Merci voor de vele info!Bever! schreef op donderdag 03 september 2015 @ 21:56:
[...]
Alles behalve een tp-vision. overigens op 40 inch heeft 4k weinig nut, en die 630 geeft echt een uitstekend beeld.
Ik heb het zelf ook gedaan op de CX700. Het is wel lekker voor de snelheid. Je moet er wel rekening mee houden dat timeshift niet werkt en herhalend opnemen geen optie is, dus elke aflevering van een serie zul je apart in moeten plannen en live tv pauzeren is er niet bij.Torgo schreef op donderdag 03 september 2015 @ 21:56:
Na heeeeel lang twijfelen eindelijk de knoop doorgehakt en de Panasonic TX-55CX700E besteld bij Plasma-discounter.nl. Hopelijk wordt hij morgen geleverd! Ik ben heel benieuwd.
Nu twijfel ik nog een beetje of ik de standaard UPC/Decoder nog ga vervangen door CI+ module. Zitten daar nog voordelen aan kwa gebruikservaring?
Voor de rest heerlijk. Ik laat de HUMAX nu al het reguliere opneemwerk doen terwijl ik ondertussen andere dingen kan kijken. En als er iets anders tussendoor komt, druk je gewoon op de opnameknop (dedicated USB disk vereist) en kijk ik de film een andere keer af. Ook is binnen de TV schakelen tussen Netflix, live TV en netwerk media veel minder gedoe dan losse apparaten moeten bedienen. Vooral de ARC aansturing van de Surround installatie via HDMI was een leuke verrassing. Scheelt weer een hoop knopjes indrukken en maar 1 afstandbediening op de koffietafel tenzij we iets op DVD of van de HUMAX opnames willen kijken.
Ik zou het niet laten voor het geld ten opzichte van de prijs van de TV. Je kan wel eerst met NL1,2,3 kijken of je de bediening zelf gelijk of beter vind werken dan de UPC decoder.
Ik heb grotendeels dezelfde ervaring. Eigenlijk mis ik de Humax enkel voor het pauzeren, herhalend opnemen en de dubbele tuner. Eigenlijk twijfel ik of ik hem überhaupt terug ga zetten. Veel dingen zijn toch redelijk snel via uitzending gemist o.i.d. terug te kijken.netappie schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 08:32:
[...]
Ik heb het zelf ook gedaan op de CX700. Het is wel lekker voor de snelheid. Je moet er wel rekening mee houden dat timeshift niet werkt en herhalend opnemen geen optie is, dus elke aflevering van een serie zul je apart in moeten plannen en live tv pauzeren is er niet bij.
...
On a midnight patrol through the kingdom of the wicked
Heb misschien een raar vraagje over de Panasonic Viera TX-55CX700;
Als je een headset (of zoals ik wil, PC speakers) gaat aansluiten via de koptelefooningang, is het volume dan te gewoon bedienen met de AB?
Ik zag volgens mij in een filmpje in het menu 'volume regeling hoofdtelefoon' staan. Het is voor mij verschrikkelijk irritant om het volume van de koptelefoon en/of speakers te bedienen via menutjes i.p.v. rechtstreeks via de AB. (Bij samsung gaat het gewoon via de AB, philips ook via zo'n omslachtig menu.)
Als je een headset (of zoals ik wil, PC speakers) gaat aansluiten via de koptelefooningang, is het volume dan te gewoon bedienen met de AB?
Ik zag volgens mij in een filmpje in het menu 'volume regeling hoofdtelefoon' staan. Het is voor mij verschrikkelijk irritant om het volume van de koptelefoon en/of speakers te bedienen via menutjes i.p.v. rechtstreeks via de AB. (Bij samsung gaat het gewoon via de AB, philips ook via zo'n omslachtig menu.)
Als dat menu nog zoals mijn Pana model 2013 is, kan je niks regelen, ja via irri menu, je kan niet eens muten.
In die theorie zou je dus je tv speakers ook nog eens handmatig moeten muten als je een koptelefoon gebruikt?
Wie heeft dat verzonnen..
Heeft dit een term of beschrijving? Sommige hebben het wel andere hebben het niet, maar hoe kom je daar achter?
Ik zoek echt een TV waar de koptelefoonaansluiting via AB werkt, en gelijk de speakers van de TV mute.
Wellicht een vreemde eis, maar ik gebruik het erg vaak. Vandaar.
Wie heeft dat verzonnen..
Ik zoek echt een TV waar de koptelefoonaansluiting via AB werkt, en gelijk de speakers van de TV mute.
Je zet de tv-speakers op 0, dus die hoef je niet te muten, althans ik. Bij mijn 2009 Toshiba kon ik de koptelefoon muten, dat kan niet bij Pana. Handig om te weten dat Samsung hier zo goed mee omgaat (maar is dat ook bij alle modellen van ze?)
Nou, zo goed mee omgaat. In mijn beleving is het vrij normaal dat een koptelefoon de boel moet overnemen i.p.v. uitbreiden. Dan maakt het ook niet uit of het een koptelefoon is of externe (pc) speakertjes via de 3,5 aansluiting. Beide opties zijn dan via de AB te bedienen. Maar helaas is dit vaak per type verschillend maar is vaak niet op te zoeken. Dus praktijk testje.
Maar als iemand met een Panasonic TX-55CX700E dat wilt testen, graag!
Maar als iemand met een Panasonic TX-55CX700E dat wilt testen, graag!
Ik heb het net even getest op mijn TX-55CX700. De volumeregeling van de koptelefoon staat helemaal los van de volumeregeling van de speaker. Dus het is alleen via het menu te bedienen als je geen volumeregeling in je koptelefoon hebt.Zalaroth schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 16:38:
Heb misschien een raar vraagje over de Panasonic Viera TX-55CX700;
Workaround: Je kan eventueel wel je receiver/versterker als tussenstap gebruiken. Meestal staat die toch niet heel ver van de TV af. Als die ARC ondersteunt kan het zelfs via de Panasonic afstandbediening aangezien de meeste receivers/versterkers het hoofdtelefoon volume mee laten lopen met het speakervolume.
Op een TV is dit misschien niet wenselijk i.v.m. slechthorende mensen die het geluid van de koptelefoon heel hard moeten hebben en dan bij bezoek (of na gebruik) de TV ongewenst heel hard hebben staan na het verwijderen van de stekker. Ik snap de keuze van Panasonic dus wel.
Mischien niet (meer) relevant maar ik had problemen om mijn UPC decoder aan de praat te krijgen met de TV. Beeld prima, geluid niet. Er was geen geluid. Na heel veel proberen kwam ik in het menu de setting:Morpheus2003 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:33:
Vandaag mijn TV ontvangen. Prachtig apparaat
Ik krijg alleen ARC niet aan de praat. Zowel mijn versterker als de TV hebben het en zijn op deze poort aangesloten. Als ik in Netflix een 4k serie start dan is er geen geluid via mijn versterker. Iemand die mij kan helpen? Alvast bedankt.
Instellingen > HDMI autom. Instellen tegen. Hier staat alles op Modus 2. Nadat ik de HDMI ingang van de UPC op modus 1 had gezet, werkte het perfect.
Ikzelf heb nog problemen met de Netflix app. Vraag me ook af of ik een Netflix 4K abbo moet hebben om de app te kunnen gebruiken.
In het menu heb je:Zalaroth schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 18:25:
In die theorie zou je dus je tv speakers ook nog eens handmatig moeten muten als je een koptelefoon gebruikt?
Wie heeft dat verzonnen..Heeft dit een term of beschrijving? Sommige hebben het wel andere hebben het niet, maar hoe kom je daar achter?
Geluid > tv luidspreker instelling
Die heeft drie opties
TV Speaker
hoofdtelefooon
uit
Mijne staat op uit omdat ik geluid via optical naar de stereo laat lopen.
Helpt dit?
@Zalaroth: helemaal met je eens dat hij moet komen in de plaats van, en niet uitbreiden.
@ Torgo: die instelling heb ik niet, maar misschien moet ik mijn mond houden met m'n 2013 model.
@Netappie: tja die workaround: als ik een geschikte versterker had, zou ik uberhaupt niet via koptelefoon naar mijn voorversterker lussen, maar alles via S/PDIF dan wel hdmi aansluiten.
@ Torgo: die instelling heb ik niet, maar misschien moet ik mijn mond houden met m'n 2013 model.
@Netappie: tja die workaround: als ik een geschikte versterker had, zou ik uberhaupt niet via koptelefoon naar mijn voorversterker lussen, maar alles via S/PDIF dan wel hdmi aansluiten.
50CX800 staat eindelijk in de woonkamer te blinken
Inregelen was ook niet echt moeilijk.
2 handige afstandsbedieningen erbij ... die ik niet ga gebruiken ... harmony 1+ kan dit prima
Beeld is prima ... zeker voor series op mijn NAS.
Analoge tv valt afhankelijk van de zender toch wat tegen. Dat ligt niet aan de TV zelf, maar het signaal van de zender. Valt enkel meer op bij een 50" tv versus mijn oude 32" die nu naar mijn mancave is verhuisd
Toch nog een vraagje i.v.m. alibratie van de kleuren.
Weet iemand toevallig welke calibratie best te gebruiken?
Op enkele sites vind je wel reviews, met mooie prentjes ... maar er staat niet bij welke waarden/instellingen ze nu juist gebruiken. Want er zijn best wel wat opties die je kan inregelen.
Alvast bedankt voor jullie input
Inregelen was ook niet echt moeilijk.
2 handige afstandsbedieningen erbij ... die ik niet ga gebruiken ... harmony 1+ kan dit prima
Beeld is prima ... zeker voor series op mijn NAS.
Analoge tv valt afhankelijk van de zender toch wat tegen. Dat ligt niet aan de TV zelf, maar het signaal van de zender. Valt enkel meer op bij een 50" tv versus mijn oude 32" die nu naar mijn mancave is verhuisd
Toch nog een vraagje i.v.m. alibratie van de kleuren.
Weet iemand toevallig welke calibratie best te gebruiken?
Op enkele sites vind je wel reviews, met mooie prentjes ... maar er staat niet bij welke waarden/instellingen ze nu juist gebruiken. Want er zijn best wel wat opties die je kan inregelen.
Alvast bedankt voor jullie input
Ik heb zoiets raars met het geluid.
Hierboven had ik aangegeven dat pas na heel lang zoeken en de HDMI van modus 2 naar modus 1 te hebben veranderd, het gelukt van de UPC box werkte op mijn stereo versterker die via optical zit aangesloten.
Nu heb ik twee Apps. Netflix en Pathe thuis. Op netflix app heb ik geen geluid en op Pathe thuis app heb ik wel geluid. Hoe kan dat nou? Kunnen er verschillende soorten signalen worden gestuurd via optical/SPDIF ofzo? Er zitten on de Apps geen opties om zelf wat te wijzigigen dus ik weet noet zo goed wat ik hieraan kan doen. Snap het ook niet.
Blijkbaar niet de enige met het probleem
http://www.cnet.com/forum...p-on-panasonic-tv-639444/
Ik probeer voor dit probleem een ticket aan te maken bij Panasonic maar kom niet voorbij hun captcha. Al drie keer alles opnieuw moeten tikken, en drie keer niet gelukt.
support case input:
======
Hallo,
Ik heb een 55CX700E aangeschaft. Deze is aangesloten via optical met een NAD D 7050. Van alle bronnen (decoder/apple TV) werkt het geluid naar behoren en ook van de NPO en Pathe app werkt het geluid. Maar de Netflix app geeft geen geluid via de versterker. Ik heb al PCM aangezet ipv auto en alle andere settings geprobeerd, maar niets helpt. Kunt u hier een oplossing voor bieden?
======
Hierboven had ik aangegeven dat pas na heel lang zoeken en de HDMI van modus 2 naar modus 1 te hebben veranderd, het gelukt van de UPC box werkte op mijn stereo versterker die via optical zit aangesloten.
Nu heb ik twee Apps. Netflix en Pathe thuis. Op netflix app heb ik geen geluid en op Pathe thuis app heb ik wel geluid. Hoe kan dat nou? Kunnen er verschillende soorten signalen worden gestuurd via optical/SPDIF ofzo? Er zitten on de Apps geen opties om zelf wat te wijzigigen dus ik weet noet zo goed wat ik hieraan kan doen. Snap het ook niet.
Blijkbaar niet de enige met het probleem
http://www.cnet.com/forum...p-on-panasonic-tv-639444/
Ik probeer voor dit probleem een ticket aan te maken bij Panasonic maar kom niet voorbij hun captcha. Al drie keer alles opnieuw moeten tikken, en drie keer niet gelukt.
support case input:
======
Hallo,
Ik heb een 55CX700E aangeschaft. Deze is aangesloten via optical met een NAD D 7050. Van alle bronnen (decoder/apple TV) werkt het geluid naar behoren en ook van de NPO en Pathe app werkt het geluid. Maar de Netflix app geeft geen geluid via de versterker. Ik heb al PCM aangezet ipv auto en alle andere settings geprobeerd, maar niets helpt. Kunt u hier een oplossing voor bieden?
======
[ Voor 41% gewijzigd door Torgo op 06-09-2015 11:10 ]
Vanmiddag nog eens goed door het menu gescrolld. Blijkbaar is het toch wel mogelijk om de volumebediening van de koptelefoon via de afstandbediening te doen. Het enige nadeel is dat de interne speakers van de TV dan wel uit gaan. Maar als je doel is om het geluid alleen via de koptelefoon of via deze aansluiting naar een analoge versterker te laten lopen, dan lijkt dit mij geen bezwaar.netappie schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 08:18:
[...]
Ik heb het net even getest op mijn TX-55CX700. De volumeregeling van de koptelefoon staat helemaal los van de volumeregeling van de speaker. Dus het is alleen via het menu te bedienen als je geen volumeregeling in je koptelefoon hebt.
Workaround: Je kan eventueel wel je receiver/versterker als tussenstap gebruiken. Meestal staat die toch niet heel ver van de TV af. Als die ARC ondersteunt kan het zelfs via de Panasonic afstandbediening aangezien de meeste receivers/versterkers het hoofdtelefoon volume mee laten lopen met het speakervolume.
Op een TV is dit misschien niet wenselijk i.v.m. slechthorende mensen die het geluid van de koptelefoon heel hard moeten hebben en dan bij bezoek (of na gebruik) de TV ongewenst heel hard hebben staan na het verwijderen van de stekker. Ik snap de keuze van Panasonic dus wel.
Ik wil zoiezo een 65 inch model. Zit te denken aan de CX700. Maar man, een prijsverschil van 1200 euro t.o.v. de 55 inch versie. Moet ik nog even wachten?. Ook is de 65 inch niet erg veel verkrijgbaar. Ik heb contact gehad met Apollo, zij konden hem niet scherper aanbieden...
65 inch is bijna 40% meer beeldoppervlakte dan 55 inch. Ik heb het ook overwogen, maar 55 inch is inderdaad een betere prijs per vierkante centimeter dan 65 inch. Ik weet niet waar je de televisie voor gaat gebruiken, maar 55 inch is in de woonkamer al een joekel, waar het in de showroom mee lijkt te vallen. Gelukkig vallen de randen tegenwoordig mee, maar vergis je niet over wat je in huis haalt.eldeegee schreef op zondag 06 september 2015 @ 13:20:
Ik wil zoiezo een 65 inch model. Zit te denken aan de CX700. Maar man, een prijsverschil van 1200 euro t.o.v. de 55 inch versie. Moet ik nog even wachten?. Ook is de 65 inch niet erg veel verkrijgbaar. Ik heb contact gehad met Apollo, zij konden hem niet scherper aanbieden...
Hou er ook rekening mee dat DVD materiaal (576 beeldlijnen) nog maar net gaat op 5,4 meter. De TV maakt er op 55 inch nog wel wat aardigs van, maar ik denk dat je schrikt op een 65 inch. Sommige mensen wil je al helemaal niet zien op deze grootte, ondanks een full HD of 4K resolutie.
Wachten is natuurlijk altijd een optie, maar ik schat in dat je volgend jaar niet met minder genoegen neemt dan een OLED TV
Bedankt voor je reactie
. Ik zit op een meter of 5 afstand van de TV. Toen ik mijn 46 inch kocht dachten wij eerst ook wat is dit groot. Zelfs mijn vriendin vond m al vrij snel "normaal". Deze tv (samsung A656) heeft een joekel van een rand, de 55 inch is net zo groot in afmeting alleen is de rand dan het beeld. Mijn DVD speler heb ik lang geleden al aan de kant gegooid, doe ik niks meer mee. Ik stream alles via mijn NUC met KODI naar de TV, werkt super. Toch maar even doorsparen voor de 65 inch denk ik dan
Ik zie dat er ook een "tussenmaat" is van de CX-750, namelijk de 60 inch. Nu kan ik niet erg veel vinden over deze CX750, alleen dat er een IPS paneel gebruikt wordt. Ga je dit verschil als normale gebruiker opmerken t.o.v. de CX-700? Anders zou dit ook een optie zijn voor mij. Scheelt ook weer een paar honderd euro.
Is er tussen al deze modellen (of bij 'n ander merk), een Tv die HDD recording naar een netwerkshare toelaat? Dus dat je behalve video's afspelen vanaf je pc, ook materiaal naar die pc-HDD kan opnemen...
Ik heb de CX705 zelf ook overwogen. Deze zou wat minder zijn qua zwartwaardes en er zijn ook mensen die klagen over een Dirty Screen Effect. Het is dus een iets minder paneel.eldeegee schreef op zondag 06 september 2015 @ 14:59:
Ik zie dat er ook een "tussenmaat" is van de CX-750, namelijk de 60 inch. Nu kan ik niet erg veel vinden over deze CX750, alleen dat er een IPS paneel gebruikt wordt. Ga je dit verschil als normale gebruiker opmerken t.o.v. de CX-700? Anders zou dit ook een optie zijn voor mij. Scheelt ook weer een paar honderd euro.
Aan de andere kant krijg je er wel passive 3D (geen actieve brillen) een dual tuner (tegelijk opnemen en kijken) en iets betere kijkhoeken voor terug.
Er zit ook nog een tweede afstandbediening bij (daar hadden we er nog niet genoeg van
Heel eerlijk gezegd zou ik gewoon genoeg nemen met 55 inch en genieten van het mooie paneel van de CX700. De rest van het geld kan je dan op een spaarrekening zetten totdat een 75 inch OLED model over een paar jaar binnen bereik ligt
Bedankt netappie, wij hebben nog even overleg gehad en 1200 euro is erg veel voor de stap naar 65". De 46" is 116 en de 55" 139, dus dat is toch al aanzienlijk groter. Ik heb dan toch besloten een 55" 700 te bestellen. Nu nog even kijken welke shop met een leuke prijs komt
. Als ik de tv heb zal ik hier weer even reageren.
mmmm na wat spelen met settings heb ik de kleuren van de CX800 toch behoorlijk goed kunnen aanpassen naar de zin van mijn vrouw en mezelf.
Na het kijken van een aantal series op mijn NAS komen we nu echter tot de conclusie dat we vanaf de CX800 geen bestanden kunnen verwijderen op de NAS. Het is natuurlijk wel handig om dat te kunnen doen als je een aflevering bekeken hebt.
Iemand enig idee of dit mogelijk is?
Of moet ik de bestanden gaan verwijderen via tablet/pc? In dat geval misschien toch handiger of alsnog een aparte mediaplayer aan te sluiten.
Na het kijken van een aantal series op mijn NAS komen we nu echter tot de conclusie dat we vanaf de CX800 geen bestanden kunnen verwijderen op de NAS. Het is natuurlijk wel handig om dat te kunnen doen als je een aflevering bekeken hebt.
Iemand enig idee of dit mogelijk is?
Of moet ik de bestanden gaan verwijderen via tablet/pc? In dat geval misschien toch handiger of alsnog een aparte mediaplayer aan te sluiten.
Is er al bekend wanneer de firmware update met HDR uitkomt?
Ik ben geïnteresseerd in de CX800, maar ik wil deze niet kopen met de 'belofte' van de fabrikant dat HDR nog toegevoegd wordt middels een update. Daarom wil ik 'm pas kopen, zodra deze update beschikbaar is.
Ik ben geïnteresseerd in de CX800, maar ik wil deze niet kopen met de 'belofte' van de fabrikant dat HDR nog toegevoegd wordt middels een update. Daarom wil ik 'm pas kopen, zodra deze update beschikbaar is.
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Ik ben zoooo blij dat ik de 55CX750 heb gekocht. Inkijkhoeken zijn veel beter dan de CX700. Van een slechter contrast heb ik nog niets gemerkt.
Enig nadeel met zo'n groot scherm is dat een slechte source ook keihard wordt afgestraft. Man man, sommige tv kanalen zijn echt om te huilen zo slecht.
Enig nadeel met zo'n groot scherm is dat een slechte source ook keihard wordt afgestraft. Man man, sommige tv kanalen zijn echt om te huilen zo slecht.
KloptAkemi schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:50:
Ik ben zoooo blij dat ik de 55CX750 heb gekocht. Inkijkhoeken zijn veel beter dan de CX700. Van een slechter contrast heb ik nog niets gemerkt.
Inderdaad ... was me ook al opgevallen bij mijn 50CX800.Akemi schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:50:
Viel bij mijn 32" LG niet zo hard op.
Gelukkig is dat vooral een issue voor mijn vrouw.
Zij kijkt nogal eens tv, ik kijk vooral series vanaf mijn NAS.
Dat levert een fantastisch beeld op vergeleken met mijn vorige TV
nope. Ik had de 'standaard' netflix abbo op mn cx700 en kon toen logischerwijze geen netflix 4k materiaal kijken, maar wel gewoon 1080p. Ik wilde echter 4k materiaal kijken en ik heb toen m'n abbo geupgraded en kon toen gelijk 4k materiaal bekijkenTorgo schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 08:53:
[...]
Ikzelf heb nog problemen met de Netflix app. Vraag me ook af of ik een Netflix 4K abbo moet hebben om de app te kunnen gebruiken.
Ltrz,....
Ja, was een Netflix foutje, nu kan ik Netflix kijken via App maar helaas zonder geluid via versterker, dus eigenlijk onbruikbaar. Jammergenoeg. Zie ook mijn post hierboven.Steelo schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:20:
[...]
nope. Ik had de 'standaard' netflix abbo op mn cx700 en kon toen logischerwijze geen netflix 4k materiaal kijken, maar wel gewoon 1080p. Ik wilde echter 4k materiaal kijken en ik heb toen m'n abbo geupgraded en kon toen gelijk 4k materiaal bekijken
Ik kijk met de cxm710 en optical aangesloten op soundbar van Panasonic naar Netflix ( via afstandsbediening knop Netflix ) met geluid , geen enkel probleem so far.Torgo schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:29:
[...]
Ja, was een Netflix foutje, nu kan ik Netflix kijken via App maar helaas zonder geluid via versterker, dus eigenlijk onbruikbaar. Jammergenoeg. Zie ook mijn post hierboven.
Beste meneer xxx,
Hartelijk dank voor het gebruikmaken van onze Panasonic klantenservice.
Ik heb van mijn collega's op de social media afdeling vernomen dat u geluidproblemen heeft met de versterker als u de APP Netflix gebruikt.
Telefonisch heb ik u gebrobeerd te bereiken, maar tevergeefs. Hierbij stuur ik u een e-mail
De aansluiting optische audio kabel is de meeste gebruikte aansluiting die wij ook in de meeste kwesties adviseren. Omdat er met de andere apps geen problemen voorkomen, lijkt het ons een kwestie die bij Netflix opgelost dient te worden. Wij raden u aan om contact op te nemen met Netflix en hierover hen om steun te vragen.
Graag horen wij of het probleem door Netflix is opgelost.
Met vriendelijke groet,
Dhr. xxx
Hartelijk dank voor het gebruikmaken van onze Panasonic klantenservice.
Ik heb van mijn collega's op de social media afdeling vernomen dat u geluidproblemen heeft met de versterker als u de APP Netflix gebruikt.
Telefonisch heb ik u gebrobeerd te bereiken, maar tevergeefs. Hierbij stuur ik u een e-mail
De aansluiting optische audio kabel is de meeste gebruikte aansluiting die wij ook in de meeste kwesties adviseren. Omdat er met de andere apps geen problemen voorkomen, lijkt het ons een kwestie die bij Netflix opgelost dient te worden. Wij raden u aan om contact op te nemen met Netflix en hierover hen om steun te vragen.
Graag horen wij of het probleem door Netflix is opgelost.
Met vriendelijke groet,
Dhr. xxx
Reactie van NAD:
Beste x,
Helaas is dit een bekend probleem, toevallig heeft een van mijn collega’s ook een Panasonic met dergelijke klachten.
Helaas komt dit voort uit de TV deze houd niet altijd de instellingen PCM out vast. De D7050 heeft geen decoders voor Dolby en DTS signalen en kan dus alleen PCM signalen verwerken. Het is jammer dat Panasonic dit zo opvat. Echter kunnen wij hier niets aan veranderen.
Hopende u langs deze weg voldoende te hebben geïnformeerd,
Met vriendelijke groet / Med venlig hilsen / Best regards
xxx
Bluesound & NAD Support
Beste x,
Helaas is dit een bekend probleem, toevallig heeft een van mijn collega’s ook een Panasonic met dergelijke klachten.
Helaas komt dit voort uit de TV deze houd niet altijd de instellingen PCM out vast. De D7050 heeft geen decoders voor Dolby en DTS signalen en kan dus alleen PCM signalen verwerken. Het is jammer dat Panasonic dit zo opvat. Echter kunnen wij hier niets aan veranderen.
Hopende u langs deze weg voldoende te hebben geïnformeerd,
Met vriendelijke groet / Med venlig hilsen / Best regards
xxx
Bluesound & NAD Support
Weet iemand wat bij Panasonic de exacte verschillen zijn tussen een Nederlands model en een import product? Gaat specifiek om de Tx50-cs630.
If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!
Geen verschilDaacuso schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:47:
Weet iemand wat bij Panasonic de exacte verschillen zijn tussen een Nederlands model en een import product? Gaat specifiek om de Tx50-cs630.
ben aan het twijfelen tussen tx-50cx700e of tx-55cx700e... Zit er ongeveer 3 meter vandaan... Bang dat het wat te groot uitvalt. Hij komt aan de muur trouwens.
Iemand die een 55 heeft, en er ongeveer zelfde afstand van zit? Is dit wat te doen?
Iemand die een 55 heeft, en er ongeveer zelfde afstand van zit? Is dit wat te doen?
[ Voor 21% gewijzigd door Biertapre op 12-09-2015 12:39 ]
Hier. Ik adviseer je een 55". De maat went echt heel snel en met 55" is hij nog schappelijk ipv asociaal grootBiertapre schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 12:38:
ben aan het twijfelen tussen tx-50cx700e of tx-55cx700e... Zit er ongeveer 3 meter vandaan... Bang dat het wat te groot uitvalt. Hij komt aan de muur trouwens.
Om tegenwicht te bieden, adviseer ik bij 3 mtr max 47 a 48. Ja het went snel, maar ik zat bij iemand op 3 mtr, met zijn 46 incher, met mijn hoofd naar achter omdat ik het (netaan) iets te plomp into my face vond.
[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 13-09-2015 11:58 ]
50CX800 hier sinds een week of 2 .... en we zitten op ongeveer 3,5 meter er vanaf ... is toch behoorlijk groot hoor ... we zijn blij dat we niet voor de 55"gegaan zijn.
40CX700 iBood actie voor 650,-
http://nl-nl.forum.ibood....panasonic-40-4k-smart-tv/
http://nl-nl.forum.ibood....panasonic-40-4k-smart-tv/
Ik heb zelf een 55 inch versie met een woonkamer breedte van 5m40Biertapre schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 12:38:
De TV staat op 30 cm van de wand en de bank staat strak tegen de andere wand.
Full HD ziet er nog prima uit en de grootte went snel (we komen van een 40inch met grote randen).
DVD materiaal is duidelijk slechter, maar nog net te doen op deze afstand met de interpolatie.
Ik denk zelf dat je met 3 meter kijkafstand al genoeg hebt aan een 40 inch.
Met 4 meter is 50 inch mooi en vanaf 5 meter kan je beter iets meer uittrekken een 55 inch.
Mocht je al verhuisplannen hebben of de kijkafstand nog kunnen vergroten, dan kan je natuurlijk een maatje groter nemen.
Kijk je voornamelijk films of ander materiaal dat het rechtvaardigt, dan zou ik op 3 meter de 50 inch in plaats van de 40 inch nemen. Dan moet je alleen niet verwachten dat je DVD collectie er nog goed uit ziet, en een eventuele videobanden collectie kan meteen bij het grofvuil
Ik probeer mijn 50CX700 aan de praat te krijgen met een CI slot. Echter krijg ik alleen nederland 1, 2 en 3 te zien. Vanaf RTL4 zeurt hij dat het een encrypted channel is en dat ik mijn CI module/kaart moet checken.
Ik heb mijn CI module + smartcard ook met mijn oude tv geprobeerd en daar werkt het gewoon prima. Via het menu van de Panasonic kan ik ook gewoon informatie van de module/kaart krijgen dus ik ben er zeker van dat deze er goed inzitten.
Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn, en wat ik eventueel nog meer kan proberen?
Ik heb mijn CI module + smartcard ook met mijn oude tv geprobeerd en daar werkt het gewoon prima. Via het menu van de Panasonic kan ik ook gewoon informatie van de module/kaart krijgen dus ik ben er zeker van dat deze er goed inzitten.
Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn, en wat ik eventueel nog meer kan proberen?
Welke provider? Ik had enkele weken geleden hetzelfde. Had nog een UPC cam na div. Pogingen van de helpdesk de CI+ opnieuw te installeren heb ik de cam module omgeruild. Nu werkt alles weer perfect.Yankovic schreef op zondag 13 september 2015 @ 15:09:
Ik probeer mijn 50CX700 aan de praat te krijgen met een CI slot. Echter krijg ik alleen nederland 1, 2 en 3 te zien. Vanaf RTL4 zeurt hij dat het een encrypted channel is en dat ik mijn CI module/kaart moet checken.
Die module die je hebt is te oud, moet v1.3 zijn uit mn hoofd.Yankovic schreef op zondag 13 september 2015 @ 15:09:
Vergeet niet dat een nieuwe TV wel weer een groot aantal jaren mee moet gaan en dat DVD materiaal snel zal 'verdwijnen'. Ik bedoel dat hogere kwaliteit content steeds meer de bovenhand gaat voeren..netappie schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:17:
[...]
Ik heb zelf een 55 inch versie met een woonkamer breedte van 5m40
De TV staat op 30 cm van de wand en de bank staat strak tegen de andere wand.
Full HD ziet er nog prima uit en de grootte went snel (we komen van een 40inch met grote randen).
DVD materiaal is duidelijk slechter, maar nog net te doen op deze afstand met de interpolatie.
Ik denk zelf dat je met 3 meter kijkafstand al genoeg hebt aan een 40 inch.
Met 4 meter is 50 inch mooi en vanaf 5 meter kan je beter iets meer uittrekken een 55 inch.
Mocht je al verhuisplannen hebben of de kijkafstand nog kunnen vergroten, dan kan je natuurlijk een maatje groter nemen.
Kijk je voornamelijk films of ander materiaal dat het rechtvaardigt, dan zou ik op 3 meter de 50 inch in plaats van de 40 inch nemen. Dan moet je alleen niet verwachten dat je DVD collectie er nog goed uit ziet, en een eventuele videobanden collectie kan meteen bij het grofvuil
Nu ik hier wat specifieker op zit te googelen lijkt het er inderdaad op dat mijn module te oud isBever! schreef op zondag 13 september 2015 @ 17:29:
[...]
Die module die je hebt is te oud, moet v1.3 zijn uit mn hoofd.
Vorige week had ik een mailtje gestuurd naar Panasonic met de vraag of ik ook bestanden kan verwijderen op mijn NAS vanaf de CX800. Bekijken is geen probleem, alleen wil ik na het bekijken van een serie die aflevering meestal wel verwijderen.
Kreeg ik vandaag een mooi mailtje van Panasonic dat dit helaas niet mogelijk is. Beetje jammer wel.
Nu moet ik telkens via de tablet of laptop iets verwijderen.
Maar toch mooi dat ik hier snel een antwoord op kreeg. In tegenstelling tot klantendiensten van andere dure merken (Volkswagen.nl nvdr)
Kreeg ik vandaag een mooi mailtje van Panasonic dat dit helaas niet mogelijk is. Beetje jammer wel.
Nu moet ik telkens via de tablet of laptop iets verwijderen.
Maar toch mooi dat ik hier snel een antwoord op kreeg. In tegenstelling tot klantendiensten van andere dure merken (Volkswagen.nl nvdr)
Ik neig sterk naar het aanschaffen van de 55CX700, maar heb nog een paar punten nav deze thread waar ik over twijfel. Ik hoop dat jullie mijn twijfel weg kunnen nemen.
- ik lees veel over de zgn motion blur. Heeft er iemand een mooi voorbeeldfilmpje van zodat ik zelf kan beoordelen in hoeverre ik dit storend vind? Liefst van voetbal of een andere sport.
- de input lag van deze tv is 38ms. Is dit hetxelfde in de 'game mode' (er van uitgaande dat deze bestaat)? Ik speel graag een spelletje fifa op de ps4. Ga ik deze input lag merken of last van hebben?
- de kijkhoeken van een VA blijken waar minder te zijn. Ik kan mee hier echter niet en goede voorstelling van maken. Heeft iemand misschien wat voorbeeld foto's van de kijkhoek (icm 'normaal' tv gebruik activiteit)?
- heeft de tv ook een 'chromecast' achtige functionaliteit die je ook terugvind op samsung tv's?
Hoop dat jullie mijn onzekerheden weg kunnen nemen. Thanks alvast!
- ik lees veel over de zgn motion blur. Heeft er iemand een mooi voorbeeldfilmpje van zodat ik zelf kan beoordelen in hoeverre ik dit storend vind? Liefst van voetbal of een andere sport.
- de input lag van deze tv is 38ms. Is dit hetxelfde in de 'game mode' (er van uitgaande dat deze bestaat)? Ik speel graag een spelletje fifa op de ps4. Ga ik deze input lag merken of last van hebben?
- de kijkhoeken van een VA blijken waar minder te zijn. Ik kan mee hier echter niet en goede voorstelling van maken. Heeft iemand misschien wat voorbeeld foto's van de kijkhoek (icm 'normaal' tv gebruik activiteit)?
- heeft de tv ook een 'chromecast' achtige functionaliteit die je ook terugvind op samsung tv's?
- Enige vorm van motion blur is mij na weken gebruik nog niet opgevallen. Misschien kan je zelf beter in een winkel gaan kijken, want een filmpje kan dit vast niet goed vastleggen of weergeven aangezien het opname of weergave-apparaat dan weer een factor is.Bakk3 schreef op maandag 14 september 2015 @ 19:45:
Ik neig sterk naar het aanschaffen van de 55CX700, maar heb nog een paar punten nav deze thread waar ik over twijfel. Ik hoop dat jullie mijn twijfel weg kunnen nemen.
- Input lag is volgens mij vooral een factor bij mutliplayer games waar elke milliseconde telt. Meestal offer je met een lagere inputlag wel weer op andere zaken (zoals beeldkwaliteit) in. 38ms is redelijk gangbaar voor televisies.
- De kijkhoek valt heel erg mee. Ik kijk wel eens onder een bijna haakse hoek mee vanaf de eettafel. Eigenlijk is het daarbij storender dat het beeld vervormd is onder zo'n hoek dan dat er een verkleuring of vermindering van licht zou zijn. Dus geen echt issue tenzij je er met 4 mensen op 2 meter afstand naar wilt kijken of twee verschillende plekken hebt waarvan je kijkt die flink uit elkaar liggen qua inkijkhoek. En als je dat laatste al wilt, kan je natuurlijk ook een verstelbare muurbeugel nemen om een perfect beeld te krijgen.
- Chromecast zit er niet op. Wel iets anders dat je display kan mirroren, maar dat heb ik met mijn iphone niet aan de praat gekregen. Aan de andere kant doet de tv zo veel (youtube, dlna, netflix, kijk, npo) dat je je af kan vragen wat het nog toevoegt. Daarnaast heb je natuurlijk ook altijd nog de mogelijkheid om er een chromecast in te prikken als je het echt mist.
Misschien beter ergens in een winkel te gaan kijken om goed te vergelijken. Als je geen winkel kan vinden die de 55CX700 heeft staan, dan kan je ook naar de 55CXM710 op zoek gaan die behalve de hogere prijs en een extra afstandbediening technisch identiek is.
Eens... ik maakte me ook zorgen om motion blur, maar kijk nooit naar sport dus toch de gok genomen. Heb geen storende motion blur kunnen ontdekken maar zoals gezegd, kijk weinig sport.netappie schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:58:
[...]
- Enige vorm van motion blur is mij na weken gebruik nog niet opgevallen. Misschien kan je zelf beter in een winkel gaan kijken, want een filmpje kan dit vast niet goed vastleggen of weergeven aangezien het opname of weergave-apparaat dan weer een factor is.
- Input lag is volgens mij vooral een factor bij mutliplayer games waar elke milliseconde telt. Meestal offer je met een lagere inputlag wel weer op andere zaken (zoals beeldkwaliteit) in. 38ms is redelijk gangbaar voor televisies.
- De kijkhoek valt heel erg mee. Ik kijk wel eens onder een bijna haakse hoek mee vanaf de eettafel. Eigenlijk is het daarbij storender dat het beeld vervormd is onder zo'n hoek dan dat er een verkleuring of vermindering van licht zou zijn. Dus geen echt issue tenzij je er met 4 mensen op 2 meter afstand naar wilt kijken of twee verschillende plekken hebt waarvan je kijkt die flink uit elkaar liggen qua inkijkhoek. En als je dat laatste al wilt, kan je natuurlijk ook een verstelbare muurbeugel nemen om een perfect beeld te krijgen.
- Chromecast zit er niet op. Wel iets anders dat je display kan mirroren, maar dat heb ik met mijn iphone niet aan de praat gekregen. Aan de andere kant doet de tv zo veel (youtube, dlna, netflix, kijk, npo) dat je je af kan vragen wat het nog toevoegt. Daarnaast heb je natuurlijk ook altijd nog de mogelijkheid om er een chromecast in te prikken als je het echt mist.
Misschien beter ergens in een winkel te gaan kijken om goed te vergelijken. Als je geen winkel kan vinden die de 55CX700 heeft staan, dan kan je ook naar de 55CXM710 op zoek gaan die behalve de hogere prijs en een extra afstandbediening technisch identiek is.
Ik zit nog steeds met het vervelende probleem dat de Netflix app het geluid in dolby digital plus verstuurd ondanks de setting PCM op de tv via optical SPDIF naar de stero versterker, wat dus niet werkt (geen geluid).
Behalve dit probleem, verder tevreden.
Bedankt voor de antwoorden. Ik loop deze week even wat zaken binnen!netappie schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:58:
[...]
Ik zie trouwens ook dat de mediaplayer geen DTS ondersteund. Dit betreft puur de mediaspeler app? Of geldt dit dan direct voor de hele tv (andere apps zoals Netflix, eventuele passthrough?)
Daarnaast is het wel erg jammer dat ik, naast de netflix app, weinig gebruik ga maken van het smart os van de TV. Lokale media zal ik afspelen via een KODI mediaplayer, digitale TV via een horizon box (ivm het ontbreken van de pauze functie voor de CI+ module).. dan voelt een smart tv OS meteen aardig overbodig. Of mis ik iets?
Omdat je stereo versterker geen dolby dig. plus ondersteund? Wellicht zou je nog kunnen kijken of het wel werkt via analoog of via HDMI? Of beschikt je versterker niet over een HDMI aansluiting?Torgo schreef op maandag 14 september 2015 @ 21:07:
[...]
Ik zit nog steeds met het vervelende probleem dat de Netflix app het geluid in dolby digital plus verstuurd ondanks de setting PCM op de tv via optical SPDIF naar de stero versterker, wat dus niet werkt (geen geluid).
Behalve dit probleem, verder tevreden.
Er is wel degelijk een vorm van casting geimplementeerd. Je kunt bijvoorbeeld via zowel de netfilx app en youtube app op de iPad aangeven dat een film afgespeeld dient te worden op de tv. Beeld wordt dan niet gestreamd via airplay maar de tv krijgt een instructie om de film te openen en af te spelen. ipad kan uit daarna. Werkt als een trein!Chromecast zit er niet op. Wel iets anders dat je display kan mirroren, maar dat heb ik met mijn iphone niet aan de praat gekregen. Aan de andere kant doet de tv zo veel (youtube, dlna, netflix, kijk, npo) dat je je af kan vragen wat het nog toevoegt. Daarnaast heb je natuurlijk ook altijd nog de mogelijkheid om er een chromecast in te prikken als je het echt mist.
Top dat is precies waar ik naar zocht!Alfred66 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:46:
[...]
Er is wel degelijk een vorm van casting geimplementeerd. Je kunt bijvoorbeeld via zowel de netfilx app en youtube app op de iPad aangeven dat een film afgespeeld dient te worden op de tv. Beeld wordt dan niet gestreamd via airplay maar de tv krijgt een instructie om de film te openen en af te spelen. ipad kan uit daarna. Werkt als een trein!
Geen HDMI en geen analoge aansluiting beschikbaar. Het is een beetje een grappig ding, (NAD D7050) alleen digitale inputs via optical, wireless of bluetooth. Daarom heb ik een digitaal stereo signaal nodig 😀Bakk3 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 08:08:
[...]
Omdat je stereo versterker geen dolby dig. plus ondersteund? Wellicht zou je nog kunnen kijken of het wel werkt via analoog of via HDMI? Of beschikt je versterker niet over een HDMI aansluiting?
DTS heb ik nog helemaal niet gezien op Netflix, al moet ik zeggen dat ik nog geen UHD abo heb genomen. Voor die handvol series en films vond ik het de meerprijs nog niet waard. Maar de televisie kan inderdaad helemaal niks met DTS. Dit is geen hardware-issue, maar een DTS licentie die Panasonic sinds deze generatie niet meer inkoopt. Met een externe mediaplayer werkt DTS prima omdat de TV dan alleen beeld doet. Beetje jammer, maar wat er wel op zit werkt prima en gemakkelijk.Bakk3 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 08:04:
[...]
Bedankt voor de antwoorden. Ik loop deze week even wat zaken binnen!
Ik zie trouwens ook dat de mediaplayer geen DTS ondersteund. Dit betreft puur de mediaspeler app? Of geldt dit dan direct voor de hele tv (andere apps zoals Netflix, eventuele passthrough?)
Daarnaast is het wel erg jammer dat ik, naast de netflix app, weinig gebruik ga maken van het smart os van de TV. Lokale media zal ik afspelen via een KODI mediaplayer, digitale TV via een horizon box (ivm het ontbreken van de pauze functie voor de CI+ module).. dan voelt een smart tv OS meteen aardig overbodig. Of mis ik iets?
Met zo'n horizon TV ding kan je tegenwoordig 4 dingen tegelijk opnemen. Dan heb je inderdaad niks aan een CI+ module. Ik heb een HUMAX staan en dan is 2x opnemen al krap, en dan is zo'n CI+ module wel heerlijk. Gewoon TV kijken met 1 afstandbediening is wel lekker. Ook snel even op record drukken als er iets tussen komt is wel lekker. Op de totale kosten valt zo'n CI+ module met kaart ook wel mee.
KODI is wel grappig, maar als je materiaal op je NAS hebt staan, dan is de mediaplayer van de Panasonic volgens mij beter. Het loopt allemaal soepel en ondertiteling werkt, in tegenstelling tot veel andere apparaten, eindelijk eens goed. Youtube vai de panasonic is ook heerlijk, zeker voor 4K materiaal. Ziet er prachtig uit en iets opzoeken gaat vlot. Ik moet er niet aan denken dat ik elke keer weer apparaten aan en uit moet zetten. Het smart deel is dus niet helemaal overbodig, al kunnen dedicated apparaten een bepaalde functie soms beter uitvoeren.
Ik heb ook serieus naar de smart TV's van andere merken gekeken:
Philips (Android TV) - Traag en onbetrouwbare hardware. Winkelbediende die ik sprak stuurt er bijna net zo veel terug als ze verkopen.
Sony (Android TV) - Traag, crashen, features die uberhaupt niet werken. Maar mooi beeld en prachtige afwerking (X85C) Van wat ik lees is dit er een om over te slaan want de software is nog niet eens beta te noemen. Het concept is mooi, maar het product is overhaast op de markt gezet. Bediening was mij ook te veel te onlogisch.
LG (WebOS) - Vaak teleurstellend beeld voor het geld, vage bediening, vaak nog steeds traag ondanks WebOS 2.0 belofte dat alles sneller zou moeten zijn.
Samsung (Tizen) - Slechte ervaringen met mediaspeler en updates. TV die ik boven heb staan hikt elke paar minuten op netwerk media (elke DLNA server geprobeerd), terwijl ik hem vooral daarvoor gekocht heb. Samsung geeft niet thuis en de updates fixen niets, dus geen samsung meer voor mij. Tizen heeft nog weinig nuttige of indrukwekkende apps en probeert je naar Samsung diensten toe te trekken. Verder geen slechte TV's al betaal je wat meer dan voor een vergelijkbare Panasonic.
Ik was in de veronderstelling dat Netflix DTS gebruikt voor geluid. Maar dat is dus niet zo begrijp ik? Enig idee wat dan wel gebruikt wordt voor geluid? DD 5.1?netappie schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:32:
[...]
DTS heb ik nog helemaal niet gezien op Netflix, al moet ik zeggen dat ik nog geen UHD abo heb genomen. Voor die handvol series en films vond ik het de meerprijs nog niet waard. Maar de televisie kan inderdaad helemaal niks met DTS. Dit is geen hardware-issue, maar een DTS licentie die Panasonic sinds deze generatie niet meer inkoopt. Met een externe mediaplayer werkt DTS prima omdat de TV dan alleen beeld doet. Beetje jammer, maar wat er wel op zit werkt prima en gemakkelijk.
Met zo'n horizon TV ding kan je tegenwoordig 4 dingen tegelijk opnemen. Dan heb je inderdaad niks aan een CI+ module. Ik heb een HUMAX staan en dan is 2x opnemen al krap, en dan is zo'n CI+ module wel heerlijk. Gewoon TV kijken met 1 afstandbediening is wel lekker. Ook snel even op record drukken als er iets tussen komt is wel lekker. Op de totale kosten valt zo'n CI+ module met kaart ook wel mee.
KODI is wel grappig, maar als je materiaal op je NAS hebt staan, dan is de mediaplayer van de Panasonic volgens mij beter. Het loopt allemaal soepel en ondertiteling werkt, in tegenstelling tot veel andere apparaten, eindelijk eens goed. Youtube vai de panasonic is ook heerlijk, zeker voor 4K materiaal. Ziet er prachtig uit en iets opzoeken gaat vlot. Ik moet er niet aan denken dat ik elke keer weer apparaten aan en uit moet zetten. Het smart deel is dus niet helemaal overbodig, al kunnen dedicated apparaten een bepaalde functie soms beter uitvoeren.
Ik heb een Harmony smart control, dus gelukkig heb ik praktisch altijd voldoende aan één afstandsbediening. Ik vind KODI erg fijn werken met metadata en het hervatten van deels gekeken films/series. Maar goed om te horen dat de mediaspeler van Panasonic ook goed werkt (op de ontbrekende DTS ondersteuning na). Maakt deze mediaspeler ook gebruik van metadata en/of ondersteund deze ook het hervatten van bestanden?
Zijn er ook downloads te vinden van de nieuwste firmware zodat je deze offline kunt installeren, zonder dat de tv aan het netwerk hangt?
Op de website kan ik niet veel vinden, op gebruikershandleidingen na.
Op de website kan ik niet veel vinden, op gebruikershandleidingen na.
Mijn 50CX700E wordt vandaag geleverd, 979 euro incl verzending bij Pixmania; Gelukkig heb ik nog wat gewacht, tijdje geleden stond hij duurder. Kijk er alvast naar uit 
Koop ik best nieuwe hdmi kabels? Of heb ik genoeg aan een paar oude (ik spreek van een 5-6 tal jaar terug)
Koop ik best nieuwe hdmi kabels? Of heb ik genoeg aan een paar oude (ik spreek van een 5-6 tal jaar terug)
[ Voor 44% gewijzigd door Biertapre op 17-09-2015 09:01 ]
Volgens mij heb je HDMI 1.4 (of hoger) nodig voor 3d, ultra HD en HDMI ARC. Daar zouden je kabels in ieder geval aan moeten voldoen.Biertapre schreef op donderdag 17 september 2015 @ 08:56:
Mijn 50CX700E wordt vandaag geleverd, 979 euro incl verzending bij Pixmania; Gelukkig heb ik nog wat gewacht, tijdje geleden stond hij duurder. Kijk er alvast naar uit
lees in de test van hardware.info dat hij wel chromecast ondersteunt.netappie schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:58:
[...]
-
Vraagje, net mediamarkt gebeld met de vraag waarom er zo'n flink prijsverschil tussen de cx710 en cx700 zit. Volgens hun is het scherm van de cx710 200Hz en dat van de cx700 100Hz.
Ik kan hier niets over terug vinden op google, iemand hier die De bewering van MM kan bevestigen ?
Anders is de 400 euro verschil voor een 55 inch variant wel hoog.
Ik kan hier niets over terug vinden op google, iemand hier die De bewering van MM kan bevestigen ?
Nee dat is niet zo, het zijn dezelfde 100Hz panelen. Wel opereert de IFC (beeldinterpolatie) bij de cx700 op 800Hz en bij de Cx710 op 1000Hz. Ik vermoed dat dat verschil niet of nauwelijks zichtbaar is. Je krijgt er ook een tweede touchpad afstandsbediening bij maar die kun je veel goedkoper los bestellen. Tenslotte is het frame iets donkerder van kleur meen ik.edebee schreef op donderdag 17 september 2015 @ 16:25:
Vraagje, net mediamarkt gebeld met de vraag waarom er zo'n flink prijsverschil tussen de cx710 en cx700 zit. Volgens hun is het scherm van de cx710 200Hz en dat van de cx700 100Hz.
Ik heb zelf de CX710 maar destijds was die niet duurder dan de CX700. 400euro verschil is wel heel veel...
alle specs kun je in het italiaans
Heel erg bedankt voor je info, het wordt dus de cx700, weet je toevallig het typenummer van die 2e afstandsbediening ?Alfred66 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 17:15:
[...]
Nee dat is niet zo, het zijn dezelfde 100Hz panelen. Wel opereert de IFC (beeldinterpolatie) bij de cx700 op 800Hz en bij de Cx710 op 1000Hz. Ik vermoed dat dat verschil niet of nauwelijks zichtbaar is. Je krijgt er ook een tweede touchpad afstandsbediening bij maar die kun je veel goedkoper los bestellen. Tenslotte is het frame iets donkerder van kleur meen ik.
Ik heb zelf de CX710 maar destijds was die niet duurder dan de CX700. 400euro verschil is wel heel veel...
alle specs kun je in het italiaanshier nalezen: http://www.panasonic.com/it/consumer/televisori/tv-4k/tx-50cxm710.html
Nee, ik wil wel kijken of er een type nummer op staat alleen ben ik 'm kwijtedebee schreef op donderdag 17 september 2015 @ 17:18:
[...]
Heel erg bedankt voor je info, het wordt dus de cx700, weet je toevallig het typenummer van die 2e afstandsbediening ?

Ja, voor zover ik het kijk is het Dolby Digital 5.1 op het standaard Netflix abonnement. Mogelijk dat het UHD materiaal DTS geluid heeft. Mijn receiver kan dat wel aan, maar UHD is niet te testen zonder aanpassen van je abonnement. Voor de zeer beperkte hoeveelheid UHD materiaal die er nu is, ga ik dat zeker niet doen. Wie weet doe ik het als de prijs van UHD Netflix omlaag gaat of het aanbod de moeite is.Bakk3 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:31:
[...]
Ik was in de veronderstelling dat Netflix DTS gebruikt voor geluid. Maar dat is dus niet zo begrijp ik? Enig idee wat dan wel gebruikt wordt voor geluid? DD 5.1?
Ik heb een Harmony smart control, dus gelukkig heb ik praktisch altijd voldoende aan één afstandsbediening. Ik vind KODI erg fijn werken met metadata en het hervatten van deels gekeken films/series. Maar goed om te horen dat de mediaspeler van Panasonic ook goed werkt (op de ontbrekende DTS ondersteuning na). Maakt deze mediaspeler ook gebruik van metadata en/of ondersteund deze ook het hervatten van bestanden?
Of de mediaspeler metadata gebruikt kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik heb geen losse srt files maar ondertiteling werkt prima. Hervatten van DLNA media werkt gewoon voor zover ik kan bepalen. Opnames van de TV ook.
heeft iemand al ervaring met de cx800 i.c.m kabeltelevisie van Ziggo.
Met name benieuwd naar de kwaliteit op het scherm van een 1080i signaal
Netflix gebruikt geen DTS. Ook UHD is Dolby Digital 5.1. Ik heb mijn Netflix enige tijd geleden op UHD laten omzetten. Het is zeker geen must op dit moment maar wel leuk dat het kan. UHD is met name goed zichtbaar bij scenes met veel detail zoals straatbeelden of scenes in weidse landschappen e.d. De serie Sense8 is een goed voorbeeld waar dat prachtige beelden oplevert. Bij closups valt UHD veel minder op.netappie schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:16:
[...]
Ja, voor zover ik het kijk is het Dolby Digital 5.1 op het standaard Netflix abonnement. Mogelijk dat het UHD materiaal DTS geluid heeft. Mijn receiver kan dat wel aan, maar UHD is niet te testen zonder aanpassen van je abonnement. Voor de zeer beperkte hoeveelheid UHD materiaal die er nu is, ga ik dat zeker niet doen. Wie weet doe ik het als de prijs van UHD Netflix omlaag gaat of het aanbod de moeite is.
Of de mediaspeler metadata gebruikt kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik heb geen losse srt files maar ondertiteling werkt prima. Hervatten van DLNA media werkt gewoon voor zover ik kan bepalen. Opnames van de TV ook.
Sense8 is toch geen uhd show, dus je zult echt geen extra detail zien hoorAlfred66 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:56:
[...]
Netflix gebruikt geen DTS. Ook UHD is Dolby Digital 5.1. Ik heb mijn Netflix enige tijd geleden op UHD laten omzetten. Het is zeker geen must op dit moment maar wel leuk dat het kan. UHD is met name goed zichtbaar bij scenes met veel detail zoals straatbeelden of scenes in weidse landschappen e.d. De serie Sense8 is een goed voorbeeld waar dat prachtige beelden oplevert. Bij closups valt UHD veel minder op.
Upscaling geeft geen extra detail....
Bij de native uhd series natuurlijk wel....
DD+ is backwards compatible met DD. Als je versterker DD ondersteund. Dan zal hij ook DD+ kunnen afspelen. DD+ ondersteund wel meer kanelen en hogere frequenties. Maar de basis 5.1 mix moet verwerkt zijn in het + signaal.Bakk3 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 08:08:
[...]
Omdat je stereo versterker geen dolby dig. plus ondersteund? Wellicht zou je nog kunnen kijken of het wel werkt via analoog of via HDMI? Of beschikt je versterker niet over een HDMI aansluiting?
Mijn oude versterker ondersteund ook geen DD+ maar heb altijd kunnen luisteren naar DD op netflix.
Wel maak ik gebruik van de Windows 8 / 10 App.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik zou nog eens goed kijken want bij mij is het wel degelijk UHDAdlermann schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:19:
[...]
Sense8 is toch geen uhd show, dus je zult echt geen extra detail zien hoor
Upscaling geeft geen extra detail....
Bij de native uhd series natuurlijk wel....
"The most high profile recent additions to Netflix’s 4K UHD streaming service are sci-fi drama ‘Sense8′ from the Wachowski Brothers, and comedy ‘Grace And Frankie’ (starring Jane Fonda and Lily Tomlin). All 12 episodes of ‘Sense8′ were made available in UHD on June 5th"
Aah, dan was mijn lijstje niet correct ja dan ga je het extra detail wel zeker zien :dAlfred66 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:28:
[...]
Ik zou nog eens goed kijken want bij mij is het wel degelijk UHD![]()
"The most high profile recent additions to Netflix’s 4K UHD streaming service are sci-fi drama ‘Sense8′ from the Wachowski Brothers, and comedy ‘Grace And Frankie’ (starring Jane Fonda and Lily Tomlin). All 12 episodes of ‘Sense8′ were made available in UHD on June 5th"
Ik heb de 65CX700 in bestelling staan. Compleet uitverkocht in de bekende webshops. Erg lang getwijfeld en bijna op het punt gestaan om een 55 inch te kopen. Het is een enorm prijsverschil maar ik ben bang dat ik spijt krijg en dat ik de 55 inch al snel klein vind. Uiteindelijk nog even naar een zaak geweest om een 65 inch model te bekijken, dat deed mij de knoop doorhakken.
De 710 is niet in 65 inch zag ik, dus helaas nog even wachten tot 2 oktober
Ik zit te twijfelen tussen de CX700 of de CX750. Nu kijk ik zelf veel naar sport, met name F1 en voetbal. Welk scherm kan ik dan het beste nemen, VA scherm of ISP? Ik heb nog geen winkel gevonden waar deze 2 types naast elkaar staan om te vergelijken helaas. Wat adviseren jullie?
Er zijn een aantal winkels in de pricewatch die de 55 inch CX750 op voorraad hebben. Twee daarvan bezocht, maar helaas stonden ze niet uitgestald (alleen de 40 inch CX700). Je zou kunnen bellen of ze het op willen stellen als je er daar daadwerkelijk een wilt kopen.Koert74 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 22:31:
Ik zit te twijfelen tussen de CX700 of de CX750. Nu kijk ik zelf veel naar sport, met name F1 en voetbal. Welk scherm kan ik dan het beste nemen, VA scherm of ISP? Ik heb nog geen winkel gevonden waar deze 2 types naast elkaar staan om te vergelijken helaas. Wat adviseren jullie?
Ik heb ook lang getwijfeld tussen de CX700 en CX750.
Er zijn wat negatieve berichten over de CX750 (dirty screen effect) en IPS zou minder zijn. Ik heb het nooit ergens kunnen vergelijken.
Voordelen van de CX750 t.o.v. CX700:
Passive 3D, dus gewoon goedkope bioscoopbrilletjes gebruiken.
Grotere inkijkhoek (al is die van de CX700 in de meeste gevallen al prima)
Dual tuner (opnemen en kijken tegelijk). Herhalend opnemen kan echter niet en ook geen timeshift.
Extra afstandbediening voor spraakherkenning. (grappig, maar nog een afstandbediening er bij?)
De review van tweakers.net over de CX700 in contrast tot een externe review over de CX750 deed mij richting de CX700 gaan: http://avreviews.eu/panasonic-cx750-review/
Misschien is het verschil tussen de CX700 en de CX750 niet zo groot als de reviews aangeven, maar aangezien ik meestal in de avond met een vrij donkere huiskamer kijk, zijn de zwartwaarden voor mij belangrijker dan een enorme inkijkhoek.
Misschien is timeshift voor jou belangrijk in verband met live voetbal pauzeren en terugspoelen. Dan moet je even naar een ander merk kijken (Samsung?) of een externe tuner nemen. Een Humax is heerlijk, al komt er dan weer een afstandbediening bij. Bij ziggo kan je ook kiezen voor Horizon TV. Nog geen ervaringen mee, maar dat zou alles moeten kunnen.
Ik ben blij met de 55CX700, maar misschien was ik dat ook wel met de 55CX750 geweest.
Het gaat slechts om een verschil tussen twee recente televisies, dus de minste zal ook gewoon goed zijn.
De bediening is gelijk in beide televisies en echt vlot, intuïtief en betrouwbaar.
Succes met de keuze!
Haha, toch een 65 incheldeegee schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:17:
Ik heb de 65CX700 in bestelling staan. Compleet uitverkocht in de bekende webshops. Erg lang getwijfeld en bijna op het punt gestaan om een 55 inch te kopen. Het is een enorm prijsverschil maar ik ben bang dat ik spijt krijg en dat ik de 55 inch al snel klein vind. Uiteindelijk nog even naar een zaak geweest om een 65 inch model te bekijken, dat deed mij de knoop doorhakken.
Laat even weten hoe het bevalt.
Wij hebben sinds afgelopen donderdagavond de 55cx800 icm een ziggo abonnement en de beeldkwaliteit is naar onze mening zondermeer goed te noemen.d-vine schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:44:
heeft iemand al ervaring met de cx800 i.c.m kabeltelevisie van Ziggo.
wij hebben twee exemplaren van een CX750 gehad.netappie schreef op zondag 20 september 2015 @ 07:50:
[...]
Er zijn wat negatieve berichten over de 55CX750 (dirty screen effect) en IPS zou minder zijn. Ik heb het nooit ergens kunnen vergelijken.
DSE was aanwezig bij alletwee de exemplaren. DSE vonden we nog niet het allerergste, de donkere hoeken wel. Deze waren zeer aanwezig in het scherm, ook gedurende normaal tv kijken.
Haha netappie
, zal ik zeker doen. Kan niet wachten.
Super tevreden met mijn 50cx700e. Het enige wat mij opgevallen is dat sommige delen van de ondertiteling donkerder zijn, daar waar het beeld donkerder is. Is dit soms een instelling die ik kan afzetten? Of zit ik echt met een mankement?
Ik denk dat je de local dimming in actie ziet weet niet welke setting dat is, in principe verbetert het je beeld/contrast.Biertapre schreef op maandag 21 september 2015 @ 08:59:
Super tevreden met mijn 50cx700e. Het enige wat mij opgevallen is dat sommige delen van de ondertiteling donkerder zijn, daar waar het beeld donkerder is. Is dit soms een instelling die ik kan afzetten? Of zit ik echt met een mankement?
Nu had ik een Sony 50W805C op het oog, maar heel toevallig stuitte ik net voor het aanschaffen op een wel hele leuke Panasonic met 4K.
Ik vraag me alleen af of de Panasonic wel zo'n goede TV is, omdat hij voor dumpprijzen wordt weggedaan.
Het gaat dan om de 48CXW404 (HDMI 2.0, 4K) Dus de TV zelf lijkt mij top notch, maar de prijs dan (van €800! )
https://www.panasonic.com...4k/tx-40cxw404.specs.html
Lijkt een TV te zijn voor de scandinavische landen, werkt Ziggo hiermee?
Ik vraag me alleen af of de Panasonic wel zo'n goede TV is, omdat hij voor dumpprijzen wordt weggedaan.
Het gaat dan om de 48CXW404 (HDMI 2.0, 4K) Dus de TV zelf lijkt mij top notch, maar de prijs dan (van €800! )

[ Voor 7% gewijzigd door SalimRMAF op 21-09-2015 12:56 ]
Gulfstream G650
Je hebt geluk dat je tegen de panasonic aan liep. Er zijn namelijk gigantische problemen met de Sony lijn van dit jaar. Zie ook dit forum: https://community.sony.co...id-tv-issues/td-p/1949079SalimRMAF schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:55:
Nu had ik een Sony 50W805C op het oog, maar heel toevallig stuitte ik net voor het aanschaffen op een wel hele leuke Panasonic met 4K.
Het gaat dan om de 48CXW404 (HDMI 2.0, 4K) Dus de TV zelf lijkt mij top notch, maar de prijs dan (van €800! )![]()
De panasonic die je gevonden hebt is echt een budget model. Van wat ik kan zien zit er geen digitale tuner in en 3D ontbreekt ook. Gezien de prijs verwacht ik ook niet veel van de beeldkwaliteit.
Ik zou gewoon net iets meer uitgeven voor een goede TV. Als 3D je niet boeit kan je voor een 50cx670 gaan. De 50CX700 is nog een stuk mooier, maar ik weet natuurlijk niet wat je budget is.
Er is nog kans dat Sony's Android TV softwarematig gefixt word, maar ik zie het niet meer voor 2016 gebeuren en de processor die er nu in zit is wel erg beperkt . Misschien is het slimmer om op de volgende generatie te wachten als je toch die kant op wilt en het geduld hebt (let wel op dat Sony meestal in mei of juni pas leverbaar word, ondanks optimisme bij aankondiging in januari of februari).
op de internationale site van panasonic / US is de prijs van de cx800 (850) al flink gedaald.
http://shop.panasonic.com/tvs/4k-tvs/TC-65CX850U.html
$4,499.99 $2,799.99 Special Offer
Use code TV100 to save $100
nu hopen dat europa snel volgt.
dont get your hopes up, enige die in prijs is gedaald is de cx700.d-vine schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:36:
op de internationale site van panasonic / US is de prijs van de cx800 (850) al flink gedaald.
zal nog wel even duren maar ergens moet de prijs als eerste dalen
goeiedag zeg! dat scheelt echt een enorme bak geld! Ik zie ook dat ze daar een 60 inch versie van de cx800 hebben. Volgens mij is die er in Europa niet.d-vine schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:36:
Toch wel enigszins vreemd dat de CX700 zo in prijs gedaald is tov de andere modellen?
Ik hoop eigenlijk dat Panasonic nog met een update uitkomt waarin de Spotify app zit..
Dag heb de TX-65CR850 al een maand aan de muur hangen !!!!!
Wat een beeld :!!!!!! de kleuren zijn geweldig en zwart is ZWART had voorgeen een pioneer plasma kuro 60 inch deze moet niet onder doen voor mijn oude plasma .Een 4k demo en een blu ray opshcaling 4K is SUBLIEM !!!!!!! Ben blij met mijn keuze zeker zijn geld waard.
Wat een beeld :!!!!!! de kleuren zijn geweldig en zwart is ZWART had voorgeen een pioneer plasma kuro 60 inch deze moet niet onder doen voor mijn oude plasma .Een 4k demo en een blu ray opshcaling 4K is SUBLIEM !!!!!!! Ben blij met mijn keuze zeker zijn geld waard.
Hoe is vandaag de dag de ondersteuning mbt Firefox OS ?
Ik heb de review gezien van afgelopen mei en toen was nog niet alles werkende, maar kan me voorstellen dat er nu veel meer is ?
Ik was voornemens om een 55" toestel (LG of Samsung) te kopen met WebOS2.0 of Tizen vanwege de voordelen mbt de apps maar de Panasonic CX700 valt positief op mbt het beeld, iets wat de LG (4K) vaak moet ontberen vwb contrast.
Ik weet dat voor velen Smart Tv een bijzaak is maar ik ben al dat geneuzel met een Humax box, HTPC enzo best zat en ga me liever focussen op het afspelen vanaf USB en later wellicht DLNA en natuurlijk steeds meer streaming.
Ik hoor graag de ervaringen.
Ik heb de review gezien van afgelopen mei en toen was nog niet alles werkende, maar kan me voorstellen dat er nu veel meer is ?
Ik was voornemens om een 55" toestel (LG of Samsung) te kopen met WebOS2.0 of Tizen vanwege de voordelen mbt de apps maar de Panasonic CX700 valt positief op mbt het beeld, iets wat de LG (4K) vaak moet ontberen vwb contrast.
Ik weet dat voor velen Smart Tv een bijzaak is maar ik ben al dat geneuzel met een Humax box, HTPC enzo best zat en ga me liever focussen op het afspelen vanaf USB en later wellicht DLNA en natuurlijk steeds meer streaming.
Als je honderden apps verwacht moet je verder zoeken. Maar wat er wel is werkt prima. Met Youtube, Netflix en goede DLNA support ben ik al tevreden. liever een handvol dingen die goed werken dan honderden die prut zijn.Bomberman71 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:25:
Hoe is vandaag de dag de ondersteuning mbt Firefox OS ?
Updates voor Firefox OS zelf komen ook gewoon netjes langs. Ik vind het al heel goed werken, zeker als je na gaat dat het sinds dit jaar pas uit is. De quad core maakt het vlotter dan wat ik verder gezien heb aan TV's.
Grootste gemis aan het OS (of in ieder geval de Panasonic implementatie tot nu aan toe):
- Geen Timeshift. Je moet iets opnemen om het later verder te kunnen kijken.
- Geen herhalende opnames mogelijk. Wellicht in een volgende update, maar is niet beloofd of vermeld.
- Geen DTS licentie, dus alleen Dolby Digital 5.1 via de DLNA speler (Netflix heeft gelukkig geen DTS)
Als je met deze beperkingen kan leven heb je een goede TV aan een Panasonic. Intuitief, betrouwbaar en mooi.
Anders misschien even naar Samsung kijken, al kosten die wel meer.
Op LG's platform nog steeds traagheid gemeld, en de interface moet je smaak zijn.
Volledig mee eens!netappie schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:53:
[...]
Als je honderden apps verwacht moet je verder zoeken. Maar wat er wel is werkt prima. Met Youtube, Netflix en goede DLNA support ben ik al tevreden. liever een handvol dingen die goed werken dan honderden die prut zijn.
Updates voor Firefox OS zelf komen ook gewoon netjes langs. Ik vind het al heel goed werken, zeker als je na gaat dat het sinds dit jaar pas uit is. De quad core maakt het vlotter dan wat ik verder gezien heb aan TV's.
Grootste gemis aan het OS (of in ieder geval de Panasonic implementatie tot nu aan toe):
- Geen herhalende opnames mogelijk. Wellicht in een volgende update, maar is niet beloofd of vermeld.
- Geen DTS licentie, dus alleen Dolby Digital 5.1 via de DLNA speler (Netflix heeft gelukkig geen DTS)
Als je met deze beperkingen kan leven heb je een goede TV aan een Panasonic. Intuitief, betrouwbaar en mooi.
Op LG's platform nog steeds traagheid gemeld, en de interface moet je smaak zijn.
ik merk niet echt het verschil omdat ie het bij mij al goed functioneert...Sep. 24, 2015
Ver. 3.218
Improve network functions.
Improve system stability.
Ltrz,....
Bedankt voor je snelle reactie !netappie schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:53:
[...]
Als je honderden apps verwacht moet je verder zoeken. Maar wat er wel is werkt prima. Met Youtube, Netflix en goede DLNA support ben ik al tevreden. liever een handvol dingen die goed werken dan honderden die prut zijn.
Duidelijk verhaal.
Is er ergens te vinden welke apps er eigenlijk zijn voor de Panasonic ?
Het FirefoxOS is vrij algemeen en kan nergens een website vinden die zich specifiek met de TV software en apps bezig houd.
Gaan .srt bestanden overigens ook prima via DLNA ?
Heeft er iemand ervaring met het ophangen van de 55CX700, lekker strak langs de wand?
Ik heb deze muurbeugel gevonden, maar weet niet hoe ik moet checken of hij compatible is met de TV. En is 2.5 cm van de muur, zo plat mogelijk? Of zijn er muurbeugels die hem nog strakker tegen de muur kunnen hangen? Voor de kabels is denk ik 1 cm zo'n beetje het minimum?
pricewatch: Vogel's 1205
Ik heb deze muurbeugel gevonden, maar weet niet hoe ik moet checken of hij compatible is met de TV. En is 2.5 cm van de muur, zo plat mogelijk? Of zijn er muurbeugels die hem nog strakker tegen de muur kunnen hangen? Voor de kabels is denk ik 1 cm zo'n beetje het minimum?
pricewatch: Vogel's 1205
Op de website van Vogel's kun je dat eenvoudig controleren
Helemaal niemand die daar duidelijkheid in kan scheppen ?Bomberman71 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:04:
[...]
Bedankt voor je snelle reactie !
Duidelijk verhaal.
Is er ergens te vinden welke apps er eigenlijk zijn voor de Panasonic ?
Het FirefoxOS is vrij algemeen en kan nergens een website vinden die zich specifiek met de TV software en apps bezig houd.
Gaan .srt bestanden overigens ook prima via DLNA ?
Ik heb met de Panasonic heel even kunnen spelen bij de MM met een meegebrachte USB stick en wat bestanden.
Speelde prima af, had ook gelukkig de opties voor ondertitels gevonden en werkte prima.
DNLA natuurlijk niet kunnen testen en ook de Apps niet (geen wifi daar schijnbaar).
Browse structuur vond ik op het eerste gezicht niet helemaal top, want je moet kiezen foto's, video, muziek en hij gooit dan alles op dat medium in 1 groot overzicht.
Zag de folders er wel tussen staan maar ben zelf meer gewend gewoon een map structuur en het bestand wat je aanklikt gaat de TV wat mee doen.
Wellicht is dat aan te passen.
Beeld kwaliteit daar nauwelijks kunnen testen, je hebt daar 1 megawatt aan TLverlichting dus kansloos.
Volgens mij is er eerder in dit topic al eens aangegeven dat het prima werkt. Probeer even te zoeken anders.Bomberman71 schreef op zondag 27 september 2015 @ 23:57:
[...]
Helemaal niemand die daar duidelijkheid in kan scheppen ?
Zolang de .srt hetzelfde heet als de film zelf werkt dit zonder problemen via DLNA.
[ Voor 5% gewijzigd door Tristan op 28-09-2015 07:59 ]
Heb jij nooit het probleem dat Netflix ineens geen films/series meer wilt afspelen?Bever! schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 15:28:
[...]
De belangrijkste apps heb je gewoon. Npo gemist en videoland ook. Netflix is enige die me boeit en die werkt ook prima.
Vervolgens moet je eerst afmelden en aanmelden voordat het weer werkt.
Soms moet je zelfs eerst de stroom van de tv afhalen voor een minuut en de tv opnieuw opstarten voordat je weer kan inloggen.
EDIT: nevermind
[ Voor 108% gewijzigd door Ronster op 05-10-2015 11:03 ]