Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:52

daffie82

Minisforum UM773 Lite

GerkeP schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 09:37:

En bij Instellingen Extra staat Motion Data (sorry Engels) wel op allowed?
Waar staat die instelling precies?
Bij health en fitness - stappenteller staat trouwens : Error! Failed to get data. Please refresh.
En op mijn L830 gaat het zonder problemen...

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 21:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

daffie82 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 22:41:
[...]

Waar staat die instelling precies?
Bij health en fitness - stappenteller staat trouwens : Error! Failed to get data. Please refresh.
En op mijn L830 gaat het zonder problemen...
Dat schreef ik al:

Instellingen
Extra
Motion data (weet niet hoe dat in NL heet)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:12
GerkeP schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:40:
[...]

Dat schreef ik al:

Instellingen
Extra
In het Nederlands heet dat bewegingsgegevens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Thnx @coenox

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 11:24:
[...]

Yep, alles staat op toegestaan, en zowel met snelste als kortste route
Dus in de "route settings" (sorry mijn telefoon staat op Engels ingesteld) heb je alles op ja ingesteld. Zet nu eens "unpaved roads" (onverharde wegen) uit en probeer het dan nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

GerkeP schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:40:

Dat schreef ik al:

Instellingen
Extra
Daar is niks in te stellen. Kan je niet uit of aan zetten.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 12:15:
[...]

Dus in de "route settings" (sorry mijn telefoon staat op Engels ingesteld) heb je alles op ja ingesteld. Zet nu eens "unpaved roads" (onverharde wegen) uit en probeer het dan nog een keer.
Correct. En net geprobeerd: Maakt geen verschil. Ook andere zaken (geen autotreinen, tolwegen en veerponden), maken geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PL3X4N
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 14:19

PL3X4N

Add me on XBL: PL3X4N

Krijg je de zelfde route ook voorgeschoteld als je Here Maps gebruikt?

Ik krijg dit namelijk;

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/125mfcw.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

daffie82 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:12:
[...]

Daar is niks in te stellen. Kan je niet uit of aan zetten.
Vreemd, bij mij wel, keuze tussen basic en detailed En daarnaast kan ik Places Visited aan en uit zetten, en laat die laatste nu juist de setting zijn die externe apps etc wel of niet voedt met de data die nodig is ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

GerkeP schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:47:
[...]

Vreemd, bij mij wel, keuze tussen basic en detailed En daarnaast kan ik Places Visited aan en uit zetten, en laat die laatste nu juist de setting zijn die externe apps etc wel of niet voedt met de data die nodig is ;)
Echt niet. Op mijn L830 staat places visited ook uit maar werkt health & fitness wel naar behoren.
Heeft daar dus niks mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Sissors schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:13:
[...]

Correct. En net geprobeerd: Maakt geen verschil. Ook andere zaken (geen autotreinen, tolwegen en veerponden), maken geen verschil.
Eindhoven naar Almere krijg ik 130km, 1u 23m. Lijkt me correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
PL3X4N schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:23:
Krijg je de zelfde route ook voorgeschoteld als je Here Maps gebruikt?

Ik krijg dit namelijk;

[afbeelding]
Yep, ook dan stuurt hij me via Breda, Rotterdam. Herstarten verandert ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Ik kan alleen maar een vertrekpunt instellen vanaf het punt waar ik mij op dat moment bevind.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:12
Amadeus1966 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:38:
Ik kan alleen maar een vertrekpunt instellen vanaf het punt waar ik mij op dat moment bevind.
Voor mij ook van die kleine ergernissen. En daarom heb ik nu net toch maar Sygic aangeschaft. Is nu voor 20 euro (Europa) in de aanbieding met levenslag kaartenupdates. Bij Sygic kun je wel een ander vertrekpunt instellen. En volgens mij worden de kaarten op SD kaart geïnstalleerd als daar ook de app staat.

[ Voor 9% gewijzigd door coenox op 09-07-2015 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Amadeus1966 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:38:
Daarom moet je ook here maps gebruiken en niet drive.... Als je dan auto kiest start die here drive automatisch op. Zie het probleem niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

daffie82 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:57:
[...]

Echt niet. Op mijn L830 staat places visited ook uit maar werkt health & fitness wel naar behoren.
Heeft daar dus niks mee te maken.
Vreemd, hier werkt het wel op die manier op mijn 640xl

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
daffie82 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 16:13:
[...]

Daarom moet je ook here maps gebruiken en niet drive.... Als je dan auto kiest start die here drive automatisch op. Zie het probleem niet echt.
Te omslachtig. Eerst één app opstarten om uiteindelijk een andere te moeten openen.
Vind here drive voor de rest wel prettig werken maar het is wel duidelijk te zien dat de ontwikkelaars ( of opdrachtgevers ) veraf staan van de mensen die beroepsmatig er mee moeten werken.

Had liever gezien dat je ook hoogtebeperkingen kon invoeren of adr routes etc.
Ook a/b/c routeplotten was niet verkeerd geweest.
Voor iemand die dag en nacht op de baan zit zijn dit nu wel net die dingen die als prettig worden ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:03
Je noemt nu wel een hoop mooie punten op, maar het is wel een onbetaalde dienst he. Gekeken naar de alternatieven (Android en iOS daargelaten) denk ik dat je een hoop waar voor je geld krijgt met Here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Hebben die dan betere alternatieven die gratis zijn met offline maps?

Ben het er wel mee eens dat je realistisch moet zijn wat een gratis app je geeft, maar hopen op meer is altijd leuk. Maar de juiste route vind ik wel belangrijk :P. Een via optie is ook wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:12
Als je professioneel met navigatie werkt (aka je verdient geld als taxi- of vrachtwagenchauffeur) kan je ook wat meer geld missen om een oplossing te kopen die exact doet wat jij wil, lijkt me. Of je vraagt het je baas. Dan ga je niet lopen klagen over dat gratis producten "ver van de werkelijkheid af staan".

Een fotograaf gaat toch ook niet lopen klagen dat een 50 euro cameraatje niet lichtsterk genoeg is, net zoals een programmeur niet gaat lopen klagen dat hij geen toetsenbord bij een iPad krijgt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:41
Gebruik zelf de maps applicatie in W10 mobile. Die is nog een stukje fijner in gebruik dan Here Maps. Over de routes die dat ding aanraad kan ik iig niet klagen. Is wel eens anders dan die van mijn TomTom, maar het voldoet iig zeker.
Here Maps is wat vervelend met loop en fietsroutes. Niet alle bruggetjes en andere kleine verbindingen staan er in waardoor je soms nogal moet omrijden. Uiteindelijk kom je er wel, maar om nou 2 km om te gaan lopen... Vraag me alleen wel af hoe een betaalde dienst daar mee omgaat. Google Maps iig goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Amadeus1966 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 22:20:

Te omslachtig. Eerst één app opstarten om uiteindelijk een andere te moeten openen.
Vind here drive voor de rest wel prettig werken maar het is wel duidelijk te zien dat de ontwikkelaars ( of opdrachtgevers ) veraf staan van de mensen die beroepsmatig er mee moeten werken.

Had liever gezien dat je ook hoogtebeperkingen kon invoeren of adr routes etc.
Ook a/b/c routeplotten was niet verkeerd geweest.
Voor iemand die dag en nacht op de baan zit zijn dit nu wel net die dingen die als prettig worden ervaren.
Kost je 2 extra tabs op je scherm. Idd ERG omslachtig...
Je kan natuurlijk ook het prachtige Google maps gebruiken. Lekker altijd verplicht online of het werkt niet (of dat hebben ze toevallig recent aangepast?). Dat noem ik pas omslachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 22:35
Voorlopig ben ik nog steeds enorm tevreden over m'n Lumia 640. Enige wat ik momenteel hinderlijk vind is het feit dat het opladen echt wel lang duurt. Dan ligt wellicht ook wel aan de best wel grote accu maar ik ben gewend dat m'n telefoon erg snel vol is en nu moet ik toch minstens 4-5 uur wachten, als hij oplaad van quasi 0 tot 100 :P

Herkenbaar (en dus normaal) of zou dit toch sneller moeten kunnen?

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
daffie82 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 00:05:
[...]

Kost je 2 extra tabs op je scherm. Idd ERG omslachtig...
Je kan natuurlijk ook het prachtige Google maps gebruiken. Lekker altijd verplicht online of het werkt niet (of dat hebben ze toevallig recent aangepast?). Dat noem ik pas omslachtig!
Je reageert alsof ...........
We hebben het hier over een simpel basic iets als een navipakket toch niets iets wat jou persoonlijk raakt hoop ik.

Ik heb niets met G maps, en ja ook deze is eerdaags gewoon offline beschikbaar, maar daar hebben we het niet over geloof ik.
1 of 2 tabjes extra is inderdaad niet veel werk.
Maar om in het ene Here applicatie een andere Here applicatie op te starten is toch wel het neusje van de zalm.

In het verkeer is iedere extra ( onnodige ) handeling gewoonweg één te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:41
Komt nog bij dat het misschien twee extra taps zijn, maar de 640 doet er nog steeds een aantal sec. extra over om die Here Drive app te starten vanuit Here Maps. Dat is IMO wel heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Amadeus1966 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 00:34:

Je reageert alsof ...........
We hebben het hier over een simpel basic iets als een navipakket toch niets iets wat jou persoonlijk raakt hoop ik.

Ik heb niets met G maps, en ja ook deze is eerdaags gewoon offline beschikbaar, maar daar hebben we het niet over geloof ik.
1 of 2 tabjes extra is inderdaad niet veel werk.
Maar om in het ene Here applicatie een andere Here applicatie op te starten is toch wel het neusje van de zalm.

In het verkeer is iedere extra ( onnodige ) handeling gewoonweg één te veel.
Raakt me niet persoonlijk hoor.
Maar zoals al eerder gezegd hier : Je bent wel erg kritisch over een prima gratis navigatie pakket.
En als er dan een redelijk goede omweg aangeboden wordt, is het te omslachtig.
Kan best natuurlijk en respecteer je mening maar ik zou dan even de developers hierover mailen. De kans dat ze dit draadje checken om klachten op te volgen lijkt me vrij klein...

Je gaat toch ook niet over een gratis antivirus pakket klagen dat er bepaalde zaken niet kunnen die met een ander betalend pakket wel kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Lothiriel schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 00:15:
Voorlopig ben ik nog steeds enorm tevreden over m'n Lumia 640. Enige wat ik momenteel hinderlijk vind is het feit dat het opladen echt wel lang duurt. Dan ligt wellicht ook wel aan de best wel grote accu maar ik ben gewend dat m'n telefoon erg snel vol is en nu moet ik toch minstens 4-5 uur wachten, als hij oplaad van quasi 0 tot 100 :P

Hij gaat ook veel langer mee. Je kan niet alles hebben. Heel normaal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
daffie82 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 01:31:
[...]
prima gratis navigatie pakket.

maar ik zou dan even de developers hierover mailen.

Je gaat toch ook niet over een gratis antivirus pakket klagen dat er bepaalde zaken niet kunnen die met een ander betalend pakket wel kunnen?
Here drive was niet altijd gratis, alleen maar regionaal.
Wilde je meer dan moest je de applicatie kopen voor ik meende 15,-
Dat ie later werd weggegeven, tja.

En ja ik heb al wel eens contact gezocht in het verleden.

Dus neen, snijd niet echt hout.
Ben voor de rest best wel tevreden en met de kaarten zelf is prima te werken.
Vind het beter werken dan Tom Tom ( tenminste de versies waar ik ooit eens mee gewerkt heb ).
Maar mis gewoon een paar functionaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon

reviews: Microsoft Lumia 640: veel telefoon voor niet al te veel geld

Heb het zelf niet getest maar volgens t.net zou het 3 uur 25 min duren. Je gebruikt wel de originele lader?

Ja het laden duurt lang, maar met zulke lange batterijtijd heb ik veel minder last van nomophobia. Geeft een enorme rust als je een dagje ergens naar toe gaat :) Je kan je telefoon rustig tot 40% opladen en dan alsnog de dag doorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik een extra batterij gekocht....als de batterij leeg is, batterij wisselen en gaan met die banaan! Als ik de gsm niet gebruik, laad ik de batterij(en) op. Simpele oplossing lijkt mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Na 2 maand heeft bij mij het scherm (waarschijnlijk backlight) het opgegeven. Geen idee of dat pech is of iets dat nog mensen met een 640 (LTE) hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 21:24

Het langzaam opladen heeft drie redenen: de grote accu, het feit dat Lumia's nu eenmaal niet snel opladen en de budgetoplader die met de 640 wordt meegeleverd. Die is slechts 750mA. Een andere oplader (bijvoorbeld 1A of hoger) kan helpen maar verwacht geen wonderen want zoals ik al zei, Lumia's staan erom bekend dat ze niet al te snel opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

GerkeP schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 20:13:

Vreemd, hier werkt het wel op die manier op mijn 640xl
Heb recent places opgezet, een soft reset gedaan en Fitbit verwijderd.
Nu werkt het dus wel.
Weet niet welke van de 3 de oplossing was, in ieder geval dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Tijd gaat langzaam vandaag... lumia 640 in aantocht!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 14:23:
[...]

Yep, ook dan stuurt hij me via Breda, Rotterdam. Herstarten verandert ook niks.
Heb je de laatste updates binnengehaald van Here?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:04
Ik kom net tot ontdekking dat mijn 640 uitgaande data snelheid niet sneller lijkt te gaan dan 12 Mbps.

Met de speedtest.net app krijg ik vrij consistent deze resultaten met mijn 640.

Via Wifi:
49.25 Mbps down - 12.58 Mbps up.

Via 4G:
52.48 Mbps down - 12.54 Mbps up.

Mijn andere devices (Nexus 7, Motorola G 4G, Lumia 635) halen hogere uitgaande snelheden van minstens 21 Mbps.

Ik haal deze snelheden al sinds April voor de updates al. Resetten en rebooten geeft geen verschil :/

Wat halen jullie qua uitgaande data snelheid met de 640(XL) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:58
Zojuist ook een 640 lte binnengekregen, ik kom van een S3 i9300 met blisspop rom.

Toestel is lekker snel, scherm is wel iets minder als die van de s3 lijkt het. Verder is het even uitzoeken hoe alles werkt onder w8.

Ziet er veelbelovend uit in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 11:54:
[...]

Heb je de laatste updates binnengehaald van Here?
Yep, geen nieuwe kaartenupdates. Heb hem nu met Here Maps met een beginlocatie als Eindhoven en eindlocatie als Almere laten doen, en nu gaat hij wel via Utrecht, enkel gaat hij vlak voor Utrecht ineens van de snelweg af, om een tripje naar Wijk bij Duurstede te maken. Als ik hem een korter stukje laat berekenen (vanuit Zaltbommel naar Hilversum), toont hij wel de juiste route, dus hij kan er wel overheen rijden.

@Wilbert, ik heb geen ervaring met de S3, maar ik zou eens in de zon ze vergelijken. Ik ben iig best tevreden met het scherm van de 640 in de zon.

[ Voor 11% gewijzigd door Sissors op 11-07-2015 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

toro36 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 12:42:
Ik kom net tot ontdekking dat mijn 640 uitgaande data snelheid niet sneller lijkt te gaan dan 12 Mbps.

Via Wifi:

Via 4G:

Mijn andere devices (Nexus 7, Motorola G 4G, Lumia 635) halen hogere uitgaande snelheden van minstens 21 Mbps.

Ik haal deze snelheden al sinds April voor de updates al. Resetten en rebooten geeft geen verschil :/

Ik heb exact hetzelfde, downloads van 40+ mbit, upload tussen de 10 en 12

Iphone 5s pakt 30+ download en 30+ uploads...

Bugje?

Lu,ia is net uit de doos, nog geen dag oud, met alle updates van 8.1..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48

EektheMan

DPC

toro36 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 12:42:

Via Wifi:

Via 4G:

Nu weet ik niet wat voor lijntje ik heb...., maar mijn 640 XL is ook nog in redelijke originele staat en haalt
down 17,8 en up 16,30 gemiddeld op WiFi.

Wellicht ligt het aan de app? Ik heb voor de test de speedtest.net app gebruikt en de app van MS zelf: Network Speed Test. Die van MS haalt in alle gevallen hogere snelheden.

edit: 4G... :'( , 16 juni is hier 3,5G gelanceerd...

[ Voor 8% gewijzigd door EektheMan op 12-07-2015 19:55 ]

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Zo, na een maandje 640 XL moet ik even wat vragen:

Kan je het hoofdscherm laten kantelen met bijv een app (bijna altijd landscape op m'n dashboard), zoals bij Androids Adaptive Rotation Lock?

Ik heb nog geen professionele app gevonden die background voice recording doet en mike-calibration kent. Tijdens lezingen/presentaties wil ik zowel de spreker opnemen als ook andere dingen doen op de telefoon, zoals notities maken of achtergrond info opvragen. Ik heb er een paar uitgeprobeerd, maar geen van die heeft deze features (zoals de Smart Voice Recorder in Android). De kalibratie is nodig om de gain te bepalen, die is in elke zaal en bij elke akoestiek weer anders, bovendien staan de speakers nooit overal even luid en staan ze nooit precies even ver weg. Kan iemand iets aanraden?

Geen OTG o.o.t.b., maar zijn er evt apps voor?

Op m'n Android gebruikte ik Business Calendar pro, maar in de Windows store vind ik tot nu toe niets wat ook maar enigszins in de buurt komt, tips? Wat me in de agenda apps het meest irriteert is het feit dat het eigenlijk alleen maar agenda schillen zijn, en bij het invoeren van items gewoon naar de Windows stock agenda app gaan en voor de datum en tijd gewoon die verrekte schuiver gebruiken, ik wil de datum / tijd liefst gewoon intikken. Veel agenda apps werken trouwens ook niet (goed) met Google agenda, vaak helemaal niet.

Vanwege de grootte vh scherm is de BACK button veel te ver weg, het zou ontzettend handig zijn als de back en search button gewisseld konden worden, is dat mogelijk?

Tips voor hoesjes? Specifieke wens moet STROEF zijn!! Voor goede in de "hand-ligging"....

Apps starten helaas vaak traag op, is in toenemende mate nogal eens irritant..... Is daar iets aan te doen in een instelling o.i.d.?

Tekst (zoals in de NOS app) is soms (dus niet altijd) flink gehavend/vervormd, hoe komt dit?

Wie weet een goed werkende en betrouwbare dashcam app voor Windows phone?

Is het scherm te kalibreren? Ik vind 't vaak niet responsief, en ook niet erg precies.....

[ Voor 1% gewijzigd door dirkhimself op 13-07-2015 14:16 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 19:20
Na veel twijfelen toch maar de 640 LTE besteld. Ging vlotter dan verwacht. Donderdag besteld en half uurtje geleden afgeleverd. Heb die (zoals zovelen) via Microsoft Frankrijk besteld en pakje komt uit Nederland blijkbaar.

Kan zijn dat het tussen de oren zit maar eerste dat opvalt, is dat de 640 een stuk minder weegt dan mijn 820.

Ben eens benieuwd hoe snel ik gewoon zal worden aan het groter scherm / formaat. Is mijn grootste telefoon tot nu toe

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dirkhimself schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:14:
Ik heb nog geen professionele app gevonden die background voice recording doet
1 van deze denk ik:
http://www.windowsphone.c...ad-4fea-b7ba-4f03064f5046
http://www.windowsphone.c...e4-47bb-8b8f-5d72916f5ebb
http://www.windowsphone.c...54-4425-9055-0efbbd9e316d
Wie weet een goed werkende en betrouwbare dashcam app voor Windows phone?
http://www.windowsphone.c...66-4ae9-a314-0f83ea58fc9f
http://www.windowsphone.c...32-4d53-8705-592b2d205e1a
Vanwege de grootte vh scherm is de BACK button veel te ver weg, het zou ontzettend handig zijn als de back en search button gewisseld konden worden, is dat mogelijk?
Nee

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2015 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

Dacht even wat contacten in mijn 640 een muzieknr als ringtone te geven.
Waarom heb ik in hemelsnaam express ingekorte mp3's en zune software op mijn pc nodig, alleen om een mp3 als ringtone in te stellen :(

* heuveltje snapt niet waarom iets wat vroeger gewoon standaard kon nu opeens te moeilijk zou zijn ?

[ Voor 12% gewijzigd door heuveltje op 13-07-2015 20:16 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Thanks!! Hier zit denk ik wel wat tussen, ga ik proberen!! BEDANKT! d:)b
Dash cam GT neemt helaas niet op in de background......

Auto(nit)witness _O- slaat op op Onedrive, ik wil dat niet, maar gewoon op de SD kaart loop recording. Ga ik toch even checken of dat niet op de SD kaart kan......

Gecheckt: Gaat voor mij niet werken..... Slaat alleen op als je op het scherm tikt. Ik wil gewoon ALLES opnemen op een SD kaartje, bijv clips van 5 minuten, en als de opslagruimte vol is steeds de oudste overschrijven met de nieuwe, en als ik een clip niet wil overschrijven dan gewoon op het scherm tikken en die file read only maken.

Misschien moet ik toch maar terug naar Android......... :? Daar zijn de mogelijkheden en features toch echt veel uitgebreider en meer praktijkgericht.

[ Voor 19% gewijzigd door dirkhimself op 13-07-2015 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

heuveltje schreef op maandag 13 juli 2015 @ 20:14:
Dacht even wat contacten in mijn 640 een muzieknr als ringtone te geven.
Waarom heb ik in hemelsnaam express ingekorte mp3's en zune software op mijn pc nodig, alleen om een mp3 als ringtone in te stellen :(

* heuveltje snapt niet waarom iets wat vroeger gewoon standaard kon nu opeens te moeilijk zou zijn ?
Heb je zune helemaal niet voor nodig.
Heb dit zelf ook gedaan en ik heb geen zune. Gewoon in de juiste map op je telefoon zetten.
http://www.windowsphone.c...add-ringtones-to-my-phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
heuveltje schreef op maandag 13 juli 2015 @ 20:14:
* Ramon snapt niet waarom mensen verouderde informatie tot zich nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
En ik snap niet waarom men geen ouderwets trial and error probeert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

daffie82 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:09:
[...]

Heb je zune helemaal niet voor nodig.
Heb dit zelf ook gedaan en ik heb geen zune. Gewoon in de juiste map op je telefoon zetten.
http://www.windowsphone.c...add-ringtones-to-my-phone
Qoute vanaf die pagina :

" To add or rename a ringtone, you need to move a file from your computer to your phone. You can't add a ringtone by moving a file from a folder that's already on your phone or rename an existing ringtone. "

Ik heb dus een sd kaart met 1000 nr's. Maar toch moet ik hem aan mijn pc hangen....
En ik had al geprobeerd een mp3 in die map te slepen, wat dus niet werkt.
Nog afgezien van dat ik dat eigenlijk niet wil, want dadelijk zit die halve telefoon weer vol met ringtones, terwijl ik daarvoor nu juist een grote sd voor heb.

[ Voor 14% gewijzigd door heuveltje op 13-07-2015 22:20 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Kan het niet met de Files-app dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subliminal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-10-2022
heuveltje schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:17:
[...]Ik heb dus een sd kaart met 1000 nr's. Maar toch moet ik hem aan mijn pc hangen....
Of je kunt de app Ringtone Maker uit de Store installeren. Selecteer uit je 1000 nr's en je kunt verschillende ringtones maken die je tevens als alarmgeluiden kunt gebruiken :) De uiteindelijke bestandjes zijn zo klein... Die nemen echt geen GB in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Qoute vanaf die pagina :

" To add or rename a ringtone, you need to move a file from your computer to your phone. You can't add a ringtone by moving a file from a folder that's already on your phone or rename an existing ringtone. "

Ik heb dus een sd kaart met 1000 nr's. Maar toch moet ik hem aan mijn pc hangen....
Nog afgezien van dat ik dat eigenlijk niet wil, want dadelijk zit die halve telefoon weer vol met ringtones, terwijl ik daarvoor nu juist een grote sd voor heb.
Je zegt dat je Zune nodig hebt, wat dus klinkklare onzin is.
En ja, je moet hem aan je PC hangen. Heb toch nergens gezegd dat dit niet zo is?
Als je dat niet wil, prima, heb je toch lekker geen eigen mp3 ringtone 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Tweede link doet het niet in de achtergrond.
Mini recorder free is mijn tip, werkt in ieder geval perfect in de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook Mini recorder en daar ben ik tevreden over maar hoe stel je mini recorder in op de achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Gewoon door je Phone te locken, hij neemt dan netjes verder op in de achtergrond.
Dus eerst beginnen met opnemen, dan locken.

[ Voor 21% gewijzigd door daffie82 op 14-07-2015 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daffie82 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 01:22:
Gewoon door je Phone te locken, hij neemt dan netjes verder op in de achtergrond.
Dus eerst beginnen met opnemen, dan locken.
Zodra ik mini recorder op de achtergrond heb draaien en ik start een ander programma op mijn 640, dan stopt de recording! Dat is toch wat Dirkhimself bedoelde, recording op de achtergrond en vervolgens met een ander programma op je gsm starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 06:43:
[...]

Zodra ik mini recorder op de achtergrond heb draaien en ik start een ander programma op mijn 640, dan stopt de recording! Dat is toch wat Dirkhimself bedoelde, recording op de achtergrond en vervolgens met een ander programma op je gsm starten?
Yeah, precies.....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ah sorry verkeerd begrepen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
BTW:

Real microphone is geen recorder maar een external microfoon voor een andere installatie. Kun je je telefoon als microfoon gebruiken.....

Smart Recorder kan ik in NL kennelijk niet installeren

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palme50
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07:57
Ik gebruik Recorder Pro.
Deze kan ook uploaden naar OneDrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkermax
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-04-2024
Ik overweeg sterk om over te stappen naar een Lumia 640. Één van de belangrijkst redenen daarvoor was een jaar gratis office 365! Deze actie is echter sinds twee weken afgelopen. Heeft iemand enig idee of ik nog in aanmerking kan komen voor deze actie?

Als dat het geval is ga ik zeker deze week nog een toestelletje in huis halen! :) (anders moet ik er nog wel even over nadenken haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 23:14
Ik heb van het weekend de Office 365 gift app geinstalleerd, je vult een emailadres in waar de office key naar toe wordt gemaild, dit werkte gewoon.

[ Voor 6% gewijzigd door zx9r_mario op 15-07-2015 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Vanmorgen een Lumia 640 XL binnengekregen. Heerlijk zeg zo een groot scherm! Kom van een Samsung ATIV S af met 4.8 inch. In snelheid merk ik weinig verschil maar dat had ik ook niet verwacht.
[...]

Qoute vanaf die pagina :

En nog wat dingetjes die daarop volgede...

Ik heb sinds ik Windows Phone gebruik (klein jaartje nu) eigenlijk al last van dit probleem. Een ringtone in de map ringtones zetten werkt eenvoudigweg niet, ook niet downloaden vai OneDrive of met een file explorer te verplaatsen. Geen idee hoe mensen dit ook werkend weten te krijgen of wat ik zelf fout doe. Met de app ringtone maker is het wel zo gepiept, inladen en vervolgens weer opslaan. Klaar!

Overigens haal ik ook niet meer dan 15 mbit upload over wifi, andere apparaten ook op de N standaard doen het sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Bvelleko schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:43:
Een ringtone in de map ringtones zetten werkt eenvoudigweg niet, ook niet downloaden vai OneDrive of met een file explorer te verplaatsen. Geen idee hoe mensen dit ook werkend weten te krijgen of wat ik zelf fout doe.
Ik gebruik zelf mp3 audiobestanden als ringtone.

Mijn werkwijze is als volgt;
de beoogde ringtone plaats ik mbv mijn laptop rechtstreeks in de folder ringtones.

Deze werkwijze WERKT NIET als de zelfde mp3 al eerder op je toestel heeft gestaan ( vraag me niet waarom ).
Vanuit die situatie kopieer ik de mp3 eerst naar mijn laptop, geef het een andere naam en vervolgens plaats ik hem weer in de folder ringtones.
Waarom hernoemen op je laptop/pc?
Omdat als je het hernoemd op je telefoon dat deze alsnog niet wordt herkent.

I

[ Voor 8% gewijzigd door Amadeus1966 op 16-07-2015 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 16:58:
[...]

Ik gebruik zelf mp3 audiobestanden als ringtone.

Mijn werkwijze is als volgt;
de beoogde ringtone plaats ik mbv mijn laptop rechtstreeks in de folder ringtones.

Deze werkwijze WERKT NIET als de zelfde mp3 al eerder op je toestel heeft gestaan ( vraag me niet waarom ).
Vanuit die situatie kopieer ik de mp3 eerst naar mijn laptop, geef het een andere naam en vervolgens plaats ik hem weer in de folder ringtones.
Waarom hernoemen op je laptop/pc?
Omdat als je het hernoemd op je telefoon dat deze alsnog niet wordt herkent.

I
HELD!

Thanks! Dat werkt inderdaad prima. Je wil niet weten hoeveel dingen ik al eens had geprobeerd om dit op te lossen. Hoop dat heuveltje hiermee ook geholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Bvelleko schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 18:40:
Hoop dat heuveltje hiermee ook geholpen is.
Neen want die weigert zijn telefoon aan PC te hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
daffie82 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 20:00:
[...]

Tja, duizenden mp3's
Die kan je gewoon kwijt op de sd kaart.
Ringtones hoeven imo niet zo veel te zijn.

Sd kaart gebruik ik idd ook louter voor mijn media.
Echte persoonlijke cosmictopsecreet items bewaar ik op het interne gedeelte van mijn toestel.
Mocht ie gejat.....buiten mijn toestemming om geleend worden dan is er een extra drempel.
Sd kaartje is namelijk zo verwijderd en eenvoudig uit te lezen, de telefoon zelf niet.

ook mis ik in het MS ecosysteem een zogenaamde nomediafile, een klein bestandje wat je ( bij Android ) in een bepaalde folder kon schuiven zodat de inhoud niet door het toestel werd herkent.
Zoals bijvoorbeeld bepaalde afbeeldingen e.d.
Ik heb een folder met allerhande tekeningen en schetsen,
deze zijn nu gewoon zichtbaar in de Windows foto galerij.
Het zelfde met whatsapp afbeeldingen e.d.
Als ik foto's oid wil laten zien dan zijn deze ook zichtbaar....iets wat ik niet wenselijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amadeus1966 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 21:56:
[...]
ook mis ik in het MS ecosysteem een zogenaamde nomediafile, een klein bestandje wat je ( bij Android ) in een bepaalde folder kon schuiven zodat de inhoud niet door het toestel werd herkent.
Zoals bijvoorbeeld bepaalde afbeeldingen e.d.
Ik heb een folder met allerhande tekeningen en schetsen,
deze zijn nu gewoon zichtbaar in de Windows foto galerij.
Het zelfde met whatsapp afbeeldingen e.d.
Als ik foto's oid wil laten zien dan zijn deze ook zichtbaar....iets wat ik niet wenselijk vind.
Misschien kun je wat met:
https://www.microsoft.com...hoto-gallery/9wzdncrdp6jg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

daffie82 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 20:00:
[...]

Heb ik het nu gedaan :? Loop jij dan 24/7 met een pc* op zak om je ringtones op je telefoon aan te passen op het moment dat je daar toevallig zin in hebt,?

*als we toch maar een soort kleine computer hadden die je in je zak kunt doen, misschien met iets van een touch screen....... oh wacht.....

Het is toch gewoon raar dat MS gewoon bewust een functie/beveiliging(maar tegen wat?) inbouwt om iets ongebruiksvriendelijker te maken. Terwijl dit gewoon met je telefoon zou kunnen

[ Voor 21% gewijzigd door heuveltje op 17-07-2015 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Je hebt geen laptop of pc nodig om een ringtone te selecteren.

Maar idd voor de rest is het niet echt een uitblinker.
Gelukkig is het een eenmalige actie of in iedergeval niet iets wat je vaak doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Tipje:

De Lumia 640 zwart en wit (single SIM 4G) hebben een 20 euro kortingsactie bij bol.com, 155 euro dus. Ik had nog een cadeaubon van 10 euro dus heb een witte opgepikt voor 145 euro. Hopelijk een goede verbetering van de 435 die ik nu gebruik. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Frietsaus op 18-07-2015 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Had ik al zien voorbij komen.
Maar niet helemaal wat ik zoek .
Thx anyway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 22:59
Frietsaus schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 14:20:
Tipje:

De Lumia 640 zwart en wit (single SIM 4G) hebben een 20 euro kortingsactie bij bol.com, 155 euro dus. Ik had nog een cadeaubon van 10 euro dus heb een witte opgepikt voor 145 euro. Hopelijk een goede verbetering van de 435 die ik nu gebruik. ;)
nice scheelt weer... even vraagje zit er nog een verschil in die screen protectors die bol.com verkoopt voor die 640? en is een bookcase handiger of een flipcase?! Heb nu om mijn oude iphone alleen een rubbere rand als hoesje.. maar dat lijkt er nog niet te zijn voor die lumia?

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Lord_T schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 23:29:

nice scheelt weer... even vraagje zit er nog een verschil in die screen protectors die bol.com verkoopt voor die 640? en is een bookcase handiger of een flipcase?! Heb nu om mijn oude iphone alleen een rubbere rand als hoesje.. maar dat lijkt er nog niet te zijn voor die lumia?
Het helpt om eens wat verder dan bol.com te kijken. Amazon.de of amazon.uk is een gratis tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik heb voor mijn 1320 een walletcase ( bookcase ), qua formaat schelen de 1320 en de Xl elkaar niet veel.
Het geeft het net even een classic of sjieke look, en heb dan altijd mijn rijbewijs/id en bestuurderskaart bij me.
Let wel, de magneet die er in zit heeft wel degelijk effect op pasjes die gebruik maken van een magneetstrip ( ben ik onlangs helaas zelf achter gekomen ).

Voordeel, het beschermt je toestel aan alle kanten.
Nadeel, je toestel met cover past niet zondermeer in alle carkits/houders en de flap moet je even om denken met foto's maken.

Een ander nadeel, daar waar de pasjes het scherm raken is duidelijk zichtbaar.
Nu heb ik de pasjes niet meer in de vakjes waar ze eigenlijk horen maar gewoon binnen in de grote opbergvak van de cover.

Dus ja, het heeft zeker ook nadelen, maar als het er voor zorgt dat mijn toestel een beetje ongeschonden een paar jaar mee kan dan weegt het niet op tegen de voordelen.

Flipcovers vind ik persoonlijk iets voor de wat kleinere toestellen,
maar ook dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Ik heb zelf een houder omgebouwd zodat hij met cover en al er in past.

[ Voor 3% gewijzigd door Amadeus1966 op 19-07-2015 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Gisteren van een mede-tweaker een Lumia 640 overgekocht als verjaardagskado, maar ik ben helemaal verliefd op deze Lumia! Wat een schitterend toestel en wat werkt alles mooi met Windows Phone... Zelf heb ik een Nexus 5 en dan ga ik er qua specs wel erg op achteruit maar als er een high-end Lumia komt met Windows 10 Phone dan ga ik dit sterk overwegen.

Ik heb er direct een originele Flip Cover bij gekocht, voor 25 euro absoluut niet duur.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:58

Christiano007

Ich bin der champion

Jassy schreef op zondag 19 juli 2015 @ 17:27:
Gisteren van een mede-tweaker een Lumia 640 overgekocht als verjaardagskado, maar ik ben helemaal verliefd op deze Lumia! Wat een schitterend toestel en wat werkt alles mooi met Windows Phone... Zelf heb ik een Nexus 5 en dan ga ik er qua specs wel erg op achteruit maar als er een high-end Lumia komt met Windows 10 Phone dan ga ik dit sterk overwegen.

Ik heb er direct een originele Flip Cover bij gekocht, voor 25 euro absoluut niet duur.
Wat voor verschil merk jij zelf dan qua performance? Hoe groot verschil zit er in het browsen op de telefoon (internetten) ?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Naja de Nexus 5 is natuurlijk wel van een ander kaliber dan deze lumia (Snapdragon 800 vs 400) dus qua performance is deze lumia niet met een Nexus 5 te vergelijken, hoewel ik verschil niet zo groot vind dan dat ik in de eerste instantie had gedacht. Ook vind ik Windows Phone als OS best wel intuïtief. Ik ga nog eens een paar dagen spelen met het toestel en vergelijken met de Nexus 5.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
Na een paar weken nog steeds zeer tevreden met m'n nieuwe Lumia :)

Probleem van het laden heb ik opgelost door de bijgeleverde lader te verwisselen door de lader die destijds bij m'n Lumia 520 zat. Ziet er exact hetzelfde uit en is ook 750 mAh (aldus het tekstje op de lader) maar deze wordt gek genoeg veel minder warm en laad ook beduidend sneller op. Ik weet het uiteraard niet zeker maar ik denk dat er gewoon iets mis moet zijn geweest met de meegeleverde lader, want buiten "Nokia" wat nu "Microsoft" is geworden leek het verder exact dezelfde lader :P

Een ander klein verveldend euvel waarop ik gestoten ben de laatste tijd - nu op vakantie - is dat er iets mis lijkt te zijn met bekende WiFi-Netwerken. Thuis heb ik een heel stabiel netwerk, dus daar had ik dat nooit voor, maar in ons vakantiehuisje hebben we een budget-abonnementje van Orange F, heel rudimentair qua snelheid enzo, meer moet dat niet zijn voor e-mail en wat surfen, het is tenslotte vakantie. Nu is dat niet heel stabiel en valt de internetverbinding wel eens weg (dus niet de WiFi). Als de telefoon nog verbonden blijft met de WiFi (dus als ik in het huis ben) dan is er geen probleem en blijft ie gewoon verbonden en is het wachten geblazen tot de verbinding terug herstelt, meestal na een uurtje oid.

Nu gebeurt dat niet als hij niet verbonden is met de WiFi op het moment dat het internet wegvalt. Als ik dan terug kom, dan herkent hij het WiFi-netwerk niet meer: dan moet ik terug het erg lange wachtwoord intikken want het staat dan niet meer bij bekende netwerken.

Iemand een idee of dit een 'feature' is of gewoon een irritante bug? Verder is het geen punt hoor, ik weet dat het heel muggezifterig over komt maar ik kom gewoon niet veel grote problemen tegen bij het gebruik van de Lumia 640 :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Dat Orange geneuzel ligt niet aan je telefoon maar aan de box die orange meelevert, dat is een factor 10 erger dan de experiabox van KPN c.s.

Ik heb bij vrienden dit opgelost door een tp link access point er aan te hangen en de wifi van die orangebox uit te zetten

Denk er wel om dat je dan niet kanaal 11 gebruikt, dat mag niet in Frankrijk, die is gereserveerd voor Defensie.

[ Voor 17% gewijzigd door GerkeP op 20-07-2015 07:47 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Jassy schreef op zondag 19 juli 2015 @ 19:53:
Naja de Nexus 5 is natuurlijk wel van een ander kaliber dan deze lumia (Snapdragon 800 vs 400) dus qua performance is deze lumia niet met een Nexus 5 te vergelijken, hoewel ik verschil niet zo groot vind dan dat ik in de eerste instantie had gedacht. Ook vind ik Windows Phone als OS best wel intuïtief. Ik ga nog eens een paar dagen spelen met het toestel en vergelijken met de Nexus 5.
Ik denk dat je dat iets anders moet zien. Dat Android heeft veel zwaardere hardware nodig om de zelfde performance te genereren als Windows Phone. Ik snap nog steeds niet dat mensen zich blind staren op hardwarespecificaties? Windows Phone heeft veel minder nodig om meer te kunnen.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
GerkeP schreef op maandag 20 juli 2015 @ 07:46:
Dat Orange geneuzel ligt niet aan je telefoon maar aan de box die orange meelevert, dat is een factor 10 erger dan de experiabox van KPN c.s.

Ik heb bij vrienden dit opgelost door een tp link access point er aan te hangen en de wifi van die orangebox uit te zetten

Denk er wel om dat je dan niet kanaal 11 gebruikt, dat mag niet in Frankrijk, die is gereserveerd voor Defensie.
Ah kijk, hier kan ik iets mee! Duizendmaal dank :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
Ik kom zelf van een LG G2 af voordat ik naar Windows Phone ging. Mijn vorige toestel (Samsung ATIV S) was niet merkbaar trager in alledaagse taken. Met wat software updates werd het zelfs allemaal sneller. Nu met die 640 XL is alles nog een stukje sneller.

Vraag me af hoe snel de nieuwe high-end modellen met WP10 gaan worden. Sowieso heb ik al gezien dat de Edge browser echt razendsnel is.

De bijgeleverde lader gebruik ik trouwens niet, 750 mAh is toch wel aardig karig als je het mij vraagt. Snap dat het erbij hoort met toestellen in dit marktsegment. Denk overigens dat veel mensen trouwens al wel een 1A of hogere lader ergens in huis hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dibrain2000
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 23:15
bakkermax schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:56:
Ik overweeg sterk om over te stappen naar een Lumia 640. Één van de belangrijkst redenen daarvoor was een jaar gratis office 365! Deze actie is echter sinds twee weken afgelopen. Heeft iemand enig idee of ik nog in aanmerking kan komen voor deze actie?

Als dat het geval is ga ik zeker deze week nog een toestelletje in huis halen! :) (anders moet ik er nog wel even over nadenken haha)
Mij lukt het niet om de Personal toe te voegen aan de Home. Gebeld met Microsoft NL en na uitleg en volhouden kreeg ik uiteindelijk een mail met links. Nu is de Personal aan mijn Home toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Ben zelf namelijk erg benieuwd of zo'n 640 soepeler werkt dan bijv. een Samsung S5, ondanks de "betere" hardware die er in de S5 zit.

Voornamelijk hoe soepel het internetten gaat, hakkelt het erg bij in en uit zoomen e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Als ik dan vergelijk met een HTC One M7, dan merk ik weinig verschil. Alleen toen de HTC na 2 jaar gebruik ingewisseld werd voor deze was ie gewoon sloom en hakkelde ie wel. Na het opschonen ook niet meer. Bij de 640 nog niet kunnen opmerken...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Christiano007 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:44:
Voornamelijk hoe soepel het internetten gaat, hakkelt het erg bij in en uit zoomen e.d.?
Hakkelt Android bij het zoomen op webpagina's? :o Op WP nog nooit hakkelingen gemerkt bij zoomen. En ik heb al sinds 2010 Windows Phone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Ramon schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:29:
[...]

Hakkelt Android bij het zoomen op webpagina's? :o Op WP nog nooit hakkelingen gemerkt bij zoomen. En ik heb al sinds 2010 Windows Phone :)
Dat verschilt natuurlijk per pagina, en kan ook per browser verschillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
640 besteld, met screenprotector, flipcase en geheugenkaart van 32gb. Ben benieuwd :) Was alles bij elkaar 198 euro kwijt.... en zou redelijk compleet geheel moeten zijn zo.

lol heb ik weer... bestel bij bol.com -> voor 23:00 besteld, morgen in huis... status: wordt verwerkt -> betekenis wordt zo snel mogelijk geleverd.... huidige levertijd bij product nu: 3-6 werkdagen...

[ Voor 37% gewijzigd door Lord_T op 22-07-2015 00:45 ]

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:46

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ja bol.com zuigt enorm, ik snap uberhaupt niet waarom mensen daar nogsteeds bestellen er zijn al zo enorm veel goeie alternatieven (die vaak ook veel goedkoper zijn).
Gewoon cancellen en bij coolblue ofzo bestellen ;)
En die screenprotector heb je toch niet nodig, ik heb nog nooit een mobiel gehad met gorilla glass waar ik een kras op heb gekregen, en ja ook mijn 640 heb ik al 3x facedown laten kletteren, is nog niks met het scherm gebeurd, alleen dat achterkantje wat beschadigd, maar dat kan je zo vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivar19
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 23:58
CT schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:20:
Ja bol.com zuigt enorm, ik snap uberhaupt niet waarom mensen daar nogsteeds bestellen er zijn al zo enorm veel goeie alternatieven (die vaak ook veel goedkoper zijn).
Gewoon cancellen en bij coolblue ofzo bestellen ;)
Bol.com heeft soms toch wel mooie aanbiedingen. Nu bijvoorbeeld 20 euro kassakorting als je een Lumia 640 besteld. Dan heb je hem voor 155 euro in huis, goedkoper ga je niet snel vinden op dit moment. ;)

Natuurlijk kan het gebeuren dat je pech hebt en langer moet wachten dan vermeld maar om het dan meteen een prutsbedrijf te noemen gaat wat ver. Dit gebeurt namelijk overal wel eens. Daarnaast is mijn ervaring dat wanneer de levering door Bol.com zelf gedaan wordt het over het algemeen wel goed gaat. Leveringen door derde partijen wordt een ander verhaal, vooral de klantenservice laat dan te wensen over.
CT schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:20:
En die screenprotector heb je toch niet nodig, ik heb nog nooit een mobiel gehad met gorilla glass waar ik een kras op heb gekregen, en ja ook mijn 640 heb ik al 3x facedown laten kletteren, is nog niks met het scherm gebeurd, alleen dat achterkantje wat beschadigd, maar dat kan je zo vervangen.
Mijn Samsung Galaxy S3 (Gorilla Glass 2) heeft toch een aantal flinke krassen op het scherm zitten anders. En dat is niet omdat ik er lomp mee om ben gegaan. Eigenlijk nooit laten vallen, hoesje erom, sleutels altijd in een andere broekzak etc. Niet dat je echt een screen protector nodig hebt, de telefoon is nog prima te gebruiken Maar krassen kan wel degelijk. Ook als je voorzichtig bent met je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Heb zelf net via Tweakers een 640 overgenomen, hopelijk morgen al binnen. Mocht het niets voor mij zijn kan hij weer de verkoop in of als backup dienen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
even domme vraag welke software laat me lekker zooi op die 640 zetten? dus zoals itunes voor ios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Lord_T schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:35:
even domme vraag welke software laat me lekker zooi op die 640 zetten? dus zoals itunes voor ios?
Windows :+

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:30
Lord_T schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:35:
Gewoon de file manager. Kan dus ook gewoon met linux. Je hoeft niets met een programmaatje te doen. Dus lekker makkelijk.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ivar19 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:45:
[...]
Mijn Samsung Galaxy S3 (Gorilla Glass 2) heeft toch een aantal flinke krassen op het scherm zitten anders. En dat is niet omdat ik er lomp mee om ben gegaan. Eigenlijk nooit laten vallen, hoesje erom, sleutels altijd in een andere broekzak etc. Niet dat je echt een screen protector nodig hebt, de telefoon is nog prima te gebruiken Maar krassen kan wel degelijk. Ook als je voorzichtig bent met je telefoon.
Over krassen heb ik wel eens vaker geschreven.
Net zoals die stupide krastesten op Joetjoep met een schaar of mes.
Tuurlijk zou dat niet krassen.
Iets wat een zachtere hardheid heeft zal nimmer krassen,
probeer dat zelfde maar eens met zand of schuurpapier.
Schuurpapier zal menig niet zo gauw in de zak hebben,
maar zand is toch een ander verhaal.
1 Korreltje zand kan zo'n diepe kras trekken dat het gelijk al je plezier bederft.

................................................

Voor wat het kopiëren van bestanden betreft,
dat kan gewoon vanaf je pc/laptop met simpel recht toe recht aan "drag and dropp" ofwel slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brro38
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 18:08
640 xl gereset maar fabriekinstellingen naar een mislukte poging om Windows 10 mobile te installeren. Nu werkt alles weer behalve Dropbox, als ik deze start zie je even Dropbox venster om vervolgens app te sluiten. Heb app al opnieuw geinstalleerd. Iemand suggestie hoe dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Had je dropbox eerder op je sd kaart staan?
Dit wil wel eens voor issues zorgen bij bepaalde apps.
Mocht dit zo zijn, verplaats de apps naar je telefoon.
En verwijder dropbox.
Maak een backup van je media ( indien gewenst ).
Wis je kaart zodat er geen residu meer is van de eerder geïnstalleerde app en plaats deze terug.
Daarna installeer je dropbox opnieuw.

Soms.blijven er wel eens restanten achter op je sd kaart, normaal moet dat niets uitmaken, de praktijk wijst wel eens anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Mijn 640 was gisteren binnen, even geprobeerd maar is toch niet echt mijn ding. Gaat weer de verkoop in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 08:57
Christiano007 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 19:12:
Mijn 640 was gisteren binnen, even geprobeerd maar is toch niet echt mijn ding. Gaat weer de verkoop in :)
Dat heb je snel besloten.
Hoezo is het niet jou ding, als ik vragen mag?
Pagina: 1 ... 9 ... 22 Laatste