Wachten tot iemand dit succesvol kan porten!!! Nice!!!Lordsauron schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 08:25:
Kwam deze tegen: https://kotaku.com/ninten...hield-in-china-1821000990 interesting
Er zal wel een winkel aanvast zitten....
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Wachten tot iemand dit succesvol kan porten!!! Nice!!!Lordsauron schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 08:25:
Kwam deze tegen: https://kotaku.com/ninten...hield-in-china-1821000990 interesting
Thanks, lijkt qua grote en naam verdacht veel op die ik zelf al had maar die gaf tijdens install dat Shield niet compatible was. Zal hem straks eens proberen.
Ik gebruik de Ziggo Go app om Formule 1 te kijken. Heb deze dus gesideload. Het is een telefoon-app en vereist eigenlijk touchbediening, maar met de gamecontroller stuur ik een muiscursor.schumi2004 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 19:17:
[...]
Thanks, lijkt qua grote en naam verdacht veel op die ik zelf al had maar die gaf tijdens install dat Shield niet compatible was. Zal hem straks eens proberen.
Heeft het trouwens zin om de APK's van NPO, RTL XL en Ziggo Go te sideloaden tegenwoordig?
Ik weet dat ze niet compatible zijn maar mogelijk zijn ze vandaag de dag gebruiksvriendelijker geworden?
Werkt zo'n Mi Box een beetje?Budha schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:48:
[...]
Ik gebruik de Ziggo Go app om Formule 1 te kijken. Heb deze dus gesideload. Het is een telefoon-app en vereist eigenlijk touchbediening, maar met de gamecontroller stuur ik een muiscursor.
De versie weet ik niet uit mijn hoofd, maar is wellicht niet de meest recente.
Voor op de slaapkamer heb ik een Mi Box en heb voor weinig via AliExpress een T2 air mouse besteld. Eens zien hoe dat bevalt.
[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 06-12-2017 10:59 ]
Voor mij werkt die geweldig. Daarbij moet ik zeggen dat ik bijna uitsluitend Netflix, Youtube en Kodi erop gebruik. Omdat het ook Android TV is (wel iets ouder), is de ervaring erg vergelijkbaar met de Shield. Verwacht echter niet dezelfde fantastische software ondersteuning.schumi2004 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:58:
[...]
Werkt zo'n Mi Box een beetje?
Wil deze wellicht ook aanschaffen voor slaapkamers baal er alleen van dat deze een RJ45 interface hebben maar dat is een vraag voor een ander topic.
Verder denk ik dat ik ook maar opzoek moet gaan naar een goede air mouse.
Lijkt erop dat dit native apps zijn, zie de update op AndroidpoliceDiMacho schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:14:
[...]
Wachten tot iemand dit succesvol kan porten!!! Nice!!!
Er zal wel een winkel aanvast zitten....
A representative from NVIDIA has informed us that the GeForce Now references on the company's Chinese site were erroneous, and all of these games are native ports after all, not streaming over GeForce Now. At the time of this update, all game pages outside of Paladin 5 are 404ing, presumably while NVIDIA fixes the errors.
Casten mist toch de WAF factor hier plus de beperkingen van de provider app.Waah schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:15:
Ik snap dat side-loaden van de app makkelijker is... Maar waarom de ingebouwde cast-optie niet gebruiken voor F1/uitzending gemist? Werkt ook prima volgens mij. Voor Live TV kan ik er nog wel inkomen (zappen is lastiger op je telefoon).
Ik had hem ook eerder moeten aanschaffen. Wij gebruiken hem voornamelijk voor LiveTV (TVHeadend) en ik moet zeggen dat het niet tegenvalt, het is iig beter als dat het was.Tot nu toe heel blij met de Nvidia shield. 5 jaar eerder moeten kopen (kon niet, i know ;-) ). Gebruik hem vooral als chromecast/plex server. Samen met de familie een eigen "netflix" gemaakt. Alles via de chromecast. Tot nu toe maar 2 files gevonden die niet speelden (1x een oude avi, 1x een 3D film met Frame packing).
Grappig dat je het zegtschumi2004 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 07:16:
[...]
Casten mist toch de WAF factor hier plus de beperkingen van de provider app.
Voor er bij? Wat kan die Mi box dan dat de Shield niet kan? Ik was het geklooi met die goedkope Kodi boxjes zat en heb gewoon een tweede shield voor op de slaapkamer op Black Friday besteld,. De extra controller voor beneden erbij, hoeven de kids ook geen ruzie te maken.Budha schreef op woensdag 6 december 2017 @ 18:00:
[...]
Kortom, uitstekend ding voor bij de NVIDIA Shield TV. Niet als vervanging.
De mi box is voor er bij lijkt mij? tenminste dat zegt die. En aangezien die 60 euro lijkt te kosten, snap ik dat als de Shield toch alles kan omzetten voor je... Je dan niet voor een 2e shield kiest meteen voor erbij....KarlMarX schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:33:
[...]
Voor er bij? Wat kan die Mi box dan dat de Shield niet kan? Ik was het geklooi met die goedkope Kodi boxjes zat en heb gewoon een tweede shield voor op de slaapkamer op Black Friday besteld,. De extra controller voor beneden erbij, hoeven de kids ook geen ruzie te maken.![]()
Kodi, Netflix en Chromecast werken gewoon subliem op de Shield. Dat is mij wel een paar extra euro's waard. Ergernis is niet in geld uit te drukken zeg ik maar altijd.
Probeer RetroX eens.Protax schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:52:
Vraagje, ik heb van de week RetroArch geinstalleerd op mijn Shield, en wat ROM's van het internet geplukt.
Deze heb ik op een USB stick gezet, maar RetroArch lijkt deze niet te herkennen.
Doe ik iets verkeerd? Of moet ik dit via een andere manier doen?
Untappd: Kapitein_Merijn
Thanks, ik zal deze eens proberen.Kapitein Merijn schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:30:
[...]
Probeer RetroX eens.
Werkt echt kinderlijk eenvoudig en komt mooi als app bij je games te staan.
http://www.retrox.tv/
Sideloaden inderdaad.Protax schreef op donderdag 7 december 2017 @ 14:32:
[...]
Thanks, ik zal deze eens proberen.
Moet je deze sideloaden, of is hij ook beschikbaar in de Android store?
De Shield is in praktisch alles superieur aan de Mi Box, dat is waar. Maar niet in de laatste plaats qua prijs. Voor op de slaapkamer voldoet de Mi Box voor mij uitstekend. Bijna alle nadelen ten opzichte van de Shield spelen daar geen rol.KarlMarX schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:33:
[...]
Voor er bij? Wat kan die Mi box dan dat de Shield niet kan? Ik was het geklooi met die goedkope Kodi boxjes zat en heb gewoon een tweede shield voor op de slaapkamer op Black Friday besteld,. De extra controller voor beneden erbij, hoeven de kids ook geen ruzie te maken.![]()
Kodi, Netflix en Chromecast werken gewoon subliem op de Shield. Dat is mij wel een paar extra euro's waard. Ergernis is niet in geld uit te drukken zeg ik maar altijd.
The Shield moet uiteraard wel geroot zijn...bruce the boss schreef op donderdag 7 december 2017 @ 16:30:
Hallo,
ik heb een Shield van 2017 met Android 7.0 en ik wil de standaard launcher vervangen door een andere.
Heb uitgevogeld dat ik dan het programma ADB and fastboot moet gebruiken maar het werkt niet.
Weet iemand hoe dit te verhelpen?
Grappig dat je dat zegt. Is dat rooten een beetje te doen, is daar een apart topic van toevallig?DragonFly schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:43:
[...]
The Shield moet uiteraard wel geroot zijn...
Ik heb zonder root ooit mijn standaard skin op kodi gezet, met het volgende commando:DragonFly schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:43:
[...]
The Shield moet uiteraard wel geroot zijn...
Goede tip! Gisteren even in een kwartiertje geïnstalleerd, van RetromaniacUS een N64-pack in een map gezet op een USB-drive en meteen Mario Kart 64 gespeeld. Te makkelijk!Kapitein Merijn schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:30:
[...]
Probeer RetroX eens.
Dat commando geef ik dus ook maar dan krijg ik de melding:TheMystery schreef op donderdag 7 december 2017 @ 22:48:
[...]
Ik heb zonder root ooit mijn standaard skin op kodi gezet, met het volgende commando:
adb shell pm hide com.google.android.leanbacklauncher
Met unhide kun je het weer terug zetten.
Volgens mij werkte dat niet meer in huidige versie.bruce the boss schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:57:
[...]
Dat commando geef ik dus ook maar dan krijg ik de melding:
error: java.lang.securityexception: neither user 2000 nor current proces has android.permission.manage_users.
* Attention * Android TV of "All version" can not use this app as home app! When google's apps are updated, they change system settings automatically and stop to use other than default home app. Even it's older than Android 6.0...
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=191828
[Update 2017/04/08] Following command was banned by Google's security update.
$ adb shell pm hide com.google.android.leanbacklauncher
So, if you was using HALauncher as home app by this, maybe OS would be unstable. Sorry.
[ Voor 54% gewijzigd door schumi2004 op 08-12-2017 10:09 ]
Best wel duur spul, $13.Kapitein Merijn schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:30:
[...]
Probeer RetroX eens.
Dat idee had ik ook en was vrij snel afgehaakt toen ik las dat het een (als ik goed gelezen heb) always online app is.
Kun je beter kijken naar Romflixschumi2004 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:15:
[...]
Dat idee had ik ook en was vrij snel afgehaakt toen ik las dat het een (als ik goed gelezen heb) always online app is.
Grappig om dat te zeggen in het topic van ongeveer de duurste Android box die te krijgen is
No sp00n
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door guyver3636 op 09-12-2017 18:55 ]
Bedankt voor het advies chef! Ik ga dit verder onderzoekenVerwijderd schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 17:58:
Je hebt een goede gamepc nodig om games te streamen, gekochte games heb je verder niet op de shield, het bevalt me wel redelijk. Kijk eens of jouw pc playstation now kan draaien, dat is aanzienlijk meer waar voor je geld.
No sp00n
Mijn boefje is liev!
[ Voor 6% gewijzigd door NeutraleTeun op 10-12-2017 15:00 ]
[ Voor 13% gewijzigd door JB op 10-12-2017 15:08 ]
Mijn boefje is liev!
Ik had ook lichte haperingen in 1080p content. Heb in de Video instellingen van Kodi wat aangepast en nu heb ik geen stutters meer. Kwam doordat mijn scherm niet in sync liep met de video.NeutraleTeun schreef op zondag 10 december 2017 @ 14:49:
Bij mij haperen de films wel als ik via Kodi vanaf mijn nas op de Shield afspeel.
Maar als ik lees dat niemand hier last van heeft, dan zal het wel aan een kabel/instelling liggen hier.
Ik zie op mijn switch wel dat de Shield maar een 10/100 lijntje heeft. Dat lijkt me niet OK, maar vooralsnog ook niet de reden van het haperen?
Ik kan dat ook nergens onder een instelling vinden.
Films gaan om de zoveel tijd bufferen, heel irritant, en met mijn Popcorn Hour had ik daar geen last van.
..
NVM, staat nu op een 1000 lijntje, maar bufferen blijft.
GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti
Hier staat hij op max. Performance, geen idee of het wat uitmaakt.schumi2004 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:40:
Vraagje, hoe draaien jullie de Sield (2017) eigenlijk?
Performance mode of Optimized?
Default stond hij hier op Performance maar daar ik alleen LiveTV voornamleijk ermee kijk en hier en daar een YouTube stream of Netflix leek me dit wel voldoende.
Wordt ie warmer van Performance en is het überhaupt merkbaar?
I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg
nee, dat gaat niet echt goed. Weet ook niet wat de toegevoegde waarde is t.o.v. een google home mini, die je afgelopen black friday voor 29 euro kon kopen. Een mini kan zelfstandig opereren, voor een spot heb je altijd een shield nodig. Ihkv flexibiliteit is de mini dus te prefereren.Lootbox schreef op maandag 11 december 2017 @ 08:44:
iemand al meer gehoord over de NVIDIA Spot? Duurt ook een eeuwigheid, staat al maanden op de website
: https://www.nvidia.com/en-us/shield/smart-home/
Ik heb tijdens Black Friday een hele mooi deal kunnen vinden en een Logitech Harmony Elite gekocht. Dit is wel meteen 1 van de duurste opties maar werkt uitstekend samen met de Shield en ook meteen met al mijn andere apparatuur. Boven verwachting goed werkend produkt.WizzieJP schreef op zondag 10 december 2017 @ 21:22:
Ik heb de Shield 2017 maar ben niet echt tevreden over de afstandsbediening die bijgeleverd is.
Hebben jullie tips welke AB wel goed te gebruiken is? Ik ben die van de Minix Neo A2lite air/fly/mouse gewend. Maar die zal het vast niet doen op de Shiedl?
Jij heb de Google Home US versie? Werken alle functionaliteiten bij deze versie? Ik zie namelijk bij eglobal nu een aanbieding.maxtrash schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:00:
[...]
nee, dat gaat niet echt goed. Weet ook niet wat de toegevoegde waarde is t.o.v. een google home mini, die je afgelopen black friday voor 29 euro kon kopen. Een mini kan zelfstandig opereren, voor een spot heb je altijd een shield nodig. Ihkv flexibiliteit is de mini dus te prefereren.
heb zelf de gewone google home naast de shield staan. Heb ook geen shield 2017 dus kan niet handsfree tegen de shield praten. Casten naar de shield gaat nu goed, eerder had ik problemen en ik weet niet wat er voor gezorgd heeft dat ze opgelost zijn. Handigste optie is nog dat ik kan zeggen "ok google shield off" en dan gaat de shield en tv uit (cec). Spraakgestuurd series e.d. afspelen met netflix gebruik ik nog niet zoveel, aangezien je toch graag op je scherm (tv of gsm) ziet waaruit je kunt selecteren, welke aflevering etc.
[ Voor 4% gewijzigd door Lootbox op 11-12-2017 10:07 ]
[ Voor 62% gewijzigd door charrel op 11-12-2017 13:13 ]
Op de wind van gister kan je niet zeilen
De beperking zit in ieder geval in Netflix, want bv Kodi doet het wel correct en de SHIELD kan het ook. Maar ik kan mij indenken dat dit Netflix nu tijd kost die ze liever ergens anders aan besteden. Want Android + Atmos zal er niet zoveel zijn. Zal dus wachten worden op (meer) Android TV toestellen met eARC en dan zal het denk ik met de SHIELD vanzelf goed komen.MillZ schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:56:
Komt er nog een Netflix app op de shield die Dolby Atmos gaat doorgeven denken jullie?
[ Voor 52% gewijzigd door NeutraleTeun op 11-12-2017 18:23 ]
Verwijderd
Handig voor wie de black friday deal gemist heeft.Amok schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:46:
Shield 16GB zonder controller is in de aanbieding bij CoolBlue voor 169,-
https://www.mediacentersh...et-afstandsbediening.html
Nice, 158,44 via Amazon.de en gratis verzending als je Prime op proef neemt, en ook nog 5 euro korting met code "IDEAL".Amok schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:46:
Shield 16GB zonder controller is in de aanbieding bij CoolBlue voor 169,-
https://www.mediacentersh...et-afstandsbediening.html
[ Voor 4% gewijzigd door Mixpower op 11-12-2017 23:10 ]
It's All In The "Mix"
Vorige week vrijdag de PRO besteld via Nvidia zelf. Precies om die reden; 20 euro prijsverschil. Zaterdag geleverd door DHL.charrel schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:05:
Nu weer in de aanbieding op nvidia.com voor de 16Gb versie. Heeft iemand een idee of die snel versturen?
Net de stand voor de pro op amazon gekocht voor 25.88€ en wil nu nog de pro bestellen. Helaas is die op amazon niet meer op voorraad.... Hik toch tegen de prijs aan bij coolblue en bol.com![]()
Official partner + 20€ ? beetje vaag.
Dus wil hem wel bestellen bij nvidia.com maar niet als dat 2 weken gaat duren.
Mijn boefje is liev!
Thanks voor de tip! heb hem gelijk besteld. Wilde hem bij Bol bestellen, maar nu wacht ik wel een dagje langer. Had tot nu toe een 2e PS4 staan beneden om Netflix te kijken, maar dit lijkt me toch net even wat handiger. ben benieuwd.Mixpower schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:27:
[...]
Nice, 158,44 via Amazon.de en gratis verzending als je Prime op proef neemt, en ook nog 5 euro korting met code "IDEAL".
https://www.amazon.de/NVI...TF8&qid=1513016856&sr=8-2
AFAIK hoef je alleen passthrought + de audiofilters aan te zetten. Deze staan meteen onder de passthrough optie. Als je de audiofilters niet aan zet gaat Kodi er vanuit dat je alsnog (die audiofilter van de video) niet kunt decoderen in de versterker/soundbar en zal hem dan dus alsnog zelf omzetten. Zelf heb ik sinds het weekend ook een Atmos versterker, en daarmee werkt het voor zover ik kan zien in ieder geval wel, met passthrough + de filters dus aan.NeutraleTeun schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:59:
Als ik in de Shield en in Kodi stereo upmix en passtrough aan heb staan, dan zou de Shield toch een Atmos track moeten kunnen afspelen?
Of mis ik hier nog een instelling.
Ben een beetje aan het klooien met mijn nieuwe soundbar, maar krijg er maar geen Atmos uit.
Weet nu even niet meer waar ik het moet zoeken.
Kodi niet bij de hand, maar staat ook bij Systeem => Audio, onder Passthrough. Maar mogelijk dat je eerst (links) het instellingen niveau moet aanpassen naar Geavanceerd of Expert. Daar kun je dus DTS etc aanzetten.NeutraleTeun schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:35:
@RobertMe Onder welk kopje zie jij die audiofilters staan?
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2017 23:04 ]
[ Voor 16% gewijzigd door schumi2004 op 14-12-2017 07:40 ]
Volgensmij zijn ze qua ondersteuning van commando's gelijk. Wat wel een verschil is is dat de nieuwe control (op Shield 2017?) ondersteuning heeft voor "Ok Google"/"always on". Dit betekend dus dat de controller altijd luistert en je hem met "Ok Google" kunt activeren en dan dus het commando geven. Dit i.t.t. de Remote en oude controller waarbij je altijd op de knop moet duwen en daarna het commando moet geven.Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2017 @ 23:02:
4) Tot slot: kan de shield 2015 en de shield 2017 nu hetzelfde op dat spraakgebied of is de shield 2017 daarin beter (zoals eerder genoemd, in de handleidingen staat alleen shield 2017). Ik heb beiden, maar op beiden krijg ik het niet echt werkende
[ Voor 15% gewijzigd door charrel op 14-12-2017 09:51 ]
Heb onlangs een Harmony Elite aangeschaft met hub. Bij het toevoegen van m'n PS4 geen probleem: even het "logitech keyboard" pairen en het is gebeurt. Bij de Shield gaat het echter mis: de setup meldt dat hij gaat pairen, zegt dat dit gelukt is en dan zit ik met een shield tv die nergens op reageert. Niet zo vreemd ook, want het pairen is in werkelijkheid helemaal niet gedaan.Arrien schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 20:23:
[...]
Als je een Harmony hebt met een hub dan werkt het:
https://support.myharmony...rience-with-nvidia-shield
_██_
(ಠ_ృ)
Netflix + Atmos werkt inderdaad niet. Maar ik vermoed dat dit er wel gaat komen. Immers zijn er ook TVs met Android TV, en komende tijd zullen er ook TVs komen met eARC waardoor er ook Atmos naar de receiver gestuurd kan worden via 'ARC'. Dus dan zal de Netflix Android (TV) app hopelijk een update krijgen.PCan schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:37:
Atmos.
Ik ben op zoek naar de slimste manier om films met Atmos via mijn Sony STR-DN1080 af te spelen.
Nu zie ik dat de Shield Dolby Atmos passtrough ondersteund, maar lees hier ook dat Netflix de Shield niet zou ondersteunen.
Vraag 1: betekent hier passtrough dat hij films met Atmos vanaf Netflix doorstuurt naar mijn Receiver zodat ik naar Atmos kan luisteren?
Vraag 2: De Shield staat inderdaad niet bij de lijst met apparaten die door Netflix ondersteund worden. Wil dat ook daadwerkelijk zeggen dat ik via de Shield geen Atmos kan luisteren?
Verwijderd
kodi heb ik ook, dus als het daarmee werkt is het ook prima. Maar de spotify app op de shield is ook wel mooi. Op mijn voormalige android tablet had ik musicmatch (10 dollar per jaar) en die nam spotify over met een soort skin en daarop de songteksten. Ik vond die tablet echter wat traag na een paar jaar en heb nu een ipad 2 die hier ook wat traag werd voor normaal gebruik nu aan de stereo hangen, maar apple en 2 apps met elkaar laten communiceren... tja... dus ik dacht: als de shield dat nu kan, dat zou ook een ultieme gadget voor feestjes zijn, meezingen met de songteksten op het tv scherm.schumi2004 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 07:29:
/edit:
Ik was even verward met het Kodi topic maar mijn genoemde addon is dus voor Kodi welke ook Spotify addons kent
Voor Kodi zijn er ook karaoke addons en misschien moet je in die richting zoeken, een native android karaoke addon?Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:25:
ultieme gadget voor feestjes zijn, meezingen met de songteksten op het tv scherm.
Ik ga aan de slag ermee
Verwijderd
dat wist ik nietschumi2004 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:30:
[...]
Voor Kodi zijn er ook karaoke addons en misschien moet je in die richting zoeken, een native android karaoke addon?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2017 22:39 ]
Je heb iets gevonden dus, mag ik vragen wat?Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:38:
[...]
edit: ik heb nu al medelijden met de buren, mijn dochter en ik zingen als valse nachtegalen.
Ben er inmiddels uit: moest eerst de Shield herstarten, daarna werkte het wel. Beetje vreemd alleen dat ik zowel voor het apparaat als de activiteit de hub moest pairen. Maar goed, opgelost dus...Waah schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:34:
@Atomsk de oude shield geen idee... maar hier werkte het pairen met de hub probleemloos. Wel duidelijk de instructies gevolgd van Harmony in de app.... Maar dat ging dacht ik via Bluetooth. Al zal dat met het keyboard ook wel via bluetooth gaan neem ik aan?
_██_
(ಠ_ృ)
[ Voor 17% gewijzigd door Putifar op 15-12-2017 16:35 ]
Verwijderd
Nee, nog niet, maar ik ga op onderzoek (ik vermoed dat het een betaalde app gaat worden, dus ik wil even goed kijken voordat ik iets koop). Ik zit alleen nog een week bomvol werk, maar in de kerstvakantie ga ik aan de slag, ik post hier mijn bevindingen.schumi2004 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 07:45:
[...]
Je heb iets gevonden dus, mag ik vragen wat?
Top want wil nu ook wel zoiets hebbenVerwijderd schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 16:34:
[...]
Nee, nog niet, maar ik ga op onderzoek (ik vermoed dat het een betaalde app gaat worden, dus ik wil even goed kijken voordat ik iets koop). Ik zit alleen nog een week bomvol werk, maar in de kerstvakantie ga ik aan de slag, ik post hier mijn bevindingen.
Ik heb een paar topics hierboven dezelfde vraag, gister een 4k60hz splitter besteld op Ali voor 27€ die op Amazon 69€ was en nog besteld moest worden ChinaPutifar schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 16:20:
Is er iemand die ervaring heeft met het splitten van een HDMI output signaal?
Ik heb onlangs een LG OLED en een NVIDIA SHIELD TV aangeschaft en kom erachter dat mijn receiver beperkingen oplevert. Die kan weliswaar alle HD audioformaten verwerken maar geen 4K HDR @60Hz uitsturen naar de OLED. Ik heb nu de SHIELD rechtstreeks aan de OLED hangen maar krijg via HDMI-ARC geen HD lossless audioformaten (DTS-MA, Dolby True-HD) van de OLED naar de receiver. Dus ik dacht: de SHIELD moet rechtstreeks aan zowel de OLED als de receiver.
Ik heb op Amazon.de wel wat splitters gespot die op papier zouden moeten voldoen. Alle video en audioformaten zoals ik die wil gebruiken worden ondersteund, maar dan lees ik van gebruikers dat het toch niet werkt.
Als iemand dit thuis goed werkend heeft: welke splitter gebruik je?
Ah. Excuses. Ik heb daar overheen gelezen. Thanx voor je reactie. Ben erg benieuwd of je splitter gaat werken!charrel schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 07:58:
[...]
Ik heb een paar topics hierboven dezelfde vraag, gister een 4k60hz splitter besteld op Ali voor 27€ die op Amazon 69€ was en nog besteld moest worden China![]()
Dus kan je over 15 dagen het resultaat vermelden.
[ Voor 55% gewijzigd door Putifar op 16-12-2017 20:34 ]
[ Voor 34% gewijzigd door schumi2004 op 22-12-2017 13:30 ]
Die heb ik duidelijk gemist, even herstellen. DankNeutraleTeun schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 20:12:
Whitelist niet. Wel de optie (wordt je notabene aan het begin gevraagd) of anderen in je netwerk ook mogen casten.
[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 23-12-2017 02:38 ]
Verwijderd
Die optie heb ik niet gehad.NeutraleTeun schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 20:12:
Whitelist niet. Wel de optie (wordt je notabene aan het begin gevraagd) of anderen in je netwerk ook mogen casten.
We hebben iets meer info nodig. Op welke versie draait de Shield? Laatste versie is 6.2. Wat zijn de video output settings op de Shield? En... is de Netflix app helemaal up-to-date?notorious_roy schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 13:04:
Ik heb sinds deze week een 4K tv en als ik de Netflix app op de tv zelf gebruik wordt dit weergegeven in HDR. Als ik Netflix kijk via de Shield is het enkel UHD. Doe ik iets verkeerd? Mijn HDMI kabel is 'high speed' wat volgens mij goed moet zijn.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Alles is up-to-date. Output settings zijn 4k@59,*Hz. Ik kan niet kiezen voor dynamic output in het menu. Het is niet alleen Netflix overigens, YouTube heeft ook geen hdr output.PatrickC schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 14:12:
[...]
We hebben iets meer info nodig. Op welke versie draait de Shield? Laatste versie is 6.2. Wat zijn de video output settings op de Shield? En... is de Netflix app helemaal up-to-date?
Verwijderd
het komt me ook bekend voor, als iemand hem nog weet te vinden, dan graag delen hierNeutraleTeun schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 10:53:
Ik dacht dat die vraag ergens tevoorschijn kwam bij het installeren en koppelen van je Google account.
Mijn fout dan.
10-bit neem ik aan?notorious_roy schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 14:36:
[...]
Alles is up-to-date. Output settings zijn 4k@59,*Hz. Ik kan niet kiezen voor dynamic output in het menu. Het is niet alleen Netflix overigens, YouTube heeft ook geen hdr output.
De HDMI port op de tv is de juiste, heb net nog ff die handleiding doorgelopen.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik heb ergens in het menu nu 4:4:4 aangezet en nu geeft de Shield wel HDR. Je opmerking over 10bit deed een belletje rinkelen, dus thanks!PatrickC schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 15:02:
[...]
10-bit neem ik aan?
Staan de HDMI settings op je TV goed voor HDR?
http://nvidia.custhelp.co...etail/a_id/4180/related/1
Heeft iemand überhaupt een oplossing voor Ziggo op de Shield? Die app is met wat klooien wel te runnen, maar je kan niets met de remote doen. Casten mag helaas in veel gevallen niet....seninha schreef op zondag 17 december 2017 @ 19:37:
Iemand anders ook problemen met laatste versie van Ziggo Go App (2.3.23) ?
Deze klapt steeds weg als ik wil opstarten.
Heb nu een oudere versie moeten installeren.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq