Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sirdens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09-2020
N!ghty schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:13:
Dag allemaal,

Ik heb deze topic geconsulteerd, vele reviews gelezen (tot ergernis van mijn vriendin) en uiteindelijk de TX-55CX700E gekocht.
Deze staat sinds gisteren op mijn TV-meubel, tot zover alles prima.

Direct mijn telenet HD digicorder aangesloten en fijn beeld, echter GEEN geluid.
Mijn analoge TV kabel verbonden en daarop speelt er wel geluid.

Ik heb de HDMI van de Telenet digicorder reeds op alle 3 de HDMI poorten aangesloten, geen geluid.
Ik heb mijn playstation aangesloten, wel geluid.

Heeft iemand tips qua instellingen? Ik zoek op het internet en vind wel gelijkaardige problemen, maar nooit deftig uitgeschreven oplossingen.
Zelfde probleem gehad. Na een uur me te hebben rot gezocht, bleek het de HDMI-modus te zijn. Ik ben even kwijt hoe de instelling precies heet; maar als je deze van modus 2 naar modus 1 verandert was het bij mij in ieder geval opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!ghty
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-09-2024
sirdens schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:16:
[...]

Zelfde probleem gehad. Na een uur me te hebben rot gezocht, bleek het de HDMI-modus te zijn. Ik ben even kwijt hoe de instelling precies heet; maar als je deze van modus 2 naar modus 1 verandert was het bij mij in ieder geval opgelost.
Omg, het is opgelost.. ik had dit gisteren ook al geprobeerd, maar door zovaak te versteken had ik waarschijnlijk de verkeerde HDMI op modus 1 gezet.

Bedankt voor uw snelle reactie _/-\o_ , mijn hart klopt al enkele slagen lager. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 08:59:
[...]

Hoe heb je deze aangesloten? ik met optische uitgang naar BOSE 321, beeld/geluid komt via HDMI van Humax 5050C op TV binnen (Ziggo) en Humax staat op 0 delay.
Het lijkt nu wel te kloppen, of ik ben gewend aan een klein verschil :)

Ook geprobeerd de Humax met Tulp/stereo aan te sluiten op de BOSE om TV er tussenuit te halen, daar merkte ik geen verschil dus was mijn gedachte dat TV niet het probleem kan zijn.
Bij vorige TV (Samsung D6530 2011) ging geluid van Humax via Optical rechtstreeks naar BOSE, toen moest er bij de Humax een kleine delay instellen. Omdat we nu de TV veel meer gebruiken als geluidsbron met Netflix, Youtube en als mediaspeler voor series van netwerkschijf heb ik geluid anders aangesloten.

Werk met Harmony one en zo hoef je niet geluidsingang op Bose aan te passen als je van Humax naar Netflix app wil en terug, scheelt weer activiteiten aanmaken.
Bij mij zit er zeker (heb het geprobeerd te timen) een halve seconde verschil in als het geluid via de home cinema set-loopt. Met soortgelijke set-up.
Set-up box aangesloten met HDMI naar TV, TV geluid met optische audio kabel (toslink) aangesloten aan de (tevens Panasonic) Home Cinema Set. Via HDMI wilde dat laatste overigens niet lukken (vreemd).

Probleem zit hem zonder meer bij de televisie, want sync-issues zijn er zowel met als zonder home cinema set. En met en zonder TV-kijken (netflix/youtube, zijn ook allemaal out of sync). Al is het met cinema-set nog een graadje erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 20:28
sirdens schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:24:
[...]

Bij mij zit er zeker (heb het geprobeerd te timen) een halve seconde verschil in als het geluid via de home cinema set-loopt. Met soortgelijke set-up.
Set-up box aangesloten met HDMI naar TV, TV geluid met optische audio kabel (toslink) aangesloten aan de (tevens Panasonic) Home Cinema Set. Via HDMI wilde dat laatste overigens niet lukken (vreemd).

Probleem zit hem zonder meer bij de televisie, want sync-issues zijn er zowel met als zonder home cinema set. En met en zonder TV-kijken (netflix/youtube, zijn ook allemaal out of sync). Al is het met cinema-set nog een graadje erger.
Had je al gekeken naar de geluidsinstellingen op de tv? Volgens mij zag ik daar een tijdje terug een lipsync instelling voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 19:56:
Hi allen,

Ik ben op dit moment in het bezit van de 40CX700. Vanaf het moment van aanschaf heb ik problemen met de Netflix app. Deze heeft nog nooit gewerkt en geeft keer op keer een foutmelding bij het opstarten. Overige applicaties (zoals NPO, Kijk e.d.) werken zonder problemen.

Inmiddels heb ik de volgende zaken geprobeerd:
- het veranderen van de DNS (naar 8.8.8.8)
- herstel naar fabrieksinstellingen
- het koppelen van de televisie met mijn modem via ethernet.
- het afsluiten van/uitloggen uit de Netflix app (ondanks dat ik nooit ingelogd ben geweest).

Als tussenoplossing gebruik ik mijn chromecast zonder problemen, maar dit is uiteraard niet ideaal. Heeft iemand nog suggesties wat ik eventueel nog verder kan proberen?

Mijn dank is groot :)
Heeft iemand toevallig nog tips? (Sta te springen om Netflix in 4K te bekijken! ;) ). Het updaten van de firmware sorteert geen effect helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netappie schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 08:04:
[...]

Ik zat er ook mee. passieve 3D is nu eenmaal rustiger. Bij deze lijn gaat dat echter flink ten koste van de beeldkwaliteit. Je krijgt minder donker zwart en net niet de kleuren die de CX700 biedt. Ook klagen veel mensen over DSE (Dirty Screen Effect) ondanks ruilen voor een nieuw exemplaar. 3D zal trouwens nooit helemaal 4K worden op een passive 3D tv omdat de even en oneven beeldlijnen verdeeld worden over de twee gepolariseerde brilglazen. Wat dat betreft is actieve 3D toch wel superieur.

Als je vooral zonder 3D kijkt en de tweede tuner niet nodig hebt (herhalend opnemen kan trouwens niet), dan zou ik de CX750 laten gaan. Ik heb ook heel lang getwijfeld, maar uiteindelijk blijk ik de 3D functionaliteit relatief nauwelijks te gebruiken. Het meeste materiaal is nu eenmaal 2D maar ziet er op de CX700 wel prachtig uit. 3D is ook goed, zolang je de kamer maar goed verduistert. Je moet wel brillen kopen, hou daar rekening met 40 euro per bril. Op het geheel te overzien met 2 mensen. Mocht je regelmatig een grote groep mensen over de vloer hebben voor 3D films dan is de CX750 nog wel het overwegen waard. Die kunnen dan met een standaard bioscoop 3D brilletje kijken (5 euro) en met IPS is de inkijkhoek net wat breder. Overigens met de CX700 ook geen echt probleem al is de inkijkhoek technisch kleiner.. Je hebt eerder last van de vervorming van het beeld onder een grote kijkhoek dan dat een kleurverschil echt opvalt of het te donker word. Ik kijk weleens mee vanaf de eettafel onder een hoek van 75 graden.
Duidelijk ik ga de 700 bestellen dank voor je uitgebreide reactie moet nog een keuz maaken tussen 50 en 55 inc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 17:49
dojitsu schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 23:22:
Ligt het soms aan de hdmi poorten? Ik neem aan dat alle 3 de hdmi poorten even snel zijn toch?
Ik weet niet hoe het met de poorten op de tv zelf zit, maar heeft je GPU wel HDMI 2.0 en gebruik je een HDMI 2.0-kabel? Heb je het al geprobeerd met een andere GPU en/of kabel? Als 1920 x 1080 wel op 60 Hz kan lijkt met me een bandbreedte-probleem namelijk.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dojitsu
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-09 16:52
Ik heb inderdaad een hdmi 1.4 poort in mijn kaart zitten. Helaas is er nog geen dp 1.2 to 2.0 hdmi converter gemaakt om 60hz te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 13:29:
[...]

Heeft iemand toevallig nog tips? (Sta te springen om Netflix in 4K te bekijken! ;) ). Het updaten van de firmware sorteert geen effect helaas.
Wellicht ligt het aan je netwerk? Als je tv via WiFi verbonden is wellicht met een kabel proberen?
Indien je een extra router hebt, sluit je tv dan direct op je modem aan.

Anders kan je wellicht beter contact opnemen met Panasonic of de winkel waar je de tv hebt aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed_surfer
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 11:18
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 13:29:
[...]

Werkt de browser wel ? Ik heb alles draadloos en werkt perfect .

Ik heb nog geen 4K , waarschijnlijk als abonnement afloopt begin volgend jaar en toch naar duurdere moet.

[ Voor 16% gewijzigd door ed_surfer op 26-10-2015 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
dojitsu schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:02:
Ik heb inderdaad een hdmi 1.4 poort in mijn kaart zitten. Helaas is er nog geen dp 1.2 to 2.0 hdmi converter gemaakt om 60hz te krijgen.
Dan ga ik er om eerlijk te zijn ook vanuit dat de kaart niet krachtig genoeg is om moderne games op 4K met 60 Hz te kunnen spelen. De tv kan zonder rare fratsen te hoeven uithalen 1080p op 60 Hz afspelen, dus ik zou daar voorlopig bij blijven. Films wil je over het algemeen juist op 24 Hz, dus voor de filmkwaliteit hoeft het gelukkig niet uit te maken.
DP 1.2 is volgens mij wel om te zetten naar 30 Hz, dus je zou de console-ervaring kunnen proberen :+

Maar dit HDMI-gezeur is wel de reden dat ik nog geen 4K-tv heb. Een GTX970 kost je zo 300 euro en om dat nou bovenop de prijs van de tv nog uit te moeten geven gaat me nog even te ver.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dojitsu
Ja inderdaad. Ik heb hiervoor een normale fhd tv gehad en ik ben behoorlijk blij dat ik toch voor deze 4k tv ben gegaan. Ik kan namelijk wel een duidelijk verschil in beeldkwaliteit en scherpte zien. Die gtx 970 wil ik nu eigenlijk wel hebben maar ik vind het zelf ook een te dure grap om nu nog eens 300 euro uit te geven. Die r9 280x die ik nu heb werkt prima, alleen geen 60hz 4k :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

ik heb sinds kort het probleem dat het geluid van netflix die via m'n versterker loopt (optisch) opeens uitvalt en ik dan alleen nog geluid hoor uit m;n tv...tenzij ik m'n tv opnieuw start, dan loopt ie weer fftjes via 'mn versterker.
Meer mensen hier met dit probleem?

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien vanaf 1 november 2015 weer een cashback actie op de Panasonic 4k modellen.

Ik wilde eigenlijk net de 50cx700 bestellen, maar wacht nog even af.

https://www.franklin.nl/s...hback-en-5-jaar-garantie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Iemand ervaring met de Panasonic TX-50CX700E ? Ik ben over het algemeen van mening dat Panasonic de beste TV's kwa beeld heeft maar ze missen helaas een sat tuner. Ik wik en weeg al een tijd om dan maar een losse sat receiver te gebruiken. Ook wil graag weten of bijvoorbeeld Netflix 4K en YouTube 4K probleemloos functioneren en of de TV ook zoveel last heeft van het besturingssysteem als de concurrenten van Philips, Sony?

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
marcellux schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 23:11:
Iemand ervaring met de Panasonic TX-50CX700E ? Ik ben over het algemeen van mening dat Panasonic de beste TV's kwa beeld heeft maar ze missen helaas een sat tuner. Ik wik en weeg al een tijd om dan maar een losse sat receiver te gebruiken. Ook wil graag weten of bijvoorbeeld Netflix 4K en YouTube 4K probleemloos functioneren en of de TV ook zoveel last heeft van het besturingssysteem als de concurrenten van Philips, Sony?
Alle info en ervaring met dit model komt wel in dit topic voor. Browse er gewoon eens doorheen vanaf Juni ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:39

Bever!

3

marcellux schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 23:11:
cx750 en cx800 hebben dubbele sat tuners erin. os is redelijk probleemvrij en snel. review staat zelfs op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ed_surfer schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:36:
[...]

Werkt de browser wel ? Ik heb alles draadloos en werkt perfect .

Ik heb nog geen 4K , waarschijnlijk als abonnement afloopt begin volgend jaar en toch naar duurdere moet.
Alles werkt (browser, Kijk app, Npo app e.d.), behalve de Netflix applicatie. Ik heb het zowel draadloos als met een ethernet kabel geprobeerd, zonder succes helaas.

Het wordt dus Panasonic bellen; for the time being maar even via de chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed_surfer
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 11:18
@Camiel , dat is idd balen maar gelukkig werkt chromecast altijd :)F

[ Voor 3% gewijzigd door ed_surfer op 02-11-2015 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 22:16:
Zo te zien vanaf 1 november 2015 weer een cashback actie op de Panasonic 4k modellen.

Ik wilde eigenlijk net de 50cx700 bestellen, maar wacht nog even af.

https://www.franklin.nl/s...hback-en-5-jaar-garantie/
Ik wil ook voor de 50CX700 gaan, maar in België hebben ze €200 cashback en in Nederland €75. Ook staat er in Nederland alleen CX700E bij en in België ook alternatieve modellen als CXE720.
Ik ga nog wachten op een prijsdaling van ongeveer €150; ik heb het gevoel dat dat er nog wel in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Ample Energy schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:57:
[...]

Ik wil ook voor de 50CX700 gaan, maar in België hebben ze €200 cashback en in Nederland €75. Ook staat er in Nederland alleen CX700E bij en in België ook alternatieve modellen als CXE720.
Ik ga nog wachten op een prijsdaling van ongeveer €150; ik heb het gevoel dat dat er nog wel in zit.
Bij mm flyertje gezien waar ook die afgeleide modellen in meeliepen. cxm710 is dat.
Overigens is 5 jaar fabrieksgarantie wel erg relaxed, en dat hebben ze in belgie dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Thanks! Ik zie dat andere winkels het nu ook op hun pagina hebben staan.
En je hebt gelijk dat 5 jaar garantie ook wat waard is. Overigens kan je ook een paar films (afaik geen UHD) huren als je een review schrijft:
http://www.panasonic.com/...mart-tv-review-actie.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:53
Steelo schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 18:12:
ik heb sinds kort het probleem dat het geluid van netflix die via m'n versterker loopt (optisch) opeens uitvalt en ik dan alleen nog geluid hoor uit m;n tv...tenzij ik m'n tv opnieuw start, dan loopt ie weer fftjes via 'mn versterker.
Meer mensen hier met dit probleem?
Zelf heb ik nog nooit geluid gekregen uit de Panasonic Netflix app. De reden daarvan is als volgt:

Je kan output kiezen auto of PCM. PCM betekend stereo output via de optical out.

Netflix komt met Dolby Digital... en ondanks dat mijn instellingen van de TV op PCM staat, stuurt de TV toch Dolby Digital via optical naar mijn (stereo) versterker. Dat werkt niet.. :(

Ben al een maand bezig met Panasonic support en Netflix... en ze willen het maar niet begrijpen... De fabrikant van mijn stereo receiver D7050 van NAD vindt het ook teleurstellend... want die NAD is best high end en juist bedoeld voor digitale inputs (zoals spotify connect)..

Afijn... Panasonic zegt dat ze het aan het onderzoeken zijn maar erkend het niet echt als bug. Ze komen steeds met non-oplossingen zoals "kun je de stereo niet via de hoofdtelefoon uitgang koppelen?"... blijkbaar kunnen ze wel stereo geluid via de hoofdtelefoon uitgang sturen, maar niet via de optical... terwijl het voor alle andere functies (van HDMI, de TV zelf en andere APPs) wel goed gaat... echt een beetje flauw 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:53
Weet iemand wat de 55CX700 WiFi specificaties zijn? Ik zag 802.11n, maar wordt zowel de 2.4Ghz als de 5Ghz band ondersteund? En wordt 802.11ac niet ondersteund? Ik wil mijn WiFi netwerk oppimpen maar dat heeft alleen zin als de TV een beetje goede WiFi chip heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdkleer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 14:50
Ample Energy schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:57:
[...]

De CXE720 staat ook bij de aktievoorwaarden van Nederland.
Bij HC wordt deze CXE720 zelfs geleverd als je een CX700 besteld :)

Hierdoor heb je toch de 1000 hz en de touch remote!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
joenevd schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:54:
[...]

Heb jij nooit het probleem dat Netflix ineens geen films/series meer wilt afspelen?
Vervolgens moet je eerst afmelden en aanmelden voordat het weer werkt.
Soms moet je zelfs eerst de stroom van de tv afhalen voor een minuut en de tv opnieuw opstarten voordat je weer kan inloggen.
Even een update hierop.

Het lijkt erop dat de laatste firmware update dit probleem heeft opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee hoe je in het service menu komt, of een manier waarop je het aantal uren kunt zien?

Ik ben helaas nogal kritisch, maar ik zie op mijn 50cxe720 heel wat verticale strepen bij bewegende camerabeelden (voetbal).

Vreemd dat je dan in reviews leest dat deze tv er geen last van zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Torgo schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:12:
Weet iemand wat de 55CX700 WiFi specificaties zijn? Ik zag 802.11n, maar wordt zowel de 2.4Ghz als de 5Ghz band ondersteund? En wordt 802.11ac niet ondersteund? Ik wil mijn WiFi netwerk oppimpen maar dat heeft alleen zin als de TV een beetje goede WiFi chip heeft.
mijn 40cx700 ondersteunt 5ghz...

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 11:44
Ik ben inmiddels de eigenaar van een 720.
Leuke Promo upgrade van Panasonic !
De extra afst. bed. is leuk maar werkt minder prettig dan ik had gehoopt (touchpad met name) en is mijn inziens iets dat snel in een lade zal belanden. Maar goed, het was gratis dus altijd leuk.

Minder leuk vind ik de media player die mijn inziens erg aftands is als ik het vergelijk met mijn 3 jaar oude LG led tv met smarthub.
De keuze van Foto/video/music heb ik nooit begrepen want laat de TV lekker uitzoeken wat het bestand is.
Daarbij vind ik het rommelig dat je Folders te zien krijgt EN alle bestanden op de gehele schijf die voldoen aan de keuze (bijv. video).
Mijn LG deed gewoon een een folder structuur en je navigeert dan zelf naar de folder naar keuze.
Mischien een persoonlijk iets maar ik vind het niet handig.

Tevens valt het me op dat de Panasonic MINDER formaten fatsoenlijk afspeelt of uberhaupt afspeelt.

Kortom, Mooie TV. Schitterend beeld en staat er mooi bij.
Mediaplayer teleurstellend anno 2015 in mijn ogen.

Zijn er mensen met TV Opname ervaring hier ? Is het ook mogelijk om dit op een USB stick te doen of moet het altijd een HDD zijn ?

[ Voor 6% gewijzigd door Bomberman71 op 04-11-2015 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bomberman71 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 20:51:
Ik ben inmiddels de eigenaar van een 720.
Leuke Promo upgrade van Panasonic !
De extra afst. bed. is leuk maar werkt minder prettig dan ik had gehoopt (touchpad met name) en is mijn inziens iets dat snel in een lade zal belanden. Maar goed, het was gratis dus altijd leuk.

Minder leuk vind ik de media player die mijn inziens erg aftands is als ik het vergelijk met mijn 3 jaar oude LG led tv met smarthub.
De keuze van Foto/video/music heb ik nooit begrepen want laat de TV lekker uitzoeken wat het bestand is.
Daarbij vind ik het rommelig dat je Folders te zien krijgt EN alle bestanden op de gehele schijf die voldoen aan de keuze (bijv. video).
Mijn LG deed gewoon een een folder structuur en je navigeert dan zelf naar de folder naar keuze.

Tevens valt het me op dat de Panasonic MINDER formaten fatsoenlijk afspeelt of uberhaupt afspeelt.

Kortom, Mooie TV. Schitterend beeld en staat er mooi bij.
Mediaplayer teleurstellend anno 2015 in mijn ogen.

Zijn er mensen met TV Opname ervaring hier ? Is het ook mogelijk om dit op een USB stick te doen of moet het altijd een HDD zijn ?
Ik ben wel benieuwd of jouw cxe720 ook last heeft van verticale strepen bij zijwaartse camerabewegingen, met name in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Zal er eens opletten. Heb nog niet heel veel uren kijk plezier mogen beleven ivm vakantie elders.
Maar, ik zal er specifiek op gaan letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dojitsu
Ik heb totaal geen last van vage strepen in mijn scherm en ik heb die cx720 ook van hc. Zet al die opties bij picture mode eens uit en kijk of je die strepen dan nog steeds ziet. Volgens mij is er iets wat het beeld bij trage bewegingen supermooi maakt, maar bij snelle bewegingen krijg je wat vage dingen in je beeld. Weet niet precies welke het is maar kijk bij picture en zet alles op off. Als je er dan nog last van hebt dan zou ik hem terug sturen en een nieuwe vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-09 17:53
even een vraagje.

ik zit op 3.90/ 4.00 meter van mij tv. wat is het beste op te kopen een 55 inch of een 65 inch.

ik wil graag ervaringn horen van jullie, dus liefts geen grafiek met kijkafstanden. maar mensen die dezelfde afstand hebben en hoe die het ervaren.

Edit:

nou ben ik oook nog aan het twijfelen wat oook het beste zou zijn. een 65 CX800 of een LG 55EF950V

de LG moet dan nog wel in prijs zakken. dus komt tevens de vraag groter voor je geld of beter beeld voor je geld. heeft er al iemand ervaring met een CX800 65 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:30
een vriend van mij zit ook op zo'n relatief korte afstand en heeft een 55 inch. Voor mij zou dat groot genoeg zijn.
Zelf zit ik in mijn nieuwe onderkomen nu op 5 / 5,5 meter van de TV, en ga echt voor een 65" waarbij de cx800 op mijn verlanglijstje staat.
Ik denk dat 65" binnen de 4 meter niet lekker weg kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

harley2009 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 06:12:
even een vraagje.

ik zit op 3.90/ 4.00 meter van mij tv. wat is het beste op te kopen een 55 inch of een 65 inch.

ik wil graag ervaringn horen van jullie, dus liefts geen grafiek met kijkafstanden. maar mensen die dezelfde afstand hebben en hoe die het ervaren.

Edit:

nou ben ik oook nog aan het twijfelen wat oook het beste zou zijn. een 65 CX800 of een LG 55EF950V

de LG moet dan nog wel in prijs zakken. dus komt tevens de vraag groter voor je geld of beter beeld voor je geld. heeft er al iemand ervaring met een CX800 65 inch
Die LG sowieso niet.. dynamisch bereik en contrast is een fractie van die cx want ips.. Zou of voor samsung js8000 of panasonic cx800 gaan. Sony valt af wegens instabiel OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Bever! schreef op donderdag 05 november 2015 @ 08:41:
[...]

Die LG sowieso niet.. dynamisch bereik en contrast is een fractie van die cx want ips.. Zou of voor samsung js8000 of panasonic cx800 gaan. Sony valt af wegens instabiel OS.
moer er wel bij zeggen dat de LG de 4k Oled is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Laatst online: 17-09 17:07
Bomberman71 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 20:51:
Exact mijn bevinding. Zou daarom mooi zijn om iets als Kodi o.i.d. als app te kunnen draaien, maar weet niet of de mogelijkheden qua development voor Firefox OS daarvoor toereikend zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

harley2009 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 16:37:
[...]

moer er wel bij zeggen dat de LG de 4k Oled is
Oh ik zat te slapen inderdaad.
Heb zelf ervaring met een 60 inch op ongeveer 4 meter, nu terug naar een 50 inch en moet zeggen dat het ook prima kijkt. Ik zou voor de oled 55 kiezen in jouw geval en even wachten tot de cashback acties komen van LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Bever! schreef op donderdag 05 november 2015 @ 17:24:
[...]

Oh ik zat te slapen inderdaad.
Heb zelf ervaring met een 60 inch op ongeveer 4 meter, nu terug naar een 50 inch en moet zeggen dat het ook prima kijkt. Ik zou voor de oled 55 kiezen in jouw geval en even wachten tot de cashback acties komen van LG
dat is eigenlijk ook mijn eerste ingeving. zal moeten wachten tot die rond de 3000 euro zit. panasonic komt ook met een oled tv , alleen deze is weer curved en dat wil ik niet.

ik denk ook dat 55 inch een verstandig keus zal zijn. 65 inch is mooi en groot maar ik denk voor krap 4 meter dat het te groot zal zijn en niet fijn zal kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
dojitsu schreef op woensdag 04 november 2015 @ 23:11:
Ik heb totaal geen last van vage strepen in mijn scherm en ik heb die cx720 ook van hc. Zet al die opties bij picture mode eens uit en kijk of je die strepen dan nog steeds ziet. Volgens mij is er iets wat het beeld bij trage bewegingen supermooi maakt, maar bij snelle bewegingen krijg je wat vage dingen in je beeld. Weet niet precies welke het is maar kijk bij picture en zet alles op off. Als je er dan nog last van hebt dan zou ik hem terug sturen en een nieuwe vragen.
Die 'vage strepen' zijn vertical banding, redelijk normaal bij een LCD en valt vooral op bij iets als voetbal met grote egale kleurvlakken en veel zijwaartse panning shots ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

harley2009 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 18:36:
[...]

dat is eigenlijk ook mijn eerste ingeving. zal moeten wachten tot die rond de 3000 euro zit. panasonic komt ook met een oled tv , alleen deze is weer curved en dat wil ik niet.

ik denk ook dat 55 inch een verstandig keus zal zijn. 65 inch is mooi en groot maar ik denk voor krap 4 meter dat het te groot zal zijn en niet fijn zal kijken..
die pana oled is 10.000 euro :D 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Quadro! schreef op donderdag 05 november 2015 @ 17:23:
[...]

Exact mijn bevinding. Zou daarom mooi zijn om iets als Kodi o.i.d. als app te kunnen draaien, maar weet niet of de mogelijkheden qua development voor Firefox OS daarvoor toereikend zijn?
Ik denk dat je dat kunt vergeten. Men is niet echt van dit soort apps bij Panasonic.
Immers, apps zoals Plex die de standaard zijn op dit gebied waren er dan al geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 00:51
mdkleer schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:56:
[...]

De CXE720 staat ook bij de aktievoorwaarden van Nederland.
Bij HC wordt deze CXE720 zelfs geleverd als je een CX700 besteld :)

Hierdoor heb je toch de 1000 hz en de touch remote!
HC = Hifi-Corner.nl of een andere winkel?

Iemand ervaring met in Belgie een tv bestellen met de cash back?
Daar kost de CX700E zo'n 990 euro en heb je 200 euro cash back, dus betaal je 790 euro :)

In Nederland helaas maar 75 euro cash back, 935 - 75 = 860 euro. Maar dan wel weer 5 jaar fabrieksgarantie.
Wat houdt fabrieksgarantie precies in? Dat ze ook bij je aan huis komen?

MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Ja 5 jaar aan huis service inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
Ik kan niet goed zien wat het verschil is tussen de Panasonic TX-55CX670E en de Panasonic TX-55CX680E. De Panasonic 680E komt goed uit de test en in de specs op de Panasonic site zie ik geen verschil. Iemand die mij iets kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

marcellux schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:25:
Ik kan niet goed zien wat het verschil is tussen de Panasonic TX-55CX670E en de Panasonic TX-55CX680E. De Panasonic 680E komt goed uit de test en in de specs op de Panasonic site zie ik geen verschil. Iemand die mij iets kan vertellen?
Design is enige verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
Die 670/680 krijgt goede reviews en beter dan de 700 serie. ligt dat aan het panel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

marcellux schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:02:
Die 670/680 krijgt goede reviews en beter dan de 700 serie. ligt dat aan het panel?
Kan een site vinden die ze allebei heeft getest en das avforums. Maar zij relateren het cijfer ook aan de prijs. Verschil tusen 670/680 en de 700 serie is native panel hertzen. 60 vs 120. Daarbij ook 3d support.
700 geeft een beter beeld

[ Voor 3% gewijzigd door Bever! op 06-11-2015 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Heeft de cs620 wel HDD recording? Bij specs op hun site staat een streepje, dus niet.... maar dat kan ik me neuwelijks voorstellen? Ding is toch een klein 700 voor de 50 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdkleer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 14:50
HC = Hifi-Corner.nl of een andere winkel?

Iemand ervaring met in Belgie een tv bestellen met de cash back?
Daar kost de CX700E zo'n 990 euro en heb je 200 euro cash back, dus betaal je 790 euro :)

In Nederland helaas maar 75 euro cash back, 935 - 75 = 860 euro. Maar dan wel weer 5 jaar fabrieksgarantie.
Wat houdt fabrieksgarantie precies in? Dat ze ook bij je aan huis komen?
Klopt is hificorner.

Ik denk dat de cashback in België voor ons niet gaat werken. De volgende tekst stond namelijk in de mail van Panasonic na het invullen van het cashback actie formulier:

"Wij streven ernaar om het cashback bedrag binnen 8 weken na goedkeuring van de documenten over te maken naar het opgegeven IBAN rekeningnummer bij een in Nederland gevestigde bank."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Sjah schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 23:55:
Heeft de cs620 wel HDD recording? Bij specs op hun site staat een streepje, dus niet.... maar dat kan ik me neuwelijks voorstellen? Ding is toch een klein 700 voor de 50 inch.
nope, begint bij cx700 afaik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opmerking niet meer nodig, de Panasonic is exit. ;)

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Mbt de mediaplayer. Deze houd er een onlogische werkwijze op na voor folders in folders.
Dus als je een folder in een andere folder hebt staan dan verschijnt deze ergens tussen alle andere video bestanden in het overzicht. De icons is voor alles hetzelfde dus enorm onoverzichtelijk.
Je kunt dus niet een folder in gaan en daar de volgende folder selecteren, er zit simpelweg GEEN reguliere directory structuur in en derhalve ook GEEN overzicht.
Leuk als je 3 bestanden hebt op 1 volume maar nauwelijks fatsoenlijk bruikbaar met grote schijven en heel veel bestanden en dergelijke.

Voor mensen die een LG bijvoorbeeld gewend zijn een vreselijke teleurstelling. :(

Tevens valt het aantal bruikbare apps tegen. De belangerijkste zijn er roept men steeds maar een app voor uitzendingen gemist van RTL4 is er niet eens, hetzelfde geld voor NET5. Die laatste boeit wellicht wat minder maar RTL4 is toch een gemis als je over Smart Tv praat.

Nogmaals, tevreden met de Tv. Het smart tv gedeelte blijf ik matig vinden en de media player vind ik ruk.
Kortom een mooi TV als je er een mediaplayer bij hebt ofzo. Alles in 1 op deze TV is nauwelijks fatsoenlijk te doen.

[ Voor 22% gewijzigd door Bomberman71 op 07-11-2015 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Bomberman71 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 16:32:
Mbt de mediaplayer. Deze houd er een onlogische werkwijze op na voor folders in folders.
Dus als je een folder in een andere folder hebt staan dan verschijnt deze ergens tussen alle andere video bestanden in het overzicht. De icons is voor alles hetzelfde dus enorm onoverzichtelijk.
Je kunt dus niet een folder in gaan en daar de volgende folder selecteren, er zit simpelweg GEEN reguliere directory structuur in en derhalve ook GEEN overzicht.
Leuk als je 3 bestanden hebt op 1 volume maar nauwelijks fatsoenlijk bruikbaar met grote schijven en heel veel bestanden en dergelijke.

Voor mensen die een LG bijvoorbeeld gewend zijn een vreselijke teleurstelling. :(

Tevens valt het aantal bruikbare apps tegen. De belangerijkste zijn er roept men steeds maar een app voor uitzendingen gemist van RTL4 is er niet eens, hetzelfde geld voor NET5. Die laatste boeit wellicht wat minder maar RTL4 is toch een gemis als je over Smart Tv praat.

Nogmaals, tevreden met de Tv. Het smart tv gedeelte blijf ik matig vinden en de media player vind ik ruk.
Kortom een mooi TV als je er een mediaplayer bij hebt ofzo. Alles in 1 op deze TV is nauwelijks fatsoenlijk te doen.
rtl xl app is gestopt vanwege rtl's beslissing zich te gaan richten op apps voor mobiele devices.
je kan wel via de kijk app werken of via hbbtv, al weet ik niet wat rtl daar precies aanbiedt.
Ik stream mijn films van pc naar oude tv en dat is gewoon rmb en dan kijken op. nooit problemen met formaat dat niet werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Bever! op 07-11-2015 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 00:51
mdkleer schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 08:45:
[...]

Klopt is hificorner.

Ik denk dat de cashback in België voor ons niet gaat werken. De volgende tekst stond namelijk in de mail van Panasonic na het invullen van het cashback actie formulier:

"Wij streven ernaar om het cashback bedrag binnen 8 weken na goedkeuring van de documenten over te maken naar het opgegeven IBAN rekeningnummer bij een in Nederland gevestigde bank."
Dat laatste is op zich geen probleem met familie en diverse collega's in Belgie ;)

Maar voor 70 euro extra heb ik een 720 en 5 jaar garantie. Dus denk dat ik daar maar voor ga :)

MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
nog even mijn vraag waarom de 670/680 TV's van Panasonic in de top van de 4K TV's staan en de 700 serie niet. Ligt dat aan de panels die gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

marcellux schreef op zondag 08 november 2015 @ 11:11:
nog even mijn vraag waarom de 670/680 TV's van Panasonic in de top van de 4K TV's staan en de 700 serie niet. Ligt dat aan de panels die gebruikt worden?
waar baseer je dit op? heb je vraag al beantwoord enkele posts terug.
heb liever een 700 dan een 670/680

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 09:08
Bever! schreef op zondag 08 november 2015 @ 11:44:
[...]

waar baseer je dit op? heb je vraag al beantwoord enkele posts terug.
heb liever een 700 dan een 670/680
Hier kan ik mij alleen maar bij aansluiten het 100hz paneel zorgt voor een betere weergave van bewegende beelden en het grotere kleurbereik kan later nog van pas komen. Daarnaast vind ik het design ook nog eens mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
Ik lees nu via plattetv.nl dat er een cashback actie is van Panasonic van 300 euro in combinatie met 5 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joenevd schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:06:
Ik lees nu via plattetv.nl dat er een cashback actie is van Panasonic van 300 euro in combinatie met 5 jaar garantie.
Spuit elf. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
@Bever! Hier: http://www.techradar.com/...n-the-world-today-1198304 en hier: http://www.whathifi.com/best-buys/best-4k-tvs en hier: http://www.t3.com/features/best-tv-4k-hd staan ze in de top 10 UHD TV's. misschien iets te doen met gebruikte panels?

[ Voor 8% gewijzigd door marcellux op 08-11-2015 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

best value staat er, als je meer in detail kijkt heeft een 6 serie geen betere panels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:55

4play

-Nintendo- fan

joenevd schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:16:
[...]

Even een update hierop.

Het lijkt erop dat de laatste firmware update dit probleem heeft opgelost.
Dat is anders niet mijn ervaring met dit toestel.

Zowel op wifi als bekabeld internet werkt het niet altijd. Soms wel soms niet soms delen van series wel soms niet heel irritant.

(Edit)
Hele tv factory reset hielp maar alle instellingen weg
(/edit)

[ Voor 8% gewijzigd door 4play op 08-11-2015 21:42 ]

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
@bever! dat snap ik maar ik vroeg het me gewoon af waarom de 680 en 800 serie wel in top 10 staan en de 700 serie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:05
Zojuist een cx720e ontvangen, echter vies scherm met vegen en strepen/krassen, zonder beschermfolie. Lijkt me een tweedehandsje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
InEtVa schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:10:
[...]

Hier kan ik mij alleen maar bij aansluiten het 100hz paneel zorgt voor een betere weergave van bewegende beelden en het grotere kleurbereik kan later nog van pas komen. Daarnaast vind ik het design ook nog eens mooier.
Volgens de reviews hebben de CX670/80 ook 100Hz aangezien ze gewoon een IFC menu hebben. Ze hebben alleen geen 3D en een review van de 50CX680 op Digitalversus liet zien dat er een ander merk paneel als gebruikelijk in zit (zelfde merk als Sony waarschijnlijk wat het des te raarder maakt dat Sony voor een 49" IPS gekozen heeft voor de X8005C serie, terwijl de 55" waarschijnlijk wel een VA type is [maar de 65" weer niet 8)7 ]). Maar aangezien ze voor de 55CX700 geen plaatje van de pixelstructuur hebben gepost is het ook gissen naar het merk wat daar in zit.
marcellux schreef op zondag 08 november 2015 @ 21:16:
@bever! dat snap ik maar ik vroeg het me gewoon af waarom de 680 en 800 serie wel in top 10 staan en de 700 serie niet.
Zo te zien heeft WhatHiFI de 700 niet eens getest en T3 kijkt naar Techradar of is hetzelfde. De CX700 zou beter qua motion moeten zijn maar daar lijkt niet naar gekeken te zijn. al is die van techradar 'slechts' een 40" vs 50" (en mogelijk weer ander paneel).
Uit de Digitalversus review:
You now only have Intelligent Frame Creation motion compensation, which works well, but the lack of BFI—included on the CX700E series—is cruelly evident, especially in the panel's slow response times. We'd recommend setting motion compensation to Medium, but if you don't like the soap-opera effect you should set it to Low.

[ Voor 46% gewijzigd door apis29 op 11-11-2015 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo
heb de cx720 binnen en ben er mee erg tevreden maar heb de sony ht ct180 soundbar aangesloten via optische kabel en geluid loopt niet synchron heb de instellingen met delay geprobeerd maar het lukt niet

Iemand ervaring?

Hoor het graag

Groet
A.B

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2015 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
apis29 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 23:45:
Volgens de reviews hebben de CX670/80 ook 100Hz aangezien ze gewoon een IFC menu hebben. Ze hebben alleen geen 3D en een review van de 50CX680 op Digitalversus liet zien dat er een ander merk paneel als gebruikelijk in zit (zelfde merk als Sony waarschijnlijk wat het des te raarder maakt dat Sony voor een 49" IPS gekozen heeft voor de X8005C serie, terwijl de 55" waarschijnlijk wel een VA type is [maar de 65" weer niet 8)7 ]). Maar aangezien ze voor de 55CX700 geen plaatje van de pixelstructuur hebben gepost is het ook gissen naar het merk wat daar in zit.
Ik had het dan ook over de CX700 serie waar een 100hz paneel inzit, de CX670 en CX680 serie heeft inderdaad 50hz panelen. Verder kan ik je vertellen dat alle modellen in de CX700 serie (en de afgeleiden hiervan zoals de CX710) allemaal over een VA paneel beschikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

apis29 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 23:45:
[...]

[...]
Zo te zien heeft WhatHiFI de 700 niet eens getest en T3 kijkt naar Techradar of is hetzelfde. De CX700 zou beter qua motion moeten zijn maar daar lijkt niet naar gekeken te zijn. al is die van techradar 'slechts' een 40" vs 50" (en mogelijk weer ander paneel).
Uit de Digitalversus review:

[...]
Goed punt. als er IFC in het menu staat dan zou hij 100hz moeten zijn. Apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
Bever! schreef op woensdag 11 november 2015 @ 17:16:
[...]

Goed punt. als er IFC in het menu staat dan zou hij 100hz moeten zijn. Apart.
Volgens de informatie vanuit Panasonic zijn er 50hz panelen gebruikt, IFC zou inderdaad niet in het menu moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Ja maar dat staat er dus wel, dus hoe zit het. confusing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
InEtVa schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:39:
[...]

Ik had het dan ook over de CX700 serie waar een 100hz paneel inzit, de CX670 en CX680 serie heeft inderdaad 50hz panelen. Verder kan ik je vertellen dat alle modellen in de CX700 serie (en de afgeleiden hiervan zoals de CX710) allemaal over een VA paneel beschikken.
Dat het VA panelen zijn staat wel vast ja alleen van wie niet. Normaal gesproken zitten er bij Panasonic die van Innolux in maar die van de 50CX680 is er sowieso niet een van hun. 55" UHD lijken ze niet te maken (wel 58" en 50").
En wat Bever zegt: ze hebben een IFC menu blijkbaar ...

Die in de 55AX630 lijkt precies op die in de 55X8505C van Sony (ik moet echt eens zo'n loep gaan kopen :D ; of microscoop opzetstuk voor je smartphone ):

Afbeeldingslocatie: http://img1.lesnumeriques.com/test/94/9494/Panasonic_AX630_sous-pixels.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img1.lesnumeriques.com/test/11/11061/x8505.jpg

En die in de CX680 op die in een Sony W80C

Afbeeldingslocatie: http://img1.lesnumeriques.com/test/11/11017/cx680_souspixs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img1.lesnumeriques.com/test/11/11435/pix.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door apis29 op 11-11-2015 22:40 ]

• InEtVa
apis29 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:07:
[...]

Dat het VA panelen zijn staat wel vast ja alleen van wie niet. Normaal gesproken zitten er bij Panasonic die van Innolux in maar die van de 50CX680 is er sowieso niet een van hun. 55" UHD lijken ze niet te maken (wel 58" en 50").
En wat Bever zegt: ze hebben een IFC menu blijkbaar ...
Excuses, het ging je om het merk, niet om het type, niet goed gelezen. Naast Innolux gebruiken ze ook af en toe panelen van Samsung, wat dit echter lijkt te zijn is een paneel van AU optronics, waar ze ook regelmatig zaken mee doen. Helemaal aangezien de W800C dezelfde structuur heeft en van veel modellen in de W800B weet ik dat het een paneel van AUO was, valt te verwachten dat ze hetzelfde paneel hebben gebruikt. Hier een plaatje waar je kan zien dat ze allebei erg lijken op de structuur van AUO (plaatje is van de 42W829B, welke een AUO paneel gebruikt)

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/1z1usn4.jpg

• Bomberman71
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:24:
Hallo
heb de cx720 binnen en ben er mee erg tevreden maar heb de sony ht ct180 soundbar aangesloten via optische kabel en geluid loopt niet synchron heb de instellingen met delay geprobeerd maar het lukt niet

Iemand ervaring?

Hoor het graag

Groet
A.B
Volgens mij een vaker voorkomend probleem .... iemand die er meer over kan vertellen ???

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik sta op het punt om een 50" Panasonic te kopen, en twijfel tussen deze 3 modellen.

De CX700, CX680, en de CX670. Maar wat is nou het verschil tussen deze 3?

CX700 - 800Hz ipv. 200Hz, Smart-functionaliteit
CX680 - Hetzelfde als de CX670
CX670 - Hetzelfde als de CX680 zonder wifi?

Maar waarom is de CX680 dan zoveel goedkoper?

[ Voor 14% gewijzigd door FiXeR.nl op 12-11-2015 16:07 ]

• Sjah
  • Nu online
Is de 670 niet zilver...?

• FiXeR.nl
  • Niet online
Is in beide kleuren verkrijgbaar. Maar ik bedoel echt kwa specs en functies.

• Sjah
  • Nu online
Oww, mij onbekend dat die in beide is, als ik de pana site zie, zie ik grijs bij de 70, zwart bij de 80.

• Bever!

Bever!

3

FiXeR.nl schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:06:
Ik sta op het punt om een 50" Panasonic te kopen, en twijfel tussen deze 3 modellen.

De CX700, CX680, en de CX670. Maar wat is nou het verschil tussen deze 3?

CX700 - 800Hz ipv. 200Hz, Smart-functionaliteit
CX680 - Hetzelfde als de CX670
CX670 - Hetzelfde als de CX680 zonder wifi?

Maar waarom is de CX680 dan zoveel goedkoper?
cx670, cx680 100% identiek. alleen design is anders
cx700 meer HZ. groter kleurbereik. 3d

alledrie zelfde smart functies en zelfde quad core.,

[ Voor 4% gewijzigd door Bever! op 12-11-2015 16:51 ]

• FiXeR.nl
  • Niet online
Bever! schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:50:
[...]

cx670, cx680 100% identiek. alleen design is anders
cx700 meer HZ. groter kleurbereik. 3d

alledrie zelfde smart functies en zelfde quad core.,
Dezelfde smart-functies? Dat maakt de CX680 wel erg aantrekkelijk, die is na de cashback nog maar €700,-.

Weet jij toevallig of de input-lag van deze 3(2 eigenlijk) modellen gelijk is, aangezien ik een Xbox One heb. :)

• Sjah
  • Nu online
De 80 heeft geen HDD-rec.

En hoe zit dat nou met de kleur.... had ik nou gelijk, dat daarom de 70 de 70 heet.... moet toch een reden zijn?
edit: ja ik had gelijk, de 70 is met zilver en beetje zwart, niet allebei de kleuren ofzo leverbaar, de 80 is louter zwart.

[ Voor 30% gewijzigd door Sjah op 12-11-2015 17:11 ]

• Bever!

Bever!

3

Is niet alleen de kleur. Kast en voet zijn gewoon anders ontworpen. Vind de 680 persoonlijk mooier. Hdd recording idd ook pas vanaf 700 serie zoals sjah zegt

• Sjah
  • Nu online
Ok, sla mij maar dood, maar op de foto's zie ik dat niet, maar jij weet doorgaans waarover je praat. Waaraan zie jij dan het verschil?

• Bever!

Bever!

3

Oh idd. Had afbeelding van de 750 voor me. Is louter zwart zilver combi of zwart

• marcellux
@PanasonicNL is er verschil tussen de Panasonic TX-55CX670E en Panasonic TX-55CX680E?
@marcellux Het verschil zit in het design, qua specificaties zijn ze hetzelfde.

• apis29
  • Niet online
InEtVa schreef op donderdag 12 november 2015 @ 01:14:
[...]

Excuses, het ging je om het merk, niet om het type, niet goed gelezen. Naast Innolux gebruiken ze ook af en toe panelen van Samsung, wat dit echter lijkt te zijn is een paneel van AU optronics, waar ze ook regelmatig zaken mee doen. Helemaal aangezien de W800C dezelfde structuur heeft en van veel modellen in de W800B weet ik dat het een paneel van AUO was, valt te verwachten dat ze hetzelfde paneel hebben gebruikt. Hier een plaatje waar je kan zien dat ze allebei erg lijken op de structuur van AUO (plaatje is van de 42W829B, welke een AUO paneel gebruikt)

[afbeelding]
Inderdaad en kom net dit tegen: die 55" van de X8505C en CX700 lijkt van Samsung te zijn (uit de 55JU7000 review van hdtvpolska). Denk dat alle curved VA ook wel zo'n beetje van Samsung zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/160yk51.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi64.tinypic.com/308bafo.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 12-11-2015 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

apis29 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:55:
[...]

Inderdaad en kom net dit tegen: die 55" van de X8505C en CX700 lijkt van Samsung te zijn (uit de 55JU7000 review van hdtvpolska). Denk dat alle curved VA ook wel zo'n beetje van Samsung zijn.
Waar leidt je uit af dat het dan een samsung panel is, in basis hebben alle va panels zon structuur dus dan zie ik nog niet meteen dat het fabrikant x is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Ik denk dat ik toch voor de CX680 ga in plaats van de CX700, er zitten geen killer-features op die het verschil van 140 euro waard zijn volgens mij.

Voorlopig wacht ik nog wel even black-friday af, wellicht valt er dan nog wat extra korting te scoren, ik heb namelijk geen haast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:56
FiXeR.nl schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:31:
Ik denk dat ik toch voor de CX680 ga in plaats van de CX700, er zitten geen killer-features op die het verschil van 140 euro waard zijn volgens mij.

Voorlopig wacht ik nog wel even black-friday af, wellicht valt er dan nog wat extra korting te scoren, ik heb namelijk geen haast. :)
Is de 680 niet 50hz en de 700 100hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Matedeor schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:33:
[...]

Is de 680 niet 50hz en de 700 100hz?
Voor zover ik weet:
680 = 100Hz (200Hz optimized)
700 = 100Hz (800Hz optimized)

Als ik het mis heb hoor ik het graag! Want ik wil minimaal 100Hz hebben namelijk, dat is me 140 euro verschil namelijk wel waard. :)

[ Voor 6% gewijzigd door FiXeR.nl op 13-11-2015 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:55
Op avcforums is de 680B getest:
https://www.avforums.com/....11857#sectionAnchor42157
Komt er goed uit iig.
Discussie sectie staat ook een hoop info.

B staat voor?

[ Voor 13% gewijzigd door DeBaroN op 13-11-2015 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

FiXeR.nl schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:35:
[...]

Voor zover ik weet:
680 = 100Hz (200Hz optimized)
700 = 100Hz (800Hz optimized)

Als ik het mis heb hoor ik het graag! Want ik wil minimaal 100Hz hebben namelijk, dat is me 140 euro verschil namelijk wel waard. :)
Er zijn speculaties dat de 6 serie ook misschien 100hz zou zijn, want ifc optie in menu. echter alle info die ik gehoord heb is dat echt 50hz.
Eigenlijk alle 50hz panelen hebben 200hz optimised, n de 100hz 400 en hoger.

[ Voor 7% gewijzigd door Bever! op 13-11-2015 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

baronruud schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:32:
Op avcforums is de 680B getest:
https://www.avforums.com/....11857#sectionAnchor42157
Komt er goed uit iig.
Discussie sectie staat ook een hoop info.

B staat voor?
brits model (andere voeding/stekker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Bever! schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 18:20:
[...]

Er zijn speculaties dat de 6 serie ook misschien 100hz zou zijn, want ifc optie in menu. echter alle info die ik gehoord heb is dat echt 50hz.
Dus de 680 is maar 50Hz? Dat maakt de keuze wel moeilijker. Toch maar bijleggen voor de CX700 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:55
Maar is dat zo erg dan 50Hz ipv 100 Hz? Review geeft goeie beeldsnelheid aan en lage inputlag.
Bij onze huidige Philips (42pfl7862d, van 8jaar oud) heb ik 100Hz juist uit staan. Heb nog nooit vertraging of lag opgemerkt met hoge beeldsnelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Bever! schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 08:37:
[...]

Waar leidt je uit af dat het dan een samsung panel is, in basis hebben alle va panels zon structuur dus dan zie ik nog niet meteen dat het fabrikant x is?
De Option code 55A1UU7VJ in het service menu is de code voor een Samsung paneel (de A ervan dan). Innolux panelen zien er heel anders uit qua pixelstructuur, Samsung en AUO lijken wel veel op elkaar (bij full HD iig) maar zoals deze heb ik nog geen AUO gezien; die van Sharp zien er ook duidelijk anders uit.

Edit: de 4K AUO lijken allemaal min of meer hier op zo te zien aan de reviews van digitalversus:

2013 55X9005A:
Afbeeldingslocatie: http://img1.lesnumeriques.com/test/81/8140/Sony-TV-UHD-X9005-souspix.jpg
2014 65X9005B (65X9305C lijkt hier ook op)
Afbeeldingslocatie: http://img1.lesnumeriques.com/test/90/9039/Sony_X9005B_sous-pix-g.jpg
2015 75X9405C:
Afbeeldingslocatie: http://img1.lesnumeriques.com/test/11/11289/kd-75x9405c-sous-pix.jpg

Hier een van de Samsung 65JS9000:
Afbeeldingslocatie: http://www.fullhd.gr/images/stories/2014/TEARDOWN/SamsungUE65JS9000/Samsung-UE65JS900-pixels-x80-teardown-by-fullhd.gr.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fullhd.gr/images/stories/2014/TEARDOWN/SamsungUE65JS9000/Samsung-UE65JS900-panel-id-teardown-by-fullhd.gr.JPG

[ Voor 15% gewijzigd door apis29 op 15-11-2015 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Justified bump: voor een doe-het-zelf oplossing kwam ik vandaag dit tegen YouTube: Lifehacker - How To Turn a Lens from a DVD Drive into a Powerful Macro Lens

De lens uit een oude dvd-rom drive halen en bovenop de lens van je telefoon plakken. Even op de eigen tv getest met volgende resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/1652sz.jpg

Ter vergelijk die uit de tweakers review:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1305112125.jpeg

Goed genoeg iig om mee naar de winkel te nemen. Stil houden en een scherpe foto maken is zo makkelijk nog niet :+ (nog even op een andere telefoon testen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Bever! schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 18:20:
[...]

Dit klopt, ik heb het nagevraagd en het is inderdaad een 50Hz paneel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:56
FiXeR.nl schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:58:
[...]

Dit klopt, ik heb het nagevraagd en het is inderdaad een 50Hz paneel. :)
Wat mij deed twijfelen was dat een consumentenbond, de vloeiende weergave bij deze tv's als voldoende bestempelde, terwijl ze normaal bij een 50hz scherm direct een dikke onvoldoende geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Matedeor schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:04:
[...]

Wat mee deed twijfelen was dat een consumentenbond, de vloeiende weergave bij deze tv's als voldoende bestempelde, terwijl ze normaal bij een 50hz scherm direct een dikke onvoldoende geven.
Inderdaad, en in de Pricewatch specslijst staat ook 100Hz, dit heb ik al aangepast naar 50Hz. Ik ga denk ik toch voor de CX700 dan, ik kijk graag voetbal en speel veel Fifa, dan is 100Hz denk ik toch wel een stuk prettiger. :)
Pagina: 1 ... 9 ... 18 Laatste