Croissant in hand, I was alone.
Wat ik nu al twee keer heb gehad is dat als ik thuiskom mijn Lumia geen wifi meer op wil pikken. Na "Connecting" zegt 'ie heel behulpzaam "Cannot connect". Aan mijn router ligt het niet, ik moet echt de lumia herstarten wil 'ie het weer doen. Meer mensen met wifi issues?
Ook vind ik dat hij makkelijk in m'n broekzak ontgrendelt, vandaag stond 'ie ineens op flight mode
Hier stond een dode link.
GerkeP
Geen problemen met wifi hier.strandbal schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 17:31:
Wat ik nu al twee keer heb gehad is dat als ik thuiskom mijn Lumia geen wifi meer op wil pikken. Na "Connecting" zegt 'ie heel behulpzaam "Cannot connect". Aan mijn router ligt het niet, ik moet echt de lumia herstarten wil 'ie het weer doen. Meer mensen met wifi issues?
Ook vind ik dat hij makkelijk in m'n broekzak ontgrendelt, vandaag stond 'ie ineens op flight modeHeb nu maar een pincode ingesteld voor unlock, ik zag zo snel niet hoe ik ala android er een patroon op kan zetten?
Voor zover ik weet kan je in Windows Phone alleen voor een pincode kiezen en niet voor een patroon. Zelf vind ik dat eigenlijk helemaal niet zo erg want een pincode is veiliger omdat je dan niet een 'spoor' van je vinger kan zien op het display wanneer het uitstaat. Met zo'n spoor is het vrij eenvoudig voor kwaadwillenden om je patroon te raden en dus toegang te krijgen tot je telefoon.
Ik heb dat wifi probleem ook paar keer gehad helaas. Opnieuw opstarten was de enige oplossing. Heb wat ernaar gezocht, maar kon verder weinig vinden. Andere probleem (dat hij zichzelf unlocked), heb ik nooit gehad.
Veel dank!
GerkeP
Het is heel simpel, je download en runt de Office 365 gift app en daarna krijg je een Office 365 personal key voor 1 jaar gemaild. Deze redeem je op www.office.com/setup waarna je gewoon de taal kan kiezen. Ik heb zelf 1 jaar Personal van mijn Franse 640 gecombineerd met 1 key van mijn Nederlandse Windows 8.1 tablet en 2 Duitse sleutels die ik van ebay heb opgepikt en dat ging probleemloosguReMcO schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:26:
Nou zit ik er over te denken om een blauwe (cyaan whatever) 640 LTE te kopen bij de duitse MS Store maar is dat jaar Office 365 Personal dat erbij zit dan ook redeemable of is dat dan alleen voor Duitsland?
Sterker nog ik heb hemvoor €9,99 geupgrade naar de Home variant en mag hem nu op 5 PC's installeren
Snif... Why MS why....GerkeP schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:26:
Ja, daarvoor gebruik ik Quiet Hours (onderdeel van Cortana), maar dan moet je wel wat instellingen aanpassen naar UK/US of Duits
* Tomba wacht inmiddels al meer dan 1 jaar op Cortona ivm toestel dat op locatie NL staat
[ Voor 15% gewijzigd door Tomba op 17-06-2015 10:02 ]
Had ik zeker wel gelezen.toro36 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:08:
[...]
Zo wat een sneer![]()
Blijkbaar had je niet mijn post gelezen hoe ik dat gehaald had en wat ik er mee gedaan had die week.
Misschien had je dat even moeten lezen voor dat je ging reageren
zeker, zeker
Bedankt voor de interessante tip.
Bestelling gisteravond geplaatst.
Bestellung wird bearbeitet
And now we wait.
Graag gedaanguReMcO schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:34:
[...]
Bedankt voor de interessante tip.
Bestelling gisteravond geplaatst.
Bestellung wird bearbeitet
And now we wait.
En ow ja! Veel plezier met je Lumia 640
[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 17-06-2015 13:46 ]
[ Voor 77% gewijzigd door Bullet NL op 17-06-2015 21:34 ]
[ Voor 122% gewijzigd door Bullet NL op 17-06-2015 21:33 ]
zeker, zeker
Volgens het overzicht is Skype nog niet geinstalleerd:

Wanneer ik doorklik, geeft de telefoon met 'view' aan dat de Skype wel op mijn toestel staat. Door op 'view' klikken, opent Skype ook gewoon.

Nogmaals, het is maar een heel klein dingetje maar slordig is het wel.
[ Voor 39% gewijzigd door TomAtTweakers op 17-06-2015 17:54 ]
Al binnen? Ik had hem vorige week woensdagavond besteld, de oranje 3G Dual die toen net weer in voorraad was, en vandaag bezorgd (nog lang; zaterdag verzendbericht en gister pas beweging in).The.Terminator schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:42:
Bedankt voor de antwoorden, ik ben benieuwd. Heb de tel nl net besteld!
Nu ff wachten tot die arriveert int Oosten vant land
Er staan maar tweevier-en-een-half duitse apps op die je zo kan unpinnen of verwijderen: eentje van Deutsche Bahn en de anderen van Bild (een voor de voucher voor gratis 3 maanden Bild digitaal, incl. Bundesliga Bild, die ik dan als halve tel. Edit: plus nog twee zie ik nu pas)
[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 18-06-2015 01:51 ]
Verwijderd
Vreemd, net even gecheckt en Lumia Selfie wordt in de store gewoon aan gegeven met geïnstalleerd.TomAtTweakers schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:35:
Het is maar iets heel kleins, maar hebben jullie ook dat er bij verschillende apps die standaard op de telefoon staan, in de Store geen 'installed' maar 'free' staat (met andere woorden: de telefoon geeft aan dat het een gratis app is die nog niet geinstalleerd is)? Bij mij geeft de Store bijvoorbeeld aan dat ik Skype en Lumia Selfie niet geinstalleerd heb terwijl die wel op mijn telefoon staan. Andere standaard apps zoals bijvoorbeeld Lumia Camera staan wel gewoon op 'installed'.
Volgens het overzicht is Skype nog niet geinstalleerd:
[afbeelding]
Wanneer ik doorklik, geeft de telefoon met 'view' aan dat de Skype wel op mijn toestel staat. Door op 'view' klikken, opent Skype ook gewoon.
[afbeelding]
Nogmaals, het is maar een heel klein dingetje maar slordig is het wel.
Skype en andere lumia apps die ik verwijderd heb worden aangegeven met eigendom.
Heb ze wel allemaal een keer geopend, misschien worden ze in de store pas aan gegeven met geïnstalleerd, als je ze heb gebruikt ?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2015 20:53 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Yup gisteren binnen gekregen. Zondagavond verzonden vanuit depot.apis29 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 20:00:
[...]
Al binnen? Ik had hem vorige week woensdagavond besteld, de oranje 3G Dual die toen net weer in voorraad was, en vandaag bezorgd (nog lang; zaterdag verzendbericht en gister pas beweging in).
Er staan maar tweevier-en-een-half duitse apps op die je zo kan unpinnen of verwijderen: eentje van Deutsche Bahn en de anderen van Bild (een voor de voucher voor gratis 3 maanden Bild digitaal, incl. Bundesliga Bild, die ik dan als halve tel. Edit: plus nog twee zie ik nu pas)
Leuke tel! Heb de duitse apps + facebook er al afgeknikkert.
ff zoeken waar alles zit (en wat bepaalde opties doen) maar werkt gewoon lekker!
Alleen een probleem, nu wil de vrouw er ook 1 zucht
Trouwens nog ergens goedkope covers te verkrijgen (Cyan).
Deze wou ik nl eerst (Cyan tel), maar zat een levertijd op van 5 weken bij Amazon.
Ik heb een zwarte 640 gekocht (stom van me....) en heb inmiddels via ebay de Oranje en Cyaan cover bestedl voor iets meer dan 27euro inclusief verzenden. Die gast verkoopt ook de 640 XL backcovers mocht je die hebbenThe.Terminator schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:21:
[...]
Yup gisteren binnen gekregen. Zondagavond verzonden vanuit depot.
Leuke tel! Heb de duitse apps + facebook er al afgeknikkert.
ff zoeken waar alles zit (en wat bepaalde opties doen) maar werkt gewoon lekker!
Alleen een probleem, nu wil de vrouw er ook 1 zucht![]()
Trouwens nog ergens goedkope covers te verkrijgen (Cyan).
Deze wou ik nl eerst (Cyan tel), maar zat een levertijd op van 5 weken bij Amazon.
Bedankt voor de linkjes!Tomba schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:26:
[...]
Ik heb een zwarte 640 gekocht (stom van me....) en heb inmiddels via ebay de Oranje en Cyaan cover bestedl voor iets meer dan 27euro inclusief verzenden. Die gast verkoopt ook de 640 XL backcovers mocht je die hebben
Had ook al gezocht op Ebay, maar ik kwam ook neppers tegen en van de rubber protectie hoezen. En ik zoek altijd voor de laagste prijs haha
Kon het trouwens niet zo vinden, maar heeft de 640 default een protector erop ?
Mijn Xperia S had dat nl wel.
Ik heb op het partnumber gezocht vandaar dat ik bij deze uitkwam. Tevens goedkoopste die ik heb kunnen ontdekken. Is gisteren verzonden, benieuwd hoe lang het duurt voor ze binnen zijnThe.Terminator schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:37:
[...]
Bedankt voor de linkjes!
Had ook al gezocht op Ebay, maar ik kwam ook neppers tegen en van de rubber protectie hoezen. En ik zoek altijd voor de laagste prijs haha, dat zal ook wel meegeholpen hebben met het vinden van rommel.
Kon het trouwens niet zo vinden, maar heeft de 640 default een protector erop ?
Mijn Xperia S had dat nl wel.
Ik en mijn vriendin zetten altijd alle geluiden uit snachts. De wekker gaat altijd af met geluid.Praetoriani schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:23:
Vraagje; ik ben nieuw met Windows Phone. Vanochtend mistte ik mijn alarm, vermoedelijk omdat ik bellen en meldingen op 0 niveau had gezet. Dit omdat ik niet wakker wil worden van meldingen terwijl ik slaap. Is er een manier hoe ik mijn geluid met één knop volledig uit kan zetten maar mijn ochtendalarm niet te missen?
Veel dank!
https://f1nerd.nl
Zowel ik als mijn vriendin hebben met onze lumia's (925 en 630) een enkele keer gehad dat de wekker op stil afging, Dus alleen trillen
De laatste keer dat het voorkwam heb ik dit getest door de wekker uit te stellen en toen gebeurde het weer. Deze bug is bij de 630 2x opgetreden en bij de 925 1x sinds WP8.1 uit is en gaat alleen weg als je de telefoon reboot.
Dit maakt een Windows Phone als wekker helaas wel iets minder betrouwbaar ook al wordt ik al wakker van de trilfunctie
p.s.(simpele zoekopdracht levert dit al op, ik ben dus niet de enige)
http://forums.windowscent...0-alarm-doesnt-sound.html
http://www.reddit.com/r/w...wp_81_alarm_no_sound_bug/
[ Voor 18% gewijzigd door speedydown op 18-06-2015 12:19 . Reden: bron ]
Speedydown.nl !!!
Ik loop met Windows Phone al jaren en heb nog nooit een probleem gehad met de wekker en stille modus. Meestal wordt dit veroorzaakt door een of andere rotte app, maar ja vind maar eens uit welke app dat dat is.
Wat ik overigens wel altijd doe is alle apps afsluiten, scheelt enorm in je accugebruik en ook de performance
GerkeP
zowel de 640 als de 640 XL met dual sim en 4G kun je bij Microsoftstore.com aanschaffen via de Franse store
GerkeP
Hier stond een dode link.
Als ik connect krijg ik de login, als ik dan in log krijg ik het scherm waar ik op ok moet klikken, en krijg ik dat slotje te zien, met de melding dat de app hierdoor geen updates kan plaatsen op mijn facebook. Dit krijg ik ook met dungeon hunter 4. Iemand die mij hiermee kan helpen?
ik heb facebook app, en de games geinstalleerd op mijn sd kaart.
Wel een tweetal aparte bugs tegengekomen:
- In vliegtuigmodus+apart Wifi aan was het thuisnetwerk bij een kennis niet zichtbaar en dus verbindbaar. Zo gauw ik vliegtuigmodus uit zette, was het wifi-netwerk meteen weer zichtbaar om te verbinden.
Vergelijkbaar met dit: http://forums.windowscent...i-when-airplane-mode.html
Bij mijn eigen netwerk thuis heb ik hier overigens geen last van, erg apart.
- Al enkele keren heb ik gehad dat mijn microfoon niet werkte, waardoor apps zoals Skype, Hardware Tests en Soundhound crashen en Shazam en Whatsapp blijven hangen bij gebruik van de mic. De eerste maal heb ik naast bovenstaande apps ook video getest, wat overigens gewoon geluid opnam, waarna de falende apps weer naar behoren werkte. Het lijkt dus alsof een video-opname de microfoon reset en het iets software-matigs is. Eerlijk gezegd heb ik het idee dat dit ook samenhangt met flightmode, omdat ik deze bug 's ochtends opmerkte na een nachtje flightmode.
Ohjah, zaklamp apps doen het niet tijdens opladen heb ik gemerkt.
Ohjah2, uitwisselen van foto's en video's via NFC werkt alleen van WP naar WP toestel heb ik gisteren ondervonden. Wilde namelijk voor het eerst in m'n leven een foto delen via NFC, maar dat lukte niet. Delen van sites werkte wel (delen van contacten niet getest). Ook moest er eerst gepaired worden via Bluetooth. Kort gezegd wordt NFC dus enkel gebruikt voor het vergemakkelijken van het pairen (een 'tik' ipv een code).
Blijkbaar gebruiken Android, iOS en WP verschillende standaarden voor het uitwisselen van data via NFC.
Dit is vrij standaard, zie bijv. Wikipedia: Android Beam . Soms wordt een andere methode gekozen zoals Wifi Direct, maar daar houd het wel mee op. Niet zo spannend allemaal dus.geekeep schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 20:57:
[...] Kort gezegd wordt NFC dus enkel gebruikt voor het vergemakkelijken van het pairen (een 'tik' ipv een code).[...]
Ik vannacht ook. Ik denk dat het deze update is. Op het eerste gezicht is er niets aangepast maar fijn dat dit budgettoestel (want hoe goed hij ook is, dat is het qua prijs wel) goede support krijgt. Dat is bij de meeste budget Anroid's wel anders.strandbal schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 20:44:
Net overigens een systeemupdate binnen gekregen. Geen idee wat er allemaal veranderd is alleen
Ik zie ook iets staan bij bluetooth improvements. Ik hoop dat daarmee mijn probleem ook is opgelost, als ik zelf een gesprek start in mijn auto blijft de bluetooth namelijk actief nadat het gesprek is afgebroken (radio gaat niet meer aan). Dit had ik niet bij mijn Lumia 925.
Wel een fijne update aan de changelog te zien, dat is toch wel een voordeel van Windows Phone.
Ik heb overigens een Lumia 640 DS 3G
[ Voor 3% gewijzigd door Stefanovic45 op 19-06-2015 08:38 ]
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Firmware 02177.00000.15184.36002
Maar dat had ik dinsdag allemaal al binnen (na ontvangst vd telefoon 4 updates in totaal)
GerkeP
Ik heb helemaal geen update gehad deze week (wel een week of wat geleden) en zit ook op deze versie van het OS op mijn 640 4G DS uit Frankrijk.GerkeP schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 07:44:
Ik draai op mijn 640 XL nu OS 8.10.15148.160
Firmware 02177.00000.15184.36002
Maar dat had ik dinsdag allemaal al binnen (na ontvangst vd telefoon 4 updates in totaal)
Mijn firmware is 02177.00000.15184.36003 overigens.
Edit: het gaat inderdaad om de update die ik hierboven noemde:
While we of course do not know how many issues remain, it is pretty clear that after the update, to software version 02177.00000.15184.3600x, Lumia 640 owners will have a much improved handset.
[ Voor 101% gewijzigd door TomAtTweakers op 19-06-2015 13:21 ]
13:06uur, check voor updates en update voorbereiden
OS versie: 8.10.15127.138
Firmware: 02166.00000.15103.05001
Software radio: 401.00129.0001
13:20 Start installatie
13:39 Na update & verplichte reboot:
OS versie: 8.10.15148.160
Firmware: 02177.00000.15184.36002
Software radio: 401c3.00009.0001
Weet iemand waarom er na elke update zoveel tijd nodig is voor het 'migreren' van je gegevens?
Zal dan toch wel per land uitgerold worden en had ik dus geluk met mijn Franse DS 4G denk ik.St00mwals schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:40:
640 LTE NL:
13:06uur, check voor updates en update voorbereiden
OS versie: 8.10.15127.138
Firmware: 02166.00000.15103.05001
Software radio: 401.00129.0001
13:20 Start installatie
13:39 Na update & verplichte reboot:
OS versie: 8.10.15148.160
Firmware: 02177.00000.15184.36002
Software radio: 401c3.00009.0001
Weet iemand waarom er na elke update zoveel tijd nodig is voor het 'migreren' van je gegevens?
Dat migreren duurt altijd zo lang (heb al een tijdje WP...) en is iets waar ik me ook al wel eens aan geërgerd heb. Het is de moeite waard zegt ie dan, maar intussen zit je wel laaaang te wachten
Microsoft heeft aangekondig dit te fixen met W10 gelukkig. (heb link gezocht maar kan het zo 1-2-3 niet vinden. Heb het wel gelezen, denk op wpcentral.com)
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Ik moet wel zeggen dat de lader erg goedkoop over komt. De kabel is wel erg budget en kan niet als usb kabel gebruikt worden. Zijn er mensen hier die een andere/aftermarket lader gebruiken?
GefeliciteerdguReMcO schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 22:01:
Nou de Lumia is binnen.Ziet er erg mooi uit en voelt goed en stevig aan. De blauwe cover samen met de blauwe tegels is echt een top combinatie maar sowieso vind ik de style van WP prachtig. Ik moet nog een geheugenkaartje kopen dus echt ermee spelen heb ik nog niet gedaan. Maar qua apps die ik veel gebruik zit het goed volgens mij, ik zoek alleen nog een goede agenda en mail app.
Ik moet wel zeggen dat de lader erg goedkoop over komt. De kabel is wel erg budget en kan niet als usb kabel gebruikt worden. Zijn er mensen hier die een andere/aftermarket lader gebruiken?
Ik gebruik de lader die ooit bij mij Lumia 800 zat nog steeds. Heb ook nog geen lader gevonden die niet werkt al geven sommigen de melding dat er traag wordt geladen.
De meegeleverde is inderdaad erg cheap maar ja de prijs moet ergens vandaan komen. Liever een cheape lader dan beknibbelen op functies zoals nokia bij de 630/635 deed.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
gebruik een 640 4g

[ Voor 24% gewijzigd door huntedjohan op 20-06-2015 00:25 ]
wat zeggen de reviews over die game?
GerkeP
de volgende spellen gebruiken deze vraag. order & chaos, duels, dungeon hunter 4, en asphalt 8 airborne. Wordament komt niet met deze vraag en is op dit moment de enige game zonder deze vraag. verder nog geen games geprobeerd, dus weet niet of er nog meer zijn.GerkeP schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 08:28:
Welke game is dat?
wat zeggen de reviews over die game?
Kan er op google en in reviews niets over terug lezen. En ik vind het ook zo vreemd dat ie de keuze dan niet onthoud, dat ik aan het begin die vraag moet beantwoorden vind ik niet zon probleem, maar wel elke x bij opstarten.
[ Voor 5% gewijzigd door huntedjohan op 20-06-2015 10:48 ]
Ik vermoed dat je ergens een instelling niet goed hebt staan?
Of zet je zowel wifi als mobiele data standaard uit?
GerkeP
heb wifi en mobiele data standaard gewoon aanstaan. word zo wie zo gek van deze games, wat betreft het sharen op facebook. krijg het alleen voor elkaar om met asphalt te sharen op facebook. de andere 2 games hebben daar problemen mee.GerkeP schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 11:39:
raar, ik heb asphalt 8 even geprobeert, ik krijg die vraag niet?
Ik vermoed dat je ergens een instelling niet goed hebt staan?
Of zet je zowel wifi als mobiele data standaard uit?
zou het ermee te maken kunnen hebben dat ik games op de sd kaart zet? mag aannemen van niet, want met deze 3 games zou mijn telefoon al vol zitten
zit nu met MS helpdesk aan de chat, kijken wat zij te vertellen hebben
[ Voor 19% gewijzigd door huntedjohan op 20-06-2015 12:16 ]
Krijg volgende week nieuwe simkaart, ze twijfelen aan de kwaliteit van de simkaart.
[ Voor 19% gewijzigd door huntedjohan op 20-06-2015 13:09 . Reden: update na telefoon gesprek met tele2 ]
Verwijderd
https://windowsphone.user...-save-maps-to-memory-card
[ Voor 25% gewijzigd door Tomba op 20-06-2015 16:12 ]
Zijn deze apps gewoon te verwijderen?Providervoorraad – Bevat welkomstlogo en enkele voorgeïnstalleerde apps. Smartphone is verder zonder logo's.
GerkeP
Ik heb zojuist mijn Lumia 640 XL ontvangen. Nou heb ik even in de instellingen gekeken, en ik vond het realistisch beeld bij scherminstellingen wel mooier dan de standaard. Weet iemand of dit de accuduur vermindert of dat het om de een of andere reden slecht is voor de accu, apparaat, enz.?
Meer geld uitgeven voor eventuele apps die je er zo af kunt gooien? Ook op een CV staan apps die niet iedereen gebruikt. Sterker nog, bij het gebruiksklaar maken van het toestel (regiokeuze) wordt bepaald welke aanvullende apps er op worden gezet. Reset je toestel maar eens en begin met regio UK.GerkeP schreef op zondag 21 juni 2015 @ 08:54:
Is dus een branded toestel. Dan zou ik voor 25 euro meer gewoon in de MS store bestellen
Kortom: best goeie aanbieding voor iemand die dit toestel zoekt.
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Gebruik WP sinds 2013.huntedjohan schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 23:24:
waarom krijg ik elke x bij het opstarten van een game de vraag welke provider ik gebruik? Had dit nooit bij android met dezelfde games, en ik krijg het ook constant opnieuw. en deze lijst veranderd ook nog weleens, waarbij niet eens altijd mijn provider erbij staat.
gebruik een 640 4g
[afbeelding]
Eerst had ik een Lumia 620 en later een Lumia 925 die ik nog steeds gebruik.
Nog nooit heb ik een dergelijke vraag gehad bij een game, en ik heb veel games gespeeld.
[ Voor 23% gewijzigd door Ramon op 21-06-2015 12:54 ]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
je ben niet de enige, ook MS had deze vraag nog niet eerder gekregen van wat ik merkte aan de medewerker die me hielp tijdens de chat sessie. ik wacht nu even rustig af wat er gebeurt met een nieuwe simkaart. Volgens MS moet het probleem 100% zeker bij de provider zitten, en bij tele2 herkennen ze het probleem niet, dus het is nog even afwachten waar het probleem zich bevind. Van wat ik van MS begreep kan de telefoon zelf niet verantwoordelijk zijn voor de vraag, nu alleen nog de vraag of het door simkaart komt, of dat tele2 zelf als provider hier verantwoordelijk voor isStravincy schreef op zondag 21 juni 2015 @ 12:50:
[...]
Gebruik WP sinds 2013.
Eerst had ik een Lumia 620 en later een Lumia 925 die ik nog steeds gebruik.
Nog nooit heb ik een dergelijke vraag gehad bij een game, en ik heb veel games gespeeld.
Ja, dergelijke apps kan je gewoon verwijderen.Wasrek schreef op zondag 21 juni 2015 @ 07:24:
Bij iBood:
[...]
Zijn deze apps gewoon te verwijderen?
Mocht er ééntje tegenstribbelen, zet je toestel een 100 of 150 jaar vooruit en activeer de desbetreffende app.
Deze zal dan niet werken en de mogelijkheid bieden om hem alsnog te verwijderen.
Daarna kan je hem gewoon weer op de juiste tijd zetten.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Ik had dat probleem ook bij mijn eigen netwerk en bij toeval kwam ik er achter wat het was.[b][message=44442391,noline]
Wel een tweetal aparte bugs tegengekomen:
- In vliegtuigmodus+apart Wifi aan was het thuisnetwerk bij een kennis niet zichtbaar en dus verbindbaar. Zo gauw ik vliegtuigmodus uit zette, was het wifi-netwerk meteen weer zichtbaar om te verbinden.
Vergelijkbaar met dit: http://forums.windowscent...i-when-airplane-mode.html
Bij mijn eigen netwerk thuis heb ik hier overigens geen last van, erg apart.
Als je je wifi ap niet op een vaste channel zet dan krijg je dit. Zodra je die op een vaste channel zet dan ziet je windows phone je netwerk in airplane modus.
Erg raar dat dit zo is. Kon er nergens wat over vinden. Bij velen gaat het wel goed.
Ik gebruik Unifi roaming met variabele cannels, nog nooit issues gehad
GerkeP
Heb het op mijn Huawei W2 ook sinds ik een Hema telefoonkaart gebruik (is nu mijn backup/sport telefoon). daarvoor 2 jaar een vodafonekaart gebruikt zonder ooit de melding te hebben gezien.huntedjohan schreef op zondag 21 juni 2015 @ 12:53:
[...]
je ben niet de enige, ook MS had deze vraag nog niet eerder gekregen van wat ik merkte aan de medewerker die me hielp tijdens de chat sessie. ik wacht nu even rustig af wat er gebeurt met een nieuwe simkaart. Volgens MS moet het probleem 100% zeker bij de provider zitten, en bij tele2 herkennen ze het probleem niet, dus het is nog even afwachten waar het probleem zich bevind. Van wat ik van MS begreep kan de telefoon zelf niet verantwoordelijk zijn voor de vraag, nu alleen nog de vraag of het door simkaart komt, of dat tele2 zelf als provider hier verantwoordelijk voor is
Denk dus ook dat het door de sim kaart komt.
Resistance is futile (if <1 ohm)
Oh my god yes. Echt super irritant dat dat niet meer kan. Die paar schamele GB die we krijgen in onze 640 laten het niet toe om meer dan alleen Nederland in Here te installeren....Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 15:21:
Save maps to memorycard (Windowsphone usersvoice)
https://windowsphone.user...-save-maps-to-memory-card
Is niet het enige verschil dat er een flapje voor komt? (Voor het scherm dus?) Als je die verwijderd heb je aan de achterkant een losse accu. Denk dus dat je hem om moet klappen en dan gewoon in de houder moet plaatsen, past ie niet?CAP-Team schreef op zondag 21 juni 2015 @ 14:35:
Ik heb voor mijn vader een origineel Microsoft hoesje voor zijn Lumia 640 gehaald. Aangezien dit hoesje de achterkant van de telefoon vervangt, hoe doen jullie dat dan met auto houders? Telkens de achterkant verwijderen is ook niet practisch..
Ik heb een Asus RT-N66u die ook zelf het optimale kanaal zoekt en onze Lumia's (635, 640 en 1020) hebben geen enkel probleem met verbinden. Wellicht is er een firmware update voor je router die dit issue verhelpt?toro36 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 17:39:
[...]
Ik had dat probleem ook bij mijn eigen netwerk en bij toeval kwam ik er achter wat het was.
Als je je wifi ap niet op een vaste channel zet dan krijg je dit. Zodra je die op een vaste channel zet dan ziet je windows phone je netwerk in airplane modus.
Erg raar dat dit zo is. Kon er nergens wat over vinden. Bij velen gaat het wel goed.
Maar toch wel alleen op een Windows Phone. Is Hema ook Tele2 op de achtergrond? Lijkt misschien een Roaming beveiliging? (Tele2 roamt op T-Mobile ivm nog geen compleet eigen netwerk)PQR schreef op zondag 21 juni 2015 @ 21:40:
[...]
Heb het op mijn Huawei W2 ook sinds ik een Hema telefoonkaart gebruik (is nu mijn backup/sport telefoon). daarvoor 2 jaar een vodafonekaart gebruikt zonder ooit de melding te hebben gezien.
Denk dus ook dat het door de sim kaart komt.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd gezien ik nog genoeg ruimte heb, maar volgens meerdere van wat ik las kan je prima die kaarten nog op je SD zetten, en dan dus niet met die oude opslaginzicht.Tomba schreef op maandag 22 juni 2015 @ 07:23:
[...]
Oh my god yes. Echt super irritant dat dat niet meer kan. Die paar schamele GB die we krijgen in onze 640 laten het niet toe om meer dan alleen Nederland in Here te installeren....
Volgens veel ook niet, dus ik weet niet wie er nu gelijk heeft
[ Voor 6% gewijzigd door Sissors op 22-06-2015 10:08 ]
Mogen ze mij vertellen hoe en waarSissors schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:08:
[...]
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd gezien ik nog genoeg ruimte heb, maar volgens meerdere van wat ik las kan je prima die kaarten nog op je SD zetten, en dan dus niet met die oude opslaginzicht.
Volgens veel ook niet, dus ik weet niet wie er nu gelijk heeft.
Heel simpel, tot 3 weken terug was de Lumia Storage Beta nog te herinstalleren, nu is die helemaal weg uit de store. Dus had je die beta app, dan kon het nog (tot je reset)Sissors schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:08:
[...]
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd gezien ik nog genoeg ruimte heb, maar volgens meerdere van wat ik las kan je prima die kaarten nog op je SD zetten, en dan dus niet met die oude opslaginzicht.
Volgens veel ook niet, dus ik weet niet wie er nu gelijk heeft.
GerkeP
Dat vermoed ik eerlijk gezegd ook, vind het nog steeds een heel vage actie van MS dat ze deze delisten...GerkeP schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:30:
[...]
Heel simpel, tot 3 weken terug was de Lumia Storage Beta nog te herinstalleren, nu is die helemaal weg uit de store. Dus had je die beta app, dan kon het nog (tot je reset)
Ik heb de flipcover wel gewoon gezien op nederlandse MS store, dat mat is natuurlijk wel mooier. Maar ik heb nog nooit een hoesje/flipcover gehad bij mijn telefoon. Ik heb hem altijd bij me liggen zodat ik op het glance screen gelijk alles kan aflezen. Dus ik weet niet zeker of ik zin heb in een flipcase.
...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr
Verwijderd
nieuws: 'Nokia denkt na over verkoop kaartensoftware Here'
Toevallig weet ik dat jaBarres B. schreef op maandag 22 juni 2015 @ 14:27:
Beetje jammer, bij mij is de blauwe 640 DS LTE geleverd terwijl ik de oranje had besteld. Weet iemand hier waar je aan de oranje cover kan komen? Ik weet niet of ik zin heb om de aftersales van franse msstore bezig te gaan.
Ik heb de flipcover wel gewoon gezien op nederlandse MS store, dat mat is natuurlijk wel mooier. Maar ik heb nog nooit een hoesje/flipcover gehad bij mijn telefoon. Ik heb hem altijd bij me liggen zodat ik op het glance screen gelijk alles kan aflezen. Dus ik weet niet zeker of ik zin heb in een flipcase.
Hint; bovenaan heb je een 'Zoek in het Forum' veld, scheelt je antwoord afwachten
Over de Flipcover hebben we ook al van 1 Tweaker negatieve feedback ontvangen: onkl in "\[WP8.1] Ervaringen met de Microsoft Lumia 640 en 640XL" dat was voor mij een extra reden om gewoon een fliploze cover te bestellen.
Ik verwacht dat Microsoft er wel een stokje voor zou steken als er betaald zou moeten worden voor de maps.Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 14:32:
Ik vermoed dat het te maken heeft dat "Here maps" in de verkoop staat en dat daarom de app "Lumia storage check beta" niet meer te downloaden is. Het zal mij niets verbazen als de nieuwe toekomstige eigenaar geld gaat vragen voor het gebruik van "Here maps".
nieuws: 'Nokia denkt na over verkoop kaartensoftware Here'
[ Voor 22% gewijzigd door Tomba op 22-06-2015 14:55 ]
Thnx voor de info, dan ga ik dat proberen. Ik had al gezocht in het topic, maar blijkbaar andere zoekwoorden. Ik volg dit topic als van het begin, maar had dat blijkbaar gemist. Je hoeft er niet gelijk denigrered over te doen.Tomba schreef op maandag 22 juni 2015 @ 14:48:
[...]
Toevallig weet ik dat ja
Hint; bovenaan heb je een 'Zoek in het Forum' veld, scheelt je antwoord afwachten
Over de Flipcover hebben we ook al van 1 Tweaker negatieve feedback ontvangen: onkl in "\[WP8.1] Ervaringen met de Microsoft Lumia 640 en 640XL" dat was voor mij een extra reden om gewoon een fliploze cover te bestellen.
[...]
Ik verwacht dat Microsoft er wel een stokje voor zou steken als er betaald zou moeten worden voor de maps.
Dat de flipcover wat zou loslaten had ik al wel gelezen, maar ik zou er toch geen pas in stoppen. Daar heb ik mijn pas houder voor, alles mooi bij elkaar. Dus dat maakt mij niet uit.
...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr
Niet denigrerend bedoeld, ik help je niet voor nietsBarres B. schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:42:
[...]
Thnx voor de info, dan ga ik dat proberen. Ik had al gezocht in het topic, maar blijkbaar andere zoekwoorden. Ik volg dit topic als van het begin, maar had dat blijkbaar gemist. Je hoeft er niet gelijk denigrered over te doen.
Dat de flipcover wat zou loslaten had ik al wel gelezen, maar ik zou er toch geen pas in stoppen. Daar heb ik mijn pas houder voor, alles mooi bij elkaar. Dus dat maakt mij niet uit.
Ah je bent er al sinds 2007 bij zie ik in je profiel. Had dan ook kunnen weten dat je wel wist dat men hier verwacht dat je eerst zelf zoekt
[ Voor 9% gewijzigd door Tomba op 22-06-2015 16:55 ]
Overigens ben ik momenteel in Frankrijk, met een hoop zon dus, en het scherm is echt prima afleesbaar. (Vooral vergeleken met een Aldi Android
Verwijderd
Bottom line is dat "lumia storage check beta" niet meer te downloaden is, dus ook niet via bovenstaande links. En daar zijn gebruikers met reden pissed of over. Als Microsoft nu eens met een verklaring komt...maar tot op heden is dat volgens mij niet het geval.Baserk schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:34:
Voor diegenen die hun maps op de SD-card willen; ook geen mogelijkheid door de app hier of hier te downloaden en dan handmatig te installeren op je WP?

POI's werkt op de zelfde manier
GerkeP
Ik heb zelf het idee dat er dus bijgehouden wordt op welk netwerk je zit en als ze deze niet kennen je die vraag voorgeschoteld krijgt,want als ik op Vodafone.IT zat afgelopen week kreeg ik de vraag niet.
Dus het zal combi netwerk/sim/roaming zijn
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Hoe kan ik de routes die ik op Here.com heb gemaakt terugvinden op m'n Lumia dan?GerkeP schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:15:
@Coenox Dat kan nog steeds hoor. Ik plan mijn routes op mijn Surface, daarna sync ik de boel met mijn Lumia, werkt helemaal perfect.
POI's werkt op de zelfde manier
Ik was ook altijd gebruiker van deze functie op Symbian, maar weet niet anders dan dat routes niet werken op de Lumia's.
Heb je wel ingelogd op je Here account binnen de apps op je telefoon?Sonny7 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:34:
[...]
Hoe kan ik de routes die ik op Here.com heb gemaakt terugvinden op m'n Lumia dan?
Ik was ook altijd gebruiker van deze functie op Symbian, maar weet niet anders dan dat routes niet werken op de Lumia's.

(Overigens ben ik het met je eens dat de oude OVI maps veel uitgebreider waren, maar ja. De apps op WindowsPhone zijn from scratch gebouwd en out of the box al beter dan Google Maps op Android om over Apple Maps maar niet te praten
Hoop niet dat het weer een of andere economisch-politische beslissing is, omdat Here momenteel in de etalage staat. Want ik begon het net praktisch te vinden, de navi is behoorlijk goed voor alledaagse dingetjes.
Update: ze hebben tenminste een uptodate FAQ:
Tering, ik heb er geen zin meer in. Je kan echt niets meer vertrouwen. Elke 2-3 jaar husselt iedere fabrikant alles weer door elkaar met die stomme verkopen en overnames.Can I sync routes between here.com and HERE Maps on my Windows Phone?
Unfortunately, this isn't possible at the moment. However, you can sync your favourite places.
[ Voor 34% gewijzigd door MaanBanaan op 23-06-2015 10:29 ]
Hmm opvallend, ik merk het ook. Route aangemaakt op here.com, maar ik kan deze niet in Here Drive+ ontdekken.JRTB schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:03:
Ik heb hetzelfde: ben aangemeld in een desktopbrowser met m'n Here account en op m'n Lumia 735 idem dito. Maar in beide richtingen zie ik de opgeslagen routes niet terugkomen. Uit- en inloggen maakt geen verschil. Raar hoor.
Hoop niet dat het weer een of andere economisch-politische beslissing is, omdat here momenteel in de etalage staat. Want ik begon het net praktisch te vinden, de navi is behoorlijk goed voor alledaagse dingetjes.
Ik heb deze optie (onder WindowsPhone) overigens ook nog nooit gebruikt dus weet niet of het ooit gewerkt heeft.
Hmm, schijnbaar ben ik ook te laat met het importeren van mijn plaatsen uit mijn Nokia Account. Das wel jammer
Anyway; locaties syncen bij mij wel, Routes niet!Because of the 2014 sale of part of Nokia to Microsoft, Nokia accounts had to be shut down on 24 April, 2015. Favourites or collections saved using HERE apps while signed in to a Nokia account before that date are only available now if you imported them to a HERE account.
[ Voor 23% gewijzigd door Tomba op 23-06-2015 10:38 ]
Locaties is inderdaad geen probleem, routes zouden een welkome toevoeging zijn, maar ik wacht hier al sinds de introductie van HERE op.Tomba schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:29:
[...]
Hmm opvallend, ik merk het ook. Route aangemaakt op here.com, maar ik kan deze niet in Here Drive+ ontdekken.
Ik heb deze optie (onder WindowsPhone) overigens ook nog nooit gebruikt dus weet niet of het ooit gewerkt heeft.
Hmm, schijnbaar ben ik ook te laat met het importeren van mijn plaatsen uit mijn Nokia Account. Das wel jammer![]()
[...]
Anyway; locaties syncen bij mij wel, Routes niet!
Ik zal vanavond eens testen of het dan is veranderd?
GerkeP
Eerder gebruikte ik hem ernaast als Tommietom het liet afweten.
Je kan idd geen routes vastleggen van A,B en dan naar C en D maar gewoon van adres naar adres.
Daarnaast moet je het adres exact invoeren zonder spelfouten omdat ie anders het internet wil opduiken of het adres niet herkent.
De planning stuurt dan adressen door die vaak ook nog eens afgekort zijn, en dan probeert datzelfde ongein maar eens met Friese adressen.
Waar in Here Drive+ kwamen deze routes dan terug? (Ik heb het zoals gezegd nog nooit gebruikt, ben erg benieuwdGerkeP schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:37:
Het heeft gewerkt.
Ik zal vanavond eens testen of het dan is veranderd?
Heb zelf een TomTom Go 5000 en daar moet ik ook het hele adres invoeren (al probeert ie al wel aan te vullen). Verlang nog wel eens terug naar de oude manier van werken, eerst stad, dan straat en dan nummer (met auto-aanvulling)Amadeus1966 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:41:
Ik gebruik nu Here volledig "beroepsmatig" ( heb ff een tijdelijk baantje ), omdat de werkgever geen Tommietom verstrekt.
Eerder gebruikte ik hem ernaast als Tommietom het liet afweten.
Je kan idd geen routes vastleggen van A,B en dan naar C en D maar gewoon van adres naar adres.
Daarnaast moet je het adres exact invoeren zonder spelfouten omdat ie anders het internet wil opduiken of het adres niet herkent.
De planning stuurt dan adressen door die vaak ook nog eens afgekort zijn, en dan probeert datzelfde ongein maar eens met Friese adressen.
Here Drive+ gebruik ik eigenlijk vooral op vakantie en voor incidenteel gebruik is ie ideaal (behalve dat ik nu dus mijn maps in het mini-onboard geheugen moet proppen
[ Voor 64% gewijzigd door Tomba op 23-06-2015 13:45 ]
Bij wat testen had ik voordat ik hem in mijn auto zat een paar keer heel vreemd resultaat, maar dat heb ik daarna niet meer kunnen reproduceren. Met wat googlen kwam ik erop uit dat een hele enkeling dat ook weleens had, maar heb het niet vaker meer gehad. Een nadeel is inderdaad dat je zonder internet adres goed moet invoeren, ipv van wat ik had, eerst land, plaats, straat, nummer. Voordeel is dan weer dat met internet (binnen Nederland dus), je weer erg makkelijk kan zoeken.
En voor 13 euro is dat dan toch stuk goedkoper dan een navigatiesysteem
[ Voor 3% gewijzigd door Sissors op 23-06-2015 14:25 ]
En daarmee zijn we weer terug bij mijn eerste opmerking. Ik wil Here graag op de motor gebruiken, maar:Sonny7 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:23:
[...]
Locaties is inderdaad geen probleem, routes zouden een welkome toevoeging zijn, maar ik wacht hier al sinds de introductie van HERE op.
- ik kan geen routes synchroniseren (locaties wel inderdaad)
- en geen grote POI bestanden toevoegen (bv campings in een bepaald land), bv. van http://www.archiescampings.eu/ned1/
Dan zit je inderdaad met Here niet goed. Zijn er uberhaupt nog oplossingen waarbij dat laatste kan? (POI bestanden toevoegen). TomTom heeft het in ieder geval uit de nieuwere Go's gesloopt (waaronder mijn Go 5000)coenox schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:52:
[...]
En daarmee zijn we weer terug bij mijn eerste opmerking. Ik wil Here graag op de motor gebruiken, maar:
- ik kan geen routes synchroniseren (locaties wel inderdaad)
- en geen grote POI bestanden toevoegen (bv campings in een bepaald land), bv. van http://www.archiescampings.eu/ned1/
Ik heb helaas voor WP nog geen oplossing kunnen vinden, zou dolgraag routes willen volgen op m'n WP (ATB routes, fietsroutes, wandelroutes, autoroutes etc.), maar nog geen bruikbare app kunnen vinden die dit ook offline (lees in het buitenland) uit kan voeren..Tomba schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:59:
[...]
Dan zit je inderdaad met Here niet goed. Zijn er uberhaupt nog oplossingen waarbij dat laatste kan? (POI bestanden toevoegen). TomTom heeft het in ieder geval uit de nieuwere Go's gesloopt (waaronder mijn Go 5000)
Ook niet te downloaden naar pc/laptop en via usb/BT op je toestel/SD kaart zetten en dan handmatig installeren?Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:09:
[...]
Bottom line is dat "lumia storage check beta" niet meer te downloaden is, dus ook niet via bovenstaande links.
Romanes eunt domus | AITMOAFU
Maar direct maar even de vraag...
Whatsapp...
Het idee van de dual sim is dat het toestel voornamelijk in Roemenie met Roemeense sim wordt gebruikt. Maar de tweede sim is een Nederlandse Kruidvat mobiel simkaart om in Nederland gebeld te kunnen worden en kleine hoeveelheden data (whatsapp).
Kan ik eigenlijk whatsapp onder 1 account blijven draaien of moet ik in Nederland switchen?
Onder de Roemeense sim + nummer is het whatsapp account gekoppeld, maar willen we geen internet hier gebruiken. Daar komt de kruidvat sim binnen.
Hoe werkt dit in de praktijk?
Hoe werkt het uberhaupt in de praktijk?
Kunnen beide sims tegelijk bereik hebben?
Morgen maar even testen...
[ Voor 8% gewijzigd door BlakHawk op 24-06-2015 00:23 ]
Bedoelde het meer algemeen. De TomTom die ik heb (Go 5000) biedt de mogelijkheid namelijk ook niet meer, net zo min als de Garmin Nuvi van mijn vader. Lijkt erop dat we wat dat betreft behoorlijk terug in de tijd zijn gegaan qua opties.Sonny7 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:41:
[...]
Ik heb helaas voor WP nog geen oplossing kunnen vinden, zou dolgraag routes willen volgen op m'n WP (ATB routes, fietsroutes, wandelroutes, autoroutes etc.), maar nog geen bruikbare app kunnen vinden die dit ook offline (lees in het buitenland) uit kan voeren..
Niet zonder developers unlock vrees ik. Heb de XAP maar krijg een melding dat ik deze niet mag installerenBaserk schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:52:
[...]
Ook niet te downloaden naar pc/laptop en via usb/BT op je toestel/SD kaart zetten en dan handmatig installeren?
Whatsapp is gekoppeld aan je nummer en kan maar 1 nummer tegelijk. Je kiest dus welk nummer je op Whatsapp wilt gebruiken (zo te zien bij jullie dus dat Roemeense nummer) en je gebruikt de Kruidvat SIM puur voor data. Zo heb ik het ook draaien (Data van Vodafone, nummer van Bliep* in Whatsapp)dfrenner schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 00:20:
Nou de 640 XL dual sim is binnen...
Maar direct maar even de vraag...
Whatsapp...
Het idee van de dual sim is dat het toestel voornamelijk in Roemenie met Roemeense sim wordt gebruikt. Maar de tweede sim is een Nederlandse Kruidvat mobiel simkaart om in Nederland gebeld te kunnen worden en kleine hoeveelheden data (whatsapp).
Kan ik eigenlijk whatsapp onder 1 account blijven draaien of moet ik in Nederland switchen?
Onder de Roemeense sim + nummer is het whatsapp account gekoppeld, maar willen we geen internet hier gebruiken. Daar komt de kruidvat sim binnen.
Hoe werkt dit in de praktijk?
Hoe werkt het uberhaupt in de praktijk?
Kunnen beide sims tegelijk bereik hebben?
Morgen maar even testen...
Niet op mijn 640 4G DS. Ik heb 4G op mijn tweede SIM, primaire SIM doet 3G (maar dat is een beperking van Bliep*; die bieden nog geen 4G) Beide SIMs kunnen gewoon 4G aan.SuikerBrood schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 00:43:
SIM 1 is 3g óf 4g. SIM 2 is gprs.

Heeft verder niets met interopunlock te maken.
Normaal gesproken kan je met een gewoon devaccount 2 apps sideloaden, als je een sd kaart ondersteund kan je meerdere sideloaden daar heb je geen interopunlock voor nodig.
Voor een gehacktiveerde xap heb je idd een dev account nodig.
Voor gewoon sideloaden van apps uit de store niet.
[ Voor 23% gewijzigd door Amadeus1966 op 24-06-2015 07:49 ]