Ik heb na 3x opladen een accu duur gehaald van 7 dagen. 7 dagen en 1 uur toen heb ik hem aan de lader gedaan bij 1%?
Ik heb de normale niet XL. Geen blauwetand aangehad, wifi en 4g data alleen ondemand aangezet voor wat surfen/mailen en de facebook app ondemand (draait niet op de achtergrond bij mij). Alles wat niet op de achtergrond hoefde te draaien uitgezet. Geen location service aangehad en de battery saver tot het laatst
niet aangehad. Wel mee gebeld elke dag even en een paar sms'en en een skype gesprek gehad met video van 10 minuten die draaide wel op de achtergrond. Paar foto's geschoten etc.
Onder de settings, onder Battery saver -> Usage settings kan je per app selecteren of de app op de achtergrond mag draaien of niet. Dit scheelt aanzienlijk in je battery juice.
Het lukt maar je moet er dan niet videos mee gaan kijken en wat ik deed was misschien een beetje extreem maar als je hem als basic phone gebruikt, alleen een beetje bellen en sms'en moet je 5 dagen makkelijk halen. En dat alleen al is een verademing vergeleken met mijn eerdere smartphones.
Nu ga ik dit nu niet meer halen omdat ik netflix erop kijk en youtube met de metrotube app. Maar dan nog haal ik makkelijk een paar dagen usage eruit. Een zeer intensieve gebruiker gaat dat natuurlijk niet halen. Ik game bijvoorbeeld niet erop. Ik heb daarvoor een PC en een PS4.
Ik kom van de android custom rom wereld en heb eerder alle iPhones gehad tot de 4S. Dit is een frisse welkome wind in het smartphone landschap. Microsoft is hier mee een hele goede weg ingeslagen.
En zoals ze al zeiden bij de Register.co.uk: nu alleen hopen dat Microsoft het straks niet gaat verpesten met de Windows 10 upgrade
Ik heb trouwens nog steeds geen cover kunnen vinden voor dit toestel. Ondertussen heb ik hem al 2x laten vallen zonder schade gelukkig. Alle bekende telecom zaken en media markt hebben nog geen hoesjes/covers etc voor de Lumia 640. Weet iemand ergens waar ze wel al te krijgen zijn in Nederland?