Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
PSspike schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 09:13:
Inmiddels heb ik de flip shell (CC-3089) binnen voor de 640. Ik heb de cyan versie besteld, deze heeft een matte kleur en is ruw. Dit dus in tegenstelling met de originele cyan backcover.

De achterkant is iets dikker en het klapdeksel wil wat heen en weer schuiven.
Als er een pinpas in het klapdeksel zit, dan sluit deze niet helemaal goed meer aan op het scherm.
Goed zo vaak de telefoon andersom leggen en hopen dat het hierdoor soepeler/beter wordt.
Verder prima hoesje! Met foto's maken geeft het ook extra stabiliteit.
Waar heb je deze besteld? Ik zit nog steeds te wachten op die van mij voor de 640XL :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:14

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:17:
[..]
De camerachip is dus 8Mp, maar er wordt maar 6 Mp van gebruikt omdat men het formaat naar 16:9 wil forceren.
Wel een beetje jammer omdat ik liever fotos maak in 3:2 of 4:3 verhouding. (bijsnijden kan dan altijd nog)
Bovendien toch wat volksverlakkerij om dan te adverteren met 8Mp.
Maar misschien heb ik de specificaties verkeerd geïnterpreteerd, ik weet het niet.
Voorts blijft het een prachtig toestel, als je voldoende hebt aan de beschikbare apps.
Dit is geen probleem maar een gevolg van de gebruikte techniek. Het betreft een sensor met een 4:3 verhouding en een resolutie van 3264 x 2448 pixels. Als je hier een 16:9 foto van wil maken (of 3:2 for that matter) zal er dus een deel weggesneden worden. Mocht je willen croppen kun je in Lumia Camera gewoon instellen dat hij in 4:3 opneemt via de instellingen (te bereiken via de 3 puntjes)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:03
albert04 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 09:27:
[...]

Waar heb je deze besteld? Ik zit nog steeds te wachten op die van mij voor de 640XL :z
Belsimpel...maar Centralpoint en Bol.com (via reseller) heeft/had deze ook op voorraad.
Voorraden lijken erg beperkt...Alleen Centralpoint lijkt nog korte levertijd te hebben. :/

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:18

nwagenaar

God, root. What's the differen

PSspike schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 10:56:
[...]
Belsimpel...maar Centralpoint en Bol.com (via reseller) heeft/had deze ook op voorraad.
Voorraden lijken erg beperkt...Alleen Centralpoint lijkt nog korte levertijd te hebben. :/
GSMPunt zou de CC-3089 nog op voorraad moeten hebben. En voor een paar euro meer kan je hem ook op Ebay kopen; alleen moet je wel even een weekje geduld hebben :+

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
Pff ik heb mijn bestelling al sinds eind April bij GSMpunt lopen, maar nog steeds niets gekregen. Ik ga maar bellen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Wie kan ik blij maken met een kortingscode van best cases.
Heb nog een code van wel kuch kuch 20%
Even via pb, wie het eerst haalt......

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
Nou, ik heb hem bij GSMpunt geannuleerd en gisteren via eBay een nieuwe besteld. Hopelijk gaat dat wat sneller. Het heeft inmiddels de status shipped. gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strawberrymilke
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-03-2020
Ik heb een lijst gemaakt met top 10 smartphones van deze maand, dit toestel zit daar ook bij! :D
Modbreak: fijn voor je, maar spammen doe je maar elders.

[ Voor 35% gewijzigd door NMe op 20-05-2015 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-08 11:28
Gisteren voor het eerst een 640 in het "wild" gezien... Het formaat viel me echt zwaar tegen. Ik was ervan overtuigd dat het een XL was, maar nee. Ik wil niet weten hoe gigantisch die XL dan wel niet is.

Dit is echt veel te groot voor mij en helaas een reden om dan maar helemaal van de 640 af te zien. Ik zou momenteel ook niet weten waar ik m'n 620 mee kan gaan vervangen: alle modernere WP-toestellen zijn (voor mij) onpraktisch groot of qua specs veel slechter dan de inmiddels toch al best oude 620.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram91
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-08 19:45
HooksForFeet schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:47:
Gisteren voor het eerst een 640 in het "wild" gezien... Het formaat viel me echt zwaar tegen. Ik was ervan overtuigd dat het een XL was, maar nee. Ik wil niet weten hoe gigantisch die XL dan wel niet is.

Dit is echt veel te groot voor mij en helaas een reden om dan maar helemaal van de 640 af te zien. Ik zou momenteel ook niet weten waar ik m'n 620 mee kan gaan vervangen: alle modernere WP-toestellen zijn (voor mij) onpraktisch groot of qua specs veel slechter dan de inmiddels toch al best oude 620.
Wat is voor jou dan het ideale formaat? 5 inch is een heel gewoon formaat geworden, flagships van vrijwel elk merk zijn (minstens) 5 inch. De lumia 735 is ook iets kleiner dan de 640 dacht ik.
De 640XL is qua formaat vergelijkbaar met bijvoorbeeld de Galaxy Note 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-08 11:28
Ik snap dat het een normaal formaat is geworden, dat is juist mijn probleem: er zijn bijna geen (goeie) kleinere telefoons meer te vinden wat Windows Phone betreft.

Mijn ideale formaat is de 620. Ik zou iets groter ook nog wel kunnen accepteren (ergens tussen de 640 en de 620 in) maar dat zou wel echt de grens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:55

TWKterry

Master Mariner

Bij de Microsoft.fr store zijn de LTE dual sim toestellen weer aanwezig !
Zojuist een exemplaar besteld, 5-7 dagen levertijd zeggen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:01
HooksForFeet schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 13:26:
Ik snap dat het een normaal formaat is geworden, dat is juist mijn probleem: er zijn bijna geen (goeie) kleinere telefoons meer te vinden wat Windows Phone betreft.

Mijn ideale formaat is de 620. Ik zou iets groter ook nog wel kunnen accepteren (ergens tussen de 640 en de 620 in) maar dat zou wel echt de grens zijn.
Toestellen onder de 4" worden echt amper nog gemaakt. Tot een paar jaar geleden was 4,3" nog een klein/medium model en ook dat is tegenwoordig amper meer te vinden. 4,5" lijkt het kleinste wat je nu kunt krijgen. Maar dat is niet alleen met WP. Kijk naar Sony Xperia Z3 Compact. Compact met slechts 4,6".

http://tweakers.net/categ...Z6pko6SjlJlYA2SZ6pkq1tbUA

Als je dan ziet wat voor een toestellen je hebt:
Moto E/G zijn al 4,5" vrij groot.
S5 mini is al een generatie oud en ook al 4,5".
iPhone 5c/s is slechts 4" maar ook al één generatie oud.
Dan heb je nog een Samsung A3 (budgetphone) en een Z1 Mini (heel oud).

Meer is er niet. Niet voor Windows Phone, niet voor Android, niet van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:20

daffie82

Minisforum UM773 Lite

asifonly schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 19:29:

Dat is niet helemaal correct. Ik heb Cortana werkend met VK instellingen. In de 'calendar' krijg ik gewoon in het Nederlands te zien dat het Hemelvaartsdag is (geweest) en 1e + 2e Pinksterdag aanstaande is. Instellingen: Regio/Country VK en Regional format 'Dutch' (Netherlands) Language English (United Kingdom) Keyboard Dutch (Netherlands) Ook Lockscreen wordt in NL weergegeven. De settings van MSN Nieuws kan je heel 1-voudig op Nederlands zetten. Landsafhankelijke App zoals bijv. Funda moet je eerst in NL store downloaden voordat je het toestel aanpast naar VK.
Balen zeg...
Omdat ik windows insider W10 preview update "voor de deur" heb staan, kan ik geen andere talen downloaden. Eerst moet je die W10 preview installeren (die ik niet wil overigens)
Slaat echt nergens op 8)7

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:22
daffie82 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 11:05:
[...]
Eerst moet je die W10 preview installeren (die ik niet wil overigens)
Waarom heb je die app dan geinstalleerd en de update neergeladen?

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ozzynator schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 16:19:
[...]

Waarom heb je die app dan geinstalleerd en de update neergeladen?
Omdat ik update 2 van 8.1 wou binnenhalen. Maar dat is het punt ook niet. Het is gewoon belachelijk dat je hierdoor zelfs geen andere taal meer kan installeren.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:01
Tja.. Je krijgt waarschuwingen die je hebt gelezen en akkoord mee bent gegaan. Dat je nog niet op Win10 zit met je telefoon doet daar niets aan af. Er zijn al dingen gewijzigd en de waarschuwingen zijn al gegeven voordat dat is gedaan...
Zo belachelijk is het overigens ook weer niet. Die talen gaan via Windows Update en laat nou net op jouw telefoon nu naar een andere update server of iig andere 'repository' worden gekeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Caelorum schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 20:53:
Tja.. Je krijgt waarschuwingen die je hebt gelezen en akkoord mee bent gegaan. Dat je nog niet op Win10 zit met je telefoon doet daar niets aan af. Er zijn al dingen gewijzigd en de waarschuwingen zijn al gegeven voordat dat is gedaan...
Zo belachelijk is het overigens ook weer niet. Die talen gaan via Windows Update en laat nou net op jouw telefoon nu naar een andere update server of iig andere 'repository' worden gekeken..
Dus, zelfs al zou er nog een update van 8.1 voor mijn L830 uitgerold worden, deze zal ik dan ook niet ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Dat lijkt mij inderdaad zo. Ik kan mij niet voorstellen dat ze het anders hebben geregeld, dan de telefoons overzetten op een andere server (of iets anders) en zo Win10 pushen. Je wilt ook niet updates die specifiek zijn voor Win10 of WP8 per ongeluk kunnen aanbieden aan de mensen. Dat is gewoon gescheiden en het lijk mij niet dat je nu nog WP8 updates krijgt, of zelfs maar firmware specifieke updates. Dat zag je ook met Lumia Denim en de dev preview.

[ Voor 88% gewijzigd door Caelorum op 22-05-2015 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
daffie82 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 21:06:
[...]

Dus, zelfs al zou er nog een update van 8.1 voor mijn L830 uitgerold worden, deze zal ik dan ook niet ontvangen?
Back-up maken, harde reset doen, back-up terugzetten.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
daffie82 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 20:47:
[...]
Omdat ik update 2 van 8.1 wou binnenhalen. Maar dat is het punt ook niet. Het is gewoon belachelijk dat je hierdoor zelfs geen andere taal meer kan installeren.
Dan een harde reset uitvoeren, eventueel back up terugzetten. Preview app installeren en laten zoeken, bij de eerste update melding de app eraf gooien. Daarna pas de update installeren. Dan heb je wel update 2, maar gaat hij niet verder zoeken naar wp10.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomba, bedankt voor de tip.

Het is me nu toch gelukt om de instelling te wijzigen. Ik klikte op het wieltje, maar je moet nog iets verschuiven en dan de puntjes aanklikken...
Dus inderdaad toch een 8 Mps camera, met het door mij gewenste opnameformaat.

Met vr. groeten, Kolibri
Tomba schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 09:30:
[...]

Dit is geen probleem maar een gevolg van de gebruikte techniek. Het betreft een sensor met een 4:3 verhouding en een resolutie van 3264 x 2448 pixels. Als je hier een 16:9 foto van wil maken (of 3:2 for that matter) zal er dus een deel weggesneden worden. Mocht je willen croppen kun je in Lumia Camera gewoon instellen dat hij in 4:3 opneemt via de instellingen (te bereiken via de 3 puntjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 15:40
Heeft er al iemand een 640 XL LTE Dual sim in z'n handen? Ik ben even benieuwd naar het model nummer wat op de achterkant van de telefoon staat.
Ik krijg zelf 4G namelijk niet aan de praat en vraag me af of ik de correcte telefoon wel opgestuurd heb gekregen. Bij mij staat er overigens rm-1067.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earvaag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:59
rimave schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:34:
De camera van de Lumia 640XL blijft me af & toe ook verbazen:
(Zojuist in het bos geschoten)

[afbeelding]
ook maar een macro foto geprobeerd, ik heb de normale lumia 640 lte.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/163074721/WP_20150523_14_38_13_Pro.jpg

Ik ben overgestapt van een oppo find 5 (want oppo maakt bagger firmware, ik was het nu wel zat). Ik ben tot nu toe wel aardig tevreden ermee. Een paar dingen die mij opvallen zo deze eerste dag, bij android heb je net iets sneller toegang tot bepaalde features. Zoals een screen brightness slider in de notifications bar. Here maps is geweldig _/-\o_ . Ik maak ook veel meer fouten op het toetsenbord. Batterij lijkt tot nu toe nogal matig te zijn eigenlijk, maar goed het is nog de eerste lading.

En ik krijg het niet voor elkaar om mijn scherm te delen met de MS wifi display adapter. Hij connect wel, maar mijn tv blijft op zwart, en moet ik handmatig de adapter resetten want hij blijft dan ook op zwart. Wel erg ironisch, want de surface pro 1 werkt 4 van de 5 keer ook al niet. Daar en tegen een android phone/tablet werkt echt perfect. Iemand anders heel toevallig ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ozzynator schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 11:33:

Dan een harde reset uitvoeren, eventueel back up terugzetten. Preview app installeren en laten zoeken, bij de eerste update melding de app eraf gooien. Daarna pas de update installeren. Dan heb je wel update 2, maar gaat hij niet verder zoeken naar wp10.
Mind you, ik heb een L830.
Ik heb dit vorige keer ook zo exact geprobeerd met de insider app. Guess what? Meteen W10 preview. Geen update 2...

Of had ik dan beter met de recovery tool een reset gedaan? Krijg ik dan wel update 2?

Ik heb nu een hard reset gedaan zoals jij en PinokkioTV aanbovolen. De W10 update melding is nu weg. Maar helaas nog geen update 2.

Paar dingen die nog niet 100% werken :
- Als ik naar updates zoek krijg ik vaak een 80072efd / 80072ee2 error. Ik moet echt meerdere keren achter elkaar proberen. Met mobiele data aan (en WIFI uit) heb ik deze error nooit trouwens.
Had ik hiervoor nooit problemen mee.
- Whatsapp heeft mijn chats maar hersteld tot 22-2. Komt de rest nog of is dit gone forever? Was thans in de backup meegenomen want de app werd ook automatisch hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Whatsapp backup is gaar. Die gesprekken ben je gewoon kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01:29
Ik heb na 3x opladen een accu duur gehaald van 7 dagen. 7 dagen en 1 uur toen heb ik hem aan de lader gedaan bij 1%?

Ik heb de normale niet XL. Geen blauwetand aangehad, wifi en 4g data alleen ondemand aangezet voor wat surfen/mailen en de facebook app ondemand (draait niet op de achtergrond bij mij). Alles wat niet op de achtergrond hoefde te draaien uitgezet. Geen location service aangehad en de battery saver tot het laatst niet aangehad. Wel mee gebeld elke dag even en een paar sms'en en een skype gesprek gehad met video van 10 minuten die draaide wel op de achtergrond. Paar foto's geschoten etc.

Onder de settings, onder Battery saver -> Usage settings kan je per app selecteren of de app op de achtergrond mag draaien of niet. Dit scheelt aanzienlijk in je battery juice.

Het lukt maar je moet er dan niet videos mee gaan kijken en wat ik deed was misschien een beetje extreem maar als je hem als basic phone gebruikt, alleen een beetje bellen en sms'en moet je 5 dagen makkelijk halen. En dat alleen al is een verademing vergeleken met mijn eerdere smartphones.

Nu ga ik dit nu niet meer halen omdat ik netflix erop kijk en youtube met de metrotube app. Maar dan nog haal ik makkelijk een paar dagen usage eruit. Een zeer intensieve gebruiker gaat dat natuurlijk niet halen. Ik game bijvoorbeeld niet erop. Ik heb daarvoor een PC en een PS4.

Ik kom van de android custom rom wereld en heb eerder alle iPhones gehad tot de 4S. Dit is een frisse welkome wind in het smartphone landschap. Microsoft is hier mee een hele goede weg ingeslagen.

En zoals ze al zeiden bij de Register.co.uk: nu alleen hopen dat Microsoft het straks niet gaat verpesten met de Windows 10 upgrade :/

Ik heb trouwens nog steeds geen cover kunnen vinden voor dit toestel. Ondertussen heb ik hem al 2x laten vallen zonder schade gelukkig. Alle bekende telecom zaken en media markt hebben nog geen hoesjes/covers etc voor de Lumia 640. Weet iemand ergens waar ze wel al te krijgen zijn in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
toro36 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 00:25:

Ik heb trouwens nog steeds geen cover kunnen vinden voor dit toestel. Ondertussen heb ik hem al 2x laten vallen zonder schade gelukkig. Alle bekende telecom zaken en media markt hebben nog geen hoesjes/covers etc voor de Lumia 640. Weet iemand ergens waar ze wel al te krijgen zijn in Nederland?
Bij Mobielbereikbaar hebben ze hoesjes/sleeves en back covers voor de gewone 640:
http://www.mobielbereikba...rosoft/lumia-640/hoesjes#

En ook bij Coolblue (hier wel 'n aantal tijdelijk uitverkocht):
http://www.pdashop.nl/acc...=1&items=10#category_4401

Of bedoelde je originele?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asifonly
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-01 22:09
jg77 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 15:50:
Heeft er al iemand een 640 XL LTE Dual sim in z'n handen? Ik ben even benieuwd naar het model nummer wat op de achterkant van de telefoon staat.
Ik krijg zelf 4G namelijk niet aan de praat en vraag me af of ik de correcte telefoon wel opgestuurd heb gekregen. Bij mij staat er overigens rm-1067.
De RM-1067 zou de juiste 640XL LTE Dual Sim moeten zijn. In het instellingen menu (Settings), mobiel + sim, kan je als het goed is kiezen uit 2G, 3G of 4G door het balkje open te klikken (highest connection speed) en kan je aangeven met welke sim (sim 1 of sim 2) je een data verbinding wil hebben.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
asifonly schreef op zondag 24 mei 2015 @ 02:14:
[...]

De RM-1067 zou de juiste 640XL LTE Dual Sim moeten zijn. In het instellingen menu (Settings), mobiel + sim, kan je als het goed is kiezen uit 2G, 3G of 4G door het balkje open te klikken (highest connection speed) en kan je aangeven met welke sim (sim 1 of sim 2) je een data verbinding wil hebben.

Succes!
Helaas is de rm-1067 het type zonder LTE, de rm-1065 is het type met LTE. Ik heb dus de verkeerde opgestuurd gekregen. Morgen proberen Microsoft te benaderen en deze om ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
Marly schreef op zondag 24 mei 2015 @ 00:40:
[...]

Bij Mobielbereikbaar hebben ze hoesjes/sleeves en back covers voor de gewone 640:
http://www.mobielbereikba...rosoft/lumia-640/hoesjes#

En ook bij Coolblue (hier wel 'n aantal tijdelijk uitverkocht):
http://www.pdashop.nl/acc...=1&items=10#category_4401

Of bedoelde je originele?
Dank je wel. Die van coolblue waar mijn 640 ook vandaan komt die vond ik niet zo mooi. Ik heb liever een rubberen case om mijn phones.

Dank je wel voor de link naar mobielbereikbaar :)

[ Voor 0% gewijzigd door toro op 24-05-2015 11:33 . Reden: typo koffie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earvaag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:59
toro36 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 00:25:
Ik heb na 3x opladen een accu duur gehaald van 7 dagen. 7 dagen en 1 uur toen heb ik hem aan de lader gedaan bij 1%?
wow, dat is best indrukwekkend 8) . Toch eens de instellingen in duiken, heb alles nog standaard "out of the box" staan in princiepe.

edit: ik zie op fotos dat mensen allemaal info op hun glimpscherm hebben zoals batterij en het weer. Bij mij zie ik enkel alleen een klok :? . Zijn er soms ergens anders nog instellingen daarvoor te vinden? wat ik bij schermvergrendeling instel heeft geen invloed op glimp lijkt het (ik zie alleen als ik een berichtje binnen krijg)

[ Voor 31% gewijzigd door earvaag op 24-05-2015 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik draai rustig twee a drie dagen.
En heb alles gewoon aanstaan, behalve wat ik niet gebruik..
Glance of glimp gebruik ik niet, is wel een leuke feature maar zorgt er ook voor dat applicaties in de achtergrond blijven draaien.
Daarnaast heb ik alleen aan de klok al genoeg en die staat ook gewoon op het vergrendel scherm.

Wil je het maximale uit je accu halen dan zal je toch links en rechts concessies moeten doen.
En dat laatste vind ik persoonlijk jammer,
ik heb geen smartphone om alles uit te zetten.
Daarmee doe je je zelf te kort.

Vind de batterijduur sowieso al heel netjes van mijn toestel.
Mijn oude 520 kon ook rustig een dag of wat zonder opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Laatst online: 14:49
Converted007 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 13:03:
Net de mijne besteld. Via de franse microsoft store: http://www.microsoftstore...e-SIM/productID.314776800

Het gaat om de zwarte 640 LTE DualSim:)
Zou verzonden worden op 16 april...
Kun jij me vertellen of de telefoon ook in Nederlands in te stellen is?

Iemand anders met een 640 LTE DualSim mag natuurlijk ook. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Frappuccino op 25-05-2015 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asifonly
jg77 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 09:56:
[...]

Helaas is de rm-1067 het type zonder LTE, de rm-1065 is het type met LTE. Ik heb dus de verkeerde opgestuurd gekregen. Morgen proberen Microsoft te benaderen en deze om ruilen.
Je hebt gelijk! Het moet RM-1065 zijn. Uit welke Store heb je deze vandaan? Buiten Frankrijk en Amazon.fr is er geen enkele store in Europa die de 640XL LTE Dual Sim variant heeft. Op mijn doos van de gewone 640 LTE Dual Sim van Microsoftstore Frankrijk staat '640 Dual Sim LTE' in het groot op de zijkant. Dat zou bij de 640XL niet anders moeten zijn mits je 'm uit Frankrijk hebt gehaald....

Gevalletje terugsturen en opnieuw bestellen maar dan in de Franse store of Amazon.fr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38
Afgelopen vrijdag heb ik een 640 LTE besteld, deze ter vervanging van mijn 820.
Na 2,5 jaar, een recenter hard reset (zonder restore) en een nieuwe accu hou ik het bij normaal gebruik geen dag meer vol...
Zat te twijfelen tussen een 830 en een 640. Draadloos laden gebruik ik nu niet (heb er ook geen case voor) en mis ik dus niet.
Heb nu ook 8GB en dat is voldoende, daarbij is de 640 ongeveer €80,- goedkoper, vandaar de 640 Cyaan.

Heb zojuist deze flipcase (incl. pashouder) erbij besteld:
http://www.microsoftstore...a-640/productID.316688600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
asifonly schreef op zondag 24 mei 2015 @ 18:44:
[...]

Je hebt gelijk! Het moet RM-1065 zijn. Uit welke Store heb je deze vandaan? Buiten Frankrijk en Amazon.fr is er geen enkele store in Europa die de 640XL LTE Dual Sim variant heeft. Op mijn doos van de gewone 640 LTE Dual Sim van Microsoftstore Frankrijk staat '640 Dual Sim LTE' in het groot op de zijkant. Dat zou bij de 640XL niet anders moeten zijn mits je 'm uit Frankrijk hebt gehaald....

Gevalletje terugsturen en opnieuw bestellen maar dan in de Franse store of Amazon.fr
Ik heb'm besteld via de Spaanse Microsoft Store, bij de technische specs staan de LTE banden genoemd en verder heb ik voor het bestellen contact opgenomen met de customer service, deze bevestigde mij ook dat het om de LTE variant zou gaan.
Vervolgens ging er iets mis met de betaling, dus heb ik de volgende dag de NL klantenservice gebeld, die mij verder hielp met de betaling en bevestigde mij nogmaals dat het om de LTE variant gaat... en wat krijg ik de volgende dag geleverd, een type zonder LTE..
Helaas omdat het nu Pinksteren is zijn ze niet bereikbaar. Morgen dus proberen deze om te ruilen voor een LTE, mits ze die hebben. Anders gaat deze terug en zal ik bestellen bij Amazon.
Hoeveel verzendkosten moest jij trouwens betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asifonly
jg77 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:23:
[...]

Ik heb'm besteld via de Spaanse Microsoft Store, bij de technische specs staan de LTE banden genoemd en verder heb ik voor het bestellen contact opgenomen met de customer service, deze bevestigde mij ook dat het om de LTE variant zou gaan.
Vervolgens ging er iets mis met de betaling, dus heb ik de volgende dag de NL klantenservice gebeld, die mij verder hielp met de betaling en bevestigde mij nogmaals dat het om de LTE variant gaat... en wat krijg ik de volgende dag geleverd, een type zonder LTE..
Helaas omdat het nu Pinksteren is zijn ze niet bereikbaar. Morgen dus proberen deze om te ruilen voor een LTE, mits ze die hebben. Anders gaat deze terug en zal ik bestellen bij Amazon.
Hoeveel verzendkosten moest jij trouwens betalen?
Ik heb de 640 DS LTE via de Microsoftstore Frankrijk. Geen verzendkosten. De order/rekening is als je terug switch naar de Nederlandse store gewoon in het NL in te zien. Via Amazon France zijn de verzendkosten € 2,00 voor de 640xl DS LTE; even gecheckt door toestel in winkelmandje te plaatsen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
asifonly schreef op maandag 25 mei 2015 @ 13:56:
[...]

Ik heb de 640 DS LTE via de Microsoftstore Frankrijk. Geen verzendkosten. De order/rekening is als je terug switch naar de Nederlandse store gewoon in het NL in te zien. Via Amazon France zijn de verzendkosten € 2,00 voor de 640xl DS LTE; even gecheckt door toestel in winkelmandje te plaatsen......
Mijn hartelijk dank! Ik ga morgen contact opnemen met Microsoft. Hopelijk hebben ze de 640XL LTE DS ergens liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asifonly
Frappuccino schreef op zondag 24 mei 2015 @ 17:56:
[...]

Kun jij me vertellen of de telefoon ook in Nederlands in te stellen is?

Iemand anders met een 640 LTE DualSim mag natuurlijk ook. :)
Ik heb de 640 LTE DualSim uit de Franse Microsoftstore. Menu is gewoon naar NL aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Laatst online: 14:49
Thanks, da's goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:19
Ook goede ervaring met de 640 LTE DualSim uit Frankrijk. Na aanpassing geen woord Frans meer gezien.

Mochten mensen nog aanlopen tegen beschikbaarheid/leveringsproblemen met de officiële MS hoesjes (de CC-3089):
Bij de Microsoftstore Nederland zijn ze gewoon verkrijgbaar. Wel artikelnummer in zoekvak, want ze zijn redelijk onvindbaar.
Bij mij: vorige week dinsdag besteld, kwam op vrijdag binnen via UPS.

Hoesje is ook een prima vondst: Het is niet echt hip of mooi, maar gewoon een no-nonsense toevoeging die je scherm goed lijkt te beschermen en je telefoon nauwelijks groter maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:47
onkl schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:29:
Mochten mensen nog aanlopen tegen beschikbaarheid/leveringsproblemen met de officiële MS hoesjes (de CC-3089):
Bij de Microsoftstore Nederland zijn ze gewoon verkrijgbaar. Wel artikelnummer in zoekvak, want ze zijn redelijk onvindbaar.
Supertip! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:25
asifonly schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 00:02:
[...]

Ik heb de 640 LTE DualSim uit de Franse Microsoftstore. Menu is gewoon naar NL aan te passen.
Heb hem zelf bij Amazon besteld. Bij de eerste boot krijg je even een Bienvenue te zien maar kan je direct je eigen taal kiezen (heb hem zelf op engels VS gezet vanwege Cortana) en dan zie je inderdaad geen woord frans meer passeren.

Heb het toestel nu enkele dagen in bezit en vind het op vele vlakken een veradming tov mijn Android telefoon, al heb ik wel enkele minpuntjes ontdekt.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
Ik kon de motion data niet uitzetten dus heb ik het maar verwijderd van de phone :+

Ga naar je settings, dan date + time.
Verander het jaar naar 2107 of later.
Druk op de back knop en klik op welke OEM settings zoals dus Motion data.
Je krijgt dan een pop up die zegt: there is a problem with your app. Klik dan uninstall en je OEM app is weg.
Ga dan direct terug naar je date + time om je jaar weer terug te zetten naar 2015.

Zo kan je dus heel wat OEM apps verwijderen als je wilt. Ik laat het bij motion data omdat Microsoft na de update de OFF switch had verwijderd ervan.

In eerste instantie vond ik het wel een leuke gimmick maar als je het niet kan uitzetten laat maar zitten.

Wil je het weer terug hebben installeer dan SysApp Pusher:
http://www.windowsphone.c...8e-4df1-9bce-36335242ed2e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik vraag me af of je niet alleen de interface hebt weggehaald en de data alsnog wordt opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
asifonly schreef op maandag 25 mei 2015 @ 13:56:
[...]

Microsoft store heeft zonder problemen de telefoon terug genomen. Zelf hebben ze in Europa de 640XL LTE dual sim niet, dus toen ik zei dat Amazon.fr het toestel wel in de shop heeft staan was de reactie dat ik'm daar maar moest bestellen... vreemd hoor! Als het goed is komt ie nu vrijdag of zaterdag binnen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
Eindelijk de cover ontvangen Vorige week via eBay besteld. GSMpunt en Belsimpel verwachten de covers ergens in juni.

Ik heb de optie nog niet gevonden en wellicht is het er ook niet, maar wellicht dat jullie het weten. Auto unlock/unblock is dat aanwezig op de 640? Het leek mij handig om dit gebruiken icm de cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg ook om dit toestel te kopen, misschien bij amazon, maar weet iemand hoe het zit met de garantie als je hem bij amazon bestelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:25
jg77 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:33:
[...]

Microsoft store heeft zonder problemen de telefoon terug genomen. Zelf hebben ze in Europa de 640XL LTE dual sim niet, dus toen ik zei dat Amazon.fr het toestel wel in de shop heeft staan was de reactie dat ik'm daar maar moest bestellen... vreemd hoor! Als het goed is komt ie nu vrijdag of zaterdag binnen :9
Dan is de vraag vooral of MS zijn eigen store uitbaat of dat ze dit misschien uitbesteden. Uiteindelijk is voor MS een tevreden gebruiker van hun telefoons nog altijd het belangrijkste, zelfs al betekend dat dat ze er een tussenhandelaar voor moeten inschakelen.
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:45:
Ik overweeg ook om dit toestel te kopen, misschien bij amazon, maar weet iemand hoe het zit met de garantie als je hem bij amazon bestelt?
In principe 2 jaar garantie, afgehandeld door Amazon. Tenzij MS laat weten dat je hem ook bij hen mag binnensturen als je ooit een probleem opmerkt.

[ Voor 22% gewijzigd door Blokker_1999 op 27-05-2015 14:19 ]

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:58
Ik heb de cover ook in de UK besteld. Hier in NL duurde mij te lang.
Een oranje. :p

Heb de 640XL even laten zoeken naar updates en ik ben ook lid van het developer program, maar volgens mij is hij nu bezig met een Windows Phone 10 preview. Ben benieuwd. Duurt wel lang.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blokker_1999 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:17:
[...]

Dan is de vraag vooral of MS zijn eigen store uitbaat of dat ze dit misschien uitbesteden. Uiteindelijk is voor MS een tevreden gebruiker van hun telefoons nog altijd het belangrijkste, zelfs al betekend dat dat ze er een tussenhandelaar voor moeten inschakelen.

[...]

In principe 2 jaar garantie, afgehandeld door Amazon. Tenzij MS laat weten dat je hem ook bij hen mag binnensturen als je ooit een probleem opmerkt.
oké bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Mhh, heb Windows Phone 10 preview nu draaien.... ben nog niet helemaal om.
Even aanzien hoe het zich gedraagt.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
...en weer terug naar 8.1. Het pluspuntje aan WP10 is wel dat het grote scherm van de 640xl beter wordt benut, maar veel apps werken nog niet en alles is traag.

Het hoesje is ook binnen en wel erg oranje. Hij geeft nog net geen licht in het donker. :p
Foto's:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/1zdmzif.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2roj4wg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2drhck.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Is er al een Brodit actieve houder voor de 640 (XL)?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

jg77 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 15:00:
[...]

Mijn hartelijk dank! Ik ga morgen contact opnemen met Microsoft. Hopelijk hebben ze de 640XL LTE DS ergens liggen...
Ja, volgens de specs in de Portugese store, en na overleg op de nederlandse store daar besteld (op hun advies).
Gisteren kwam het binnen. Gewoon verstuurd vanuit Nederland (dar zit het warehouse van MSFT) en groot was de teleurstelling toen bleek dat het de ES versie was met 3G. Gebeld met de NL store, die konden niet zoveel, behalve een retourorder aanmaken. Dus via de chat maar de portugese store benaderd. Daar kunnen ze niet in het Engels communiceren. Dus nu ook maar Bing Translator gebruiken. Dat ging op zich prima. Uiteindelijk het advies om maar even telefonisch contact op te nemen met de Portugese verkopers. Je raadt het al, geen Engels.

Ik heb dus zelf online de retourzending maar in gang gezet .......................

Wat ik inmiddels wel snap is dat de diverse providers dit tegenhouden in NL en DE iig (net zoals de updates die eerst goedgekeurd moeten worden) waardoor dit dus niet hier verkocht wordt.

Ik snap het allemaal niet. Volgens mij zou dit gewoon een enorme boost geven van de verkopen, wie zit er nu niet te wachten op een oplossing om van die 2 telefoons (zakelijk en prive) af te komen en gewoon met 1 device rond te kunnen lopen?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
GerkeP schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 07:38:
[...]

Ja, volgens de specs in de Portugese store, en na overleg op de nederlandse store daar besteld (op hun advies).
Gisteren kwam het binnen. Gewoon verstuurd vanuit Nederland (dar zit het warehouse van MSFT) en groot was de teleurstelling toen bleek dat het de ES versie was met 3G. Gebeld met de NL store, die konden niet zoveel, behalve een retourorder aanmaken. Dus via de chat maar de portugese store benaderd. Daar kunnen ze niet in het Engels communiceren. Dus nu ook maar Bing Translator gebruiken. Dat ging op zich prima. Uiteindelijk het advies om maar even telefonisch contact op te nemen met de Portugese verkopers. Je raadt het al, geen Engels.

Ik heb dus zelf online de retourzending maar in gang gezet .......................

Wat ik inmiddels wel snap is dat de diverse providers dit tegenhouden in NL en DE iig (net zoals de updates die eerst goedgekeurd moeten worden) waardoor dit dus niet hier verkocht wordt.

Ik snap het allemaal niet. Volgens mij zou dit gewoon een enorme boost geven van de verkopen, wie zit er nu niet te wachten op een oplossing om van die 2 telefoons (zakelijk en prive) af te komen en gewoon met 1 device rond te kunnen lopen?
Bij mij dus precies hetzelfde verhaal. Ik begrijp hun keuze ook niet, het probleem is niet dual sim. Ze verkopen de de 640 (xl) dual sim en de LTE versie naast elkaar, maar niet het type wat die functies combineert. Ik heb het dus nu bij Amazon.fr gezocht en krijg als het goed is morgen geleverd. Ik hou jullie op de hoogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-08 23:04
Hoe presteert de 640 tegenover de 820 qua cpu/gpu kracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Regenbui schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:08:
Hoe presteert de 640 tegenover de 820 qua cpu/gpu kracht?
Veel beter, is ook sneller dan mijn 920.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

En met dank aan mijn favoriete retailer uit Nunspeet krijg ik als het meezit deze week nog een 640 XL DS LTE _/-\o_

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even betreffende de verkrijgbaarheid van de 640 TLE dual sim in nederland, ik heb de mijne een paar dagen terug besteld via de webshop van een provider. snel binnen, normale prijs, en hij lijkt ook uit frankrijk te komen (mijn telefoon was uit de doos ingesteld op engels/frans). Echter vind ik het zelf prettiger bestellen via een webshop in nederland.

mocht iemand willen weten welke provider, die met een kleurtje (ik geloof dat op tweakers geen reclame gemaakt mag worden). Ik heb er enkel de telefoon besteld, zonder abbo (zit bij een ander).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
oh, die rode/groene/roze provider bedoel je.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnsmr
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
ozzynator schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:41:
oh, die rode/groene/roze provider bedoel je.
Ik denk die oranje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Hoe gaat Whatsapp eigenlijk om met een DualSIM toestel? Ik neem aan dat je Whatsapp alleen aan één SIM kunt koppelen?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

CAP-Team schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:28:
Hoe gaat Whatsapp eigenlijk om met een DualSIM toestel? Ik neem aan dat je Whatsapp alleen aan één SIM kunt koppelen?
Yep, maar 1 x whatsapp
Omdat er steeds meer gebruik maken van telegram, zou je die op de 2e sim kunnen gebruiken

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Ja klopt, net zoals je (volgens mij) ook altijd bereikbaar bent op beide nummers (Airplane mode zet beide SIMS uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:19
Ik had mijn tweede SIMkaart nog niet toen het toestel arriveerde, dus mijn stappenplan was effectief:
  • SIMkaart waar Whatsapp aan gekoppeld is in telefoon (als enige)
  • Whatsapp installeren en configureren
  • Tweede SIM erin. (paar dagen later, in mijn geval)
't kwam toevallig zo uit en zal waarschijnlijk niet nodig zijn. Whatsapp heeft vast wel iets bedacht voor dualsim.
Maar: mocht je tegen gedoe aanlopen (of overmatig behoedzaam willen werken), dan werkt dit iig. prima.:)

Andere vraag: Op mijn Android telefoon had ik twee apps waar ik geen redelijk equivalent voor kan vinden:
  • Een app die de kleurtemperatuur van het scherm 's avonds en 's nachts wat roder maakte (Dan heb je niet zo'n bak licht in je ogen als je al half slaapt :) )
  • Een wekkerapp die je 's avonds activeerde en dan ook meteen zorgde dat de telefoon 's nachts verder stil was en het volume weer opschroefde nadat de wekker afging. Ik merk dat de telefoon handmatig stil zetten mij goed afgaat, maar het volume weer opschroeven gaan mijn capaciteiten op de vroege morgen ver te boven.
Weet iemand misschien een app (of slimme truc, ook best) die iets doen wat hierop lijkt? Begreep iig. dat bij 8.1 de api's om te spelen met de systeembrede volumes niet meer zo makkelijk te benaderen zijn door individuele apps, dus denk dat het tweede lastig gaat worden.

[ Voor 37% gewijzigd door onkl op 30-05-2015 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:55

TWKterry

Master Mariner

Als er twee SIMS zijn geplaats vraagt het toestel om een telefoon nummer voor gebruik bij Whatsapp, dus dan kun je zelf kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
TWKterry schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 16:45:
Als er twee SIMS zijn geplaats vraagt het toestel om een telefoon nummer voor gebruik bij Whatsapp, dus dan kun je zelf kiezen.
Whatsapp vraagt daar altijd om, je kunt zelfs een heel ander telefoonnummer kiezen. Als je het SMS-je maar kunt ontvangen :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ja dat is nog een storende beperking, hopelijk wordt dat snel gefixt. Facebook Messenger kan wel 2 telefoonnummers aan 1 account koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
@Onkl.

Voor de kleurenschema geef ik je weinig hoop.
Voor dat andere denk ik dat Cortana je veel te bieden hebt.
Stilte uren, lekker stil maar wel je wekkertje.
Zeg maar je staat elke ochtend om half zes op dan laat je Cortana om Zes uur de stilte uren opheffen.
Geen geluid en ook geen bellers....behalve degene die jou toestemming hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Vandaag de 640 Dual Sim besteld, liep al een tijd met een E72 van het werk rond en dan privé een wat oudere HTC One. Die laatste die begint het inmiddels na te laten en E72 is ook niet echt mijn favo toestel. Kennis van mij (2 trouwens) is helemaal gek van dit soort toestellen dus nu moet ik zelf er ook maar eens aan geloven. :P

Ben vooral benieuwd hoe de koppeling werkt met beide nummers aangezien ik werk en privé toch nog een beetje gescheiden wil houden en niet per ongeluk naar een klant bel met mijn privé nummer. :P

Maar dat zal vast wel goedkomen. Ben benieuwd iig! :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Krijg ik vandaag mijn 640 LTE binnen, blijkt een Duits toestel te zijn. :X Die gaat dus weer terug.

Heb nu een 820 met Duitse CV, draait wel geheel NL, maar NL-alert doet het dus niet. Of er verder nog beperkingen zijn weet ik niet. Ook gezien de komst van Windows 10 ga ik de gok niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
St00mwals schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 20:56:
Krijg ik vandaag mijn 640 LTE binnen, blijkt een Duits toestel te zijn. :X Die gaat dus weer terug. [...]
Is dat een probleem? Na de eerste keer Nederlands kiezen merk je er niets meer van en als het ech heel vervelend is kan je er altijd een Nederlandse ROM op flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Krijg ik vandaag mijn 640 LTE binnen, blijkt een Duits toestel te zijn. :X Die gaat dus weer terug.

Heb nu een 820 met Duitse CV, draait wel geheel NL, maar NL-alert doet het dus niet. Of er verder nog beperkingen zijn weet ik niet. Ook gezien de komst van Windows 10 ga ik de gok niet nemen.
Nl allert is nog verre van perfect, zeker voor de lumias.
De ene keer wel en de andere keer weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-08 13:59

TheZoo

Animals Behind Bars

Ik heb een Duitse lumia 520, nl-alert werkt daar gewoon op. Dus lijkt me dat dat op een Duitse 640 ook gewoon moet werken.

Ik denk dat mijn volgende ook een 640 dual sim wordt. Waarschijnlijk de 3g variant. Voor mij snel genoeg en daarnaast staat bij mij data standaard uit. Het enige wat ik me afvraag in wat voor mate ik dan nfc ga missen. Vooralsnog heb ik nog geen voor mij praktische nfc toepassingen voorbij zien komen. Iemand hier die nfc al echt gebruikt?

Aangezien ik thuis zit met een burn-out, voldoet mijn 520 nog en heb geen dual sim nodig totdat ik weer bereikbaarheidsdiensten ga draaien. Dus ik kan wel nog even de prijsontwikkelingen afwachten. Als ik me in kan houden heet dat :D

[ Voor 35% gewijzigd door TheZoo op 31-05-2015 08:54 . Reden: Toevoeging 640 overwegingen ]

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb NFC gehad een paar jaar terug bij mijn Sony en ik kon de meerwaarde ook niet echt ontdekken. Plus daarbij dat ik als projectmonteur over en nergens kom, mee rijd, of slaap. Dus dan is handmatig dingen instellen veel handiger...

Plus dat ie toch altijd alleen maar op trillen staan omdat ik anders helemaal gek word van alle berichten, mails en telefoontjes. :P

Las trouwens ergens dat de 640 tussen bepaalde tijden in een soort slaapstand kan gaan, soort stille modus waarin je niet gestoord wordt? Mijn Sony had dat in het verleden wel, mistte dat wel bij mijn HTC. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56

Ik heb een Hongaarse 925 waar NLalert het gewoon op doet, daarvoor een Duitse 620 gehad waar het ook gewoon werkte. Zou niet weten waarom je die terug zou moeten sturen, nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
The_MAN schreef op zondag 31 mei 2015 @ 10:39:
[...]

Ik heb een Hongaarse 925 waar NLalert het gewoon op doet, daarvoor een Duitse 620 gehad waar het ook gewoon werkte. Zou niet weten waarom je die terug zou moeten sturen, nergens voor nodig.
Dan zal ik wel pech hebben met mijn 820 :? Heel vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
jg77 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:01:
[...]

Bij mij dus precies hetzelfde verhaal. Ik begrijp hun keuze ook niet, het probleem is niet dual sim. Ze verkopen de de 640 (xl) dual sim en de LTE versie naast elkaar, maar niet het type wat die functies combineert. Ik heb het dus nu bij Amazon.fr gezocht en krijg als het goed is morgen geleverd. Ik hou jullie op de hoogte ;)
Zaterdag om 16:00u stond postnl op de stoep met een mooie blauwe Lumia 640 XL LTE DS! Direct KPN sim geplaatst en alles ging over in het Nederlands. Wel even wennen na jaren Android zeg! Amazon Frankrijk levert trouwens gewoon vanuit Zwolle 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-08 13:59

TheZoo

Animals Behind Bars

Joopieboy schreef op zondag 31 mei 2015 @ 10:39:
Ik heb NFC gehad een paar jaar terug bij mijn Sony en ik kon de meerwaarde ook niet echt ontdekken. Plus daarbij dat ik als projectmonteur over en nergens kom, mee rijd, of slaap. Dus dan is handmatig dingen instellen veel handiger...
Thanks
Las trouwens ergens dat de 640 tussen bepaalde tijden in een soort slaapstand kan gaan, soort stille modus waarin je niet gestoord wordt? Mijn Sony had dat in het verleden wel, mistte dat wel bij mijn HTC. :)
Bedoel je dan niet gewoon Quiet Hours van Cortana. Werkt bij mij uitstekend.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat zal dat zijn idd, als ik hem van de week heb eens kijken. Thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 10:51
Mijn oma van 70 heeft net een Lumia 640 besteld bij Coolblue op mijn aanraden. Ik heb zelf dan wel een 1520 maar goed.
Ze heeft nu een Samsung Galaxy Ace... dus dit wordt een wereld van verschil!

Ik ben benieuwd hoe het haar gaat ervaren. Ik heb er wel vertrouwen in dat dat wel goed komt aangezien er allemaal goede reviews zijn over de 640.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 17:07
Beste allen,

Ik heb een vraag mbt het starten van apps. Tweakers schreef over de lumia 735: "De camera-apps starten wel traag en zijn langzaam met het maken van de foto. Ook andere apps starten langzaam"

Dit vind ik bij meerdere reviews terug van lumia toestellen met dezelfde processor. De lumia 830, 640 etc. Hoe is dit tegenwoordig? Start whatsapp zo goed als instant op?

Ik vond dit gek om te lezen, want mijn lumia 920, start in principe alles instant/hervat direct. Is deze kritiek terecht?

Anders moet ik maar een 930 halen maar vind juist de 640 aantrekkelijk vanwege zijn prijs en zag een quadcore soc staan. Ik dacht, dat moet dus wel goed zijn. Wat zijn jullie ervaringen? Is het inderdaad zo dat apps niet instant starten? Met name is dan whatsapp het belangrijkst.

[ Voor 8% gewijzigd door Timberly2 op 31-05-2015 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PL3X4N
  • Laatst online: 14:35

PL3X4N

Add me on XBL: PL3X4N

Timberly2 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 22:07:
Beste allen,

Ik heb een vraag mbt het starten van apps. Tweakers schreef over de lumia 735: "De camera-apps starten wel traag en zijn langzaam met het maken van de foto. Ook andere apps starten langzaam"

Dit vind ik bij meerdere reviews terug van lumia toestellen met dezelfde processor. De lumia 830, 640 etc. Hoe is dit tegenwoordig? Start whatsapp zo goed als instant op?

Ik vond dit gek om te lezen, want mijn lumia 920, start in principe alles instant/hervat direct. Is deze kritiek terecht?

Anders moet ik maar een 930 halen maar vind juist de 640 aantrekkelijk vanwege zijn prijs en zag een quadcore soc staan. Ik dacht, dat moet dus wel goed zijn. Wat zijn jullie ervaringen? Is het inderdaad zo dat apps niet instant starten? Met name is dan whatsapp het belangrijkst.
Als ik de vergelijking maak met mijn 920 en nu de 640 vind ik de 640 sneller met herladen van apps. Zeker Lumia Camera 5 (alleen met Denim update) start rete snel op. Nu is WA natuurlijk een 3rd party app maar ook deze is letterlijk binnen een seconde gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PL3X4N
  • Laatst online: 14:35

PL3X4N

Add me on XBL: PL3X4N

Heeft verder iemand de Lumia Camere 5 beta geinstalleerd? Als ik deze start dan maakt mijn 640 een brommend geluid. De niet beta heeft dit niet. Is dat een bekend iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
St00mwals schreef op zondag 31 mei 2015 @ 10:53:
[...]

Dan zal ik wel pech hebben met mijn 820 :? Heel vreemd
Ok, vandaag geen NL-Alert gehad uiteraard...

edit: lees in het nieuwsbericht van Tweakers dat het 4G netwerk van Vodafone nog niet geschikt is, dus kan de telefoon niet de schuld geven :)

[ Voor 24% gewijzigd door The_MAN op 01-06-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
jg77 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 11:47:
[...]

Amazon Frankrijk levert trouwens gewoon vanuit Zwolle
Via Zwolle. Daar is het NL ditributie centrum. Vooral handig met retouren.

Annie W, over NL alert, vandaag gewoon ontvangen, heb wel 4g uit moeten zetten en even paar minuutjes op 3g gedraaid. Testbericht geeft lekker veel herrie.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Gezien ik bij een presentatie was ik blij dat ik eraan gedacht had hem stil te zetten :P (Blijkbaar alle andere ook). Wel gewoon netjes op tijd ontvangen op KPN 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:48

oZy

Op mijn 640 LTE Dual sim (gekocht bij de franse Microsoft Store) met T-Mobile 4G en KPN 2G verbinding geen NL Alert ontvangen.

@Sissors; vind het eigenlijk wel verontrustend dat je een NL Alert niet hoort als je telefoon op stil staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Krijgt iedereen zo'n NL Alert? (Zo ja, niets ontvangen op DualSIM Bliep* (Tele2) 2G icm Vodafone 4G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Wat is een NL alert? Misschien domme vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

daffie82 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:31:
Wat is een NL alert? Misschien domme vraag :)
http://www.nl-alert.nl/over-nl-alert/
Instelinstructie
Mobiele telefoons van Microsoft met Windows Phone 8.1 zijn automatisch ingesteld voor NL-Alert. Sommige mobiele telefoons met Windows Phone 8 krijgen een update van de fabrikant naar Windows Phone 8.1.
NIet helemaal waar dus....
Ik heb op Lumia 1020 (Vodafone 4G) en Lumia 640 (Bliep* 2G/3G via Tele2 + Vodafone 4G) in ieder geval niets gehad. Gaat nog iets niet helemaal lekker dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
4G is sowieso logisch. Dat kan alleen KPN nog maar gedeeltelijk.

Bliep is dan wel een beetje raar, maar dacht dat je ook een niet insider preview image moest hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Is er hier ook iemand die een screenprotector op de 640 of liever 640XL heeft zitten en dat het scherm dan minder goed reageert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
rimave schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:17:
Is er hier ook iemand die een screenprotector op de 640 of liever 640XL heeft zitten en dat het scherm dan minder goed reageert?
Nee, met dat nieuwerwetse glas hoeft een protector ook niet natuurlijk. Vind ik dan.

Maar vind dat het scherm sowieso iets minder goevoelig is dan bijvoorbeeld bij mijn 920. Heeft te maken met de techniek, het handschoen geneuzel bijvoorbeeld zit ook niet op deze toestellen. Zit weer een stukje kosten besparing in.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ozzynator schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:06:

Maar vind dat het scherm sowieso iets minder goevoelig is dan bijvoorbeeld bij mijn 920. Heeft te maken met de techniek, het handschoen geneuzel bijvoorbeeld zit ook niet op deze toestellen. Zit weer een stukje kosten besparing in.
Klopt, merk het verschil met mijn L830 ook duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Caelorum schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:59:
4G is sowieso logisch. Dat kan alleen KPN nog maar gedeeltelijk.

Bliep is dan wel een beetje raar, maar dacht dat je ook een niet insider preview image moest hebben.
Ah ok had niet in de gaten dat het niet op 4G zou moeten werken :)

Draai op mijn 640 geen preview gewoon de originele ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
Crap wat heb ik nu weer.

Zodra ik LTE/4G selecteer als Highest connection speed is mijn batterij leeg in minder dan 5 uur tijd. De phone word zelfs warm, erg warm dan. Als ik 3G selecteer dan is de phone weer zo zuinig als wat. Data staat uit.

Vaag. Ik haalde makkelijk 4 dagen met een lading. Draait niets op de background. Ik heb Simyo met een 4G abonnement. Sinds twee a drie dagen heb ik dit met dit toestel. Daarvoor draaide de phone prima op 4G zonder problemen :/
Pagina: 1 ... 5 ... 22 Laatste