Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

daffie82 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 22:36:
[...]

Dat was mijn vraag niet ;)
Ik denk trouwens dat nog altijd in de zakenwereld meer gebruik gemaakt wordt van Dual Sim. En dat er dan geen ondersteuning is in Whatsapp lijkt me in de zakenwereld nu niet het ergste.
Maar goed, kan mis zijn natuurlijk.
Ik denk dat in de zakenwereld Whatsapp belangrijker is dan SMS ;)
En ja, ik heb er ook last van dat ik maar 1 account kan gebruiken voor Whatsapp (zakelijke nummer dus) Voor prive gebruik ik nu Telegram

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 14:57
Iemand ervaring met het installeren van Windows 10? Ben sinds gisteravond bezig, maar dat gaat niet bepaald van een leien dakje ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brro38
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 18:08
Wil bij mij ook niet lukken. Heb toestel al terug gezet naar fabriekinstellingen ook zonder resultaat
Goofman schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 08:54:
Iemand ervaring met het installeren van Windows 10? Ben sinds gisteravond bezig, maar dat gaat niet bepaald van een leien dakje ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:43

daffie82

Minisforum UM773 Lite

GerkeP schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 07:00:

Ik denk dat in de zakenwereld Whatsapp belangrijker is dan SMS ;)
En ja, ik heb er ook last van dat ik maar 1 account kan gebruiken voor Whatsapp (zakelijke nummer dus) Voor prive gebruik ik nu Telegram
Wat een vergelijking.
Wie gebruikt nu nog SMS? Oude van dagen van 70+ :+
Ik bedoelde dat in de zakenwereld bellen nog altijd belangrijker is dan Whatsapp.

Maar goed, het blijft irritant natuurlijk. Dat snap ik wel.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

daffie82 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:26:
[...]

Wat een vergelijking.
Wie gebruikt nu nog SMS? Oude van dagen van 70+ :+
Ik bedoelde dat in de zakenwereld bellen nog altijd belangrijker is dan Whatsapp.

Maar goed, het blijft irritant natuurlijk. Dat snap ik wel.
Want?
Voor monitoring en alarm wordt gewoon SMS gebruikt, niets antiek, een van de weinige betrouwbare communicatieprotocollen die vrijwel altijd werken.
In de IT wereld wordt minder gebeld dan gecommuniceerd via messaging ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de 640 DualSIM LTE woensdagmiddag bij de Franse MS besteld, en hij kwam gistermiddag al aan.
Fijn toestel, maar ik heb een probleempje: de tekst op de tiles is dusdanig klein dat ik die zonder leesbril (jaja, ouderdom :) ) niet gelezen krijg. Voorheen had WP8 de optie om te kiezen tussen 2 of 3 tiles per row, maar die optie is blijkbaar verdwenen... Hopelijk komt die in WP10 weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Het lukt uiteindelijk wel, maar moeizaam. Ik heb intussen al een recovery naar 8.1 achter de rug ;-) Ik ben nu met de 3e poging bezig om W10 te installeren nadat het de eerste 2 keer niet naar mijn zin was. De 1e keer heb succesvol geüpgraded vanuit 8.1, maar kwam het toestel in een bootloop nadat ik het naar fabrieksinstellingen resette (ik wil graag met een schone lei beginnen). Het toestel startte niet verder door dan het configuratie scherm (zwart scherm met 2 draaiende radertjes) en startte telkens opnieuw op. Ik heb toen het toestel weer teruggezet naar W8.1 mbv de windows phone recovery tool. Dit was ook nog niet zo 1-2-3 gebeurd, maar is uiteindelijk wel gelukt. Daarna nogmaals de update naar W10 gestart vanuit 8.1 en deze keer lukte het wel om W10 te installeren. Geen bootloop, toestel startte op in W10. Wederom een reset naar fabrieksinstellingen gedaan (to be sure) en na wederom een succesvolle herstart het standaard configuratie stappenplan doorlopen dat je altijd dient te doorlopen wanneer je het toestel teruggezet hebt naar de fabrieksinstellingen. Ik heb daarbij niet gekozen om de eerdere gemaakt backup te herstellen, maar om met een ‘schone’ telefoon te starten. Ik kwam er echter achter dat daarmee mijn contactpersonen niet teruggezet werden. Ik dacht dat dit middels het syncen met mijn outlook.com accountgegevens wel zou gebeuren maar zelfs na herhaaldelijk syncen, bleef mijn lijst met contactpersonen leeg. Dus wederom een reset naar fabrieksinstellingen gedaan en deze keer met het configureren wel gekozen om de backup terug te zetten. Het toestel is daar nu nog mee bezig (zit op mijn werk zonder wifi en mij databundel is op, oftewel een erg lage datasnelheid), maar het lijkt er op dat het nu dan toch goed gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 09:12
Volgens T-Mobile webcare op Twitter is het mogelijk om de insider preview te draaien op het toestel, ondanks de T-Mobile branded software. Dus dat betekent dat zodra Windows 10 Mobile officieel uit is (of eerder), iedereen daar gebruik van kan maken. En je niet hoeft te wachten tot T-Mobile de software uit brengt.

Mijn toestel wordt straks bezorgd, dus zal het meteen uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Dreamvoid schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:29:
Bij Android is het ook maar een workaround, je hebt dan twee accounts (met elk 1 nummer) waartussen de telefoon telkens switcht.
Die zijn gewoon beiden actief, dus hoe bedoel je dat hij switcht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
Ik kan bevestigen dat de Lumia 640 T-Mobile prepaid versie van 134 euro de reguliere Windows Phone 8.1 draait. Dus geen extra T-Mobile software. Simlock weet ik niet, omdat ik daadwerkelijk met T-Mobile bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 14:22
Hij heeft geen simlock, ik heb er een Lebara sim in gedaan en werkt prima!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 13:16
Wie van jullie heeft de 640 in een fysieke T-Mobile Shop gekocht? Zou er graag een willen ophalen om er dit weekend mee te kunnen spelen maar in mijn omgeving hebben ze ze allemaal niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 11:00

Renate1970

Lef is Leven

Hier de lumia 640 ook maar voor Pa willen halen in de mediamarkt Heerlen, was ook niet meer op voorraad. Dan maar via de bekende webshops en een dagje wachten.

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Koldur schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:10:
Hij heeft geen simlock, ik heb er een Lebara sim in gedaan en werkt prima!
Klopt. Het is een CV (Country Variant) NL, dus geen bloatware en T-Mobile logo's etc. Mijn werkgever heeft er eentje gekocht bij een T-Mobile winkel en hij werkt perfect met zijn Simyo simkaart. Goede deal dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
Inderdaad. Prima deal. Kom van een Nexus 5. Eerste ervaringen zijn erg goed. OS is heerlijk stabiel. Vrijwel alle apps die ik gebruik zijn er. Tapp to unlock/wake is misschien nog wel mijn favoriete feature. En battery lijkt veel beter dan op de Nexus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Vanochtend WP8.1 weer teruggezet met de recovery tool, na een kort uitstapje naar WP10. Ik heb de 640 nu nog maar 2 weekjes, maar wat werkt dat WP8.1 toch fijn. En wat is de Lumia 640 een belachelijk goede deal zelfs voor de 155 Euro die ik er voor betaald heb :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golden1988
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:49
Bard1982 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 10:51:
Inderdaad. Prima deal. Kom van een Nexus 5. Eerste ervaringen zijn erg goed. OS is heerlijk stabiel. Vrijwel alle apps die ik gebruik zijn er. Tapp to unlock/wake is misschien nog wel mijn favoriete feature. En battery lijkt veel beter dan op de Nexus.
Voelt het niet als een achteruitgang? van een nexus 5 naar dit toestel? zit er zelf ook over te denken om het toestel aan te schaffen, heb momenteel een galaxy s5 plus. Maar ben bang dat het tegenvalt in verband met het ram geheugen en de opslagcapaciteit. Nou gebruik ik niet heel veel app's maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
Ram is met 1 GB hetzelfde als een iPhone 6. Voldoende voor gebruik van WP. En heb er een SD kaart van 32 GB in zitten voor foto's muziek en apps. Alleen het scherm is wat lagere resolutie. Maar dat ruil ik graag in voor extra batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:27
Geheugen zou ik me met 1GB niet zo druk over maken. Dat hebben zowat alle 'highend' WP8 toestellen en die doen het allemaal prima. Sowieso gaat Windows Phone al anders om met geheugen dan Android. Ben dan ook benieuwd waarom (volgens de geruchten) de nieuwe toestellen 3GB RAM gaan krijgen. Zie niet waarom dat nodig zou zijn, maar ach.

Verder wat Bard1982 zegt. De highend toestellen van andere OSsen doen het allemaal met 1GB. Het is echt alleen Android die meer nodig lijkt te hebben, en eigenlijk zou je daar met 1GB ook wel moeten kunnen redden als app (en schil) ontwikkelaars eens normaal zouden doen met RAM gebruik.

[ Voor 30% gewijzigd door Caelorum op 08-08-2015 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
1GB is prima voor normaal gebruik, maar je merkt het weldegelijk wanneer je gaat multitasken. Pagina's die opnieuw moeten worden geladen etc. Meer ram is dus geen luxe, maar gelukkig geen noodzaak zoals bij Android.

Dat ze nu meer ram erin gaan stoppen heeft denk ik te maken met Continuum. Je mobiel gaat gewoon een PC worden en dan is meer ram wel noodzakelijk. En daarnaast; als ze nu weer een 'highend' telefoon zouden uitbrengen met 'maar' 1GB ram, dan zou iedereen daarover vallen. Ik had zelf liever 4GB gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golden1988
Oke, dan moet ik toch maar eens kijken of ik het toestel kan halen. Dan kan ik het zelf ervaren:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:54
Ik heb net mijn tweede 640 binnengekregen nadat het eerste exemplaar last had van vastlopers en reboots. Zal vast iets softwarematig zijn alleen deze werkt wel goed met dezelfde instellingen/apps. Ik had geen zin in hard reset en recovery dus heb deze gewoon geruild bij bol.

Na 4 jaar een HTC sensation is de telefoon een verademing, ik dacht eerst dat 5'' te groot zou zijn maar met mijn boeren poten ligt deze zelfs beter in de hand. Wel vind ik de telefoon wat minder goed in de broekzak zitten i.p.v 4,3''.

Windows 8.1 werkt nu super soepel hopen dat dat zo blijft. Als je een verse installatie met update's wilt moet dat dan via de recovery tool of kan hard reset ook ? Als dadelijk de update naar 10 komt wil ik allicht een verse installatie als dit sneller is. Vroeger werd het alleen maar langzamer met al die update's op update's.

Ik kan geen recovery tool vinden op de officiële Microsoft website, zijn de andere aanbieders betrouwbaar?

[ Voor 4% gewijzigd door Roderiktweaker op 09-08-2015 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:27
Roderiktweaker schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:48:
[...]
Ik kan geen recovery tool vinden op de officiële Microsoft website, zijn de andere aanbieders betrouwbaar?
Hier staan genoeg linkjes denk ik zo: http://www.microsoft.com/...ingleTopic&topic=FA142987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-07 14:45
Tot nu best tevreden over de XL.

goed
- fotos zijn naar verwachting goed
- scherm goed leesbaar in zonlicht, beter dan iphone6
- werkt soepel

kan beter
- volume omlaag knop klikt niet zo lekker als omhoog. is beetje mushy
- naar camera 1 stap teveel
- lumia camera interface niet beschikbaar in whatsapp (andere standaard interface, lumia camera maakt mooiere fotos vind ik)
- drive app update maar elke seconde, loopt niet soepel, hakkelt dus over de kaart heen. op mijn android is dat wel soepel. kaart staat op intern overigens.je kunt hierdoor net afslag missen.
- batterij niet zo super als ik overal lees. gisterochtend van de lader af, nu net op 30%. heb niet veel gedaan. alleen gisteren wat fotos en browsen, paar appjes. vanoctend half uur navigatie.
- batterij in standby loopt sneller leeg dan iphone6. dit staat soms na uren standby nog op zelfde of 1% minder. de XL lijkt meer te slurpen in standby. heb echt niks in achtergrond draaien alleen whatsapp, email elk uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
TimtheToolman schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:46:
Tot nu best tevreden over de XL.

goed
- fotos zijn naar verwachting goed
- scherm goed leesbaar in zonlicht, beter dan iphone6
- werkt soepel

kan beter
- volume omlaag knop klikt niet zo lekker als omhoog. is beetje mushy
- naar camera 1 stap teveel
- lumia camera interface niet beschikbaar in whatsapp (andere standaard interface, lumia camera maakt mooiere fotos vind ik)
- drive app update maar elke seconde, loopt niet soepel, hakkelt dus over de kaart heen. op mijn android is dat wel soepel. kaart staat op intern overigens.je kunt hierdoor net afslag missen.
- batterij niet zo super als ik overal lees. gisterochtend van de lader af, nu net op 30%. heb niet veel gedaan. alleen gisteren wat fotos en browsen, paar appjes. vanoctend half uur navigatie.
- batterij in standby loopt sneller leeg dan iphone6. dit staat soms na uren standby nog op zelfde of 1% minder. de XL lijkt meer te slurpen in standby. heb echt niks in achtergrond draaien alleen whatsapp, email elk uur.
ik heb zelf de 640 en kan me met name vinden in jouw verbeterpunt over Drive. Bij mij hakkelt ie dus ook wat ik super irritant vind. Zo irritant dat ik besloten heb een sygic licentie te kopen.

BTW iemand wel eens meegemaakt dat de telefoon app er 2 keer op staat? Ik ben dit weekend teruggekomen van W10 en nu heb ik de Telefoon app 2 keer. Ze werekn wel gewoon, maar is toch vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Volumenkoppen van mijn 640XL werken prima, geen verschil in omhoog en omlaag kunnen vinden. Zal dus denk ik per exemplaar verschillen.

De batterij vind ik een relatief iets. bijna al mijn vorige toestellen (waaronder een HTC Desire Z, iPhone 4, Samsung Galaxy Nexus of Samsung ATIV S) hadden batterijen waarmee ik het einde van de dag lastig haalde als ik hem 's-morgens van de lader haalde. Bij mijn 640XL heb ik dat probleem niet en is de nood niet hoog als ik hem een nachtje vergeten ben. Het gaat mij er om dat ik me eigenlijk geen zorgen hoef te maken het als ik hem dagelijks oplaad en dat haal ik hiermee makkelijk.

Aardig wat versies geprobeerd met mijn telefoon maar nooit een dubbele app gehad. Verschillen ze onderling ook van elkaar of dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Bvelleko schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 18:33:
Aardig wat versies geprobeerd met mijn telefoon maar nooit een dubbele app gehad. Verschillen ze onderling ook van elkaar of dat niet?
Nee, het is exact dezelfde standaard telefoonapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goofman schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:01:
[...]
BTW iemand wel eens meegemaakt dat de telefoon app er 2 keer op staat? Ik ben dit weekend teruggekomen van W10 en nu heb ik de Telefoon app 2 keer. Ze werekn wel gewoon, maar is toch vreemd.
Geen dual-sim, neem ik aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 07:22:
[...]

Geen dual-sim, neem ik aan? :)
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
Staan ze op je homescreen of het menu er naast? Ennuh altijd handig om te weten welke dingen je al hebt geprobeerd om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Bvelleko schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:03:
Staan ze op je homescreen of het menu er naast? Ennuh altijd handig om te weten welke dingen je al hebt geprobeerd om het op te lossen.
In het menu er naast. Ik heb ze geprobeerd te verwijderen door ze lang ingedrukt te houden, maar ik krijg alleen de optie om ze te pinnen aan het startscherm. De telefoon app is dan ook een systeemapp die dus niet verwijderd kan worden. In ieder geval niet op deze manier. Verder heb ik niet geprobeerd omdat ik niet weet wat te proberen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Slinger dat ding eens een paar honderd jaar in de toekomst.
Maw even je datum een paar honderd jaar vooruit zetten.
Misschien dat je dan één van die twee wel kan verwijderen.

Truukje wordt wel eens vaker toegepast om bepaalde systeemapps te verwijderen, dus wie weet.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy1954
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-03-2021
Mn vorige Lumia een 800 was niet meer up to date en je kon hem al lang niet meer uploaden. Nu de banken ook al toe zeiden dat er geen updates meer zouden komen moest ik overstag ondanks dat de 800 het prachtig deed. En het werd een downsizing naar een 640 LTE 4g. Nu om te zeggen dat tie in formaat naar beneden ging, wow zeker niet, wat een phone. En als ik dan naar de specs. ging kijken was deze jongen ook een stuk beter dan de 800 die uit het dure segment kwam.Mooi scherm , ook buiten, prachtige foto's en video. Slechte selfie camera. Van de 8 GB geheugen blijft na de nodige downloads van microsoft nog amper 3 gb over.Wat als Windows 10 er nog eens overheen komt??? Dat is nu niet bepaald erg ruim. Morgen komt een 16 GB microkaartje ter aanvulling. Wat ik wel niet mooi vind is dat er een duidelijk ledlampje in t scherm aan t schijnen is van bovenaf. Productiefoutje misschien? Cortana kan ik ook niet vinden. Die zit toch in de 8.1.2? Morgen komt er ook nog een siliconen hoesje,veiligheid eerst!!!

Mn 800 gaat naar mn vrouwke, maar ze wil nog geen afstand doen van een Nokia uit 2010. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Cortana is er wel alleen diep en diep verstopt.
Daarvoor zal je eerst een paar kunstgrepen moeten doen.

Zowel taal als regio op Engeland of Amerika zetten.

Cortana wordt namelijk nog niet ondersteunt in onze taal.

Je opslag kan je idd uitbreiden met een sd kaart.
Daarnaast kan je het eea instellen dat zowel apps als foto's e.d. opgeslagen dient te worden op deze kaart.
De reeds geinstaleerde apps kan je nadien ook nog verplaatsen.

Doch niet alle apps reageren hier even vriendelijk op,
de ene wil wel eens lagg vertonen terwijl een andere halsstarrig blijft weigeren om naar de sd te worden geschreven.
freddy1954 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:36:
Mn 800 gaat naar mn vrouwke, maar ze wil nog geen afstand doen van een Nokia uit 2010. _/-\o_
Vasthouden dat meissie,
bij de meeste is het vaak anders en loopt de man met de "oude zooi" en het vrouwtje loopt te pronken met de nieuwste aanwinst.

Lichtschijnsel onder het scherm komt meer voor bij de budget toestellen.

[ Voor 26% gewijzigd door Amadeus1966 op 11-08-2015 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeatLoaf
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-04 20:06
Ik ben in het bezit van een Lumia 640 XL LTE Dual Sim.
Tot nu toe ben ik zeer tevreden over deze telefoon. Maar zoals eerder gemeld laadt hij wel heel traag op.
Ik zit gemiddeld 3 uur per dag in de auto en dit is niet voldoende om zonder extra bijladen de telefoon te gebruiken.

Wel heb ik nog een andere vraag.
Als ik de telefoon via bluetooth met een carkit verbonden heb, dan staat in het display van de carkit de provider naam van SIM1. Is het toch mogelijk om te bellen met SIM2? En moet ik daarvoor het gesprek starten m.b.v. de telefoon? Of pakt de telefoon in dat geval ook automatisch de SIM die bij de contactpersoon is opgegeven?

Heeft iemand hier eravring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
freddy1954 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:36:
Wat ik wel niet mooi vind is dat er een duidelijk ledlampje in t scherm aan t schijnen is van bovenaf. Productiefoutje misschien?
Dat is bij de mijne ook. Er komt ook een gelige gloed vanaf. Heeft iets met lijm te maken geloof ik. Maar had ik bij mijn Huawei Ascend P7 ook last van en kostte bijna 2 keer zo veel. Heeft idd te maken met het goedkopere scherm dat gebruikt wordt. Aangezien de WP interface donker is, stoor ik me er niet genoeg aan om naar een ander toestel uit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samueldw
  • Laatst online: 12-09 16:40

Samueldw

ISO 516

Vanmorgen de Lumia 640 binnengekregen die ik gisteren had besteld bij de T-Mobile webshop. Kreeg het doosje met de Lumia 640, gewoon het originele model zonder iets van T-Mobile, en een T-mobile simkaart.

Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golden1988
Samueldw schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 11:01:
Vanmorgen de Lumia 640 binnengekregen die ik gisteren had besteld bij de T-Mobile webshop. Kreeg het doosje met de Lumia 640, gewoon het originele model zonder iets van T-Mobile, en een T-mobile simkaart.
En hij is verder ook gewoon simlock vrij bij jou? dan ga ik het er denk ik ook maar eens op gokken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samueldw

Samueldw

ISO 516

Ja, zojuist een jumbo mobiel kaartje (kpn netwerk) erin gestoken, en het werkt. Hij kan bellen :-)

Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
MeatLoaf schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:45:
Ik ben in het bezit van een Lumia 640 XL LTE Dual Sim.
Tot nu toe ben ik zeer tevreden over deze telefoon. Maar zoals eerder gemeld laadt hij wel heel traag op.
Ik zit gemiddeld 3 uur per dag in de auto en dit is niet voldoende om zonder extra bijladen de telefoon te gebruiken.

Wel heb ik nog een andere vraag.
Als ik de telefoon via bluetooth met een carkit verbonden heb, dan staat in het display van de carkit de provider naam van SIM1. Is het toch mogelijk om te bellen met SIM2? En moet ik daarvoor het gesprek starten m.b.v. de telefoon? Of pakt de telefoon in dat geval ook automatisch de SIM die bij de contactpersoon is opgegeven?
Ik heb nog nooit een carkit gezien met dualsim ondersteuning, volgens mij zit die mogelijkheid helemaal niet in het Bluetooth Handsfree profiel - hoe het afgehandeld wordt moet compleet vanuit de telefoon komen. Mijn Android dualsim toestel pakt altijd SIM1 tenzij de contactpersoon aan SIM2 is toegewezen. Ik zou het geweldig vinden als Android/Windows slim genoeg is om een voice-commando "Call Harry using SIM2" te begrijpen, maar dat kan nog steeds niet.

Maarre, je kan het natuurlijk vrij makkelijk zelf even proberen :)

Sneller opladen kan door een sterkere oplader (2A) te gebruiken, de standaard lader is idd erg zwak.

[ Voor 10% gewijzigd door Dreamvoid op 12-08-2015 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samueldw

Samueldw

ISO 516

Wordt de laadstroom ook daadwerkelijk hoger als er een 2A lader gebruikt wordt? Heeft iemand dat toevallig gemeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
Goofman schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:07:
[...]

In het menu er naast. Ik heb ze geprobeerd te verwijderen door ze lang ingedrukt te houden, maar ik krijg alleen de optie om ze te pinnen aan het startscherm. De telefoon app is dan ook een systeemapp die dus niet verwijderd kan worden. In ieder geval niet op deze manier. Verder heb ik niet geprobeerd omdat ik niet weet wat te proberen ;-)
Ik zou het idd ook niet zo snel weten behalve fabrieksresets etc, dan is hetgeen over de datum verzetten idd beter.
Samueldw schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 17:11:
Wordt de laadstroom ook daadwerkelijk hoger als er een 2A lader gebruikt wordt? Heeft iemand dat toevallig gemeten?
Gemeten niet, dus kan niet zeggen hoeveel de telefoon precies 'pakt' maar het laden gaat wel stukken sneller met een 2A lader ipv de bijgeleverde 750 mA lader.

Heeft trouwens hier iemand last van dat nieuwsberichten op de frontpage van Tweakers in de leesmodes van je browswer de complete tekst dubbel of zelfs driedubbel weergeeft? Had daar met tweakers.mobi (waarschijnlijk als allerlaaste gebruiker van die site) geen last van.

• SkyThes
Ook ik heb mijn Lumia 640 van T-Mobile Prepaid binnen gekregen en mijn KPN simkaart werkt prima! Toch weer mooi een stuk goedkoper dan los kopen! :)

• TimtheToolman
Batterij zuigt bij mij op de xl nog steeds. Gisternacht om 12uur van de lader af. Met light gebruik zit ik nu op 60%. Ik snap niet hoe mensen 2/3 dagen halen. Drain in standy en met light gebruik is vrij hoog.

• GerkeP

GerkeP

TimtheToolman schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 18:21:
Batterij zuigt bij mij op de xl nog steeds. Gisternacht om 12uur van de lader af. Met light gebruik zit ik nu op 60%. Ik snap niet hoe mensen 2/3 dagen halen. Drain in standy en met light gebruik is vrij hoog.
Dan heb je of een rotte app of je speelt solitaire en mahjongg op je telefoon.
Eventueel een slechte dekking zou ook nog kunnen.

Wat zegt je batterysaver app over het gebruik?
Welke apps laat je allemaal in de achtergrond doordraaien?

Ik haal met dual sim, 1 KPN en 1 TMobile en redelijk zwaar gebruik gewoon gemakkelijk 2 dagen

GerkeP

• TimtheToolman
WhatsApp 9,4%
IE 8.1%
Tubehd 6.7%

Achtergrond verbruik Allen <1%

Over afgelopen 24uur.

• TimtheToolman
Verder heb ik goed bereik. Speel geen games. Beetje appen (20 berichten totaal), paar sites bezoeken en een paar filmpjes kijken. 2 korte telefoontjes. Enkele sim.

Wat is handig? Reset en Dan kijken wat het standby verbruik is?

• TimtheToolman
nog even een update. mijn ervaringen met WP worden steeds minder helaas :(

Omdat ik wilde resetten zette ik de onedrive backup aan voor foto's.

Maar wat blijkt:
- hij upload alleen maar nieuwe foto's! alles daarvoor doet ie niks mee
- al het bestaande in 1x selecteren en naar ondedrive sturen kan ook niet, dus ....
- in setjes fotos selecteren en naar onedrive sturen, maar....
- het is totaal niet zichtbaar welke foto's al zijn geupload, dus moest ik terug naar de onderive app om te kijken (die alle foto's precies andersom gesorteerd heeft staan tov de foto app)
- dubbele fotos haalt hij er niet uit
- video's kun je niet selecteren in het overzicht, die moet ik dus 1 voor 1 delen naar onedrive

al met al een uur bezig geweest. in android of iOS zet je het gewoon aan en klaar. dus is echt enorm omslachtig en als je niet goed uitkijkt ben je al je fotos kwijt.

wat me nog meer opviel:
- geen mogelijkheid om onedrive fotos te tonen in de app, je ziet dus alleen wat op dat moment op je phone staat. alles op je phone kan ook niet omdat het teveel ruimte kost.
- in onedrive app duurt het opvragen van fotos en zeker videos enorm lang. videos lijkt hij eerst helemaal te downloaden en daarna opstarten en dan eindelijk.....start het filmpje. duurde totaal wel 10-15 sec voor een filmpje van 3sec

Ik hoop dat dit in WP10 een stuk beter geregeld zal zijn, dit is toch niet meer van deze tijd. hoe kunnen ze nou verwachten dat mensen dit gaan gebruiken als de basics gewoon niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Jammer, ik had het al een paar keer vermeld maar ja de zoekfunctie van dit forum zal op wp waarschijnlijk ook niet werken.
Dus hou ik het kort.
Waarom niet al je foto's en video's naar je laptop/pc en vandaar uit alles in een keer naar de onedrive toe slepen. Vijf minuten hooguit tien als je onedrive nog moet instellen op je pc/laptop

Voor het overige, tja one drive is niet de snelste als het op media aankomt, zeker niet wat video betreft.

[ Voor 13% gewijzigd door Amadeus1966 op 14-08-2015 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimtheToolman schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:26:dit is toch niet meer van deze tijd. hoe kunnen ze nou verwachten dat mensen dit gaan gebruiken als de basics gewoon niet werken?
Wellicht vindt jij dit "basic", maar mij zal deze functionaliteit echt worst wezen. Meningen kunnen verschillen ;)
Ik zie de eerste paar uur een flinke afname (20% of zo), maar de laatste 40% of zo gaan dan weer heel lang mee, zeker een dag. Historisch gezien is MS nooit goed geweest is het voorspellen van tijden, percentages e.d. 8) Maar goed, mijn 640 DS LTE houdt het probleemloos 2,5 dag uit bij virj intensief gebruik.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2015 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimtheToolman schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:26:
Omdat ik wilde resetten zette ik de onedrive backup aan voor foto's.

Maar wat blijkt:
- hij upload alleen maar nieuwe foto's! alles daarvoor doet ie niks mee
- al het bestaande in 1x selecteren en naar ondedrive sturen kan ook niet, dus ....
- in setjes fotos selecteren en naar onedrive sturen, maar....
- het is totaal niet zichtbaar welke foto's al zijn geupload, dus moest ik terug naar de onderive app om te kijken (die alle foto's precies andersom gesorteerd heeft staan tov de foto app)
- dubbele fotos haalt hij er niet uit
- video's kun je niet selecteren in het overzicht, die moet ik dus 1 voor 1 delen naar onedrive

al met al een uur bezig geweest. in android of iOS zet je het gewoon aan en klaar. dus is echt enorm omslachtig en als je niet goed uitkijkt ben je al je fotos kwijt.

wat me nog meer opviel:
- geen mogelijkheid om onedrive fotos te tonen in de app, je ziet dus alleen wat op dat moment op je phone staat. alles op je phone kan ook niet omdat het teveel ruimte kost.
- in onedrive app duurt het opvragen van fotos en zeker videos enorm lang. videos lijkt hij eerst helemaal te downloaden en daarna opstarten en dan eindelijk.....start het filmpje. duurde totaal wel 10-15 sec voor een filmpje van 3sec

Ik hoop dat dit in WP10 een stuk beter geregeld zal zijn, dit is toch niet meer van deze tijd. hoe kunnen ze nou verwachten dat mensen dit gaan gebruiken als de basics gewoon niet werken?
Ik weet niet welke app je gebruikt om foto's te tonen vanuit onedrive, maar de standaard foto-applicatie doet dat in ieder geval wel, je kan daarin gewoon je onedrive albums kiezen. De onedrive app doet dat overigens ook, maar die heb je hiervoor niet nodig.

Daarnaast heb je de mogelijkheid om een 128Gb geheugenkaartje in je telefoon te doen, kan je flink wat foto's op kwijt...

Hoe je dit overigens "basics" kan noemen is me niet duidelijk, dat zijn het wat mij betreft niet. Maar goed, ieder zijn mening.

Ik weet niet hoe de integratie van GoogleDrive bij Android en iCloud bij iOS is, daar heb ik geen ervaring mee. Hopelijk wordt de ervaring nog beter voor je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:59
Jouw 640XL doet nu in 18 uur 40%. Volgens mijn berekeningen zou dat 45 uur voor 100% zijn, en aangezien er 24 uren in een dag zitten, zit je toch al aan de 2 dagen? :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 13:14
Maar loopt deze telefoon vaak vast zeg. Reboot regelmatig in games, navigatie Here. Alsof hij het niet trekt. Ik heb hem retour gedaan en hoop dat het met de nieuwe verholpen is.

Meer mensen met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Nog nooit een spontane reboot gehad (weleens hem verteld te rebooten toen wifi irritant deed, meer niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
Dank voor de foto tips. Alhoewel het echt enorm omslachtig blijft en er veel zaken missen die ik belangrijk vind. Zeker gezien MS inzet op alles in de cloud sluit dit totaal niet aan qua gemak en opties.

Batterij is echt niet lekker bij mij. Vandaag met zeer licht gebruik zit ik nu al op 40%. Intensief gebruik met 2 Sims 2 dagen halen geloof ik graag, maar zie ik bij mij niet gebeuren. Wel balen dit. Heb er maar een paar apps op die volgens de stats niet veel verbruiken.

Ik ga een reset proberen, met enkel gebruik.van email ophalen elk uur. Geen apps. Kijken wat de batterij dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
Even ter vergelijk. Mijn Moto g 1e generatie, die veelal zelfde hardware heeft, zit nu op 70%. Zelfde gebruik vandaag. WP is in gebruik redelijk soepel maar in verbruik echt niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Sinds enkele dagen in het bezit van een 640 LTE Dual Sim. Kom van een ZTE Z7 mini. Z7 Mini is natuurlijk hardwarematig de betere, maar voorlopig valt de 640 mij performance technisch erg mee. Vlot genoeg, foto's zijn zeer aardig. Apps zijn op WP wel een stuk lelijker, veel 3rd party apps ook, die toch wat minder zijn. Maar goed, ik wacht met smart op Windows 10.
Verder is de cover wel wat krakerig en zit er ook niet helemaal mooi op. Maar goed, ben vooral blij dat ik niet meer met 2 telefoons hoef te lopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
Heb je een paar voorbeelden van apps die slechter werken of lelijker zijn?

Voor mezelf had ik dat ook verwacht maar het meeste werkt even goed of beter. Het enige dat ik echt mis is een Hue app van Philips zelf, ook Huetro kan niet tippen aan Hue Pro dat ik ook wel mis. PostNL zou ook wel fijn zijn waar ik Buienrader slechter vind op Windows Phone. Verder dan dat heb ik echt niets te klagen over apps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Momus
De ING App ziet er niet uit. Ik gebruikte zelf veel de AliExpress app, die is er hier alleen als 3rd party. Werkt voor geen meter. Verder was ik fan van Chrome, heerlijke browser. Maar goed. Het zal ook een kwestie van wennen zijn. Android is gewoon verder in de ontwikkeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
TimtheToolman schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:36:
Dank voor de foto tips. Alhoewel het echt enorm omslachtig blijft en er veel zaken missen die ik belangrijk vind. Zeker gezien MS inzet op alles in de cloud sluit dit totaal niet aan qua gemak en opties.

Batterij is echt niet lekker bij mij. Vandaag met zeer licht gebruik zit ik nu al op 40%. Intensief gebruik met 2 Sims 2 dagen halen geloof ik graag, maar zie ik bij mij niet gebeuren. Wel balen dit. Heb er maar een paar apps op die volgens de stats niet veel verbruiken.

Ik ga een reset proberen, met enkel gebruik.van email ophalen elk uur. Geen apps. Kijken wat de batterij dan doet.
Misschien ligt het toch aan jouw gebruik dan, of aan een slecht signaal in combinatie met dual sim of slecht bereik op de WiFi. Aan WP of aan de 640 ligt het iig niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Bvelleko schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:34:

Voor mezelf had ik dat ook verwacht maar het meeste werkt even goed of beter. Het enige dat ik echt mis is een Hue app van Philips zelf, ook Huetro kan niet tippen aan Hue Pro dat ik ook wel mis. PostNL zou ook wel fijn zijn waar ik Buienrader slechter vind op Windows Phone. Verder dan dat heb ik echt niets te klagen over apps.
Ik vind qua weer de standaard MSN app prima werken, met twee flinke minpunten: Zonder internet vergeet hij continue het laatste wat hij had geladen, en de buienradar is absoluut verschrikkelijk slecht (resolutie is op schaal van een continent goed genoeg, niet op schaal van Nederland). Dus daarnaast maar de buienradar app.

Het zal vast eraan liggen welke apps je gebruikt, maar zelf vind ik gemiddeld genomen de Windows Phone apps beter dan Android apps qua GUI: Ze zijn meestal een stuk consistenter imo in gebruik dan Android apps, die helemaal willekeurig zijn.
Uiteraard zijn voor zowel Android als Windows Phone, en ik neem aan ook iOS, er een gigantische hoeveelheid bagger apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Ramon schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:04:
[...]

Misschien ligt het toch aan jouw gebruik dan, of aan een slecht signaal in combinatie met dual sim of slecht bereik op de WiFi. Aan WP of aan de 640 ligt het iig niet ;)
De telefoon naar 2G zetten helpt doorgaans behoorlijk voor de standbytijd (met Android en WP), dat is prima genoeg voor email/whatsapp/etc.

Wat me altijd gestoord heeft op beide platforms (en iOS/Blackberry ook trouwens) is dat er nou nooit in het Quick Options uitschuifmenu een schakelaar zit tussen 2G/3G/4G, en ook nooit eentje waarmee je de dataverbinding OFF/SIM1/SIM2 kan schakelen. Ik moet echt om de haverklap diep de opties in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Bvelleko schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:34:

Je kan voor buienradar, het programma Regenmeter gebruiken.

voor PostNL kan je mijn bestellingen gebruiken (https://www.microsoft.com...bestellingen/9wzdncrcwn42)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:31

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Telefoon voor mijn vrouw gekocht. Bevalt erg goed maar ze klaagt wel dat de telefoon vaak automatisch op stil gaat. Ik kan in de instellingen hierover niks terug vinden en met de zoekfunctie in dit topic ook niet. Drukt zij per ongeluk soms een bepaalde combi van knoppen in die de telefoon op stil zet :) ?

Qua apps gemerkt dat ze er eigenlijk voor haar allemaal wel zijn, maar toch net even wat minder van kwaliteit zijn tov iOS. Voorbeeld

Funda app: aantal filters missen en je kunt niet de buurt bekijken
Gmail app: mail doorsturen -inclusief- bijlagen lijkt niet te kunnen
YouTube app: volgens mij is dat puur de mobiele site laden en het werkt/voelt niet echt vloeiend
Marktplaats app: foto uploaden kan niet. Icoon om te uploaden staat er wel maar doet het niet

[ Voor 43% gewijzigd door We Are Borg op 16-08-2015 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
We Are Borg schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 20:19:
Telefoon voor mijn vrouw gekocht. Bevalt erg goed maar ze klaagt wel dat de telefoon vaak automatisch op stil gaat.
Heeft ze niet de hebbelijkheid om het toestel zo in de zak te steken?
Ik bedoel zonder hem te vergrendelen?
Want dan kan het wel gebeuren dat de volume knop onbedoeld zachter wordt gezet.
Normaal gesproken als dat ding vergrendelt is kan je de volume instellingen niet wijzigen.
Funda app: aantal filters missen en je kunt niet de buurt bekijken
YouTube app: volgens mij is dat puur de mobiele site laden en het werkt/voelt niet echt vloeiend
Marktplaats app: foto uploaden kan niet. Icoon om te uploaden staat er wel maar doet het niet
De meeste zijn inderdaad webwrappers.
Oftewel Websites in een straitjacket.
Wat ik doe is de gewone website pinnen op mijn startscherm.
Voor YouTube kan je wellicht MetroTube gebruiken.

Voor de Gmail kan ik niets verzinnen, ik maak daar verder geen gebruik van namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:46

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Maar als je je google account invoert in de telefoon dan werken alle standaard apps toch met de google producten out-of-the-box?
Gewoon outlook kan je gebruiken ipv een aparte gmail app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Je mist dan wel de automatische sortering in Inbox/Social/Promotions/Updates categorieen, al je email komt dan op 1 grote hoop terecht.

[ Voor 20% gewijzigd door Dreamvoid op 17-08-2015 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:35
Mja, je had ooit TOIB voor Youtube. Prachtige app, maar hij is er niet meer.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Metrotube werkt iig voor mij al lekkerder dan de standaard Android youtube app, dus dat is daarvoor een prima plaats om te beginnen (hij kost een euro ofzo, maar de trial versie lijkt onbeperkt te werken vooralsnog).

En naast metrotube had je er nog ééntje, maar die zelf nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48

EektheMan

DPC

Ik gebruik dit al een tijdje en ben dit probleem nog nooit tegengekomen. Heb net een bijlage naar mezelf gestuurd en zag in dit geval de bijlage (pdf aanplakbiljet) in de gmail-app al geopend staan in de mail zelf. Klik vervolgens op de reply knop en je krijgt 3 keuzes voorgeschoteld waarvan één forward is. De bijlage bevindt zich na forwarden nog netjes in de mail.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
TimtheToolman schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:36:

Bij intensief gebruik mag je toch ook niet echt verwachten dat een smartphone 2 dagen mee gaat? Bij licht gebruik haal ik twee dagen maar bij intensief gebruik haal ik een dag wel makkelijk.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Sissors schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 09:34:
Metrotube werkt iig voor mij al lekkerder dan de standaard Android youtube app, dus dat is daarvoor een prima plaats om te beginnen (hij kost een euro ofzo, maar de trial versie lijkt onbeperkt te werken vooralsnog).

En naast metrotube had je er nog ééntje, maar die zelf nooit geprobeerd.
Ik gebruik Tubecast wat ook een mooie app is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Laatst online: 27-08 13:14
deTuinman schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:19:
Maar loopt deze telefoon vaak vast zeg. Reboot regelmatig in games, navigatie Here. Alsof hij het niet trekt. Ik heb hem retour gedaan en hoop dat het met de nieuwe verholpen is.

Meer mensen met hetzelfde probleem?
Een update. Ik heb een nieuwe telefoon van CoolBlue ontangen welke die nu wel 100% werkt. Het verschil tussen de 2 telefoons was dat de eerste nog geupdate moest worden naar de laatste versies, terwijl de nieuwe al geupdate was. Zal dus wel iets met een 2e batch te maken hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 15:28
Zo, voor de 2e keer over gestapt van iPhone naar windows.
De vorige keer was van een iPhone 4 naar een Lumia 900.
Een drama.. de apps die op de store te vinden waren, waren traag en niet vloeiend.
Sowieso het hele menu was niet vloeiend, weer snel terug naar de iPhone 5.

De afgelopen 2 jaar is er veel gebeurd, snellere telefoons, betere software, meer apps...
Nu windows 10 voor de deur stond de gok genomen, iPhone verkocht en een lumia 640 XL gehaald.
"Wat een apparaat" was mijn eerste reactie in de winkel. Ondanks zijn grootte ligt hij verrassend goed in de hand.

Nu, 24 uur verder, is windows 10 geinstalleerd, draaien al mijn apps en ben ik zeer tevreden.
Toch zal ik even mijn korte eerste indruk opsommen in positieven en negatieven;

+ Scherm is heerlijk groot, ideaal voor nieuws sites (tweakers)
+ windows 10 werkt er vloeiend op
+ Bijzonder uitgebreide store
+ Mogelijkheid om android apps te installeren
- Apps als whatsapp en Facebook zijn op ios nog steeds soepeler en intuïtiever.
"- Accuduur/oplaad tijd"

De accuduur heb ik bewust even tussen haakjes gezet, daar ik hem natuurlijk pas 1 dag heb.
Voordat ik vannacht ging slapen was de accu 100%. 7 uur later, zonder activiteit (niet eens een porretje :'( ) was de accu 87%.
Op het moment van schrijven (6 uur verder), na uiteraard veel kijken, lezen, apps downloaden, is hij nog 46%.
Ik laat hem vandaag helemaal leeg lopen en hang hem vannacht de hele nacht op de lader. Ben benieuwd hoe hij zich morgen gedraagt bij "normaal" gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Accu niet helemaal leeg laten lopen, is juist niet goed voor de moderne accu's
Je kunt beter zoveel mogelijk aan de lader hangen.
Ik haal nu met mijn dual sim LTE gemakkelijk 2 dagen met zwaar gebruik.

In Windows 10 zitten nog wat batterijslurpers die opgelost moeten worden.
En dat lange laden klopt natuurlijk, is wel een 3200 mAh accu die je hebt, de iPhone had 1440 volgens mij

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
Bedankt voor de tip!
In dat geval ligt hij nu lekker te laden aan de pc.

Het is voor mij meer een test periode. Abbo loopt bijna af en de nieuwe microsoft telefoons staan voor de deur. Ik denk dat dit een mooie tussen stap is.
(offtopic; al ben ik erg nieuwsgierig naar het gerucht over een surface telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

kleefei schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:05:
[..]
De accuduur heb ik bewust even tussen haakjes gezet, daar ik hem natuurlijk pas 1 dag heb.
Voordat ik vannacht ging slapen was de accu 100%. 7 uur later, zonder activiteit (niet eens een porretje :'( ) was de accu 87%.
Op het moment van schrijven (6 uur verder), na uiteraard veel kijken, lezen, apps downloaden, is hij nog 46%.
Ik laat hem vandaag helemaal leeg lopen en hang hem vannacht de hele nacht op de lader. Ben benieuwd hoe hij zich morgen gedraagt bij "normaal" gebruik.
Gefeliciteerd met je toestel :)
Vwb je accu; in de app 'Batterijbesparing' kun je zien waaraan je toestel zijn acculading heeft gespendeerd. Vwb snelheid van laden; de oplader maakt ook veel uit. De oplader die bij mijn tablet zat (2,1Ah op 5V) laadt m supersnel op, de meegeleverde duurt een stuk langer ;) Dus het kan helpen om eens met een andere oplader te proberen. Overigens is het draaien van een beta (W10) wellicht ook niet optimaal voor accu gebruik. Ik gebruik mijn (Dual Sim 4G) 640 erg intensief en haal probleemloos 1,5 dag.

Ben erg benieuwd hoe WP10 je bevalt overigens. Ivm niet werkende hotspot (Internet delen) ga ik m nog effe niet installeren, maar ben op mijn tablet en PC's erg blij met W10 dus ik sluit niet uit te gaan 'insideren' op mijn Lumia in de nabije toekomst :D

[ Voor 32% gewijzigd door Tomba op 18-08-2015 13:37 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
Tomba schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:35:
[...]

Gefeliciteerd met je toestel :)
Vwb je accu; in de app 'Batterijbesparing' kun je zien waaraan je toestel zijn acculading heeft gespendeerd. Vwb snelheid van laden; de oplader maakt ook veel uit. De oplader die bij mijn tablet zat (2,1Ah op 5V) laadt m supersnel op, de meegeleverde duurt een stuk langer ;) Dus het kan helpen om eens met een andere oplader te proberen. Overigens is het draaien van een beta (W10) wellicht ook niet optimaal voor accu gebruik. Ik gebruik mijn (Dual Sim 4G) 640 erg intensief en haal probleemloos 1,5 dag.

Ben erg benieuwd hoe WP10 je bevalt overigens. Ivm niet werkende hotspot (Internet delen) ga ik m nog effe niet installeren, maar ben op mijn tablet en PC's erg blij met W10 dus ik sluit niet uit te gaan 'insideren' op mijn Lumia in de nabije toekomst :D
Bedankt voor je reactie!
ik moet toch nog even een hoesje en SD kaart bestellen.
Hebben jullie nog tips voor een SD kaart? moet dit een gewone micro-SD zijn? of die andere met meer letters er achter ? 8)7

Ik heb direct even je verhaal over hotspots getest omdat ik er van schrok... (dit heb ik ook geregeld nodig)
En ik kan je vertellen dat dit vlekkeloos werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

kleefei schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:40:
[...]

Bedankt voor je reactie!
ik moet toch nog even een hoesje en SD kaart bestellen.
Hebben jullie nog tips voor een SD kaart? moet dit een gewone micro-SD zijn? of die andere met meer letters er achter ? 8)7

Ik heb direct even je verhaal over hotspots getest omdat ik er van schrok... (dit heb ik ook geregeld nodig)
En ik kan je vertellen dat dit vlekkeloos werkt!
Geen probleem ;)
SDkaart moet microSD zijn en zo hoog mogelijke class is aan te bevelen ivm snelheid. Zelf heb ik er deze inzitten en die werkt uitstekend:
http://www.dataio.nl/prod...ter-uhs-i-class-10-48mbs/

Hmm das apart, in build 10512 is dat een van de known issues. Draai je al wel de nieuwste build?
Zie https://blogs.windows.com...sider-preview-build10512/
We do have a few known issues for you to take note of for this build:

Mobile hotspot doesn’t work in this build. When sharing the Internet from your phone using Mobile Hotspot, devices will fail to get a valid IP address from your phone and will show no internet access.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
Tomba schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:47:
[...]

Geen probleem ;)
SDkaart moet microSD zijn en zo hoog mogelijke class is aan te bevelen ivm snelheid. Zelf heb ik er deze inzitten en die werkt uitstekend:
http://www.dataio.nl/prod...ter-uhs-i-class-10-48mbs/

Hmm das apart, in build 10512 is dat een van de known issues. Draai je al wel de nieuwste build?
Zie https://blogs.windows.com...sider-preview-build10512/

[...]
Nogmaals dank voor de tip!

Ik ging er vanuit dat ik de laatste versie had omdat ik mij had aangemeld voor de "fast ring".
echter blijkt dat inderdaad 10166 actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
Gisteren na reset maakte geen zak uit voor batterijduur.

Daarna eea aangepast in instellingen, dat lijkt wel een stuk te helpen. maar vind dat het nog veel te veel slurpt voor niks. Vandaag met heel licht gebruik, paar appjes, 10min browsen, paar mails zit ik nu op 65%. snap niet waarom die megabatterij van 3000mah voor 35% leeg moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Slechte ontvangst kan een batterij behoorlijk leeg trekken, had m'n schoonmoeder met Telfort, welke provider heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Als je GEEN gebruik maakt van 4G, zet hem dan maar een tandje terug ( 3 of 2 G ).
Scheelt een slok op een borrel.

Daarnaast spreek ik de stelling tegen dat het slecht zou zijn om je accu helemaal leeg te trekken.
De accu kan je namelijk niet 100% leeg trekken op een telefoon,
daartegen is ie beveiligd.
Zodra hij beneden een vastgestelde waarde komt ( vaak 10 % ) dan schakelt de telefoon zichzelf uit.
Dit ter voorkoming dat je hem idd helemaal leegtrekt.
100% leegtrekken is fataal voor deze accu's.
Wat wel waar is dat dergelijke accu's pas na een paar cycles optimaal beginnen te werken.

Onder Win 10 wil het nog wel eens voorkomen dat er een drain voorkomt,
logisch daar Win 10 nog niet helemaal geoptimaliseerd is laat staan gereed is voor release.
De vraag is als dit überhaupt nog wel gebeurt dit jaar....koffiedik kijken.

Onder WP 8.x zou je inderdaad eens kijken naar het verbruik van bepaalde applicaties.
Sommige apps willen net als bij Android of Ios wel eens in de achtergrond blijven draaien.
Zoals whatsapp, Facebook en de inmiddels al talrijker wordende weerapps.
Maar ook een klok, mail, agenda e.d. lurken aan je batterijtje alsof het een glas Cola is bij een bloedhete zomerdag.
Voor bepaalde apps is het nodig en voor andere weer wat minder of juist in zijn geheel niet.
Wat belangrijk is om in de achtergrond te draaien dat is aan jou om te beslissen.

Ik zal mijn instellingen hier eens als voorbeeld stellen,
let wel ik heb geen 640( XL ) maar een 1320 en die houd het rustig een dag of twee uit.
Nu is dat niet veel, maar daarbij maak ik wel heel veel gebruik van navigatie.

Eerst even ( mijn ) algemene instellingen.

Ik maak geen gebruik van 4 G, deze heb ik staan op 2 G.
Internet heb ik niet, maak alleen gebruik van Wifi dus data heb ik standaard uit en wifi heb ik altijd aan.
Mail check ik handmatig dus heb ik deze op minimaal staan.
Glance of Glimp, hoe mooi ook dat ook moge zijn ik heb dat niet nodig dus uit.
Double tapp to awake is voor mij wel eens handig als hij in zijn kribbetje hangt aan mijn voorruit.
Leesbaarheid in zonlicht heb ik ook uit staan, vind hem zo ook wel helder genoeg.

Nu mijn apps instellingen

Internet Explorer vind ik niet belangrijk om in de achtergrond te draaien en is dus niet toegestaan.
Here Drive daarintegen weer wel, dus toegestaan, mijn Gps staat ook 24/7 aan.
( Dat was één van de redenen dat ik ooit voor de lumia toestel gekozen heb,
de goede Gps en Heredrive/maps, tegenwoordig maakt dat niets meer uit ).

Facebook refresh ik zelf wel dus hoeft voor mij ook niet in de achtergrond te draaien, dus niet toegestaan.
Whatsapp heb ik op toegestaan staan.
Hetzelfde als mijn klok, een klok is niet echt nodig, maar vind ik wel iets hebben......
Muziekapp, kreng blijft toch wel doorspelen ongeacht je setting dus heb ik deze op niet toegestaan staan.
Agenda heb ik op toegestaan staan, maar synchroniseert gelijktijdig met mijn mail.

Dat was het wel zo'n beetje.
Maar zoals eerder gezegd,
dat is ieder voor zichzelf te bepalen wat hij/zij wil laten draaien in de achtergrond.

Je kan er ook voor kiezen om zo min mogelijk of juist helemaal geen lifetiles op je startscherm te plaatsen.
En zelfs een wallpaper weg laten.

Je kan alles wel uitzetten,
maar waarvoor schaf je dan zo'n toestel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik ga juist met Glimp het omgekeerde doen: Momenteel staat hij op 15 minuten, maar gezien ik het eigenlijk verrekte handig vindt, ik toch altijd ook als ik hem redelijk wat gebruik nog zat accu heb, en hij soms een redelijke tijd op mijn bureau ligt (en hij dus uit gaat), ga ik die maar eens op permanent zetten.

Overigens vind ik de goede leesbaarheid in de zon (wat echt veel beter is dan bij sommige andere smartphones die ik gezien had) juist een plus van deze Lumia's, en dat gaat ook niet slechter gezet worden bij mij ;). (Grotendeels komt het door de coating, maar daarnaast wil ik hem ook wel maximale helderheid wanneer nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
TimtheToolman schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:26:
Gisteren na reset maakte geen zak uit voor batterijduur.

Daarna eea aangepast in instellingen, dat lijkt wel een stuk te helpen. maar vind dat het nog veel te veel slurpt voor niks. Vandaag met heel licht gebruik, paar appjes, 10min browsen, paar mails zit ik nu op 65%. snap niet waarom die megabatterij van 3000mah voor 35% leeg moet gaan.
Misschien omdat je een 5,7" groot scherm in die telefoon hebt zitten?

Ik ga mezelf gewoon herhalen hier: Met die cijfers moet je toch gewoon 3 dagen met je telefoon kunnen doen? Dat lijkt mij toch juist hartstikke goed? Ik vraag me af wat je wat je dan voor batterijtijd verwacht? Een week?

Als je niet tevreden bent met de batterijtijd van je 640XL dan zou ik hem gewoon verkopen, scheelt frustratie :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 18:47

Punkrocker

Mostly harmless

Nadat zijn android telefoon steeds maar vastliep heeft zoonlief op aanraden van een vriend (waarom zou je je vader geloven...) een 640 gekocht en hij is er erg tevreden over.
Hij heeft maar een probleem: Hij kan geen filmpjes afspelen. YouTube niet via een app (o.a. Pro Tube geprobeerd) en niet via IE. Losse video's ook niet via de standaard Video app.
Zodra het filmpje start wordt het hele scherm groen (zijn accentkleur). Toestel blokkeert niet, hij kan gewoon terug maar verder niets. Wat kan er mis zijn?

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

te weinig memory? Al een microsd geplaatst (en dan niet de oude van android, tenzij met complete formatering)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

GerkeP schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 09:56:
te weinig memory? Al een microsd geplaatst (en dan niet de oude van android, tenzij met complete formatering)
Nieuwe microSD geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

en het nodige verplaatst daar naar toe?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Is er uberhaupt dan al een hele boel op geinstalleerd/opgeslagen? (Bijvoorbeeld al je foto's op interne geheugen).

Ik heb geen flauw idee of dat het uberhaupt kan veroorzaken hoor, maar ondanks dat je redelijk gedeelte van je geheugen kwijt ben aan de vaste dingen, moet je toch ook wel flink je best doen om zo vol te zitten dat een youtube filmpje niet meer kan worden afgespeeld.

Ik neem aan dat hij al een reboot heeft gedaan?

[ Voor 6% gewijzigd door Sissors op 19-08-2015 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:49
Heb zelf de 640 ook al een enkele week en ben er nog niet helemaal over uit of dit nu wel het perfecte toestel is voor mij. Ik kom van een Xiaomi Mi2s af. Toestel is ruim 2,5 jaar oud.

Laat ik beginnen met de positieve kant. Met het toestel haal ik op dit moment makkelijk twee dagen waar ik vroeger krap één dag haalde. Zegt dat wat over de 640? Geen idee. Een toestel wat 2,5 jaar oud is zal niet de beste batterij meer hebben. Maar vind het wel een pluspunt. Ook glimp vind ik een mega handige toevoeging. Je ziet meteen de tijd en of je nieuwe mail hebt gekregen.

Dan mijn beperkingen tot nu toe. Glimp is handig, maar waarom kun je niet meteen zien of Whatsapp en Telegram ook nieuwe berichten hebben? Nu moet je alsnog unlocken en in je notificaties kijken of er iets in zit. Dan het bekende app probleem. Youtube app is er nog steeds niet. De website van Youtube werkt goed. Maar een app is toch echt veel handiger plus kun je dan 720p filmpjes bekijken. Nu kun je enkel 480p bekijken? Zelf mis ik de NS app ook erg. Treintijden werkt best aardig maar de Android App van NS zit toch wel super in elkaar. Daarnaast dumpt mijn Dumpert app. Ook het dubbeltappen om scherm aan te zetten werkt bij mij niet altijd even goed. Soms reageert ie er helemaal niet op. Zelfs niet naar meerdere keren te proberen.

En als allerlaatste, vind ik het surfen niet snel genoeg gaan in Internet Explorer. De Snapdragon 600 van de Xiaomi deed het super in combinatie met Android en Chrome. Geen haperingen, lekker snel, pagina's laden vlot in. Op de Snapdragon 400 met Windows Phone merk ik dat zware sites wel haperingen opleveren. Op de frontpage van IEX.nl staan realtime koersen. Op de Lumia is het aantal updates op die pagina gewoon veel lager dan op de Xiaomi. Bij Windows Central (mobiele site) duurt het vaak ook enige tijd als je flink aan het scrollen bent dat al het content op het scherm staat. En bij de Tweakblogs als je hard scrolt verdwijnt de content en zie je eerst enkel de achtergrond van de Tweakblog, dan wordt het witte achtergrondscherm getoond en dan pas de tekst/plaatjes van de blog zelf. Daarnaast duurt het gewoon langer voordat een pagina ingeladen is op de Lumia dan op de Xiaomi.

Het is niet helemaal eerlijk om een Snapdragon 400 met een 600 te vergelijken. Maar met de Windows Phone optimalisaties en het feit dat Windows Phone minder resources gebruikt, had ik er gewoon wat meer van verwacht.

Nog één laatste item. Ik merk dat de precisie op Android gewoon scherper/accurater is dan op Windows Phone. Geen idee of dit gewenning is of dat Google dit gewoon beter onder de knie heeft. Maar ik tik geregeld mis op het scherm. Soms is het de dubbeltap voor het aanzetten van het scherm dat niet lukt. Bij Internet Explorer als er meerdere linkjes kort op elkaar zitten dan pakt Android/Chrome altijd het juiste linkje en bij Internet Explorer gebeurt het regelmatig dat ie juist degene die eronder of erboven pakt. Als ik in het applicatieoverzicht zit, en je houdt een app langgedrukt in om hem vast te maken aan start dan zit ik weer mis en doet ie niets. En dan heb ik het nog niet gehad over het typen. Maar das een ander toetsenbord en dat is appels met peren vergelijken.

Ik ben overgestapt op de Lumia omdat ik eigenlijk uit de Google omgeving wil stappen. Mijn laptop is over op Windows 10, mijn tablet is Windows 10 of Windows RT. En met mijn mobiel zou ik graag een 950 willen hebben. Alles in één systeem en dat is iets wat Google simpelweg niet kan bieden. Maar de punten die ik hierboven opnoem zijn toch wel frustrerend. Nu zal een snelle Lumia 950 wel een deel van het probleem oplossen. Maar het gaat nog wel even duren voordat die verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Robkazoe schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:18:
Dan mijn beperkingen tot nu toe. Glimp is handig, maar waarom kun je niet meteen zien of Whatsapp en Telegram ook nieuwe berichten hebben?
Kun je aanpassen, staan bij mij gewoon op Glimp ;)
De website van Youtube werkt goed. Maar een app is toch echt veel handiger plus kun je dan 720p filmpjes bekijken. Nu kun je enkel 480p bekijken?
Klagen bij Google (niet dat dat helpt, die boycotten Windows Phone bewust)
Ik gebruik metrotube, geen enkel probleem
Zelf mis ik de NS app ook erg. Treintijden werkt best aardig maar de Android App van NS zit toch wel super in elkaar.
Klagen bij NS.
Alternatief is natuurlijk 9292

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

*knip*

Ik ben overgestapt op de Lumia omdat ik eigenlijk uit de Google omgeving wil stappen. Mijn laptop is over op Windows 10, mijn tablet is Windows 10 of Windows RT. En met mijn mobiel zou ik graag een 950 willen hebben. Alles in één systeem en dat is iets wat Google simpelweg niet kan bieden. Maar de punten die ik hierboven opnoem zijn toch wel frustrerend. Nu zal een snelle Lumia 950 wel een deel van het probleem oplossen. Maar het gaat nog wel even duren voordat die verschijnt.
Bedankt voor je duidelijke post!

Ik zit een beetje over hetzelfde na te denken, dus hier heb ik echt iets aan. :Y

Het enige waar ik (ook) mee zit is hoe MS nu met de privacy omgaat. Zonder een hele aparte discussie te starten: Hoe kijk jij hier naar?

Ja, ja, ik weet het, google is geen haar beter, maar de computers, smart tv's, smartphones e.d. helemaal uitbannen lijkt een gepasseerd station (al komt dat ook wel eens langs als hersenspinsel).

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivar19
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:58
Dan mijn beperkingen tot nu toe. Glimp is handig, maar waarom kun je niet meteen zien of Whatsapp en Telegram ook nieuwe berichten hebben? Nu moet je alsnog unlocken en in je notificaties kijken of er iets in zit.
Je kunt zelf instellen van welke apps je notificaties wil zien in glance.
Dan het bekende app probleem. Youtube app is er nog steeds niet. De website van Youtube werkt goed. Maar een app is toch echt veel handiger plus kun je dan 720p filmpjes bekijken. Nu kun je enkel 480p bekijken?
Er was een youtube app maar Google wou dat niet geloof ik, nu is er gewoon een link naar de site. Overigens zijn er meerdere alternative apps voor youtube beschikbaar.
Zelf mis ik de NS app ook erg. Treintijden werkt best aardig maar de Android App van NS zit toch wel super in elkaar. Daarnaast dumpt mijn Dumpert app.
Het is jammer dat ze bij NS is te lui zijn om een appje in elkaar te draaien voor windows phone. Zelf vind ik het niet zo'n probleem, gebruikte de app op Android ook al bijna niet.
Ook het dubbeltappen om scherm aan te zetten werkt bij mij niet altijd even goed. Soms reageert ie er helemaal niet op. Zelfs niet naar meerdere keren te proberen.
Dubbeltappen moet je niet te snel willen doen, dan pakt ie hem niet namelijk. Vond dit ook even lastig in het begin maar als je er eenmaal aan gewent bent werkt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
GerkeP schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:26:
[...]

Kun je aanpassen, staan bij mij gewoon op Glimp ;)

[...]

Klagen bij Google (niet dat dat helpt, die boycotten Windows Phone bewust)
Ik gebruik metrotube, geen enkel probleem

[...]

Klagen bij NS.
Alternatief is natuurlijk 9292
En het traag laden van websites............
Dat ligt aan de websites zelf.
Als de beheerder ze volpompt met allerhande zooi die het laden vertraagd
en ook nog niet eens door alle media apparaten kan worden ingelezen dan schort er iets aan de beheerder en niet aan het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:49
Ik ga niet iedereen quoten dus doe het even in het algemeen:
- Glimp met Whatsapp / Telegram: Dat wist ik niet en ingesteld. Bedankt voor de tip.
- Youtube/Google verhaal op Windows Phone is mij bekend. Heb een HTC HD2 en HTC Titan gehad dus ik ken de geschiedenis. Maar blijft toch jammer. Dan maar alternatieve apps proberen. Klagen bij Google gaat weinig zin hebben. Weggaan bij Google zal misschien wel een impact hebben.
- Van de NS app kun je wel gaan klagen maar gaat ook weinig opleveren. Project Astoria zou voor de NS app ideaal zijn aangezien de app geen Google Framework gebruikt (of minimaal) dus omzetten zou heel makkelijk zijn. Ik gok dat Windows Mobile 10 dat probleem dus op gaat lossen.

Nog één punt die ik ook mis: Mijn Triodos app. Maar die zou deze zomer uit moeten komen. Dus daar zit al wel progressie in.
albino71 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:29:
[...]

Het enige waar ik (ook) mee zit is hoe MS nu met de privacy omgaat. Zonder een hele aparte discussie te starten: Hoe kijk jij hier naar?

Ja, ja, ik weet het, google is geen haar beter, maar de computers, smart tv's, smartphones e.d. helemaal uitbannen lijkt een gepasseerd station (al komt dat ook wel eens langs als hersenspinsel).
Ik ben van nature al een beetje een Windows/Microsoft fan dus geheel objectief ben ik niet. Maar ik denk dat er een cruciaal verschil zit tussen Google en Microsoft. Google verdient een hoop met advertenties als gevolg van gebruikersprofielen en informatie. Microsoft verdient zijn geld voornamelijk door het verkopen van software licenties. Google is dus gebaat bij zoveel mogelijk privégegevens van haar leden. Hoe meer gegevens, hoe meer winst zij kunnen maken. Microsoft kan wel heel veel persoonsgegevens gaan verzamelen, maar dan nog zal de software licenties het meeste geld in de kas brengen.

Ik denk dat Microsoft een aantal plannen hebben om hun omzet en winst te vergroten:
- Xbox divisie kan nog wat groeien. De Xbox One heeft een flinke achterstand op de PS4. Vorige generatie lag het nog redelijk gelijk op, maar hier valt dus nog wel wat mee te winnen. De economische crisis zal ook niet echt geholpen hebben.
- De consument overhalen om te gaan betalen voor hun software. Consumenten hebben veel software illegaal en Microsoft probeert alsnog geld hiermee binnen te halen. De prijzen voor consumenten zijn gedaald. Daarnaast gaat de consumententak ook steeds meer over op abbo's (zoals Office 365) waardoor het bedrag ook beter te behappen is.
- Windows Phone/mobile en de Surface lijn. De omzetten hier zijn verwaarloosbaar voor Microsoft. Maar als Windows Mobile eindelijk eens gaat lopen (en met versie 10 lijkt de kans er groot op), kunnen ze ook meer hardware afzetten. Als Microsoft ook nog eens wat prijs vriendelijke Surfaces voor consumenten op de markt gaat zetten, dan moeten ze de tabletmarkt ook wel een boost geven voor Microsoft.
- En als laatste heb je de "persoonsgegevenstak" van Microsoft. Daar valt o.a. Bing onder. Microsoft heeft daar nog aardig wat te winnen. Google haalt 80% van hun omzet uit deze tak. Microsoft <5%. Hier valt voor Microsoft zeker nog wat te winnen. Maar ik denk dat dit een lastige taak gaat worden. Microsoft zal nooit zo goed worden als Google op dit gebied. Dus de behoefte om die gegevens in handen te krijgen, zal ook niet zo groot zijn.

Ik denk dat Microsoft vooral mensen in hun eco systeem willen hebben en behouden. Daarbij zal een goede zoekmachine als Bing zeker belangrijk zijn. Maar daar is lang niet zoveel persoonlijke gegevens nodig als dat Google nu in handen heeft. En als ze mensen in dat eco systeem behouden, kan Microsoft geld verdienen met andere producten zoals OneDrive, een Xbox One, een Surface tablet of een Windows Mobile toestel.

Dat Microsoft gegevens aan de NSA lekt, dat zal niet meer of minder zijn dan Google. Dan moet je een Europees systeem moeten hebben. Maar alle eco systemen zijn Amerikaans dus daar ontkom je niet aan.
Amadeus1966 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:58:
[...]

En het traag laden van websites............
Dat ligt aan de websites zelf.
Als de beheerder ze volpompt met allerhande zooi die het laden vertraagd
en ook nog niet eens door alle media apparaten kan worden ingelezen dan schort er iets aan de beheerder en niet aan het apparaat.
Tuurlijk ligt dat aan een site. Windows Central is in dat opzicht ook een klotesite. Maar Tweakblogs is niet zo heel zwaar en vrij basic. En zelfs daar heeft ie problemen mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Robkazoe op 19-08-2015 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Sissors schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:28:
Is er uberhaupt dan al een hele boel op geinstalleerd/opgeslagen? (Bijvoorbeeld al je foto's op interne geheugen).

Ik heb geen flauw idee of dat het uberhaupt kan veroorzaken hoor, maar ondanks dat je redelijk gedeelte van je geheugen kwijt ben aan de vaste dingen, moet je toch ook wel flink je best doen om zo vol te zitten dat een youtube filmpje niet meer kan worden afgespeeld.

Ik neem aan dat hij al een reboot heeft gedaan?
Geheugenruimte zat vrij. Zowel op het toestel als de SD-kaart.
Reboot heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
Rockvee2 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:10:
[...]

Je kan voor buienradar, het programma Regenmeter gebruiken.

voor PostNL kan je mijn bestellingen gebruiken (https://www.microsoft.com...bestellingen/9wzdncrcwn42)
Beetje laat maar thanks voor de tips. De eerste ken ik al maar voldoet voor mij niet helemaal. De tweede heb ik echt wat aan!

• Ramon
Punkrocker schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:56:
[...]

Geheugenruimte zat vrij. Zowel op het toestel als de SD-kaart.
Reboot heeft niet geholpen.
Je kan proberen de telefoon te resetten, misschien dat youtube dan wel werkt.

Als dat geen verschil maakt dan lijkt het me iets hardwarematigs en dan een garantiekwestie.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramon op 20-08-2015 07:51 ]

• Kenhas
  • Laatst online: 13-09 19:20
Boven dit topic staan links naar Pricewatch. Daar staat een prijs van 149 euro voor de 640 LTE. Dan kom je terecht bij The Phone Store. Maar in de url staat letterlijk 3G maar in de productpagina LTE. Iemand daar al besteld? Zou goedkoop zijn voor 4G maar de url doet iets anders vermoeden.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Pagina: 1 ... 11 ... 22 Laatste