ontwikkeld voor touch bediening.
Ik gebruik zelf nu deze:
Google Play: myTuner Radio Nederland FM - Radio België Gratis
Werkt tot op heden prima en blijft ook spelen als ik de tv uitzet.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Heb tunein radio ook geïnstalleerd maar kan geen favoriete stations opslaan. Klopt dat? Moet dat met een playlist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
Vreemd, bij mij werkt tunein wel met een Harmony en crasht de app niet. Het is een app waar je radiozenders kunt opzetten, sommigen zullen vinden dat er weinig functies zijn maar radio is ni eenmaal radio of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
road rebel schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 09:11:
Vreemd, bij mij werkt tunein wel met een Harmony en crasht de app niet. Het is een app waar je radiozenders kunt opzetten, sommigen zullen vinden dat er weinig functies zijn maar radio is ni eenmaal radio of mis ik iets?
Bv een favorieten lijst ofzo noem maar iets simpels ipv heel die lijst tot einde door te moeten scrollen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
bruce the boss schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:57:
[...]

Gelukt, de kabel van de USB-hub op de andere poort van de Shield aangesloten en het werkt 8)7
Bedankt.
Ik heb nu toegang tot de shield en de externe HDD maar als ik een bestand van mijn computer via Totall comander naar één van tweeën wil verplaatsten gaat dit niet.
Ik krijg alleen de melding: "fout tijdens uploaden bestand" en verder niets.
In DEZE post wordt er nog gerefereerd naar het feit dat je dan automatisch schijfrechten hebt maar bij mij dus helaas niet.
Hoe kan ik dit verhelpen?

Edit:

Ben erachter hoe het komt.
Ik probeerde iets te verplaatsen vanaf mijn buroblad naar de Shield maar dat gaat niet.
Bestanden vanuit een directory gaat wel.
Raar maar waar O+

[ Voor 30% gewijzigd door bruce the boss op 16-01-2018 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonFly
Totalcmd is waarschijnlijk gestart met admin rechten (of deze gebruikt Tcmadmin.exe als als Totalcmd.exe niet met admin rechten is gestart). Het buroblad is een onderdeel van verkenner en die heeft (staandaard) geen admin rechten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:42
Nu weet ik niet waar het aan ligt, soundbar, kodi of de Shield (of de nas eventueel nog), maar probeer het eerst eens hier.

Als ik een film afspeel met Atmos dan loopt het geluid niet synchroon.
Wissel ik naar een andere spoor dan klopt het wel.
Heeft dus wel iets met Atmos te maken, maar wie (of welke instelling) is de boosdoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Kennelijk kost de processing van een atmos spoor meer resources waardoor deze vertraging kan optreden... Je kan in kodi toch even de audio sync bijstellen op dat moment?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Die optie kan Ik dus niet vinden. Enkel subtitle sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Tijdens het spelen op ok, volume instellingen en dan audio offset oid

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een raar probleem op 1 shield met kodi, bij het afspelen stopt de video soms en kom ik weer terug in het menu. Ik kan dan gewoon de video weer aanklikken en dan gaat hij verder.

Ik heb dit probleem alleen op de shield 2015 en niet op de shield 2017 (beiden spelen vanaf dezelfde bron af).

Het probleem is ontstaan toen ik mijn router ging updaten, ik heb nu de firmware weer teruggeddraaid en voor de rest op alle apparaten geen problemen, behalve die shield 2015 die ongeveer 1 keer per uur stopt.

Nu kan ik vast de log files opzoeken op de een of andere manier en dat uitvogelen, maar misschien herkent iemand het probleem? Ik vermoed dat het in de router zit en doe nog een downgrade naar een vorige versie (voor de veiligheid niet zo denderend, maarja).

Zou een nieuwe installatie van kodi het probleem verhelpen?

Iemand die dit herkent?

Zelf kwam ik dit nog tegen: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=292378 , zal even zien hoe het met de opslag zit (heb nogal wat games erop staan), maar ik meen dat ik nog wel wat ruimte had en dit probleem is ook gekomen na het upgraden en vervolgens downgraden van mijn router :X

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2018 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
renzo4000 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:42:
Tijdens het spelen op ok, volume instellingen en dan audio offset oid
Ik had dat altijd aan channel up/down gekoppeld. Werkt heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Zijn er meer mensen die last hebben van haperingen tijdens het afspelen van 1080P bestanden?
Ik heb een WD 2tb schijfje aan de Shield hangen en tijdens het afspelen gebeurt het regelmatig dat het beeld zeer kort even blijft hangen, echt een fractie van een seconde.

Ik heb al wat processing aanpassingen gedaan in Kodi maar dit lijkt niet te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kapitein Merijn schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:01:
Zijn er meer mensen die last hebben van haperingen tijdens het afspelen van 1080P bestanden?
Nooit problemen mee (behalve het ding wat ik net gepost had, maar dat zit in mijn router vermoedelijk). Probeer eens de andere usb poort voor de schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:26
Ik heb een WD 2tb schijfje aan de Shield hangen en tijdens het afspelen gebeurt het regelmatig dat het beeld zeer kort even blijft hangen, echt een fractie van een seconde.

Ik heb al wat processing aanpassingen gedaan in Kodi maar dit lijkt niet te helpen.
Probeer eens een andere schijf, ik heb hier de raarste artifacts gezien met
een brakke schijf. Nu hangt er een 8TB aan, en speelt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:43

Heb je de beeldverversing in kodi al op 24 hertz gezet?
Dat heeft bij mij geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
@renzo4000 @Ultra dan heb ik een andere Kodi of andere instellingen.

Afbeeldingslocatie: https://s13.postimg.org/ub9cut3o3/IMG_20180118_202547.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:29:
@renzo4000 @Ultra dan heb ik een andere Kodi of andere instellingen.

[afbeelding]
Ik had het volgende in mijn remote.xml staan. Met de hand vond ik veel te bewerkelijk.
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
<keymap>
<FullscreenVideo>
    <remote>
      <pageplus>AudioDelayPlus</pageplus>
      <pageminus>AudioDelayMinus</pageminus>
    </remote>
  </FullscreenVideo>
</keymap>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordFather schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 18:41:
[...]

Dan kan je beter het per video door kodi laten bepalen, lang niet alles is 24 hertz namelijk, dan heb je toch een groot probleem met vooral Nederlands materiaal dat dan gaat haperen. Ik meen dat de optie match video rate heet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2018 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Heb je wel de expert instellingen geactiveerd in kodi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
^ yes. Zie jij het in dat scherm wel staan dan?

@Ultra xml bewerken heb ik nog geen kaas van gegeten, dus dat zou ik eerst moeten uitpluizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Bij mij staat er op de derde regel letterlijk "geluid synchroniseren"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik heb laatst alles nog op expert gezet.
Maar wellicht ben ik ergens nog een optie vergeten. Zal het nog eens een keer allemaal doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:49:
@Ultra xml bewerken heb ik nog geen kaas van gegeten, dus dat zou ik eerst moeten uitpluizen.
Is niet heel lastig, meest eenvoudige manier is het xml bestand naar een usb stick te kopieeren, op de pc aanpassen en terugzetten.

Ik gebruik een mini stukje xml om te zorgen dat als ik op back klik de video stopt (ander speelt hij door in het hoofdmenu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Mwoah kan veel makkelijker met een add-on: http://kodi.wiki/view/Add-on:Keymap_Editor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Na nu een tijdje te hebben aangeklooid met de H96+ Android box, wil ik nu de Shield halen in de hoop dat deze out of the box de volgende puntjes aantikt:
- 4k/1080p weergave met Youtube addon in SPMC.
- passthrough van DTS(HD), Dolby Atmos en DTS:X naar de receiver via HDMI
- ondersteuning van andere BT remotes

Vooral het eerste puntje is voor mij belangrijk, de H96+ lijkt dit niet te kunnen, ook niet met custom roms en gepruts met instellingen krijg ik er maximaal 720p uit.

Krijgt de Shield het bovenstaande wel voor elkaar zonder aanpassingen ?

[ Voor 3% gewijzigd door jos707 op 19-01-2018 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik weet niet of de youtube app van kodi dat ondersteunt, maar de native youtube app van de shield zelf wel. De passthrough audio formaten zou niet het probleem moeten zijn en in principe kan je alle remotes/keyboards gebruiken op de shield (usb, bluetooth).

Maar m.i. heb je niks te verliezen, koop gewoon de shield en probeer het uit. Sluit het niet aan bij je wensen dan stuur je hem gewoon terug. Daarnaast is er heel veel te vinden over het gebruik van de shield en wat wel en niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
ppeterr schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:35:
[...]

Probeer eens een andere schijf, ik heb hier de raarste artifacts gezien met
een brakke schijf. Nu hangt er een 8TB aan, en speelt alles goed.
Ik hoop niet dat het schijfje het probleem is. Ik heb deze speciaal voor de Shield gekocht en verder geen 3.0 stick liggen.
LordFather schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 18:41:
[...]

Volgens mij heb ik hem op automatisch staan, vanavond eens even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@Kapitein Merijn

Hier was het een oudere schijf, dus als je deze nieuw in gebruik
hebt genomen, verwacht ik ook niet de het de hdd is die het probleem veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Nu online
renzo4000 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:28:
Ik weet niet of de youtube app van kodi dat ondersteunt, maar de native youtube app van de shield zelf wel. De passthrough audio formaten zou niet het probleem moeten zijn en in principe kan je alle remotes/keyboards gebruiken op de shield (usb, bluetooth).

Maar m.i. heb je niks te verliezen, koop gewoon de shield en probeer het uit. Sluit het niet aan bij je wensen dan stuur je hem gewoon terug. Daarnaast is er heel veel te vinden over het gebruik van de shield en wat wel en niet werkt.
Bedankt voor de info.

Ik weet dat de native youtube app van Android tv wel gewoon werkt maar vindt deze veel minder prettig werken als de youtube addon in kodi daarom vroeg ik specifiek naar de addon. Als het goed voor heb gebruiken de developers van SPMC de Shield als leidraad dus ik heb goede hoop dat het op de Shield wel allemaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@jos707 ik ga dat gewoon even testen nu voor jou

Nee, geen 4K, en geen HDR via de yt addon in kodi.

Dit is de standaard yt addon die ik vond bij de addons instellingen.
Is er een andere dan wil ik die ook wel testen voor je.

Lees wel her en der dat het zou moeten werken, met bepaalde instellingen.
Die heb ik even toegepast, en blijft zelfs op 720p hangen.

https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=267160

[ Voor 91% gewijzigd door ppeterr op 19-01-2018 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Nu online
ppeterr schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:32:
@jos707 ik ga dat gewoon even testen nu voor jou

Nee, geen 4K, en geen HDR via de yt addon in kodi.

Dit is de standaard yt addon die ik vond bij de addons instellingen.
Is er een andere dan wil ik die ook wel testen voor je.

Lees wel her en der dat het zou moeten werken, met bepaalde instellingen.
Die heb ik even toegepast, en blijft zelfs op 720p hangen.

https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=267160
Bedankt voor het testen.

Nuja dat 4k of HDR niet werkt kan ik nog mee leven, als de addon 1080p kan weergeven ben ik al lang blij. Misschien dat het in SPMC alsnog werkt, aangezien deze hoofdzakelijk ontwikkelt wordt voor de shield; maar dat zal ik dan wel even testen als ik mijn shield binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@jos707

Ik ben toen ook begonnen met SPMC om dezelfde reden als jij aangeeft, speciaal voor de shield.

Uiteindelijk toch naar de normale Kodi overgegaan. Deze voelt naar mijn inziens beter aan
in de menu's en in de algemene bediening. Ook heb ik het idee dat er een en ander qua
afhandeling van de video bestanden toch iets beter gaat. Het zal allemaal niet veel verschillen denk ik.

SPMC heeft net als Kodi de " DASH support (aka 1080p/4K youtube) " module, natuurlijk het proberen
waard om te kijken of het daar wel werkt! Wellicht doe ik iets fout, en krijg jij het werkend.
Dan hoor ik het graag van je. Ik blijf voorlopig wel gewoon op kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:41:
[...]

Dan kan je beter het per video door kodi laten bepalen, lang niet alles is 24 hertz namelijk, dan heb je toch een groot probleem met vooral Nederlands materiaal dat dan gaat haperen. Ik meen dat de optie match video rate heet.
d:)b
Dit heeft het probleem inderdaad verholpen.
Ik was in de veronderstelling dat deze functie al aan stond maar dat was niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
En zo jammer dat Netflix (app) dat niet heeft :( .

[ Voor 6% gewijzigd door Ultra op 22-01-2018 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ultra schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:23:
En zo jammer dat Netflix (app) dat niet heeft :( .
dat is inderdaad jammer, al heb ik er echt amper last van, maar toevallig van de week een serie waarin het niet goed stond.

Kan ook zijn dat mijn tv het deels aanpast, misschien heb ik dat per ongeluk een keer aangezet toen ik zat te rommelen in de expert instellingen (had het idee om mijn tv te calibreren, maarja, dat viel ook niet mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkwinkel
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik zit te overwegen om deze aan te schaffen om kodi te draaien. Klopt het dat een vpn niet werkt met Kodi ?
wat zijn jullie ervaringen met vpn , nvidia shield en kodi. Dus de vpn zou alleen werken met het web en niet met kodi. Ik heb Nord VPN. Iemand ervaringen of tips ?

rkwinkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 14:37
rkwinkel schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:22:
Ik zit te overwegen om deze aan te schaffen om kodi te draaien. Klopt het dat een vpn niet werkt met Kodi ?
wat zijn jullie ervaringen met vpn , nvidia shield en kodi. Dus de vpn zou alleen werken met het web en niet met kodi. Ik heb Nord VPN. Iemand ervaringen of tips ?
Werkte hier prima hoor! Gebruik zelf ipvanish en daar is gewoon een app voor op de shield tv

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
rkwinkel schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:22:
Wat heeft een VPN met Kodi te maken?

Een VPN is iets wat de verbinding naar buiten via andere IP adressen laat lopen. Kodi is iets wat je lokaal draait en als je een VPN draait gaat KODI altijd via de VPN (tenzij je een exclude voor een adres opgeeft).

Dus gewoon je Nord VPN aanzetten enb KODI gaat via de VPN naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@rkwinkel

Het klopt dat openvpn manager, een add-on voor kodi, niet werkt op de shield.

Ik zelf ben namelijk op zoek naar een manier om mijn vpn provider te koppelen aan
bepaalde services of addons binnen kodi zelf. Dit vooral omdat er met de apps die
je kan sideloaden, zoals die van Nord VPN of Openvpn er geen auto start/connect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
ppeterr schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:03:
@rkwinkel

Het klopt dat openvpn manager, een add-on voor kodi, niet werkt op de shield.

Ik zelf ben namelijk op zoek naar een manier om mijn vpn provider te koppelen aan
bepaalde services of addons binnen kodi zelf. Dit vooral omdat er met de apps die
je kan sideloaden, zoals die van Nord VPN of Openvpn er geen auto start/connect is.
Ik snap wel wat de bedoeling is met dit VPN gebeuren maar ook hier geldt dat support voor dergelijke addons hier niet gegeven wordt, VPN zelf niet uiteraard ;)
En voordat je Kodi start even een VPN verbinding opzetten (of gewoon vanuit Kodi zelf) werkt ook lijkt me.

Maar iets anders voor de overige users iets of wat gerelateerd aan Kodi.
In Kod bestaat de addon/binary boblight voor je custom ambilight.
Weet iemand van het bestaan van een andere addon die je moet sideloaden of wat dan ook zodat je native in Android ook "boblight/ambilight" hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkwinkel
thanks everyone voor de info.

rkwinkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds kort de Nvidia shield, daarbij heb ik een Synology DS213J. Nu heb ik met Kodi het probleem dat deze de eerste paar seconden hapert en om de minuut blijft hangen en gaat bufferen. Heb al veel instellingen nagelopen en daarbij ook automatische refreshrate ingesteld. Nu heb ik ook XPMC geïnstalleerd en zijn de problemen minder aanwezig. Maar nog moet hij om de 5 minuten bufferen, heb dit bedraad geprobeerd (1GBIt) en wireless op 5GHZ (Verbinding getest en zit op 300mbit). Is de bottleneck dan de verouderde DS213J? Overigens heb ik dit probleem met 4K bestanden van 40GB. Is het dan verstandig om een DS218Play te kopen? De vraag is alleen of de buffer problemen dan opgelost zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hoe benader je de synology, via een SMB share? En als je een file kopieert hoe snel gaat die dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Starck schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:53:
Hoe benader je de synology, via een SMB share? En als je een file kopieert hoe snel gaat die dan?
Via NFS, is SMB sneller? Zal eens proberen om een file te kopiëren naar mijn laptop kijken hoe snel dat gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:03:
[...]

Via NFS, is SMB sneller? Zal eens proberen om een file te kopiëren naar mijn laptop kijken hoe snel dat gaat
Nee, NFS is het snelste, dus daar zit het probleem niet. In principe zou je NAS ook snel genoeg moeten zijn. Je kunt in je advancedsettings.xml van Kodi op je Shield de buffergrootte aanpassen, even googlen hoe precies.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the-body schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:23:
[...]

Nee, NFS is het snelste, dus daar zit het probleem niet. In principe zou je NAS ook snel genoeg moeten zijn. Je kunt in je advancedsettings.xml van Kodi op je Shield de buffergrootte aanpassen, even googlen hoe precies.
Heb een XML bestand aangemaakt, het lijkt inderdaad verholpen te zijn! Via Wifi vindt mijn router niet zo leuk die reageert daarna niet meer (R6400). Nu bedraad aangesloten en het lijkt goed te gaan. Top! bedankt! Had bijna een nieuwe Nas gekocht ;-) Verder doet mijn Nas het ook prima namelijk, zou zonde zijn geweest. Je hebt mijn dag goed gemaakt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nfs is alleen sneller bij kleine files, veel verschil zit er bij videobestanden niet in helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nu is het probleem met het bufferen opgelost, nu hapert hij alleen nog in het begin van elke film (ongeveer 30 seconden) is dat ook nog op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:32
Misschien handig om die cache settings in advancedsettings.xml ook hier te vermelden :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
<advancedsettings>
  <cache>
    <memorysize>536870912</memorysize>
    <buffermode>1</buffermode>
    <readfactor>16</readfactor>
  </cache>
</advancedsettings>

buffermode = 1 zorgt ervoor dat Kodi ook gaat bufferen bij gebruik van netwerk shares (NFS of SMB).

Ik heb de cache 512 MB groot gemaakt, aangezien de Shield toch genoeg geheugen heeft.

NB: Deze settings werken alleen in Kodi 17. In Kodi 16 was de syntax anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Magic schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 11:40:
Misschien handig om die cache settings in advancedsettings.xml ook hier te vermelden :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
<advancedsettings>
  <cache>
    <memorysize>536870912</memorysize>
    <buffermode>1</buffermode>
    <readfactor>16</readfactor>
  </cache>
</advancedsettings>

buffermode = 1 zorgt ervoor dat Kodi ook gaat bufferen bij gebruik van netwerk shares (NFS of SMB).

Ik heb de cache 512 MB groot gemaakt, aangezien de Shield toch genoeg geheugen heeft.

NB: Deze settings werken alleen in Kodi 17. In Kodi 16 was de syntax anders.
Bij mij staat het volgende:

Buffermode 2
Memorysize 374341632
readfactor 5
curlclienttimeout 5
curllowspeedtime 5

Ik zal eens proberen dezelfde settings over te nemen zoals jij dit hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 13:14:

Buffermode 2
Memorysize 374341632
readfactor 5
curlclienttimeout 5
curllowspeedtime 5
Buffermode 2 werkt niet voor lokale shares, daarvoor moet hij echt op 1 staan.

Zie ook ook: http://kodi.wiki/view/HOW-TO%3AModify_the_video_cache

Let er ook op dat deze drie settings binnen de <cache> tags moeten staan in Kodi 17.

Die andere twee settings hebben alleen invloed op http/ftp verkeer en die moeten binnen de <network> tags staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Magic schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 13:22:
[...]

Buffermode 2 werkt niet voor lokale shares, daarvoor moet hij echt op 1 staan.

Zie ook ook: http://kodi.wiki/view/HOW-TO%3AModify_the_video_cache

Let er ook op dat deze drie settings binnen de <cache> tags moeten staan in Kodi 17.

Die andere twee settings hebben alleen invloed op http/ftp verkeer en die moeten binnen de <network> tags staan.
Heb de settings aangepast, maar geen verschil. Hij blijft de eerste +/- 20 seconden haperen. (Beeld en geluid hapert, geluid valt dan heel even weg)

Edit:In SPMC heb ik dit probleem overigens niet, alleen daar loopt het geluid weer niet synchroon. Bij Kodi 17.6 loopt het geluid wel synchroon.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2018 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 13:24:

Heb de settings aangepast, maar geen verschil. Hij blijft de eerste +/- 20 seconden haperen. (Beeld en geluid hapert, geluid valt dan heel even weg)
Als je de Rapier skin installeert, kun je onder de "Info" knop kiezen tussen General, Technical en Debug Information. Bij Technical en Debug kun je zien of je cache wel vol zit.

Verder is het niet een hele mooie skin, maar hier is hij wel handig voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Magic schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 13:44:
[...]

Als je de Rapier skin installeert, kun je onder de "Info" knop kiezen tussen General, Technical en Debug Information. Bij Technical en Debug kun je zien of je cache wel vol zit.

Verder is het niet een hele mooie skin, maar hier is hij wel handig voor :)
Goede tip! Buffer staat op 100% dus dat is het probleem niet. Wat ik nu heb gedaan is de laatste nightly geïnstalleerd om te kijken of dat het probleem heeft opgelost. Het probleem is daar inderdaad weg, zit dus in de versie die ik gebruik (Heb overigens gewoon de versie van de play store geïnstalleerd). Probleem bij de nightly is dat ik maar een kwart van het beeld heb, dus daar gaat ook iets niet goed.

Edit: Heb nu KODI opnieuw geïnstalleerd. na elke instelling heb ik telkens het bestand getest of die weer haperde. Hij begint met haperen als ik pass through aan zet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2018 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Heb je dan toevallig "Sync playback to display" aanstaan in de video --> playback settings? @snefkens

[ Voor 6% gewijzigd door the-body op 29-01-2018 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:38
Hoe spelen jullie flac 5.1 geluid af op de shield?
Kodi loopt bij mij vast als ik het geluidsbestand selecteer.

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Putifar
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-09 20:21
MillZ schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:20:
Hoe spelen jullie flac 5.1 geluid af op de shield?
Kodi loopt bij mij vast als ik het geluidsbestand selecteer.
Ik gebruik SPMC en dat speelt mijn 5.1 flacs probleemloos af. Instellingen heb ik verder niet scherp op het netvlies, maar volgens mij heb ik alles zo veel mogelijk op passthrough staan om mijn receiver de decodering te laten doen. Ik kan indien gewenst vanavond wel even kijken naar mijn instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
Putifar schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:46:
[...]

Ik gebruik SPMC en dat speelt mijn 5.1 flacs probleemloos af. Instellingen heb ik verder niet scherp op het netvlies, maar volgens mij heb ik alles zo veel mogelijk op passthrough staan om mijn receiver de decodering te laten doen. Ik kan indien gewenst vanavond wel even kijken naar mijn instellingen?
Graag!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Putifar
Ok. Daar gaan we. Ik begin bij mijn Android settings.
Onder 'Display & Sound' heb ik 'Volume Control' staan op 'Fixed volume selected'. Onder 'Advanced settings' staat 'Surround sound' op 'Automatisch' en 'Stereo upmix' heb ik uitgeschakeld.

In SPMC heb ik bij 'Instellingen' onder 'Systeem' bij 'Geluidsuitgang' de volgende instellingen. Let op dat je wel het instellingsniveau op 'Geavanceerd' heb staan:
apparaat voor geluidsuitvoer: android, raw passthrough
aantal kanalen: 5.1
uitgangsconfiguratie: beste overeenkomst
stereo upmix: uitgeschakeld
resamplingkwaliteit: hoog
audioapparaat actief houden: altijd
activeer audio dsv verwerking: uitgeschakeld
activeer doorvoer: ingeschakeld
doorvoer geluidsuitvoerapparaat: android, raw passthrough
dolby digital (ac3) geschikte ontvanger: ingeschakeld
en alle opties daaronder: ook ingeschakeld

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the-body schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 22:16:
Heb je dan toevallig "Sync playback to display" aanstaan in de video --> playback settings? @snefkens
Ja die heb ik aanstaan. Moet zeggen dat het niet uitmaakt of ik het aan zet of uit zet. Heb toch maar een DS218play gekocht, vooral omdat die ook mijn internetsnelheid (200mbit) niet haalt. Moet zeggen dat het bijna weg is nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Nu online
Youtube addon in SPMC doet max 720p, ook bij 1080p en 4K videos.
Nog iemand met hetzelfde probleem ?

[ Voor 4% gewijzigd door jos707 op 30-01-2018 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jos707 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:33:
Ik las hier: https://github.com/koying/SPMC/issues/588

dat je deze versie moet hebben om 1080p en 4K werkende te krijgen:
https://github.com/jdf76/...n.video.youtube-5.3.8.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Nu online
Ty, zal het vanavond eens uitproberen. Hoewe ik nu zie dat dit al een redelijk oude versie is van de plugin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
jos707 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:33:
Waarom niet gewoon de Android YT addon gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:02:
[...]

Ja die heb ik aanstaan. Moet zeggen dat het niet uitmaakt of ik het aan zet of uit zet. Heb toch maar een DS218play gekocht, vooral omdat die ook mijn internetsnelheid (200mbit) niet haalt. Moet zeggen dat het bijna weg is nu.
Die moet echt uit als je voor je audio passthrough gebruikt. Als je video bv 60 fps is en je display staat op 50 Hz dan gaat Kodi dus je video aanpassen. Echter, passthrough audio is niet aan te passen dus dan gaan ze asynchroon lopen. Dan krijg je hickups in de video om de boel weer gelijk te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the-body schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 16:52:
[...]

Die moet echt uit als je voor je audio passthrough gebruikt. Als je video bv 60 fps is en je display staat op 50 Hz dan gaat Kodi dus je video aanpassen. Echter, passthrough audio is niet aan te passen dus dan gaan ze asynchroon lopen. Dan krijg je hickups in de video om de boel weer gelijk te trekken.
Thanks! Duidelijk verhaal, dan ga ik die uitzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 17:09:
Thanks! Duidelijk verhaal, dan ga ik die uitzetten!
Maar dan heb je wel bij bepaalde video's (24/50/60) weer wat schokkerig beeld, het is allemaal niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
Putifar schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:25:
[...]

Ok. Daar gaan we. Ik begin bij mijn Android settings.
Onder 'Display & Sound' heb ik 'Volume Control' staan op 'Fixed volume selected'. Onder 'Advanced settings' staat 'Surround sound' op 'Automatisch' en 'Stereo upmix' heb ik uitgeschakeld.

In SPMC heb ik bij 'Instellingen' onder 'Systeem' bij 'Geluidsuitgang' de volgende instellingen. Let op dat je wel het instellingsniveau op 'Geavanceerd' heb staan:
apparaat voor geluidsuitvoer: android, raw passthrough
aantal kanalen: 5.1
uitgangsconfiguratie: beste overeenkomst
stereo upmix: uitgeschakeld
resamplingkwaliteit: hoog
audioapparaat actief houden: altijd
activeer audio dsv verwerking: uitgeschakeld
activeer doorvoer: ingeschakeld
doorvoer geluidsuitvoerapparaat: android, raw passthrough
dolby digital (ac3) geschikte ontvanger: ingeschakeld
en alle opties daaronder: ook ingeschakeld

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes!
Mag ik je ontzettend bedanken! Het werkt nu met bovengenoemde instellingen.
Super geluidje!
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:18:
[...]

Maar dan heb je wel bij bepaalde video's (24/50/60) weer wat schokkerig beeld, het is allemaal niet ideaal.
Daarvoor is de setting Adjust Display Refresh Rate. Meer info hierover lees je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putifar
MillZ schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:27:
[...]

Mag ik je ontzettend bedanken! Het werkt nu met bovengenoemde instellingen.
Super geluidje!
Thanks
Dat mag. :) Graag gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Nu online
schumi2004 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:55:
[...]

Waarom niet gewoon de Android YT addon gebruiken?
De Android tv addon vind ik helemaal niet fijn werken, de Youtube addon in Kodi/SPMC geeft alles weer in handige lijstjes, ook is het gebruik meer geschikt voor met een remote. In de Android addon is het allemaal wat omslachtiger, ook de player vind ik helemaal niets, moet je eerst 3 of 4 keer knopje induwen om gewoon vooruit te spoelen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:49

Nitai

Live the life you love.

jos707 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:54:
[...]

De Android tv addon vind ik helemaal niet fijn werken, de Youtube addon in Kodi/SPMC geeft alles weer in handige lijstjes, ook is het gebruik meer geschikt voor met een remote. In de Android addon is het allemaal wat omslachtiger, ook de player vind ik helemaal niets, moet je eerst 3 of 4 keer knopje induwen om gewoon vooruit te spoelen :|
Meestal cast ik gewoon van m'n iPad of smartphone, werkt zelfs beter dan welke app dan ook.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MillZ
Update 6.3 beschikbaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
RELEASE NOTES

SHIELD EXPERIENCE UPGRADE 6.3
01/31/18
What's New?
View Your Nest Cameras on Your TV
Just say “Show me my front door camera” or “Show me the baby’s room” to see your Nest camera live on SHIELD.

Control More Than 1,000 Smart Home Devices
SHIELD TV with Google Assistant works with more than 1,000 smart home devices from more than 150 brands. You can even assign SHIELD TV to rooms in the Assistant app on your phone.

Record Broadcast TV Without Commercials
You can now automatically remove commercials from broadcast TV shows recorded over-the-air using Plex DVR.

VLC Adds Picture-in-Picture and 360o Video Support
Watch 360o videos on your TV, complete with spherical camera control. VLC also adds Picture-in-Picture, so you can browse your SHIELD while watching your videos.

Cartoon Network is Now on SHIELD TV
Watch free episodes of Cartoon Network shows like Ninjago, Teen Titans Go!, or Adventure Time or log in with your TV provider to unlock the latest episodes.

The Magic of LEGO is Now on SHIELD TV
Stream your favorite LEGO show anytime in the living room. Easily browse episodes by theme, story, or age group and inspire the Master Builder in your family.

Watch VH1 Exclusive Shows and Clips on SHIELD TV
Popular shows like America’s Next Top Model and Hip Hop Squares are now available in the VH1 app. Watch free episodes or sign in with your TV provider to catch up on the latest episodes.

Listen to SiriusXM in the Living Room
Subscribers can download the app on SHIELD TV and access everything that SiriusXM has to offer, from commercial-free music to comedy, news, and even exclusive sports radio content.

Experience Hi-Fi Audio in Your Living Room with Tidal
Audiophiles can enjoy lossless audio streamed to your SHIELD with Tidal. Access music, videos, and exclusive concerts in a new interface customized for the living room.

Enhancements
The latest monthly Android security updates, including mitigations for “Spectre” vulnerability.
Support for playback of YUV 8 bit BT 2020 videos.
New USB compatibility mode for users with attached USB storage/accessories to improve Bluetooth/wireless performance (Settings > System).
Firmware update for SHIELD remote (2017) for improved responsiveness.
Firmware update for SHIELD remote (rechargeable) to resolve recharging issues. If update fails, connect remote to charging cable and hold Home + Back + Voice Search buttons until LED flashes (~20 seconds).
Latest accessory firmware versions:
SHIELD controller (2017): v1.18
SHIELD controller (2015): v1.96/99/3.71/0.32
SHIELD remote (2017): v1.28
SHIELD remote (rechargeable): v.1.22
Hele mooie update. Leuk die nieuwe apps!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
DiMacho schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:25:
[...]

Hele mooie update. Leuk die nieuwe apps!!
Waar kan ik eigenlijk Cartoon Network, VH1 en de lego vinden?
Niet in de playstore iieg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 19:52
Arjantje72 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:01:
[...]

Waar kan ik eigenlijk Cartoon Network, VH1 en de lego vinden?
Niet in de playstore iieg. :)
die zijn alleen in de US beschikbaar op de Shield, dat staat ook in de releasenotes op het officiele geforce forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
basix schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:53:
[...]

die zijn alleen in de US beschikbaar op de Shield, dat staat ook in de releasenotes op het officiele geforce forum
Bedankt en jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aan de apps hebben we dus niet veel :P
Je kan zeker ook niet de shield op us engels zetten en dan die apps krijgen? Cartoon network en lego wil ik namelijk wel.

ik heb wel het idee dat mijn shield remote 2017 nu beter werkt, maar ik moet nog even rustig ernaar kijken. Vanavond even de andere shield hier updaten.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2018 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 14:37
Verwijderd schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:18:
aan de apps hebben we dus niet veel :P
Je kan zeker ook niet de shield op us engels zetten en dan die apps krijgen? Cartoon network en lego wil ik namelijk wel.

ik heb wel het idee dat mijn shield remote 2017 nu beter werkt, maar ik moet nog even rustig ernaar kijken. Vanavond even de andere shield hier updaten.
Wellicht met een VPN?

DaveD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Yes of de APK downloaden op PC en dan sideloaden, ze komen dan gewoon in de lijst te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Het toevoegen van de Shield aan het onderdeel "Home control" van Google assistant werkt nu ook eindelijk. Kun je opdrachten als "play music on shield" geven.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkwinkel
Wat is de beste manier om bitdefender op de Shield te zetten. Gebruikt iemand een firewall en een virusscanner met de Shield ?

rkwinkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Ik krijg Lego tv wel gevonden met VPN maar Cartoon network niet.

Ik zag dat je nu ook files kan overzetten vanaf de pc. Heb het nog niet geprobeerd maar dat zou erg fijn zijn zonder omweg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi2004
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:40:
[...]

Ik krijg Lego tv wel gevonden met VPN maar Cartoon network niet.

Ik zag dat je nu ook files kan overzetten vanaf de pc. Heb het nog niet geprobeerd maar dat zou erg fijn zijn zonder omweg.
VPN op de shield zelf?

Ik zal eens kijken of het me met NordVPN lukt maar wat ik me afvroeg, staan de APK's niet al ergens op een mirror ?

/edit:
Cartoon Network https://www.apkmirror.com...3-1-android-apk-download/
Lego TV https://www.apkmirror.com...0-0-android-apk-download/

[ Voor 28% gewijzigd door schumi2004 op 02-02-2018 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rkwinkel schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:14:
Wat is de beste manier om bitdefender op de Shield te zetten. Gebruikt iemand een firewall en een virusscanner met de Shield ?
ik gebruik beiden niet, zou dat nodig zijn? ik heb van het werk ook al een of andere virusscanner op mijn ipad e.d. moeten installeren, ik begrijp het nut niet zo. Er zijn meen ik nog geen virussen e.d. bekend voor android tv?

Ik installeer ook amper een apk die ik los download, als je dat wel vaak doet is het misschien een groter riscio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley1980
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 14:25
Goose vpn werkt hier prima op de shield.
Pagina: 1 ... 35 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.