Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 11:44
Tristan schreef op maandag 28 september 2015 @ 07:58:
[...]

Volgens mij is er eerder in dit topic al eens aangegeven dat het prima werkt. Probeer even te zoeken anders.
Zolang de .srt hetzelfde heet als de film zelf werkt dit zonder problemen via DLNA.
Nou, je vind nergens iets terug van het aanbod van de apps. Ik heb echt gezocht maar het hele Firefox OS is nauwelijks wat concreets over te vinden mbt de panasonic TV line up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:11
joenevd schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:54:
[...]

Heb jij nooit het probleem dat Netflix ineens geen films/series meer wilt afspelen?
Vervolgens moet je eerst afmelden en aanmelden voordat het weer werkt.
Soms moet je zelfs eerst de stroom van de tv afhalen voor een minuut en de tv opnieuw opstarten voordat je weer kan inloggen.
Check - hier ook regelmatig last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
[...]

Heb jij nooit het probleem dat Netflix ineens geen films/series meer wilt afspelen?
Soms moet je zelfs eerst de stroom van de tv afhalen voor een minuut en de tv opnieuw opstarten voordat je weer kan inloggen.
Niet dat jij er wat aan heb, maar ik heb geen problemen met Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:14

The Deaken

Nexus

55cx700 is besteld..

nu maar afwachten!!

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een fanatieke gebruiker van de TV Anywhere app?
Vol goede moed aan begonnen maar zo te zien werken alleen de niet gecodeerde kanalen.
Op zich heeft Ziggo een prima app die ook steeds meer op internet buiten huis werkt.

Beeldkwaliteit is bij CI+en Humax 5050C hetzelfde heb ik het idee, CI+ geeft wat fellere kleuren standaard maar denk dat ik de Humax laat staan ivm opnemen/pauzeren.

Verder niks dan lof over mijn 50CX700, beeld en FireFox OS werken prima.
De mediaspeler werkt ook goed en ziet direct de bestanden op mijn My Book live die in het netwerk zit.
Gebruik ook een Minix X8-H voor Kodi (mooie interface imo) maar verwacht geen FireFox app hiervoor, dan zou het helemaal perfect zijn voor mijn wensen.

De Remote 2 app werkt ook wel prima voor foto's kijken, niet lang mee gestoeid maar op eerste gezicht een fijne aanvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapcharlie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 16:22
Na het zien van 4K Netflix beeldmateriaal op een Samsung 65" UHD TV van een goede vriend ben ik ook een beetje gaan rondkijken naar een nieuwe (4K) TV.
Vorig weekend stond in de webshop van Expert de 50CX700 afgeprijsd naar €852 i.v.m. 20% kortingsactie.
Alhoewel de professionele reviews over het algemeen best wel positief tot zeer positief waren heb ik toch ook nog even op dit forum gekeken, buiten dat ik de reacties niet allemaal super positief waren las ik een paar maal dat kennelijk DTS geluid niet door de mediaspeler wordt doorgegeven.
Nu vraag ik mij af in welke mate dit als storend wordt ervaren, mijn Pana 42GT60 geeft nl DTS geluid (in ieder geval via DNLA) wel door, ik vindt het eigenlijk best wel vreemd dat dit op de 2015 lijn van Panasonic niet meer werkt !
Het toestel staat in nalevering, dus ik heb nog even tijd om wat feedback via dit forum te krijgen, en een weloverwogen beslissing te maken om het toestel te laten komen of de aankoop te annuleren.
Alvast bedankt voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:57
cheapcharlie schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 21:11:
Na het zien van 4K Netflix beeldmateriaal op een Samsung 65" UHD TV van een goede vriend ben ik ook een beetje gaan rondkijken naar een nieuwe (4K) TV.
Vorig weekend stond in de webshop van Expert de 50CX700 afgeprijsd naar €852 i.v.m. 20% kortingsactie.
Alhoewel de professionele reviews over het algemeen best wel positief tot zeer positief waren heb ik toch ook nog even op dit forum gekeken, buiten dat ik de reacties niet allemaal super positief waren las ik een paar maal dat kennelijk DTS geluid niet door de mediaspeler wordt doorgegeven.
Nu vraag ik mij af in welke mate dit als storend wordt ervaren, mijn Pana 42GT60 geeft nl DTS geluid (in ieder geval via DNLA) wel door, ik vindt het eigenlijk best wel vreemd dat dit op de 2015 lijn van Panasonic niet meer werkt !
Het toestel staat in nalevering, dus ik heb nog even tijd om wat feedback via dit forum te krijgen, en een weloverwogen beslissing te maken om het toestel te laten komen of de aankoop te annuleren.
Een pagina terug geef ik hier een reactie op. De DTS licentie is niet aangeschaft voor de 2015 modellen, en gaat er volgens mij ook niet meer komen. Als je goed oplet wat je afspeelt/aanschaft zal je er geen last van hebben. DD5.1 is de meest gebruikte standaard. Is er iets dat alleen in DTS verkrijgbaar is dat je heel graag wilt zien, dan kan het natuurlijk heel vervelend zijn. Over het algemeen een fijne en mooie televisie, maar welk merk je ook neemt, er zal altijd iets zijn dat een ander merk beter doet.

Mooie prijs trouwens. Heel veel waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
ElGrandoNeuso schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 17:57:
[...]

Check - hier ook regelmatig last van.
Halen jullie de tv soms van de netspanning af? Ik heb dit probleem n.l. alleen als ik de stekker er uit haal, anders treedt het niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
Alfred66 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 13:43:
[...]

Halen jullie de tv soms van de netspanning af? Ik heb dit probleem n.l. alleen als ik de stekker er uit haal, anders treedt het niet op.
Ja hier gaat de stroom er 's nachts af. Thanks voor de tip, zal eens kijken of ik er dan geen last meer van heb. Nog wel ff wat verzinnen voor m'n sonos Playbar - dat ding verbruikt 18w in stand-by stand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 00:51
cheapcharlie schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 21:11:
Geldt deze aanbieding nog?
Op de expert.nl site kan ik hem niet met 20% korting bestellen helaas...

MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:39

Bever!

3

Biker-mouse schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 23:06:
[...]

Geldt deze aanbieding nog?
Op de expert.nl site kan ik hem niet met 20% korting bestellen helaas...
nope was maar een dag of weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
ElGrandoNeuso schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 17:10:
[...]

Ja hier gaat de stroom er 's nachts af. Thanks voor de tip, zal eens kijken of ik er dan geen last meer van heb. Nog wel ff wat verzinnen voor m'n sonos Playbar - dat ding verbruikt 18w in stand-by stand :)
Ook bedankt voor de tip ;) Ik heb ook een playbar mar ik was in de veronderstelling dat stand-by verbruik veel lager was in ieder geval < 10W. Maar eens naar kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
Alfred66 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 11:10:
[...]

Ook bedankt voor de tip ;) Ik heb ook een playbar mar ik was in de veronderstelling dat stand-by verbruik veel lager was in ieder geval < 10W. Maar eens naar kijken...
Herstel, het is 13w :)

http://sonos-nl.custhelp....bruik-wanneer-niet-actief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theherm
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-08 20:44
Ik ben erg gecharmeerd van de Sony line qua uiterlijk, maar ivm alle problemen met Android TV overweeg ik de 50cx700. Wie heeft een foto van deze, of een soortgelijk toestel, aan de muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 20:28
Alfred66 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 13:43:
[...]

Nope, ik niet. Staat gewoon in standby.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred66
Theherm schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 14:11:
Ik ben erg gecharmeerd van de Sony line qua uiterlijk, maar ivm alle problemen met Android TV overweeg ik de 50cx700. Wie heeft een foto van deze, of een soortgelijk toestel, aan de muur?
Heb ik een tijd terug al eens gepost in deze thread. Kijk hier:

Het design van Panasonic is misschien niet erg uitgesproken maar staat erg strak vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koert74
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 25-04-2016
Er zijn wat negatieve berichten over de CX750 (dirty screen effect) en IPS zou was ik dat ook wel met de 55CX750 geweest.
Het gaat slechts om een verschil tussen twee recente televisies, dus de minste zal ook gewoon goed zijn.
De bediening is gelijk in beide televisies en echt vlot, intuïtief en betrouwbaar.

Succes met de keuze!
Ik heb de knoop doorgehakt en gekozen voor de CX700. Waarschijnlijk binnen enkele dagen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eldeegee
  • Laatst online: 06-09 18:49
Sinds een week hangt mijn 65CX700 eindelijk aan de muur en het is een plaatje :). Lang getwijfeld tussen de 55 en 65 inch. Na lang wachten, omdat de 65 inch nergens op voorraad was, uiteindelijk 1 kunnen bemachtigen via Apollo.
Beeldkwaliteit is echt geweldig, heerlijk om films te kijken op zo'n groot scherm!
Ik stream alles via mijn Intel NUC met Kodi erop, ook dit werkt goed. TOP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 16:51
[...]

Nope, nooit last van.

Heb je al eens een fabrieksreset van je tv gedaan, de nieuwste (firmware) update en de netflix app eens opnieuw geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
jorisjan schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 18:24:
[...]

Nope, nooit last van.

Heb je al eens een fabrieksreset van je tv gedaan, de nieuwste (firmware) update en de netflix app eens opnieuw geinstalleerd?
Ik bedacht me vandaag ook, op basis van een andere opmerking over standby/stroom eraf, dat het wellicht door mijn switch komt. Dat is zo'n energiezuinige die poorten uitschakelt als ze niet gebruikt worden. Misschien verwacht de tv/netflix iets in standby. Zal die instellingen eens nalopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTowel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-05 15:02
Onder het mom van dingen die niet werken.

Als ik van de TV naar HDMI 1, waar mijn htpc op zit aangesloten, en ik ga vervolgens terug naar de TV, dan werkt de TV niet meer. Ik heb CI+ module met ziggo, hij geeft dan aan dat er geen zenders zijn. Als ik de tv uitzet en ik wacht een tijdje, kan ik daarna wel weer tv kijken.

Factory reset al gedaan en tv is geupdate. Iemand ideeen?

Oh, ik heb de 55CX700

[ Voor 3% gewijzigd door DeTowel op 07-10-2015 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 16:51
DeTowel schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:54:
Onder het mom van dingen die niet werken.

Als ik van de TV naar HDMI 1, waar mijn htpc op zit aangesloten, en ik ga vervolgens terug naar de TV, dan werkt de TV niet meer. Ik heb CI+ module met ziggo, hij geeft dan aan dat er geen zenders zijn. Als ik de tv uitzet en ik wacht een tijdje, kan ik daarna wel weer tv kijken.

Factory reset al gedaan en tv is geupdate. Iemand ideeen?

Oh, ik heb de 55CX700
ga ik eens proberen met mijn HTPC en ziggo CI+, kom ik op terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:31
beste mede forumleden ik ben op zoek naar een nieuwe tv ter vervanging van mijn 50gt60 nu twijfel ik een beetje tussen twee modellen. de Panasonic tx 55cx750e of de samsung 55ju7000 nu vraag ik me af welke ik als betere opvolger kan nemen voor mijn gt60 welke naar de slaapkamer zal verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry20
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-07-2024
Theherm schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 14:11:
Ik heb sinds 3 weken een sony 43w809 op horizonbox
Mooi beeld geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseAMD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 15:52
Las in dit topic dat er hier meer zijn welke problemen hebben met het geluid bij Netflix. Ik heb een 50CX700 en het geluid loopt via een optische kabel naar mijn Marrantz versterker. Werkt prima met TV, Xbox, HTPC, Youtube app etc.

Nu heb ik sinds gisteren Netflix en daar doet het geluid het niet!? De versterker geeft ook aan 'Unsupported'. Heb in de geluidinstellingen als zitten rommelen tussen auto en PCM en in de app tussen 5.1 en 2.0. Helaas zonder resultaat. Iemand een idee want ik vind het echt een armoe dat zoiets niet gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
JesseAMD schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:58:
Las in dit topic dat er hier meer zijn welke problemen hebben met het geluid bij Netflix. Ik heb een 50CX700 en het geluid loopt via een optische kabel naar mijn Marrantz versterker. Werkt prima met TV, Xbox, HTPC, Youtube app etc.

Nu heb ik sinds gisteren Netflix en daar doet het geluid het niet!? De versterker geeft ook aan 'Unsupported'. Heb in de geluidinstellingen als zitten rommelen tussen auto en PCM en in de app tussen 5.1 en 2.0. Helaas zonder resultaat. Iemand een idee want ik vind het echt een armoe dat zoiets niet gewoon werkt.
Dat probleem herken ik totaal niet.
Via de optische kabel heb ik hem ook gebruikt naar mijn Yamaha versterker en dat ging goed.
Nu heb ik hem via HDMI ARC lopen en ook dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseAMD
Ondersteund jouw receiver surround? Ik heb een Marrantz cr511 die alleen 2.0 ondersteund. Denk dat het probleem daar aan ligt. Kan gelukkig nog omruilen binnen 60 dagen bij Hifi Klubben..

[ Voor 23% gewijzigd door JesseAMD op 09-10-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
wbtje schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 17:52:
beste mede forumleden ik ben op zoek naar een nieuwe tv ter vervanging van mijn 50gt60 nu twijfel ik een beetje tussen twee modellen. de Panasonic tx 55cx750e of de samsung 55ju7000 nu vraag ik me af welke ik als betere opvolger kan nemen voor mijn gt60 welke naar de slaapkamer zal verhuizen.
pricewatch: Samsung UE55JU7000L Zilver
pricewatch: Panasonic Viera TX-55CX750 Zwart

Als dual tuner niet belangrijk is, dan kan je bij panasonic beter voor de 55cx700 gaan. Mooier beeld en goedkoper:
pricewatch: Panasonic Viera TX-55CX700 Zilver

Als je wel voor dual tuner gaat vanwege opnemen, dan is de samsung zeker het bekijken waard.
Timeshift en herhalend opnemen zijn namelijk niet mogelijk op de Panasonic 2015 modellen.
Natuurlijk kan je daarvoor ook een Ziggo kastje of HUMAX dvr gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
JesseAMD schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:58:

Doet het gewone TV geluid het wel over de optische kabel? Ik heb zelf ook problemen gehad waardoor al het geluid het niet deed. Was gewoon een instelling in de receiver. Als alleen de netflix app het niet doet, dan zou ik even op updates controleren.
Je kan eventueel kabels wisselen (Ook de andere optische input van de versterker gebruiken) om een kabel ,input of instellingsprobleem in de versterker uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseAMD
netappie schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 08:38:
[...]

Doet het gewone TV geluid het wel over de optische kabel? Ik heb zelf ook problemen gehad waardoor al het geluid het niet deed. Was gewoon een instelling in de receiver. Als alleen de netflix app het niet doet, dan zou ik even op updates controleren.
Je kan eventueel kabels wisselen (Ook de andere optische input van de versterker gebruiken) om een kabel ,input of instellingsprobleem in de versterker uit te sluiten.
Gewone geluid werkt wel, ook in andere apps. Ik heb netflix gebeld en diverse instellingen geprobeerd helaas zonder resultaat. Het lijkt erop dat de netflix app de pcm instelling overruled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
JesseAMD schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:27:
[...]

Gewone geluid werkt wel, ook in andere apps. Ik heb netflix gebeld en diverse instellingen geprobeerd helaas zonder resultaat. Het lijkt erop dat de netflix app de pcm instelling overruled.
Bizar. Ik heb een 55CX700 en netflix werkt prima. Ik moet wel zeggen dat mijn receiver nieuw is en dus eigenlijk alles ondersteunt en via hdmi (ARC) aangesloten zit. Geen idee wat je hebt staan en of het Dolby Digital 5.1 kan decoderen, maar dat is de meest gebruikte standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseAMD
Heb een net nieuwe Marrantz M-CR511 staan. Dit is echter wel een 2.0 versterker. Hij geeft in het scherm ook unsupported aan bij Netflix en bij de rest PCM.

Ga vandaag terug naar Hifi Klubben ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTowel
  • Laatst online: 23-05 15:02
jorisjan schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:32:
[...]

ga ik eens proberen met mijn HTPC en ziggo CI+, kom ik op terug
Enne? Ik kamp nog steeds met het probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseAMD
DeTowel schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 13:23:
[...]

Enne? Ik kamp nog steeds met het probleem....
Ik heb ook Ziggo CI+ en HTPC op 1 op een 50CX700 heb dat probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:10
Geen enkele app op mijn 50cx700 doet het meer. Ze zeggen allemaal dat er een internet verbinding noodzakelijk is (en dat die er niet schijnt te zijn). Terwijl alle network settings mij gewoon vertellen dat er verbinding is met internet en hij ook normaal kan checken of er software updates zijn of niet...

ik heb ook wireless geprobeerd (normaal gebruik ik gewoon wired network) maar dat doet het ook niet. factory reset heeft ook niet geholpen :(

Hebben meer mensen dit probleem (of gehad)? Is er ergens bij panasonic te checken of ze toevallig een storing hebben? (hoewel ik hoop dat youtube, npo e.d. het ook gewoon zonder panasonic support doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseAMD
Yankovic schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:47:
Geen enkele app op mijn 50cx700 doet het meer. Ze zeggen allemaal dat er een internet verbinding noodzakelijk is (en dat die er niet schijnt te zijn). Terwijl alle network settings mij gewoon vertellen dat er verbinding is met internet en hij ook normaal kan checken of er software updates zijn of niet...

ik heb ook wireless geprobeerd (normaal gebruik ik gewoon wired network) maar dat doet het ook niet. factory reset heeft ook niet geholpen :(

Hebben meer mensen dit probleem (of gehad)? Is er ergens bij panasonic te checken of ze toevallig een storing hebben? (hoewel ik hoop dat youtube, npo e.d. het ook gewoon zonder panasonic support doen)
Heb precies dezelfde problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
Yankovic schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:47:

Sinds vanavond precies hetzelfde probleem hier.
De netwerktests doen het prima en als ik Youtube eenmaal werkend krijg, komt 4K feilloos binnen.
Ook een keertje NPO gemist werkend gekregen.

De update check doet het meestal niet. Netflix is onbruikbaar.

En dit terwijl alles op mijn netwerk het perfect doet. Wifi ook geprobeerd via de TV, dat maakt niks uit.
Het lijkt er op dat de verbinding low level wel werkt, want de tv word gezien door mijn iphone netflix app voor casten. Natuurlijk faalt dat dan weer met een netwerk error zodra je iets cast.

Ik gok nu op een probleem bij panasonic. Wellicht toch ergens een afhankelijkheid van hun diensten bij het opstarten van apps. Of de firmware bevat een tijdsgebonden bug die vandaag getriggerd is op alle firefox OS tv's. Dat laatste hoop ik natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
Check, hier doet ook geen enkele app het meer. Voor niks naar fabrieksinstellingen gegaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8lab
  • Laatst online: 15-09 22:07
Hier hetzelfde probleem vandaag op 55cx800. De boel van het stroom halen heeft bij mijn uiteindelijk alles weer werkend gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
gr8lab schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 00:37:
Hier hetzelfde probleem vandaag op 55cx800. De boel van het stroom halen heeft bij mijn uiteindelijk alles weer werkend gekregen.
Stekker er uit hielp bij mij niet (tot 3x geprobeerd).
In de nacht werkte alles vanzelf weer, dus ik denk dat er een service bij panasonic down is geweest.

Als iemand dit bij Panasonic kan melden, dan zou dit mooi zijn. Het is een ontwerpfout als je apps niet zonder winkel opstarten en los daarvan zou een duidelijke foutmelding wel fijn zijn. Het doet mij denken aan de blackberry telefoons die ook een dergelijke constructie hadden met het mail en internet verkeer.

EDIT: vanochtend ging netflix goed, maar nu weer problemen met het opstarten van apps

[ Voor 6% gewijzigd door netappie op 11-10-2015 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

OmeJoyo

This is me

Mooi filmpje voor wie twijfelt over de kijkhoek van de cx700 :)

YouTube: Panasonic Viera CX700 Hands On \[4K UHD]

Maar snel sparen zodat ik en een 50cx700 kan gaan bestellen.

[ Voor 30% gewijzigd door OmeJoyo op 11-10-2015 11:10 ]

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8lab
  • Laatst online: 15-09 22:07
Blijkbaar waren er gisteren en vandaag op meer plekken problemen.

https://www.avforums.com/...panasonic-cx802b.1985724/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Verdomd. Ik heb er blijkbaar ook last van. Kan Netflix niet starten want ik schijn geen internet connectie te hebben. Die er als ik hem test via de netwerk test wel gewoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J27
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:20

J27

Sinds vrijdagavond heb ik de 50cx700, fantastisch beeld, zeker vergeleken met mijn 9 jaar oude hd-ready Dell 37" (Die inclusief frame en speakers slecht 5 cm smaller was : ). Het tv geluid is prima, de zwart waardes zijn erg goed (maar in het donker net niet perfect, het blijft lcd) en de kleuren een stuk helderder. De tv spiegelt wel iets (De Dell was echt matte), maar dat is te overzien zolang je geen lamp direct achter je aan laat staan 's avonds.

De TV start snel op,Firefox OS reageert lekker vlot, en is lekker minimalistisch. De afstandsbediening apps kunnen veel en veel beter (iOS en Android), maar al met al zeer tevreden.

Enige minpunt is dus wel dat ze bij Panasonic lopen te prutsen dit weekend met hun server stabiliteit, waardoor netflix e.d. slechts af en toe op wilde starten. Hopelijk fixen ze dit snel en het liefst door die hele afhankelijkheid van hun eigen infra eruit te halen. (Sommige apps werken namelijk wel altijd, zoals de browser, dus het kan wel...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Idd zie deze storing over de gehele wereld met deze FirefoxOS tv's en dat kan dus alleen betekenen dat de apps VIA hun server aangestuurd worden oid.
Dit is voor mij iets om mee te nemen in mijn besluit over 2 weken want als ik ergens een hekel aan heb is het afhankelijk zijn van de Fabrikant om content te bekijken via mijn eigen internet dienst en mijn eigen betaalde video dienst.

Je zal er een weekend uitliggen anno 2016 (bijna) met je netflix, bij sommige gezinnen breekt dan de pleuris uit.

Mischien toch maar weer een LG of Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Bomberman71 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 21:30:
Je zal er een weekend uitliggen anno 2016 (bijna) met je netflix, bij sommige gezinnen breekt dan de pleuris uit.
Wat een onzin. Ga lekker met je gezin een stukje wandelen in het bos of op het strand. Een weekend geen Netflix is echt niet het einde van de wereld. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Tristan op 12-10-2015 22:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bomberman71
Tristan schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 22:18:
[...]

Wat een onzin. Ga lekker met je gezin een stukje wandelen in het bos of op het strand. Een weekend geen Netflix is echt niet het einde van de wereld. 8)7
Waar slaat dit nou op ? Soliciteer je voor een zetel in het huidige kabinet om iets wat krom is recht te praten ?
Het is toch van de zotte dat als de Pansonic servers eruit liggen bepaalde apps niet functioneren ?
Waarom moeten zaken zoals Netflix en Youtube via Panasonic gaan ? Als deze servers vervolgens uit de lucht zijn dan kan ik niet genieten van mijn Smart TV.

En ja, ik vind het niet normaal dat je dan een weekend die niet fatsoenlijk kan gebruiken. En ik bepaal zelf wel hoe ik mijn vrije tijd besteed, dank u wel ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Bomberman71 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 00:19:
[...]

Waar slaat dit nou op ? Soliciteer je voor een zetel in het huidige kabinet om iets wat krom is recht te praten ?
Het is toch van de zotte dat als de Pansonic servers eruit liggen bepaalde apps niet functioneren ?
Waarom moeten zaken zoals Netflix en Youtube via Panasonic gaan ? Als deze servers vervolgens uit de lucht zijn dan kan ik niet genieten van mijn Smart TV.

En ja, ik vind het niet normaal dat je dan een weekend die niet fatsoenlijk kan gebruiken. En ik bepaal zelf wel hoe ik mijn vrije tijd besteed, dank u wel ....
Haha ik wist niet dat je het zo persoonlijk aantrok. Je zei dat er dan gezinnen waren waar de pleuris uit zou breken, niet dat dat om jouw gezin ging. Kijk ik vind persoonlijk dat het niet zo'n ramp is als Netflix het een weekend niet doet. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is als je een weekend niet alle features van je smarttv kan gebruiken maar er zijn altijd oplossingen. Ze de kids achter de laptop met Netflix en je hoort ze echt niet meer... problem solved.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
Tristan schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 07:24:
[...]

Haha ik wist niet dat je het zo persoonlijk aantrok. Je zei dat er dan gezinnen waren waar de pleuris uit zou breken, niet dat dat om jouw gezin ging. Kijk ik vind persoonlijk dat het niet zo'n ramp is als Netflix het een weekend niet doet. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is als je een weekend niet alle features van je smarttv kan gebruiken maar er zijn altijd oplossingen. Ze de kids achter de laptop met Netflix en je hoort ze echt niet meer... problem solved.
Kijk, ik kom nog uit de tijd dat er langspeelplaten waren, geen internet en een TV koste toen duizenden guldens ....
Maar tijden zijn nu anders en ik durf te wedden dat als je een gezin hebt anno 2015 en je internet voorziening doet het niet in huis dan heb je mijn inziens wel een probleem, tenminste de meeste zullen dat hebben.
Dat er niemand dood zal gaan is duidelijk maar het gaat er mij om dat je dus geen gebruik kunt maken van bepaalde features van je SmartTV omdat de panasonic server issues heeft, en dat terwijl bijv. Netflix normaliter gewoon internet nodig heeft en verders niet. Je koopt niet een smart TV om vervolgens via een laptop je TV dienst te gaan zitten kijken.
Ik zal wel een zeikerd zijn maar zo zie ik het gewoon.

Het is dus duidelijk dat het geroute wordt via hun servers en dat vind ik een HELE SLECHTE zaak.
Natuurlijk kan het best zo zijn dat je hier de rest van het jaar nooit meer last van hebt maar dat moet je maar hopen.
Mischien zijn hun servers inmiddels te krap voor de steeds verder groeiende groep FireFox OS gebruikers.

Hoe het ook zei, het is een rare constructie en voor mij een No Go op dit moment als ik zie dat inmiddels meer mensen al meer dan een weekend issues hebben. In mijn ogen moet een TV onafhankelijk kunnen werken van servers van de fabrikant.

[ Voor 7% gewijzigd door Bomberman71 op 13-10-2015 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Bomberman71 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:19:
[...]
Hoe het ook zei, het is een rare constructie en voor mij een No Go op dit moment als ik zie dat inmiddels meer mensen al meer dan een weekend issues hebben. In mijn ogen moet een TV onafhankelijk kunnen werken van servers van de fabrikant.
Ja, eens. Maar aan de andere kant verbaasd het me weer niet want tegenwoordig zit er blijkbaar ook al sjoemelsoftware in tv's en willen de leveranciers/producenten alles van je weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Verbazen doet het me niet dat men aan datamining doet, dat boeit me geen ruk.
Wat me wel boeit is dat functionaliteit ondergeschikt is aan het vergaren van data.
Met andere woorden, ze mogen best weten wat, wanneer ik iets bekijk ... geen moeite mee, zolang hun acties mij maar niet belemmeren in mijn vrijheid van handelen (dat doen wat ik op ieder willekeurig moment wil doen met MIJN tv en MIJN internet verbinding).

Erg jammer want ik was best gecharmeerd van de 700 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
Bomberman71 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:19:
[...]
Het is dus duidelijk dat het geroute wordt via hun servers en dat vind ik een HELE SLECHTE zaak.
Natuurlijk kan het best zo zijn dat je hier de rest van het jaar nooit meer last van hebt maar dat moet je maar hopen.
Mischien zijn hun servers inmiddels te krap voor de steeds verder groeiende groep FireFox OS gebruikers.

Ik ben het er mee eens dat dit geen goede zaak is. Wellicht is het niet bewust gedaan en doen de apps alleen een versie-check waarop het starten faalt. Moeilijk om te zeggen zonder analyse van de data. Youtube werkte wel feilloos op 4K als het eenmaal door het opstarten heen kwam, wat mij doet vermoeden dat de vergaarde informatie erg mee valt.

Ik vraag mij wel af in hoeverre andere merken dit doen. Wellicht hebben die precies dezelfde afhankelijkheid.

Ik zie Panasonic er niet voor aan dat ze de vergaarde informatie verkopen. De kans daarop schat ik bij Android TV hoger in en de ethiek bij Samsung is in mijn opinie ook ver te zoeken.

Tot nu aan toe vind ik de algemene werking van Firefox OS erg goed. Hopelijk leren ze van deze storing en zijn we de afhankelijkheid in een volgende update kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
netappie schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:43:
[...]

Ik ben het er mee eens dat dit geen goede zaak is. Wellicht is het niet bewust gedaan en doen de apps alleen een versie-check waarop het starten faalt. Moeilijk om te zeggen zonder analyse van de data. Youtube werkte wel feilloos op 4K als het eenmaal door het opstarten heen kwam, wat mij doet vermoeden dat de vergaarde informatie erg mee valt.
Op een gegeven moment kwam ik door het opstarten heen. Maar waren er later weer issues. Videos afspelen in youtube ging prima, echter reageerde de app op geen enkel commando meer wat ik gaf (skip ads, ander filmpje selecteren etc). Kan aan de app zelf gelegen hebben, maar ik verdenk panasonic er toch van dat ze hier dus ook informatie van krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Nogmaals, ik vind het erg jammer want ik dacht dat ik de perfecte tv gevonden had voor mijn budget en behoeftes.
Ik weet dat het beeld het belangrijkste is maar ik heb geen zin in een 200 euro extra mediaspeler met weer een remote, spanningsbron, kabels en extra updates en gedoe.

Alhoewel ik in de winkel destijds Firefox OS niks an vond in vergelijking met WebOs en Tizen (onlogisch grote icons oa) ben ik na het lezen van reviews en de ervaringen hier heel anders gaan denken.
Heb het toen bij de MM eens uitgeprobeerd met een CX700 en mijn Usb stick met movies en series en subs en dat ging goed ansich.

Dit gedoe van de afgelopen week gooit best wel roet in het eten want je bent zo afhankelijk van de fabrikant mbt aanpassingen aan de firmware. En het faciliteren van de klant is anno 2015 lang niet altijd meer vanzelfsprekend. Alleen al op het smartphone vlak hebben we dat betreft genoeg gezien om maar te zwijgen op smarttv vlak waar het nog veel erger. (Oa WebOs en Android tv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
Bomberman71 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:00:
Nogmaals, ik vind het erg jammer want ik dacht dat ik de perfecte tv gevonden had voor mijn budget en behoeftes.
Ik weet dat het beeld het belangrijkste is maar ik heb geen zin in een 200 euro extra mediaspeler met weer een remote, spanningsbron, kabels en extra updates en gedoe.

Alhoewel ik in de winkel destijds Firefox OS niks an vond in vergelijking met WebOs en Tizen (onlogisch grote icons oa) ben ik na het lezen van reviews en de ervaringen hier heel anders gaan denken.
Heb het toen bij de MM eens uitgeprobeerd met een CX700 en mijn Usb stick met movies en series en subs en dat ging goed ansich.

Dit gedoe van de afgelopen week gooit best wel roet in het eten want je bent zo afhankelijk van de fabrikant mbt aanpassingen aan de firmware. En het faciliteren van de klant is anno 2015 lang niet altijd meer vanzelfsprekend. Alleen al op het smartphone vlak hebben we dat betreft genoeg gezien om maar te zwijgen op smarttv vlak waar het nog veel erger. (Oa WebOs en Android tv).
Perfect zal het nooit zijn.

Ik heb ook nare ervaringen met Samsung die nauwelijks firmwares uitbrengen en als er al iets komt lost het niks op. LG doet al twee jaar pogingen om WebOS een beetje soepel te krijgen, maar dat wil nog steeds niet lukken. Sony heeft net wel een update gedaan om basisfunctionaliteit in Android TV op orde te krijgen, maar ze zijn er nog lang niet. Philips (of eigenlijk het bedrijf dat die merknaam nog gebruikt) gaat erg vaak stuk en het smart gedeelte is niet wat het hoort te zijn.

Kortom, wat je ook kiest, het zal altijd een compromis zijn. Qua smart platform wint Panasonic het wel in mijn opinie, ondanks dat ze nu een verstoring hebben gehad in de dienstverlening. De firmware doet het echter goed op elke versie die ik nu gehad heb (kwaliteitscontrole staat blijkbaar hoog in de prioriteitenlijst bij Panasonic) en de beeldweergave is gezien de prijs uitstekend.

Overigens zijn losse mediaspelers ook niet perfect. Ik heb er al 4 versleten in de afgelopen 4 jaar, en ze hebben allemaal zo hun kuren, ontbrekende functionaliteiten en gebreken. Tot nu aan toe laat de Panasonic relatief weinig steken vallen, al zou ik graag bijbtetalen voor een DTS licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
Bomberman71 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:00:
Mijn raspberry pi doet het anders prima voor nog geen 50 euro. Werkt ook vlekkeloos via de afstandsbediening van de tv en kan je je usb stick ook gewoon lekker insteken! Het klopt dat je dan wel met een extra hdmi en usb kabel (stroom) zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Kan me niet voorstellen dat de Pi 4K content kan displayen of zie ik dat verkeerd. Heb me nooit echt verdiept in de Pi moet ik eerlijk zeggen.
Heb wat media spelers bekeken en als je een dikke wilt die alles (op papier) aan kan dan zit je rustig op 200 euro.

Ben erg tevreden met de smarthub van mijn LG op dit moment alhoewel die geen x265 aan kan en je steeds bij het aanzetten bepaalde prefs weer moet instellen (Oa subt prefs).
Vind eerlijk gezegd de map structuur wel fijn. Het viel me op dat Panasonic je laat kiezen uit video, pics, muziek en dan vervolgens alles uit alle mappen laat zien .. vond het wat rommelig.

Maar goed, ik heb nog een paar weken om nog eens met wat tv's te gaan spelen bij de MM en kijk op de fora Hoe het afloopt met deze Panasonic server tragedie.

Wel bedankt voor jullie insight en ik waardeer de duidelijke replies, met name die van Netapie die keurig en ogenschijnlijk objectief zijn bevindingen post. Hulde daarvoor !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T2JD1967
  • Laatst online: 15-05 12:02
Ik heb vorige week de sprong gemaakt en eindelijk mijn Philips 42PFL8404 uit 2009 vervangen door een UHD exemplaar. Na lang wikken en wegen en twijfelen tussen IPS (LG) en andere paneel soorten gekozen voor te 55CX700E van Panasonic. Beeld is op het oog fantastisch en best goede kijkhoeken voor een niet IPS paneel. Echter valt mij (weliswaar met kritisch oog) de backlight uniformity best wel tegen. In de review van tweakers.net werd wel gewag gemaakt van iets donkerder beeld aan de randen, maar ik zie heel duidelijk een soort raam/hekwerk door het scherm lopen bij normaal beeld. Nu vraag ik mij af of ik a) de juiste keuze gemaakt heb voor de toestel, b) ik gewoon te hoge eisen stel omdat het met LED niet beter wordt of c) ik toevallig een *maandagmorgen exemplaar* heb waarvan de beeldkwaliteit tegenvalt. Hieronder de foto's die ik gemaakt heb gisterochtend met weinig daglicht (input uit de PC, geen aanpassingen aan kleurinstellingen gedaan, helderheid van het scherm stond op 45).

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/61298202/subset/RED7067-small.JPG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/61298202/subset/GREEN7076-small.JPG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/61298202/subset/BLUE7077-small.JPG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/61298202/subset/WHITE7063-small.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Als je er last van hebt bij "normaal" kijken zou ik het gewoon aanmelden voor monteurbezoek. Blijft inherent aan de techniek, al is het bij de 40 en 50 inch amper aanwezig doordat die edge led zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Bever! op 14-10-2015 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
T2JD1967 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 14:46:
Ik heb vorige week de sprong gemaakt en eindelijk mijn Philips 42PFL8404 uit 2009 vervangen door een UHD exemplaar. Na lang wikken en wegen en twijfelen tussen IPS (LG) en andere paneel soorten gekozen voor te 55CX700E van Panasonic. Beeld is op het oog fantastisch en best goede kijkhoeken voor een niet IPS paneel. Echter valt mij (weliswaar met kritisch oog) de backlight uniformity best wel tegen. In de review van tweakers.net werd wel gewag gemaakt van iets donkerder beeld aan de randen, maar ik zie heel duidelijk een soort raam/hekwerk door het scherm lopen bij normaal beeld. Nu vraag ik mij af of ik a) de juiste keuze gemaakt heb voor de toestel, b) ik gewoon te hoge eisen stel omdat het met LED niet beter wordt of c) ik toevallig een *maandagmorgen exemplaar* heb waarvan de beeldkwaliteit tegenvalt. Hieronder de foto's die ik gemaakt heb gisterochtend met weinig daglicht (input uit de PC, geen aanpassingen aan kleurinstellingen gedaan, helderheid van het scherm stond op 45).

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat ziet er niet best uit. Ik zou er mee terug gaan naar de winkel als je dit ook van andere bronnen zo weergegeven krijgt en het echt zo opvallend is als op de foto. Je kan er natuurlijk even een witte, blauwe, groene en rode foto via een USB stick op laten weergeven. Dan sluit je externe apparatuur uit als veroorzaker. Dat geeft je tevens de kans om een exemplaar in de winkel te testen op dezelfde afwijking voordat je met die enorme TV gaat slepen.

Hier worden veel tekenfilms met grote rode, blauwe en witte vlakken gekeken op hetzelfde type, dus een dergelijke afwijking was mij zeker opgevallen. Ik denk dat er in jouw exemplaar een foutje zit als ik het zo zie. Voor de zekerheid doe ik zelf ook even een testje.

EDIT: net gecontroleerd met een youtube color test. De iets donkere randen die ook in de tweakers.net review worden genoemd zijn zichtbaar als je goed kijkt (niet hinderlijk). Maar het hekwerk van de foto's zie ik zeker niet terug.

[ Voor 4% gewijzigd door netappie op 14-10-2015 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T2JD1967
  • Laatst online: 15-05 12:02
Allen, dank voor de reacties. Ik heb vandaag contact gehad met de winkel en laat de tv ophalen dus retour gaan. Ik twijfel erg of ik een nieuw exemplaar moet laten komen of terug moet gaan naar 50 inch en het dan beter wordt. Echt een domper en het maakt me huiverig voor al het gedoe er omheen. Je wil gewoon een mooie en goede tv gezien de prijs die die je er voor betaald en hoopt verstookt te blijven van ellende.

Vanwege de grootte van en de symbolen op de doos (mag alleen staand vervoerd worden) is ophalen uit de winkel eigenlijk geen optie.

Met m'n oude Philips was het beeld nooit echt geweldig (ik kon heel snel 1 van de CCFL lichten zien en de laatste tijd worden er steeds meer zichtbaar), maar het beeld is veel uniformer dan dat van de Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
T2JD1967 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 20:40:
Allen, dank voor de reacties. Ik heb vandaag contact gehad met de winkel en laat de tv ophalen dus retour gaan. Ik twijfel erg of ik een nieuw exemplaar moet laten komen of terug moet gaan naar 50 inch en het dan beter wordt. Echt een domper en het maakt me huiverig voor al het gedoe er omheen. Je wil gewoon een mooie en goede tv gezien de prijs die die je er voor betaald en hoopt verstookt te blijven van ellende.

Vanwege de grootte van en de symbolen op de doos (mag alleen staand vervoerd worden) is ophalen uit de winkel eigenlijk geen optie.

Met m'n oude Philips was het beeld nooit echt geweldig (ik kon heel snel 1 van de CCFL lichten zien en de laatste tijd worden er steeds meer zichtbaar), maar het beeld is veel uniformer dan dat van de Panasonic.
Mijn exemplaar is ook een 55CX700E, dus ik denk niet dat je terug hoeft te gaan naar 50 inch.
EDIT: vraag desnoods of je het exemplaar in de winkel werkend mag zien voordat ze hem weer inpakken en bezorgen. Met een USB stick hoeft er verder alleen stroom op.

[ Voor 7% gewijzigd door netappie op 15-10-2015 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09-2020
Ik kon geen verschil waarnemen in de officiele specs maar weten jullie misschien wat het verschil is tussen de CX670 en CX680? Daarnaast, denken jullie dat de beeldkwaliteit merkbaar minder is dan die van de CX700? Of is het voornaamste verschil het gemis aan 3D-functie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

sirdens schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:06:
Ik kon geen verschil waarnemen in de officiele specs maar weten jullie misschien wat het verschil is tussen de CX670 en CX680? Daarnaast, denken jullie dat de beeldkwaliteit merkbaar minder is dan die van de CX700? Of is het voornaamste verschil het gemis aan 3D-functie?
cx670 en 680 zijn identiek technisch. alleen styling verschilt. cx700 heeft native 120 hz ipv 60hz panel en dat is zichtbaar bij snel bewegende beelden. (blijft scherper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus94
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-05 17:43
Ik zit met een probleem. Ik ben sinds enkele weken in het blijde bezit van een 50CX700E. TV kijken doe ik via de nieuwste Horizon Box van Ziggo (woonachtig in Friesland). Beeld en geluid loopt via HDMI echter niet sychroon. Wanneer ik het geluid via m'n rood/witte tulpstekkertjes naar m'n 10 jaar oude surround-set stuur is het geluid perfect synchroon.

Nu dacht ik: laat ik dan mijn tv eens koppelen via een optical (SPDIF) kabel van m'n horizon box op de tv. Maar ik krijg geen geluid. Ik heb op de horizon box hdmi-out en analoog-out uitgezet en s/pdfif-out Aan gezet.

In het menu van mijn TV zie ik onder geluid helemaal geen optie SPDIF staan.
Wat doe ik verkeerd??

***EDIT 1***
Of is de optical aansluiting op de tv alleen een 'out' signaal?

***EDIT 2***
Ja dus, de optical aansluiting is digitaal out. Maar dan vraag ik mij af hoe kan het dat het geluid via HDMI niet synchroon loopt. Ik heb 2 HDMI-kabels geprobeerd, maar zonder resultaat. Iemand een idee?

[ Voor 18% gewijzigd door tinus94 op 17-10-2015 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
Bij mij loopt het geluid van mijn decoder ook niet synchroon. Meer mensen melden dit.
Uiteindelijk maar een CI+ kaart aangeschaft - daarmee gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 09:08
tinus94 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 14:25:
Ik zit met een probleem. Ik ben sinds enkele weken in het blijde bezit van een 50CX700E. TV kijken doe ik via de nieuwste Horizon Box van Ziggo (woonachtig in Friesland). Beeld en geluid loopt via HDMI echter niet sychroon. Wanneer ik het geluid via m'n rood/witte tulpstekkertjes naar m'n 10 jaar oude surround-set stuur is het geluid perfect synchroon.

Nu dacht ik: laat ik dan mijn tv eens koppelen via een optical (SPDIF) kabel van m'n horizon box op de tv. Maar ik krijg geen geluid. Ik heb op de horizon box hdmi-out en analoog-out uitgezet en s/pdfif-out Aan gezet.

In het menu van mijn TV zie ik onder geluid helemaal geen optie SPDIF staan.
Wat doe ik verkeerd??

***EDIT 1***
Of is de optical aansluiting op de tv alleen een 'out' signaal?

***EDIT 2***
Ja dus, de optical aansluiting is digitaal out. Maar dan vraag ik mij af hoe kan het dat het geluid via HDMI niet synchroon loopt. Ik heb 2 HDMI-kabels geprobeerd, maar zonder resultaat. Iemand een idee?
Ik heb zelf geen Horizon Box, maar nog een 'oude' Samsung HD recorder, hierin zit een optie voor een audio delay (lipsync), weet niet zeker of dit ook in de Horizon Box zit? Anders deze even instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus94
@InEtVa: bedankt voor je reactie. Deze functie zit inderdaad ook op de Ziggo Horizon Box (Samsung G7400). Ik ben daar ook mee aan het 'pielen' geweest, maar het lijkt erop alsof het bij de ene uitzending (bijv. journaal) het synchroon lopen beter is dan bij de andere. Een eenduidige instelling is er dan ook niet te vinden.

Ook het verbinden met een ander HDMI-kanaal en/of modus lijkt weinig tot geen verschil te maken.

Heb zojuist Panasonic dit probleem ook voorgelegd, ik ben benieuwd naar hun reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
tinus94 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 11:02:
@InEtVa: bedankt voor je reactie. Deze functie zit inderdaad ook op de Ziggo Horizon Box (Samsung G7400). Ik ben daar ook mee aan het 'pielen' geweest, maar het lijkt erop alsof het bij de ene uitzending (bijv. journaal) het synchroon lopen beter is dan bij de andere. Een eenduidige instelling is er dan ook niet te vinden.

Ook het verbinden met een ander HDMI-kanaal en/of modus lijkt weinig tot geen verschil te maken.

Heb zojuist Panasonic dit probleem ook voorgelegd, ik ben benieuwd naar hun reactie.
Ik ook! Zou je de reactie willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerray2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-06-2024
Beste medetweakers , sta in twijfel om de 50cx800 te kopen.
Staat aan 1690 met 200 euro cashback en dan nog eens voordeel en zou me op het einde van de rit 1300 kosten.
Bezit nu pana plasma 42pz80 van denk ik 7 jaar oud nu.
Doen of niet ? Zal HDR doorbreken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdens
Dankzij o.a. feedback van @Bever! toch maar de CX680. Kwaliteitsproduct. Al ziet SD er wel behoorlijk beroerd uit met zo'n 4k scherm (doen andere het beter qua upscaling?).

Heb echter ook lichte synchronisatie issues met decoder. Iemand al een work-around gevonden? Decoder heeft geen audio-delay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:06
Mijn ouders hebben zojuist een 50CX700 besteld, wil ze graag een muurbeugel kado geven.
Kwam zelf deze tegen:
http://www.ophangbeugels....=article&aid=6263&lang=NL

Past deze op dit toestel? Heb de beugel zelf ook op mijn samsung tv en ben er wel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 09:08
G.Scholtens schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 10:43:
Mijn ouders hebben zojuist een 50CX700 besteld, wil ze graag een muurbeugel kado geven.
Kwam zelf deze tegen:
http://www.ophangbeugels....=article&aid=6263&lang=NL

Past deze op dit toestel? Heb de beugel zelf ook op mijn samsung tv en ben er wel tevreden over.
Dat model heeft een VESA 400x400 aansluiting, dus dat zal prima gaan, ik vind het gelinkte ophangsysteem er echter wel een beetje gammel uitzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus94
Ziet er inderdaad ietwat houtje-touwtje uit. Ik heb mijn 50CX700 opgehangen met een DQ argos600 fixed.

Toch wel prettig als je kostbare bezit goed hangt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gverboon
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10-2024
Deze beugel heb ik ook gekocht bij de Action voor €9.95. Mijn tv hangt er al anderhalf mee aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
Powerray2 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 14:18:
Staat aan 1690 met 200 euro cashback en dan nog eens voordeel en zou me op het einde van de rit 1300 kosten.
Waar kun je voor die prijs een 50cx800 kopen?

MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Biker-mouse schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:17:
[...]

Waar kun je voor die prijs een 50cx800 kopen?
Zie pricewatch? stuk of 10 adressen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:06
Gverboon schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 20:31:
Deze beugel heb ik ook gekocht bij de Action voor €9.95. Mijn tv hangt er al anderhalf mee aan de muur.
Thnx voor de info, ging er ook wel vanuit dat het zou passen. Aangezien tv en beugel vesa400 ondersteunen. Qua gewicht zit het wel goed, beugel kan tot 55kg hebben. Tv is maar 18 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Laatst online: 17-09 14:04
en er is weer een nieuwe firmware uit,
Oct. 20, 2015
Ver. 3.219
Improve network functions.
Improve system stability.

te kort geïnstalleerd om wat veranderingen te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Slowmotion schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:53:
en er is weer een nieuwe firmware uit,
Oct. 20, 2015
Ver. 3.219
Improve network functions.
Improve system stability.

te kort geïnstalleerd om wat veranderingen te merken.
Ben benieuwd. Altijd jammer dat die changelogs zo weinig zeggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Laatst online: 17-09 14:04
Ja die mogen wel wat uitgebreider wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
Bever! schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:26:
[...]

Zie pricewatch? stuk of 10 adressen..
Zie nergens een prijs van 1300 euro voor de 50cx800.
Of duurder met 200 cashback en nog wat voordeel zodat je op 1300 euro zou uitkomen zoals Powerray2 aangeeft....

[ Voor 13% gewijzigd door Biker-mouse op 20-10-2015 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 23:36

DJT

http://www.panasonic.com/...ions/viera-cash-back.html

Dat wordt massaal tv's in België kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Wat ik raar vind>>> de 55 incher is voor kleine 900 te krijgen, volop. De 50 incher kost bijna datzelfde, op 2 zaken na, vreemd, had een prijs van zeg 640 wel in de lijn van verwachtingen gezien.

edit: heb het over de cs630.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 21-10-2015 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:36

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Powerray2 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 14:18:
HDR gaat een grotere impact hebben dan van FHD naar UHD/4K.

Kijk maar eens in dit topic op het HTforum:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113742.550

staan een paar voorbeelden van een member met een 75x9405 met HDR _/-\o_

Let er met HDR wel even op dat de CX800 niet een enorme lichtopbrengst heeft.
Volgens mij raakt dit scherm net de 400 nits terwijl sony en samsung veel feller kunnen.
HDR heeft voordeel bij een paneel dat veel licht kan opbrengen om zo het contrast tussen kleuren nog scherper wordt.
Biker-mouse schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:14:
[...]

Zie nergens een prijs van 1300 euro voor de 50cx800.
Of duurder met 200 cashback en nog wat voordeel zodat je op 1300 euro zou uitkomen zoals Powerray2 aangeeft....
Powerray heeft het over cashback en nog eens voordeel...wat dat "voordeel" inhoudt weet ik niet maar je lult zo nog wel wat van de prijs af bij de gemiddelde zaak.

incluis cashback ga je de 1300 nog wel halen ook

staat nu op 1599,-
pricewatch: Panasonic Viera TX-50CX800 Zwart

1599 - 200 = 1399......'t is aan jou om die laatste 99 eraf te lullen :+

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:36

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Hey guys,

iemand hier banding/striping op andere issues in het beeld van de CX800?

Omdat ik de 55 of 65 inch CX800 op mijn shortlist heb als nieuwe TV was ik even benieuwd of er issues bekend met deze TV zijn. Ik lees er nog niet heel veel over nog namelijk.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed_surfer
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 11:18
tinus94 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 11:02:

Ik heb ook Ziggo en gebruik een soundbar en valt me op dat met name het nieuws van RTL4 niet synchroon loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi allen,

Ik ben op dit moment in het bezit van de 40CX700. Vanaf het moment van aanschaf heb ik problemen met de Netflix app. Deze heeft nog nooit gewerkt en geeft keer op keer een foutmelding bij het opstarten. Overige applicaties (zoals NPO, Kijk e.d.) werken zonder problemen.

Inmiddels heb ik de volgende zaken geprobeerd:
- het veranderen van de DNS (naar 8.8.8.8)
- herstel naar fabrieksinstellingen
- het koppelen van de televisie met mijn modem via ethernet.
- het afsluiten van/uitloggen uit de Netflix app (ondanks dat ik nooit ingelogd ben geweest).

Als tussenoplossing gebruik ik mijn chromecast zonder problemen, maar dit is uiteraard niet ideaal. Heeft iemand nog suggesties wat ik eventueel nog verder kan proberen?

Mijn dank is groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_acker
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 16:31
Ter info of ter naslag:
Ik heb vanavond de tv ge-update naar de laatste versie en daarna ontstonden Netflix problemen. Elke serie die ik opstartte gaf de volgende foutmelding: aip-703.

Bij deze de volgende oplossing die wellicht generiek is voor Netflix problemen:
1. Sluit de app af
2. Zet de tv uit.
3. Haal de stroom van de tv (!)
4. Richt je afstandbediening op de tv en klik op de power knop
5. Wacht een minuut minstens.
6. Stroom er weer op. Tv aan.
7. Wacht even tot de tv klaar is en start Netflix op.

Met de stroom er af en de power knop zou je de tv "afladen" (??).
Anyway, het werkt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ongeschreven gouden regel,:

Na een update toestel altijd een cold-reboot geven!
(Toestel van spanning halen, minimaal 3 minuten wachten, toestel aanzetten)
r_acker schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 20:57:
Ter info of ter naslag:
Ik heb vanavond de tv ge-update naar de laatste versie en daarna ontstonden Netflix problemen. Elke serie die ik opstartte gaf de volgende foutmelding: aip-703.

Bij deze de volgende oplossing die wellicht generiek is voor Netflix problemen:
1. Sluit de app af
2. Zet de tv uit.
3. Haal de stroom van de tv (!)
4. Richt je afstandbediening op de tv en klik op de power knop
5. Wacht een minuut minstens.
6. Stroom er weer op. Tv aan.
7. Wacht even tot de tv klaar is en start Netflix op.

Met de stroom er af en de power knop zou je de tv "afladen" (??).
Anyway, het werkt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdens
Zojuist mijn home cinema set aan de televisie aangesloten. Sync issue lijkt nog ietsje groter te zijn geworden. Iemand al antwoord gehad van Panasonic? Het is storend, op zijn minst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Fraggert schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 09:18:
[...]

HDR gaat een grotere impact hebben dan van FHD naar UHD/4K.

Kijk maar eens in dit topic op het HTforum:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113742.550

staan een paar voorbeelden van een member met een 75x9405 met HDR _/-\o_

Let er met HDR wel even op dat de CX800 niet een enorme lichtopbrengst heeft.
Volgens mij raakt dit scherm net de 400 nits terwijl sony en samsung veel feller kunnen.
HDR heeft voordeel bij een paneel dat veel licht kan opbrengen om zo het contrast tussen kleuren nog scherper wordt.

[...]

Powerray heeft het over cashback en nog eens voordeel...wat dat "voordeel" inhoudt weet ik niet maar je lult zo nog wel wat van de prijs af bij de gemiddelde zaak.

incluis cashback ga je de 1300 nog wel halen ook

staat nu op 1599,-
pricewatch: Panasonic Viera TX-50CX800 Zwart

1599 - 200 = 1399......'t is aan jou om die laatste 99 eraf te lullen :+
Dat verschil in helderheid is echt niet zo griit. 65cx800 400 cd. 65js9000 450 cd. Beiden oog schroeiend helder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:32
Iemand ervaring met de 65cw324?
Kan deze in dit topic njet terugvinden en ook op internet is er niet veel over bekend.
Deze staat nu als goedkoopste 65" in de pricewatch (€1399)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Heb advies nodig ik zit te twijfelen tusen de Pana cx750 en cx700

Mijn voorkeur gaat naar de cx700 maar mijn vrouw vind de passieve bril wat prettiger kijken heeft imand al ervaring met 3d kijken en hoe ervaren jullie dat zijn de verschillen groot tussen deze tvs heb de cx700 in mm bekeken maar niet de 3d en is de IPS scherm veel slechter zo als gezegd in diverse tests? Plz help ben al weken bezig en ik kom er niet uit!

Mijn dank is groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus94
sirdens schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 22:58:
Zojuist mijn home cinema set aan de televisie aangesloten. Sync issue lijkt nog ietsje groter te zijn geworden. Iemand al antwoord gehad van Panasonic? Het is storend, op zijn minst.
Ik kamp met ongeveer dezelfde problemen. Ik ben in contact met Panasonic maar deze pakken imo het probleem niet serieus op en verwijzen als oorzaak naar de settop-box (in mij geval ziggo horizon)

Zeer frustrerend, zeker als een helpdesk je niet serieus neemt... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
tinus94 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 19:43:
[...]

Ik kamp met ongeveer dezelfde problemen. Ik ben in contact met Panasonic maar deze pakken imo het probleem niet serieus op en verwijzen als oorzaak naar de settop-box (in mij geval ziggo horizon)

Zeer frustrerend, zeker als een helpdesk je niet serieus neemt... ;(
Helpdesk kwam bij mij uiteindelijk ook niet verder dan de TV dan maar ter reparatie aanbieden. Gezien meerdere mensen er last van hebben, lijkt het mij een generiek probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dojitsu
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-09 16:52
Ik heb de 55cxe720 binnen gekregen en het beeld is erg mooi. Alleen heb ik toch een probleem met dit scherm. Als ik via mij pc bezig ben dan kan ik geen 60p hz selecteren of 59 of 50 etc maar alleen 24p.
Ik weet niet waarom dit zo is maar als ik dan metal gear solid 5 opstart dan schokt mijn beeld gewoon. Als ik mortal kombat 10 opstart dan werkt het fantastisch omdat je daar ingame gewoon 60hz 1080p kan selecteren. Mis ik nu een instelling ofzo die ik moet wijzigen op deze tv? Ik heb hier bij mijn oude tv die stuk is gegaan nooit last van gehad. Na alle goeie reacties ben ik ook vrij zeker dan anderen dit probleem niet zullen hebben tijdens het spelen anders zou ik hier wel meer over lezen. Ligt het soms aan de hdmi poorten? Ik neem aan dat alle 3 de hdmi poorten even snel zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 18:00:
Hallo

Heb advies nodig ik zit te twijfelen tusen de Pana cx750 en cx700

Mijn voorkeur gaat naar de cx700 maar mijn vrouw vind de passieve bril wat prettiger kijken heeft imand al ervaring met 3d kijken en hoe ervaren jullie dat zijn de verschillen groot tussen deze tvs heb de cx700 in mm bekeken maar niet de 3d en is de IPS scherm veel slechter zo als gezegd in diverse tests? Plz help ben al weken bezig en ik kom er niet uit!

Mijn dank is groot
Ik zat er ook mee. passieve 3D is nu eenmaal rustiger. Bij deze lijn gaat dat echter flink ten koste van de beeldkwaliteit. Je krijgt minder donker zwart en net niet de kleuren die de CX700 biedt. Ook klagen veel mensen over DSE (Dirty Screen Effect) ondanks ruilen voor een nieuw exemplaar. 3D zal trouwens nooit helemaal 4K worden op een passive 3D tv omdat de even en oneven beeldlijnen verdeeld worden over de twee gepolariseerde brilglazen. Wat dat betreft is actieve 3D toch wel superieur.

Als je vooral zonder 3D kijkt en de tweede tuner niet nodig hebt (herhalend opnemen kan trouwens niet), dan zou ik de CX750 laten gaan. Ik heb ook heel lang getwijfeld, maar uiteindelijk blijk ik de 3D functionaliteit relatief nauwelijks te gebruiken. Het meeste materiaal is nu eenmaal 2D maar ziet er op de CX700 wel prachtig uit. 3D is ook goed, zolang je de kamer maar goed verduistert. Je moet wel brillen kopen, hou daar rekening met 40 euro per bril. Op het geheel te overzien met 2 mensen. Mocht je regelmatig een grote groep mensen over de vloer hebben voor 3D films dan is de CX750 nog wel het overwegen waard. Die kunnen dan met een standaard bioscoop 3D brilletje kijken (5 euro) en met IPS is de inkijkhoek net wat breder. Overigens met de CX700 ook geen echt probleem al is de inkijkhoek technisch kleiner.. Je hebt eerder last van de vervorming van het beeld onder een grote kijkhoek dan dat een kleurverschil echt opvalt of het te donker word. Ik kijk weleens mee vanaf de eettafel onder een hoek van 75 graden.

[ Voor 14% gewijzigd door netappie op 23-10-2015 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sirdens schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 22:58:
Hoe heb je deze aangesloten? ik met optische uitgang naar BOSE 321, beeld/geluid komt via HDMI van Humax 5050C op TV binnen (Ziggo) en Humax staat op 0 delay.
Het lijkt nu wel te kloppen, of ik ben gewend aan een klein verschil :)

Ook geprobeerd de Humax met Tulp/stereo aan te sluiten op de BOSE om TV er tussenuit te halen, daar merkte ik geen verschil dus was mijn gedachte dat TV niet het probleem kan zijn.
Bij vorige TV (Samsung D6530 2011) ging geluid van Humax via Optical rechtstreeks naar BOSE, toen moest er bij de Humax een kleine delay instellen. Omdat we nu de TV veel meer gebruiken als geluidsbron met Netflix, Youtube en als mediaspeler voor series van netwerkschijf heb ik geluid anders aangesloten.

Werk met Harmony one en zo hoef je niet geluidsingang op Bose aan te passen als je van Humax naar Netflix app wil en terug, scheelt weer activiteiten aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!ghty
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-09-2024
Dag allemaal,

Ik heb deze topic geconsulteerd, vele reviews gelezen (tot ergernis van mijn vriendin) en uiteindelijk de TX-55CX700E gekocht.
Deze staat sinds gisteren op mijn TV-meubel, tot zover alles prima.

Direct mijn telenet HD digicorder aangesloten en fijn beeld, echter GEEN geluid.
Mijn analoge TV kabel verbonden en daarop speelt er wel geluid.

Ik heb de HDMI van de Telenet digicorder reeds op alle 3 de HDMI poorten aangesloten (met twee verschillende kabels), geen geluid. Sluit ik de digicorder aan mijn 22" goedkoop tv'tje aan dan werkt alles.
Ik heb mijn playstation aangesloten, wel geluid.

Heeft iemand tips qua instellingen? Ik zoek op het internet en vind wel gelijkaardige problemen, maar nooit deftig uitgeschreven oplossingen.

[ Voor 7% gewijzigd door N!ghty op 23-10-2015 13:15 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste