Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:46

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Amadeus1966 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 07:44:
Sideloaden kan alleen als de app of nog in de store aanwezig is of middels een gehacktiveerde app.
Heeft verder niets met interopunlock te maken.
Normaal gesproken kan je met een gewoon devaccount 2 apps sideloaden, als je een sd kaart ondersteund kan je meerdere sideloaden daar heb je geen interopunlock voor nodig.
Dat is inderdaad wat ik bedoelde ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 21:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

SuikerBrood schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 00:43:
SIM 1 is 3g óf 4g. SIM 2 is gprs.
Iets genuanceerder: De sim die actief is voor data zal de hoogst ingestelde snelheid aangeven, de andere sim alleen GPRS

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

GerkeP schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 08:39:
[...]

Iets genuanceerder: De sim die actief is voor data zal de hoogst ingestelde snelheid aangeven, de andere sim alleen GPRS
De andere SIM helemaal geen GPRS, want die doet alleen spraak natuurlijk. Er kan maar 1 actieve data connectie zijn, dat geldt overigens voor alle DualSIM telefoons. Geen enkel OS vindt 2 Defautl Gateways fijn :)
Als ik het goed heb kun je straks ook gewoon VoLTE (Voice over LTE dus 4G) gebruiken op je 'niet data' SIM waarmee je dan effectief 2 4G connecties hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 24-06-2015 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Tomba schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 08:57:
[...]

De andere SIM helemaal geen GPRS, want die doet alleen spraak natuurlijk.
En dat schijnt toch wel GPRS te zijn, vanwege MMS, dat schijnt dus wel gewoon te werken ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

GerkeP schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:06:
[...]

En dat schijnt toch wel GPRS te zijn, vanwege MMS, dat schijnt dus wel gewoon te werken ;)
Sounds plausible :)
Overigens; werkende MMS op WindowsPhone? zou wat zijn :) Ik krijg altijd zo'n http://m.vodafone.nl link met een code als ik weer een lutser heb die me MMSt.

Zat me trouwens net te bedenken, kan je op Android Dualsims wel een aparte beltoon instellen per kaart? Vind het een beetje suf dat dat niet kan op mijn Lumia.

[ Voor 17% gewijzigd door Tomba op 24-06-2015 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guReMcO
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:48

guReMcO

Praat mar frysk

Nou eerste bugje ook tegen gekomen. Merkte vanochtend tijdens het luisteren naar Spotify dat ik het volume niet meer kon wijzigen. Als ik op de volumetoetsen drukte dan wijzigde de volume aanduiding wel maar het geluid bleef hetzelfde. Ook via de schuifbalk werkte het niet. Spotify opnieuw opstarten maakte niet uit. Toen ik de radio app aanzette werkte het weer. :/

Croissant in hand, I was alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:26:
[...]

Ik heb een zwarte 640 gekocht (stom van me....) en heb inmiddels via ebay de Oranje en Cyaan cover bestedl voor iets meer dan 27euro inclusief verzenden. Die gast verkoopt ook de 640 XL backcovers mocht je die hebben ;)
Gisteren binnen gekregen (6 dagen onderweg geweest dus) en ben erg content. In het blauw is het echt een mooie telefoon en het dualshot donkerblauw geeft een erg mooi effect. Wel jammer dat hij niet mat is, voelt toch een stuk minder grippy en ziet er net wat goedkoper uit. De oranje cover heb ik nog niet geprobeerd, die mag de la in tot Koningsdag en/of wedstrijd(en) van het Nederlands elftal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Tomba schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 08:57:
[...]

De andere SIM helemaal geen GPRS, want die doet alleen spraak natuurlijk. Er kan maar 1 actieve data connectie zijn, dat geldt overigens voor alle DualSIM telefoons. Geen enkel OS vindt 2 Defautl Gateways fijn :)
Als ik het goed heb kun je straks ook gewoon VoLTE (Voice over LTE dus 4G) gebruiken op je 'niet data' SIM waarmee je dan effectief 2 4G connecties hebt.
Maar beide sims kunnen wel telefoonbereik hebben toch?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

dfrenner schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:05:
[...]

Maar beide sims kunnen wel telefoonbereik hebben toch?
Uiteraard, anders heb je er niet zo bar veel aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Tomba schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:10:
[...]

Uiteraard, anders heb je er niet zo bar veel aan :)
Nou ja zoals ik hier lees gebruiken een aantal mensen de ene sim voor data de ander voor telefonie, dus ik ging even twijfelen ;)

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

dfrenner schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:13:
[...]

Nou ja zoals ik hier lees gebruiken een aantal mensen de ene sim voor data de ander voor telefonie, dus ik ging even twijfelen ;)
Ah duidelijk.
Voor de volledigheid;
- spraak sowieso op beide SIMs (tenzij 1 van beiden een data-only SIM Is natuurlijk ;) )
- Data op 1 SIM, vrij te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 18:36

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Tomba schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:51:
[...]

Niet denigrerend bedoeld, ik help je niet voor niets :) als 't zo overkwam mijn welgemeende excuses, veel nieuwere Tweakers missen het zoekveld vandaar de opmerking.

Ah je bent er al sinds 2007 bij zie ik in je profiel. Had dan ook kunnen weten dat je wel wist dat men hier verwacht dat je eerst zelf zoekt :D
Oke, geen probleem. Ik was zelf ook snel op mn teentjes getrapt. Ik heb ondertussen maar beide hoesjes besteld. Ik zie dan wel wat ik het mooiste vindt.

Tot nu toe bevalt de nieuwe 640 prima, ik merk nu al dat de accuduur beter is :D
Ik moet nog wel even wennen aan de grotere telefoon, ik vind dat de mijn oude 820 qua maten wat lekkerder vasthoudt. Die moest alleen iets dunnere bezels (+groter scherm) en in zijn geheel wat dunner zijn. Dat was ideaal geweest, maar ja dat is er niet. Ik moet ook even wennen dat de hardwarematige navigatietoetsen weg zijn, maar dat zal niet zo lang duren.

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:22
Die softwarematige hardware toetsen zijn ook niet best. Youtube full screen valt stukje weg, want die software toesten verdwijnen niet uit beeld !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:13
Ondertussen begin ik wel de hardware toetsen (zoeken, Windows, terug, en de camera knop) te missen van mijn oude Nokia Lumia 820.

Ook de accuratesse van het touchscreen is toch wel minder bij de 640 dan bij de Lumia 820. Regelmatig een grrr momentje.

Laden duurt ook erg lang, maar dat komt door de grotere accu en dat heeft weer z'n voordelen :)

Ondanks dat: top telefoon voor het geld en de dual-sim functie werkt helemaal naar wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:29
MrDirect schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 15:46:
Die softwarematige hardware toetsen zijn ook niet best. Youtube full screen valt stukje weg, want die software toesten verdwijnen niet uit beeld !
Is in te stellen, dan kun je naar wens het balkje laten verdwijnen. Of op het ^ (maar dan andersom) naast de back toets tappen, dan gaar hij ook weg.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.

Barres B.

ozzynator schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 16:41:
[...]

Is in te stellen, dan kun je naar wens het balkje laten verdwijnen. Of op het ^ (maar dan andersom) naast de back toets tappen, dan gaar hij ook weg.
kijk, weer wat geleerd. Dat heb ik ook even aangezet. Verder herken ik mij ook wel in het verhaal hierboven, dat de 820 soms net wat lekkerder is. Het is dat ik graag dualsim wil voor werk en prive, anders was ik nog doorgegaan met m'n 820.

De hardwareknop voor de camera mis ik juist helemaal niet, die was ontiegelijk langzaam. en zat me soms zelfs in de weg met vasthouden, ik ben ook sneller met de camera op de 640.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Barres B. schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 21:47:
[...]De hardwareknop voor de camera mis ik juist helemaal niet, die was ontiegelijk langzaam. en zat me soms zelfs in de weg met vasthouden, ik ben ook sneller met de camera op de 640.
Hoe open je nu snel je camera app dan? Het is nu eerst je scherm unlocken, naar je app zoeken en klikken. Moet sneller kunnen, zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.

Barres B.

rookie no. 1 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 23:26:
[...]

Hoe open je nu snel je camera app dan? Het is nu eerst je scherm unlocken, naar je app zoeken en klikken. Moet sneller kunnen, zou ik zeggen...
Ik heb de camera app in m'n actiecentrum staan als 1 van de 4 apps. Ik moet hem dus uit stand-by halen en actiecentrum naar beneden slepen en de camera activeren.

Ik merk nu wel dat het touchscreen idd minder precies is, ondanks een groter scherm blijft een cursor verslepen lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Barres B. schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 15:42:
[...]

Oke, geen probleem. Ik was zelf ook snel op mn teentjes getrapt. Ik heb ondertussen maar beide hoesjes besteld. Ik zie dan wel wat ik het mooiste vindt.

Tot nu toe bevalt de nieuwe 640 prima, ik merk nu al dat de accuduur beter is :D
Ik moet nog wel even wennen aan de grotere telefoon, ik vind dat de mijn oude 820 qua maten wat lekkerder vasthoudt. Die moest alleen iets dunnere bezels (+groter scherm) en in zijn geheel wat dunner zijn. Dat was ideaal geweest, maar ja dat is er niet. Ik moet ook even wennen dat de hardwarematige navigatietoetsen weg zijn, maar dat zal niet zo lang duren.
Mooi zand erover :D

De accuduur word ik ook erg blij van. Mijn 1020 is nu naar Microsoft (aan/uitknop werkt niet meer en kan mensen bijna niet meer verstaan dus wordt onder garantie gefixt), dus werk nu 100% op mijn 640 en ik denk eigenlijk dat het mijn primaire foon blijft. De 640 voelt sneller aan, heeft een groter scherm en dankzij de DualSim heb ik altijd zowel mijn zakelijke als mijn prive nummer bij :)
De 1020 kan ik dan gebruiken als camera telefoon/backup. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht.
rookie no. 1 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 15:54:
Ondertussen begin ik wel de hardware toetsen (zoeken, Windows, terug, en de camera knop) te missen van mijn oude Nokia Lumia 820.

[...]
Ja helemaal eens, vooral het feit dat ik ze iedere keer ongewild wegklik word ik helemaal kriegel van :(
Is dat wellicht uit te zetten? Wil ze gewoon altijd in beeld.

De camera toets mis ik overigens absoluut wel. Met 1 hand foto's nemen lukt me zo absoluut niet meer en ingedrukt houden om meteen naar Lumia Camera te gaan vind ik eerlijk gezegd ideaal. Vind het nog steeds balen dat MS die weg heeft gehaald.

[ Voor 20% gewijzigd door Tomba op 25-06-2015 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 08:57
Tomba schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:04:
[...]

Ja helemaal eens, vooral het feit dat ik ze iedere keer ongewild wegklik word ik helemaal kriegel van :(
Is dat wellicht uit te zetten? Wil ze gewoon altijd in beeld.

[...]
Ga naar je instellingen, ga naar het kopje Invoer & Toegankelijkheid en kies hier voor navigatiebalk.
Hier kun je instellen:
- Moet die altijd zichtbaar zijn, ja of nee
- Welke kleur die moet hebben
- Wil je hem zelf kunnen verbergen (door eroverheen te vegen)
- Dubbeltik erop om het scherm uit te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

St00mwals schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:22:
[...]

Ga naar je instellingen, ga naar het kopje Invoer & Toegankelijkheid en kies hier voor navigatiebalk.
Hier kun je instellen:
Dat dacht ik dus ook en heb het dus zo ingesteld:
Navigatiebalk automatisch weergeven/verbergen: uit
Navigatiebalk: Altijd zwart
Vegen om te verbergen: uit
Op navigatiebalk dubbeltikken: uit

Desondanks verdwijnt om de haverklap de navigatiebalk ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
St00mwals schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:22:
[...]Ga naar je instellingen, ga naar het kopje Invoer & Toegankelijkheid en kies hier voor navigatiebalk.
Hier kun je instellen:
Bedankt, hier ben ik blij mee. Kennelijk heb ik nog niet in alle instelling onderzocht in Windows Phone.

Mompelt iets van 'nep tweaker' ... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomba schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:25:
[...]

Dat dacht ik dus ook en heb het dus zo ingesteld:
Navigatiebalk automatisch weergeven/verbergen: uit
Navigatiebalk: Altijd zwart
Vegen om te verbergen: uit
Op navigatiebalk dubbeltikken: uit

Desondanks verdwijnt om de haverklap de navigatiebalk ;(
Zelfde instellingen behalve Op navigatiebalk dubbeltikken: aan, ook hier verdwijnt de navigatiebalk regelmatig.

Dubbeltikken om het scherm uit te zetten vind ik helemaal top, was alleen handiger geweest als ze het dubbel tikken niet op de navigatiebalk geplaatst hadden.
Heb heel af en toe dat ik het scherm ongewild uit zet bij gebruik van de backtoets.
Inmiddels twee keer opnieuw moeten opstarten omdat ik helemaal geen geluid meer had, hoop dat ze dat bij de volgende update fixen.

Al met al een leuke upgrade t.o.v. de lumia 520.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 11:00:
[...]

Zelfde instellingen behalve Op navigatiebalk dubbeltikken: aan, ook hier verdwijnt de navigatiebalk regelmatig.

Dubbeltikken om het scherm uit te zetten vind ik helemaal top, was alleen handiger geweest als ze het dubbel tikken niet op de navigatiebalk geplaatst hadden.
Heb heel af en toe dat ik het scherm ongewild uit zet bij gebruik van de backtoets.
Inmiddels twee keer opnieuw moeten opstarten omdat ik helemaal geen geluid meer had, hoop dat ze dat bij de volgende update fixen.

Al met al een leuke upgrade t.o.v. de lumia 520.
Ligt het gelukkig niet aan mij. Wellicht in een volgende update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 12-09 11:46

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Heb sinds een dag ook een Lumia 640 (4G dual sim) prima foon, alle apps die ik gebruik zijn er, niks aan het handje dus.. enige wat ik wel mis is de telefoon snel op een stil-stand zetten.. enige dat je kan vinden is toch vrij omslachtig (eerst unclocken, volume knop drukken, notif naar beneden trekken, volume knop drukken, vibratie uitzetten) terwijl elke andere foon (android, ios) gewoon notif naar benee en silent aanzetten :P

En hopelijk met win10 wordt het notificatie op je locksceen ook beter.. dat was al een ellende bij android (maar daar kan je het nog met NiLS enzo fixen) en alleen ios (naar mijn mening) heeft dat sinds het begin goed, maar windows phone heeft nogsteeds ouderwets elke app apart geintegreerd en maar gelimiteerd aantal plekken op je lockscreen en ook alleen maar een counter, geen preview ofzo.. of is er ook een NiLS voor win-phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het geluid uit zetten is toch zo gedaan? Welicht niet in twee klikken.

Dubbelklik op het scherm of druk op de aan\uit knop om het scherm aan te zetten.
Druk op de volumeknop.
Druk op het pijltje om het volume menu te tonen.
Druk op de 2 icoontjes voor de geluidsbalken om alle geluiden uit te zetten.

Of als je alleen het belsignaal wil uitzetten :
Dubbelklik op het scherm of druk op de aan\uit knop om het scherm aan te zetten.
Druk op de volumeknop (down) tot die op nul staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Of Gestures Beta neerladen, dan kun je de telefoon gewoon ondersteboven neerleggen (op het scherm dus) en is in ieder geval het belgeluid in 1x uit.

Hoe dit met app geluiden zit weet ik niet, dat zul je even kunnen testen.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik zal die app is bekijken, alleen zou ik snachts mijn foon toch niet omgedraaid hebben liggen ivm de tijd die je zo handig kan aflezen ;)

En @Halo de stappen zijn inderdaad geen enorm drama, maar als je gewend bent alleen je notificatie scherm naar beneden te trekken en een quick-action aan/uit te zetten (android en ios), dan is het wel een stuk meer wat je nu moet doen.
En dat terwijl er gewoon quick-actions zijn! ... helaas dus alleen niet voor 'silent'..

Nu zag ik wel dat je 'quite hours' als quick-action kan instellen, maar dat kan alleen als je cortana hebt, en dat heb ik niet. Komt dat met windows phone 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earvaag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:14
van de week de backcover met flap van MS besteld, ik dacht dat het enige verschil was de flap die tegen je scherm komt. Maar de achterkant is ook dikker/steviger. Er hadden alleen wel 2 betaalkaart sleuven in de flap gemogen ipv 1. Scherm gaat helaas niet uit als de flap dicht gaat.

En ik had ook decoloud hoopp oordopjes van MS erbij besteld. Best wel geniaal bedacht, die lusjes bij de speakers om stevig in je oor vast te zetten. Iets dikkere platte kabel met reflector (zoals op een fietsband), en je kan de stekker ombuigen en in een gaatje prikken om alles netjes samen te binden. Perfect voor onderweg.
Het geluid is opzich wel goed voor zover ik dat als audionoob kan bepalen, maar wel teveel bass naar mijn smaak. En de knopjes/mic zitten wel erg hoog.

Tot nu toe ben ik dik tevreden met de 640. Batterij gaat bij mij nu 2/3 dagen mee. En eigenlijk vind ik het OS ook gewoon leuker werken dan bij android. Alleen jammer dat spotify bv. niet wat meer integratie heeft, zoals controls in de notificatiebar.

edit: de microsoft wireless display adapter werkt nu gewoon met de lumia 640 (had ook de adapter firmware geupdate tijd geleden dus ik weet niet of het daar aan lag of aan WP8.1) . De latency lijkt ook verbeterd.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/163074721/IMG20150627150716.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door earvaag op 27-06-2015 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CT.

Ja, Windows Phone heeft nog een lange weg te gaan, het word wel steeds beter maar het gaat langzaam. Desondanks ben ik erg tevreden met de 640.

Meldingen op het vergendelscherm zijn inderdaad erg beperkt. Zes plaatsen waar van de standaard apps Telefoon, sms, mailen agenda er al vier van innemen, boverdien kan je ook niet zomaar een willekeurige app (met meldingen) toevoegen, want de app moet wel compatibel zijn.
Worldfeud bv.lukt dus niet, terwijl deze wel in het aktiecentrun een melding kan geven.

Als het goed is komt inderdaad cortana op Windows Phone 10.

Als je niet zo lang wilt wachten zou je je toestel op engels kunnen zetten.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44243987

Ik heb Cortana werkend met VK instellingen. In de 'calendar' krijg ik gewoon in het Nederlands te zien dat het Hemelvaartsdag is (geweest) en 1e + 2e Pinksterdag aanstaande is. Instellingen: Regio/Country VK en Regional format 'Dutch' (Netherlands) Language English (United Kingdom) Keyboard Dutch (Netherlands) Ook Lockscreen wordt in NL weergegeven. De settings van MSN Nieuws kan je heel 1-voudig op Nederlands zetten. Landsafhankelijke App zoals bijv. Funda moet je eerst in NL store downloaden voordat je het toestel aanpast naar VK.

De bovenstaande link komt uit het [WP8.1] Windows Phone 8.1 - OS Discussie en ervaringen topic.

Edit: klikbaarheid Link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Geen discussie die we hier moeten beginnen, maar kan het niet laten: Daar komen deze onderzoekers nu achter? Granted ik had zelf nog niet aan gedacht dat zo je two-factor gedeelte van two-factor authenticatie gevaar loopt, maar dat je op deze manier apps op je Android kan installeren is toch een feature? Zou misschien wat zijn dat het uitschakelbaar moet zijn.

En even gechecked, kan exact hetzelfde doen bij windows phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Vind het een beetje flauwekul.
Ten eerste men moet eerst je browser account/login hebben, die kan je zelf zo makkelijk of moeilijk maken als je zelf wilt.
Daarnaast moet men ook nog eens je telefoon in handen hebben.

Apps zijn altijd al op afstand te instaleren geweest, op de zelfde manier kan je ook een toestel traceren, wissen of op slot zetten.
Niets nieuws, zoiets heet in mijn ogen een feature.
Als je slordig met je logingegevens omgaat dan is niet het os wat lekt maar juist de gebruiker,
immers een ketting is zo sterk als de zwakste schakel.

Wat ik wel een zwakte vindt en begrijp nog steeds niet waarom ze dat niet opgelost hebben.....
Documenten/afbeeldingen/foto's en weet ik veel wat nog meer die op de sd kaart staan kan je gewoon uitlezen op ieder willekeurig pc.
Dus iemand vind/"leent" mijn toestel verwijdert mijn sd en stopt die in een pc en alles is uit te lezen.
Prettiger zou zijn dat deze kaart versleuteld zou zijn en dat deze alleen maar via een vertrouwd systeem uitgelezen kan worden.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:59

Punkrocker

Mostly harmless

De 640 is trouwens slecht verkrijgbaar in de winkels. En vaak dan ook nog alleen de LTE, in het wit...

Nu zal zoonlief toch echt online moeten bestellen 8)

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Punkrocker schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:19:
De 640 is trouwens slecht verkrijgbaar in de winkels. En vaak dan ook nog alleen de LTE, in het wit...

gewoon via www.microsoftstore.com, binnen dag of 3 in huis ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Jep.

Dan moet moeders haar aversie van webshop maar eens laten varen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 22:35

Dit inderdaad. Ik ben niet zo'n fan van online bestellen, heb er slechte ervaringen mee. Aangezien ik altijd zeer tevreden ben geweest van de service (na verkoop) van Vandenborre wil ik hem graag daar kopen, ook al komt dat een beetje duurder uit.

Is hij niet te krijgen in de dichtstbijzijnde winkel hier in Leuven, pas na "1-3 weken". Niet alleen lekker vaag, ik heb ook ASAP een nieuwe nodig want m'n Lumia 520 heeft problemen en ik heb nu een nieuwe nodig :+

Uiteindelijk kan ik hem vandaag nog gaan afhalen in de winkel van Diest, toch weer +/- 20 km rijden. Volgende keer toch nog maar eens online proberen, ook al heb ik daar 'aversie' tegen.

Ben wel benieuwd naar m'n nieuwe phone :9 Moet ik meteen ook m'n handtekening veranderen hier op Tweakers.

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Lothiriel schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:53:
[...]

Moet ik meteen ook m'n handtekening veranderen hier op Tweakers.
Zorg dan direct dat je die Apple apparatuur inruilt voor andere Microsoft/Windows apparatuur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punkrocker schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:18:
[...]

Jep.

Dan moet moeders haar aversie van webshop maar eens laten varen. :+
Ik heb zelf goeie ervaringen met Cool Blue (online winkel), heb er al 2 gsm's gekocht. Ook mijn 640 komt daar vandaan. 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Lothiriel schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:53:
[...]

Dit inderdaad. Ik ben niet zo'n fan van online bestellen, heb er slechte ervaringen mee. Aangezien ik altijd zeer tevreden ben geweest van de service (na verkoop) van Vandenborre wil ik hem graag daar kopen, ook al komt dat een beetje duurder uit.
Ik wilde net gaan tikken wat degene boven me schreef: Ik weet niet of die ook in België levert, maar de oplossing imo voor slechte ervaringen met webwinkels is te bestellen bij degene die wel goede customer service hebben, zoals te zien is aan bijvoorbeeld tweakers shopreviews. Een CoolBlue doet het heel goed op elke review site, en is ook waar ik hem besteld had. Kon wel een beetje goedkoper ergens anders, maar als je service wil moet je niet altijd het goedkoopste doen imo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ja bij coolblue kan je onmogelijk een slechte ervaring krijgen denk ik :P
Maar wil je wat minder betalen, ik heb mijnes van amazon.fr, maar dat was met name omdat ik de LTE met dual sim wilde, en dan heb je geen enkele keus. Moet zeggen, 2e dag al in huis, prima overzicht waar het pakketje zich bevond tijdens het process. Ik bestel wel veel op internet, maar nog nooit eerder bij amazon, gaat ook prima naar mijn mening :P mocht je de dual sim willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966

Zag hem toevallig Zaterdag in de vitrine liggen bij de Dixons, zwarte uitvoering.
Weet alleen niet of dat de LTE uitvoering was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Amadeus1966 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 17:58:
[...]

Zag hem toevallig Zaterdag in de vitrine liggen bij de Dixons, zwarte uitvoering.
Weet alleen niet of dat de LTE uitvoering was.
Hij had hem zelf ook al ontdekt bij Dixons. :)
Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
CT schreef op maandag 29 juni 2015 @ 16:45:
Ja bij coolblue kan je onmogelijk een slechte ervaring krijgen denk ik :P
Maar wil je wat minder betalen, ik heb mijnes van amazon.fr, maar dat was met name omdat ik de LTE met dual sim wilde, en dan heb je geen enkele keus. Moet zeggen, 2e dag al in huis, prima overzicht waar het pakketje zich bevond tijdens het process. Ik bestel wel veel op internet, maar nog nooit eerder bij amazon, gaat ook prima naar mijn mening :P mocht je de dual sim willen.
Ik overweeg ook bij Amazon.fr te bestellen. Is het jou gelukt om het jaar gratis Office 365 te activeren? (Eerder in dit topic gaf iemand aan dat dit niet werkte met de Franse uitvoering). Er staat een aantal Franse apps op die je kunt verwijderen en voor eventuele garantie moet je denk ik in Frankrijk zijn. Zijn er nog verdere nadelen die ik zo mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
Ja, Coolblue zal ik volgende keer eens proberen dan. Bedankt voor de tip. Ik vind het goedkoopste van het goedkoopste gewoon niet heel belangrijk, heb liever dat ik geen problemen krijg als ik van m'n garantie gebruik wil maken :).

Heb net m'n Lumia 640 uitgepakt. Wel groot zeg. Ben wel max een 4 inch scherm gewend van m'n Lumia 520 en ook m'n iPod Touch V5. Daarvoor enkel kleinere schermen. Ik denk dat ik toch maar een hoesje ga aanschaffen ook, zijn er alternatieven voor het hoesje van Microsoft zelf, ik las namelijk dat sommigen daar niet heel gelukkig mee zijn/waren?

Komende tijd maar goed uitproberen en dan post ik ook wel een review op Tweakers. Die zijn er ook al maar misschien kan ik ook wel iets interessants of nieuws delen.
St00mwals schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:48:
[...]Zorg dan direct dat je die Apple apparatuur inruilt voor andere Microsoft/Windows apparatuur :+
Ik zou wel willen maar ik ben wat m'n laptop betreft gewoon verslingerd aan OS X! Ik kan ook goed werken met Windows maar m'n Mac heeft gewoon de voorkeur. Misschien koop ik binnenkort wel zo'n Band van Microsoft of een eerste "smartband"-ervaring op te doen :9~ En op termijn moet die iPad Mini ook wel weer vervangen worden dus dan zou ik ook wel eens de Surface kunnen proberen. Ben namelijk niet zo 'kapot' van iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailmandj
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07-2020

mailmandj

Internetvos

Mezelf toch niet kunnen inhouden en toch maar de 640XL LTE Dual Sim uit de Franse Microsoft Store besteld.. ^_^

Iemand enig ervaring met levertijd?

[ Voor 4% gewijzigd door mailmandj op 29-06-2015 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Wasrek schreef op maandag 29 juni 2015 @ 20:04:
[...]

Ik overweeg ook bij Amazon.fr te bestellen. Is het jou gelukt om het jaar gratis Office 365 te activeren? (Eerder in dit topic gaf iemand aan dat dit niet werkte met de Franse uitvoering). Er staat een aantal Franse apps op die je kunt verwijderen en voor eventuele garantie moet je denk ik in Frankrijk zijn. Zijn er nog verdere nadelen die ik zo mis?
Dat heb ik niet getest de office365, want ik ben al een premium gebruiker sinds dag 1 dat ms onedrive aanbood :P ook de reden dat ik nu maar is een MS foon heb genomen. (nja ik vond de iphone 6 gewoon echt belachelijk duur, kon geen enkele reden verzinnen waarom ik zoveel poen uit mijn zak zou trekken terwijl ik dat voor bijv. een macbook en de oude iphones nooit erg vond)
.. Maar alle franse apps kan je inderdaad eraf gooien (incl facebook, waarom dat standaard erop staat? erg raar)
Verder heb ik niks raars ontdekt, dual sim werkt beter dan ik dacht en de telefoon start ook in het NL (wrscnlk detecteert ie dat aan je sim). En ja garantie, ik denk dat ie dan terug moet naar amazon.fr maar mijn frans ik ook niet zo goed dat ik dat allemaal nagelezen heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
Is het handig om apps op m'n SD-kaartje te zetten? Want ik heb nu na de update naar 8.1 (vond ik al gek, dacht begrepen te hebben dat 8.1 er al op zou staan) <3 GB over op de telefoon zelf.

Foto's en eventuele video zet ik sowieso op m'n SD-kaartje overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:30
mailmandj schreef op maandag 29 juni 2015 @ 20:27:
Mezelf toch niet kunnen inhouden en toch maar de 640XL LTE Dual Sim uit de Franse Microsoft Store besteld.. ^_^

Iemand enig ervaring met levertijd?
3 Dagen. Ik had hem zaterdag besteld en vandaag, dinsdag in huis.

Nou ik mag mij vanaf nu ook officieel eigenaar noemen van de 640XL 4G DualSim. Ik had die versie eerst besteld bij een webwinkel in NL, maar nadat ik het toestel had ontvangen was de beschrijving aangepast. Inmiddels rechtstreeks bij MS FR direct besteld en 3 daagjes later in huis. Ik kom van een HTC8S dus dit is echt een behoorlijke upgrade.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:17

The.Terminator

Un boer met bier

Zo en de 2e 640 (voor de vrouw) is besteld bij Amazon.de
De tel bevalt nog steeds goed! :)
Mooi snel OS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martoediefroets
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10-2018
Ik gebruik de 640 LTE nu een week of 3 als 2e toestel en hij bevalt heel goed, zelfs zo goed dat ik m'n iphone amper meer gebruik. Ik kon de 640 voor een paar tientjes bij een abbo voor m'n dochter krijgen en dacht das weer eens wat anders dan iOs of Android en heb weer lekker wat te spelen.
Was zomaar een impuls aankoop en ik had geen idee dat t toestel me zo erg zou bevallen. Op t net heb ik een mooie flipcase van STILGUT gekocht, 64gb micro sd erin en klaar.
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ShittyNL schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:56:
[...]
Nou ik mag mij vanaf nu ook officieel eigenaar noemen van de 640XL 4G DualSim. Ik had die versie eerst besteld bij een webwinkel in NL, maar nadat ik het toestel had ontvangen was de beschrijving aangepast. Inmiddels rechtstreeks bij MS FR direct besteld en 3 daagjes later in huis.
Ze zullen zich bij Microsoft Frankrijk wel verbazen over alle orders uit het buitenland, want echt alle forums in Europa staan vol met posts en tips van mensen "bestel de LTE dual sim in Frankrijk" :+

Hopelijk doet MS er bij de volgende telefoon iets mee want deze situatie is wel heel bizar. Het is mij volslagen onduidelijk waarom ze uberhaupt een 3G-versie naar Europa hebben gehaald, anno 2015.

[ Voor 15% gewijzigd door Dreamvoid op 01-07-2015 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
Pas een case voor de Lumia 535 ook voor een Lumia 640? Want voor zover ik weet zijn deze zo goed als hetzelfde, en in België vind ik gewoon hoesjes, gek genoeg. Ik wil liever niet het hoesje van Microsoft zelf en ik prefereer ook een hoesje van een betrouwbare webwinkel/fysieke winkel en niet bij sites zoals smartphonehoesjes.nl enzovoort.

Voor de 535 zijn er legio, maar voor de 640 is er precies niet zoveel te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• escort77
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-09-2023
Mmm,
de 640XL LTE Dual SIM kost in Frankrijk 249 euro
http://www.microsoftstore...e-SIM/productID.315177300

Terwijl je 'm ook gewoon in Nederland kunt krijgen voor 219 euro:
http://www.redcoon.nl/B59...kvrij?xtmc=B590745&xtcr=1

Bij Redcoon staat niet vermeld dat dit de LTE versie is, maar bij navraag bleek dit wel het geval te zijn.

Nu krijg je er in Frankrijk een waardebon bij, maar als ik de voorwaarden goed begrijp (mijn Frans is tres mauvais) dan kan je daar als Nederlander niets mee. Zie ik dan nog iets over het hoofd, of kan je die telefoon gewoon beter in Nederland halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Die redcoon is geen LTE versie ;) (er zijn meerdere die dat inmiddels ondervonden hebben)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

LTE dual sim == Frankrijk
buiten de ms store kan je ook nog op amazon.fr kieke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Lothiriel schreef op maandag 29 juni 2015 @ 21:06:
Is het handig om apps op m'n SD-kaartje te zetten? Want ik heb nu na de update naar 8.1 (vond ik al gek, dacht begrepen te hebben dat 8.1 er al op zou staan) <3 GB over op de telefoon zelf.

Foto's en eventuele video zet ik sowieso op m'n SD-kaartje overigens :)
Wat is handiger?
Als je om ruimte verlegen zit wel.
Mijn ervaring is dat bepaalde ( vooral zwaardere ) apps langzamer opstarten en soms zelfs haperen.
Daarnaast is en blijft een sd kaart vrij kwetsbaar.

Ik pomp alles zoveel mogelijk op mijn intern geheugen, deze vind ik sneller en betrouwbaarder dan een SD kaartje.
Zodra de ruimte kritisch begint te worden dan begin ik pas te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• escort77
GerkeP schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 20:44:
Die redcoon is geen LTE versie ;) (er zijn meerdere die dat inmiddels ondervonden hebben)
OK, ben benieuwd wat ik ga krijgen dan. Ik heb namelijk even gebeld met Redcoon om te vragen of hun telefoon de LTE versie was, het moest even nagevraagd worden maar toen werd mij verzekerd dat dit zij de LTE versie hadden.

Gisteren besteld, verwacht dus op korte termijn hier iets te kunnen melden.

Off-topic: je schrijft dat er meerdere mensen als hebben ondervonden dat Redcoon geen LTE versie heeft. Nu ben ik nieuw hier, maar heb ik naar eer en geweten geprobeerd de zoekfunctie te gebruiken, maar ik had zoiets nog niet gelezen. Waar had ik dit kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Niet op het forum, maar ik heb zelf bij verschillende zaken dat toestel al besteld, en LTE ontbreekt, iets met foute specificaties in icecat ;)
ook in de Portugese en Poolse MS store staat dat de lte frequentiebanden aanwezig zijn in het toestel, maar uiteindelijk blijkt het dus gewoon een 3G versie te zijn

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48

EektheMan

DPC

Dreamvoid schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:11:
[...]

Ze zullen zich bij Microsoft Frankrijk wel verbazen over alle orders uit het buitenland, want echt alle forums in Europa staan vol met posts en tips van mensen "bestel de LTE dual sim in Frankrijk" :+

Hopelijk doet MS er bij de volgende telefoon iets mee want deze situatie is wel heel bizar. Het is mij volslagen onduidelijk waarom ze uberhaupt een 3G-versie naar Europa hebben gehaald, anno 2015.
Ik heb gister een 640 XL Cyan Dual Sim 3G (RM-1067) opgepikt voor 230 Euro inclusief gratis 64GB class 10 kaartje van ADATA. Ik had ook liever de 4G versie gehad, maar aangezien ze hier in Ukraine net 2 weken over zijn op 3G is het voor binnenlands gebruik niet zo'n probleem. Geen idee waarom ze voor 3(,5)G gegaan zijn, maar misschien zijn er nog meer landen in Europa die nog op 3G zitten?
Vorig jaar had de 1320 ook zo'n aanbieding met een SD kaartje, daarna vielen de prijzen hard naar 150 Euro. Hoop dat dat ook hier gebeurd en dat ze dan ook in de fysieke winkels aangeboden gaan worden. Dat verdient dit toestel zeker. Helaas lijkt MS te weinig toestellen te produceren. Vandaar dat ik dit toestel toch nu gekocht hebt en niet wacht tot Oktober. De kans dat de nieuwe line-up meteen in Oktober over de gehele wereld beschikbaar is is wss nul. En als het komt, dan net zoals met dit toestel in heel kleine batches.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 21:24
Afgelopen week de Lumia 640 meegenomen op vakantie en als navigatie ingezet. 1300 km gereden waarvan meer dan 1000 km binnendoor. HERE Drive+ heeft slechts een keer gefaald bij een rotonde met vijf afslagen, daarnaast nooit teleurgesteld. Ik kon rustig concentreren op het rijden i.p.v. de route en dat was in verband met links rijden geen overbodige luxe. :)

De app op Windows Phone werkt in mijn ogen veel beter dan die op Android. Hij geeft betere routes en bovendien kan je kiezen tussen de snelste, kortste en gebalanceerde route. Enig nadeel is het ontbreken van een via-optie (dus van A naar C via B ). Ik hoop van harte dat de eventuele overname niet ten koste gaat van de kwaliteit van HERE Drive+.

Wat wel opviel is dat de telefoon net zoveel energie verbruikte als dat er bijgeladen werd. Een 2,1A autolader was wel een must, anders was het verbruik groter dan de toevoer. Volgens mij hebben wel meer telefoons hier last van.

Wat de telefoon zelf betreft: na drie weken gebruik ben ik nog steeds ontzettend tevreden. Op een paar minieme krasjes op de power en volume rocker na nog geen beschadigingen (al ga ik er wel erg zuinig mee om). Wat wel nadelig is, is de speaker. Die zit achterop en wanneer je de telefoon op zijn rug neerlegt, is het geluid veel zachter en minder zuiver.

[ Voor 14% gewijzigd door TomAtTweakers op 02-07-2015 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik heb er nog niet lang mee genavigeerd, maar op kortere stukjes met 1A autolader zat hij weer compleet vol toen ik aankwam, dus dat leek voldoende te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
TomAtTweakers schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 17:30:
[...]
De app op Windows Phone werkt in mijn ogen veel beter dan die op Android. Hij geeft betere routes en bovendien kan je kiezen tussen de snelste, kortste en gebalanceerde route. Enig nadeel is het ontbreken van een via-optie (dus van A naar C via B ). Ik hoop van harte dat de eventuele overname niet ten koste gaat van de kwaliteit van HERE Drive+.
[...]
Helemaal mee eens Here Drive+ werkt perfect, zelf beter dan mijn huidige ingebouwde nav in mijn Ford Focus uit 2012 met kaarten van 2015 erop.
[...]
Wat wel opviel is dat de telefoon net zoveel energie verbruikte als dat er bijgeladen werd. Een 2,1A autolader was wel een must, anders was het verbruik groter dan de toevoer. Volgens mij hebben wel meer telefoons hier last van.
[...]
Ik heb een Philips autolader van 2.1A met twee uitgangen. Blijkt dat ding dus 1A per poort uit te spugen ipv 2.1A over 1 poort of 2x 1A over 2 poorten. Mijn vorige foon (Lumia 820) liep dus gewoon heel langzaam leeg tijdens navigeren en bluetooth (oud Jabra oortje) aan.
Hoe dit gaat op mijn 640 weet ik niet, heb andere auto met ingebouwde navigatie en bluetooth.

Weet iemand of het stroom verbruik kan verschillen per gekoppelde BT device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
Amadeus1966 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:31:
[...]

Wat is handiger?
Als je om ruimte verlegen zit wel.
Mijn ervaring is dat bepaalde ( vooral zwaardere ) apps langzamer opstarten en soms zelfs haperen.
Daarnaast is en blijft een sd kaart vrij kwetsbaar.

Ik pomp alles zoveel mogelijk op mijn intern geheugen, deze vind ik sneller en betrouwbaarder dan een SD kaartje.
Zodra de ruimte kritisch begint te worden dan begin ik pas te schuiven.
Ok, dat is jammer. Dan ga ik eerst en vooral maar eens alle MSN-rommel (mijn mening :+ ) eraf gooien. Apps met restaurants, MSN nieuws, sport, financieel etc is allemaal niet nodig en neemt in totaal toch wel wat plaats weg.

OT: Wat betreft het gebruik van m'n nieuwe phone ben ik voorlopig erg tevreden _/-\o_ Wat een prachttoestel, maar dat kan ook komen natuurlijk doordat ik van een Lumia 520 kom. Enige wat ik beduidend slechter vind is voorlopig de bouwkwaliteit. Die is op zich prima maar de 520 is toch opmerkelijk steviger, als ik ze zo eens allebei in de hand houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• escort77
OK, jullie hadden gelijk....

Zojuist de bestelling van Redcoon ontvangen, zij leveren de RM-1067, dus de 3G-versie.
Heb ze meteen maar even gemaild, kijken of ze het op kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Is het de 4g verbinding zoveel beter om hiervoor de 640 lte dual te nemen van microsoft frankrijk.
Terwijl je dan de windows 360 niet kunnen valideren en ook garantie een probleem kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:19:
Hallo

Is het de 4g verbinding zoveel beter om hiervoor de 640 lte dual te nemen van microsoft frankrijk.
Terwijl je dan de windows 360 niet kunnen valideren en ook garantie een probleem kan worden.
Voor zover ik weet gaan die validaties via je Microsoft account, en die is gewoon Nederlands. Dat het toestel Franse country code heeft is irrelevant.

En de Franse wettelijke garantie is 2 jaar, net als in Nederland. Hooguit betaal je idd iets meer portokosten voor het terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
Mijn review over deze smartphone is "gepubliceerd" :) Voel je vrij om hem te lezen als je de 640 LTE overweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:19:
Hallo

Soms heeft die Europese Unie wel z'n voordelen ...

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• escort77
Voor mij is het dual-sim gebeuren totaal niet relevant, het leek er echter even op dat ik voor de dual-sim versie niet/nauwelijks meer hoefde te betalen dan voor de single-sim variant. Dan is de keus snel gemaakt.

Retour van de Redcoon-bestelling lijkt trouwens erg goed en soepel te gaan. Jammer dat ze een foutje gemaakt hebben, maar wordt verder goed afgehandeld.

Ik ga nu voor de 640 XL LTE met een CC-3090 hoesje, verwacht 'm morgen in huis te hebben. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu diverse reviews gelezen, conclusie als je geen 4 g abonnement hebt volstaat de 3 g prima. of zie ik dit verkeerd.

Ik wil wel de dual sim hebben voor prive en werk.

Klopt het dat je niet op allebei de sims data, zoals mail en internet kunt hebben?

Zit er er naast de verbindingsnelheid 4g en 3g nog meer verschil in de 640 LTE dual en 640 dual, krijg ze namelijk niet goed naast elkaar om ze te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 640 LTE een paar keer laten vallen maar het beeldscherm is nog heel. Dit is te danken aan het "Corning Gorilla Glass 3". Hieronder een test met het desbetreffende glas. Inmiddels is heeft Corning al een 4e generatie Gorilla Glass op de markt gebracht. Geweldig toch!

http://www.tabletsmagazin...nog-sterker-en-duurzamer/

http://www.corninggorillaglass.com

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2015 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 12:13:
Klopt het dat je niet op allebei de sims data, zoals mail en internet kunt hebben?
Kan met allebei de sim kaarten, je wijst in de instellingen toe over welke van de 2 kaarten de dataverbinding loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Waarschijnlijk bedoeld Lumia tegelijkertijd. Dat het met allebei kan is logisch.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Hoe zie je dat voor je, tegelijkertijd twee dataverbindingen? Er is uiteraard altijd maar 1 verbinding actief: ofwel WiFi, ofwel SIM1, ofwel SIM2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik bedoel is:

Prive mail en internet sim 1
Werk mail en internet sim 2

Komen de mailtjes allemaal gewoon automatsch binnen( sim 1 en 2) of moet je schakelen tussen sim 1 en 2 om het binnen te laten komen.
Of in het ergste geval is er maar één sim te activeren voor data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-08 13:59

TheZoo

Animals Behind Bars

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 12:13:

Zit er er naast de verbindingsnelheid 4g en 3g nog meer verschil in de 640 LTE dual en 640 dual, krijg ze namelijk niet goed naast elkaar om ze te vergelijken.
De 3g versie heeft geen NFC.
Twee data verbindingen tegelijk actief kan niet, zoals al eerder vermeld een aantal posts terug.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat van die data had ik gelezen , het is me alleen niet geheel duidelijk.

Dus dual sim wil zeggen: sim 1 en sim 2 telefonie en één van de twee data .

Twee verschillende mail accounts sim 1 prive mail en 2 werk mail is dus niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.

Barres B.

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 22:34:
Dat van die data had ik gelezen , het is me alleen niet geheel duidelijk.

Dus dual sim wil zeggen: sim 1 en sim 2 telefonie en één van de twee data .

Twee verschillende mail accounts sim 1 prive mail en 2 werk mail is dus niet mogelijk?
Klopt, één van de 2 simkaarten kan alleen data vesturen. Met beide kun je bellen/sms'en.
De mail accounts hebben niks met je simkaart te maken. Je kunt gewoon prive en werk op de telfoon zetten. Alleen zullen gebruik maken van 1 simkaart betreft de dataverbinding.

Dus
  • of je prive- en werkmail synchroniseerd over het data-abonnement van je privesimkaart.
  • of je prive- en werkmail synchroniseerd over het data-abonnement van je werksimkaart.
het kan natuurlijk ook nog over wifi

Ik heb voor mijzelf de laatste optie, alles gaat nu via het data-abonnement van mijn werk. Ik heb nu zelfs het het data-abonnement van mijn prive-simkaart opgezegd en heb nu alleen nog maar sms/belminuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de duidelijke uitleg, dan had ik het toch goed begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net paypal weer uptodate gebracht, waarschijnlijk wordt het een orange 640 lte dualsim, zwart is uitverkocht.
Koop ik bij microsoft nederland een zwart hoesje

Zijn die kortingen op de franse microsoft site niet te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2015 @ 18:04:
Heb net paypal weer uptodate gebracht, waarschijnlijk wordt het een orange 640 lte dualsim, zwart is uitverkocht.
Koop ik bij microsoft nederland een zwart hoesje

Zijn die kortingen op de franse microsoft site niet te gebruiken?
of gewoon een zwarte back cover ;) https://www.google.nl/web...mia+640+XL+zwart&tbm=shop

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bestel geen xl, is te groot om in de broek te dragen.
Wil ook het flip variant hoesje bestellen.

Niemand geprobeert die kortings bonnen uit frankrijk te gebruiken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

nwagenaar

God, root. What's the differen

Dat is geheel afhankelijk. Ik heb zelf de 640XL en zelfs met een walletcase past hij makkelijk in mijn broekzak. Ook bij het zitten heb ik geen last en het geheel gaat niet superstrak zitten. Voor de duidelijkheid: Ik praat over een normale spijkerbroek of pantalon.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Hier ook geen enkel probleem met mijn 6" 1320
Met cover en al past ie gemakkelijk.
Draag geen skinny spul oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aCb1780
  • Laatst online: 13-09 11:36
Sinds gisteren Ben ik eigenaar van een 640 lte. Nu heb ik alle apps gevonden die ik ook gebruikte op vorige Android phone. Behalve één, een mail app die vergelijkbaar is met de Gmail app op android.

Gmail heeft een leuke functie dat je tabbladen kan aanmaken voor verschillende types mail en dat de app enkel een notificatie geeft als je een mail in een bepaald tabblad hebt aangekregen.

Bestaat er ook zo een app voor windows mobile? Nu krijg ik een notificatie voor iedere mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
@lumia
Niemand geprobeert die kortings bonnen uit frankrijk te gebruiken??
Kortingsbonnen zijn te gebruiken als je een adres in Frankrijk beschikbaar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
aCb1780 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 12:29:
Sinds gisteren Ben ik eigenaar van een 640 lte. Nu heb ik alle apps gevonden die ik ook gebruikte op vorige Android phone. Behalve één, een mail app die vergelijkbaar is met de Gmail app op android.

Gmail heeft een leuke functie dat je tabbladen kan aanmaken voor verschillende types mail en dat de app enkel een notificatie geeft als je een mail in een bepaald tabblad hebt aangekregen.

Bestaat er ook zo een app voor windows mobile? Nu krijg ik een notificatie voor iedere mail.
Ik weet dat het geen echt alternatief is, maar misschien wil je erover nadenken. Gmail heeft een erg goede Webapp, dus gewoon mail.google.com op je homescreen verlinken. Natuurlijk geen push etc, maar eerlijk: het zijn mails. Als het belangrijk is kan iemand ook een Whatsapp/Treema/Telegram/SMS sturen.

Ik doe dat nu sinds een half jaar zo (omdat ook ik de Gmail app miste en de ingebouwde Windows Phone mailer een grapje is), en het is best aangenaam om actief te kijken of ik nieuwe post heb, in plaats van een melding bij elke mail. Missen doe ik het nog steeds niet, maar ik heb ook een tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
In de auto ben ik tot nu toe tevreden met mijn 640 voor navigatie: Met 1A lader van de kijkshop blijft hij vol tijdens het rijden. Echter wat ik eerder bij kloten ook weleens had gezien, heb ik nu weer gehad toen ik wilde weten (voor gelukkig niks belangrijks) hoever het vanaf hier (Eindhoven) tot aan Almere is. Conclusie: Here Drive laat me van Eindhoven naar Breda, Rotterdam, Utrecht, en uiteindelijk Almere gaan. Wat helemaal nergens op slaat. En zo doet hij er 2:15 over en 205km, terwijl Google Maps uit komt op 1:25 (incl 5 minuten vertraging), en 130km. Beetje lange omweg om 5 minuten vertraging te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Over laders gesproken, ik heb ook 2000mA laders in de auto liggen en toch blijft de telefoon aangeven dat hij alleen maar langzaam kan laden... Vorige telefoon deed het prima op volle snelheid.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Sissors schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:17:
terwijl Google Maps uit komt op 1:25 (incl 5 minuten vertraging), en 130km. Beetje lange omweg om 5 minuten vertraging te omzeilen.
Tsja, ik heb dan weer een quirk met Google Maps, Here Drive brengt me netjes via de snelste route naar huis. Google vindt dan wel een snellere route in km's gerekend, ware het niet dat hij graag wil dat je door een parkeergarage gaat :'( Duur ritje zo.

Heb nu een weekje oid de 640 XL. Heb daarnaast een 920 en moest vooral even wennen aan het touchscreen. Het scherm van de 920 voelt als een velletje schapenwol ivm met de 640 XL. De 640 XL vlekt wel een stuk minder snel. Dat is wel aangenaam.

Wat me wel opvalt is dat de stappenteller niet zo snel aanslaat als de stappenteller op mijn Note 3 (alhoewel die ook overdreven 'goed' registreert, tripje in de auto en je hebt 1000 stappen erij. Geeft wel een goed gevoel ;) ). Ik vraag me af of de sensor enkel/beter aanslaat als de telefoon rechtop staat. In de broekzak stand. Kan me niet voorstellen dat het ook te maken heeft met een app (gebruik nu de bijgeleverde Health app). Hebben jullie daar ook 'last' van of heb ik een toestel met een luie meter?

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
EektheMan schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 19:45:
[...]

Tsja, ik heb dan weer een quirk met Google Maps, Here Drive brengt me netjes via de snelste route naar huis. Google vindt dan wel een snellere route in km's gerekend, ware het niet dat hij graag wil dat je door een parkeergarage gaat :'( Duur ritje zo.
Dat is ook lekker ja :P.

Afgelopen weekend had ik hem gebruikt om in Tilburg uit te komen, en ik vroeg me af waarom hij zo idioot ging slingeren het laatste stukje. Bleek wel juist te zijn, de Tilburgers zijn er blijkbaar dol op om overal random wegen door busbanen te vervangen :P. Eén weg wilde hij me alsnog laten ingaan die een busbaan was, maar goed de volgende afslag deed het wel prima.
Wat me wel opvalt is dat de stappenteller niet zo snel aanslaat als de stappenteller op mijn Note 3 (alhoewel die ook overdreven 'goed' registreert, tripje in de auto en je hebt 1000 stappen erij. Geeft wel een goed gevoel ;) ). Ik vraag me af of de sensor enkel/beter aanslaat als de telefoon rechtop staat. In de broekzak stand. Kan me niet voorstellen dat het ook te maken heeft met een app (gebruik nu de bijgeleverde Health app). Hebben jullie daar ook 'last' van of heb ik een toestel met een luie meter?
Ik gebruik die niet zelf, maar wat misschien helpt is in de instellingen -> bewegingsgegevens hem op gedetailleerd te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 18:58:
Over laders gesproken, ik heb ook 2000mA laders in de auto liggen en toch blijft de telefoon aangeven dat hij alleen maar langzaam kan laden... Vorige telefoon deed het prima op volle snelheid.
Vanmiddag de Lumia 640 opgeladen met een 2000 mA Lader, geen "langzaam laden melding" gekregen, was wel een thuis lader.

Van 13% tot 100% in 2 uur en 20 minuten, zo te zien werd er niet met 2000 mA geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:50

daffie82

Minisforum UM773 Lite

EektheMan schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 19:45:

Bij mijn vrouw haar L640 heb ik het probleem dat health & fitness niet laat zien hoeveel stappen ze gedaan heeft. In dat overzicht van today, 7 days en 30 days staat gewoon niks. En het getal dat in het home scherm staat klopt niet. Suggesties?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
daffie82 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 23:39:
[...]

Bij mijn vrouw haar L640 heb ik het probleem dat health & fitness niet laat zien hoeveel stappen ze gedaan heeft. In dat overzicht van today, 7 days en 30 days staat gewoon niks. En het getal dat in het home scherm staat klopt niet. Suggesties?
Moet je dat niet aanzetten in instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:50

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Freakster86 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 23:46:

Moet je dat niet aanzetten in instellingen?
Nog gekker : je kan het niet UITzetten.....
Enkel keuze tussen basic of detail weergave.
En toch krijgt mijn vrouw haar dagelijkse stappen niet correct weergegeven.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Sissors schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 22:27:
Ik gebruik die niet zelf, maar wat misschien helpt is in de instellingen -> bewegingsgegevens hem op gedetailleerd te zetten.
Ik denk dat dat gedetailleerd bedoeld is voor apps van derden om informatie uit te kunnen trekken. Gedetailleerd zorgt er enkel voor dat je kunt oa kunt zien wat je activiteitsverdeling is tussen lopen, rennen, fietsen en autorijden. En dat enkel uitgedrukt in dat balkje. Geen exacte cijfers. Weinig interessant dus. Verder kun je in dat menu geheel onderaan op Recent Places klikken waarmee je een overzicht krijgt op een kaart waar je die dag geweest bent. Aardig.
Leuke data voor een MS Band of Apps, maar standalone niet meer dan aardig.
Moet je niet eerst de Health app starten om het werkelijk aan te zetten? In de app moet je ok instellen hoe lang je bent, waarna de app een suggestie invoert over de lengte van elk van jouw stappen. Misschien wat dieper in de instellingen van de App zelf kijken?
Bewegingsgegevens/Motion Data is volgens mij niet de plek om instellingen voor deze app te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

daffie82 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 23:39:
[...]

En bij Instellingen Extra staat Motion Data (sorry Engels) wel op allowed?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:17:
ik wilde weten hoever het vanaf hier (Eindhoven) tot aan Almere is. Conclusie: Here Drive laat me van Eindhoven naar Breda, Rotterdam, Utrecht, en uiteindelijk Almere gaan. Wat helemaal nergens op slaat. En zo doet hij er 2:15 over en 205km, terwijl Google Maps uit komt op 1:25 (incl 5 minuten vertraging), en 130km. Beetje lange omweg om 5 minuten vertraging te omzeilen.
Staan je instellingen van Here Drive wel goed ingesteld? Kijk onder andere eens bij route instellingen. Als de instellingen niet correct staan ingesteld kan je ook een langere route krijgen voor geschoteld. 🚕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 11:15:
[...]

Staan je instellingen van Here Drive wel goed ingesteld? Kijk onder andere eens bij route instellingen. Als de instellingen niet correct staan ingesteld kan je ook een langere route krijgen voor geschoteld. 🚕
Yep, alles staat op toegestaan, en zowel met snelste als kortste route kwam hij daar op uit.

Edit: Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ytJzS50qDv5ewaPuDJaTyP9z/medium.jpg

(Eens kijken of ik ergens kan vinden dat hij screenshots niet als jpg opslaat maar als png).

[ Voor 24% gewijzigd door Sissors op 08-07-2015 11:28 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 22 Laatste