Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
https://www.gsmpunt.nl/ho...-shell-cc-3090-blu-cyaan/

[ Voor 36% gewijzigd door PinokkioTV op 17-04-2015 22:24 ]

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skumke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-01 12:45
Inmiddels zijn er enkele reviews van de Lumia 640 verschenen:

The Register (14-4-2015):
"Ticks all the boxes and then some, as long as Win10 doesn't ruin it"

Recombu (15-4-2015):
"Microsoft Lumia 640 review: glorious screen, smart camera tech and impressively awesome value for money make this a great phone for all."

Wired UK (16-4-2015):
"The Microsoft Lumia 640 continues the Nokia tradition for solid, well-built devices that do what they need to well enough without breaking the bank. It's basic and unflashy, but the interface is slick and fast, the cameras pretty good, and you get Office, HERE Drive+, MixRadio and more as standard. A whole lot for your money in other words."

Windows Central (17-4-2015):
"With hardware that's largely on par with the more expensive Lumia 830, the Lumia 640 is an absolute steal. What it gives is the very best of Windows Phone at a very affordable price point. The camera, while not a patch on the PureView shooters in the higher end phones, is excellent for a phone in this segment of the market. And it ticks pretty much all the boxes: Glance Screen, HD display, removable battery, microSD card slot and the very latest version of Windows Phone. The Lumia 640 XL may be more tempting for those into larger screens and more impressive cameras, but for the average consumer, the Lumia 640 is all the Windows Phone they could need. Solid, all round performance and a very tempting asking price."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LH21
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:42
Ik ben zelf op zoek naar een nieuw toestel en twijfel tussen de 640 en 735. Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit van de front-camera van de Lumia 640. Is er iemand die toevallig wat gemaakte foto's kan posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

skumke schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 01:53:
Inmiddels zijn er enkele reviews van de Lumia 640 verschenen:
Windows Central (17-4-2015):
"With hardware that's largely on par with the more expensive Lumia 830, the Lumia 640 is an absolute steal. What it gives is the very best of Windows Phone at a very affordable price point. The camera, while not a patch on the PureView shooters in the higher end phones, is excellent for a phone in this segment of the market. And it ticks pretty much all the boxes: Glance Screen, HD display, removable battery, microSD card slot and the very latest version of Windows Phone. The Lumia 640 XL may be more tempting for those into larger screens and more impressive cameras, but for the average consumer, the Lumia 640 is all the Windows Phone they could need. Solid, all round performance and a very tempting asking price."
Ik zat de hardware eens te bekijken tov de 830, hij is buiten de camera 8->10 en 0.9->1 front), zo goed als identiek. Alleen snap ik niet, waarom zit er nooit meer een camera knop op het toestel?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:36

daffie82

Minisforum UM773 Lite

640 bested via bol voor mijn vrouw.
175 euro - 1,12 % via shopkorting - 3 % visa korting = 168 euro netto. Bargain voor zo een top toestel!

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeM
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 13:58

eeM

Vraagje: is het mogelijk om met de spotify app voor windows phone de offline muziek op de SD kaart te plaatsen?

Ik overweeg over te stappen van mijn Moto G naar een 640XL. Het antwoorde op bovenstaande vraag is daarbij essentieel voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eeM schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:52:
Vraagje: is het mogelijk om met de spotify app voor windows phone de offline muziek op de SD kaart te plaatsen?
Yep, de app zelf kun je opslaan op de SD kaart en de offline muziek wordt zo automatisch ook op de SD opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asifonly
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-01 22:09
Hier vanmorgen de 640 LTE/4G Dual Sim via de Franse microsoftstore binnen gekregen. Gek genoeg met een nederlandse pakbon. Eerst gecontroleerd of het echt om de dual-sim LTE/4G gaat en dat is zo! Er zat ook nog een headsetje bij. Vanavond alles eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
Ik had eigenlijk wel een Tweakers review verwacht over dit toestel. Ik hoop dat ze ermee bezig zijn. Hij verdiend namelijk echt de aandacht :)

Momenteel alweer een tijdje in bezit. Ik heb hem naast mijn Nexus 5, maar ik merk dat ik de L640 toch wat meer gebruik. Puur om het feit dat de accu het langer volhoud, en ik het soepeler vind werken dan mijn nexus 5. Zeker na de dramatische lollipop update had ik wel even zin in iets nieuws. Daarnaast is het leuk om naast al dat android geweld een ander besturingssysteem te hebben. Ik krijg nog best vaak vragen (van jongeren vooral) wat voor toestel dit is.

Vandaag een beetje een vergelijking gehouden tussen de Google play store en de windows store.
Opzich zijn op een paar games na, alle apps die ik op mijn nexus gebruik ook beschikbaar op de windows store. Ik kan me heugen dat dit in de tijd van de 920 nog lang niet het geval was. Een mooie inhaal slag dus. hoewel sommige diensten wel via een client app moeten worden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 17:14
asifonly schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:38:
Hier vanmorgen de 640 LTE/4G Dual Sim via de Franse microsoftstore binnen gekregen. Gek genoeg met een nederlandse pakbon. Eerst gecontroleerd of het echt om de dual-sim LTE/4G gaat en dat is zo! Er zat ook nog een headsetje bij. Vanavond alles eens uitproberen.
Magazijn waar de 640 LTE/4G Dual Sim uit verzonden worden, lijkt in Eindhoven te staan.
Viel mij ook al op bij de UPC Track&Trace. Telefoon wordt vanmiddag bezorgd, vanaaf spelen! :)

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik bedoel puur de back cover. Hier met 9,90 al wel iets goedkoper, maar met 12,90 verzendkosten. :X
http://www.xubix.de/Micro...euse-Back-Cover-Cyan.html

Toch nog maar ff wachten dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
LH21 schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:12:
Ik ben zelf op zoek naar een nieuw toestel en twijfel tussen de 640 en 735. Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit van de front-camera van de Lumia 640. Is er iemand die toevallig wat gemaakte foto's kan posten?
Hier heb je er eentje (Niemand wordt er blij van om mijn hoofd hier te hebben, maar een ander object fotograferen met de front camera is lastig :P). Dit is bij 'normaal' overdag binnen licht.

Lumia 640 front

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
Ik had bij de franse Microsoft site een 640 LTE/4G Dual Sim met oranje backcover besteld...Gister tijdens het uitpakken zag ik al wat blauws, blijkt dat de ik de Cyan backcover ontvangen heb. Gave kleur!! Dus helemaal prima zo.

Tov van de Lumia 630 is de 640 toch wel een stuk groter(!). Komende dagen maar eens alles uitproberen. En nog ff een 64GB SDXC kaart en een flip shell (CC-3089) bestellen. Twijfel nu wel enorm of ik voor oranje of cyan moet gaan voor de flip shell...

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
Die 640 XL lijkt mij een gaaf toestel. Alleen ik twijfel nog wel een beetje. Ik lees toch dat het toestel een lag/stutter heeft. Vooral bij het scrollen door het menu. Is dit inmiddels opgelost? De kleinere variant heeft er namelijk geen last van.

Hoe bevalt het 640 XL toestel tot nu toe? Er staan helaas niet zo veel gebruikerservaringen op Tweakers,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:27
LH21 schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:12:
Idem dito hier. Camera en batterij vind ik belangrijk en op het eerste gezicht lijkt de 640 hier beter dan de 735. In de eerder genoemde review http://www.windowscentral.com/microsoft-lumia-640-review staat wat beeldmateriaal. Lijkt mij zeer acceptabel; ook in andere reviews laat men uitschijnen dat de kwaliteit goed mee kan, zelfs zonder Pureview of Carl Zeiss lens.
Hier ook eerder positieve reacties: http://wmpoweruser.com/no...eria-z3-and-canon-sx50hs/

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
Én de 640 heeft Lumia Camera 5, terwijl de 735 het moet doen met Lumia Camera 4.9xxx

Er zit behoorlijk verschil in deze app's.

Thuis heb ik nu zowel de 640 als de 735 liggen. Als je nog specifieke dingen wilt weten...let me know.

[ Voor 20% gewijzigd door PSspike op 21-04-2015 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

PSspike schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 12:14:
Én de 640 heeft Lumia Camera 5, terwijl de 735 het moet doen met Lumia Camera 4.9xxx

Er zit behoorlijk verschil in deze app's.

Thuis heb ik nu zowel de 640 als de 735 liggen. Als je nog specifieke dingen wilt weten...let me know.
Geloof me vrij, die camera 5 is ook niet heilig.
En in lage licht omstandigheden en bij foto's binnen in huis is de 4.9xxx VEEL natuurlijker.
Met camera 5 lijken de mensen wel zombies met onnatuurlijke huidtinten.

BRON :
http://allaboutwindowspho...nd_crisper_Or_just_ho.php

http://allaboutwindowspho...tion_Lumia_Camera_Cla.php

[ Voor 12% gewijzigd door daffie82 op 21-04-2015 12:30 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

PSspike schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 12:14:
Ik zie dat die 2 ook identiek zijn qua hardware (snap400 en adreno305) en resolutie, ik neem aan dat je qua gebruik/snelheid nagenoeg geen verschil tussen die 2 ziet? Had die 735 wel een aparte camera knop?

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 21-04-2015 12:28 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

PSspike schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 08:50:
Ik had bij de franse Microsoft site een 640 LTE/4G Dual Sim met oranje backcover besteld...Gister tijdens het uitpakken zag ik al wat blauws, blijkt dat de ik de Cyan backcover ontvangen heb. Gave kleur!! Dus helemaal prima zo.

Tov van de Lumia 630 is de 640 toch wel een stuk groter(!). Komende dagen maar eens alles uitproberen. En nog ff een 64GB SDXC kaart en een flip shell (CC-3089) bestellen. Twijfel nu wel enorm of ik voor oranje of cyan moet gaan voor de flip shell...
Hmm dat vind ik dan wat zuur. Ik wilde heel graag de Cyan backcover maar omdat ik die niet kon bestellen via amazon.fr heb ik de zwarte besteld. Mocht je hem willen verpatsen voor een mooi prijsje hou ik me aanbevolen :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 12-09 20:52
Ik heb de 640XL vandaag ontvangen in het mat zwart. Heerlijk toestel! Lekker dun en een mooi formaat. Ik heb niet al te grote handen, dus moet hem wel mee twee handen bedienen. Maar wat een genot om weer meer Windows Phone te kunnen werken.

Tipje: Bij saveshop is de 640xl te krijgen voor 215 euro incl. versturen. Je krijgt namelijk 10 euro korting bij inschrijving op de nieuwsbrief. En ze leveren dus wel aan particulieren (op de site staat van niet).

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
SinergyX schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 12:27:
[...]

Ik zie dat die 2 ook identiek zijn qua hardware (snap400 en adreno305) en resolutie, ik neem aan dat je qua gebruik/snelheid nagenoeg geen verschil tussen die 2 ziet? Had die 735 wel een aparte camera knop?
Klopt, merk geen verschil in performance tussen beide. Ook de 735 heeft géén aparte camera knop. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
Tomba schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 13:05:
[...]

Hmm dat vind ik dan wat zuur. Ik wilde heel graag de Cyan backcover maar omdat ik die niet kon bestellen via amazon.fr heb ik de zwarte besteld. Mocht je hem willen verpatsen voor een mooi prijsje hou ik me aanbevolen :)
Voorlopig kan ik nog niet zonder. :) Levering van de flip shell duurt nog zo'n twee weken...
Heb ook geen idee van de kwaliteit van de flip shell, dus de backcover houd ik voorlopig nog wel in mijn bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
rimave schreef op woensdag 22 april 2015 @ 00:13:
Ik heb de 640XL vandaag ontvangen in het mat zwart. Heerlijk toestel! Lekker dun en een mooi formaat. Ik heb niet al te grote handen, dus moet hem wel mee twee handen bedienen. Maar wat een genot om weer meer Windows Phone te kunnen werken.

Tipje: Bij saveshop is de 640xl te krijgen voor 215 euro incl. versturen. Je krijgt namelijk 10 euro korting bij inschrijving op de nieuwsbrief. En ze leveren dus wel aan particulieren (op de site staat van niet).
Hoe is de performance, met name op het scrollen door het menu? Ik lees in de reviews dat het toestel een beetje lagged bij het scrollen door het menu, klopt dat? Deze reviews dateren nog uit de MWC begin Maart en wellicht heeft MS het allang opgelost. Dat lees ik helaas niet nergens terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 18:04
Gisteren mijn zwarte 640 ontvangen. Niets dan lof, apparaat loopt ontzettend vlot en ligt goed stevig in de hand en voelt robuust. De interface is even wennen maar zeer intuitief (windows mobile is echt volwassen geworden).
Heerlijk dat je ook zoveel in kan/mag stellen out of the box zonder root :) Camera is top voor een toestel uit dit prijs segment. Performance net zo.
De store zit voller dan ik verwacht had, eigelijk heb ik alle apps die ik wilde wel kunnen vinden.
Accu-duur kan ik nog niets over zeggen. Scherm werkt super buiten met de volle zon erop.

Kan hem van harte aanraden voor de huidige prijzen! Kan me niet voorstellen dat er winst op gemaakt wordt, heb echt het gevoel dat MS de prijs omlaag gedrukt heeft om marktaandeel te winnen tov IOS/Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:28

Smoke

Maverick Reploid

Heb vandaag de Lumia 640 gekocht in een lokale winkel die ze toevallig net op voorraad had(Essec in Neerpelt), helaas hadden ze enkel de zwarte variant maar da's niet zo heel belangrijk voor mij.

Zeer fijn toestel tot nu toe, net klaar met installeren en configureren van de nodige apps en het overzetten van mijn contactpersonen. Helaas lukte het niet om mijn SMSen van mijn S3 Mini over te zetten(contacten ging snel en probleemloos), enige suggesties of apps die ik hiervoor kan gebruiken?

Performance over het algemeen is top, zeker gezien waar ik vanaf kom en voor deze prijs. Ik was ook zeer positief verrast door de authenticator app, had hier al een beetje schrik voor(gebruik al jaren 2FA voor mijn GMail)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scrollen door menu bij de 640xl geeft bij mij geen problemen (lees lag)

paar dingen die opvallen na een week gebruik:

- De accucapaciteit is briljant, ik doe ruim 2 dagen op 1 accu (met actief gebruik)
- De camera heeft wel geinige opties, met name de zelf instelbare sluitertijd is een fijne optie. De selfiecamera is stiekem best wel goed.
- De meeste belangrijke apps zijn verkrijgbaar, de enige die ik tot nu toe echt mis is strava. (en voor de selfieliefhebbers onder ons. snapchat en tinder ontbreken ook)

- Scherm blijf ik matig vinden (qua helderheid in zonlicht), kijkhoek is prima. Scherm kan ik nog net bedienen met 1 hand.
- de 4 'snelle instellingen' wanneer je de bovenste balk naar beneden sleept zijn vrij te kiezen, maar net te weinig voor mij. Dat zou op windows 10 verbeterd zijn.
- er is nog steeds een trage overgang (of dit komt door de software of hardware is mij een vraag) bij bijvoorbeeld het gebruik van whatsapp. (openen van een gesprek duurt elke keer net te lang).
- Als je meldingen krijgt voor bijvoorbeeld mails of berichten, en je leest deze mails of berichten door de app op te starten vanuit het startscherm (wat ik meestal doe als ik al bezig ben op de telefoon), dan blijven de meldingen staan, ook al is het bericht al gelezen.....

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2015 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 18:13
Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:29:
scrollen door menu bij de 640xl geeft bij mij geen problemen (lees lag)

paar dingen die opvallen na een week gebruik:

- De accucapaciteit is briljant, ik doe ruim 2 dagen op 1 accu (met actief gebruik)
- De camera heeft wel geinige opties, met name de zelf instelbare sluitertijd is een fijne optie. De selfiecamera is stiekem best wel goed.
- De meeste belangrijke apps zijn verkrijgbaar, de enige die ik tot nu toe echt mis is strava. (en voor de selfieliefhebbers onder ons. snapchat en tinder ontbreken ook)
6tin is de onofficiële, maar wel goede app van Tinder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:29:
- Als je meldingen krijgt voor bijvoorbeeld mails of berichten, en je leest deze mails of berichten door de app op te starten vanuit het startscherm (wat ik meestal doe als ik al bezig ben op de telefoon), dan blijven de meldingen staan, ook al is het bericht al gelezen.....
Klopt, merk ik ook.
Vind ik ook irritant.
Iemand oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-01 11:53
Is het met de 640 mogelijk om notifications van bijvoorbeeld WhatsApp op het Glance screen te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 11:17
Croccifixio83 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:47:
Is het met de 640 mogelijk om notifications van bijvoorbeeld WhatsApp op het Glance screen te krijgen?
jazeker, moet je ervoor zorgen dat Whatsapp ook op je vergrendelingsscherm staat. Glance spiegelt de notificaties die op je vergrendelingsscherm staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook de 640 dual sim 3G bij microsoft in Duitsland gekocht (159 euro). maar heb nu niet Cortana e.d. in het NL! Volgens de uitleg-app bepaalt de provider/leverancier welke spraak-talen er op staan. Weet iemand of ik dat er ook zelf op kan zetten en hoe dat dan moet?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2015 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OssieW
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 23:01
Ik heb de Sony SBH52 bluetooth headset (link) welke Bluetooth 3.0 gebruikt, ik krijg het maar niet gepaired met mijn 640.

Heeft dat te maken met de Bluetooth versie? Of is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram91
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-08 19:45
OssieW schreef op donderdag 23 april 2015 @ 00:03:
Ik heb de Sony SBH52 bluetooth headset (link) welke Bluetooth 3.0 gebruikt, ik krijg het maar niet gepaired met mijn 640.

Heeft dat te maken met de Bluetooth versie? Of is hier een oplossing voor?
Ik heb de SBH20 (ook bluetooth 3.0) en die werkte meteen zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 08:48
Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 18:03:
Heb ook de 640 dual sim 3G bij microsoft in Duitsland gekocht (159 euro). maar heb nu niet Cortana e.d. in het NL! Volgens de uitleg-app bepaalt de provider/leverancier welke spraak-talen er op staan. Weet iemand of ik dat er ook zelf op kan zetten en hoe dat dan moet?
Dude..Heb je je wel.ingelezen? Cortana is er nog niet in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

coenox schreef op donderdag 23 april 2015 @ 00:59:
[...]

Tevens mijn grootste frustratie met MS. Bij de introductie van de Xbox One kwam Nederlandse spraak er al aan... Inmiddels heeft zelfs Apple het in Siri zitten en kunnen wij er (nog steeds!) niet eens voor kiezen om in het Engels te kleppen tegen onze foons :( (tenzij je je toestel op VS en dergelijke gaat zetten natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Tomba schreef op donderdag 23 april 2015 @ 07:52:
[...]

Tevens mijn grootste frustratie met MS. Bij de introductie van de Xbox One kwam Nederlandse spraak er al aan... Inmiddels heeft zelfs Apple het in Siri zitten en kunnen wij er (nog steeds!) niet eens voor kiezen om in het Engels te kleppen tegen onze foons :( (tenzij je je toestel op VS en dergelijke gaat zetten natuurlijk)
Ik ben er wel nieuwsgierig naar en hoop dat het snel komt. Maar frustratie is het voor mij niet, ik verwacht dat ik uiteindelijk niet steeds hardop met mijn telefoon ga zitten praten. Voor mij is het meer een gadget. Bij Siri heeft het trouwens ook wel lang geduurd. Is er nog maar sinds kort voor Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OssieW
  • Laatst online: 11-09 23:01
bram91 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 00:47:
[...]

Ik heb de SBH20 (ook bluetooth 3.0) en die werkte meteen zonder problemen.
Het is me dan toch gelukt, het werkte niet op de normale manier, maar moest eerst naar de optie scherm van de headset. Bedankt voor de bevestiging anders had ik het waarschijnlijk niet nog een keer geprobeert. :) Was al bijna gaan zoeken naar een vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

coenox schreef op donderdag 23 april 2015 @ 08:30:
[...]

Ik ben er wel nieuwsgierig naar en hoop dat het snel komt. Maar frustratie is het voor mij niet, ik verwacht dat ik uiteindelijk niet steeds hardop met mijn telefoon ga zitten praten. Voor mij is het meer een gadget. Bij Siri heeft het trouwens ook wel lang geduurd. Is er nog maar sinds kort voor Apple.
Nou het gaat mij niet eens zozeer om er tegen te praten, ik zit al een jaar (!!!) te wachten op quiet hours, een functie die nu (voor mij) echt een toegevoegde waarde zou bieden. Cortona kun je ook gewoon via toetsenbord bedienen maar de missende Nederlandse spraakondersteuning wordt door MS opgegeven als reden dat we buiten de boot vallen....

[ontopic]
Heb sinds gisteren mijn 640 LTE DualSIM binnen vanuit Frankrijk en hij valt me niet tegen.
Plus:
- Dual SIM, op Whatsapp na, heel erg prettig
- Telefoon voelt veel sneller aan dan mijn oude telefoon (Lumia 630 met 512MB geheugen), vooral in IE11 merk ik verschil.
- Lichtsensor; de grootste misser op de Lumia 630 was het ontbreken van deze sensor waardoor je handmatig de helderheid moest instellen (hallo 1999!) De 640 heeft deze gelukkig wel!
- heb Resuming.... bijna nog niet gezien, werd daar Gallisch van op mijn 630.
- Veel betere camera dan mijn 630 (maar nog niet een beetje in de buurt van mijn 1020 ;) )
- Flitser

Min
- veel backlightbleeding (al kan het ook komen dat mij dit opvalt omdat ik meestal met een 1020 met OLED werk)
- Geen 5GHz WiFI
- Ik mis DataSense voor elke SIM los (of kijk ik verkeerd?)
- Ik vind de telefoon aan de grote kant (blij dat ik geen XL heb!)
- Geen matte Cyan cover dus nu maar een oersaaie zwarte, covers lijken ook (nog) niet los te koop
- Glimp/Glance is veel beperkter dan ik gewend ben van mijn 1020; lijkt alleen klok weer te geven?
- 3,35GB System files (op 7,28GB totaal...) Seriously MS???

[ Voor 42% gewijzigd door Tomba op 23-04-2015 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram91
OssieW schreef op donderdag 23 april 2015 @ 08:30:
[...]

Het is me dan toch gelukt, het werkte niet op de normale manier, maar moest eerst naar de optie scherm van de headset. Bedankt voor de bevestiging anders had ik het waarschijnlijk niet nog een keer geprobeert. :) Was al bijna gaan zoeken naar een vervanger.
Mooi, weet niet of die van jou ook NFC heeft, maar hier was even aantikken voldoende :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coenox schreef op donderdag 23 april 2015 @ 00:59:
[...]

Oeps... nee, sorry! Is m'n 1e WindowsPhone, in impuls gekocht, want ik was Android zóóó zat! Android = high prices, short service :9
Vandaag wel wat verder ingelezen en idd gezien dat cortana nog niet in NL is. Misschien in Windows 10...?
Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-08 11:28
Tomba schreef op donderdag 23 april 2015 @ 07:52:
[...]

Ik geloof niet dat er ooit een Nederlandse Cortana gaat komen.

Op de verpakking van de Nederlandse Windows Vista stond in januari 2007 al dat je gebruik kon maken van spraakbesturing, zonder erbij te vermelden dat dit alleen kon als je de Engelse UI gebruikte.

Meer dan acht jaar later wacht ik nog steeds op de Nederlandse spraakbesturing die op de verpakking stond van het product dat ik heb gekocht. Ook voor de Xbox One is het er nog steeds niet, zelfs na de uitgestelde lancering. Het is blijkbaar gewoon niet kosteneffectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 14:09:
[...]

... Android = high prices, short service :9 ..
>:)
HooksForFeet schreef op donderdag 23 april 2015 @ 14:45:
[...]

Ik geloof niet dat er ooit een Nederlandse Cortana gaat komen.
Toch heb ik uitspraken van Microsoft medewerkers gezien waaruit blijkt dat het toch dit jaar gaat komen. Ik gok erop dat het echt wel komt. Maar kan het ook niet met zekerheid zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-08 11:28
"Uitspraken van Microsoft medewerkers waaruit blijkt dat een feature komt" is toch wel een stuk zwakker dan "Een feature die wordt geadverteerd op de verpakking van een product", en dat laatste bleek ook al geen accurate graadmeter. Ik denk dat die uitspraken eerder wishful thinking van de medewerkers zelf was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 09:57
Weet iemand wanneer de oranje en blauwe versies uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-08 17:14
Ik heb gisteravond op de Franse Microsoftstore de 640XL LTE DualSim in blauw besteld. Volgens de beschrijving aldaar zal verzending vanaf 15 mei plaats vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 640 op regio United States, English gezet, zodat je Cortona kunt gebruiken (Engelse versie). Ik heb begrepen dat er een Nederlandse versie word ontwikkeld. Zoals eerder gezegd het is een leuke gadget en leuk om uit te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
ik heb de 640 een aantal dagen in gebruik en vind windows 8.1 een verademing om te gebruiken! Ik mis alleen aantal dingen die ik wel gewend ben op android. Wellicht dat ik het over het hoofd heb gezien, maar is het mogelijk om het batterijverbruik te zien in zijn totaliteit? Ik zie nu alleen stroomverbruik van de apps.

Op mijn adroid mobiel maakte ik veel gebruik van een widget die mijn agendapunten weergaf, onder elkaar en scrollbaar. Wat zijn de mogelijkheden hiervan bij windows? Zoiets als dit dus: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-09 08:04
Tjukkie schreef op zondag 26 april 2015 @ 13:05:
Op mijn adroid mobiel maakte ik veel gebruik van een widget die mijn agendapunten weergaf, onder elkaar en scrollbaar. Wat zijn de mogelijkheden hiervan bij windows? Zoiets als dit dus: Klik
Binnen de calendar kan je zoiets krijgen door bij de opties op 'show agenda' te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Of neem een calender app die meerdere afspraken op de Livetile laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjukkie schreef op zondag 26 april 2015 @ 13:05:
...is het mogelijk om het batterijverbruik te zien in zijn totaliteit? Ik zie nu alleen stroomverbruik van de apps.
Settings > system > battery saver > als je "battery saver" hebt geopend, swipe dan boven in het scherm naar links of rechts.....je zit nu in "settings" of "usage", in "usage" zie je "battery life remaining".

Sorry voor de Engelse uitleg, ik heb mijn 640 op USA ingesteld zodat ik "Cortana" kan gebruiken. Suc6 verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:22
mooiste nieuwe functie tot nu toe met dit toestel: dubble tap to sleep!!

krijg hier alleen *kak* geen afbeelding geplaatst.

[ Voor 32% gewijzigd door ozzynator op 28-04-2015 13:27 ]

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ozzynator schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:22:
mooiste nieuwe functie tot nu toe met dit toestel: dubble tap to sleep!!

krijg hier alleen *kak* geen afbeelding geplaatst.
Verbruikt wel erg veel batterij.
jodeltje schreef op zondag 26 april 2015 @ 16:18:
Of neem een calender app die meerdere afspraken op de Livetile laat zien.
Simple calendar bv.

[ Voor 26% gewijzigd door daffie82 op 28-04-2015 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
daffie82 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:02:
[...]

Verbruikt wel erg veel batterij.
jaja, want je scherm is eerder uit.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ozzynator schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:19:
[...]

jaja, want je scherm is eerder uit.
Je kan ook gewoon knop aan de zijkant gebruiken hoor. Verbruikt geen extra batterij en is evensnel.
Kwestie van gewoonte. Ik vond de dubbele tap in ieder geval geen meerwaarde, zeker niet als je bedenkt dat het relatief veel batterij verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Double tap to wake ken ik, maar om hem te laten slapen? Of bedoelde je wake?

En gebruikt dat zoveel batterij? Relatief hoort touch screen niet veel te gebruiken lijkt mij. Staat bij mij aan en heb iig geen batterij problemen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
om te slapen inderdaad. Zie ook niet in wat dat meer aan stroom zou kosten als je dat gebruikt, maar schijnbaar kan daffy82 dat meten.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ik heb de 640XL nu een paar dagen in gebruik. Wat een heerlijk toestel! Ben blij dat ik weer op het Windows OS zit. Ik had hiervoor een iPhone 5c en was het kleine schermpje wel zat. Heb het toestel even naast een iPhone 6+ gehad en hij is net zo groot, maar heeft wel een 0,2 inch groter scherm. ;)

Iets wat mij wel opviel is dat als je wat harder op het scherm drukt je van die "golfjes" ziet aan de randen van het scherm. Beetje hetzelfde idee als je te hard op een lcd monitor drukt alleen zie je op de Lumia meer golfjes. Ik stoor mij er niet aan, het viel me alleen op.

Lekker hoor, zo'n groot scherm! :)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ozzynator schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:27:
om te slapen inderdaad. Zie ook niet in wat dat meer aan stroom zou kosten als je dat gebruikt, maar schijnbaar kan daffy82 dat meten.
Ja ik kan dat meten ja....... 8)7
Kijk eens alle tips op internet na ivm batterijbesparing.
Double tap to wake uitzetten staat bijna overall vermeld als tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
als je dan zoveel leest op internet, lees dan mijn eerste post nog eens. Heb het niet over to wake, maar over to sleep.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik ging er van uit dat dit dezelfde functie was. Dat je dus met die dubbele tap ook kon laten slapen.
Maar blijkbaar een nieuwe functie van GDR2 via de navigatiebar.

Excuus voor de verwarring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Maar kan je uitleggen hoe die sleep werkt? Want ook met wat googlen vind ik niet direct een resultaat (behalve voor Android).

Overigens dat het op het internet staat dat het voor batterijbesparing werkt betekend niet dat het waar is. Ja natuurlijk is het waar, maar hoe waar is het? Meeste fabrikanten hebben geen publieke datasheets. TI meldt dat ze 10uA halen bij wachten op een touch, en natuurlijk claimen ze dat het veel beter is dan de concurentie. Als we uitgaan dat het 100x meer is, 1mA. Dan in een 24 uur verbruik je dus 24mAh. Wat zo'n 1% is van je accu. Het blijft natuurlijk een hele grove schatting, en ik ga ervan uit dat het significant minder is, maar zelfs als dat niet zo is maak ik me niet heel druk om die 1%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Sissors schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:11:
Maar kan je uitleggen hoe die sleep werkt? Want ook met wat googlen vind ik niet direct een resultaat (behalve voor Android).
http://www.wpxbox.com/how...to-sleep-a-windows-phone/

Lezen ging vandaag wat minder, maar zoeken kan ik nog 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Bij mij precies andersom :P. Dank.

Beetje apart om tussen je icoontjes te moeten drukken, maar werkt wel prima verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-05 05:36
Vandaag 640 XL ontvangen (gisteravond om 2300 bij coolblue besteld - blijft toch verbazingwekkend dat het dan om 3 uur 's nachts wordt ingepakt en verzonden :-)

Eerste apparaat met windows dat ik sinds 2002 heb gekocht. In de tussentijd apple gebruiker en qua smartphone 4 androids achter de rug.

Ik heb het gevoel dat E229 behoorlijke value for money is. Highend spul van tegenwoordig zal wel beter scherm hebben maar vergeleken met de galaxy s3 die ik hiervoor had is het zeker niet slechter. En het is allemaal super vlot. Ik hoop dat windows phone minder dan bij Android inzakt qua performance maar nu is het nog prima.

Kleine details vallen wel op. Ik kon de Evernote app niet vinden in de store omdat ik evernote met kleine letter e had gebruikt :-( En welke vertaler heeft glimpscherm bedacht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
mbrb schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 22:18:

Ik hoop dat windows phone minder dan bij Android inzakt qua performance maar nu is het nog prima.
Op dat punt kan ik je nu al gerust stellen ;) , gaat niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Hebben we allemaal wel eens!!

Lees uiteraard ook her en der die spookverhalen over dat dat accu zou slurpen, maar mijn ervaring met mijn eerdere Nokia's zijn dat dit helemaal niet het geval is.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Wat trouwens wel irritant is als ik alles op US zet om Cortana te gebruiken ik ook apps in de store niet meer zie, zoals bijvoorbeeld Funda. Da's wel jammer. Dan moet de regio eerst weer naar NL. Ik denk dat ik dan ook Cortana er maar weer af haal.

Maar dat wat ik heb met het scherm, dat ervaart niemand verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Op mijn reguliere 640 niet nee. (Weet ook niet wat je hard indrukken noemt, ik wil niet te ver gaan met kijken wat er gebeurd als ik steeds harder druk :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Nee, je hoeft niet eens echt hard te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Merk wel verschil tussen het touch screen van L640 en L830.
De L830 lijkt een gevoeliger scherm te hebben, deze laatste lijkt sneller te reageren op je vingertoetsen.
Maar kan ook een gevoel zijn :)

[ Voor 30% gewijzigd door daffie82 op 29-04-2015 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
nee, dat is niet je gevoel, ik merk dat zelf ook tov mijn 920. Soms reageert hij gewoon trager op aanraking.
Kan ook te maken hebben met de toegepaste soort Gorilla glas, deze klinkt veel plasticer dan de 920. Klinkt meer als het plastic van mijn antieke N97.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Klopt, de 640xl reageert ook wat trager. Dacht dat het door mijn screenprotector komt, maar dat is niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Nee, is echt het scherm. Merkte het bij mijn vriendin ook. Ik dacht dat het lag, omdat de 920 dat super sensitive touch gedoe heeft, dat je ook met je handschoen aan kan bedienen enzo, maar blijkbaar niet?
Ik denk iig dat ze een beetje bespaart hebben op de digitizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 23:59
Beste mensen, hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik ben nu in bezit van een Microsoft Lumia 435 die ik heb gekocht omdat ik mijn Galaxy Note 4 kwijt was door reparatie. Ik ben zeer onder de indruk van WP. Nog geen een keer vastlopers gehad enz.

Nu heb ik de Note pas geleden ingerolen voor een Galaxy S6...en ook al krijgt deze goede reviews...het is toch geen apparaat voor mij.

Dus nu ben ik opzoek naar een geheel nieuwe telefoon. Het aller liefste heb ik een ¨Phablet¨, vandaar dat ik de 640XL op het oog heb... Maar ik kan ook nog tweedehands een Nokia Lumia 1520 aankomen...

Kan iemand mij een korte review geven van de 640XL en hoe die presteert qua accuduur (iets wat ik HEEL erg belangrijk vind), camera kwaliteit enz.

Een reden waarom ik maar beter niet voor de 1520 kan gaan is omdat het nog een Nokia device is en ik stiekem bang ben dat MS deze gaat uitfaseren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
De 1520 is idd al een tijdje op de markt,
maar is nog steeds één van de betere windowsphone toestellen.
Uitfaseren is een ruim begrip, als je bedoeld dat deze niet meer meegenomen wordt in de updatecyclus dan kan je die angst laten varen daar deze gewoon net als alle andere toestellen gewoon meegaan in de updates.
Dit toestel wordt dus gewoon meegenomen in de windows10 update cyclus.

Qua specs is de 1520 beter dan de 640Xl ondanks dat deze nieuwer is.

http://gadgets.ndtv.com/m...-vs-nokia-lumia-1520-1091

Als ik mocht kiezen tussen de 640Xl en de 1520, dan hoefde ik daar niet lang over na te denken.
Ik heb zelf de 1320 en de 520 zelfs daar ben ik niet bang voor dat deze qua updates achter blijft.

MS hanteerd een ander update beleid dan Samsung.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

mcgloud schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:45:
Beste mensen, hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik ben nu in bezit van een Microsoft Lumia 435 die ik heb gekocht omdat ik mijn Galaxy Note 4 kwijt was door reparatie. Ik ben zeer onder de indruk van WP. Nog geen een keer vastlopers gehad enz.

Nu heb ik de Note pas geleden ingerolen voor een Galaxy S6...en ook al krijgt deze goede reviews...het is toch geen apparaat voor mij.

Dus nu ben ik opzoek naar een geheel nieuwe telefoon. Het aller liefste heb ik een ¨Phablet¨, vandaar dat ik de 640XL op het oog heb... Maar ik kan ook nog tweedehands een Nokia Lumia 1520 aankomen...

Kan iemand mij een korte review geven van de 640XL en hoe die presteert qua accuduur (iets wat ik HEEL erg belangrijk vind), camera kwaliteit enz.

Een reden waarom ik maar beter niet voor de 1520 kan gaan is omdat het nog een Nokia device is en ik stiekem bang ben dat MS deze gaat uitfaseren...
Ik zou blind voor de 1520 gaan ;) Betere camera, veel beter scherm, fullHD. Enige nadelen tov 640 XL is de niet verwijderbare accu denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 23:59
Ik ben dus zonet voor de 1520 gegaan ;) op alle punten die je hierboven noemde.

Ook denk ik niet meer dat MS de Nokia´s gaat uitfaseren. Op een van de Windows 10 for phones filmpjes gebruikt Joe Belfiore ook een 1520. Daarnaast heeft de 1520 nog steeds killer specs, ookal is ie 1.5 jaar oud.

Bedankt voor het advies, en iedereen veel plezier met hun eigen 640(XL)
Dat we allemaal goede WP ervaringen mogen hebben en mogen delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:56
Zo ik ben sinds vandaag ook lid van de 640 owner's club :p Ik kom van een Lumia 925. Eerste indrukken van de 640:

- Scherper beeld (bij de 925 ergerde ik me mateloos aan het pentile amoled scherm)
- Nieuwere software
- SensorCore eindelijk! Dat miste op de 925
- Grip! De 925 is vrij glad, de 640 (black) is vrij ruw en dat is even wennen, maar wel lekker vasthouden.
- Sneller! Bijv. Here Maps starten op de 925 duurde altijd best lang, bij de 640 gaat het veel sneller

Nu nog een mooi blauwe backcover! Iemand een idee waar we die kunnen halen?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Laatst online: 02-07 20:26
Ik zag vandaag een tv reclame voor de L640 tijdens big bang theory op veronica (niet het minste programma) Microsoft zet zwaar in op dit toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Ramon schreef op donderdag 30 april 2015 @ 22:32:
<knip>

http://www.beslist.nl/acc...ll_CC-3089-BLU_Cyaan.html

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
AlphaWierie schreef op donderdag 30 april 2015 @ 23:38:
Ik zag vandaag een tv reclame voor de L640 tijdens big bang theory op veronica (niet het minste programma) Microsoft zet zwaar in op dit toestel :)
Zozo en dat tijdens een show waar men alleen maar Apple spul gebruikt (als je de dell van sheldon niet meerekent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vali schreef op donderdag 30 april 2015 @ 23:51:
[...]

Zozo en dat tijdens een show waar men alleen maar Apple spul gebruikt (als je de dell van sheldon niet meerekent)
Valt wel mee, vind ik. De telefoons zijn inderdaad altijd iPhones, maar de laptops zijn altijd Alienware. Op de tablets heb ik eigenlijk nooit gelet, dus geen idee wat dat voor type is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Laatst online: 08:01
Ramon schreef op donderdag 30 april 2015 @ 22:32:
Zo ik ben sinds vandaag ook lid van de 640 owner's club :p Ik kom van een Lumia 925. Eerste indrukken van de 640:

- Scherper beeld (bij de 925 ergerde ik me mateloos aan het pentile amoled scherm)
- Nieuwere software
- SensorCore eindelijk! Dat miste op de 925
- Grip! De 925 is vrij glad, de 640 (black) is vrij ruw en dat is even wennen, maar wel lekker vasthouden.
- Sneller! Bijv. Here Maps starten op de 925 duurde altijd best lang, bij de 640 gaat het veel sneller

Hmm...mij lijkt de 640 toch een stapje terug....ik heb nu een 920 maar vooral de camera van de 640 lijkt me minder. Heb er wel naar gekeken ook.....Dual-Sim en 4G....I Like!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 07:33:
[...]

Valt wel mee, vind ik. De telefoons zijn inderdaad altijd iPhones, maar de laptops zijn altijd Alienware. Op de tablets heb ik eigenlijk nooit gelet, dus geen idee wat dat voor type is.
Een Ipad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
VFRRijder schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 09:28:
[...]

Hmm...mij lijkt de 640 toch een stapje terug....ik heb nu een 920 maar vooral de camera van de 640 lijkt me minder. Heb er wel naar gekeken ook.....Dual-Sim en 4G....I Like!
Hangt er vanaf wat je belangrijk vind denk ik. Ik merk dat de 640 een heel stuk sneller is in dagelijks gebruik. Veel minder "resuming...". Nokia Camera start veel sneller, op de 925 is die echt traag.

Kwaliteit van de foto's is voor mij prima, voor het echte werk heb ik een Sony NEX. Op het scherm van de 925 kon ik pixels tellen door het pentile scherm, voor mij is het scherm van de 640 scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertkobes
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-04-2022
Wie weet of de 640 XL met 4G en dual sim wel of niet naar Nederland komt.
Lijkt nergens verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-08 17:14
bertkobes schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 12:33:
Wie weet of de 640 XL met 4G en dual sim wel of niet naar Nederland komt.
Lijkt nergens verkrijgbaar.
Hij was verkrijgbaar in de Microsoftstore van Frankrijk. Daar heb ik'm in ieder geval besteld, maar kan'm daar nu ook niet meer terug vinden. Zou die site wel in de gaten houden want als het goed is wordt die van mij vanaf 15 mei geleverd. Prijs was overigens € 249,- met gratis verzending.

Edit: als je'm via Google opzoekt krijg je nu dit te zien: Ce produit n’est pas disponible actuellement
http://www.microsoftstore...e-SIM/productID.315177300

[ Voor 18% gewijzigd door jg77 op 01-05-2015 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertkobes
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-04-2022
jg77 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 12:52:
[...]

Hij was verkrijgbaar in de Microsoftstore van Frankrijk.

Edit: als je'm via Google opzoekt krijg je nu dit te zien: Ce produit n’est pas disponible actuellement
http://www.microsoftstore...e-SIM/productID.315177300
Oké, dat ziet er niet hoopvol uit. Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:44
Ik hem zelf nu ook sinds een aantal dagen. En wat me erg opvalt:
- de 640 LTE gaat super lang mee op de accu, 2,5 dag zonder probleem. Alleen duurt het laden ook lang.
- Op het scherm zit een soort raster als in het zonlicht kijk, wie weet wat dat is?
- De netflix app kan geen videos afspelen. Krijg een foutmelding zoals deze:
http://www.mywindows.nl/forum/showthread.php?t=8692 opgelost door netflix opnieuw te installeren.
- SensorCore
- Camera is ok, lijkt minder als de 925 waar ik vanaf kom.
- Camera knop is toch ook een gemis, jammer dat je geen foto's kan maken met de volume knoppen als de camera app draait.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
925:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6Fce5rk.jpg

640:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CKC5E7Z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:47
ymoona schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 09:35:
- Op het scherm zit een soort raster als in het zonlicht kijk, wie weet wat dat is?
Dat zijn de contactpuntjes om te registreren waar je met je vinger op drukt (heet een digitizer geloof ik). Ik ga zelf overstappen van android naar windows, kan niet wachten! Nexus 4 -> lumia 640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Laatst online: 08:01
Nice! Best goede camera zo te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 09:20
Microsoft: Lumia 640 krijgt Windows 10 als een van de eersten
Door Bart Vuijk, zondag 3 mei 2015 09:38 | 0 reacties

Microsoft zal de Lumia 640 en de 640 XL als een van de eerste toestellen de update naar Windows 10 geven. Dat bevestigde een Microsoft-manager.

Maar ook deze twee toestellen zullen er nog even op moeten wachten. Vorige week maakte Microsoft bekend dat de mobiele versie van het nieuwe besturingssysteem niet tegelijk met de desktop- en tabletversie wordt uitgebracht. Windows 10 voor grote apparaten komt al deze zomer.

Wanneer de Lumia 640 en 640 XL precies aan de beurt zijn, onthulde ook de manager van Microsoft nog niet. Gehoopt wordt ergens voor het einde van dit jaar. Eerder liet Microsoft namelijk doorschemeren dat de eigenaren van een Lumia-toestel niet voor 2016 de update hoeven te verwachten.

De Lumia 640 en 640 XL zijn in maart op het Mobile World Congress gepresenteerd door CEO Stephen Elop. De 640 is de opvolger van de 630, en de 640 XL is een phabletversie daarvan met een scherm van 5,7 inch.

Bron: WM Poweruser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

Heeft iemand een indicatie van of/wanneer de blauwe 640 (non XL!) uitkomt ?
De zwarte en witte zijn nu al tijden te koop, maar ik vond juist een non standaard kleurtje wel leuk :)
Maar aangezien mijn cubot het nu echt begeven heeft, moet ik wel snel een ander vinden...

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
heuveltje schreef op zondag 03 mei 2015 @ 14:52:
Heeft iemand een indicatie van of/wanneer de blauwe 640 (non XL!) uitkomt ?
De zwarte en witte zijn nu al tijden te koop, maar ik vond juist een non standaard kleurtje wel leuk :)
Maar aangezien mijn cubot het nu echt begeven heeft, moet ik wel snel een ander vinden...
Ik heb zelf gisteren de laatste blauwe backcover bij xubix besteld ;) Straks kan ik afhankelijk van de gelegenheid wisselen tussen blauw en zwart 8)7 :+

Ik vind wel dat MS de distributie moet verbeteren. Toen ik mijn Lumia 800 kocht wilde ik ook een blauwe, maar die was toen ook niet te krijgen. Breng dan wat minder verschillende kleuren uit, wat minder verschillende toestellen, zodat je wat je wél uitbrengt beter op voorraad hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
MS moet sowieso iets doen. Vorige week een telefoonwinkel in Limburg binnen gelopen, hadden nog nooit van de 640 gehoord. Konden nog wel de 920 aanbieden. Ja, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram91
coenox schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:37:
MS moet sowieso iets doen. Vorige week een telefoonwinkel in Limburg binnen gelopen, hadden nog nooit van de 640 gehoord. Konden nog wel de 920 aanbieden. Ja, hoor.
Dat zegt dan meer over die winkel. Als je in de pricewatch kijkt zie je dat ie bij aardig wat winkels verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

coenox schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:37:
Tja, merendeel van die winkels lijken ook enkel n00bs als klanten te hebben. De onzin die ik daar al gehoord heb, is soms niet te geloven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Ramon schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:32:
[...]

Ik heb zelf gisteren de laatste blauwe backcover bij xubix besteld ;) Straks kan ik afhankelijk van de gelegenheid wisselen tussen blauw en zwart 8)7 :+
[..]
Heb je echt een losse backcover of de Flipshell (CC-3089)? Indien het eerste heb je dan wellicht ook een partnumber of URL voor me? Zou ook graag de Cyan versie hebben maar die was niet leverbaar bij bestellen en heb nu dus de zwarte cover. Veel te saai na mijn knalgele 630....

[Update]
Heb inmiddels partnummer gevonden: 02509R9 (Lumia 640 Cyan Backcover)

[ Voor 7% gewijzigd door Tomba op 04-05-2015 12:42 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 22 Laatste