Ik ga niet iedereen quoten dus doe het even in het algemeen:
- Glimp met Whatsapp / Telegram: Dat wist ik niet en ingesteld. Bedankt voor de tip.
- Youtube/Google verhaal op Windows Phone is mij bekend. Heb een HTC HD2 en HTC Titan gehad dus ik ken de geschiedenis. Maar blijft toch jammer. Dan maar alternatieve apps proberen. Klagen bij Google gaat weinig zin hebben. Weggaan bij Google zal misschien wel een impact hebben.
- Van de NS app kun je wel gaan klagen maar gaat ook weinig opleveren. Project Astoria zou voor de NS app ideaal zijn aangezien de app geen Google Framework gebruikt (of minimaal) dus omzetten zou heel makkelijk zijn. Ik gok dat Windows Mobile 10 dat probleem dus op gaat lossen.
Nog één punt die ik ook mis: Mijn Triodos app. Maar die zou deze zomer uit moeten komen. Dus daar zit al wel progressie in.
albino71 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:29:
[...]
Het enige waar ik (ook) mee zit is hoe MS nu met de privacy omgaat. Zonder een hele aparte discussie te starten: Hoe kijk jij hier naar?
Ja, ja, ik weet het, google is geen haar beter, maar de computers, smart tv's, smartphones e.d. helemaal uitbannen lijkt een gepasseerd station (al komt dat ook wel eens langs als hersenspinsel).
Ik ben van nature al een beetje een Windows/Microsoft fan dus geheel objectief ben ik niet. Maar ik denk dat er een cruciaal verschil zit tussen Google en Microsoft. Google verdient een hoop met advertenties als gevolg van gebruikersprofielen en informatie. Microsoft verdient zijn geld voornamelijk door het verkopen van software licenties. Google is dus gebaat bij zoveel mogelijk privégegevens van haar leden. Hoe meer gegevens, hoe meer winst zij kunnen maken. Microsoft kan wel heel veel persoonsgegevens gaan verzamelen, maar dan nog zal de software licenties het meeste geld in de kas brengen.
Ik denk dat Microsoft een aantal plannen hebben om hun omzet en winst te vergroten:
- Xbox divisie kan nog wat groeien. De Xbox One heeft een flinke achterstand op de PS4. Vorige generatie lag het nog redelijk gelijk op, maar hier valt dus nog wel wat mee te winnen. De economische crisis zal ook niet echt geholpen hebben.
- De consument overhalen om te gaan betalen voor hun software. Consumenten hebben veel software illegaal en Microsoft probeert alsnog geld hiermee binnen te halen. De prijzen voor consumenten zijn gedaald. Daarnaast gaat de consumententak ook steeds meer over op abbo's (zoals Office 365) waardoor het bedrag ook beter te behappen is.
- Windows Phone/mobile en de Surface lijn. De omzetten hier zijn verwaarloosbaar voor Microsoft. Maar als Windows Mobile eindelijk eens gaat lopen (en met versie 10 lijkt de kans er groot op), kunnen ze ook meer hardware afzetten. Als Microsoft ook nog eens wat prijs vriendelijke Surfaces voor consumenten op de markt gaat zetten, dan moeten ze de tabletmarkt ook wel een boost geven voor Microsoft.
- En als laatste heb je de "persoonsgegevenstak" van Microsoft. Daar valt o.a. Bing onder. Microsoft heeft daar nog aardig wat te winnen. Google haalt 80% van hun omzet uit deze tak. Microsoft <5%. Hier valt voor Microsoft zeker nog wat te winnen. Maar ik denk dat dit een lastige taak gaat worden. Microsoft zal nooit zo goed worden als Google op dit gebied. Dus de behoefte om die gegevens in handen te krijgen, zal ook niet zo groot zijn.
Ik denk dat Microsoft vooral mensen in hun eco systeem willen hebben en behouden. Daarbij zal een goede zoekmachine als Bing zeker belangrijk zijn. Maar daar is lang niet zoveel persoonlijke gegevens nodig als dat Google nu in handen heeft. En als ze mensen in dat eco systeem behouden, kan Microsoft geld verdienen met andere producten zoals OneDrive, een Xbox One, een Surface tablet of een Windows Mobile toestel.
Dat Microsoft gegevens aan de NSA lekt, dat zal niet meer of minder zijn dan Google. Dan moet je een Europees systeem moeten hebben. Maar alle eco systemen zijn Amerikaans dus daar ontkom je niet aan.
Amadeus1966 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:58:
[...]
En het traag laden van websites............
Dat ligt aan de websites zelf.
Als de beheerder ze volpompt met allerhande zooi die het laden vertraagd
en ook nog niet eens door alle media apparaten kan worden ingelezen dan schort er iets aan de beheerder en niet aan het apparaat.
Tuurlijk ligt dat aan een site. Windows Central is in dat opzicht ook een klotesite. Maar Tweakblogs is niet zo heel zwaar en vrij basic. En zelfs daar heeft ie problemen mee.
[
Voor 6% gewijzigd door
Robkazoe op 19-08-2015 12:27
]