Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

zAo schreef op zondag 24 december 2017 @ 08:57:
[...]

Heeft iemand überhaupt een oplossing voor Ziggo op de Shield? Die app is met wat klooien wel te runnen, maar je kan niets met de remote doen. Casten mag helaas in veel gevallen niet.... |:(
Ik maak gebruik van een Minix remote met air mouse. Daarmee kan ik wel browsen.
Probleem blijft gewoon dat Ziggo de Nvidia niet ondersteunt, en je genoodzaakt bent om een phone applicatie te draaien.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

seninha schreef op zondag 24 december 2017 @ 09:24:
[...]
Ik maak gebruik van een Minix remote met air mouse. Daarmee kan ik wel browsen.
Probleem blijft gewoon dat Ziggo de Nvidia niet ondersteunt, en je genoodzaakt bent om een phone applicatie te draaien.
Ja, zonde is het. Ik doe het met de left stick van de controller, maar het is niet ideaal.

Is er geen Kodi plugin ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:17

JB

Cédric roelt!

Is er ergens helder wanneer/of de Shield app store voorzien word met uitzending gemist prullarie (NPO, RTLxl, Kijk)?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-09 21:27

Budha

Online ergo sum

Inmiddels is er een NOS app verschenen, dus ik heb lichte hoop dat in ieder geval de NPO app volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:29
Budha schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 18:49:
Inmiddels is er een NOS app verschenen, dus ik heb lichte hoop dat in ieder geval de NPO app volgt.
Cool! Leuk voor de winterspelen straks....
En Android TV is top, blijft jammer dat ze het niet in de Chromecast bakken op een of andere manier. Dan zou er veel meer voor ontwikkeld worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 18:39

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Oké, newbie vraag. Hoe zorg ik er voor dat ik mijn Shield direct vanuit Kodi kan afsluiten en ook bij aanzetten direct weer in Kodi terecht kom?☺ Verder ben ik echt enorm tevreden over de prestaties van mijn Shield 2017👍🏻

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

WizzieJP schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 21:54:
Oké, newbie vraag. Hoe zorg ik er voor dat ik mijn Shield direct vanuit Kodi kan afsluiten en ook bij aanzetten direct weer in Kodi terecht kom?☺ Verder ben ik echt enorm tevreden over de prestaties van mijn Shield 2017👍🏻
ik heb er geen ervaring mee, maar heb wel ooit gelezen dat dit kan met XBMC Launcher en met autolaunch en ik meen dat die in de appstoren van de shield staan. Maar ik zou even verdere reacties afwachten aangezien ik het niet weet uit eigen ervaring.

Maar het moet wel kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:42
Waarom wil je de Shield afsluiten?
Gewoon source wisselen, ding gaat toch wel in sleep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Budha schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 18:49:
Bedoel je deze?
Google Play: NOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-09 21:27

Budha

Online ergo sum

Ja die, geloof ik. Je kunt nieuwsuitzendingen terugkijken, fragmenten uit het nieuws kijken en een aantal nieuwsgerelateerde NPO-kanalen live streamen.

Goed voor het bekijken van nieuws dus, maar ik hoop op een NPO app in de nabije toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn shield 2017 kan geen spraak meer behandelen, als ik bijvoorbeeld in youtube met spraak wil zoeken krijg ik de melding dat hij niet met google kan verbinden, op de shield 2015 werkt het nog wel. Iemand hiervoor een oplossing? Eerste kerstdag werkte het nog, maar op tweede kerstdag niet meer en vandaag ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:20
Momenteel zit ik te dubben over de aankoop van een Shield. Ik vraag me nog één ding af wat me niet helemaal duidelijk is geworden uit dit topic, namelijk kan je met de Ziggo Go app replay tv (en dus ook uitgestelde start) casten naar de Shield? Of moet je dan de app op de Shield zelf sideloaden?

Zou wel ideaal zijn scheelt weer zo'n logge Horizon box, of hoe die tegenwoordig heet, als ik binnenkort op mijzelf ga wonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:04
Sirhc_95 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 20:50:
Momenteel zit ik te dubben over de aankoop van een Shield. Ik vraag me nog één ding af wat me niet helemaal duidelijk is geworden uit dit topic, namelijk kan je met de Ziggo Go app replay tv (en dus ook uitgestelde start) casten naar de Shield? Of moet je dan de app op de Shield zelf sideloaden?

Zou wel ideaal zijn scheelt weer zo'n logge Horizon box, of hoe die tegenwoordig heet, als ik binnenkort op mijzelf ga wonen.
In de Shield zit een chromecast ingebouwd, dus alles wat je naar een chromecast kunt sturen, kun je ook naar een Shield TV sturen. Maar dat is niet je grootste probleem. Met de Ziggo Go app mag je maar beperkt content via een Chromecast bekijken (schijnt een rechten kwestie te zijn). En dan moet je dus de Ziggo GO app sideloaden op de Shield, maar dat werkt niet zo lekker (besturing is niet gemaakt voor Android TV).

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:42
Ik merkte laatst dat mijn NAS continue aan bleef, eigenlijk niet de bedoeling. Nader onderzoek wees uit dat de Shield de reden is, waarschijnlijk de koppeling met Kodi.

Iemand een idee of dit aangepast kan worden?
Ik wil best even een paar tellen wachten tot de HDD's gaan spinnen als ik Kodi opstart, maar vind zonde als ze continue blijven draaien. Komt namelijk wel vaak voor dat ik er een hele week niks mee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2017 @ 20:38:
Mijn shield 2017 kan geen spraak meer behandelen, als ik bijvoorbeeld in youtube met spraak wil zoeken krijg ik de melding dat hij niet met google kan verbinden, op de shield 2015 werkt het nog wel. Iemand hiervoor een oplossing? Eerste kerstdag werkte het nog, maar op tweede kerstdag niet meer en vandaag ook niet.
Gekke vraag, maar werken andere dingen die gebruik maken van het internet (Youtube bijvoorbeeld) wel op de Shield? Want het klinkt een beetje of de Shield zijn netwerk kwijt is.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pietervs schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 15:13:
[...]

Gekke vraag, maar werken andere dingen die gebruik maken van het internet (Youtube bijvoorbeeld) wel op de Shield? Want het klinkt een beetje of de Shield zijn netwerk kwijt is.
Die bleven wel werken, ik heb het trouwens gisteren opgelost en vergeten dat te posten.

Wat ik gedaan heb om het weer werkende te krijgen: zet de taal van de shield op engels, dan werkt het zoeken weer met de microfoon, zet hem daarna weer terug op nederlands en het blijft weer werken en hij doet weer wat hij moet doen.

Ik gebruik het vooral als ik netflix / kodi of wat dan ook kijk en wil weten welke acteurs erin spelen, dat is echt een supertoffe functie. Kom je een acteur tegen waarvan je denkt: he, die ken ik toch daar en daar van? Je vraagt het en je krijgt een antwoord. Ook leuk als er hier weer eens een discussie volgt hoe oud een acteur is, hij kan zelfs beantwoorden hoe oud een acteur is toen hij in film X speelde :D

Voor de rest weet ik niet echt waarvoor het nuttig is, maar toen hij een week niet werkte miste ik dit wel heel erg, maar opgelost dus. Waaraan het lag, geen idee, vreemde melding ook dat hij google niet kan bereiken en youtube e.d. werkt wel.
NeutraleTeun schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 14:47:
Ik merkte laatst dat mijn NAS continue aan bleef, eigenlijk niet de bedoeling. Nader onderzoek wees uit dat de Shield de reden is, waarschijnlijk de koppeling met Kodi.

Iemand een idee of dit aangepast kan worden?
Ik wil best even een paar tellen wachten tot de HDD's gaan spinnen als ik Kodi opstart, maar vind zonde als ze continue blijven draaien. Komt namelijk wel vaak voor dat ik er een hele week niks mee doe.
Kijk hier eens: http://kodi.wiki/view/Set_content_and_scan

Ik vermoed dat je moet selecteren dat hij scant bij startup (zie 8 Scanning and updating files), daar worden ook addons genoemd die je kan gebruiken om een schedule te maken. Ik heb er verder geen ervaring mee, maar ik vermoed dat je daar moet zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2017 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Mooi dat het opgelost is, maar het is wel een vaag probleem. :?

Ik heb gisteren mijn Shield gekregen en geïnstalleerd, ben dus nog druk aan het zoeken wat wat is en hoe het allemaal optimaal werkt.
Ik heb in ieder geval SPMC in plaats van Kodi geïnstalleerd, simpelweg omdat ik begreep dat daar een paar opties meer in zitten. Nu ken ik Kodi niet, dus ik zal geen verschil merken :)

Vraagje: ik merk dat ik de Shield niet kan bedienen met mijn Logitech Harmony. Moet ik daar per se de Harmony Hub voor hebben of zijn er ook andere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik heb zelf net, puur omdat het kan, mijn Lumia 950 via bluetooth met de Nvidia Shield gepaird. Ik heb echter geen idee wat ik hiermee nu kan, in ieder geval geen audio streamen via bt. Weet iemand welke nuttige feature ik zou kunnen gebruiken door mijn mobiel aan de Shield te koppelen?

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
the-body schreef op zondag 31 december 2017 @ 00:43:
Ik heb zelf net, puur omdat het kan, mijn Lumia 950 via bluetooth met de Nvidia Shield gepaird. Ik heb echter geen idee wat ik hiermee nu kan, in ieder geval geen audio streamen via bt. Weet iemand welke nuttige feature ik zou kunnen gebruiken door mijn mobiel aan de Shield te koppelen?
Kun je je telefoon dat niet als remote gebruiken als je de bijbehorende app op je telefoon installeert? Maar ik vrees dat die app niet bestaat voor Windows Mobile.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

PatrickC schreef op zondag 31 december 2017 @ 01:02:
[...]

Kun je je telefoon dat niet als remote gebruiken als je de bijbehorende app op je telefoon installeert? Maar ik vrees dat die app niet bestaat voor Windows Mobile.
Inderdaad geen enkele app beschikbaar voor Windows Phone. Had ik ook naar gezocht. De Shield is gekoppeld met een icoontje op de Lumia van een muzieknoot en een tv-scherm, maar er streamt verdomd weinig media uit de Lumia :O

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
the-body schreef op zondag 31 december 2017 @ 01:47:
[...]

Inderdaad geen enkele app beschikbaar voor Windows Phone. Had ik ook naar gezocht. De Shield is gekoppeld met een icoontje op de Lumia van een muzieknoot en een tv-scherm, maar er streamt verdomd weinig media uit de Lumia :O
Ik heb nog even de Android TV app op m'n iPhone geprobeerd, maar die maakt via m'n netwerk connectie ipv via bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Sinds ik van Windows 7 naar Windows 10 ben overgestapt lukt het me niet meer om mijn mijn Shield|Kodi mijn gedeelde folders op mijn PC te benaderen.

Kodi ziet simpelweg mijn gedeelde folders niet. Andere PC's in mijn netwerk hebben dit probleem niet.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 17:23

Grudgie

PSN: Grudgie7

Strider schreef op zondag 31 december 2017 @ 16:22:
Sinds ik van Windows 7 naar Windows 10 ben overgestapt lukt het me niet meer om mijn mijn Shield|Kodi mijn gedeelde folders op mijn PC te benaderen.

Kodi ziet simpelweg mijn gedeelde folders niet. Andere PC's in mijn netwerk hebben dit probleem niet.
Moet je eens je Shield opnieuw connecten met je pc, dan ziet hij ze wel weer. Dus bij Netwerk & Opslag beheer moet je even je pc vergeten en dan weer opnieuw aanmelden. Als het goed is, ziet hij ze dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Grudgie schreef op zondag 31 december 2017 @ 16:25:
[...]

Moet je eens je Shield opnieuw connecten met je pc, dan ziet hij ze wel weer. Dus bij Netwerk & Opslag beheer moet je even je pc vergeten en dan weer opnieuw aanmelden. Als het goed is, ziet hij ze dan wel weer.
Ah thanks, daar zie ik mijn pc er inderdaad wel bij staan.

Ik heb 1 gebruiker op mijn PC en die credentials wil ik ook op mijn Shield gebruiken, als ik hiermee op mijn Shield probeer in te loggen geeft hij aan dat username/password invalid is. Enig idee wat te doen? )

*Ik heb overigens bij file sharing op mijn PC aangegeven dat credentials niet nodig zijn, is dat bij een Shield dan nog steeds nodig?

[ Voor 10% gewijzigd door Strider op 31-12-2017 16:53 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:05
Oke sinds gisteren ook een shield hier, en leuk wel.

Heb ook ongeveer een jaar terug gelezen in dit topic, en ik kom er niet uit.

Hoe benader ik de extern aangesloten usb HDD over het wifi hier.
Ftp werkt niet omdat het buiten het systeem file system weergeeft.
De optie in in de settings, doet al helemaal niks bij mij...

Total commander geprobeerd, en dan de paragon mount plugin. wat een gezeur,
dat moet makkelijker kunnen. En werkt trouwens ook niet, want total commander
heeft geen ftp server, wel een client, en een smb client. (of heb ik dat mis).

Zal je altijd zien dat ik bovenstaande een dag mee bezig ben en het dan binnen 5 minuten
oplos nadat ik het post

http://nvidia.custhelp.co...etail/a_id/4358/related/1

TLTR; update je plex en de optie staat er in de settings
Heb hem trouwens gekocht om dolby atmos aan de praat te krijgen, en yeaaah dat werkt !!!

[ Voor 23% gewijzigd door ppeterr op 31-12-2017 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Strider schreef op zondag 31 december 2017 @ 16:49:
[...]

Ah thanks, daar zie ik mijn pc er inderdaad wel bij staan.

Ik heb 1 gebruiker op mijn PC en die credentials wil ik ook op mijn Shield gebruiken, als ik hiermee op mijn Shield probeer in te loggen geeft hij aan dat username/password invalid is. Enig idee wat te doen? )

*Ik heb overigens bij file sharing op mijn PC aangegeven dat credentials niet nodig zijn, is dat bij een Shield dan nog steeds nodig?
Heb je op je pc een inlog met wachtwoord? Dan moet je die daar invullen. Wat je ook kan doen is een extra account aanmaken en dat die account alleen toegang heeft tot die bepaalde mappen. En met die account inloggen via je shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Grudgie schreef op zondag 31 december 2017 @ 17:20:
[...]

Heb je op je pc een inlog met wachtwoord? Dan moet je die daar invullen. Wat je ook kan doen is een extra account aanmaken en dat die account alleen toegang heeft tot die bepaalde mappen. En met die account inloggen via je shield.
Beide geprobeerd, zelfs mijn gast account geactiveerd maar de Shield blijft aangeven dat mijn user/pass incorrect is.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Strider schreef op zondag 31 december 2017 @ 17:21:
[...]

Beide geprobeerd, zelfs mijn gast account geactiveerd maar de Shield blijft aangeven dat mijn user/pass incorrect is.
Als je eens een account aanmaakt met een heel makkelijk wachtwoord. Had dat probleem ook dat hij een moeilijk wachtwoord niet pakte. Maakte ik een account aan met makkelijk wachtwoord en die pakte hij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Grudgie schreef op zondag 31 december 2017 @ 17:31:
[...]

Als je eens een account aanmaakt met een heel makkelijk wachtwoord. Had dat probleem ook dat hij een moeilijk wachtwoord niet pakte. Maakte ik een account aan met makkelijk wachtwoord en die pakte hij wel.
Gedaan, a - a en ik blijf dezelfde melding geven.

Op mijn Windows 10 Laptop (access via Shield) werkt het wel weer prima, misschien ergens een instelling in Windows 10 die moeilijk doet?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Strider schreef op zondag 31 december 2017 @ 17:39:
[...]

Gedaan, a - a en ik blijf dezelfde melding geven.

Op mijn Windows 10 Laptop (access via Shield) werkt het wel weer prima, misschien ergens een instelling in Windows 10 die moeilijk doet?
Vreemd. Dan weet ik het ook niet meer haha. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putifar
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-09 20:21
charrel schreef op zondag 17 december 2017 @ 07:39:
Ik heb maar maximaal 5.1 nodig, HDMI splitten gaat inderdaad niet omdat dan de laagste waarde wordt aangehouden na. In mijn geval 4k@30Hz. Mijne split naar optisch, dat schijnt wel te werken. Voor 27€ een gokje waard.
Ik heb het bij mij inmiddels werkend met een Marmitek Connect AE24 UDH 2.0. Die direct op mijn Shield aangesloten op zowel mijn receiver als mijn OLED. Ik kan nu alle HD audiosporen van mijn bron afspelen via mijn HDMI 1.4 receiver en van 4K in HDR genieten op mijn OLED. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 19:24

charrel

Cortisol4life..

Ik heb nu net mijn aliexpress kastje binnen, ga van de week even proberen maar mis nog mijn 2e goede hdmi kabel.
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.CMTSai
Dit zou hetzelfde moeten doen als de marmitek, staat ook op amazon.de maar daar is ie 72 €.... ik had hem nu voor 27€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Grudgie schreef op zondag 31 december 2017 @ 17:45:
[...]

Vreemd. Dan weet ik het ook niet meer haha. Sorry.
Gebruik jij eigenlijk Windows 10 of 7, en als je 10 gebruikt, heb je geupgrade vanuit 7 of heb je Windows 10 opnieuw geïnstalleerd?

Ik denk dat het te maken heeft met SMB 1.0.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Strider schreef op maandag 1 januari 2018 @ 14:44:
[...]

Gebruik jij eigenlijk Windows 10 of 7, en als je 10 gebruikt, heb je geupgrade vanuit 7 of heb je Windows 10 opnieuw geïnstalleerd?

Ik denk dat het te maken heeft met SMB 1.0.
Ik gebruik Windows 10 en heb hem volgens mij geupgrade van 7 naar 10. Maar is al een hele lange tijd geleden dus dat weet ik niet meer zeker.

Maar ik heb al mijn films en series op mijn NAS staan en niet op mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putifar
charrel schreef op maandag 1 januari 2018 @ 14:31:
Ik heb nu net mijn aliexpress kastje binnen, ga van de week even proberen maar mis nog mijn 2e goede hdmi kabel.
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.CMTSai
Dit zou hetzelfde moeten doen als de marmitek, staat ook op amazon.de maar daar is ie 72 €.... ik had hem nu voor 27€
Dat type kastjes heb ik ook bekeken, maar ik ben bang dat die via Toslink en coax alleen de lossy audioformaten doorgeven (DTS, Dolby AC3). Ben benieuwd naar je ervaringen! Misschien kan ik de dure Marmitek nog retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Nu online
Putifar schreef op maandag 1 januari 2018 @ 12:35:
[...]

Ik heb het bij mij inmiddels werkend met een Marmitek Connect AE24 UDH 2.0. Die direct op mijn Shield aangesloten op zowel mijn receiver als mijn OLED. Ik kan nu alle HD audiosporen van mijn bron afspelen via mijn HDMI 1.4 receiver en van 4K in HDR genieten op mijn OLED. _/-\o_
Kan deze marmitec er ook voor zorgen dat ik binnen Netflix 5.1 dd+ krijg en deze als dd door kan geven aan mijn home cinema set? Mijn home cinema ondersteund namelijk geen dd+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Putifar
Ik vrees van niet. Ik heb het net even getest met een DD+ bestand op de Shield. Als ik de Marmitek op de '5.1-stand' zet, dan blijft mijn receiver DD+ aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Is er al een manier om zonder root een remote desktop te maken
met een pc ? Heb van alles geprobeerd, maar lukt niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

Je kan via Gamestream (Nvidia gpu nodig in je pc) een RDP sessie starten. daarvoor moet je in gamestream een nieuwe applicatie "maken" mstsc.exe. als je die dan vanaf je shield /gamestream start, krijg je een rdp sessie met je computer.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
jin schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:03:
Je kan via Gamestream (Nvidia gpu nodig in je pc) een RDP sessie starten. daarvoor moet je in gamestream een nieuwe applicatie "maken" mstsc.exe. als je die dan vanaf je shield /gamestream start, krijg je een rdp sessie met je computer.
Is dat dan niet, windows op je shield ? :) ik zou het graag andersom zien.
Beetje op de pc, remote dingetjes doen op de shield.

- teamviewer, sideloaden werkt, enkel dan kan ik geen inputs geven op de pc.
- vnc server werkt alleen met root heb ik het idee

[ Voor 12% gewijzigd door ppeterr op 02-01-2018 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

je kan uiteraard teamviewer op je shield installeren :) en dan vanaf pc overnemen.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
jin schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:36:
je kan uiteraard teamviewer op je shield installeren :) en dan vanaf pc overnemen.
Behalve dan dat er geen enkele input werkt, ik krijg een blauw handje te zien die niks doet :)

Iets anders, iemand hier die een vpn gebruikt op de shield ?
Heb met openvpn het aan de praat, en loop vervolgens nu
tegen het probleem aan dat die App niet auto start bij boot.
Beperking in de app, maar ook niet zomaar op te lossen zonder root.

Tevens zijn de openvpn managers voor kodi niet geschikt voor android.

Hoe hebben jullie dat opgelost voor een vpn ?

En vervolgens, heb ik het idee dat de shield, bluray remuxes met dolby Atmos
gewoon niet lekker trekt. Ik krijg behoorlijk veel artifacts, ik heb het dan over
remuxes van over de 60 Gig.

Zo loop ik toch wel tegen een behoorlijk aantal dingen aan die dit appraatje niet lekker doet.

- standaard interface is erg beperkt.
- adroid tv is niet lekker compatibel met apps die ja kan sideloaden - dus vaak niet bruikbaar.
- opties in de instellingen zijn erg beperkt - audio - netwerk.
- bediening met de remote is erg onhandig, de voice search functioneerd half.
- tot nu toe heb ik nog geen video player gevonden die dus Atmos Bluray remuxes 100% oke afspeelt.

Hoor graag jullie oplossingen

(ondertussen ga ik naar de fabrieks instellingen en probeer opnieuw beginnende met plex)

[ Voor 76% gewijzigd door ppeterr op 03-01-2018 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 12:22
Via welke applicatie kijk je de bluray remuxes? Want Kodi of SMPC kunnen ver uiteenliggen qua opties.

Krijg je ook artifacts als jezelfde file via een PC bekijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-08 10:54
De afstandbediening van mijn Shield TV is kapot. Nu heb ik nagevraagd en Amazon vertelde me dat de afstandbediening niet los leverbaar is en dat het hele aparaat terug moet of ik krijg een karting. Ik heb voor het laatste gekozen.

Maar nu zou ik toch willen weten of er niet een andere afstandbediening is die werkt? Wellicht een kloon of van een ander merk? Wat hebben andere met dit probleem gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:13
pepsiblik schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:33:
De afstandbediening van mijn Shield TV is kapot. Nu heb ik nagevraagd en Amazon vertelde me dat de afstandbediening niet los leverbaar is en dat het hele aparaat terug moet of ik krijg een karting. Ik heb voor het laatste gekozen.

Maar nu zou ik toch willen weten of er niet een andere afstandbediening is die werkt? Wellicht een kloon of van een ander merk? Wat hebben andere met dit probleem gedaan?
Ik weet niet wat voor tv je hebt maar ik kan via mijn afstandbediening van mijn LG oled tv gewoon compleet de nvidia shield bedienen via CEC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Kashika schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:16:
Via welke applicatie kijk je de bluray remuxes? Want Kodi of SMPC kunnen ver uiteenliggen qua opties.

Krijg je ook artifacts als jezelfde file via een PC bekijkt?
Ik ben begonnen met plex, via een andere server (op pc) - dit leek beter te gaan
Vervolgens SMPC, met de usb schijf aan de shield - hier begon een beetje het probleem
Toen Kodi - ene film lijkt goed andere film onwijs veel blokken en kleurtjes.

Toen de advanced settings aangepast, met de setting altijd buffer - en de grote's verdubbeld. (hielp niet)

Vervolgens, dacht ik het is de usb schijf die het niet bijhoud. (een oudere usb 3.0 lacy met voeding)
Dus een andere schijf als addopted storrage aan de shield - geen verbetering. (een wd zonder eigen voeding)

Vervolgens naar de fabrieks instellingen, plex server erop gezet, en via de plex client,
dit leek iets beter, maar toch nog veel blokjes en kleurtjes.

Ik zou bijna de HDD's de schuld gaan geven, en sta op het punt deze te kopen:

pricewatch: WD MyBook 8TB Zwart

Zo blijf ik lekker bezig :) duur maandje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-08 10:54
LordFather schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:58:
[...]

Ik weet niet wat voor tv je hebt maar ik kan via mijn afstandbediening van mijn LG oled tv gewoon compleet de nvidia shield bedienen via CEC
Mijn TV is een 8 jaar oude Samsung. Dus helaas. Maar goede suggestie. Ik zal er rekening mee houden bij de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

LordFather schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:58:
[...]

Mag ik vragen hoe je dit gedaan heb?

Krijg namelijk zelf met een mogelijkheid de shield bedient met de Magic remote van mijn Oled.

Heb nu een Minix A2 Lite remote,welke via USB ontvanger met de Nvidia gekoppeld is.
maar merk de laatste tijd te vaak dat ontvangst niet echt goed is.
Moet echt richten om de Nvidia te kunnen bedienen

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ppeterr schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:40:

Koop een synology, stuk beter dan een WD MyBook voor de langere duur. Niet dat WD slechte producten maakt, maar een Synology is toch wel een big improvement voor bij de shield.

Ik speel met mijn synology's zonder problemen grotere bestanden af (50+ GB), echter geef ik niet de voorkeur aan die grote bestanden omdat de hdd's redelijk snel volraken van die megafiles.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2018 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 12:22
ppeterr schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:40:
[...]

Ik ben begonnen met plex, via een andere server (op pc) - dit leek beter te gaan
Vervolgens SMPC, met de usb schijf aan de shield - hier begon een beetje het probleem
Toen Kodi - ene film lijkt goed andere film onwijs veel blokken en kleurtjes.

Toen de advanced settings aangepast, met de setting altijd buffer - en de grote's verdubbeld. (hielp niet)

Vervolgens, dacht ik het is de usb schijf die het niet bijhoud. (een oudere usb 3.0 lacy met voeding)
Dus een andere schijf als addopted storrage aan de shield - geen verbetering. (een wd zonder eigen voeding)

Vervolgens naar de fabrieks instellingen, plex server erop gezet, en via de plex client,
dit leek iets beter, maar toch nog veel blokjes en kleurtjes.

Het kan aan het bestand liggen ook. Als de encodering niet goed gedaan is, kunnen er performance issues zijn.
Check je bestand eens op PC, of je daar ook artefacten hebt.

Ik stream zelf via een NAS. Soms heb ik een 60GB bestand wat vlekkeloos werkt. En soms een 20GB bestand wat om de minuut hapert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@Verwijderd ik moet een beetje aan mijn budget denken :)
Welke nas heb jij in gebruik ?

@Kashika Mijn pc trekt geloof ik niet de remuxes, zal dat zeker later nog
eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 05:19
seninha schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:17:
[...]

Krijg namelijk zelf met een mogelijkheid de shield bedient met de Magic remote van mijn Oled.
Het 'magic' deel werkt inderdaad niet, maar je kunt wel de navigatieknoppen gebruiken om 'met de pijltjes' te navigeren. CEC kan namelijk alleen toetsen doorgeven, dus niet de cursor van de magic remote.

Overigens moet je CEC als ik het mij goed herinner wel ergens aanzetten op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppeterr schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:02:
@Verwijderd ik moet een beetje aan mijn budget denken :)
Welke nas heb jij in gebruik ?
Ik herken het probleem, ik heb meerdere j modellen van synology, die zijn niet erg prijzig. Ik heb 1 en 2 bay nassen, het bleek goedkoper om de zoveel tijd een nieuwe nas erbij te kopen dan te upgraden naar een exemplaar met meer plek voor hdd's erin.

voor 90 euro heb je wel een ds115j model waarmee je prima kan doen wat je wilt en als je nog een hdd hebt liggen stop je die erin en voor 135 euro heb je een ds215se model.

Beiden niet de snelste, maar ze kunnen prima streamen wat je wilt en je kan er ook nog sickrage , sabnzb e.d. op draaien voor het downloaden, zeker als je met sickrage ook wat wilt doen is een synology een dikke plus. Als je alleen wilt streamen kan je met de WD prima vooruit trouwens, maar ik hikte ook altijd tegen de prijzen op en nu ik het gedaan heb ben ik al een paar keer aan het uitbreiden geweest.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2018 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
@Verwijderd

Ik ga het even in overweging nemen, ben wel van plan het in een keer goed te doen.

Maar ja, dat ik dacht ik ook vorige maand, met mijn nieuwe oled, en toen een atmos soundbar,
en toen ook maar de shield want die doet atmos hahaa , en een netwerk upgrade want was
niet snel genoeg....dan straks de opslag :) what's next.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ik herken het allemaal, gaat je 13e maand / vakanatiegeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Zijn er hier nog gebruikers van Amazon Prime Video op de Shield TV? Ik heb inmiddels 5.1 geluid werkend, maar nadat de Shield TV standby is geweest, werkt 5.1 geluid niet meer totdat ik de Amazon Prime Video app eerst helemaal heb afgesloten en opnieuw opgestart. Bij de Netflix app is dat nooit nodig, dus het lijkt me stug dat dat een setting van de Shield TV of een probleem met m'n receiver is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Oke, ik heb de schuldige gevonden die mijn shield ervaring behoorlijk
verpeste. Het was de Lacy USB HD - filled met content die allemaal klote loopt in plex.

Zo zie je maar, dat als je denkt dat een harde schijf geen bottleneck kan zijn dat
we het hier behoorlijk mis kunnen hebben. Ik heb vervolgens een WD schijfje opnieuw
geformateerd, en er verse content opgezet. Wel geteld 1 film met atmos. Draait als
een zonnetje.

So far....tijd voor een aanschaf blijkbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:03
Ik heb de Shield ook binnen en ga hem zaterdag of zondag in gebruik nemen. Ik heb grote delen van dit topic gelezen maar veel is abacadabra voor mij.

Iemand tips wat ik allemaal moet doen in het begin? Bepaalde dingen nog downloaden in de Play Store volgens mij?

Ik ga de Shield, in het begin, vooral gebruiken voor films, series en Netflix. En even kijken of ik een spelletje kan spelen natuurlijk.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
wodkabuikje schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 19:43:
Ik heb de Shield ook binnen en ga hem zaterdag of zondag in gebruik nemen. Ik heb grote delen van dit topic gelezen maar veel is abacadabra voor mij.

Iemand tips wat ik allemaal moet doen in het begin? Bepaalde dingen nog downloaden in de Play Store volgens mij?

Ik ga de Shield, in het begin, vooral gebruiken voor films, series en Netflix. En even kijken of ik een spelletje kan spelen natuurlijk.
wat ik deed

1: zet hem op je 5ghz wifi en update hem geheel
2: update je PLEX - ga naar de playstore met je google acount en update hem daar
3: maak een keuze, gebruik plex en de server op je pc, of de plex server op de shield
gebruik die, of ga verder met kodi of smpc (fork van kodi)
4 zorg dat je de sideload app via de playstore installeerd (apps installeren die je niet vind in de shield store)
5 installeer eventueel een ftp programma (zodat je een usb schijf kan benaderen vanaf je pc over wifi)
6 installeer via de normale store - ES file explorer (zodat je de apk downloads kan installeren en openen
in de sideload app

verder, uhh roep hier heel hard :) en enjoy

owja zorg dat je een goede externe usb hdd hebt,die je kan aansluiten met content voor plex
of kodi of smpc. Hier gaf een slechte hdd veel problemen.

[ Voor 5% gewijzigd door ppeterr op 04-01-2018 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
seninha schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:17:
[...]

Heb nu een Minix A2 Lite remote,welke via USB ontvanger met de Nvidia gekoppeld is.
maar merk de laatste tijd te vaak dat ontvangst niet echt goed is.
Moet echt richten om de Nvidia te kunnen bedienen
Zoals ik hierboven heb gelezen kun je inderdaad niet het pijltje van de bewegingsensor gebruiken maar wel gewoon alle toets knoppen die van toepassing zijn.
Bij je shield in de instellingen moet je ergens CEC kunnen instellen en dan moet je wat testjes doen en kijken bij welke de volumeknoppen werkt geloof ik en als je dat doet werkt je afstandbediening daarop.
Maar in de tv zelf moet CEC inderdaad ook aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Hoe krijg ik die Google Assistent werkend? Ik zit op versie 6.2 (Shield TV Pro 2015) en heb de taal op English (US) gezet. Hierna kwam er een heel verhaal over de Assistent voorbij inclusief een youtube filmpje waar de mogelijkheden nog eens werden uitgelegd. Maar als ik dan "Play ... on Spotify" zeg, dan wordt Spotify alleen opgestart, maar verder niets. Of "Play ... on Youtube" toont de Youtube app met zoekresultaten naar ..., maar afspelen, ho maar. Ik heb m'n spotify account gelinked aan m'n Google account in Google Home en Youtube is al automatisch gelinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Kashika schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:56:
[...]

Het kan aan het bestand liggen ook. Als de encodering niet goed gedaan is, kunnen er performance issues zijn.
Check je bestand eens op PC, of je daar ook artefacten hebt.

Ik stream zelf via een NAS. Soms heb ik een 60GB bestand wat vlekkeloos werkt. En soms een 20GB bestand wat om de minuut hapert.
Ik stream ook vanaf mijn NAS (Synology 916+), maar merk dat hij bij grote bestanden echt een tijdje nodig heeft voor de film gestart wordt. Zo heb ik een film van 57 Gb waar het echt 25-30 seconden duurde voor ik beeld had! Dezelfde film speelde vlekkeloos af op mijn Popcorn VTEN. Gelukkig werken kleinere bestanden (zoals afleveringen van series) wel goed.
Ik gebruik nu Kodi (liep tegen een probleempje aan met SMPC dus heb die even verwijderd).
Overigens is alles bij mij bedraad aangesloten, met gigabit-switches.

Enig idee waar dat aan zou kunnen liggen?

[ Voor 4% gewijzigd door Pietervs op 04-01-2018 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:14
ppeterr schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:56:
Is er al een manier om zonder root een remote desktop te maken
met een pc ? Heb van alles geprobeerd, maar lukt niet echt
Niet van alles....Vysor en Wondershare Mirror Go doen wat jij wilt. M.a.w ook sturing is dan mogelijk. Andere remote proggies zoals Teamviewer kunnen dat (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
DragonFly schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 02:03:
[...]

Niet van alles....Vysor en Wondershare Mirror Go doen wat jij wilt. M.a.w ook sturing is dan mogelijk. Andere remote proggies zoals Teamviewer kunnen dat (nog) niet.
Vysor heb ik geprobeerd, met mijn telefoon dan. De pro versie heb ik aan de gang gekregen
over het wifi. Die vereist de eerste keer geconnect te zijn via usb ivm met het adb command
vermoed ik. Dit werkte in eerste instantie, maar na een reboot weer niet.
Dus daar ben ik niet verder mee gegaan.

Wondershare ga ik proberen - thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 15:24
Sta op het punt om de shield aan te schaffen, even wat vragen:

Heb op het moment een Xiaomi mi box, hieraan vallen me een aantal dingen tegen.

- Netflix hapert af en toe een beetje, terwijl hij gewoon bedraad aangesloten is. Met chromecast nergens last van. Is dit een Android TV ding of is dit op de shield weg?
- Audio sync issues. Hij is aangesloten op een denon x1200w, vaak moet ik in kodi/spmc een 200ms audio delay instellen. Wanneer ik kodi via een raspberry pi gebruik nergens last van. Ook een android TV issue of geen probleem op de shield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 05:19
Omisys schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 08:17:
Sta op het punt om de shield aan te schaffen, even wat vragen:

Heb op het moment een Xiaomi mi box, hieraan vallen me een aantal dingen tegen.

- Netflix hapert af en toe een beetje, terwijl hij gewoon bedraad aangesloten is. Met chromecast nergens last van. Is dit een Android TV ding of is dit op de shield weg?
- Audio sync issues. Hij is aangesloten op een denon x1200w, vaak moet ik in kodi/spmc een 200ms audio delay instellen. Wanneer ik kodi via een raspberry pi gebruik nergens last van. Ook een android TV issue of geen probleem op de shield?
Beide komen mij niet bekend voor. Maar ik let ook niet altijd even goed op lipsync. En met Netflix blijven hangen bedoel je neem ik aan de video? Of ook het navigeren? Video blijft in ieder geval nooit hangen, navigeren in menu's en zo is voor zover ik mij voor de geest kan halen ook gewoon goed, en anders zijn het zo'n kleine haperingen dat ze dus niet storend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Al een aantal weken is Netflix traag op mijn Shield: starten van een aflevering kan lang duren, en bijna altijd veel grijze/lege plaatjes tijdens het browsen in de library. Hij is via een netwerkkabel verbonden, en op andere apparaten haal ik regelmatig 15+MB/s. Heeft iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordFather
Ultra schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:23:
Al een aantal weken is Netflix traag op mijn Shield: starten van een aflevering kan lang duren, en bijna altijd veel grijze/lege plaatjes tijdens het browsen in de library. Hij is via een netwerkkabel verbonden, en op andere apparaten haal ik regelmatig 15+MB/s. Heeft iemand anders hier ook last van?
Ik heb precies hetzelfde maar dan rechtstreeks via mijn lg oled tv, waar ik voorheen nooit last van had en op mijn xbox one X doet die het juist wel weer zonder problemen.
Lijkt toch wel aan de netflix app teliggen dan.
Verbinding is verders prima in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 14:16
ppeterr schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 19:53:
[...]

wat ik deed

2: update je PLEX - ga naar de playstore met je google acount en update hem daar
3: maak een keuze, gebruik plex en de server op je pc, of de plex server op de shield
4 zorg dat je de sideload app via de playstore installeerd (apps installeren die je niet vind in de shield store)
5 installeer eventueel een ftp programma (zodat je een usb schijf kan benaderen vanaf je pc over wifi)
6 installeer via de normale store - ES file explorer (zodat je de apk downloads kan installeren en openen
in de sideload app

owja zorg dat je een goede externe usb hdd hebt,die je kan aansluiten met content voor plex
Ik wil even inhaken op punt 5 installeer eventueel een ftp programma (zodat je een usb schijf kan benaderen vanaf je pc over wifi)

Ik heb via een USB-hub een externe HDD aan de shield gehangen en deze is via de shield wel zichtbaar.
Ik zie deze echter niet vanaf mijn desktop W10 computer.
Ik kan via mijn computer wel op de shield komen.
Weet iemand waardoor dit kan komen?
Ik werk overigens niet via de WiFi met gewoon bekabeld.
Moet ik de HDD eerst via de shield formatteren of wat kan het probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
bruce the boss schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:17:
[...]

Ik wil even inhaken op punt 5 installeer eventueel een ftp programma (zodat je een usb schijf kan benaderen vanaf je pc over wifi)

Ik heb via een USB-hub een externe HDD aan de shield gehangen en deze is via de shield wel zichtbaar.
Ik zie deze echter niet vanaf mijn desktop W10 computer.
Ik kan via mijn computer wel op de shield komen.
Weet iemand waardoor dit kan komen?
Ik werk overigens niet via de WiFi met gewoon bekabeld.
Moet ik de HDD eerst via de shield formatteren of wat kan het probleem zijn?
Er zijn 2 opties m.b.t. gebruik usb schijven op de shield.

1 - addaptive storage, ofwel verbind een usb schijf direct op de usb port en vergroot
hiermee de interne capaciteit van de shield.

Met deze optie zal je dan wel op je pc de bruikbare HD ruimte kunnen zien,
let wel dit soort share's zijn niet echt handig voor bestands deling.

2 - zoals jij nu doet, een usb schijf verbinden en gebruiken als portable storage,
of via een hubje of direct op de usb poort.

De usb schijf wordt "gemount" in het bestands systeem van de shield, en deze zal
dus niet mee "geshared" worden naar je windows pc. En gewoon worden weergegeven
als een externe schijf in de file explorer die je gebruikt op de shield.

Het FTP programmatje wat ik hier gebruik kan ik dus een home directory aan toe wijzen,
en die zet ik dus vast op de externe usb schijf.

FTP is toch wel een meer wenselijk protocol om je bestanden mee heen en weer te slepen.

http://nvidiashieldzone.c...ver-on-shield-android-tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Je bedoeld het FTP-programma Wondershare Mirror Go ?
Zou dit ook met total commander kunnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
bruce the boss schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:00:
Nee, althans dat gebruik ik niet hiervoor - dat is een ander verhaal :)

ik gebruik als ftp server

Google Play: Ftp Server Pro TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ultra schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:23:
Hier geen probleem, netflix is retesnel, ik klik iets aan en binnen 1 seconde speelt het af in volledig HD beeld. Ik kijk nu ik vakantie heb wel 3 tot 4 uur netflix per dag en op al mijn shields is het prima.

Wellicht heeft je provider problemen? Ik zit zelf in oud ziggo gebied en heb een 200Mbit verbinding (kan ook 150 zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:29:
[...]

Hier geen probleem, netflix is retesnel, ik klik iets aan en binnen 1 seconde speelt het af in volledig HD beeld. Ik kijk nu ik vakantie heb wel 3 tot 4 uur netflix per dag en op al mijn shields is het prima.

Wellicht heeft je provider problemen? Ik zit zelf in oud ziggo gebied en heb een 200Mbit verbinding (kan ook 150 zijn)
Zelfde provider met hetzelfde abo...
Vanavond maar eens wat gaan spelen (DNS, wifi ipv bedraad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
ppeterr schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 08:06:
[...]

Vysor heb ik geprobeerd, met mijn telefoon dan. De pro versie heb ik aan de gang gekregen
over het wifi. Die vereist de eerste keer geconnect te zijn via usb ivm met het adb command
vermoed ik. Dit werkte in eerste instantie, maar na een reboot weer niet.
Dus daar ben ik niet verder mee gegaan.

Wondershare ga ik proberen - thx
Vysor is in Windows "los" of als Chrome plugin uit te voeren. Wondershare wil eerst dat je een USB connectie maakt. Is de Shield een keer gekoppeld kan het ook via WiFi. Wel USB foutopsporing aanzetten op je Shield

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:03
ppeterr schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 19:53:
[...]

wat ik deed

in de sideload app

Thanks. Er zit nog wel wat Abacadabra tussen maar hier kan ik wel iets mee ;)

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
ppeterr schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:02:
[...]

Nee, althans dat gebruik ik niet hiervoor - dat is een ander verhaal :)

ik gebruik als ftp server

Google Play: Ftp Server Pro TV
Oke, ik heb een ander FTP server ( DEZE ) op de shield geïnstalleerd maar dat zal niet uitmaken.
Ik kan nu door b.v. Total commander met de FTP optie verbinding maken met de shield maar krijg dan geen enkel bestand of directory te zien. Heb hetzelfde als ik b.v. verbinding maak dmv Filezilla.
Moet ik nu op de shield bij MOUNT NETWORK STORAGE de externe HDD toevoegen?

[ Voor 6% gewijzigd door bruce the boss op 05-01-2018 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Ultra schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:51:
[...]

Zelfde provider met hetzelfde abo...
Vanavond maar eens wat gaan spelen (DNS, wifi ipv bedraad).
Pfff, niks helpt: terug naar DNS van Ziggo, wifi ipv netwerkkabel, factory reset, ander (al bestaand) profiel. Soms laden er wat dingen snel, maar uiteindelijk wordt het weer traag. In Edge werkt het allemaal prima (slechts 1x startte er iets traag).

edit:
Receiver ertussenuit en andere HDMI-kabel en -poort op tv maakt ook niet uit.

edit:
Poging 3 zonder succes: Google DNS servers, nieuw profiel.
De connection test geeft 142Mbps aan. Als de stream eenmaal op 1080p loopt gaat het ook gewoon goed.
In september speelde iets vergelijkbaars.

edit:
Goh, router van IPfire naar Pfsense en het werkt normaal. Via 4G was het ook al sneller, vandaar.

[ Voor 37% gewijzigd door Ultra op 05-01-2018 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
PatrickC schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 21:22:
Hoe krijg ik die Google Assistent werkend? Ik zit op versie 6.2 (Shield TV Pro 2015) en heb de taal op English (US) gezet. Hierna kwam er een heel verhaal over de Assistent voorbij inclusief een youtube filmpje waar de mogelijkheden nog eens werden uitgelegd. Maar als ik dan "Play ... on Spotify" zeg, dan wordt Spotify alleen opgestart, maar verder niets. Of "Play ... on Youtube" toont de Youtube app met zoekresultaten naar ..., maar afspelen, ho maar. Ik heb m'n spotify account gelinked aan m'n Google account in Google Home en Youtube is al automatisch gelinkt.
Inmiddels nog niet veel opgeschoten. Op het officiële forum hebben meer mensen het probleem en daar wordt het verwijderen van de cache en application data van Google Play Services vaak als oplossing aangedragen, maar dat lost het probleem niet altijd op en bij mij dus ook niet. Intussen heb ik het op m'n Nexus 2013 tablet ook eens geprobeerd en daar werkt het wel. Als ik "Play Fix You by Coldplay" zeg, start Spotify automatisch op en begint met het afspelen van Fix You van Coldplay. :) Doe ik hetzelfde bij de Shield TV dan laat deze zoekresultaten zien op Youtube van Fix You by Coldplay. |:( En hij vind inderdaad de juiste videoclip, maar speelt 'm niet automatisch af en ik moet dus gaan klikken op de video om 'm af te spelen. Maar... ik wil dat het hetzelfde werkt als op m'n Nexus tablet. En als ik "Play Fix You by Coldplay on Spotify" zeg, dan start de Shield TV wel Spotify op, maar daarna niets. Hij toont niet eens songs die lijken op Fix You laat staan dat er automatisch iets wordt afgespeeld. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 14:37
PatrickC schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 20:56:
[...]

Inmiddels nog niet veel opgeschoten. Op het officiële forum hebben meer mensen het probleem en daar wordt het verwijderen van de cache en application data van Google Play Services vaak als oplossing aangedragen, maar dat lost het probleem niet altijd op en bij mij dus ook niet. Intussen heb ik het op m'n Nexus 2013 tablet ook eens geprobeerd en daar werkt het wel. Als ik "Play Fix You by Coldplay" zeg, start Spotify automatisch op en begint met het afspelen van Fix You van Coldplay. :) Doe ik hetzelfde bij de Shield TV dan laat deze zoekresultaten zien op Youtube van Fix You by Coldplay. |:( En hij vind inderdaad de juiste videoclip, maar speelt 'm niet automatisch af en ik moet dus gaan klikken op de video om 'm af te spelen. Maar... ik wil dat het hetzelfde werkt als op m'n Nexus tablet. En als ik "Play Fix You by Coldplay on Spotify" zeg, dan start de Shield TV wel Spotify op, maar daarna niets. Hij toont niet eens songs die lijken op Fix You laat staan dat er automatisch iets wordt afgespeeld. :?
Hier hetzelfde probleem, kan zelfs mijn lampen niet eens bedienen!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ultra schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 20:41:
Pfff, niks helpt: terug naar DNS van Ziggo, wifi ipv netwerkkabel, factory reset, ander (al bestaand) profiel. Soms laden er wat dingen snel, maar uiteindelijk wordt het weer traag. In Edge werkt het allemaal prima (slechts 1x startte er iets traag).
Raar dat hij hier gewoon perfect werkt, zit je misschien in voormalig UPC gebied? In voormalig upc gebied was dat probleem in september meen ik. Ik had toen ook geen last, maar veel andere ziggo klanten die dus eerst bij upc zaten wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2018 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
bruce the boss schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 19:11:
[...]

Oke, ik heb een ander FTP server ( DEZE ) op de shield geïnstalleerd maar dat zal niet uitmaken.
Ik kan nu door b.v. Total commander met de FTP optie verbinding maken met de shield maar krijg dan geen enkel bestand of directory te zien. Heb hetzelfde als ik b.v. verbinding maak dmv Filezilla.
Moet ik nu op de shield bij MOUNT NETWORK STORAGE de externe HDD toevoegen?
Ik denk eerder dat je de "home" directory in de ftp server moet aanwijzen als de externe usb schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 22:22:
[...]

Raar dat hij hier gewoon perfect werkt, zit je misschien in voormalig UPC gebied? In voormalig upc gebied was dat probleem in september meen ik. Ik had toen ook geen last, maar veel andere ziggo klanten die dus eerst bij upc zaten wel.
Het blijkt dus aan mijn (virtuele) router te liggen |:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
DaveD1109 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 21:48:
[...]

Hier hetzelfde probleem, kan zelfs mijn lampen niet eens bedienen!
Ja, dat zou ook gewoon moeten werken volgens mij. Waar heb je je taal op English (United States) staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMystery
  • Nu online
PatrickC schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 20:56:
[...]

Je moet niet de Google play services clearen maar de Google app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 14:37
PatrickC schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 22:45:
[...]

Ja, dat zou ook gewoon moeten werken volgens mij. Waar heb je je taal op English (United States) staan?
Jazeker! Ik zal dit weekend alles is nalopen.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
ppeterr schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 22:28:
[...]
Ik denk eerder dat je de "home" directory in de ftp server moet aanwijzen als de externe usb schijf.
Sorry maar waar doe ik dat dan? Snap het even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
bruce the boss schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 08:05:
[...]

Sorry maar waar doe ik dat dan? Snap het even niet.
Home directory is het begin punt van de FTP server. Het te openen mapje.
In de FTP server app op je shield zal je dat in de settings ergens moeten toewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Sinds vandaag een Shield icm een 4K OLED en Onkyo TX-NR656. Begreep dat SPMC geoptimaliseerd is voor de Shield dus die geïnstalleerd, maar het lijkt wel precies andersom :? Als ik mijn series folder toevoeg dan vindt SPMC niks, vervolgens Kodi geïnstalleerd en daar werkt het prima. In SPMC krijg ik geen passthrough voor elkaar van DTS-HD MA streams, AC3 5.1 werkt wel. In Kodi geprobeerd en daar werkt passthrough voor DTS-HD wel gewoon. Ik merk dan ook geen enkel voordeel van SPMC tov Kodi, juist andersom.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

The Legend schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 16:35:
Sinds vandaag een Shield icm een 4K OLED en Onkyo TX-NR656. Begreep dat SPMC geoptimaliseerd is voor de Shield dus die geïnstalleerd, maar het lijkt wel precies andersom :? Als ik mijn series folder toevoeg dan vindt SPMC niks, vervolgens Kofi geïnstalleerd en daar werkt het prima. In SPMC krijg ik geen passthrough voor elkaar van DTS-HD MA streams, AC3 5.1 werkt wel. In Kodi geprobeerd en daar werkt passthrough voor DTS-HD wel gewoon. Ik merk dan ook geen enkel voordeel van SPMC tov Kodi, juist andersom.
Wel eens gekeken naar Plex? Dat werkt super fijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DragonFly
bruce the boss schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:00:
FTP geeft een hoop geneuzel. Het kan inderdaad gewoon met Total Commander (met de ADB plugin).

Zorg wel dat je 'Opties voor ontwikkelaars' op je Shield hebt AAN staan met deze instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://members.multiweb.nl/dragonfly/mobile2.jpg

Nu kan je in Total Commander via de ADB plug-in je Shield benaderen (wel even toestemming geven op je Shield dat je PC toegang mag verkrijgen) en uiteraard je eigen interne IP adres van je Shield invullen (poort op 5555 laten)
Afbeeldingslocatie: http://members.multiweb.nl/dragonfly/Wifi1.jpg

Je ziet dan zoiets als dit, waarbij sdcard het geheugen van van je Shield laat zien (inclusief adopted storage zoals geheugenkaartjes.
Afbeeldingslocatie: http://members.multiweb.nl/dragonfly/Wifi2.jpg

In de map storage zie je je eventueel 'normaal' aangesloten USB sticks of schijf, benaderbaar via het ID nummer van dee stick of schijf:
Afbeeldingslocatie: http://members.multiweb.nl/dragonfly/Wifi6.jpg

Bijkomend voordeel is dat in tegenstelling tot SMB (via Windows netwerk) je gewoon schrijfrechten hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
TheMystery schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 00:56:
[...]

Je moet niet de Google play services clearen maar de Google app.
Yes! Dat heeft gewerkt! Het vreemde is dat ik bij het eerste gebruik weer de pagina's om de Google Assistent te activeren te zien kreeg. Deze had ik dus al eerder gezien, dus wat er de vorige keer dan niet goed gegaan is, is mij een raadsel. Het werkt nu in ieder geval. Heb Netflix, Spotify en YouTube al werkend gezien. Dankjewel voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@DragonFly goeie tip! moet ik toch maar even wat meer aandacht aan total commander
geven. Ik vind het een draak een app op de shield qua bediening :)
Maar met die plugin heb je toch wat meer mogelijkheden dan een vast mount punt,
zoals je in die ftp apps hebt. Die ik overigens juist wel lekker simpel vind werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Nu online
PatrickC schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 16:59:
[...]

Yes! Dat heeft gewerkt! Het vreemde is dat ik bij het eerste gebruik weer de pagina's om de Google Assistent te activeren te zien kreeg. Deze had ik dus al eerder gezien, dus wat er de vorige keer dan niet goed gegaan is, is mij een raadsel. Het werkt nu in ieder geval. Heb Netflix, Spotify en YouTube al werkend gezien. Dankjewel voor de tip!
Als je de Google app cleared krijg je iid weer de Google assistent wizard te zien.
Ik heb al meerdere malen de app moeten clearen omdat Google assistent in een keer niet meer werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonFly
ppeterr schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 17:32:
@DragonFly goeie tip! moet ik toch maar even wat meer aandacht aan total commander
geven. Ik vind het een draak een app op de shield qua bediening :)
Maar met die plugin heb je toch wat meer mogelijkheden dan een vast mount punt,
zoals je in die ftp apps hebt. Die ik overigens juist wel lekker simpel vind werken
Voor alle duidelijkheid. Total Commander (voor Windows, de beste uitvinding sinds gesneden brood) niet gebruiken op de Shield maar op je Windows PC. Bediening TC is inderdaad bagger op Android.

Gebruik daarvoor x-plore (en vooral geen ES File Explorer!!). In x-plore zit overigens een LAN plugin ingebouwd waar je vanuit Android dan weer toegang kan krijgen tot je LAN-shares

[ Voor 7% gewijzigd door DragonFly op 06-01-2018 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

The Legend schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 16:35:
Sinds vandaag een Shield icm een 4K OLED en Onkyo TX-NR656. Begreep dat SPMC geoptimaliseerd is voor de Shield dus die geïnstalleerd, maar het lijkt wel precies andersom :? Als ik mijn series folder toevoeg dan vindt SPMC niks, vervolgens Kodi geïnstalleerd en daar werkt het prima. In SPMC krijg ik geen passthrough voor elkaar van DTS-HD MA streams, AC3 5.1 werkt wel. In Kodi geprobeerd en daar werkt passthrough voor DTS-HD wel gewoon. Ik merk dan ook geen enkel voordeel van SPMC tov Kodi, juist andersom.
Het valt me nu op dat de optie ‘expert’ in SPMC niet beschikbaar is, terwijl dat in Kodi wel zo is? Is dat bij jullie ook zo? Daardoor zijn een hoop opties met betrekking tot passthrough niet beschikbaar in SPMC, wellicht dat het daardoor niet werkt. Nu is eigenlijk alleen de optie ‘passthrough IEC’ beschikbaar in SPMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 13:51
The Legend schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 20:44:
[...]

Het valt me nu op dat de optie ‘expert’ in SPMC niet beschikbaar is, terwijl dat in Kodi wel zo is? Is dat bij jullie ook zo? Daardoor zijn een hoop opties met betrekking tot passthrough niet beschikbaar in SPMC, wellicht dat het daardoor niet werkt. Nu is eigenlijk alleen de optie ‘passthrough IEC’ beschikbaar in SPMC.
Expert moet in spmc gewoon beschikbaar zijn. Bij mij werkt het overigens allemaal prima met HD audio, series in de library, HDR films. Dus denk dat er iets aan jou configuratie niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Thx! Nog eens goed gekeken, zat verstopt in het side bar menuutje en in Kodi zit ‘ie in het normale menu. Nu werkt alles onder SPMC ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
<knip> Doe normaal

[ Voor 92% gewijzigd door Grotman op 07-01-2018 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
DragonFly schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 16:57:
[...]

FTP geeft een hoop geneuzel. Het kan inderdaad gewoon met Total Commander (met de ADB plugin).

Zorg wel dat je 'Opties voor ontwikkelaars' op je Shield hebt AAN staan met deze instellingen:
[afbeelding]

Nu kan je in Total Commander via de ADB plug-in je Shield benaderen (wel even toestemming geven op je Shield dat je PC toegang mag verkrijgen) en uiteraard je eigen interne IP adres van je Shield invullen (poort op 5555 laten)
[afbeelding]

Je ziet dan zoiets als dit, waarbij sdcard het geheugen van van je Shield laat zien (inclusief adopted storage zoals geheugenkaartjes.
[afbeelding]

In de map storage zie je je eventueel 'normaal' aangesloten USB sticks of schijf, benaderbaar via het ID nummer van dee stick of schijf:
[afbeelding]

Bijkomend voordeel is dat in tegenstelling tot SMB (via Windows netwerk) je gewoon schrijfrechten hebt. :)
Bedankt voor je hulp maar het lukt niet.
Ik heb de optie "USB-opsporing geactiveerd maar dan krijg ik de melding: USB port 1 is in use.
Ik haal dan de ontvanger van mijn toetsenbord en de kabel van de USB-hub er uit en dan kan ik hem wel activeren.
Het probleem is dan echter dat de shield de externe HDD niet meer ziet nadat ik de kabels opnieuw aansluit.
Waar kan dit door komen?
Pagina: 1 ... 34 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.