Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
Vandaag binnen gekregen. Leuk toestel! In vergelijking met de Nexus 5 (mijn main tel) is het wel een fors ding. Groter, dikker, zwaarder. maar mijn eerste kennismaking is zeer positief. Accu gaat lang mee, is erg stevig, backcover, accu en geheugenkaart makkelijk te vervangen, camera is beter dan verwacht.

Alleen toch pijnlijk om te zien dat windows appstore nogsteeds hopeloos achter loopt. zowel kwalitatief als kwantitatief..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ook mijne is binnen gekomen vandaag. Hij is toch flink groot tov mijn oude 4" smartphone, maar dat zal even wennen zijn. En in het algemeen is de stap vanaf Android even wennen waar je alles vindt. Maar iig scherm en camera niet ontevreden over, de rest moet ik nog gaan uitvogelen. Nog geen missende apps gehad, maar goed dat had ik natuurlijk vooraf ook gechecked.

Enige probleem vooralsnog is ironisch genoeg in outlook, waarbij itt de hotmail app voor Android ik hier niet makkelijk tussen verschillende folders kan wisselen en zien of er ongelezen mails zijn in folders. (Kan wel, maar moet moeilijk via een menu).

[ Voor 25% gewijzigd door Sissors op 07-04-2015 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:41
Ik heb even gezocht online maar ik kan geen duidelijk antwoord vinden. Is er nu wel of geen notificatie ledje aanwezig op de 640 en de 640 xl?

Niet dat het een deal breaker zou worden voor mij, maar het zou wel fijn zijn als het erop zat. Mijn 635 heeft dat niet :/

[ Voor 0% gewijzigd door toro op 07-04-2015 21:40 . Reden: verkeerde smilie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
toro36 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:39:
Ik heb even gezocht online maar ik kan geen duidelijk antwoord vinden. Is er nu wel of geen notificatie ledje aanwezig op de 640 en de 640 xl?

Niet dat het een deal breaker zou worden voor mij, maar het zou wel fijn zijn als het erop zat. Mijn 635 heeft dat niet :/
Volgens mij heeft geen enkele Lumia dat. De 640 heeft (volgens mij) wel een Glance screen. Dus als je 'm uit je zak haalt of uit een hoesje dan zie je meteen of je appjes of gemiste telefoontjes hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dela487
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-07 19:23
Ik heb het toestel ook vanochtend binnengekregen. Het is een flinke slag groter dan mijn oude 620. De oplader heeft alleen een 230V stekker. Instellen van account en andere mailboxen en apps downloaden en installeren ging razendsnel.
Voorlopig zit er geen simkaart in (wel SD), doe ik niet aan sociale media en ben ik geen extreme gebruiker dus een echte review kan ik niet geven. Ik zoek er binnenkort nog wel een bookcase bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dela487
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-07 19:23
SuikerBrood schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 23:17:
[...]

Volgens mij heeft geen enkele Lumia dat. De 640 heeft (volgens mij) wel een Glance screen. Dus als je 'm uit je zak haalt of uit een hoesje dan zie je meteen of je appjes of gemiste telefoontjes hebt.
Je kan van 5 apps naar keuze de status op het glimp/vergrendelingsscherm tonen.
Elke mailaccount wordt dan ook als afzonderlijke "app" geteld, dus veel is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Laatst online: 26-02-2024
Dela487 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 23:55:
[...]

Je kan van 5 apps naar keuze de status op het glimp/vergrendelingsscherm tonen.
Elke mailaccount wordt dan ook als afzonderlijke "app" geteld, dus veel is het niet.
Dat is waar. Maar met de 5 belangrijkste dingen ben je al een heel end. Ik heb er zelf Facebook, Gemiste oproepen, Whatsapp, Skype en smsjes in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:14
Sissors schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 07:34:
Voldoende is meestal niet echt iets wat ik voldoende vind als resultaat van een review :P. Maar ik mis inderdaad een beetje wat hun probleem is. Dat gebrek aan dual sim lijkt inderdaad diep te zitten. Ik moet wel zeggen dat minder dan 3GB wat over blijft van de 8GB opslag niet veel is. Al moet dat minder erg zijn dan bij Android.

In ieder geval een eerste review.

Overigens wat ik bij deze lees: http://windowsunited.de/2...a-640-lumia-640-hands-on/, en wat interessant kan zijn voor degene die in het buitenland bestellen, de dual sim 3G versie heeft blijkbaar geen NFC.
Opletten inderdaad voor de dual sim gebruikers. dual sim 3G heeft geen NFC maar de dual sim 4G variant wel...

NFC: Lumia 620, 640 LTE, 640 LTE Dual SIM, 640 XL, 640 XL Dual SIM, 640 XL LTE, 640 XL LTE Dual SIM, 720, 720T, 730 Dual SIM, 735, 820, 830, 920, 920T, 925, 925T, 930, 1020, 1520, and Icon

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opdiefiets
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-09 15:50
Dela487 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 23:44:
Ik heb het toestel ook vanochtend binnengekregen. Het is een flinke slag groter dan mijn oude 620.
Mij leek het in eerste instantie een goede upgrade t.o.v. de 620, maar ik vind hem te groot. Lumia 620 vind ik qua formaat ideaal, maar hij begint langzaam te worden helaas en accuduur is van begin af aan slecht (wist ik van te voren). Maar het is lastig om een opvolger voor de 620 te vinden aangezien alle recente windows phones zo groot zijn, behalve de 535. Moet maar eens naar android gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiccup
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-03-2024
Wow, Microsoft heeft z'n zaakjes zowel technisch, als qua klantvriendelijkheid duidelijk nog niet op orde.

Ik had bij voorintekening de Microsoft Lumia 640 LTE DS besteld. Dus de versie met 4G.
Ook op de Microsoft store website stond er met grote koeieletters '4G'.
Afgelopen vrijdag heb ik hem ontvangen, en na wat gepuzzel blijkt dat ze de 3G versie verstuurd hebben.
Na meerdere telefoonpogingen eindelijk een mens aan de telefoon gekregen, uiteraard lang verhaal, ze begrepen het eerst zelf ook allemaal niet zo goed.

Maar de conclusie werd uiteindelijk: Jammer, stuur maar terug. Wij kunnen U niet de juiste (bestelde en betaalde) leveren.
Ga maar naar een winkel als je de 4G versie wilt hebben.

Ik heb nog screenshots van zowel de bestelling als de Microsoft website waar op beide uitdrukkelijk 4G staat vermeld, maar die hoefden ze niet te zien, ze gaven me nu een link naar een Microsoft Store website waar ook nog steeds Lumia 640 LTE staat, maar als je in de specs. gaat zoeken staat er achter 'batterij' een batterijduur bij gebruik van 3G. Dus dat gaf dan volgens de support afdeling toch aan dat het een 3G telefoon zou zijn. (wow)

Bizar slecht voor zo'n bedrijf. Zowel qua kennis en communicatie van de specs van hun eigen producten, maar vooral de onwil om te zorgen dat ik gewoon krijg wat ik besteld en betaald heb.

Wees dus gewaarschuwd met bestellen bij Microsoft zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door hiccup op 08-04-2015 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:10
hiccup schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:40:
Wow, Microsoft heeft z'n zaakjes zowel technisch, al qua klantvriendelijkheid duidelijk nog niet op orde.

Ik had bij voorintekening de Microsoft Lumia 640 LTE DS besteld. Dus de versie met 4G.
Ook op de Microsoft store website stond er met grote koeieletters '4G'.
Afgelopen vrijdag heb ik hem ontvangen, en na wat gepuzzel blijkt dat ze de 3G versie verstuurd hebben.
Na meerdere telefoonpogingen eindelijk een mens een de telefoon gekregen, uiteraard lang verhaal, ze begrepen het eeerst zelf ook allemaal niet zo goed.

Maar de conclusie werdt uiteindelijk: Jammer, stuur maar terug. Wij kunnen U niet de juiste (bestelde en betaalde) leveren.
Ga maar naar een winkel als je de 4G versie wilt hebben.

Ik heb nog screenshots van zowel de bestelling als de Microsoft website waar op beide uitdrukkelijk 4G staat vermeld, die hoefden ze niet te zien, ze gaven me nu een link naar een Microsoft Store website waar ook nog steeds Lumia 640 LTE staat, maar als je in de specs. gaat zoeken staat er achter 'batterij' een batterijduur bij gebruik van 3G. Dus dat geeft dan volgens de support afdeling aan dat het een 3G telefoon zou zijn. (wow)

Bizar slecht voor zo'n bedrijf. Zowel qua kennis en communicatie van de specs van hun eigen producten, maar vooral de onwil om te zorgen dat ik gewoon krijg wat ik besteld en betaald heb.

Wees dus gewaarschuwd met bestellen bij Microsoft zelf.
Ik zou eens proberen via Twitter een bericht de ether in te slingeren. Iets in de trant van slechte service met hashtag Microsoft. Ik merk dat Twitter in dit soort gevallen een heel krachtig medium is.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiccup
rimave schreef op woensdag 08 april 2015 @ 11:02:
[...]
Ik zou eens proberen via Twitter een bericht de ether in te slingeren. Iets in de trant van slechte service met hashtag Microsoft. Ik merk dat Twitter in dit soort gevallen een heel krachtig medium is.
Thnx rimave, maar ik Twitter niet.
Maar feel free om dit evt. plaatsvervangend te delen qua mogelijke waarschuwing aan anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
hiccup schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:40:
Nou ja onwil, als ze geen 4G dual sim 640's hebben, dan kunnen ze die ook niet opsturen natuurlijk. Maar dan moeten ze echt de specificaties veel duidelijker maken, want dit is bijzonder verwarrend. Is het al zeker of een 640 met 4G én dual sim überhaupt bestaat, of dat het gewoon websites zijn die foute specs van elkaar overschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brro38
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 18:08
Vandaag op me werk gespeeld met Microsoft Lumia 640 4G. Snelheid prima, scherm kwaliteit prima en bouwkwaliteit ook goed en aantal apps die ik mis als ik overstap vanaf IOS valt reuze mee.

Is al bekend wanneer de 640 XL 4G beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Pssst, Check de Pricewatch eens. Centralpoint schijnt hem al te hebben (de witte) en CoolBlue zegt dat ie volgende week komt (de 15e).

Ik zit nog wat in dubio. Heb de Lumia 1520 gehad en vond die wel erg groot. Dat is een 6" scherm. Volgens de specs is de 640XL iets kleiner. Heb ook een iPhone 6 Plus in handen gehad en die is 5,5 inch. Die lag wel lekker in hand qua grootte.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brro38
Witte is inderdaad te bestellen bij Central Point. Had via GSMPunt toch een cyan cover besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
De iPhone is zelfs iets hoger! :9

Afmetingen iPhone:

Hoogte: 158,1 mm
Breedte: 77,8 mm
Diepte: 7,1 mm
Gewicht: 172 gram

Afmetingen 640XL:

Hoogte: 157,9 mm
Breedte: 81,5 mm
Dikte: 9 mm
Gewicht: 171 g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Laatst online: 10:24
Heb de blauwe via Microsoft.de besteld en ontvangen. Tot nu toe erg positief. Nog opzoek naar een cover, iemand een tip? Ik krijg niet meer dan de tijd op glimp, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Instellingen van glimp aanpassen...

[ Voor 16% gewijzigd door daffie82 op 09-04-2015 15:35 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
daffie82 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 15:35:
Instellingen van glimp aanpassen...
Als ik kijk bij glimp, zie ik geen opties staan om andere inhoud toe te voegen.
Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

drakiesoft schreef op donderdag 09 april 2015 @ 15:40:
[...]

Als ik kijk bij glimp, zie ik geen opties staan om andere inhoud toe te voegen.
Enig idee?
Sorry, instellingen en dan ''Vergrendelingsscherm''.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
Ik kan inderdaad apps toevoegen voor vergrendelingscherm, maar deze zijn dan niet zichtbaar op glimp
Op de lumia 920 kan je bij glimp instellingen kiezen welke apps je wil zien, maar op de 640 niet. Blijft vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:48
Op mijn 830 worden de apps van het vergrendelscherm overgenomen in glimp. Ik kan vanuit de glimp instellingen naar 'Selecteer meldingen en andere inhoud in instellingen voor schermvergrendeling'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Volgens start topic heeft de 640 een micro SIM. Dat is 100% correct?
Dus geen nano SIM zoals de L830 ?
Dat is handig om weten, want dan kan mijn vrouw al dan niet op voorhand een nano SIM bestellen (indien nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
De Nederlandse 640 (oftewel LTE enkel sim) heeft micro sim. (Bron: Heb hem zelf :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram91
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-08 19:45
Even een tip: Om je gratis jaar Office 365 te activeren moet je de app Office 365 Gift installeren op je telefoon. Was mij eerst niet duidelijk, was al bang dat het alleen bij aankoop in de Microsoft Store zou gelden.
(zie ook: http://www.microsoft.com/...a640-office365-promotion/ )

[ Voor 17% gewijzigd door bram91 op 10-04-2015 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18:04
Even een waarschuwing wat betreft Centralpoint.
Ik las gisteren hier bericht dat ze de XL daar al verkopen en dit zou dan de eerste zijn in Nederland.
Ik heb mijn order daar gisteren geplaatst daar ik zsm een mobiel nodig heb (huidige is dood), het voorraad systeem gaf 10stuks aan en de website vermeld dat de dag erop geleverd wordt.. maar dit is dus absoluut niet het geval.
Na twee chatsessies erachter moeten komen dat het magazijn opgeruimd wordt en de telefoon pas maandag verstuurd gaat worden dus dinsdag/woensdag geleverd.

Officiele release is woensdag de 15e voor de 640XL bij de meeste andere webshops, ik ben bang dat deze winkel gewoon als eerste dat apparaat wilt verkopen (of ze nu kunnen leveren of niet..) om klanten weg te kapen bij andere shops.
Houdt er dus rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel1891
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-03-2022
bram91 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 09:35:
Even een tip: Om je gratis jaar Office 365 te activeren moet je de app Office 365 Gift installeren op je telefoon. Was mij eerst niet duidelijk, was al bang dat het alleen bij aankoop in de Microsoft Store zou gelden.
Kan ik die 365 ook gewoon gebruiken om de huidige 365 die ik op mijn desktop draai te verlengen met een jaar?
In dat geval is de 640 wel interessant..ik zou eigenlijk al voor de 735 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Hier 2x 640 dual sim binnen gekregen (amazon.de)

Op het eerste gezicht hele fijne toestelletjes. Zeker voor de prijs van 149,- (incl 32gb micro sd kaartje).

Ik heb beide telefoons even kort getest op gebreken en afgezien van een beetje backlight bleeding niks kunnen vinden. Misschien de trilmotor nog, die bij de een net iets anders trilt dan bij de ander. Ik heb nu zelf een 730 en vergeleken met die telefoon is het scherm toch wel wat minder imho.

Het amoled scherm van de 730 heeft briljante kijkhoeken en prachtig zwart weergave. Bij de 640 is zwart gewoon wat grijzig en de kijkhoeken zijn oké (vergelijkbaar met mijn oude Nexus 5). Zelfde geldt voor die backlight bleeding. Bij #1 rechtsonderin en bij #2 linksbovenin (kwart naar beneden). Daar staat dan wel weer glimp tegenover wat, zo op het eerste gezicht, toch wel een hele leuke functie is.

Al met al denk ik dat de 640 in de smaak gaat vallen bij degenen voor wie ik hem heb gekocht, maar ikzelf prefereer toch echt de 730 vanwege het scherm. Liever een beetje 'ghosting' dan backlight bleeding en mindere kijkhoeken. Maar voor deze prijs is het naar mijn idee echt een top telefoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brro38
Ook bij Centralpoint gisteren besteld zou geleverd worden binnen 1 werkdag. Maar dus niet zo netjes als ze pas volgende week leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram91
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-08 19:45
Marcel1891 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 14:06:
[...]

Kan ik die 365 ook gewoon gebruiken om de huidige 365 die ik op mijn desktop draai te verlengen met een jaar?
In dat geval is de 640 wel interessant..ik zou eigenlijk al voor de 735 gaan.
Ja dat kan, dan komt er gewoon een jaar bij. Het gaat hierbij wel om Office 365 Personal, ik weet niet hoe het zit als je Family hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware4live
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-04 13:21
Wanneer wordt de 640 dual sim 4G eigenlijk verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware4live
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-04 13:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woensdag de Microsoft Lumia 640 LTE zwart NL (5 inch) aangeschaft bij Cool Blue per Credit Card (179 €). Donderdag ochtend werd het toestel geleverd en gister en vandaag ben ik hem aan het instellen. Hiervoor had ik een Lumia 620 (3.8 inch). De Lumia 640 is voor mij (tot nu toe) een duidelijke verbetering. Het scherm is 1.2 inch groter wat veel prettiger werkt, de resolutie is veel beter, prettiger voor mijn ogen. Ik had overwogen om voor de XL versie te gaan maar dat word voor mij te groot. Voordeel van de XL is dat de frontcamera 5 Mp is, de 640 5 inch heeft een frontcamera van 0,9 Mp. Wat het mooie is van microsoft is dat ze levenslange gratis kaart updates aanbieden voor navigatie. Zelf ben ik een frequent gebruiker van navigatie vandaar dat ik al eerder voor Nokia ging. Het enige wat ik nog niet gevonden heb op mij Lumia 640 is "Cortana", het kan ook zijn dat dit nog niet beschikbaar is voor Nederland? Prima prijs voor dit toestel, meer heb ik er niet voor over want binnen 2 jaar koop ik waarschijnlijk weer wat nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het al gevonden wat "Cortana" betreft. Als je "Cortana" wilt gebruiken moet je de taal op Engels zetten en de regio op USA. "Cortana", de sprekende digitale assistente is op dit moment alleen nog verkrijgbaar in het Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Je kunt de regio ook op United Kingdom zetten en taal op Engels (UK)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OssieW
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 23:01
Zéér blij met mijn aankoop (dual sim 3g versie) Het werkt prettiger met het grote scherm, maar is van omvang bijna even groots als mijn voorgaande 4.5 inch phone dat het nog lekker in de hand ligt. Tot nu toe wekrt alles wat ik gebruik (internet, twitter, email) soepeltjes, maar ik speel dan ook geen spellen en gebruik geen facebook dat dit mogelijk met menig andere telefoon net zo zou zijn.

Als ik een minpuntje heb, dan is het dat er een LED lichtje mist (ik gebruik ook geen NFC, en zal ook nooit betalingen via m'n telefoon doen dat ik het ooit zou mssen) is er een mogelijkheid om het (glance) scherm op te laten lichten als ik een melding ontvang? Dat ik zonder aan mijn telefoon te zitten kan zien dat ik iets binnen heb?

Als sidenote, ook blij verrast dat dubbel tap to wake door Windows wordt gebruikt en dat de batterij te vervangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royka
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-02-2024
Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om mijn zakelijke en prive mobiel te combineren. Daarom op zoek naar de 640 XL LTE maar dan wel met dual sim optie. Inmiddels zie ik dat de 640 XL leverbaar is maar ik zie nergens de LTE versie met dual sim. Iemand enig idee wanneer deze leverbaar zal worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
waarschijnlijk niet in nederland, behalve eventueel via grijze import.
In duitsland naar verluid ook niet.
Ik zou amazon.fr proberen, daar heb ik mijn dual sim 535 vandaan.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
Inmiddels het toestel bijna een week in bezit. Ik heb het aangeschaft als 2de toestel naast mijn nexus 5, maar uit de praktijk blijkt dat ik de Lumia 640 meer gebruik dan mijn nexus (misschien de nieuwigheid)

Het is vooral de accuduur die ik echt top vind. Heb gelijk een 2de accu gekocht die ik standaard in mijn tas meeneem. Hoewel de accuduur van de lumia640 zeer goed is (met intensief gebruik haal ik de dag makkelijk) ben ik eindelijk van mijn accu problemen af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsdgr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 13:07
Ondertussen heb ik de L640 nu een paar dagen in gebruik.
Ik ben zeer tevreden van de prestaties, de kwaliteit van het scherm, accuduur, ... ( zeker voor een telefoon van 150€ - 3g versie ).
Helaas heeft het toestel een defect.
Tijdens het bellen, valt de speaker regelmatig 2-3 seconden uit.

Heeft iemand hier ook last van? is dit softwarematig, of hardwarematig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18:04
brro38 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 16:12:
Ook bij Centralpoint gisteren besteld zou geleverd worden binnen 1 werkdag. Maar dus niet zo netjes als ze pas volgende week leveren.
Al iets gehoord?
Ik geef ze vandaag nog om te verzenden. Anders annuleer ik ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

De 640 (niet dual sim) 4G versie, deze zal toch zeker een update naar Windows 10 krijgen mag ik hopen? Ik ga hier wel van uit, maar wil het even zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brro38
PepieNL schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:02:
[...]

Al iets gehoord?
Ik geef ze vandaag nog om te verzenden. Anders annuleer ik ;w
Heb de order geannuleerd en bij Wehkamp besteld. Kost wel iets meer maar dan heb ik hem morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:15
matthijsdgr schreef op maandag 13 april 2015 @ 13:15:
Ondertussen heb ik de L640 nu een paar dagen in gebruik.
Ik ben zeer tevreden van de prestaties, de kwaliteit van het scherm, accuduur, ... ( zeker voor een telefoon van 150€ - 3g versie ).
Helaas heeft het toestel een defect.
Tijdens het bellen, valt de speaker regelmatig 2-3 seconden uit.

Heeft iemand hier ook last van? is dit softwarematig, of hardwarematig?
Ik zal daar eens op gaan letten! Ik had er ook last van tijdens een telefoontje (640 LTE), maar toen dacht ik dat het aan de andere partij lag die de telefoon op speaker had staan. Als het vaker voorkomt zal het wel aan de 640 liggen. Hopelijk is het dan een software defect dat gerepareerd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
daffie82 schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:01:
De 640 (niet dual sim) 4G versie, deze zal toch zeker een update naar Windows 10 krijgen mag ik hopen? Ik ga hier wel van uit, maar wil het even zeker weten.
100 % zeker weet uiteraard niemand, maar hier (http://blogs.windows.com/...now-available-for-phones/) zie je dat bv de dual sim 3G al de preview kan gebruiken, dus de 640 4G zal ongetwijfeld volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:20

The.Terminator

Un boer met bier

cpt.skydiver schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:20:
[...]

Ik zal daar eens op gaan letten! Ik had er ook last van tijdens een telefoontje (640 LTE), maar toen dacht ik dat het aan de andere partij lag die de telefoon op speaker had staan. Als het vaker voorkomt zal het wel aan de 640 liggen. Hopelijk is het dan een software defect dat gerepareerd gaat worden.
Oeh als dat idd een defect is dan wacht ik nog even met aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:15
The.Terminator schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:06:
[...]

Oeh als dat idd een defect is dan wacht ik nog even met aanschaffen.
Ik heb er geen last meer van gehad met andere telefoontjes die ik heb gedaan. Dan zal het wel door de andere partij zijn gekomen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 03:02
Net de mijne besteld via Amazon.fr (de 640 Zwart DualSim 4G versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temo44
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-04 09:23
Mijn vriendin heeft gisteren de 640 XL ontvangen.

Wat een groot toestel! Alles werkt zonder stotteringen. Enige wat ik me afvraag is of het OS wel voldoende gebruik maakt van een groot scherm.

Voorbeeld(wel cheesy): Bij de Facebook app is de tekst echt huge.

Ze is er iig nu nog blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Temo44 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:52:
Mijn vriendin heeft gisteren de 640 XL ontvangen.

Wat een groot toestel! Alles werkt zonder stotteringen. Enige wat ik me afvraag is of het OS wel voldoende gebruik maakt van een groot scherm.

Voorbeeld(wel cheesy): Bij de Facebook app is de tekst echt huge.

Ze is er iig nu nog blij mee :)
Al geprobeerd de letters zo klein mogelijk te zetten in de opties van het OS zelf?
De facebook app voor WP is helaas heel erg basic.

Heb zelf een Lumia 925 waar ik nog steeds blij mee ben, maar moet toch zeggen dat ik die 640 XL graag uit wil proberen in een winkel.
De Lumia 1320/1520 vond ik net iets té groot, dus misschien is deze maat toch iets beter voor mij dan.

Ben trouwens wel erg benieuwd naar een vergelijking tussen de Lumia 1320 + 1520 + 640 XL.

[ Voor 5% gewijzigd door Stravincy op 15-04-2015 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Weet iemand ook of die covers voor de Lumia 640XL (en 640) ook los te koop komen?
Wil wel graag een blauwe 640XL, maar die is (nog) niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temo44
Stravincy schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:15:
[...]

Al geprobeerd de letters zo klein mogelijk te zetten in de opties van het OS zelf?
De facebook app voor WP is helaas heel erg basic.

Heb zelf een Lumia 925 waar ik nog steeds blij mee ben, maar moet toch zeggen dat ik die 640 XL graag uit wil proberen in een winkel.
De Lumia 1320/1520 vond ik net iets té groot, dus misschien is deze maat toch iets beter voor mij dan.

Ben trouwens wel erg benieuwd naar een vergelijking tussen de Lumia 1320 + 1520 + 640 XL.
Yes die staat op het kleinste. Ik moet zeggen dat het niet bij iedere applicatie zo groot uit de bocht komt. Bij een excel sheet of web sites bijvoorbeeld is het goddelijk om zo'n groot scherm te hebben.

De grootte heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat het 'maar' een 720p scherm is.

edit: zoek je zoiets? Deze is met flip, maar alas. https://www.gsmpunt.nl/ho...tcpc&utm_content=13-10923

[ Voor 11% gewijzigd door Temo44 op 15-04-2015 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Thanks voor de link. Da's ook een optie idd.
Vergelijking tussen de 1520 en de 640XL (wel in het Russisch helaas): YouTube: Lumia 640 XL vs 1520 сравнение

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:17

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Momenteel heb ik nog een Lumia 630 maar ik zou graag een Dual Sim hebben en dus kwam ik al snel op de Lumia 640 Dual Sim uit. Aangezien ik binnenkort Vodafone Red Super heb wil ik ook gebruik maken van het 4G netwerk van Vodafone en moet het dus de Dual Sim 4G versie worden. Begrijp ik het nou goed dat deze momenteel alleen te verkrijgen is via Amazon.fr?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
Tomba schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:36:
Momenteel heb ik nog een Lumia 630 maar ik zou graag een Dual Sim hebben en dus kwam ik al snel op de Lumia 640 Dual Sim uit. Aangezien ik binnenkort Vodafone Red Super heb wil ik ook gebruik maken van het 4G netwerk van Vodafone en moet het dus de Dual Sim 4G versie worden. Begrijp ik het nou goed dat deze momenteel alleen te verkrijgen is via Amazon.fr?
Yep. En zal zo blijven ook. Heb de mijne sinds vandaag. Super toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
bram91 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 09:35:
Kan de app niet downloaden in belgie. Geeft aan dat het toestel niet geschikt is.
Heb het toestel (640 4g dualsim) aangekocht via amazon.fr waar ook dit aanbod geldt...

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Converted007 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:03:
Doet-ie inderdaad 4G? En zo ja op beide SIMs tegelijk of zoals bij 3G enkel op 1 SIM? Aangezien dit de eerste dualsim-4G Windows Phone is, zijn er vooralsnog bijzonder weinig praktijkervaringen te vinden.

Ik had nl enige scepsis over de betrouwbaarheid van Amazon's specs info toen ik bij de andere informatie dingen als "Bluetooth 4G" zag staan.
Iemand een oplossing?
Omslachtig, maar als laatste redmiddel (los van over de grens wippen) zou je via een Franse VPN kunnen proberen. Anders Microsoft maar eens bellen.

[ Voor 26% gewijzigd door Dreamvoid op 15-04-2015 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Even je telefoon op nl zetten ipv be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Converted007 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:03:
[...]

Waarom zou dat zo blijven volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
Dreamvoid schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:28:
[...]

Doet-ie inderdaad 4G? En zo ja op beide SIMs tegelijk of zoals bij 3G enkel op 1 SIM? Aangezien dit de eerste dualsim-4G Windows Phone is, zijn er vooralsnog bijzonder weinig praktijkervaringen te vinden.

Ik had nl enige scepsis over de betrouwbaarheid van Amazon's specs info toen ik bij de andere informatie dingen als "Bluetooth 4G" zag staan.

[...]

Omslachtig, maar als laatste redmiddel (los van over de grens wippen) zou je via een Franse VPN kunnen proberen. Anders Microsoft maar eens bellen.
Zal idd mss wachten tot de 640 ook bij ons verkrijgbaar is. Dan zal de app waarschijnlijk ook wel werken. Je kan het toch inruilen voor augustus van dit jaar.

Wat betreft 4G is het ofwel sim 1 of ofwel sim 2. Dus niet tegelijkertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
Tomba schreef op woensdag 15 april 2015 @ 22:01:
[...]

Waarom zou dat zo blijven volgens jou?
Omdat hier in belgie, zelfs de webshops amper dualsim toestellen verkocht worden. Laat staan met 4G...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temo44
rimave schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:01:
Thanks voor de link. Da's ook een optie idd.
Vergelijking tussen de 1520 en de 640XL (wel in het Russisch helaas): YouTube: Lumia 640 XL vs 1520 сравнение
Hier een cover van Ebay. www.ebay.com/itm/Batterie...in_77&hash=item234ebb7d68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asifonly
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-01 22:09
Zo te zien is de status 'pre-order' van de Lumia 640 LTE (4G) Double Sim in de Franse Microsoftstore veranderd en kan de telefoon worden geleverd. Ik heb de telefoon in de zwarte uitvoering daar besteld. Via een Microsoft account en een creditcard is dat geen probleem. Er worden geen verzendkosten in rekening gebracht. Ik vind € 179,00 voor een dual-sim mèt 4G + een goed scherm een zeer scherpe prijs!

http://www.microsoftstore...e-SIM/productID.314776800

[ Voor 11% gewijzigd door asifonly op 16-04-2015 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Converted007 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 22:20:
[...]

Omdat hier in belgie, zelfs de webshops amper dualsim toestellen verkocht worden. Laat staan met 4G...
Ah ok, het is een aanname van je ;)
Aangezien hier in Nederland de 3G variant gewoon verkocht wordt zou ik verwachten dat de 4G variant ook wel zou komen.

http://tweakers.net/price...keyword=lumia+640+3g+dual
asifonly schreef op donderdag 16 april 2015 @ 01:02:
Zo te zien is de status 'pre-order' van de Lumia 640 LTE (4G) Double Sim in de Franse Microsoftstore veranderd en kan de telefoon worden geleverd. Ik heb de telefoon in de zwarte uitvoering daar besteld. Via een Microsoft account en een creditcard is dat geen probleem. Er worden geen verzendkosten in rekening gebracht. Ik vind € 179,00 voor een dual-sim mèt 4G + een goed scherm een zeer scherpe prijs!

http://www.microsoftstore...e-SIM/productID.314776800
Betaal je de Nederlandse BTW of is het echt een buitenland levering? (wil het toestel zakelijk aanschaffen en terugvragen van buitenlandse BTW is erg veel werk :F )

[ Voor 46% gewijzigd door Tomba op 16-04-2015 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
Tomba schreef op donderdag 16 april 2015 @ 07:15:
[...]

Ah ok, het is een aanname van je ;)
Aangezien hier in Nederland de 3G variant gewoon verkocht wordt zou ik verwachten dat de 4G variant ook wel zou komen.

http://tweakers.net/price...keyword=lumia+640+3g+dual

[...]

Betaal je de Nederlandse BTW of is het echt een buitenland levering? (wil het toestel zakelijk aanschaffen en terugvragen van buitenlandse BTW is erg veel werk :F )
Goh wat die btw betreft. Ik vermoed volgens de factuur dat ik toch 21% btw betaal. (Belgisch tarief)
Voor zover ik weet kijkt hij bij aanschaf in de microsoftstore (amazon.fr weet ik niet) naar welk land het wordt verzonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Converted007 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:00:
[...]

Goh wat die btw betreft. Ik vermoed volgens de factuur dat ik toch 21% btw betaal. (Belgisch tarief)
Voor zover ik weet kijkt hij bij aanschaf in de microsoftstore (amazon.fr weet ik niet) naar welk land het wordt verzonden...
Bedankt voor je reactie! Ik blijk op Amazon.fr mijn Numero de TVA (BTW nummer) op te kunnen geven en dan hoef ik uberhaupt geen BTW te betalen dus mochten meer mensen met dit vraagstuk zitten... ;)

Overigens wist ik dat het bij amazon.de al zo werkte (daar betaal je ook de NL BTW en niet de DE Mehrwertsteuer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlphaWierie schreef op zondag 12 april 2015 @ 22:54:
Het is vooral de accuduur die ik echt top vind. Heb gelijk een 2de accu gekocht die ik standaard in mijn tas meeneem. Hoewel de accuduur van de lumia640 zeer goed is (met intensief gebruik haal ik de dag makkelijk) ben ik eindelijk van mijn accu problemen af :)
Ik wil ook een extra accu erbij kopen maar ik kan tot op heden geen web winkel vinden die de batterij "BV-T5C 2500 mAh 3,8V 9,5WH" aanbiedt.

Weet iemand een web winkel waar ik deze batterij kan aanschaffen? ✌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 11:49:
[...]

Ik wil ook een extra accu erbij kopen maar ik kan tot op heden geen web winkel vinden die de batterij "BV-TSC 2500 mAh 3,8V 9,5WH" aanbiedt.

Weet iemand een web winkel waar ik deze batterij kan aanschaffen? ✌
Waarom kijk je niet voor een universele powerbank?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen zin om met een powerbank te "sjouwen", ik zoek echt een verwisselbare batterij! 📱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asifonly
Bedankt voor je reactie! Ik blijk op Amazon.fr mijn Numero de TVA (BTW nummer) op te kunnen geven en dan hoef ik uberhaupt geen BTW te betalen dus mochten meer mensen met dit vraagstuk zitten...Tomba schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:53:

Dat is dus opgelost. Ik zag net dat je de factuur/bestelling ook gewoon bij de Nederlandse Microsoftstore kan opvragen waar het BTW bedrag keurig staat gespecificeerd. Alles in het Nederlands

[ Voor 60% gewijzigd door asifonly op 16-04-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiccup
Ik ben nog steeds in conclaaf met Microsoft over mijn verkeerd geleverde Lumia 640.
Ze lijken het netjes met me te gaan regelen, maar ik vraag me iets af, waarvan ik wil weten wat de 'experts' hier ervan zeggen.

Op de NL website van MS kun je de "Lumia 640 LTE" kopen.
Ik ging, en ga er vanuit dat dat de 4G versie is. De helpdesk van MS, en -na intern overleg- ook hun technische afdeling zeggen echter dat dit de 3G versie is, en in NL ook geen 4G versie kunnen leveren.
In de specs noemen ze geen 4G, maar wel 'lte-fdd', en dat is volgens mij toch 4G?

Hebben ze gelijk dat de 3G versie blijkbaar toch ook LTE genoemd mag worden?

Edit,
Ik zie dat ze verschillende info geven als je de 640 LTE zoekt via de store, of via de productzoeker. Bij productzoeker staat er bij de LTE versie ook bij dat hij 4G heeft, bij de store staat dat er niet bij.

[ Voor 14% gewijzigd door hiccup op 16-04-2015 15:09 . Reden: meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
LTE is 4G, daar is geen discussie over mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiccup
Ok.
Ik heb ze daar ruim een week geleden ook al op attent gemaakt, maar ze begrijpen blijkbaar zelf deze materie nog niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asifonly
Volgens de Lumia 640 reviewers guide bestaat er helemaal geen 3G (enkele sim) Lumia 640. Alleen maar LTE/4G. Bij de dual sim uitvoering is dat anders. Er zijn dus 3 verschillende uitvoeringen. De 640XL heeft wel een aparte 3G variant. Daar zijn dan ook 4 uitvoeringen van. Klik op de datasheets en reviewers guide (pdf) van beide toestellen.

http://news.microsoft.com/lumia-press-materials/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Converted007 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:26:
[...]

Heb het toestel (640 4g dualsim) aangekocht via amazon.fr [...]
Kun je al wat vertellen over het gebruik in de praktijk? En welke kleur heb je gepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temo44
Ik heb vandaag de Lumia 640 XL zelf mogen ontvangen :). Heerlijk toestel. Op een of andere manier ervaar ik dat de 640 echt vele malen beter draait dan mijn oude 920 (al is het een jaar geleden dat ik die in gebruik heb gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 09:20
Goedendag, vandaag via mijn werkgever de 640 XL besteld. Nergens verder over gehad, deze komt gewoon via een telecom shop waar ons bedrijf zaken mee doet. Mag toch aannemen dat ik dan gewoon de enkele sim 4g versie krijg ? Krijg t een beetje benauwd dat ik straks met een 3g toestel zit in 2015 nl.... :( Hoor graag jullie reactie.

[ Voor 14% gewijzigd door everlast666 op 16-04-2015 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temo44
everlast666 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 19:25:
Goedendag, vandaag via mijn werkgever de 640 XL besteld. Nergens verder over gehad, deze komt gewoon via een telecom shop waar ons bedrijf zaken mee doet. Mag toch aannemen dat ik dan gewoon de enkele sim 4g versie krijg ? Krijg t een beetje benauwd dat ik straks met een 3g toestel zit in 2015 nl.... :( Hoor graag jullie reactie.
Ik heb besteld van centralpoint.nl en dat is gewoon de LTE / 4G versie. Is er ook een 3g versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
Haal ik van microsoft af.........laatste regel....

Lumia 640 XL will begin rolling out globally in March and will be available in matte cyan, orange and black, as well as both matte and glossy white. Lumia 640 will be available starting in April and will be available in glossy cyan, orange and white, as well as matte black. Both Lumia 640 and Lumia 640 XL will be available in single-SIM and dual-SIM LTE and dual-SIM 3G variants. Lumia 640 XL will also be available as a single-SIM 3G variant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
Temo44 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 19:33:
[...]

Ik heb besteld van centralpoint.nl en dat is gewoon de LTE / 4G versie. Is er ook een 3g versie?
Ik heb mijn werkgever niet gezegd dat ik een LTE moest hebben, maar gewoon gezegd 640 xl........... Niet wetende dat er meerdere soorten waren.

Maar kan met toch niet voorstellen dat ze anno 2015 als je een 640 xl besteld in Ned een 3g uitvoering krijgt ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
Iemand al ervaring met een actieve brodit lader voor in de auto ? Zit zelf te twijfelen tussen de brodit 521628 en de brodit 521629.....

beide moeten passen qua afmetingen. Een niet verstelbare voor de 640xl is (nog) niet te krijgen volgens mij......

Hoor graag van jullie of jullie er eentje adviseren...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
Tomba schreef op donderdag 16 april 2015 @ 17:59:
[...]

Kun je al wat vertellen over het gebruik in de praktijk? En welke kleur heb je gepakt?
Tot hiertoe zeer tevreden. Mooi scherm, dualsim handig in gebruik, EN de batterij gaat wel lang mee. Nog niet zo heel veel met gedaan, maar toch.

En de kleur, heb gewoon de matte zwarte genomen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ChicaneBT de hoesjes zijn al aangekondigd (dacht de cc 3092), maar dat zijn flip flop cases. Ik heb nog geen standaard 'cases' voor de randjes gezien, tevens hadden bijna alle winkels deze mobiel en al helemaal de hoesjes nog niet in de schappen.

Voor de anderen, ik heb de XL maar wel een glanzende (en dus gladde, helaas) achterkant. (Kleur: Wit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
everlast666 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 19:36:
[...]

Ik heb mijn werkgever niet gezegd dat ik een LTE moest hebben, maar gewoon gezegd 640 xl........... Niet wetende dat er meerdere soorten waren.

Maar kan met toch niet voorstellen dat ze anno 2015 als je een 640 xl besteld in Ned een 3g uitvoering krijgt ??
Ik heb nog geen eens 4g bij mijn abbo :P.

Maar makkelijkste natuurlijk is te kijken bij site van de shop waar hij besteld wordt. De 640 had in NL webshops enkel 4G (iig die ik heb gezien). Ik weet niet hoe het met de XL zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Converted007 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 22:12:
[...]

Tot hiertoe zeer tevreden. Mooi scherm, dualsim handig in gebruik, EN de batterij gaat wel lang mee. Nog niet zo heel veel met gedaan, maar toch.

En de kleur, heb gewoon de matte zwarte genomen:)
Kun je wat dieper ingaan op Dualsim gebruik? Hebben beide SIMs bv 4G data? Ik heb begrepen dat je 1 SIM primair moet maken maar heb 2 4G SIMs dus zou mooi zijn als niet zoals bij veel 3G Dualsim telefoons er maar 1 SIM 3G heeft (en de ander 2G)

Daarnaast; hoe heb je het Whatsapp vraagstuk opgelost? (je kan maar op 1 nummer Whatsapp draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
Tomba schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 07:14:
[...]

Kun je wat dieper ingaan op Dualsim gebruik? Hebben beide SIMs bv 4G data? Ik heb begrepen dat je 1 SIM primair moet maken maar heb 2 4G SIMs dus zou mooi zijn als niet zoals bij veel 3G Dualsim telefoons er maar 1 SIM 3G heeft (en de ander 2G)

Daarnaast; hoe heb je het Whatsapp vraagstuk opgelost? (je kan maar op 1 nummer Whatsapp draaien)
Yep, het is ofwel sim 1 4G ofwel sim 2 4G. Niet beiden. De non-actieve sim is dan 2G.
Whatsapp werkt gewoon, je zal gewoon moeten kiezen welk telefoonnummer je wilt koppelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Ja het is onhandig dat Whatsapp geen 2 telefoonnummers aan 1 account kan koppelen, daarom ben ik bij Facebook Messenger gebleven waar dat wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Converted007 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:49:
[...]

Yep, het is ofwel sim 1 4G ofwel sim 2 4G. Niet beiden. De non-actieve sim is dan 2G.
Whatsapp werkt gewoon, je zal gewoon moeten kiezen welk telefoonnummer je wilt koppelen...
Top, daar hoopte ik al op. Heb de zwarte (De blauwe is niet te bestellen via Amazon.fr :( ) besteld, als het goed is heb ik hem dinsdag :) Ben erg benieuwd of het een goede upgrade is vanaf de Lumia 630 :)
Dreamvoid schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 10:49:
Ja het is onhandig dat Whatsapp geen 2 telefoonnummers aan 1 account kan koppelen, daarom ben ik bij Facebook Messenger gebleven waar dat wel kan.
Daar moet je alleen Facebook voor hebben (en de mensen die jij wilt berichten ook en dan neem ik aan dat ze ook nog je "vriend" moeten worden op FB ;) )

[ Voor 28% gewijzigd door Tomba op 17-04-2015 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:43
Tomba schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 11:16:
[...]
het een goede upgrade is vanaf de Lumia 630 :)

[...]

Daar moet je alleen Facebook voor hebben (en de mensen die jij wilt berichten ook en dan neem ik aan dat ze ook nog je "vriend" moeten worden op FB ;) )
Is zeker een geode upgrade, heb hem sinds woensdag en kom van een 920. Is zoveel vlotter met alles, stukken lichter en mooi groot scherm.

Nee, je hoeft geen vrienden met iemand mee te zijn om er mee te kunnen chatten.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

ozzynator schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 12:30:
[...]

Is zeker een geode upgrade, heb hem sinds woensdag en kom van een 920. Is zoveel vlotter met alles, stukken lichter en mooi groot scherm.

Nee, je hoeft geen vrienden met iemand mee te zijn om er mee te kunnen chatten.
Had niet verwacht dat ie sneller was dan de 920. Heb prive een 1020 en die vind ik vlotter dan de 630 (die heeft dezelfde processor als de 640). Ik verwacht wel dat 640 door het grotere geheugen wat minder vaak Hervatten gaat laten zin dan de 630 want daar erger ik me af en toe kapot aan.

Maar je hebt neem ik aan wel Facebook nodig? (dat heb ik niet ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonGraff
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-05-2023
Zojuist 3 640 4G Dual Sim's besteld bij Microsoft.fr ;) Alle drie de beschikbare kleuren daar (zwart, wit, oranje). Toevallig wilden 2 vrienden van me hem ook hebben, goede zaken voor MS dus!

Ben erg benieuwd naar het toestel, kwam van een 800, naar 900, naar 620, naar 630 DS en nu naar 640 4G DS. Bizar dat terwijl ik met mn vrienden over de kleuren aan het overleggen was ik mn 630 uit mn broekzak haalde en tot mijn verbazing het hele scherm in barsten zag... Waarschijnlijk tegen een hoek van het ledikantje van mn zoontje aangeknald. Dus nu mag de levering wel erg snel gaan wat mij betreft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:43
je hebt er inderdaad wel een FB accout voor nodig.

Denk dat de snelheid van het OS er vooral in zit, dat het een verse complete installatie is ipv een installatie van een update over een update van een ge-update versie 8.

[ Voor 3% gewijzigd door ozzynator op 17-04-2015 15:06 ]

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Tomba schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 11:16:
Nee niet meer, je kan FB Messenger al een jaar of twee ook gebruiken zonder publiek profiel/vrienden/statusupdates en andere onzin. Gewoon net zoals Whatsapp, enkel chat en groepschat met je mobiele nummer(s) als indentifier. Je kan chatten naar iedereen, mensen hoeven niet eens je naam te weten.

Facebook heeft om 1 of andere reden nooit erg veel reclame gemaakt dat dit kan, ws om Whatsapp niet teveel in de weg te zitten, maar inmiddels is FB messenger in mijn ogen een veel handiger chatplatform dan Whatsapp. Ik hoop eigenlijk dat ze die twee netwerken op de backend koppelen zodat ik met FB ook naar Whatsapp gebruikers berichten kan sturen en vice versa. Hoeft er verder niks te veranderen, kunnen mensen gewoon hun vertrouwde WA of FB client en account blijven gebruiken, maar toch het beste van 2 werelden.

[ Voor 56% gewijzigd door Dreamvoid op 17-04-2015 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Mijn vrouw heeft vandaag haar 640 XL binnengekregen. Erg lekker toestel. Uiteraard, eerste indruk is: WAT GROOT!!! Maar hij is niet zwaar voor het formaat en werkt erg lekker.

Hij is een stuk sneller dan haar vorige 630 en hij voelt zelfs sneller dan mijn 925.

Voor mijzelf te groot denk ik, maar de camera van de XL is een stuk beter dan de 640, dat is wel jammer. Anders had ik de 640 wel overwogen als tijdelijke vervanger van mijn 925 die toch wel oud begint te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
everlast666 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 20:16:
Iemand al ervaring met een actieve brodit lader voor in de auto ? Zit zelf te twijfelen tussen de brodit 521628 en de brodit 521629.....

beide moeten passen qua afmetingen. Een niet verstelbare voor de 640xl is (nog) niet te krijgen volgens mij......

Hoor graag van jullie of jullie er eentje adviseren...........
Heb vandaag de 521629 besteld. Deze kan nog wat groter en dikker aan dan wat de afmetingen van de 640xl zijn. Mocht ik dan in de toekomst een bumper oid willen hebben dan kan ik 'm verstellen zodat dit ook past.

Ben benieuwd wanneer ik m mag ontvangen en of het dus wel een 4g is ....... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ook ff op zoek geweest naar een Cyan back cover voor de 640. Nog weinig te vinden, alleen deze: http://www.ebay.com/itm/C...n_101&hash=item567293e7d1

Erg duur met verzendkosten erbij imo.
Als iemand een betere aanbieding langs ziet komen, hou ik me aanbevolen _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2015 22:06 . Reden: typo ]

Pagina: 1 2 ... 22 Laatste