Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

bram91 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 20:10:
[...]

Dat zegt dan meer over die winkel. Als je in de pricewatch kijkt zie je dat ie bij aardig wat winkels verkrijgbaar is.
Ja maar ik ben van het weekend bij de kpn, phonehouse en een 3e gsm-shop binnengelopen.
En daar ligt ie ook nog nergens in de schappen :(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 23:44
Vorige week lag de 640 zowel bij de bcc als bij de mediamarkt.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
De 640 ligt in Ede al een week of 2-3 in de schappen. De lading 640's in het zwart waren zelfs al weer op en hebben ze afgelopen woensdag ofzo weer binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:27
bram91 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 20:10:
[...]

Dat zegt dan meer over die winkel. Als je in de pricewatch kijkt zie je dat ie bij aardig wat winkels verkrijgbaar is.
Veel internetwinkels. De fysieke winkels hebben geen Windows Phone. Betekent dat mensen die er niet naar op zoek zijn er niet mee in aanraking komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 20:33
Crap, ik krijg 4g/LTE van simyo/KPN niet werkend op mijn 640 :/

Op mijn motorola moto G LTE werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 09:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:22
everlast666 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:21:
[...]

had ik eronder gezet toch ?
Alleen de naam van de site.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Counter-Strike
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

Kan iemand die een 640 LTE SingleSim heeft even nakijken wat de product type (RM-1xxx) en product code (startend met een 0 gevolgd door 7 karakters) is? Is dit ergens op het toestel gedrukt?

Dit is het einde van deze mededeling. De mogelijkheid tot reageren is aanwezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theohelmus
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08 09:52
In mijn 640 single sim 4G staat onder extra's & info het volgende: RM-1072_1031
product code staat in het toestel op een stikker: 059X1D1
Waarom wil je dit weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Counter-Strike
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

Bedankt, wilde even neuzen in NaviFirm :-) Benieuwd hoe groot de ROM e.d. zijn.

Dit is het einde van deze mededeling. De mogelijkheid tot reageren is aanwezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owain_
  • Laatst online: 17-08 16:01
Goedemiddag allen,

Ik ben erg geïnteresseerd in de Lumia 640 XL LTE dual sim. Vandaar ook dat ik dit topic met plezier heb zitten lezen. Helaas laat de beschikbaarheid van de XL LTE dual sim uitvoering te wensen over. Weet iemand een goede plek om er een te bestellen?

Bij voorbaat dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosterdpot
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-07 01:13
Ik heb de Lumia 640 Dual Sim LTE via de microsoft store van Frankrijk gekocht. Ik had een oranje besteld maar er is een blauwe geleverd.

Ik ben op zoek naar een microSD kaart voor het toestel. Weet iemand of het toestel UHS ondersteund of niet? Ik vind hier nergens iets over terug.

Ik zoek ook nog een kabeltje om hem met de pc te verbinden. Maar ik veronderstel dat dit gewoon een microUSB kabel is?

Ik ben ook nog op zoek naar een houder + oplader voor in de auto. Dus als iemand daar al een leuke combo voor heeft gevonden dan hoor ik het graag.

[ Voor 12% gewijzigd door Mosterdpot op 05-05-2015 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-08 17:14
Owain_ schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 14:19:
Goedemiddag allen,

Ik ben erg geïnteresseerd in de Lumia 640 XL LTE dual sim. Vandaar ook dat ik dit topic met plezier heb zitten lezen. Helaas laat de beschikbaarheid van de XL LTE dual sim uitvoering te wensen over. Weet iemand een goede plek om er een te bestellen?

Bij voorbaat dank! :)
Momenteel is alleen Amazon.fr de enige plaats waar je alvast een bestelling kunt plaatsen. Levering zal vanaf 15 mei zijn volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
  • Laatst online: 01-09 09:20
Mosterdpot schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 15:12:
Ik heb de Lumia 640 Dual Sim LTE via de microsoft store van Frankrijk gekocht. Ik had een oranje besteld maar er is een blauwe geleverd.

Ik ben op zoek naar een microSD kaart voor het toestel. Weet iemand of het toestel UHS ondersteund of niet? Ik vind hier nergens iets over terug.

Ik zoek ook nog een kabeltje om hem met de pc te verbinden. Maar ik veronderstel dat dit gewoon een microUSB kabel is?

Ik ben ook nog op zoek naar een houder + oplader voor in de auto. Dus als iemand daar al een leuke combo voor heeft gevonden dan hoor ik het graag.
MicroUSB kabel inderdaad

Brodit Proclip (type ahankelijk auto) met de Brodit 521629 actieve houder. Top !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind dit een interessante optie in 4g dual sim. Is er een optie om toch whatsapp op twee nummers te draaien? zakelijk/prive heb ik dat op beide sim's nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:18

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 08:42:
Is er een optie om toch whatsapp op twee nummers te draaien? zakelijk/prive heb ik dat op beide sim's nodig.
Volgens mij niet.
Facebook Messenger kan dit wel, had ik begrepen.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
toro36 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 18:18:
Crap, ik krijg 4g/LTE van simyo/KPN niet werkend op mijn 640 :/
Ik denk dat je roaming nog handmatig aan moet zetten. Staat bij de sim instellingen.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48

EektheMan

DPC

Ik wil graag een 640 XL primair gaan gebruiken voor HERE Drive en wat internetbrowsen in huis. Nu lees ik dat het scherm iets minder fel is dan bv een 920. Iemand die ervaringen heft met het gebruik van de 640 XL in zonnig weer? Is het scherm dan nog voldoende goed leesbaar?

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:52
EektheMan schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:10:
Ik wil graag een 640 XL primair gaan gebruiken voor HERE Drive en wat internetbrowsen in huis. Nu lees ik dat het scherm iets minder fel is dan bv een 920. Iemand die ervaringen heft met het gebruik van de 640 XL in zonnig weer? Is het scherm dan nog voldoende goed leesbaar?
Ja hoor, dat is prima te doen.

@Mosterdpot: Ik heb er een 64 GB uhs kaartje in zitten. Gaat prima.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EektheMan schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:10:
Ik wil graag een 640 XL primair gaan gebruiken voor HERE Drive en wat internetbrowsen in huis. Nu lees ik dat het scherm iets minder fel is dan bv een 920. Iemand die ervaringen heft met het gebruik van de 640 XL in zonnig weer?
Ik heb zelf de 640 LTE en het viel mij op dat het beeld met zonnig weer wat minder fel is (hiervoor had ik de 620). De "brightness" staat standaard op "low" ingesteld, deze kan je desgewenst naar "medium" of "high" instellen. Het viel mij ook op dat het met de kijkhoek te maken heeft. Hoe rechter je voor het scherm zit, hoe beter het beeld tot zijn recht komt. Al met al is het goed te doen. Zelf heb ik mijn "brightness" op medium ingesteld en dat voldoet prima. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48

EektheMan

DPC

Dank beiden.
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:38:
[...]
De "brightness" staat standaard op "low" ingesteld, deze kan je desgewenst naar "medium" of "high" instellen. Het viel mij ook op dat het met de kijkhoek te maken heeft. Hoe rechter je voor het scherm zit, hoe beter het beeld tot zijn recht komt. Al met al is het goed te doen. Zelf heb ik mijn "brightness" op medium ingesteld en dat voldoet prima. ;)
Zit er dan geen auto brightness op?

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Er zit auto brightness op de Lumia 640 LTE. In ieder geval wel bij die van mijn vriendin. Wel is het zo dat de auto brightness nooit zo fel gaat zijn als de high, maar dat is eigenlijk bij alle lumia's wel zo :P De max lijkt te staan op ergens tussen medium en high. (niet dat het storend is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
ozzynator schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:08:
[...]

Ik denk dat je roaming nog handmatig aan moet zetten. Staat bij de sim instellingen.
Interessant. Moet je roaming inschakelen om gebruik te kunnen maken van Simyo? Toch wel vervelend als je in de grensstreek woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EektheMan schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 18:34:
Dank beiden.

[...]

Zit er dan geen auto brightness op?
Ja, er zit auto brightness op, dit wist ik niet! Weer wat geleerd. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie dagdeal, Tetrax slimme smartphone houder:

http://www.ibood.com/extr...anpid=2031097609275651072

Ik heb er zelf ook 1, werkt bij mij goed, aanrader! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Nu online
Wasrek schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 19:43:
[...]

Interessant. Moet je roaming inschakelen om gebruik te kunnen maken van Simyo? Toch wel vervelend als je in de grensstreek woont.
Ik weet het, is lastig, had er zelf ook regelmatig last van, maar is de enige oplossing om het werkend te krijgen.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Overigens kan je bij Simyo iirc data roaming ook op hun website in/uitschakelen. Dus als je hem op je telefoon aan zet en bij Simyo zelf uit, dan zou hij niet data in buitenland moeten gebruiken.

Wel apart als het inderdaad nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 23:21

The.Terminator

Un boer met bier

Idd, nu je het zegt. Dat is ook een mogelijkheid :)
Schrok al toen ik las over roaming aan. Woon nl dicht bij de Duitse grens en gebruik Simyo.

Enig idee of dit bij Simyo ligt of bij Windows Phone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Nu online
Ligt aan WP, is ook het geval bij bijvoorbeeld Hollands Nieuwe.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
ozzynator schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:41:
Ligt aan WP, is ook het geval bij bijvoorbeeld Hollands Nieuwe.
Ik denk toch dat het van meer factoren afhangt. Ik heb HN in mijn 535 en heb roaming uit staan, kan wel gebruik maken van mobiel internet.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
Ligt volgens mij niet aan WP. Ik gebruik nu HollandsNieuwe en roaming staat bij mij niet aan! Dit geldt idem voor mijn ouders, die sinds deze week de 640 icm HollandsNieuwe hebben.

Over een maandje ga ik over naar Simpel, ben benieuwd wat er dan gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Nu online
zou kunnen dat het inmiddels bij HN aangepast is; ik had het op mijn Omnia 7 met wp7, toen moest roaming aan staan om te kunnen internetten.

Eerdere opmerking was dus (zo blijkt inmiddels) wat te voorbarig.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Is een combinatie van de lijst die in WP zit en hoe het op de simkaart is ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Het is inderdaad op 2 manieren mogelijk:

- "roaming filters" in de ROM van het toestel. Als Nokia, Microsoft of welke andere fabrikant de moeite neemt, dan bouwen ze de mapping van MVNO naar onderliggend netwerk in

- de MVNO (Simyo, HN, Bliep, whatever) is slim genoeg dat hij SIM kaarten uitgeeft met de zelfde MCC-MNC combinatie als hun onderliggende netwerk

In beide gevallen heeft de gebruiker er geen controle over, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Voor die eerste kan je een melding doen bij MS. Ditzelfde gezeik was er ook met WP7 en Hi. Na veel geklaag richting MS en KPN/Hi is er uiteindelijk een update geweest waarbij de lijst is bijgewerkt en alles weer goed werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:47

Minkie

Groazers Unite.

Ik zit aan de Lumia 640 te denken als vervanging van mijn Ativ S. Kwa specificaties lijkt de 640 trager (1,5Ghz vs 1,2Ghz). Maar de 640 heeft wel een nieuwere generatie CPU. Ik wil sowieso niet achteruit gaan kwa snelheid. Als de 640 sneller is dan doe ik het, maar ik kan nergens een vergelijking vinden.

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
De Lumia 920 van mij heeft ook een 1.5GHz dualcore processor. De lumia 640 van mijn vriendin is een stuk sneller. De apps laden voor het gevoel ook een stuk sneller, dus denk niet dat je een miskoop doet daarmee. Persoonlijk zie ik de Lumia 640 als een upgrade van een Lumia 920, behalve dan dat het touchscreen minder is en het geen draadloos opladen heeft enz.

Oh, en de GPU in de 640 is wat minder, dus spellen doen het daar wel iets slechter dan op mijn 920, maar het is maar hoe je de telefoon gebruikt.
Misschien dat je wat aan dit topic hebt: http://forums.windowscent...odbye-my-lumia-920-a.html Je moet even door de 920 specifieke spul heen lezen, maar het meeste zal ook van toepassing moeten zijn op jouw telefoon.
Het komt er een beetje op neer dat de CPU perf. dan wel wat minder is als je 1 ding doet, maar als je veel multitasked is de 640 echt een winnaar. Daarnaast is die 640 echt bijzonder zuinig, licht en heeft die een behoorlijk goede frontcamera. Is maar net wat je wilt dus :)
Verwacht alleen niet dat je Farmville 2 kan gaan spelen op de 640, want dat is gewoon super frustrerend. Die game is al behoorlijk ruk onder WP, en die 640 trekt het helemaal niet meer.

[ Voor 58% gewijzigd door Caelorum op 07-05-2015 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
Je hebt deels gelijk wat betreft draadloos laden, maar volgens velen heeft het toestel wel de aansluitpuntjes voor een Qi cover.

Afbeeldingslocatie: http://forums.windowscentral.com/attachments/lumia-640-xl/98824d1425402568t-microsoft-lumia-640-xl-photos-10.jpg Je ziet die puntjes naast/bovenkant van het CE0168 sticker.

Bron:
http://forums.windowscent...12-qi-charging-640xl.html

Waarschijnlijk dat er nieuwe Qi covers voor de 640 komen maar zekerheid heb je niet :( MS is hier ook niet echt duidelijk over.

Lees de post van Daniel over MS:
http://www.reddit.com/r/w...predisposed_for_wireless/
Wellicht niet echt betrouwbaar.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ach je kan elke telefoon wel retrofitten met Qi, dus dat is het probleem niet. Enige dat ik wilde aangeven is dat het er niet standaard op zit en MS zviw nog niets heeft losgelaten daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:47

Minkie

Groazers Unite.

Caelorum schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 15:48:
De Lumia 920 van mij heeft ook een 1.5GHz dualcore processor. De lumia 640 van mijn vriendin is een stuk sneller. De apps laden voor het gevoel ook een stuk sneller, dus denk niet dat je een miskoop doet daarmee. Persoonlijk zie ik de Lumia 640 als een upgrade van een Lumia 920, behalve dan dat het touchscreen minder is en het geen draadloos opladen heeft enz.

Oh, en de GPU in de 640 is wat minder, dus spellen doen het daar wel iets slechter dan op mijn 920, maar het is maar hoe je de telefoon gebruikt.
Misschien dat je wat aan dit topic hebt: http://forums.windowscent...odbye-my-lumia-920-a.html Je moet even door de 920 specifieke spul heen lezen, maar het meeste zal ook van toepassing moeten zijn op jouw telefoon.
Het komt er een beetje op neer dat de CPU perf. dan wel wat minder is als je 1 ding doet, maar als je veel multitasked is de 640 echt een winnaar. Daarnaast is die 640 echt bijzonder zuinig, licht en heeft die een behoorlijk goede frontcamera. Is maar net wat je wilt dus :)
Verwacht alleen niet dat je Farmville 2 kan gaan spelen op de 640, want dat is gewoon super frustrerend. Die game is al behoorlijk ruk onder WP, en die 640 trekt het helemaal niet meer.
Ik ben benieuwd hoe de 640 het doet met het spel Asphalt 8. Speel alleen dat een btje fanatiek. En ik merk op de Ativ S dat die het er soms een beetje moeilijk mee heeft.
Iig hartelijk bedankt voor je info :)

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram91
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-08 19:45
albert04 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:11:
Je hebt deels gelijk wat betreft draadloos laden, maar volgens velen heeft het toestel wel de aansluitpuntjes voor een Qi cover.

[afbeelding] Je ziet die puntjes naast/bovenkant van het CE0168 sticker.

Bron:
http://forums.windowscent...12-qi-charging-640xl.html

Waarschijnlijk dat er nieuwe Qi covers voor de 640 komen maar zekerheid heb je niet :( MS is hier ook niet echt duidelijk over.

Lees de post van Daniel over MS:
http://www.reddit.com/r/w...predisposed_for_wireless/
Wellicht niet echt betrouwbaar.. ;)
Mijn 640 heeft die puntjes niet hoor, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Minkie schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:47:
[...]

Ik ben benieuwd hoe de 640 het doet met het spel Asphalt 8. Speel alleen dat een btje fanatiek. En ik merk op de Ativ S dat die het er soms een beetje moeilijk mee heeft.
Iig hartelijk bedankt voor je info :)
Net even getest: Het draait wel maar niet bijzonder goed. Andere meer casual games zoals "crossy road" of Cut the Rope draaien wel prima.

Ik kom zelf van een Lumia 925 en de 640 is veel sneller qua normaal gebruik dan de 925. Ik heb nog geen een keer resuming gezien, wat ik bij de 925 regelmatig zag, bijvoorbeeld bij Here Maps. Lumia Camera is ook veel sneller op de 640.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
bram91 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 19:14:
[...]

Mijn 640 heeft die puntjes niet hoor, helaas.
Oh? zou alleen de XL dit hebben? Ik ging er namelijk van uit dat alle toestellen dit hadden, blijkbaar niet dus..

Zijn er mensen die de originele Microsoft flip case al hebben? Bij GSMPunt was de verwachte leverdatum 6-5, maar dat is inmiddels aangepast naar onbekend. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
albert04 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:58:
[...]

Zijn er mensen die de originele Microsoft flip case al hebben? Bij GSMPunt was de verwachte leverdatum 6-5, maar dat is inmiddels aangepast naar onbekend. ;(
Mail gehad van GSMPuntnl:
Beste heer/mevrouw,

Wij hebben onlangs een bestelling van u ontvangen voor een Lumia 640 XL hoesje van Microsoft. Helaas hebben wij zojuist van onze leverancier vernomen dat deze hoesjes zijn vertraagd naar week 19. Het gaat dus helaas nog ongeveer 2 weken duren voordat deze cases binnen komen.

De eerste levering in Nederland zal wel beperkt zijn. Op dit moment kunnen wij u wel verzekeren dat u bij de eerste levering van deze hoesjes een exemplaar uitgeleverd krijgt. Af en toe kan het meevallen en kunnen de hoesjes iets eerder binnen komen dan de leverancier aangeeft. Toch wil ik graag een slag om de arm houden en u op de hoogte brengen van deze vertraging vanuit Microsoft.

Met vriendelijke groet,
Ik heb hem daar medio 20/4 besteld en hoop hem dus eerdaags te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Zo ik heb de cyaan 640 backcover binnen. Mooi ding hoor. Maakt de 640 echt flitsend :)

Hij is wel een stukje dikker/breder dan de zwarte, omdat het een dubbele laag heeft denk ik. Ik denk dat een non-glossy versie ook wel erg gaaf zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram91
Ramon schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:22:
Zo ik heb de cyaan 640 backcover binnen. Mooi ding hoor. Maakt de 640 echt flitsend :)

Hij is wel een stukje dikker/breder dan de zwarte, omdat het een dubbele laag heeft denk ik. Ik denk dat een non-glossy versie ook wel erg gaaf zou zijn.
Waar heb je die gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een extra batterij besteld voor de 640 LTE:

https://www.mobilesupplie...c-2500-mah-origineel.html 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
bram91 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 11:51:
[...]

Waar heb je die gekocht?
xubix: http://www.xubix.de/Handyzubehoer/Microsoft/4/

amazon.de heeft ze ook. Zoek op "akkudeckel 640" ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Ramon op 09-05-2015 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram91
Ramon schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 13:39:
[...]

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ramon schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 13:39:
[...]

Of op het partnummer 02509R9 :D

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Oops. Verkeerd draadje.

[ Voor 161% gewijzigd door jodeltje op 11-05-2015 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijfelen tussen de 640, 640 XL en de 735. Elk toestel heeft zo zijn voor en zijn nadelen. Mijn vraag is of de 640 XL niet te groot is (past ie in je broekzak, kan je er fatsoenlijk mee bellen etc.). Aangezien er bij mij in de buurt geen winkels zijn die de 640(XL) verkopen vraag ik het maar aan julie. Al vast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Die 640XL is vrijwel exact even groot en zwaar als een Samsung Galaxy Note 4, die ligt wel in elke telefoonwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Ik zag vanavond ineens een gele vlek rechtsboven in m'n beeldscherm, zeg maar waar de klok zit (640XL). Nog niet echt dat je zegt van poe poe, maar wel iets om in de gaten te houden ... Vooral zichtbaar bij een witte achtergrond. Ik zag dat de 920 hier ook last van heeft gehad, verder is het redelijk rustig op het gele vlekken gebied.

[ Voor 1% gewijzigd door PinokkioTV op 11-05-2015 21:00 . Reden: Type toestel toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

PinokkioTV schreef op maandag 11 mei 2015 @ 20:59:
Ik zag vanavond ineens een gele vlek rechtsboven in m'n beeldscherm, zeg maar waar de klok zit (640XL). Nog niet echt dat je zegt van poe poe, maar wel iets om in de gaten te houden ... Vooral zichtbaar bij een witte achtergrond. Ik zag dat de 920 hier ook last van heeft gehad, verder is het redelijk rustig op het gele vlekken gebied.
Lijkt me toch echt niet de bedoeling, zon gele vlek, ik zou er dus mee terug gaan als ik jou was. (Mocht je hem uit het buitenland hebben kan dat wellicht beter via MS zelf: http://www.microsoft.com/...pport/care-online-repair/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 17:25:
Ik zit te twijfelen tussen de 640, 640 XL en de 735. Elk toestel heeft zo zijn voor en zijn nadelen. Mijn vraag is of de 640 XL niet te groot is (past ie in je broekzak, kan je er fatsoenlijk mee bellen etc.). Aangezien er bij mij in de buurt geen winkels zijn die de 640(XL) verkopen vraag ik het maar aan julie. Al vast bedankt voor de reacties.
Hij past in mijn broekzak en ik kan ook nog zitten met de 640xl in de broekzak. :)
Bellen gaat ook prima. Ik heb geen grote handen en hij ligt ook prima in de hand.
Beter dan de 1520 die maar een fractie groter is, maar wel rechte hoekjes heeft.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 17:25:
Zelf heb ik voor de gewone 640 gekozen. De XL had als plus de camera maar is mij echt te groot en de 735 was net wat duurder en geen Dualsim 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
  • Laatst online: 17-07 13:26
Wordt wel tijd dat die XL Dual-sim GTE op de markt komt hoor. Ik moet binnenkort naar de UK voor m'n werk, zou wel handig zijn als ik dan maar één toestel + lader hoef mee te nemen...

Maar ja, als je ergens op wacht duurt het altijd (te) lang! :X

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Enki schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:58:
Wordt wel tijd dat die XL Dual-sim GTE op de markt komt hoor. Ik moet binnenkort naar de UK voor m'n werk, zou wel handig zijn als ik dan maar één toestel + lader hoef mee te nemen...

Maar ja, als je ergens op wacht duurt het altijd (te) lang! :X
Voor werk hebben ze Vodafone RED Business abonnementen, onbeperkt bellen in de voordeellanden en 1 GB data, ideaal! (en maar 1 SIM uiteraard!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
  • Laatst online: 17-07 13:26
Ja, maar ik zit al met twee sims en die wil ik ook zeer zeker gescheiden houden...
No way dat mijn baas inzicht krijgt in mijn prive-belgedrag! :w

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leo. P. Klepper
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-08 07:39
Ik hab afgelopen zaterdag een Lumia 640 LTE dual sim besteld bij Amazon in Frankrijk, werd vandaag (de dinsdag daarna) keurig aan de deur bezorgd. Zit er nu mee te spelen in de trein: hij is snel en de touch functie van het scherm is fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
De camera van de Lumia 640XL blijft me af & toe ook verbazen:
(Zojuist in het bos geschoten)

Afbeeldingslocatie: https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xaf1/t51.2885-15/e15/11230360_1430579410593052_1793386804_n.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door rimave op 13-05-2015 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

rimave schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:34:
De camera van de Lumia 640XL blijft me af & toe ook verbazen:
(Zojuist in het bos geschoten)

[afbeelding]
Ziet er inderdaad netjes uit zeg!

Op All About Windows Phones waren ze ook enthousiast: http://allaboutwindowspho...ad_to_head_Lumia_640_.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDude
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 09:30
Heb sinds een week ook de Lumia 640 3g dual sim. Ik blijf me verbazen over de prijs-kwaliteit verhouding, is echt een prima telefoon voor weinig geld. Mooi beeld, lekker snel en Windows Mobile OS werkt heel erg intuïtief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Heb de Lumia 640 LTE Dual SIM besteld op amazon.fr (leverbaar via Amazon zelf). Microsoftstore.fr had 'm niet op stock (bestelknop disabled en ook geen levertijdindicatie). Wel vreemd dat de blauwe kleur niet aangeboden wordt, heb nu maar oranje gekocht en evt. later kan ik nog een blauwe backcover kopen.
Het is sowieso vreemd dat ze de LTE Dual SIM niet in NL aanbieden. Ik heb nog overwogen om te wachten tot dat er meer bekend is over de XL LTE Dual SIM maar die lijkt me fysiek toch te groot.

[ Voor 5% gewijzigd door AlexanderOnline op 14-05-2015 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Nokia levert uberhaupt geen dual sim varianten officieel in Nederland, het zijn allemaal Duitse of Franse toestellen (zie de "country variant").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Nanax

Ik ben sjaak niet

Iemand al een waardig stevig / stuiterproef hoesje gezien? Op amazon een exemplaar met flip-stand, persoonlijk: meh. Iemand iets in deze stijl voor de 640 gespot? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:55

TWKterry

Master Mariner

Ben ook in de markt voor een 4G dual sim en heb dit forum even doorgewerkt.

Vind het vreemd dat de prijswatch wel de 4G dual sim als 'wordt verwacht' vermeld terwijl dit dus helemaal niet het geval is als ik alle voorgaande reacties mag geloven. Is er een statement van MS waarin staat dat deze versie wel/niet komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Nu online
Dreamvoid schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 19:49:
Nokia levert uberhaupt geen dual sim varianten officieel in Nederland, het zijn allemaal Duitse of Franse toestellen (zie de "country variant").
Klopt, die leveren alleen nog maar netwerken en navigatie software/kaarten.

Telefoon afdeling is pas sinds 3/4e jaar (of al langer) Microsoft.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
TWKterry schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 22:48:
Ben ook in de markt voor een 4G dual sim en heb dit forum even doorgewerkt.

Vind het vreemd dat de prijswatch wel de 4G dual sim als 'wordt verwacht' vermeld terwijl dit dus helemaal niet het geval is als ik alle voorgaande reacties mag geloven. Is er een statement van MS waarin staat dat deze versie wel/niet komt?
De 4G dual sim komt niet officieel naar Nederland, maar is bij buitenlandse webshops als Amazon prima verkrijgbaar (die verzenden bijna allemaal ook naar NL/BE). Tweakers Pricewatch neemt geen buitenlandse webshops mee helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Sinds een week heb ik ook 640LTE: razendsnelle interface en internet. Zeer tevreden, behalve dat ik Cortana niet kan gebruiken zonder mijn toestel op US te zetten. Dat slaat werkelijk nergens op: de hele interface is in het Engels, maar toch krijg ik "I'm sorry, but I don't speak your language yet" omdat mijn regional settings die van Duitsland zijn omdat ik geen Amerikaaanse datumformaten wil en een aantal apps vasthangen aan het gekozen land (eBay, Amazon,...).

Elke dag opnieuw erger ik mij dood aan de omgang met internationalisatie door grote bedrijven. Sinds geolocalisatie is uitgevonden is het enkel van kwaad naar erger gegaan. :N Cortana gebruikt echter geen geolocalisatie, dus het is niet eens een neveneffect maar een voor mij onbegrijpelijke beslissing om de taal van Cortana niet gewoon van de display language te laten afhangen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
YellowOnline schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 13:08:
Sinds een week heb ik ook 640LTE: razendsnelle interface en internet. Zeer tevreden, behalve dat ik Cortana niet kan gebruiken zonder mijn toestel op US te zetten. Dat slaat werkelijk nergens op: de hele interface is in het Engels, maar toch krijg ik "I'm sorry, but I don't speak your language yet" omdat mijn regional settings die van Duitsland zijn omdat ik geen Amerikaaanse datumformaten wil en een aantal apps vasthangen aan het gekozen land (eBay, Amazon,...).

Elke dag opnieuw erger ik mij dood aan de omgang met internationalisatie door grote bedrijven. Sinds geolocalisatie is uitgevonden is het enkel van kwaad naar erger gegaan. :N Cortana gebruikt echter geen geolocalisatie, dus het is niet eens een neveneffect maar een voor mij onbegrijpelijke beslissing om de taal van Cortana niet gewoon van de display language te laten afhangen. |:(
Je kunt Cortana ook gebruiken als je Engels VK gebruikt. Iets meer op Europa gericht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel1891
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-03-2022

Het is maar een detail , maar volgens mij kun je ebay in de app zelf gewoon instellen op een bepaald land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
Dreamvoid schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:49:
[...]De 4G dual sim komt niet officieel naar Nederland, maar is bij buitenlandse webshops als Amazon prima verkrijgbaar (die verzenden bijna allemaal ook naar NL/BE).
Toch maar eens nageplozen en nagevraagd.
Beschikbaarheid: Dual Sim wordt (officieel) niet verkocht in NL en er zijn ook geen plannen daarvoor. Het assortiment kan per land verschillen.

Garantie: Indien aangekocht bij de Microsoft Store, wordt garantie ook in Nederland zonder problemen afgehandeld.

Dual Sim zonder LTE: Aanschaf vanuit Microsoft Duitsland
http://www.microsoftstore...Lumia/categoryID.67877000

Dual Sim met LTE: Helaas beperkt beschikbaar, ondermeer bij Amazon.fr

[ Voor 4% gewijzigd door kwakzalver op 15-05-2015 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Sinds een week heb ik ook 640LTE: razendsnelle interface en internet. Zeer tevreden, behalve dat ik Cortana niet kan gebruiken zonder mijn toestel op US te zetten.
Zet hem op UK en je krijgt het correcte datumformaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Dreamvoid schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 18:12:
[...]

Zet hem op UK en je krijgt het correcte datumformaat :)
Geen oplossing voor landafhankelijke apps en de feestdagenkalender :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palme50
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:00
Ook ik ben in het bezit van de 640 LTE.
Ik heb het toestel aangeschaft in de eerste week na uitkomst.
Het probleem met de gele vlek heb ik ook gehad maar deze was ook weer verdwenen.
Het grootste probleem wat ik tot nu toe had met het toestel was na het activeren van het scherm er een rode gloed over het hele scherm zat.
Dit was weer weg na het scherm uit te hebben gezet en weer aan.

Ik ga dit even aanzien maar ben er niet blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asifonly
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-01 22:09
YellowOnline schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 19:39:
[...]

Geen oplossing voor landafhankelijke apps en de feestdagenkalender :/
Dat is niet helemaal correct. Ik heb Cortana werkend met VK instellingen. In de 'calendar' krijg ik gewoon in het Nederlands te zien dat het Hemelvaartsdag is (geweest) en 1e + 2e Pinksterdag aanstaande is. Instellingen: Regio/Country VK en Regional format 'Dutch' (Netherlands) Language English (United Kingdom) Keyboard Dutch (Netherlands) Ook Lockscreen wordt in NL weergegeven. De settings van MSN Nieuws kan je heel 1-voudig op Nederlands zetten. Landsafhankelijke App zoals bijv. Funda moet je eerst in NL store downloaden voordat je het toestel aanpast naar VK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:33
kwakzalver schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 16:10:
Dual Sim met LTE: Helaas beperkt beschikbaar, ondermeer bij Amazon.fr
Welke nadelen zijn er om de telefoon uit Frankrijk te importeren? Taalinstellingen kunnen toch gewoon naar het Nederlands worden veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 09:57
Wat mij opviel is dat ze hier in Apeldoorn nog niet bij de Mediamarkt liggen. Wil ze namelijk toch wel eerst even in de hand hebben. Liggen ze elders al wel bij een MM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asifonly
Thanatos schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 19:36:
[...]

Welke nadelen zijn er om de telefoon uit Frankrijk te importeren? Taalinstellingen kunnen toch gewoon naar het Nederlands worden veranderd?
Ik heb de 640 Dual-sim LTE via de Microsoftstore Frankrijk. Als je voor het 1e opstarten er een sim in doet van een Nederlandse provider hoef je niets te doen. Het menu en de 'store' instellingen zijn dan in NL. Mocht dat niet zo zijn; handmatig is het menu ook 1-voudig op NL te zetten. Bij de software update worden wel een paar franstalige apps geïnstalleerd maar deze zijn te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
struik978 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 19:47:
Wat mij opviel is dat ze hier in Apeldoorn nog niet bij de Mediamarkt liggen. Wil ze namelijk toch wel eerst even in de hand hebben. Liggen ze elders al wel bij een MM?
Er liggen er zat bij de mediamarkt in Ede. Enige die mist is de dualsim, maar dat is ook wel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
Voor de geïnteresseerde, je kan de Lumia 640 XL LTE Dual Sim bestellen bij MicrosoftStore in Polen. Verzending gaat gewoon gratis naar Nederland. Hij kost daar 949 Zloty wat ongeveer € 235,- is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]
jg77 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 12:54:
Voor de geïnteresseerde, je kan de Lumia 640 XL LTE Dual Sim bestellen bij MicrosoftStore in Polen. Verzending gaat gewoon gratis naar Nederland. Hij kost daar 949 Zloty wat ongeveer € 235,- is.
Je kan de telefoon ook gewoon in de mediamarkt kopen voor die prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 13:09:
[/quote]

[...]

Je kan de telefoon ook gewoon in de mediamarkt kopen voor die prijs ;)
Is dat de 640 XL LTE mét dual sim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Heeft de 640 XL eigenlijk OTG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
jg77 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 13:13:
[...]
Is dat de 640 XL LTE mét dual sim?
Nee, zoals eerder besproken wordt die niet in NL verkocht.
Maar waar zie jij in de Poolse MS store de 640 XL LTE dual sim? Ik zie alleen de 640 XL dual sim (zonder LTE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
AlexanderOnline schreef op zondag 17 mei 2015 @ 13:46:
[...]

Nee, zoals eerder besproken wordt die niet in NL verkocht.
Maar waar zie jij in de Poolse MS store de 640 XL LTE dual sim? Ik zie alleen de 640 XL dual sim (zonder LTE).
Bij de specificaties van die telefoon zie je dit: GSM: 850 / 900 / 1800 / 1900; WCDMA: pasmo 1 (2100) / pasmo 5 (850) / pasmo 8 (900); LTE FDD: pasmo 1 (2100) / pasmo 20 (800) / pasmo 3 (1800) / pasmo 7 (2600) / pasmo 8 (900).
Dus de LTE/4G zit er gewoon in. Zo is het trouwens ook op de Spaanse Microsoft Store en daar kan je ook nog kiezen uit alle 4 de kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
jg77 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 13:53:
[...]

Bij de specificaties van die telefoon zie je dit: GSM: 850 / 900 / 1800 / 1900; WCDMA: pasmo 1 (2100) / pasmo 5 (850) / pasmo 8 (900); LTE FDD: pasmo 1 (2100) / pasmo 20 (800) / pasmo 3 (1800) / pasmo 7 (2600) / pasmo 8 (900).
Dus de LTE/4G zit er gewoon in. Zo is het trouwens ook op de Spaanse Microsoft Store en daar kan je ook nog kiezen uit alle 4 de kleuren.
Hm, idd, idem voor de 640. Wel vreemd, want in de Franse store (en ook als je op microsoft.com kijkt) benoemen ze de LTE versie specifiek met 'LTE' in de naam,
Hij staat idd ook in de Spaanse store, maar je kan 'm niet bestellen omdat hij niet beschikbaar / out of stock is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
AlexanderOnline schreef op zondag 17 mei 2015 @ 14:05:
[...]

Hm, idd, idem voor de 640. Wel vreemd, want in de Franse store (en ook als je op microsoft.com kijkt) benoemen ze de LTE versie specifiek met 'LTE' in de naam,
Hij staat idd ook in de Spaanse store, maar je kan 'm niet bestellen omdat hij niet beschikbaar / out of stock is.
De 640 XL in Cyan is gewoon te bestellen op de spaanse site.
Mogelijk kan je ook bij andere Microsoft stores kijken voor beschikbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asifonly
AlexanderOnline schreef op zondag 17 mei 2015 @ 14:05:
[...]

Als je in de Spaanse store de commentaren onder de 640 dual-sim door google-translate haal zal je opvallen dat het NIET de dual-sim LTE/4G uitvoering is. Voor zover bekend is de Franse Microsoftstore en Amazon.fr de enige in Europa die 4G/LTE dual-sim aanbiedt op zowel de 640 en de 640XL. Mijn 640 4G/LTE dual-sim uit de Microsoftstore Frankrijk heeft als type aanduiding RM-1075. De 3G dual-sim is type RM-1077.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10-2022
M'n vader heeft een 640 LTE. Mooi ding maar wat me opviel, en ik verder in dit forum niet ben tegengekomen, is dat de camera alleen in 4:3 verhouding 8 MP foto's neemt en in 16:9 is het een 6 MP foto (volgens 'Picture Info'). Iemand een idee?!

Ah. Al gevonden. Verschil klopt dus.
http://allaboutwindowspho..._Microsoft_Lumia_6401.php
(hoofdstuk Imaging)

de 640XL heeft zo'n zelfde 'euvel'
http://allaboutwindowspho...icrosoft_Lumia_640_XL.php
(hoofdstuk Imaging)

[ Voor 36% gewijzigd door rvnieuwh op 17-05-2015 19:13 . Reden: zelf al wat gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi allen,
Ik heb de lumia 640 lte dual sim en ben ik benieuwd of iemand weet of je de dataverbinding kunt deactiveren voor beide sims zodat je alleen gebruik maakt van wifi internet. En omdat deze uit duitsland is overgekomen kan ik de spraak in het nederlands niet instellen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10-2022
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 23:08:
Hi allen,
Ik heb de lumia 640 lte dual sim en ben ik benieuwd of iemand weet of je de dataverbinding kunt deactiveren voor beide sims zodat je alleen gebruik maakt van wifi internet. En omdat deze uit duitsland is overgekomen kan ik de spraak in het nederlands niet instellen???
data --> Instellingen / Mobiel netwerk & Sim-kaart / Dataverbinding uitschakelen
spraak?? Cortana is er niet in het Nederlands
en als je de taal bedoelt zit dat ook allemaal onder Instellingen:
Datum & Tijd
Toetsenbord
Taal
Regio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte forumleden,

Ik heb sinds een week de Lumia 640 LTE.
Hij doet precies wat ik verwachtte, dus voor mij een prima toestel.

Een vreemde ervaring heb ik echter met het maken van fotos.
Alle fotos (achtercamera natuurlijk) hebben een resolutie van 3264 x 1840 pixels.
Dit zou echter moeten zijn: 3264 x 2450.
De camera blijkt dus een resolutie te hebben van 6 Mpixels in plaats van 8 Mpixels.
Ik heb bij de instellingen ook niets kunnen vinden dat dit wijzigt.
Heeft iemand hier een verklaring voor ?
Ik hou me aanbevolen voor een verklaring.

Met vr. groeten,
Kolibri

PS
Ik had natuurlijk al gegoogled naar dit probleem, maar ontdek zojuist dat er toch nog twee mensen zijn, die dit ook hadden ontdekt.
De camerachip is dus 8Mp, maar er wordt maar 6 Mp van gebruikt omdat men het formaat naar 16:9 wil forceren.
Wel een beetje jammer omdat ik liever fotos maak in 3:2 of 4:3 verhouding. (bijsnijden kan dan altijd nog)
Bovendien toch wat volksverlakkerij om dan te adverteren met 8Mp.
Maar misschien heb ik de specificaties verkeerd geïnterpreteerd, ik weet het niet.
Voorts blijft het een prachtig toestel, als je voldoende hebt aan de beschikbare apps.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2015 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 11:17
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:17:
Geachte forumleden,

Ik heb sinds een week de Lumia 640 LTE.
Hij doet precies wat ik verwachtte, dus voor mij een prima toestel.

Een vreemde ervaring heb ik echter met het maken van fotos.
Alle fotos (achtercamera natuurlijk) hebben een resolutie van 3264 x 1840 pixels.
Dit zou echter moeten zijn: 3264 x 2450.
De camera blijkt dus een resolutie te hebben van 6 Mpixels in plaats van 8 Mpixels.
Ik heb bij de instellingen ook niets kunnen vinden dat dit wijzigt.
Heeft iemand hier een verklaring voor ?
Ik hou me aanbevolen voor een verklaring.

Met vr. groeten,
Kolibri

PS
Ik had natuurlijk al gegoogled naar dit probleem, maar ontdek zojuist dat er toch nog twee mensen zijn, die dit ook hadden ontdekt.
De camerachip is dus 8Mp, maar er wordt maar 6 Mp van gebruikt omdat men het formaat naar 16:9 wil forceren.
Wel een beetje jammer omdat ik liever fotos maak in 3:2 of 4:3 verhouding. (bijsnijden kan dan altijd nog)
Bovendien toch wat volksverlakkerij om dan te adverteren met 8Mp.
Maar misschien heb ik de specificaties verkeerd geïnterpreteerd, ik weet het niet.
Voorts blijft het een prachtig toestel, als je voldoende hebt aan de beschikbare apps.
Wanneer ik Lumia Camera open en daarna naar instellingen ga (... rechtsonderin --> Instellingen) kan ik de beeldverhouding aanpassen van 16:9 naar 4:3. Maar dit is op een Lumia 920, weet niet of het op de 640 ook zo werkt..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:37

nwagenaar

God, root. What's the differen

Dat moet ook werken op de 640. In ieder geval is deze optie ook aanwezig op de 640XL en de 535.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
  • Registratie: Oktober 2003
Inmiddels heb ik de flip shell (CC-3089) binnen voor de 640. Ik heb de cyan versie besteld, deze heeft een matte kleur en is ruw. Dit dus in tegenstelling met de originele cyan backcover.

De achterkant is iets dikker en het klapdeksel wil wat heen en weer schuiven.
Als er een pinpas in het klapdeksel zit, dan sluit deze niet helemaal goed meer aan op het scherm.
Goed zo vaak de telefoon andersom leggen en hopen dat het hierdoor soepeler/beter wordt.
Verder prima hoesje! Met foto's maken geeft het ook extra stabiliteit.

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
  • Registratie: Oktober 2003
nwagenaar schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:19:
Dat moet ook werken op de 640. In ieder geval is deze optie ook aanwezig op de 640XL en de 535.
Ik kan bevestigen dat dit inderdaad ook op de 640 kan en werkt.

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Pagina: 1 ... 4 ... 22 Laatste